(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 15 مرداد 1390- شماره 19992

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تقدير رئيس جمهور از تصميم فداكارانه آمنه بهرامي
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
ذلت امروز فرعون ها به دليل مطرح شدن مفاهيم قرآن در جوامع اسلامي است
حجت الاسلام سعيدي: جنايتكاران منطقه منتظر قفس هاي آهنين باشند
رئيس مجلس امارات در گفت وگوي تلفني با لاريجاني: جنگ بزرگ مسلمانان «نبرد فلسطين» است
روايت انديشكده آمريكن اينترپرايز از عمق توانايي نيروي قدس سپاه
در ايام ماه مبارك رمضان صورت مي گيرد جزءخواني قرآن كريم در مشهد و قم
روايت سازمان اطلاعات نظامي هلند از قدرت يابي نظامي و منطقه اي ايران
جوابيه سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور و توضيح كيهان
جانباز نيشابوري به همرزمان شهيدش پيوست
دماي شهرهاي جنوب خوزستان به 50 درجه رسيد
12شهريور آغاز ثبت نام دكتري تخصصي گروه پزشكي
براساس ميزان توانايي شركت هاي بيمه رتبه بندي مي شوند
آيت الله مصباح يزدي: برخي گذشت ها جامعه را ناامن مي كند
قائم مقام مركز آمار ايران خبر داد سرشماري 21 ميليون خانوار ايراني در آبان ماه
 اختصاص يك ميليارد دلار به طرح هاي نفت و گاز خليج فارس
اخبار ادبي و هنري



تقدير رئيس جمهور از تصميم فداكارانه آمنه بهرامي

رئيس جمهور در ديدار با آمنه بهرامي، تصميم فداكارانه او را براي ملت ايران باعث افتخار دانست.
محمود احمدي نژاد چهارشنبه شب در ديدار آمنه بهرامي فردي كه اخيرا در اقدامي فداكارانه از قصاص عامل اسيدپاشي به وي گذشت كرد، ضمن ابراز اميدواري از اينكه اين گذشت آنچنان تاثيري در دل ها بگذارد كه ديگر كسي به سراغ اينگونه اقدامات قبيح نرود، گفت: هر خوبي كه در دنيا باقي مي ماند حاصل فداكاري و گذشت است و همواره كساني از زندگي و افراد خانواده خود گذشته اند تا ارزش ها در جامعه باقي بماند.
رئيس جمهوري تصميم فداكارانه و سرشار از ايثار آمنه بهرامي را كاري بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: گذشت و كار فداكارانه اي كه روي داد، براي ما و ملت ايران باعث افتخار است و موجب شد تا بسياري از افراد از اين كار درس گرفته و متحول شوند.
دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: همه بايد ياد بگيرندكه يكديگر را دوست داشته باشند چرا كه دشمني ها و كينه ورزي ها بخاطر سيطره شيطان بر انسان بوجود مي آيد.
رئيس جمهوري ملت ايران را بهترين مردم دنيا دانست و گفت: دشمنان و شياطين همواره از روحيه گذشت و فداكاري ملت ايران و اينكه اين ملت يكديگر را دوست دارند، ناراحت و عصباني هستند.
آمنه بهرامي نيز، كه به همراه خانواده خود در اين ديدار حاضر شده بود، ضمن ارائه گزارشي از روند درمان خود، انگيزه هاي فردي و اجتماعي گذشتن از حكم قصاص را نيز با رئيس جمهور در ميان گذاشت.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
ذلت امروز فرعون ها به دليل مطرح شدن مفاهيم قرآن در جوامع اسلامي است

خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به قيام ملت هاي كشورهاي اسلامي تاكيد كرد: اين حركت ها و قدرت هايي كه در دنيا به وجود آمده و فرعون هاي مصر و غير مصر را ذليل كرده است به خاطر مطرح شدن مفاهيم قرآن در جوامع اسلامي است.
به گزارش فارس، آيت الله امامي كاشاني خطيب نماز عبادي سياسي جمعه تهران با قرائت حديثي از امام زمان(عج) دو مسئله «بيداري جامعه اسلامي» و «اهميت قرآن» را مورد تاكيد قرار داد و ضمن يادآوري سخنان رهبر انقلاب درباره اهميت قرآن اظهار داشت: اگر به مفاهيم قرآن اهميت داده شود مشكلات مسلمانان مرتفع مي شود.
وي با قرائت بخشهايي از حديث امام عصر(عج) گفت: زماني كه پرچم اسلام علوي و ناب محمدي بالا رفت، اين اسلام ناب بايد قدرتمند شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به سازش و خيانت برخي از افراد در امت اسلامي اشاره و خاطرنشان كرد: برخي افراد با غرب سازش كردند و برخي آخوندها را خريدند و يك اسلام بي جان را در دنيا روي كار آوردند. بنابراين پرچم اسلام ناب بايد بالا رود و ملت هاي مسلمان قدرتمند شوند.
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر اينكه آداب، حقوق، معارف ناب و شيوه برخورد با دشمنان اسلام كه در قرآن است، هنوز در جوامع اسلامي بيان نشده است، گفت: اين انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) بودند كه قرآن را از غبارها و تاريكخانه ها بيرون آورده و به دنيا عرضه كردند. امام(ره) به دنبال اين راه بودند و امروز رهبري معظم انقلاب نيز همين راه را ادامه مي دهند.
امامي كاشاني با اشاره به قيام ملت هاي كشورهاي اسلامي تاكيد كرد: اين حركت ها و قدرت هايي كه در دنيا به وجود آمده و فرعون هاي مصر و غير مصر را ذليل كرده است به خاطر مطرح شدن مفاهيم قرآن در جوامع اسلامي است و مي بينيم كه عزت ها و ذلت ها پشت سر هم مي آيند؛ ذلت هاي كفر و ايادي كفر و عزت هاي اسلام و ملت هاي مسلمان ادامه خواهد داشت تا زمينه براي قيام امام زمان(عج) فراهم شود. بنابراين توجه ما و نسل نو به قرآن بايد به دانشگاه ها و مدارس وارد شود تا ملت ها و امت اسلامي با درك و عمل به قرآن كريم به جلو حركت كنند.
آيت الله امامي كاشاني همچنين در خطبه اول نماز جمعه ديروز تهران با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان ضمن قرائت آيه «كتب عليكم الصيام كما كتب علي الذين من قبلكم لعلكم تتقون» در ابتداي سخنان خود به تبيين پاره اي از احكام و فلسفه روزه پرداخت.
وي گفت: روزه فقط خودداري از خوردن و آشاميدن نيست، بلكه براي اين است كه انسان قدرت و ملكه اي براي حفظ خود در برابر گناه داشته باشد. نخوردن و نياشاميدن براي اطاعت امر خداست كه رعايت آن حقايقي مانند تقوا را در درون انسان ايجاد مي كند.
آيت الله امامي كاشاني با اشاره به حديثي از نبي گرامي اسلام يادآور شد: پيامبر اسلام در اين حديث خطاب به ابوذر مي فرمايند: «روزه دار اگر خيري به مردم نمي رساند، نبايد شر هم به آنها برساند،» لذا خلق و اخلاق انسان بايد اينگونه باشد كه مردم از شر دست، زبان و حتي قلم او در امان باشند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: هر كار راهي دارد، براي ورود به هر چيز بايد از راه درست آن وارد شد؛ بنابراين بايد بدانيم كه روزه باب ورود صحيح به عبادت است؛ «الصوم باب العباده» چرا كه فرد روزه دار خود را در برابر لذات نگه مي دارد و موجب مي شود انسان به سمت كمال بالا رود.
آيت الله امامي كاشاني ادامه داد: «صوم» به معناي آرامش و اعتدال است يعني انسان با روزه داري در مقام اعتدال قرار بگيرد، روزه اينچنين بايد انسان را معتقد كند، زيرا نفس را در برابر دعوتها رام و معتدل مي كند.
وي گفت: هواي نفس انسان را به انواع گناهان و اختلافات خانوادگي مي اندازد، زندگيها را مضطرب و اموال حرام را به زندگي انسان وارد و انسان را ساقط مي كند لذا روزه دري است به سمت خداوند و نجات از هواهاي نفساني.

 



حجت الاسلام سعيدي: جنايتكاران منطقه منتظر قفس هاي آهنين باشند

امام جمعه قم با اشاره به محاكمه حسني مبارك گفت: جنايتكاران منطقه بدانند كه قفس هاي آهنين در انتظار آنها خواهد بود و با خفت و خواري محاكمه مي شوند.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان اظهار داشت: بايد از لحظه لحظه اين ماه مبارك درس گرفته و از آن استفاده كنيم.
وي افزود: بايد در اين ماه همه جوارح ما روزه باشند و نبايد اجازه دهيم تا شيطان در ما نفوذ كند.
امام جمعه قم با اشاره به اهميت قرائت قرآن در اين ماه مبارك بيان داشت: قرائت قرآن در همه ايام سال مورد تاكيد است اما در اين ماه ثواب بسياري دارد و از اين رو انتظار مي رود مسلمانان به قرائت قرآن كريم توجه داشته باشند.
سعيدي گفت: رهبر معظم انقلاب در ديدار با جامعه قرآني كشور به اين موضوع تاكيد داشتند و بايد توجه داشت كه همه نيازهاي بشري در گرو توجه به قرآن كريم است.
وي افزود: مردم با روزه گرفتن در اين ماه مبارك، ياد عطش و گرسنگي روز قيامت خواهند افتاد و با سختي هاي اين روز براي خودشان توشه و ثواب جمع خواهند كرد.
امام جمعه قم ابراز داشت: روزه موجب تقويت اراده انسان مي شود و انسان را براي كارهاي سخت آماده مي كند.
سعيدي با بيان اينكه بايد در اين ماه به ياد نيازمندان باشيم، تصريح كرد: اگر كسي را مي شناسيد به او كمك كنيد و اگر آشنايي نداريد به كميته امداد امام خميني واگذار كرده تا اين نهاد با آشنايي كه دارد كمك هاي خداپسندانه شما را به خانواده هاي نيازمند برساند.
وي در ادامه به 10 تا 16 مرداد ماه روز ترويج تغذيه شير مادر اشاره كرد و گفت: در دوران طاغوت در راستاي ترويج شير خشك فعاليت مي كردند و از فايده هاي شير مادر براي كودكان غافل بودند.
امام جمعه قم بيان داشت: اما بايد توجه داشت كه شير مادر بهترين تغذيه براي كودك بوده و بايد در ترويج آن تلاش كرد.
سعيدي در ادامه به 17 مرداد ماه روز خبرنگار اشاره كرد و ادامه داد: اين روز را به همه خبرنگاران تبريك گفته و از آنها مي خواهم در اين كار خطير دقت داشته باشند.
وي افزود: خبرنگاران كاري حساس و بسيار مهم دارند كه تاثيرگذار بوده و بايد در كارهاي خود نهايت دقت را داشته باشند.
امام جمعه قم در ادامه به سرانجام ديكتاتور مصر اشاره كرد و گفت: همه شاهد بودند كه نتيجه ايستادگي هاي مردم مصر، محاكمه ديكتاتور اين كشور بود كه با خواري و ذلت درون قفس قرار گرفت.
سعيدي با اشاره به مقاومت هاي صورت گرفته به منظور عدم محاكمه اين ديكتاتور سرزمين فرعون تصريح كرد: گمان نشود كه اين محاكمه به آساني انجام شد، بلكه سران ديكتاتورهاي منطقه ميليون ها دلار پول مي خواستند بدهند تا محاكمه انجام نشود، اما مقاومت هاي مردم و صبر آنها اجازه چنين كاري را به آنها نداد و حسني مبارك محاكمه شد.
وي ابراز داشت: جنايتكاران منطقه بدانند كه قفس هاي آهنين و طلاب دار در انتظار آنها خواهد بود و با خفت و خواري محاكمه مي شوند.
امام جمعه قم تاكيد كرد: اين اقدام براي مردم مصر نيز نويد بخش بود كه از استقامت و صبر بهره برده و ايستادگي شما موجب رشد كشورتان خواهد شد.
وي همچنين به سالروز شهادت حضرت خديجه(س) اشاره كرد و بيان داشت: دهم ماه مبارك رمضان مصادف با اين روز است كه اين بانوي باكرامت هر چه داشت در اختيار اسلام قرار داد و خداوند به بركت اين اقدام، دختري پاكدامن به نام حضرت زهرا(س) را به حضرت خديجه(س) عطا كرد.
امام جمعه قم در ادامه با اشاره به موضوع تقواي الهي گفت: افراد با تقوا در بهشت در ميان چشمه ها قرار داشته و از ميوه هاي الهي استفاده ميكنند.
وي ادامه داد: اين پاداش متقين است كه خداوند به آنها ميفرمايد بخوريد و بياشاميد كه اين نعمت ها بر شما گوارا است.
سعيدي در ادامه با اشاره به تفسير سوره منافقون عنوان داشت: منافقين دشمني را به نهايت خود رسانده و نه تنها خير مردم را نمي خواهند بلكه به دنبال ضرر رساندن به مردم هستند.
وي تاكيد كرد: طبق آيات قرآني منافقين از بدترين دشمنان محسوب ميشوند و بايد ما نسبت به مسئله دشمن شناسي توجه لازم را داشته باشيم.

 



رئيس مجلس امارات در گفت وگوي تلفني با لاريجاني: جنگ بزرگ مسلمانان «نبرد فلسطين» است

رئيس مجلس امارات در گفت وگوي تلفني با لاريجاني، نبرد بزرگ مسلمانان را «نبرد فلسطين» دانست.
عبدالله الغرير رئيس مجلس امارات متحده عربي در گفت وگويي تلفني با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، حلول ماه مبارك رمضان را به وي تبريك گفت.
وي در ادامه با بيان اينكه مسايل بزرگي در منطقه در حال رخ دادن است، افزود: مسئله فلسطين، مسئله بزرگ امت اسلامي است و نبايد اجازه داد اين مسئله تحت الشعاع تحولات كنوني منطقه به فراموشي سپرده شود.
رئيس مجلس امارات همچنين تأكيدكرد: نبرد بزرگ ما، نبرد فلسطين است.
الغرير با قدرداني از ابتكار عمل رئيس مجلس شوراي اسلامي در برگزاري پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه مردم فلسطين در تهران، برگزاري اين كنفرانس را بسيار مهم و ابتكاري عالي خواند.
علي لاريجاني رئيس قوه مقننه جمهوري اسلامي ايران نيز در اين گفت وگوي تلفني، با قدرداني از تماس عبدالله الغرير، متقابلاً فرا رسيدن ماه مبارك رمضان را به وي تبريك گفت.

 



روايت انديشكده آمريكن اينترپرايز از عمق توانايي نيروي قدس سپاه

سرويس سياسي-
در روزهاي اخير به دنبال شكست پروژه هاي غرب در مقابله با بيداري اسلامي، اطاق هاي فكر و مراكز پژوهشي به دنبال يافتن علت شكست هاي غرب در كشورهاي افغانستان، عراق، سوريه، لبنان، بحرين و حتي كشورهاي آفريقايي افتاده اند و تنها توجيه شكست خود را نفوذ نيروي قدس سپاه در اين كشورها اعلام كرده اند.
انديشكده آمريكن اينترپرايز در اين زمينه گزارش مفصلي را در مورد سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران تهيه كرده است و نوشته است:راهبردپردازان آمريكا نياز به درك پيشينه سردار سليماني و علت موفقيت هاي نظامي اش دارند.
اين گزارش مي افزايد: بررسي منابع در دسترس از سليماني، مردي را نشان مي دهد كه بي هيچ آموزش رسمي توانست به يكي از موفق ترين فرماندهان ايران بدل شود.
اين انديشكده آمريكايي با اشاره به يكي از سخنان سردار سليماني كه گفته بود «امروز ديگر پيروزي يا شكست ايران در مهران و خرمشهر اتفاق نمي افتد، مرزهاي ما گسترش يافته اند و ما بايد شاهد پيروزي در مصر، عراق، لبنان و سوريه باشيم،» مي نويسد: بايد اذعان داشت عمليات هاي امروزين نيروي قدس و سپاه پاسداران كه بايد به مقابله با آنها برخاست به طرز چشمگيري متفاوت از عمليات هاي انجام شده آنها طي دوران جنگ 8 ساله است و آنها بسيار پيچيده تر و عميق تر شده اند.
تحليل گر مؤسسه اينترپرايز مي افزايد: به رغم سرشناس بودن سليماني اطلاعات شخصي چنداني درباره او وجود ندارد. ولي به نوعي همچنان يك معما باقي مي ماند.
اين گزارش مفصل تأكيد مي كند كه رفتار گذشته فرماندهان سپاه بايد براي پيش بيني رفتارهاي امروزيشان مورد مطالعه قرار بگيرد.

 



در ايام ماه مبارك رمضان صورت مي گيرد جزءخواني قرآن كريم در مشهد و قم

سرويس شهرستانها-
برنامه هاي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) در ايام ماه مبارك رمضان اعلام شد.
بنا به اعلام پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، ترتيل يك جزء كلام الله مجيد همه روزه از ساعت پنج صبح در صحن مسجد گوهرشاد آغاز خواهد شد و ساعت 30/9صبح نيز در مسجد گوهرشاد، يك جزء از قرآن مجيد توسط قاريان و مخاطبان نوجوان تلاوت خواهد شد.
برپايه همين گزارش و به نقل از پايگاه خبري آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در قم، روزانه يك جزء از قرآن كريم نيز راس ساعت 45:14در شبستان امام خميني(ره) به صورت ترتيل قرائت مي شود.
علاقه مندان به پيگيري جزئيات برنامه هاي اجرايي در ايام ماه مبارك رمضان در اين دو حرم مطهر مي توانند به پايگاههاي اينترنتي و خبري آستان قدس رضوي و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) مراجعه كنند.

 



روايت سازمان اطلاعات نظامي هلند از قدرت يابي نظامي و منطقه اي ايران

سازمان اطلاعات نظامي هلند در تازه ترين گزارش امنيتي خود تاكيد كرد، ايران جزو مهمترين اولويت هاي سازمان هاي اطلاعاتي در اروپاست.
اين سازمان كه به MIVD معروف است در برآورد امنيتي سال 2010 خود نوشته است: «اين سازمان توجه زيادي به ايران دارد. ايران به تعهدات بين المللي خود پاي بند نيست و اهداف خود را عموما در منطقه دنبال مي كند.»
در ادامه اين گزارش آمده است: «سياست هاي ايران برگرفته از اسلام است و عمدتا افزايش نفوذ ايران در منطقه را دنبال مي كند. با اين حال ايران تلاش مي كند از تقابل مستقيم با كشورها در منطقه خودداري كند.»
تحليلگران سازمان اطلاعات نظامي هلند ادامه مي دهند: «در سال 2010 تحولات افغانستان عمدتا به دلايل امنيت ملي مهم ترين مسئله سياست خارجي ايران بود. روابط ايران با تمامي كشورهاي منطقه از كشورهاي خليج فارس تا لبنان بهبود يافت. ايران همچنين اهميت زيادي براي روابط خوب با تركيه، روسيه و پاكستان قائل است. در تقابل ايدئولوژيك با اسرائيل هم هيچ تغييري ايجاد نشده است. ايران به روابط با حماس حزب الله و گروه هاي عراقي ادامه داده است».
در ادامه اين گزارش درباره توانايي هاي نظامي ايران آمده است: «جمع بندي MIVD اين است كه ايران در سال 2010 با توسعه موشك هاي بالستيك مبتني بر دكترين بازدارندگي و تلافي استراتژيك عمل كرده است. اگر ايران موشك هاي خود را با سلاح هاي كشتار جمعي مثلا شيميايي مجهز كند در آينده نزديك از توان سلاح هاي استراتژيك برخوردار خواهد بود.»
اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده است كه سلاح هاي كشتار جمعي در دكترين دفاعي ايران هيچ جايگاهي ندارند.
اين گزارش سپس ادعا مي كند كه عمده ترين كشورها در زمينه نگراني هاي سلاح هاي كشتار جمعي ايران، كره شمالي و سوريه هستند!
نويسندگان اين گزارش بدون اشاره به همكاري هاي ايران باآژانس، نوشته اند: «ايران و كره در خصوص برنامه هسته اي و سيستم هاي حمل آن شفافيت لازم را ندارند». مقصود از سيستم هاي حمل در اينجا برنامه موشكي است.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: «ايران به غني سازي ادامه مي دهد و اكنون تا 20 درصد غني سازي مي كند. هر چند هنوز براي تبديل به يك بمب نياز به غني سازي بيشتر دارد.»
در بخش پاياني اين برآورد بخشي از اقدامات دولت هلند براي مقابله با برنامه هسته اي ايران تشريح شده و از جمله به اين نكته اشاره شده است كه «در سال 2010 علاوه بر بخش تجارت، در زمينه محروم شدن دانشجويان ايراني از تحصيل در برخي رشته هاي خاص هم محدوديت هايي اعمال شد.» اين در حالي است كه اقدام به منع تحصيل دانشجويان در رشته هاي خاص با حكمي از دادگاه لاهه در همين زمينه مغاير است. در سراسر اين گزارش هيچ نامي از اسرائيل برده نشده است.

 



جوابيه سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور و توضيح كيهان

سرويس شهرستان ها-
در پي چاپ خبري با عنوان «معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان شهرداري ها: بيش از 90درصد شهرداران كشور فاقد سواد مرتبط با مسئوليتشان هستند» در روزنامه كيهان، روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور جوابيه اي صادر كرد.
در بخشي از اين جوابيه آمده است: در خبر روزنامه كيهان كه در مصاحبه با معاون برنامه ريزي و توسعه سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور كه در حاشيه كميته اجرايي آزمون استخدامي شهرداري هاي استان لرستان در خرم آباد انجام شده، نقل شده است كه «بيش از 90 درصد شهرداران كشور فاقد سواد مرتبط با مسئوليتشان هستند» كه اين خبر تكذيب مي شود و مطلقا چنين چيزي صحت ندارد.
در بخش دوم جوابيه آمده است: «خوشبختانه مجموعه قوانين و مقررات در حوزه مديريت شهري و شهرداري ها به گونه اي است كه انتخاب شهردار و شرايط احراز پست شهردار چه از سوي وزارت كشور و چه از سوي استانداران و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها در اكثر موارد مسير پسنديده و مطمئني را طي مي كند به گونه اي كه كمتر مشاهده مي شود شهرداران غير مرتبط سكان دار چنين مسئوليت خطيري باشند.»
جوابيه كيهان:
به عزيزان فعال در سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور بايد عرض كنيم كه مطلب منتشره در شماره 19989 روز سه شنبه مورخ 11/5/1390، نقل قول مستقيم خبرنگار كيهان از اظهارات معاون برنامه ريزي و توسعه آن سازمان در جريان سخنراني در همايش شهرداران لرستان بود كه به صورت صوتي و تصويري ضبط شده است نه مصاحبه اختصاصي.

 



جانباز نيشابوري به همرزمان شهيدش پيوست

مردم نيشابور همزمان با سومين روز ماه مبارك رمضان پيكر شهيد محمدرضا قدسي تبار جانباز 70درصد را تشييع كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از نيشابور، در مراسم تشييع اين شهيد كه ظهر روز پنجشنبه از مسجد صاحب الزمان(عج) در خيابان امام خميني تا مسجد جامع نيشابور و با حضور معاونان فرماندار نيشابور و جمعي از مقامات اداري، نظامي و انتظامي اين شهرستان به همراه مردم برگزار شد، مدير بنياد شهيد و امور ايثارگران نيشابور اظهار داشت: اين شهيد جانباز همزمان با نخستين شب ماه مبارك رمضان، رداي شهادت را بر تن كرد.
موسي سليماني گفت: اين بسيجي كه از گردان حضرت قائم (عج) لشگر 21 امام رضا(ع) در مقطع جنگ تحميلي به جبهه هاي نور عليه ظلمت شتافته بود در منطقه عملياتي سومار در پي تك دشمن بر اثر اصابت تركش توپ به درجه رفيع جانبازي نائل آمد.
وي با بيان اينكه در پي اين جانبازي، 2 پاي وي قطع و يك چشم وي نيز تخليه شد، افزود: او پس از سال ها تحمل رنج و مرارت ناشي از جراحتش در اين اواخر دچار از كارافتادگي كليه ها شد و پس از چند بار بستري در بيمارستان هاي مشهد و نيشابور، سرانجام دوشنبه شب در بيمارستان حكيم نيشابور به خيل همرزمان شهيدش پيوست.
مدير بنياد شهيد و امور ايثارگران نيشابور يادآور شد: در سال 67 برادر بسيجي او به نام سميع الله در جزاير مجنون به درجه رفيع شهادت نائل آمده بود كه پيكر شهيد قدسي تبار در جوار آرامگاه برادر شهيدش در روستاي كاريزك كال در بخش مركزي نيشابور دفن مي شود.
سليماني خاطرنشان كرد: اين شهيد متولد 1326 و داراي شغل آزاد بوده كه از وي پنج دختر و دو پسر به يادگار مانده است.

 



دماي شهرهاي جنوب خوزستان به 50 درجه رسيد

رئيس اداره هواشناسي آبادان گفت: با ادامه روند افزايش دما، دماي شهرهاي آبادان و خرمشهر به 50 درجه سانتيگراد رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، با توجه به پيش بيني هاي هواشناسي استان خوزستان افزايش دماي شهرهاي خوزستان تا بيش از 50 درجه سانتي گراد متصور بود.
از روز پنج شنبه، مردم شاهد افزايش طاقت فرساي گرما در شهرهاي آبادان و خرمشهر بودند كه ديروز نيز اين افزايش دما با تشديد پديده شرجي بر اين شهرستان ها حاكم بود.
شهروندان آباداني و خرمشهري امسال گرماي به مراتب بيشتري را نسبت به سال هاي گذشته متحمل شدند كه اميدواريم اين وضعيت هر چه سريع تر از سطح استان خارج شود.
حلول ماه مبارك رمضان، تحمل گرماي طاقت فرسا را براي روزه داران مشكل كرده و همچنين شاغلان صنايع و كارگران روزهاي سختي را تجربه مي كنند.
رئيس اداره هواشناسي آبادان در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: براساس پيش بيني هاي صورت گرفته، طي ديروز و امروز در نقشه هاي لايه مياني جو، تداوم و استقرار زبانه تقويت شده پرارتفاع جنب حاره اي روي استان خوزستان مشاهده مي شود.
ابراهيميان افزود: در 48 ساعت گذشته براساس پيش بيني هاي انجام شده، دماي هواي شهرستان هاي آبادان و خرمشهر به 50 درجه سانتيگراد رسيد.
وي تصريح كرد: دماي هواي شهرستان هاي آبادان و خرمشهر نسبت به روز گذشته تغيير محسوسي نداشته و ديروز نيز طبق پيش بيني ها به 50 درجه سانتي گراد رسيد.
ابراهيميان بيشترين رطوبت را در 24 ساعت گذشته، 77 درصد عنوان كرد و افزود: رطوبت فعلي موجود در شهرستان هاي آبادان و خرمشهر 62 درصد گزارش شده است.

 



12شهريور آغاز ثبت نام دكتري تخصصي گروه پزشكي

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به جزئيات ثبت نام آزمون ورودي دوره دكتري تخصصي (PhD) سال تحصيلي 91-90 گفت: داوطلبان مي توانند از 12شهريور تا 12مهر در اين آزمون ثبت نام كنند.
دكتر جبرائيل نسل سراجي افزود: ثبت نام در آزمون ورودي دوره دكتراي تخصصي (PhD) سال تحصيلي 19-09 در مدت يك ماه از 21شهريور تا 21مهر انجام مي گيرد و مهلت اعلام شده، تمديد نخواهد شد.
وي اضافه كرد: داوطلبان بايد مدارك مورد نياز جهت ثبت نام را تهيه و اسكن كرده و به صورت اينترنتي در مهلت ثبت نام از طريق سايت مركز سنجش ارسال كنند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي اظهار داشت: هزينه ثبت نام در آزمون دكتري تخصصي گروه پزشكي 522 هزار ريال (22هزار و050 تومان) است كه از طريق كارت هاي شتاب و به صورت اينترنتي قابل پرداخت خواهد بود.
به گزارش مهر، مدارك اعلام شده براي ثبت نام در اين آزمون شامل عكس 4*3، كارت ملي، شناسنامه و دانشنامه دوره كارشناسي ارشد و يا دكتري عمومي و يا مدرك معتبر نمايانگر فراغت از تحصيل داوطلب است.
مدارك تحصيلي خارج از كشور بايد به تاييد يكي از وزارتخانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و علوم تحقيقات و فناوري رسيده باشد. همچنين گواهي معدل دوره تحصيلي نيز در صورتي كه در مدرك تحصيلي معدل قيد شده باشد نيازي به ارائه نيست اما در صورت عدم ارائه معدل امتياز مربوطه صفر منظور خواهد شد.

 



براساس ميزان توانايي شركت هاي بيمه رتبه بندي مي شوند

معاون طرح و توسعه بيمه مركزي از رتبه بندي شركت هاي بيمه به 5 رده براساس ميزان توانايي آنها در ايفاي تعهدات خبر داد.
پرويز خسروشاهي در گفت وگو با فارس با اشاره به لزوم متنوع ساختن شركت هاي بيمه، اظهار داشت: لازمه محقق شدن اين امر تدوين آيين نامه هايي است كه در اين راستا بيمه مركزي مطالعه و اصلاح آيين نامه 40 شورايعالي بيمه را از چندي پيش به پژوهشكده بيمه سفارش داده است.
وي ضمن بيان اين مطلب كه آيين نامه مربوطه براي تصويب نهايي به شوراي عالي بيمه ارسال خواهد شد، گفت: اميد مي رود طي يك ماه آينده اين آيين نامه در كميسيون تخصصي شورايعالي بيمه مطرح و براي تصويب نهايي به شورايعالي بيمه ارسال شود.
به گفته وي عدم تصويب آيين نامه مذكور به معناي عدم اجازه تاسيس شركت هاي بيمه تخصصي و يا منطقه اي نيست اما به دليل آنكه در حال حاضر شرايط تاسيس موسسات بيمه تخصصي و منطقه اي با موسسات بيمه جنرال تفاوتي ندارد؛ سرمايه گذاران علاقمند به تاسيس چنين شركت هايي نيستند.
معاون طرح و توسعه بيمه مركزي تصريح كرد: در صورت تصويب نهايي اين آيين نامه نه تنها نوع شركت هاي بيمه با يكديگر متفاوت مي شود بلكه هر يك از آنها شرايط تاسيس خاص خود را نيز خواهند داشت كه در نتيجه انگيزه براي متقاضيان شركت بيمه تخصصي و منطقه اي به وجود خواهد آمد.
خسروشاهي، در خصوص سياست هاي تشويقي بيمه مركزي براي ورود شركت هاي تخصصي به صنعت بيمه، گفت: عمدتا در سرمايه مورد نياز براي تاسيس شركت هاي بيمه تخصصي يا منطقه اي در مقايسه با بيمه هاي جنرال تغييراتي درنظر گرفته مي شود.
به گفته وي، بيمه مركزي دنبال ايجاد شركت هاي بيمه تخصصي و منطقه اي در كشور نيست بلكه به عنوان نهاد تنظيم كننده بازار بيمه، در پي ايجاد گزينه ها و فرصت هاي جديد براي فعالان اقتصادي است به نحوي كه امكان تاسيس شركت هاي بيمه تخصصي و منطقه اي نيز به وجود آيد.
اين مقام مسئول بيمه مركزي در ادامه به رتبه بندي شركت هاي بيمه اشاره كرد و افزود: بيمه مركزي درصدد است شركت هاي بيمه در حال فعاليت را به لحاظ توانگري مالي براي ايفاي تعهداتشان درجه بندي كند كه آيين نامه اين موضوع مراحل نهايي بررسي خود را در بيمه مركزي طي و براي تصويب نهايي به كميسيون تخصصي شوراي عالي بيمه ارائه خواهد شد.
به گفته وي، مطابق اين آيين نامه شركت هاي بيمه به 5 رده براساس ميزان توانايي آنها در ايفاي تعهدات تقسيم بندي مي شوند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: شركت هايي كه براساس اين رده بندي در رتبه يك قرار مي گيرند از توانمندي در وضعيت مناسبي قرار داشته و ديگر نيازي به اعمال اقدامات اصلاحي در خصوص آنها نخواهد بود.
معاون طرح و توسعه بيمه مركزي به شركت هايي كه مطابق اين برنامه در رده هاي پايين تر قرار دارند اشاره كرد و افزود: اين شركت ها موظفند بعد از اعلام وضعيت از جانب بيمه مركزي در اسرع وقت برنامه هاي اصلاحي خود را براي صعود به رده هاي بالاتر ارائه دهند.
به گفته وي در مواردي كه رتبه شركت تا رده 5 تنزل يابد احتمال تعليق و يا لغو فعاليت شركت نيز وجود خواهد داشت.

 



آيت الله مصباح يزدي: برخي گذشت ها جامعه را ناامن مي كند

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: بايد از گذشتي كه موجب ناامني جامعه مي شود پرهيز كرد.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي شامگاه پنج شنبه در شرح نصايح امام محمدباقر(ع) به جابربن يزيد جعفي در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در سخناني با اشاره به روايتي با بيان اينكه كه اگر كسي در راستاي احقاق حق خود، در برابر ظلم و ظالم ايستادگي كند و در اين مسير كشته شد شهيد محسوب مي شود، افزود: گذشتي كه از روي ترس يا راحتي طلب باشد اين گذشت با اخلاق اسلامي سنخيتي ندارد.
وي با بيان اينكه بايد در برابر ظالم در هنگام واكنش همه شرايط را ارزيابي كرد افزود: در برخي از موارد ديده مي شود گذشت از حق باعث اشاعه ظلم مي شود و اين امر باعث ناامني جامعه خواهد شد كه در اين شرايط نبايد گذشت كرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري، عفو و گذشت را مسئله اي شخصي دانست و اظهار داشت: بخشش در مورد حقوق ديگران و به خصوص بيت المال مفهوم نداشته و كسي نمي تواند در اين زمينه گذشت كند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ادامه داد: اجراي حدود الهي بسيار مهم و ضرورت دارد و در روايات ما آمده است: اجراي يكي از حدود الهي داراي بركتي است كه ارزش آن به مراتب از 40 روز بارش باران به زميني خشك بيشتر است.

 



قائم مقام مركز آمار ايران خبر داد سرشماري 21 ميليون خانوار ايراني در آبان ماه

قائم مقام رئيس مركز آمار ايران گفت: 21 ميليون خانوار شهري و روستايي در سطح كشور در سال جاري تحت پوشش سرشماري قرار مي گيرند.
به گزارش ايرنا از مشهد «ذبيح الله قائمي» شامگاه پنج شنبه در جلسه ستاد هماهنگي سرشماري عمومي نفوس و مسكن استان خراسان رضوي افزود: از اين ميزان 15 ميليون در مناطق شهري و پنج ميليون و 720 هزار خانوار در مناطق روستايي تحت پوشش اين سرشماري قرار خواهند گرفت.
به گزارش ايرنا، وي ادامه داد: بيش از 103 هزار نفر عوامل ستادي و اجرايي دست اندركار انجام سرشماري سال 90 خواهند بود كه دوم لغايت بيست و دوم آبانمان جاري برگزاري مي شود.
وي گفت: سرشماري عمومي نفوس و مسكن كشور تا سال 85 هر 10 سال يكبار انجام مي شد اما از آن زمان به بعد سرشماري فوق به صورت پنجساله صورت مي گيرد.

 



از محل صندوق انرژي صورت مي گيرد
 اختصاص يك ميليارد دلار به طرح هاي نفت و گاز خليج فارس

مدير عامل شركت نفت فلات قاره با اشاره به آغاز توسعه 2 ميدان جديد مشترك نفتي در خليج فارس، اعلام كرد: امسال يك ميليارد دلار از محل صندوق انرژي به طرحهاي نفت و گاز خليج فارس اختصاص مي يابد.
محمود زيركچيان زاده درباره مهمترين راهكارهاي جذب منابع سرمايه اي براي توسعه ميادين نفت و گاز خليج فارس، گفت: با توافق شركت ملي نفت و صندوق انرژي قرار شده 6/8 ميليارد دلار از منابع اين صندوق به طرح هاي اولويت دار نفت و گاز اختصاص يابد.
مدير عامل شركت نفت فلات قاره ايران با اعلام اينكه سهم ميادين نفت و گاز خليج فارس از اين ميزان سرمايه گذاري، بالغ بر يك ميليارد و 350 ميليون دلار در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: با توجه به جذب 300 ميليون دلار در سال گذشته، بيش از يك ميليارد دلار از محل منابع اين صندوق امسال جذب پروژه ها خواهد شد.
اين مقام مسئول افزود: براساس برنامه ريزي انجام گرفته، اغلب سرمايه گذاريهاي صندوق انرژي براي توسعه ميادين فروزان، رشادت و هنگام مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وي با تأكيد بر اينكه مذاكراتي براي جذب سرمايه گذاري در شركت نفت فلات قاره از طريق فروش اوراق مشاركت نيز در حال انجام است، تأكيد كرد: شركت نفت فلات قاره در سال جاري بالغ بر 7/1 ميليارد دلار از محل منابع بانكها و منابع شركت نيكو جذب سرمايه خواهد داشت.
مدير عامل شركت نفت فلات قاره با اعلام اينكه هم اكنون توسعه ميادين سليم و ساتر به عنوان ميادين مشترك با ايران با كشور امارات در دستور كار شركت نفت فلات قاره ايران قرار گرفته است، بيان كرد: تهيه MDP توسعه فاز دوم ميدان سروش رو به اتمام است و مذاكرات قراردادي و مالي براي توسعه ميدان فروز B نيز در حال انجام است.
زيركچيان زاده، يادآور شد: از آنجا كه براساس مصوبه هيئت مديره شركت ملي نفت، توليد، توسعه و مديريت تمام ميادين قشم به شركت نفت فلات قاره واگذار شده است، اين شركت علاوه بر توسعه ميدان هنگام، توسعه ميادين چهارگانه هرمز و ميدان توسن را با جديت پيگيري مي كند.

 



اخبار ادبي و هنري

اشتباه معاونت سينمايي
در توزيع نامحدود يك فيلم غيراخلاقي
«آتشكار» ساخته محسن اميريوسفي كه در زمان اكران با اكران باصطلاح محدود روانه سالن هاي سينما شد، در شبكه نمايش خانگي به شكل نامحدود توزيع شده كه اين مي تواند اشتباهي فاحش از سوي معاونت سينمايي باشد.
به گزارش فارس، كارگردان موضوع وازكتومي را دستمايه قرار داده تا تفكر توهين آميز خود را در غالب فيلم طنز به خورد مخاطب دهد. از توهين به قشر زحمت كش كارگر گرفته تا به سخره گرفتن اعتقادات مذهبي، شعور و غيرت ايراني. كارگردان، كارگران زحمتكش و فداكار ايراني را اشخاصي بي سواد، نفهم، خرافاتي و بي منطق نشان مي دهد. ديدن فيلم «آتشكار» به جز بدآموزي براي كودكان و نوجوانان و اتلاف وقت براي بزرگسالان هيچ دست آورد ديگري نخواهد داشت. سؤال اينجاست كه اين ديالوگ ها و صحنه ها چه طور بر روي پرده سينما رفته؟ و مهمتر اين كه پس از آن اكران محدود، چگونه روانه توزيع نامحدود شبكه نمايش خانگي شده است.
بيان عبارت «نمايش براي زير 16 ساله ها ممنوع» كاري را پيش نمي برد و بيشتر تبليغ براي ديدن فيلم است.
«ضدصهيونيست» از فرانسه به جشنواره فيلم فجر مي آيد
تله تئاتر «ضد صهيونيست» ساخته ديه دونه محصول مشترك ايران و فرانسه در جشنواره فيلم فجر امسال به نمايش درمي آيد.
محسن علي اكبري تهيه كننده اين تله تئاتر به مهر گفت: مراحل فني اين تله تئاتر به پايان رسيده است. فكر مي كنم معاونت سينمايي به دليل موضوع ضدصهيونيستي كه اين فيلم دنبال مي كند برنامه اي براي نمايش آن در جشنواره فجر دارد. البته براي نمايش آن در شبكه ويدئو رسانه هم برنامه داريم.
گفتني است، ديه دونه پيش از اين تئاتري را در فرانسه با عنوان «محمود» كارگرداني كرده است كه موضوع آن صحبت هاي ضدصهيونيستي محمود احمدي نژاد در سازمان ملل بوده كه با استقبال زياد در فرانسه روبرو شده است.
انتشار جلد دوم مفاتيح الجنان با نام «مفاتيح الحيات»
مدير گروه فقه پژوهشگاه علوم وحياني معارج از پايان تدوين كتاب پيشنهادي آيت الله جوادي آملي تحت عنوان «مفاتيح الحيات» (جلد دوم مفاتيح الجنان) خبر داد و گفت: اميدواريم تا پايان شهريور اين كتاب به مرحله چاپ برسد.
حجت الاسلام يدالله مقدسي گفت: مفاتيح الجنان يك كتاب«تدويني» است و جنبه هاي عبادي در آن مطرح شده اما مفاتيح الحيات، كتابي «تكويني» است.
وي افزود: كتاب مفاتيح الحيات به صورت تدوين شده در اختيار همگان قرار مي گيرد تا جهان را بر مبناي آرايه اداره كنند. اين كتاب در چهار بخش تقسيم بندي شده است كه عبارتند از: ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با ديگران، ارتباط انسان با طبيعت و ارتباط انسان با حيوانات .
ايران براي انقلابي هاي جهان كارگاه هنر مقاومت برگزار مي كند
مدير بخش بين الملل دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت گفت: برپايي كارگاه و نمايشگاه هاي جشنواره در سطح بين الملل، تنها منوط به برگزاري اين دوره از جشنواره نيست بلكه اين روند در طول سال و در كشورهاي مختلف نيز ادامه خواهد يافت.
احسان خزعلي در ارتباط با برپايي نمايشگاه و كارگاه هاي آموزشي در كشورهاي مختلف گفت: با توجه به برپايي نخستين نمايشگاه آثار تجسمي جشنواره هنر مقاومت در شهر غزه، و كسب تجربيات مثبت و ارزشمند حاصل از آن، بخش بين الملل دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت قصد دارد در برخي از كشورها نيز اقدام به برپايي كارگاه آموزشي و نمايشگاه نمايد و به همين منظور، يك دوره كارگاه آموزشي از 25 الي 27 شهريور در شهر «مليتا» از لبنان برگزار مي شود كه در آن طاهر شيخ الحكمايي دبير بخش طرح هاي حجمي و دكتر مصطفي گودرزي عضو شوراي سياست گذاري جشنواره نيز حضور دارند.
خزعلي در ارتباط با ساير كشورهاي در نظر گرفته شده براي برپايي كارگاه آموزشي و نمايشگاه بيان كرد: بنابر شرايط سياسي كشورهاي مختلف، گاهي ممكن است كه آمارهاي ما دچار تغييرات كوچكي شود اما با اين وجود ما در نظر داريم در كشورهايي چون كره شمالي، سوريه، تركيه، بوسني و هرزگوين، انگلستان و ... اقدام به برگزاري كارگاه هاي آموزشي و نمايشگاه كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14