(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 شهریور 1390- شماره 20008

در شهر ما
تعلل در تاسيس دفتر نمايندگي سازمان نظام مهندسي در اهواز
از مهرماه سال جاري آب در زاينده رود جاري مي شود
ايران در كيهان
رونمايي از9 اثر مكتوب دفاع مقدس امسال در قزوين
ساخت فيلم سينمايي «سنجرخان» دركردستان
در تبريز جشنواره سراسري تصويرسازي قصص قرآني برگزار مي شود
قاصدان عرصه فرهنگ
فروش ويژه شهر كتاب تبريز در ماه رمضان آغاز شد
امام جمعه: طرح هاي عمراني در استان ايلام نيمه كاره مانده اند
زيباترين پارك گيلان بوي زباله مي دهد
راه اندازي تئاترشهر در كرج
استاندار آذربايجان غربي: شتاب سازندگي در دولت هاي نهم و دهم ملموس است
هنر مخمل بافي در حال فراموشي است



در شهر ما

ورود كاميون به شهر ما
ممنوع نيست!!
وقتي به شهر ما اليگودرز وارد مي شوي در ابتداي تمامي ورودي ها تابلوي «ورود كاميون ممنوع» نظرت را به خود جلب مي كند، شادمان از اينكه با آسودگي خاطر در شهر رانندگي مي كني و هيچ كاميوني جان و مالت را به خطر نمي اندازد و روي آسفالتي هموار و صاف كه تاكنون چرخ هاي كاميون را لمس نكرده رانندگي خواهي كرد. در همين افكار سير مي كني و به مسئولان و مردم آفرين مي گويي؛ اما زماني نمي گذرد كه به واسطه سقوط در اولين دست انداز تمام افكارت به هم مي ريزد و دلت مي خواهد تمام تعريف و تمجيدهايت را پس بگيري!!
در اين حال وقتي سوار بر اتومبيل چهارراه خبرنگار را به مقصد شهرك الغدير ترك مي كني، گويي وارد پايانه بار شده اي! انواع كاميون و تريلرهاي سنگ كش خالي و بارگيري شده در كنار خيابان پارك شده است؛ با ديدن خيابان با آسفالت تكه تكه جدول هاي شكسته دلت به حال بيت المال مي سوزد، دلتنگ مي شوي كه عوارض پرداختي به شهرداري چگونه بايد با بي توجهي رانندگان متخلف حيف و ميل شود! و بالاخره دلت به حال اهالي اين محله مي سوزد كه دلشان را خوش كرده اند در منطقه مسكوني زندگي مي كنند اما شب و روز آسايش ندارند! بازهم وجدانت تو را قلقلك مي دهد! بايد شماره كاميون ها را به پليس بدهي! كاغذ و خودكار آماده مي كني، اما تنها چيزي كه ندارند پلاك شناسايي است! تازه مي فهمي رانندگان متخلف نه تنها به قانون اهميتي نمي دهند بلكه با ابتكاري جديد راه دورزدن قانون را هم كشف كرده اند!
اين مبتكران دشمن آسايش بشريت پلاك هاي انتظامي كاميون خود را كشويي كرده اند تا با خيالي آسوده، آنها را به منزل برده و زير سر بگذارند و بدون توجه به آسايش ديگران استراحت كنند و درخواب و بيداري به ريش همه ما و تابلوي ورود ممنوع بخندند و نيمه هاي شب هم با استارت زدن و گازدادن هاي ممتد خواب از چشم اهالي محل از كودك گرفته تا بيمار بگيرند و هيچ كس هم جرئت اعتراض نداشته باشد. كنجكاو مي شوي چرخي در شهر بزني، شهرك شهيد چمران، خيابان هاي فردوسي، طالقاني شمالي و... همه تبديل به شعبه اي از پايانه بار شده اند و حتي كوچه هاي هشت متري با لوله هاي آب تركيده كه قرباني فشار دهها تن بار شده اند. در نهايت با ديدن اين وضعيت، لحظه اي به ميزان بينايي چشمان خودت ترديد مي كني و نگران مي پرسي نكند در هنگام ورود به شهر تابلويي كه ديده اي جمله «ورود كاميون ممنوع نيست» بر آن حك شده! اما باز هم فكر مي كني و مي گويي اين تابلو كه تنها شكلي از كاميون بر آن نقش بسته بود!! نكند...!! اما هرچي هست با اين وضعيت ديگر هيچ دانش آموزي، هيچ كودكي و هيچ شهروندي در خيابان ها، محله ها و حتي كوچه ها امنيت جاني ندارند، مگر اينكه شهرداري حداقل به خاطر دفاع از بيت المال و جلوگيري از تخريب آسفالت و جدول و... و راهنمايي و رانندگي هم با هدف دفاع از قانون و تابلويي كه در ورودي هاي شهر نصب كرده و مورد بي اعتنايي و بي حرمتي قرار گرفته دست به دست هم بدهد و اين معضل را رفع و دعاي خير مردم را ضميمه اعمال خود كنند.
عباس شاه علي- خبرنگار كيهان در اليگودرز

 



تعلل در تاسيس دفتر نمايندگي سازمان نظام مهندسي در اهواز

اهواز- خبرنگاركيهان:
همايش جمعي از اعضاء سازمان نظام مهندسي خوزستان- مقيم اهواز با حضور مديركل راه و شهرسازي (مسكن و شهرسازي) خوزستان درمحل تالار شهر اهواز برگزار شد.
مهندس مدنيان از اعضاء سازمان نظام مهندسي خوزستان دراين همايش، در انتقاد از عدم تشكيل دفتر نمايندگي سازمان نظام مهندسي در اهواز گفت: بيش از دو سال است كه تشكيل اين دفتر در مجمع عمومي سازمان نظام مهندسي به تصويب رسيده و مي دانيم كه اين مصوبه براي هيئت مديره سازمان ايجاد تكليف نموده و هيئت مديره مي بايست نسبت به تشكيل آن اقدام مي كرده است. علاوه بر آن در پاسخ به استعلامهاي هيئت مديره از شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي و نيز دفتر تشكل هاي حرفه اي وزارت راه و شهرسازي، هردو، تشكيل دفتر در اهواز را از اختيارات هيئت مديره دانسته و مغاير قانون ندانسته اند لذا با توجه به وجود مصوبه مجمع عمومي اين اختيار تبديل به تكليف شده است و حال معلم نيست به چه دليل هيئت مديره سازمان نظام مهندسي در تأسيس و تشكيل دفتر نمايندگي سازمان نظام مهندسي در اهواز تعلل مي ورزند؟
مهندس مدنيان درخصوص توزيع كار طراحي و نظارت بر ساختمان هاي شهر اهواز نيز گفت: چنانچه توزيع كار طراحي و نظارت به درستي و توسط سازمان نظام مهندسي بين دفاتر مهندسي انجام پذيرد از بسياري از سوء استفاده ها جلوگيري مي شود و كنترل اين روند بهبود خواهد يافت.

 



از مهرماه سال جاري آب در زاينده رود جاري مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهردار اصفهان از جاري شدن آب در زاينده رود به صورت موقتي در مهرماه خبر داد.
سيدمرتضي سقائيان نژاد گفت:براساس اعلام شركت آب منطقه اي، آب در زاينده رود به منظور كشت پائيزه و آبياري فضاي سبز و درختان شهر به طور موقتي از مهرماه جاري مي شود، بنابراين در نظر گرفتن راهكارهاي اساسي و اصولي براي تامين آب براي حوزه زاينده رود جهت رفع ريشه اي خشكسالي ضروري است.
وي با اشاره به اين كه هرگونه تغييري در رودخانه زاينده رود تمام ابعاد اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي اين كلانشهر را دربرمي گيرد، اضافه كرد: قطع آب همچنين كاهش تعداد توريست و رشد بيكاري رانيز تحت تاثير قرار مي دهد.
سقائيان نژاد با اشاره به اجراي طرح بهشت آباد به منظور تامين منبع آب براي حوزه زاينده رود افزود: لازم است طرح بهشت آباد هرچه سريع تر اجرايي شود تا مشكل كم آبي شهر اصفهان و همه استان هايي كه در فلات مركزي قرار گرفته اند رفع شود.وي بر انتقال كارخانه هايي كه در شعاع كمتر از 50 كيلومتري شهر مستقر شده اند به خارج از شهر اصفهان تاكيد كرد و گفت: تا پايان سال 90 كارخانه هاي آلاينده به خارج از شهر اصفهان منتقل مي شوند.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از 25 طرح
مهران- خبرنگار كيهان: فرماندار مهران گفت: در هفته دولت 25طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 24 ميليارد تومان در مهران به بهره برداري مي رسند. ولي الله حياتي افزود: اين طرح ها در بخش هاي آب، خاك كشاورزي، راه، صنعت و معدن هستند. وي اعتبارات عمراني مهران در سال جاري را 35 ميليارد تومان ذكر كرد.
طرح يك شيفت كردن مدارس
بناب- خبرنگار كيهان:معاون توسعه و برنامه ريزي مديريت سازمان آموزش و پرورش آذربايجان شرقي از تحت پوشش قرارگرفتن 93 درصد از تمامي مدارس استان در طرح «يك شيفت كردن نوبت مدارس» درسال تحصيلي آينده خبر داد و گفت: شهرستان بناب نيز در اجراي اين طرح از وضعيت مطلوبي برخوردار است.
وي با بيان اينكه براساس برنامه پنجم توسعه، تحول بنيادين در مجموعه آموزش و پرورش روي خواهد داد گفت: طبق سياست هاي كلان ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب، ارتقاي كيفي دانش، مهارت و تربيت اسلامي در رأس وظايف آموزش و پرورش قرار گرفته است و دراين راستا 70 برنامه اساسي و كلان توسط وزير فعلي آموزش و پرورش اجرا شده است.
كمك به قحطي زدگان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: كاركنان مديريت آموزش و پرورش شهرستان مرزي مراوه تپه بخشي از حقوق خود را به مردم قحطي زده سومالي اختصاص دادند.
كاركنان مديريت آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه نيز با واريزي مبلغ يك ميليون و هشتاد هزار ريال به شماره حساب اعلام شده از سوي جمعيت هلال احمر كشور به مردم قحطي زده سومالي كمك كردند.
اولين روزه كودكان
كرج- خبرنگار كيهان: مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان البرز گفت: بيش از 700 كودك روزه اولي در شهرستان كرج طعم ضيافت افطار ماه مبارك رمضان را چشيدند.
صفي الله رمضانخاني افزود: بايد خدا را شاكر باشيم كه در خدمت صادق ترين و پاك ترين افراد جامعه يعني كودكان هستيم.
اختصاص يك روز حقوق
مديركل اداره حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان البرز گفت: طي يك اقدام خداپسندانه تمام كاركنان اين اداره يك روز حقوق خود را به قحطي زدگان سومالي اهدا كردند. وي افزود: كاركنان اين اداره براي هرگونه همكاري در ارائه كمك به قحطي زدگان سومالي آمادگي دارند.
ستاد دائمي جشنواره
كيش- خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش از راه اندازي ستاد دائمي جشنواره ها در اين جزيره خبر داد و گفت: تا پايان سال، كيش ميزبان دو جشنواره خواهد بود. وي افزود: اين جشنواره ها به نحو متفاوت و ايده آل عموم هموطنان برگزار خواهد شد.
اهداي سبد كالا
طي مراسمي در جزيره كيش 245 سبد كالا به خانواده هاي كم بضاعت و نيازمند ساكنان اين جزيره اهدا شد. در اين مراسم جمع كثيري از مردم كيش و مديرعامل سازمان آزاد اين جزيره حضور داشتند طرح اطعام روزه داران به اجرا گذاشته شد.
زندگي شهدا در كتاب هاي درس
اردبيل- خبرنگار كيهان: استاندار اردبيل در جلسه شوراي ترويج ايثار و شهادت استان گفت: تهيه نكات برجسته از زندگي شهدا و ايثارگران و درج اين برجستگي ها در كتب درسي از اقداماتي است كه تاكنون انجام نگرفته و لازم است در اين ارتباط تلاش هاي لازم انجام پذيرد.
وي با تاكيد بر تهيه ويتريني از آثار و زندگينامه شهدا و ايثارگران و نصب آنها در جلو در ورودي ادارات و مدارس گفت: چنين اقداماتي مي تواند در انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان مفيد و مؤثر واقع شود و از فراموشي اين ارزشها جلوگيري نمايد.
افزايش 31 درصدي صادرات
صادرات غيرنفتي استان اردبيل در چهار ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزايش يافته است.
صديف بيگ زاده سرپرست سازمان بازرگاني استان در جلسه كار گروه توسعه صادرات غيرنفتي استان با اعلام مطلب بالا افزود: ارزش صادرات كالاهاي صادر شده در مدت ياد شده 20 ميليون و 935 هزار دلار بوده است.
وي گفت: ميزان صادرات كالا از لحاظ وزني 26 هزار و 534 تن بوده است كه 13 درصد بيشتر از اهداف پيش بيني شده در سند ملي صادرات كشور بوده است.
احداث مسجد
هرند- خبرنگار كيهان: به همت يكي از خيرين نيكوكار، عمليات ساخت مسجد و مجتمع ابوالفضل(ع) شهر هرند با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد و 200 ميليون ريال در فاز سوم محله ارشاد آغاز شد.
اين مسجد و مجتمع كه در زميني به مساحت 3 هزار مترمربع و زيربناي 2500 مترمربع توسط «حاج ابوالقاسم كنعاني» احداث مي شود، داراي امكاناتي از قبيل مسجد، سالن اجتماعات، سالن چند منظوره، دفتر امام جماعت و پاسخ به مسايل شرعي، كتابخانه، پايگاه بسيج، دفتر كانون و دارالقرآن، شبستان تابستاني و زمستاني، دفتر هيئت امناء، چندين باب مغازه، دفتر نگهباني، انبار شوفاژ «گرمايشي، سرمايشي»، طرح گنبد و گلدسته، آشپزخانه و منزل مسكوني امام جماعت با امكانات مجزا خواهد بود.
بدهي ادارات به شهرداري
اسدآباد- خبرنگار كيهان: شهردار اسدآباد گفت: ادارات و مردم مبلغ 5/3 ميليارد تومان به شهرداري اسدآباد بدهكار هستند.
مهندس رحيم الوندي در جمع خبرنگاران افزود: اين مبلغ، ميانگين بدهي ادارات و مردم شهر بوده و بابت عوارض ساليانه است.
وي ادامه داد: از سوي ديگر، شهرداري بين 500 تا 600 ميليون تومان غرامت از سال گذشته تاكنون به مردم اسدآباد پرداخته است.
وي بودجه مصوب شهرداري را براي امسال، مبلغ 3 ميليارد و 800 ميليون تومان اعلام كرد و اظهار داشت: طي سال گذشته و امسال، بودجه مصوب شهرداري اسدآباد نسبت به سال 88، به دو برابر افزايش يافته است.

 



رونمايي از9 اثر مكتوب دفاع مقدس امسال در قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي استان قزوين گفت: تا پايان امسال از 9كتاب ارزشمند در عرصه فرهنگ و هنر و دفاع مقدس در استان رونمايي خواهد شد.
محمد كرم اللهي در مراسم رونمايي از كتاب «پاسياد پسر خاك»، اظهار داشت: رويكرد جديد حوزه هنري كشور حمايت از فرهنگ و هنر و ادبيات انقلاب اسلامي است و به همين دليل از همه كساني كه در اين حوزه فعاليت كنند حمايت مي شود.
وي افزود: از امسال با برگزاري مراسم رسمي همه آثار مكتوب و نوشتاري دفاع مقدس رونمايي خواهند شد كه در اين راستا تا پايان سال در استان قزوين 9اثر ارزشمند رونمايي و وارد بازار خواهد شد.
كرم اللهي گفت: مجموعه آثار نقاشي شعبان لشگري، تاريخ موسيقي قزوين ويژه دوره صفوي و قاجار نوشته سيدحسين ميثمي، جوانان تشكل جمعيت حافظ وقف قزوين نوشته مسعود آتشگران، تصوير نيايش، مجموعه آثار تايپوگرافي دانشجويان هنرمند قزويني، ويژه نامه دفاع مقدس با بررسي نقش لشگر 16 زرهي قزوين در جنگ تحميلي از جمله كارهاي مكتوبي است كه امسال رونمايي مي شود.

 



به كارگرداني جميل رستمي صورت مي گيرد
ساخت فيلم سينمايي «سنجرخان» دركردستان

سنندج - خبرنگاركيهان:
فيلم سينمايي «سنجرخان» به نويسندگي استاد «عباس كمندي» از مفاخر فرهنگي استان كردستان در سنندج توليد مي شود.
اين فيلم توسط يكي از كارگردانان نامور كرد سينماي ايران «جميل رستمي» ساخته مي شود.
عباس كمندي نويسنده فيلمنامه سنجرخان با اشاره به اهميت به تصويركشاندن بخشي از تاريخ معاصر كردستان با استفاده از هنر به خاطر تاثير به سزاي آن به خبرنگار كيهان گفت: سنجرخان نراني ساكن روستاي نران از توابع سنندج يكي از مبارزان كرد بود كه نقش بسزايي عليه رضا خان قلدر در منطقه كردستان ايفا كرد.
كمندي توجه به ماهيت اصلي يك فيلمنامه را يكي از ضروريات توليد درحوزه فيلم هاي تاريخي عنوان كرد واظهارداشت: متاسفانه امروز بازنويسي در فيلمنامه توسط عده اي به غير از صاحب آن، باب شده كه اين امر لطمات زيادي را به اصل اثر وارد ساخته و دركليت، فكر و تحقيق چند ساله توليد يك فيلمنامه را با ابهام و دوگانگي درموضوع اثر مواجه مي سازد.
وي درپايان خواستار اجرايي شدن قانون ثبت مالكيت مادي و معنوي آثار هنري از سوي متوليان امر شد.جميل رستمي متولد سال 1353 و فارغ التحصيل رشته مهندسي شيمي از دانشگاه صنعتي شريف تهران است كه «سنجرخان» چهارمين اثر سينمايي وي پس از فيلم هاي مرثيه برف، ژاني گه ل و چشم مي باشد.

 



در تبريز جشنواره سراسري تصويرسازي قصص قرآني برگزار مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
اولين جشنواره سراسري تصويرسازي قصص قرآن، در تبريز برگزار مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: هدف از جشنواره فوق، گسترش فرهنگ قرآني، تقويت فرهنگ قرآني- اسلامي در جامعه و تعامل بين هنرمندان تصويرگر و ناشران است.
«علي داننده» افزود: موضوع جشنواره نيز داستان هاي قرآني است و خلاقيت و ذوق هنري در خلق بهتر و گوياتر تصاوير با استفاده از تكنيك هاي نوين، از مهم ترين ملاك هاي داوري در جشنواره است.
وي مهلت ارسال آثار به جشنواره را 15 دي ماه امسال عنوان كرد. داننده افزود: مراسم اختتاميه جشنواره در 12بهمن خواهد بود و نفرات برتر آن نيز در همين روز معرفي مي شوند.

 



از نگاه دوربين
قاصدان عرصه فرهنگ

تقريبا كار همه روزشان است، با اين وسيله نقليه خطرناك كه هر لحظه امكان تصادف برايش وجود دارد از دفاتر پخش روزنامه، محموله فرهنگي را دريافت و به كيوسك هاي مطبوعاتي مي برند تا با پخش محصولات فرهنگي گوشه اي از وظيفه مطبوعاتي و فرهنگي را انجام دهند.
خودشان مي گويند ما سربازان عرصه فرهنگي هستيم و در سنگر مقدم جبهه فرهنگي، اما درا ين عرصه نيز بدون هيچ پشتيبان و حامي قرار داريم.
اميدواريم روزي اين سربازان واقعي خط مقدم عرصه فرهنگ جامعه ، متولي و حامي پيدا كنند تا گوشه اي از هزاران مشكلات آنان كم و كمتر و درنهايت با امنيت شغلي ايجاد شده بر كيفيت بخشي به خدماتشان افزوده شود.
عكس از علي كفايي مهر
خبرنگار كيهان در بابل

 



فروش ويژه شهر كتاب تبريز در ماه رمضان آغاز شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
به منظورترويج فرهنگ كتاب خواني، فروش ويژه «شهر كتاب» تبريز، فعاليت خود را در ماه رمضان آغاز كرده است.
مديرعامل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تبريز گفت: در اين راستا، كتب و محصولات فرهنگي «شهر كتاب» بين 20 تا 40 درصد به فروش مي رسند.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، حسين نجفي افزود: پس از گشايش «شهركتاب» مقرر شد تا آخر ماه مبارك رمضان، كتب اين مركز با تخفيف 20 تا 40 درصد به فروش برسد كه در اين مجموعه، كتاب هاي قرآني، مذهبي و ادعيه با 40 درصد و كتب علمي، ادبي، فقهي و حقوقي و ديگر موضوعات با 20 درصد تخفيف ارائه مي شوند.
وي ابراز اطمينان كرد كه «شهركتاب» تبريز در پارك مفاخر آذربايجان، اين شهر، به يك نمونه موفق و جريان ساز مطالعاتي و مروج محصولات فرهنگي، تبديل خواهد شد.

 



امام جمعه: طرح هاي عمراني در استان ايلام نيمه كاره مانده اند

ايلام- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در جمع مردم گفت؛ رئيس جمهوري در سفرهاي خود به استان ايلام مصوبات خوبي داشتند كه متأسفانه منتج به نتيجه نشده است.
آيت الله لطفي افزود: طرح هاي بسيار خوبي در اين استان نيمه كاره مانده اند كه اگر به اتمام برسند مشكلات بيكاري در استان رفع خواهد شد.
مثلا پالايشگاه پتروشيمي ايلام كه سالهاست نيمه كاره رها شده است كه اگر همتي صورت گيرد و به پايان برسد بيش از 6هزار نفر در اين استان مشغول به كار مي شوند و اين از وظايف خبرنگاران است كه گزارش تهيه و منعكس كنند.
امام جمعه ايلام افزود: در اين 6 سال دولت سه بار به استان ايلام سفر كرده است آيا مسئولان مي توانند ادعا كنند كه مصوبات سفرها محقق و عملياتي شده است، خبرنگاران اين مسائل را منعكس كنند.لطفي گفت: اخيراً نامه اي خدمت رهبر معظم انقلاب نوشته ام و وضعيت دو پالايشگاه را گزارش داده ام الان وقتي گزارش پالايشگاه گاز و پتروشيمي را به من مي دهند واقعاً ناراحت كننده است.

 



زيباترين پارك گيلان بوي زباله مي دهد

شرق گيلان- خبرنگار كيهان:
زيباترين پارك گيلان بوي زباله مي دهد.
يكي از زيباترين پارك هاي تفريحي استان گيلان در تالاب قديمي لنگرود واقع شده است. بخشهايي از اين پارك شامل درياچه هاي كوچك است كه به وسيله چند پل به هم متصل شده اند كه جلوه زيبايي در كنار البرز غربي ايجاد كرده است.
از سوي ديگر در زمينهاي اطراف پارك مذكور سالهاست زباله هاي شهر دفن مي شود كه اين امر با اعتراضات مكرر اهالي روبه رو شده است.
درحال حاضر نيز هزاران تن از ساكنان محلي و گردشگر اوقات فراغت خود را در اين پارك سپري مي كنند. درعين حال متاسفانه زمينهاي مجاور پارك از سوي شهرداري به عنوان ايستگاه مياني انتقال زباله ها مورد استفاده قرار مي گيرد كه بوي تند آنها فضاي پارك را ناخوشايند و آلوده كرده كه البته با گله مندي شهروندان روبه رو شده است.
طالبي شهردار لنگرود دراين باره گفت: بوي بد زباله ها ناشي از دپوي زباله ها در زمين مجاور نيست زيرا قبل از ظهر زباله ها انتقال مي يابند بلكه اخيرا شركتي در تالاب مجاور پارك مشغول به كار شده است و زباله هاي مدفون شده را جابه جا مي كند كه موجب ايجاد بوي ناخوشايند در محيط مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد با همكاري و توجه ويژه مسئولان ذي ربط و اقدامات شهرداري و محيط زيست اين مشكل برطرف شود.

 



راه اندازي تئاترشهر در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
با موافقت مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز فرهنگسراي حافظيه كرج به تئاتر شهر تبديل مي شود.
مدير انجمن هنرهاي نمايشي استان البرز با بيان اين مطلب گفت: باتوجه به اين كه كرج به عنوان سومين شهر پرجمعيت كشور بدون مكاني براي عرضه هنرهاي نمايشي هنرمندان استان البرز است، پس از تصويب پيشنهاد تبديل فرهنگسراي حافظيه به تئاترشهر در جلسه هيئت رئيسه انجمن هنرهاي نمايشي استان در دستور كار قرار گرفت.
حسين زودبين افزود: در حال حاضر اقدامات قانوني براي واگذاري اين فرهنگسرا به انجمن هنرهاي نمايشي استان در حال انجام است.
وي، از 2 سالن تماس، چند كارگاه تمرين، كتابخانه هاي تخصصي هنر، سالن انتظار و بوفه به عنوان بخش هايي براي تئاترشهر كرج در نظر گرفته شده است نام برد و تصريح كرد: وجود تئاترشهر فرصت مناسبي براي توليد و عرضه آثار هنرمندان حوزه نمايش و گسترش فعاليت هاي نمايشي استان البرز است.

 



استاندار آذربايجان غربي: شتاب سازندگي در دولت هاي نهم و دهم ملموس است

اروميه -خبرنگاركيهان:
استاندار آذربايجان غربي گفت: شتاب سازندگي و توسعه و آباداني استان در دولت هاي نهم و دهم در آذربايجان غربي بسيار ملموس است.
جلال زاده درجلسه شوراي اداري استان كه با حضور معاون توسعه مديريت وسرمايه انساني رئيس جمهور درسالن اجتماعات شركت توزيع نيروي برق استان در اروميه برگزار شد افزود: در آذربايجان غربي به دليل وجود وفاق و همدلي بين مردم و مسئولان شاهد توسعه و پيشرفت قابل ملاحظه اي در بخش هاي صنعت، عمران و آباداني هستيم.
وي اظهار نمود: بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي چهره شهرها و روستاهاي استان كاملا متحول شده است و مي توان با جرات گفت كه امروز غبار محروميت از چهره آذربايجان غربي زدوده شده است.
استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: درسه سفر دكتر احمدي نژاد و هيئت دولت به استان تصميمات خوبي در راستاي توسعه آذربايجان غربي گرفته شده كه حاصل اين مصوبات تبديل آذربايجان غربي به كارگاه بزرگ سازندگي در تمام روستاها و بخش هاي محروم استان است.
جلال زاده گفت: اين استان استعدادهاي بسيار ويژه اي دارد كه در آباداني كشور موثر است و با افتخار اعلام مي كنيم اين استان به جهت هم مرزي با سه كشور خارجي و به دليل اينكه تنها مسير ريلي ايران به اروپا از مرزهاي اين استان عبور مي كند حرف اول را در ترانزيت كشور مي زند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: اين استان با دارا بودن سه ميليون نفر جمعيت و هزار كيلومتر مرز مشترك با سه كشور عراق، تركيه و جمهوري آذربايجان جزو استانهاي منحصر به فرد كشور است و اين موضوع سبب شده با دارا بودن 5 پايانه مرزي و گمركات به عنوان ظرفيت بالقوه درحوزه حمل و نقل و ترانزيت كشور به شمار رود.

 



هنر مخمل بافي در حال فراموشي است

كاشان- خبرنگار كيهان:
استاد هنر مخمل بافي سنتي كاشان گفت: مسئولان ميراث فرهنگي و دلسوزان بايد با سرمايه گذاري در آموزش مانع از بين رفتن اين هنر سنتي شوند.
سيدخليل ياالله با اعلام اين كه از دستگا هاي مخملبافي تنها 3 دستگاه در كشور وجود دارد كه هر 3 آن در كاشان، به توليد مخمل مشغول است، افزود: براي آموزش يك هنرمند مخملباف 2 سال وقت لازم است و مسئولان بايد با تامين حقوق و مزايا نسبت به آموزش افراد علاقه مند اقدام كنند.
وي، اظهار داشت: افراد زيادي براي ياد گرفتن اين هنر اعلام آمادگي كرده اند اما تامين نشدن هزينه مالي آموزش، مانع فراگيري آنها شده است. اين هنرمند كه 6 دهه از عمر خود را در اين رشته هنري گذرانده است، بيان داشت: قبل از راه اندازي كارخانه صنعتي مخمل و ابريشم كاشان، تنها در منطقه دروازه اصفهان اين شهر حدود 300 نفر در كارگاه هاي سنتي اشتغال داشتند كه اين عده در حال حاضر به 3 نفر رسيده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14