(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 شهریور 1390- شماره 20008

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار وحيدي خبر داد توليد بيش از 50 محصول مهم موشكي در وزارت دفاع
فرياد آزادي قدس در بهار بيداري اسلامي
فقيه خبر داد ارسال محموله امدادي 5هزار تني به سومالي
ضرورت هوشياري در برابر توطئه هاي آمريكا در مصادره كردن انقلاب هاي مردمي منطقه
برگزاري مراسم معنوي شب قدر در مشهد و قم
رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان : امام(ره) افكار عمومي جهان عرب را در دفاع از فلسطين متحول كرد
اعطاي لوح يونسكو به 4 دانشمند برجسته ايراني
چشم به راه سپيده
انتقاد معاون وزير علوم از تفكيك 2 بخش حوزوي و دانشگاهي در نمايشگاه قرآن
باقر لاريجاني اعلام كرد حمايت 30 ميليون توماني از پايان نامه دانشجويي
ذوالنور: انقلاب اسلامي پديده بزرگ قرن معاصر است
در صورت استخدام نيروي جديد كارفرمايان از پرداخت حق بيمه معاف مي شوند
با ورود به سايت سازمان ثبت تغيير و ثبت نشاني جديد پستي در كارت ملي امكانپذير است
افتتاح ششمين دوره از مسابقات قرآن و اذان مناطق آزاد در كيش
اعتبار 45 ميليارد توماني براي گازرساني به قطب معدني كشور
در بين اتباع خارجي اصفهان يك هزار نمونه انساني بيماري التور به دست آمد
معاون وزير آموزش و پرورش: 17هزار نيروي فعلي آموزش و پرورش امسال استخدام مي شوند
در مسابقات قهرماني دانشجويان جهان تيم پومسه كشورمان موفق به كسب نشان نقره شد
عمليات اجرايي بزرگترين و مرتفع ترين سد خاكي در هرمزگان آغاز شد
اخبار ادبي و هنري



سردار وحيدي خبر داد توليد بيش از 50 محصول مهم موشكي در وزارت دفاع

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، توليد بيش از 50 محصول مهم موشكي را موجب ارتقاء توان بازدارندگي نيروهاي مسلح در برابر تهديدات دانست.
سردار احمد وحيدي در گفت وگويي با پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره توانمندي موشكي جمهوري اسلامي و دكترين صنعت دفاعي در اين حوزه گفت: مبناي دكترين دفاعي جمهوري اسلامي ايران عبارت است از «توليد ابزار قدرت» براي «بازدارندگي فعال» و نيز «دفاع مبتكرانه و مؤثر»، توان موشكي ايران بخشي از راهبرد و دكترين دفاعي صنعت دفاعي است. لذا صنايع دفاع براساس اين دكترين، ضمن بومي سازي دانش و فناوري موشكي، هم اكنون با توليد بيش از 50 محصول موشكي مهم از قبيل موشك هاي شهاب، عاشورا، تندر، فاتح، توفان، يا زهرا سلام الله عليها و صياد، توان بازدارندگي نيروهاي مسلح را متناسب با تهديدات ارتقا بخشيده است. اين امر را مي توان در چگونگي موضع گيري دشمنان ما و به ويژه سران رژيم صهيونيستي مورد توجه قرار داد كه به قدرتمندي موشكي ايران و عدم امكان آغاز هرگونه عمليات عليه ايران اسلامي اذعان مي كنند.
وزير دفاع كه به مناسبت روز صنعت دفاعي (31 مرداد) گفت وگو كرده افزود: علاوه بر آن، تعمير و بازسازي بيش از 30 محصول موشكي، برگزاري دوره هاي آموزشي مختلف و ساخت شبيه سازهاي موشك ها، گام هاي موثر ديگري بوده كه توانسته است بخش مهم و اعظم نيازهاي نيروهاي مسلح را تامين كند.
سردار وحيدي در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر اينكه صنعت دفاعي مستقل و خوداتكاء مهم ترين شاخصه اقتدار ملي است به خوداتكايي و خودكفايي كشورمان در عرصه نظامي و دفاعي پس از انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: امروزه ما بيش از 139صنعت دفاعي فعال داريم كه بيش از 700 صنعت بخش خصوصي نيز با آنها همكاري دارد. نتيجه اين فعاليت نيز توليد بيش از 1100 محصول نظامي و غيرنظامي، توليد بيش از 4 هزار قطعه در عرصه هوايي، فعاليت حدود 15 هزار نفر محقق و پرسنل در صنايع دفاعي و از همه مهم تر دستيابي به بيش از 270 فناوري بومي است.
وي خاطرنشان كرد: امروزه صنايع دفاعي با جذب همكاري حدود 5 هزار نفر محقق و حدود 10 هزار نفر همكار در ديگر ارگان ها و شركت هاي خصوصي توانسته 900 پروژه را تعريف و عملياتي كند و به حدود 200 فناوري دست يابد. همچنين 33 فناوري بديع به دست آورده كه عمدتاً مربوط به فناوري هاي پيشرفته در حوزه هاي موشكي، سلاح و مهمات، خودروهاي زرهي و تاكتيكي و نيز حوزه هاي فيزيك، الكترونيك، صنايع هوايي، مخابرات و ناوبري و نرم افزار است. با اين روند جمهوري اسلامي ايران در جايگاه شايسته اي از صنعت دفاعي قرار گرفته و امروزه از برترين هاي دفاعي منطقه و جهان به شمار مي آيد.
وحيدي اظهار داشت: مصداق اين پيشرفت را مي توان در حوزه هاي هوا، فضا و الكترونيك مشاهده كرد. امروزه ايران جزو 10 كشور دارنده فناوري كامل فضايي است. تبلور اين حركت نيز در پرتاب ماهواره هاي اميد و طلوع و ساخت ماهواره برهاي سفير و سيمرغ به ظهور رسيده است.
وي افزود: در حوزه موشكي نيز ايران در منطقه برترين است و نيز جزو بهترين هاي جهان است. توليد موفق موشك هاي شهاب و سجيل، ثاقب و صياد، فاتح و زلزال، ميثاق و رعد و طوفان و سفر مصداق اين موفقيت است.
در حوزه زير سطحي جزو معدود كشورهاي جهان است كه قابليت طراحي و ساخت زيردريايي ها را به خصوص در كلاس متوسط دارد.
در حوزه سطحي جزو كشورهاي صاحب نام در جهان است. شناورهاي سطحي عاشورا، ذوالفقار و ذوالجناح، السابحات و يونس نيز اثباتي بر اين مدعا است.
در حوزه شناورهاي تندرو جزو كشورهاي برتر در طراحي و ساخت شناورهاي تندرو و موشك انداز، اژدرافكن و راكت انداز است.
در حوزه تجهيزات پيشرفته الكترونيك و مخابرات نيز صنايع دفاعي ايران با توليد بصير و صافات و مطلع الفجر، هدهد و سداد، عقاب و شاهين، بينا و مشكات، مرآت و سليم، تلاش و هادي، فدك و فاتح، توانمندي بالاي خود را در اين عرصه به اثبات رسانده است. به بركت همين حركت عظيم است كه امروز نيروهاي مسلح متناسب با تغيير ساختار و راهبرد، آمادگي كامل براي مقابله با هر نوع تهديد و در هر سطحي را باقوت و قدرت دارند.

 



جهان اسلام: روز قدس را باشكوه تر از هميشه برگزار مي كنيم
فرياد آزادي قدس در بهار بيداري اسلامي

سرويس سياسي-
طوفان انقلاب در خاورميانه و شمال آفريقا اگرچه براي اغلب تحليلگران بين المللي بهت آور اما براي اشغالگران فلسطين رويدادي دهشت بار بود.
آخرين و نمادين ترين حركت را در اين صحنه جواني مصري رقم زد كه از ساختمان سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره بالا رفت و با پايين كشيدن پرچم اسرائيل، پرچم فلسطين را به جاي آن به اهتزاز درآورد.
بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه، اوضاع بي سابقه و نابسامان داخلي رژيم اسرائيل و حملات جنون آميز آن به مردم روزه دار و بي دفاع غزه طي روزهاي آخر نشانه ها و زمينه ساز روز قدسي به يادماندني است كه با حضور مسلمانان در سراسر دنيا رقم خواهد خورد.
خبرهاي رسيده از گوشه و كنار جهان حاكي است، مسلمانان روزه دار خود را براي برپايي و برگزاري تظاهرات باشكوه اين روز مهيا مي كنند.
در همين زمينه عضو گروه اخوان المسلمين مصر گفت: پيش بيني مي كنم به اذن خدا تظاهرات ميليوني در روز قدس برگزار خواهد شد و مردم مصر يكصدا با همه امت اسلام بر عليه اين رژيم فرياد خواهند زد. كمال هلباوي افزود: جمعه آينده جمعه شلوغي در قاهره و ساير شهرهاي مصر خواهد بود و جوانان و مردم خيابان هاي مصر را در روز قدس پرخواهند كرد.
وي افزود: ملت مصر نمي خواهند رابطه اي با رژيم صهيونيستي داشته باشند و معاهده كمپ ديويد را رد مي كنند. وي افزود: آنچه كه جمهوري اسلامي ايران انجام داد و سفارت اسرائيل را در تهران به سفارت فلسطين تبديل كرد ما هم در مصر همان كار را خواهيم كرد. آقاي هلباوي گفت: همه توافق نامه ها با رژيم صهيونيستي كان لم يكن تلقي خواهد شد.
در روسيه تشكل هاي اسلامي از مسلمانان اين كشور براي شركت در تجمع همبستگي با مردم مظلوم فلسطين و روز قدس در مسكو دعوت كردند. كميته اسلامي روسيه و انجمن شيعيان مسكو در بيانيه اي با اشاره به اين كه مجوز تجمع روز قدس براي حمايت از مردم مظلوم فلسطين در مسكو صادر شده، اعلام كردند: اين تجمع جمعه در مسكو در ميدان يائوزسكي واروتا از ميدان هاي مركزي اين شهر برگزار خواهد شد. مراسم مشابهي نيز در مخاچ قلعه و دربند در جمهوري داغستان روسيه برگزار خواهد شد. علاوه بر اين تجمع ها، مراسم روز قدس در نماز جمعه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در مساجد جامع روسيه برگزار مي شود و خطيبان نماز جمعه در خطبه هاي نماز ضمن محكوم كردن اشغالگري رژيم صهيونيستي، حمايت خود را از مقاومت مردم مظلوم فلسطين اعلام مي كنند.
اما شايد در انگليس اين مراسم از همه جاي دنيا متفاوت تر باشد. ماه رمضان امسال در انگليس پس از انقلاب هاي اسلامي و همچنين ناآرامي هاي داخلي اين كشور، رنگ و بوي خاصي به خود گرفته است به گونه اي كه هر روزه شاهد تظاهرات و اعتراض هاي گوناگوني هستيم و شب ها نيز فعاليت هاي سياسي و اجتماعي زيادي در لندن صورت مي گيرد. افزون بر اين از هم اكنون تظاهرات براي بزرگداشت روز جهاني قدس در لندن آغاز شده است.
خبرنگار الجزيره در لندن با تهيه گزارشي در اين باره گفت: اگر خونريزي هاي جديد در غزه نبود انتظار مي رفت بهار عربي امسال، رنگ و بوي شعارهاي روز جهاني قدس را در لندن به شدت تغيير دهد. با اين حال پيش بيني مي شود روز قدس امسال در لندن پايتخت انگليس صرفا به گراميداشت اين روز اختصاص نداشته باشد و اين روز تحت الشعاع اعتراض ها و ناآرامي هاي اخير انگليس باشد و اين مساله مانند يك زخم كهنه سرباز كند.
در سوريه به همين مناسبت هفت برنامه مختلف و متنوع از سوي گروه ها و تشكل هاي فلسطيني، سفارت جمهوري اسلامي ايران در سوريه و رايزني فرهنگي ايران برگزار مي شود.
قرار است عصر امروز جوانان فلسطيني مقيم سوريه همايشي را با عنوان «روز جهاني قدس» در مركز فرهنگي كفرسوسه شهر دمشق با حضور برخي شخصيت ها برگزار كنند. جبهه خلق براي آزادي فلسطين- فرماندهي كل نيز قرار است عصر جمعه مراسمي به مناسبت روز جهاني قدس در مركز فرهنگي عربي فلسطين در اردوگاه فلسطيني نشين «يرموك» برگزار كند.
رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در سوريه نيز به مناسبت روز جهاني قدس با همكاري جمعيت دوستي فلسطين- ايران همايشي را به اين مناسبت برگزار مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين «سيداحمد موسوي» سفير ايران در سوريه، شيخ «عبدالسلام راجح» نماينده مجلس و «خالد عبدالمجيد» دبيركل جبهه مبارزه مردمي فلسطين سخنرانان اين همايش هستند.
در همين حال كارشناسان و صاحب نظران خارجي نيز در آستانه روز قدس به بيان اثرات و ضرورت پاسداشت روز قدس پرداختند. «مونيا بنيني» رئيس حزب « در جهت منافع مشترك» ايتاليا، با تحسين ابتكار بي سابقه حضرت امام خميني(ره) در نامگذاري روز جهاني قدس، گفت: روز قدس، روز حضور و مبارزه با بي عدالتي ها است و مي تواند جوامع را به سوي آزادي و عدالت سوق دهد.
وي افزود: چشم اندازي كه آيت الله خميني(ره) از روز جهاني قدس داشت، تنها مختص قدس نيست، بلكه روز قدس روزي است كه در آن محرومان جهان در برابر قدرتمندان مي ايستند.
وي گفت: حزب ما نيز در روز جهاني قدس با برگزاري كنفرانس اينترنتي، به اين روز پرداخته و توجه مردم آزاده را بر روي بيت المقدس و اوضاع فلسطينيان و بر لزوم قيام عليه ظالمان جلب مي كند.
همچنين دكتر «طالب الصراف» استاد دانشگاه «اگزتر» انگليس گفت: مراسم هايي مثل روز جهاني قدس باعث افزايش آگاهي عمومي نسبت به مساله فلسطين و همچنين تقويت اتحاد اقشار و گروههاي مختلف در سراسر جهان مي شود تا به طور يكپارچه اعتراض خود را به سياست هاي غيرانساني رژيم صهيونيستي اعلام كنند.
وي افزود: مردم فلسطين بيش از شش دهه است كه براي استقلال و آزادي مبارزه مي كنند ولي متاسفانه ظلم و بي عدالتي همچنان عليه آنان ادامه دارد و رژيم اسرائيل هر روز سرزمين هاي بيشتري را اشغال مي كند.
اين تحليلگر مسائل خاورميانه در مورد مذاكرات سازش نيز اظهار داشت: با اوضاع جاري چشم اندازي براي صلح در خاورميانه وجود ندارد، مردم فلسطين كه هر روز هدف انواع حملات قرار مي گيرند معتقدند تا زماني كه بي عدالتي از بين نرود صلح و امنيت پايدار در خاورميانه برقرار نخواهد شد.
وي با اشاره به تلاش مقامات فلسطيني براي تصويب تشكيل دولت مستقل در جريان اجلاس آتي مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: تصويب اين طرح مي تواند يك اقدام نمادين خوبي براي فلسطين باشد ولي تا شرايط حاكم بر سرزمين هاي اشغالي به طور واقعي عوض نشود، در عرصه عمل تغيير چنداني در وضعيت مردم فلسطين به عمل نخواهد آمد.
گفتني است در سراسر ايران اسلامي نيز، مردم مسلمان و ظلم ستيز با حضور در راهپيمايي روز قدس با آرمان فلسطين تجديد عهد خواهند كرد. در تهران رئيس جمهور سخنران قبل از خطبه هاي نمازجمعه روز قدس خواهد بود.
نمازجمعه روز قدس نيز با حضور راهپيمايان به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي اقامه خواهد شد.
بقيه در صفحه 12

 



فقيه خبر داد ارسال محموله امدادي 5هزار تني به سومالي

رئيس جمعيت هلال احمر از ارسال بزرگترين محموله امدادي به وزن 5 هزار تن به سومالي در آينده نزديك خبر داد.
ابوالحسن فقيه با بيان اينكه تاكنون شش محموله امدادي به وزن 250 تن حاوي اقلام غذايي از جمله برنج و حبوبات به مقصد موگاديشو (پايتخت سومالي) ارسال شده است گفت: اين جمعيت قصد دارد تا محموله اي به بزرگي پنج هزار تن شامل اقلام غذايي و دارويي را به سومالي ارسال كند.
وي با اشاره به اينكه اين جمعيت درصدد احداث كمپ درماني در سومالي است، افزود؛ تيم ارزياب جمعيت هلال احمر به سرپرستي حيدر حيدري معاون امداد و نجات اين جمعيت در حال ارزيابي مكان مناسب براي احداث كمپ درماني است به گونه اي كه يا در اردوگاه داداب و يا در شهر موگاديشو اين كمپ بزودي احداث خواهد شد.
فقيه با اشاره به حضور گسترده مردم در روز 31 شهريور ماه كه روز همدردي با مردم سومالي نام گرفته شده بود، گفت: حضور پرشور مردم كشورمان به گونه اي بود كه ساعت جمع آوري كمك هاي مردمي تا ساعت 23 شب گذشته تمديد شد كه جا دارد از حضور و مشاركت سخاوتمندانه و خداپسندانه مردم صميمانه تقدير و تشكر كنيم.
وي با اشاره به نقدي بودن بيشتر كمك هاي مردمي گفت: مردم نوعدوست كشورمان در ارائه كمك هاي غيرنقدي دقت بسيار داشته به گونه اي كه كمك هاي غيرنقدي متناسب به نوع نيازهاي مردم قحطي زده سومالي ارائه شد.

 



دو مقام ايراني و لبناني تاكيد كردند
ضرورت هوشياري در برابر توطئه هاي آمريكا در مصادره كردن انقلاب هاي مردمي منطقه

سفير كشورمان در بيروت و دبيركل جماعت اسلامي لبنان بر ضرورت هوشياري در برابر توطئه هاي آمريكا در مصادره كردن انقلاب هاي مردمي منطقه تاكيد كردند.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان در ديدار با ابراهيم مصري دبيركل جماعت اسلامي لبنان دعوتنامه شركت در كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين و همچنين پيام دعوت علي اكبر ولايتي دبيركل اجلاس بيداري اسلامي را براي شركت در اين اجلاس تسليم وي كرد.
به گزارش فارس، طرفين در اين ديدار در خصوص آخرين تحولات منطقه و خيزش هاي مردمي و ضرورت هوشياري در برابر توطئه هاي آمريكا در مصادره كردن انقلاب هاي مردمي گفت وگو كردند.
ابراهيم مصري با تشكر از پيام دعوت ابراز اميدواري كرد كه در هر دو اجلاس شركت كند.
وي افزود: در شرايط كنوني مهم اين است كه همه ما چه شيعه و چه سني در خدمت يك موضوع واحد و مشترك كه اسلام است قرار گيريم.
سفير كشورمان نيز با اشاره به انقلاب هاي مردمي در كشورهاي عربي و مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در دفاع از خواسته هاي به حق ملت ها اظهار داشت: بين اقدامات اصلاحي با اقدامات تخريبي بايد تفاوت قائل شويم.

 



برگزاري مراسم معنوي شب قدر در مشهد و قم

سرويس شهرستان ها -
مراسم سومين شب از ليالي قدر با حضور خيل عظيم مردم در حرم مطهر رضوي، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ومسجد مقدس جمكران برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در شب بيست سوم ماه مبارك رمضان مشهد مقدس از جمله حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) حال و هواي خاصي داشت و مملو از ميليونها زائر و مجاور دلداده اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بود.
در اين مراسم با طاعت و عبادت، قرائت نماز و قرآن و ادعيه و از جمله دعاي جوشن كبير و گرفتن قرآن بر سر از خداوند خواستند كه آنان را مورد آمرزش قرار داده و مقدراتشان را در شب قدر به بهترين نحو رقم بزند.
در اين مراسم كه با حضور متولي آستان قدس رضوي و نماينده ولي فقيه در استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي و ساير مسئولان استان خراسان رضوي و آحاد مختلف زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد قاريان قرآن و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) به قرائت قرآن و مداحي در رثاي سالروز شهادت حضرت علي(ع) و بيان فضائل شخصيتي آن حضرت پرداختند.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري در سخناني بر ترويج فرهنگ و تعاليم پربار قرآني به عنوان يكي از ضرورتهاي مهم جامعه تاكيد كرد.
مراسم سومين شب از ليالي قدر همچنين با حضور خيل عظيم مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
به گزارش ايرنا، اين مراسم با ترتيل خواني سوره هاي روم، عنكبوت و دعاي ابوحمزه ثمالي آغاز و يكي از واعظان نيز سخنراني كرد.
قرائت دعاي جوشن كبير و مرثيه سرايي نيز توسط دو تن از مداحان اهل بيت انجام شد.
مراسم قرآن به سرگيري نيز توسط آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران برگزار شد.
تمام صحنين و رواق هاي اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مملو از جمعيتي بود كه اشك ريزان از خداوند متعال طلب آمرزش مي كردند.
بسياري از مردم قم به دليل تراكم جمعيت در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مراسم احياي سومين شب قدر را در خيابان هاي اطراف حرم برگزار كردند.
براساس اين گزارش مراسم سومين شب احياء در تمامي اماكن مذهبي، تكايا، مساجد، دفاتر و بيوت مراجع عظام تقليد برگزار شد.
مسجد مقدس جمكران نيز در سومين شب از ليالي قدر، شاهد خيل عظيم زائران از سراسر كشور بود. در اين آيين مراسم قرآن به سر گرفتن توسط حجت الاسلام والمسلمين سعيدي متولي آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

 



رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان : امام(ره) افكار عمومي جهان عرب را در دفاع از فلسطين متحول كرد

رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان گفت: امام خميني(ره) با اعلام روز قدس افكار عمومي جهان عرب را در مقابله با رژيم صهيونيستي و دفاع از آرمان فلسطين متحول كرد.
فيصل داود رئيس جنبش مبارزه عربي لبنان پس از دريافت دعوت نامه شركت در پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين با اشاره به ابتكار امام خميني(ره) در اعلام روز قدس گفت: اين ابتكار، منازعه فلسطيني - اسرائيلي را از نظر ماهوي تغيير داده و توانست افكار عمومي عربي را در مقابله با رژيم صهيونيستي و دفاع از آرمان فلسطين متحول سازد.
رئيس جنبش مبارزه عربي افزود: ما در مرحله سياسي به سر مي بريم، لذا برگزاري پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين در تهران در اين مرحله باعث توجه جهان عرب به قضيه فلسطين شده و بار ديگر بر عزت امت اسلامي اهتمام خواهد داشت.
وي تاكيد كرد: اگر انديشه هاي حضرت امام خميني(ره) و افكار انقلاب اسلامي ايران وجود نداشت، ما امروز شاهد مقاومت مردمي در منطقه به خصوص فلسطين و لبنان نبوديم. به همين لحاظ معتقديم كه جمهوري اسلامي ايران معيار اساسي در خط ممانعه و ياري رساندن به مقاومت، قضيه فلسطين و سوريه است.

 



رئيس شبكه دانشمندان جهان اسلام خبر داد
اعطاي لوح يونسكو به 4 دانشمند برجسته ايراني

رئيس شبكه دانشمندان جهان اسلام از اعطاي لوح يونسكو به 4 تن از دانشمندان طراز اول ايراني خبر داد.
دكتر علي اكبر موسوي موحدي، رئيس شبكه دانشمندان جهان اسلام - دانشگاه تهران اظهار كرد: شبكه دانشمندان جهان اسلام با همكاري انجمن بيوشيمي بيوفيزيك ايران طي توافقي با كميسيون ملي يونسكو در ايران قرار است لوح يونسكو را به چهار تن از دانشمندان طراز اول ايراني كه در فهرست برترين دانشمندان جهان اسلام قرار دارند اهدا كند.
وي با بيان اينكه اين چهار شخصيت قبلا نشان توليد دانش را از انجمن بيوشيمي بيوفيزيك ايران دريافت كرده اند، افزود: دكتر عباس شفيعي، استاد داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران، دكتر مجتبي شمسي پور، استاد شيمي دانشگاه رازي و استاد وابسته دانشگاه تهران، دكتر محسن نعمت گرگاني، استاد بيوشيمي دانشگاه تهران و دكتر علي اكبر صبوري، استاد بيوفيزيك دانشگاه تهران از دانشمندان جهان اسلام هستند كه لوح يونسكو به آنها اعطا خواهد شد.
رئيس انجمن بيوشيمي بيوفيزيك ايران به ايسنا گفت: اين مراسم روز شنبه پنجم شهريور ماه با حضور مديركل كميسيون ملي يونسكو در تهران و استادان و روساي دانشكده ها و دانشگاه ها در تالار حنانه دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار مي شود.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت به خواندن پيامك هايي كه جمعه ها به ياد تو رد و بدل مي كنند، مي نشينيم و همصدا با آنان سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
پس كي؟
چشمي كه داشت تازگي از شبنم نگاه
در انتظار با گذر لحظه شد عجين
پر شد تمام ظرف زمان بي حضور تو
پس كي ظهور مي كني اي منجي زمين
¤¤¤¤
ميهمان جمعه
يكي از جمعه ها جان خواهد آمد
به درد عشق، درمان خواهد آمد
غبار از خانه هاي دل بگيريد
كه بر اين خانه مهمان خواهد آمد
¤¤¤
آرزو
همه هست آرزويم كه ببينم از تو رويي
چه زيان تو را كه من هم برسم به آرزويي
به كسي جمال خود را ننموده اي و بينم
همه جا به هر زباني بود از تو گفت وگويي
¤¤¤
سه شنبه
تقصير من است اين كه، كم مي آيي
هرگاه شدم اسير غم مي آيي
اين جمعه و جمعه هاي ديگر حرف است
آدم بشوم، سه شنبه هم مي آيي
¤¤¤
نشانه
گفتم كه روي خوبت از ما چرا نهان است؟
گفتا تو خود حجابي ور نه رخم عيان است
گفتم كه از كه پرسم جانا نشان رويت؟
گفتا نشان چه پرسي؟ آن كوي بي نشان است
¤¤¤
مژده
مژدي آمدنت قيمت جان مي ارزد
تاري از موي تو آقا به جهان مي ارزد
¤¤¤
زخم احساس
اين آخرين ستاره بخت است در زمين
آقاي سبزپوش بهاري بيا ببين
مرهم نمانده است و مداوا نمي شود
احساسهاي زخمي و دلهاي آهنين
¤¤¤
ناز غزل
كدام گوشه دنيا نهفته روي چو ماهت
بگو من از كه بپرسم نشان يوسف چاهت
چقدر ناز غزل را كشيده ام كه سرآيد
تمام سوز دلم را ز دور دست نگاهت

 



انتقاد معاون وزير علوم از تفكيك 2 بخش حوزوي و دانشگاهي در نمايشگاه قرآن

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از تفكيك بخش هاي حوزوي و دانشگاهي در نمايشگاه قرآن انتقاد كرد.
غلامرضا خواجه سروي در گفت وگو با مهر در حاشيه بازديد از نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گفت: «نبايد بخش حوزوي و دانشگاهي در نمايشگاه قرآن كريم از هم جدا باشند. همين كه دو بخش حوزوي و دانشگاهي در نمايشگاه قرآن كريم در كنار هم باشند زمينه را فراهم مي كند تا كانون هاي قرآني فعال در دانشگاهها و اساتيد، آنچه را كه در اين فضا مي بينند به دانشگاهها منتقل كنند.»
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم افزود: «اينكه فضاي حوزه و دانشگاه به طور سينه به سينه و به شكل ديداري و مشاهدتي به يكديگر منتقل شود خيلي از كارها را تسهيل مي كند. اعتقاد دارم اگر اين اتفاق بيافتد محصولاتي كه در غرفه هاي حوزه هاي علميه عرضه مي شوند در دانشگاهها، خوابگاههاي دانشجويي و مجامع قرآني دانشگاهها هم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.»
حجت الاسلام سيدحسن طيب حسيني- مدير روابط عمومي حوزه علميه قم نيز به مهر گفت: «يكي از پيشنهادهايي كه در نشست مشترك با بخش حوزوي نمايشگاه بين المللي قرآن كريم برگزار شد اين بود كه در نمايشگاه سال آينده به شكلي برنامه ريزي كنيم كه با تشكيل ستاد دائمي فعاليت هاي حوزوي و دانشگاهي بتوانيم دو بخش حوزوي و دانشگاهي را در كنار هم و به عنوان دو بال علمي نمايشگاه قرآن داشته باشيم.»

 



باقر لاريجاني اعلام كرد حمايت 30 ميليون توماني از پايان نامه دانشجويي

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويي گفت: برخي از پايان نامه هاي دانشجويان كه توانسته اند به محصول منجر شوند، تا 30 ميليون تومان هم كمك هزينه دريافت مي كنند.
دكتر باقر لاريجاني در نشست دانشجويان استعداد درخشان دانشگاههاي علوم پزشكي در محل دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: دانشجويان كارشناسي نيز يك ميليون تومان اعتبار براي پايان نامه هاي خود دريافت مي كنند.
وي افزود: اگر رتبه هاي زير 500 كنكور را ملاك قرار دهيم، 2 هزار دانشجوي استعداد درخشان در دانشگاه علوم پزشكي تهران مشغول به تحصيل هستند و 70درصد رتبه هاي برتر كنكور اين دانشگاه را براي تحصيل انتخاب مي كنند.
لاريجاني از برگزاري دوره سوم MD MPH به عنوان امكان تحصيل همزمان دانشجويان خبر داد و گفت: همچنين از مهرماه امسال با مجوز وزارت بهداشت دوره MD PhD براي دانشجوياني كه در دو دوره باليني و علوم پايه مشغول به تحصيل هستند، اجرا مي شود.
وي افزود: براساس طرح ديپلم پژوهشي نيز دانشجويان مي توانند براساس تحقيقاتي كه انجام مي دهند، مدرك ديپلم پژوهشي با نام Diploma by Research دريافت مي كنند.
به گزارش مهر، رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران يادآور شد: 30 تا 40درصد توليدات علمي كشور در اين دانشگاه انجام مي شود و امسال قصد داريم بودجه پژوهش را به ميزان يك و نيم برابر بودجه سال گذشته افزايش دهيم.
وي با اشاره به ايجاد كميته موارد خاص براي كمك به دانشجويان استعداد درخشان گفت: امسال درنظر داريم المپيادهاي مقطع مهندسي را بدون كنكور وارد دوره دكتري كنيم.

 



ذوالنور: انقلاب اسلامي پديده بزرگ قرن معاصر است

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
مراسم همايش نهضت روشنگري در نيمه دوم ماه مبارك رمضان با حضور چهره هاي فرهنگي- مذهبي فيروزآباد برگزار شد.
جانشين سابق نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با گراميداشت ماه مبارك رمضان و تسليت سالروز شهادت اولين شهيد عدالت، انقلاب مردم كشورمان را پديده بزرگ قرن معاصر اعلام كرد.
حجت الاسلام والمسلمين ذوالنور افزود: انقلاب اسلامي ايران، تمام نقشه هاي استكبار جهاني براي دسترسي به منابع نفت و گاز كشورهاي جهان سوم را نقش بر آب كرد و آنها از همان ابتدا با دو هدف نابودي انقلاب و انحراف تفكر اسلامي رو در روي نظام قرار گرفتند.
وي تحريك گروهك هاي ملحد و ضد انقلاب در بروز فتنه و جنگ نابرابر تحميلي هشت ساله عليه ايران اسلامي را گوشه اي از توطئه هاي دشمنان اسلام برشمرد و گفت: ملت ايران با اهدا 16هزار و 800 شهيد ترور، نظام و انقلاب اسلامي را بيمه كرد.

 



در صورت استخدام نيروي جديد كارفرمايان از پرداخت حق بيمه معاف مي شوند

شهركرد- خبرنگار كيهان:
مديركل كار و امور اجتماعي استان چهارمحال و بختياري گفت: در صورت استخدام نيروي جديد كارفرمايان از پرداخت حق بيمه سهم كارفرما معاف خواهند شد.
پرويز سلطاني اظهار داشت: اين مصوبه در راستاي تلاش هاي دولت خدمتگزار به منظور تشويق بنگاه هاي اقتصادي در جذب نيروي كار و ايجاد فرصت هاي جديد شغلي است و با تاكيد بر بخش عمده اي از سهم كارفرما در بند «و» ماده 80 برنامه پنجم توسعه آيين نامه اجرايي به تصويب دولت رسيده است.
وي افزود: براساس آيين نامه مذكور كارفرمايان كارگاه هاي بخش هاي مختلف پس از اعلام نياز به نيروي جديد به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان، بايد نيروي جديد را علاوه بر نيروي كار موجود به كار گيرند و مراتب را به ادارات كل كار و امور اجتماعي استان ها اعلام كنند.
سلطاني ادامه داد: طبق اين آيين نامه كارگراني كه در طول برنامه چهارم نتوانسته اند به مدت پنج سال از مزاياي اين قانون و ماده 103 بهره مند شوند؛ بقيه مدت باقي مانده را مي توانند براساس بند «و» و ماده 80 قانون برنامه پنجم و با شرايط آيين نامه جديد استفاده كنند.

 



با ورود به سايت سازمان ثبت تغيير و ثبت نشاني جديد پستي در كارت ملي امكانپذير است

تغيير و ثبت نشاني جديد پستي در كارت ملي افراد از طريق سايت سازمان ثبت احوال امكانپذير و ضروري است.
با توجه به بخشنامه معاون اول رئيس جمهور و ضرورت به روز رساني اطلاعات نشاني شهروندان به جهت ارائه خدمات به هنگام، لازم است كساني كه كدپستي و نشاني محل سكونت در كارت شناسايي ملي آنها تغيير كرده در اسرع وقت به سايت سازمان ثبت احوال به نشاني wwwsabteahvalir مراجعه و نسبت به درخواست تعويض كارت شناسايي ملي خود با كدپستي جديد به صورت الكترونيكي بدون حضور در ادارات ثبت احوال اقدام كنند.
كارت شناسايي صادر شده به نشاني محل سكونت ارائه شده از طريق پست جمهوري اسلامي ايران ارسال مي شود.

 



افتتاح ششمين دوره از مسابقات قرآن و اذان مناطق آزاد در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
ششمين دوره از مسابقات قرآن و اذان مناطق آزاد تجاري- صنعتي كشور در سالن همايش هاي بين المللي كيش افتتاح شد.
در اين دوره از مسابقات، قاريان و حافظان قرآن و مؤذنان ممتاز كشور در جزيره كيش گرد هم آمدند و از ديروز براي رقابت آماده شدند.
اين رقابت هاي مذهبي كه به مدت شش شب به طول خواهد انجاميد با حمايت معاونت فرهنگي- اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش برپا شده است و بنا به پيش بيني هاي انجام شده، از شبكه سراسري صدا و سيماي كشورمان نيز پخش خواهد شد.

 



اعتبار 45 ميليارد توماني براي گازرساني به قطب معدني كشور

بافق - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم بافق در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توافق صورت گرفته با وزير نفت 45 ميليارد تومان اعتبار براي گازرساني به بافق در سال جاري اختصاص يافت.
كاظم فرهمند افزود: هرچند كه كار مطالعه گازرساني به بافق در گذشته انجام شده و در دو ماه گذشته نيز عمليات ساخت ايستگاه CGS در پنج كيلومتري بافق شروع شده؛ اما موضوع كلنگ زني گاز از مركز استان به اين شهرستان هنوز انجام نگرفته است.
وي افزود: در هفته گذشته در اين باره نشستي با وزير نفت داشتيم كه پيگيري هاي خوبي به عمل آمد و مبلغ 45 ميليارد تومان در سال جاري به امر گازرساني به شهرستان بافق اختصاص يافت.
نماينده مردم بافق، ابركوه، مهاباد، خاتم و مهريز در مجلس شوراي اسلامي هزينه عمليات اجرايي گازرساني به بافق را 62 ميليارد تومان اعلام كرد.
همچنين بنابراين گزارش حجت الاسلام والمسلمين سليماني امام جمعه بافق در نشست شوراي اداري اين شهرستان ضمن انتقاد از ركود طرح گازرساني به شهرستان بافق بر ضرورت اجراي هرچه سريع تر اين طرح تاكيد كرد و گفت: در حال حاضر بحث گازرساني به شهرستان بافق به مسئله اي پيچيده و مبهم تبديل شده است.

 



در بين اتباع خارجي اصفهان يك هزار نمونه انساني بيماري التور به دست آمد

مدير مركز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: در عرض يك سال، يك هزار و 152 نمونه انساني مبتلا به بيماري التور (شبه وبا) تهيه شد.
علي پارسا ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در طول يكسال، هفت مورد بيماري سالك در بين اتباع خارجي مستقر در اردوگاه و مركز بهداشت داوطلبانه اتباع خارجي اصفهان، تشخيص و درمان شد.
وي بيان داشت:در اين اردوگاه نيروي مبارزه با بيماري ها در تمام ايام كاري هفته به صورت تمام وقت وجود دارد.
مدير مركز بهداشت شماره 2 اصفهان تصريح كرد: در يكسال گذشته به دنبال بيماريابي مالاريا، 2 هزار و 436 لام خون محيطي تهيه شد و 34 مورد بيماري مالاريا تحت درمان، مراقبت و پيگيري قرار گرفته است.
وي از انجام بيماريابي سل در اردوگاه اتباع خارجي اصفهان خبر داد و افزود: در اين بيماريابي، 75 نمونه خلط از بيماران مشكوك به سل انجام و از 27 مورد بيماري تشخيص، درمان و مراقبت شد.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: 17هزار نيروي فعلي آموزش و پرورش امسال استخدام مي شوند

زنجان- خبرنگار كيهان:
معاون متوسطه وزير آموزش و پرورش از توسعه هنرستان هاي فني و كار دانش به عنوان يكي از اولويت هاي اساسي اين وزارتخانه در سال تحصيلي جديد خبر داد.
ابراهيم سحرخيز گفت: توسعه هنرستان هاي فني و كار دانش يكي از اولويت هاي اساسي آموزش و پرورش در سال تحصيلي جديد خواهد بود كه در اين راستا تلاش مي شود 50 درصد جمعيت دانش آموزي سراسر كشور در هنرستان هاي مذكور و در رشته هاي مختلف در اين حوزه جذب شوند و ادامه تحصيل دهند.
وي در نشست با خبرنگاران رسانه هاي استان زنجان با بيان اين مطلب افزود: بايد سعي كنيم از توسعه بي رويه علوم انساني در روستاها جلوگيري كنيم و نگراني ها و دغدغه هاي موجود را درباره تامين نيروهاي متخصص در حوزه هاي كشاورزي، صنعت، خدماتي و... با افزايش و ايجاد هنرستان هاي فني و كار دانش و جذب دانش آموزان در آنها مرتفع سازيم.
سحرخيز سال تحصيلي آينده را سال توام با رقابت در راستاي كيفي بخشي در مدارس خواند و اظهار داشت: تخصصي كردن نيروهاي انساني و توانمندسازي قابل قبول مديران، دبيران و استخدام 17هزار نفر از نيروهاي فعلي كه در آموزش و پرورش مشغول فعاليت بوده اما هنوز تبديل وضعيت نشده اند نيز از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه خواهد بود.
معاون آموزش متوسطه وزير از راه اندازي 4هزار مجتمع شهري شامل هر سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه خبر داد و گفت: سعي خواهيم كرد با تقويت منسجم نيروهاي انساني و برآورد دقيق تخصص ها در تمامي مدارس مشاوره تحصيلي و مربي تربيت بدني داشته باشيم.

 



در مسابقات قهرماني دانشجويان جهان تيم پومسه كشورمان موفق به كسب نشان نقره شد

زنجان- خبرنگار كيهان:
اعضاي تيم سه نفره پومسه كشورمان موفق به كسب مدال نقره در مسابقات قهرماني دانشجويان جهان شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان در مسابقات پومسه تيمي قهرماني دانشجويان جهان كلثوم مددخاني از زنجان به همراه مهسا مرداني و نسترن ملكي در بخش تيمي سه نفره پومسه به يك نشان نقره دست يافتند.
گفتني است، اين مسابقات در دو روز متوالي در 27 و 28 مردادماه با حضور نمايندگان كشورهاي مختلف در چين برگزار شد كه در نهايت تيم هاي كره، ايران، چين و ويتنام مشتركا به مقام هاي اول تا سومي دست يافتند.

 



عمليات اجرايي بزرگترين و مرتفع ترين سد خاكي در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار هرمزگان كلنگ بزرگترين و مرتفع ترين سد خاكي استان در زاكين سياهو به زمين زده شد.
حسين هاشمي در اين آيين گفت: با احداث اين سد مي توان ضمن جلوگيري از بروز سيلاب هاي فصلي از آب ذخيره شده در توسعه كشاورزي منطقه سياهو استفاده كرد.
وي با بيان اينكه اين منطقه هميشه در معرض روان آب ها قرار دارد افزود: اين امر هميشه موجب بروز مشكلات و خسارتي براي مردم منطقه بوده است كه احداث اين سد مشكل را به طور كلي حل مي كند.
وي با اشاره به موضوع پرداخت خسارت به كشاورزاني كه به موجب احداث سد، زمين خود را از دست داده و يا ضرر ديده اند گفت: اجازه نمي دهيم سدي كه براي رونق و رفاه مردم در دست احداث است موجب زيان كشاورزان شود و همان طور كه تاكنون يك ميليارد و 300 ميليون خسارت پرداخت شده، مابقي نيز انجام مي شود. هاشمي با اشاره به خشكسالي هرمزگان طي چند سال اخير ابراز داشت: سد زاكين موجب توسعه كشاورزي در منطقه، ايجاد اشتغال مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

نرم افزار «پاره تن» با موضوع فلسطين منتشر شد
به مناسبت روز جهاني قدس، نرم افزار چند رسانه اي «پاره تن» با موضوع مقاومت اسلامي فلسطين توسط موسسه فرهنگي آرمان منتشر شد. به گزارش خبرنگار كيهان، اين نرم افزار داراي هشت بخش جداگانه است كه هر بخش شامل مجموعه اي كتاب، مقاله، فيلم مستند، نماهنگ و عكس است.
اين بخش ها عبارتند از: «پاره تن»، «استكبار»، «لانه عنكبوت»، «توطئه تخريب»، «صدور انقلاب»، «مقاومت»، «مسئوليت جهاني» و «ادبيات مقاومت». گفتني است، موسسه آرمان پيش از اين نيز نرم افزارهاي مشابه با عناوين مستند 80 سال مقاومت، «پايان اسرائيل» و «القدس لنا» را با موضوع فلسطين توليد كرده بود.
آيين نامه شوراي عالي سينما
از سوي رئيس جمهور ابلاغ شد
رئيس جمهوري آيين نامه شوراي عالي سينما را كه براساس آن كميسيون تخصصي شوراي عالي سينما با حضور فعالان و كارشناسان حوزه هنر هفتم تشكيل خواهد شد، براي اجرا ابلاغ كرد.
اعمال سياست هاي واحد و متمركز در حوزه سينماي ايران، مديريت واحد و متمركز تمامي منابع و امكانات ملي در عرصه سينما، پيشرفت همه جانبه كمي و كيفي توانمندي هاي ملي در عرصه سينما، پيشرفت متوازن زيرساخت هاي سينماي ايران، تقويت مولفه هاي سينماي ملي به عنوان يكي از عناصر هويت اسلامي- ايراني از اهداف تشكيل شوراي عالي سينما است.
از جمله وظايفي كه براي شوراي عالي سينما در نظر گرفته شده است مي توان به تصويب سياست هاي كلان سينماي ايران، تعيين ساز و كارهاي لازم براي اعمال مديريت هماهنگ منابع و امكانات ملي در عرصه سينما، تصويب برنامه هاي حمايت از توليد آثار فاخر سينمايي، تصويب شيوه هاي حمايت از توسعه شهرك ها، پرديس ها و فضاهاي سينمايي، ارائه تسهيلات و پشتيباني مالي و اعتباري و حمايت از تامين كالاها، خدمات و فعاليت هاي سينمايي اشاره كرد. همچنين تصويب طرح هاي كلان و راهبردي سينماي ايران از ديگر وظايفي است كه به عهده شوراي عالي سينما قرار داده شده است.
شب خاطره امام موسي صدر برگزار مي شود
دويست و سي امين نشست شب خاطره دفاع مقدس با موضوع امام موسي صدر در حوزه هنري برگزار مي شود.
در اين نشست، كه تالار انديشه حوزه هنري ميزبان آن خواهد بود، علي موسوي گرمارودي، فاطمه صدرعاملي و حجت الاسلام يحيي عابدي خاطرات شخصي خود از امام موسي صدر را بازگو مي كنند. اين نشست روز پنج شنبه 3 شهريور ساعت 30/17 آغاز مي شود و در حاشيه آن نمايشگاهي از عكس هاي امام موسي صدر نيز برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14