(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 مهر 1390- شماره 20032

به رغم گذشت 15سال از اجراي طرح موزه دفاع مقدس اصفهان امسال نيز به بهره برداري نمي رسد
اجرايي شدن همه مصوبات هيئت دولت در بخش مسكن آذربايجان غربي
ايران در كيهان
انتزاع طبس از يزد قطعي است
برگزاري يادواره شهداي جاسك در حسينيه ثارالله
آبرساني به نوار مرزي گنبدكاووس با تكميل سد چهل چاي
مصرف برق در ايران 3 برابر ميانگين جهاني است
صدور موافقت اصولي ايجاد پارك علم و فن آوري لرستان
استاندار فارس: با آبروي سرمايه گذاران بازي نكنيد
فرماندار انديمشك در گفت وگوي اختصاصي با كيهان:
راه اندازي 3 طرح بزرگ، اقتصاد انديمشك را متحول خواهد كرد
راه اندازي مهد كودك قرآني
مديركل كار و امور اجتماعي استان كرمانشاه: بخش ساختمان بيشترين حوادث كار را دارد



به رغم گذشت 15سال از اجراي طرح موزه دفاع مقدس اصفهان امسال نيز به بهره برداري نمي رسد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي، اجتماعي شهرداري اصفهان گفت: 15 سال از آغاز طرح اجراي موزه دفاع مقدس اصفهان مي گذرد اما همچنان روند پيشرفت اين طرح رضايت بخش نيست و هفته دفاع مقدس امسال نيز اين طرح به بهره برداري نخواهد رسيد.
حبيب الله تحويل پور با اشاره به مصوبه احداث شهرك سينمايي در دور سفر رياست جمهوري در اصفهان اظهار داشت: اميد است اين رويداد در شهر اصفهان رخ دهد و در هفته دفاع مقدس سال آينده شاهد ايجاد چنين تحولي در اين شهر باشيم.
وي با تأكيد بر لزوم تشكيل دبيرخانه دفاع مقدس از سوي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس افزود: توجه به ادبيات، شعر، داستان و تئاتر دفاع مقدس نيازمند تشكيل دبيرخانه دفاع مقدس است و اميد مي باشد اين دبيرخانه به صورت دائمي در اصفهان مشغول به كار شود.
معاون فرهنگي، اجتماعي شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه جاي موزه، شهرك سينمايي و دبيرخانه دفاع مقدس در اصفهان خالي است افزود: با وجود اين كه استان اصفهان در كل كشور بيشترين شهيد و جانباز را به انقلاب تقديم كرده ولي با اين وجود، جاي اجراي چند طرح مهم در خصوص دفاع مقدس خالي است.
وي با بيان اينكه استان اصفهان داراي 23 هزار شهيد مي باشد و رتبه اول را در اين خصوص در كل استان هاي كشور به خود اختصاص داده است، افزود: انتظار مي رفت اولين موزه در كشور در اين استان احداث شود اما در حال حاضر استان هاي ديگر از اصفهان در اين زمينه پيشتازتر مي باشند.

 



اجرايي شدن همه مصوبات هيئت دولت در بخش مسكن آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگاركيهان:
مصوبات سفر هيئت دولت در بخش بنياد مسكن آذربايجان غربي 100درصد اجرايي شده است.
اين مصوبات شامل مصوبات دور اول، دوم و سوم سفر هيئت دولت به آذربايجان غربي مي شود كه در قالب طرح هاي جداگانه اي تعريف شده بودند. مصوبات دولت در بخش بنياد مسكن آذربايجان غربي در روستاها و شهرهاي زير 25هزار نفر جمعيت بود.
مديركل بنياد مسكن آذربايجان غربي با اعلام اينكه اين نهاد در زمينه اجراي مصوبات سفرها به خوبي عمل كرده است گفت: احداث هفت هزار واحد مسكن روستايي در قالب طرح هاي بهسازي و مقاوم سازي با 400ميليارد ريال اعتبار از جمله اين مصوبات بود كه به صورت 100درصد اجرا شده است.
در سال جاري 8هزار و 700واحد مسكن روستايي با پرداخت بيش از 100ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه در آذربايجان غربي بهسازي و مقاوم سازي مي شود.
ساخت 200 واحد مسكوني شهري در شهرهاي زير 25هزار نفر نيز به اتمام رسيده و درحال بهره برداري است.
در 25شهر زير 25هزار نفر جمعيت آذربايجان غربي 3هزار و 500واحد مسكن مهر در قالب گروه هاي تعاوني، گروه هاي ساخت و خود مالك در دست ساخت است.
در اين طرح هر متقاضي فاقد مسكن 200ميليون ريال وام بانكي با كارمزد 4درصد و بازپرداخت 15ساله دريافت مي كند.
ايوب عزيزي با اشاره به ايمن سازي روستاهاي در معرض خطر حوادث غيرمترقبه افزود: طرح ايمن سازي نيز در 55روستاي استان اجرايي شده كه اين طرح نيز از مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به آذربايجان غربي است.
اجراي 5 طرح هادي نيز در دور دوم سفر هيئت دولت به استان به تصويب رسيده بود كه به اتمام رسيده اند.
هم اكنون 112 طرح هادي با 160ميليارد ريال اعتبار در روستاهاي آذربايجان غربي در دست اجراست كه از اين تعداد 40 طرح تا پايان امسال و بقيه تا نيمه نخست سال آينده به بهره برداري خواهند رسيد.

 



ايران در كيهان

برداشت 16 هزار تن پنبه
سرخس- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي سرخش با بيان آغاز برداشت وش پنبه از سطح 5 هزار و 500 هكتار اراضي زير كشت اين محصول در شهرستان سرخس پيش بيني كرد: 16 هزار و 500 تن وش پنبه با عملكرد متوسط 3 تن در هكتار در اين شهرستان برداشت شود. مهندس «علي مهيمني» افزود: امسال براي نخستين بار در سطح 100 هكتار اراضي پنبه با رهاسازي زنبور تري كو گراما اقدام به مبارزه بيولوژيك شد كه ضمن حفظ محيط زيست و آلوده نشدن خاك، از بين رفتن حشرات مفيد هم جلوگيري شد.
بهره برداري از طرح هاي مخابراتي
گناباد- خبرنگار كيهان: رئيس اداره مخابرات گناباد از بهره برداري از 23 طرح مخابراتي در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين طرح ها شامل 6 ايستگاه تلفن همراه، 6 مركز ديتا براي اينترنت پرسرعت و توسعه 9 مركز تلفن و راه اندازي دو مركز مخابراتي است. وي افزود: هزينه اجراي اين طرح ها 13 ميليارد و 680 ميليون ريال بوده است.
كمك به دانش آموزان
اصفهان - خبرنگار كيهان: شوراي اسلامي شهر اصفهان با كمك 700 ميليون ريالي شهرداري اين كلان شهر به دانش آموزان بي بضاعت موافقت كرد. اين اقدام براي چندمين سال متوالي و با هدف گسترش و ترويج سنت حسنه اسلامي نيكوكاري در هنگام بازگشايي مدارس و بهره مندي دانش آموزان بي بضاعت انجام مي شود.
برگزاري سمينار ملي
بناب- خبرنگار كيهان: ششمين سمينار ملي دو سالانه «هندسه و توپولوژي» در دانشگاه بناب برگزار شد.
دبير اين سمينار ملي هدف از برگزاري سمينار ملي «هندسه و توپولوژي» را ارائه آخرين دستاوردهاي علمي هندسه، فراهم كردن بستر مناسب براي پيشرفت علمي و پژوهشي دانش هندسه و همچنين تجليل از خدمات ارزنده علمي و آموزشي رياضي دانان برجسته كشور، «دكتر مگرديچ تومانيان» و «دكتر ابراهيم پوررضا» اعلام كرد.
دكتر علي حاج بدلي ادامه داد: براي دبيرخانه اين سمينار 150 مقاله علمي ارسال شده بود كه پس از قضاوت كميته داوران؛ 50 مقاله براي ارائه به صورت سخنراني و 10 مقاله براي ارائه به صورت پوستر برگزيده شدند.
آزمون مهارتي فني و حرفه اي
اراك- خبرنگار كيهان: رئيس مركز آموزش و سنجش فني و حرفه اي استان مركزي گفت: سومين آزمون هاي مهارتي استان مركزي، با شركت 4 هزار و 450 نفر در اراك برگزار شد.
رسولي افزود: از اين تعداد دو هزار و 664 نفر از خواهران و يك هزار و 786 نفر شركت داشتند، كه 148 حرفه آموزشي مهارت خود را محك زدند.
راه اندازي
2 مركز آموزشي
¤ مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان مركزي گفت: با شروع سال تحصيلي جديد مراكز آموزشي علمي و كاربردي درجه يك و تخصصي اراك و ساوه در رشته هاي برق و الكترونيك ابزار دقيق، تعمير و نگهداري خودرو، جوشكاري، ماشين ابزار و توليد مبلمان به ارائه خدمات آموزشي خواهند پرداخت.
وي افزود: پذيرش دانشجو در اين مراكز به صورت پودماني خواهد بود.
يادواره شهدا
¤ يادواره 66 شهيد شهرستان كميجان در حسينيه امام خميني اين شهرستان برگزار شد.
در اين يادواره حجت الاسلام والمسلمين طباطبايي رئيس حوزه رياست شوراي سياست گذاري امامان جمعه كشور گفت: بيداري اسلامي ايجاد شده در برخي كشورها مديون انقلاب اسلامي و خون شهداست.
ارتقاي كيفي ذرت
¤بيش از 500 هزار تن محصول ذرت علوفه اي در سال زراعي جاري از اراضي حاصلخيز بخش خصوصي شهرستان پارس آباد مغان برداشت مي شود.
سرپرست اداره جهاد كشاورزي پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: رعايت مسائل فني از سوي زارعان و استفاده از راهنمايي هاي كارشناسان اين اداره، سبب ارتقاي كمي و كيفي زراعت ذرت علوفه اي در اين شهرستان شده است.
مرمت خانه مشروطه
يزد- خبرنگار كيهان: بخشي از خانه قديمي و تاريخي مشروطه يزد مرمت و بهسازي شد.
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با اعلام اين خبر گفت: اين عمليات شامل تراشيدن و آماده سازي پايه ها جهت استحكام بخشي، زيربندي و استحكام بخشي پايه ها، پوشش طاق با خشت و ملات گچ و خاك، جمع آوري آجرچيني ها و پله هاي فرسوده، بازسازي پله ها با آجرفرشي و ملات ماسه و سيمان و بندكشي پله ها و هره ها با ملات سيمان سفيد و پودرسنگ است.
افزايش عناوين كتاب
¤ رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان مهريز گفت: ميزان عناوين و نسخ كتاب هاي كتابخانه هاي اين شهرستان افزايش قابل توجهي داشته است.
سعيد قريشي اظهار داشت: عناوين و نسخ كتاب هاي موجود در كتابخانه هاي شهرستان مهريز 26 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به رشد همه شاخص هاي كتابخواني در شهرستان مهريز افزود: تعداد اعضاي فعال كتابخانه ها و ظرفيت سالن هاي مطالعه نيز به ترتيب از رشد 25 و 30 درصدي برخوردار بوده است.
ورود 4 واحد نيروگاهي به مدار
زنجان- خبرنگار كيهان: استاندار زنجان گفت: امروز هر 4 نيروگاه استان به مرحله اجرا رسيده است و به زودي 4 واحد از نيروگاه شماره 3 زنجان نيز در مدار قرار خواهد گرفت.
وي افزود: باتوجه به اينكه كل مصرف برق استان 430 مگاوات است، مابقي برق توليد شده در اختيار ساير استانهاي كشور قرار خواهد گرفت.
استاندار زنجان گفت: بيش از 70 درصد مصرف استان در بخش صنعت و كشاورزي است و اين رقم 30 درصد بيش از ميانگين كشوري است.
كشت 120 هزار هكتار
سرخس- خبرنگار كيهان: فرماندار سرخس گفت: با تغيير الگوي كشت و بهره مندي از آبياري نوين مي توان 120 هزار هكتار از اراضي پايين دست سد دوستي را به زير كشت برد. عليرضا بوستاني گلستاني افزود: طرح آبرساني از سد دوستي، احداث تصفيه خانه و دسترسي مردم به آب شرب سالم از حقوق مسلم مردم سرخس است.

 



در گردهمايي سراسري روحانيت شهرستان مطرح شد
انتزاع طبس از يزد قطعي است

طبس- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي طبس- فردوس- سرايان- بشرويه در مجلس شوراي اسلامي در هفدهمين گردهمايي سراسري روحانيت طبس از انتزاع طبس از يزد خبر داد.
محمدكريم عابدي گفت: ما با نظر امام جمعه شهرستان بحث فرمانداري ويژه را پيگيري كرديم و الحمدلله تصويب شد و به وزارت كشور هم ابلاغ شده و ان شاءالله به زودي محقق مي شود.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در مورد استقلال حوزه انتخابيه گفت: در اين رابطه بايد مجلس تصميم بگيرد و 80درصد كارها انجام شده است كه طبس قرار است با بشرويه يك نماينده داشته باشد و مركز حوزه انتخابيه شود.
وي تصريح كرد: ما از يزد خواستيم كه نماينده مستقل به طبس بدهد و اين شهر مركز حوزه انتخابيه شود كه يزد نپذيرفت و مسئولان يزد گفتند: با اردكان يا بهاباد حوزه داشته باشيد كه ما نپذيرفتيم. و به صلاح ما و مردم و منطقه ما هم نبود كه بپذيريم. بنابراين، اين امتياز را خراسان جنوبي داد.
وي ادامه داد: ما انتزاع از يزد را به شرط لغو مصوبه سال 1380 و پيوستن به خراسان رضوي دنبال مي كنيم اما بحث انتزاع قطعي است ولي اينكه جنوبي باشد يا رضوي اين را به مردم و علما واگذار مي كنيم.
لازم به ذكر است كه ده سال پيش يعني سال 1380 شهرستان طبس در زمان دولت اصلاحات براساس مصوبه اي غيركارشناسي و سياسي قبل از تقسيم خراسان بزرگ از خراسان منتزع و به يزد ملحق شد. از همان ابتداي الحاق اين شهر به يزد گروهي از مردم ما تجمع و راهپيمايي و تشكيل جلسات مخالفت خود را از الحاق طبس به يزد اعلام مي نمودند و چون اين الحاق پيامدهاي منفي داشت، جو آرام شهر را ملتهب و متشنج نموده بود. اكنون پس از ده سال تلاش مسئولان و مردم، اين خواسته محقق شده و طبس پس از 10 سال جدايي، دوباره به اصل خويش خراسان باز خواهد گشت.

 



برگزاري يادواره شهداي جاسك در حسينيه ثارالله

جاسك - خبرنگار كيهان:
يادواره شهداي جاسك توسط حوزه مقاومت بسيج امام جعفر صادق(ع) در حسينيه ثارالله با حضور مسئولان ادارات و نهادهاي دولتي حدود 400 نفر از خواهران و برادران بسيجي برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين باقري مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي ارتش شهرستان جاسك، شهيدان را مايه ثبات و آرامش امروزي كشور دانست و گفت: ما بايد از شهيدان الگو بگيريم و راهي كه شهيدان عزيز ما طي كردند و خون خود را در اين راه ريختند و درخت تنومند اسلام و انقلاب را آبياري كردند نگذاريم دشمنان خدشه اي به آن وارد كنند و هميشه با حضور فعال خود در صحنه هاي مختلف و پيروي از دستورات رهبر معظم انقلاب به دشمن بفهمانيم كه اين راه تا قيام حضرت مهدي(عج) ادامه دارد و حق هميشه پيروز و باطل هميشه نابودشدني است.

 



آبرساني به نوار مرزي گنبدكاووس با تكميل سد چهل چاي

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
آبرساني به مناطق مرزي گنبدكاووس با تكميل سد «نرماب چهل چاي» مينودشت ميسر خواهد شد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان، در جلسه بررسي وضعيت منابع آب شهرستان گنبدكاووس، افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است با تكميل سد نرماب چهل چاي، بخشي از آب شرب مناطق روستايي به ويژه مناطق نوار مرزي اين شهرستان از اين سد تأمين شود.
به گفته مهندس «ايرج حيدريان»، قرار است براي سال 91 سد نرماب چهل چاي مينودشت داراي رديف اجرايي مستقل شود.
وي با اشاره به كمبود منابع آب گنبدكاووس، گفت: به رغم اين كمبودها، سرمايه گذاري هاي زيادي در بخش آب اين شهرستان انجام شده كه طي آذرماه امسال، يكي از طرح هاي بزرگ بخش آب در گنبدكاووس به بهره برداري خواهد رسيد.
حيدريان همچنين با اشاره به كمبود آب بخش زراعت و شيلات و نيز تالاب هاي بين المللي اين شهرستان، گفت: بخشي از آب مورد نياز اين سه بخش از سدهاي «گلستان، بوستان و وشمگير» استان گلستان و بخشي نيز از سد «شيرين دره» خراسان شمالي تأمين مي شود.
وي با اشاره به رهاسازي 10 ميليون مترمكعب آب سد شيرين دره طي اوائل امسال، افزود: متأسفانه به دليل بعد مسافت 400 كيلومتري اين سد تا اراضي حوزه اترك گنبدكاووس فقط 5/4 ميليون مترمكعب آب آن به اين منطقه رسيد و بقيه هدر رفت.
مديرعامل شركت آب منطقه اي گلستان در بخش ديگري از سخنان خود نيز به طرح انتقال آب درياي خزر به تالاب هاي بين المللي گنبدكاووس خبر داد و گفت: قرار است مطالعات اين طرح با هدف تأمين آب اين تالاب ها و آب مورد نياز بخش شيلات، انجام شود.

 



مصرف برق در ايران 3 برابر ميانگين جهاني است

ساري- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران گفت: مشتركان ايراني با مصرف سالانه 2 هزار و 700 كيلووات ساعت برق، بيش از 3 برابر ميانگين جهاني برق مصرف مي كنند.
منوچهر جعفري در مراسم تجليل از دانش آموزان و برندگان مسابقات برق سابا كه در باشگاه برق ساري برگزارشد، اظهارداشت: حدود 85 درصد برقي كه در اقتصاد ايران توليد مي شود توسط نيروگاه هاي سوخت فسيلي است.
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران گفت: 15درصد نيروگاه ها به صورت آبي و 1 درصد نيروگاه ها به صورت تجديدپذير است.
جعفري يادآورشد: ايران در زمينه ميزان مصرف برق در بين 211 كشور جهان در رتبه 21 قرار دارد.
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران با بيان اينكه متوسط مصرف جهاني برق در دنيا براي مشتركان خانگي 900 كيلووات ساعت درسال است گفت: مشتركان ايراني در بخش خانگي سالانه 2هزار و 700 كيلو وات ساعت برق مصرف مي كنند كه اين رقم بيش از 3 برابر ميانگين جهاني است.
وي خاطرنشان كرد: انرژي مصرفي براي پخت و پز خانگي سالانه 5/1 تن و يك يخچال خانگي سالانه 2تن گاز گلخانه اي وارد جو مي كند.

 



صدور موافقت اصولي ايجاد پارك علم و فن آوري لرستان

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
موافقت اصولي ايجاد پارك علم و فن آوري لرستان توسط وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري صادر شد.
رئيس پارك علم و فن آوري لرستان افزود: مأموريت اين پارك توسعه فن آوري، اقتصادي، صنعتي و علمي مبتني بر دانش روز در راستاي ايجاد اشتغال پايدار و شكوفايي ظرفيت هاي لرستان است.
دكتر مجيد ياراحمدي با قدرداني از تلاش ها و همكاري مجدانه دكتر حسن زمانيان رئيس دانشگاه لرستان در راه اندازي اين پارك، گفت: پارك علم و فن آوري با استفاده از نتايج تحقيقاتي دانشگاهيان و نخبگان براي تحقق اهداف مورد نظر كه به برخي از آنها اشاره شد تلاش مي كند.
رئيس پارك علم و فن آوري لرستان گفت: اين مركز علمي در زمينه كشاورزي، دامپروري، بيوتكنولوژي، نانو تكنولوژي، پزشكي، مهندسي، كاربرد علوم اعصاب شناختي، باستانشناسي و گردشگري، فن آوري اطلاعات، گياهان دارويي و داروهاي گياهي، صنايع غذايي و دارويي منشأ تحولات گسترده در استان خواهد بود.
دكتر ياراحمدي گفت: پارك علم و فن آوري لرستان با اهداء 5/11هكتار زمين و يك باب ساختمان با زيربنايي دوهزارمترمربع به مدت سه سال توسط دانشگاه لرستان در سايت دانشگاهي خرم آباد راه اندازي شده است و استانداري لرستان نيز قول حمايت هاي لازم از جمله اهداء 20هكتار زمين را كه در مرحله مكان يابي است داده است.

 



استاندار فارس: با آبروي سرمايه گذاران بازي نكنيد

شيراز- خبرنگاركيهان:
به هر ميزان مردم احساس امنيت كنند به همان ميزان مشاركت آنها در توسعه بيشتر خواهد شد و چنان چه مردم احساس خوبي از امنيت نداشته باشند كمتر در توسعه و آباداني مشاركت مي كنند.
«حسين صادق عابدين» استاندار فارس با بيان اين مطلب در جلسه شوراي قضايي استان گفت: عدم برقراري امنيت مي تواند مانعي براي انجام فعاليت ها و پيشرفت هاي استان باشد.
وي اظهار داشت: قانون و اركان آن ضامن سلامت جامعه است و همه مردم بايد احترام به قانون را از وظايف خود بدانند و از آن تبعيت كنند و هيچ كس در هيچ مقامي حق ندارد قانون را تفسير به راي كند.
وي افزود: بسياري از طرح هاي توسعه اي در فارس نياز به تامين زمين دارد و بايد در واگذاري اين اراضي به گونه اي عمل شود كه دست واسطه گران از رسيدن به سودهاي نامتعارف كوتاه و از هدر رفتن منابع ملي نيز جلوگيري شود.
وي گفت: متاسفانه در مواردي وقتي كسي قصد دارد در مسير سرمايه گذاري قدمي براي توسعه فارس بردارد به راحتي با اعتبار و آبروي آن شخص بازي مي شود كه بدون ترديد با اين گونه اعمال ناپسند در اين استان برخورد خواهد شد.
وي افزود: امكان ندارد در جايي امنيت وجود داشته باشد اما دستگاه قضايي ضعيف عمل كرده باشد و به طور يقين قدرت و توان دستگاه قضايي در ايجاد عدالت و جلوگيري از بي عدالتي مي تواند امنيت را براي جامعه به ارمغان آورد.

 



فرماندار انديمشك در گفت وگوي اختصاصي با كيهان:
راه اندازي 3 طرح بزرگ، اقتصاد انديمشك را متحول خواهد كرد

اهواز- خبرنگار كيهان:
فرماندار انديمشك با حضور در دفتر سرپرستي روزنامه كيهان در خوزستان به شرح موقعيت و ظرفيت هاي موجود در شهرستان انديمشك پرداخت.
وي افزود: شهرستان انديمشك داراي جمعيتي بيش از 170 هزار نفر در دو بخش بزرگ الوار گرمسيري و مركزي است كه از اين ميزان در بخش الوار قريب به 25 هزار نفر ثابت و 15 هزار نفر جمعيت شناور و عشايري وجود دارد. همچنين اين شهرستان داراي 195 روستا مي باشد كه 187 تعداد از آن ها در بخش الوار گرمسيري و 8 روستا در بخش مركزي واقع است.
رضا رضايي فاضل با بيان اين كه شهرستان انديمشك دروازه ورودي و گذرگاه شمالي استان خوزستان است، ادامه داد: اين شهرستان كه در نزديكي دامنه هاي زاگرس قرار دارد، از شمال به استان لرستان و از جنوب به شهرستان شوش و از جنوب شرقي به شهرستان دزفول و از ناحيه غرب به دهلران در استان ايلام منتهي مي شود. دو رودخانه مهم كرخه و دز در غرب و شرق شهرستان انديمشك واقع شده كه بر روي هر كدام از اين رودها سدي مهم و بزرگ احداث شده است.
وي همچنين با اشاره به احداث سومين سد آبي در اين شهرستان گفت: با بهره برداري از سد بالا رود كه سومين سد اين شهرستان به شمار مي آيد اراضي بيش از 12 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي پايين دست آبياري شده و نيز ضمن كنترل سيلاب هاي فصلي به تقويت جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان كمك شاياني خواهد كرد.
رضايي فاضل در ادامه با اشاره به نقش بي بديل انديمشك در دوران دفاع مقدس خاطر نشان كرد: در زمان جنگ تحميلي شهرستان انديمشك يكي از پايگاه هاي مطمئن و روحيه بخش رزمندگان اسلام به شمار مي آمده و تأثير مهمي در سرنوشت جنگ و حمايت از نيروي دشمن شكن داشته است.
فرماندار انديمشك افزود: يكي از حماسه هاي ماندگار مقاومت مردم اين شهرستان مربوط به چهارم آذر 1365 است. در اين تاريخ انديمشك مورد تجاوز طولاني ترين حمله هوايي بمب افكن هاي دشمن قرار گرفت كه استقامت مردم دلير اين شهرستان سند پايداري آن ها در برابر رژيم بعثي عراق است.
رضايي فاضل اين شهرستان را يك منطقه جوان از نظر جمعيتي برشمرد و اظهار داشت: بافت انديمشك از نظر جمعيتي يك بافت جوان و باسواد است؛ به طوري كه 85 درصد جمعيت اين شهرستان از نعمت سواد برخوردار هستند.
رضايي فاضل گفت: باتوجه به تاكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر ضرورت تحقق جهاد اقتصادي در سال جاري به اشتغال، ساخت مسكن و تسهيل در ازدواج جوانان توجه ويژه اي صورت گرفته است.
وي با اشاره به مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهور در شهرستان انديمشك گفت: بيش از 75 درصد از مصوبات سفرهاي در دوره اول و دوم رياست جمهوري به خوزستان، در اين شهرستان محقق شده است. همچنين 14 درصد ديگر از اين مصوبات در حال انجام و 11 درصد باقي مانده نيز در انتظار تامين اعتبار از محل اعتبارات ملي به سر مي برد.
فرماندار انديمشك راه اندازي پروژه آزادراه از مسير پل زال به انديمشك، احداث كارخانه سيمان كه در سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد، اكتشاف ميادين نفتي در حوزه بالا رود با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان و اشتغال زايي 1100 نفر، احداث پتروشيمي و نيروگاه ها را از جمله اين مصوبات برشمرد.
رضايي فاضل گفت: در حال حاضر مجوز 4 نيروگاه را دريافت كرده ايم كه ظرف چند ماه آتي كلنگ زني 3 نيروگاه انجام خواهد شد. همچنين نيروگاه 1000 مگاواتي الوار در نيمه دوم مهرماه سال جاري و هم زمان با ميلاد امام رضا(ع) كلنگ زني خواهد شد.
وي ادامه داد: مجوز فولاد 5/1 ميليون تن هم دريافت شده و با سرمايه گذاري بخش خصوصي احداث مي شود كه اين طرح منجر به اشتغال زايي 1100 نفر به طور مستقيم و بيش از 15 هزارنفر به صورت غيرمستقيم خواهد شد.
فرماندار انديمشك با اشاره به تحقق 3 هزار فرصت شغلي مربوط به اين شهرستان در سال گذشته اظهار داشت: با توجه به مصوبات صورت گرفته در سال جاري مبني بر ايجاد 140 هزار فرصت شغلي در استان خوزستان، سهم شهرستان انديمشك بالغ بر 5400نفر تعريف شده است كه در نيمه نخست سال جاري 50 درصد از اين ميزان محقق شده و باراه اندازي كارخانه هاي سيمان، فولاد و نيروگاه 1000 مگاواتي 50 درصد باقي مانده نيز ايجاد خواهد شد.
وي از افتتاح پروژه مسكن مهر انديمشك با بيش از 2 هزار و 300 واحد مسكوني خبر داد و افزود: 2 هزار و 370 واحد مسكوني كه شامل 1036 واحد مربوط به گروه ساخت و 1334 واحد خود مالك است در هفته نخست مهرماه افتتاح خواهد شد.
رضايي فاضل اضافه كرد: همچنين طبق توافقات صورت گرفته، زمين مورد نياز جهت ساخت 500 واحد مسكوني براي مددجويان در اختيار سازمان بهزيستي استان قرار داده شده است.
به گفته اين مقام مسئول براي ساخت مسكن در شهرستان انديمشك ابتدا تمام تمهيدات لازم انديشيده مي شود و پس از تهيه و تأمين تمام زيرساخت هاي مورد نياز واحدهاي مسكوني در اختيار مشتريان قرار داده مي شود.
رضايي فاضل ظرفيت بالاي مسكن در انديمشك را يادآور شد وافزود: به جرأت مي توان گفت كه ظرفيت مسكن در شهرستان انديمشك بسيار بالا بوده و نياز ساكنين را تأمين مي كند به گونه اي كه در حال حاضر واحدهاي مسكوني آماده هستند؛ اما متقاضي براي واگذاري آن ها وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: در بخش مسكن روستايي نيز بيش از 700 وام مقاوم سازي با اعتباري بالغ بر 7 ميليارد تومان به روستاهاي انديمشك اختصاص داده شده است.

 



راه اندازي مهد كودك قرآني

هفتكل- خبرنگار كيهان:
نخستين مهد كودك قرآني در شهرستان هفتكل راه اندازي شد.
اين مهد كودك كه توسط حجت الاسلام والمسلمين جواد كعب عمير از حافظان و اساتيد قرآن كريم استان خوزستان راه اندازي شد، آمادگي پذيرش كودكان سه تا شش ساله را دارد.
اين مهد كودك از ابتداي سال تحصيلي جاري آغاز به كار خواهد كرد.

 



مديركل كار و امور اجتماعي استان كرمانشاه: بخش ساختمان بيشترين حوادث كار را دارد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
بيشترين حوادث ناشي از كار كرمانشاه در بخش ساختمان اتفاق افتاده است.
مديركل كار و امور اجتماعي استان كرمانشاه در گردهمايي تخصصي بازرسان اداره كار و امور اجتماعي با بيان اين مطلب گفت: بيشترين حوادث ناشي از كار استان كرمانشاه در بخش ساختمان اتفاق افتاده است.
سهراب برانديشه در ادامه افزود: بازرسان اين اداره كل به منظور حفظ و صيانت از نيروي كار شاغل در كارگاه هاي استان در پنج ماهه نخست امسال بيش از سه هزار و 800 مورد بازرسي انجام داده اند كه نزديك به 300 مورد آن كارگاه هاي ساختماني بوده است.
برانديشه در بخشي از سخنانش اظهار داشت: در سال گذشته 34 دوره آموزشي كوتاه مدت و ميان مدت توسط اداره بازرسي كار براي كارگران و كارفرمايان برگزار شده است.
وي در ادامه اهميت تشكيل كميته هاي حفاظت و بهداشت كار در كارگاه هاي بالاي 25 نفر را يادآور شد و گفت: در حال حاضر 80 كميته فعال و 10 كميته نيمه فعال در سطح كارگاه هاي استان كرمانشاه داير است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14