(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31 شهریور 1390- شماره 20030

حوادث كوتاه از كشور
شكوفه ها در اولين روز كلاس درس
بارش باران در نوار شمالي كشور تا جمعه
به بهانه مشكلات خانوادگي مديران سازمان منطقه آزاد قشم دسته جمعي استعفا كردند
تشديد برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني
به دليل تسلط گرما و شرجي در جنوب كشور خرماپزان در خوزستان همچنان ادامه دارد
آيين غبار روبي مزار شهدا در 112 گلزار پايتخت
افزايش شمار واگن هاي مترو ويژه بانوان از ابتداي مهر
استعفاي مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران
بامداد ديروز در گلشهر كرج قاتل روح الله داداشي به دار مجازات آويخته شد
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي: حقوق پرستاران 20 درصد افزايش مي يابد
مرگ دلخراش 2 سرنشين خودرو در شعله هاي آتش
جرثقيل ساختماني جان كارگر جوان را گرفت
شرابخواري مقامات عرب در كفش خواننده زن!
شبكه الجزيره يهودي راه افتاد
مرگ فيلمبردار پرس تي وي در افغانستان



حوادث كوتاه از كشور

اعتراف به قتل
رشت- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان آستارا گفت: درگيري ميان چند نفر در اين منطقه به كشته شدن يك نفر با چاقو توسط جوان 18ساله اي منجر شد.
سرهنگ نادر خورسند افزود: در اين درگيري ضارب قبل از تجمع مردمي و حضور ماموران از صحنه متواري شد و مضروب نيز كه فردي 35 ساله بود به دليل شدت جراحات وارده در همان لحظات اوليه در بيمارستان فوت كرد.
وي افزود: قاتل پس از چند روز از اين حادثه خود را به پليس معرفي و به جرم خويش اعتراف كرد.
كشف 625 كيلوگرم ترياك
جاسك- خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي جاسك با بيان دريافت گزارشي مبني بر ورود يك محموله مواد مخدر با دو فروند قايق به حوالي خور خلاصي گفت: ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند و با مشاهده قايق ها در ساحل، درگيري مسلحانه بين ماموران با قاچاقچيان بوجود آمد. سرهنگ جهانشير جوادي زاده افزود: قاچاقچيان با مشاهده برتري ماموران نيروي انتظامي با يك قايق متواري شدند. ماموران نيز در بررسي قايق به جا مانده 625 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند.
ضبط كالاهاي قاچاق
اراك- ايرنا: دبير كميسيون مبارزه با كالا و ارز استانداري استان مركزي از كشف و ضبط يك محموله بزرگ قاچاق به ارزش يك ميليارد و500 ميليون ريال در اين استان خبر داد.
شهرام بيدل گفت: انواع كالاهاي قاچاق شامل 50كارتن لوازم بهداشتي و آرايشي، قطعات و لوازم كامپيوتر، بيسيم دستي و صنايع دستي در اين محموله قاچاق كشف و ضبط شده است.
وي افزود: اين محموله قاچاق در يك دستگاه كانتينر جاسازي شده بود.

 



شكوفه ها در اولين روز كلاس درس

ديروز مدارس پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي در سراسر كشور با حضور قريب به 2 ميليون و 700هزار دانش آموز به همراه والدين خود با برگزاري جشن «غنچه ها»، «شكوفه ها» و «جوانه ها» سال تحصيلي 90 را با شادي و سرور آغاز كردند.
به گزارش خبرنگار ما همزمان با طنين انداز شدن زنگ هاي مدارس در سراسر كشور در تهران نيز دكتر حميدرضا حاجي بابايي صبح ديروز در حالي كه سيدعلي يزديخواه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران، فاطمه قربان معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش و ديگر مسئولان و مديران اين وزارتخانه وي را همراهي مي كردند در جمع دانش آموزان مجتمع آموزشي و پرورشي معراج واقع در منطقه 11 تهران حاضر شد و زنگ آغاز سال تحصيلي كلاس اولي ها را به صورت نمادين به صدا درآورد.
در اين مراسم با شكوه در حالي كه دانش آموزان با لباس ها و كلاه در رنگ هاي قرمز، سفيد و سبز به شكل پرچم جمهوري اسلامي نشسته بودند با نواخته شدن سرود ملي به پا خاستند و ضمن خواندن سرود به شهداي گلگون كفن 8 سال دفاع مقدس اداي احترام كردند.
هيچ جايي مهمتر از
نهاد آموزش و پرورش نيست
دكتر حاجي بابايي در اين مراسم با تاكيد بر امر پرورش در كنار و همراه با آموزش گفت: قطعا دو نظام آموزش و پرورش با خانواده با يكديگر مي توانند بيشترين شكل ممكن به نظام آموزشي كمك كنند چرا كه امسال ما تحول بنيادين كه شامل بخش هاي مختلفي همچون هوشمند سازي مدارس، ورزش دانش آموزي و... مي شود را دنبال مي كنيم و بنده در اين روز بسيار زيبا از همه مردم درخواست مي كنم آموزش و پرورش را در مسير تعليم و تربيت ياري كنند تا در تراز جمهوري اسلامي ايران قرار گيريم.
بنابر همين گزارش حاجي بابايي افزود: امروز بيش از يك ميليون دانش آموزان در دوره ابتدايي و بيش از يك ميليون ديگر در دوره اول راهنمايي به مدرسه مي روند. بايد بدانيم كه نيمي از مسئولان كشور از بين همين دانش آموزان خواهند بود و هيچ جايي مهمتر از اين نهاد نيست به همين دليل از همه مسئولان مي خواهم آموزش و پرورش را ياري كنند.
وي درباره آموزش شنا نيز گفت: مي خواهيم اين ورزش در كشور تبديل به يك فرهنگ عمومي شود و اجراي مداوم آن را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب كرده ايم.
حاجي بابايي با بيان اينكه براي دوره هاي تحصيلي ديگر نيز برنامه هايي طراحي شده است گفت: امسال يك ميليون دانش آموز سال دوم دبيرستان به همراه معلمانشان به اردوهاي راهيان نور مي روند.
بايد در آموزش زبان دوم تجديدنظر شود
حاجي بابايي سه شنبه نيز با حضور در برنامه زنده تلويزيوني «جمع ما» در پاسخ به سوالي درباره دلايل ضعف آموزش «زبان دوم» در مدارس گفت: در حال حاضر ضعف آموزش زبان در مدارس به مسائل اجتماعي ضعف كتاب هاي درسي و روش هاي تدريس و نيز نامعلوم بودن نياز آينده دانش آموزان به اين درس برمي گردد و همه اين عوامل باعث شده است تا يك تحول اساسي و بازنگري در اين رابطه اتفاق بيفتد.
تغيير تمام كتاب هاي درسي و روش هاي تدريس
طي 5 سال
وزير آموزش و پرورش با اشاره به انجام كارهاي تحقيقاتي 20 ماه اخير بر روي «برنامه درسي ملي» تصريح كرد: پس از ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در طول 5 سال تمام كتاب هاي درسي و روش هاي تدريس از جمله در رابطه با «درس زبان» تغيير مي كند؛ البته در رابطه با آموزش زبان نخستين مسئله اي كه مطرح است، موضوع امكانات مانند آزمايشگاه زبان است كه بايد تامين شود.
سردار مومني: بايد
اهميت همياران پليس جدي گرفته شود
ديروز همچنين زنگ مدرسه ديگري در تهران به نام مدرسه راهنمايي پسرانه شهيد كاظم موسوي در منطقه 2 با حضور رئيس پليس راهور ناجا و جمعي ديگر از مسئولان و مديران آموزش و پرورش و شهرداري و تعدادي از دانش آموزان هميار پليس نواخته شد.
در اين مراسم با شكوه سردار اسكندر مومني ضمن تاكيد بر اهميت دانش آموزان هميار پليس براي پليس راهور ناجا گفت: همه عوامل مدارس اعم از رانندگان سرويس ها و دانش آموزان و مسئولان بايد اين موضوع را جدي بگيرند چرا كه امنيت دانش آموزان در خيابان ها بستگي به ميزان اهميت دادن به تذكرات همياران پليس دارد.
تذكر هميار پليس
جان 1300 نفر را
نجات داده است
وي گفت: اگر همه دست به دست هم داده و خود را موظف به رعايت قانون كنيم، مي توانيم جان بسياري از انسان ها را نجات دهيم كه رعايت انضباط در جامعه در تحقق اين امر بسيار مهم است.
رئيس پليس راهور ناجا افزود: دانش آموزان هميار پليس در نهايت ادب و احترام به بزرگ ترها درخصوص رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي تذكر مي دادند و به همين دليل در 5 ماهه نخست امسال بيش از يك هزار و 300 نفر از تصادفات رانندگي و مشكلات ناشي از آن نجات يافته اند همچنين امسال نسبت به سال گذشته 10 هزار نفر كمتر كشته شدند به طوري كه مي توان گفت كه به تعداد افراد يك شهر 11 هزار نفره، از مرگ نجات يافتند كه دانش آموزان راهبر در اين خصوص نقش موثري داشته اند.
وي گفت: هر دانش آموز هميار به منزله يك پليس است كه قوانين را به افراد حاضر در اتومبيل خصوصا راننده متذكر مي شود ضمن اينكه ورود دانش آموزان هميار به اجتماع، كمك شاياني به سلامت مردم كرده است.
رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينكه 12 ميليون دانش آموز هميار پليس سازماندهي و وارد عرصه شده اند، ادامه داد: معلمان به عنوان بسترسازان فرهنگي در نهادينه كردن قوانين راهنمايي و رانندگي بسيار موثر بوده اند و يكصد هزار معلم فرهنگ يار در اين راستا فعاليت مي كنند.
رانندگان سرويس هاي مدارس اگر هميار پليس را جدي نگيرند
جريمه مي شوند
سردار مومني اضافه كرد: از آنجايي كه سلامت دانش آموزان براي ما بسيار مهم است، رانندگان وسايل نقليه عمومي و سرويس هاي مدارس بايد طوري عمل كنند كه به سلامت دانش آموزان لطمه وارد نشود و در غير اين صورت جريمه و نمره منفي آن ها بيشتر از افراد عادي خواهد بود.
30 بالگرد ترافيك مهر را كنترل مي كنند
وي به اقدامات پليس راهور ناجا براي بازگشايي مدارس اشاره كرد و گفت: 30 فروند بالگرد، ترافيك مهرماه را كنترل خواهند كرد ضمن اينكه در جلسه اي كه با دستگاه هاي اداري و شهرداري داشتيم، درصدد هستيم تا ترافيك رواني را برقرار كنيم.
وي با بيان اينكه رانندگان سرويس هاي مدارس كه بيش از ظرفيت وسيله نقليه خود، سرنشين داشته باشند، جريمه خواهند شد، عنوان كرد: به والدين توصيه مي كنم در روزهاي نخست سال تحصيلي از آوردن وسايل نقليه شخصي به خيابان پرهيز و از چند روز قبل از بازگشايي مدارس براي ثبت نام سرويس مدرسه فرزندانشان اقدام كنند.

 



بارش باران در نوار شمالي كشور تا جمعه

سازمان هواشناسي كشور وضع هواي استان هاي مختلف كشور را در تعطيلات آتي پيش بيني كرد .
اين سازمان امروز براي شمال غرب، سواحل درياي خزر، شمال شرق و دامنه هاي البرز بارش باران، گاهي رعد و برق و وزش باد را پيش بيني كرد كه در روز جمعه از ميزان بارش ها كاسته و مجددا از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه آينده شمال غرب و به تدريج سواحل درياي خزر را فرامي گيرد.
همچنين براي استان هاي گيلان، گلستان و مازندران امروز آسماني نيمه ابري در پاره اي نقاط با بارش باران، گاهي وزش باد و بتدريج كاهش ابر و براي روز جمعه نيز در اين استان ها آسماني نيمه ابري در اواخر وقت با افزايش ابر و گاهي وزش باد پيش بيني شده است .
مهندس محسن جباري، مديركل هواشناسي استان تهران نيز در خصوص آخرين وضعيت جوي استان تهران به ايسنا گفت: براي پنج شنبه و جمعه بارشي در تهران نخواهيم داشت. ازسوي ديگر روز شنبه براي ارتفاعات گيلان بارش پراكنده باران پيش بيني شده است .
وي تصريح كرد: نقشه هاي دمايي نيز نشان مي دهد تا روز شنبه تغييرات چنداني در وضعيت دمايي استان تهران رخ نمي دهد.

 



به بهانه مشكلات خانوادگي مديران سازمان منطقه آزاد قشم دسته جمعي استعفا كردند

جزيره قشم- خبرنگار كيهان:
در يك عمل غيرمنتظره مديراني كه به همراه مديرعامل سازمان به قشم آمده بودند پس از يك سال دسته جمعي از سمت خود استعفا كردند.
بر پايه همين گزارش روز سه شنبه با حضور برخي از مديران و معاونان و معتمدان و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، توديع و معارفه مديركل حراست و مدير بهسازي و مدير زمين و مستغلات و مدير صنايع و مدير روابط عمومي و امور بين الملل كه همگي آنها از دوستان نزديك و بستگان مديرعامل سازمان بودند در مركز بين المللي رشد قشم انجام پذيرفت.
برخي از استعفاكنندگان كساني هستند كه زير قراردادهاي فروش زمين هايي كه بدون مزايده و غيرقانوني فروخته شده بود از جمله زمين فرودگاه قديم شهر قشم و زمين 35 هكتاري درگهان كه از دريا استحصال كرده بودند و زمين پارك هرمز و زمين پارك زيتون و زمين رستوران باني در سينما دريا و غيره را امضا كرده بودند.

 



تشديد برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني

رئيس پليس راهور تهران از اجراي طرح تشديد برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني و دودزا از ابتداي مهر خبر داد و گفت: متخلفان هفت هزار تومان جريمه مي شوند.
سردار حسين رحيمي گفت: با توجه به بازگشايي مدارس و افزايش ترافيك به منظور كاهش آلودگي هوا و جلوگيري از بروز نقص فني طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا از ابتداي مهر در پايتخت اجرا شده و متخلفان ابتدا 7 هزار تومان جريمه و در صورت عدم رفع نقص و اخذ معاينه فني توقيف مي شوند.
وي ادامه داد: موتورسيكلتها نيز شامل اين طرح شده و در صورت دودزا بودن از سوي پليس توقيف مي شوند.
به گزارش مهر رئيس پليس راهور تهران با هشدار جدي نسبت به رفع نقص فني خودروهاي عمومي گفت: در صورتيكه خودروهاي عمومي از جمله تاكسي و اتوبوس نسبت به رفع نقص اقدام نكنند، پليس با آنها برخورد جدي مي كند.

 



به دليل تسلط گرما و شرجي در جنوب كشور خرماپزان در خوزستان همچنان ادامه دارد

پس از چندين روز كاهش محسوس دما، شرجي هوا از اواخر وقت سه شنبه، مردم جنوب خوزستان را غافلگير كرد.
به گزارش فارس از آبادان، با پايان فصل خرماپزان كه در شهرهاي جنوب خوزستان شاهد كاهش محسوس دماي هواي اين شهرها بوديم، توده هواي شرجي مجددا وارد اين قسمت از كشورمان شده است.
با توجه به پيش بيني هاي سازمان هواشناسي خوزستان، رطوبت هواي شهرهاي جنوب خوزستان از اوايل وقت سه شنبه رفته رفته افزايش يافت و ديروز به بيشترين حد خود رسيد.
مه رقيق ناشي از رطوبت بالاي هوا از ابتداي وقت ديروز آسمان شهرهاي آبادان و خرمشهر را فرا گرفته بود و در ساعات اوليه صبح شاهد لغزندگي و رطوبت جاده ها بوديم كه در همين راستا خودروها با احتياط بيشتر و سرعت كمتر در سطح شهر تردد مي كردند.
شرجي و گرماي زياد هوا ديروز مردم جنوب خوزستان را غافلگير كرد و همچنان گرماي خرماپزان بر سطح استان حكمفرماست.
رئيس اداره هواشناسي آبادان ديروز در گفت وگو با فارس در آبادان اظهار داشت: پديده شرجي از اوايل وقت روز گذشته آغاز و رفته رفته بر شدت آن افزوده شد.
سعيد ابراهيميان بيان كرد: ديروز شاهد افزايش چشمگير اين پديده در سطح شهرهاي آبادان و خرمشهر بوديم كه در حال حاضر شدت اين پديده 86 درصد است.
وي در ادامه با اشاره به رطوبت 86 درصدي كنوني افزود: در 48 ساعت گذشته بيشترين و كمترين مقدار اين پديده به ترتيب 88 و 12 درصد گزارش شده است.
رئيس اداره هواشناسي آبادان ادامه داد: در 48 ساعت گذشته، بيشترين و كمترين دماي هوا 44 و 28 درجه سانتي گراد گزارش شده است.
وي دماي فعلي شهرهاي آبادان و خرمشهر را 29 درجه عنوان كرد و گفت: دماي هواي اين شهرها نسبت به روز سه شنبه چهار درجه افزايش يافته است.
وي دليل وقوع اين پديده را وزش بادهاي جنوبي و انتقال رطوبت خليج فارس به سواحل استان عنوان كرد و افزود: اين پديده از روز چهارشنبه تضعيف شده و از جمعه مجددا با شدت بيشتري ادامه پيدا مي كند.

 



آيين غبار روبي مزار شهدا در 112 گلزار پايتخت

همزمان با فرا رسيدن هفته گراميداشت دفاع مقدس، آيين غبارروبي مزار شهدا در 112 گلزار شهداي پايتخت برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، آيين غبارروبي مزار شهيدان گرانقدر 8سال جنگ تحميلي در ساعت 15عصر امروز- پنجشنبه - با حضور جمعي از خانواده هاي معزز شهدا و جانبازان انجام مي شود.
بر اساس اين گزارش، مراسم اصلي غبارروبي در سالن دعاي ندبه بهشت زهرا(س) و در فضايي معنوي همراه با شست وشوي مزار شهدا با گلاب است.

 



افزايش شمار واگن هاي مترو ويژه بانوان از ابتداي مهر

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران از افزايش واگن هاي ويژه بانوان از دو به سه واگن در هر قطار خبر داد و گفت: اين افزايش ظرفيت در دو سر قطار توزيع مي شود.
به گزارش ايسنا علي محمد قلي ها با اشاره به اينكه در حال حاضر واگن هاي ابتدايي و انتهايي هر قطار به بانوان اختصاص دارد، افزود: از ابتداي مهرماه يك واگن ديگر در قسمت جلوي قطار به بانوان اختصاص مي يابد و آقايان حق ورود به اين واگن را ندارند.
وي خاطرنشان كرد: مقرر شده كه در آينده نزديك به جاي افزايش اين ظرفيت در قالب يك واگن، نيمي از واگن ابتدا و نيمي از واگن انتهاي قطارهاي مترو به بانوان اختصاص يابد.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران يادآور شد: اين امر به نصب تجهيزات لازم براي تقسيم دو واگني كه به دنبال واگن هاي فعلي ويژه بانوان متصل هستند، نياز دارد كه شركت بهره برداري در حال پيش بيني تمهيدات لازم براي اين منظور است.
قلي ها ابراز اميدواري كرد كه تا پايان مهرماه اين اقدامات انجام و ظرفيت افزوده شده به واگن هاي ويژه بانوان ميان دو واگن در ابتدا و انتهاي قطار تقسيم شود.

 



استعفاي مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران از سمت خود استعفا داد.
فضل الله اسلامي ضمن تاييد استعفاي خود از سمت مديرعاملي سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: مدتي پيش به دليل علاقمندي به فعاليتهاي عمراني و پروژه اي از اين سمت استعفا داده ام كه استعفايم مورد موافقت معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران قرار گرفت.
وي ادامه داد: در حال حاضر هنوز مشخص نيست در چه سمتي به فعاليت خود ادامه دهم.به گزارش مهر اين استعفا در حالي مورد موافقت قرار گرفته كه هنوز جايگزيني براي اسلامي تعيين نشده است.

 



بامداد ديروز در گلشهر كرج قاتل روح الله داداشي به دار مجازات آويخته شد

كرج- خبرنگار كيهان:
قاتل روح الله داداشي قوي ترين مرد ايران سحرگاه ديروز در ملأعام در محل حادثه به دار مجازات آويخته شد.
رئيس كل دادگستري استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: سحرگاه سي امين روز شهريور ماه، «عليرضا- م» قاتل روح الله داداشي ساعت 5 و 18دقيقه بامداد پس از قرائت حكم در محل وقوع جرم قصاص شد.
مهدوي راد تصريح كرد: قصاص قاتل روح الله داداشي براساس حكم شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز، تاييد و ابرام حكم صادره در شعبه يازدهم ديوانعالي كشور و تنفيذ حكم از سوي رياست قوه قضائيه صورت گرفت.وي گفت: حكم شلاق متهم رديف دوم و سوم نيز اجرا مي شود و مدت تعيين شده را در زندان به سر خواهند برد.
مهدوي راد افزود: روح الله داداشي قوي ترين مرد ايران در تاريخ 26تير ماه سال جاري در جريان درگيري با سه جوان در خيابان پونه گلشهر بر اثر ضربات چاقو جان باخت.
رئيس كل دادگستري استان البرز بيان كرد: اين قاتل در محل وقوع جرم يعني منطقه 45 متري گلشهر كرج، خيابان پونه در مقابل هزاران نفر از جمعيت حاضر به دار مجازات آويخته شد.
در حاشيه برگزاري مراسم قصاص
¤ از حدود ساعت يك بامداد جمعيت كثيري از مردم استان البرز در محل اجراي حكم واقع در خيابان پونه گلشهر كرج حضور يافتند و در نهايت حدود 15 هزار نفر قصاص قاتل را از نزديك مشاهده كردند.
¤ دادگستري استان البرز روز گذشته با صدور اطلاعيه اي تأكيد كرده بود كه از هرگونه فيلمبرداري و عكاسي جلوگيري خواهد كرد و رسانه ها نبايد عكاس و فيلمبردار به مراسم اعزام كنند، اما بيش از 20 تصويربردار در محل مراسم حاضر بودند و جايگاهي ويژه نيز براي تصويربرداري بهتر آنها تدارك ديده شده بود.
¤ يك جرثقيل براي اجراي حكم در محوطه حضور داشت كه با داربست هاي متعدد از نزديك شدن مردم به محوطه جلوگيري مي شد.
¤ صدها مامور نيروي انتظامي وظيفه تامين امنيت و نظم را بر عهده داشتند كه در برخي از مواقع به دليل حجم زياد جمعيت مجبور به استفاده از قوه قهريه براي كنترل حاضران شدند.
¤ در ساعت چهار و 55 دقيقه قاتل روح الله داداشي به وسيله يك دستگاه ون متعلق به نيروي انتظامي به محل آورده شد كه اين خودرو با دو دستگاه ماشين نيروي انتظامي و يك دستگاه پرايد كه خانواده اولياي دم در آن بودند، همراهي مي شد.
¤ محوطه خبرنگاران و عكاسان كه به وسيله داربست فراهم شده بود، در اواسط اجراي برنامه به دليل تعداد زياد نمايندگان رسانه ها و هجوم جمعيت شكسته شد كه خوشبختانه مشكلي براي خبرنگاراني كه در بالاي آن حضور داشتند، پيش نيامد.
¤ ماموران نيروي انتظامي بارها از طريق بلندگو از مردم مي خواستند كه نظم را رعايت كنند. آنها تأكيد داشتند كه در صورت بي نظمي اجراي اين مراسم به تعويق خواهد افتاد.
¤ در ساعت پنج و پنج دقيقه صبح تلاوت كلام الله مجيد آغاز شد كه نشان مي داد تا دقايقي ديگر حكم قصاص قاتل روح الله داداشي اجرا مي شود. در حين تلاوت كلام الله مجيد، تجهيزات اعدام از جمله طناب دار آماده شد. پس از تلاوت كلام الله مجيد، نماينده دادستان متن حكم را قرائت كرد كه براساس آن اجراي قصاص در ملأعام در راستاي اجراي عدالت توصيف شد. در بخشي از اين حكم آمده است: دستگاه قضايي با اقدامات سريع، دقيق و قانوني در كمترين زمان پرونده را بررسي كرده و بلافاصله مراحل اجراي حكم براساس قانون طي شد. در پايان حكم فوق اظهار اميدواري شده است كه اجراي قصاص قاتل درس عبرتي براي تمام مجرمان بوده و از سوي ديگر مردم مطمئن باشند كه حق مظلوم از ظالم در كمترين زمان با تلاش قوه قضائيه و نيروي انتظامي ستانده خواهد شد.
¤ «عليرضا-م» قاتل روح الله داداشي در ساعت 5و 15 دقيقه از خودروي ون براي اجراي مراسم پياده شد. وي پيراهن و شلوار يك دست سورمه اي رنگ به تن داشت.
¤ با آمدن «عليرضا-م» حدود 15 هزار جمعيت حاضر شروع به فرياد زدن كردند. عده اي به وي فحاشي مي كردند و عده اي سوت و كف مي زدند كه با هدايت برگزاركنندگان مراسم، فريادهاي الله اكبر در فضا طنين انداز شد.
¤ در ساعت پنج و 19 دقيقه حكم قصاص قاتل اجرا و وي به دار مجازات آويخته شد.
¤ در ساعت پنج و 25 دقيقه يك دستگاه آمبولانس براي اعزام جنازه قاتل به پزشكي قانوني در محل حاضر شد.
¤ در ساعت پنج و 55 دقيقه يعني حدود 45 دقيقه پس از اجراي حكم، جنازه قاتل از بالاي دار به پايين منتقل و در آمبولانس قرار داده شد.
¤ قاتل روح الله داداشي در زمان اجراي حكم حالت روحي نامتعادلي داشت. وي در زمان رفتن به روي چهارپايه دو بار پايش لغزيد و با صداي بلند گريه مي كرد. عليرضا مدام اسامي مقدسه را فرياد مي زد و طلب بخشش مي كرد. وي حتي نام برخي از نزديكانش از جمله مادر خود را فرياد زده و از اولياي دم طلب عفو داشت كه البته صدايش در همهمه حاضران گم بود.

 



سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي: حقوق پرستاران 20 درصد افزايش مي يابد

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اعلام كرد :حقوق پرسنل اين دانشگاه در بخش اورژانس و مراقبت هاي ويژه آي. سي. يو به ويژه در حرفه پرستاري تا 20 درصد افزايش مي يابد.
به گزارش ايرنا ، حسن ابوالقاسمي روز چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران افزود: افزايش حقوق پرستاران مصوب شده و اجرايي مي شود.
وي با بيان اينكه بيش از 12ميليون نفر از جمعيت كشور، تحت پوشش خدمات درماني بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي قرار دارند، اظهار داشت: اين دانشگاه با دارابودن 10 دانشكده، يك دانشكده بين المللي ، 11 مركز آموزشي و درماني، 12 مركز درماني (واحداث دو دانشكده ديگر) و دارا بودن يك هزار و 169 عضو هيئت علمي، حدود 18 هزار و 500 نفر پرسنل و پذيرش سالانه 9 هزار دانشجو از دانشگاه هاي فعال علوم پزشكي كشور به شمار مي رود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، ارتقاي كيفيت خدمات درماني را نخستين اولويت برنامه هاي اين دانشگاه برشمرد و گفت: آموزش و پژوهش بايد در خدمت ارتقاي كيفيت خدمات درماني قرار گيرد.
ابوالقاسمي، آموزش پرسنل در خط مقدم خدمات، جبران كمبود پرسنل در بخش اورژانس، تامين نيروي انساني، افزايش حقوق پرستاران و بازسازي بيمارستان هاي بيش از 50 سال را از جمله برنامه هاي كوتاه مدت اين دانشگاه برشمرد.
وي خاطرنشان كرد : افزايش مراكز درماني متناسب، ايجاد شهرك هاي سلامتي مبتني بر نگاه سلامت، ايجاد حداكثر سه مجتمع بزرگ درمان در جنوب و شرق تهران، توجه به اخلاق حرفه اي در برنامه درسي دانشجويان و لحاظ كردن اخلاق حرفه اي در ارزيابي امتحانات از جمله برنامه هاي دراز مدت اين دانشگاه است. سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اضافه كرد: بايد 50 درصد تحصيلات تكميلي تا پايان برنامه پنجم توسعه محقق شود.
ابوالقاسمي افزود: توجه به تاريخ و تمدن ايران در رشته هاي بهداشتي، ايجاد رشته هاي جديد، افزايش مراكز تحقيقاتي از 50مركز به 80 مركز، كاهش فاصله مراكز تحقيقاتي با خط مقدم خدمات، جذب دانشجويان نخبه و دانشجويان خارجي در مقاطع تكميلي تخصصي و فوق تخصصي از جمله برنامه هايي است كه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي انجام داده يا در دست اقدام دارد.

 



مرگ دلخراش 2 سرنشين خودرو در شعله هاي آتش

رشت - خبرنگار كيهان:
برخورد شديد دو خودرو و آتش گرفتن سواري پژو 405 در جاده آستارا منجر به مرگ راننده و سرنشين پژو شد.
به گفته سرهنگ مجيد جمشاد رئيس پليس راه گيلان، اين حادثه در محور جاده آستارا - اردبيل منطقه خانبلاغي روي داد كه طي آن به دليل بي احتياطي و تجاوز به چپ راننده سواري پژو و تصادف آن با يك دستگاه سواري زانتيا، پژو آتش گرفت و در اين حادثه راننده و سرنشين پژو در پاره آهن هاي خودرو گرفتار شده و در آتش سوختند.در اين تصادف هر دو وسيله نقليه كاملا در آتش سوختند و 3 سرنشين خودروي زانتيا نيز مجروح شدند.

 



جرثقيل ساختماني جان كارگر جوان را گرفت

سقوط قطعه اي از دكل جرثقيل ثابت ساختماني و برخورد آن با كارگري كه در كارگاه ساختماني مشغول كار بود، باعث مرگ وي شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، اين حادثه عصر سه شنبه هنگام افزودن يك قطعه به دكل جرثقيل رخ داد كه به علت آزاد شدن ترمز جرثقيل اين قطعه همراه با كابل بالابر آن سقوط كرد و روي يكي از كارگراني افتاد كه در محل گودبرداري شده مشغول كار بودند.
رخداد اين حادثه ساعت 04:18 دقيقه به سامانه 125 اطلاع رساني شد و در پي آن آتش نشانان ايستگاه 18 و گروه نجات 14 آتش نشاني بلافاصله راهي محل حادثه در خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي، پشت بيمارستان حضرت فاطمه شدند.
به گفته عليرضا جبارزاده فرمانده آتش نشانان، پيش از رسيدن آتش نشانان همكاران اين كارگر وي را از زير قطعه جرثقيل بيرون آورده بودند و آتش نشانان بي درنگ همزمان با ايمن سازي محل و پيشگيري از حركت قطعه رها شده جرثقيل، خواستار حضور امدادگران اورژانس در محل حادثه شدند.
امدادگران اورژانس با انجام معاينات لازم در محل حادثه، مرگ اين كارگر جوان را تائيد كردند.

 



شرابخواري مقامات عرب در كفش خواننده زن!

يك هنرمند لبناني از شرابخواري برخي مقامات عرب با استفاده از كفش يكي از خوانندگان زن لبناني پرده برداشت كه تصاوير آن توسط نخست وزير فقيد لبنان خريداري شده بود.
به گزارش مهر به نقل از شبكه تلويزيوني الجديد، «فادي لبنان» همسر سابق «صباح» خواننده مشهور زن لبناني در اظهاراتي جالب توجه تاكيد كرد: تصاويري را كه در اختيار داشتم كه در آن شرابخواري مقامات عرب با استفاده از كفش اين خواننده لبناني مشخص بود.وي افزود: اين تصاوير را «رفيق حريري» نخست وزير فقيد لبنان از من خريداري كرد. البته نمي دانم چرا حريري به خريدن اين تصاوير علاقه داشت اما وي همواره براي دانستن آخرين خبرها از صباح (خواننده زن) با من ارتباط داشت.فادي لبنان كه در 19سالگي با اين خواننده زن كه آن زمان 60سال داشت ازدواج كرده بود و چند سال بعد از وي جدا شد، ادامه داد: ما با وجود اختلاف سني بسيار زياد به علت همكاري در زمينه هاي هنري ازدواج كرديم.

 



شبكه الجزيره يهودي راه افتاد

يهوديان سراسر جهان از امروز شاهد پخش برنامه هاي شبكه الجزيره يهودي خواهند بود.
به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اينترنتي المحيط، يهوديان سراسر جهان امروز اولين برنامه هاي خبري شبكه «اخبار يهوديان1» را كه شبانه روزي پخش مي شود، مشاهده خواهند كرد.اين شبكه بخشي از شبكه خبري الجزيره است و سعي دارد تا اخبار و مسائل مربوط به يهوديان سراسر جهان را منتشر كند.برنامه هاي اين شبكه قرار است در اروپا، شمال آمريكا، خاورميانه و اراضي اشغالي پخش شود.استوديوهاي ويژه خبري اين شبكه در تل آويو، بروكسل، كي يف، واشنگتن، پاريس و لندن ساخته شده است.قرار است برنامه هاي اين شبكه به زبان انگليسي پخش شود اما گفته مي شود كه مجريان آن برنامه هاي خود را به 7 زبان از جمله عبري، فرانسوي، روسي و آلماني پخش خواهند كرد.همچنين برنامه هاي اقتصادي، فرهنگي و آموزشي نيز از اين شبكه پخش خواهد شد.
سايت المحيط همچنين در اين خبر آورده است كه اخبار تمام يهوديان جهان به ويژه يهوديان ساكن اراضي اشغالي توسط اين شبكه پخش مي شود.سرمايه گذاران اصلي اين شبكه، تاجران اروپايي از جمله «ايگور كولوموسكي»، رئيس يهوديان اتحاديه اروپا و «واديم رابينوويچ»، معاون رئيس يهوديان اتحاديه اروپا است؛ به طوري كه اين دو 5 ميليون دلار براي تاسيس شبكه مذكور سرمايه گذاري كرده اند.منابع همچنين اعلام كردند كه اين شبكه به گروه، حزب و يا مذهب خاصي تعلق ندارد و حتي اگر بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي اقدام نادرستي انجام دهد، خبر آن را پوشش مي دهند.

 



مرگ فيلمبردار پرس تي وي در افغانستان

فيلمبردار دفتر شبكه خبري انگليسي زبان پرس تي وي در كابل جان سپرد.
به گزارش ايسنا، فيلم بردار دفتر شبكه خبري انگليسي زبان پرس تي وي ايران در كابل پس از چند روز تحمل جراحات ناشي از حملات موشكي طالبان، جان سپرد.«فرهاد تقدسي» نام اين فيلم بردار دفتر شبكه پرس تي وي در كابل بود كه روز سه شنبه (29شهريور برابر 20 سپتامبر) در بيمارستاني در پايتخت افغانستان چشم از جهان فرو بست.دفتر شبكه پرس تي وي پس از آن كه گروهي از مردان مسلح هفته گذشته به سفارت آمريكا و مقر فرماندهي نيروهاي ناتو در مركز شهر كابل حمله كردند، هدف حملات موشكي قرار گرفت كه در اين حادثه فرهاد تقدسي مجروح شد. اين فيلم بردار هنگام حمله به ساختمان در دفتر پرس تي وي مشغول كار بود.شبه نظاميان طالبان مسئوليت اين حملات را بر عهده گرفتند.از آغاز حمله نظامي آمريكا به افغانستان در سال 2001 تاكنون بيش از 20 خبرنگار در اين كشور جان خود را از دست داده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14