(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31 شهریور 1390- شماره 20030

حديث دشت عشق
صعود مقتدرانه به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني آسيا
تيم ملي بسكتبال يك گام ديگر به قهرماني نزديك شد
اخبار كوتاه از فوتبال
صعود سه پله اي در آخرين رده بندي فيفا ايران بالاخره به جمع 50 تيم برتر راه يافت
آغاز مرحله نخست مسابقات باشگاهي دووميداني
كشتي روسيه شكست ناپذير نيست صنعتكاران: كمي شانس داشتيم، قهرمان جهان مي شديم
رونمايي از مديران جديد استقلال و پيروزي فتح الله زاده مديرعامل ماند ، استيلي سرمربي
دعوت از 25 شناگر به اردوي تيم ملي
ريزش نفرات تيم ملي جودو براي جام جهاني قزاقستان
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محسن صالحي»
خوابي كه تعبيرش شهادت بود
«... خواب مي بيند نهر آبي زلال را كه در كف آن سنگ هاي عقيق ريخته شده و ماهي هاي قرمز در آن شناورند. با شادي دست در آب مي كند تا عقيقي بردارد، ناگاه ماهي اي را در دست خود مي بيند كه عقيقي به دهان گرفته اما ناگهان ماهي از دستش رها مي شود... و در تعبير خواب اين مادر به او مي گويند: به زودي صاحب فرزندي زيبا مي شوي... اما چراماهي از دستش رها مي شود؟»
محسن جواني فعال بود و پرهيجان، مسئوليت كتابخانه محل به او داده شده بود، در مسابقات ورزشي، اردوها و... فعاليت داشت. عاشق جبهه بود و جهاد؛ اما سنش كم بود و قدش كوتاه و او را براي اعزام نمي پذيرفتند. يك بار در محل ثبت نام پشت سر دو نفر كه ايستاده بود آجر زير پايش نهاد تا قامتش بلند جلوه كند، اما وقتي نفرات جلو او رفتند مجبور شد از آجرها پايين بيايد.
محسن درحالي كه پدرش هم در جبهه بود، ابتدا از طريق جهاد سازندگي مدت پنج ماه به جنوب رفت و سپس از طريق سپاه به كردستان اعزام شد. در جبهه جنوب يك بار مجروح گرديد و پس از بهبود، تا شهادت به جهاد پرداخت.
طلبه بسيجي شهيد «محسن صالحي»، سال 1345 در نجف آباد متولد شد و در 3/8/1362 در بانه به شهادت رسيد.

 



صعود مقتدرانه به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني آسيا
تيم ملي بسكتبال يك گام ديگر به قهرماني نزديك شد

تيم ملي بسكتبال ايران ديدارهاي خود در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني مردان آسيا را با پيروزي برابر كره جنوبي به پايان رساند و به عنوان صدرنشين گروه E راهي مرحله يك چهارم نهايي شد.
در سومين و آخرين روز از مرحله دوم رقابت هاي بسكتبال قهرماني مردان آسيا روز گذشته تيم ملي ايران در ووهان چين به مصاف كره جنوبي رفت و با نتيجه 79 بر 62 به برتري دست يافت. شاگردان وسلين ماتيچ در كوارترهاي اول، دوم و چهارم اين بازي به ترتيب با نتايج (23 بر 13)، (19 بر 17) و (18 بر 11) صاحب برتري شدند اما در كوارتر سوم با نتيجه (21 بر 19) متحمل شكست شدند.
تيم ملي بسكتبال ايران كه پيش از اين و در دو ديدار گذشته مرحله دوم موفق به شكست تيم هاي مالزي و لبنان شده بود وامتياز پيروزي برابر چين تايپه و ازبكستان در مقدماتي را نيز در اختيار داشت با برتري در ديدار ديروز 10 امتيازي شد و بالاتر از كره جنوبي در صدر جدول رده بندي گروه E قرار گرفت.
در مرحله حذفي تيم هاي اول، دوم، سوم و چهارم گروه E به ترتيب با تيم چهارم، سوم، دوم و اول گروه مقابل بازي مي كنند. تيم هاي برنده اين ديدارها وارد مرحله نيمه نهايي مي شوند و پس از آن ديدارهاي رده بندي و فينال طبق روال هميشه برگزار خواهد شد. بر اين اساس تيم ملي ايران در مرحله يك چهارم نهايي به مصاف تيم چهارم گروه F مي رود.
در پايان اين ديدارها تيم ملي ايران بدون شكست و با امتياز كامل در صدر جدول رده بندي قرار گرفت و كره اي ها تنها با يك امتياز كمتر در رده دوم ايستادند. جدول رده بندي تيم هاي گروه E در پايان مرحله دوم به شرح زير است:
گروه E
1- ايران (5 برد، بدون باخت، 10 امتياز)
2- كره جنوبي (4 برد، يك باخت، 9 امتياز)
3- چين تايپه (3 برد، 2 باخت، 8 امتياز)
4- لبنان (2 برد، 3 باخت، 7 امتياز)
5- مالزي (يك برد، 4 باخت، 6 امتياز)
6- ازبكستان (5 باخت، بدون برد، 5 امتياز)
بدين ترتيب چهار تيم ايران، كره جنوبي، چين تايپه و مالزي به عنوان چهار تيم برتر اين گروه راهي مرحله يك چهارم نهايي شدند.
بيست وششمين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني مردان آسيا از 24 شهريورماه تا 3 مهرماه در ووهان چين برگزار مي شود. تيم نخست اين رقابت ها به طور مستقيم به بازي هاي المپيك 2012 لندن صعود مي كند. ايران مدافع عنوان قهرماني است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

امروز آخرين مهلت سپاهان براي فرار از باختن
پس از آنكه استفاده تيم فوتبال سپاهان از يك بازيكن دو اخطاره (رحمان احمدي) در ديدار اين تيم برابر السد قطر محرز شد و باشگاه قطري براي احقاق حق خود به كنفدراسيون فوتبال آسيا شكايت كرد، باشگاه سپاهان به دنبال مشخص شدن اين وضعيت استعلام هايي را از كنفدراسيون آسيا انجام داد كه سه شنبه شب پاسخ استعلام خود را دريافت كرد.براساس نامه رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا، باشگاه سپاهان بايد اسناد و اظهارات قانوني و مستند خود مبني بر استفاده از اين بازيكن محروم را تا پايان وقت اداري روز 22 سپتامبر(امروز) به اين كنفدراسيون ارائه كند تا پرونده اين موضوع براي تصميم گيري نهايي در اختيار كميته انضباطي اين كنفدراسيون قرار گيرد.در صورتي كه راي به نفع تيم قطري صادر شود ، سپاهان سه بر صفربازنده مي شود.
انصراف 8 تيم از حضور در جام حذفي
سازمان ليگ آزادگان از انصراف 8 تيم فولاد يزد، برق شيراز، شهرداري بندرعباس، پاس نوين همدان، آلومينيوم هرمزگان، پاس همدان، نساجي قائمشهر و صنعت ساري از مسابقات جام حذفي كشور خبر داد.برهمين اساس تيم هاي ملي حفاري اهواز، سياه جامگان مشهد، مهر كرج، نفت مسجد سليمان، ماشين سازي تبريز، اترك پتروشيمي بجنورد، شاهين كوهرنگ و استقلال رامهرمز به مرحله سوم اين مسابقات صعود كردند.
برتري تيم جوانان مقابل سوريه
تيم فوتبال جوانان كشورمان در ديداري تداركاتي كه سه شنبه شب برگزار شد، مقابل سوريه به برتري دست يافت. در اين ديدار تداركاتي كه در ورزشگاه انقلاب كرج برگزار شد، تيم جوانان برتري 2 بر يك را از آن خود كردند. براي تيم فوتبال جوانان كشورمان در اين بازي تداركاتي سردار آزمون (3) و بهنام بازيار (27) گل زدند و تك گل تيم ملي سوريه را عمر خليل در دقيقه 90 به ثمر رساند.
عضو متهم به دريافت رشوه در فيفا پست گرفت
عيسي حياتو كه سال گذشته يكي از متهمان دريافت رشوه از بن همام بود، دو پست مهم را در فيفا در اختيار گرفت. حياتو از اين پس دبيري كميته رقابت هاي المپيك را بر عهده خواهد داشت. كميته اي كه وظيفه برگزاري و هماهنگي رقابت هاي انتخابي المپيك در قاره هاي مختلف و برگزاري مرحله نهايي اين رقابت ها در المپيك را بر عهده دارد. وي همچنين به عنوان دبير دفتر پروژه گل برگزيده شد. پروژه گل يكي از مهم ترين برنامه هاي توسعه اي فوتبال است كه فيفا براي رشد و گسترش فوتبال زيربنايي در كشورها در نظر گرفته است.
داوران قهر كنند ديگرحق قضاوت ندارند
تاج رئيس كميته داوران در خصوص شايعه قهر برخي از داوران و عدم قضاوت آنها در مسابقات ليگ گفت: چنين چيزي صحت ندارد و هيچ داوري قهر نكرده است. اگر كسي به دليل انتخاب نشدن قهر كند، حق داوري از او گرفته مي شود و هيچ كسي حق مدارا با افراد زياده خواه را ندارد. ضمن اينكه بايد اعلام كنم در حال حاضر هيچ مشكلي در دپارتمان داوري و هيات چينش داوري وجود ندارد.
خواسته هواداران پيروزي از هيات مديره جديد
روز گذشته و در حالي كه اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي براي برگزاري نخستين جلسه خود به محل اين باشگاه رفته بودند با تجمع عده اي از هواداران مواجه شدند كه به اتفاقات اخير اعتراض داشتند و خواستار حضور مصطفي دنيزلي در راس امور فني اين تيم شدند.اين عده از هواداران كه شعارهايي عليه حميد استيلي سردادند محمد پنجعلي عضو جديد هيئت مديره اين باشگاه را مورد خطاب قرار دادند و از وي خواستند تغييرات لازم را در كادر فني ايجاد و مصطفي دنيزلي را جايگزين حميد استيلي كند.
برگزاري مراسم چهلمين روز درگذشت معصومي
مراسم چهلمين روز درگذشت كاپيتان پيشين تيم ملي فوتسال ايران ساعت 16 روز جمعه در امام زاده طاهر كرج برگزار مي شود. بابك معصومي بازيكن و كاپيتان پيشين تيم ملي فوتسال ايران عصر چهارشنبه نوزدهم مرداد به دليل سكته مغزي دار فاني را وداع گفت. وي قبل از فوتش توانسته بود بيماري سرطان خون را پشت سربگذارد و به ميادين فوتسال برگردد.
جريمه نقدي براي استقلال و تراكتورسازي
باشگاه هاي استقلال و تراكتورسازي از سوي كميته انضباطي فدراسيون جريمه نقدي شدند.در ديدار دو تيم استقلال و تراكتورسازي تبريز هر دو تيم در نيمه دوم با سه دقيقه تاخير وارد زمين مسابقه شدند و تماشاگران هر دو تيم مرتكب تخلفات مختلقي شدند. بر همين اساس تيم هاي استقلال و تراكتورسازي تبريز به دليل تاخير در ورود به زمين به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شدند.

 



صعود سه پله اي در آخرين رده بندي فيفا ايران بالاخره به جمع 50 تيم برتر راه يافت

تيم ملي فوتبال ايران در آخرين رده بندي فيفا با 3 پله صعود در رده 50 قرار گرفت.
آخرين رده بندي فدراسيون جهاني فوتبال ظهر چهارشنبه منتشر شد كه تيم ملي ايران همچنان تيم چهارم آسياست.
تيم ملي ايران كه دو بازي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل انجام داده، با 576 امتياز در مكان پنجاهم جهان ايستاد. در ميان تيم هاي قاره كهن، ژاپن (15)، استراليا (19) و كره جنوبي (29) سه تيم برتر هستند.
در فهرست تيم هاي برتر فوتبال جهان هم تغييراتي به وجود آمد و اسپانيا كه صدر جدول را از دست داده بود، بار ديگر به عنوان بهترين تيم انتخاب شد. پرتغال هم با 3 پله صعود به رده پنجم رسيد.
فهرست 10 تيم برتر فوتبال جهان: اسپانيا، هلند، آلمان، اروگوئه، پرتغال، ايتاليا، برزيل، انگليس، كرواسي، آرژانتين.

 



آغاز مرحله نخست مسابقات باشگاهي دووميداني

مرحله نخست رقابتهاي دووميداني باشگاه هاي كشور (مردان) از امروز در مجموعه آفتاب انقلاب تهران آغاز خواهد شد.
مرحله نخست از رقابت هاي دووميداني قهرماني باشگاه هاي كشور از امروز به مدت دو روز در ورزشگاه آفتاب انقلاب و تختي تهران برگزار خواهد شد. در نخستين روز از اين مسابقات ورزشكاران طي صبح و عصر در موادي چون 30 كيلومتر پياده روي، 110 مترمربع، پرتاب وزنه، پرش طول، 100متر، 1500متر، پرتاب نيزه، 400 متر، پرش با نيزه، 5 هزار متر و 4 در 100 متر و 5 ماده (100متر، پرش طول، پرتاب وزنه، پرش ارتفاع و 400 متر) دهگانه به رقابت مي پردازند.
در روز جمعه اول مهر ماه هم دووميداني كاران در موادي چون دوي نيمه ماراتن، پرتاب چكش، 400 متر، پرش سه گام، پرتاب ديسك، 200 متر، پرش ارتفاع، 3 هزار متر مانع، 800 متر، 4 در 400 متر و 10 هزار متر به همراه 5 ماده (110متر مانع، پرتاب ديسك، پرش با نيزه، پرتاب نيزه و 1500متر) دهگانه مسابقه مي دهند.
مسابقه دو ماده 20 كيلومتر پياده روي و دوي نيمه ماراتن در ورزشگاه تختي تهران و مابقي مواد در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار خواهد شد. رقابت هاي دووميداني قهرماني باشگاه هاي كشور (مردان) در سه مرحله برگزار مي شود. مرحله اول و دوم آن در دو روز و مرحله سوم در تمامي مواد در سه مرحله برگزار خواهد شد.

 



كشتي روسيه شكست ناپذير نيست صنعتكاران: كمي شانس داشتيم، قهرمان جهان مي شديم

نايب رئيس فدراسيون كشتي و مدير تيم هاي ملي گفت: اگر فقط كمي شانس داشتيم هم در كشتي آزاد قهرمان جهان مي شديم و هم در فرنگي.
محمدعلي صنعتكاران اظهار كرد: اگر در كشتي فرنگي دو وزن ما به اشغالگر قدس نمي خورد و در كشتي آزاد هم فردين معصومي فقط دو كشتي را مي برد و حتي مدال نمي گرفت يا گودرزي يكي دو مسابقه ديگر را برنده مي شد، الان ما قهرمان جهان در هر دو رشته بوديم. وي ادامه داد: در كشتي فرنگي در واقع چهار كشتي گير داشتيم چون حق اخلاقي را به راحتي پايمال كردند. در كشتي آزاد متاسفانه فردين معصومي در ثانيه هاي آخر گول خورد. تعجب مي كنم كشتي گير با تجربه اي مثل او چرا در چند مسابقه در ثانيه هاي آخر مسابقات را مي بازد. او در المپيك هم همين طور مدال را از دست داد و در جام جهاني تهران هم با باخت او در ثانيه آخر، تيم ايران دوم شد.
صنعتكاران به شكست ناپذير نبودن روسيه اشاره كرد و افزود: همه ديدند كه روسيه دست نيافتني نيست. البته كشتي گيران ما هم زحمت مي كشند و رقابت شديدي دارند كه اين باعث مي شود در دنيا عرض اندام كنيم. گرفتن اين نتايج كار كوچكي نيست.

 



رونمايي از مديران جديد استقلال و پيروزي فتح الله زاده مديرعامل ماند ، استيلي سرمربي

سرويس ورزشي-
پس از معرفي اعضاي جديد هيات مديره دو باشگاه استقلال و پيروزي، مقرر گرديد فتح الله زاده به عنوان مديرعامل آبي پوشان و استيلي در سمت سرمربي سرخپوشان به فعاليت خود در اين دو باشگاه تهراني ادامه دهند.
سرانجام سه شنبه شب تغييرات مديريتي استقلال و پيروزي رخ داد؛ براساس تصميم وزير ورزش و جوانان و پس از آنكه حبيب كاشاني از سرپرستي باشگاه پيروزي استعفا كرد، محمد رويانيان، علي پروين، محمد پنجعلي، لطف الله فروزنده دهكردي (رئيس هيئت مديره) و محمدحسين نژاد فلاح به عنوان اعضاي هيئت مديره پيروزي معرفي شدند كه اين اعضا بلافاصله سه شنبه شب جلسه اي را برگزار كردند و در پايان محمد رويانيان را به عنوان مديرعامل جديد سرخپوشان معرفي كردند.
وزير ورزش و جوانان كه سعي داشت به قولي كه روز دوشنبه داده بود عمل كند، پس از معرفي اعضاي هيئت مديره پيروزي، تكليف اعضاي هيئت مديره استقلال را هم مشخص كرد و سيداحمد رسولي نژاد (رئيس هيئت مديره)، جواد زرينچه، اميدوار رضايي، غلامحسين فرزامي، مقداد نجف نژاد، عبدالرضا ساور و علي فتح الله زاده را به عنوان اعضاي جديد هيئت مديره باشگاه استقلال منصوب كرد.
اعضاي جديد هيئت مديره استقلال نيز كه از عملكرد علي فتح الله زاده رضايت داشتند در پايان جلسه سه شنبه شب خود اين سرپرست موقت ماه هاي اخير را به مديرعامل تبديل كردند تا فتح الله زاده با خيال آسوده تري به فعاليتش در باشگاه استقلال ادامه دهد.به دنبال معرفي اعضاي هيئت مديره و مشخص شدن مديرعامل اين دو باشگاه محمد عباسي به عنوان رئيس مجمع باشگاه پيروزي معرفي و شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي به عنوان رئيس مجمع استقلال معرفي شد.
مديرعامل پرسپوليس
از رياست ستاد مديريت سوخت كنا رمي رود؟
اما پس از آن كه محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور به عضويت هيئت مديره باشگاه پيروزي درآمد و به عنوان مديرعامل جديد باشگاه هم انتخاب شد، ابهام براي موضوع دوشغله بودن او قوت گرفت و اينكه آيا او از سمت قبلي اش استعفا داده و يا خواهد داد؟ رويانيان كه پس از اين انتصاب ترجيح مي دهد مصاحبه هاي تخصصي درباره سمت جديد نداشته باشد در واكنش به دو شغله شدنش گفت: بايد مدتي صبر كرد تا تكليف قضايا مشخص شود اما مطمئن باشيد خودم را با قانون كشور تطبيق خواهم داد. جالب اينكه رسولي نژاد يكي از معاونان وزارت ورزش و رئيس هيئت مديره استقلال اعلام كرده بود كه رويانيان بايد تك شغله شود.
استيلي فعلا ماندني است
آخرين خبرها از باشگاه پيروزي حكايت از آن دارد كه هيات مديره حمايت كامل خود را از حميد استيلي اعلام كرده و كماكان اين مربي به كار خود در باشگاه ادامه خواهد داد. نخستين جلسه هيات مديره باشگاه پيروزي روز گذشته در دفتر اين باشگاه برگزار شد.
فتح الله زاده هيات مديره استقلال را قوي دانست
اما در خصوص استقلال هم ذكر اين نكته ضروري است كه فتح الله زاده مديرعامل جديد اين باشگاه در آخرين اظهار نظر عنوان داشت: افرادي كه در هيات مديره استقلال حضور پيدا كرده اند، يك هيات همراه و همدل را تشكيل داده اند، آن ها در گذشته هم در استقلال حضور داشتند و تجربه لازم را دارند. ان شاالله بايد همه با هم تلاش كنيم تا استقلال را به جايگاه بالاتري برسانيم.

 



دعوت از 25 شناگر به اردوي تيم ملي

اردوي تيم ملي شناي ايران از سوم مهرماه با دعوت از 25 ورزشكار آغاز مي شود.
25 شناگر ايران از سوم مهرماه در استخر مجموعه ورزشي آزادي تهران و دو پايگاه قهرماني فارس و اصفهان زير نظر كادرفني تيم ملي اردو مي زنند. سعيد مالك آشتياني، محمد بيداريان، امين نوشادي (از تهران)، سروش خواجگي، پاشا وحدتي راد (از خراسان رضوي) كامل ديلانچيان (از اصفهان) و افشين عسگري (از استان البرز) اعضاي تيم ملي «الف» را در رده سني عمومي تشكيل مي دهند. همچنين در تيم ملي «ب» نيز جمال چاوشي، پوريا مالدارقصري، سامان سالاري، سپهر افچه اي، احمدرضا جلالي و امير محمدشجاعي فر و همايون حقيقي و عارف چگيني به تمرين دستورات تاكتيكي مي پردازند. همچنين در رده سني زير 17 سال، آرش اژدري، آرشام ميرزايي، امير سامان خواجگي، مهرداد بهرامي، سينا رجبي، سوان قره بيگي، آرين اوليايي، محسن مهمان نواز، نيما عبداللهي و محمدرضا مسعودي به تيم ملي دعوت شده اند.

 



ريزش نفرات تيم ملي جودو براي جام جهاني قزاقستان

كادر فني تيم ملي جودو از تركيب هفت نفره جودوكاران اعزامي به مسابقه هاي جام جهاني ازبكستان چهار نفر را خط زد و دو نفر جديد را به اردو دعوت كرد.
تيم ملي جودو ايران با هفت نفر در جام جهاني تاشكند شركت داشت كه در اين دوره از رقابت ها يك مدال برنز و يك مقام هفتمي كسب كرد و ساير ملي پوشان از دور رقابت ها حذف شدند. بر اين اساس كادر فني تيم ملي جودو تصميم گرفت علي معلومات در وزن 73-كيلوگرم، امير قاسمي نژاد در وزن 81-كيلوگرم و جواد محجوب در وزن 100-كيلوگرم را به مسابقه هاي جام جهاني قزاقستان اعزام كند. همچنين با نظر «جيرو» سرمربي ايتاليايي تيم ملي، قاسم نوري زاده در وزن 60-، محسن غفار 66-، زكريا مرادي در وزن 73- و علي كريميان در وزن 81- كيلوگرم كه در مسابقه هاي جام جهاني ازبكستان عملكرد ضعيفي داشتند به ايران باز خواهند گشت و به جاي اين چهار نفر، حجت رهنما در وزن 90- و محمد جواني در وزن 60- به جام جهاني قزاقستان اعزام مي شوند. تيم ملي جودو ايران خود را براي كسب سهميه المپيك آماده مي كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني بزرگسالان مردان آسيا با حمايت بانك رفاه برگزار مي شود. اين بانك علاوه بر حمايت از مسابقات قهرماني بزرگسالان مردان آسيا كه از سوم شهريورماه لغايت 7 تيرماه در سالن دوازده هزار نفري آزادي و با حضور 16 تيم از آسيا و اقيانوسيه برگزار مي شود با برپايي غرفه اي در حاشيه برگزاري اين مسابقات به ارائه خدمات بانكي و معرفي خدمات جديد بانكداري الكترونيك مي پردازد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14