(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 مرداد 1390- شماره 20003

حديث دشت عشق
از قعرنشيني نمايندگان كرمان تا توقف سرخپوشان تهران
شرايط براي پيروزي سخت تر از قبل شد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز مرحله پاياني تمرينات تيم ملي كشتي آزاد از 5 شهريور ماه
از ساخت مسجد در اسپانيا تا انجام فرايض ديني
كانوته : روزه مي گيرم و با قدرت در فوتبال حرفه اي بازي مي كنم
به خودم شك ندارم، من پاكم امير علي اكبري: سخت ترين روزهاي زندگي ام را مي گذرانم
ممنوعيت برداشت آب از درياچه آزادي
رقابت قايقرانان 94 كشور براي كسب 176 سهميه المپيك
شانس اول قايقراني ايران امروز به مصاف حريفان مي رود
خواندني از ورزش ايران
پيروزي نزديك آرسنال مقابل اودينزه در ليگ قهرمانان اروپا



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «محمدناصر ناصري»
رزمنده انقلاب جهاني اسلام
سردار سرلشكر پاسدار «محمد ناصر ناصري» در يك صبح جمعه سال 1339 در روستاي كازار بيرجند چشم به جهان گشود. دوران كودكي و نوجواني را ضمن فراگيري درس و مشق هميار و همراه پدر بود تا چرخ زندگي را بچرخانند. در سن 17 سالگي در اوايل سال 56 در كنار يار مبارزش شهيد «محمود كاوه» آنچنان بر عليه ظلم و ستم شاهي مبارزه مي كرد كه چندين بار تا مرز شهادت مورد حمله ساواكي ها قرار گرفت.
سال 59 در سردشت در جلسه اي حضور يافت كه سردار سرلشكر محمد بروجردي سردار سرلشكر محمود كاوه و سردار سرلشكر علي قمي در جوار سردار بسيجي سپهبد صياد شيرازي پيرامون پاكسازي جاده سردشت- بانه از وجود منافقين و كومله و دمكرات بحث و گفتگو مي كردند.
در افغانستان به محض ديدن جبهه هاي مجاهدين گريه كرد و گفت خدايا! ملت افغانستان 14 سال با كمونيسم مبارزه كرد ولي امروز نفاق داخلي و رياست طلبي سران، آنها را گرفتار قدرت طلبي كرده آنها را نجات بده.
سردار ناصري بسيار كم حرف و بسيار پركار بود و لب كلامش به همه بچه ها اين بود:«اي بچه ها پرزور بر عليه ظلم شتاب كنيد كه پيروزي از آن ماست».
سردار سرلشكر پاسدار شهيد محمد ناصر ناصري پس از يك عمر مبارزه مدتها با لباس تقوا و خدمت در ديار افغانستان فعاليت كرد و عاقبت در 17 مرداد 77مظلومانه بدست طالبان در مزار شريف تيرباران شد و در بيرجند در مزار شهدا آرام گرفت.

 



از قعرنشيني نمايندگان كرمان تا توقف سرخپوشان تهران
شرايط براي پيروزي سخت تر از قبل شد

تيم فوتبال پيروزي در هفته چهارم ليگ برتر باز هم در حسرت سه امتياز ماند و نتوانست برابر حريف نه چندان شناخته شده خود به برد برسد.
شب اول هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر سه شنبه شب با برگزاري 3 ديدار آغاز شد. در مهم ترين بازي اين شب پيروزي در حالي در كرمان به مصاف مس سرچشمه رفت كه دو تيم براي كسب اولين پيروزي خود گام به ميدان گذاشتند. ديدار با حملات مسي ها آغاز شد و اين تيم در همان نيمه با زدن 2 گل علاوه بر وارد كردن شوك به پيروزي دوباره هواداران اين تيم را نگران كرد تا بار ديگر شعارهايي عليه مديريت و كادرفني سر دهند.
پيروزي در همان نيمه اول كار را به تساوي كشاند تا نتيجه تساوي 2-2 نتيجه پاياني نيز باشد. به اين ترتيب شاگردان استيلي در هفته چهارم همچنان در حسرت پيروزي باقي ماندند و در آن سو شاگردان سنجري اولين امتياز تاريخ ليگ برتري خود را كسب كردند.
گل هاي پيروزي را در اين ديدار علي كريمي در دقيقه 37 و جواد كاظميان در دقيقه 2+45 به ثمر رساندند و برنوويچ در دقيقه يكم و سامره در دقيقه 22 براي ميزبان گلزني كردند.
در ساير ديدارها شاهين بوشهر نيز كه در خانه پيروزي را برده بود اين بار در مقابل چشم تماشاگران خودي از پس ملوان برنيامدو به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيافت. تيم صنعت نفت آبادان هم در حالي در ثانيه هاي پاياني بازي با مس كرمان با گل روح الله عرب (4+90) به اولين پيروزي خود در اين فصل رسيد كه غلامحسين پيرواني با وجود پيروزي شاگردانش از سوي هواداران نفت مورد انتقاد قرار گرفت.
با برگزاري اين 3 ديدار دو نماينده استان كرمان در رده هاي هفدهم و هجدهم قرار گرفتند و پيروزي هم بالاتر از اين دو تيم كرماني ايستاد.
استيلي: شعارها
تمركزمان را برهم زد
اما استيلي سرمربي تيم فوتبال پيروزي پس از تساوي تيمش مقابل مس سرچشمه در هفته چهارم ليگ برتر در نشست خبري پس از بازي اظهار كرد: ما اسير اتفاقات فوتبال شديم. با بحراني كه در تيم داريم خوردن دو گل آن هم از روي اشتباهات فردي خيلي برايمان سخت تمام شد اما پس از آن توانستيم با تعويض هايي كه انجام داديم تيم را جمع كنيم و با وجود تمام شعارهايي كه تمركزمان را به هم مي ريخت بازي را به تساوي بكشانيم.سرمربي پيروزي با بيان اين كه فكر نمي كردم پس از آمدنم به اين تيم آنقدر جو ورزشگاهها بد باشد گفت: كار كردن براي ما سخت شده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

برگزاري فينال جام حذفي در دهه دوم اسفند 90
فينال جام حذفي رقابت هاي فوتبال باشگاههاي ايران دهه دوم اسفند امسال برگزار مي شود. مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي ايران هفته جاري با حضور 102 تيم از ليگ هاي برتر، دسته اول و دوم و قهرمانان استان ها با حضور نمايندگان تيم هاي فوق قرعه كشي شد. غلامرضا بهروان رئيس سازمان ليگ آزادگان و جام حذفي در اين باره گفت: طبق برنامه اعلامي اين رقابتها قرار است فينال جام حذفي دهه دوم اسفنندماه سال 90 برگزار شود تا براي اولين بار قهرمان جام حذفي زودتر از پايان رقابتهاي ليگ برتر مشخص شود.
مخالفت با استعفاي پيرواني
نتيجه جلسه هيئت مديره باشگاه صنعت نفت آبادان كه بامداد چهارشنبه در منزل غلامحسين پيرواني برگزار شد، مخالفت با استعفاي اين مربي و تداوم حضور او در جمع زردپوشان آباداني بود.پيرواني پس از بازي سه شنبه شب تيمش برابر مس كرمان كه به پيروزي يك بر صفر آباداني ها انجاميد از سمتش استعفا كرد. عليرضا خليلي نيا، عضو هيئت مديره و سخنگوي باشگاه صنعت نفت آبادان ضمن تاييد اين مطلب افزود: غلامحسين پيرواني متاثر از اتفاقاتي كه در جريان مسابقه رخ داده بود، بعد از بازي با اينكه تيمش به پيروزي رسيده بود، استعفا داد و حتي در رختكن با بازيكنان تيم خداحافظي كرد. دبير هيئت مديره باشگاه صنعت نفت آبادان در اين رابطه افزود: بلافاصله پس از اين اتفاق هيئت مديره در جلسه اي اضطراري كه بامداد روز چهارشنبه در منزل غلامحسين پيرواني برگزار شد، به بررسي شرايط جاري تيم و استعفاي اين مربي پرداخت. در اين جلسه كه تا ساعت سه بامداد به طول انجاميد، اعضاي هيئت مديره متفق القول با استعفاي پيرواني مخالفت كرده و از اين مربي حمايت كردند.
لغو بازي دوستانه برزيل و مصر به دليل مسائل امنيتي
بازي دوستانه تيم هاي ملي فوتبال مصر و برزيل به دليل مسائل امنيتي و وجود برخي ناآرامي ها در اين كشور عربي لغو شد.اين ديدار قرار بود روز ششم سپتامبر (14 شهريور) به ميزباني مصر برگزار شود اما فدراسيون فوتبال برزيل با انتشار بيانيه اي خبر از لغو اين ديدار داد.به دنبال بروز برخي ناآرامي ها و مشكلات امنيتي در قاهره پايتخت مصر، اين بازي كه قرار بود در اين شهر برگزار شود، لغو گرديد تا برزيلي ها براي اين تاريخ به دنبال حريف ديگري باشند.
چوب حراج بر سر منچستريونايتد
مالكان آمريكايي باشگاه منچستريونايتد قصد دارند اين باشگاه را با قيمت 695ميليون يورو به فروش برسانند. خانواده گليزرها كه از سال 2005 با خريد سهام بزرگي از باشگاه منچستريونايتد به عنوان مالكان جديد اين باشگاه خود را معرفي كردند، اكنون قصد دارند بخشي از سهام خود را به فروش برسانند. حضور اين خانواده آمريكايي در راس باشگاه حواشي زيادي به همراه داشت و طي دو سال گذشته هواداران اين تيم را به نهايت خشم خود رساند.با اين حال آنها مي خواهند با توجه به شرايط بازار تا پايان امسال 25 درصد از سهام باشگاه را به مزايده بگذارند. گليزرها در سال 2005 يونايتد را با 900 ميليون يورو در اختيار گرفتند اما اكنون نمي توانند با همين قيمت آنرا به فروش برسانند. چندي پيش قطري ها به سراغ اين باشگاه رفتند كه قيمت 1.9 بيليون دلاري آنها را منصرف كرد.
سفر تيم جوانان به امارات
تمرينات تيم ملي فوتبال جوانان از روز سه شنبه در كمپ تيمهاي ملي زير نظر كادر فني آغاز شد. اردوي تداركاتي تيم ملي جوانان تا سي و يكم مرداد ماه ادامه خواهد داشت و ملي پوشان پس از استراحتي كوتاه، دوم شهريورماه تهران را به مقصد امارات جهت انجام ديدارهاي دوستانه با تيم ملي جوانان اين كشور، ترك مي كنند. اردوي اين تيم در امارات 6 روز به طول خواهد انجاميد.
مديرعامل نفت: دلالان به تماشاگران خط مي دهند
مديرعامل باشگاه نفت آبادان مدعي شد عده اي از دلال ها و كساني كه ديگر در باشگاه پست ندارند به هواداران تيم خط مي دهند.علي حكمت گفت: متاسفانه برخي در تحريك هواداران شيطنت مي كنند. يك سايت خبري است كه مدام با مطرح كردن نام كاسيميرو در حال خط دادن است. يك هفته است كه اين سايت با مصاحبه هاي مختلف مي خواهد جو نفت را به هم بريزد. آنها چون سال قبل دلالي كرده بودند، اما امسال دست شان كوتاه مانده اين طور شيطنت مي كنند. در آبادان هم افرادي كه ديگر در باشگاه سمتي ندارند با حضور در صدا و سيماي آبادان به عنوان كارشناس با صحبت هاي خود هواداران را تحريك مي كنند.
اخراج كريمي درست بود
نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال تاكيد كرد، علي كريمي به دليل تكل از پشتي كه روي پاي مهاجم مس سرچشمه كرمان رفته به درستي با كارت قرمز مستقيم از زمين اخراج شده است. حسين عسگري، نايب رئيس كميته داوران درباره صحنه اخراج علي كريمي گفت: داور كاملا درست عمل كرد و اين قضاوت او نقطه قوت داوري بازي مس سرچشمه- پيروزي بود و به خوبي آخرين متد فيفا را در مبحث تكل از پشت نشان داد.

 



آغاز مرحله پاياني تمرينات تيم ملي كشتي آزاد از 5 شهريور ماه

مرحله پاياني اردوي تيم ملي كشتي آزاد براي شركت در رقابت هاي جهاني و گزينشي المپيك لندن از 5

 



از ساخت مسجد در اسپانيا تا انجام فرايض ديني
كانوته : روزه مي گيرم و با قدرت در فوتبال حرفه اي بازي مي كنم

بازيكن مسلمان تيم فوتبال سويا اسپانيا معتقد است با گرفتن روزه كيفيت بازي اش تنزل نمي كند و با قدرت به فوتبال حرفه اي ادامه مي دهد.
فردريك كانوته اظهار داشت: تا آنجايي كه به خاطر دارم همه ساله در ماه رمضان روزه ام را گرفته ام. فرقي نكرده فوتبال بازي كرده ام يا نه. خودم را متعهد به انجام اين فريضه ديني مي دانم.
اين بازيكن كه 2 سال قبل حتي با زبان روزه مقابل اوساسونا يك گل به ثمر رساند، افزود: هميشه درماه رمضان چالش هاي زيادي ميان بازيكنان با مربيان وجود دارد. بازيكنان علاقمند هستند به فريضه خود عمل كنند، اما مربيان به خاطر كسب نتيجه و بالابردن شانس موفقيت تيم خود تمايلي براي اين كار در بازيكنان خود نمي بينند. آنها فكر مي كنند در صورتي كه بازيكن روزه بگيرد، دچار افت قوا مي شود و اين موضوع روي عملكردش تاثير منفي مي گذارد ولي من چنين باوري ندارم.
كانوته ادامه داد: من تاكنون همه ساله در ماه مبارك روزه ام را گرفته ام و به انجام اين كار ادامه مي دهم. چون به هيچ وجه كيفيت كارم كاهش نمي يابد. تازه گاهي اوقات حس مي كنم اوج هم مي گيرم. هرچند كه بايد اعتراف كرد در شرايط فعلي گرماي هوا زياد است. كانوته كه بازيكني دو رگه از مالي و فرانسه است، هنگامي كه 20 سال بيشتر نداشت، به آيين اسلام گرويد. در سال 2007 در اقدامي جالب با صرف هزينه از تعطيلي يك مسجد در اسپانيا جلوگيري كرد.
وي چهار سال قبل از به تن كردن پيراهن تيمي كه روي آن نام يك بنگاه شرط بندي حك شده بود، به علت حرام بودن شرط بندي در دين اسلام خودداري كرد. وي در سال 2006 با خانم مسلماني از كشورش به نام فاطمه ازدواج كرد كه ثمره آن 2 پسر به نام هاي ابراهيم و ايمان است.

 



به خودم شك ندارم، من پاكم امير علي اكبري: سخت ترين روزهاي زندگي ام را مي گذرانم

وقتي نمونه دوپينگ او و رقيبش مشكوك اعلام شد، دنيا روي سرش خراب شد؛ اميرعلي اكبري قهرمان كشتي فرنگي جهان كه در خاك روسيه مدال طلاي وزن 96 كيلوگرم را بر سينه زد حالا در بلاتكليفي محض به سر مي برد و روزشماري مي كند تا حكم فدراسيون جهاني كشتي در موردش اعلام شود.
علي اكبري پس از مدت ها سكوت در گفت وگويي تفصيلي با خبرگزاري ايسنا شركت كرد كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ وقتي از «وادا» آمدند تست بگيرند، راه فرار هم بود. اگر تست نمي دادم محروم هم نمي شدم، اما بدون اين كه راه گريز را انتخاب كنم، داوطلبانه اعلام آمادگي كردم و تست دادم. اختلافم با حريفان آنقدر زياد است كه يك درصد هم نياز به دوپينگ ندارم، ضمن اين كه سه چهار سال است كه در مسابقات متعدد در حال آزمايش دادن هستم.
¤ يزداني خرم و همكارانش سفت و سخت پي گير اين مسايل هستند. من اگر به خودم شك داشتم مي توانستم تست ندهم. از تلاش هاي فدراسيون و آقاي يزداني خرم سپاسگزارم. اميدوارم حداقل محروميتم يك ساله شود تا جواب تلاش هاي همه را در المپيك بدهم.
¤ در اين 40 روز حرف و حديث هاي زيادي پشت سرم بود، حرف هايي زدند كه 99درصد آن ها به من نمي چسبد. سخت ترين روزهاي زندگي ام را مي گذرانم.
¤ در وزن 96 كيلوگرم دو نفر هستيم كه هم من و هم بابك مي توانيم حرف اول را در دنيا بزنيم. نمي دانم اين قضيه از كجا آب مي خورد. خيلي ناراحتم. شايد حكمت خدا بوده است. شايد اگر امسال قهرمان جهان مي شدم غرور مرا مي گرفت و ديگر نمي توانستم قهرمان المپيك شوم. نمي دانم، توطئه بوده يا چيز ديگر، شايد حكمتي در كار بوده است.
¤ چهار روز است به اردو آمده ام. قبل از آن به مشهد رفتم. توكل كردم كه خدا كمكم كند، هميشه رضايت خدا جلوي چشمان بوده است. وقتي از حرم امام رضا(ع) برگشتم، اميد در دلم زنده شد. با پيگيري هاي فدراسيون اميد زيادي دارم محروميتم يك ساله شود و به المپيك برسم. افسرده نمي شوم و تا آخر مي جنگم.
¤ رابطه محمد بنا با كشتي گيران مانند پدر و فرزند است. در ابتدا وقتي او گفت دوپينگ ما مثبت اعلام شده فكر كردم دارد شوخي مي كند. نمي توانستم اين موضوع را به خود بقبولانم، اما وقتي ديدم بنا حالت عادي ندارد، فهميدم اتفاقاتي افتاده است، ناراحتي زيادي را در چهره بنا ديدم و فكر مي كنم حتي از خود ما بيشتر غمگين بود.
¤ اگر محروميتم يك ساله شود، با صلاحديد فدراسيون و مربيان زندگي ام را جمع مي كنم و به خانه كشتي مي آيم تا براي المپيك آماده شوم. 23 سالم است و اگر دو سال از بهترين دوران زندگي ام را هم از دست دهم باز افسرده نمي شوم. تا حقم را از اين ورزش نگيرم دست نخواهم كشيد. اگر دو سال هم محروم شوم، در 25 سالگي بازهم مي توانم مدال بگيرم. اوج يك ورزشكار 24 تا 28 سالگي است. مي خواهم همه اين سختي ها را پشت سر بگذارم چون بايد خيلي چيزها را ثابت كنم.

 



ممنوعيت برداشت آب از درياچه آزادي

در حالي كه برداشت آب از درياچه آزادي ممنوع شده است اما بررسي ها نشان مي دهد كه سطح اين درياچه همچنان تا وضعيت استاندارد فاصله دارد.
از مدتي پيش مسئولين ورزشگاه آزادي به منظور حفظ درختان و فضاي سبز اين ورزشگاه و طبق هماهنگي با فدراسيون قايقراني اقدام به برداشت از آبهاي درياچه واقع در اين مجموعه كرده اند كه پس از اعتراض مسئولين فدراسيون قايقراني نسبت به اين مسئله و كاهش سطح آب براي برگزاري مسابقات قهرماني آسيا برداشت آب از اين مجموعه قطع شده است.
احمد دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني كشورمان گفت: پس از مذاكره با مسئولين تصميماتي گرفته شده اما هنوز از نظر ما كاري صورت نگرفته است. ما همچنان وضعيت آب را در درياچه بررسي مي كنيم. در حال حاضر برداشت آب از درياچه ممنوع شده و آب چاه ها به روي درياچه باز شده است امان با گذشت چند روز همچنان سطح درياچه به همان شكل قبلي بوده و هيچ تغييري نكرده است.

 



رقابت قايقرانان 94 كشور براي كسب 176 سهميه المپيك
شانس اول قايقراني ايران امروز به مصاف حريفان مي رود

ورزشكاران 94 كشور از ديروز رقابت هاي خود را براي كسب 176 ورودي المپيك لندن در مسابقات جهاني قايقراني آب هاي آرام در مجارستان آغاز كردند.
اين مسابقات از ديروز به مدت 4 روز در 2 بخش زنان و مردان و در 2 رشته كاياك و كانو كانادايي در مسافت هاي مختلف پيگيري خواهد شد.احمدرضا طالبيان كه شانس اول قايقراني ايران براي كسب سهميه المپيك لندن به شمار مي رود، امروز مسابقات خود را در جهاني مجارستان آغاز خواهد كرد. احمدرضا طالبيان امروز به عنوان اولين ايراني مسابقات خود را در ماده كاياك تك نفره در مسافت 1000 متر آغاز مي كند. وي شانس اول قايقراني ايران براي رسيدن به سهميه المپيك لندن به شمار مي رود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ سامان ويسي كه همراه با تيم ملي بسكتبال در سي وسومين دوره رقابت هاي جام ويليام جونز شركت كرده بود در ديدار نهايي اين رقابت ها مقابل كره جنوبي از ناحيه زانوي پاي راست به شدت دچار آسيب ديدگي شد. ويسي كه از زمان آغاز اردوهاي آماده سازي تيم ملي در تركيب بازيكنان دعوت شده قرار داشت به دليل اين آسيب ديدگي فرصت حضور در جام ملت هاي آسيا را از دست داد.
¤ اردوي تيم ملي دوچرخه سواري براي شركت در كاپ آسيايي تايلند از اول شهريور ماه در تهران آغاز خواهد شد. براي برپايي اين اردو از 21 ركابزن رده سني اميد در 2 بخش زنان و مردان دعوت به عمل آمده است تا از سه شنبه اول شهريور ماه تمرينات خود را در پيست دوچرخه سواري مجموعه ورزشي آزادي آغاز كنند.
¤ پس از اين كه محمدرضا آذرشكيب قهرمان مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در وزن 120 كيلوگرم، در تورنمنت لهستان ناكام ماند اين كشتي گير به اردوي تيم ملي نرفت اما با شروع دور جديد تمرينات، آذر شيكب با درخواست از مدير تيم هاي ملي و تأييد سرمربي تيم ملي كشتي آزاد، بار ديگر به جمع اردونشينان اضافه شد.

 



پيروزي نزديك آرسنال مقابل اودينزه در ليگ قهرمانان اروپا

دور رفت از مرحله مقدماتي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا با پيروزي تيم هاي مدعي آرسنال انگلستان و المپيك ليون فرانسه آغاز شد.
در ديدارهاي سه شنبه شب آرسنال كه به دنبال جدايي سسك فابرگاس با تركيبي متفاوت از فصل گذشته به مصاف نماينده ايتاليا، اودينزه رفته بود، موفق شد ميهمان خود را با يك گل از پيش رو بردارد.در ديگر ديدار برگزار شده شب گذشته اين مرحله تيم المپيك ليون در ورزشگاه ژرلاند شهر ليون به مصاف رابين كازان روسيه رفت و در يك بازي برتر ميزبان خود را با نتيجه 3 بر يك شكست داد.نتايج ديدارهاي شب گذشته مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا به شرح زير است:
¤ توئنته هلند 2- بنفيكاي پرتغال 2 ¤ كپنهاگن دانمارك1- ويكتوريا پلژن چك 3 ¤ باتف بوريسف بلاروس1 - استورم گراتس اتريش 1

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14