(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 مرداد 1390- شماره 19987

رطوبت شهرهاي جنوب خوزستان به 80 درصد رسيد
رئيس سازمان نظام پزشكي: ساكنان بسياري از شهرها به پزشك متخصص دسترسي ندارند
كشف محموله بزرگ تجهيزات دريافت ماهواره
رشد 91 درصدي پايگاه هاي تابستاني اوقات فراغت دانش آموزان
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي: امكان عمل جراحي سرباز فداكار فراهم نيست
هيچ داوطلبي به خاطر نبود كد پيگيري سوابق تحصيلي از گزينش كنكور محروم نمي شود
قتل يك قهرمان ديگر در غرب تهران قهرمان سابق وزنه برداري كشور در شهريار به قتل رسيد
رئيس شوراي فرهنگي مترو: خط يك مترو در طول نمايشگاه قرآن تا 12 شب فعال است
توسط نيروهاي بسيجي تهران صورت گرفت دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر و جاعل اسكناس
انتقال سنگ فروشان و سنگبري هاي خيابان فدائيان اسلام
وزارت بهداشت بررسي مي كند افزايش مرخصي پس از زايمان براي مادران
در پي ريزش جايگاه تماشاگران 62 تماشاگر مسابقه كشتي در فومن راهي بيمارستان شدند
تصادف محور هراز 10 كشته و زخمي به جاي گذاشت
اعدام قاچاقچي مواد مخدر در ميناب
تعداد كشته ها و زخميان حادثه رانندگي باغملك به 28 نفر رسيد
تجمع مال باختگان گرگاني مقابل دادگستري شهرستان



علاوه بر پديده طاقت فرساي گرما در 5 روز گذشته
رطوبت شهرهاي جنوب خوزستان به 80 درصد رسيد

با توجه به تداوم پديده طاقت فرساي گرما طي پنج روز گذشته، ديروز رطوبت هواي شهرهاي آبادان و خرمشهر به 80 درصد رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، هواي شهرهاي جنوب خوزستان طي پنج روز گذشته با گرماي طاقت فرسايي همراه بوده است.
دماي شهرهاي آبادان و خرمشهر طي چند روز اخير به بيش از 50 درجه نيز رسيده بود و شهروندان نيز از انجام كارهاي روزمره خود بازمانده بودند.
كارگران مشاغل سخت نيز در اين چند روز، سختي هاي زيادي را متحمل شدند اما دست از كار و تلاش برنداشتند و با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي استان خوزستان اين پديده تا اوايل هفته جاري ادامه خواهد داشت.
ديروز نيز علاوه بر گرماي زياد، پديده شرجي با 80 درصد رطوبت مزيد بر علت شده و تحمل اين گرما را براي مردم بيش از پيش طاقت فرسا كرده است.
رئيس اداره هواشناسي آبادان در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: تأثير زبانه پر ارتفاع جنب حاره اي تا اواسط هفته آينده بر روي استان مشاهده مي شود.
سعيد ابراهيميان بيان كرد: پيش از اين اداره هواشناسي خوزستان، افزايش رطوبت و پديده شرجي، به ويژه در مناطق ساحلي استان را پيش بيني كرده بود.
وي افزود: حداكثر و حداقل دما طي 24 ساعت گذشته به ترتيب 47 و 30درجه سانتي گراد پيش بيني كرده بود.
رئيس اداره هواشناسي آبادان ادامه داد: دماي كنوني شهرهاي آبادان و خرمشهر 31درجه سانتي گراد است كه نسبت به روزهاي گذشته كاهش دما داشته است.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر رطوبت به 80 درصد رسيده، تصريح كرد: حداكثر و حداقل رطوبت در 48 ساعت گذشته به ترتيب 80 و هفت درصد گزارش شده است.

 



رئيس سازمان نظام پزشكي: ساكنان بسياري از شهرها به پزشك متخصص دسترسي ندارند

رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: دسترسي مردم به پزشك متخصص و فوق تخصص در بسياري از شهرها مانند مراكز استانها وجود ندارد، ضمن اينكه بار تامين هزينه هاي سلامت نيز روي دوش مردم سنگيني مي كند.
سيدشهاب الدين صدر در همايش عدالت در سلامت كه صبح ديروز در كتابخانه ملي برگزار شد، افزود: افزايش بودجه سلامت در سال 90 بهترين فرصت است كه هم نسبت به رفع چالش هاي گذشته اقدام شود و هم سياستگذاري ها به سمت عدالت در سلامت سوق پيدا كند.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي با بيان اينكه دستاوردهاي ما در سلامت حكايت از ارتقاي شاخص هاي اين حوزه دارد، اظهار كرد: در حال حاضر ميزان اميد به زندگي حدود 75 سال است و از ميزان مرگ و مير كودكان زير يك و پنج سال به ميزان زيادي كاسته شده است اما بايد به اين نكته توجه كرد كه آيا اين شاخص ها به صورت ميانگين در نقاط مختلف كشور يكسان است يا نه؟
وي تاكيد كرد: اين شاخص هاي بهداشتي در مناطق مختلف كشور و در ميان اقشار مختلف يكسان نيست البته اين مشكل در كشورهاي ديگر نيز وجود دارد.
دكتر صدر با اشاره به دو مفهوم عدالت افقي و عدالت عمودي اظهار كرد: براي تحقق عدالت در سلامت بايد هر دو نوع عدالت وجود داشته باشد. منظور از عدالت افقي توزيع خدمات سلامت در سراسر اجتماع است و عدالت عمودي به معناي دسترس غيريكسان به خدمات سلامت براي رفع نيازهاي غيريكسان است.
وي در ادامه اظهار كرد: 95/57 درصد هزينه هاي سلامت از سوي مردم 17/24 درصد از منابع عمومي دولت و 74/11درصد از طرف بيمه هاي اجتماعي و كمتر از 10درصد را شركت هايي مانند شركت هاي دولتي و غيرانتفاعي تامين مي كنند. بنابراين ميزان زيادي از هزينه ها به مردم تحميل مي شود اما اگر قصد تحقق عدالت در سلامت را داريم بايد از تحميل مستقيم هزينه ها به مردم بكاهيم.
رئيس سازمان نظام پزشكي يادآور شد: هزينه مستقيم خانواده ها در پرداخت هاي مربوط به امور سلامت 57 درصد است كه اين بار بر روي دوش مردم سنگيني مي كند و هرچه به سمت عدالت پيش رويم بايد هزينه مستقيم خانواده ها در اين امر كمتر شود.
صدر گفت: از مشكلات فعلي حوزه سلامت كه براي آن تلاش زيادي هم مي شود اين است كه در نقاط مختلف كشور دسترسي به پزشك متخصص و فوق تخصص مانند شهرستانها و استانها نيست كه بايد اين امكان فراهم شود.
وي اضافه كرد: در برنامه پنجم توسعه به انسان سالم تاكيد ويژه اي شده است و افزايش 60درصدي بودجه سال 90 بهترين فرصت براي رفع چالش هاي موجود است.
صدر در پايان اظهار كرد: شبكه بهداشت و درمان خدمات زيادي را ارائه كرده است ولي تا دسترسي به نقطه مطلوب فاصله زيادي دارد و لازم است فعاليت هاي خود را به صورت مرتب اصلاح و تكميل كند. چون شبكه بهداشت و درمان بهترين نهادي است كه مي تواند جامعه را به سمت عدالت در سلامت رهنمون نمايد.

 



كشف محموله بزرگ تجهيزات دريافت ماهواره

زنجان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان زنجان از كشف بيش از 4 هزار تجهيزات دريافت ماهواره و 12هزار و 600 داروي قاچاق خبر داد.
سرهنگ پاسدار «يحيي شرفي» گفت: ماموران آگاهي زنجان چندي پيش از طريق منابع اطلاعاتي با خبر شدند يك محموله بزرگ تجهيزات دريافت از ماهواره از مرزهاي غربي بارگيري و به سمت تهران در حركت است.
فرمانده انتظامي استان زنجان افزود: بدين ترتيب، ماموران آگاهي زنجان در اين زمينه اقدامات خود را آغاز و موفق به شناسايي و ردزني اين محموله در محور «زنجان- ميانه» شدند.
وي ادامه داد: با شناسايي اين محموله، ماموران به سرعت وارد عمل شده و با ايجاد تور ايست و بازرسي در محور «زنجان- ميانه» به اين محموله كه يك دستگاه كاميون 10 چرخ بود دستور ايست دادند.
سرهنگ «شرفي» افزود: پس از متوقف كردن خودرو مشخص شد كه اين خودرو به ظاهر حامل بار ضايعات بار پلاستيك است.
فرمانده انتظامي استان زنجان با اعلام اين كه در اين كاميون به صورت ماهرانه مقادير قابل توجهي تجهيزات دريافت از ماهواره و داروي قاچاق جاسازي شده بود افزود: در بازرسي دقيق از اين كاميون هزار و 86 رسيور، 710 ال ان بي ، هزار و 600 سوئيچر، 36 موتور گردان، به همراه 12 هزار و 600 داروي قاچاق كشف شد. به گفته فرمانده انتظامي استان زنجان راننده اين خودرو كه مردي 56 ساله است به قاچاق تجهيزات دريافت از ماهواره و دارو اعتراف كرد و اعلام كرد كه اين محموله را از «بوكان» بارگيري و قصد داشت آن را به «تهران» منتقل كند.

 



رشد 91 درصدي پايگاه هاي تابستاني اوقات فراغت دانش آموزان

معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش از رشد 91 درصدي پايگاههاي تابستاني اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت: امسال تعداد اين پايگاهها به 30 هزار پايگاه افزايش پيدا كرده است.
زكريا يازرلو در گفت وگو با مهر تاكيد كرد: برنامه هاي اوقات فراغت براساس ظرفيت و قابليت هاي استان هاي مختلف و نياز دانش آموزان تدوين شده است.
به گفته وي، امسال براي 6 ميليارد و 966 ميليون نفر ساعت اوقات فراغت دانش آموزان سراسر كشور برنامه ريزي شده است.
يازرلو با تاكيد بر اينكه اوقات فراغت، پديده جامعه مدرن است، تصريح كرد: اگر قرار است در جامعه هويت ايراني شكل بگيرد و نماد سخن گويي دانش آموزان باشند، بهترين بستر اوقات فراغت است.وي با اشاره به ضرورت قرآن آموزي در برنامه هاي اوقات فراغت دانش آموزان گفت: در سال گذشته با 10 هزار مدرسه قرآني به بيش از يك ميليون و پانصد هزار نفر دانش آموزان قرآن آموزش داده شد و امسال نيز با اراده شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين تعداد مدارس قرآن به 20 هزار مدرسه افزايش پيدا مي كند.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي: امكان عمل جراحي سرباز فداكار فراهم نيست

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: در صورتي كه سرباز فداكار به وضعيت پايدار برسد از ناحيه ستون فقرات و مغز و اعصاب بايد مورد عمل جراحي قرار گيرد.
محمدرضا رزاقي افزود: سرباز وظيفه وحيد جمشيدي از قم عازم تهران بوده اما در بين مسير 4 مصدوم را مشاهده مي كند كه نيازمند كمك هستند، به كمك آنها مي شتابد كه خودرويي با او برخورد و بشدت مصدومش مي سازد.
وي افزود: ماموران اورژانس اين سرباز وظيفه را سريعا به بيمارستان شهداي هفتم تير منتقل كرده و اقدامات اوليه را براي او انجام داده اند، ولي نامبرده نياز به اقدامات درماني بيشتر و رفتن به اتاق عمل دارد. پزشكان در تلاشند تا شرايط اين بيمار به وضعيت پايدار برسد تا بتوانند وي را بيهوش و براي عمل جراحي آماده كنند. چرا كه تاكنون 2 تا 3 مرحله قرار به عمل جراحي شده اما فرد در شرايطي مناسب براي بيهوشي نبوده است.
رزاقي در پاسخ به پرسش فارس در مورد اين كه ممكن است چه آسيبي به اين سرباز فداكار وارد شود، افزود: ما منتظر عمل جراحي هستيم چرا كه قرار است مغز و اعصاب و ستون فقرات اين فرد تحت جراحي قرار گيرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه دستور وزير بهداشت براي تشكيل تيمي ويژه براي پيگيري وضعيت اين بيمار به كجا انجاميده اظهار داشت: وزير بهداشت گروه 5 نفره اي را مامور كرد تا در همه زمينه ها و در همه بيمارستان ها سركشي كنند و الان هم اين اقدام در حال انجام است و به طور شبانه روزي بيمارستان ها و اورژانس آنها سركشي مي شوند.

 



هيچ داوطلبي به خاطر نبود كد پيگيري سوابق تحصيلي از گزينش كنكور محروم نمي شود

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به داوطلبان فاقد كدپيگيري سوابق تحصيلي، گفت: براي گزينش داوطلباني كه هنوز كد پيگيري سوابق تحصيلي آنها در اختيار سازمان قرار نگرفته است فقط نمره آزمون آنها لحاظ مي شود.
ابراهيم خدايي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به تاثير مثبت سوابق تحصيلي براي مشمولين اعمال سوابق تحصيلي در گزينش نهايي كنكور 90، گفت: براي داوطلبان دو نمره كنكور با احتساب تاثير سوابق تحصيلي و نمره آزمون در نظر گرفته مي شود و در نهايت هر كدام كه بالاتر باشد، ملاك قرار مي گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه هيچ داوطلبي از گزينش در كنكور محروم نمي شود، خاطر نشان كرد: براي داوطلبان فاقد كد پيگيري سوابق تحصيلي فقط نمره آزمون ملاك عمل قرار مي گيرد.
معاون سازمان سنجش با بيان اينكه تعداد داوطلباني كه هنوز سوابق تحصيلي آنها در اختيار سازمان قرار نگرفته است بسيار اندك است، تصريح كرد: همچنان درحال جمع بندي با آموزش و پرورش در اين رابطه هستيم.

 



قتل يك قهرمان ديگر در غرب تهران قهرمان سابق وزنه برداري كشور در شهريار به قتل رسيد

«يعقوب محبوب وند» قهرمان سابق وزنه برداري كشورمان اواخر هفته گذشته با چاقو به قتل رسيد .
به گزارش برنا داستان از اين قرار بود كه «يعقوب محبوب وند» پيشكسوت وزنه برداري كشورمان اواخر هفته گذشته به همراه برادرخانم خود مقابل در منزلش در شهريار مشغول آب دادن باغچه ها بود كه ناگهان راكبان 2 موتورسيكلت كه سه نفر بودند، به سمت وي هجوم آوردند.
براساس اين گزارش ابتدا يكي از موتورسواران با مشت به پشت مقتول كوبيد و نفر دوم با شوكر به سمت قهرمان سابق وزنه برداري كشورمان حمله ور شد. پس از اين، نفر سوم با چاقويي به قلب محبوب وند ضربه زد. در اين حين فردي صدا زد كه فرد مورد نظر را اشتباه گرفته اند و بلافاصله سه جنايتكار از محل قتل متواري شدند.
گويا موتورسواران قصد داشته اند كه فرد ديگري را به جاي پيشكسوت وزنه برداري كشورمان به قتل برسانند، اما به اشتباه با محبوب وند درگير مي شدند و او را به قتل رساندند.

 



رئيس شوراي فرهنگي مترو: خط يك مترو در طول نمايشگاه قرآن تا 12 شب فعال است

سرويس اجتماعي -
رئيس شوراي فرهنگي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه از فعاليت خط يك مترو در طول زمان برگزاري نمايشگاه قرآن تا ساعت 12 شب خبر داد.
به گزارش كيهان حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسيني در جمع خبرنگاران گفت: با همكاري دوستان فني خط يك مترو از قيطريه تا شهرري در طول برگزاري نمايشگاه قرآن تا ساعت 12 شب اقدام به جابه جايي مسافرين در اين مسير خواهد كرد.
وي افزود: دانشجويان 29 درصد از كل مسافرين مترو را تشكيل مي دهند كه با احتساب ساير اقشار جامعه در اكثريت هستند و اين خود يك برنامه ريزي و كار ويژه را طلب مي كند كه در صورت همكاري دولت مي توان تخفيفات ويژه اي را به اين قشر اختصاص داد.
رئيس شوراي فرهنگي مترو گفت: با توجه به سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در زمينه كتاب و كتابخواني در نظر داريم كار ويژه اي را در اين زمينه براي همشهرياني كه از مترو استفاده مي كنند انجام بدهيم.
حسيني افزود: يك انتشاراتي را دعوت به همكاري كرده ايم تا در سطح ايستگاه ها نمايشگاه كتاب داير كنيم.
وي با اعلام اينكه كتاب هايي كه در اين نمايشگاه عرضه مي شود بايد كتب فاخري باشند گفت: اجازه نمي دهيم كتاب هاي خرافي و زرد در نمايشگاه هاي كتاب مترو در معرض ديد قرار گيرد.
حسيني با اعلام اينكه بهترين مكان مترو اختصاص به كتاب خواهد داشت گفت: در نظر داريم انتشار و توزيع مجدد كتاب مترو را از عيد سعيد فطر آغاز كنيم و اين كتاب ها را با قيمت بسيار پاييني در اختيار مردم قرار دهيم.
وي تهيه و توزيع يك ميليون بسته افطاري در ايستگاه هاي مترو، استقرار طلاب و روحانيون جوان براي پاسخگويي به سوالات مردم در مترو، برگزاري نمايشگاه هاي مختلف بصيرت قرآني و راه اندازي ايستگاه بلوتوث همزمان با ميلاد امام حسن مجتبي(ع) را از جمله برنامه هاي فرهنگي مترو براي ايام ماه مبارك رمضان اعلام كرد.

 



توسط نيروهاي بسيجي تهران صورت گرفت دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر و جاعل اسكناس

بسيجيان ناحيه مقاومت بسيج حمزه سيدالشهدا در محل ايست بازرسي خود موفق به كشف 635 گرم ماده مخدر كراك از سرنشينان يك خودروي عبوري شدند.
به گزارش كيهان در ايست و بازرسي حوزه 209 ناحيه بسيج حمزه سيدالشهدا سپاه تهران بزرگ در تاريخ 6 مرداد در خيابان استاد معين، بسيجيان متوجه خودروي پژويي مي شوند كه راننده آن قبل از ورود به تور ايست و بازرسي اقدام به پياده كردن دو سرنشين خودرو مي كند.
بسيجيان حاضر با مشاهده اين صحنه اقدام به تعقيب آنان مي كنند و علي رغم تلاش آن دو، براي فرار و درگيري با بسيجيان سرانجام دستگير مي شوند.
بنابراين گزارش پس از دستگيري افراد و انتقال آنان به ستاد حوزه و انجام بازرسي بدني مقادير 635 گرم ماده مخدر كراك از آنان كشف و ضبط مي شود.
گفتني است افراد دستگير شده پس از سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
دستگيري جاعل اسكناس
نيروهاي جوان بسيج در گشت عملياتي حوزه 221 جندا... ناحيه مقاومت بسيج حمزه سيدالشهداء سپاه تهران بزرگ موفق به دستگيري يك جاعل اسكناس شدند.
بنابرگزارش رسيده به دنبال تماس يكي از كسبه محل با تيم هاي گشت عملياتي، نيروهاي بسيج موفق به دستگيري فردي مي شوند كه مقدار يك ميليون و دويست هزار ريال اسكناس تقلبي به همراه داشت.
او كه خود اقدام به چاپ اسكناس ها كرده بود موفق به خرج مقاديري از اسكناس قبل از دستگيري شده بود.
نامبرده پس از دستگيري تحويل كلانتري 119 مهرآباد شد.

 



انتقال سنگ فروشان و سنگبري هاي خيابان فدائيان اسلام

تمامي سنگبري و سنگفروشي هاي مستقر در خيابان فدائيان اسلام طبق مصوبه نهايي شوراي اسلامي شهر تهران منتقل مي شوند.
رئيس شركت ساماندهي صنايع و مشاغل با اعلام اين مطلب گفت: در راستاي ساماندهي حدفاصل ميدان شوش و خيابان فدائيان اسلام تمام سنگبري و سنگفروشي هاي مستقر در خيابان فوق طبق مصوبه قطعي شوراي اسلامي شهر تهران منتقل مي شوند.
كمال عليپور افزود: آلودگي هاي زيست محيطي، ايجاد مشكلات ترافيكي در مركز شهر و ايجاد آلودگي هاي صوتي از جمله مواردي هستند كه ضرورت انتقال را فراهم مي سازد.
عليپور به فارس گفت: در حال حاضر صنوف مختلفي همچون چوب فروشان، فلزكاران، آهن كاران و غيره به مجتمع هاي صنفي و خدماتي منتقل شده اند.

 



وزارت بهداشت بررسي مي كند افزايش مرخصي پس از زايمان براي مادران

معاون بهداشتي وزير بهداشت از پيش بيني هاي انجام شده براي افزايش مرخصي زايمان مادران خبر داد.
دكتر عليرضا مصداقي نيا در همايش روز جهاني تغذيه با شير مادر گفت: شيردهي توسط مادران بسيار مهم است و بي توجهي به آن، پاسخ فرهنگ سازي غلطي است كه در اين زمينه صورت گرفته است.
وي با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت براي ترويج تغذيه با شير مادر گفت: از جمله اين اقدامات مي توان به راه اندازي بيمارستان هاي دوستدار كودك اشاره كرد. حدود 530 بيمارستان دوستدار كودك در سطح كشور وجود دارد. ارزيابي تغذيه با شير مادر در سه تا پنج روزگي، تقويت مراكز خاص مشاوره شيردهي و گسترش اين مراكز نيز از ديگر اقداماتي بوده است كه در زمينه ترويج تغذيه با شير مادر صورت گرفته است.
معاون بهداشتي وزير بهداشت همچنين تاكيد كرد كه لازم است از واردات بي رويه شير مصنوعي جلوگيري شود. همه سازمان ها و ارگان هاي ذيربط بايد براي تغذيه كودكان با شير مادران كمك كنند. سازمان هاي زيادي در اين زمينه دخيل هستند. مصداقي نيا در ادامه از پيش بيني هاي انجام شده براي افزايش مرخصي زايمان مادران خبر داد و گفت: همچنين پيشنهاد ما آن است كه هنگام زايمان مادران، مرخصي دو هفته اي براي پدران در نظر گرفته شود تا پدران بتوانند كمك حال مادران بوده و به ترويج تغذيه با شير مادر كمك نمايند.

 



در پي ريزش جايگاه تماشاگران 62 تماشاگر مسابقه كشتي در فومن راهي بيمارستان شدند

سرپرست مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان گيلان گفت: به علت فرو ريختن جايگاه تماشاگران براي ديدن مسابقه كشتي گيله مردي در روستاي شيرزيل شهرستان فومن، 62 نفر راهي بيمارستان شدند.
«لاله فاضل تولمي» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مسابقه «كشتي گيله مردي» از داربست براي استفاده از جايگاه تماشاگران استفاده شده بود كه به علت فرو ريختن آن 62 نفر به علت آسيب ديدگي ديروز به بيمارستان منتقل شدند.وي اظهار داشت: بر اثر اين حادثه بلافاصله 10 دستگاه آمبولانس اورژانس هلال احمر و يك دستگاه آمبولانس خصوصي فومن 62 مجروح حادثه را به بيمارستان هاي امام حسن مجتبي«ع» اين شهر و امام خميني صومعه سرا منتقل كردند.سرپرست مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي استان گيلان ادامه داد: همچنين 20 نفر از اين مجروحان به علت شدت جراحات توسط آمبولانس هاي اورژانس 115 از بيمارستان هاي ياد شده به بيمارستان پورسينا رشت منتقل شدند.فاضل تولمي اضافه كرد: 15نفر از حادثه ديدگان توسط اورژانس در محل حادثه درمان شدند.

 



تصادف محور هراز 10 كشته و زخمي به جاي گذاشت

بخشدار لاريجان آمل از وقوع سانحه تصادف دو دستگاه پژو روآ و پرايد در جاده هراز و كشته و زخمي شدن 10 سرنشين اين خودروها خبر داد.
محمدرضا نصيري به خبرنگار مهر گفت: اين تصادف دلخراش عصر جمعه در منطقه آب اسك جاده هراز رخ داد كه در آن حادثه، نوزاد هشت ماهه اي كه سرنشين خودرو پرايد بوده در دم جان باخت و 9 سرنشين پرايد و پژو روآ بشدت زخمي شدند.
وي افزود: به علت ترافيك سنگين و شدت جراحت سرنشينان اين دو خودرو، مصدومان با بالگرد اورژانس هوايي 115 به بيمارستان 17 شهريور آمل منتقل شدند.
بخشدار لاريجان اعلام كرد: انحراف به چپ خودرو پژو از پرايد علت اصلي اين تصادف دلخراش بوده است.
نصيري اضافه كرد: شدت اين سانحه دلخراش رانندگي به حدي بود كه به هر خودرو خسارت سنگيني وارد شد.
وي با بيان اينكه متاسفانه برخي از رانندگان عبوري در محور هراز بي احتياط رانندگي مي كنند و توجهي به ساير رانندگان عبوري ندارند تاكيد كرد: پليس راه بايد در اين خصوص با خاطيان بي تفاوت كه سبب كشته و مجروح شدن افراد بي گناه مي شوند هيچ گذشتي نداشته باشد.
بخشدار لاريجان آمل از رانندگان خواست در محور پرتردد هراز با سرعت مطمئنه حركت كنند و به هشدارهاي پليس به طور كامل توجه داشته باشند.

 



اعدام قاچاقچي مواد مخدر در ميناب

دادستان عمومي و انقلاب ميناب از به دار آويخته شدن قاچاقچي مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد.
احمد كامراني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ميناب با بيان اينكه «ح.د» قاچاقچي مواد مخدر طي سال 87 در روستاي گوربند اين شهرستان دستگير شده بود، گفت: اين قاچاقچي به جرم حمل 49 كيلو و 500 گرم ماده مخدر هروئين به دار آويخته شده است.
وي ادامه داد: رويكرد دستگاه قضا برخورد شديد با قاچاقچيان مواد مخدر است.
به گفته دادستان ميناب، اين امر سبب شده است طبق آمار موجود، در ماه هاي اخير ورودي مواد مخدر به شهرستان كاهش محسوسي نسبت به مدت مشابه داشته باشد.
ميناب دومين شهرستان بزرگ هرمزگان پس از مركز اين استان است، هرمزگان طي سال هاي گذشته به گفته مقامات انتظامي به يكي از مناطق عبور محموله هاي مواد مخدر براي ورود به مركز كشور شده است.
ميناب نيز به دليل موقعيت ويژه و قرارگيري در بين بندرعباس و شهرهاي شرقي كشور يكي از مناطق عبور مواد مخدر است.

 



تعداد كشته ها و زخميان حادثه رانندگي باغملك به 28 نفر رسيد

رئيس مركز اورژانس و فوريت هاي پزشكي خوزستان از كشته شدن چهار نفر و مجروح شدن 27 نفر براثر تصادف اتوبوس و تريلر در محور باغ ملك هفتكل خبر داد.
سيداسدالله موسوي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: براثر وقوع يك تصادف در ساعت 5:23 ديشب، چهار نفر كشته و 28 نفر مجروح شدند.
وي افزود: اين تصادف بين يك دستگاه اتوبوس حامل مسافران و يك دستگاه تريلر در 15 كيلومتري جاده باغ ملك هفتكل اتفاق افتاد.
موسوي با اشاره به اينكه اين اتوبوس از اصفهان به مقصد ماهشهر در حركت بود، بيان كرد: ده دقيقه پس از حادثه مأموران اورژانس در محل حاضر شدند و 28 نفر مجروح حادثه به بيمارستان امام خميني اهواز انتقال يافتند.

 



تجمع مال باختگان گرگاني مقابل دادگستري شهرستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
تعدادي از اعضاي موسسه مالي و اعتباري ذوالفقار ولايت (پيشه وران) در مقابل دادگستري شهرستان گرگان تجمع كردند.
اين تعداد از مردم مال باخته كه پول حاصل از فروش اموال و اثاثيه خود را به صورت سپرده در اين موسسه مالي و اعتباري گذاشته بودند، خواستار دريافت وجوه خود شده اند.
نماينده تجمع كنندگان به خبرنگاركيهان گفت: فردي كه متهم اصلي برداشت وجوه سپرده گذاران است، در استان مازندران دستگير شده بود و در حالي كه شاكيان خواستار رسيدگي به پرونده او شدند، تازه به اين نتيجه رسيدند كه با سپري شدن سه ماه از اين ماجرا ، هيچ گونه ترتيب اثري به ادعاي آنها داده نشده است.وي افزود: زماني كه متوجه شديم در حال حاضر متهم اصلي اين پرونده با قيد ضمانت آزاد شده است، جهت درخواست از دادگستري گرگان به منظور رسيدگي به اين پرونده اقدام به تجمع كرديم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14