(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 شهریور 1390- شماره 20008

معترضان در تل آويو دوباره به خيابان ها ريختند
200 ديپلمات آمريكايي از پاكستان اخراج مي شوند
عواقب كودتاي 28 مرداد
خيمه قذافي در آتش انقلابيون سوخت
هشدار شيخ الازهر به صهيونيست ها از خشم ملت مصر بترسيد
مذاكرات رهبر كره شمالي با مدودف در سيبري
آتش زدن خودرو در برلين وارد نهمين روز شد
قتل يك سياهپوست ديگر در انگليس پليس: مردم خونسردي خود را حفظ كنند!
طرفداران بشار اسد در خيابان هاي دمشق آماده شهادت هستيم
تظاهرات مردم آمريكا دراعتراض به قتل يك سياهپوست
شهادت فرمانده جهاد اسلامي در حمله موشكي صهيونيست ها
تظاهرات عليه رژيم عبدالله صالح درشهرهاي يمن



معترضان در تل آويو دوباره به خيابان ها ريختند

معترضان در فلسطين اشغالي تظاهرات خود را با حمله به برخي ساختمان هاي متروكه از سر گرفتند تا اعتراض خود را به بحران مسكن نشان بدهند.
به گزارش خبرگزاري فارس، معترضان در فلسطين اشغالي تظاهرات خود را در اعتراض به وضعيت نابسامان اجتماعي و اقتصادي رژيم صهيونيستي از سر گرفتند.معترضان با حمله به ساختمان هاي متروكه و تحصن در آنها اعتراض خود را نسبت به بحران مسكن نشان دادند.
تظاهركنندگان اعلام كردند كه تا زمان تحقق خواسته هايشان دست از تحصن و اعتراض برنمي دارند و اين ساختمان ها را ترك نخواهند كرد.
اين در حالي است كه نيروهاي پليس با باتوم و گاز اشك آور با معترضان درگير شدند و اقدام به بيرون كردن اين افراد از ساختمان هاي متروكه كردند.

 



200 ديپلمات آمريكايي از پاكستان اخراج مي شوند

پاكستان دستور اخراج بيش از 200 ديپلمات آمريكايي از خاك اين كشور را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس وزارت خارجه پاكستان با ارسال يادداشتي به سفارت آمريكا در اسلام آباد، خواستار ترك بيش از 200 ديپلمات آمريكايي طي مدت معين شد.
برخي منابع دولتي به رسانه ها اعلام كردند كه پاكستان با به تنگ آمدن از رفتار غيرقانوني ديپلمات هاي آمريكا و سفر آنان به مناطق مختلف اين كشور بدون در نظر گرفتن قوانين اين كشور، به طور رسمي از سفارت آمريكا خواست كه بيش از 200 ديپلمات آمريكايي ظرف مدت 30 تا 40 روز خاك اين كشور را ترك كنند.روزنامه «امت» چاپ پاكستان نيز در گزارشي اعلام كرد كه «كامرون مونتر» سفير آمريكا براي بررسي اين موضوع تعطيلات خود را نيمه تمام گذاشت و به اسلام آباد بازگشت.

 



عواقب كودتاي 28 مرداد

پروفسور حميد مولانا
اين هفته 58 سال از كودتاي آمريكا- انگليسي 28مرداد 1332 عليه مردم ايران (كه محمدرضا پهلوي را بار ديگر به تخت و تاج رساند ولي مشروعيت نظام شاهنشاهي را در ايران به كلي از بين برد) مي گذرد، كودتاي سرنوشت سازي كه عواقب مهمي در سطح ملي و بين المللي در برداشت. كودتاي 28مرداد يكي از بزرگترين اشتباهات آمريكا در خاورميانه بود. اين كودتا پرده از انگيزه هاي سلطه گرايانه ايالات متحده در اين منطقه برداشت و چهره ديگري از استكبار جهاني را به ملت ايران و مسلمانان جهان نمايان ساخت. آمريكا براي اولين بار رسما در مقابل ايرانيان همانند انگليس و روسيه و فرانسه به عنوان يك قدرت استعماري شناخته شد كه براي حفظ منافع خود از هيچ گونه تجاوزي خودداري نمي كند. اين كودتا بيش از هر چيز ديگر به مشروعيت رژيم پهلوي براي هميشه خاتمه داد و بدين ترتيب هسته هاي انقلاب اسلامي ايران را آبياري كرد. يك ربع قرن بعد با سقوط طاغوت و با پيروزي و استقرار نظام اسلامي مبتني بر ولايت فقيه فصل جديدي در تاريخ ايران آغاز شد. اين آغاز بيداري مسلمانان و در حقيقت همه محرومان استعمارزده دنيا و شروع يكي از بزرگترين تحولات و دگرگوني ها در روابط بين الملل بود، كه تا امروز ادامه دارد.
انقلاب اسلامي ايران معادلات قدرت را در سطح جهاني به هم زد و دنياي دو قطبي را متزلزل ساخت. دين و توحيد بار ديگر عامل بزرگي در سياست جهاني گرديد و هنوز بيش از يك دهه از پيروزي انقلاب اسلامي نگذشته بود كه يكي از دو امپراتوري و ابرقدرت جهان كه پس از خاتمه جنگ جهاني دوم به وجود آمده بودند، يعني نظام شوروي و اقمار آن در اروپاي شرقي و آسياي مركزي، سقوط كرد و به كلي از هم پاشيد. اروپا و دنياي غرب كه در سال 1918 ميلادي با پايان جنگ جهاني اول و شكست امپراتوري عثماني و مسلمانان به قول چرچيل «پس از قرن ها نفس راحت مي كشيد» دقيقا 60 سال بعد با پيروزي انقلاب اسلامي با مشكلات زيادي روبه رو شد. اين انقلاب در حقيقت يك ضربه برگشت در مقابل دخالت هاي غيرمشروع غرب در امور مسلمانان بود. تغييراتي كه دنيا از زمان كودتاي 28مرداد تا امروز به خود ديده است، بدون شك بزرگترين تحولات سياسي، اقتصادي و اجتماعي بشر در اين مدت كوتاه بوده است.
كودتاي 28 مرداد به دو جهت يك نقطه عطف در روابط بين الملل به شمار مي رود. در مرحله اول اين كودتا كه به دست برادران دالس، جان فوستر دالس وزير امورخارجه وقت امريكا و برادراو آلن دالس رئيس آژانس اطلاعات و جاسوسي ايالات متحده(سيا) و وينستون چرچيل نخست وزير انگليس برنامه ريزي شد، سرآغاز يك سلسله كودتاهاي نظامي ديگر آمريكا در نقاطي مانند گواتمالا، شيلي، ويتنام و كنگو شد و آتش جنگ سرد بين شوروي و دنياي غرب را به مدت چندين دهه روشن نگه داشت. اين دخالت هاي نظامي كه اغلب به بهانه ترس و جلوگيري از توسعه كمونيسم عملي مي شد اين فرصت را ايجاد كرد كه شوروي بيش از پيش نفوذ خود را بر كشورهاي اقمار گسترش داده و شورش هاي مردمي در مجارستان، آلمان شرقي، و چكسلواكي سابق را با تانك و توپ سركوب كند و قدرت هاي استعماري اروپا نيز مانند انگليس و فرانسه براي حفظ آخرين مستعمرات خود با كشورهائي چون آرژانتين، مصر و الجزاير وارد جنگ شدند. جنگ انگليس و فرانسه عليه مصر در كانال سوئز، جنگ انگليس عليه آرژانتين بر سر جزاير فالكلند، تجاوز نظامي فرانسه عليه آزاديخواهان هند و چين و الجزاير و حملات مداوم صهيونيست ها عليه مردم فلسطين همه نشانه هائي از سلطه گرائي قدرت ها در اين دوران است. در خاتمه، با سقوط شوروي عامل ترس از لولوي كمونيسم از صحنه جهاني پرچيده شد ولي اسطوره ترس از اسلام و «تروريسم جهاني» جايگزين آن گرديد.
مرحله دوم و مهم كودتاي 28 مرداد، عامل اقتصادي و رقابت قدرت هاي بزرگ در دست اندازي به منابع طبيعي «جهان سوم» و در اين مورد طمع آمريكا و كارتل هاي بزرگ نفتي براي دسترسي به منابع انرژي و نفت ايران بود. ملي شدن صنعت نفت ايران در سال 1329 دست شركت نفت انگليسي را از ايران كوتاه كرد ولي كودتاي 28 مرداد همين كمپاني نفت انگليسي را به اضافه كنسرسيومي از شركت هاي نفت آمريكا و فرانسه و هلند به ايران بازگرداند. در حقيقت اين كودتا ريشه هاي خود را در سياست امپرياليستي «ديپلماسي توپ و تفنگ» سياست خارجي آمريكا در سال هاي رئيس جمهوري ويليام مكينلي و تئودور روزولت در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بيستم داشت كه اين بار از مناطق اقيانوس آرام به خاورميانه سرايت و انتقال پيدا مي كرد. كودتاي 28 مرداد طمع توسعه گرائي آمريكا را فزوني بخشيد. ظهور نومحافظه كاران در صحنه سياست ايالات متحده و جنگ هاي خليج فارس و عراق و افغانستان در دو دهه اخير ادامه اين استراتژي آسيب پذيري است كه امروز وضع مالي و بودجه ملي آمريكا را به بحراني ترين شرايط آن در تاريخ اين كشور كشانده و بدهي نظام را به 3/14 تريليون دلار افزايش داده است. نه تنها دلار آمريكا حاكميت جهاني خود را از دست داده بلكه ارزش آن نسبت به نيم قرن گذشته 45 درصد كاهش يافته است. وضعيت اقتصادي اتحاديه اروپا و ارزش يورو نيز بهتر از آمريكا نيست.
از يك جهت، قرن بيستم، قرن كودتاها، انقلابات، جنگ هاي بين المللي و اضمحلال و نابودي امپراتوري ها بود. در اين قرن در ايران دو انقلاب (انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامي ايران) و سه كودتا (كودتاي محمدعلي شاه قاجار عليه مشروطه خواهان به حمايت روسيه، كودتاي سيدضياءالدين طباطبائي و رضاخان پهلوي عليه قاجار به پشتيباني انگليس و كودتاي آمريكا- انگليسي 28 مرداد عليه يك دولت ملي) به وقوع پيوست. كودتاي 28 مرداد و انقلاب اسلامي ايران دو روي يك سكه بودند، سكه اي كه امپراتوري آمريكا هرگز به عواقب آن فكر نكرد.

 



آخرين سنگرهاي ديكتاتور به دست مخالفان افتاد
خيمه قذافي در آتش انقلابيون سوخت

انقلابيون ليبي در سومين روز از نبرد خود، آخرين سنگرهاي ديكتاتور سبز قاره آفريقا را پس از 6 ماه فتح كردند و خيمه قذافي را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، انقلابيون ليبي 8 روز پيش از موعد مقرر براي برگزاري چهل و دومين سالگرد به قدرت رسيدن قذافي پس از عمليات موسوم به «عروس دريايي» با انتقال مخفيانه سلاح و سازماندهي كادرهاي خود در طرابلس توانستند پايتخت كشورشان را از لوث وجود مزدوران معمر قذافي پاكسازي كنند.
مخالفان قذافي سه شنبه شب بعد از درگيري هاي سنگيني مجتمع باب العزيزيه (مقر قذافي) را به تصرف خود درآوردند.
براساس اين گزارش، انقلابيون ليبيايي از چهار محور و مخصوصاً از باب النصر حمله خود را به مجتمع باب العزيزيه كه علاوه بر كاخ رياست جمهوري سه پادگان را دربر مي گرفت آغاز كرده و توانستند محل اقامت معمر قذافي ديكتاتور سبز ليبي موسوم به «بيت الصمود» (خانه استقامت) را تصرف كنند.
گزارش خبرگزاري ها حاكي است، مخالفان قذافي پس از بمباران هاي شديد ناتو و تخريب برخي از ديوارهاي مجتمع باب العزيزيه و تيراندازي هاي سنگين طرفين، با فرياد الله اكبر وارد محوطه آن شده و سجده شكر به جاي آوردند.
انقلابيون ليبي پس از آن به آتش زدن خيمه معروف قذافي در محوطه مقابل بيت الصمود كه قذافي در آن از ميهمانان خود پذيرايي مي كرد، مبادرت ورزيدند.
گزارش هاي دريافتي و تصاوير نشان داده شده از محل تصرف كاخ قديمي ترين ديكتاتور آفريقا، نشان مي دهد كه انقلابيون ليبي با ورود به دفتر كار قذافي، پرچم خود را بر فراز آن به اهتزاز درآوردند و مجسمه وي را لگدكوب كردند.
انقلابيون ليبي پس از تسلط بر دفتر كار و خانه معمر قذافي هيچ ردپايي از وي و خانواده اش نيافتند و اقدام به زير آوردن تصاوير و پوسترهاي وي كردند.
همچنين با تصرف بيت الصمود، تنديس معروف به «مجسمه طلايي ليبي» كه قذافي به مناسبت حمله آمريكا به كاخش آن را در محوطه روبه روي آن نصب كرده بود، از سوي انقلابيون تخريب و به زير افكنده شد.
به گفته انقلابيون، قذافي و طرفدارانش از انظار پنهان شده اند و كسي از محل اختفاي ديكتاتور خبر ندارد.
«عبدالحكيم بلحاج» رئيس شوراي نظامي انقلابيون طرابلس در گفت وگو با «الجزيره» گفت: باب العزيزيه به طور كامل در دست ماست، اما اثري از قذافي در آن وجود ندارد.«سرهنگ احمد عمرباني» سخنگوي انقلابيون در طرابلس نيز گفت: ما نه اثري از قذافي و نه از فرزندانش در باب العزيزيه پيدا نكرديم و كسي نمي داند كه كجا هستند ولي اين را پيش بيني مي كنيم كه در صورت تسليم نشدن وي نبرد آينده در شهر «سرت» باشد.
در اين حال معمر قذافي ديكتاتور ليبي با وجود اينكه آخرين سنگر خود را در طرابلس از دست داد، در يك پيام صوتي كه از دو شبكه ماهواره اي «العوامه» و «الراي» پخش شد، تاكيد كرد كه عقب نشيني وي از باب العزيزيه، يك تاكتيك است!
به گزارش خبرگزاري فرانسه از طرابلس، قذافي در اين پيام اعلام كرد: من به صورت ناشناس و بدون اينكه مردم مرا ببينند، در طرابلس گشت زدم و ديدم كه جوان ها براي دفاع از شهر خودشان آماده اند.
قديمي ترين ديكتاتور جهان كه بر چهارمين كشور پهناور قاره آفريقا حكومت مي كند، هنوز شكست خود را از انقلابيون نپذيرفته است.
اين سخنان ديكتاتور ليبي پس از آن صورت گرفت كه در نبرد سه روزه انقلابيون براي تصرف طرابلس و باب العزيزيه تاكنون 400 نفر كشته و بيش از 2000 نفر زخمي شده اند.
انتقال مقر حكومت موقت ليبي
«محمود جبرئيل» نايب رئيس شوراي انتقالي ليبي كه در دوحه پايتخت قطر به سر مي برد، گفت: پس از اعلام آزادسازي كشور، شوراي انتقالي ليبي، مقر خود را از بنغازي به طرابلس منتقل خواهد كرد و ظرف مدت يك ماه، دفتر موقت اجرايي يا دولت انتقالي را انتخاب خواهد كرد تا به امور كشور بپردازد.
به گفته وي، شورا دولت را موظف به اجراي انتخابات پارلماني براي تشكيل «مجلس ملي» (پارلمان) ظرف 240 روز از زمان آغاز سرنگوني رژيم خواهد كرد.
نايب رئيس شوراي انتقالي ليبي اضافه كرد: پارلمان آينده ليبي 200 عضو خواهد داشت و به محض آغاز به كار، شوراي انتقالي، از قدرت كناره گيري خواهد كرد.
جبرئيل متذكر شد: مهم ترين وظيفه پارلمان، انتخاب نخست وزير ظرف مدت 30 روز است و دولت كار خود را با گرفتن راي اعتماد از پارلمان آغاز خواهد كرد.
جبرئيل براي حضور در نشست اضطراري اتحاديه عرب هم اكنون در دوحه به سر مي برد.
شناسايي شوراي انتقالي
با به رسميت شناختن شوراي ملي انتقالي ليبي توسط پنج كشور ديگر، تعداد كشورهايي كه آن را به عنوان نماينده مشروع ليبي شناختند به 30 كشور رسيد.
به گزارش رويتر، 5 كشور روز سه شنبه براي به رسميت شناختن اين شورا اقدام كردند كه عبارتند از عراق، مغرب، بحرين، يونان و نيجريه.
براساس اين گزارش، پيشتر، آمريكا و اعضاي اتحاديه اروپا، اين شورا را به رسميت شناخته بودند و در ميان قدرت هاي بزرگ، روسيه گفته است كه شوراي ملي انتقالي را تنها نماينده بر حق مردم ليبي نمي داند، اما آن را به عنوان يك طرف مذاكرات به رسميت مي شناسد.
شبكه تلويزيوني «سي ان ان» در گزارشي از وضعيت ليبي پس از قذافي اعلام كرد: آمريكا و غرب بي صبرانه چشم انتظار دسترسي به نفت ليبي است.
به گفته اين شبكه خبري، كشورهاي اروپايي به شدت به صادرات نفت ليبي وابسته هستند و اين كشور با ذخيره 46 ميليارد بشكه نفت، منزلگاه بزرگترين ذخاير نفت قاره آفريقا محسوب مي شود.
آخرين خبرها
كساني كه وارد منزل قذافي در منطقه بن عاشور طرابلس شدند، با يك بيمارستان كاملا مجهز زيرزميني مواجه شدند.
¤ از محمود جبرئيل، مصطفي عبدالجليل و عبدالسلام جلود به عنوان جانشين آينده رهبري ليبي نام برده مي شود.
¤ يك كارشناس امنيتي آلمان: محاكمه قذافي مايه شرمندگي غرب خواهد بود.
¤ هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا، آمريكا و غرب را به استفاده از استراتژي ايجاد يك درگيري دروني در ليبي براي كنترل ذخاير نفتي آن متهم كرد.


 



هشدار شيخ الازهر به صهيونيست ها از خشم ملت مصر بترسيد

سرويس خارجي ـ
همزمان با برگزاري تحصن ضداسرائيلي مردم در قاهره، شيخ الازهر مصر به صهيونيست ها نسبت به شعله ور شدن آتش خشم ملت مصر در قبال جنايت هايشان هشدار داد.
«احمد الطيب» شيخ الازهر مصر طي بيانيه اي خطاب به صهيونيست ها گفت، از خشم ملت مصر بترسيد.
وي در اين بيانيه ضمن طلب رحمت براي شهداي مصر كه در حملات اخير صهيونيست ها به منطقه سينا به شهادت رسيده بودند از جوانان انقلابي مصر كه براي حفظ كرامت وطن خود قيام كردند و نگاه هاي مردم دنيا را به روحيه انقلابي جديد مصر جلب كردند درود فرستاد.
شيخ الازهر مصر از حكام عرب خواست به مطالبات مردم براي دستيابي به حقوق مشروعشان پاسخ مثبت دهند و به يادآورند كه خون و مال و آبروي مسلمانان حرمت دارد.
از سوي ديگر، هزاران نفر از مردم مصر در پنجمين روز اعتراض به كشته شدن سربازان مصري در مرز اين كشور با سرزمين هاي اشغالي در مقابل سفارت اسرائيل در قاهره به تحصن خود ادامه دادند.
تظاهركنندگان خواستار اخراج سفير اسرائيل از مصر و بازگرداندن سفير مصر از تل آويو شدند.
فعالان مصري خواستار برگزاري تظاهرات ميليوني مصري ها براي اخراج سفير رژيم صهيونيستي شدند. اين تظاهرات فردا برگزار مي شود. در همين رابطه يكي از اعضاي كانون وكلاي مصر از نخست وزير و وزيرخارجه اين كشور به دليل لغو قرار فراخواندن سفير مصر از تل آويو در دادگاه اداري شكايت كرد.
اين در حالي است كه ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي طي اظهاراتي اعلام كرد كه تل آويو بابت كشته شدن سربازان مصري از قاهره عذرخواهي نخواهد كرد.
همچنين مقتدي صدر رهبر جريان صدر اقدام مصري ها در مورد پايين آوردن پرچم رژيم صهيونيستي از سفارت اين رژيم در قاهره را ستود و تأكيد كرد، ما در كنار ملت مصر و آماده خدمتگزاري به آنها هستيم. وي افزود، ما در راه حمايت از ملت مصر از هيچ چيز دريغ نخواهيم كرد و جان و مال خود را صرف پيروزي آن خواهيم كرد.مقتدي صدر گفت، پايين آوردن پرچم نفرت انگيز اسرائيل نشانه بزرگي است و ما از خدا مي خواهيم اين اتفاق نقطه آغاز سقوط و براندازي اسرائيل باشد.

 



مذاكرات رهبر كره شمالي با مدودف در سيبري

رهبر كره شمالي با رئيس جمهور روسيه ديدار و در خصوص مسائل گوناگون از جمله از سرگيري مذاكرات شش جانبه گفت وگو كرد.
«كيم جونگ ايل»، رهبر كره شمالي ديروز در يك پايگاه نظامي واقع در سيبري با «ديميتري مدودف» ديدار و درباره از سرگيري مذاكرات هسته اي شبه جزيره كره گفت وگو كرد.پيش از آغاز اين مذاكرات كه پشت درهاي بسته انجام شد، دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر و به برخي سؤال ها پاسخ دادند.«تقويت مناسبات سياسي، اقتصادي، انساني و از سرگيري مذاكرات شش جانبه» از جمله محورهاي گفت وگوي طرفين است كه پيش از اين ديدار اعلام شده بود. مذاكرات شش جانبه كه از سال 2003 آغاز شده، پيش از اين در سال 2007 به دنبال انجام آزمايشات موشكي از سوي پيونگ يانگ، متوقف شد.

 



آتش زدن خودرو در برلين وارد نهمين روز شد

آتش زدن شبانه خودروها در برلين وارد نهمين روز شد.
به گزارش خبرگزاري ها، پايتخت آلمان سه شنبه شب نيز همچون هشت شب گذشته شاهد حمله افراد ناشناس به خودروها و آتش زدن آنها بود.
بنا به اعلام رسانه هاي آلماني، گروه هاي ناشناس در منطقه «ميته» برلين به چندين خودرو پارك شده در كنار خيابان ها و مقابل ساختمان هاي مسكوني حمله و آنها را به آتش كشيدند.
حملات سه شنبه يك روز پس از آن صورت مي گيرد كه منابع خبري از پيوستن پليس فدرال آلمان به صدها پليس پايتخت براي شناسايي عاملان اين حوادث خبر دادند. وزير كشور آلمان چندي پيش پس از برگزاري نشستي با برخي مقامات و مسئولين اين كشور تصميم به استفاده از كمك پليس فدرال گرفت.
سايت خبري «آيريش تايمز» در همين رابطه نوشت، آتش زدن خودروها در برلين در حالي به نهمين روز خود مي رسد كه اكنون تبديل به «كابوس مردم پايتخت» شده است.
گفتني است، در خصوص علل و انگيزه هاي احتمالي عاملان اين حوادث اطلاع دقيقي در دست نيست و تحليل ها در اين باره همچنان ادامه دارد.
در حالي كه گروهي از وجود «انگيزه هاي سياسي» پشت اين حوادث خبر مي دهند، برخي اين اقدامات را به گروه هاي چپ يا راست افراطي اين كشور نسبت داده اند. برخي علائم از جمله شعارها و ديوارنوشته ها در برلين نيز نشان مي دهد، معترضان آلمان از حوادث اخير انگليس الهام گرفته اند. نژادپرستي، بيكاري، تبعيض و فقر از جمله دلايل وقوع شورش هاي كم سابقه انگليس عنوان مي شود.
برخي گزارش ها حاكي است، مردم برلين از اين كه پليس و دولتمردان كشورشان قادر به مهار بحران نيستند به شدت خشمگين هستند.
تاكنون ده ها خودرو در برلين به آتش كشيده شده و روند حمله به خودروهاي غالبا لوكس و گران قيمت، همچنان ادامه دارد.

 



قتل يك سياهپوست ديگر در انگليس پليس: مردم خونسردي خود را حفظ كنند!

با مرگ يك جوان سپاهپوست ديگر به دست نيروهاي امنيتي انگليس، پليس اين كشور سراسيمه از مردم خواست تا معلوم شدن نتيجه تحقيقات آرامش خود را حفظ كنند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از لندن، پليس انگليس در خبري شتابزده اعلام كرد فردي به نام «جيكوب مايكل» در جريان درگيري با پليس اين كشور در شهر چشر، واقع در شمال غربي انگليس كشته شده است. بنابراين گزارش، اين فرد 25 ساله سياهپوست روز دوشنبه به دليل ايجاد مزاحمت، از سوي پليس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و كشته شده است.
در اين حادثه پليس ضمن ضرب و شتم از اسپري فلفل عليه اين جوان استفاده كرده كه در پي آن اين جوان سياهپوست پس از بيهوشي و انتقال به بيمارستان جان باخته است.
معاون فرمانده پليس شهر چشر با نگراني نسبت به طغيان خشم مردم، گفت: از مردم مي خواهيم كه خونسردي خود را حفظ كرده و از هرگونه پيش داوري و اقدام تا تكميل تحقيقات مراجع قضايي خودداري كنند.
گفتني است چندي پيش نيز يك جوان 29 ساله سياهپوست به نام «مارك دوگان» كه - كشته شدنش باعث شورش در لندن و ديگر شهرهاي انگليس شد- در حالي كه داخل يك تاكسي بود توسط نيروهاي ويژه پليس انگليس در منطقه تاتنهام در شمال لندن به قتل رسيد كه پليس مدعي شده بود او به ايست پليس توجه نكرده است اما بعدا معلوم شد كه گزارش پليس انگليس دروغ بوده است.

 



طرفداران بشار اسد در خيابان هاي دمشق آماده شهادت هستيم

سرويس خارجي-
هزاران نفر از مردم دمشق در حمايت از نظام بشار اسد رئيس جمهور سوريه تظاهرات كردند و خواستار دخالت نكردن كشورهاي بيگانه در امور داخلي سوريه شدند.
هزاران نفر از مردم دمشق با حضور در خيابان هاي اين شهر اظهار داشتند كه پشتيبان نظام سوريه و شخص رئيس جمهور هستند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار سر مي دادند پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود «ما از كسي كه از جان و مال و كشور ما دفاع مي كند حمايت مي كنيم.» ، «ما آماده شهادت در حمايت از نظام و سرزمينمان هستيم»، «بيگانگان بهتر است به امور داخلي خود بپردازند»، «سوريه متعلق به ما است و ما از آن دفاع خواهيم كرد.»
تظاهركنندگان همچنين پرچم طويلي در دست داشتند كه روي آن هزاران امضا در طرفداري از نظام به چاپ رسيده بود.
اين حمايت ها در حالي صورت مي گيرد كه اتحاديه اروپا همسو با سياست هاي آمريكا و با هدف فشارهاي سياسي بر دمشق تحريم هاي خود عليه سوريه را تشديد كرد.
اتحاديه اروپا در اين راستا به بهانه اعتراض به ادامه فشار و خشونت عليه شهروندان سوري، ورود 50 تن از نزديكان بشار اسد را به كشورهاي اتحاديه اروپا ممنوع اعلام كرد كه دارايي هاي اين افراد در بانك هاي اروپايي به زودي ضبط خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، پنج شركت سوري نيز مشمول تحريم ها خواهند بود.
اتحاديه اروپا پيش از اين نيز در اقدامي يكجانبه برخي شخصيت هاي سوريه از جمله دولتمردان اين كشور را در ليست تحريم قرار داده بود.
تاكنون 30 نفر از سران و دولتمردان سوريه از سوي اتحاديه اروپا تحريم شده اند.
از سوي ديگر، منابع خبري از توطئه تازه عربستان عليه سوريه بعد از عيد سعيد فطر به منظور برهم زدن اوضاع سوريه و قاچاق سلاح هاي پيشرفته به اين كشور براي گروه هاي تروريستي پرده برداشت. به گفته اين منابع خاندان آل سعود در اين رابطه مي كوشد حمايت قطر و اردن و ساير كشورهاي عربي را براي برهم زدن نظام سوريه به دست آورد و در اين زمينه رايزني هايي نيز با رهبران اين كشورها صورت داده است.

 



تظاهرات مردم آمريكا دراعتراض به قتل يك سياهپوست

مردم مي.سي.سي.پي آمريكا دراعتراض به قتل يك جوان سياهپوست تظاهرات كردند.
به گزارش پرس تي وي، در حالي كه چندين هفته از اعتراضات مردم انگلستان نسبت به تبعيض نژادي و قتل مارك دوگان 29 ساله سياهپوست مي گذرد اعتراضات مردم آمريكا بار ديگر عليه نژاد پرستي در اين كشور شعله ور شد. بنا براين گزارش، چند روز پيش يك جوان سياهپوست در ايالت مي سي سي پي آمريكا كشته شد .
چند جوان سفيدپوست در شهر جكسون در ايالت مي سي سي پي اين جوان سياهپوست را به شدت كتك زدند و اموال او را به سرقت بردند .
جيمز اندرسون كه به شدت مضروب شده بود پس از آنكه از دست اين جوانان سفيدپوست خلاص شد، با يك خودرو زيرگرفته شد و جان باخت
به گفته مسئولان پليس محلي ، اين قتل با انگيزه هاي نژادپرستانه بوده است. قتل وحشيانه جيمز اندرسون سبب وارد آمدن شوك به جامعه آمريكا شده و آمريكايي هاي سياهپوست را خشمگين كرده است . به همين علت، مردم ايالت مي سي سي پي روز گذشته در اعتراض به قتل اين جوان سياهپوست تظاهرات كردند.
صدها نفر در اين تظاهرات شركت داشتند و اجراي عدالت را درباره عاملان اين قتل خواستار شدند.

 



شهادت فرمانده جهاد اسلامي در حمله موشكي صهيونيست ها

سرويس خارجي-
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي خودروي يكي از فرماندهان گردان هاي قدس را در غرب رفح بمباران كردند و وي را به شهادت رساندند.
رژيم صهيونيستي با وجود اعلام آتش بس در نوار غزه، روز گذشته يكي از فرماندهان گردان هاي قدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي را در غرب شهر رفح واقع در جنوب نوارغزه به شهادت رساند.
شاهدان عيني گفتند خودروي غيرنظامي «اسماعيل زهدي الاسمر» 38 ساله مورد اصابت موشك هاي جنگنده رژيم صهيونيستي قرار گرفت.
در اين حمله تروريستي دو فلسطيني ديگر زخمي شدند كه براي درمان به بيمارستان انتقال يافتند.
شهادت اين مبارز فلسطيني و حمله هوايي رژيم صهيونيستي به غزه در حالي است كه حماس و رژيم صهيونيستي درباره آتش بس به توافق رسيده بودند. گردان هاي قدس با انتشار بيانيه اي تأكيد كرد كه اين جنايت رژيم صهيونيستي بي پاسخ نخواهد ماند و دشمن بهاي سنگيني براي اين جنايت پرداخت خواهد كرد.

 



تظاهرات عليه رژيم عبدالله صالح درشهرهاي يمن

سرويس خارجي ـ
شهرهاي صنعا پايتخت يمن و چند شهر ديگر اين كشور شاهد تظاهرات اعتراض آميز بود ومعترضان خواستار سقوط نظام حاكم در يمن شدند.
درپي سقوط نظام قزافي در ليبي و ورود انقلابيون به طرابلس، موج اعتراضات مردمي دريمن افزايش يافت.انقلابيون يمن با بر پايي تظاهرات گسترده در صنعا وشهرهاي ديگر اين كشور خواستار سقوط هرچه سريع تر بقاياي نظام علي عبدالله صالح در يمن شدند.تظاهركنندگان ازشوراي ملي يمن خواستند كه در راستاي سقوط نظام حاكم در يمن حمايت خود را از انقلاب مردم اين كشور بيشتر كند.
معترضان همچنين نسبت به تحقق اهداف انقلاب مسالمت آميز يمن قبل از عيد فطر ابراز اميدواري كردند.تمامي احزاب و گروه هاي داخلي نيز ضمن هشدار نسبت به افزايش موج اعتراضها در يمن از كشورهايي كه شعار عدالت و آزادي را سرمي دهند خواستند از ملت يمن و انقلاب اين كشور حمايت كنند و به آنها براي دستگيري قذافي يمن (منظور علي عبدالله صالح) كمك كنند.
انقلابيون يمن به جامعه جهاني و عربستان درباره طولاني شدن دوران مبارزه و ادامه درگيري ها و خونريزي ها هشدار دادند.
اين درحالي است كه معترضان يمن كه در مصر به سر مي برند اعلام كردند كه علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن از مقر اقامتش در رياض به پسرش احمد علي و ساير افراد خانواده اش دستور داده كه هرچه زودتر با آماده سازي ارتش، استقرار تانك ها و موشك ها و جذب سريع 50هزار سرباز جديد به اين وضع خاتمه دهند و براي مقابله با انقلابيون از بمب و موشك استفاده كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14