(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 شهریور 1390- شماره 20013

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امام جمعه قم: همه ديكتاتورها به سرنوشت قذافي گرفتار خواهند شد
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
حكومت اسلامي بايد دغدغه معيشت مردم را داشته باشد
واكنش تامل برانگيز وزارت خارجه در مقابل بي حرمتي مسئولان سعودي
اطلاعيه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي درباره برخي سخنان منسوب به رهبري
هشتمين محموله كمك هاي هلال احمر روانه سومالي شد
دانش آموز وراميني مدال طلاي مسابقات روسيه را كسب كرد
برگزاري مراسم باشكوه تشييع و تدفين 4شهيد در كشور
وزير تعاون، كار و امور اجتماعي: ايجاد اشتغال وظيفه تمام دستگاه هاست
جزئيات مصوبه جديد دولت براي اختصاص يارانه بخش كشاورزي
اخبار ادبي و هنري



امام جمعه قم: همه ديكتاتورها به سرنوشت قذافي گرفتار خواهند شد

خطيب نمازجمعه قم با اشاره به ثمر رسيدن انقلاب مردم ليبي، عاقبت همه ديكتاتورهاي منطقه را نظير سرنوشت قذافي توصيف كرد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان كرد: قذافي پس از سالها حكومت بر مردم ليبي، امروز خود و خانواده اش آواره شده اند و اين سرنوشت تلخي براي ظالمان و افراد ديكتاتور است. خطيب نمازجمعه قم همچنين به نقشه دشمنان براي كشور سوريه اشاره كرد و گفت: استكبار براي تقويت تروريست در كشور سوريه تلاش مي كنند و اميد است كه نقشه هاي آنان نيز خنثي شود.
سعيدي در ادامه به مسائل داخلي نظام اشاره كرد و بر اهميت انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد و اظهار داشت: اگر دست به دست هم بدهيم، حماسه عظيم مشاركت 40ميليوني مردم در انتخابات رياست جمهوري دهم، در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي نيز قابل تكرار است. وي افزود: دشمنان هميشه در آستانه انتخابات توطئه مي كنند و بايد مراقب باشيم، انتخابات نماد مردم سالاري ديني است و بايد از اين ظرفيت به خوبي استفاده كنيم.
خطيب جمعه قم همچنين با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب بر تعامل دولت با نخبگان، حوزه و دانشگاه نيز گفت: گاهي دولت براي خود، طرح ها و اولويت هاي درجه يك، دو و سه در نظر مي گيرد ولي در سايه تعامل با نخبگان، ممكن است نياز باشد دولت از برخي اولويت هاي دوم و سوم خود صرف نظر كرده و به اولويت هاي ديگر بپردازد. سعيدي خاطرنشان كرد: دولت و مسئولان بايد سخنان نخبگان را بشنوند و اگر نخبگان، مراجع عظام تقليد در مقام خيرخواهي به دولت تذكراتي دادند بايد بپذيرد.
وي همچنين با اشاره به مسأله علاقه مندي به ايران در نگاه رهبر معظم انقلاب گفت: بدون شك هيچ كس بيشتر از معظم له براي ايران اسلامي دلسوزي نمي كند، ايشان در چارچوب ضوابط اسلامي، باورها و ارزشهاي ديني موضع گيري مي نمايند. خطيب جمعه قم يادآور شد: هيچ منافاتي ميان علاقه مندي به ايران و پايبندي به ارزشهاي ديني و اسلامي وجود ندارد، رهبر معظم انقلاب بر اساس فرهنگ اهل بيت(ع)، تقويت ايران در دوران اسلام تاكيد دارند.
سعيدي ادامه داد: نگاه به ايران تنها به صرف باستان گرايي و التقاطي، مردود است، بلكه نگاهي كه ايران را با ارزشهاي اسلامي مورد سنجش قرار مي دهد آن نگاه صحيح، به حق و درست است.
وي اظهار داشت: اين نگاه، انقلاب اسلامي را در دوران هشت سال دفاع مقدس به پيروزي رسانده و كشور را بيمه كرده است، نگاه باستان گرايي صرف به ايران، همواره در كشور مورد تهديد بوده و باعث جدا شدن بخشي از كشور شده است.

 



حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
حكومت اسلامي بايد دغدغه معيشت مردم را داشته باشد

خطيب نماز جمعه تهران، جهاد اقتصادي را يك مسئله بسيار مهم دانست و گفت: حكومت اسلامي بايد دغدغه معيشت مردم را داشته باشد، هر چند مسئولان نظام در اين جهت شبانه روز در تلاش هستند، ولي اين اقدامات هنوز كافي نيست.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جامع تهران با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با هيئت دولت اظهار داشت: جهاد اقتصادي يك مسئله بسيار مهم است كه رهبر معظم انقلاب بر آن تأكيد مجدد كردند.
وي گفت: حكومت اسلامي بايد دغدغه معيشت مردم را داشته باشد هر چند مسئولان نظام در اين جهت شبانه روز در تلاش هستند ولي اين اقدامات هنوز كافي نيست.
امام جمعه موقت تهران تأكيد كرد: ولي نعمت انقلاب و مسئولان مردم هستند، اين مردم بودند كه پرچم انقلاب را برافراشتند و براي اولين بار پرچم ولايت واقعي را بعد از غدير خم در دنيا برافراشتند.
صديقي ادامه داد: مردم ايران امام(ره) را براي خودشان نمي خواستند بلكه خودشان را براي امام و اسلام مي خواستند؛ آنها جوان هاي خود را در اين راه تقديم كردند و در 8 سال دفاع مقدس و در دوران تحريم هاي سنگين، كشور را اداره كردند.
وي با تأكيد بر اينكه امروز كمترين نگراني در خصوص شرايط انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران مردم را به صحنه مي كشاند، گفت: مردم ايران مردم فداكار، ايثارگر، الهي و موحد هستند و همواره خود، مال و جان خود را فداي دين مي كنند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران يادآور شد: بعد از حكومت رسول الله و ائمه اطهار اولين حكومت ديني كه با انگيزه اسلام خواهي به صحنه روزگار آمد نظام جمهوري اسلامي ايران است و امروز اين نظام تبديل به الگو براي كشورهاي اسلامي منطقه شده است.
صديقي ادامه داد: زماني كه ملت هاي منطقه ديدند كه ولايت فقيه و رهبري مشروع چگونه كشور ايران را به بهترين شكل اداره و آن را به بهترين پيشرفت هاي علمي، صنعتي و... رساند به گونه اي كه ره صد ساله را يك شبه طي مي كنند اينها باعث شد ما را الگوي خود قرار دهند و همه اينها به دليل فداكاري هاي ملت مسلمان ايران است. بنابراين بايد به فكر معيشت اين مردم و جوانان آنها بود.
وي گفت: اگر كسي به اين مردم بي توجه باشد و ريخت و پاش بيت المال داشته باشد، حاشيه داشته باشد و حق اين مردم را ادا نكند اين جفاي به خود شخص و جفاي به تاريخ است.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله كشور گفت: كشور ما براساس برنامه بايد پيش برود و براساس آينده نگري زيرساخت هاي لازم براي نسل آينده را ايجاد كند تا راه براي آنها هموار شود. بنابراين كشور نبايد به روزمرگي دچار شود. لذا لازم است حركت ها براساس سند چشم انداز ادامه يابد تا به قدرت اول منطقه تبديل شويم.
وي با اشاره به تحريم هاي دشمنان عليه ملت ايران خاطرنشان كرد: دنياي استكبار قصد داشت مقاومت ملت ايران را بشكند ولي با مقاومت ملت ايران، خود شكسته شد. ملت ايران بعد از هر اتهام سربلند بيرون آمدند بنابراين امروز كه دشمن قصد دارد از لحاظ اقتصادي سد راه حركت ملت ايران شود رهبر معظم انقلاب جهاد اقتصادي را جزو اولويت هاي كشور بيان كردند.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با تقدير و تشكر از ملت ايران به دليل حضور پرشكوه در راهپيمايي روز قدس گفت: روز قدس روز اسلام است. امسال اولين سالي بود كه جبهه هاي جديدي توسط روز قدس باز شد و مردم مصر يكپارچه همگام با ملت ايران و ساير ملت هاي منطقه شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند.
صديقي بيان داشت: تحليل گران منحرف هر آنچه مي توانند بگويند اما مردم مصر مقابل سفارت اسرائيل مي روند و با پايين كشيدن اين رژيم غاصب پرچم فلسطين را به جاي آن نصب مي كنند.
وي در ادامه تأكيد كرد: طبق توصيه رهبر معظم انقلاب بايد پيشرفت ها را ديد و به نقاط قوت توجه كرد ولي نبايد به وضع موجود راضي و نسبت به آن قانع بود. بنابراين بايد مقايسه اي هم با وعده هاي داده شده و كارهاي صورت گرفته انجام شود.
خطيب جمعه تهران همچنين در ادامه روز 10 شهريور كه مصادف با روز پدافند هوايي است را تبريك گفت و افزود: اين مرزبانان و سنگربانان امنيت كشور تهديدات دشمن را دفع مي كنند و جرأت و جسارت دشمن را براي دست اندازي به كشور مي گيرند.
صديقي همچنين به مسئله قحطي در سومالي اشاره و تأكيد كرد: كمك به اين مردم همچنان در اولويت كشور و ملت ما است. ملت ما هميشه در اين عرصه قهرمان بوده اند و اين كمك ها بايد استمرار داشته باشد.

 



واكنش تامل برانگيز وزارت خارجه در مقابل بي حرمتي مسئولان سعودي

سرويس سياسي-
در پي ادعاي واهي و بي اساس يك مقام دولت سعودي عليه جمهوري اسلامي ايران، وزارت امور خارجه كشورمان به جاي دادن پاسخي قاطع به اين بي حرمتي موضعي انفعالي در اين باره اتخاذ كرد.
«امير نايف» معاون نخست وزير و وزير كشور عربستان روز سه شنبه گذشته در اظهاراتي نسنجيده و سخيف مدعي شد كه مشكلاتي از سوي ايران، عربستان را هدف قرار داده است.
يك مقام آگاه در وزارت خارجه كشورمان در پاسخ به اين اظهارات گفت: ايران همواره ثبات، آرامش و شكوفايي براي كشور عربستان را خواستار بوده و آنچه كه با عنوان مشكلاتي كه عربستان را مورد هدف قرار مي دهد وجود ندارد.
اين منبع آگاه افزود: امنيت عربستان و ايران به يكديگر مرتبط بوده و جمهوري اسلامي ايران امنيت عربستان را امنيت خود مي داند.
اين مقام آگاه با ابراز شگفتي از انتشار برخي اظهارات در مورد هدف قرار گرفتن عربستان از سوي ايران، ادامه داد: اين ادعاي واهي كاملاً بي اساس است و آن را ناشي از جريان سازي هاي خبري عليه ايران و ايجاد ابهام در بين كشورهاي منطقه مي دانيم. اين بيانيه در حالي صادر شده كه مسلماً ديدگاه توهين آميز وزير كشور عربستان ناشي از سوء تفاهم رسانه اي نبوده بلكه بيانگر عمق كينه سعودي ها نسبت به ايران اسلامي است.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان نيز كه از زمان تصدي وزارت امور خارجه همواره نگاهي خاص به دوستي و برقراري رابطه حسنه با دولت عربستان داشته، بي توجه به نقش آل يهود در سركوب قيام ملت هاي منطقه از جمله در بحرين و دخالت هاي آشكار در سوريه و همچنين اتهامات بي اساس مقامات اين كشور عليه جمهوري اسلامي ايران خواستار توسعه روابط با اين كشور شد.
صالحي گفت: همواره گفته ايم در صورتي كه طرف عربستاني آماده گفت وگو باشد، ما ابتدا مسئولان عربستاني را به سفر به ايران دعوت خواهيم كرد و خوشحال خواهيم شد با هم بنشينيم و رايزني كنيم.
وزير امور خارجه ايران افزود: چنين مذاكراتي مي تواند در هر سطحي باشد نه اين كه فقط در سطح وزيران باشد.
وي افزود: اين مذاكرات مي تواند همچنين در سطح معاونان وزير امور خارجه يا مديران كل وزارت امور خارجه براي برطرف كردن سوء تفاهم هاي ايجاد شده باشد. صالحي تصريح كرد، عربستان كشور بزرگ و مهمي است و جايگاه ويژه اي در جهان اسلام و بين كشورهاي عربي و به طور كلي در جهان دارد. درخواست هاي مكرر وزير امور خارجه كشورمان از مقامات سعودي براي گفت وگو و تبادل نظر پيرامون تحولات منطقه در حالي صورت مي گيرد كه تاكنون دولت عربستان توجهي به اين درخواست ها از خود نشان نداده است. تحليلگران سياسي معتقدند با توجه به انزواي روزافزون آل سعود در منطقه و احتمال خطر سقوط اين رژيم در آينده و پس از اميدواري ايجاد شده در ملت هاي منطقه بخصوص پس از ثمربخش بودن قيام هاي مردم مصر، تونس و ليبي، درخواست هاي مكرر از عربستان براي گفت وگو درباره تحولات منطقه به هيچ وجه مبتني بر منافع ملي ايران نيست. و البته در اين زمينه نبايد نقش جريان انحرافي درون دولت را كه همواره درصدد تحميل ديدگاه هاي خود به متوليان رسمي ديپلماسي كشور بوده ناديده گرفت.

 



اطلاعيه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي درباره برخي سخنان منسوب به رهبري

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، با صدور اطلاعيه اي خواستار احراز صحت و اعتبار سخنان منسوب به رهبر معظم انقلاب از سوي مراجع مسئول، قبل از انتشار توسط افراد و رسانه ها شد.
متن اين اطلاعيه به شرح ذيل است:
بسمه تعالي
با توجه به انتشار برخي مطالب و مصاحبه ها در مطبوعات و رسانه هاي مجازي، خصوصا مصاحبه يكي از محافظان سابق رهبر معظم انقلاب كه در موارد قابل توجهي حاوي مطالب ناقص يا نادرست درباره زندگي معظم له بوده است، موكداً از تمامي رسانه ها انتظار مي رود پيش از هرگونه مصاحبه، نقل قول شفاهي يا مكتوب، و خاطره مرتبط با حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، صحت و اعتبار آن را از طريق مراجع مسئول احراز نمايند.
دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي سيدعلي خامنه اي

 



هشتمين محموله كمك هاي هلال احمر روانه سومالي شد

هشتمين محموله كمكهاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر به وزن تقريبي 80تن براي قحطي زدگان سوماليايي ارسال شد.
هشتمين محموله كمكهاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران براي قحطي زدگان سوماليايي به وزن حدود 80تن با دو فروند هواپيما از فرودگاه پيام كرج به مقصد موگاديشو پايتخت سومالي ارسال شد.
اين محموله شامل دارو، اقلام بهداشتي، ست ظروف و تجهيزات اردوگاهي است.
به همراه هشتمين محموله كمكهاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر ايران براي قحطي زدگان سوماليايي، تيم درماني جمعيت هلال احمر نيز به منظور ارائه خدمت در اردوگاههاي جمعيت هلال احمر ايران در موگاديشو راهي سومالي شد.
دعوت از پزشكان
براي اعزام به سومالي
قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل از تمامي پزشكان متعهد كشور براي ارائه خدمات پزشكي به مردم ستمديده سومالي دعوت به عمل آورد.
دكتر محمدحسين نيكنام گفت: با توجه به بحران قحطي در منطقه شاخ آفريقا و به خصوص كشور محروم سومالي و نياز شديد مردم آن منطقه به كمكهاي پزشكان، از تمامي پزشكان عمومي و متخصص نوعدوست و علاقمند به ارائه خدمات پزشكي در اين منطقه دعوت به همكاري مي كنيم.
وي افزود: پزشكان گرامي براي شركت در اين طرح خداپسندانه ظرف يك هفته آينده فرصت دارند جهت اعلام آمادگي خود با ارسال مشخصات و مشخص كردن تخصص شان به نشاني الكترونيكي eprbehdashtgovir اقدام كنند.
نيكنام ادامه داد: متعاقب اين فراخوان و پس از پايان مهلت ثبت نام هماهنگيهاي لازم از طريق وزارت امورخارجه و ساير ارگانهاي ذيربط در مورد اعزام آنها انجام خواهد شد.

 



دانش آموز وراميني مدال طلاي مسابقات روسيه را كسب كرد

ورامين - خبرنگار كيهان:
دانش آموز وراميني رتبه اول مسابقات بين المللي تكواندو روسيه را از آن خود كرد.
فاطمه سادات شاه حسيني دانش آموز كلاس سوم راهنمايي مدرسه دخترانه فرزانگان ورامين موفق شد در مسابقات بين المللي تكواندو روسيه با شكست دادن رقيبان خود مدال طلاي اين مسابقات را كسب كند و پرچم جمهوري اسلامي ايران را به اهتزاز درآورد.
روسيه و كره جنوبي از جمله كشورهايي بودند كه در اين مسابقه حضور داشتند.

 



برگزاري مراسم باشكوه تشييع و تدفين 4شهيد در كشور

سرويس شهرستان ها-
پيكر پاك و مطهر 4 شهيد والامقام كشورمان طي روزهاي اخير با حضور گسترده مردم غيور تشييع شد.
در اولين مراسم، پيكر پاك و مطهر دو شهيد نيروي انتظامي كه در درگيري با اشرار مسلح به درجه رفيع شهادت نايل آمده بودند، سه شنبه بر دستان مردم ولايتمدار شهرستان بافت تشييع شد.
به گزارش ايرنا، پيكر پاك و مطهر شهيدان مهدي شهابي پور و حسين موسي پور پس از تشييع در شهر بافت به زادگاهشان روستاي سياهكوه و گوشك عليا منتقل و طي آيين ويژه به خاك سپرده شدند.
حسن مرادي فرماندار قلعه گنج از توابع استان كرمان، گفت: اين شهيدان دوشنبه هفته قبل درعمليات تعقيب و گريز با اشرار مسلح در اين شهرستان به درجه رفيع شهادت نايل آمدند.
در مراسمي ديگر، پيكر مطهر شهيد حاج ارسلان فهيمي روز سه شنبه بردستان مردم شهيد پرور بوشهر تشييع و در كنار ديگر ياران شهيدش در گلزار شهداي بهشت صادق اين شهر به خاك سپرده شد.
اين جانباز 70 درصد در آبان ماه سال 1359 در منطقه عمليات پدافندي آبادان به درجه جانبازي نايل شد و روز دوشنبه هفتم شهريور سال 1390 دعوت حق را لبيك گفت و به ياران شهيدش پيوست.
در سومين مراسم، پيكر شهيد غلام حسن نظري از جانبازان بسيجي نيز پنجشنبه در ميان حزن و اندوه مردم هميشه در صحنه سرپل ذهاب و با حضور مسئولان و خانواده هاي شهدا و ايثارگران اين شهرستان، تشييع و در گلزار شهدا به خاك سپرده شد.
غلامحسين نظري، بسيجي و جانباز دوران دفاع مقدس و عضو گروه مين زدايي وزارت دفاع بود كه حين پاكسازي مناطق آلوده به مين به شهادت رسيد.

 



وزير تعاون، كار و امور اجتماعي: ايجاد اشتغال وظيفه تمام دستگاه هاست

كرج- خبرنگار كيهان:
وزير تعاون، كار و امور اجتماعي گفت: امسال دو ميليون و 500 هزار شغل در كشور ايجاد مي شود.
محمدرضا شيخ الاسلامي شامگاه دوشنبه در جشن خودكفايي 1900 خانواده تحت حمايت كميته امداد امام خميني در استان البرز در تالار شهيدان نژاد فلاح كرج با بيان اين مطلب گفت: سال گذشته يك ميليون و 600 هزار فرصت شغلي در سطح كشور ايجاد شد.
وي ايجاد اشتغال را وظيفه تمام دستگاه هاي حاكميتي دانست و اظهار داشت: همه دستگاه ها بايد بستري را فراهم كنند تا كار و اشتغال در كشور رونق بگيرد.
در اين مراسم سرپرست كميته امداد امام خميني گفت: 400 هزار حامي، ايتام سراسر كشور را كه تحت پوشش اين نهاد هستند، زير پوشش مادي و معنوي حمايت هاي خود قرار داده اند. حسين انواري افزود: اين نهاد با استفاده از سرمايه مردمي، حاميان و خيرين طي 18 سال ماهيانه مبلغي را به حساب ايتام واريز كه يتيم پس از رسيدن به سن قانوني از آن به عنوان سرمايه شغلي تحصيلي و ازدواج بهره مند مي شود.
وي از ايجاد 250 هزار فرصت شغلي براي مددجويان تحت حمايت كميته امداد خبر داد و اظهار داشت: در اين راستا به زودي جشن ملي ايجاد 60 هزار فرصت شغلي براي افراد نيازمند تحت پوشش در سراسر كشور برگزار مي شود.
انواري، خودكفايي مددجويان را بهترين شكل براي اجراي جهاد اقتصادي در كميته امداد عنوان و خاطرنشان كرد: رويكرد كميته امداد كمك به افراد نيازمند از طريق ايجاد اشتغال براي رفع مشكلات مادي خانواده هايشان است.

 



جزئيات مصوبه جديد دولت براي اختصاص يارانه بخش كشاورزي

جزئيات مصوبه جديد هيئت وزيران براي يارانه نهاده ها و عوامل توليد كشاورزي در سال 1390 منتشر شد.
متن مصوبه مذكور بر اين اساس است:
1- يارانه نهاده ها و عوامل توليد كشاورزي در سال 1390 به شرح جدول پيوست مصوبه از محل قانون بودجه سال 1390 كل كشور توزيع مي شود.
تبصره - جابه جايي بين مقادير پيش بيني شده به شرط عدم تغيير در سقف اعتبار و مقدار توسط وزارت جهاد كشاورزي مجاز است.
2- سقف مقدار توزيع و قيمت فروش انواع كود شيميايي در سال 1390 با رعايت صرفه و صلاح دولت از محل توليدات داخلي و يا واردات و از زمان ابلاغ اين تصويب نامه با احتساب هزينه هاي تبعي و در سقف اعتبار جدول فوق توسط وزارت جهاد كشاورزي تعيين مي شود.
3- شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران موظف است تا سقف تعيين شده در جدول موضوع قانون نسبت به تامين كود ازته (اوره و نيترات آمونيوم) براساس (90%) ميانگين قيمت كود صادراتي طي دوره 45 روزه و كود نيترات آمونيوم مخلوط با فسفات براساس (90%) ميانگين قيمت سه ماهه فوب خليج فارس مورد نياز وزارت جهاد كشاورزي از واحدهاي توليدكننده كود اقدام نمايد.
4- به منظور تامين نياز بخش كشاورزي به كود شيميايي غيريارانه اي و مقابله با توزيع قاچاق آن، وزارت جهاد كشاورزي موظف است با هماهنگي شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران نسبت به اتخاذ تمهيدات لازم در خصوص توزيع و فروش كود با قيمت آزاد در بازار داخلي كشور ظرف دو ماه پس از ابلاغ اين تصويب نامه اقدام نمايد.
تبصره - واحدهايي كه در طرح فروش آزاد كود مشاركت مي نمايند، بايد اطلاعات مواد اوليه، توليد و توزيع انواع كود خود را در قالب سامانه اي كه زير نظر وزارت جهاد كشاورزي راه اندازي مي گردد، وارد نمايند.
5- هزينه تبعي ناشي از تداركات و توزيع انواع كود شيميايي توسط معاونت توسط معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و با هماهنگي وزارت جهاد كشاورزي در سقف اعتبار قانون بودجه تعيين و ابلاغ خواهد شد.
6- كارمزد عوامل توزيع و انواع كود شيميايي معادل پنج درصد (5%) قيمت انواع كود شيميايي تعيين مي گردد.
تبصره - واحدهاي توليدكننده كود شيميايي موظف اند مشخصات واحدهاي توليدي، قيمت انواع كود شيميايي و هزينه كارمزد عوامل توزيع را به صورت روشن روي كيسه هاي كود درج نمايند.
7- وزارت جهاد كشاورزي موظف است مابه التفاوت توزيع انواع كود شيميايي را از ابتداي سال جاري تا زمان ابلاغ اين تصويب نامه بر مبناي فروش سال 1389 كه توسط معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور محاسبه و تاييد مي گردد از سر جمع اعتبارات يارانه نهاده ها و عوامل توليد كشاورزي موضوع اين تصويب نامه تسويه نمايد.

 



اخبار ادبي و هنري

طرح نام عوامل سينماي مستهجن در شبكه چهارم سيما
يكي از مسابقات شبكه چهارم سيما، به طرح نام دو عنصر بدنام سينماي مستهجن فيلم-فارسي و از پادوهاي بهائيان پرداخت.
به گزارش خبرنگار كيهان، مسابقه سينمايي «چهار، سه، دو، يك» سه شنبه هفته پيش در قالب پرسش از مخاطبان، نام فرخ غفاري و فريدون گله را مطرح كرد.
فرخ غفاري سينماگري ضددين بود كه در نقش پادوي سرمايه داران صهيونيست و بهايي سينماي پيش از انقلاب فعاليت مي كرد.
وي از اشراف زادگان مرتبط با دربار بود و همه آثارش مستهجن ارزيابي مي شود.
غفاري قائم مقام جشن هنر شيراز بود. جشني كه به دليل نمايش بي سابقه صحنه هاي غيراخلاقي سبب اعتراض متدينين شد.
اين فرد، در سال 1329، جشنواره فيلم هاي انگليسي را در انجمن فرهنگي سفارت انگليس در تهران برگزار كرد.
و اما فريدون گله نيز، سينماگري ضعيف و ضددين بود كه از فيلم هايش مي توان به زير پوست شهر، دشنه و كندو اشاره كرد.
جالب اينكه فيلم مستهجن «كندو» در قالب پرسش در مسابقه سينمايي شبكه چهارم مطرح شد.
گله چند سال پيش پس از ابتلاء به جنون در يكي از مناطق شمالي كشور، جان داد.
طرح نام عوامل فيلم فارسي و پادوهاي صهيونيستي و بهايي عرصه شبه هنر پيش از انقلاب بدون اشاره به سوابق منحط آنان و در جايگاه تمجيدشان، جاي پرسش جدي دارد.
بايد تاكيد كرد متأسفانه چه در سيما و چه در صدا، پرداخت به موضوع سينما، اغلب به شكلي مسئله دار صورت مي گيرد و بيشتر برنامه هاي سينمايي صرفا به تريبون فيلم سازان ضدانقلاب بدل مي شود.
گفتني است، اطلاعات كامل درباره سوابق و خيانت هاي فرهنگي فرخ غفاري به مردم ايران در جلد هفتم مجموعه كتاب هاي «نيمه پنهان» منتشر شده است.
جشنواره ملي با محوريت كتاب آيت الله مصباح يزدي
يك جشنواره ملي با محوريت كتابي از آيت الله مصباح يزدي و با هدف مبارزه با عرفان هاي دروغين برگزار مي شود.
بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از بين كتاب هاي متعددي كه در عرصه مذكور مورد بررسي قرار گرفته است، كتاب «در جستجوي عرفان اسلامي» آيت الله مصباح يزدي، از جمله كتاب هايي است كه مي توان در اين زمينه به آن اشاره كرد. و بنا داريم با همكاري خبرگزاري قرآني كشور و جهاد دانشگاهي جشنواره ملي با اين محوريت را هدف حمايت قرار دهيم.
دري با اشاره به ويژگيهاي اين كتاب افزود: جامعيت كتاب (كه هم توانسته است چهارچوب عرفان ناب اسلامي را بيان كند و هم مخاطب را در اين مسير هدايت كند)، به روز بودن كتاب، «ادبيات كتاب»، «جايگاه علمي و عرفاني مؤلف» و «حجم كتاب» از مهمترين ويژگيهايي است كه معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد درصدد برگزاري اين جشنواره ملي برآمده است.
جزئيات بيشتر درباره اين جشنواره هنوز اعلام نشده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14