(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 شهریور 1390- شماره 20008

چهره هاي سياسي و مذهبي از روز قدس مي گويند
فرياد آزادي قدس در بهار بيداري اسلامي



چهره هاي سياسي و مذهبي از روز قدس مي گويند
فرياد آزادي قدس در بهار بيداري اسلامي

تنظيم و گرد آوري: فريده شريفي
اشاره
مسلمانان جهان امسال در روز جهاني قدس درحالي فرياد «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» سر مي دهند كه بيداري اسلامي نويد خاورميانه اي جديد منهاي رژيم صهيونيستي و سلطه آمريكاي جهانخوار را مي دهد.
روز قدس امسال فرياد حمايت از مظلومان جهان به ويژه مردم بحرين و يمن است.
حذف فرعون مصر از معادلات سياسي به عنوان يكي از محوري ترين حاميان اشغالگر قدس ضربه مهلكي بر حيات سنگين رژيم صهيونيستي وارد كرد و علاوه بر آن قيام مردم ديگر كشورهاي مسلمان كه سران آنها غالبا از طرفداران و حاميان اين رژيم بودند مزيد بر علت شد تا نفس هاي غاصبان قدس به شماره بيفتد.
روز قدس كه در دوران غربت مسلمانان در فلسطين اشغالي توسط حضرت امام خميني(ره) بنيان گذاشته شد، رفته رفته به همه جاي اسلام راه يافت و خيابان هاي تهران تا شرق آسيا و غرب آفريقا را درنورديد و ملت مسلمان فلسطين را از هويت ملي گرايانه به هويتي اسلام خواهانه تبديل كرد و از فرداي اين هويت، دستاورد مبارزه روزبه روز ملموس تر و اميدآفرين تر شد.
روز جهاني قدس با پرده برداشتن از جنايات استكبار جهاني، مردم جهان را از عمق جنايات آنان آگاه كرد و خواب صهيونيست ها مبني بر تصرف از نيل تا فرات را آشفته ساخت.
جهاني شدن روز قدس و استقبال مسلمانان و نهادينه شدن آن در رفتار سياسي مسلمانان به مسئله اي بازگشت ناپذير تبديل شده است و اميد مي رود كه تاروپود صهيونيست ها با فريادهاي ملت هاي مسلمان درهم پيچيده شود و فروپاشي اين رژيم به زمان نهايي آن نزديك تر شود.
روز قدس امسال حال و هوايي ديگر دارد و همزمان است با بهار بيداري اسلامي در كشورهاي عربي. امسال همه جهان يك صدا نه تنها سرود آزادي قدس كه شعار آزادي جهان اسلام را سر مي دهند. انديشمندان و متفكران سياسي و فرهنگي جهان اسلام در آستانه سي ودومين سال برپايي روز جهاني قدس بيداري اسلامي و تغييرات كنوني در مناسبات جهاني را تجلي تفكرات و انديشه هاي امام خميني(ره) دانستند و پيش بيني كردند كه با توجه به موج بيداري اسلامي روز قدس امسال از نظر گستردگي و ارسال پيام ويژه به جهانيان متفاوت تر و باشكوه تر از سال هاي گذشته خواهد بود.
مشروح اين سخنان پيش روي شماست. سرويس خارجي
روز افشاي جنايات استكبار جهاني
«سيف الله ملاجان اف» محقق تاجيك روز قدس را روز افشاي جنايات رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني عنوان مي كند و مي گويد، روز قدس مردم جهان را از جنايات صهيونيست ها كه با حمايت غربي ها صورت مي گيرد آگاه كرد و با همصدا كردن فريادهاي پراكنده در حمايت از فلسطينيان زمينه را براي نابودي اسرائيل و بازگشت آوارگان به سرزمين هاي مادري شان فراهم كرد.
روز قدس فرصت مناسبي است كه هر فرد آزاده اي صرف نظر از تعلق مذهبي و ديدگاه سياسي حمايت خود را از ملت سربلند و قهرمان فلسطين اعلام كند و اشغالگران قدس را در تحقق اهداف نژادپرستانه و استكباري شان ناكام سازند. ما در هر نقطه اي از جهان كه باشيم بايد عليه ظلم و پايمال شدن حقوق خود به پا خيزيم و با صداي بلند اعتراض خود را به گوش جهانيان برسانيم.
قدس آزاد مي شود
شيخ احمد روسناك رئيس شوراي اسلامي جامعه مسلمانان لهستان مي گويد، امام خميني(ره) با اعلام روز جهاني قدس مسلمانان جهان را نسبت به حمايت از فلسطين و قدس آگاه كرد و ان شاءالله به زودي با ادامه راه امام خميني(ره) شاهد آزادي قدس شريف خواهيم بود. وي حوادث اخير و بيداري اسلامي در منطقه را برگرفته از تفكرات و انديشه هاي امام خميني(ره) مي داند و اضافه مي كند آنچه امروز در منطقه شاهد هستيم آينده نگري حضرت امام را ثابت كرد.
شيخ احمد روسناك از مسلمانان سراسر جهان مي خواهد با شركت گسترده در راهپيمايي روز قدس به غرب و رژيم صهيونيستي ثابت كنند كه فلسطينيان تنها نيستند.
محكوم كردم ظلم و ستم اسرائيل
خاخام «آهرون كرهن» سخنگوي يهوديان ارتدوكس موسوم به «نتوري كارتا» مي گويد، روز جهاني قدس، روز حمايت از مردم فلسطين و محكوم كردن ظلم و ستم اسرائيل عليه ساكنان اصلي سرزمين فلسطين است.
من و دوستان يهودي ارتدوكسم مخالف صهيونيسم و اصل موجوديت رژيم اسرائيل هستيم و به همين دليل هر سال در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت مي كنيم.
اين خاخام سرشناس يهودي كه در لندن پايتخت انگليس زندگي مي كند تصريح مي كند، ما حمايت خود را از مردم تحت ستم فلسطين اعلام و با آنان ابراز همدردي مي كنيم. اكثر نهادهاي اصيل مذهبي يهودي در دنيا مخالف فرقه سياسي صهيونيسم و چيزي به نام رژيم اسرائيل هستند.
«لس لويدو» استاد دانشگاه و از رهبران سازمان يهوديان ضدصهيونيست نيز درباره انگيزه اش براي حضور در مراسم روز قدس مي گويد، همه ما با نژادپرستي و استعمار مخالف هستيم و رژيم اسرائيل را سمبل نژادپرستي و آپارتايد مي دانيم.
وي اضافه مي كند، اسرائيل يك پروژه افراطي و نژادپرستانه نيمه كاره است و صهيونيست ها سعي دارند اين پروژه را با ادامه پاكسازي نژادي و مذهبي ساكنان اصلي سرزمين فلسطين تكميل كنند.
احياي مسئله فلسطين
نزار جعفر استاد دانشگاه كويت روز قدس را روز احياي مسئله فلسطين عنوان مي كند و مي گويد، امام خميني(ره) با اعلام روز قدس مسئله قدس و فلسطين را در جهان اسلام احيا كرد.
وي مي افزايد، حضرت امام با اعلام روز قدس مسئله فلسطين را از فراموشي نجات داد و مسلمانان جهان را به حمايت از قدس، مسجدالاقصي و قبله گاه اول مسلمين فراخواند.
اگر ابتكار و خلاقيت امام خميني(ره) در اعلام اين روز براي حمايت از مردم فلسطين نبود چه بسا كه تاكنون مسئله فلسطين و قدس به فراموشي سپرده شده بود و تنها يادي از اين مردم در اذهان باقي مانده بود.
اين استاد دانشگاه امام خميني(ره) را الگوي مردم جهان در مبارزه با ظلم معرفي مي كند و مي گويد، پيروزي انقلاب اسلامي چراغ هدايتي بود براي مردم منطقه كه هم اكنون ما شاهد تحقق آن در انقلاب هاي اخير در خاورميانه و شمال آفريقا هستيم.
وي خاطرنشان مي كند، روز قدس امسال متفاوت تر و باشكوه تر از سال هاي گذشته خواهد بود.
پيروزي مسلمانان جهان
«اختر مهدي» انديشمند هندي معتقد است امام خميني(ره) با اعلام روز جهاني قدس، حمايت از قدس و فلسطين را جهاني كرد. وي با اشاره به بيداري اسلامي ملت هاي منطقه تأكيد مي كند، بدون ترديد تأثير انديشه هاي امام خميني(ره) در مردم منطقه باعث وقوع اين انقلاب ها در منطقه شد و تجلي ديدگاه امام در افكار عمومي كشورهاي عربي به خوبي مشخص است.
اين انديشمند هندي اضافه مي كند، ملت هاي مسلمان با احساس مسئوليت نسبت به مردم جهان امسال باشكوه تر در مراسم روز قدس شركت مي كنند و با توجه به بيداري اسلامي كه در منطقه ايجاد شده است به فلسطيني ها ثابت مي كنند كه تنها نيستند و از حمايت ميليوني ملت هاي مسلمان برخوردارند.
اختر مهدي ابراز اميدواري مي كند كه با ادامه راه امام خميني پيروزي از آن مسلمانان جهان شود.
وي همچنين مي گويد، حضور گسترده در مراسم روز قدس پايه هاي رژيم صهيونيستي را خواهد لرزاند و اين رژيم پوشالي را به نابودي نزديك تر خواهد ساخت.
آگاه تر شدن مردم
«احتشام حق» عضو سازمان مدني مبارزه با فاشيسم و امپرياليسم انگليس و از حاميان فلسطين مي گويد، حضور اقشار مختلف مردم و فعالان مدني انگليس در مراسم امسال روز جهاني قدس نشان خواهد داد كه مردم نسبت به قبل، بيشتر از جنايات رژيم صهيونيستي آگاه شده اند و خواستار محاكمه سران رژيم صهيونيستي به عنوان جنايتكار جنگي هستند.
وي همزمان با برگزاري روز قدس، تحريم كالاهاي اسرائيلي و همچنين شركت هاي خارجي كه با رژيم صهيونيستي رابطه نزديكي دارند را ضروري مي داند و اضافه مي كند، در دوران حاكميت رژيم آپارتايد در آفريقاي جنوبي فعالان مدني با برگزاري تظاهرات، تحصن، تحريم و اقدامات اعتراض آميز مبارزه با اين رژيم را آغاز كردند و باعث سرنگوني آن شدند در شرايط كنوني هم تمامي ملت هاي مسلمان و آزاديخواه جهان بايد چنين رفتاري را مقابل رژيم نژادپرست صهيونيستي درپيش بگيرند و با تحريم، قطع رابطه و حركات اعتراضي اين رژيم را به ستوه آورند. رژيم صهيونيستي يك رژيم اشغالگر و نژادپرست است و جامعه بين المللي بايد جلو اقدامات غيرانساني اين رژيم را بگيرد.
روز جهاني قدس فرصت مناسبي است كه نهادها و گروه هاي مدافع حقوق بشر فعاليت هاي تبليغاتي خود در مورد جنايات اسرائيل و مظلوميت مردم فلسطين را افزايش دهند. برگزاري مراسم روز جهاني قدس باعث افزايش اطلاع افكار عمومي در مورد مسئله فلسطين شده است.
اتحاد بين مسلمانان جهان
شيخ «محمد حسن مولوي الازهري» رئيس حزب آزادي و خطيب مسجد رحمانيه در سريلانكا نامگذاري روز قدس از سوي حضرت امام خميني(ره) را احياكننده مسئله قدس و اسلام مي داند و مي گويد، امام خميني(ره) با حمايت از مردم فلسطين و اعلام جمعه آخر ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس خطر صهيونيسم جهاني را به جهانيان يادآور شد و همگان را به حمايت از فلسطين و قدس دعوت كرد.
وي اضافه مي كند، بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با تأكيد بر اتحاد بين مسلمانان جهان براي مقابله با جبهه استكبار و ظلم از مسلمانان مي خواهد براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين متحد شوند و با رژيم اشغالگر قدس مبارزه كنند.
رئيس حزب آزادي سريلانكا انقلاب هاي اخير در منطقه خاورميانه را الگو گرفته از انقلاب اسلامي ايران و انديشه هاي حضرت امام مي داند و مي گويد: با توجه به بيداري اسلامي كه در منطقه به وجود آمده است ما شاهد حضور بي سابقه ملت مسلمان جهان در روز قدس امسال خواهيم بود.
اميد ملت ها براي رهايي قدس
«جعفر عبدالسلام» استاد حقوق بين الملل دانشگاه الازهر مصر در آستانه سي و دومين سالگرد روز جهاني قدس با اشاره به تحولات اخير در كشورهاي اسلامي و تاثير آن بر مسئله فلسطين مي گويد: روز قدس امسال صفحه جديدي بر تاريخ مسئله فلسطين رقم خواهد زد و بسياري از معادلات منطقه و جهان را تغيير خواهد داد.
اكنون كه نظام وابسته به غرب و رژيم صهيونيستي حسني مبارك سقوط كرده، ايران و مصر جديد مي توانند ضمن بازسازي روابط ميان دوطرف در زمينه حمايت از مسئله فلسطين و قدس اقدامات اساسي انجام دهند.
مصر جديد در كنار ايران به پيشرفت هاي زيادي دست خواهد يافت و نقش محوري خود در جهان عرب را به دست خواهد گرفت و همين مسئله در حمايت از مردم مظلوم فلسطين تاثير زيادي خواهد گذاشت.
وي تاكيد مي كند، هماهنگي دو كشور محوري در جهان اسلام قطعا مسئله فلسطين را به نتيجه مطلوب خواهد رساند و رژيم صهيونيستي را از ميان برخواهد داشت.
تولد منطقه اسلامي جديد
«عبدالرحمن النقيب» استاد دانشگاه المنصور مصر نيز روز قدس امسال را سرآغاز تولد يك منطقه اسلامي ارزيابي مي كند و مي گويد: تنها راه آزادي قدس اتحاد همه ملت هاي اسلامي است.
ملت مصر قطعا در آينده خود نه فقط در روابط خود با آمريكا و اسرائيل بازنگري مي كند بلكه براي برقراري رابطه بسيار مستحكم و گرم با ايران برنامه ريزي خواهد كرد.
وي با بيان اينكه روابط مستحكم بين ايران و مصر منافع بسيار زيادي براي ملت فلسطين و قدس شريف خواهد داشت تصريح مي كند، تغييرات پس از فروپاشي نظام سابق مصر درباره ايران كاملا مشهود و قابل رؤيت است.
اهتمام و تلاش امام خميني(ره) براي آزادي قدس شريف و تمام سرزمين هاي فلسطين حاكي از عمق باورهاي ايماني و اعتقادات اسلامي حقيقي ايشان است.
وي بيداري اسلامي در منطقه را فرصتي مناسب و بسيار بزرگ براي مسلمانان در تحقق رويكردها و اعتقادات اصيل خود براي آزادي فلسطين عنوان مي كند و مي گويد: ما اكنون در مرحله يك تولد جديد قرار داريم و روز قدس امسال سرآغاز تولد يك منطقه اسلامي خواهد بود.
احياي فرهنگ اسلامي
سناتور اكرم زكي معاون سابق وزارت خارجه پاكستان درباره تحولات اخير در خاورميانه و شمال آفريقا و تاثير آن بر قضيه فلسطين مي گويد: بدون شك اين تغييرات بي تاثير از ورود انديشه امام راحل به عرصه رقابت با مكاتب فكري و مادي دنياي غرب نبوده و امام خميني(ره) به عنوان رهبر بزرگ مسلمانان همواره به دنبال احياي فرهنگ اسلامي دركل جهان بود.
نامگذاري جمعه آخر ماه مبارك رمضان از سوي حضرت امام خميني(ره) به عنوان روز جهاني قدس از ابتكارات امام بود و يك رويداد بزرگ تاريخي به شمار مي آيد. امام خميني با اين اقدام خود موضوع فلسطين را احيا كرد.
وي ابراز اميدواري مي كند كه با توجه به وقوع انقلاب هاي اخير در منطقه امسال شاهد برپايي هرچه باشكوه تر روز قدس در سراسر كشورهاي جهان به ويژه كشورهايي كه در آنها انقلاب به وقوع پيوسته باشيم.
نقش پيامبر گونه
سيدعلي فضل الله فرزند مرحوم علامه سيد محمد حسين فضل الله روحاني برجسته لبناني با اشاره به نقش پيامبر گونه امام خميني(ره) در احياي مسئله فلسطين مي گويد، امام خميني(ره) با اعلام روز جهاني قدس ثابت كرد كه مي توان با اتحاد امت اسلامي، فلسطين را از اشغال صهيونيست ها خارج كرد، همان طور كه مسلمانان صدراسلام توانستند با رهبري پيامبر بزرگ اسلام(ص) مكه را از مشركين پاكسازي و فتح كنند.
روز قدس با اتحاد كل مسلمانان جهان روز پيوند دوباره فلسطين اشغالي به پيكره امت اسلامي است.
امام خميني(ره) به خوبي اهميت قدس و مسئله فلسطين را دريافته بود و در برابر تلاش هاي استكبار و برخي حكام عربي براي از بين بردن مسئله فلسطين ايستاد و با اعلام آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان درهرسال براي زنده نگه داشتن اين مسئله، آن را به جايگاه حقيقي خود برگرداند.
شعار محوري انقلابيون
علاء الدين زعتري انديشمند سوري تعيين روز جهاني قدس از سوي امام خميني(ره) را منشا اصلي بيداري اسلامي در منطقه مي داند و تاكيد مي كند: جنايت هايي كه امروز در فلسطين در نتيجه اشغالگري صهيونيستها اتفاق مي افتد ملت هاي مسلمان را در مقابل يك مسئوليت بزرگ قرار داده است.
وي تصريح مي كند، روز جهاني قدس فرصتي است كه فرياد بلند ملت هاي اسلامي و آزاده براي نجات ملت فلسطين از اشغالگران صهيونيستي بايد طنين انداز شود و اين روز بايد شاخص حركت و اتحاد ملت هاي مسلمان قرار گيرد.
اين انديشمند سوري آزادي قدس شريف را شعار اصلي انقلابيون منطقه عنوان مي كند و مي افزايد: روز جهاني قدس به عنوان نماد حمايت از مسئله فلسطين در روح و جان انقلاب ها و خيزش هاي اخير در منطقه است.
چراغ تابناك هدايت
قاسم الهاشمي عضو كنگره جهاني حمايت از ملت بحرين روز جهاني قدس را به عنوان نماد تجديد بيعت امت اسلامي با امام خميني(ره) عنوان مي كند و مي گويد، امام خميني(ره) با اعلام اين روز مستكبران جهان را به چالش كشيد و آمريكا و صهيونيسم جهاني را به عنوان اصلي ترين دشمنان اسلام معرفي كرد.
حضرت امام(ره) اولين كسي بودند كه خطر آمريكا و اسرائيل را براي مسلمانان تبيين كردند و چراغ تابناك هدايت براي شناخت مسئله فلسطين و قدس بودند.
ملت بحرين نوري را كه امام خميني(ره) روشن كرده بود ادامه داده و تبعيت كردند و در مقابل استكبار جهاني قدعلم كردند ما افتخار مي كنيم كه در لبيك به فرمان امام خميني(ره) در روز برگزاري مراسم جهاني قدس شهيدي تقديم انقلاب كرديم. شهيد «شاخوري» براثر شليك نيروهاي سفارت آمريكا در بحرين و نيروهاي دولتي آل خليفه در روز قدس به شهادت رسيد كه در بحرين به شهيد قدس معروف است.
تقاضاي ملت بحرين از مسلمانان جهان اين است كه در روز قدس به ياري مردم مظلوم فلسطين بشتابند و از قدس دفاع كنند.
آزادي ملت فلسطين
سيد «تيلميز حسنين رضوي» عضو شوراي علماي مسلمان آمريكا با اشاره به موج بيداري اسلامي در منطقه، مشاركت بي سابقه مردم در راهپيمايي روز قدس امسال را پيش بيني كرده و مي گويد، بيداري اسلامي در منطقه و سقوط حكومت هاي ديكتاتور تأثير بسزايي در آينده فلسطين دارد و باعث آزادي ملت فلسطين خواهد شد.
به اعتقاد وي حضور در مراسم روز جهاني قدس وظيفه هر مسلماني است و مسلمانان بايد در اين مراسم اتحاد و همبستگي خود را به نمايش بگذارند و به جهان ثابت كنند كه دست از برادران ديني خود برنمي دارند و همواره حامي و پشتيبان آنان خواهند بود.
اين مبلغ اسلامي آمريكايي تأكيد مي كند، نه تنها مردم منطقه كه در كشورشان انقلاب به وقوع پيوسته بلكه مردم سراسر جهان بايد در مراسم جهاني قدس شركت كنند تا به اشغالگران اسرائيلي نشان دهند كه زورگويي، اشغالگري و جنايت آنها بي پاسخ نخواهد ماند.
روز تاريخي
شيخ «حسن موسي» امام جماعت مسجد استكهلم سوئد ضمن دعوت از مسلمانان سراسر جهان براي مشاركت گسترده در روز قدس مي گويد، باتوجه به بيداري اسلامي، جهان شاهد مشاركت گسترده و بي سابقه در همبستگي با ملت فلسطين در روز قدس خواهد بود.
امام خميني(ره) با اعلام روز جهاني قدس حمايت از ملت مظلوم فلسطين را جهاني كرد و آنچه امروز در منطقه خاورميانه به ويژه در مصر، تونس، ليبي، بحرين شاهد هستيم از بركات انقلاب اسلامي ايران است.
ملت هاي منطقه در انقلاب هاي خود از انديشه ها و افكار امام خميني(ره) الگو گرفتند و در مقابل ظلم و ديكتاتوري قيام كردند.
اين روحاني برجسته سوئد از روز قدس به عنوان روز تاريخي ياد مي كند و مي افزايد، مردم با حضور گسترده خود در روز قدس نشان خواهند داد كه در مقابله با استكبار جهاني و صهيونيسم جدي هستند و برخواسته ملت فلسطين كه بازگشت به سرزمين اصلي شان است اصرار مي ورزند.
به بارنشستن تلاش امام
«عماد سيداحمد» معاون رئيس جمهور سودان تأكيد مي كند كه جهان به زودي ثمره تلاش هاي امام خميني(ره) در قبال مسئله فلسطين را خواهد ديد.
وي در آستانه سي و دومين سال برگزاري روز جهاني قدس اعلام اين روز توسط امام خميني(ره) را سبب احياي قدس و فلسطين در ذهن ملت هاي مسلمان مي داند و اضافه مي كند، قدس شريف محور تمام تحولات اخير در منطقه است و با نگاهي به انقلاب هاي اخير در خاورميانه و شمال آفريقا مي توان دريافت كه بخش اصلي تحركات مردم به مسئله آزادي قدس شريف بازمي گردد.
يكي از خواسته هاي اصلي انقلابيون نابودي صهيونيسم و بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين هايشان است و مردم منطقه با لبيك گفتن به فرمان امام مبارزه همه جانبه را با دشمن صهيونيستي آغاز كردند كه نمونه بارز آن را در تظاهرات و اعتراض هاي جدي مسلمانان نسبت به صهيونيست ها مشاهده مي كنيم، به نحوي كه سران تل آويو از ترس فروپاشي هر روز نشست اضطراري برگزار مي كنند و تصميم هاي متعدد مي گيرند.
باشكوه تر از سال هاي قبل
«انيس فوزي قاسم» حقوقدان اردني معتقد است، روز قدس امسال با توجه به پيروزي انقلاب مردمي در كشورهاي منطقه باشكوه تر از سال هاي قبل برگزار خواهدشد.
وي مي گويد: اعلام روز قدس ازسوي حضرت امام خميني(ره) ثابت كرد كه حمايت از فلسطين از اولويت هاي انقلاب اسلامي ايران بوده و خواهدبود. قيام هاي مردمي در مصر، تونس، يمن، ليبي و اردن تشابه زيادي با انقلاب اسلامي ايران دارند و در تمام اين انقلاب ها مردم عليه ديكتاتوري قيام كردند و آنچه كه مردم اين كشورها را به قيام و انقلاب تشويق كرد الهام گرفتن از انديشه هاي امام خميني(ره) بود. امام خميني(ره) با اعلام روز قدس مسئله فلسطين را آن چنان در اذهان مردم جهان جا انداخت كه هيچ گاه اين مسئله فراموش نخواهدشد و مسلمانان تا آزادي قدس شريف همچنان ايستادگي مي كنند و دشمن صهيونيستي را مجبور به اخراج از سرزمين فلسطين خواهندكرد.
منبع : خبرگزاري ها

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14