(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 شهریور 1390- شماره 20013

يادداشت خبرنگار
ساخت راه آهن اصفهان فولاد شهر آغاز شد
كوتاه از هفته دولت
درخشش دانشجويان نيشابوري در المپياد دانشكده هاي فني كشور
تأكيد امام جمعه املش بر بازگشايي كارخانه ريسندگي اين شهر
افتتاح 600 پروژه عمراني و صنعتي در آذربايجان غربي
6 آذرماه همايش سراسري استاد عابد در تبريز برگزار مي شود
زندگينامه 90درصد از ايثارگران استان اصفهان تدوين شد
كمك گروه 42 مهندسي قدر به قحطي زدگان سومالي
كار جمع آوري فاضلاب در شازند و آستانه آغاز شد
تجليل استاندار مازندران از 30نفر از نخبگان دانش آموزي استان
رئيس ستاد انتخابات همدان: حوزه بهار و كبودرآهنگ در انتخابات آينده تفكيك نمي شود
آغاز ساخت كانون فرهنگي تربيتي كميته امداد دامغان
ساماندهي كارگران صنعت ساختمان در آذربايجان غربي
مدير باغباني جهاد كشاورزي استان ارزش اقتصادي گل و گياه مازندران 2هزار و 785 ميليارد ريال است
واژگوني خودروها 47درصد حوادث جاده اي در استان سمنان است



يادداشت خبرنگار

جاده هفتكل- مسجد سليمان نيازمند بازسازي و مرمت
جاده هفتكل - مسجد سليمان اگر نگوييم نخستين جاده آسفالته كشور مي باشد؛ اما جزو نخستين راه هاي ارتباطي به شمار مي رود كه با پوشش آسفالت ميان نخستين و دومين شهرهاي نفت خيز خاورميانه يعني مسجد سليمان و هفتكل احداث شده است. متاسفانه علي رغم اينكه از ساليان دور رفت و آمد وسايل نقليه در آن جريان داشت ولي هم اكنون به فراموشي سپرده شده است.
در اين بين وجود پل هاي فلزي «سي مايلي و تمبلي» كه يكي از قديمي ترين پل هاي فلزي كشورند، نشان از قدمت طولاني اين جاده ارتباطي دارد. عمليات بازسازي اين جاده از دولت سازندگي آغاز شده ولي تاكنون به نتيجه مطلوبي نرسيده است.
با گذشت حدود 20 سال از آغاز مرمت و بازسازي اين جاده، متاسفانه روند اجراي آن اصلا رضايت بخش نيست و حركت لاك پشتي آن همچنان علي رغم ادامه براي مردم و به ويژه رانندگان آزاردهنده است.
به دليل دست اندازهاي زياد ناشي از تخريب بخش هايي از اين جاده، كسي مايل به رفت و آمد در اين مسير نيست و كساني هم كه مجبور به اين كار هستند؛ با مشكلات زيادي روبه رو مي شوند. هرچند برخي رانندگان حاضرند مسير خود را چند برابر دورتر كنند ولي در عوض در اين جاده پا ننهند.
لذا باتوجه به قدمت تاريخي اين جاده و پل هاي نصب شده روي آن (پل هاي سي مايلي و تمبلي) شايسته است سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي زمينه را براي ثبت ملي بلكه جهاني اين ميراث ماندگار فراهم سازد و وزارت راه و شهرسازي نيز با همكاري وزارت نفت و كمك به توسعه اين منطقه نفت خيز با تصويب اعتباري مناسب اين جاده ملي را احيا كنند تا دوباره رفت و آمد در اين مسير قديمي برقرار شود و مردم و گردشگران نيز تمايل به رفت وآمد به اين جاده قديمي داشته باشند.
حسين يزدي- خبرنگار كيهان

 



ساخت راه آهن اصفهان فولاد شهر آغاز شد

فولاد شهر- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت عمران فولادشهر از آغاز احداث خط آهن اصفهان فولادشهر و اصفهان زرين شهر خبر داد.
حجتي افزود: با تخصيص اعتبارات لازم اين طرح با سرعت به كار خود ادامه خواهد داد و پيش بيني مي شود در سال 93 به بهره برداري برسد. در مراسم معارفه مديرعامل جديد شركت عمران شهر جديد فولادشهر كه با حضور نور صالحي معاون وزير راه و شهرسازي و مديران استان اصفهان برگزار شد ابراهيم محسني مديرعامل سابق اين شركت از احداث 120 هزار واحد مسكن مهر در استان اصفهان خبر داد و افزود: از اين تعداد 30 هزار واحد مربوط به فولادشهر است كه شهرداري فولادشهر بايد نسبت به تحويل محلات از شركت عمران اقدام كند.
در اين مراسم نورصالحي با انتقاد از مسئولان آب، برق، گاز و ساير دستگاه هاي خدمات رسان در همكاري نكردن با طرح مسكن مهر و تاخير در انجام اين خدمات گفت: اميد است با همكاري دستگاه هاي مربوط، بخش بزرگ اين طرح تا پايان شهريور ماه جاري مورد بهره برداري قرار گيرد. وي از احداث 25 واحد آموزشي، 12 باب مسجد و تعدادي بازار در اين طرح خبر داد.

 



كوتاه از هفته دولت

آبرساني به 6 روستا
برازجان-خبرنگار كيهان: فرماندار برازجان در دومين روز هفته دولت كلنگ پروژه انتقال آب به روستاهاي اين شهرستان را به زمين زد. مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي برازجان گفت: در اين پروژه به 6 روستا آبرساني مي شود كه هزينه آن بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون تومان است. اين پروژه سال آينده به بهره برداري مي رسد.
افتتاح پروژه هاي عمراني
لارستان-خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت بخش راديولوژي مركز بهداشتي-درماني حاج عبدالرزاق انصاري عمادده، مسجد النبي روستاي ده ميان، توسعه GSMروستاي عمادده، بازسازي مركز مخابرات زوران، آسفالت خيابان هاي روستاي دشتي به بهره برداري رسيدند. اين پروژه ها با اعتباري نزديك به 9 ميليارد و 600 ميليون ريال با حضور مسئولان شهرستان لارستان مورد بهره برداري قرار گرفتند.
كلنگ زني و افتتاح 229 پروژه
زنجان-خبرنگار كيهان: استاندار زنجان در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت 229 پروژه با اعتباري بالغ بر 154 ميليارد تومان كلنگ زني و به بهره برداري رسيد كه از اين تعداد 190 پروژه در بخش عمراني با اعتباري بيش از 85 ميليارد تومان تعيين شده بود و از مجموع پروژه هاي عمراني، 129 مورد قابل افتتاح و بهره برداري و 61 مورد كلنگ زني شد. محمود رئوفي نژاد تعداد پروژه هاي سرمايه گذاري استان در هفته دولت 39 پروژه با اعتباري بالغ بر 69 ميليارد تومان بوده است كه از مجموع پروژه هاي سرمايه گذاري نيز، 36 مورد افتتاح و 3 مورد كنگ زني شد.
بهره برداري از پروژه هاي شهري
همدان-خبرنگار كيهان: فرماندار همدان گفت: در هفته دولت 127 طرح با اعتبار 120 ميليارد تومان در سطح شهرستان همدان افتتاح شد. حسن قهرماني مطلق افزود: 3 پروژه مهم در فرودگاه همدان كلنگ زني شد اين پروژه ها شامل برج مراقبت، ترمينال پروازهاي زيارتي و آماده سازي باند فرودگاه هستند.
تجهيز خانه هاي بهداشت
چناران-خبرنگار كيهان: در دومين روز هفته دولت بهره برداري از 17 طرح عمراني، توليدي و بهداشتي در روستاهاي شهرستان چناران شروع شد. اين طرح ها شامل احداث و تجهيز 6 خانه بهداشت روستايي، تكميل و تعويض سرريز بند خاكي دزر آب سيدآباد، احداث استخر ذخيره آب، آبرساني به روستاها و راه اندازي واحدهاي دامپروري، توليدات دامي است.
راه اندازي آزادراه
گناباد: خبرنگار كيهان: رئيس اداره راه ترابري شهرستان گناباد گفت: 16 كيلومتر از باند دوم آزادراه گناباد-تربت حيدريه با هزينه اي بالغ بر 8 ميليارد تومان به بهره برداري رسيد. عباسعلي مرادي طول كل اين آزادراه را 32 كيلومتر ذكر كرد و گفت: از 16 كيلومتر باقي مانده 10 كيلومتر آماده خط كشي و نصب علائم است و 6 كيلومتر ديگر در مرحله ريختن لايه دوم آسفالت قرار دارد.
توليد 280 هزار تن آسفالت
سبزوار-خبرنگار كيهان: در مراسمي كه با حضور مسئولان سبزوار برگزار شد كارخانه آسفالت اين شهرستان با سرمايه اي حدود 5 ميليارد ريال به طور رسمي افتتاح شد. اين كارخانه سالانه ظرفيت توليد 280 هزار تن آسفالت را دارد و براي 12 نفر فرصت شغلي ايجاد كرده است.
ارتقاي 3 منطقه در ورامين
ورامين-خبرنگار كيهان: بخشدار مركزي ورامين در جمع خبرنگاران در هفته دولت بدون اينكه از محله هايي كه تا پايان امسال به شهر و بخش ارتقاء پيدا مي كنند نامي ببرد گفت: تا پايان امسال سه منطقه به شهر و بخش ارتقا پيدا مي كند سيدرضا طباطبايي با بيان اينكه بخش مركزي ورامين داراي 22 روستاست گفت: در 12 روستا شوراي اسلامي و در 10 روستا دهياري فعال هستند و تا پايان امسال تمام روستاها داراي دهياري مي شوند.
اجرايي شدن طرح هاي عمراني
بناب- خبرنگار كيهان: با حضور مسئولان شهرستان بناب چند طرح عمراني و توليد در اين شهرستان افتتاح شد. سر در جديد، محوطه سازي و سايت تخصصي دانشگاه پيام نور بناب از جمله طرح هايي بودند كه با اعتباري بالغ بر 3ميليارد و 500 ميليون ريال به بهره برداري رسيدند. همچنين اجراي كانال 4 و 3 آبرساني منطقه «ميانالاي» بناب از پاياب سد علويان به طول 50 كيلومتر با صرف اعتباري افزون بر 54 ميليارد ريال و طرح آبياري قطره اي به وسعت 5/6 هكتار و با صرف اعتباري بالغ بر 255 ميليون ريال با حضور مسئولان شهرستان بناب به بهره برداري رسيدند.
گازرساني به 1000 روستا
اصفهان- خبرنگار كيهان:مديرعامل شركت گاز استان اصفهان با بيان اينكه بيش از هزار روستا و شهر همزمان با هفته دولت در استان اصفهان از نعمت گاز بهره مند شدند، گفت: با هزينه اي بالغ بر 795 ميليارد ريال پروژه هاي عظيم گازرساني به 61 روستاي ديگر در استان اصفهان به بهره برداري رسد.
احداث مدرسه
خرم دره- خبرنگار كيهان: استخر پرورش ماهي روستاي الوند در زميني به مساحت 1000 مترمربع با اعتباري بالغ بر 600 ميليون ريال و ايجاد اشتغال براي 6 نفر و توليد 20 تن ماهي قزل آلا، مدرسه 9 كلاسه پسرانه خرم دره با هزار و 400 مترمربع زيربنا با اعتباري بالغ بر 6 ميليارد ريال در سه طبقه جداگانه با گنجايش 600 دانش آموز ابتدايي و راهنمايي و طرح احياي قنات روستاي خليفه لو به طول 250 متر با اعتباري بالغ بر 147ميليون ريال براي مصرف كشاورزي از طرح هايي بود كه با حضور فرماندار و مسئولان محلي در شهرستان خرم دره افتتاح و به بهره برداري رسيد.
اجراي طرح هاي كشاورزي
اردبيل- خبرنگاركيهان: به طور همزمان 19 طرح آب رساني به اراضي كشاورزي استان اردبيل در هفته دولت مورد بهره برداري قرار گرفت. براي اجراي اين طرح ها كه بيشتر شامل كانال كشي، زهكشي و آبياري تحت فشار است هشت ميليارد و 690 ميليون ريال هزينه شده است. با بهره برداري از طرح هاي ياد شده در سطح استان 2400 هكتار از اراضي ديم در 25 روستا و قشلاقات به اراضي آبي تبديل شد.
افتتاح پروژه هاي عمراني
19 پروژه عمراني و توليدي در شهرستان گرمي مغان به بهره برداري رسيد. اين پروژه ها شامل سالن ورزشي سالن ژيمناستيك، خانه بهداشت در سه استان، خانه، عالم روستاي اوماسلان، و ديگر طرح هاي برق رساني، آموزشي و گازرساني بوده است. براي به بهره برداري رساندن اين پروژه ها بيش از 47 ميليارد و 97 ميليون ريال هزينه شده است.
احداث دانشگاه صنعتي
استاندار اردبيل از احداث دانشگاه صنعتي استان در شهرستان مرزي نمين خبر داد. سيدحسين صابري در ديدار با مردم نمين كه در مسجد جامع اين شهرستان و همزمان با هفته دولت انجام پذيرفت گفت: با وزارت علوم و تحقيقات براي اين منظور هماهنگي هاي لازم صورت گرفته تا امسال اين امر صورت بگيرد.وي افزود: چنانچه تا پايان سال اين امر محقق نشود در سال آينده اين دانشگاه نسبت به پذيرش دانشجو اقدام خواهد كرد.

 



درخشش دانشجويان نيشابوري در المپياد دانشكده هاي فني كشور

نيشابور-خبرنگار كيهان:
دانشجويان نيشابوري با درخشش در المپياد فرهنگي و هنري همدان و كسب چهار مقام اول و دومي، بهترين نتيجه را كسب كردند.
سيدجعفر حسيني كارشناس فرهنگي و ورزشي دانشكده فني و حرفه اي پسران نيشابور اظهار داشت: دانشكده فني نيشابور تنها دانشكده اي است كه تمام نمايندگان آن جزو 10 نفر برتر مسابقات قرار گرفتند و دانشجويان برگزيده مسابقات فرهنگي، هنري دانشكده فني و حرفه اي پسران نيشابور پس از درخشش در مسابقات استاني و راهيابي به مسابقات المپياد كشوري با كسب چهار مقام اول و دومي، بهترين نتيجه را در بين دانشكده ها و آموزشكده هاي فني و حرفه اي كشور احراز كردند.
وي گفت: احسان محمدي رتبه اول ترتيل قرآن، محمد قاسم قبديان رتبه دوم ترتيل قرآن، امير علي پيروز رتبه هفتم تفسير قرآن، مسعود بيگي رتبه دوم نهج البلاغه، علي فهرست رتبه دوم كتابخواني، جابر رضايي رتبه پنجم كتابخواني و برهان ولدبيگي رتده دهم كاريكاتور را به دست آوردند.

 



تأكيد امام جمعه املش بر بازگشايي كارخانه ريسندگي اين شهر

رشت- خبرنگاركيهان:
مسئولان املش در جلسه شوراي اداري اين شهرستان، خواستار رفع مشكلات و بازگشائي كارخانه ريسندگي اين منطقه شدند.
در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين طيبي امام جمعه اين شهرستان گفت: كارخانه ريسندگي املش از حدود 17ماه قبل تاكنون به صورت كامل تعطيل شده است و 700كارگر جوان بيكار شده اند.
وي از مسئولان استان خواستار رفع مشكلات اين واحد توليدي شد. علي اكبري فرماندار املش هم در سخنان خود خواستار تسريع در تكميل بيمارستان 32 تختخوابي در دست ساخت اين شهر و فاز 2 چهار بانده كردن جاده املش- شلمان و اجرايي شدن راه كمربندي سنگر- سياهكل و ادامه آن به كلاچاي از مسير املش شد.
مهدي سعادتي استاندار گيلان نيز در سخناني با تأكيد بر ضرورت حل مشكلات شركت ريسندگي املش براي فعاليت مجدد اين واحد توليدي و با اشاره به اينكه اين شهرستان از بزرگ ترين توليدكنندگان چاي كشور است از اختصاص بيش از 150ميليارد ريال تسهيلات براي تكميل يكي از بزرگ ترين كارخانجات چايسازي اين شهرستان خبر داد.

 



افتتاح 600 پروژه عمراني و صنعتي در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان غربي گفت: افتتاح 600 پروژه عمراني و صنعتي در هفته دولت در استان هديه ناچيزي به سلحشوري، تدين و نجابت مردم آذربايجان غربي است.
جلال زاده با گراميداشت فرا رسيدن هفته دولت افزود: هفته دولت فرصت ويژه اي است تا تعدادي از پروژه ها و طرح هايي را كه در طول سال اجرا شده اند به سرانجام رسانده و جهت استفاده عموم مردم مورد بهره برداري قرار دهيم.
وي اظهار كرد: در هفته دولت امسال در استان 600 پروژه عمراني و صنعتي با 4500 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
وي ادامه داد: افتتاح سد آغ چاي به عنوان بزرگ ترين سد قوسي كشور، افتتاح كارخانه سيمان شماره 2 اروميه، طرح آبرساني به روستاي قره باغ، افتتاح پايانه تمرچين، سد ارس2، افتتاح چند واحد صنعتي و طرح هاي گازرساني به 20 روستاي استان از مهم ترين اين طرح ها به شمار مي رود.
استاندار آذربايجان غربي خاطر نشان كرد: سد آغ چاي با 1900 ميليارد ريال اعتبار اجرايي شده و به دليل اينكه سد و شبكه سد همزمان با هم اجرا و به اتمام رسيده اند از اهميت خاصي برخوردار است و از جمله نادرترين سدها است.
وي افزود: براي اجراي كارخانه سيمان شماره 2 اروميه نيز هزار و 570ميليارد ريال اعتبار هزينه شده كه ظرفيت جديدي را در حوزه توليد سيمان استان ايجاد مي كند.
وي در ادامه با اشاره به ديگر طرح هاي در دست اجرا يادآور شد: در صورت بهره برداري از كارخانه سيمان بوكان در ايام مبارك دهه فجر امسال، ظرفيت توليد سيمان استان به 4ميليون تن بالغ خواهد گشت.

 



6 آذرماه همايش سراسري استاد عابد در تبريز برگزار مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
همايش بزرگداشت مرحوم استاد محمد عابد، شاعر آئيني سراي كشور، روز 6آذر ماه امسال در تبريز برگزار مي شود.
«عابد» از ادباي فاضل و شاعري توانا بود كه بياني شورانگيز در وصف اهل بيت عصمت و طهارت(ع) داشت.
«محمد عابدي خيابان» متخلص به «عابد تبريزي» در 1314 هجري شمسي ديده به جهان گشود و در 12سالگي اولين شعر خود را در عرض ارادت به مقام حضرت علي اكبر(ع) سرود و در محضر پدر خود، شيوه و سبك هاي مختلف شعر تركي و فارسي را طي كرد.
پدر استاد عابد، شادروان مولانا يتيم بود كه در شعر «يتيم» تخلص مي كرد و در عصر خود از شاعران بنام بود.
استاد عابد سينه اي پر از آيات قرآني و احاديث اسلامي داشت و احاطه كاملي بر ادبيات عرب از خود نشان مي داد.
از عابد ديوان اشعار و كتاب هاي «ماه در محاق» و «مهر در شفق» به زبان فارسي و ستاره سحرگاهي به زبان تركي كه در رثاي اهل بيت(ع) هستند، به يادگار مانده است.
«عابد» در 14 آذر 85 ديده از جهان فرو بست.

 



زندگينامه 90درصد از ايثارگران استان اصفهان تدوين شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان از جمع آوري و تدوين 90درصد زندگي نامه جانبازان و آزادگان بالاي 25درصد اين استان خبر داد.
محمدرضا رجايي در حاشيه ديدار با ايثارگران كاشان گفت: بعد از اتمام مرحله جمع آوري و تدوين اين زندگي نامه ها اطلاعات مزبور در سايت بنياد شهيد و امور ايثارگران اين استان به ثبت مي رسد.
وي افزود: پيش از اين زندگي نامه و آثار 23هزار و 473 شهيد استان اصفهان تدوين و در 27 شاخه در سايت بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان ثبت شده و قابل دسترسي است.
وي خاطرنشان كرد: درحال حاضر بيش از 300هزار وصيت نامه شهدا به صورت الكترونيكي جمع آوري شده و 35كتاب با موضوع زندگي شهدا به چاپ رسيده است همچنين كتابي با عنوان روزشمار شهادت و جاودانه هاي تاريخ تدوين شده است.
وي از تدوين كتاب مرجع فرهنگ اعلام شهدا و عرضه آن به صورت ديجيتالي خبر داد و يادآور شد: درحال حاضر براي تمام شهداي استان اصفهان پرونده فرهنگي تشكيل شده و آثار فرهنگي اعم از دست نوشته، وصيت نامه، خاطرات و عكس شهدا به صورت الكترونيكي در دسترس قرار گرفته است.
به گفته وي تاكنون بيش از 600هزار اثر از آثار فرهنگي شهداي استان اصفهان جمع آوري و تدوين شده است.
وي گفت: استان اصفهان با دارا بودن 300نفر آزاده با سابقه بالاي اسارت در سطح كشور رتبه بيشترين آزاده با سابقه بالا را به خود اختصاص داده است.

 



كمك گروه 42 مهندسي قدر به قحطي زدگان سومالي

اراك -خبرنگاركيهان:
گروه 42 مهندسي قدر، 4 ميليون و 560 هزار تومان به قحطي زدگان سومالي كمك كرد.
نهاد نمايندگي ولي فقيه درگروه 42 مهندسي قدر با اعلام اين خبر افزود: به منظور لبيك به امر رهبر معظم انقلاب مبلغ4 ميليون و 560 هزار تومان به قحطي زدگان سوماليايي اهدا شد.

 



كار جمع آوري فاضلاب در شازند و آستانه آغاز شد

اراك- خبرنگار كيهان:
سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شازند از آغاز اجراي عمليات طرح شبكه جمع آوري فاضلاب در بخش هايي از مناطق اين شهرستان خبر داد.
ياقوتي گفت: شركت آب و فاضلاب استان مركزي به منظور جلوگيري از آلودگي منابع آبهاي زيرزميني و سطحي اقدام به اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب در شهرهاي شازند و آستانه كرده است.
وي با اشاره به اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب در شهرك شهيد بهشتي و قسمت هايي از محله هاي «كلاوه» و «نوبنياد» به طول 900 متر افزود: طول كل شبكه جمع آوري فاضلاب در اين شهر 64 كيلومتر است.
به گفته سرپرست امور آب و فاضلاب شازند 160 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي اين پروژه در شهرهاي شازند و آستانه در نظر گرفته شده است و با اجراي طرح 8750 فقره انشعاب فاضلاب نصب و 37 هزار نفر از جمعيت اين دو شهر زير پوشش شبكه قرار خواهند گرفت. وي گفت: با تامين به موقع اعتبار اين طرح تا پايان سال 95 به اتمام مي رسد.

 



تجليل استاندار مازندران از 30نفر از نخبگان دانش آموزي استان

ساري- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران از 30نخبه دانش آموزي استان تجليل كرد.
سيدعلي اكبر طاهايي، در نشست اخير خود با رئيسي، رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس برمحور جذب بيشتر اعتبارات ملي براي استان خبر داد و عنوان كرد: در پايان اين ديدار مقرر شد تا اين سازمان نگاه ويژه اي را در تخصيص اعتبارات ملي به مازندران داشته باشد.
طاهايي باتوجه به ابلاغ 22ميليارد توماني طرح تخريب، بازسازي و مقاوم سازي مدارس بدون استحكام در پنج ماهه نخست سال جاري، گفت: با اين نشست مبلغ 1ميليارد تومان ديگر به سر جمع اعتبارات نوسازي مدارس به صورت علي الحساب اضافه شد.
وي با بيان اين كه ساخت بخش عمده فضاهاي آموزشي كه در 3سفر رئيس جمهوري مورد توجه قرار گرفت به پايان رسيده است، يادآور شد: آموزش وپرورش استان و به ويژه اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس مي بايست بر تحقق مصوبات سفر سوم و چند مصوبه باقي مانده سفر اول و دوم اهتمام جدي داشته باشند.
رئيس شوراي آموزش وپرورش استان در حاشيه اين جلسه با 30نفر از نخبگان دانش آموزشي استان اعم از نفرات برتر كنكور سال90، برگزيدگان المپيادهاي داخلي و بين المللي و برخي اعضاي باشگاه دانش پژوهان جوان ديدار و از آنان با اهدا لوح تقدير تجليل كرد.

 



رئيس ستاد انتخابات همدان: حوزه بهار و كبودرآهنگ در انتخابات آينده تفكيك نمي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد انتخابات استان و معاون سياسي امنيتي استاندار همدان گفت: تفكيك حوزه هاي انتخابيه بهار و كبودرآهنگ براي انتخابات آينده مجلس، محقق نمي شود.
«علي اكبر فاميل كريمي» در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: علي رغم بيش از يك سال پيگيري و تلاش دفتر امور سياسي استانداري و انجام كار سنگين كارشناسي و ارايه اطلاعات و آمار توجيهي به مديران عالي كشور جهت تفكيك حوزه انتخابيه بهار و كبودرآهنگ، با وضعيتي كه براي لايحه دولت در مجلس پيش آمده، پيش بيني ما اين است كه براي انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي، تفكيك انجام نمي شود.
وي افزود: با اين وجود، تا زماني كه به طور قطع و يقين موضوع اعلام نشود، ما اميدوار به انجام تفكيك هستيم.
فاميل كريمي در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان مبني بر حضور خاموش افراد موسوم به «يقه سفيد» كه وابستگي آن به جريان هاي خاص پنهان است، در انتخابات مجلس، اظهار داشت: جمهوري اسلامي تاكنون خيلي زود ناخالصي ها را تشخيص داده و افراد وابسته به آن را طرد كرده است و اگر افرادي خارج از قانون، به صورت محفلي و در سايه جريان هاي خاص اعم از فتنه يا انحرافي يا معاند بخواهند پيشتازي كنند، جامعه آنها را شناخته و نمي پذيرد.
وي مردم را برگزاركننده اصلي انتخابات دانست و يادآور شد: بصيرت مردم و آگاهي عمومي جامعه نسبت به قانون، تسلط مسئولان اجرايي و استفاده از سيستم پيشرفته رايانه اي، تضمين كننده 100 درصدي سلامت انتخابات خواهد بود.
فاميل كرمي تاكيد كرد: به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد تبليغات انتخاباتي زيرچتر دستگاه هاي دولتي و با سوء استفاده از امكانات عمومي انجام شود و تبليغات زودهنگام نامزدهاي احتمالي را نيز رصد و اعلام مي كنيم تا در بررسي ها لحاظ شود.

 



آغاز ساخت كانون فرهنگي تربيتي كميته امداد دامغان

دامغان- خبرنگار كيهان:
ساخت كانون فرهنگي تربيتي شهيد رجايي كميته امداد امام خميني دامغان از سوي علي اكبر تقوي نيكوكار اين شهر آغاز شد.
كانون فرهنگي تربيتي شهيد رجايي كميته امداد امام خميني(ره) شاخه دامغان در زميني به مساحت يك هزار و 500 مترمربع با زيربناي 800 مترمربع در يك طبقه شامل واحدهاي اداري، سالن اجتماعات، كتابخانه، فضاي ورزشي، فضاي سبز و كلاس هاي آموزشي است كه براي ساخت آن 300 ميليون تومان از سوي حاج علي اكبر تقوي نيكوكار دامغاني هزينه خواهد شد و ظرف يكسال تكميل و به بهره برداري مي رسد.
دراين مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد ترابي امام جمعه دامغان گفت: دشمنان در تلاش هستند فرزندان ما را به انحراف بكشند كه با تقويت كانون هاي فرهنگي تربيتي و اجراي برنامه هاي خوب در آن مي توان دشمن را در رسيدن به اهدافش ناكام بگذاريم.

 



ساماندهي كارگران صنعت ساختمان در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي گفت: طرح شناسايي، آموزش و ساماندهي كارگران صنعت ساختمان در اين استان آغاز شده است.
خانپور در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس اين طرح كارگران ساختمان پس از اخذ پروانه مهارت در يكي از 16 حرفه صنعت ساختمان از كليه مزاياي بيمه و بازنشستگي صندوق تأمين اجتماعي برخوردار مي شوند.
وي يادآور شد: پوشش بيمه اين قشر زحمتكش جامعه با پرداخت هفت درصد حق بيمه صورت مي گيرد.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي ادامه داد: تبديل كارگاه هاي تخصصي و پيشرفته و توسعه آموزشگاه هاي بخش خصوصي و حمايت از مشاغل خانگي و احياي طرح استاد شاگردي نوين از برنامه هاي سال جهاد اقتصادي در اين اداره كل است.
وي همچنين گفت: رويكرد جديد آموزش فني و حرفه اي بر پايه نظام ملي مهارت و فني آوري بوده و اين رويكرد سه شاخه نظام جامع مهارت و فناوري، نظام صلاحيت هاي حرفه اي و نظام جامع اشتغال را دربرمي گيرد و براين اساس بايد به سمت ارائه آموزش هاي تخصصي كه منجر به ايجاد اشتغال مولد و پايدار مي شود حركت كنيم.
خانپور افزود: نهادينه كردن فرهنگ كار و مهارت، ريشه فقر را در جامعه مي خشكاند.
وي ضرورت مهارت آموزي جوانان را مورد تأكيد قرار داد و خواستار حمايت مسئولان از اين سازمان براي اجراي برنامه هاي مهارت آموزش شد.
براساس آمارهاي اعلامي سالانه افزون بر 40هزار نفر از جوانان جوياي كار استان درمراكز آموزشي، مهارت هاي فني و حرفه اي را يادمي گيرند.

 



مدير باغباني جهاد كشاورزي استان ارزش اقتصادي گل و گياه مازندران 2هزار و 785 ميليارد ريال است

ساري -خبرنگاركيهان:
مدير باغباني جهاد كشاورزي مازندران گفت: ارزش اقتصادي دربخش گل وگياه در استان 2 هزار و 785 ميليارد ريال است.
عادل صفايي به كيهان گفت: درسال جاري بالغ بر 235ميليون اصله گلدان،شاخه، بوته و پياز گل و گياه زينتي دراستان توليد شده است.
وي ادامه داد: سطح كشت گل و گياه درواحدهاي گلخانه اي 240 هكتار و در فضاي باز 463 هكتار است.
مدير باغباني جهاد كشاورزي مازندران خاطر نشان كرد: درسال جاري 34 ميليون اصله انواع درخت و درختچه هاي زينتي، 5/13ميليون گلدان گياهان آپارتماني، 157 ميليون شاخه گل هاي بريده، 28ميليون بوته گلهاي فصلي و 3ميليون عدد گونه هاي پيازي دراستان توليد شده است.
صفايي افزود: بيشترين ميزان صادرات درخت و درختچه هاي زينتي و گل هاي آپارتماني از غرب استان و گل هاي شاخه بريده از مناطق مركزي به خصوص آمل صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه 2هزار و 970 بهره بردار در مازندران در زمينه گل وگياه درحال فعاليت هستند گفت: با وجود اين تعداد بهره بردار براي 4هزار و 400 نفر اشتغال زايي صورت گرفته است.
صفايي يادآور شد: مازندران درتوليد گل و گياه در بخش درخت و درختچه هاي زينتي و گياهان آپارتماني رتبه اول و در بخش گل هاي شاخه بريده رتبه سوم را در كشور خود اختصاص داده است.

 



واژگوني خودروها 47درصد حوادث جاده اي در استان سمنان است

سمنان- خبرنگاركيهان:
47درصد حوادث جاده اي در استان سمنان براثر واژگوني خودروها صورت مي گيرد.
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان سمنان با اعلام اين مطلب گفت: شدت تصادفات در محورهاي مواصلاتي استان بالاست و 64درصد تلفات جاده اي مربوط به تصادفات در صحنه است.
وي گفت: تعداد كشته هاي استان سمنان در 4ماهه امسال 110نفر بوده درحالي كه پارسال در همين مدت يكصدوبيست و دو نفر در جاده هاي استان جان خود را از دست دادند.
داوود فهندژ سعدي با بيان اينكه 30درصد حوادث جاده اي استان در محور شاهرود- سبزوار اتفاق مي افتد تصريح كرد براي بازبيني و رفع مشكل حادثه خيز بودن اين منطقه كارگروهي در استان تشكيل شده و 17منطقه حادثه خيز در اين زمينه احصاء شده است.
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان سمنان، ميانگين تردد در جاده هاي استان را 351وسيله نقليه در ساعت عنوان و تصريح كرد ميانگين سرعت خودروها در استان نيز 86كيلومتر در ساعت است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14