(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 شهریور 1390- شماره 20008

در آستانه عيد سعيد فطر منتشر مي شود اسامي 4 هزار آموزشيار مشمول استخدام
از سوي پليس راهور محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته جاده هاي كشور اعلام شد
وزير بهداشت خبر داد جذب 450 دانشجوي استعداد درخشان در دوره PhD
تا دو سال آينده شهرداري قادر به ساخت تونل نيايش نيست
مديركل آمار سازمان ثبت احوال: فرهنگ غلط «يك فرزند كافي است» بايد اصلاح شود
حسيني عنوان كرد تغيير نحوه حمايت از برترين هاي كنكور تجربي و رياضي
صيد كوسه ماهيان در خليج فارس ممنوع است
دستگيري سارقان موتورسيكلت هاي خيابان جيحون
درخت جان پاراگلايدرسوار گلستاني را نجات داد
حمايت ستاد نانو از مقالات پذيرش شده دانشجويان در 30 كشور اول دنيا
سرپرست سازمان بهزيستي اعلام كرد ثبت نام 210 هزار نفر در سامانه اشتغال مددجويان
مشمولان غيرغايب مي توانند مجوز خروج از كشور بگيرند
80 درصد سالاد رستوران هاي قزوين آلوده است
«قاسم افغاني» دستگير شد
حوادث كوتاه از كشور
آتش سوزي هتلي در مكه



در آستانه عيد سعيد فطر منتشر مي شود اسامي 4 هزار آموزشيار مشمول استخدام

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نهضت سوادآموزي از اعلام اسامي 4هزار آموزشيار مشمول استخدام در آستانه عيد سعيد فطر خبر داد.
علي باقرزاده در گفت وگو با فارس با اشاره به ماده 5 قانون تعيين تكليف معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي مصوب 15مهر 88 مجلس، اظهار داشت: بر اين اساس مقرر شده است كه 7 هزار نفر از آموزشياراني كه تا اين تاريخ، 60 ماه سابقه مستمر و مدرك دانشگاهي داشته اند، در آموزش و پرورش استخدام شوند.
وي افزود: براساس اين مصوبه در سال گذشته 3 هزار و200 نفر از آموزشياران مشمول اين قانون استخدام شدند و امسال نيز حدود 4 هزار نفر ديگر استخدام مي شوند كه اسامي آنها به تفكيك استانها به معاونت پشتيباني وزارتخانه ارائه شده است تا كارهاي استخدامي آنها انجام شود.
باقرزاده ادامه داد: معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش پس از انجام كارهاي مقدماتي، افراد واجد شرايط را كه اسامي آنها را ارائه كرده ايم، براي تكميل پرونده در استانها فراخوان مي كند و در هر صورت تا پيش از شروع سال تحصيلي جديد كارهاي استخدامي آنها انجام مي شود، البته احكام كارگزيني اين آموزشياران مبني بر استخدام رسمي در آموزش و پرورش از اول مهر 90 صادر مي شود.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي تصريح كرد: هركدام از آموزشياران مشمول استخدام كه در حال حاضر كلاسهاي نهضت سوادآموزي را در اختيار داشته و كار سوادآموزي انجام مي دهند، بايد تا قبل از استخدام كلاس خود را تمام كنند و اگر كلاس هاي آنها نيمه كاره رها شود، امكان استخدام آنها تا زمان تسويه حساب با نهضت فراهم نمي شود.
وي به اين دسته از آموزشياران توصيه كرد كه تا حدودي ساعات روزانه كلاس هاي خود را افزايش دهند تا كلاس هاي آنها سريع تر تمام شود.
باقرزاده درباره زمان اعلام عمومي اسامي آموزشياران استخدامي در آموزش و پرورش گفت: اميدواريم تا پيش از عيد سعيد فطر، اسامي 4 هزار آموزشيار نهضت سوادآموزي بر روي پايگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني wwwlmoiranmeduir قرار گيرد تا افراد با «كد ملي» امكان دسترسي و مشاهده اسامي را داشته باشند.

 



از سوي پليس راهور محدوديت هاي ترافيكي پايان هفته جاده هاي كشور اعلام شد

پليس راه راهور محدوديت هاي ترافيكي در پايان هفته جاري براي دو روز پنج شنبه و جمعه را اعلام كرد.
به گزارش ديروز پليس راه راهور ناجا، تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر پنجشنبه سوم شهريور ماه جاري تا ساعت 23 جمعه چهارم شهريور ماه جاري از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه، ساوه- همدان و محور تهران- سمنان - مشهد و برعكس ممنوع است.
راهور همچنين محدوديت هاي تردد انواع وسايل نقليه را به طور تفكيكي در محورهاي زير اعلام كرد:
محور كرج- چالوس
تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا 24 جمعه چهارم شهريور ماه جاري از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و رفت و آمد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 تا 24 از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يكطرفه خواهد بود.
محور هراز
تردد همه كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 23 روز پنجشنبه سوم شهريور ماه و ساعت 6 تا 23 روز جمعه چهارم شهريور ماه جاري از محور هراز ممنوع است.
محور دماوند
رفت و آمد همه تريلرها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 6 تا 23 روز جمعه چهارم شهريور ماه جاري از تهران به قائم شهر و برعكس ممنوع است.
محور ساوه- همدان
تردد تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 23 روز پنجشنبه سوم شهريور ماه و از ساعت 6 تا 23 روز جمعه چهارم شهريور ماه جاري از ساوه به همدان (از ساوه تا دو راهي قزوين- همدان) و برعكس ممنوع است.
محور زاهدان- زابل
رفت و آمد همه تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 15 تا 20 روزهاي پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم شهريور ماه جاري از محور زاهدان- زابل و برعكس ممنوع است.
محور مريوان
تردد همه تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 23 روز جمعه چهارم شهريور ماه جاري از سنندج به مريوان و بالعكس ممنوع است. براساس اين گزارش، مركز كنترل ترافيك پليس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راههاي كشور و امداد رساني احتمالي به هموطنان است.

 



وزير بهداشت خبر داد جذب 450 دانشجوي استعداد درخشان در دوره PhD

وزير بهداشت گفت: حدود 450 سهميه را براي دانشجويان استعدادهاي درخشان در دوره PhD با تحقيقات قرار داريم.
مرضيه وحيد دستجردي اضافه كرد: دانشجويان استعدادهاي درخشان توانمندي هاي آموزشي و پژوهشي بالايي را دارند. در اين راستا اين امكان را فراهم كرديم كه دانشجويان همزمان بتوانند در دوره MD PHD را هم بگيرند و همزمان MD و PHD را بتوانند با هم در دو مقطع همزمان درس بخوانند كه MDPHD از مهرماه قابل انجام است.
وي گفت: يك ظرفيت ديگري را براي دانشجويان آماده كرديم كه (PHD BY REASERCH) دوره دكترا با تحقيقات هست، كساني كه وارد دوره PHD مي شوند بعدا هم در تحقيقات كار مي كنند كه بعدا بركات آنها براي مراكز تحقيقات و پژوهشكده هاي كشور مفيد خواهد بود.
وزير بهداشت از خبر خوشي براي استعدادهاي درخشان خبر داد و گفت: حدود 450 سهميه را هم براي دانشجويان استعدادهاي درخشان در دوره PHD با تحقيقات قرار داديم و فكر مي كنم هديه خوبي براي دانشجويان دارد.
وحيد دستجردي با توجه به روز پزشك و مشكلات افزايش حقوق پزشكان اظهار داشت: وقتي به وضعيت حقوقي پزشكان نگاه مي كنيم مي بينيم ميزان حقوق اين قشر بسيار پائين است و اختلاف درآمد خيلي وجود دارد. پزشكان عمومي در بدو استخدام در هر منطقه اي كه باشند چيزي حدود 500 تا 600 هزار تومان حقوق مي گيرند كه اين ها در جلسه هيئت دولت مطرح شد و قرار شد در يكي از كميسيون هاي تخصصي دولت از ظرفيت هاي قانون مديريت خدمات كشوري استفاده شده تا بتوانيم افزايش هايي را چه در جذب و چه افزايش حقوق داشته باشيم.
وزير بهداشت ادامه داد: حقوق پزشكان عمومي تا سه برابر هم قابل افزايش است به شرطي كه شرايط قانوني و بودجه اي آن فراهم شود. نظام مديريت فعلي در مورد خدماتي كه پزشكان عمومي به مردم مي دهند به هيچ وجه در شان پزشكان عمومي نيست. حتي حقوق پزشكاني را كه در بدنه وزارت بهداشت و بخش هاي درماني دانشگاه هاي علوم پزشكي كار مي كنند بررسي كرديم متوسط دريافتي پزشكان عمومي 670 هزار تومان بود كه بسيار مبلغ كمي است كه اميدواريم اصلاح شود.

 



تا دو سال آينده شهرداري قادر به ساخت تونل نيايش نيست

دبير شوراي عالي ترافيك كشور اعلام كرد: شهرداري تهران نمي تواند تا دو سال آينده تونل نيايش را بسازد.
مجتبي شفيعي افزود: ساخت تونل نيايش با اعتباري بالغ بر هزار ميليارد تومان با وضعيت بودجه كنوني شهرداري تهران بسيار عجيب است و مقرون به صرفه نيست.
وي اضافه كرد شوراي عالي ترافيك قصد ورود به اختيارات قانوني شوراي شهر و شهرداري تهران را ندارد و به عنوان هماهنگ كننده با اين نهاد وارد كار مي شود.
شفيعي با بيان اينكه هزينه اوليه براي ساخت تونل توحيد 160 ميليارد تومان بود، ادامه داد اما اين مبلغ به 800 ميليارد تومان افزايش يافت و براي ساخت تونل نيايش نيز بايد پنج هزار ميليارد تومان هزينه كرد.
دبير شوراي عالي ترافيك كشور تصريح كرد به جاي ساخت تونل نيايش مي توان خطوط متروي تهران را تا 20كيلومتر افزايش داد و ظرفيت واگن ها را نيز دو برابر كرد.
شفيعي خاطرنشان كرد اين عمل باعث مي شود زمان فاصله قطارها از چهار به دو دقيقه كاهش يابد.
به گفته وي، هنر اصلي مديريت شهري و ترافيك، در بهينه هزينه كردن و اولويت بندي نيازها بوده و ساخت تونل نيايش حاكي از سوءمديريت و اتلاف منابع مالي است. دبير شوراي عالي ترافيك با بيان اينكه تونل سازي زماني كه وضعيت حمل و نقل عمومي قابل قبول باشد، كار خوبي است، به ايرنا گفت: ايجاد تقاطع غيرهمسطح اقدام خوبي است اما با شرايط كنوني حمل و نقل عمومي، اين عمل نبايد صورت گيرد.

 



مديركل آمار سازمان ثبت احوال: فرهنگ غلط «يك فرزند كافي است» بايد اصلاح شود

مديركل دفتر آمار، اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور خواستار اصلاح و جلوگيري از فرهنگ غلط «يك فرزند كافي است» در جامعه شد.
علي اكبر محزون از ارايه پيشنهاد تشكيل شوراي عالي سياستگذاري جمعيتي به هيئت دولت خبر داد و تاكيد كرد: بايد جلوي برخي از فرهنگ هاي غلط مانند اينكه داشتن يك فرزند كافي است و يا اينكه برخي زوج ها قصد بچه دار شدن ندارند گرفته شود.
مديركل دفتر آمار، اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: چنانچه از هم اكنون برنامه ريزي درستي انجام نشود در آينده بر ساختار جمعيت خسارت وارد مي شود به همين دليل بايد با مديريت درست موضوع روند رشد جمعيت ساماندهي شود.
وي در ادامه افزود: به منظور مديريت صحيح رشد جمعيت طي سال هاي آينده سازمان ثبت احوال پيشنهاد تشكيل شوراي سياستگذاري را مطرح كرده است كه اين موضوع در شوراي عالي راهبردي سازمان به تصويب رسيده است.
وي افزود: تشكيل شوراي عالي سياستگذاري از طريق وزارت كشور در هيئت دولت مطرح شده كه اميدواريم براي برنامه ريزي رشد صحيح جمعيت در آينده و همچنين رفع مشكلات احتمالي به تصويب برسد.
مديركل دفتر آمار، اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال تاكيد كرد: با توجه به اينكه رشد جمعيت نسبت به برنامه اول از 2/3 به 25/1 درصد رسيده به همين دليل كارشناسان معتقدند بطور متوسط طي 30 سال آينده به رشد منفي در جمعيت خواهيم رسيد.

 



حسيني عنوان كرد تغيير نحوه حمايت از برترين هاي كنكور تجربي و رياضي

حمايت از نفرات برتر كنكور تجربي و رياضي توسط بنياد ملي نخبگان تغيير و يكسان سازي مي شود.
سيدحسن حسيني معاون امور جذب و شناسايي نخبگان بنياد ملي نخبگان گفت: مصوبه مربوط به حمايت از 50 نفر اول كنكور تجربي تغيير مي كند و نحوه حمايت از نفرات برتر كنكور تجربي و رياضي تغيير و يكسان سازي مي شود.
وي سه شنبه شب گذشته در نشست دانشجويان استعداد درخشان دانشگاه هاي علوم پزشكي در محل دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به اعتراض دانشجويان علوم پزشكي درباره حمايت از 50 نفر اول كنكور تجربي در مقابل 100 نفر اول كنكور رياضي، گفت: براساس تحليل آماري كه از سال 83 تا 89 صورت گرفته است، 100 نفر اول كنكور تجربي با 100 نفر اول كنكور رياضي تفاوت معناداري از نظر نمره كل و معدل ندارند.
حسيني افزود: اين موضوع گويا است كه اين مسئله نياز به تغيير دارد و از اين رو با توجه به اينكه مصوبه قبلي مصوبه كميسيون دائمي هيئت امناي بنياد ملي نخبگان است، قرار است تصميم جدي مبني بر تغيير اين مصوبه اتخاذ شود.
حسيني با اشاره به مشخصاتي كه مي توانند از حمايت هاي بنياد ملي نخبگان استفاده كنند، گفت: نفرات اول تا 50 كنكور تجربي، دارندگان مدال المپياد طلا، نقره، برنز، كسب امتياز از جشنواره رازي و خوارزمي مشمول حمايت بنياد هستند.
وي تأكيد كرد: در اين رابطه براي اولين بار برخي از دانشجويان كشوري و همچنين دانش آموختگان برتري كه داراي حداقل معدل 17 را كسب كرده باشند مورد حمايت اين بنياد قرار خواهند گرفت.
حسيني درباره حمايت از نفرات برتر المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي گفت: بنياد براي حمايت از آنها نظر خاصي ندارد و در صورتي كه وزارت بهداشت اعتبار المپياد را تأييد كند اين منتخبان هم در زمره حمايت شوندگان قرار مي گيرند.


 



صيد كوسه ماهيان در خليج فارس ممنوع است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات هرمزگان گفت: بيش از 30 گونه كوسه ماهي در آبهاي خليج فارس زندگي مي كنند كه از جمله آبزيان در معرض خطر هستند.
سيد پرويز محبي افزود: از حدود هفت سال قبل همگام با توصيه هاي جهاني و مصوبه جلسه كميته مديريت صيد استان صيد كوسه ماهيان در خليج فارس ممنوع است و تنها به صورت صيد ضمني و ناخواسته در تور صيادان گرفتار مي شود كه صيادان استان توجيه شده اند تا كوسه هاي زنده را مجدداً به دريا بازگردانند.
محبي اضافه كرد: صيادان استان، با توجه به آموزش هاي داده شده همكاري خوبي براي حفاظت از ذخاير اين آبزي دارند و كوسه هاي گرفتار شده را به دريا باز مي گردانند اما آن دسته از كوسه هاي صيد شده كه به خاطر فشار صيد در تور ناتوان مي شوند به ناچار به عنوان صيد ضمني از آنها استفاده مي شود.
معاون صيد شيلات استان گفت: سالانه حدود چهار هزار و 700 تن كوسه ماهي به عنوان صيد غير هدف صيد مي شود كه معمولا از گونه هاي كوسه چانه سفيد، باله سياه، كوسه گربه، كوسه وحشي و سرچكشي هستند كه علاوه بر استفاده از گوشت آنها از باله آنها در مصارف پزشكي و از جگر برخي گونه ها در مصارف صنعتي و هم پزشكي استفاده مي شود.
محبي خاطرنشان كرد: يكي از دلايل اينكه كوسه ماهيان در معرض خطر نابودي هستند بچه زا بودن آنهاست زيرا تكثير اين گونه از آبزيان مانند ديگر آبزيان كه به صورت تخم ريزي تكثير و بازسازي مي شوند نبوده و همين محدوديت توليد مثل آنها را در معرض خطر قرار داده است.

 



دستگيري سارقان موتورسيكلت هاي خيابان جيحون

رئيس كلانتري 108 نواب از دستگيري سه سارق موتورسيكلت خيابان جيحون كه در پوشش يك تعميرگاه فعاليت مي كردند خبر داد.
سرهنگ اردشير با هنر در گفت وگو با ايسنا افزود: بنابرگزارش ساكنان خيابان جيحون مبني بر فعاليت مشكوك يك تعميرگاه موتورسيكلت، بررسي موضوع در دستوركار مأموران كلانتري 108 نواب قرار گرفت.
باهنر ادامه داد: پس از حضور مأموران در محل، سه مرد كه داراي سوابق كيفري بوده و اعتياد نيز داشتند، دستگير شدند و در بازرسي به عمل آمده از محل سه دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف و ضبط شد.
رئيس كلانتري 108 نواب با بيان اينكه متهمان پس از سرقت موتورسيكلت ها در محل تعميرگاه نسبت به تعمير يا اوراق كردن آنها اقدام مي كردند به ايسنا گفت: اين افراد علاوه بر سرقت، موتورسيكلت سارقان و كيف قاپان را نيز براي سرقت تقويت كرده و قدرت موتور آن را ارتقا مي دادند.
وي در پايان از تشكيل پرونده و ارسال آن براي تحقيقات بيشتر به پايگاه هشتم پليس آگاهي خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه موارد مشكوك را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 



درخت جان پاراگلايدرسوار گلستاني را نجات داد

گرگان- خبرنگار كيهان:
سقوط يك پاراگلايدر بر روي يك درخت، جان خلبان 15 ساله گلستاني را از خطر مرگ نجات داد.
به گزارش خبرنگار ما رامتين خلق دوست كه عصر سه شنبه با پاراگلايدر از سايت پروازي«درازنوي كردكوي» در حال پرواز بود، به علت مه و نامساعد بودن سقوط كرد.
گيركردن او بين شاخ و برگ درختان اين جوان 15 ساله را از خطر مرگ نجات داد.
گفتني است؛ ساعتي بعد گروهي مشترك از تيم امداد كوهستان جمعيت هلال احمر و هيئت كوهنوردي گلستان اين ورزشكار را نجات دادند.

 



حمايت ستاد نانو از مقالات پذيرش شده دانشجويان در 30 كشور اول دنيا

ستاد توسعه فناوري نانو از مقالاتي كه در 30 كشور اول دنيا براساس رتبه بندي ISI پذيرفته شوند، حمايت مي كند كه اين حمايت ها علاوه بر دانشجويان دكتري مشمول دانشجويان دوره كارشناسي ارشد نيز مي شود.
تاكنون اعضاي هيئت علمي و دانشجويان دكتري مشمول حمايت هاي ستاد براي شركت در كنگره هاي خارج از كشور مي شدند ولي براساس آيين نامه جديد ستاد توسعه نانو دانشجويان كارشناسي ارشد رشته هاي فناوري نانو نيز مشمول اين حمايت ها مي شوند.
بر اين اساس، دانشجويان رشته هاي فناوري نانو مصوب يكي از دانشگاههاي كشور كه مقالات آنها به صورت ارائه سخنراني در كنگره هاي بين المللي خارج از كشور پذيرفته شود مورد حمايت اين ستاد قرار مي گيرند.
دانشجويان پس از ارسال مدارك و انجام مراحل داوري و تاييد مقاله، مبالغي را به عنوان تشويق دريافت خواهند كرد. ميزان مبالغ تشويقي پرداختي براي شركت در كنگره هاي برگزار شده در 15 كشور اول دنيا 10 ميليون ريال و براي شركت در كنگره هاي برگزار شده در 15كشور دوم دنيا 5 ميليون ريال است.
اين حمايت ها به مقالاتي كه به صورت پوستر ارائه مي شوند، يا در كشورهايي با رتبه پايين تر از 30 در رتبه بندي جهاني ارائه شوند، تعلق نمي گيرد.

 



سرپرست سازمان بهزيستي اعلام كرد ثبت نام 210 هزار نفر در سامانه اشتغال مددجويان

سرپرست سازمان بهزيستي كشور با اعلام خبر ثبت نام بيش از 210 هزار نفر در سامانه اشتغال اين سازمان، گفت: برخي از اين افراد پيش از اين هم از تسهيلات اشتغال سازمان بهزيستي استفاده كرده اند.
احمد اسفندياري با تأكيد بر لزوم توجه به ايجاد مشاغل پايدار، اظهار كرد: تلاش شده با استفاده از شيوه هاي مختلف بيمه اي و با بهره گيري از ظرفيت هاي قوانين موجود و كمك خيران، 100 هزار شغل پايدار در سال جاري ايجاد شود.
وي افزود: برخي از افراد ثبت نام كننده در سامانه اشتغال، پيش از هر چيز نياز به آموزش هاي شغلي دارند تا به آمادگي ورود به بازار كار دست يابند.
به گفته اسفندياري، ميزان وام اشتغال سازمان بهزيستي به نوع شغل تعريف شده بستگي دارد و متوسط چهار تا پنج ميليون تومان وام اشتغال به متقاضيان تعلق مي گيرد.

 



مشمولان غيرغايب مي توانند مجوز خروج از كشور بگيرند

مشمولان غيرغايب مي توانند براي سفرهاي علمي، نيمه علمي و زيارتي مجوز خروج از كشور را اخذ كنند.
كليه مشمولان غيرغايب اعم از دانشجو، دانش آموز و فارغ التحصيلان دانشگاه ها و حتي مشمولاني كه برگه اعزام بدون غيبت اخذ كرده اند مي توانند براي سفرهاي زيارتي، علمي و نيمه علمي از وظيفه عمومي محل سكونت خود مجوز خروج موقت را دريافت كنند.
براساس اعلام اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا، صدور مجوز خروج از كشور براي سايرين مانند متعهدين خدمت در سازمان هاي دولتي، (به استثناي آموزش و پرورش و قوه قضائيه) ورزشكاران، فرزندان نمايندگان مجلس، سفرهاي مطالعاتي، نخبگان، فرهيختگان و فرزندان ماموران ثابت دولت در خارج از كشور با ارائه مدارك مورد نياز توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا انجام مي گيرد.
مشمولان با ارائه گواهي معتبر مانند موافقتنامه دانشگاه محل تحصيل (با درج محدوده زماني سفر و كشور مقصد)، گواهي فراغت از تحصيل يا برگه اعزام بدون غيبت به واحد وظيفه عمومي محل سكونت خود، مي توانند مجوز لازم را دريافت كنند.

 



80 درصد سالاد رستوران هاي قزوين آلوده است

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي قزوين گفت: نمونه برداري صورت گرفته از سالادها در رستوران هاي استان نشان مي دهد بيش از 80 درصد سالادهاي عرضه شده در اين رستوران ها آلودگي ميكروبي دارند.
به گزارش فارس از قزوين، سيدسعيد اسكويي در كارگروه سلامت استان كه در سالن جلسات استانداري قزوين برگزار شد، بيان كرد: متاسفانه در سالادي كه در رستوران ها تهيه مي شود، ضدعفوني درستي انجام نمي گيرد.
وي افزود: بيش از 80 درصد نمونه برداري صورت گرفته از سالادها در رستوران هاي استان آلودگي ميكروبي دارد، بنابراين عرضه سالاد در رستوران ها ممنوع شده است، البته در رستوران ها اين مجوز را داده ايم كه يا سالاد بسته بندي شده استفاده كنند كه داراي كد بهداشتي باشد و يا اين كه سالاد شيرازي تهيه شود كه داراي آبليمو است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي قزوين در ادامه با اشاره به بيماري گوارشي در فصل تابستان توضيح داد: در فصل گرما بيماري اسهالي شايع مي شود. بنابراين مردم بايد در آب و مواد غذايي كه مصرف مي كنند، دقت لازم را داشته باشند چرا كه بيماري اسهالي از طريق مواد غذايي خوراكي وارد بدن مي شود.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي قزوين يادآور شد: همچنين در مصرف يخ، اين يخ بايد در داخل منزل تهيه شود و به يخ هايي كه در بيرون عرضه مي شود، اطمينان نكنند، در صورتي كه در بيرون منزل مجبور به استفاده از يخ شدند اين يخ بايد حتما بهداشتي باشد.

 



«قاسم افغاني» دستگير شد

فردي كه با جذب دختران فراري و معتاد، از آنان براي توزيع مواد مخدر استفاده مي كرد دستگير شد.
مرد ميانسالي با مراجعه به كلانتري 103 گاندي با بيان اينكه دختر جوانشان به نام «مريم» مدتي است به ماده مخدر از نوع شيشه اعتياد پيدا كرده است، مدعي شد كه دختر جوانش از خانه متواري شده اما مريم، هر از چند گاهي به خانه بازگشته و با تهديد و زور از والدينش مبلغي دريافت مي كند.
اين مرد در ادامه با اشاره به پيگيري هايش در مورد وضعيت و محل سكونت مريم گفت: پس از مدتي متوجه شديم كه او در خانه يكي از اراذل و اوباش معروف در خيابان معلم به نام «قاسم» زندگي مي كند.
با ثبت اين شكايت و آغاز تحقيقات مشخص شد كه فردي به نام «قاسم» معروف به «قاسم افغاني» منزل خود را به مكاني براي زندگي و رفت و آمد دختران جوان و فراري كرده است بگونه اي كه ضمن آن كه زمينه را براي اعتياد اين زنان فراهم مي كند، از آنها براي تهيه و توزيع مواد مخدر نيز استفاده مي كند.
با به دست آمدن اين سرنخ ماموران ضمن هماهنگي با مقام قضايي به مدت چند شبانه روز محل سكونت «قاسم افغاني» را تحت نظر گرفته و دريافتند در ساعات خاصي از شبانه روز افراد مختلفي به صورت مخفيانه به اين منزل مراجعه مي كنند. بدين ترتيب ماموران بلافاصله در يك عمليات غافلگيرانه و در ساعت 6 صبح يكي از روزهاي هفته گذشته وارد منزل متهم شده و متهم را به همراه مريم در مخفيگاه دستگير كردند.
همچنين ماموران در بازرسي از مخفيگاه «قاسم» مقاديري مواد مخدر و ابزارآلات استعمال مواد مخدر، تجهيزات ماهواره اي و يك قبضه سلاح تقلبي و همچنين مقادير زيادي مدارك جعلي كشف و ضبط شد.در اين بازرسي ها همچنين مشخص شد كه اين فرد شرور در اطراف منزل خود با نصب دوربين مداربسته اقدام به كنترل رفت و آمدها در اطراف مسير منزلش مي كند.
با انتقال اين افراد، ماموران در تحقيقات ابتدايي دريافتند متهم تبعه كشور افغانستان بوده اما با ايجاد مدارك جعلي خود را ايراني و تبعه يكي از شهرهاي استان خراسان معرفي كرده بود.
«قاسم افغاني» به همراه پرونده تشكيل شده براي سير مراحل قانوني تحويل مقام قضايي شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري 91 سارق و شرور
اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان اظهار داشت: در راستاي پاكسازي مناطق اصفهان از حيث وجود اراذل و اوباش، مزاحمان خياباني، افراد شرور طرحي به صورت ضربتي در دستور كار كليه كلانتري هاي شهر، پليس اطلاعات و يگان امداد اصفهان قرارگرفت.
سرهنگ محمدعلي بختياري افزود: پس از گذشت 24 ساعت از اجراي اين طرح، پليس اصفهان 16 سارق و 19 نفر اراذل و اوباش و شرور را كه اكثر آنان از افراد شاخص بوده و با داشتن اسم مستعار از شهروندان اخاذي مي كردند دستگير كرد.
وي اضافه كرد: در 24 ساعت دوم از اين طرح تعداد 27 شرور و مزاحمان خياباني و 29 سارق شناسايي و دستگير شدند.
به گفته سرهنگ بختياري تمام متهمان دستگير شده به مراجع قضايي معرفي شدند.
كشف 38كيلوگرم ترياك
فرمانده انتظامي شهرستان نطنز اصفهان گفت: خبر واژگوني يك دستگاه خودرو پژو 405 در محور اتوبان نطنز- كاشان به مركز فوريت هاي پليس اعلام و ماموران انتظامي كلانتري مركز اين فرماندهي جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.
«سرهنگ حسن نيكبخت» افزود: عدم حضور راننده و سرنشينان خودروي واژگون شده در محل حادثه باعث برانگيخته شدن شك ماموران و در نتيجه بازرسي خودروي مذكور شد كه در نتيجه بازرسي از اين خودرو ماموران 38 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك را كشف و ضبط كردند.

 



آتش سوزي هتلي در مكه

بر اثر آتش گرفتن يكي از هتل هاي شهر مكه، دست كم 200 عمره گزار آسيب ديده و زخمي شدند.
به گزارش شيعه آنلاين، اين آتش سوزي در يك هتل 9 طبقه در منطقه «المسلفه » واقع در خيابان «المسيال» مكه مكرمه روي داد و 8گروه امدادرسان براي نجات 200 عمره گذاري كه در اين هتل حضور داشتند، دست به كار شدند.قابل ذكر است، اين آتش سوزي موجب ايجاد حالت خفگي در 61 تن از مسافران شد كه همه آنها تحت مداواي پزشكي قرار گرفتند. در همين حال مسئولان شهر مكه مكرمه اعلام كردند كه تحقيقات و بررسي ها براي يافتن علت اصلي اين حادثه و ميزان خسارت هاي احتمالي آن ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14