(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 مرداد 1390- شماره 20003

نتايج 3 كنكور فراگير پيام نور شنبه اعلام مي شود
انتخاب سوال برانگيز شركت انگليسي براي طراحي سراي قرآن
عامل شهادت مامور پليس آگاهي دستگير شد
تمهيدات و تسهيلات پليس راهور، مترو و اتوبوسراني براي شب هاي قدر
جهاد دانشگاهي خبر داد ساخت هواپيماي سبك بدون سرنشين
سازمان وظيفه عمومي ناجا: مشمولان به معاونت هاي وظيفه عمومي محل سكونت مراجعه كنند
در برخي از روستاهاي لاريجان آب شدن يخچال هاي طبيعي دماوند سيل به راه انداخت
جوابيه بيمارستان فياض بخش به خبر كيهان
سرزمين اشغالي در آمريكا !
سرقت مسلحانه از بانك سپه كرمانشاه 4 كشته و زخمي برجاي گذاشت
ورود 5600 تاكسي جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي
84 سال زندگي در صومعه
مدل هاي جديد كوفيه !
دختري كه 2 ماه مداوم مي خوابد
تجمل گرايي در حمايت ملك عبدا...
گاوي كه آلمان را به هم ريخت!



نتايج 3 كنكور فراگير پيام نور شنبه اعلام مي شود

نتايج 3 آزمون فراگير دانشگاه پيام نور بعد ازظهر 29 مرداد اعلام مي شود.
نتايج نهايي سه آزمون كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي و كارشناسي ارشد كه در ارديبهشت ماه برگزار شده بود بعد از ظهر شنبه 29 مردادماه جاري از طريق پايگاه الكترونيك www.sanjesh.org اعلام مي شود.
در اين سه آزمون، 78 هزار و 19 نفر در مقطع كارشناسي، 5 هزار و 200 نفر در مقطع كارشناسي ناپيوسته و 11 هزار و 945 نفر هم در مقطع كارشناسي ارشد پذيرفته شده اند كه در كل حدود 90 هزار داوطلب در سه مقطع فراگير پيام نور مشغول به تحصيل مي شوند.
بنابراين گزارش ثبت نام كلاس ها از 27 تا 31 شهريورماه به مدت 5 روز انجام مي شود كه لازم است داوطلبان با مراجعه به سايت دانشگاه پيام نور از 23 شهريورماه به بعد، از چگونگي ثبت نام به صورت حضوري يا تحت وب اطلاع يابند.
همچنين اطلاعيه ثبت نام روي سامانه سازمان سنجش قرار مي گيرد و كلاس ها از مهرماه آغاز مي شوند.
آخرين وضعيت افزايش يافتن يا ثابت ماندن شهريه دوره هاي فراگير در هيئت امناي اين دانشگاه در دست بررسي است.

 



سخنگوي شوراي شهر خبر داد
 انتخاب سوال برانگيز شركت انگليسي براي طراحي سراي قرآن

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه انتخاب شركت انگليسي توسط شهرداري تهران براي طراحي سراي قرآن سوال برانگيز است گفت: توجيه شهرداري براي انجام اين كار پذيرفته نيست.
به گزارش خبرگزاري ها خسرو دانشجو درباره طي شدن مراحلي از عقد قرارداد شهرداري تهران با يك شركت انگليسي براي طراحي سراي قرآن در تهران، اظهار داشت: شهرداري تهران يك آيين نامه مالي و معاملاتي دارد كه در شوراي شهر مصوب شده و موظف است براساس آن كارهاي معاملاتي خود را انجام دهد: در اين آيين نامه قيد شده كه اختيارات هر يك از مديران و معاونان شهرداري چه ميزان است.
وي درباره انتخاب يك شركت انگليسي توسط شهرداري تهران براي عقد قرارداد، افزود: در اين زمينه دو بحث وجود دارد كه يكي از آنها بحث مالي اين امر است؛ عقد قرارداد براي اين كار در ايران از نظر مالي به صرفه تر است. موضوع دوم نيز اين است كه براي ساخت اين مجموعه بهترين كساني كه مي توانند طراحي را انجام دهند معماران مسلمان ايراني داخل كشور هستند.
دانشجو با بيان اينكه معماران داخلي بهتر مي توانند از پس اين موضوع برآيند، اظهار داشت: بنده فكر مي كنم سپردن امر طراحي دارالقرآن توسط يك شركت انگليسي بي احترامي به جامعه معماران داخل كشور است.
وي خاطرنشان كرد: همه مسئولان اين شركت انگليسي مسيحي هستند و ممكن است اين موضوع مشكلاتي را در پي داشته باشد؛ بنابراين در اين شرايط فقط بحث مالي مطرح نيست كه بگوييم قانون رعايت شده و آن را مي توانند انجام دهند.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: من به معماران خارج از كشور بي احترامي نمي كنم اما معماران داخل كشور حقوقي دارند و عقد قرارداد به غير از آنها بي احترامي به اين قشر محسوب مي شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه انگليسي بودن شركت نيز تعجب برانگيز است و از شهرداري توقع چنين انتخابي وجود نداشت، گفت: توجيه شهرداري اين بود كه خانمي ايراني الاصل در آن كشور حضور دارد كه قرار است طراحي را انجام دهد؛ به عقيده بنده اين توجيه اصلا پذيرفته نيست.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه خانم «فرشيده موسوي» فارسي را به زور صحبت مي كند، اظهار داشت؛ اين خانم از سن 13 سالگي در انگليس بوده و در مصاحبه با يك برنامه زنده راديويي اذعان داشته است كه به دليل زندگي در انگليس اصلا كار طراحي ايراني - اسلامي را بلد نيست.
حذف بناهاي تاريخي
از فهرست آثار ملي
با راي ديوان عدالت اداري
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با بيان اينكه اختلافي ميان شوراي شهر و سازمان ميراث فرهنگي در موضوع حفظ بناهاي تاريخي شهر وجود ندارد مشكل اصلي در اين زمينه را آراي ديوان عدالت اداري در خصوص حذف بناهاي تاريخي شهر از فهرست آثار ملي دانست.مهدي چمران در اين باره اظهار كرد: در حال حاضر برخي بناهاي تاريخي شهر در فهرست آثار ملي سازمان ميراث فرهنگي ثبت مي شود و كسي نسبت به خريد ملك و تعمير آن اقدام نمي كند.
وي ادامه داد: در نهايت اين روند به راي ديوان عدالت اداري خواهد رسيد كه براساس آن، يك بناي تاريخي از فهرست آثار ملي حذف مي شود و پس از آن، ملك به سرعت تخريب مي شود.
چمران با بيان اينكه شهرداري براي املاكي كه توسط سازمان ميراث فرهنگي به ثبت رسيده باشد، پروانه تخريب صادر نمي كند، در عين حال خاطرنشان كرد: ممكن است مواردي وجود داشته باشد كه شهردار ي هاي مناطق به دليل بي توجهي پروانه اي براي ملك به ثبت رسيده در فهرست آثار ملي صادر كرده باشند، اما رويه اصلي اين است كه سازمان ميراث فرهنگي فهرست املاك به ثبت رسيده را در اختيار شهرداري قرار دهد تا چنين مواردي پيش نيايد.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران از ابلاغ نامه رسمي خود توسط هيئت رئيسه شوراي شهر تهران به محمدباقر قاليباف شهردار تهران براي پاسخگويي در خصوص ميزان فروش تراكم در شهرداري تهران خبر داد.
حمزه شكيب درباره طرح سوال از شهردار تهران درباره ميزان تراكم فروشي در شهرداري اظهار داشت: هفته گذشته براي شنيدن پاسخ شهردار تهران درباره ميزان تراكم فروشي شهرداري، در شوراي شهر نامه اي به صورت رسمي تنظيم و به هيئت رئيسه شوراي شهر ارائه دادم.
وي افزود: اين نامه به شهردار تهران ابلاغ شده و قاليباف موظف است در مدت قانوني تعيين شده براي حضور در شوراي شهر براي پاسخگويي حاضر شود.
به گفته شكيب، در حال حاضر يك سال است كه درباره ميزان فروش تراكم سوال مي شود اما شهرداري در اين زمينه پاسخگو نيست: اين يك مسئله شهرسازي است كه بار پيگيري آن بر دوش شوراي شهر است.
براساس اين گزارش، اعضاي شورا از ميزان دقيق تراكم فروخته شده در شهر بي اطلاع هستند و علي رغم پرسش ها و تذكرهاي مكرر به شهرداري براي ارائه گزارش در خصوص تراكم هايي كه در شهر فروخته شده، اعضاي شوراي پاسخي دريافت نكرده است. بر اين اساس شكيب در يكي از جلسات اخير شوراي شهر طرح سوال از شهردار به صورت رسمي را مطرح كرد تا از اين طريق پاسخ سوالات اعضاي شورا درباره اين موضوع داده شود.

 



عامل شهادت مامور پليس آگاهي دستگير شد

فرمانده پليس آگاهي شهر تهران از دستگيري عامل شهادت مامور آگاهي در كمتر از 48 ساعت خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي شهر تهران در حاشيه مراسم تشييع پيكر شهيد محمدرضا رجب پور كه روز يكشنبه در حين انجام وظيفه به شهادت رسيد از قول مساعد مسئولان قضايي مبني بر رسيدگي سريع به اين پرونده خبر داد و گفت: متهم دستگير شده اين پرونده معروف به ناصر سوزوكي از اشرار تهران است.
وي با بيان اينكه اين فرد به عنوان مامور بدرقه پايگاه دوم پليس آگاهي پايتخت در حين انجام وظيفه و در حين بازگشت از دادسراي ناحيه 27 مورد حمله و هجوم متهمان همراه خود قرار گرفت گفت: اين مامور بر حسب وظيفه شناسي و غيرت سازماني تا پاي جان بر انجام وظيفه تاكيد كرد و در نهايت شقاوت يكي از متهمان وي را به قتل رساند.
وي با بيان اينكه از لحظات اوليه دريافت اين خبر بلافاصله تيم هاي ويژه اي تحت فرماندهي رئيس پليس آگاهي شناسايي مخفي گاه متهم و همدستانش را در دستوركار قرار دادند، گفت: ماموران پليس آگاهي توانستند چند ساعت پس از شهادت اين مامور محدوده تردد عامل شهادت را پيدا كنند.
محمديان با بيان اينكه عامل شهادت معروف به ناصر سوزوكي روز سه شنبه در مخفي گاهش در محدوده سه راه آذري دستگير شد، گفت: متهم در هنگام دستگيري قصد مقاومت داشت و با خنجر و قمه به سمت ماموران حمله كرد و همچنين قصد داشت تا از راه پشت بام متواري شود اما از آنجايي كه ماموران ويژه، پيش بيني همه جانبه اي را در خصوص دستگيري ناصر سوزوكي انجام داده بودند اين فرد و همدستش روز گذشته دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه ناصر سوزوكي به جرم آزار و اذيت كودكان و ديگران و همچنين جرايم مسلحانه تحت تعقيب بود، گفت: اين فرد از سوي اداره شانزدهم پليس آگاهي و همچنين به دليل شرارت هاي مكرر از سوي پليس امنيت تهران بزرگ نيز تحت تعقيب بود.
وي با بيان اينكه راننده تاكسي كه اين حادثه در خودروي وي رخ داده است، در وضعيت مناسبي به سر مي برد، گفت: شب حادثه (يكشنبه) خودروي مذكور كشف و به پاركينگ منتقل شد، اما از آنجايي كه ممكن بود با اعلام خبر كشف خودرو متهمان متواري شوند اين خبر اعلام نشد.
به گزارش ايسنا پيكر شهيد استوار يكم محمدرضا رجب پور صبح روز چهارشنبه با حضور جمعي از مسئولان انتظامي و قضايي از مقابل ساختمان پايگاه دوم پليس آگاهي واقع در زنجان شمالي تشييع شد.

 



تمهيدات و تسهيلات پليس راهور، مترو و اتوبوسراني براي شب هاي قدر

سرويس اجتماعي-
شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، پليس راهور تهران بزرگ و شركت بهره برداري متروي تهران با انتشار اطلاعيه هاي جداگانه به مناسبت ليالي پرفضيلت قدر اعلام كردند درنظر دارند خدمات ويژه اي را به شهروندان ارائه دهند.
در اطلاعيه شركت واحد اتوبوسراني آمده است: با عنايت به برگزاري مراسم ليالي پرفضيلت قدر شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به منظور خدمت رساني بهينه به شهروندان محترم، علاوه بر تقويت خطوط شبانه سامانه اتوبوس هاي تندرو، اقدام به برقراري سرويس هاي ويژه اي در مورخ 28/5/1390 و 30/5/90 و 1/6/90 از ساعت 22 الي زمان اذان صبح از محل برگزاري مراسم به سمت مقاصد مختلف سطح شهر به شرح زير كرده است.
1- مراسم حرم حضرت عبدالعظيم حسني به مقاصد: ورامين، قرچك، كهريزك، مهدي آباد، زمان آباد، شوش، دولت آباد، باقرشهر، خراسان، راه آهن.
2- مراسم مدرسه عالي شهيد مطهري به مقاصد: افسريه، ميدان رسالت، پيروزي، ميدان شوش، پايانه آزادي، شهدا، كلاهدوز، آذري
3- مراسم مصلي امام خميني(ره) به مقاصد: ميدان راه آهن، ميدان خراسان، ميدان شهرري، ميدان وليعصر، ميدان هفتم تير، فلكه چهارم تهرانپارس، ميدان رسالت، ميدان امام خميني.
4- مراسم مهديه تهران به مقاصد: خاوران، خراسان، ميدان قيام، پايانه آزادي، سه راه آذري، تجريش، راه آهن، وليعصر.
5- كماكان سرويس دهي ويژه به بازديدكنندگان محترم نمايشگاه قرآن كريم تا ساعت 11 بامداد از محل مصلي بزرگ تهران ادامه خواهد داشت.
6- خطوط منتهي به اماكن متبركه و زيارتگاه ها تقويت شده و از ميادين و پايانه هاي بزرگ پايتخت در ليالي قدر در خدمت شهروندان محترم خواهند بود.
افزايش ساعت حركت قطارهاي مترو در ليالي قدر
روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران نيز با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد جهت رفاه حال شركت كنندگان در مراسم شب قدر در حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع)، حرم مطهر امام خميني(ره)، مصلاي بزرگ امام خميني(ره) و ميدان 15 خرداد در روزهاي جمعه مورخ 28/5/90، يكشنبه مورخ 30/5/90 و سه شنبه مورخ
1/6/90 ساعت كار خط يك مترو تا ساعت 30:5 بامداد با فاصله گذر اعزام قطارها هر 20 دقيقه يك قطار و ساعت كار خط دو و چهار مترو تا ساعت 00/24 بامداد با فاصله گذر اعزام قطارها هر 20دقيقه يك قطار ادامه خواهد داشت.
تمهيدات پليس راهور
براي شبهاي قدر
راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، طي اطلاعيه اي ضمن تسليت شهادت مولاي متقيان حضرت علي(ع) و فرا رسيدن شب هاي قدر، به منظور انتظام بخشي به عبور و مرور، كاهش تراكم ترافيكي معابر و ايجاد تسهيلات بيشتر براي تردد شهروندان، با به كارگيري تمامي توان و نيروي خود، در اين شب ها در تمامي معابر تا آخرين لحظه حضور عزاداران در كنار آنان خواهد بود و سعي مي كند كه از ترافيك كاسته و باعث سهولت در آمد و شد وسائل نقليه شود.
استقرار تيم هاي پليس راهنمايي و رانندگي در سطح معابر در محل هايي مانند شهرري، امام زاده صالح، بسيج غرب، حرم مطهر امام خميني(ره)، مسجد ارگ، امامزاده داوود و تمامي محدوده هايي كه حضور مراجعه كنندگان آن به مراتب بيشتر باشد، بيشتر خواهد بود.
در طول مدت برگزاري مراسم قدر، از توقف خودروهايي كه به هر نحوي مانع تردد ديگران مي شود ممانعت به عمل آمده و رانندگان متخلف به نزديكترين محل پارك و يا اسكان راهنمايي مي شود.
با توجه به اينكه مراسم با غروب خورشيد و تاريكي هوا شروع مي شود و ميزان ديد رانندگان نسبت به اطراف كم است و رانندگان از چراغ هاي جلو بيشتر استفاده مي كنند، لازم است رانندگان ضمن به كار گيري از تمامي امكانات و تمركز حواس نسبت به اطراف و مخصوصاً تردد عابراني كه لباس تيره به تن دارند، توجه داشته باشند.

 



جهاد دانشگاهي خبر داد ساخت هواپيماي سبك بدون سرنشين

معاون پژوهشي و فناوري جهاد دانشگاهي، طراحي و ساخت نخستين هواپيماي سبك بدون سرنشين و تلاش براي ساخت هواپيماي خورشيدي سبك به منظور استفاده در مأموريت هاي خاص، طراحي و ساخت سه دكل حفاري نفت تا پايان سال جاري و طراحي و ساخت سيستم رانش قطارهاي مترو را از جمله طرح هاي اجرا شده و در حال اجراي جهاد دانشگاهي عنوان كرد.
دكتر قاضي مغربي كه در مراسم امضاي تفاهم نامه همكاري جهاد دانشگاهي و صنعت حمل و نقل هوايي كشور در سالن اجتماعات بسيج سازمان هواپيمايي كشوري سخن مي گفت، خاطرنشان كرد: انجام پژوهش هاي كاربردي، جزو وظايف و از ويژگي هاي بارز جهاد دانشگاهي در قياس با دانشگاه هاست؛ چرا كه در دانشگاه ها، عمدتاً به پژوهش هاي بنيادي كه نهايتاً منجر به توليد مقالات و مستندات علمي مي شود، مي پردازند، اما جهاد دانشگاهي موظف است كه دستاوردهاي پژوهشي خود را كاربردي كرده و به عنوان محصول در اختيار كارفرما قرار دهد.
وي ادامه داد: طراحي و ساخت نخستين هواپيماي سبك بدون سرنشين و تلاش براي ساخت هواپيماي خورشيدي سبك به منظور استفاده در مأموريت هاي خاص، طراحي و ساخت سه دكل حفاري نفت تا پايان سال جاري، توليد بتن هاي عايقي سبك با چگالي كمتر از يك گرم بر سانتي متر مكعب (مورد استفاده در كوره ها، اسكله ها و غيره)، طراحي و توليد آلومينيوم متخلخل از ديگر توانمندي هاي جهاد دانشگاهي است كه مي توان به آن اشاره كرد.
قاضي مغربي در خصوص دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در صنعت ريلي كشور نيز گفت: جهاد دانشگاهي موفق به طراحي و ساخت نخستين واگن مولد برق قطار در دو سال پيش شد. اين واگن برق كه وظيفه تأمين برق چهارده واگن موجود در يك رام قطار را برعهده دارد در صورت خريد، هزينه اي حدود يك ميليون يورو را به كشور تحميل مي كند كه جهاد دانشگاهي موفق به ساخت اين واگن با هزينه اي كمتر از 50 درصد نمونه وارداتي شده و در حال حاضر طراحي و ساخت سه واگن ديگر را در دستور كار خود قرار داده است.
معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي ادامه داد: از ديگر دستاوردهاي جهاد دانشگاهي كه در آينده شاهد آن خواهيم بود سيستم رانش قطارهاي مترو است كه براساس برنامه پنج ساله بايد حدود 10 هزار واگن مترو به كشور وارد شود و هر كدام از اين واگن ها شامل يك سيستم رانش متشكل از تركشني، گيربكس و سيستم كنترل است و جهاد دانشگاهي براساس تفاهم نامه منعقده با معاونت علمي و فناوري موظف به طراحي و ساخت سيستم رانش اين واگن هاي مترو شده است.

 



سازمان وظيفه عمومي ناجا: مشمولان به معاونت هاي وظيفه عمومي محل سكونت مراجعه كنند

سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد مشمولان بايد از اين پس براي دريافت برخي خدمات وظيفه عمومي صرفا به واحدهاي وظيفه عمومي محل سكونت خود مراجعه كنند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: به منظور رفاه حال مشمولان و خانواده هاي آنان و تسريع در انجام درخواست آنان، انجام برخي از امور مربوط به وظيفه عمومي كه قبلا به صورت متمركز در سازمان وظيفه عمومي ناجا انجام مي گرفت به معاونت هاي وظيفه عمومي استان ها واگذار شده است.
براساس اين گزارش، اين امور عبارتند از: تغيير آدرس محل سكونت مشمول، اصلاح مشخصات شناسنامه، اخذ مجوز خروج از كشور، اخذ تاييديه كارت معافيت يا كارت هاي پايان خدمت صادره توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا، مشاهده اطلاعات كارت هاي پايان خدمت، اصلاح كارت، تمديد و تعجيل در اعزام، صدور معافيت تحصيلي، رويت تاييد اطلاعات كسر خدمت و معرفي به صدور كارت در كليه معافيت ها است. مشمولان مي توانند براي ارائه درخواست هاي خود در اين موارد و پيگيري هاي بعدي آن به معاونت وظيفه عمومي محل سكونتشان مراجعه و از مراجعه به سازمان وظيفه عمومي ناجا خودداري كنند.

 



در برخي از روستاهاي لاريجان آب شدن يخچال هاي طبيعي دماوند سيل به راه انداخت

بخشدار لاريجان از توابع آمل، گفت: آب شدن يخچال هاي طبيعي ارتفاعات دماوند سبب جاري شدن سيل در برخي از روستاهاي اين بخش شد.
«محمدرضا نصيري» در گفت وگو با ايرنا گفت: گرماي شديد روزهاي اخير و آب شدن يخچال هاي ضلع شمالي قله دماوند، سبب جاري شدن سيل از مسير دره «ترجاب» شد.
وي افزود: جاري شدن سيل همراه با شستشوي گل و لاي در طول مسير، موجب به راه افتادن سيلاب سهمگين در مناطق پايين دست رودخانه هراز شد.
بخشدار لاريجان آمل اضافه كرد: براثر وقوع اين سيلاب به 9 مزرعه پرورش ماهي قزل آلا از 10 تا 100 درصد خسارت وارد شد.
نصيري ادامه داد: به سردهنه هاي كشاورزي شهر گزنك و روستاي «گزانه» و يك دهنه پل دسترسي به يك واحد معدني در اين منطقه تخريب و آسيب جدي وارد شد.
وي با بيان اينكه خوشبختانه اين سيلاب تلفات جاني نداشت، يادآور شد: برآورد اوليه ميزان خسارت وارده براثر سيلاب روز سه شنبه در لاريجان آمل بيش از 10 ميليارد ريال تخمين زده مي شود.

 



جوابيه بيمارستان فياض بخش به خبر كيهان

به دنبال درج خبر «حمله اراذل و اوباش به يك بسيجي» در تاريخ 25/5/90، سرپرست بيمارستان شهيد فياض بخش جوابيه اي را به دفتر روزنامه ارسال نمود. در اين جوابيه آمده است:
بيمار به نام محمدرضا سياح 37 ساله، در ساعت 05:19 مورخ 21/5/1390 توسط اورژانس 115 به علت بريدگي با جسم نوك تيز به بيمارستان شهيد دكتر فياض بخش آورده شد كه بلافاصله توسط پزشك اورژانس ويزيت و با توجه به زخم بيمار و ميزان خونريزي، پانسمان فشاري انجام و با عنايت به سطح هوشياري كامل دستورات دارويي و مراقبتي صادر گرديد. بمنظور انجام عمل جراحي رزرو خون و ساير تمهيدات ضروري در دستوركار قرار گرفت و پس از معاينه توسط جراح، جهت ادامه درمان در بخش اورژانس بستري و سپس به اتاق عمل اورژانس، هدايت شده و توسط جراح اقدامات ضروري انجام پذيرفت و در خاتمه با حال عمومي خوب و علائم حياتي پايدار بيمار در ساعت 50:22 بيمارستان را ترك نموده است.
گفتني است در خبر به چاپ رسيده به اين مسئله اشاره شده بود كه خدمات درماني بسيجي مضروب تا بعد از واريز مبلغ 800 هزار تومان به صندوق بيمارستان انجام نگرديد، كه در اين جوابيه به آن پاسخي داده نشده است.

 



سرزمين اشغالي در آمريكا !

«كرياس جوئل» يك روستاي يهودي نشين در 80 كيلومتري شمال شهر نيويورك آمريكا است كه براي خود قوانين شهروندي جداگانه اي دارد.
به گزارش مشرق، به هنگام ورود به اين روستا، بر روي تابلوي خيرمقدم آن به بازديدكنندگان نوشته شده است: كه آنان بايد شلوار يا دامن بلند بپوشند، لباسهايشان آستين دار باشد و تفكيك جنسيتي را در تمام معابر رعايت بكنند.
در اين روستا زنان در سنين جواني ازدواج مي كنند و براي تربيت فرزندان خود در روستا مي مانند. ساكنان اين روستا به دليل قوانين مذهبي خود دست به كنترل جمعيت نمي زنند. به همين دليل زاد و ولد در اين روستا زياد بوده و وجود كودكان زياد، ميانگين سني افراد روستا را به 12سال كاهش داده است. به طور متوسط تعداد اعضاي يك خانواده در اين روستا 6 نفر است. از اين رو، مادران اين خانواده ها به خاطر داشتن كودكان خردسال به ندرت خارج از منزل كار مي كنند.
اكثر ساكنان اين روستا به زبان عبري صحبت كرده و انگليسي تكلم نمي كنند. مردان اين روستا به جاي فراگيري درس هاي دانشگاهي به مطالعه و يادگيري تورات و تلمود مي پردازند. در واقع تنها 39درصد ساكنان آن ديپلمه هستند و حدود 5 درصد آنها نيز مدرك دانشگاهي دارند. صدها نفر از مردان اين روستا در موسسات مذهبي به طور تمام وقت به آموزش مشغول هستند. جمعيت اين روستا 21هزار نفر است.
اين روستا داراي يك مركز نگهداري از نوزادان است كه با هزينه اي بالغ بر 10ميليون دلار توسط دولت آمريكا ساخته شده است. در گزارشي كه توسط نيويورك تايمز تهيه شده بود، اين روستا به عنوان فقيرترين مكان زندگي در آمريكا شناخته شده است. اين در حالي است كه با توجه به هزينه بالايي كه دولت براي ساخت يك مركز نگهداري از نوزادان در اختيار اين روستا قرار داده و نيز روش زندگي آنها، برخي مسئولان آمريكايي فقير بودن مردم اين روستا را زير سؤال برده اند.

 



سرقت مسلحانه از بانك سپه كرمانشاه 4 كشته و زخمي برجاي گذاشت

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
حمله چهار سارق مسلح در خيابان سعدي كرمانشاه به خودرو پول رسان بانك سپه 4كشته و زخمي بر جاي گذاشت.
فرمانده نيروي انتظامي استان كرمانشاه با تأييد اين خبر گفت: اين حادثه ساعت 9 و 20 دقيقه روز چهارشنبه به وقوع پيوست.
سرتيپ «كريم كشوري» افزود: براساس اطلاع واصله به مراجع انتظامي، چهار سارق مسلح كه صورت هاي خود را پوشانده بودند به خودرو پول رسان بانك كه مخزن پول را به بانك منتقل مي كرد، حمله كرده اند.
وي گفت: سارقان در اين حمله از يك دستگاه خودرو سواري پرايد استفاده كرده اند و شواهد نشان از آن دارد كه حمله با طرح و نقشه قبلي انجام شده است.
كشوري ادامه داد: در جريان تيراندازي سارقان به چهار مأمور كه در درون خودرو پول رسان بانك بودند، يكي از مأموران در دم به شهادت رسيد و سه نفر ديگر زخمي و به بيمارستان منتقل شده اند.
فرمانده نيروي انتظامي استان كرمانشاه افزود: پلاك خودرو مورد استفاده سارقان جعلي بوده است اما كارهاي تحقيقاتي و اقدامات براي شناسايي و دستگيري آنها ادامه دارد.
گزارش فارس نيز در اين باره حاكي است در اثر اين حادثه سعيد كريمي 32 ساله راننده خودرو، ياور انتظاري 43 ساله نگهبان و علي صالحي 41 ساله تحويلدار بانك به قتل رسيدند و محمد نجفي رئيس صندوق بانك نيز از ناحيه پا زخمي شد و به بيمارستان منتقل شد. خبرگزاري فارس تعداد سارقان مسلح را 3 نفر اعلام كرده است و رقم به سرقت رفته ميلياردها ريال است.
آخرين خبر
ايرنا به نقل از مدير شعب بانك سپه در استان كرمانشاه حاكي است تعداد جان باختگان حمله مسلحانه به شعبه اين بانك به چهار نفر رسيد.سيدحسام الدين رضي افزود نفر چهارم كشته شده در اين حادثه سرباز نيروي انتظامي است.
وي گفت: در اين سرقت حدود 2 ميليارد و 200 ميليون ريال پول به سرقت رفته است.

 



ورود 5600 تاكسي جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از ورود 5 هزار و 600 تاكسي جديد از ابتداي سال به ناوگان حمل و نقل عمومي خبر داد.
فضل الله اسلامي افزود: تا پايان سال 4 هزار و 400 دستگاه تاكسي ديگر وارد خطوط مي شود.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران ادامه داد: اين اقدام در جهت نوسازي خودروهاي فرسوده انجام مي شود.
وي در خصوص عمر تاكسي فرسوده گفت: در حال حاضر عمر ناوگان به 2/4 رسيده و تا پايان سال به مرز 4 سال خواهيم رسيد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران تاكيد كرد: طبق برنامه بايد امسال 10 هزار تاكسي نوسازي شود.

 



84 سال زندگي در صومعه

يك راهبه اسپانيايي 103ساله كه طي 84 سال گذشته تمام زندگي خود را پشت ديوارهاي صومعه اي در شمال مادريد به گوشه نشيني پرداخته قرار است طي چند روز آينده براي ديدار با پاپ از صومعه خارج مي شود.
«ترسيتا» راهه 103 ساله كاتوليك تصديق كرد كه از زماني كه 19 ساله بوده، وارد صومعه شده و تاكنون از آن خارج نشده است.
وي 16 آوريل 1927وارد صومعه شده است، همان روزي كه «يوزف راتزينگر» پاپ بنديكت شانزدهم كنوني در آلمان متولد شد.راهبه «ترسيتا» از آن زمان تاكنون در صومعه بوده است و تنها بين سال هاي 1936 تا 1939 در زمان جنگ داخلي اسپانيا چند ساعت را بيرون از صومعه گذرانده است. وي روز جمعه به هيئتي كه از اين صومعه براي ديدار با پاپ مي روند ملحق مي شود. پاپ قرار است در ديدار سه روزه خود از اسپانيا در مراسم روز جهاني جوانان كاتوليك شركت كند.
ماريا از مديران اين صومعه اعتقاد دارد كه ترسيتا اين سفر را با چشم هاي بسته طي مي كند تا در راه هيچ چيز وي را به خود معطوف نكند.ترسيتا همچنين موضوع كتاب «دختري چون شما در محلي اين چنين چه مي كند» نوشته عيسي گارسيا بوده كه شرحي بر زندگي 10 راهبه بوده است.

 



مدل هاي جديد كوفيه !

در عربستان سعودي تعدادي از جوانان با هدف تغيير مدل كوفيه، طرح هاي جديدي ارائه داده اند.
اين اقدام جوانان سعودي نيز در فضاي مجازي جهان عرب حرف و حديث هاي بسيار زيادي به وجود آورده و موافقان و مخالفان بسيار زيادي را پيدا كرده است.موافقان تغيير مدل كوفيه معتقدند كه اين اقدام نوعي ابتكار و تنوع بوده و بلامانع است. اما مخالفان معتقدند كه اين كار به فرهنگ عربي ضربه مي زند زيرا شكل و شمايل پوشش اصيل مرد عربي را تغيير داده و به مرور زمان از بين خواهد برد.اين مخالفان بر اين باورند كه ارائه چنين طرح هايي با هدف از بين بردن فرهنگ و تمدن اصيل عربي انجام مي گيرد و عامل اصلي آن انديشه هاي غربي است.
گفتني است بررسي هاي اوليه خبرنگاران و تحليل گران مسائل جهان عرب نشان مي دهد كه تغيير مدل كوفيه با استقبال كمي از سوي مردان عرب مواجه شده و اندك افرادي كه با آن موافق بوده اند جوانان هستند.چفيه يا كوفيه دستمال بزرگي است كه اعراب از آن به عنوان سربند استفاده مي كنند تا از سر آنان در برابر آفتاب و شن محافظت كند.
كوفيه را با رشته اي به نام عقال بر سر مي بندند كه در مجموع كوفيه و عقال ناميده مي شود. نام كوفيه در لهجه محلي «گتره» است.

 



دختري كه 2 ماه مداوم مي خوابد

دختر 21 ساله انگليسي به دليل ابتلا به بيماري نادري هر 7 ماه يك بار 2 ماه به خواب مي رود.
به گزارش برنا، «ليلي كلارك» كه از بيماري نادري به نام سندرم «كلن- لوين»
(Kleine-Levin Syndrome) رنج مي برد در زمان امتحانات دانشگاه زمان كريسمس و سال نو در خواب بوده است. به گفته والدين ليلي، وي از 24 ساعت شبانه روز، 23 ساعت را در خواب بسر مي برد و تنها مدتي را به كمك والدين براي تغذيه از خواب بيدار مي شود و دوباره به خواب مي رود. به گفته مادر اين دختر جوان، ليلي بخش عظيمي از زندگي اش را به خاطر اين بيماري كه از سال 2007 شروع شده، از دست داده است. براساس اين گزارش، تاكنون درماني براي اين بيماري كه تنها براي جوانان رخ مي دهد، شناخته نشده است.

 



تجمل گرايي در حمايت ملك عبدا...

بزرگترين تابلو كريستالي جهان كه با استفاده از نيم ميليون قطعه كوچك كريستالي تهيه شده است، در مراسمي در رياض به ثبت كتاب ركوردهاي گينس رسيد.
به گزارش پايگاه خبري العالم، در حاليكه ساكنان برخي مناطق عربستان به دليل تبعيض هاي اعمال شده از سوي حكومت در فقر شديد بسر مي برند، بزرگترين تصوير كريستالي از پادشاه سعودي كه با هزينه اي بسيار هنگفت تهيه شده است، در گينس ثبت شد.
«عايشه موسي» طراح اين تابلو، تاكيد كرده است كه اين تابلو براي نمايش دادن علاقه به ملك عبدا... ساخته شده است.
به گفته عايشه موسي، ساخت اين تابلو پس از بازگشت ملك عبدا... از دوره درماني خود از آمريكا مطرح شد.
اين تابلو كريستالي كه حدود 10مترمربع مساحت دارد، روي پارچه ابريشمي يك تكه اجرا شده است.
رونمايي از اين تابلو پرهزينه، كه فاقد هرگونه جنبه هنري و زيبايي است، در حالي صورت مي گيرد كه ساكنان برخي مناطق عربستان، بويژه منطقه الشرقيه به شدت از تبعيض هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي اعمال شده از سوي حاكميت در رنج هستند.

 



گاوي كه آلمان را به هم ريخت!

ايوون نام گاو ماده اي است كه بعد از هفته ها جستجو و 10هزار يورو جايزه براي يافتن آن، هنوز در جنگل هاي ايالت بايرن آلمان، آزاد است.
به گزارش يورونيوز، اين گاو، اواخر ماه مه از مزرعه گريخت و در جنگل پنهان شد اما پس از آن كه مقامات محلي ايوون را «خطري براي تردد جاده اي» تلقي كردند، مجوز مرگش را صادر نمودند.
نشريه بيلد، براي «ايوون» زنده 10هزار يورو جايزه تعيين كرد. در پي آن يك گروه حمايت از حيوانات در اتريش اعلام كرد كه حاضر است اين گاو را زنده خريداري كند.
ايوون، دوستان زيادي هم دارد. البته اغلب آنها نه براي جايزه، بلكه به خاطر حفاظت از جانش، در تكاپو افتاده اند. صفحه اي كه در فيس بوك براي «ايوون» باز شده، اكنون بيش از 17 هزار عضو دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14