(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 شهریور 1390- شماره 20013

هواي استان هاي كشور گرم مي شود
در غرب تهران پايگاه هاي شبيخون فرهنگي آزادانه فعاليت مي كنند
مدير جهاد كشاورزي مشكين شهر: هزاران تن ميوه در آستانه فاسد شدن است
نشت گاز مايع در انديمشك مشكل ساز شد
آغاز ثبت نام قبولي هاي كارشناسي ارشد از پس فردا
13 كشته و مجروح براثر سيل اخير در كرمان و آذربايجان غربي
تا يك ماه آينده صورت مي گيرد آزادي 45 نوجوان كانون اصلاح و تربيت محكوم به ديه
سجادي: اسامي قبول شدگان كنكور سراسري دانشگاه آزاد 13 شهريور منتشر مي شود
270 كشته و زخمي در تصادفات تعطيلات اخير
تيراندازي دراويش گنابادي به نمازگزاران كوار
ميگوهاي 40 مزرعه پرورش آبزيان در چابهار معدوم شد
فيلمبرداري بدون هماهنگي تونل رسالت را مسدود كرد
با گذشت 4 روز از سقوط ميني بوس در كانال آب عمليات جستجو براي يافتن راننده ادامه دارد
چرتكه راز سرقت را فاش كرد
بر اثر سانحه رانندگي قهرمان واليبال نشسته كشور دار فاني را وداع گفت
زلزله ناشنوا را شنوا كرد



هواي استان هاي كشور گرم مي شود

سازمان هواشناسي از افزايش 2 درجه اي دماي هوا در اكثر نقاط كشور طي روزهاي آينده خبر داد.
براساس اطلاعيه سازمان هواشناسي، از روز سه شنبه 15 شهريور تا دوشنبه 21 شهريور بارش پراكنده در شمال آذربايجان غربي و شرقي رخ مي دهد كه در روزهاي 16 و 17 شهريور بارش پراكنده در شمال آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل و سواحل غربي درياي خزر پيش بيني مي شود.
براساس اين گزارش از روز گذشته بارش متناوب باران گاهي با رعد و برق در نيمه جنوبي فارس و نيمه شرقي بوشهر و بارش پراكنده در برخي نقاط استان هرمزگان و جنوب غرب كرمان ادامه دارد.
همچنين سازمان هواشناسي اعلام كرد: از روز سه شنبه 15 شهريور تا پنجشنبه 17 شهريور كاهش 2 درجه اي دما در شمال غرب و سواحل درياي خزر و افزايش 2 درجه اي دما در ساير نقاط كشور پيش بيني مي شود.
آسمان استان تهران نيز امروز صاف و در پاره اي از نقاط با غبار صبحگاهي و وزش باد همراه است و بيشينه و كمينه دماي هوا در آن به ترتيب 33 و 21 درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



در غرب تهران پايگاه هاي شبيخون فرهنگي آزادانه فعاليت مي كنند

وردآورد- خبرنگار كيهان:
پايگاه هاي تهاجم و شبيخون فرهنگي درقالب جشن ها و عروسي هاي مختلط در غرب تهران علاوه بر رشد قارچ گونه، آزادانه به فعاليت خود ادامه مي دهند.
اولين مكان برگزاري جشن ها و عروسي هاي مختلط حدود سه سال پيش در منطقه وردآورد در يك باغچه فعاليت خود را به طور مخفيانه آغاز كرد كه پس از عيان شدن نوع فعاليتش مورد اعتراض مردم متدين و شهيدپرور منطقه از طريق گزارشات متعدد به مسئولان قرار گرفت اما علي رغم پيگيري هاي مردمي اين پايگاه هاي تهاجم و شبيخون فرهنگي تعدادشان رو به افزايش است و همچنان آزادانه به فعاليت خود ادامه مي دهند. افزايش قارچ گونه اين مراكز فساد به گونه اي است كه علاوه بر باغ و باغچه ها، برخي از مكان هايي كه پيش از اين از آنها به عنوان كارگاه هاي توليدي و صنعتي استفاده مي شد با تعطيل كردن فعاليت خود و انجام يك سري تغييرات در محيط داخلي و بدون هيچ نام و نشاني به جرگه پايگاه هاي زيرزميني تهاجم و شبيخون فرهنگي مي پيوندند. بنا به گفته افراد مطلع اين مكان ها با مشاركت مالك و يا به صورت اجاره اي با مبالغي بيشتر از عرف معمول توسط گروه هاي سازمان يافته براي برگزاري مجالس مختلط اداره مي شوند و به دليل آزادي عمل در اين مكان ها هزينه هاي پرداختي توسط صاحبان مجالس چندين برابر تالارهاي رسمي است.
قابل ذكر است كه تمام مجالسي كه در اين اماكن برگزار مي شود مربوط به افراد غيرمحلي است كه از مركز و شمال شهر تهران با در دست داشتن يك برگ كروكي آدرس خود را به محل مورد نظر مي رسانند.

 



مدير جهاد كشاورزي مشكين شهر: هزاران تن ميوه در آستانه فاسد شدن است

مدير جهاد كشاورزي مشكين شهر گفت: هزاران تن ميوه توليدي باغداران مشكين شهري در آستانه فاسدشدن و از بين رفتن است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، رسول رسول زاده، روز پنجشنبه در مراسم بازديد از طرح هاي توسعه باغداري در مشكين شهر اظهار داشت: هنوز در اين شهرستان به اندازه كافي سردخانه و صنايع تبديلي محصولات سردرختي راه اندازي نشده به طوري كه ما در تابستان با توليد انبوه محصولات سردرختي مواجه هستيم كه برخي از دلالان نيز با قيمت پايين تر محصولات را خريداري و در بازار فروش با چندين برابر افزايش قيمت به فروش مي رسانند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر بيش از ده ها هزار تن سيب، هلو و شليل در اين شهرستان روي دست باغداران مانده است و به دليل ماندگاري كم اين محصولات سردرختي اين ميوه ها در حال فاسد شدن هستند.
رسول زاده بيشترين نگراني را ناشي از متضرر شدن باغداران منطقه و راغب نبودن آنها براي عمل آوري و توليد در سال هاي آينده اعلام كرد و افزود: علت به فروش نرفتن محصولات و انبار شدن آنها در اين شهرستان، تگرگ زدگي و بازارپسند نبودن محصولات اعلام شده در حالي كه دلالان در اين بين محصول را با قيمتي پايين تر از نرخ معمول خريداري و آن را با افزايش قيمت در بازار شهرهاي ديگر به فروش مي رسانند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر قيمت هر كيلو از ميوه هاي ياد شده در مشكين شهر كمتر از 2هزار ريال خريد و فروش مي شود.

 



نشت گاز مايع در انديمشك مشكل ساز شد

نشت گاز مايع از يكي از مخازن نمايندگي شركت بوتان گاز انديمشك از شامگاه پنجشنبه مشكلاتي براي شهروندان انديمشكي ايجاد كرده است.
به گزارش ايرنا، اين حادثه از ساعت 19 پنجشنبه روي داد و بنا به اظهار رضا رضايي فاضل فرماندار انديمشك كليه تمهيدات لازم براي رفع اين مشكل با تلاش نيروهاي امدادي و انتظامي به كار گرفته شد.
شركت گاز بوتان در كوي فرهنگيان انديمشك واقع است و گاز مورد نياز مصرف كنندگان شمال خوزستان را از طريق سيلندرهاي گاز خانگي تامين مي كند.

 



طباطبايي خبر داد
آغاز ثبت نام قبولي هاي كارشناسي ارشد از پس فردا

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز ثبت نام پذيرفته شدگان آزمون كارشناسي ارشد از روز دوشنبه، جزييات ثبت نام پذيرفته شدگان اين آزمون را تشريح كرد.
سيدجلال طباطبايي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به زمان اعلام تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي گفت: اطلاعيه پذيرش دانشجو در برخي از كد رشته محل هاي جديد و همچنين تكميل ظرفيت در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي 4 مهرماه از طريق نشريه پيك سنجش و سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg منتشر مي شود.
وي افزود: ثبت نام كليه پذيرفته شدگان در يكي از روزهاي دوشنبه 41 تا 61 شهريورماه با توجه به ضوابط و شرايط اعلام شده انجام مي شود.
طباطبايي با تاكيد بر اين كه عدم مراجعه پذيرفته شدگان در زمان هاي مقرر براي ثبت نام به منزله انصراف از ادامه تحصيل تلقي مي شود، خاطرنشان كرد: حضور شخص پذيرفته شده براي ثبت نام الزامي است و به پذيرفته شدگان توصيه مي شود قبل از مراجعه در زمان هاي تعيين شده براي ثبت نام، اطلاعات تكميلي را در سايت دانشگاه يا موسسه آموزش عالي محل قبولي خود مطالعه كنند.
طباطبايي با تاكيد بر اين كه معدل ليسانس پذيرفته شده بايد با معدلي كه قبلا در زمان ثبت نام و يا شركت در آزمون به سازمان اعلام كرده است، يكسان باشد، تصريح كرد: ثبت نام آن دسته از داوطلباني كه داراي مغايرت باشند به عبارتي معدل مندرج در مدرك آنان كمتر از معدل اعلام شده به اين سازمان باشد، جداً خودداري مي شود. معاون سازمان سنجش در خاتمه گفت: از پذيرفته شدگاني كه حداكثر تا 13 شهريور سال جاري فارغ التحصيل نشوند، ثبت نام به عمل نخواهد آمد و ضمن منتفي تلقي شدن قبولي آنان، طبق مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

 



13 كشته و مجروح براثر سيل اخير در كرمان و آذربايجان غربي

بر اثر سيل اخير در استان هاي كرمان و آذربايجان غربي هشت نفر كشته و پنج نفر زخمي شدند و تعدادي از دام ها و خانه هاي روستائيان نيز از بين رفت.
معاون عمراني استاندار كرمان گفت: جاري شدن سيل در روز دوشنبه هفته گذشته در مناطق مختلف اين استان چهار كشته و پنج مجروح برجاي گذاشت.
محمد جواد كامياب روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: در شهرستان رابر دو نفر به دليل پناه گرفتن در زير پل كه سيل در آن جريان داشت جان خود را از دست دادند و علاوه بر اين دو نفر نيز در سيرجان به دليل انحراف خودروي خود طعمه سيل شدند.
وي مصدومان سيلاب در شهرستان بافت را سه نفر و در شهرستانهاي رابر و سيرجان نيز هر كدام يك نفر عنوان كرد.
كامياب با تأكيد بر اينكه هم اكنون هيچ روستاي اين استان در محاصره سيل قرار ندارد، خاطرنشان كرد: بارش شديد باران سبب آبگرفتگي معابر شهري كهنوج شد.
معاون عمراني استانداري كرمان در ادامه گفت: براثر سيل 35 كيلومتر از راه ارتباطي شهرستان هاي بافت و سيرجان دچار خسارت شده و به دو دهنه پل در شهرستان سيرجان نيز خسارت وارده شده است.
كامياب همچنين گفت: برق 30 روستا در شهرستان بافت و 20 روستا در شهرستان سيرجان در اثر سيل قطع شده كه كاركنان در حال اتصال مجدد برق اين روستاها هستند.
وي در ادامه به قطع آب آشاميدني 35 روستا در شهرستان بافت و 25 روستا در سيرجان اشاره كرد و گفت: اين مشكل در حال برطرف شدن است.
عليرضا فرماندار شهرستان رابر در استان كرمان نيز با اشاره به وقوع سيل در اين شهرستان گفت: هيچ يك از روستاهاي اين شهرستان در محاصره سيل قرار ندارد اما وقوع سيلاب به 500 واحد مسكوني روستايي بين 20 تا 70 درصد خسارت وارد كرده است.
محمدعلي توحيدي فرماندار پس از بازديد از مناطق مختلف سيل زده شهرستان سيرجان به دليل بارندگي هاي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اين سيل طي 50 سال گذشته در شهرستان سيرجان بي سابقه است. وي افزود: روستاهاي بوجان، كهن شهر عليا و سفلي، نوكهن، بلورد، مهدي آباد، عين البقر و مناطق چاه قلعه، ملك آباد و گلستان دچار خسارات بيشتري شدند كه 2 هزار و 700 هكتار باغ هاي پسته اين مناطق به ميزان 60 درصد نابود شد. توحيدي بيان داشت: همچنين 700 رأس دام تلف شدند، شش واحد انبار علوفه تخريب، 60 تن پسته كال در ميدان هاي ضبط پسته طعمه سيل و چاه هاي كشاورزي منطقه دچار خسارت كلي شدند.
فرماندار خوي نيز گفت: جاري شدن سيل در خوي و صاعقه جان 4 نفر از مردم خوي و روستاهاي اطراف اين شهر را گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از خوي، غلامحسين عماري پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران اين شهرستان، اظهار داشت: بر اثر جاري شدن سيل خسارات زيادي به اين شهرستان وارد شده است.
وي با بيان اينكه هفته گذشته در خوي شاهد بارش باران مداوم و تگرگ بوديم تصريح كرد: براثر جاري شدن سيل و بارش تگرگ شاهد وقوع خسارت 30 ميليارد ريالي در اين شهرستان بوديم.

 



تا يك ماه آينده صورت مي گيرد آزادي 45 نوجوان كانون اصلاح و تربيت محكوم به ديه

معاون توسعه مديريت و منابع سازمان زندان ها از آزادي 45 نوجوان كانون اصلاح تربيت تهران كه به دليل محكوميت به پرداخت ديه در اين كانون حضور دارند تا يك ماه آينده خبر داد.
محمدعلي زنجيره اي گفت: 45 نوجوان كانون اصلاح تربيت تهران كه داراي محكوميت پرداخت ديه هستند با تشخيص مسئولان كانون طي يك ماه آينده آزاد مي شوند.
وي افزود: اين تعداد از نوجوانان با اعتبار 120 ميليون تومان و موافقت وزير دادگستري طي يك ماه آينده آزاد مي شوند.
زنجيره اي تصريح كرد: آزادي اين نوجوانان و پرداخت ديه آنان در راستاي پرداخت مبلغ ديه به افرادي است كه دچار ضرر شده اند، صورت مي پذيرد تا اين افراد نيز كه بر اثر جرم اين نوجوانان دچار مشكل شدند به حق خود دسترسي يابند.
معاون توسعه مديريت و منابع سازمان زندان ها به فارس گفت: به هر حال اين نوجوانان خطا كرده اند و دچار گرفتاري شده اند و اميدواريم با پرداخت ديه آنان و آزادي شان اين نوجوانان بتوانند پس از آزادي براي خانواده خود و جامعه مفيد واقع شوند.

 



سجادي: اسامي قبول شدگان كنكور سراسري دانشگاه آزاد 13 شهريور منتشر مي شود

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي از اعلام نتايج آزمون دكتري در هفته آخر شهريور و اعلام نتايج كنكور سراسري اين دانشگاه در روز يكشنبه 13شهريورماه خبر داد.
سيدعبدالله سجادي با اشاره به اعلام نتايج آزمون دكتري در هفته آخر شهريورماه گفت: در اين آزمون حدود 2 هزار و 500 داوطلب پذيرفته شده اند.
وي همچنين با اشاره به زمان اعلام نتايج كنكور سراسري اين دانشگاه تاكيد كرد: داوطلبان مي توانند از ساعت 19 روز يكشنبه 13 شهريورماه نتايج اين آزمون را از طريق سايت مركزي آزمون به نشاني wwwazmooncom پي گيري كنند.
وي آغاز ثبت نام از پذيرفته شدگان را 62 شهريورماه اعلام كرد و افزود: ثبت نام تا 13 شهريورماه در واحدهاي مربوطه ادامه خواهد داشت.
سجادي با بيان اين كه در آزمون سراسري امسال سوابق تحصيلي به ميزان 52 درصد به صورت تاثير مثبت اعمال شد، تصريح كرد: براي 33 درصد داوطلبان اين سوابق در نتايج آنها تاثير مثبت داشت و گزينش مابقي داوطلبان براساس نمره كل نهايي انجام شد.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد همچنين از اعلام نتايج نهايي آزمون كارداني پيوسته در روز دوشنبه چهاردهم شهريورماه از طريق سايت مركز آزمون خبر داد و گفت: در اين آزمون 313 هزار و 277 داوطلب پذيرفته شده اند.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد همچنين با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ناپيوسته در 81 شهريورماه گفت: 017 هزار داوطلب در اين آزمون در 910 رشته و دو هزار و 967 رشته شركت مي كنند.
سجادي درخصوص زمان توزيع كارت اين آزمون گفت: كارت ورود به جلسه اين آزمون از ساعت 11 صبح روز يكشنبه 51 شهريورماه از طريق سايت مركز آزمون به نشاني آزمون دات او آر جي دريافت مي شود.

 



270 كشته و زخمي در تصادفات تعطيلات اخير

به دنبال تعطيلات عيد فطر و آغاز موج دوم سفرهاي تابستاني هموطنان، محورهاي خروجي تهران شاهد ترافيك سنگيني بودند.
معاون پليس راه كشور با اشاره به آخرين وضعيت ترافيك راههاي كشور افزود: محور كرج- چالوس در روزهاي چهارشنبه و جمعه داراي بار ترافيكي سنگيني بوده و ترافيك ساير جاده هاي كشور نيمه سنگين گزارش شده است.
سرهنگ پرويز سياح البرزي با اشاره به آغاز موج دوم سفرهاي تابستاني هموطنان، درخصوص آخرين وضعيت راههاي كشور گفت: اتوبان كرج- قزوين در لاين شمالي داراي بار ترافيكي سنگين است. همچنين در جاده هراز با ترافيك نيمه سنگين روبرو هستيم.
وي ادامه داد: بار ترافيكي در جاده فيروزكوه عادي است و مسافران در جاده قزوين- رشت با ترافيك نيمه سنگيني مواجه اند.
سرهنگ البرزي، وضعيت ترافيكي آزادراه تهران- قم را نيمه سنگين اعلام كرد و از رانندگان خواست به قوانين راهنمايي و رانندگي احترام بگذارند.
وي با تاكيد بر اينكه رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي ضامن سلامت رانندگان است، خاطرنشان كرد: عجله و شتاب همواره خطر افزايش بروز تصادفات را به دنبال دارد.
270 كشته و زخمي
در تصادفات تعطيلات اخير
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به وقوع 452 فقره تصادف فوتي و جرحي در جاده هاي كشور از روز سه شنبه تاكنون گفت: متأسفانه در اين تصادفات 720 نفر از هموطنان كشته و زخمي شدند.
سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به اينكه عدم توجه به جلو در دو روز اول تعطيلات با بيش از 25 درصد و انحراف به چپ در روز پنجشنبه با حدود 24 درصد مهمترين علت تصادفات در تعطيلات اخير بوده است، افزود: آمارها نشان مي دهد از روز سه شنبه تا پنجشنبه در 69 فقره تصادف فوتي جاده اي 90 نفر كشته و در 383 فقره تصادف جرحي نيز 630 نفر مجروح شدند.
مهمترين تصادفات تعطيلات اخير
فرمانده پليس راه كشور به مهمترين تصادفات طي روزهاي گذشته اشاره كرد و گفت: مهمترين تصادفات روز عيد در محور چمن بيد خراسان شمالي بين دو دستگاه سواري و يك دستگاه به دليل انحراف به چپ رخ داد كه در طي آن 3 كشته و 6 نفر مجروح شدند. همچنين در استان مازندران برخورد وانت نيسان با پرايد به دليل عدم توجه به جلو 4 كشته و 4 مجروح بر جاي گذاشت.
وي تصريح كرد: همچنين در روز پنجشنبه نيز در استان مازندران محور فرعي زاغمرز به دليل انحراف به چپ برخورد پرايد با پژو 405 متأسفانه 4 كشته و 6 مجروح برجاي گذاشت.
ترافيك سنگين
محورهاي خروجي تهران
رئيس پليس راه استانهاي تهران و البرز نيز از ترافيك سنگين در تمام محورهاي خروجي تهران خبر داد.
سرهنگ همايون شريفي با بيان اينكه در محور كرج به سمت چالوس در حد فاصل ميدان اميركبير تا تونل اميركبير ترافيك با تراكم شديد همراه است و بعد از تونل نيز ترافيك روان است گفت: پيش بيني مي شود با توجه به آغاز موج دوم سفرهاي تابستاني ترافيك تا بعد از ظهر روز جمعه در محورهاي استان البرز سنگين باشد.
وي تاكيد كرد: هر چند ماموران پليس راه با تلاش مضاعف و بكارگيري امكانات لازم تمام توان خود را براي روان سازي ترافيك در محورهاي ارتباطي اين استانها بكار گرفته اند اما تحقق اين مهم منوط به همكاري رانندگان و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي است.
شريفي همچنين به رانندگان توصيه كرد هنگام ترافيك صبر و حوصله را پيشه كنند.
استانهاي تهران و البرز داراي سه هزار و 459 كيلومتر راه است كه 904 كيلومتر آن آزادراه و بزرگراه و بقيه راههاي اصلي، فرعي و روستايي است.
استقرار 40 هزار نفر
در محورهاي پرترافيك
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي از استقرار 40 هزار نيروي ثابت و 8 هزار نيروي گشتي همزمان با آغاز سفرهاي مردم در محورهاي پرترافيك خبر داد.
سردار اسكندر مؤمني گفت: متأسفانه حجم بالايي از ترافيك را در محورهاي شمالي به ويژه مسيرهاي كندوان و رشت شاهديم و مردم بايد سفرهاي خود را مديريت كنند و از اين طريق از هدر رفت وقت خود در ترافيك جلوگيري به عمل آورند.
وي با تاكيد بر آشكارسازي نقاط حادثه خيز، گفت: بسياري از تلفات جاده اي در جاده هاي غيراصلي اتفاق افتاده كه ما در اين جاده ها حضور كمرنگي از دستگاه ها را شاهديم به همين منظور براي كاهش آمار تلفات به اين دست از جاده ها نيز توجه ويژه اي شود.
مومني خاطرنشان كرد: اورژانس بيمارستان ها نيز در اين راستا با ما همگام شدند تا براي پذيرش مصدوم آمادگي كامل را داشته باشند.
وي به امضاي قراردادي با راهداري به منظور كنترل برخي از جاده ها به صورت هوشمند اشاره كرد و گفت: با توافقي كه با وزير راه صورت گرفته قرار است كنترل و نظارت الكترونيكي به وسيله دوربين هاي ثبت سرعت و تخلفات در 2 هزار كيلومتر ديگر از جاده هاي كشور افزايش داشته باشد و اميد است اين طرح تا پايان سال به اتمام برسد.

 



تيراندازي دراويش گنابادي به نمازگزاران كوار

سرويس شهرستان ها-
جمعي از مردم شهرستان «كوار» فارس در پي اهانت دراويش گنابادي اين شهر به يك طلبه در اين شهر، پس از نماز جمعه راهپيمايي كردند.
به گزارش رجا نيوز، مردم شهر كوار فارس پس از نماز جمعه اين شهر دست به راهپيمايي زدند كه پس از دقايقي تعدادي از دراويش گنابادي اين شهر با اسلحه گرم به سمت مردم تيراندازي كردند كه در جريان اين تيراندازي هفت نفر زخمي شدند كه حال يك نفر از نمازگزاران وخيم است.
اين دراويش با اسلحه هاي شكاري به سوي مردم آتش گشودند.
گفتني است در سال هاي اخير برخي از خانقاه هاي اين دراويش به سلاح هاي گرم مجهز شده اند.

 



ميگوهاي 40 مزرعه پرورش آبزيان در چابهار معدوم شد

محصول 40 مزرعه پرورش ميگو در سايت گواتر چابهار به خاطر آلودگي به سندرم لكه سفيد، با كلر معدوم شد.
به گزارش ايرنا از چابهار كارشناس اداره كل دامپزشكي استان سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب افزود: وسعت هر يك از مزارع پرورش ميگو يك هكتار است كه به طور متوسط دو تن و 500 كيلوگرم ميگو از هر مزرعه برداشت مي شود.
دكتر حسين فروزنده با بيان اينكه سندرم لكه سفيد همچون طاعون كشنده است، گفت: اين ويروس سايت پرورش ميگو در گواتر را مورد هجوم قرار داده.
وي با اشاره به اينكه راه درمان براي چنين بيماري اي وجود ندارد، افزود: تنها با پيشگيري مي توان از بروز بيماري و شدت خسارت جلوگيري كرد.
فروزنده گفت: بيماري سندرم لكه سفيد، براي نخستين بار در سال 1993 در كشور چين گزارش شد و به سرعت بسياري از كشورهاي آسيايي پرورش دهنده ميگو را دچار آلودگي كرد.
به گزارش ايرنا، اين بيماري در سال 1383 براي نخستين بار در ايران، در مزارع پرورش ميگوي خوزستان مشاهده شد و در سال 1387 براي اولين بار در مزارع پرورش ميگوي چابهار در گواتر رويت شد.

 



فيلمبرداري بدون هماهنگي تونل رسالت را مسدود كرد

رئيس پليس راهور تهران با اشاره به بسته شدن تونل رسالت بدون اطلاع پليس براي فيلمبرداري گفت: با ماموران متخلف كه اقدام به بستن تونل كرده اند برخورد قاطع مي شود.
به گزارش مهر سردار حسين رحيمي گفت: صبح روز جمعه يك گروه فيلمبرداري بدون هماهنگي با پليس راهنمايي و رانندگي اقدام به فيلمبرداري در بزرگراه حكيم و ورودي تونل رسالت كردند كه همين مسئله باعث بسته شدن تونل و ايجاد ترافيك كيلومتري در بزرگراه شد كه پس از اطلاع از موضوع بلافاصله دستور توقف فيلمبرداري صادر شد.وي ادامه داد: اين گروه بدون هيچگونه هماهنگي با پليس راهور اقدام به بستن يكي از شريان هاي اصلي تردد در پايتخت كردند كه به همين دليل با ماموران متخلفي كه با اين گروه همكاري كردند برخورد قانوني و تنبيه مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: هم اكنون تونل باز شده و تردد در آن و اتوبان حكيم به حالت عادي بازگشته است.به گفته يكي ازشاهدان عيني در صحنه فيلمبرداري اين فيلم كه در ژانر پليسي است تعداد قابل توجهي مامور پليس و هلي كوپتر حضور داشتند.

 



با گذشت 4 روز از سقوط ميني بوس در كانال آب عمليات جستجو براي يافتن راننده ادامه دارد

عمليات جستجو براي يافتن راننده يك دستگاه ميني بوس كه درون كانال آب سقوط كرده بود براي چهارمين روز متوالي توسط آتش نشانان و نجاتگران آتش نشاني تهران ادامه دارد.
فتح الله تيموري معاون عمليات سازمان آتش نشاني تهران در تشريح جزئيات اين خبر گفت: تلاش هاي آتش نشانان 10 ايستگاه همراه با نجاتگران چند گروه نجات آتش نشاني براي يافتن راننده يك دستگاه ميني بوس كه بامداد روز دوشنبه گذشته هنگام حركت در بزرگراه امام علي(ع) به درون كانال آب افتاده بود همچنان ادامه دارد.
وي ادامه داد: آتش نشانان و نجاتگران عمليات جستجو را با بهره گيري از هلي كوپتر و سگ هاي زنده ياب در مسير 80 كيلومتري كانال آب تا چرم شهر و زمين هاي كشاورزي تقي آباد و عشق آباد ورامين انجام مي دهند.
وي با اشاره به همكاري خوب كشاورزان و مسئولان دهداري دشت ورامين با آتش نشانان در انجام عمليات جستجو، خاطرنشان كرد: در روز نخست به دليل بارندگي ارتفاع آب تا حدود چهار متر رسيد اما با قطع بارندگي، سطح آب پايين تر آمده و عمليات جستجو در وسعت بيشتري در حال انجام است. به گزارش ايسنا، مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران روز پنجشنبه همراه با معاون عمليات و ديگر مسئولان سازمان به مدت هشت ساعت از نزديك عمليات جستجو را دنبال كرد.

 



چرتكه راز سرقت را فاش كرد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران از دستگيري سارقي خبر داد كه با استفاده از كد رهگيري و رمز دوم حساب پيرمردي اقدام به سرقت از حساب اين فرد كرده بود.
سرهنگ محمدمهدي كاكوان با بيان اينكه با حضور مرد مسني در نهم مردادماه سال جاري در پليس فضاي تبادل اطلاعات پرونده اي تحت عنوان سرقت پيش روي كارآگاهان گشوده شد گفت: مال باخته به مأموران گفت كه براساس بررسي هاي انجام داده با چرتكه دريافته است كه در زمان هاي متعدد مبالغي پول از حساب وي برداشت شده است.
وي با بيان اينكه مال باخته داراي بنگاه معاملات ملكي است گفت: ماموران براساس اظهارات مالباخته دريافتند از آنجايي كه وي سواد نوشتاري ندارد براي انجام امورات بنگاه از جمله وارد كردن كد رهگيري برخي از مشتريان به كافي نتي در نزديكي مغازه مراجعه و از صاحب آن درخواست كرده بود كه اقدام به وارد كردن كد رهگيري كند.
كاكوان با بيان اينكه ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات با كشف اين سرنخ تحقيقات خود را بر روي صاحب اين كافي نت متمركز كردند، گفت: ماموران پليس در گام اول از صاحب كافي نت درخواست كردند براي توضيح پاره اي مطالب به مقر پليس مراجعه كند اما اين فرد هيچ گونه همكاري در اين زمينه انجام نداد و هرگونه ارتباط با اين پرونده سرقت را رد مي كرد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران در ادامه با بيان اين كه ماموران پليس با انجام اقدامات فني و پليسي در فضاي مجازي و همچنين اجراي عمليات مهندسي معكوس توانستند رد پاي صاحب كافي نت را در اين پرونده بيابند، گفت؛ ماموران با كشف اين سرنخ بلافاصله با حكم مقام قضايي «مازيار» مسئول كافي نت را در تاريخ 28 مرداد ماه دستگير كردند.
وي با بيان اينكه «مازيار» در طول مراحل بازجويي بارها هرگونه ارتباط با اين پرونده را انكار مي كرد، گفت: سرانجام مازيار در دام تناقض گويي هاي خود اسير شد و به بزه انتسابي اعتراف كرد.
به گفته رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات، «مازيار» در اعترافات خود عنوان كرد كه با اين تفكر كه پيرمرد بنگاه دار بيسواد بوده و توان تشخيص سرقت از حساب بانكي خود را ندارد، اقدام به سرقت وجوه نقد در دفعات مختلف كرده است.
كاكوان با بيان اينكه با وجود آنكه مالباخته سواد نوشتاري و مدرسه اي نداشت اما با استفاده از چرتكه راز سرقت پسر جوان را فاش كرد، گفت: «مازيار» در دفعات متعدد بيش از 5/1 ميليون تومان از حساب اين پيرمرد برداشت كرده بود.رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران در پايان از پلمب مغازه كافي نت اين سارق توسط مقام قضايي خبر داد.

 



بر اثر سانحه رانندگي قهرمان واليبال نشسته كشور دار فاني را وداع گفت

درچه- خبرنگار كيهان:
حبيب الله محمدي قهرمان واليبال نشسته دسته يك و سوپرليگ كشور به همراه برادرش در سانحه رانندگي جان باختند.
حبيب الله محمدي از معلولان جسمي حركتي تحت پوشش اداره بهزيستي فلاورجان بود. وي همچنين سال ها عضو تيم باشگاه ذوب آهن اصفهان بود.
حاج قاسمعلي پناهي مربي واليبال ذوب آهن اصفهان به خبرنگار ما اظهار داشت: حبيب الله محمدي ورزشكاري بسيار خوش اخلاق و دوست داشتني بود و چند سالي كه با هم بوديم از ايشان بسيار راضي بودم و هيچگاه اعتراضي نسبت به بازي كردن و ذخيره بودن نداشت. جواني شوخ طبع بود كه در اردوها باعث شادي ساير ورزشكاران بود و به همين دليل همه او را دوست داشتند.
لازم به ذكر است در مراسم ترحيم حبيب الله محمدي و عسكر محمدي مردم بخصوص ورزشكاران از سراسر استان اصفهان با حضور گسترده و باشكوه خود ياد و خاطره آنها را گرامي داشتند.

 



زلزله ناشنوا را شنوا كرد

يك مرد آمريكايي بعد از وقوع زلزله در ساحل شرقي ايالات متحده حس شنوايي خود را بازيافت.
اين مرد چند ماه قبل در حادثه اي حس شنوايي اش را از دست داده بود. او در اين باره گفت: اين امر سعادتي از سوي خداوند بوده و معجزه است.مرد آمريكايي كه به بيماري سرطان دچار بوده روز حادثه به بيمارستان مراجعه كرده بود و در همين زمان زلزله رخ داده است.
رئيس پزشكان بيمارستان در اين باره گفت:مرد آمريكايي به دليل اينكه مايعي در گوش مياني اش بوده و از اختلال عصبي در گوشش رنج مي برده، قدرت شنوايي اش را از دست داده بود. در اينجا همزمان شدن خوردن دارو و وقوع زلزله احتمالا باعث شده مايع از گوش او خارج شود و او حس شنوايي اش را دوباره بدست آورد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14