(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 شهریور 1390- شماره 20008

حديث دشت عشق
نخستين دربي ليگ يازدهم در تبريز برگزار مي شود
استقلال به دنبال پيروزي برابر فولاد و رسيدن به صدر جدول
درخشش نوجوانان آزادكار ايران در رقابت هاي قهرماني جهان
اميدواريم موضع «FIVB» ضد ايراني نباشد داورزني: ميزباني ايران در خطر نيست
صهيونيسم ستيزي مارادونا و فرياد «زنده باد فلسطين»
اخبار كوتاه از فوتبال
عدم حضور نوجوانان و جوانان وزنه بردار در مسابقات قهرماني آسيا
رضازاده: تمام امكانات را براي تيم ملي بسيج كرده ايم
تور حرفه اي تنيس روي ميز- چين
6 ملي پوش حتي يك گيم هم نگرفتند!
خواندني از ورزش ايران
حذف معلومات از رقابت هاي جودو قهرماني جهان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «سيدكريم موسوي»
دومين شهيد روستاي خرماكلا
بسيجي شهيد «سيدكريم موسوي» سال 1339 در روستاي خرماكلاي قائمشهر از پدري پرتلاش و مادري پرهيزكار متولد شد. چه زيبا با كمترين امكانات و بيشترين بهره برداري از علوم قرآني در سن 4 سالگي مثل دوستان شهيدش هم قرآن را فرا گرفت و هم فرمانبر والدين بود و با استعداد خاصي وارد مدرسه شد و با نمرات عالي مدرك گرفت. در اوايل سال 56 با جراتي بالا در جمع مخالفين رژيم قرار گرفت و از نزديك با روحانيون مبارز هم صحبت بود. بسيجي مبارز سيدكريم موسوي در سن 22 سالگي پس از يك عمر مبارزه و جهاد در راه خدا عاقبت در 18/3/61 در قصرشيرين به درجه رفيع شهادت نائل و به عنوان دومين شهيد در جوار يار عزيزش شهيد نصيري در گلزار شهداي خرماكلا قائمشهر آرام گرفت.

 



نخستين دربي ليگ يازدهم در تبريز برگزار مي شود
استقلال به دنبال پيروزي برابر فولاد و رسيدن به صدر جدول

پنجمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور در حالي امشب با برگزاري دو بازي به اتمام مي رسد كه استقلال در مصاف با فولاد خوزستان به دنبال جبران دو شكست فصل گذشته و البته رسيدن به صدر جدول است.
هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور پنجشنبه شب با برگزاري دو بازي حساس در تبريز و اهواز پيگيري مي شود كه طي آن تراكتورسازي تبريز در شهرآورد اين شهر از شهرداري پذيرايي مي كند و استقلال تهران در ورزشگاه تختي اهواز به مصاف فولاد خوزستان مي رود. در زير اشاره اي گذرا به ديدارهاي پاياني هفته پنجم ليگ برتر خواهيم داشت.
تراكتورسازي تبريز- شهرداري تبريز
اولين دربي ليگ يازدهم را دو تيم تبريزي تراكتورسازي و شهرداري برگزار مي كنند، دو تيمي كه امسال با شرايطي متفاوت از فصل گذشته پاي به ليگ برتر گذاشته و ليگ را آغاز كرده اند. تراكتورسازي با هدايت امير قلعه نويي نتايج مطلوبي در چهار هفته گذشته كسب كرده و رتبه سوم جدول را در اختيار دارد. تراكتورسازان كه فصل گذشته در بازي رفت با نتيجه تساوي يك- يك مقابل شهرداري متوقف شدند و در بازي برگشت اين تيم را شكست دادند به دنبال اين هستند كه پنجشنبه شب مقابل هواداران خودي فاتح شهرآورد تبريز شوند.
تراكتورسازي طي هفته هاي اخير و در دو بازي مقابل شاهين بوشهر و صباي قم بدون حمايت تماشاگرانش به ميدان رفته و در اين بازي با اتمام دوران محروميت اين فرصت را دارد كه در شهرآورد تبريز با يار دوازدهم خود به ميدان برود. پيش بيني مي شود در اين بازي تماشاگران تبريزي حضوري حداكثري در ورزشگاه داشته باشند و سكوهاي ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز را پر كنند.
از سوي ديگر تيم شهرداري در حال و هوايي متفاوت به ديدار تراكتورسازي خواهد رفت. تيم «ميودراگ يسيچ» هم به مانند ديگر تيم هاي ميانه پرفراز و نشيب عمل كرده و به واسطه اين عملكرد رتبه يازدهم جدول را در اختيار دارد. يسيچ صربستاني كه دلخوش به برتري تيمش مقابل پيروزي است، اميد به اين دارد تا شهرداري چي ها باز هم شگفتي ساز شده و اين بار فاتح شهرآورد تبريز شوند.
فولاد خوزستان- استقلال تهران
فولاد خوزستان و استقلال تهران در آخرين ديدار از هفته پنجم ليگ برتر ساعت 30:22 روز پنج شنبه در ورزشگاه تختي شهر اهواز به مصاف هم مي روند. استقلالي ها هنوز خاطره دو شكست فصل گذشته مقابل فولاد را فراموش نكرده اند، دو ديداري كه با پيروزي هاي يك بر 2 و 4 بر يك سرخپوشان خوزستاني به اتمام رسيد.
استقلال در بازي پنجشنبه شب با هدف جبران اين دو شكست و البته رسيدن به صدر جدول به ديدار فولاد خوزستان مي رود. استقلال در اين بازي علاوه بر فولاد و هوادارانش، حريف ديگري به نام «هواي گرم اهواز» دارد كه اگر بتواند تك تك اين حريفان را از پيش رو بردارد، مي تواند دلخوش به رسيدن به صدر جدول باشد. آبي پوشان براي رسيدن به صدر جدول البته نيم نگاهي هم به بازي امشب شاهين- صبا دارند كه اگر در آن صبا امتياز از دست دهد، رسيدن آبي ها به صدر جدول آسانتر مي شود.
تيم استقلال در حالي به ديدار فولاد خوزستان مي رود كه برخي از بازيكنانش همچون فرهاد مجيدي، حنيف عمران زاده و مجتبي جباري به واسطه دعوت به اردوي تيم ملي روحيه اي مضاعف پيدا كرده اند. آنها مي خواهند با تداوم بازي هاي خوب خود براي استقلال نشان دهند، انتخاب «كي روش» اشتباه نبوده است.

 



درخشش نوجوانان آزادكار ايران در رقابت هاي قهرماني جهان

نمايندگان كشورمان در روز نخست رقابت هاي كشتي آزاد نوجوانان جهان موفق به كسب سه مدال شدند.
روز نخست رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني نوجوانان جهان در شهر زومباتلي مجارستان آغاز شد كه در پايان اين رقابت ها حاتم علي اكبرزاده در وزن 85 كيلوگرم به مدال طلا دست يافت، حسن يزداني در وزن 50 كيلوگرم دوم شد، پيمان يار احمدي در وزن 58 كيلوگرم به مدال برنز رسيد، اما صابر خانجاني در وزن 42 كيلوگرم و محمد عظيمي دروزن 69 كيلوگرم از دور مسابقات كنار رفتند.
درپايان روز نخست اين مسابقات روس ها 3 مدال طلا را از آن خود كردند و دو مدال طلاي ديگر به كشورهاي ايران و هند رسيد.

 



اميدواريم موضع «FIVB» ضد ايراني نباشد داورزني: ميزباني ايران در خطر نيست

رئيس فدراسيون واليبال با اشاره به امتناع تيم دانشجويان از ديدار برابر رژيم صهيونيستي و اعلام احتمال محروميت بين المللي واليبال ايران گفت: اميدوارم فدراسيون جهاني وارد اين بحث نشود يا اينكه نسبت به آن موضع ضدايراني نداشته باشد.
محمدرضا داورزني با اشاره به قوانين تصويب شده جهاني براي برخورد با تيمي كه از انجام بازي امتناع كرده است، اظهار داشت: طبق اين قوانين تيمي كه از برگزاري ديدار خود در جريان رقابت هاي رسمي خودداري مي كند علاوه بر مواجه شدن با باختني 3 بر صفر مشمول برخورد انضباطي هم خواهد شد كه محروميت يا جريمه نقدي يكي از آنهاست.
رئيس فدراسيون واليبال تصريح كرد: رئيس فدراسيون بين المللي ورزش هاي دانشگاهي در انتقاد به امتناع تيم دانشجويان از ديدار برابر رژيم صهيونيستي اعلام كرده كه موضوع را به فدراسيون جهاني گزارش مي دهد تا FIVB در مورد پرونده ايران تصميم بگيرد كه احتمالا يا محروميت بين المللي دو ساله است يا جريمه نقدي 400 هزار دلاري.
داورزني با بيان اينكه هنوز در اين زمينه هيچ اعلام رسمي و مكتوبي به فدراسيون واليبال ايران نشده است، ابراز اميدواري كرد كه فدراسيون بين المللي واليبال اصلا وارد اين بحث نشوند يا حداقل اينكه براي بررسي پرونده ارجاع داده شده از سوي فدراسيون بين المللي ورزش هاي دانشگاهي (فيزو) موضع ضدايراني نداشته باشند. به هر حال رئيس كميته داوران و بسياري از اعضاي ديگر كميته هاي FIVB اسرائيلي هستند و قرار است به خاطر بازي نكردن تيم ايران برابر واليباليست هاي اسرائيلي براي واليبال ايران پرونده سازي شود.
وي به سوال ديگري مبني بر ميزباني ايران در جام ملت هاي آسيا و اينكه به خاطر اين محروميت احتمالي امكان دارد اين ميزباني به خطر بيفتد پاسخ داد و اظهار داشت: جلسه كميته رويدادها و مسابقات FIVB براي رسيدگي به پرونده هاي ارجاعي ماه نوامبر يعني بعد از برگزاري رقابت هاي قهرماني آسيا برگزار مي شود. با اين اوصاف اگر هم قرار بر تصميم گيري باشد نتيجه آن بعد از مسابقات مشخص خواهد شد پس خطري ميزباني ايراني را تهديد نمي كند.

 



صهيونيسم ستيزي مارادونا و فرياد «زنده باد فلسطين»

اسطوره فوتبال آرژانتين و جهان فرياد «زنده باد فلسطين»، «زنده باد فلسطين» را سر داد.
ديگو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتين در حالي كه در ورزشگاه زعبيل باشگاه الوصل امارات از سوي هواداران مشتاقش احاطه شده بود، يكي از فلسطيني ها چفيه فلسطين را به او داد. مارادونا در واكنش به وي گفت: اين براي من است؟ طرفدار الوصل گفت «بله. براي شماست» مارادونا چفيه را بلند كرد و با زبان اسپانيايي گفت: «زنده باد فلسطين»، «زنده باد فلسطين» و سپس فرد فلسطيني را در آغوش گرفت و با هم عكس يادگاري انداختند و در حالي كه از ورزشگاه خارج مي شد، چفيه را بر گردن انداخت.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صعود يك پله اي ايران در رنكينگ فيفا
جديدترين رده بندي تيم هاي ملي فوتبال جهان اعلام شد كه در آن تيم ايران با 559 امتياز و يك پله صعود، در مكان پنجاه و سوم رنكينگ قرار گرفته است. تيم كشورمان در قاره آسيا نيز همچنان پس از تيم هاي ژاپن، استراليا و كره جنوبي كه در مكان هاي اول تا سوم قاره كهن و 15 ، 22 و 33 دنيا ايستاده اند، عنوان چهارم را به خود اختصاص داده است.ايران در ماه گذشته سه بار به ميدان رفت. اين تيم ابتدا يك بر صفر ماداگاسكار را در ديداري دوستانه شكست داد و سپس در مرحله انتخابي جام جهاني 2014 با نتايج 4-0 و 1-0 از سد مالديو گذشت.
زمان دربي پايتخت تغيير نمي كند
عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ با رد خبر تغيير زمان دربي پايتخت گفت: اين شايعه به هيچ وجه صحت ندارد و ليگ برنامه ريزي شده و تاريخ دربي تغيير نمي كند و در همان روز يعني 25 شهريور برگزار خواهد شد. البته انتقادهايي شده بود كه اين بازي زير نور نيست كه بايد در اين باره بگويم كه يك نيمه از بازي زير آفتاب خواهد بود و يك نيمه ديگر زير نورافكن هاي ورزشگاه آزادي.
انصراف رسمي باشگاه پيروزي از حضور در فوتسال
باشگاه پيروزي رسما از حضور در ليگ برتر فوتسال انصراف داد. در نامه باشگاه پيروزي به رئيس كميته فوتسال آمده: با توجه به اينكه باشگاه فرهنگي ورزشي پيروزي در فصل جديد مسابقات ليگ برتر فوتسال به منظور ارج نهادن به درخواست هواداران و كسب نتايج بهتر نسبت به جذب بازيكنان طراز اول و ملي پوش فوتسال اقدام نموده ولكن همانگونه كه مستحضريد متاسفانه چند نفر از بازيكنان موصوف عليرغم داشتن قرارداد داخلي و رسمي با اين باشگاه به دلايلي از تيم فوتسال پيروزي جدا شده اند. در ادامه اين نامه ذكر شده است: به نظر مي رسد باشرايط و پتانسيل موجود، باشگاه نتواند نتايج مورد قبول خيل عظيم هواداران را فراهم نمايد. لذا بدينوسيله باشگاه فرهنگي ورزشي پيروزي مراتب انصراف خود را از حضور در مسابقات ليگ برتر فوتسال اعلام مي دارد.
ديدار تداركاتي حريف تيم ملي با سودان
تيم ملي فوتبال بحرين در يك ديدار تداركاتي روز جمعه به مصاف تيم ملي فوتبال سودان خواهد رفت. فدراسيون فوتبال بحرين با سوداني ها براي برگزاري ديدار دوستانه بين دو تيم به توافق رسيدند و قرار است اين بازي در منامه برگزار شود. بحرين يكي از حريفان تيم ملي در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 است.
مورينيو: هرگز رئال را ترك نمي كنم
مورينيو سرمربي پرتغالي رئال مادريد شايعه ترك اين تيم را تكذيب كرد و گفت: در رئال مادريد همه چيز بر وفق مراد است و اصلا در انديشه ترك اين باشگاه نيستم. وي كه پس از حوادث ديدار برگشت سوپر جام اسپانيا بسياري فكر مي كردند كه او رئال مادريد را ترك مي كند، گفت كه هيچ برنامه اي براي ترك رئال مادريد ندارد و اصلا به فكر رفتن نيست.
هافبك استقلال نيامده خانه نشين شد!
پزشك تيم فوتبال استقلال از دوري شش هفته اي فريدون زندي به دليل عمل جراحي خبر داد. رضايي گفت: براي درمان اين آسيب ديدگي بايد عمل جراحي صورت گيرد اما اين عمل به آن شكلي كه متصور مي شود نيست. بايد روي مفصل زندي دو حفره ايجاد و دوربيني به داخل مينيسك فرستاده شود تا قسمت ترك خورده مينيسك برداشته شود. مينيسك زندي پاره نشده و در واقع مشكل او وقتي نمايان مي شود كه به هنگام فعاليت ورزشي احساس ناخوشايندي در زانويش احساس مي كند. پزشك استقلال در پاسخ به اين سؤال كه درمان زندي چه ميزان طول مي كشد، گفت: طول درمان او شش هفته خواهد بود.
آدبايور به تاتنهام پيوست
امانوئل آدبايور مهاجم منچسترسيتي براي يك فصل به عنوان بازيكن قرضي به تاتنهام پيوست . آدبايور 27 ساله پس از آنكه تاتنهام با دستمزد هفته اي 170 هزار پوند او موافقت كرد، معاينات پزشكي را روز چهارشنبه در لندن انجام داد.
ادعاي عجيب برلوسكني در خصوص بارسلونا
نخست وزير ايتاليا با آنكه بارسلونا را بهترين تيم كنوني جهان مي داند، اما 50 درصد از موفقيت اين تيم را به شانس نسبت مي دهد. سيلويو برلوسكني رئيس باشگاه ميلان ايتاليا و نخست وزير اين كشور گفت: بارسلونا بهترين تيم حال حاضر جهان است. 50 درصد از موفقيت اين تيم به مهارت و تاكتيك بازيكنان برمي گردد و 50 درصد ديگر آن به شانس آنها برمي گردد. به عنوان مثال در پيروزي اين تيم مقابل رئال مادريد در سوپر جام اسپانيا شانس نقش زيادي داشت.

 



عدم حضور نوجوانان و جوانان وزنه بردار در مسابقات قهرماني آسيا
رضازاده: تمام امكانات را براي تيم ملي بسيج كرده ايم

رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت تيم هاي وزنه برداري نوجوانان و جوانان ايران در مسابقات قهرماني آسيا شركت نخواهند كرد.
حسين رضازاده در اين خصوص اظهار داشت: دليل اصلي ما براي اعزام نكردن تيم ها به رقابت هاي آسيايي جوانگرايي صورت گرفته در تيم ملي وزنه برداري و حضور نفرات شاخص رده سني نوجوانان و جوانان در اردوي بزرگسالان است. به همين خاطر صلاحديد كادرفني بر اين بود كه اين نفرات به جاي حضور در مسابقات آسيا در اردوي تيم ملي حضور داشته باشند تا براي مسابقات جهاني پاريس آماده شوند.
رئيس فدراسيون وزنه برداري در عين حال مشكل خروج از كشور نفرات نوجوان و جوان را با توجه به اندك زمان باقيمانده تا شروع مسابقات، دومين دليل براي تصميم اتخاذ شده دانست و گفت: با توجه به اينكه هدف اصلي فدراسيون در اين برهه، حضور درخشان در مسابقات جهاني پاريس و كسب 6 سهميه كامل المپيك 2012 لندن است، تصميم گرفتيم تمامي امكانات اردويي را براي نفرات حاضر در اردوي بزرگسالان بسيج كنيم و با حمايت از اين تيم به خواسته مان كه همان افتخارآفريني در عرصه رقابت هاي بين المللي بزرگسالان است دست يابيم.

 



تور حرفه اي تنيس روي ميز- چين
6 ملي پوش حتي يك گيم هم نگرفتند!

مرحله گروهي رقابتهاي تور حرفه اي تنيس روي ميز سوشو چين از صبح ديروز آغاز شد و ملي پوشان كشورمان به مصاف حريفان خود رفتند.
از صبح ديروز مسابقات مقدماتي انفرادي مردان و زنان در سوشو چين آغاز شد و نمايندگان كشورمان در دور اول اين پيكارها بازي را به حريفان خود واگذار كردند.
در گروه 11 حميدرضا طاهرخاني در اولين ديدار خود به مصاف آلكسي از روسيه رفت و 4 بر صفر بازي را واگذار كرد. در گروه 13 عليرضا ملارجبي برابر استفان از اتريش با نتيجه 4 بر صفر شكست خورد. پوريا عمراني در گروه 14با همين نتيجه مغلوب دانيل هابيسون از اتريش شد و محمد امين حنطه در گروه 15بازي را 4بريك به جين لي كره اي واگذار كرد.
در قسمت بانوان و در گروه 12 محجوبه عمراني در اولين بازي خود با حساب 4 بر صفر مغلوب ميو مايدا از ژاپن شد. مهشيد صامت نيز در مسابقه نخست خود در گروه 13 نتيجه را 4 بر صفر به زو يو چن از چين تايپه واگذار كرد. ندا شهسواري، كاپيتان تيم ملي بانوان در اولين ديدار بازي خوبي از خود به نمايش گذاشت. شهسواري كه رده 596 جهان را در اختيار دارد موفق شد در گيم دوم تامارا بروس نفر 114 جهان از كرواسي را مغلوب كند، ولي در نهايت 4-يك بازي را به حريف اروپايي خود واگذار كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ علي نژاد رئيس فدراسيون ووشو گفت: از 20 ورزشكار تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان ووشو تست دوپينگ گرفته شد كه تمامي آنها منفي بوده است.
¤ عليرضا حيدري قهرمان سابق جهان پس از مدت ها دوري بار ديگر به دنياي كشتي بازگشت. حيدري در سال هاي اخير از ميادين كشتي دور بود و حالا پس از چهار سال دوري فعاليت خود را به عنوان مربي در باشگاه سرباز تهران آغاز كرد.
¤ روز گذشته خبرگزاري ايسنا مدعي شد از اميرحسين آيت اللهي، رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو خواسته شده تا از مسئوليتش كناره گيري كند. اما تاكنون هيچ كدام از مقام هاي رسمي وزارت ورزش و جوانان اين خبر را تاييد نكردند. امير حسين آيت اللهي حدود دو سال رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو است و در دوران مديريتش فراز و فرودهاي بسياري داشته است.
¤ از روز پنجم شهريور، بيست و يك كماندار زن و مرد در دو رشته ريكرو
و كامپوند جهت آمادگي هر چه بيشتر براي حضور در چهارمين مرحله مسابقات جام جهاني كه از تاريخ پانزدهم شهريور ماه در شهر شانگهاي چين آغاز مي شود، دعوت به عمل آمده است. كمانداران ايران در سه دوره قبلي اين مسابقات كه در كشورهاي كرواسي، تركيه و آمريكا حضور يافته اند و همچنين در مسابقات قهرماني كه در ايتاليا برگزار شد، حضور فعال داشتند.
¤ با حكم محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان، سيد احمد رسولي نژاد به سمت معاون امور مجلس، حقوقي و امور استانهاي اين وزارتخانه منصوب شد.
¤ سرمربي تيم ملي تكواندو بزرگسالان ايران از آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي از 12شهريور خبر داد.رضا مهماندوست اظهار كرد: براي دور جديد تمرينات 13ملي پوش به اردو دعوت شدند كه اين ملي پوشان عبارتند از: ميثم باقري، علي شاكري، عباس شيخي، مهران عسگري، عليرضا نصرآزاداني، محمد باقري معتمد، مسعود حجي زواره، كوروش رجلي، فرزاد عبدالهي، حسين تاجيك، يوسف كرمي، سعيد اميري و بهنام بيات.

 



حذف معلومات از رقابت هاي جودو قهرماني جهان

نماينده ايران از دور مسابقه هاي جودو قهرمان جهان حذف شد.
در دومين روز از مسابقه هاي جودو قهرماني بزرگسالان جهان در پاريس علي معلومات در وزن 73 - كيلوگرم در دور دوم با يك امتياز يوكو مغلوب «ديرك ون تيچلت» از بلژيك شد و از دور رقابت ها كنار رفت. اين جودوكار بلژيكي نفر پنجم رنكينگ جهاني بود و مدال برنز مسابقه هاي 2009 قهرماني جهان و پنجمي المپيك 2008 پكن را در كارنامه داشت.
امروز (پنجشنبه) در سومين روز از اين رقابت ها در وزن 81 - كيلوگرم امير قاسمي نژاد در دور نخست به مصاف «تويشين جارگال گان» از مغولستان مي رود. اين جودوكار مغول نفر 103 رنكينگ جهان است. قاسمي نژاد در صورت پيروزي بر اين حريف در دور دوم به مصاف «اسون مارش» از آلمان مي رود كه اين جودوكار آلماني هم نفر يازدهم رنكينگ جهاني است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14