(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 شهریور 1390- شماره 20008

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرعي- اصلي در نقشه آن لاين انقلاب ها(يادداشت روز)
رهبر انقلاب در جمع اساتيد دانشگاه ها مطرح فرمودند:
علم زدايي و دين زدايي نقشه دشمن براي دانشگاه ها
تاكتيك (گفت و شنود)
آيت الله مهدوي كني: اصولگرايان با وحدت حتما پيروز انتخابات خواهند بود
كيهان و خوانندگان
وزير كشور خبر داد آمادگي براي برگزاري انتخابات رايانه اي در 10درصد از صندوق هاي راي
به نام اصولگرايان به كام فرصت طلبان و فتنه گران (خبر ويژه)
عقب نشيني تاريخي دبير مجمع روحانيون به طور هماهنگ سانسور شد؟ (خبر ويژه)
تو ترسيدي مخفي شدي چرا ما رو سر كار ميذاري اردشير!؟ (خبر ويژه)
الشرق الاوسط: ايران نمي گذارد روياي اسرائيل در سوريه عملي شود (خبر ويژه)



فرعي- اصلي در نقشه آن لاين انقلاب ها(يادداشت روز)

دگرگوني در نقشه سياسي خاورميانه و جهان سرعت گرفته است. اكنون تغييرات نقشه سياست جهاني علي الدوام «به روز» مي شود.گسل هاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي متعددي كه ماه هاست در صحنه سياست جهاني فعال شده، هر چند روز يكبار زلزله تازه اي را پديد مي آورد و نقشي تازه بر صورت بندي تحولات مي زند. روزگاري تصور مي شد فقط خاورميانه روي خط زلزله است اما حالا اين تصور، ناتوان از بازگويي تمام واقعيت هاي جاري است. امروز بلوار «راتسچيلد» تل آويو همان قدر زلزله خيز شده كه ميدان «التحرير» مصر شد و خيابان هاي لندن همان قدر ملتهب به نظر مي آيد كه وال استريت نيويورك. گويا تمام تحولات گونه گون از شرق افغانستان و جنوب شبه جزيره عربستان (يمن) تا مصر و فلسطين اشغالي و 2محور «شمال- جنوب درياي مديترانه» و «شرق- غرب آتلانتيك»، همه روي يك موج قرار گرفته اند. در اين جهان پرتلاطم و مدام به روز شونده، سزاوار است كه ما نيز مرتبا خاستگاه تحولات و مسير مرحله به مرحله آن را رصد كنيم، فرصت هاي فراوان و تهديدهاي محتمل را در يك فهرست گرد آوريم و با اين برآورد، نگاه دقيق تري به فعل و انفعالات سياست داخلي به ويژه در جبهه اصولگرايان داشته باشيم.
كدام اتفاق بزرگ، جزء به جزء و قطعه به قطعه در حال ساخته شدن است؟ قرني كه سپري شد، قرن ابرقدرت ها بود. از دل دو جنگ بزرگ جهاني، قطب بندي قدرتي سربرآورد كه كمترين نقش در آن متعلق به ملت ها بود. آمريكا بود و شوروي و اقمار آنها. اما دو اتفاق بزرگ در دهه هاي پاياني قرن بيستم، تحولات جهاني را وارد فاز تازه اي كرد؛ 1-استارت قدرت نمايي ملت ها با پيروزي انقلاب اسلامي كه به تدريج در لبنان و فلسطين و افغانستان نيز باز توليد شد2-فروپاشي ابرقدرت شوروي در آگوست 1991 ميلادي(20 سال پيش) كه باعث شد آمريكا، سيماي ابرقدرتي بلامنازع و ياغي را به خود بگيرد. پس از فروپاشي بلوك شوروي، قشون كشي نظامي، سياسي و فرهنگي غرب (ناتوي نظامي و فرهنگي) به شرق اروپا آغاز شد. در كمتر از 10 سال آمريكا در حالي كه خود را بر دروازه هاي مسكو مي يافت، اعلام تاجگذاري كرد و قرن 21 را قرن جديد آمريكايي خواند. دور تازه جنگ صليبي رسما آغاز شد تا كار تنها رقيب باقي مانده در ميدان- جهان اسلام با الهام بخشي جمهوري اسلامي- يكسره شود. افغانستان و عراق در كمتر از 2 سال زير چكمه اشغالگران قرار گرفتند. ظاهرا همه چيز روي برنامه بود الا يك موضوع مغفول و نه چندان كوچك؛ ملت ها! مهاجمان اشغالگر قرار بود بر اين ملت ها حكومت كنند نه بر خاك ها و سرزمين ها. و پنتاگون و ناتو تنها كاري كه كرده بودند رژيم هاي متحد خود را به زير كشيده بودند بي آن كه بتوانند خلأ آنها را پر كنند. مناره دزدي بي آن كه چاه را كنده باشند. نمي شد كه در سرزمين هاي اشغالي عراق و افغانستان و فلسطين، يا سرزمين هاي تحت حاكميت خودكامگان متحد آمريكا (مصر و تونس و يمن و بحرين و عربستان و...) ملت وارد كرد. اگر ملت سازي شدني بود بايد در فلسطين اشغالي جواب مي داد كه نداد. حتي بي سر و پاهايي كه قرار بود ملت اسرائيل را تشكيل دهند، هم اكنون رژيم تل آويو را به چالش مي كشند.
«انقلاب»هايي كه از 8ماه پيش در شمال آفريقا و جنوب خليج فارس سربرآورده و به شكل اعتراض و شورش به غرب منتقل شده اند، روي ديگر سكه «مقاومت» هستند. هر جا ملتي هست كه عزت و آقايي و استقلال و حقوق خود را جست وجو مي كند و بر سر اين آرمان ها «مقاومت» مي كند، ذاتا «انقلابي» شده است و هر جا ملتي رو به انقلاب مي كند، حربه و گارد مقاومت را انتخاب كرده است. و نيز، هر جا انقلاب و مقاومت هست، ذاتا و ماهيتا معارضه با نوكران غرب نيز هست، در ايران و عراق باشد يا مصر و تونس و بحرين و يمن و ليبي. منطبق با اين واقعيت انكارناپذير، شوخي بي مزه و به غايت خنكي خواهد بود كه مثلا آمريكا و انگليس هم ادعا كنند از انقلابيون حمايت مي كنند يا مثلا اضلاع فتنه سبز در ايران تظاهر كنند كه از سقوط نوكران غرب به دست ملت ها خوشحالند. يعني مي شود كه مثلا ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي همين چند روز پيش بگويد «پرزيدنت مبارك و رژيم مصر بزرگ ترين ذخيره استراتژيك ما بودند» و نتانياهو نخست وزير همان رژيم گفته باشد «اپوزيسيون سبز در ايران بزرگ ترين سرمايه اسرائيل است»، آن گاه كنار هم گذاشتن و جمع زدن اين دو گزاره نتيجه بدهد كه دست اندركاران فتنه سبز از قيام مردم مصر خوشحال شده اند و تحرك كور روز 25 بهمن شان در راستاي حمايت از مردم مصر و تونس- و عليه مبارك و بن علي- بوده است؟! قصه همان قصه روسفيدي نوكري است كه اموال ارباب را دزديده بود و ارباب به همين دليل، كاسه ماست را بر سر وي شكست اما او انگار نه انگار كه سرش شكسته، گفت چه خوب! روسفيد شدم.
تغييرات گسترده در نقشه سياسي منطقه و جهان از 8ماه پيش در تونس كليد نخورد بلكه 2سال پيش در تهران آغاز شد، شايد دقيقا همان غروب روز قدس (27شهريور) سال 1388 كه رابرت گيتس وزير دفاع وقت (رئيس اسبق سازمان سيا) با بلاهت تمام، نسبت به حاشيه سازي عجيب و غريب دست اندركاران فتنه سبز ابراز ذوق زدگي كرد. آن روز در حالي كه توده هاي ميليوني ملت ايران، مرگ اشغالگران قدس را با زبان روزه فرياد مي كردند، گروهي تحريك شده از سوي سازمان فتنه به خيابان آمدند كه به دعوت رئيس گروه كر (وزارت خارجه رژيم صهيونيستي) شعار مي دادند «نه غزه، نه لبنان». و همزمان خط قرمز روي «جمهوري اسلامي» كشيده بودند. استقلال و آزادي بدون جمهوري اسلامي؟! ليبرال ها و سلطنت طلب هاي آمريكايي- انگليسي، مرد پاسداري از چنين آزادي و استقلالي بودند يا چپ هاي به ظاهر كمونيست؟!
آن روز تن آقاي گيتس هنوز داغ بود كه گفت «اتفاقات امروز ايران نشان داد سياست ما در تحريم عليه ايران درست بوده و فشارها جواب داده و باعث اختلاف و دودستگي شده است.» او نمي فهميد كه وقتي غيرت يك ملت عليه چنان رذالتي به جوش آيد، چه دو مينويي از بيداري و غيرت اسلامي در خاورميانه عليه نوكران غرب رخ خواهد داد. نمي دانست كه شعار بلاهت آلود نه غزه نه لبنان، چه آتش خشمي در جان ملت هاي مسلمان مصر و فلسطين و يمن و بحرين و ديگران مي اندازد. آمريكا و اسرائيل و انگليس و سرويس هاي جاسوسي آنها روز قدس 2سال پيش، كندن گور حسني مبارك و بن علي و عبدالله صالح و آل خليفه و آل سعود را كنتراتي به طايفه اي ورشكسته در ايران سپردند كه هنر ايجاد جرقه انفجار خشم ملت ايران و برپايي انقلابي تازه در 9دي 1388 را داشتند، جنبشي كه نيويورك تايمز در ستايش آن نوشت «اين بزرگ ترين تظاهرات در خيابان هاي تهران از 20سال پيش و از زمان تشييع آيت الله خميني است.»
به فهرست تحولات شتابان اخير در منطقه نظر بيندازيد: 1- غرب پس از سقوط متحدان در مصر، تونس، عراق، ليبي- و احتمالاً يمن و بحرين- درصدد سرقت انقلاب ملت ها و حاكميت هاي جديد است. اين كش وقوس با شدت تمام ادامه دارد 2- جبهه مقاومت در لبنان و سوريه تحت فشارهاي گسترده سياسي، تبليغاتي و حتي نظامي است تا شايد گشايشي براي آمريكا و اسرائيل پديد آيد 3- رژيم عربستان و برخي كشورهاي همسو به عرصه فراخوانده شده اند تا به هر قيمت ولو مداخله نظامي، ترمزي بر روند تحولات و انحراف مسير آن باشند 4- اسرائيل درحالي كه از حمله به جنوب لبنان و جنوب فلسطين (غزه) هيچ نتيجه اي نگرفت اكنون زير پاي خود را در مصر نيز خالي شده مي بيند و همزمان- به تعبير هاآرتص- بي سر و پاهاي كاباره نشيني كه اساساً شست وشوي مغزي داده شده بودند و درحاكميت اسرائيل آدم حساب نمي شدند، به خودنمايي چند صدهزارنفري در خيابان هاي تل آويو با شعار نتانياهو برو گم شو پرداخته اند 5- آمريكا طبق توافق بايد تا آخر دسامبر 2011 (فرداي 9دي 1390) چهل و ششهزار نيروي نظامي خود را بدون كمترين دستاوردي از عراق خارج كند و تخليه نيروها از افغانستان را در ماه هاي آينده آغاز نمايد. 6- اغتشاش سياسي- اقتصادي تا لندن و نيويورك و واشنگتن و تا مرز سقوط اعتبار دولت هاي آمريكا و انگليس امتداد يافته است. اين بحران ها تازه سر باز كرده اند و اين هنوز اول ماجراست. نابرابري 273 برابري شمال و جنوب در لندن يك بشكه باروت كامل و مستعد انفجار است چنان كه مقدمه آن را ديديم. 7- چالش هسته اي با وجود شتاب گرفتن روند توسعه برنامه هسته اي ايران به حاشيه پرتاب شده است.
در چنين شرايطي اگر شما جاي اتاق فكرهاي امنيتي- راهبردي در واشنگتن يا لندن و تل آويو بوديد و پيش فرض اصلي را بر خشكاندن سرچشمه مي گذاشتيد، سراغ كجا مي رفتيد؟ اگر قرار بود اين روند شتابان تحولات از رمق بيفتد، موتور الهام بخشي را كه بايد خاموش شود، در كجا جست وجو مي كرديد؟ جز ايران؟ به جرئت مي توان گفت اگر ترس از الهام بخشي و تعيين كنندگي ايران نبود، غرب با ميلتاريزم عريان و نسل كشي و كشتار جمعي، مسائل مصر و تونس و يمن و عراق و سوريه و لبنان و بحرين را يكجا حل مي كرد همچنان كه در دهه 1990 در يوگسلاوي سابق (صربستان) كرد.
با اين صورت بندي اجمالي از تحولات منطقه و جهان، اكنون بهتر مي توان مفهوم «اصلي- فرعي» كردن مسائل در حوزه سياست داخلي، در سطح حاكميتي و از جمله درون جبهه اصولگرايان را دريافت. قطعاً مثلث استكبار مانند دو سال پيش و البته اين بار از موضع ضعف، روي پروژه فشار بر ايران متمركز خواهد شد. اين سناريو 1- فشار اقتصادي و تحريم 2- فشار سياسي و تبليغاتي (به بهانه هاي چالش هسته اي، حقوق بشر و تروريسم) 3- فراخوان همه عوامل وابسته به ميدان براي به ركود كشاندن روندهاي اقتصادي و سياسي (اصلاحات اقتصادي و انتخابات) در ايران را شامل مي شود اما نقطه تمركز دشمن «سيبل كردن حاكميت و حاملان اصولگراي آن» خواهد بود چرا كه دشمن يقين كرده صرفاً با سست كردن يكپارچگي در حاكميت و ايجاد خلل و شكاف در آن است كه مي تواند كاري از پيش ببرد. حركت با چراغ خاموش اضلاع فتنه براي شبيخون و بسيج رسانه اي گسترده با محوريت انهدام «انسجام حاكميتي اصولگرايان»، خبر از اين سناريو مي دهد. همه تمركز دشمن و فتنه گران بر آزاد كردن غول به زنجير كشيده شده اختلاف از چراغ است.
هركس از هر زاويه و با هر استدلالي، آرمان بي بديل و بلامعارض اتحاد و همدلي را به چالش مي كشد، ترديد نبايد كند كه نه تنها در حق ملت ايران جفا كرده بلكه شريك خون هر مظلومي خواهد بود كه در جاي جاي جبهه بزرگ مقاومت اسلامي بلكه جبهه بيداري ملت ها بر زمين مي ريزد. چنين خطايي، جرمي بزرگ و نابخشودني است. باشد كه پيشاهنگان اين بيداري عظيم، از ملت ايران و ديگر ملت ها جا نمانند. به بركت روحيه جهادي، بايد از خواب نوشين بامداد رحيل حذر كرد. مقتداي فرزانه انقلاب با همين افق ديد بود كه ويژگي چهارگانه جهاد را 1- مقابل حركت خصمانه و غرض آلود دشمن 2- مستمر و همه جانبه 3- هوشمندانه و 4- مخلصانه بودن برشمردند. بدون روحيه جهادي نمي توان در خط مقدم و پيشاني «جبهه مقاومت و انقلاب» ايستاد و به مفهوم حقيقي، به روز(up to date) و آن لاين بود.
محمد ايماني

 



رهبر انقلاب در جمع اساتيد دانشگاه ها مطرح فرمودند:
علم زدايي و دين زدايي نقشه دشمن براي دانشگاه ها

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با جمعي از اساتيد دانشگاهي، نقشه دشمن براي دانشگاه هاي كشور را، علم زدايي و دين زدايي بيان كردند.
در چهارمين ديدار رمضاني رهبر معظم انقلاب با نخبگان كشور، صدها نفر از استادان و اعضاي هيأتهاي علمي دانشگاهها، عصر ديروز در ديدار با حضرت آيت الله خامنه اي، به تبادل نظر درباره مسائل دانشگاهي - علمي - پژوهشي - اجتماعي - فرهنگي - سياسي و اقتصادي پرداختند.
در هفته هاي اخير نيز دانشجويان - «شعرا و اديبان» و فعالان اقتصادي در جلسات جداگانه با ايشان ديدار و گفتگو كرده بودند.
در آغاز اين جلسه، 14 نفر از اعضاي هيأتهاي علمي دانشگاهها، بيش از 2 ساعت، درباره مسائل مختلف اعلام نظر و «پيشنهادها - انتقادها و راه حلهاي خود» را مطرح كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از شنيدن و تأمل در سخنان استادان دانشگاه، سخنان مهمي در زمينه پيشرفت علمي كشور و نقش دانشگاهها و همچنين اهميت روز قدس بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نزديك بودن روز قدس افزودند: روز قدس يك روز بين المللي اسلامي و روز بزرگ و مهمي است كه ملت ايران و ديگر ملتهاي مسلمان، حرف حقي را كه استكبار حداقل شصت سال براي خاموش كردن آن سرمايه گذاري كرده بود، فرياد مي كنند.
ايشان تأكيد كردند: تشكيل نظام جمهوري اسلامي در ايران و اعلام روز قدس و تبديل سفارت رژيم صهيونيستي در تهران به سفارت فلسطين، حركت تهاجمي بود كه در مقابل توطئه شصت ساله استعمار براي محو فلسطين از نقشه جغرافياي جهان، ايستاد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: روز قدس پشتوانه امنيت كشور نيز است و هر ايراني كه روز قدس به خيابان مي آيد، در واقع به امنيت كشور و ملت و حفظ دستاوردهاي انقلاب كمك كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: به لطف خداوند امسال نيز روز قدس در كشور و در كشورهاي اسلامي با عظمت تر برگزار خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در سخنان خود پيشرفتهاي علمي را از اركان و ستونهاي اصلي ايستادگي با شكوه و پر عظمت ملت ايران در مقابل جبهه استكبار خواندند و تأكيد كردند: اين پيشرفتهاي علمي كه به ملت بزرگ ايران، اعتماد به نفس، سربلندي، قوت اراده و شجاعت استقامت بخشيده است، مرهون دانشگاه و دانشگاهيان است.
رهبر انقلاب، با اشاره به تهديدهاي مستمر «نظامي ـ امنيتي ـ اجتماعي و سياسي» دشمنان، ترور دانشمندان كشور، تحريم ايران و تلاش سلطه جويان براي فتنه انگيزي در داخل و وادار كردن نظام اسلامي به تعظيم در مقابل نظام سلطه افزودند: ملت ايران در مقابل جبهه دشمنان، با كمال قدرت و استقامت ايستاده است و به پشتوانه پيشرفتهاي علمي و عملي كشور، به سلطه طلبان و زياده خواهان جهاني، قاطعانه «نه» گفته است.
ايشان دانشگاه را مبدأ پيشرفتهاي علمي و عزت و آبروي ملت ايران خواندند و تأكيد كردند: دشمن بدون ترديد از اين مركز مهم قدرت افزايي ايران غافل نيست و غافل نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي علم زدايي و دين زدايي از دانشگاهها را 2 هدف اصلي جبهه سلطه گران دانستند و در تشريح روشهاي علم زدايي افزودند: ترور دانشمندان ايران از جمله اين روشهاست اما روش اصلي و پيچيده دشمن اين است كه دانشجو و استاد و دانشگاه را به كارهاي غيرعلمي سرگرم كند تا آرزوي ملي ايرانيان، يعني شكوفايي علمي تحقق نيابد.
حضرت آيت الله خامنه اي تلاش بي وقفه و پرشتاب براي پركردن فاصله علمي كشور با قافله علم و دانش را كاملاً ضروري خواندند و تأكيد كردند: بايد به نهضت علمي، روح تازه اي بدميم و همه ظرفيتهاي دانشگاهي و كليه استادان و دانشجويان براي جهش علمي كشور، وارد اين ميدان سرنوشت ساز شوند.
ايشان در همين زمينه، نقشه جامع علمي را ترسيم كننده منظومه علمي مورد نياز كشور برشمردند و افزودند: بايد با تكيه بر علم نافع، ميان نيازهاي كشور و فعاليت بخشهاي مختلف علمي، هماهنگي ايجاد شود.
گسترش فرهنگ نوآوري به ظرفيت چند ميليوني استاد و دانشجو، تشكيل منظومه كامل علمي، تلاش برنامه ريزي شده براي اجراي نقشه جامع علمي و دخالت دادن«حقيقي و نه تشريفاتي» دانشگاهها در حل مسائل كشور از ديگر نكاتي بود كه رهبر انقلاب در بحث پيشرفت علمي كشور مطرح كردند.
ايشان توجه به چرخه ايده علمي تا مصرف را نيز بسيار مهم دانستند و افزودند: دولت و دانشگاهها با همكاري متقابل، روند شكل گيري ايده در ذهن نخبگان تا تبديل آن به علم و سپس فناوري و بعد صنعت را سازمان دهي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از تبيين ابعاد نقشه دشمن براي علم زدايي از دانشگاهها به هدف دوم جبهه استكبار يعني دين زدايي از مراكز علمي پرداختند.
ايشان خاطرنشان كردند: ملت ايران خوشبختي واقعي و امنيت حقيقي و معنوي مي خواهد و تحقق اين هدف بسيار مهم بدون علم و يا با علم بدون دين ممكن نيست بنابراين جامعه و در رأس آن دانشگاه بايد به معناي حقيقي متدين باشد.
رهبر انقلاب اسلامي براي جلوگيري از برداشت ظاهري و سطحي از تعبير «دانشگاه متدين و ديني» تأكيد كردند: دانشگاه متدين يعني دانشگاهي كه از معرفت عميق ديني، ايمان عميق و «باور ژرف از دين و معارف ديني» برخوردار باشد كه در اين زمينه نقش استادان، بسيار مهم است.
حضرت آيت الله خامنه اي دانشجويان را «زمامداران فكر و علم و آينده كشور» خواندند و خاطرنشان كردند: سلطه گران مي خواهند نسل جوان دانشجو را به «بي ايماني، ولنگاري عقيدتي و هرزه پويي ذهني» سوق دهند كه وظيفه همه بويژه استادان دانشگاههاست كه با اين طرح شوم، مقابله كنند.
رهبر انقلاب اسلامي دانشمندان جوان و متدين را بن بست شكنان پيشرفتهاي بدست آمده برشمردند و خاطرنشان كردند: جوانان متدين ما در عرصه هاي صنايع دفاعي، سلولهاي بنيادي، انرژي هسته اي، هوا فضا، ابررايانه ها و ديگر عرصه ها بسيار خوش درخشيده اند و با كمك ديگر دانشمندان كشور را به پيش مي برند.
رهبر انقلاب اسلامي با اظهار خرسندي فراوان از ديدار با نخبگان علمي و دانشگاهي كشور، مطالب ارائه شده در اين ديدار را بسيار پرمغز و سنجيده خواندند و افزودند: در ميان مطالبي كه در اين جلسه مطرح شد، حرفهاي نو و پيشنهادهاي جالبي نيز وجود داشت كه در مجموع نشان دهنده گرايش برگزيدگان علمي و دانشگاهي براي ارائه فكر و انديشه است.
ايشان با اشاره به سخنان يكي از اساتيد دانشگاه درخصوص خلاء نهاد آينده نگر در كشور، افزودند: هدف از برگزاري نشست هاي انديشه هاي راهبردي، پركردن اين خلاء است و بايد پيرو اين نشست ها، كارهاي بزرگي با همكاري اهل فكر انجام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: يكي از نيازهاي كنوني جامعه برگزاري جلساتي با حضور افراد برگزيده و صاحب انديشه و طرح ديدگاهها و افكار آنان در سطح جامعه است، تا اين انديشه ها به تدريج به گفتمان عمومي جامعه تبديل شوند.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از مسائل ضروري و مهم براي جامعه دانشگاهي بويژه اساتيد و همچنين حوزويان را آشنايي با واقعيات كشور و داشتن اطلاعات و تحليل صحيح از شرايط كشور دانستند و افزودند: رسانه هاي ديداري و شنيداري بيگانه، حجم انبوهي از اطلاعات و تحليل هاي معيوب، ناقص و غيرواقعي را پمپاژ مي كنند كه اگر دانشگاهيان و حوزويان، داراي اطلاعات واقعي نباشند، ممكن است تحت تأثير اين تحليل هاي مسموم قرار گيرند.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از راههاي مطلع شدن دانشگاهيان از واقعيات كشور را حضور مستمر مسئولان در دانشگاهها برشمردند و تأكيد كردند: مسئولان بايد با مجامع دانشگاهي و اساتيد محترم جلسات پرسش و پاسخ بگذارند و ضمن پذيرفتن انتقادهاي دلسوزانه، از ديدگاههاي صاحبنظران و نخبگان علمي نيز استفاده كنند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: مسئولان بايد انتقادهاي عالمانه و سازنده و تند و تيز نخبگان را بپذيرند و آنرا مخالفت با نظام تعبير نكنند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: حتي بسياري از انتقادهاي گزنده نيز از روي دلسوزي است و مسئولان بايد قدردان نخبگان و صاحبنظراني باشند كه چنين انتقادهاي دلسوزانه اي را مطرح مي كنند.
ايشان در عين حال به دانشگاهيان و اساتيد توصيه كردند: در انتقادها، مرز ميان انتقاد سازنده و تخريب رعايت شود و سخنان به گونه اي نباشد كه جدول دشمن را كامل كند و زمينه گسترش بدبيني در جامعه را فراهم آورد.
رهبر انقلاب اسلامي يكي ديگر از نكات ضروري براي دانشگاهيان و اساتيد را آگاهي از مسائل و واقعيات منطقه و جهان بويژه تحولات اخير منطقه دانستند و خاطرنشان كردند: تحولات كنوني در منطقه، حوادثي عظيم، بسيار مهم و تأثيرگذار است.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از نتايج حوادث اخير منطقه را، مشخص شدن نادرستي تئوريهاي سياسي و اقتصادي غربي خواندند و خاطرنشان كردند: حوادث منطقه و شرايط بداقتصادي كشورهاي غربي در مجموع نشان مي دهند تئوريهاي سياسي و اقتصادي غرب ناقص و عقيم است، بنابراين بايد در جهت تقويت بيش از پيش فكر و انديشه اسلامي گام برداريم.
در آغاز اين ديدار، استادان و اعضاي هيأتهاي علمي به تشريح ديدگاههاي علمي، دانشگاهي، پژوهشي، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي خود پرداختند.
- دكتر سيدضياءالدين تابعي - استاد دانشگاه علوم پزشكي شيراز
- دكتر غلامرضا جمشيدي ها - استاد رشته تاريخ دانشگاه تهران
- دكتر حسن دانايي فرد - استاد رشته مديريت دولتي در دانشگاه تربيت مدرس
- دكتر اشرف معيني - دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران
- دكتر سيدجلال دهقاني فيروزآبادي - استاد روابط بين الملل دانشگاه علامه طباطبايي
- دكتر حميدرضا فرتوك زاده - دانشيار دانشگاه صنعتي مالك اشتر
- دكتر الهام امين زاده - استاد دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران
- دكتر رضا راعي - دانشيار رشته مديريت مالي دانشگاه تهران
- دكتر سيدرضا مجدزاده - استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران
- دكتر داود پرچمي - استاديار جامعه شناسي دانشگاه شهيد بهشتي
- دكتر زين الديني - استاد دانشگاه صنعتي اصفهان
- دكتر رنجبر - رئيس مجمع نخبگان اساتيد بسيجي و عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس
- دكتر عليرضا جهانگيريان - عضو هيأت علمي دانشكده هوا فضاي دانشگاه صنعتي اميركبير
- و دكتر عبدالحميد نقره كار - دانشيار دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت
مهمترين محورهاي سخنان استادان دانشگاهها در ديدار با رهبر انقلاب عبارتست از:
- ارزيابي واقع بينانه از فعاليتهايي كه تاكنون با عناوين مختلف براي ايجاد تحول در علوم انساني صورت گرفته است.
- نبود فلسفه مبتني بر مباني ديني و بومي در برخي علوم از جمله علوم پزشكي
- طراحي نظام مديريتي جمهوري اسلامي به عنوان چارچوب علمي وتخصصي انتخاب مديران
- ضرورت انسجام، هم افزايي و ارتقاي ظرفيت سطوح مختلف سياست گذاري ملي
- لزوم نظريه پردازي اسلامي - ايراني به عنوان چارچوب حل مشكلات و مسائل «ملي، منطقه اي و جهاني»
- تأسيس فرهنگستان و دانشگاههاي تخصصي علوم انساني
- تقويت كرسي هاي نظريه پردازي و ايجاد پژوهشگاهها و قطبهاي تخصصي نظريه پردازي
- اهميت تدوين سند تحول علوم انساني
- تأسيس نهادي آينده نگر كه بطور مستمر سياستها و تصميمات فعلي را براساس منافع آينده كشور ارزيابي كند
- برخورد فعال حقوقي براي پاسخگو كردن مجامع و مراكز بين المللي در قبال سياستها و اقدامات خود
- توجه بيشتر به ظرفيت ديپلماسي عمومي در حوزه روابط بين الملل
- برنامه ريزي براي تدريس حقوق فضا همگام با پيشرفتهاي كشور در بخش هوا - فضا
- بي نتيجه ماندن تحريم ها بر اثر ايستادگي هوشمندانه نظام و مردم
- بهره برداري مناسب از فرصتهاي نوظهور «اجتماعي، اقتصادي و سياسي» در منطقه و جهان در چارچوب احياي تمدن اسلامي
- فرهنگ سازي براي تبديل گفتمان علمي به گفتمان مسلط جامعه
- توجه به نقشه جامع علمي كشور در هرگونه تصميم گيري و سياست گذاري
- اهميت پاركهاي علم و فناوري در جذب شركتهاي دانش بنيان
- رويكرد نهادگرايانه علمي، راه اصلي توسعه و پيشرفت
- تأسيس شبكه ابداعات و اختراعات
- پيشنهاد تأسيس صندوق ملي حمايت از اولويت هاي علمي و فناوري
-و توجه به سنتهاي اصيل اسلامي ايراني در معماري و شهرسازي.

 



تاكتيك (گفت و شنود)

گفت: از قذافي چه خبر؟
گفتم: انقلابيون ليبي خانه به خانه دنبالش مي گردند ولي هنوز پيدايش نكرده اند.
گفت: يعني آب شده و به زمين فرو رفته؟
گفتم: چه عرض كنم؟!
گفت: پيام فرستاده كه من فرار نكرده ام، بلكه به طور تاكتيكي پنهان شده ام و برمي گردم.
گفتم: يارو در جريان يك مانور نظامي از هواپيما بيرون پريد ولي هر كاري كرد چترش باز نشد و در حالي كه داشت با مخ به طرف زمين مي آمد پيش خودش گفت؛ حالا شانس آوردم كه مانوره!

 



آيت الله مهدوي كني: اصولگرايان با وحدت حتما پيروز انتخابات خواهند بود

دبيركل جامعه روحانيت مبارز بر پيروزي اصولگرايان در انتخابات در صورت ائتلاف و وحدت تاكيد كرد.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني سه شنبه شب در مراسم شب قدر كه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: اگر اصولگرايان در اين دوره ائتلاف و وحدت كنند حتما پيروز خواهند شد و ما شاهد مجلس انقلابي خواهيم بود.
وي در ادامه با تاكيد بر حفظ وحدت و ائتلاف بين نيروهاي انقلاب افزود: بنده همواره بر دوستي و حفظ وحدت بين نيروهاي انقلاب تاكيد مي كنم و اگر كسي كه انقلاب، قانون اساسي و ولايت فقيه را قبول داشته باشد مي توان با وي دوست بود.
رئيس مجلس خبرگان در ادامه سخنانش با بيان اين كه من به سن هشتاد سالگي رسيده ام با لحني طنزآلود گفت: البته تا سن 120 سالگي در خدمت شما خواهم بود، اما به عنوان شاگرد حضرت امام(ره) وصيت مي كنم و وصيت من حفظ وحدت است. به گزارش مهر آيت الله مهدوي كني تصريح كرد: وصيت بنده به نيروهاي انقلاب آن است كه وحدت كنند و از اختلاف بپرهيزند چرا كه دشمنان همواره از اختلاف ما در داخل خوشحال مي شوند. خاطرنشان مي شود جبهه متحد اصولگرايي يكشنبه در راستاي مدل انتخاباتي 8+7 جلسه خواهد داشت و نمايندگان جبهه پايداري نيز در اين جلسه حضور مي يابند.
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ از سران كشورهاي اسلامي كه عنوان مسلماني را يدك مي كشند مي خواهم كه در برابر جنايات صهيونيستها و وضعيت وخيم مردم سومالي واكنش درخور شأن نشان دهند و بي تفاوت از كنار درد جهان اسلام عبور نكنند.
8313---0919
¤ با سرنگوني قذافي ديكتاتور ليبي از دستگاه ديپلماسي كشور مي خواهيم كه با شدت و قدرت سرنوشت امام موسي صدر را پي گيري نمايند.
6406---0912
¤ از مسئولين جمع آوري و بسته بندي هاي كمك به سومالي درخواست مي شود كمكهاي ما را در بسته هايي با آرم هديه شيعيان و به اسم ائمه اطهار(ع) در بين آنها توزيع كنند تا پيام وحدت اسلامي را به گوش ملت سومالي برسانند و تبليغات وهابيت را خنثي نمايند.
محمدجواد صادقي
¤ اگر هر ايراني بيست هزار تومان به قحطي زدگان سومالي كمك كند همه 12 ميليون نفر از قحطي و مرگ نجات پيدا مي كنند از امت خداجو در ماه مهماني خدا تقاضا مي شود به ياد گرسنگي و تشنگي قيامت به كمك مردم مظلوم سومالي بشتابيد [شماره حساب 99999 بانك ملي شعبه مركزي يا شماره سيبا 0199999999003].
1690---0912
¤ سكوت مجامع بين الملل در قبال سركوب مردم بحرين توسط آل خليفه و آل سعود تأسف بار است. مطمئن باشند كه خواسته هاي مردم مسلمان اين كشور در آينده نزديك بدون حضور آل خليفه و آل سعود و با شعار هر بحريني يك رأي تحقق خواهد يافت.
علي نژاد
¤ نمايندگان مجلس بايد طرحي را به تصويب برسانند كه بواسطه آن دولت ملزم بشود از طريق وزارت امور خارجه هر ساله وضعيت حقوق بشر در كشور آمريكا را براي اطلاع عموم در داخل و خارج گزارش بكند.
منصوري
¤ بعضي از اطرافيان آقاي رئيس جمهور گفته اند اسلامي شدن جامعه به آنها يعني مسئولين دولتي ارتباط ندارد و اين مهم را وظيفه روحانيت و حوزه هاي علميه دانسته اند. لطفاً بنويسيد اين نوع ديدگاه همان تفكر غلط جدايي دين از سياست است كه با انقلاب اسلامي و ديدگاه حكومتي حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در تضاد آشكار مي باشد.
9632---0917
¤ مگر قرار نبود زورگيرهاي مسلح اعدام شوند؟ چند بار دستگيري و آزاد شدن لازم است تا آنها اعدام شوند؟!
0875---0915
¤ تنها پل ارتباطي روستاي بنه پير از توابع شهرستان بهمئي استان كهگيلويه و بويراحمد پنج سال است كه نيمه كاره رها شده است از مسئولين درخواست تسريع در اتمام اين پل را داريم.
جمعي از روستائيان بنه پير
¤ براي گرفتن وام به اكثر بانكهاي دولتي و خصوصي مراجعه كردم ولي هيچ كدام وام بدون سپرده ندادند تنها بانك مهر بود كه بدون سپرده پذيرفت با شرط حداقل حقوق دريافتي ششصدهزار تومان؟! كه اين هم از كارمنداني مثل ما بعيد است كسي پيدا شود. از رئيس محترم بانك مركزي مي خواهم كه نظارت بيشتري بفرمايند.
مجتبي ميري از ملارد
¤ دو سال و نيم از بلاتكليفي شش هزار دانشجوي ورودي 88 مراكز تربيت معلم گذشت. از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود تكليف اين دانشجويان را روشن نمايند.
5074---0911
¤ از هيئت نظارت بر مطبوعات و مدعي العموم درخواست مي شود در برابر مجله «پ» شماره 3 تير 90 كه حكم قرآني قصاص را به نظرخواهي گذاشته و برخي افراد با وقاحت پاسخ داده اند و حكم الهي را به تمسخر گرفته اند عكس العمل نشان دهند.
1711---0935
¤ با توجه به اعلام مسئولين وزارت نيرو كه امسال قطعي برق برنامه ريزي شده نداريم چرا برق شهرستان قم آن هم در دماي 40 درجه به طور مكرر قطع مي شود؟!
1431---0911
¤ مسير اهواز به شوشتر 6 سال قبل به بزرگراه تبديل شده ولي متاسفانه روشنايي آن تأمين نشده است و هر از چند گاه شاهد تصادف و حوادث ناگوار در اين مسير هستيم. از مسئولين مربوط تقاضاي رسيدگي داريم.
8339---0935
¤ داروي بيماران مبتلا به سرطان ريه در ماه گذشته 800 هزار تومان گران شده است. خود اين گراني هاي بي رويه حكم نوعي سرطان را دارد كه دامنگير جامعه شده و متأسفانه هيچ مسئولي هم پاسخگو نيست.
4370---0912
¤ با خبر شديم وزارت نيرو براي جانبازاني كه به ناچار از كولر گازي استفاده مي كنند در پول برق مصرفي آنان تخفيف مي دهد. بنده هم گواهي جانبازي خودم را تحويل اداره برق منطقه دادم ولي بعد خيلي پشيمان شدم چون از 90 هزار تومان پول برقي كه براي بنده آمده بود فقط مبلغ 4 هزار تومان آن را كسر كردند.
سعيد فلاح - جانباز 25 درصد
¤ وقتي خبر تجمع تعدادي از آزادگان را در جلو نهاد رياست جمهوري در روزنامه خواندم ناراحت شدم. چرا بايد مشكلات و مسائل حل نشده اين عزيزان به حدي برسد كه كار به شكل اعتراض گروهي كشيده شود و ما از اين عمل خجالت بكشيم.
9752---0916
¤ زنداني شدن دامادهاي بي فكر به خاطر به اجرا گذاشتن مهريه هاي مگس و پوست پياز و... نوعي مسخره بازي است. تعجب مي كنيم چرا مسئولين دستگاه قضا به اين نوع شكايت هاي دور از عقل و منطق ترتيب اثر مي دهند.
858---0919
پاسخ روابط عمومي بانك پارسيان
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «كيهان و خوانندگان» روزنامه در روز شنبه 29/5/90 كه طي آن يكي از خوانندگان روزنامه تقاضاي رسيدگي به رفتارهاي صورت گرفته در مراسم افتتاح شعبه بانك پارسيان در ميدان مادر كرج را داشته، به آگاهي مي رساند؛ شعبه ياد شده در تاريخ 31/5/84 افتتاح شده است و در چند ماه اخير نيز اين بانك هيچ شعبه ديگري در شهرستان كرج افتتاح ننموده و ميزبان هيچ گونه مراسم ديگري نبوده است.
پاسخ روابط عمومي شركت برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مورخ 26/5/90 روزنامه با عنوان «پايه روشنايي روز روشن است» محدوده اتوبان امام علي(ع) به آگاهي مي رساند: با پيگيري هاي انجام شده مشخص شد پايه هاي روشنايي محدوده مذكور در تاريخ 8/5/1390 به دليل سرويس شبكه روشنايي روشن بوده است كه با اتمام كار خاموش شده اند.

 



وزير كشور خبر داد آمادگي براي برگزاري انتخابات رايانه اي در 10درصد از صندوق هاي راي

وزير كشور از آمادگي اين وزارتخانه در برگزاري انتخابات رايانه اي در حدود 10درصد از صندوق هاي راي خبر داد.
مصطفي محمدنجار با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته ميان وزارت كشور و شوراي نگهبان گفت: همكاري هاي خوبي در حال انجام است و طبق دستورالعمل كارها پيش مي رود.
وي افزود: درباره آيين نامه انتخاباتي مباحثي مطرح است كه وزارت كشور اصلاحيه آن را به دولت ارائه داده است كه اميدوارم هرچه زودتر اصلاح و نواقص آن برطرف شود.
وي درباره برگزاري رايانه اي انتخابات نيز گفت: وزارت كشور آمادگي اين را دارد كه در حدود 10درصد از صندوق هاي راي به صورت رايانه اي انتخابات را برگزار كند.
محمدنجار در ادامه در ارزيابي عملكرد دولت در وزارت كشور به مناسبت هفته دولت نيز گفت: در 6 سال گذشته حجم فعاليت هاي دولت آنقدر گسترده و وسيع بوده است كه قابل بيان نيست. ما درباره عملكرد وزارت كشور گزارش هايي تهيه كرده ايم كه در زمان خود آن را ارائه خواهيم كرد.
وي افزود: وزارت كشور در حوزه عمران شهري به عنوان مثال در بخش حمل و نقل چند برابر دولت هاي قبل كمك كرده است و فضاهاي سبز نيز گسترش زيادي داشته است.
وزير كشور درباره روز قدس نيز با تأكيد بر برگزاري هرچه باشكوهتر راهپيمايي اين روز گفت: با توجه به وضعيت منطقه و بيداري اسلامي كه نتيجه روز قدس بوده است، اميدوارم ملت ما در روز قدس با حضوري باشكوه نمايشي از اقتدار ملت ما را ارائه دهند.
وزير كشور گفت: خروش ملت هاي اسلامي در منطقه عليه رژيم صهيونيستي طليعه سقوط اين رژيم را نشان مي دهد و اميدواريم خروش ملت مسلمان و مردم فلسطين منجر به پيروزي آنها شود.
بيداري اسلامي در منطقه حاصل بذري است كه امام با تعيين روز قدس در كشورهاي اسلامي كاشت و امروز نتيجه داده است.

 



به نام اصولگرايان به كام فرصت طلبان و فتنه گران (خبر ويژه)

هم پوشاني برخي سايت هاي شبه اصولگرا با نشريات زنجيره اي و رسانه هاي بيگانه علامت سؤال بزرگي را روي اين سايت ها نهاده است.
چندين ماه است كه سايت هاي خبر آن لاين، عصر ايران و [...] فاصله خود را با رسانه ها و روزنامه هاي همسو با فتنه گران (كلمه، جرس، آينده، شرق، اعتماد، روزگار، آرمان، آفتاب يزد، ايلنا، پارلمان نيوز و آفتاب) تقريبا برداشته اند به نحوي كه توليدات آنها در كمتر از چند ساعت و بعضا به فاصله چند دقيقه به تيترهاي اصلي رسانه هاي زنجيره اي و هم چنين رسانه هاي بيگانه مانند راديو فردا، بي بي سي، صداي آمريكا، روزنت، گويانيوز، دويچه وله و...تبديل مي شود. حتي گفته مي شود برخي خبرنگاران زنجيره اي با دو طرف ماجرا همكاري مي كنند. محور اين فعاليت نزديك به هم، كشاندن بحث هاي اختلافي به درون جبهه اصولگرايي در پوشش حمايت از برخي چهره ها نظير آقايان لاريجاني و قاليباف و... است. در اين چرخه معيوب، برخي از نمايندگان مجلس نظير آقايان ع-م، ح-ك، ع-ع، ر-الف و... هم پاي ثابت مصاحبه هاي اختلاف افكن هستند. در اين فضاسازي منفي غالبا چنين القا مي شود كه هدف، مخالفت با جريان انحرافي است اما آنچه در عمل مشاهده مي شود سوءاستفاده از عنوان «جريان انحرافي» براي تسويه حساب با اصولگرايان و بدتر از آن ميدان دادن به بازي تبليغاتي دشمن است.
اين رفتار رسانه اي ناسالم تا آنجا پيش رفته كه خبر آن لاين از قول يكي از نمايندگان (آقاي ك) جبهه پايداري را كه با محوريت آيت الله مصباح يزدي تشكيل شده، «همان جريان مشايي» توصيف كرد! حال آن كه آيت الله مصباح و همراهان اصلي وي در جبهه پايداري جزو اولين و جدي ترين و مصرترين معترضان تحركات انحرافي باند مشايي بوده اند. آنچه نگراني را بيشتر مي كند ميدان دادن به برخي چهره هاي سياسي آلوده و از جمله كساني است كه در ماجراي دانشگاه آزاد و مقابله با تلاش براي نظارت پذيركردن اين دانشگاه داراي سرمايه 250 هزار ميليارد توماني، به عنوان دلالان جزء عمل كردند تا شايد امكان نظارت و حسابرسي بر اين دانشگاه فراهم نشود.
به نظر مي رسد چهره هاي سياسي- در همه اضلاع جبهه اصولگرايي- مسئوليت دارند نظارت بيشتري بر رسانه هاي منسوب به خود داشته باشند يا دست كم به طور علني از خود سلب مسئوليت كنند. مشابه همين اتفاق در برخي رسانه هاي وابسته به جريان انحرافي نظير هفت صبح و... ديده مي شود و اين نگراني وجود دارد كه اين رسانه هاي به ظاهر متنوع و متضاد در نهايت كار به هم گره خورده باشند و برخي عناصر فرصت طلب با نفوذ در ميان شخصيت ها و رسانه ها، و به بهانه تسويه حساب هاي سياسي و حزبي، در عمل پازل دشمن را كامل كنند و صورت حساب خود را براي جاي ديگري فاكتور نمايند!
وضعيت رسانه هاي فعلي هرچند آفاتي را در خود دارد اما از آن جهت كه جبهه متحد اصولگرايان را با عناصر آلوده به فرصت طلبي يا فتنه آشكار مي كند، ذي قيمت است و از جمله مي توان نامزدها را از همين حالا محك زد.


 



عقب نشيني تاريخي دبير مجمع روحانيون به طور هماهنگ سانسور شد؟ (خبر ويژه)

سخنان غيرمترقبه محمد موسوي خوئيني ها دبيركل مجمع روحانيون با سكوت و سانسور توسط برخي رسانه هاي همسو (كلمه و جرس و امروز و نوروز و...) مواجه شده است. همزمان برخي محافل ضد انقلاب به وي به خاطر اين اظهارات حمله كرده و آن را فرصت طلبي خواندند.
موسوي خوئيني ها اخيراً در پاسخ يكي از مخاطبان وبلاگ خود شعار «جمهوري ايراني» را تخطه كرده و مدعي پايبندي اصلاح طلبان به جمهوري اسلامي و ولايت فقيه شد. مخاطب پرسشگر موسوي خوئيني ها تصريح كرده بود كه به عنوان يك اصلاح طلب به برخي مواضع اصلاح طلبان نظير جمهوري ايراني يا شعار عليه رهبري ايراد دارد و اينكه «چرا اصلاح طلبان خود را در مظان اتهام قرار مي دهند.» موسوي خوئيني ها در پاسخ تأكيد كرده بود «هدف اصلاح طلبان فقط جمهوري اسلامي است و آنها نه تنها با شعار عليه رهبري مخالفند بلكه در چارچوب نظامي دست به كار سياسي زده اند كه تمام اصول قانون اساسي آن را از جمله اصل مربوط به رهبري ، همگي يك كل منسجم را تشكيل مي دهند.» وي همچنين گفته بود: ما با شعار جمهوري ايراني مخالفيم و هرگز از شعار جمهوري اسلامي در كنار استقلال و آزادي عقب نشيني نخواهيم كرد.
انتشار اين سخنان كه محكوميت ضمني فتنه سبز و آشوب هاي خياباني سال 88 را در خود داشت، از يك سو با سانسور مطلق توسط كلمه، جرس، نوروز، گويانيوز، بي بي سي ، راديو فردا، راديو زمانه، پارلمان نيوز، ايلنا و... مواجه شد به نحوي كه حتي يك خط از اين اعلام موضع غيرمنتظره را بازتاب ندادند اما از سوي ديگر برخي رسانه هاي ضد انقلاب به موسوي خوئيني ها حمله كردند. وبلاگ ميزان از همكاران شبكه بالاترين در اين باره نوشت: آقاي موسوي خوئيني، ممنون از اينكه حساب سبزها را از اصلاح طلبان جدا كرديد، كاري به زندانيان سياسي كه بعد از انتخابات همه سبز شدند ندارم اما شما چه هزينه اي در حوادث تقلب انتخاباتي داده اي؟ آيا سهرابت را كشته اند؟ آيا ندايت غرق به خون بوده؟ آقاي خوئيني هر نامي كه مي خواهي براي گروه كوچك از حاكميت رانده و از مخالفان جامانده ات بگذار ولي ما چشم به دهان كسي ندوخته ايم.
موسوي از همان ابتدا از جنس شما نبود شما برويد به دنبال پس مانده اقتدارگرايان، شايد چند روز ديگر به خفت و خواري نقش اپوزيسيون را بازي كنيد.
اين شبكه ضد انقلابي در واكنش مشابهي يادآور شد: موسوي خوئيني ها دبيركل مجمع روحانيون مبارز در اظهار نظري گوهر بار فرموده اند: «اصلاح طلبان نه تنها با شعار عليه رهبري مخالفند بلكه آنان در چارچوب نظامي دست به كار سياسي زده اند كه تمام اصول قانون اساسي آن و از جمله اصول مربوط به رهبري، همگي يك كل منسجم را تشكيل مي دهند و از يك اعتبار برخوردارند.» جاي تعجب اينجاست كه چرا در حين اتفاقات 2 سال گذشته هيچ مخالفتي با شعار عليه ولايت فقيه نداشتيد ولي بعد از حدود 2 سال دم برآورديد؟ بوي كباب آمده؟ نزديكه انتخاباته؟ دنبال سهم خواهي هستيد؟ نان به نرخ روز خور شده ايد؟
آرش بهمني از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري نيز با انتقاد از پاسخ هاي قبلي موسوي خوئيني ها به سؤالات در وبلاگش، نوشت: نحوه پاسخ دادن موسوي خوئيني ها به سؤالات اما، در اين مدت شبهات زيادي را باعث شده است.
اينكه چطور آقاي موسوي خوئيني، هنوز نمي داند جنبش سبز چيست و هنوز از منشور آن خبر ندارند و اين جنبش را تنها در راهپيمايي 25 خرداد معرفي كرده و البته لطف كرده و عدم مخالفت خود را با نام گذاري اعتراض به نتايج انتخابات به جنبش سبز اعلام كرده اند، هيچ معنايي ندارد، جز اينكه ايشان با توجه به نزديك شدن به زمان انتخابات، مايل نيستند خود و نيروهاي پيراموني شان را حول جنبش سبز تعريف كنند.
وي مي افزايد:سؤالات بسياري مي توان از آقاي موسوي خوئيني ها پرسيد، اما توصيه ام به ايشان اين است كه همان سكوت سابق خود را ادامه دهند. اين گونه لااقل مي توانيم خاطرات خوب خود از روزنامه سلام و مديرمسئول اش را حفظ كنيم. خدا را، خدا را، باز هم سكوت كنيد آقاي موسوي خوئيني ها .
شايان ذكر است دنده عقب گرفتن فردي كه به عنوان دبير كل مجمع روحانيون، مرد خاكستري فتنه سبز لقب گرفته و از عناصر تحريك كننده فتنه تير ماه 78 نيز به شمار مي رود، در محافل ضدانقلاب به عنوان نشانه روشني از اطمينان به مرگ فتنه سبز و تحرك اصلاح طلبان براي بستن بي سر و صداي اين پرونده در جهت زمينه سازي براي امكان تجديد حيات سياسي و فرار از مجازات ها و مؤاخذه هاي احتمالي محسوب مي گردد و دقيقاً به همين دليل هم هست كه رسانه هاي اصلي نقش آفرين در فتنه و آشوب سال 88 ضمن اتخاذ استراتژي واحد، اقدام به سانسور سخنان مهم موسوي خوئيني ها كرده اند.

 



تو ترسيدي مخفي شدي چرا ما رو سر كار ميذاري اردشير!؟ (خبر ويژه)

بي تحركي گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز، دور تازه اي از انتقادها را در محافل ضدانقلاب باعث شد.
يكي از كاربران شبكه بالاترين با حمله به شوراي مذكور نوشت: بالاخره يك نفر يك روزي، يكجائي بايد حرف دلش را بزند. آقاي اردشير اميرارجمند و عاليجنابان پشت صحنه شوراي هماهنگي! اگر توانائي هماهنگي و هدايت جنبش را نداريد چرا دو دستي به ميز رياست چسبيده ايد؟ از فراخوان هاي اسفند ماه 89 سخن بگوئيم كه همچون آب سردي روي شعله هاي تازه برآمده جنبش از فراخوان 25 بهمن رهبران سبزمان ريخته شد؟ از پياده روي سكوت بگوئيم؟ يا از اين فراخوان الله اكبر كه با بي ميلي هرچه تمامتر جهت رفع مسئوليت صادر فرموده ايد؟ با جنبش سبز چه داريد مي كنيد و به كجا مي خواهيد برسيد؟ آيا شما واقعاً به شايسته سالاري باور داريد؟ چرا بعد از اين همه ناكامي كنار نمي رويد؟ چرا با شفاف سازي مخالفيد؟ چرا ساز ناخوشايند و گوشخراش خودتان را دائماً تكرار مي كنيد؟ چه اصراري داريد روحيه فرسوده، مايوس و نااميد خودتان را به بدنه جنبش تزريق كنيد؟ آيا اين باعث شرمندگي نيست كه كمپين هاي «هندوانه خوران» و «آبپاشها» به مراتب از فراخوانهاي كسالت بار شما داراي سازماندهي خلاقانه و تأثيرگذارتري بوده است؟!
اين شبكه در اعتراض ديگري تاكيد كرد: تا كي بايد چوب بي برنامگي اين گروه شوراي هماهنگي سبز رو بخوريم؟ گروهي كه اصلاً معلوم نيست هدفشان چيست؟ چه مقاصدي رو دنبال مي كنند؟ و به دنبال چه هستند؟.. چرا بايد سرنوشت خودمون رو در اختيار اينها بذاريم؟ واقعاً براي خودم متأسفم كه اينجوري آلت دست عده اي شديم و همينجوري داريم دور خودمون مي چرخيم و هي درجا مي زنيم. واقعاً متأسفم.
«مجمع ديوانگان» (يكي از اعضاي بالاترين) نيز درباره شوراي مذكور نوشت: پنهان كاري، حيله گري و دسيسه هاي زيرزميني، مشكلات بسيار جدي اي را براي جنبش ايجاد خواهد كرد.
از منظر جنبش، پنهان كاري نه فقط در ترس ريشه دارد كه خود عامل ترس است. ترسي كه باعث كم رنگ شدن و پايين آمدن تعداد افرادي است كه مي توانند در يك اقدام به خصوص، مشاركت نمايند. همچنين اين موضوع ممكن است باعث ايجاد بدگماني و به وجود آمدن تهمت هايي درباره اين موضوع شود كه چه كسي براي حريف اطلاعات جمع كرده و آن ها را از حركت هاي جنبش آگاه مي كند.
اما بخوانيد از وبلاگ «درفش كاوياني» كه ضمن دست انداختن شورا، حركت گام به گام با اين گروه را چنين برشمرد: 1- شركت در روز قدس با اكراه
2- شركت در نمازجمعه و گوش كردن سخنان جنتي با اخم 3- شركت در انتخابات مجلس و راي به نمايندگان اصولگرا ولي با حالتي كه نارضايتي در صورتتان موج بزند 5- التزام عملي به اصل ولايت فقيه هرچند به صورت ظاهري.
همچنين وبلاگ روز رستاخيز در اين زمينه نوشت: امروز هيچ مخالفي به فراخوان هاي شوراي كذايي سبز دل خوش نمي كند. آنها دلسردي را به ما عرضه كردند. ما تحقير شديم و خون داديم اما شوراي بي هويت از گذشته خود شرمگين نيست غافل از اينكه خيلي ها دورويي و دورنگي اش را ديده اند. اين شورا بايد مسخره كردن مخالفان را تمام كند و بيش از اين به شعور ما توهين نكند.

 



الشرق الاوسط: ايران نمي گذارد روياي اسرائيل در سوريه عملي شود (خبر ويژه)

تا ايران پشت سر سوريه است، غرب بازنده خواهد بود.
روزنامه سعودي الشرق الاوسط ضمن انتشار تحليل فوق و با اشاره بر فشارهاي آمريكا و برخي دولت هاي اروپايي عليه دمشق نوشت: كارشناسان بر اين باورند كه موافقان و مخالفان بين المللي اسد رودرروي هم قرار گرفته اند. از يك سو ايران، روسيه، عراق و لبنان كه خواستار كاهش فشارها به اسد هستند، ايستاده اند و از سوي ديگر غرب يعني آمريكا، اروپا و عربستان سعودي و تركيه كه خواهان سرنگوني هر چه سريعتر بشار اسد هستند.
در اين ميان برخي كشورهاي عربي مثل اردن نيز سعي كرده اند كه موضع بينابيني اتخاذ كنند. پادشاه اردن با فرستادن يك هيئت عالي رتبه به نمايندگي از خود به دمشق از مقامات سوري خواسته عمليات مسلحانه عليه تظاهركنندگان را متوقف كنند و در عين حال نگراني خود را از سرايت ناآرامي هاي سوريه به خاك خود نيز ابراز داشته است.
الشرق الاوسط مي نويسد: روشن است كه حاميان سوريه را ايران رهبري مي كند و در اين رابطه از همه برگه هاي خود استفاده مي كند. روسيه نيز تلاش دارد ضمن حفظ رابطه با جامعه غربي و ايالات متحده مواضع خود را به تهران نزديك كند تا ضمن حفظ سوريه اين متحد استراتژيكش به عنوان مدافع سياست هاي غرب تلقي نشود.
روزنامه سعودي نوشت: ايران از سوريه حمايت خواهد كرد و برخلاف آن چه گفته مي شود به هيچ وجه قصد كوتاه آمدن از حمايت او را ندارد.
ايران اين نكته را خوب مي داند كه اسرائيل از هيچ چيز براي ضربه زدن به مقاومت، سوريه و حزب الله فروگذار نيست و از هر فرصتي براي رسيدن به اين هدفش استفاده مي كند. اسرائيل خوب مي داند كه اگر بنا باشد حزب الله تحركات تازه اي نشان دهد قطعا ويرانگر خواهد بود و خسارت هاي سنگيني را متوجه اسرائيل خواهد كرد.
الشرق الاوسط خاطرنشان كرد: اكنون روشن شده كه تركيه نمي تواند از پس ايران برآيد اگر بنا باشد تنشي در بگيرد كه يك طرف آن مدافعان سوريه و ايران باشند قطعا تركيه و مدافعان غربي اش شكست خورده اين ميدان خواهند بود. اين را بايد درك كرد كه ايران به خوبي به مخاطرات منطقه اي موجود عليه خود واقف است و اگر ببيند كه قرار است به منافعش ضربه اي وارد آيد از همه برگه هايش در دفع اين دشمني استفاده خواهد كرد. پس تا زماني كه رهبري حاميان اسد را ايران هدايت مي كند اسرائيل و غرب نمي توانند روياهاي خود را تحقق بخشند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14