(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31 شهریور 1390- شماره 20030

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نشانه ها چه مي گويند ؟! (يادداشت روز)
آيت الله آملي لاريجاني: دستگاه قضايي در پرونده فساد اخيرذره اي كوتاه نخواهد آمد
حقوق ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
از 24 ديشب ساعت رسمي كشور يك ساعت به عقب كشيده شد
آزادي موقت 2 متهم آمريكايي با 10ميليارد ريال وثيقه
اعتراف مي كنم كه اصلاح طلبان به جاي روزنامه نگار، جاسوس تربيت مي كنند (خبر ويژه)
آرزوهاي رئيس سابق سيا در طويله اين اپوزيسيون نمي گنجد! (خبر ويژه)
فاكس نيوز: آمريكا به زانو درمي آيد ايراني ها استاد جنگ رواني هستند (خبر ويژه)
موسوي خوئيني ها: نظام به آمريكا محل نمي گذارد توقع داريد با ما چانه زني كند؟! (خبر ويژه)



نشانه ها چه مي گويند ؟! (يادداشت روز)

همه نشانه ها حكايت از آن دارند كه برهان الدين رباني، رئيس شوراي عالي صلح افغانستان و اولين رئيس جمهور اين كشور، در جريان يك توطئه و پروژه مشترك از سوي آمريكا و رژيم آل سعود به شهادت رسيده است و شهادت ايشان پيام خشم آميخته به اضطراب و نگراني آمريكا و متحدان غربي و منطقه اي آن از موفقيت بي نظير و بيرون از انتظار كنفرانس بيداري اسلامي در تهران بوده است. اين نظريه، فقط يك «گمانه» نيست، بلكه واقعيتي است كه شواهد و قرائن فراواني بر صحت آن گواهي مي دهند. بخوانيد!
1-منزل مسكوني شهيد برهان الدين رباني كه عمليات ترور در آن صورت پذيرفته، در جاده دهم وزير محمد اكبرخان كابل كه يكي از مناطق و محله هاي معروف كابل است، قرار داشته است. اين ساختمان در فاصله كوتاهي از سفارت آمريكا در كابل واقع شده و منطقه ياد شده تا شعاع چند كيلومتر تحت حفاظت شديد نيروهاي آمريكايي بوده است و سرفرماندهي ارتش آمريكا در افغانستان، اين منطقه را «منطقه امن و حفاظت شده و غيرقابل نفوذ» اعلام كرده و مخصوصا بعد از تلاش دو هفته قبل طالبان در حمله به سفارت آمريكا، بر شدت حفاظت از آن به گونه اي محسوس و چشمگير افزوده بود، تا آنجا كه غير از افسران ارشد ارتش آمريكا و چند مقام رسمي دولت افغانستان، هيچكس بدون بازرسي نمي توانست راهي به درون اين حلقه حفاظتي داشته باشد. با اين حال دو تروريستي كه برهان الدين رباني را به شهادت رسانده اند علي رغم آن كه موادمنفجره را در ميان دستار و روي سر خود جاسازي و با خود حمل مي كرده اند، بدون بازرسي وارد حلقه حفاظتي شده اند. و يا بعد از بازرسي بي آن كه مانع ورود آنها شوند به درون حلقه راه يافته اند! ممكن است گفته شود از آنجا كه تروريست هاي مورد اشاره به عنوان نمايندگان رسمي مذاكره كننده از سوي طالبان آمده بودند، نيازي به بازرسي بدني آنها احساس نشده است كه اين احتمال با ارائه شواهدي در ادامه همين نوشته، نفي خواهد شد.
2- شهيد برهان الدين رباني يكي از شخصيت هاي برجسته و شناخته شده اي بود كه به اجلاس بيداري اسلامي در تهران دعوت شده و در اين اجلاس مخصوصا به دليل جايگاه و سابقه اسلامي و مبارزاتي خود حضور چشمگير و موثري داشت. ايشان تصميم داشت و اعلام نيز كرده بود كه تا چند روز بعد از پايان اجلاس به حضور خود در ايران ادامه خواهد داد ولي روز دوم همايش آقاي «حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان كه براي شركت در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد به نيويورك رفته بود، در يك تماس تلفني به ايشان خبر مي دهد كه دو تن از اعضاي طالبان به نمايندگي از اين گروه قصد مذاكره فوري با ايشان را دارند و از شهيد رباني مي خواهد كه براي انجام اين گفت وگو به كابل مراجعه كند. اصرار شهيد برهان الدين رباني براي تعويق چند روزه اين قرار بي نتيجه مي ماند و ايشان با عجله و از طريق دوبي به كابل باز مي گردد. قرار ملاقات ساعت 30/5 بعدازظهر به وقت كابل بود و شهيد رباني كه ساعت 30/4وارد كابل شده بود بي آن كه فرصت انجام مقدمات لازم و متعارف را پيدا كند در ساعت مقرر دو فرستاده طالبان -يعني تروريست ها- را به حضور مي پذيرد و فاجعه در همان اولين دقايق ديدار به وقوع مي پيوندد. دراين باره گفتني است كه؛
الف: شهيد برهان الدين رباني از يكسال قبل به عنوان رئيس «شوراي عالي صلح» افغانستان انتخاب شده و در اين فاصله مذاكرات فراواني با گروههاي مختلف افغان داشته است و مطابق روال تعريف شده و شناخته شده اينگونه قرار ملاقات ها، نظير ملاقات مورد اشاره از مدتها قبل برنامه ريزي مي شود و از سوي ديگر طي چند روز اخير اتفاق درخور توجه و تعيين كننده اي در ميان نبوده است كه ترور رئيس شوراي عالي صلح از سوي طالبان، ضرورت فوري و فوتي داشته باشد. بنابراين به وضوح مي توان نتيجه گرفت كه ترور شهيد رباني، طي چند روز اخير طراحي شده و به اجرا درآمده است، چرا كه تروريست ها مي توانستند با بهره گيري از عنوان نمايندگي طالبان- گروه تروركننده كه مسئوليت آن را نيز پذيرفته است- زمان مناسب ديگري را براي ترور ايشان در نظر بگيرند و يا اين كه اقدام تروريستي خود را طي چند ماه گذشته و در فرصت ملاقات هاي فراوان ديگري كه داشته اند عملياتي كنند؟ اين نكته نشان مي دهد كه كانون ترور، از قبل تصميم به ترور شهيد رباني نداشته و يا انجام آن را يك ضرورت فوري تلقي نمي كرده است. و اين تصميم در چند روز اخير اتخاذ شده است. و اما، طي چند روز اخير، چه رخداد غيرمنتظره اي اتفاق افتاده كه باعث شده كانون مشترك ترور- آمريكا، آل سعود و پياده نظام آنها يعني طالبان- ترور شهيد رباني را در دستور كار فوري و فوتي خود قرار دهد؟ تنها رخداد مهم و سرنوشت ساز اين روزها برپايي اجلاس بيداري اسلامي در تهران و موفقيت بي نظير و فراتر از حد انتظار آن در همراهي ملت هاي مسلمان براي مقابله با سلطه آمريكا و حذف ديكتاتورهاي دست نشانده در جهان اسلام بوده است.
ب: اصرار حامد كرزاي براي مراجعه شهيد رباني به كابل و انجام ملاقات با نمايندگان طالبان نمي تواند به مفهوم اطلاع وي از ماجرا باشد. چرا كه شهيد رباني از مخالفان سرسخت طالبان بود و طالبان از دشمنان سرسخت كرزاي نيز هست اگرچه مخالفت شهيد رباني و كرزاي با طالبان از دو موضع جداگانه بوده است. از سوي ديگر، حامد كرزاي به يقين مي دانسته كه اصرار تلفني و آشكار وي به برهان الدين رباني براي بازگشت به كابل و ملاقات با فرستادگان طالبان از نگاه هيچكس پنهان نمي ماند بنابراين چنانچه از طرح ترور باخبر بود، نبايد با اصرار و آشكارا از برهان الدين رباني مي خواست كه به كابل بازگشته و با نمايندگان طالبان ملاقات كند.
3- بعداز بازگشت شهيد رباني به كابل و استقرار در محل سكونت خود، دو فرستاده طالبان كه در پوشش ملاقات با وي و گفت وگو درباره صلح آمده بودند، وارد محوطه منزل شهيد مي شوند. در اين هنگام، اگرچه شهيد رباني و برخي از اطرافيان و محافظان وي با توجه به مقررات حلقه استحفاظي، اطمينان داشتند كه آنها قبل از ورود به اين حلقه از سوي نظاميان آمريكايي تحت بازرسي قرار گرفته اند ولي براي اطمينان بيشتر خواستار بازرسي بدني فرستادگان مي شوند. اما، دو تن از اعضاي طالبان كه عضو شوراي عالي صلح به رياست برهان الدين رباني بودند، خطاب به شهيد رباني و محافظان وي اظهار مي دارند كه اين دو تن بدون بازرسي نمي توانند از حلقه حفاظتي نيروهاي آمريكايي عبور كرده باشند و از سوي ديگر، آنها به نمايندگي از سوي طالبان آمده اند و بازرسي بدني آنان مي تواند اهانت به آنها تلقي شده و موجب ناخرسندي گروه طالبان شود! در پي اين توضيح، شهيد رباني و محافظان وي از بازرسي صرفنظر مي كنند. همين جا، بايد به احتمالي كه در صدر اين نوشته آمده و نفي شده بود اشاره كرد و آن اينكه، برخلاف احتمال ياد شده، نمايندگان طالبان نمي توانسته اند با اين عنوان كه نمايندگان رسمي مذاكره كننده هستند بدون بازرسي آمريكايي ها وارد حلقه حفاظتي شده باشند، چرا كه، اولا؛ در گفت وگوي اوليه با محافظان شهيد رباني بر انجام بازرسي آنها از سوي آمريكايي ها- البته به دروغ- تاكيد شده و ثانيا؛ تصميم محافظان به بازرسي آنان نشان مي دهد كه اينگونه بازرسي ها عادي و جاري بوده است و ثالثاً؛ دو تروريست ياد شده از شخصيت هاي شناخته شده نبوده اند كه آمريكايي ها در ضرورت بازرسي بدني آنها ترديد كرده باشند. و اما، در پي انصراف از بازرسي بدني نمايندگان طالبان، يكي از آنها براي روبوسي و مصافحه به برهان الدين رباني نزديك مي شود و در همان حال، دو عضو طالبان در شوراي عالي صلح كه مانع از بازرسي شده بودند، به گونه اي محسوس، خود را از نقطه ملاقات و اطراف شهيد رباني دور مي كنند و قابل توجه آن كه بعد از چند قدم، با حالت نيم خيز به دور شدن خود ادامه مي دهند!... و شهيد رباني، حامي صديق مردم مظلوم افغانستان و يار ديرينه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، بي سر به ديدار يار مي شتابد.
تروريست ها چگونه از حلقه حفاظتي نظاميان آمريكايي عبور كرده اند؟ چرا بازرسي نشده اند؟
4- طالبان را مي توان به سه طيف تقسيم كرد.
اول؛ گروه معروف حاكم بر افغانستان طي سال هاي 75 تا 80 كه تحت رهبري
- ظاهري و اسمي- بن لادن و ملا عمر قرار داشته و اكنون بعد از كشته شدن بن لادن، رهبري اين گروه برعهده «ايمن الظواهري» است. او اهل قاهره است و به اعتراف حسني مبارك در مصاحبه با نيويورك تايمز، از سوي سازمان سيا در قاهره عضوگيري شده بود. بن لادن نيز عضويت خود در سازمان «سيا» را نفي نمي كرد بلكه مدعي بود كه بعدها از سازمان اطلاعاتي آمريكا جدا شده است! اين گروه به اعتراف آمريكايي ها و اظهارات بي نظير بوتو، ساخته مشترك «مديريت آمريكا، حمايت مالي آل سعود و تدارك محلي سازمان اطلاعات پاكستان» است. ترور شهيد رباني از سوي اين طيف صورت گرفته است. رهبران اصلي اين طيف عمدتا غيرافغاني و از اتباع عربستان و مصر هستند.
دوم؛ طيف ميانه با رهبري ضمني «حكمت يار».اين طيف معتقد به مذاكره براي سهيم بودن در حاكميت افغانستان است و رباني و كرزاي در مذاكرات چندماهه اخير با اين طيف، پذيرفته بودند كه حاكميت 16 استان جنوبي افغانستان به طالبان- تمامي گروه ها- سپرده شود.
سوم؛ طيفي كه از آن با عنوان «طالبان محلي» ياد مي شود و از نظر جمعيت در اكثريت هستند ولي در مذاكرات و معادلات، كمتر به بازي گرفته مي شوند.
بديهي است كه فقط طيف اول يعني طالبان وابسته به آمريكا و سعودي مي توانسته اند براي ترور برهان الدين رباني انگيزه داشته باشند، چرا كه اين طيف بارها نشان داده اند بدون اشاره آمريكا دست به هيچ اقدامي نمي زنند. رهبران اين طيف روابط اعلام شده اي با ژنرال پترائوس- سرفرماندهي سابق آمريكا در منطقه- داشته اند.
5- و بالاخره، اجلاس بيداري اسلامي در تهران كه با حضور بيش از هفتصد نفر از نخبگان و انديشمندان موثر در جهان اسلام تشكيل شده بود از چند ويژگي و شاخصه مورد اتفاق در ميان تمامي شركت كنندگان برخوردار بود كه؛ مقابله جدي با سلطه آمريكا و متحدانش، ساقط كردن ديكتاتورهاي دست نشانده و برپايي نظام هاي حكومتي برخاسته از اسلام در كشورهاي اسلامي، هوشياري نسبت به جريانات سياسي وابسته به قدرت هاي استكباري و پيشگيري از ترفند آنها براي انحراف در خيزش هاي اسلامي منطقه و...
اجلاس بيداري اسلامي در تهران از نخستين روزهايي كه خبر برپايي آن منتشر شد و مخصوصا بعد از برپايي اجلاس و آثار و دستاوردهاي خيره كننده
- و به اعتراف دوست و دشمن- بي نظير و غيرمنتظره آن، به ويژه بيانات حكيمانه و گره گشاي حضرت آقا، با خشم و نگراني شديد آمريكا و متحدان غربي و منطقه اي آمريكا روبرو شد. چرا كه اين اجلاس و به ويژه رهنمودهاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب كه استقبال همگاني شركت كنندگان را در پي داشت، جايي براي تحريف انقلاب هاي اسلامي اخير باقي نمي گذاشت و...
با توجه به آنچه به اجمال گذشت، آيا مي توان در اين واقعيت كمترين ترديدي داشت كه شهيد برهان الدين رباني، قرباني خشم و كينه آمريكا و متحدانش از نقشه راهي بوده است كه اجلاس بيداري اسلامي پيش روي ملت هاي مسلمان گشوده است؟
حسين شريعتمداري

 



آيت الله آملي لاريجاني: دستگاه قضايي در پرونده فساد اخيرذره اي كوتاه نخواهد آمد

رييس قوه قضاييه تاكيد كرد اين قوه در رسيدگي به پرونده فساد اخير از حقوق مردم كوتاه نخواهد آمد.
آيت ا... آملي لاريجاني كه صبح چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي سخن مي گفت، عملكرد قوه قضاييه و بويژه دادگستري استان خوزستان در كشف، پيگيري و بررسي فساد عظيم بانكي را مناسب توصيف كرد و با تأكيد بر اين نكته كه «هيچ يك از مسئولان و اركان قوه قضاييه هيچ ترديدي در اين جهت ندارند كه اين پرونده بايد به سرانجام عادلانه و قانوني برسد» گفت: دستگاه قضايي تا امروز در حد وسع خود در جهت رسيدگي به اين پرونده تلاش كرده و از همان روز اول كشف و تشكيل پرونده كه مدتها قبل از رسانه اي شدن موضوع بوده با قاطعيت وارد عمل شده و ابلاغ ويژه رئيس قوه قضاييه به دادستان كل كشور كه بحمدا... شخصيت قاطعي هستند و سابقه روشني در رسيدگي به پرونده هاي خاص دارند؛ نشان مي دهد كه قوه قضاييه عزم خود را در اين جهت جزم كرده است.
رئيس قوه قضاييه افزود: مردم شريف ايران بدانند دستگاه قضايي هرگز كوتاه نمي آيد و در همين جا اعلام مي كنم ما بنا نداريم پرونده هايي را كه هنوز به انجامي نرسيده اند و محكوميتي صادر نشده است رسانه اي كنيم و در اين پرونده نيز از ابتدا بنابر همين بوده است.
آيت ا... آملي لاريجاني بزرگنمايي كردن چنين پرونده هايي را در رسانه ها و اظهار نظرهاي غير واقعي و غير قانوني را موجب برهم زدن رويه رسيدگي قضايي اعلام كرد و گفت: حتي خود من به عنوان رئيس قوه قضاييه تا زماني كه تمام حقايق اين پرونده روشن نشده و پيگيري هاي قضايي به سرانجام نرسيده است نمي توانم به صراحت اعلام كنم كه سه هزار ميليارد اختلاس شده است. رسانه اي كردن يك اتهام و بزرگنمايي آن موجب مخدوش شدن تحقيقات قضايي مي شود و اين نه به نفع دستگاه قضايي و نه به نفع نظام و نه به نفع مردم است.
آيت ا... لاريجاني رسانه ها و افراد و مسئولان صاحب تريبون را به پرهيز از اظهارنظرهاي شتابزده، فرافكني و اخلال در روند رسيدگي به اين پرونده فراخواند و گفت: همه بايد بگذارند كه جريان امور قضايي در يك مسير درست قرار گيرد و بدانند كه كار رسيدگي دستگاه قضايي در اين پرونده از چند روز قبل شروع نشده بلكه مدير كل محترم دادگستري استان خوزستان، قضات شريف اين استان به همراه سازمان بازرسي كل كشور از يكي دو ماه پيش اين پرونده را دست گرفته بودند و افرادي را دستگير و نيز تحقيقات زيادي انجام شده است و حتي اموالي را هم بلوكه كرده اند و همچنان تحقيقات ادامه دارد اما بنايمان اين بوده كه مانند ساير امور قضايي تا قبل از حصول نتيجه نهايي اطلاع رساني نكنيم.
رئيس قوه قضاييه سپس خطاب به رسانه ها و مطبوعاتي كه به صراحت عنوان «اختلاس سه هزار ميلياردي» را منعكس كرده اند گفت: سؤال ما اين است كه اين سه هزار ميلياردي كه در رسانه آمده كداميك از اين رسانه ها تحقيق كرده اند و به نتيجه رسيده اند و حتي خود را محق دانسته اند كه افرادي را محكوم كنند در حالي كه قوه قضاييه هنوز تحقيقاتش كامل نشده و حكمي نيز صادر نكرده است. اگر از بنده هم به عنوان مسئول دستگاه قضايي بپرسيد آيا سه هزار ميليارد، اختلاس هست؛ بنده مي گويم نمي دانم و تنها مي توانم در اين برهه بگويم كه ما مي دانيم جريان بزرگ تخلف مالي رخ داده است چون اسنادش هست، اما اينكه سه هزار ميليارد ريال اختلاس بوده يا نبوده، بايد مراحل تحقيقات و رسيدگي انجام شود و بعد اعلام كنيم.
آيت ا... لاريجاني تأكيد كرد: فضاسازي هاي نادرست و يا اظهارنظرهايي در خصوص اينكه چه كسي اين ماجرا را كشف كرده و يا تلاش عده اي براي دور كردن و تبرئه خود از اين ماجرا درست نيست، چه لزومي دارد پشت صفحه تلويزيون و در يك مصاحبه مطبوعاتي خودشان را تبرئه كنند. اگر بناست كسي تبرئه شود، در تحقيقات قضايي تبرئه مي شود و اينگونه كارها تنها موجب مشوش شدن اذهان خواهد شد.
رئيس قوه قضاييه با تأكيد بر اينكه دستگاه قضايي برحسب وظيفه ذاتي خود به كشف جرم و تعقيب مجرمان در اين پرونده خواهد پرداخت افزود: كشف جرم و تعقيب مجرم، خصوصاً جرايمي كه با اموال عمومي سر و كار دارد و بويژه جرمي كه به حيثيت نظام صدمه وارد مي كند، وظيفه ذاتي دستگاه قضايي است و ما انتظار داريم رسانه ها از سر و صداهاي بي خودي اجتناب كنند كه اين كار علاوه بر اينكه به لحاظ نسبت دادن هاي خلاف و واهي و انتشار اتهام هاي اثبات نشده جرم است، موجب تشويش اذهان عمومي نيز مي شود.
آيت ا... لاريجاني با اشاره به اينكه «برخي هم در اين جريان هاي رسانه اي حتماً نيت خير دارند» اعلام كرد: اين عزيزان بايد بدانند كه اين كار نهايتاً به نفع نظام نيست چون نتيجه آن اين مي شود كه دستگاه قضايي اگر حرفي بزند مي گويند سياسي است.
رئيس قوه قضاييه افزود: رئيس سازمان بازرسي كل كشور در جلسه غيرعلني مجلس مطالبي مطرح كردند كه متأسفانه برخي از آن مطالب به صورتي مخلوط و مشوه (حسب گزارش رئيس محترم سازمان) در رسانه ها منعكس شد. جاي تعجب است چگونه مطالب يك جلسه غير علني از سوي نماينده محترمي رسانه اي مي شود.
آيت ا... لاريجاني مبارزه با مفاسد اقتصادي را حساس و به مثابه تيغي دو لبه دانست كه پرداختن به آن ظرافت هاي خاص خود را مي طلبد كه يك طرف آن اين است كه عدم برخورد با مفاسد اقتصادي زيبنده نظام نيست و نظام بايد قاطع و پرصلابت در مقابل آن بايستد و طرف ديگر قضيه در اين پرتگاه و اين لبه تيزي كه وجود دارد و آن مسئله امنيت اقتصادي است.
رئيس قوه قضاييه تأكيد كرد: اگر در كشور سرمايه دار متديني كه در مسير صحيح و حلالي حركت مي كند امنيت نداشته باشد كشور رشد نخواهد كرد. رفع بيكاري و تقويت چرخه اقتصادي بايد با جريان سرمايه سرمايه داران به انجام برسد و در عين حال بايد كاري صورت گيرد كه افراد فرصت طلب و سودجو از رانت ها نتوانند استفاده كنند و مطمئن باشند و بدانند اگر كوچكترين تخلفي صورت گيرد سر و كارشان با دستگاه قضايي خواهد بود و اگر جرمشان ثابت شد مجازاتشان هم قطعي است. ولي اگر بنا باشد كه هركسي در هر روزنامه يا رسانه اي افراد را متهم كند هيچ بنگاه اقتصادي و مالي يا كارخانه و يا بانكي نمي تواند با امنيت به كار خود ادامه دهد.
رئيس قوه قضاييه افزود: از سازمان بازرسي كل كشور مي خواهم كه ابعاد نظارتي خود را قوي تر كند و با تقويت امكانات، بودجه، نيروي انساني تدبيري اتخاذ شود كه نظارت سازمان بازرسي كل كشور بر دستگاه هاي اجرايي از جمله بانك ها كه شريان اقتصادي كشورها را در دست دارند هم بيشتر شود.
رئيس قوه قضاييه گفت: مهم اين است كه آيا يك نظام با اين قبيل مفاسد مي سازد و يا در مقابل آن فساد مي ايستد كه بحمدا... نظام اسلامي ما همواره نشان داده در مقابل اين گونه فسادها ايستاده و نمونه هاي متعدد آن نيز براي همه روشن است و از جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي محسني اژه اي كه چهره برجسته و مورد اطمينان در دستگاه قضايي هستند هم مي خواهيم در اين پرونده نيز با قاطعيت عمل كنند و همه مسئولان عالي قضايي و بلكه تمام مسئولان نظام نيز پيگير اين قضيه هستند.
آيت ا... لاريجاني با تأكيد بر اينكه اين فساد مربوط به بانك ها و قوه مجريه است، گفت: حتي اگر در دستگاه قضايي هم كسي با اين پرونده مرتبط و متهم باشد به طور قطع پيگيري خواهيم كرد ولي واضح است كه ارتباط دستگاه قضايي صرفاً اين است كه بايد رسيدگي كند.
رئيس قوه قضاييه تأكيد كرد: مطمئنم با قاطعيتي كه دستگاه قضايي دارد و قواي ديگر هم همراهي كرده اند، نسبت به اين پرونده و موارد مشابه آن قاطعانه رسيدگي خواهد شد و ما توقعمان اين است كه همه فضا را براي رسيدگي جدي به اين پرونده آماده كنند و مردم شريف ما هم مطمئن باشند كه ما ذره اي از حقوق آنها كوتاه نخواهيم آمد.
آيت ا... لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري اجلاس جهاني بيداري اسلامي و حضور و سخنان روشنگر مقام معظم رهبري در اين اجلاس گفت: اين اجلاس خصوصاً در ايامي كه جهان اسلام و ملت هاي مسلمان بيدار شده اند و يكي بعد از ديگري عليه طاغوت هاي حاكم در كشورهاي اسلامي قيام كرده اند، بسيار با اهميت و موجب همگرايي اسلامي و در واقع نقشه راه براي بيداري و خيزش جهان اسلام است.
رئيس قوه قضاييه با تأكيد بر اين نكته كه «داشتن نقشه راه در شرايطي كه كشورهاي سلطه گر و استعمارگران و جنايتكاران هم كاسه با حاكمان كشورهاي اسلامي متأسفانه مدعي حقوق ملت ها شده اند، ضروري است» افزود: نبود نقشه راه در مقابله و مبارزه و ادامه خيزش هاي اسلامي خلأيي است كه به شدت احساس مي شود آن هم در شرايطي كه كشورهاي استعمارگر كه تا ديروز دستشان با همين جنايتكاران مسلط بر اين كشورها در يك كاسه بود، حالا تغيير موضع داده و مدعي حقوق ملت ها شده اند و البته خودشان هم تقريباً و تصريحاً مي گويند كه هدفشان سلطه بر نفت و ثروت اين كشورهاست.
آيت ا... آملي لاريجاني اظهار داشت: در چنين فضايي، آگاهي داشتن، همگرايي و داشتن يك نقشه راه خوب و نقشه راه كشورهايي كه از آن در اين مدت استفاده كردند مسئله مهمي بود كه در اين اجلاس از سوي انديشمندان و فرهيختگان جهان اسلام به آن توجه داده شد.
رئيس قوه قضاييه حضور و سخنان مقام معظم رهبري را نقطه عطف اين اجلاس خواند و گفت: سخنان ايشان در اين اجلاس مانند هميشه بسيار متين، منظم و تاثيرگذار بود و اميدواريم كه اين كشورها با استفاده از تجارب انقلاب اسلامي، مسيري را بروند تا بتوانند راه را بر كشورهاي استعمارگر و بر خصوصاً شيطان بزرگ سد كنند.
آيت ا... لاريجاني افزود: يكي از نكاتي كه مقام معظم رهبري در اين همايش تاكيد كردند و بايد به آن توجه ويژه شود اين بود كه اين كشورها و انقلابيون اين كشورها توجه داشته باشند و نگذارند كشورهاي سلطه گر با مطرح كردن چهره هاي سست عنصر و مدعي در اين كشورها بخواهند انقلاب اين ملت ها را مصادره كنند.
رئيس قوه قضاييه اظهار داشت: انقلابيون و ملت هاي به پا خواسته بايد در ميدان باشند و خصوصاً اين تعبير مقام معظم رهبري كه به جوان هايتان اعتماد كنيد و آن روحيه استقلال و خودباوري را تقويت كنيد تا بتوانيد روي پاي خودتان بايستيد؛ بايد مد نظر قرار گيرد.
بر اساس اين گزارش، در اين جلسه دادستان كل كشور گزارشي از روند تحقيقات انجام شده درخصوص پرونده بزرگ فساد مالي را ارايه و آيت ا... آملي لاريجاني راهنمايي هاي لازم درخصوص رسيدگي دقيق و سريع به اين پرونده را ارايه داد.
آيت الله لاريجاني در اين ديدار فرارسيدن ايام شهادت امام صادق (ع) را تسليت گفت و ايام هفته دفاع مقدس را نيز گرامي داشت.

 



حقوق ! (گفت و شنود)

گفت: از اختلاس 3هزار ميليارد تومني چه خبر؟!
گفتم: عجب آدم نديد بديدي هستي ها؟ آخه 3هزار ميليارد تومن ناقابل كه جاي اينهمه سر و صدا نداره!
گفت: مرد حسابي! اصلاً مي دوني 3هزار ميليارد تومن يعني چي؟
گفتم: تو ميدوني از زمان كوروش تا حالا چند سال گذشته؟!
گفت: 2500 سال ولي اين چه ربطي به موضوع داره؟!
گفتم: وقتي رضاخان قزاق بي سواد و پسرش ميلياردها ميليارد پول مردم اين مرز و بوم رو غارت كرده اند، كوروش نبايد به عنوان يك پادشاه حقوق مي گرفت؟!
گفت: خب! كه چي؟!
گفتم: اگر حقوق ماهيانه كوروش 100 ميليون تومن باشه، حقوق ساليانه اش ميشه يك ميليارد و 200 تومن و جمع حقوق كوروش براي 2500 سال، دقيقا ميشه 3هزار ميليارد تومن. قبول نداري؟ خودت حساب كن!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ رهبر فرزانه انقلاب با هوشمندي و فراست تمام در پيام و سخنراني خود در همايش بيداري اسلامي ايجاد فرصت كرده و از طريق تريبون عمومي به صراحت و صلابت بي بديل مانيفست انقلاب كشورهاي اسلامي منطقه را بيان و تشريح كردند. خدا را به خاطر وجود پرخير و بركت چنين نعمت بزرگ الهي شاكريم.
8516---0919
¤ به احتمال خيلي زياد عامل يا عوامل اختلاس 3 هزار ميليارد توماني اخير با اراذل و اوباش فتنه گر در ارتباط هستند و خلاصه هر دو يك هدف مشترك يعني براندازي نظام را دنبال مي كنند. معلوم است كه شرارت و فتنه گري عليه نظام بدون پشتوانه مالي امكان ندارد.
8516---0919
¤ از مدير مسئول محترم روزنامه كيهان كه در برابر جريان هاي انحرافي در هر مقطع از انقلاب ايستاده و روشنگري كرده است تشكر مي كنيم. از اعضاي محترم شوراي نگهبان انتظار دقت و كنترل بيشتري در امر انتخابات آينده كشور داريم.
2579---0917
¤ مزدوران و جيره خواران ايادي استكبار توصيه كرده اند كه روزنامه كيهان نخوانيم. به كوري چشم آنها هر روز كيهان خواهم خواند.
7157---0938
¤ نشست خبرنگاران با رئيس مجلس در تاريخ 28/6 و پاسخ وي به خبرگزاري فارس در قبال فتنه 88 قانع كننده امت حزب الله نبود. پس از 2 سال با موضع گيري هاي ضعيف در قبال فتنه متاسفانه طلبكار هم شده اند. وقتي رهبري فرياد أين عمار؟ سر مي داد اگر روساي قوا و مسئولين و نخبگان پاي كار بودند قطعا وضع امروز ما بهتر از اين بود كه امروز در آن واقع شده ايم.
رستم باوند
¤ از وزير راه و شهرسازي و مسئولين بازرسي درخواست مي شود ضمن سركشي و بازديد از پروژه هاي طرح مسكن مهر به ويژه در بندر امام خميني(ره) و سربندر و ماهشهر از نزديك با مسائل پيمانكاران آشنا شوند. متاسفانه برخي از پيمانكاران با هزينه كردن صدها ميليون آبروي خود را در پيش فروشندگان مصالح ساختماني، آهن فروشان و... گرو گذاشته اند ساختمانهايي را تكميل و آماده كرده اند ولي مديران عامل از دادن حق آنها طفره مي روند و صدايشان هم به جايي نمي رسد و در صورت اعتراض قرارداد آنها را لغو مي نمايد. به يك پيمانكاري كه قريب به يك ميليارد تومان هزينه كرده تنها حدود 80 ميليون پرداخته اند و قريب به صد ميليون نيز مديرعامل برداشت كرده است و از پيمانكاران سلب امنيت و اعتبار شده است.
جمعي از پيمانكاران جنوب
¤ چرا طرح امنيت اجتماعي در كافي شاپ ها و مكان هايي از اين دست كه به مكانهاي نامناسبي تبديل شده اند اجرا نمي شود؟
0198---0917
¤ از سازمان نظام پزشكي و ارگانهاي مربوط خواهشمند است قوانين و نظارت هاي بيشتري روي پوشش كاركنان كلينيك هاي پزشكي داشته باشند.
0046---0912
¤ تعداد ماشين هاي كرايه اي خطي سازمان دهي شده موجود بين شهرهاي شمالي كشور كافي نيست و مردم مجبورند سوار اتومبيل هاي شخصي عبوري شوند و رانندگان اين ماشين ها با شايعه سازي هايي كه مي كنند با اعصاب شهروندان بازي مي كنند. درخواست سامان دادن به اين وضع را داريم.
2730---0936
¤ از مسئولان ناحيه 1 شهرداري منطقه 14 تهران كه در رسيدگي به مشكلات اهالي اين ناحيه از هيچ كوششي دريغ نمي ورزند و در مواجهه با مراجعين با سعه صدر و گشاده رويي پاسخگوي مردم هستند تشكر و قدرداني مي نمائيم و در ضمن مسئولان زحمتكش بدانند كه خدمات آنان از چشم تيزبين مردم پنهان نمي ماند.
اهالي محل
«پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه2»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 24/6/1390 با عنوان «پله برقي پل عابرپياده تقاطع بزرگراه چمران با خيابان ستارخان» به آگاهي مي رساند: با عنايت به مكاتبه صورت گرفته در سنوات گذشته از طريق حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك طي نامه شماره 183345/8940 مورخ 28/2/89 مكانيزه نمودن پل هوايي عابرپياده منصوبه در بزرگراه چمران- باقرخان مورد تائيد سازمان حمل و نقل و ترافيك قرار نگرفته است.
 



از 24 ديشب ساعت رسمي كشور يك ساعت به عقب كشيده شد

ساعت رسمي كشور از ساعت 24 ديشب سي ام شهريور يك ساعت به عقب برگردانده شد.
براساس قانون تغيير ساعت رسمي كشور مصوب 1386 مجلس شوراي اسلامي، ساعت رسمي كشور در ساعت 24 سي ام شهريور يك ساعت به عقب برگردانده مي شود.
رئيس جمهور، مهرماه سال 1386 قانون تغيير ساعت رسمي كشور كه پس از تصويب در مجلس شوراي اسلامي به تاييد شوراي نگهبان رسيده بود را براي اجرا به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري ابلاغ كرد.
گفتني است؛ براساس ماده واحده اين قانون، ساعت رسمي كشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردين يك ساعت به جلو كشيده شده و در ساعت 24 روز سي ام شهريور به حال سابق برگردانده مي شود.

 



آزادي موقت 2 متهم آمريكايي با 10ميليارد ريال وثيقه

سرويس سياسي-
2 متهم آمريكايي كه چندي پيش هر كدام به تحمل 8 سال حبس غيرقطعي محكوم شده بودند ديروز با قيد وثيقه آزاد شدند.
روز چهارشنبه روابط عمومي قوه قضائيه گزارش داد: در پي درخواست وكيل مدافع دو تبعه آمريكايي از شعبه 36 دادگاه تجديدنظر تهران مبني بر تبديل قرار وثيقه آنان كه پيش از اين از سوي شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامي تهران هر يك به تحمل 8 سال حبس غيرقطعي محكوم شده بودند، شعبه 36 دادگاه تجديدنظر در مقام رسيدگي به تجديدنظر خواهي با اين درخواست موافقت كرد و با تبديل قرار بازداشت موقت به قرار وثيقه و صدور قرار قبولي وثيقه به ميزان پنج ميليارد ريال براي هر يك از متهمان، نامبردگان را تا صدور راي قطعي آزاد كرد.
گفتني است؛ وكيل مدافع اين 2 تبعه آمريكايي اعلام كرده كه دولت عمان وثيقه صادره از سوي دادگاه را تامين كرده است.
وي ديروز در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت كه مراتب آزادي موقت اين دو متهم آمريكايي به سوئيس اطلاع داده شده است. سوئيس حافظ منافع آمريكا در ايران است.

 



اعتراف مي كنم كه اصلاح طلبان به جاي روزنامه نگار، جاسوس تربيت مي كنند (خبر ويژه)

همكاران برخي نشريات زنجيره اي كه زماني با روزنامه هاي شبه اصولگرا همكاري كرده اند، مي گويند اين روزنامه هاي مدعي اصولگرايي به مراتب دموكراتيك(تر) از روزنامه هاي اصلاح طلب هستند.
پايگاه اينترنتي «فردا» - نزديك به شهرداري تهران- با انتشار گزارشي در اين باره، از اسباب كشي يكي از همكاران همين نشريات شبه اصولگرا به روزنامه زنجيره اي آرمان خبر داد و يادآور مي شود: مطهره شفيعي، روزنامه نگار اصلاح طلب كه سابقه حضور در خبرگزاري ايسنا را هم دارد، در يادداشتي با اشاره به اتمام همكاري اش با روزنامه تهران امروز نوشت؛ شايد بايد خوشحال باشم كه از خبرنگاري در يك روزنامه اصولگرا به نام تهران امروز به دبير سياسي يك روزنامه اصلاح طلب به اسم آرمان رسيدم اما نمي دونم چرا اصلا خوشحال نيستم چون واقعا تو تهران امروز راحت بودم و خيلي كم گزارشهام سانسور مي شد. دوستان اين روزنامه اصولگرا هيچ وقت با من بخاطر عقيده متفاوتم برخورد نكردن و حداكثر تلاششون رو كردن كه نروم.
اين روزنامه نگار فعال اصلاح طلب با اشاره به سابقه همكاري با تاج زاده مي نويسد: يادمه دو سال پيش كه تازه كارمو شروع كرده بودم آقاي تاج زاده بهم گفت: ناراحت نباش چون طرز تعامل با مخالف رو ياد مي گيري. شايد يكي از بهترين هديه و تجربه هم همين بود.
در همين حال فرهمند عليپور از عناصر فراري مقيم ايتاليا كه با محافل فعال در فتنه سبز همكاري داشته و خبرنگار ويژه كروبي بوده، ذيل اظهارنظر «شفيعي» چنين نوشته است: من اين تجربه رو يه كم شديدتر از شما دارم. نمي تونم پنهان كنم كه روابط خبرنگار با سردبير و... بسيار متفاوت و بهتر از روزنامه هاي اصلاح طلب بود. خبرنگار بدون هيچ استرسي مي توانست ساعت ها براي اثبات نظرش با سردبير و دبير سرويس مجادله جدي كنه، داد بزنه و قهر كنه حتي... كاري كه من زياد مي كردم اونجا بود كه تازه فهميدم محيط رسانه اصولگرا ميتونه به شدت دمكراتيك تر از رسانه هاي اصلاح طلب باشه در حالي كه اولي از اقتدارگرايي حمايت ميكنه و دومي از دمكراسي.
محمدحسين مهرزاد از ديگر روزنامه نگاران اصلاح طلب نيز به اين يادداشت چنين واكنش نشان داد: منم تجربه كاركردن در روزنامه هاي اصولگرارو دارم. همين الان هم البته در «ملت ما» كار مي كنم. در بسياري مواقع دوستانم در روزنامه هاي اصلاح طلب وقتي مطالب ما رو مي خونن مي گن ما تو روزنامه مون نمي تونيم همچين چيزهايي بنويسيم. البته بعضي وقت ها قلم قرمزشون روي يه چيزهايي مي شينه كه به عقل جن هم نمي رسه. ولي در غالب موارد آزادي عمل در رسانه هاي اصولگرايان منتقد بيش از اصلاح طلبان است.
اما صرف نظر از بي حساب و كتابي برخي نشريات كه مورد پسند عناصر زنجيره اي واقع شده، سايت فردا گزارش ديگري را منتشر كرده با اين عنوان؛ «آيا روزنامه هاي دوم خردادي وطن فروش تربيت مي كنند؟»...
در اين گزارش با اشاره به اسامي برخي همكاران نشريات زنجيره اي شبه اصلاح طلب كه از كشور گريخته و به تلويزيون دولتي انگليس پيوسته اند، آمده است: سالهاست كه از دوران افول روزنامه نگاراني با عنوان «اصلاح طلب» مي گذرد. گروهي كه از روزنامه هاي داخلي شروع كردند و جاسوسي براي انگليس در شبكه خبري «بي بي سي» سرنوشت اين روزهايشان است. پس از سال 84 تعداد زيادي فعالان مطبوعاتي اين گروه به خارج از ايران كوچ كردند و ننگ خيانت به وطن و فعاليت براي انگليس را به جان خريدند. از دو سال گذشته كه شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي راه افتاده است، جذب اين روزنامه نگاران تسهيل هم شده است. البته شايد كسي مدعي شود كه اين خبرنگاران اصلاح طلب براي اعتقاداتشان نوشته اند و مي نويسند. ولي تاريخ دويست ساله ايران نشان داده است كه از جانب انگليس و آمريكا به غير از دروغ، خيانت، تجاوز و عهدشكني چيزي نصيب ايران نشده است. اين افراد در دوران اصلاحات در روزنامه ها و مجلات همشهري دوران اصلاحات، ايران، چلچراغ، شهروند امروز، تهران تايمز، شرق، اعتماد، هم ميهن، بهار، وقايع اتفاقيه و بسياري ديگر از نشريات مشغول به كار بوده اند و پس از چندي به شكل كامل جذب اين شبكه شدند.
اين پايگاه اينترنتي برخي همكاران نشريات زنجيره اي متواري را كه اكنون مواجب بگير ارگان رسمي MI6 انگليس شده اند، به اين شرح اعلام كرد: 1-بزرگمهر شرف الدين، سردبير سابق هفته نامه زرد «چلچراغ» به بهانه تحصيل از ايران خارج شده است. هفته نامه چلچراغ از زمان آغاز به كار سعي كرده خط شاخه جوانان حزب منحله مشاركت را ادامه دهد. 2-فرناز قاضي زاده، سالها در روزنامه هاي داخل ايران از جمله نشاط، جامعه روز، عصر آزادگان، اخبار اقتصاد، آفتاب امروز، هم ميهن فعاليت كرده است. او از سال1375 كارش را در مطبوعات شروع و در سال 1379 در صداوسيماي جمهوري اسلامي به عنوان مجري فعاليت كرد. در سال 2005 به همراه مسعود بهنود، نوشابه اميري، هوشنگ اسدي و حسين باستاني، عضو گروه اوليه بود كه روزنامه اينترنتي روزآنلاين را راه اندازي كردند. 3- سيما علي نژاد... 4- نيما اكبرپور همكار چلچراغ... 5- پناه فرهاد بهمني خبرنگار روزنامه آفتابگردان و شرق و نوروز و جام جم و اعتماد ملي 6- اميد پارسا نژاد همكار همشهري دوران اصلاحات 7- محمد منظرپور خبرنگار بعدي بي بي سي در بيت المقدس كه قبلا دبير اقتصادي روزنامه تهران تايمز بود. 8- نفيسه كوهنورد همكار روزنامه همشهري و شرق و ايران و سپس سي ان ان و بي بي سي 9- فريبا صحرايي...
خاطرنشان مي شود برخي از همكاران نشريات زنجيره اي هم اكنون- و بعضا همزمان- با نشريات مذكور و نشريات و رسانه هاي شبه اصولگرا همكاري دارند و مي كوشند خط مشي جريان فتنه را در ايجاد اختلاف و تقابل و سياه نمايي به اردوگاه اصولگرايان منتقل كنند.
برخي از نظاير اين افراد پس از نقش آفريني در فتنه 88 از كشور گريختند و به اپوزيسيون خارج از كشور پيوستند.

 



آرزوهاي رئيس سابق سيا در طويله اين اپوزيسيون نمي گنجد! (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا، اظهارات دو هفته پيش رئيس پنتاگون را آرزويي دور از واقع و نشدني توصيف كرد.
وزير دفاع آمريكا ابراز اميدواري كرده بود دير يا زود موج انقلاب از كشورهاي عربي به ايران برسد. اما رابرت تيت تحليلگر راديو آزادي در اين باره تصريح كرد: اظهارات لئون پانه تا رئيس سابق سيا به نظر مي آمد نوعي بيان آرزو باشد اما آرزو و واقعيت دو چيز جدا از هم هستند. ايران در تمام اين مدت ساكت بود و مخالفان نتوانستند كاري كنند.
رسانه وابسته به سرويس جاسوسي سيا به رغم اشاره به ماجراي طنز آب بازي با تفنگ آب پاش در يكي از پارك ها، ابراز اميدواري كرده كه اين قبيل حركات به جاي جنبش سبز و اقدامات براندازانه بتواند مفيد باشد. با اين حال راديو آزادي از قول اسكات لوكاچ سردبير وب سايت «اي اي ورلد ويو» تصريح كرد شواهدي به چشم نمي خورد كه چنين اتفاقاتي بتواند رژيم را به چالش بكشد.
راديو آزادي مي افزايد: رژيم به صورت مؤثر گروه هاي مخالف را عقيم كرده است. وزارت اطلاعات چنان در اين امور خبره است كه به سادگي مي تواند جلوي تشكيل شبكه هاي معارض را بگيرد. برخلاف سخنان پانه تا كه گفته بود براندازي در ايران زمان مي برد، بايد گفت كه اين آرزو به چيزي فراتر از «گذشت زمان» نياز دارد.
در همين حال سايت ضدانقلابي بالاترين با اشاره به تحرك كور فتنه گران در 25 بهمن سال گذشته (تحرك علني موسوي و كروبي در خدمت آمريكا و رژيم صهيونيستي)، اين پروژه را خطاي استراتژيك كه باعث انحنا و گرفتاري جنبش سبز به ركود شد، توصيف كرد و نوشت: خطاي محاسباتي و عدم شناخت كافي موسوي و كروبي از ياران اصلاح طلب باعث شد كه اين دو قرباني شوند و سوخت بروند. آنها ياران خود را صادق مي ديدند و گمان مي كردند بعد از دستگيري، راه تشكيل جبهه فراگير توسط آنها گشوده خواهد شد اما اين خطايي استراتژيك بود. آن دو عاشق بودند و نمي ديدند ياران سابق شان مانند چوپان هاي تركه به دست،كاري واجب تر از بازگرداندن اپوزيسيون به طويله نمي شناسند.

 



فاكس نيوز: آمريكا به زانو درمي آيد ايراني ها استاد جنگ رواني هستند (خبر ويژه)

ايراني ها استاد ترساندن آمريكا هستند و به همين دليل برنامه هسته اي خود را با موفقيت پيش مي برند.
فاكس نيوز ضمن انتشار اين تحليل نوشت: روزنامه كيهان كه تحت نظارت نماينده رهبرعالي ايران منتشر مي شود، معتقد است آمريكا هيچ چاره اي جز پذيرفتن ايران اتمي ندارد چرا كه نمي تواند با اين كشور درگير يا آن را اشغال نظامي كند.
اين شبكه آمريكايي اضافه كرده است: امروز حكومت ايران هزار موشك بالستيك در اختيار دارد كه به سمت پايگاه هاي آمريكا در منطقه و همه شهرهاي اسرائيل نشانه رفته اند. ايران فن آوري موشكي خود را گسترش داده است. سپاه پاسداران ايران با موشك هاي بالستيكي كه در اختيار دارد نشان داد كه نقش مهمي در خليج فارس ايفا مي كند و مي تواند از ناوهاي جنگي به اهدافش در زمين و هوا شليك كند. سپاه پاسداران نيروي دريايي خود را با موشك هاي بالستيك زمين به زمين كه از ناوهاي جنگي پرتاب مي شوند و همچنين موشك هايي كه از ناوها به هوا شليك مي شوند مجهز كرده است. تنها هدف از آزمايش اين موشك ها ايجاد تنش و ترس است كه آمريكا را به زانو درمي آورد.
فاكس نيوز يادآور شد: ايراني ها خواستار محو اسرائيل از روي نقشه هستند و به صراحت مي گويند تشكيل كشور فلسطين ابتداي راه است. آنها روياي پيروزي الله را در سر مي پرورانند و معتقدند كه نابودي اسرائيل و آمريكا نزديك است. در عين حال، آمريكا و متحدان اروپايي اش كه از جنگ واهمه دارند، دائما تقاضاي مذاكره با ايران را دارند و گمان مي كنند بهترين راه مدارا است. اين نكته اي است كه به ايران اجازه مي دهد برنامه هاي اتمي و موشكي اش را گسترش بدهد. ايراني ها استادان ترساندن آمريكا هستند.

 



موسوي خوئيني ها: نظام به آمريكا محل نمي گذارد توقع داريد با ما چانه زني كند؟! (خبر ويژه)

موسوي خوئيني ها در واكنش به اين ابهام كه آيا طيف متبوع وي مشغول چانه زني با حاكميت است، گفت: حكومت چنان خود را قدرتمند مي بيند كه حاضر نيست با آمريكا مذاكره كند، پس چگونه حاضر مي شود به چانه زني با ما توجه كند؟
دبيرمجمع روحانيون از جمله كساني است كه به اعتبار عملكردش در مظان نقش آفريني در فتنه 88 قرار دارد اما وي طي ماه هاي اخير سعي كرده با تغيير فاز و تخطئه ضمني عملكرد دست اندركاران فتنه سبز، خود را مدافع جمهوري اسلامي و مخالف «جمهوري ايراني» (شعار فتنه گران)» معرفي كند.
همين تحركات باعث شد كه وي با اين سوال مواجه شود: آقاي موسوي خوئيني ها! طي چند هفته اخير بعضي از افراد جنبش سبز كه در خارج هستند اظهارات درست شما درخصوص بحث شعارهاي اعتراضي را به توافقات پشت پرده، تمايل به حضور در قدرت و... تعبير كرده اند. نظر شما در اين خصوص چيست؟ هدف شما از فعاليت هاي سياسي در اين زمان (چند ماه مانده به انتخابات) چيست؟ آيا بعد از فعاليت هاي جنبش سبز در دو سال اخير مشغول چانه زني با حكومت هستيد؟ خوئيني ها در پاسخ نوشت: اين حكومت خود را در اعلي عليين مي بيند و ما را در اسفل السافلين. حكومت چنان خود را قدرتمند مي بيند كه حاضر نيست با آمريكا مذاكره كند، چگونه حاضر مي شود به چانه زني ما توجه كند؟ گره كار در اين است كه حكومت مدعي است اصلاح طلبان در انتخابات سال هشتاد و هشت قصد براندازي داشته اند و در مقابل نظام ايستاده اند، بايد همگي رو به قبله بايستند و با فرياد بلند توبه كنند تا شايد مقبول افتد، و اصلاح طلبان مدعي هستند كه حكومت علاوه بر آزاد كردن محبوسين و محصورين و جبران خسارات وارده بايد از آنان عذرخواهي كند؛ به همين علت من در نوشته ديگري راه حلي ارائه كردم و باز هم تكرار ميكنم، اصلاح طلبان پرونده حوادث پس از انتخابات را مختومه كنند و حكومت هم زندانيان و محصورين را آزاد كند و بپذيرد كه انتخابات در بستري آزاد برگزار شود.
وي مي افزايد: ولي اشكال كار اين است كه از يك سو اصلاح طلبان بنده را قبول ندارند و از ديگر سو حكومت هم در يكي از سايتهاي وابسته به خود گفته است «تو عددي نيستي»، با اين وصف گويا همه تلاش ما آب در هاون كوفتن است!!
تلاش موسوي خوئيني ها براي گرفتن ژستي ميانه ما بين نظام و فتنه گران، شگردي سوخته است كه پيش از اين از سوي برخي عناصر نقش آفرين در فتنه در پيش گرفته شد اما لو رفت. اين در حالي است كه موسوي توسط مجمع روحانيون و با ايفاي نقش كساني چون خاتمي به ميدان آمد و اين تشكل به طور پيوسته از پروژه القاي تقلب و ايجاد آشوب 8 ماهه در كشور حمايت مي كرد و تا امروز هم سران اين تشكل به صورت علني و روشن از آن خيانت بزرگ اعلام برائت نكرده اند.
خوئيني ها همچنين در وبلاگ خود بر اين نكته نيز تاكيد ورزيده كه اصلاح طلبان مايل به حضور در انتخابات هستند «ولي هيهات كه آيت الله جنتي اجازه چنين رخدادي را بدهد». او هم چنين تصريح مي كند « ما هيچ دخالتي در امور نداريم اما معتقديم مردم همچنان بر رأي سال 57 باقي هستند هر چند كه ممكن است ميزان آراء موافق به نصاب آن سال نرسد».
خاطر نشان مي شود هتاكي عليه آرمان هاي اصيل انقلاب اسلامي نظير جمهوري اسلامي، ولايت فقيه، آرمان قدس، مبارزه با آمريكا و اسرائيل و مهم تر از همه محبت ملت ايران به امام حسين(ع) در تجمعات ضدانقلابي انجام گرفت كه آتش افروز آن تجمعات از جمله برخي سران مجمع روحانيون و جبهه اصلاحات بودند. با اين همه موسوي خوئيني ها ضمن مظلوم نمايي ادعا مي كند به رغم اعتقاد به جمهوري اسلامي امكان فعاليت ندارد!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14