(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31 شهریور 1390- شماره 20030

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيانيه دبير مجمع جهاني بيداري اسلامي:
رباني شهيد راه ايستادگي در مقابل وابستگي و اشغال افغانستان است
به نمايندگي از رهبر انقلاب ولايتي عازم كابل شد
احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه ABC آمريكا: تحولات منطقه نشانه نفرت ملت ها از آمريكاست
در حاشيه اجلاس يكاتينبورگ جليلي و پاتروشف ديدار كردند
حريت: تركيه استقرار رادارهاي آمريكا در خاك كشورش را به تعويق انداخت
براي استخراج سرب روسيه و ايران مجتمع غني سازي موادمعدني تأسيس مي كنند
شمال غرب كشور به طور كامل از تروريست ها پاكسازي شد
ريگي چگونه در برابر سربازان گمنام امام زمان(عج) زانو زد
پادشاه فصل ها چند روز زودتر به اردبيل رسيد
جشن شكوفه ها با تشرف كلاس اولي ها به حرم امام رضا(ع) آغاز شد
چشم به راه سپيده
خدمات رساني 6500 اتوبوس به شهروندان پايتخت در مهرماه
سردار مومني: پليس بايد نماد آرامش ، امنيت و رحمت باشد
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي: مطالبات صندوق تامين اجتماعي را با ابزارهاي قانوني نقد نمي كنيم
عضو فراكسيون بيداري مجلس: علما از حاشيه نشيني كشور در سياست خارجي نگرانند
فرهاد رهبر در جشن دانشجويان سال اولي:احزاب سياسي به دنبال جذب پياده نظام در دانشگاه ها هستند
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران: ملت ايران به فرزندان شهيد كهگيلويه و بويراحمد افتخار مي كند
امكانات مسجد جمكران جوابگوي زائران نيست
نماينده مردم دليجان در مجلس: تصرف مقر پژاك بار ديگر اقتدار سپاه را به اثبات رساند
اخبار ادبي و هنري



بيانيه دبير مجمع جهاني بيداري اسلامي:
 رباني شهيد راه ايستادگي در مقابل وابستگي و اشغال افغانستان است

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پيامي به مناسبت ترور برهان الدين رباني نوشت: رباني شهيد راه اسلام، آزاديخواهي و ايستادگي در برابر اشغال و وابستگي افغانستان است. متن كامل اين پيام به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
ان الذين آمنوا و الذين هاجروا و جاهدوا في سبيل الله اولئك يرجون رحمت الله و الله غفور رحيم
«آيه 218 سوره بقره»
تروريسم ساخته و پرداخته قدرت هاي بيگانه در منطقه، بار ديگر كينه خود را آشكار كرد و متفكري مسلمان و مبارزي ضد استعمار را به دست متحجرين و افراطيون منحرف از صراط مستقيم و اعتدال اسلامي از دنياي اسلام گرفت.
شهيد پرفسور «برهان الدين رباني» چه در دوره اشغال افغانستان توسط شوروي و جريان چپ و چه در دوره تسخير اين كشور مظلوم توسط ناتو و غرب از افراد حاضر در صف اول مبارزه با اشغالگران بود. حضور وي در حركت هاي جهادي از همان ابتداي نياز افغانستان به مردان شجاع آغاز شد.
وي از پايه گذاران حزب «جمعيت اسلامي» بود كه از گروه هاي مهم جهادي افغانستان به حساب مي آيد و افرادي همچون مرحوم شاه مسعود - شيردره پنجشير - از اعضاي موثر آن بود.
شهيد برهان الدين رباني، از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، از قيام هاي مردم ايران عليه دستگاه طاغوت حمايت كرد و در موضع گيري هاي خود، همواره بر تاييد انقلاب و روابط برادرانه با ايران تاكيد نمود.
با پيروزي مجاهدين در مقابل شوروي، رباني از جمله پايه گذاران حكومت آزاد و رها از چنگ استكبار بود. اين سرزمين كهن هنوز از رنج هاي گذشته كمر راست نكرده بود كه فرصت طلبان غريبه با نام مبارزه با تروريسم، از اختلافات داخلي بهره جسته و تلاش كردند تا دوباره جاي پاي خود را در خاك افغانستان محكم كنند. از زمان اشغال اين كشور توسط ناتو، مرحوم «رباني» مبارزات فكري و سياسي خود عليه سلطه طلبي بيگانگان را از سر گرفت. او در اين اواخر هم در جايگاه رئيس «شوراي عالي صلح» در جهت برقرار شدن صلح بين گروههاي افغاني و هدايت مسير مقاومت مردم، كوشش هاي بسياري كرد.
اين استاد دانشگاه و عالم علوم ديني در آخرين سخنراني خويش كه در اولين «اجلاس بيداري اسلامي»، 3 روز قبل از شهادت ارائه كرد، با قوت از ماهيت بيداري اسلامي حمايت نمود و از اعتقاد خود به حمايت از قيام هاي مردمي در كشورهاي اسلامي سخن گفت؛ و عاقبت نيز شهيد مشي اسلامي و آزادي خواهانه خود و ايستادگي در برابر اشغال و وابستگي افغانستان گرديد.
تروريسم خشن شبه دولتي با بهره گيري از فضاي حضور بيگانگان كه به بهانه نبرد با تروريسم صورت گرفته است، يكي از علماي برجسته مجاهد جهان اسلام را به شهادت رسانيد. اين ترور ناجوانمردانه در ادامه سركوب قيام هاي مردمي ساير ملت هاي مسلمان است. اشغالگران افغانستان به ويژه آمريكا متهم اصلي اين اعمال ضد بشري هستند. كساني كه گروه هاي تروريستي مانند القاعده را ساخته و پشتيباني كرده و امروز خود را در محاصره ملت هاي بيدار مسلمان منطقه مي بينند، براساس اوهام باطل خود سعي مي كنند با ايجاد اختلافات فرقه اي و قومي به اهداف شيطاني خويش دست يابند.
آمريكا و متحدين غربي و منطقه اي اش بدانند كه ترور چنين شخصيت هاي انديشمند مؤمن و بيدارگر، مسلمانان بيدار شده و بپاخاسته جهان اسلام را در ادامه راه خود مصمم تر مي كند. اينجانب شهادت اين عالم مبارز را كه در نهضت بيداري اسلامي افغانستان و شبه قاره هند و آسياي مركزي نقش ارزشمندي داشته است، به امت اسلام و ساير اعضاي مجمع جهاني بيداري اسلامي تسليت مي گويم و از درگاه خداوند تبارك و تعالي علو درجات وي را خواستارم.
علي اكبر ولايتي
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در پيامي به حامد كرزاي شهادت برهان الدين رباني رئيس جمهور سابق افغانستان را به دولت و ملت افغانستان تسليت گفت.
وي در اين پيام نوشت: شهادت برهان الدين رباني، رئيس جمهوري سابق افغانستان موجب تاسف و تاثر گرديد. بي ترديد نقش ممتاز اين شخصيت فرهيخته در پيشبرد آرمان ملي صلح و دفاع از كيان استقلال و حاكميت مردم افغانستان به مذاق تروريسم سازمان يافته مزدور و بيگانه كه تلاش براي ايجاد امنيت و تثبيت صلح و ثبات را برنمي تابد، خوش نيامده و ترور وي را در دستور كار خود قرار دادند؛ غافل از آن كه با ترور فرهيختگان، انديشه تابناك و روح بزرگ آنان در پيشگاه تاريخ و آيندگان، همواره زنده و جاويد خواهد ماند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز با صدور پيامي، شهادت برهان الدين رباني را تسليت گفت.
علي لاريجاني در اين پيام نوشت: آقاي برهان الدين رباني از شخصيت هاي برجسته و صاحب نفوذ كشور دوست و برادر افغانستان بودند كه در سراسر عمر به تلاش در راه استقلال و آزادي ملت خود پرداختند و ساليان متمادي در مبارزه با استبداد داخلي و اشغالگران خارجي مجاهدت كردند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم با بيان اينكه دشمنان افغانستان براي دامن زدن به اختلافات قومي برهان الدين رباني را ترور كردند خواستار وحدت و همدلي مردم در اين كشور شد.
علاءالدين بروجردي با اشاره به ترور برهان الدين رباني از رهبران جهادي افغانستان گفت: بدون ترديد بيگانگان در طراحي اين ترور نقش اساسي و مهمي را ايفا كردند، بيگانگاني كه نيروهاي نظامي خود را به بهانه اشغال افغانستان به اين كشور فرستادند و با برنامه ريزي هاي از پيش تعيين شده يكي از شخصيت هاي برجسته و جهادي افغانستان را ترور كردند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان نيز ضمن محكوم كردن ترور برهان الدين رباني گفت: شهادت رئيس شوراي عالي صلح افغانستان همزمان با روز جهاني صلح، نشانه گسترش تروريزم در اين كشور به رغم 10 سال حضور نيروهاي خارجي به بهانه برقراري صلح، ثبات و آرامش مي باشد.
رامين مهمانپرست افزود: مرحوم برهان الدين رباني از دوستان ايران و مخالف امضاي پيمان امنيتي افغانستان با آمريكا بود.
در همين حال سفير جمهوري اسلامي ايران در افغانستان با اظهار نگراني از آينده افغانستان تاكيد كرد: ترور استاد رباني به عنوان بزرگترين شخصيت سه دهه گذشته افغانستان حادثه اي سنگين براي ملت افغانستان است.
فدا حسين مالكي گفت: از مدتي پيش شاهد تحركاتي مشكوك در افغانستان بوديم كه در پي آن ترور ژنرال داود در شمال افغانستان و سپس ترور برهان الدين رباني اتفاق افتاد و به نظر مي رسد ترور شخصيت هاي جهادي يك سناريوي طراحي شده در خارج از مرزهاي افغانستان دارد.
مالكي با اشاره به اين كه ترور رباني موضوع ساده اي نيست خاطرنشان كرد: آمريكايي ها و جامعه جهاني بايد نسبت به حذف شخصيت هايي همچون رباني پاسخگو باشد.
وي به ديدار اخير خود با رباني اشاره كرد و گفت: آخرين برنامه و حضور رباني شركت در اجلاس بيداري اسلامي در تهران در چند روز گذشته بود كه در گفت وگويي كه با ايشان داشتم به شدت ابراز تمايل داشت در اجلاس آتي حمايت از فلسطين در تهران حضور داشته باشد.
رئيس ستاد افغانستان وزارت خارجه كشورمان نيز مسئوليت ترور رباني را برعهده كشورهاي عضو ناتو دانست و گفت: هدف اصلي اين ترور در وهله اول از صحنه خارج كردن مجاهديني است كه سالها براي استقلال افغانستان مبارزه كرده اند و اين در ادامه ترورهاي زنجيره اي است كه بعد از كشتن داود زي و احمد كرزاي برادر حامد كرزاي صورت مي گيرد.
محسن پاك آيين در ادامه با بيان اين كه كشورهاي خارجي و در راس آن آمريكا به دنبال دائمي كردن حضور نظامي خود در افغانستان هستند يادآور شد: آنها افرادي را كه مخالف حضور دائمي آنها هستند از جمله شهيد رباني را اينگونه به شهادت مي رسانند.
پاك آيين با اشاره به رياست رباني بر شوراي عالي صلح افغانستان خاطرنشان كرد: برهان الدين رباني با گروه هاي داخلي افغان وارد مذاكره شده بود و اين مذاكرات در حال دستيابي به نتيجه بود و در صورتي كه به نتيجه مي رسيد دليلي براي حضور نيروهاي خارجي در افغانستان وجود نداشت و يكي از دلايل ترور وي ناكام گذاشتن مذاكرات صلح بين افغان ها بود.

 



به نمايندگي از رهبر انقلاب ولايتي عازم كابل شد

مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب و دبير مجمع جهاني بيداري اسلامي ديروز براي شركت در مراسم تشييع پيكر رئيس جمهور سابق افغانستان و اعلام مراتب تسليت مقامات كشورمان عازم كابل شد.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در راس هيئتي به نمايندگي از سوي مقام معظم رهبري براي شركت در مراسم تشييع جنازه شهيد استاد برهان الدين رباني امروز عازم كابل شد.
همچنين هيئت پارلماني ايران به رياست علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و با همراهي حسين ابراهيمي نائب رئيس كميسيون امنيت ملي عازم كابل شدند.

 



احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه ABC آمريكا: تحولات منطقه نشانه نفرت ملت ها از آمريكاست

رئيس جمهور كشورمان در مصاحبه با شبكه ABC آمريكا تأكيد كرد تحولاتي در منطقه شروع شده كه نشان مي دهد مردم به طور حتم سلطه آمريكا را نمي پسندند.
محمود احمدي نژاد كه براي شركت در شصت و ششمين مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك به سر مي برد در مصاحبه با شبكه ABC آمريكا با تأكيد بر اين كه اگر آمريكا و متحدينش در امور داخلي كشورها دخالت نكنند، مسائل و تحولات منطقه اي و بين المللي به شكل بهتري حل و فصل خواهد شد، گفت: مشكل امروز جهان اخلاق و روحيه استكباري برخي از سردمداران و سياستگذاران آمريكا است كه خودشان را مالك دنيا مي دانند و از اين رو در امور داخلي ساير كشورها دخالت مي كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد: اگر دولت آمريكا و متحدين آن تصور مي كنند با ايجاد تنش و درگيري در منطقه، آينده به نفع آنها خواهد بود، سخت در اشتباه هستند چرا كه تحولاتي كه در منطقه شروع شده به طور حتم سلطه آمريكا را نمي پسندد و بهتر است دولت آمريكا در امور كشورها دخالت نكرده و در كنار ملت ها قرار بگيرد و كمك كند تا مسايل با تفاهم و دوستي بين ملت ها برطرف شود.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي درباره روابط ايران و آمريكا اظهار كرد: سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بر پايه رابطه دوستانه و برادرانه با ساير كشورها استوار است و ما هميشه از برقراري رابطه بين ملت ها استقبال كرده ايم و البته بايد توجه داشت كه دولت آمريكا رابطه خود را به طور يكجانبه با ايران قطع كرد؛ ما معتقديم هيچ گونه دليلي براي تنش وجود ندارد و در شرايط عادلانه و احترام آميز آماده تعامل و گفت وگو هستيم.
صهيونيست ها به دور خود ديوار بتني كشيده اند
رئيس جمهور كشورمان همچنين در ادامه برنامه هاي خود در سفر به نيويورك با فعالان و رهبران گروه هاي ضد جنگ در آمريكا ديدار كرد.
وي با بيان اينكه دولت آمريكا 30 سال پيش در ذهن ملت هاي جهان قدرت شكست ناپذيري بود اما امروز به جايي رسيده كه حتي قادر نيست كوچكترين مشكلات خود را برطرف كند، گفت: ضعيف تر و بي تدبيرتر از دولتمردان آمريكايي در جهان وجود ندارد؛ به نحوي كه بيش از 60 سال است نتوانستند براي موضوع فسطين راه حل مناسبي پيدا كنند.
احمدي نژاد افزود: صهيونيست ها هم كه روزي از سيطره نيل تا فرات سخن مي گفتند امروز در سرزمين هاي اشغالي به دور خود ديوار بتني مي كشند.
در همين حال، احمدي نژاد در جريان سفر به نيويورك با رؤساي جمهور لبنان، بوليوي، كومور و نخست وزير سنت وينسنت و گرناديس ديدار و گفت وگو كرد.

 



در حاشيه اجلاس يكاتينبورگ جليلي و پاتروشف ديدار كردند

سعيد جليلي،، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان صبح روز گذشته با نيكلاي پاتروشف، دبير شوراي امنيت فدراسيون روسيه در مورد موضوعات راهبردي براي مقابله با تهديدات مشترك ديدار و گفت وگو كرد.
در حاشيه اجلاس امنيتي يكاتينبورگ روسيه كه با حضور مقام هاي امنيت بين الملل 60 كشور جهان تشكيل شده است، نيكلاي پاتروشف، دبير شوراي امنيت فدراسيون روسيه در يك صبحانه كاري با سعيد جليلي دبير شوراي امنيت ملي كشورمان ملاقات و آخرين موضوعات مورد علاقه دو كشور را مورد بحث و بررسي قرار داد.
توافق براي تنظيم پروتكل همكاري هاي دو شوراي امنيت ايران و روسيه، توسعه همكاري هاي دوجانبه، منطقه اي و بين المللي به ويژه در موضوعات راهبردي براي مقابله با تهديدهاي مشترك و استفاده مناسب از فرصت ها از محورهاي اساسي اين گفت وگو بود.
در اين ملاقات دو طرف بر ادامه گفت وگوها و رايزني ها به صورت دوره اي تاكيد كردند.
اين دومين گفت وگوي دبيران شوراي عالي امنيت ملي ايران و شوراي امنيت فدراسيون روسيه در دو ماه اخير است.
در همين حال هنگ جيانگ جو عضو شوراي دولتي و وزير امنيت عمومي چين با سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و درباره همكاري هاي امنيتي دوجانبه و آخرين تحولات منطقه تبادل نظر كرد. به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، در اين ديدار كه در حاشيه نشست مقامات عالي رتبه امنيتي در روسيه برگزار شد، دو طرف بر تعميق همكاري هاي امنيتي نهادهاي ذي ربط دو كشور و همچنين ضرورت شكل گيري هسته همكاري هاي امنيتي با مشاركت كشورهاي حوزه سازمان همكاري شانگهاي براي مقابله با تهديدهاي امنيتي مشترك تاكيد كردند.

 



حريت: تركيه استقرار رادارهاي آمريكا در خاك كشورش را به تعويق انداخت

روزنامه حريت اعلام كرد كه دولت تركيه تصويب نهايي استقرار رادارهاي آمريكا در خاك اين كشور را تا پايان اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل و برگزاري نشست هايي ميان اردوغان و رؤساي جمهوري ايران و آمريكا به تعويق انداخت.
به گزارش روزنامه «حريت»، تركيه تصويب نهايي استقرار سامانه راداري آمريكا در خاك اين كشور را تا پايان نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد به تعويق انداخت.
بنابراين گزارش، دولت تركيه منتظر است تا «رجب طيب اردوغان» نخست وزير اين كشور از سفر خود به آمريكا به منظور شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل و همچنين برگزاري گفت وگوهايي با «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در طول اين اجلاس به آنكارا بازگردد.
اين گزارش افزود: اردوغان همچنين قرار است در سفر خود به نيويورك با «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري ايران نيز ديدار و گفت وگو كند.
روزنامه حريت تركيه در ادامه نوشت: ايران به عنوان همسايه تركيه به شدت نگران نصب سامانه موشكي و راداري آمريكا در اين كشور همسايه خود است.
بنابراين گزارش، هفته گذشته اعلام شده بود كه آمريكا سامانه راداري خود را در خاك تركيه مستقر مي كند، اما با اين شرايط هنوز سرنوشت اين سامانه در خاك تركيه مشخص نيست.

 



براي استخراج سرب روسيه و ايران مجتمع غني سازي موادمعدني تأسيس مي كنند

روزنامه كامرسانت از تأسيس يك مجتمع غني سازي موادمعدني توسط ايران و روسيه خبر داد.
روزنامه «كامرسانت» گزارش داد كه شركت «روس تخنولوگي» و بانك صادرات ايران مجتمع غني سازي مواد معدني براي بهره برداري از معدن بزرگ سرب و روي به ارزش 2/1-1ميليارد دلار را تأسيس مي كنند.
بنا بر گزارش خبرگزاري «نووستي»، اين روزنامه با استناد به پروتكل نشست كميسيون همكاري هاي تجاري- اقتصادي روسيه و ايران، مورخ 11 سپتامبر گزارش داد كه «طرفين توافق كردند براي اجراي پروژه احداث مجتمع غني سازي مواد معدني و بهره برداري از معدن سرب و روي همكاري كنند.
سرگئي اشماتكو، وزير انرژي روسيه و علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران اين پروتكل را امضا كردند.شركت «روس تخنولوگي» و شركت «كاپساد اينترنشنال» از طرف روسيه و بانك صادرات ايران در اين پروژه شركت دارند.

 



با استقرار نيروهاي سپاه در نقطه صفر مرزي
شمال غرب كشور به طور كامل از تروريست ها پاكسازي شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پس از پاكسازي شمال غرب از گروهك هاي تروريستي ضمن استقرار بر نقاط صفر مرزي كنترل اين مناطق را در اختيار گرفت.
در پي عمليات هاي متعدد و مقتدرانه نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عليه گروهك تروريستي پژاك در منطقه شمال غرب ضمن پاكسازي خاك كشور از لوث وجود گروهك هاي تروريستي و ضد انقلاب، نيروهاي سپاه در نقاط صفر مرزي مستقر شدند.
در همين حال، سردار محمدتقي اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهداي نيروي زميني سپاه با اشاره به عمليات هاي اخير سپاه در مناطقي مانند سردشت گفت:طي اين عمليات ها تلفات سنگيني به گروهك هاي ضدانقلاب وارد شده به طوري كه آنها مجبور به ترك خاك كشور شدند.
به گزارش سپاه نيوز، سپاه پاسداران چند روز قبل نيز با انجام عملياتي ضربتي توانست مقر اصلي ضد انقلاب در ارتفاعات جاسوسان در نزديكي سردشت را تصرف كند. با انجام اين عمليات ها و كنترل نقاط صفر مرزي توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بار ديگر امنيت به منطقه شمال غرب كشور بازگشت.

 



روايتي مستند از يك عمليات پيچيده اطلاعاتي
ريگي چگونه در برابر سربازان گمنام امام زمان(عج) زانو زد

عبدالمجيد ريگي با نام مستعار «عبدالمالك» در يك عمليات پيچيده امنيتي روزهاي پاياني سال 88 به دام سربازان گمنام امام زمان افتاد و در نهايت در 30 خرداد 89 به سزاي اعمال ننگين خود رسيد.
شناسايي و دستگيري عبدالمالك ريگي سر كرده معدوم گروهك تروريستي جندالشيطان كه مورد حمايت سرويس هاي جاسوسي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي قرار داشت، از عمليات هاي پيچيده اطلاعاتي بود كه با همكاري دستگاه امنيتي و ارتش جمهوري اسلامي ايران و ساير نهادهاي حافظ انقلاب اسلامي در تاريخ 4 اسفند 88 صورت گرفت.
ريگي چگونه لو رفت؟
براساس ردگيري هاي چند ماهه انجام شده از سوي يك منبع اطلاعاتي در امارات خبر مي رسد كه ريگي به عنوان مسافر قصد سفر به كشور قرقيزستان را دارد كه به دنبال اين گزارش مسئولان امنيتي مربوطه تصميم مي گيرند عمليات فرود اجباري هواپيما و دستگيري ريگي، توسط نيروي هوايي صورت گيرد.
بر پايه گزارش اين منبع اطلاعاتي كه ساعت 10 شب به وزارت اطلاعات ارسال و مشخص مي شود كه «عبدالمالك ريگي» با نامي مستعار براي ملاقات و ديدار با ريچارد هالبروك نماينده ويژه اوباما در امور افغانستان كه در قرقيزستان به سر مي برد با هواپيما در حال مسافرت از دبي به مقصد بيشكك است.
به محض مخابره اين خبر دستگاه امنيتي جمهوري اسلامي ايران وارد فاز عملياتي شده و بلافاصله فرمانده كل ارتش از طريق معاون اطلاعات وي در جريان رهگيري هواپيماي مذكور قرار مي گيرد.
به اين ترتيب روند اجراي عمليات پيچيده اطلاعاتي امنيتي براي دستگيري ريگي در يك مجراي خاص با طبقه بندي سري توأم با رعايت تمام مقتضيات و مناسبات امنيتي در كمترين زمان ممكن با دستور فرمانده كل ارتش كليد مي خورد.
احضار شبانه
فرماندهان ستاد ارتش
اجراي اين عمليات حساس با نظارت فرمانده كل و معاون عملياتي وي به فرمانده نهاجا و همچنين مركز عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا سپرده مي شود كه به دستور فرماندهي وقت نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران شبانه تمام فرماندهان ستاد فراخوانده شده و با توجه به اينكه تنها حدود يك ساعت و نيم به برخاستن هواپيما باقي مانده بود به سرعت نقشه اين عمليات پيچيده طرح ريزي و اجرا مي شود.
گزينه هاي رهگيري
هواپيماي ريگي
گزينه اول براي رهگيري هواپيماي حامل ريگي بود كه هر هواپيمايي كه از امارات به سمت شرق پرواز مي كند بايد از كريدور پروازي ايران عبور كند كه نقطه تماس اجباري كه خلبان بايد اطلاعات پروازي را دريافت كند، جنوب بندرعباس است؛ اين مسير در ادامه به ايستگاه ناوبري كرمان و از مسير طبس واقع در شمال شرق بجنورد كه نقطه خروجي تماس اجباري است از مرز ايران خارج مي شود.
با توجه به همزماني سه ترافيك با فاصله دو تا شش دقيقه به مقاصد كييف، افغانستان و بيشكك كه همگي مي بايست در اين دالان هوايي قرار مي گرفتند تفكيك آنها كمي دشوار بود كه با كمك خدا و همت همكاران خبره تفكيك ترافيك توسط رادار انجام شد.
حال نوبت آن بود كه مشخص شود هواپيما در كدام يك از فرودگاه هاي كشور مجبور به فرود شود گزينه هاي مختلفي از جمله تهران، كرمان، مشهد، اصفهان و بندرعباس بود كه سرانجام پس از بحث و تبادل نظر فرودگاه بين المللي بندرعباس به عنوان بهترين گزينه انتخاب مي شود.
علت ريسك ناپذيري مسئولان پروازي
فرودگاه كرمان به علت اينكه در آن روزها در حال آماده سازي بود، وضعيت مناسبي براي فرود يك هواپيماي پهن پيكر نداشت و ممكن بود خلبان هواپيماي مسافربري بوئينگ 737-B از فرود در چنين فرودگاهي كه در طرح پروازي اش هيچ اشاره اي به وجود چنين فرودگاهي نشده بود ممانعت كند كه در اين صورت مسئولان پروازي و مراقبت هاي هوايي طبق قوانين هوانوردي ايكائو مي بايست به خواست خلبان تن مي دادند. با اين پيشينه بود كه مسئولان مربوطه دچار چنين ريسكي نشدند.
چرا فرودگاه مهرآباد نه!
فرودگاه مهرآباد تهران نيز به دليل اينكه زمان زيادي طول مي كشيد تا هواپيما بدانجا برسد و ممكن بود به محض شروع عمليات رهگيري و اعلام اولين اخطار از سوي رادار با هواپيماي شكاري با عدم تمكين هواپيماي مسافربري براي فرود اجباري روبه رو شود كه در نهايت احتمال دخالت نيروهاي بيگانه مستقر در خليج فارس هم مي رفت.
فرودگاه مشهد هم به علت بعد مسافت عملا كنار گذاشته و بالاخره تصميم گرفته شد اين هواپيما در بندرعباس فرود اجباري را انجام دهد.
سناريوهاي عملياتي «آلرت »ها
چندين هواپيماي اصطلاحا «آلرت» شامل 3 فروند هواپيماي 4-F فانتوم با عناوين دنا آلفا، دنا براوو، دنا چارلي آماده اجراي فرمان پروازي بودند كه در صورت اسكرامبل مي توانستند به سرعت وارد عمل شوند؛ حتي احتمال مي رفت كه اگر هواپيماي مسافربري بنا به دلايلي از مسير ديد هواپيماهاي 4-F خارج شود، 2 فروند هواپيماي F-14A تامكت هم در ادامه مسير عمليات رهگيري را انجام دهند و همه اين تصميمات در همين زمان محدود برنامه ريزي و همه سناريوها پيش بيني مي شود.
دو فروند هواپيماي بويينگ 707 و 747-B هم به منظور انجام عمليات سوختگيري شبانه پيش بيني شد تا در نقاط ايستايي بر فراز آسمان آماده باشند و در صورت طولاني شدن عمليات رهگيري به محض اعلام نياز هر يك از خلبانان آماده عمليات سوختگيري شوند آن شب به تمام پايگاه هاي نيروي هوايي ارتش آماده باش صددرصد داده شد.
مطابق برنامه و طرح پروازي قرار بر اين بود كه هواپيماي مسافربري بعد از تماس با بخش كنترل ترافيك هوايي جنوب ايران برنامه تغيير ارتفاع از 36 هزار و 25 هزار پا را دريافت كند.
پاسخ هاي منفي خلبان ريگي
هواپيماي حامل ريگي در اولين نقطه ورودي به منطقه اطلاعات پروازي ايران ورود خود را اعلام كرد و در كريدور پروازي قرار گرفت.
همزمان با تكميل فرايند رهگيري هوايي درخواست رادار از هواپيماي مسافربري براي نشست در فرودگاه بندرعباس به دليل عدم برنامه ريزي قبلي، با پاسخ مثبتي از طرف خلبان روبه رو نشد. رادار بندرعباس دوباره درخواستش را تكرار كرد اما هيچ نتيجه اي در بر نداشت.
وقتي تيراندازي آغاز شد
خلبان دنا آلفا بلافاصله پس از دريافت دستور موقعيت خود را تصحيح كرد و اولين رگبار آگهي مسلسل را با 3 ثانيه نواخت ممتد تير آغاز كرد. هواپيماي شكاري آلفا پس از اقدام به شليك با تكرار حركات متناوب بال به چپ و راست به سمت چپ گردش كرد.
خلبان هواپيماي مسافربري درست بر فراز آسمان فرودگاه كرمان به سمت طبس با تلاش مستمر و مداوم خلبان فانتوم از ادامه مسير منصرف شد و علامت بصري پرواز هواپيماي شكاري را با گردش به چپ پذيرفت و دنبال كرد.
ريگي در دام
سربازان گمنام امام زمان(عج)
و بالاخره اين عمليات پيچيده اطلاعاتي، امنيتي با همكاري سربازان گمنام امام زمان و غيور مردان نيروي هوايي ارتش و ساير دستگاه هاي مربوطه با موفقيت كامل انجام و هواپيماي حامل عبدالمالك ريگي در امتداد باند فرودگاه بندرعباس عمليات تقرب و فرود را انجام داد و دقايقي بعد تروريست بي رحم جنوب شرق كشورمان در چنگ سربازان گمنام اين آب و خاك گرفتار شد.
گفتني است؛ به گزارش فارس، سرانجام با حكم صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي، عبدالمجيد ريگي با نام مستعار عبدالمالك سحرگاه روز يكشنبه 30 خرداد 89 با حضور تعدادي از خانوادهاي شهدا و جانباختگان جنايات تروريستي وي در محل زندان اوين به دار آويخته شد.

 



پادشاه فصل ها چند روز زودتر به اردبيل رسيد

جلوه هايي از حال و هواي پاييزي در واپسين روزهاي تابستان شهرستان اردبيل و نقاط اطراف آن را فرا گرفته است.
به گزارش ايرنا ساكنان اردبيل سپيده دم ديروز در حالي از خواب بيدار شدند كه شهر زير پوشش غليظي از ابر و مه فرو رفته بود.
تاريكي نسبي آسمان و از سويي يك ساعت عقب كشيده نشدن ساعت رسمي كشور باعث شد كه اكثر خانواده هاي اردبيلي سپيده دم ديروز ديرتر از معمول از خواب برخيزند و عده اي از كاركنان دولت و مغازه داران نيز كه به لحاظ سرماي نسبي حاكم بر فضاي منازل تمايلي به ترك بستر گرم خود نداشتند با كمي تأخير بر سر كار حاضر شدند.
دماي هوا به هشت درجه سلسيوس (سانتي گراد) كاهش يافته و بارش نم نم باران همراه با وزش باد از جانب شمال شرق بوي پاييز را به مشام ساكنان اردبيل مي رساند.
كارشناسان هواشناسي اردبيل پيش بيني كرده اند كه به لحاظ ورود يك سامانه ناپايدار كه با پرفشار سرد سطح زمين همراهي مي شود هواي استان اردبيل امروز اغلب ابري و مه آلود در پاره اي از نقاط با بارش باران همراه خواهد بود.
بطور مسلم بارشها در كوهستان ها و به ويژه دامنه هاي كوه 4811متري سبلان به شكل برف خواهند بود.

 



به نمايندگي از دانش آموزان سراسر كشور
جشن شكوفه ها با تشرف كلاس اولي ها به حرم امام رضا(ع) آغاز شد

جشن شكوفه ها در مشهد با تشرف 700 دانش آموز كلاس اولي به حرم مطهر امام رضا(ع) و به نمايندگي از همه دانش آموزان سراسر كشور آغاز شد.
به گزارش ايرنا در اين مراسم كه ديروز برگزار شد، دانش آموزان كلاس اولي با شاخه هاي گل به حرم امام رضا(ع) مشرف شدند و در مراسمي در رواق دارالهدايه شركت كردند.
مديركل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوي در اين باره گفت: با برگزاري جشن شكوفه ها 102 هزار دانش آموز كلاس اول ابتدايي در اين استان به مدرسه مي روند.
«محمدتقي فخريان» افزود: هدف از حضور زودهنگام دانش آموزان كلاس اولي در مدرسه آشنايي آنان با محيط مدرسه، فضاي كلاس و معلم است تا به اين ترتيب ارتباط نزديكتر و موثري ميان دانش آموز با معلم و مدرسه برقرار شود.
وي گفت: جشن شكوفه ها در تمامي مدارس ابتدايي برگزار مي شود و با برگزاري برنامه هاي هنري و فرهنگي براي دانش آموزان در اين روز، انس گرفتن بيشتر دانش آموزان ميسر مي شود.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضر نبودن»، تهمت ناروايي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر كه با شهادت حضرت امام صادق(ع) همراه است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت به خواندن پيامك هايي كه جمعه ها به ياد تو رد و بدل مي كنند مي نشينيم و همصدا با آنان سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
ساعت تو
گفتند كه تك سوارمان در راه است
از اول صبح چشممان بر راه است
از يازدهم، دوازده قرن گذشت
با ساعت تو، چقدر ديگر راه است؟
¤¤¤
آموزش منتظر نشستن
راحت همگي به راحتي تن داديم
يك چند شعار نامعين داديم
هر هفته غروب جمعه ها، ما تنها
آموزش منتظر نشستن داديم
¤¤¤
سر بر قدمش
ما عاشق بي قرار ياريم همه
بر درد فراق او دچاريم همه
از پاي به جان او نخواهيم نشست
تا سر به قدومش بسپاريم همه
¤¤¤
داغ لاله ها
مردم ديده به هر سو نگرانند هنوز
چشم در راه تو صاحبنظرانند هنوز
لاله ها شعله كش از سينه داغند به دشت
در غمت، همدم آتش جگرانند هنوز
¤¤¤
پس كي؟
چشمي كه داشت تازگي از شبنم نگاه
در انتظار با گذر لحظه شد عجين
پر شد تمام ظرف زمان بي حضور تو
پس كي ظهور مي كني اي منجي زمين؟
¤¤¤
كدام جمعه؟
زمستان خسته شد از بي بهاري
جهان مي لرزد از اين بي قراري
گمانم جمعه اي باقي نمانده
خدايا، تا به كي چشم انتظاري
¤¤¤
حكايت غريب
ما ساكن عصر جمعه هائيم
تو منتظري كه ما بياييم
غربت چه حكايت غريبي است
آقا! تو كجا و ما كجائيم
¤¤¤
بغض جمعه
ساعات عمر من همگي غرق غم گذشت
دست مرا بگير كه آب از سرم گذشت
تا كي غروب جمعه ببينم كه مادرم
يك گوشه بغض كرده كه اين جمعه هم گذشت

 



خدمات رساني 6500 اتوبوس به شهروندان پايتخت در مهرماه

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از خدمات رساني 6500 اتوبوس به شهروندان پايتخت در مهرماه خبر داد و گفت: اتوبوسراني قادر است كه بيش از 5/4 ميليون جابه جايي را در روز محقق كند.
به گزارش مهر، پيمان سنندجي با بيان اين مطلب گفت: هر سال با آغاز مهر ماه حدود 20 درصد افزايش مسافر داريم كه امسال نيز براي اينكه بتوانيم خدمات رساني مناسبي داشته باشيم تمام امكانات و تجهيزات را به كار خواهيم گرفت تا بتوانيم پاسخگوي افزايش تقاضاي سفر باشيم.
وي تصريح كرد: آماده سازي و تعميرات مورد نياز در اتوبوس ها صورت گرفته تا بتوانيم با صددرصد توان و ظرفيت به شهروندان خدمات رساني كنيم.

 



سردار مومني: پليس بايد نماد آرامش ، امنيت و رحمت باشد

فرمانده پليس راهور كشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه علوم انتظامي گفت: پليس بايد نماد آرامش، امنيت و رحمت باشد.
به گزارش فارس سردار اسكندر مومني افزود: پليس متولي امنيت عمومي و اجتماعي است و حافظ جان و مال و ناموس مردم است.
وي اظهار داشت: نيروي انتظامي مي بايست داراي دو وجه باشد. يك وجه مربوط به نوع برخورد با عموم مردم است كه بايد در آن چهره رئوف پليس در نظر گرفته شود و حضور پليس براي مردم نمادي از آرامش و رحمت و امنيت باشد.
مومني ادامه داد: اما وجه دوم مربوط به نوع برخورد با متخلفان و قانون شكنان است كه بخش كوچكي از جامعه را تشكيل مي دهند. متخلفان بايد با چهره مقتدر پليس روبه رو شود. اقتدار در مقابل قانون شكنان تعامل و ارتباط موثر با مردم را به وجود خواهد آورد.
فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي كشور با اشاره به اينكه بايد دو وجه نام برده شده در راهنمايي و رانندگي لحاظ شود گفت: راهنمايي و رانندگي بيشترين تعامل را نسبت به ديگر نيروهاي پليس با مردم و اقشار مختلف جامعه دارد به طوري كه به جرات مي توان گفت كه تمامي مردم چه به صورت مستقيم و چه به صورت غيرمستقيم با راهنمايي و رانندگي در ارتباط هستند.
فرمانده پليس راهور تهران بزرگ نيز در اين رابطه گفت: پليس بايستي در چهارچوب قانون نماد رأفت باشد.
سردار حسن رحيمي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگي دانشجويان دانشگاه علوم انتظامي، اظهار داشت: پليس نماد اقتدار نظام است كه بايد در چارچوب قانون به تكاليف خود عمل كند.
رحيمي بيان كرد: نيروي انتظامي بازوي مسلح نظام در حدود و ثغور مرزهاي نظام به حساب مي آيد و مهمترين ركن امنيت برشمرده مي شود لذا عملياتي شدن اوامر و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب مي تواند اين نيرو را براي رسيدن به اهداف موردنظر همراهي كرده و اقتدار و ثبات بيشتري را براي نظام به همراه آورد.
رئيس مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به سخنان رهبري گفت: هر چند در برقراري امنيت بسياري از دستگاه ها موثر هستند اما مردم از پليس توقع ويژه اي دارند.
سرهنگ عبدالرضا ساويز اظهار داشت: نيروي انتظامي براي رسيدن به اقتدار و رافتي كه رهبر معظم انقلاب به آن اشاره كردند نيازمند اصلاح رفتاري و استانداردسازي آن است.
وي ادامه داد: از دو سال پيش سياست ها براي اصلاح رفتاري لحاظ شده و فرماندهي محترم نيرو توجه ويژه اي را در اين زمينه مبذول داشته اند.

 



مديرعامل صندوق تامين اجتماعي: مطالبات صندوق تامين اجتماعي را با ابزارهاي قانوني نقد نمي كنيم

صندوق تامين اجتماعي بنا ندارد با استفاده از ابزارهاي قانوني مانند مصادره كردن اموال بدهكاران و فروختن آنها در مزايده مطالبات خود را نقد كند.
رحمت الله حافظي چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در ايلام با بيان اين مطلب گفت: اين سازمان هم اكنون 3هزار و 500 ميليارد تومان از بخش خصوصي طلب دارد كه اين طلب مربوط به پرداخت نشدن حق بيمه كارگران به صندوق تامين اجتماعي از سوي كارفرمايان است. وي اظهار داشت: براي وصول مطالبات صندوق هاي تامين اجتماعي استان ها برنامه هاي مختلفي تدوين شده كه يكي از اين برنامه ها ديدار با استانداران و تشكيل كميته اي سه جانبه با عضويت استانداري، صندوق تامين اجتماعي و كارفرمايان است.
حافظي در بخش ديگر از سخنانش گفت: از مهرماه امسال با كسر سرانه بيمه مكمل از بازنشستگان اين موضوع براي اين افراد در سراسر كشور اجرايي مي شود.
وي اضافه كرد: سرانه بيمه مكمل هر بازنشسته 6هزار و 700 تومان است كه ماهانه از مستمري آنان كسر مي شود.

 



عضو فراكسيون بيداري مجلس: علما از حاشيه نشيني كشور در سياست خارجي نگرانند

عضو فراكسيون بيداري مجلس با اشاره به ديدار اعضاي شوراي مركزي اين فراكسيون با مراجع و علما گفت: علما از حاشيه نشيني در سياست خارجي و فعاليت مضاعف تركيه به عنوان يك كشور لائيك در امور بين الملل نگرانند.
حجت الاسلام سيدعلي محمد بزرگواري ديروز در گفت وگو با فارس در ياسوج با اشاره به شكل گيري فراكسيون بيداري اسلامي در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با توجه به اين كه مردم كشورهاي مسلمان منطقه و به ويژه كشورهايي كه اكنون در حال انقلاب هستند الگوي خيزش اسلامي خود را از ايران اسلامي مي گيرند، تشكيل چنين فراكسيون و تشكيلاتي در مجلس ضروري به نظر مي رسيد.
عضو شوراي مركزي فراكسيون بيداري مجلس ابراز داشت: مجلس شوراي اسلامي بايد به غير از فعاليت هاي تشكيلاتي سياسي داخلي، در چارچوب موضوع هاي بين المللي نيز به صورت تشكيلاتي عمل كند كه با تشكيل اين فراكسيون از اين پس شاهد چنين موضوعي در مركز ثقل سياسي كشور يعني مجلس شوراي اسلامي خواهيم بود.
بزرگواري به ديدار اين مجموعه با علما و مراجع تقليد از جمله حضرات آيات مكارم شيرازي، نوري همداني و صافي گلپايگاني اشاره كرد و افزود: اين بزرگان راهنمايي هاي خوبي در اين راستا داشتند كه به عنوان نقشه راه اين فراكسيون در آينده مورد توجه قرار مي گيرد.
اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: آن چه كه در اين جلسه مشهود بود و علما نسبت به آن گلايه مندي داشتند، برخي حاشيه نشيني ها در سياست خارجي بود.
بزرگواري افزود: گلايه مراجع معظم اين بود كه چرا دولت لائيكي به مانند تركيه بايد در فعل و انفعالات كنوني و خيزش هاي انقلابي نقش ديپلماتيك بيشتري را ايفا كند.
وي گفت: استنباط ما اين است كه بايد همه در دولت و مجلس كوشش كنيم تا ايران اسلامي نقش فعال تري در سياست منطقه اي و جهاني ايفا كند و اجازه ندهيم دولت هاي نامحرمي همچون تركيه با شاكله لائيك براي جهان اسلام برنامه ريزي كنند.
بزرگواري با بيان اين كه هم اكنون 170 نماينده مجلس عضو اين فراكسيون هستند عنوان كرد: شوراي مركزي اين فراكسيون متشكل از 35 نماينده بوده كه اكثريت جبهه پايداري انقلاب اسلامي عضو اين فراكسيون نيز هستند.

 



فرهاد رهبر در جشن دانشجويان سال اولي:
احزاب سياسي به دنبال جذب پياده نظام در دانشگاه ها هستند

رئيس دانشگاه تهران با تاكيد بر اينكه احزاب سياسي بايد از ورود به محيط دانشگاهي پرهيز كنند، گفت: اين احزاب منافع خود را دنبال مي كنند و در دانشگاه ها بدنبال جذب پياده نظام هستند.
«فرهاد رهبر» روز سه شنبه در آيين جشن ورودي «نودانشجويان سال 90 دانشگاه تهران» افزود: دانشجوي آرمانخواه و عدالت طلب بايد استقلال خود را حفظ كند و در عين حال كه مقابل ظلم، تبعيض و نابرابري فرياد مي زند، در عين حال نبايد به پياده نظام و پلكان ترقي احزاب سياسي تبديل شود.
وي انحراف دانشجويان از مسير توسعه علمي را از اهداف دشمنان خواند و گفت: دشمنان قصد دارند جوانان و دانشجويان از فضاي علمي، وارد فضاي سياسي شوند و مرده باد و زنده باد در دانشگاه راه بيندازند و به همين خاطر روي تك تك دانشجويان، برنامه ريزي مي كنند.
رهبر با بيان اينكه بسياري از پيشرفت هاي ايران در زمينه فناوري هاي نوين همچون علوم هسته اي، نانو، زيست فناوري و هوافضا در دوران تحريم به دست آمده است گفت: دشمنان از چنين دستاوردهايي به شدت ناراحت هستند.به گفته وي، رشد توليد علم ايران در 15 سال گذشته، 65 برابر شده و اين رشد علمي طي پنج سال اخير بطور متوسط هر سال، 100 درصد رشد داشته است.
رئيس دانشگاه تهران خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران توانسته است سهم يك درصدي توليد علم دنيا را به خود اختصاص دهد كه اين افتخار بزرگ در سايه تلاش و همت دانشمندان، استادان و دانشجويان به دست آمده است. وي سهم دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان يك مجموعه واحد در توليد علم كشور را 25 درصد ذكر كرد و گفت: يك چهارم توليد علم ايران در دانشگاه تهران صورت مي گيرد كه دانشكده فني و مهندسي، بيشترين نقش را در اين ميان ايفا مي كند.
رهبر ادامه داد: دانشگاه تهران براساس آخرين رتبه بندي هاي انجام شده، در رده 300 تا 400 دانشگاه هاي دنيا قرار گرفته است.
رئيس دانشگاه تهران در پايان اين مراسم به دانشجويان تازه وارد توصيه كرد كه او را همچون پدر خويش بدانند و با ارسال پيشنهادات سازنده و انتقادات منطقي به پست الكترونيك شخصي وي به نشاني frahbarutacir به پيشبرد اهداف دانشگاه كمك كنند.
وي از دانشجويان خواست پست هاي الكترونيكي خود را در زمان تعطيلات ارسال نكنند و چنانچه پاسخ نامه هاي خود را در زماني كمتر از 42 ساعت دريافت نكردند از شخص وي جايزه بگيرند. مراسم استقبال از دانشجويان تازه وارد دانشگاه تهران با حضور رئيس و معاونان اين دانشگاه در تالار فردوسي دانشكده ادبيات و علوم انساني برگزار شد.

 



جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران: ملت ايران به فرزندان شهيد كهگيلويه و بويراحمد افتخار مي كند

ياسوج-خبرنگاركيهان:
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران درخصوص شهادت چند تن از فرزندان رشيد و شجاع استان كهكيلويه وبويراحمد كه در درگيري با اشرار و گروهك تروريستي پژاك شربت شهادت را نوشيدند، گفت: سپاه و ملت بزرگ ايران همواره به داشتن چنين فرزندان مومن و فداكاري افتخار مي كند.
سرتيپ حسين سلامي در مراسم توديع و معارفه فرماندهان قديم و جديد سپاه فتح كهگيلويه و بويراحمد گفت: استان كهگيلويه و بويراحمد كه با داشتن چنين فرزندان شجاع و سلحشور نقش بسزا و تعيين كننده اي را در طول هشت سال دفاع مقدس داشت، اين بار نيز در دفاع از ارزش هاي نظام و ولايت نيز جانانه ايستادگي و مقابله كرده است.
وي، با تبريك و تسليت شهادت اين شهداي گرانقدر به خانواده هاي محترم و مردم سلحشور اين استان گفت: نوشيدن جام شهادت همواره موهبتي الهي بوده است كه نصيب هر كسي نخواهد شد و خانواده هاي محترم اين شهيدان بايد از شهادت فرزندان برومند خود در راه اسلام و اين نظام ديني افتخار كنند.
وي اظهار داشت: كشور جمهوري اسلامي ايران داراي ملت و رهبري شجاع، با تدبير و هوشيار است كه تاكنون اجازه هيچ گونه تعرض و پيشروي را به هيچ دشمني در سرتاسر جهان نداده است.
وي بيان كرد: با اطمينان راسخ بار ديگر به همه كشورها و دولت هايي كه كوچكترين قصد و غرضي براي تعرض و ضربه زدن به اين كشور و نظام الهي را داشته باشند اعلام مي كنيم كه هرچه سريعتر دست از اين گونه تفكرات و روياهاي دست نيافتني خود بكشند.
سلامي اظهار داشت: هم اكنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براساس سخت ترين و خطرناك ترين سناريوهاي تهديد، آمادگي هاي دفاعي خود را اعم از آمادگي هاي بازدارنده و رزمي با دشمنان بزرگ اين نظام و انقلاب سازماندهي كرده است.
وي با بيان اينكه، سپاه همواره تحت هر شرايطي در حال آمادگي كامل بسر مي برد، گفت: سپاه پاسداران تاكنون ماموريت ها و استراتژي هاي خود را متناسب با انواع تهديدات دشمن سازماندهي و انجام داده است.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: در حقيقت سپاه پاسداران خود را براساس ابتكار و آزادي عمل، شناخت دقيق موضع تهديد، زمان تهديد و حجم تهديدات آماده كرده است.
در اين مراسم طي حكمي از سوي فرمانده كل سپاه، سردار يونس اميري فرمانده سپاه فتح كهگيلويه و بويراحمد معرفي شد و از خدمات سردار عوض شهابي فر فرمانده پيشين سپاه فتح استان تجليل به عمل آمد.

 



امكانات مسجد جمكران جوابگوي زائران نيست

عضو فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي گفت: امكانات مسجد مقدس جمكران جوابگوي سيل عاشقان حضرت مهدي(عج) نيست از اين رو زيرساخت هاي اين مسجد بايد هرچه سريع تر توسعه يابد.
به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده مردم قم در مجلس، حجت الاسلام والمسلمين علي بنايي در ارتباط با امكانات و فضاي اسكان زائران مسجد مقدس جمكران اظهار داشت: به علت كمبود امكانات، هر ساله در برگزاري مراسم نيمه شعبان و اعياد و مناسبت هاي مذهبي در اين مسجد با مشكل هايي روبه رو هستيم.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: طي سفر رهبر معظم انقلاب در سال 89 به شهر مقدس قم، قرار شد كه 50 ميليارد تومان در طي پنج سال براي افزايش امكانات مسجد مقدس جمكران درنظر گرفته شود.
وي ادامه داد: با اختصاص اين اعتبار به مسجد مقدس جمكران مي توانيم بسياري از مشكلات مسجد جمكران را به نحو مطلوبي برطرف كنيم.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار اميدواري كرد: دولت مي تواند با يك برنامه ريزي كارآمد و اصولي، مسجد جمكران را توسعه داده و امكانات رفاهي اين مسجد مقدس را افزايش دهد.

 



نماينده مردم دليجان در مجلس: تصرف مقر پژاك بار ديگر اقتدار سپاه را به اثبات رساند

نماينده مردم دليجان و محلات در مجلس گفت: تصرف مقر گروهك پژاك توسط سپاه پاسداران بار ديگر اقتدار ايران در مبارزه با تروريسم و برقراري امنيت را به اثبات رساند.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا سليمي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: اشرار پژاك يك گروه ساخته شده توسط آمريكا يي ها براي جاسوسي و انجام اقدامات خرابكارانه عليه كشور بود كه خوشبختانه اعضاي اين گروهك يكي پس از ديگري به هلاكت رسيده و مي رسند.
وي تصريح كرد: بعد از پيروزي انقلاب دشمنان ايران اسلامي به ويژه آمريكا تلاش هاي فراواني براي ناامن كردن فضاي كشور انجام دادند كه يكي از اين اقدامات تشكيل گروهك پژاك براي جاسوسي بود كه به دنبال انجام عمليات اقتدارآميز و قاطع رزمندگان غيور قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در شمال غرب كشور شاهد تصرف مقر اصلي اين گروهك بوديم.
نماينده مردم دليجان و محلات در مجلس با بيان اينكه گروه پژاك با استقرار در ارتفاعات سردشت با ناامن كردن منطقه دست به اقدامات ضد انقلابي عليه كشور مي زد، ادامه داد: خوشبختانه سپاه توانمند و مقتدر جمهوري اسلامي با قاطعيت و قدرت تمام نقشه هاي اين گروهك را نقش بر آب كرد و با ضرب العجلي كه براي اين گروهك تعيين كرده بود موجب شد كه اعضاي پژاك پايگاه اصلي خود را از دست بدهند.
سليمي گفت: تصرف اين مقر نشان داد كشورهايي همچون آمريكا و انگليس و صهيونيسم كه دم از مبارزه با تروريسم مي زنند اين گروهك تروريستي را حمايت مي كنند كه اين مسئله دروغين بودن شعار آنها را به اثبات رساند. به گفته وي افراد مسلح و سازمان يافته پژاك اقداماتي عليه امنيت و شهروندان ايراني انجام داده اند و اين حق ايران است كه با اين پديده برخورد كند.
وي افزود: بايد از آمريكايي ها پرسيد چرا اقدامات اين گروهك كه دست به اقدامات غيرانساني و غيراخلاقي مي زد از ديد آنها پنهان مانده و محكوم نشد. وي با تاكيد بر اينكه تصرف اين مقر همچنين قدرت نظام اسلامي را در خنثي سازي توطئه ها به اثبات رساند، خاطرنشان كرد: امروز نظام اسلامي به توانمندي و اقتدار لازم براي خنثي كردن تمام توطئه ها دست يافته است.

 



اخبار ادبي و هنري

حضور دو شبه هنرمند و بي توجهي به هشدارها
گفته مي شود با وجود تاكيدات و هشدار يك نهاد امنيتي مبني بر عدم بكارگيري دو هنرمندنما، متاسفانه اين افراد همچنان در پروژه هاي سيما مشغول به كار هستند.
به گزارش خبرنگار كيهان، يكي از اين افراد به نام «ع.ن» پيش از سريال «رستگاران» ممنوع از فعاليت بود اما با تلاش ويژه دو تن از افراد ذي نفوذ، از بازي «ع.ن» جلوگيري نشد و وي هم اينك نيز در سريالي مشغول به كار است.
فرد ديگر «ف.ج» است. وي در جريان انتخابات و فتنه 88 عنصري فعال بود و با حضور در يكي از محافل خارجي، ضمن اقدام به كشف حجاب، اقدام عليه نظام جمهوري اسلامي ايران را هدف تشويق قرار داده بود. حالا همين شبه هنرمند بازي در يك سريال از شبكه دوم را در كارنامه خود دارد.
جالب است؛ رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب، به هيچ عنوان خبري كوتاه درباره هنرمندان متعهد منتشر نمي سازند و به هيچ يك از انديشمندان مسلمان ايراني، مجال دفاع نمي دهند. اما در رسانه ملي، برخي شبه هنرمندان براحتي به عرض اندام و فعاليت مشغول مي شوند.
آيا معاونت سينمايي در برابر فشارها كوتاه خواهد آمد؟
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تاييد و اعطاي مجوز نمايش به فيلمي ضد منافع ملي تحت فشار قرار دارد.
شنيده هاي خبرنگار كيهان حاكي است، متاسفانه يكي از فيلمسازان خوش سابقه انقلاب، در حين تصوير كردن فيلم نامه مصوب در يك اقدام غيرقانوني، مرتكب تغييرات چشمگيري در بخش هايي از فيلمنامه شده است. اين تغييرات به گونه اي است كه ساخته اين فيلمساز را تبديل به اثري در خدمت جريان فتنه 88 نموده است. اين در حالي است كه وزارت ارشاد با ارائه فهرستي از اصلاحيه ها قصد دارد مشكل نمايش فيلم را حل كند، اما گويا اصرار فيلمساز بر غيرقابل حذف بودن تغييرات غيرقانوني اعمال شده درصدد است كه گزارش جشنش!! همچنان مسئله ساز و غيرقابل نمايش باقي بماند!
رپرتاژ آگهي نشريه جوانان براي يك مسئول؟!
نشريه اي مختص گروه سني جوان، به نظر مي رسد رپرتاژ آگهي عجيبي را براي يكي از مسئولان به چاپ رسانده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، ماهنامه «جوانان» مورخه شهريورماه گفت وگوي مفصلي را با شهردار تهران چاپ كرده كه بيشتر از اينكه به يك گفت وگو شباهت داشته باشد، به يك آگهي تبليغاتي شبيه است. به طوري كه اغلب سؤال هاي مطرح شده درباره ويژگي هاي شخصي وي، نظير مهربان و باسواد بودن محمدباقر قاليباف و رفتار مؤدبانه اش در مواجهه با زنان بدحجاب و موسيقي و بوتيك هاي تهران و... است!
با توجه به اينكه رويكرد معمول نشريات در گفت وگو با مسئولان، طرح سؤالات چالشي و انتقادي درباره مشكلات مردم است، اقدام اين نشريه بسيار سؤال برانگيز است!
خواننده فلسطيني ترانه ضدآمريكايي سرود
احمد الداري ترانه «حس حكومت در سپتامبر» را براي تاييد تاسيس دولت مستقل فلسطيني در ملل متحد و در ضديت با وتوي آمريكا سرود.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه العربيه، يك فلسطيني آواره در فرانسه يك قطعه موسيقي براي طرح تشكيلات خودگردان براي رجوع به سازمان ملل متحد و در تلاش به رسميت شناختن اين كشور سروده است كه مورد توجه مردم جهان و فلسطين واقع شده است. احمد الداري ترانه «حس حكومت در سپتامبر» را كه هم اكنون از اريحا تا رفح در فلسطين دست به دست مي شود، ساخته است و در آن از روشي خلاقانه و ساده براي آهنگسازي و اجرا استفاده كرده است. وي هدف از ترانه خود را ايجاد بارقه هاي اميد قبل از اعلام رسمي طرح تشكيلات خودگردان عنوان كرده و مي گويد: اين در حالي است كه آمريكا اعلام كرده كه از حق وتو براي توقف اين طرح استفاده مي كند. داري با اشاره به اينكه در ترانه اش مخالفان و موافقان طرح تشكيلات خودگردان را معرفي كرده، مي افزايد: در اين ترانه مسئله را به سمت وتوي آمريكا برده ام و از آوارگان نيز سخن گفته ام.
انتخاب سرداوران جشنواره شهيد غني پور
يازدهمين جشنواره كتاب شهيد حبيب غني پور سرداوران خود را شناخت.
بر اين اساس در بخش «داستان كودك» محمدحسن حسيني و در بخش «داستان نوجوان» خسرو باباخاني به عنوان سرداور معرفي شدند. در بخش «داستان بزرگسال» به ترتيب محمدعلي قرباني و محمد مهدوي شجاعي به عنوان سرداوران «مجموعه داستان كوتاه» و «داستان بلند و رمان» برگزيده شدند. همچنين علي اصغر جعفريان در بخش «زندگي نامه دفاع مقدس» و حبيب يوسف زاده در بخش «داستان دفاع مقدس» به عنوان سرداور انتخاب شدند.
يازدهمين جشنواره كتاب شهيد حبيب غني پور نيمه دوم اسفند سال جاري برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14