(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 شهریور 1390- شماره 20013

حديث دشت عشق
حدادي مدالش را تقديم رهبر معظم انقلاب و مردم كرد
نخستين مدال جهاني تاريخ دووميداني ايران بدست آمد
اخبار كوتاه از فوتبال
رده بندي بهترين هاي جودو جهان اعلام شد
صعود رودكي، محجوب و قاسمي نژاد
پايان مهلت نام نويسي براي ميزباني المپيك 2020
رقابت نزديك ميان استانبول، دوحه، مادريد، رم، باكو و توكيو
آغاز بيست و يكمين دوره ليگ برتر وزنه برداري
وزير ورزش از معرفي هيئت مديره سرخابي ها خبر داد
عباسي: مهلت AFC براي استقلال و پيروزي را رعايت مي كنيم
خواندني از ورزش ايران
لغو سفر تيم هاي كاراته به آذربايجان
برتري تيم ملي واليبال برابر اسلواكي



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «حسين ميرزايي برزكي»
شهادت پس از كسب افتخار بوسه بر دستان امام

روزهاي پاك و بي تكلّف كودكي را در كوچه باغ هاي زيباي زادگاهش گذراند. ارتباط و علاقه او به روحانيت سبب شد در دوازده سالگي به تحصيل مقدمات نزد امام جمعه برزك بپردازد. پس از سه سال تحصيل در ديارش به شهر علم و فضيلت قم شتافت و ضمن آنكه به تحصيل معرفت مي پرداخت، تهذيب اخلاق را سرلوحه خويش مي ساخت. در آن روزها رويارويي با دولت طاغوت، جگر شير و برندگي شمشير مي خواست، او شجاعانه در مساجد و مجامع به افشاي جنايات رژيم پهلوي مي پرداخت. شهيد ميرزايي بعد از بروز جنگ تحميلي به فرا گرفتن فنون نظامي پرداخت و به شادگان رفت. در آخرين فصل زندگيش در عمليات بيت المقدس به تاريخ 16/2/1361 خون پاكش در جبهه خرمشهر دليرانه بر خاك هاي سرخ و گرم جنوب جاري گشت.
افتخار اين شهيد والامقام اين بود كه هنگامي كه مي خواست در كسوت روحانيت درآيد، امام خميني با دستان با كرامتش عمامه بر سرش نهاد و او همواره اين عنايت و سعادت را تاج افتخار خود مي دانست.
طلبه بسيجي شهيد «حسين ميرزايي برزكي»، سال 1339 در كاشان متولد شد و در 16/2/1361 در خرمشهر (عمليات بيت المقدس) به شهادت رسيد.

 



حدادي مدالش را تقديم رهبر معظم انقلاب و مردم كرد
نخستين مدال جهاني تاريخ دووميداني ايران بدست آمد

احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا با كسب نشان برنز سيزدهمين دوره رقابت هاي دووميداني قهرماني جهان، براي نخستين بار در تاريخ دووميداني ايران را صاحب مدال جهاني كرد.
چهارمين شب از سيزدهمين دوره رقابتهاي دووميداني قهرماني جهان در دايگو كره جنوبي با برگزاري فينال مسابقاتي چون پرتاب ديسك مردان، 800 متر مردان، 400 متر مردان، 3 هزار متر مانع زنان، پرش با نيزه زنان، هفتگانه زنان در استاديوم بزرگ شهر دايگو پيگيري شد.
در فينال ماده پرتاب ديسك مردان 12 ورزشكار از كشورهاي آلمان، ايران، استوني، استراليا، اسپانيا، آمريكا، هند، انگلستان، ليتواني، كوبا، لهستان شركت داشتند. حدادي قهرمان پرتاب ديسك كشورمان كه براي دومين بار به عنوان يك دووميداني كار از ايران جواز حضور در فينال مسابقات قهرماني جهان را بدست آورده بود در فينال اين مسابقات در رده سوم ايستاد تا دووميداني كشورمان را صاحب اولين مدال تاريخ اين رشته كند.
حدادي در پرتاب اول ديسك را به ميزان 65 متر و 29 سانتي متر و دو سانتي متر بالاتر از ركورد دور مقدماتي اش انداخت و با همين ركورد هم مدال برنزش را تثبيت كرد. حدادي در پرتاب دوم ركورد 64 متر و 7 سانتي متر را ثبت كرد. وي پرتاب سوم و چهارمش را خطا كرد اما در پرتاب پنجم توانست ديسك را به ميزان 65 متر و 50 سانتي متر پرتاب كند. قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا در پرتاب آخر خود ركورد 66 متر و 8 سانتي متر را ثبت كرد و با همين ركورد ضمن ثبت بهترين ركورد فصلش مدال برنز جهان را برگردن آويخت.
در اين مسابقات «رابرت هارتينگ» از آلمان با 68 متر و 97 سانتي متر در پرتاب چهارمش مدال طلا را گرفت. هارتينگ پس از آخرين پرتابش با پاره كردن پيراهنش و بر دوش انداختن پرچم كشورش به همراه احسان حدادي در ورزشگاه دور افتخار زد. «گرد كانتر» ركورددار پرتاب ديسك جهان هم با 66 متر و 95 سانتي متر در رده دوم جهان ايستاد.
حدادي: مدالم تقديم به
رهبر معظم انقلاب و ملت ايران
احسان حدادي ضمن ابراز خرسندي از كسب نخستين مدال برنز دووميداني ايران در جهان گفت: از كسب مدال برنز مسابقات جهاني بسيار خوشحالم و اين مدال كه نخستين مدال تاريخ دووميداني ايران است را به ملت شريف ايران و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي تقديم مي كنم. عضو تيم ملي دووميداني ايران و قهرمان پرتاب ديسك آسيا در ادامه خاطرنشان كرد: رقابتهاي خوبي را پشت سرگذاشتم و با اينكه در چند ماه گذشته شرايط تمريني خوبي نداشتم اما خدا را شكر كه توانستم به اين موفقيت دست پيدا كنم. از همان پرتاب اول مي دانستم كه مي توانم در اين دوره از مسابقات مدال بگيرم. البته مي توانستم مدال نقره هم بگيرم اما از آنجايي كه شرايط مطلوبي در چند ماه گذشته نداشتم به اين موفقيت نرسيدم اما همين مدال برنز هم موفقيت بزرگي است كه براي دووميداني ايران رقم خورد. سيزدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني جهان از 5 تا 13 شهريور ماه با حضور دو هزار ورزشكار از 202 كشور جهان در دايگو كره جنوبي برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كاپيتان اسبق تيم ملي درگذشت
محسن حاج نصرالله كه در گذشته كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال ايران بود صبح ديروز در سن 77 سالگي درگذشت.حاج نصرالله متولد سال 1313 و عضو تيم دارايي بود و در تيم هايي مثل ابومسلم، برق تهران، ذوب آهن اصفهان و دارايي مربيگري كرده است.مراسم تشييع پيكر او روز يكشنبه در ورزشگاه شهيد شيرودي برگزار مي شود.سرويس ورزشي كيهان ضايعه درگذشت حاج نصرالله را به جامعه ورزش و خانواده آن مرحوم تسليت مي گويد.
بلاژويچ از امروز در تمرينات مس كرمان
پس از توافق نهايي بين مسئولان باشگاه مس كرمان و ميروسلاو بلاژويچ، سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان از عصر امروز تمرينات اين تيم در كرمان برگزار مي شود. بلاژويچ كه روز پنجشنبه در تمرينات تيم مس در كردان كرج حضور يافت و عملكرد بازيكنان را زير نظر گرفت، بصورت رسمي از عصر امروز تمرينات تيم مس را براي حضور در ادامه رقابت هاي ليگ برتر برعهده مي گيرد.
تجمع هواداران معترض مقابل ساختمان باشگاه منچستريونايتد
هواداران تيم فوتبال منچستريونايتد كه از مديريت اين تيم توسط گليزرهاي آمريكايي چندان راضي به نظر نمي رسند، روز جمعه با تجمع مقابل ساختمان اصلي اين باشگاه و حمل پلاكارد و تابلوهايي عليه گليزرها از آنان درخواست كردند تا هر چه زودتر نسبت به پرداخت بدهي سنگين باشگاه اقدام كند. معترضان در اين تجمع با اشاره به انتشار خبر سود يكصد و ده ميليون پوندي اين باشگاه، خواهان اين شدند كه اين سود صرف رفع بدهي هاي باشگاه شده و مجدداً در خود باشگاه سرمايه گذاري شود.
تعويق يك هفته اي ليگ دسته اول
هفته نخست ليگ فوتبال آزادگان با يك هفته تأخير در روز 18 شهريور برگزار مي شود. اين مسابقات قرار بود از روز جمعه 11 شهريور ماه آغاز شود كه به درخواست تعداد زيادي از تيم ها، يك هفته به تعويق افتاد.
فورلان در اينتر، هارگريوز در منچسترسيتي
ديه گو فورلان مهاجم اروگوئه اي تيم فوتبال آتلتيكومادريد با قراردادي دو ساله به اينتر پيوست. از ديگر قراردادهاي مهم روز آخر نقل و انتقالات فوتبال اروپا مي توان به پيوستن هارگريوز به تيم منچسترسيتي اشاره كرد. اوون هارگريوز در انتقالي جالب توجه با قراردادي يكساله به باشگاه منچسترسيتي پيوست.
سرمربي پيشين تيم ملي از اتفاقات عجيب فوتسال مي گويد
سرمربي پيشين تيم ملي فوتسال مدعي شد شخصي به نمايندگي از كميته فوتسال بازيكنان را تهديد مي كند كه اگر در مورد بازگشت من صحبتي داشته باشند، خط خواهند خورد. حسين شمس گفت: شخصي به نمايندگي از كميته فوتسال بازيكنان را تهديد مي كند كه اگر در مورد بازگشت من به تيم ملي صحبتي داشته باشند، خط خواهند خورد. من اين بار از اين موضوع مي گذرم اما اگر به كارشان ادامه دهند، اسم دستور دهنده و اجرا كننده دستور را افشا خواهم كرد. اميدوارم آقايان كاري نكنند كه مجبور شوم حقايقي را در رابطه با فوتسال كشور مطرح كنم.
تعطيلات به داد فوتبال رسيد
اولتيماتومي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا براي فوتبال ايران تعيين كرده بود تا مدارك باشگاه هايش براي حضور در ليگ قهرمانان قاره كهن را تكميل كند، به خاطر تعطيلات عيد فطر در ايران و مالزي يك هفته تمديد شد تا استقلال و پرسپوليس هم هيئت مديره هايشان را بشناسند! عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ برتر خبر تمديد مهلت كنفدراسيون فوتبال آسيا به فوتبال ايران را تأييد كرد و گفت: براساس توافقي كه با مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا داشتيم، فوتبال ايران بايد تا روز 18 شهريور ماه مدارك خود را تكميل و به اين كنفدراسيون ارائه دهد. استقلال و پيروزي هم يك هفته ديگر فرصت دارند كه اسامي اعضاي هيئت مديره و مدير عامل خود را به سازمان ليگ برتر ارائه كنند.
لغو قانون عجيب فدراسيون فوتبال
مهدي تاج نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال از بازنگري در دستورالعمل كميته آموزش در خصوص ممنوعيت فعاليت مربيان بالاي 65 سال در ليگ برتر خبر داد و گفت: تا زماني كه اين دستورالعمل مصوبه هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال نشود، اجرا نخواهد شد و هيچ اعتباري ندارد.
شكست تيم ملي فوتبال ساحلي برابر ايتاليا
تيم ملي فوتبال ساحلي ايران در نخستين بازي خود در رقابت هاي جام جهاني ايتاليا به مصاف ميزبان رفت و در ديداري نزديك مغلوب حريفش شد. اين مسابقه در وقت قانوني و اضافه با نتيجه تساوي 6-6 پيگيري شد و در ضيافت پنالتي ها نيز تيم ايتاليا به پيروزي رسيد. ايران در ضربات پنالتي با نتيجه 5 بر 4 شكست خورد تا نتواند امتيازي را بدست آورد. تيم ملي امروز در بازي دوم خود به مصاف سوييس خواهد رفت.
دونگا سر از قطر درآورد
كارلوس دونگا، سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال برزيل به عنوان سرمربي تيم فوتبال الريان قطر انتخاب شد. دونگا پس از بركناري از تيم ملي برزيل جاي خود را به مانو منه زس داد. او به دنبال جدايي از تيم ملي برزيل با هيچ تيمي همكاري نكرد.

 



رده بندي بهترين هاي جودو جهان اعلام شد
صعود رودكي، محجوب و قاسمي نژاد

جودوكار سنگين وزن تيم ملي كشورمان با كسب عنوان پنجمي جهان 37 پله در جدول بهترين هاي دنيا صعود كرد.
جديدترين رده بندي برترين جودوكاران جهان كه در پايان رقابتهاي جهاني فرانسه روي خروجي سايت رسمي IJF منتشر شده چهار جودكار كشورمان صعود كرده و نماينده وزن 73- كيلوگرم همان مكان قبلي خود را حفظ كرده است. در اين رده بندي بهترين صعود را محمدرضا رودكي به ثبت رساند. وي كه در مسابقات قهرماني جهان و در وزن 100+ عنوان پنجم را كسب كرد با اين عنوان 100 امتياز كسب كرد و جمع امتيازات خود را به عدد 170 رساند و با 37 پله صعود از مكان هفتادم به رتبه 47 رسيد.
ديگر جودوكاري كه از تيم ملي كشورمان صعود قابل توجهي داشته امير قاسمي نژاد است. وي در وزن 81- كيلوگرم با دو پيروزي و يك شكست 40 امتياز به اندوخته هاي خود اضافه كرد تا با 140 امتياز از رتبه 73 تا خانه 62 بالا آمد. جواد محجوب ديگر جودوكار صعود كرده كشورمان بود. نماينده وزن 100- كيلوگرم كشورمان در رقابتهاي جهاني با يك پيروزي و يك شكست 96 امتيازي شد و از مكان 72 قبلي تا رتبه 59 بالا آمد.اما علي معلومات در وزن 73- كيلوگرم با يك شكست در رقابتهاي جهاني تنها چهار امتياز كسب و با 124 امتياز در همان مكان 60 قبلي باقي ماند. ولي آرش ميراسماعيلي كه در اين دوره از رقابتها غيبت داشت با 126 امتياز و يك پله صعود نسبت به ماه قبل در مكان 59 قرار گرفت.
اين رده بندي هر ماه از سوي فدراسيون جهاني IJF اعلام مي شود و 22 نفر برتر هر وزن مجوز حضور در المپيك را كسب مي كنند.

 



پايان مهلت نام نويسي براي ميزباني المپيك 2020
رقابت نزديك ميان استانبول، دوحه، مادريد، رم، باكو و توكيو

كميته بين المللي المپيك اعلام كرد شش شهر در پايان مهلت ثبت نام، براي ميزباني المپيك در سال 2020 نام نويسي كرده اند.
كشورهاي آذربايجان (باكو)، قطر (دوحه)، تركيه (استانبول)، اسپانيا (مادريد)، ايتاليا (رم) و ژاپن (توكيو) براي ميزباني هفدهمين دوره المپيك در سال 2020 اعلام آمادگي كردند. كميته هاي المپيك كشورها تا تاريخ يكم سپتامبر مهلت داشتند تا در صورت واجد شرايط بودن، براي ميزباني اين رقابتها نام نويسي كنند.شش شهر متقاضي براي برگزاري المپيك وارد اولين فاز بررسي شرايط خواهند شد. در ماه اكتبر بايد شهرشان را به هيئت اجرايي كميته بين المللي المپيك معرفي كنند.
پس از بررسي نهايي وضعيت شهرهاي خواهان ميزباني المپيك سال 2020 نشست هيئت اجرايي روز هفتم سپتامبر سال 2013 تشكيل و پس از رأي گيري نام ميزبان اعلام خواهد شد.

 



آغاز بيست و يكمين دوره ليگ برتر وزنه برداري

بيست و يكمين دوره ليگ برتر وزنه برداري از امروز (شنبه) با برگزاري مرحله نخست آن در همدان رسما آغاز خواهد شد.
تيم هاي ملي حفاري اهواز، مناطق نفت خيز جنوب، سيمان سپهر فارس، دانشگاه پيام نور، پيك صباي اصفهان، عقاب همدان، نيروي زميني ارتش، هيئت وزنه برداري بوشهر و هيئت وزنه برداري ايلام 9 تيمي هستند كه براي حضور در فصل جديد ليگ برتر وزنه برداري اعلام آمادگي كردند و اين خود نشان از افزايش سطح كيفي و كمي مسابقات در مقايسه با رقابتهاي فصل گذشته دارد.
سال گذشته تيم ملي حفاري اهواز با بهره گيري از ستارگاني چون مجيد عسگري، مرتضي رضاييان، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي در حالي با 5/70امتياز عنوان قهرماني را به دست آورد كه فقط 4 تيم مناطق نفت خيز جنوب، نيروي زميني ارتش، مانيزان كرمانشاه و خراسان رضوي، با اين تيم رقابت مي كردند، اما افزايش تعداد تيم هاي ليگ برتري به 9 تيم و سرمايه گذاري برخي تيم هاي تازه وارد همچون سيمان سپهر فارس گوياي اين است كه فصل جديد با جذابيت و هيجاني به مراتب بالاتر از رقابتهاي اين چند سال اخير برگزار خواهد شد.
رقابتهاي ليگ برتر وزنه برداري امروز (شنبه) با انجام وزن كشي در ساعت 8 صبح استارت مي خورد و رقابتهاي اين فصل با روي تخته رفتن وزنه برداران دسته 56 كيلوگرم از ساعت 10 صبح رسما آغاز خواهد شد و تا بعدازظهر روز يكشنبه ادامه خواهد داشت.

 



وزير ورزش از معرفي هيئت مديره سرخابي ها خبر داد
عباسي: مهلت AFC براي استقلال و پيروزي را رعايت مي كنيم

وزير ورزش و جوانان با تاكيد بر اين كه براي معرفي اعضاي هيئت مديره باشگاه هاي استقلال و پيروزي زمان تعيين شده از سوي AFC را در نظر خواهيم گرفت، گفت: سعي مي كنيم از بين علاقمندان و پيشكسوتان اعضاي هيئت مديره اين دو باشگاه را معرفي كنيم.
محمد عباسي كه با حضور در كمپ تيم هاي ملي از تمرين تيم ملي و بخش هاي مختلف كمپ بازديد كرده بود، در پايان اين بازديد به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. وي در شروع صحبت هايش خاطرنشان كرد: اين بازديد براي آشنايي بيشتر با اعضاي كادر فني و بازيكنان تيم ملي فوتبال بود. توقع مردم از ورزش و فوتبال بالاست و تيم ملي بايد كارش را بزرگ شروع كند كه اميدواريم مجموعه فوتبال با هدف برآورده شدن خواسته مردم در اين راستا تلاش كند.
وي افزود: فوتبال طرفداران بسيار زيادي دارد و حالا كه در آستانه شكل گيري وزارت ورزش و جوانان هستيم به عنوان نخستين وزير ورزش و جوانان احساس مسئوليت مي كنم كه برنامه ريزي خوب و قابل اتكايي براي رسيدن به افق هاي مهم و روشن داشته باشيم.
عباسي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني هيئت مديره استقلال و پيروزي را معرفي خواهيد كرد گفت: همه باشگاه ها براي ما مهم هستند اما اين دو باشگاه به دليل طرفداران زيادي كه دارند در اولويت قرار دارند. ما مهلت تعيين شده از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا را در نظر داريم و مطمئن باشيد با هماهنگي كه با فدراسيون فوتبال خواهيم داشت مشكلي در اين زمينه بوجود نخواهد آمد.
وي ادامه داد: دولت همچنان از اين دو باشگاه حمايت خواهد كرد و تلاش مي كنيم از بين پيشكسوتان و علاقمندان، اعضاي هيئت مديره را معرفي كنيم كه البته تعداد محدود است اما سعي مي كنيم از همه استفاده كنيم حالا چه مستقيم و چه غيرمستقيم. ضمن اين كه اين آمادگي را هم داريم كه بخشي از سهام استقلال و پيروزي را به هواداران واگذار كنيم. اين جزو برنامه هاي ماست و در حال برنامه ريزي براي اين كار هستيم. وزير ورزش و جوانان در پايان در پاسخ به اين پرسش كه آيا نمي خواهيد به وضعيت مالي دو باشگاه استقلال و پيروزي رسيدگي كنيد؟ گفت: وضع شان خوب است!

 



خواندني از ورزش ايران

¤ احسان حدادي پس از كسب مدال برنز رقابتهاي دووميداني قهرماني جهان در كره جنوبي، روز جمعه دايگو را به مقصد روسيه براي انجام تمريناتش ترك كرد.
¤ بازسازي سالن 12 هزار نفر مجموعه ورزشي آزادي به منظور برگزاري مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا به پايان رسيد.
¤ يك كوهنورد خراساني در مسير قله تخت سليمان در منطقه علم كوه جان باخت. اين كوهنورد جان باخته عليرضا اماني، برادر رئيس هيات كوهنوردي خراسان رضوي بود.
¤ روز گذشته سايت رسمي فدراسيون شنا مدعي شد 150 نفر از قهرمانان، پيشكسوتان و مربيان شنا، شيرجه و واترپلو در نامه اي به محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان، تغيير و تحول اخير در فدراسيون شنا را به فال نيك گرفته و از او به خاطر انتصاب جعفري تشكر كردند!

 



لغو سفر تيم هاي كاراته به آذربايجان

تيم هاي ملي كاراته جوانان و اميد كشورمان با از دست دادن حضور در رقابتهاي بين المللي آذربايجان، هفته آينده به تركيه اعزام مي شوند.
تيم هاي كاراته جوانان و اميد كشورمان كه آماده حضور در رقابتهاي جهاني مالزي مي شوند قرار بود جهت حضور در رقابتهاي بين المللي آذربايجان و تركيه به عنوان برگزاري ديدارهاي تداركاتي به باكو و استانبول سفر كنند كه شوراي برون مرزي تنها با رقابتهاي تركيه موافقت كرد. رقابتهاي آذربايجان طي هفته گذشته برگزار شد ولي مسابقات تركيه 24 و 25 اسفندماه برگزار مي شود كه تيم هاي كشورمان با تركيبي كامل در اين رقابتها حضور پيدا مي كنند. تيم هاي كاراته جوانان و اميد كشورمان با 10 نماينده در مسابقات جهاني مالزي به روي تاتامي خواهند رفت.

 



برتري تيم ملي واليبال برابر اسلواكي

تيم ملي واليبال ايران در ديداري تداركاتي كه در اسلواكي برگزار شد از سد تيم ملي اين كشور گذشت.
ديدار تداركاتي تيم هاي ملي واليبال ايران و اسلواكي پنجشنبه شب در اسلواكي برگزار شد كه طي آن ملي پوشان واليبال كشورمان با نتيجه 3 بر 2 حريف ميزبان خود را شكست دادند. تيم ملي واليبال ايران هفته گذشته و در چارچوب تورنمنت بين المللي اسلووني نيز موفق به شكست اسلواكي شده بود.
تيم ملي واليبال به منظور برگزاري سه ديدار تداركاتي به اسلواكي سفر كرده است. ديدارهاي تداركاتي تيم ملي واليبال در اسلواكي به منظور آماده سازي اين تيم براي حضور در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا برگزار مي شود. اين رقابت ها 31 شهريورماه تا 8 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14