(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 مرداد 1390- شماره 19987

حديث دشت عشق
فروش باشگاه هاي سرخابي منتفي شد ابهام در نحوه واگذاري سهام باشگاه استقلال و پيروزي
اخبار كوتاه از فوتبال
قول سرپرست وزارت ورزش و جوانان به دانشجويان مدال آور عباسي: خودم مجلسي بودم و با آنها رفيقم
تلاش براي انجام بازيهاي بيشتر حدادي به يك تيم چيني منتقل مي شود
سومين حضور در جام باشگاه هاي جهان واليبال پيكان براي هفتمين بار قهرمان آسيا شد
رواديد سفر كمانداران به آمريكا ، رسيد
وضعيت جالب و پيچيده 84 كيلو براي ايراني ها
ميرزايي به گودرزي مي خورد، برنده آنها با اميني كشتي مي گيرد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «داود فخارزاده»
شفا گرفت تا شفاعتمان كند
شهيد داود فخارزاده در سال 1346 درمنطقه كوهبنان به دنيا آمد. در دوران خردسالي به بيماري سختي دچار گرديد. با خوابي كه مادرش ديد و به خاندان ائمه متوسل شد او در دوران خردسالي شفا يافته و به زندگي برگشت. در دوران كودكي در مدرسه با وجود سن كمي كه داشت از خوردن تغذيه اي كه در رژيم شاه به بچه ها مي دادند امتناع مي كرد و در دفتر خاطراتي كه از او باقي مانده نوشته است: رژيم شاه با دادن تغذيه به بچه ها و برگزاري مراسم جشن و پايكوبي براي مردم، آنها را سرگرم مي كرد تا از اتفاقاتي كه در مملكت مي افتد بي خبر باشند.
او در همان كودكي داراي روح لطيف و بلندي بود.
دوران ابتدايي را با مظلوميتي كه معلمان از ايشان ياد مي كنند، به پايان رسانده وارد دوران راهنمايي شد. بعد از اين دوران كه با موفقيت به پايان رسيد، با علاقه اي كه به رشته كشاورزي داشت در دانشسراي كشاورزي درسال 1360 ثبت نام كرده مشغول به تحصيل شد. در تمام فعاليت ها شركت داشت و ديگران را نيز تشويق به همكاري مي كرد.
در شبهاي 22 بهمن ساعات آخر شب كه مردم به پشت بامها رفته تكبير مي گفتند،اولين كسي كه به پشت بام رفته و در آن هواي سرد تكبير مي گفت ايشان بود. به طوري كه صدايش درآن محله بلندتر از ديگران بود. بسيجي شهيد «داود فخارزاده» سال 1365 درسن 19سالگي براي دفاع از دين و ميهن عازم جبهه شد و درحاليكه فقط 15روز از حضورش در جبهه مي گذشت در 8/11/1365 درعمليات كربلاي پنج دركربلاي شلمچه به شهادت رسيد.

 



فروش باشگاه هاي سرخابي منتفي شد ابهام در نحوه واگذاري سهام باشگاه استقلال و پيروزي

فروش امتياز باشگاه هاي استقلال و پيروزي كه مدت ها است در محافل ورزشي ايران مطرح شده است، چندي پيش با اعلام قيمت دو باشگاه وارد فاز جديدي شد، اما در حالي كه به نظر مي ر سيد پرونده فروش دو باشگاه در حال بسته شدن است، فروش آن ها منتفي شده و طرح هاي ديگري مانند واگذاري سهام جاي آن را گرفته است.
از زماني كه سازمان خصوصي سازي كشور قيمت فروش دو باشگاه استقلال و پيروزي را به ترتيب 42 و 45 ميليارد تومان اعلام كرد، داستان واگذاري اين دو باشگاه به بخش خصوصي وارد مرحله جديدي شد، اما در حالي كه به نظر مي ر سيد اين كار مراحل پاياني خود را طي مي كند، پاي طرح هاي جديد دولت براي واگذاري دو باشگاه به ميان آمد.
بر اين اساس فروش استقلال و پيروزي با قيمت هاي اعلام شده كاملا منتفي شده است و در حال حاضر دولت در حال بررسي چند طرح جايگزين براي واگذاري سهام استقلال و پيروزي است.
در ديدار يك ماه پيش سرپرست باشگاه پيروزي با رئيس جمهور چند طرح جايگزين براي واگذاري سهام دو باشگاه پرطرفدار تهران مطرح شد كه به نظر مي ر سد يكي از اين طرح ها اجرا خواهد شد.
يكي از اين طرح ها اختصاص بخشي از سهام استقلال و پيروزي به دولت و مابقي به افراد حقيقي و حقوقي است، به گونه اي كه دولت به عنوان سهامدار ويژه حق انتخاب اعضاي هيات مديره، رئيس مجمع و تغيير در اساسنامه را داشته باشد كه البته با مخالفت هاي صورت گرفته بعيد است اين طرح به مرحله اجرا برسد.
طرح ديگري كه با پيشنهاد حبيب كاشاني به بحث گذاشته شده است، بلوك بندي سهام باشگاه هاي استقلال و پيروزي و واگذاري آن ها به سازمان هايي است كه دولت به آن ها بدهكار است. به اين ترتيب سهام باشگاه هاي استقلال و پيروزي به جاي بدهي هاي دولت به سازمان هاي مختلف واگذار مي شود تا يكي ديگر از ايرادات وارده به طرح فروش نقدي دو باشگاه نيز برطرف شود.
پس از مطرح شدن فروش نقدي باشگاه هاي استقلال و پيروزي، مساله اي كه بلافاصله مورد نقد قرار گرفت مشخص نبودن اهليت خريداران بود، به گونه اي كه نمي شد تضمين كرد خريداران استقلال و پيروزي چه تصميم هايي خواهند گرفت كه با اجراي طرح مذكور اين مساله برطرف مي شود.
در مجموع بايد صبر كرد و ديد دولت در نهايت از ميان طرح هاي موجود كدام يك را براي واگذاري باشگاه هاي استقلال و پيروزي برخواهد گزيد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آغاز تمرينات تيم ملي از 3 شهريور
عباس ترابيان پس از بازگشت تيم ملي فوتبال ايران از مالديو به ايران درباره برنامه هاي آتي تيم ملي گفت: مربيان تيم ملي به مرخصي 15 روزه رفتند. طبق برنامه تمرينات تيم ملي از پنج روز قبل از پايان ماه مبارك رمضان آغاز خواهد شد تا مهياي اولين مسابقه مرحله گروهي در يازدهم شهريورماه شود.
تكذيب پيوستن معدنچي به باشگاه الشعب
معدنچي با تاييد خبر مذاكره با باشگاه الشعب امارات، خبر پيوستنش به اين تيم را تكذيب كرد.
مهرزاد معدنچي درباره خبر پيوستنش به باشگاه الشعب امارات اظهار كرد: من با باشگاه الشعب امارات مذاكراتي را انجام دادم، اما هنوز قراردادي را به ثبت نرسانده ام و سر مسائل مالي به توافق نرسيديم .
معدنچي ادامه داد: شايد سايت باشگاه دروغ نوشته باشد كه من با آنها قرارداد بسته ام. در حال حاضر در شيراز هستم. وقتي كه من در امارات نيستم، چطور مي توانم با باشگاه اماراتي قرارداد ببندم .
ديروز سايت باشگاه الشعب نوشت: مهرزاد معدنچي، بازيكن سابق استيل آذين با باشگاه الشعب امارات به توافق رسيد و قرارداد يك ساله امضا كرد.
استيلي: هيچ قولي براي قهرماني نمي دهم
سرمربي تيم فوتبال پيروزي هدف اين تيم در فصل جاري را دستيابي به عنوان قهرماني در سه جام عنوان كرد و در عين حال تاكيد كرد قول قهرماني در هيچ يك از رقابتهاي قهرماني پيش روي اين تيم را نخواهد داد.
حميد استيلي در نشست خبري ديروز باشگاه پيروزي ضمن بيان مطلب فوق گفت:در مورد حضور آقاي چمنيان در كادر فني پيروزي هيچ اختلاف نظري با آقاي مايلي كهن نداشتم. ايشان نظر خود را اعلام كردند و در نهايت باشگاه تصميم بر آن گرفت كه آقاي زوديك را به عنوان يكي از اعضاي كادر فني انتخاب كنيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا همچون پرويز مظلومي قول قهرماني مي دهيد گفت: هيچ قولي براي قهرماني نمي دهم اما هدف ما درفصل جاري قهرماني در 3 جام است. توقع هواداران از ما هم همين است كه قهرمان شويم از ابتدا به بازيكنان هم اين را القا كرده ايم كه فقط به قهرماني فكر كرده و تلاش كنند.
مديرعامل باشگاه پاس استعفا كرد
تيم دسته اولي پاس همدان در حالي امروز راهي تركيه مي شود كه عباس صوفي مديرعامل باشگاه پاس همدان ديروز از سمت خود استعفا كرد.عدم حمايت مناسب مالي و اداري از سوي هيأت مديره باشگاه، عامل اصلي استعفاي صوفي عنوان شده است. پاس همدان كه در اين فصل در ليگ دسته اول شركت خواهد كرد، براي برپايي اردوي 15 روزه امروز راهي تركيه مي شود.
كلينزمن سرمربي جديد تيم ملي آمريكا
يورگن كلينزمن، سرمربي پيشين تيم ملي آلمان و بايرن مونيخ، هدايت تيم فوتبال آمريكا را برعهده گرفت. فدراسيون فوتبال آمريكا كه چند روز پيش به همكاري پنج ساله خود با باب برادلي پايان داده بود كلينزمن را براي سرمربيگري اين تيم منصوب كرد. كلينزمن در تاريخ 19 مرداد هدايت تيم فوتبال آمريكا مقابل مكزيك را برعهده خواهد داشت. وي در حال حاضر ساكن آمريكاست.
«سابه يا» جانشين باتيستا در تيم ملي آرژانتين شد
«الخاندرو سابه يا» به طور رسمي به سمت سرمربيگري تيم ملي فوتبال آرژانتين منصوب شد. «سابه يا» 56 ساله با تيم فوتبال استوديانتس به عنوان قهرماني ليبرتادورس رسيده است. وي در آستانه پذيرش سمت مربيگري تيم فوتبال الجزيره امارات بود كه به درخواست مسئولان اتحاديه فوتبال آرژانتين جانشين سرخيو باتيستا در تيم فوتبال آرژانتين شد.
تكليف پيكان مشخص مي شود
نشست مشترك اعضاي هيات رئيسه سازمان ليگ آزادگان با رئيس فدراسيون فوتبال در محل آكادمي ملي فوتبال ايران برگزار شد.
در اين نشست كه با حضور كفاشيان، بهروان و اعضاي سازمان ليگ آزادگان برگزار شد، اعضا بر اساس مسئوليت هايشان گزارشي از عملكرد سازمان ليگ آزادگان در رقابتهاي ليگ هاي يك، دو و سوم، زير گروه، رده هاي پايه، رقابتهاي جام حذفي و در كل، همه رقابتهايي كه فصل گذشته در قالب زير مجموعه سازمان ليگ آزادگان برگزار شد، ارائه كردند .
همچنين در اين نشست درباره وضعيت حضور تيم پيكان در تهران يا قزوين بحث شد و كفاشيان از سازمان ليگ آزادگان خواست تا براي پيگيري وضعيت اين تيم و اينكه چرا در چند فصلي كه در قزوين حضور داشته، قراردادهاي اين تيم در تهران ثبت مي شده و با توجه به اينكه بلاتكليفي براي تيم پيكان پيش آمده، سازمان ليگ آزادگان تحقيق و استعلام از سازمان ليگ برتر را انجام دهد تا تكليف اين تيم مشخص شود .

 



قول سرپرست وزارت ورزش و جوانان به دانشجويان مدال آور عباسي: خودم مجلسي بودم و با آنها رفيقم

محمد عباسي از اهداي يك دستگاه پژو به نفرات اول، خودروي پرايد به نفرات دوم و پرداخت جوايز نقدي به نفرات سوم به همراه حج عمره براي همه مدال آوران در يونيورسياد دانشجويان خبر داد.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در حاشيه نشست با كاروان اعزامي به يونيورسياد در جمع خبرنگاران اظهار كرد: سير صعودي كاروان دانشجويان ايران در رقابت هاي يونيورسياد نشان مي دهد كه انشاءالله موفقيت خواهند داشت و مي توانند به انتظاري كه ما مي كشيم پاسخ دهند.
وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه آيا فكر مي كنيد كه مجلس به شما رأي مي دهد؟ تأكيد كرد: خوشبختانه اقدام مجلس محقق شد و وزارت ورزش و جوانان براي اولين بار تأسيس شد. من خودم مجلسي بودم و رفاقت با همكاران در مجلس دارم. در مجموع ميان مجلس و دولت تفاهمي فراهم شده است كه انشاءالله اين همدلي نتيجه دارد.
وي درباره برنامه هايش در وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان كرد: بعد از طي مسير قانوني كسب رأي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي مطابق راهبردها در برنامه هايم با همكاري دولت، مجلس و نخبگان مهندسي بسيار خوبي براي تشكيل وزارت ورزش و جوانان داشته باشيم و پيشرفت حاصل شود. اميدوارم اين اتفاق سرآغازي براي سربلندي ملت ما باشد.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال ديگر يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه چرا در نشست جهاني جوانان سازمان ملل متحد در آمريكا شركت نكرديد، تأكيد كرد: طبق دعوت دبير كل سازمان ملل متحد قرار بود به عنوان متولي امر جوانان كشور اواخر هفته گذشته در تاريخ 26 جولاي 2011 در نشست جهاني جوانان سازمان ملل متحد شركت كنيم. مقدمات كار انجام شده بود، ولي در آخرين لحظات دولت آمريكا با ممانعت از صدور ويزا مانع از ورود هيات ايراني به اين كشور شد.
وي از اعتراض ايران كه طي نامه اي به دبير كل سازمان ملل متحد ارسال شده است، خبر داد و به خبرنگاران گفت: ما مي خواستيم با حضور در اين نشست پيام جوانان ايراني به عنوان الگوهاي افتخار آفرين نسل حاضر را به جهانيان اعلام كنيم. وحدت و همدلي مي تواند نكات راهگشا و ارزنده اي باشد كه جوانان ايراني براي ساير جوانان جهان دارد. اقدام آمريكا غير قانوني بود، چرا كه مطابق ضوابط سازمان ملل متحد ميزبان موظف است زمينه حضور همه سران و مسئولان را فراهم كند كه خلاف قاعده بين المللي رخ ندهد. برخورد آمريكا نوعي زورگويي است، اميدوارم ملت ايران پاسخ اين زورگويي را بدهد.

 



تلاش براي انجام بازيهاي بيشتر حدادي به يك تيم چيني منتقل مي شود

مدير برنامه حامد حدادي از احتمال حضور بسكتباليست ايراني ممفيس گريزليز در يك تيم چيني خبر داد.
حدادي كه در سه فصل گذشته از 86 بازي خود ميانگين 2.2 امتياز را به ثبت رساند، همواره از اينكه كمتر به او فرصت حضور در ميدان داده مي شود ناراحت است و «مارك كورنستين»، از احتمال پيوستن اين بسكتباليست به ليگ چين خبر داده است.
كورنستين در گفتگو با «اسپورتينگ نيوز» اظهار داشت: ما اكنون در حال رايزني هستيم تا شرايط بازي اين بسكتباليست را در ليگ چين فراهم آوريم. آنجا تيم هاي خوبي هستند كه موقعيت بهتري براي بازي حدادي دارند كه اين امر به پيشرفت اين بسكتباليست منجر خواهد شد.
حدادي از آنجايي كه ايراني است، از سوي فيبا بازيكن آسيايي محسوب مي شود و براي همين بدون اينكه سهميه بازيكن خارجي به حساب بيايد مي تواند براي تيم هاي چيني بازي كند.
باشگاه ممفيس گريزليز اواخر ژوئن قراردادي به ارزش دو ميليون دلار با حدادي منعقد كرد تا حق انتقال اين بازيكن را در اختيار داشته باشد.

 



سومين حضور در جام باشگاه هاي جهان واليبال پيكان براي هفتمين بار قهرمان آسيا شد

تيم واليبال پيكان با غلبه بر نماينده قزاقستان براي ششمين بار متوالي عنوان نخست مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا را به دست آورد و براي سومين بار به پيكارهاي باشگاه هاي جهان صعود كرد.
ديدار نهايي بيست و دومين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا ديروز در پالمبانگ اندونزي برگزار شد كه طي آن تيم واليبال پيكان در مصاف با آلماتي قزاقستان در سه گيم متوالي و با نتايج (25 بر 16)، (25 بر 15) و (25 بر 19) به برتري دست يافت.
تيم پيكان در مرحله مقدماتي اين رقابت ها نيز تيم آلماتي قزاقستان را با نتيجه 3 بر يك شكست داده بود. الريان قطر، تاليپ اسپورتي تركمنستان، آسيا ورلد ميانمار، چانگ تايلند، سامسل اندونزي و تانگ ديناسي چين ديگر تيم هايي بودند كه پيكان براي رسيدن به ديدار نهايي آنها را از پيش رو برداشت.
تيم واليبال پيكان با پيروزي در ديدار ديروز برابر آلماتي قزاقستان كه تركيب كاملي از ملي پوشانش را در اختيار داشت بدون باخت و براي هفتمين بار قهرمان آسيا شد. اين تيم طي پنج سال گذشته به طور متوالي اين عنوان را از آن خود كرده بود. پيكان با قهرماني در ديدارديروز براي سومين بار متوالي به پيكارهاي قهرماني باشگاه هاي جهان صعود كرد.

 



رواديد سفر كمانداران به آمريكا ، رسيد

رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان در حالي از صادر شدن رواديد سفر به جام جهاني آمريكا خبر داد كه بزرگترين مشكل بر سر راه سفر اين تيم را مشكلات مالي دانست.
كريم صفايي ضمن بيان اين مطلب گفت: پس از دو ماه انتظار و انجام تمامي كارهاي اداري بالاخره رواديد تيراندازان با كمان براي سفر به جام جهاني آمريكا صادر شد.وي افزود: بليط سفر تيم براي يكشنبه شب (امشب) هماهنگ شده اما هنوز نمي دانيم كه تيم راهي آمريكا مي شود يا نه.
رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان خاطرنشان كرد: در حال حاضر بزرگترين مشكل ما در راه سفر تيم مسائل مالي است. تيم در صورتي مي تواند راهي مسابقات شود كه هزينه هتل و غذا را داشته باشد در حاليكه هنوز ريالي پول بابت اين مسئله دريافت نكرده ايم.وي ادامه داد: در كنار آن در صورتي تيم راهي اين رقابتها مي شود كه حداقل بتوانيم بخشي از هشت ماه حقوق معوقه كمانداران را بپردازيم تا براي موفقيت در اين مسابقات انگيزه داشته باشند.جام جهاني تيراندازي با كمان آمريكا اواخر هفته جاري در «اوگدن» آمريكا برگزار مي شود.

 



وضعيت جالب و پيچيده 84 كيلو براي ايراني ها
ميرزايي به گودرزي مي خورد، برنده آنها با اميني كشتي مي گيرد

وزن كشي مسابقات بين المللي كشتي آزاد «جام زيلكوفسكي» انجام شد و ملي پوشان سه وزن اول ايران حريفان خود را شناختند.
در تورنمنت لهستان بيشتر نگاه ها معطوف به دو وزن 84 و 120 كيلوگرم است چون رقابت هاي اين دو وزن حكم انتخابي تيم ملي را دارد. اما ديروز مسابقات سه وزن 55 ، 66 و 84 كيلوگرم برگزار شد.
در وزن 84 كيلوگرم كه براي ايران حكم انتخابي تيم ملي را دارد، وضعيت بسيار جالب شده است و هر سه ايراني در يك طرف جدول هستند. عليرضا گودرزي در دور اول با ويربوليس از لتوني كشتي مي گيرد. جمال ميرزايي به مصاف ديويد بيچيناشويلي از آلمان مي رود و احسان اميني با ميشال دوبا از اسلواكي مسابقه مي دهد. اگر ايراني ها حريفان خود را شكست دهند، ميرزايي با گودرزي در دور سوم به هم مي خورند و برنده آنها در نيمه نهايي با احسان اميني روبرو خواهد شد. در اين بين قرعه اميني بهتر است و حريف دشواري تا فينال پيش رو ندارد. اما در قسمت ديگر جدول، ابراهيم بلوكباشي از تركيه حريف بدي نيست كه ميرزايي بايد در دور دوم با او مسابقه دهد. كشتي گير شاخص ديگري در اين وزن حضور ندارد.
در وزن 55 كيلوگرم فرزاد جعفري در دور اول با حمزه فلاح از فرانسه مسابقه مي دهد. رادوسلاو وليكوف قهرمان سال 2006 جهان از بلغارستان، سزار آكگول نايب قهرمان سال 2009 جهان از تركيه و احمد پكر قهرمان جوانان جهان از تركيه در سمت جدول جعفري قرار دارند.در وزن 66 كيلوگرم هر دو نماينده ايران به هم برخورد كرده اند. محمد مهدي يگانه جعفري و سبحان محمدزاده در دور اول استراحت دارند و در دور دوم رودرروي هم قرار مي گيرند. رمضان شاهين قهرمان المپيك پكن از تركيه هم در اين سمت جدول قرار دارد و سرافيم بارزاكوف در طرف ديگر جدول است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ ناصر نوربخش، سرمربي تيم كشتي فرنگي جوانان كه سابقه همكاري با محمدبنا در تيم ملي بزرگسالان را نيز دارد، پس از بازگشت از روماني و كسب عنوان چهارمي جوانان جهان از تمايلش براي بازگشت به تيم ملي بزرگسالان خبر داد.
¤ محمود خسروي وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين از تشكيل كميسيون بانوان در فدراسيون خبر داد و گفت: در جلسه هيأت رئيسه فدراسيون در مشهد، تشكيل كميسيون بانوان در فدراسيون جانبازان و معلولين به رياست دكتر بتول مشرف جوادي تصويب شد.
¤ابراهيم عليدخت، كانديداي تنيس روي ميز ايران براي عضويت در كميته پيشكسوتان، مهرداد بابادي وند كانديداي تنيس روي ميز ايران براي عضويت در كميته مربيان و جوانان كنفدراسيون آسيا و زهرا يوسفي نيز براي عضويت در كميته فني و قوانين جهت حضور در انتخابات آتي فدراسيون تنيس روي ميز آسيا معرفي شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14