(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 شهریور 1390- شماره 20028

با احداث بزرگراه امام علي فاصله زماني تردد از شمال به جنوب پايتخت كاهش مي يابد
ورود 7 قطار به خطوط متروي تهران
روزانه40 هزار خودرو غيرمجاز وارد محدوده طرح ترافيك مي شوند
كميته امداد خبر داد ايجاد 4 هزار شغل در 6 ماهه نخست امسال
ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي تا 30 شهريور
امروز و در ملأ عام حكم قصاص عامل قتل دكتر سرابي اجرا مي شود
راه اندازي بخش هواشناسي جاده اي براي 58 گردنه كشور
مرگ يك شهروند به خاطر بيرون آوردن سر از شيشه خودرو
در يك روستاي كلاردشت شرط برخورداري از برق پرداخت 25 ميليون تومان تعيين شد
ده ها كشته و زخمي در زلزله هند و نپال
همايش بزرگ بادبادك ها بر فراز آسمان جنوب تهران
تونل مترو قيطريه ريزش كرد
انهدام باند سارقان سريالي لاستيك خودروهاي مدل بالا
شهرداري يك واحد تجاري را شبانه در همدان تخريب كرد
مرگ شگفت انگيز در دورود تيري از آسمان جان كارگر را گرفت
روشي براي جلوگيري از اسراف



با احداث بزرگراه امام علي فاصله زماني تردد از شمال به جنوب پايتخت كاهش مي يابد

شهردار منطقه 15 از كاهش فاصله زماني تردد از شمال به جنوب پايتخت با احداث بزرگراه امام علي(ع) خبر داد.
مجتبي يزداني در دهمين جلسه كميته راهبردي پروژه امام علي(ع) كه با حضور مديرعامل سازمان سرمايه گذاري و مشاركتهاي مردمي شهرداري تهران و شهرداران مناطق برگزار شد با اشاره به اين كه تكميل بزرگراه امام علي(ع) نقش مهمي در كاهش بار ترافيكي تهران ايفا خواهد كرد گفت: اين طرح با مشاركت مناطق 7، 8، 13، 14، 15 و معاونت فني و عمراني شهرداري تهران در حال اجرا است و در منطقه 15 در حد فاصل خيابان خاوران تا بزرگراه دولت آباد به طول 4200 متر اجرا خواهد شد و داراي چهار تقاطع غيرهمسطح اصلي و سه تقاطع فرعي است.
شهردار منطقه درباره پيشرفت پروژه به مهر گفت: در حد فاصل خيابان منصور تا بزرگراه دولت آباد زمين هاي بلامعارض وجود دارد كه عمليات احداث تقاطع هاي غيرهمسطح امام علي(ع) با بزرگراه آزادگان، امام علي(ع) با بزرگراه دولت آباد و همچنين مسير انحرافي تقاطع بعثت-امام علي(ع) در آن در حال اجراست و در مسيرهايي كه معارضان ملكي وجود دارد در حال تملك و توافق با مالكان هستيم.
اين جلسه با هدف بررسي ميزان پيشرفت اجراي پروژه امام علي(ع) در مناطق مذكور در زمينه هاي تملك و توافق با املاك داخل طرح برگزار شد.

 



ورود 7 قطار به خطوط متروي تهران

7 قطار 7 واگنه و نيز 12 واگن 2 طبقه طي مراسمي به خطوط متروي تهران وارد شد.
به گزارش ايسنا، شهردار تهران در اين مراسم گفت: توسعه خطوط اتوبوس هاي تندرو تا 10 خط و بهره برداري سالانه 15 كيلومتر خط مترو در دستور كارمان قرار دارد كه در اين راستا تكميل خط 4 مترو از منتهي اليه غرب تا شرق تهران و بهره برداري از شمالي ترين ايستگاه خط 1 به زودي محقق مي شود.
محمدباقر قاليباف با بيان اين كه هر ساله در آستانه مهرماه حدود 20درصد به حجم سفرها افزوده مي شود، گفت: در راستاي خدمات رساني بهتر به شهروندان و ارتقا ظرفيت ناوگان حمل و نقل عمومي 49 واگن مترو، 200 اتوبوس دوكابينه جديد و بيش از هزار دستگاه تاكسي به ناوگان افزوده شده كه اميدواريم به اين وسيله بتوانيم پاسخگوي افزايش سفر با حمل و نقل عمومي در آستانه بازگشايي مدارس باشيم.
وي ادامه داد: امروز همچنين 70درصد از بودجه شهرداري با هدف حمل و نقل هزينه مي شود كه توسعه راه ها و اقدامات عمراني و توسعه ناوگان حمل و نقل بخشي از اين اقدامات است، چنانچه در راستاي تسهيل ترددها در مهرماه در محدوده غربي شهر تقاطع شهيد ستاري را نيز افتتاح خواهيم كرد.
قاليباف در ادامه با تاكيد بر اين كه نوسازي ناوگان اتوبوسراني و تاكسي راني و ارتقاي كيفيت خدمات رساني از موضوعات مورد توجه مديريت شهري بوده است، افزود: ما بايد 60درصد از خدمات رساني اتوبوسراني را به بخش خصوصي واگذار مي كرديم كه خوشبختانه امروز از مرز 50درصد گذشته ايم و تلاش داريم تا ضمن توسعه كمي ناوگان، توسعه كيفي و ارتقاي سطح خدمات رساني را به شهروندان داشته باشيم.
وي با تاكيد بر اين كه براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيك بايد مجموع خطوط مترو به 218 كيلومتر و فاصله حركت قطارها به 2 دقيقه برسد، افزود: رسيدن به اين مهم از اصلي ترين اهداف ماست، در بحث ساخت مترو اكنون به نقطه اي رسيده ايم كه با اطمينان اعلام مي كنيم چنانچه مشكلات مالي و پولي نباشد قادر خواهيم بود سالانه 50 كيلومتر تونل مترو احداث و آماده بهره برداري كنيم، كاري كه تاكنون كسي حتي جرات اعلام آن را نيز نداشته است.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: در سال هاي گذشته امكان داشت كه بيش ا ز 6 تا 7 كيلومتر تونل حفر و بيش از 2 كيلومتر مترو به بهره برداري برسد اما امروز ما قادريم كه سالانه 50 كيلومتر تونل حفر كنيم كه رقمي بزرگ و قابل رقابت با دنياست.
وي افزود: اگر اعتبارات لازم را داشته باشيم قادريم كه در دو سال 218 كيلومتر مترو كه براساس برنامه بايد به آن برسيم را محقق كنيم اما اين مهم نيازمند همكاري و هماهنگي همه مسئولان است، به گونه اي كه از موضوع تصويب اعتبارات تا تخصيص اعتبارات توسط دولت بايد همكاري و هماهنگي لازم صورت گيرد.
مديرعامل شركت متروي تهران نيز در اين مراسم با بيان اينكه 7 قطار 7 واگن وارد خطوط مترو شده است گفت: در تمام خط ها از اين قطارها استفاده مي شود اما در خط 4 با توجه به اينكه اين خط رو به اتمام است تعداد بيشتري قطار مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: در آستانه مهر قرار داريم و با بازگشايي مدارس تعداد مسافران در خطوط افزايش مي يابد.
به گفته مديرعامل شركت مترو تهران و حومه با ورود قطارهاي جديد ظرفيت افزايش يافته و ميزان جابه جايي مسافران بالا مي رود و مشكلات مسافران قدري كاهش مي يابد.
به گزارش فارس، درويش از ورود يك محموله جديد واگن هاي مترو خبر داد و گفت: تا پايان مهر 54 واگن جديد وارد خطوط مترو مي شود.
همچنين به گزارش ايسنا وي گفت: وعده بعدي ورود قطارهاي جديد به خطوط اواخر مهرماه خواهد بود.
درويش افزود: بر اين اساس 54 واگن جديد در دست ساخت است كه تا اواخر مهرماه به بهره برداري خواهد رسيد.
مديرعامل شركت متروي تهران در خاتمه، يادآور شد: تجهيزات مربوط به 81 واگن مترو نيز هم اكنون به كشور وارد شده كه اميدواريم با تامين به موقع اعتبار، نسبت به ترخيص و مونتاژ آنها اقدام كنيم.

 



روزانه40 هزار خودرو غيرمجاز وارد محدوده طرح ترافيك مي شوند

مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت: روزانه 30 تا 40 هزار خودرو به صورت غيرمجاز وارد محدوده طرح ترافيك مي شوند كه تمامي آنها توسط دوربين ها ثبت و جريمه مي شوند.
به گزارش خبرگزاري ها، همايون فتاحي با بيان اينكه در آستانه بازگشايي مدارس قرار داريم، گفت: در هفته آخر شهريور به دليل خريد شهروندان براي مدارس ترافيك در تهران افزايش مي يابد.
وي با بيان اينكه از روز سه شنبه تقريبا ترافيك در تهران سنگين مي شود، گفت: در تابستان به دليل نبود سفرهاي آموزشي ترافيك سبك تر است.
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران در بخش ديگر سخنانش با بيان اينكه روزانه 10 هزار تخلف براي سرعت غيرمجاز در تهران ثبت مي شود گفت: اين تخلفات در بزرگراهها صورت مي گيرد.
فتاحي با تاكيد بر اين موضوع كه عدم رعايت فاصله، سرعت غيرمجاز و تغيير ناگهاني مسير از جمله مشكلات در بزرگراههاست، گفت: همين امر باعث بروز تصادفات مي شود.
همچنين سردار حسين رحيمي رئيس پليس راهور تهران بزرگ از ثبت بيش از 800 هزار تخلف ورود به محدوده طرح ترافيك در مردادماه خبر داد و گفت: براي برخورد با رانندگان متخلف در اين خصوص برنامه ويژه اي داريم.

 



كميته امداد خبر داد ايجاد 4 هزار شغل در 6 ماهه نخست امسال

معاون خودكفايي و اشتغال كميته امداد استان تهران از فراهم شدن بيش از 4 هزار شغل براي مددجويان تحت پوشش در 6 ماهه ابتداي سال 90 خبر داد.
جلال شيخ پور معاون خودكفايي و اشتغال كميته امداد استان تهران با اشاره به اينكه در سال جاري قرار است 10 هزار و 300 فرصت شغلي براي مددجويان فراهم شود، اظهار كرد: با همكاري سازمان فني وحرفه اي در 6 ماهه ابتداي سال جاري بيش از 4 هزار شغل براي مددجويان فراهم شده است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر پرونده هايي كه در سال گذشته جهت دريافت وام اشتغال به بانك ها معرفي شده بود، در حال رسيدگي است اما متاسفانه برخي از شعب بانك ها همكاري خوبي با مددجويان تحت پوشش امداد ندارند.
شيخ پور اضافه كرد: سياست جديد امداد اين است كه مددجويان بدون معرفي ضامن، وام اشتغالي خود را از بانك ها دريافت كنند و تنها افراد غير تحت پوشش موظف به معرفي ضامن جهت دريافت وام هستند.
معاون خودكفايي و اشتغال كميته امداد استان تهران به فارس گفت: تا پايان سال جاري تعداد زيادي از مددجويان از چرخه حمايتي امداد خارج خواهند شد و با توجه به تجربه كاري كه پيدا كرده اند، مي توانند زندگي جديدي را بدون حمايت كميته امداد ادامه دهند.
سفر سالمندان تحت پوشش
به مشهد مقدس
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) از اجراي طرح «حج فقرا» براي سالمنداني كه تا به حال موفق به زيارت امام رضا(ع) نشده اند، در دهه كرامت خبر داد.
سعيد ستاري از اجراي طرح «حج فقرا» در دهه كرامت امسال خبر داد و اظهار داشت: اين طرح براي سالمنداني در نظر گرفته شده كه تا به حال موفق به زيارت امام رضا(ع) نشده اند.
وي در اين باره تصريح كرد: با توجه به اين روايت ائمه معصومين «كساني كه قبر امام رضا را زيارت مي كنند به مثابه ثروتمنداني هستند كه به حج مشرف مي شوند» اين طرح توسط كمك هاي خيران با عنوان حج فقرا سازماندهي شده است.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) اظهار داشت: ا ز تمام كساني كه آمادگي دارند، مي خواهيم در روز جشن عاطفه ها و روزهاي بعد از آن در اين طرح به مجموعه كميته امداد كمك هاي خود را عنايت كنند.
ستاري در پايان با بيان اينكه سرانه 50 هزار تومان براي هر فرد در نظر گرفته شده، خاطرنشان كرد: پيش بيني مي شود 100 هزار نفر از سالمندان تحت پوشش كميته امداد براي دهه كرامت به زيارت ثامن الحجج اعزام شوند.

 



ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي تا 30 شهريور

ثبت نام در دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي تا روز چهارشنبه 30 شهريورماه ادامه دارد.
دفترچه و كارت اعتباري ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني از طريق پايگاه الكترونيك سازمان سنجش به نشاني wwwsanjehorg و مراكز پستي تا روز چهارشنبه 03 شهريورماه قابل دريافت است.
داوطلبان مي توانند تا روز چهارشنبه 03 شهريورماه فقط در باجه هاي مركزي شهرستان هاي مختلف كشور به جز تهران از ساعت 8 صبح لغايت 91 مدارك ثبت نام را دريافت كنند. توزيع مدارك ثبت نام اين دوره ها در تهران از ساعت 8 صبح تا ساعت 91 در مناطق پستي 11 ، 31 ، 41، 51 ، 61 ، 71 ، 81 ، 91 انجام مي شود.

 



امروز و در ملأ عام حكم قصاص عامل قتل دكتر سرابي اجرا مي شود

حكم اعدام عامل قتل دكتر غلامرضا سرابي - متخصص داخلي و فوق تخصص قلب و عروق- امروز در ملأ عام و در محل حادثه در منطقه نارمك اجرا مي شود.
به گزارش فارس شامگاه 31 شهريور سال گذشته دكتر غلامرضا سرابي، متخصص قلب و عروق، مقابل خانه اش در ميدان 53 نارمك با شليك 2 گلوله موتورسواران ناشناس هدف قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشكان، بعدازظهر جمعه(2مهر) جان باخت.
از آنجا كه سوءقصد به جان اين پزشك فقط 24 ساعت پس از قتل عبدالرضا سودبخش(پزشك متخصص عفوني) صورت گرفته بود با دستور معاون دادستان پرونده هر دو جنايت در اختيار شهرياري، بازپرس كشيك ويژه قتل قرار گرفت.
با توجه به اين كه دكتر سرابي قبل از مرگ به پليس گفته بود كه از سوي خانواده يكي از بيماران فوت شده اش مورد تهديد قرار گرفته است بلافاصله تحقيقات براي شناسايي خانواده زن فوت شده آغاز شد.
كارآگاهان وقتي متوجه شدند فرزندان اين زن در كرمانشاه زندگي مي كنند با هماهنگي قضايي راهي اين شهر شدند و متهم اصلي را دستگير كرده كه او انگيزه قتل را انتقامجويي عنوان كرد.
پرونده اين جنايت، بعد از ابلاغ حكم به طرفين پرونده، به ديوان عالي كشور ارجاع شد تا قضات ديوان عالي نيز درباره پرونده و حكم صادر شده، نظر دهند. سرانجام قضات شعبه 20 ديوان عالي كشور بعد از بررسي پرونده و مشورت، حكم صادره درباره متهمان را تاييد كردند.

 



راه اندازي بخش هواشناسي جاده اي براي 58 گردنه كشور

رئيس سازمان هواشناسي گفت: بخش هواشناسي جاده اي براي 58 گردنه كشور تا پايان سال 90 راه اندازي خواهد شد.
بهرام صناعي در گفت وگو با فارس درباره سيستم هواشناسي جاده اي كه قرار است به زودي راه اندازي شود، اظهار داشت: بعد از جنگ جهاني دوم متفقين براي امنيت حمل و نقل هوايي خود در فرودگاههاي ايران، سيستم هواشناسي را ايجاد كردند.
وي ادامه داد: نقشي كه هواشناسي مي تواند در بخش حمل و نقل هوايي داشته باشد، مي تواند در حمل و نقل دريايي نيز داشته باشد بنابراين در بنادر اصلي كشور مراكز هواشناسي بنادر ايجاد شده كه شبيه اطلاعاتي است كه همكاران ما در اختيار خلبانان و كادر دريانوردي قرار مي دهند.
صناعي افزود: كاپيتان كشتي با استفاده از اطلاعات هواشناسي مي تواند برنامه ريزي سفر داشته باشد و بداند كه از كدام مسير برود كه كمتر با پديده هاي مخرب مواجه شود.
رئيس سازمان هواشناسي گفت: در بخش جاده اي سازمان هواشناسي نقشي نداشت به همين دليل در سالهاي گذشته مردم در مسافرت هاي برون شهري خود در فصل سرد سال با مشكلات مواجه مي شدند و در گردنه هاي برفگير و در مكان هايي كه سيل گير و بهمن گير بود، گرفتار مي شدند.
وي بيان كرد: براي كاهش اثرات اين مشكلات، سازمان هواشناسي بخش هواشناسي جاده اي را با تفاهمي كه با سازمان حمل و نقل و راهداري انجام داده، ايجاد كرده است.
صناعي عنوان كرد: سازمان حمل و نقل و راهداري كشور 58 گردنه مخاطره آميز كشور را به ما معرفي كرده اند و ما نيز برنامه ريزي در اين زمينه انجام داده ايم؛ قرارداد اين موضوع امسال بسته شده و در حال اجراست و اميدواريم كه تا پايان سال 90 بتوانيم بخش عمده اي از اين كار را عملياتي كنيم.
وي خاطرنشان كرد: اطلاعات ايستگاههاي آنلاين هم در سايت ما اطلاع رساني مي شود و هم در اختيار سازمان راهداري، پليس راه و مسئولان حمل و نقل جاده اي قرار مي گيرد تا مردم برنامه ريزي سفر خود را با اين اطلاعات هماهنگ كنند.
صناعي در پايان گفت: بنابراين در بخش جاده اي 58 گردنه را قرارداد بسته ايم كه تا پايان سال 90 بخش عمده اي از كار انجام خواهد شد.

 



مرگ يك شهروند به خاطر بيرون آوردن سر از شيشه خودرو

معاون هماهنگ كننده پليس راهور تهران بزرگ از مرگ يك شهروند به خاطر بيرون آوردن سر از شيشه خودرو در خيابان فدائيان اسلام خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ غلامرضا روشني گفت: حدود ساعت 8 صبح دوشنبه 28 شهريور يك دستگاه وانت نيسان با يك راننده و دو سرنشين در حال حركت در خيابان فدائيان اسلام بود كه هنگام عبور از كنار يك دستگاه كاميونت پارك شده، به علت نامشخصي سرنشين سمت راست خودرو سرش را از شيشه ماشين بيرون آورده كه در پي عدم رعايت فاصله عرضي توسط راننده وانت نيسان و عمل مخاطره آميز سرنشين پس از برخورد آينه سمت راست با كاميونت سر وي نيز به اين وسيله نقليه برخورد مي كند.
وي افزود: هنگامي كه چند متر جلوتر راننده وانت نيسان توقف كرده و فرد حادثه ديده از وانت نيسان را خارج مي كند متوجه مي شود كه اين فرد فوت كرده است.
روشني ادامه داد: راننده وانت نيسان پس از مشاهده اين حادثه از صحنه متواري شده كه پرونده وي هم اكنون در كلانتري محل تشكيل و پليس در حال پيگيري براي يافتن اين راننده فراري است.وي با اشاره به اينكه اين سرنشين حركت مخاطره آميز داشته و نبايد سر خود را در هنگام رانندگي از خودرو خارج مي كرد گفت: در عين حال اين راننده نيز به علت عدم رعايت فاصله عرضي در اين حادثه مقصر است.
روشني با اشاره به اينكه در آستانه بازگشايي مدارس هستيم از تمامي رانندگان سرويس هاي مدارس و اولياي دانش آموزان خواست حتما به اين مساله توجه داشته باشند و به هيچ عنوان اجازه ندهند كودكان سر خود را از شيشه خارج كنند.

 



در يك روستاي كلاردشت شرط برخورداري از برق پرداخت 25 ميليون تومان تعيين شد

كلاردشت- خبرنگار كيهان:
اداره برق منطقه غرب مازندران، شرط برق دار شدن هشت خانوار روستاي پي انبور كلاردشت را پرداخت 25ميليون تومان اعلام كرد.
هشت خانوار روستاي پي انبور كلاردشت كه از ساكنان قديمي اصيل و خانواده شهيد و جانباز و ايثارگر و از اقشار آسيب پذير و محروم جامعه هستند، با دريافت مجوز بنياد مسكن اقدام به احداث منزل مسكوني كردند كه با وجود برخورداري از امكانات زيربنايي آب، تلفن و گاز، بيش از هفت سال فاقد برق هستند.
در بخشي از نامه اهالي روستاي پي انبور به كيهان آمده است: جهاد سازندگي در اوايل انقلاب به علت فقدان جاده، برق رساني را از داخل ملك شخصي افراد و از يك مسير صعب العبور انجام داده ولي هم اكنون اين روستا به علت برخورداري از جاده ارتباطي، اداره برق اصلاح شبكه را منوط به پرداخت 25 ميليون تومان توسط هشت خانوار اين روستا اعلام كرد كه در توان آنها نيست.
در خاتمه هشت خانوار روستاي پي انبور ضمن استمداد از استاندار مازندران و فرماندار چالوس، از مسئولان اداره برق درخواست تجديدنظر كردند.

 



ده ها كشته و زخمي در زلزله هند و نپال

دست كم 48 نفر بر اثر وقوع زمين لرزه در بخش وسيعي از شمال شرقي هند و منطقه هيماليا از جمله تبت و نپال، كشته شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه 3 نفر بر اثر فرو ريختن ديوار سفارت انگليس دركاتماندو در پي وقوع زمين لرزه 9/6 ريشتري روز يكشنبه كشته شدند و مقامات در مناطق آسيب ديده هشدار دادند كه با توجه به ادامه دريافت گزارش ها از مناطق دورافتاده، آمار تلفات احتمالاً افزايش خواهد يافت.
اين زمين لرزه بيش از يك هزار كيلومتر دورتر در دهلي نو در غرب و بنگلادش در شرق نيز احساس شد.
براساس اين گزارش 60 نفر نيز بر اثر رانش زمين و فرو ريختن آوار ساختمان ها در پي وقوع اين زمين لرزه در گانگتوك مركز ايالت سيكيم هند واقع در منطقه هيماليا، زخمي شدند.
«جي آناندان» رئيس مركز كنترل اوضاع غيرمترقبه در گانگتوك اعلام كرد 5 نفر در اين شهر و 10 تن ديگر نيز در شهرها و روستاهاي همجوار كشته شده اند.
وي افزود: «با توجه به اينكه تيم هاي امدادرساني شروع به دسترسي به مناطق دوره افتاده تر نزديك كانون زمين لرزه كرده اند، احتمال زيادي وجود دارد كه آمار تلفات افزايش يابد.»
9 تن ديگر نيز در هند بر اثر وقوع اين زمين لرزه كشته شدند از جمله يك نفر كه در ايالت بيهار زير دست و پاي مردم وحشت زده ماند و چهار نفر كه بر اثر فرو ريختن خانه اي نزديك دارجيلينگ جان باختند.خبرگزاري رسمي چين (شينهوا) نيز گزارش داد 7 نفر نيز در جنوب تبت نزديك مرز با سيكيم كشته شدند.
پليس نپال اعلام كرد يك موتورسوار و دختر 8 ساله اش در بين سه فردي بودند كه بر اثر فرو ريختن ديوار ساختمان سفارت انگليس در كاتماندو واقع در 270 كيلومتري غرب كانون زمين لرزه كشته شدند.«بينود سينگ» سخنگوي پليس نپال در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: «دو نفر ديگر نيز در حادثه اي جداگانه در شرق نپال جان سپردند».به گزارش مركز لرزه نگاري آمريكا، اين زمين لرزه كه حدود ساعت 6 و 10 دقيقه عصر روز يكشنبه در مرز سيكيم و نپال روي داده، در منطقه وسيعي از جمله بوتان احساس شده است.
كانون اين زمين لرزه در 60 كيلومتري شمال غربي گانگتوك بوده است.اين زمين لرزه دو پس لرزه نيز داشت.

 



همايش بزرگ بادبادك ها بر فراز آسمان جنوب تهران

بزرگترين همايش خانوادگي بادبادكها در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد در منطقه 20 برگزار شد.
تربيت بدني شهرداري منطقه 20 با هدف ارتقاي روحيه نشاط و شادابي بين شهروندان همايش بزرگ بادبادكها را در بوستان جانبازان واقع در محله 13 آبان برگزار كرد.
اين مراسم در روزهاي پاياني فصل تابستان در حالي برگزار شد كه 1000 نفر از خانواده ها حضور داشتند و در فضايي شاد و مهيج بادبادكها به پرواز درآمدند.
گفتني است در اين مراسم به هر خانواده نيز يك عدد بادبادك رايگان نيز اهدا شد.

 



تونل مترو قيطريه ريزش كرد

بر اثر ريزش آوار در داخل تونل مترو قيطريه دو نفر بشدت مصدوم شدند.
به گزارش روابط عمومي اورژانس تهران، روز يك شنبه بر اثر ريزش آوار در داخل تونل مترو قيطريه دو نفر مصدوم شدند كه يكي از مصدومان از نيروهاي آتش نشاني بود.
گفتني است دو مصدوم اين حادثه به بيمارستان هاي كسري و شهداي تجريش منتقل شدند.

 



انهدام باند سارقان سريالي لاستيك خودروهاي مدل بالا

ماموران كلانتري 2 پسر نوجواني را كه به همراه پدر معتادشان اقدام به ربودن لاستيك خودروهاي مدل بالا مي كردند دستگير كردند.
به گزارش ايسنا با توجه به افزايش سرقت لاستيك خودرو در محدوده بلوار آفريقا و خيابان ميرداماد ماموران كلانتري 103 گاندي اقدام به اجراي طرح نامحسوس در نقاط جرم خيز كردند.
بررسي هاي نامحسوس ماموران براي شناسايي سارقان لاستيك هاي خودروهاي مدل بالا ادامه داشت تا اين كه ماموران در حين گشت زني در حوزه استحفاظي خود به فعاليت هاي دو نوجوان حدود 15 ساله مشكوك شدند و دريافتند اين دو پسر نوجوان سارقان سريالي لاستيك هاي خودروهاي مدل بالا هستند.
در حالي كه بازجويي از اين دو نوجوان ادامه داشت ماموران به رفتار مرد ميانسال مشكوك و پس از دستگيري وي، او را نيز به همراه دو نوجوان سارق به كلانتري منتقل كردند.ماموران در تحقيقات بيشتر دريافتند مرد ميانسال دستگير شده پدر اين دو نوجوان بوده و با استفاده از سن كم اين دو پسر بچه آنان را به محل هاي خلوت كشانده و وادار به سرقت لاستيك خودروها مي كرده است.
به گزارش ايسنا، در بررسي هاي به علم آمده مشخص شد پدر اين دو نوجوان به علت اعتياد شديد اقدام به سرقت اموال ديگران كرده و پس از فروش اموال مسروقه بخشي از پول را صرف تهيه مواد مخدر و مابقي را به عنوان پول ماهيانه در اختيار كودكانش قرار مي داده است.

 



شهرداري يك واحد تجاري را شبانه در همدان تخريب كرد

همدان-خبرنگار كيهان
شهرداري يك واحد تجاري را در ساعت 12 و 10 دقيقه نيمه شب در بلوار شهيد رجايي همدان تخريب كرد.
به گزارش خبرنگار ما، بلدوزر شهرداري بدون اطلاع، يك مغازه را كه به صورت غير قانوني در حياط منزل مسكوني ساخته شده بود تخريب كرد.
«زكريا مولايي» مالك ساختمان به خبرنگار ما گفت: من و خانواده ام و همسايگان با صداي مهيبي كه بلدوزر هنگام تخريب بنا ايجاد كرد با وحشت بيدار شديم و هراسان به خيابان دويديم.
مسعود دهباني رئيس اداره كنترل و نظارت شهرداري همدان در اين خصوص گفت: طبق راي كميسيون ماده 100 به مالك ساختمان اخطار به صورت قانوني ابلاغ شد و به دليل عدم اعتراض، حكم قطعيت يافت و براي اجرا به اداره كنترل و نظارت ارجاع شد و ما نيز موظف به اجراي حكم هستيم.
دهباني درخصوص علت تخريب شبانه گفت: در روز رفت و آمد و ترافيك خودروها اجازه تخريب را نمي دهد بنابراين شب هنگام كه ممانعتي براي اجراي حكم نيست انتخاب مي شود.
رئيس اداره كنترل و نظارت در پاسخ به علت عدم اطلاع به مالك هنگام تخريب گفت: از آنجا كه ساخت غيرمجاز مربوط به واحد تجاري بوده و به طور طبيعي كسي در مغازه ساكن نيست نيازي به دادن اطلاع به مالك احساس نمي شود.

 



مرگ شگفت انگيز در دورود تيري از آسمان جان كارگر را گرفت

دورود- خبرنگار كيهان:
در حادثه اي يك كارگر ساختماني پس از سقوط از داربست در دم جان سپرد اما در تحقيقات، علت قتل اصابت گلوله اعلام شد.
بازپرس دادگستري دورود كه مسئول رسيدگي به پرونده اين قتل است گفت: با اعلام وقوع مرگ به دليل سقوط از داربست، در محل حادثه حضور يافتيم و پس از انجام تحقيقات اوليه، جسد براي كالبدشكافي و كشف دليل تامه مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد.
محمود رضا جعفري افزود: در مراحل تحقيق پزشكي قانوني روي جسد مشخص شد كه علت مرگ، اصابت گلوله بوده است!
وي اظهار داشت: شگفتي اين قتل آنجاست كه كسي صداي شليك گلوله نشنيده است و مسير اصابت گلوله به صورت عمودي و از آسمان به پشت كارگر مذكور برخورد كرده است.بازپرس دادگستري دورود در پايان گفت: ماموران و كارشناسان در حال بررسي اين موضوع هستند و به محض كشف چگونگي قتل اطلاع رساني خواهد شد.

 



روشي براي جلوگيري از اسراف

رستوراني در عربستان مشترياني را كه غذاي سفارش داده خود را به طور كامل نخورند، جريمه مي كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، رئيس رستوران «مرمر» در استان وهام عربستان براي مقابله با اسراف ابتكار جديدي انديشيده است و از اين به بعد مشترياني كه غذاي سفارش داده را به طور كامل مصرف نكرده و مقداري از غذا در بشقابشان باقي بماند، بايد علاوه بر پرداخت پول غذا، مبلغي را نيز به عنوان جريمه بپردازند.بنابراين گزارش، «فهد العنزي»، رئيس اين رستوران به قدري از اسرافكاري مشتريانش عصباني شده كه تصميم گرفته چنين تدبيري بينديشد. او گفته است، بسياري از مشتريان براي آن كه اطرافيان خود را تحت تاثير قرار دهند و پرستيژ و اعتبار اجتماعي خود را به رخ ديگران بكشند، سفارش هايي بيش از اندازه مي دهند، قصد آن خوردن نيست بلكه مي خواهند در برابر دوستانشان خودنمايي كنند.«العنزي» مي گويد: راهكار او تاكنون با واكنش مثبت مشتريان مواجه شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14