(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 مهر 1390- شماره 20032

حديث دشت عشق
صعود مجدد صبا به صدر جدول خزان پيروزي در شيراز بهار شد
اخبار كوتاه از فوتبال
چهارمين پيروزي پياپي تيم واليبال ايران
پايان جام جهاني جودو ـ قزاقستان قاسمي نژاد نقره گرفت تا ايران سيزدهم شود!
اواخر مهر بهترين زمان براي شروع ليگ است
محمدي : دنيا دوباره به كشتي آزاد ايران احترام گذاشت
پايان همكاري ماتيچ و فدراسيون بسكتبال مشحون: وقتي ادعا زياد مي شود بايد منتظر فاجعه بود
چين با قهرماني در آسيا مستقيم به المپيك رفت ايران در رده پنجم قرار گرفت
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «داود ژوليده نيشابوري»
عروج در آخرين سجده
بسيجي شهيد «داود ژوليده نيشابوري» در 15 خرداد 1343 از پدري انقلابي و مادري مهربان در نيشابور متولد شد و در حالي چشم به جهان گشود كه پدرش به خاطر سرودن دو بيت شعر در حمايت از امام خميني در زندان شاه بسر مي برد. داود در سن 4 سالگي پدر را زيارت كرد ولي با پيكري لاغر و پر از درد و رنج. استاد ژوليده نيشابوري مي گويد از بين 10 فرزندي كه دارم داود طبع شعر خوبي داشت. از همان كودكي وارد كنكاش در سروده هايم شد و هر وقت شعر مي سرودم آنقدر از من سؤال و جواب مي كرد تا به ابيات شعرهايم وارد شود و براي اولين بار شعري درباره حضرت علي اصغر(ع) سرود كه مورد تشويق خانواده و مسئولين محلي قرار گرفت. او در سال 57 در سن جواني مورد خشم ساواك قرار گرفت و زنداني شد و روز بعد ساواك استاد و فرزند ديگرش علي را دستگير كرد كه بعد از چند روز آزاد شدند. داود براي اولين بار در سال 1361 به همراه پدر وارد منطقه عملياتي شلمچه شد و در صف لشكر پيروز عمليات رمضان حضور داشت. دوستان داود مي گويند او با اينكه دوران جواني را مي گذراند ولي باعث و باني حضور ما در مسجد و پايگاه بسيج و جبهه ها بود.
عمليات رمضان محك خوبي براي داود بود و از همان تاريخ جبهه را خانه خود مي دانست و تا لحظه شهادت فقط چندبار و چند روز به مرخصي آمد. داود روزي در جمع دوستان و همرزمانش مي گويد بچه ها يادتان باشد من فرزند خرداد هستم و از خدا خواسته ام شهيد خرداد هم باشم. استاد ژوليده نيشابوري مي گويد اگر داود بود مسلماً جايگاه بالايي در شاعري داشت.
سرانجام بسيجي شهيد داود ژوليده نيشابوري پس از حضور 4 ساله اش در جبهه هاي حق عليه باطل با عشق وافر به امام و ولايت فقيه، عاشقانه در 31 خرداد 1364 در منطقه عمليات خيبر و در جزاير مجنون در حالي با تركش دشمن شهيد شد كه سجده آخر نماز عصر را به جا مي آورد.

 



صعود مجدد صبا به صدر جدول خزان پيروزي در شيراز بهار شد

برتري پيروزي در شيراز،پيروزي نفت مقابل ملوان با هت تريك موسوي و توقف تراكتور سازي برابر نفت آبادان از جمله مهمترين اتفاقاتي بود كه در آغاز هفته هشتم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر ايران رقم خورد.
هفته هشتم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر ايران عصر ديروز با برگزاري شش ديدار در شهرهاي مختلف كشور آغاز شد.
داماش از بحران خارج شد !
در اولين ديدار تيم هاي داماش گيلان و راه آهن از ساعت 30:17 در ورزشگاه عضدي رشت و با حضور 6 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتندكه اين رويارويي با برتري 3 بر يك ميزبان خاتمه يافت. ابتدا اين تيم داماش بود كه در دقيقه 21 توسط عليرضا نظيف كار به گل رسيد اما شاگردان علي دايي در دقيقه3+45 توسط اميد عالي شاه كار را به تساوي كشيدند تا دو تيم نيمه اول را با تساوي به پايان ببرند.
در نيمه دوم داماش در دقايق 50 و 52 توسط ميلاد زنيدپور به گل هاي دوم و سوم رسيد. نكته جالب اين بود كه اين دو گل با تاثير ضربات كاشته هاي مهدوي كيا به ثمر رسيد.
داماش در حالي اين بازي را برد كه ابراهيم قاسمپور پس از استعفاي دينورزاده براي اولين بار به عنوان سرمربي روي نيمكت داماش نشسته بود.در مقابل راه آهن نيز دومين باخت خود را تجربه كرد تا علي دايي از 8 بازي تنها 6 امتياز براي تيمش كسب كرده باشد.
پيروزي نفت با هت تريك موسوي
در ديگر بازي همزمان نفت تهران در ورزشگاه اكباتان ميزبان ملوان بود و در پايان با حساب 3 بر يك به پيروزي رسيد. سيد ايمان موسوي در اين ديدار ستاره تيم حسين فركي بود و هر سه گل تيمش را (57، 60 و 81) به ثمر رساند تا فعلا به تنهايي و بالاتر از فرهاد مجيدي با 8 گل در صدر جدول گلزنان ليگ برتر قرار گيرد. مهدي دغاغله (62) هم تك گل ملوان را به ثمر رساند.
نفت تهران با اين پيروزي به روند فوق العاده خود در ليگ برتر ادامه داد و جمع امتيازات خود را به عدد 17 رساند. ملوان هم 7 امتيازي ماند و به رده چهاردهم جدول سقوط كرد.
تقسيم امتياز در تبريز
ديدار تيم هاي شهرداري تبريز و شاهين بوشهر با نتيجه تساوي به اتمام رسيد.
در اين بازي كه در حضور بيش از 2 هزار تماشاگر و در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار شد ابتدا تيم شاهين بوشهر با گل عباس پورخسرواني كه در دقيقه 32 به ثمر رسيد از ميزبان خود پيش افتاد و با گلزني سعيد دقيقي در دقيقه 44 بازي به تساوي كشيده شد. با اين تساوي شاهين 10 امتيازي شد و تا رده ششم جدول صعود كرد و شهرداري تبريز با هشت امتياز به سكوي سيزدهم جدول رسيد. در اين بازي داور به دليل اينكه جوراب هاي ورزشي هر دو تيم سفيد بود اجازه آغاز مسابقه در موعد مقرر را نداد تا بازيكنان شهرداري تبريز جوراب هاي خود را عوض كنند و با جوراب رنگ قرمز به ميدان بيايند. همين اتفاق باعث شد بازي با 15 دقيقه تاخير آغاز شود.
سوختگيري پيرورزي در حافظيه
در شيراز تيم بحران زده پيرورزي توانست با نتيجه دو بر يك فجرسپاسي را شكست دهد.در اين كه از ساعت 30:18 در ورزشگاه حافظيه و در حضور بيش از 15 هزار تماشاگر برگزار شد وحيد هاشميان در دقيقه 70 و علي كريمي در دقيقه 90 براي پيرورزي گلزني كردند.ايوب كلانتري نيز در دقيقه 78 گل فجرسپاسي را به ثمر رساند. به اين ترتيب پيرورزي به دومين برد خود در ليگ برتر يازدهم رسيد.
علي كريمي كاپيتان پيرورزي لحظاتي پيش از گلزني بر سر بازيكنان خودي فرياد كشيد و ظاهرا فريادهاي كاپيتان جواب داد و سرخپوشان در حافظيه سوخت گيري كردند و با 5 رده صعود به رده دهم جدول رسيدند.
عليرضا فغاني داور مسابقه به مهدي رجب زاده از فجر و علي كريمي از پيرورزي كارت زرد نشان داد.
در ساير ديدارهاي ديروز نيزصبا ي قم با تك گل دقيقه يك پژمان شاهپري تيم فولاد را در قم با شكست بدرقه كرد وبا 19 امتياز به صدر جدول صعود كرد. در آبادان تراكتور سازي با تساوي 3بر3 برابر صنعت نفت متوقف شد.
تقابل استقلال منسجم
با سايپاي پرفراز و نشيب
هشتمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروزبا ديدار استقلال صدرنشين و سايپاي البرز يكي از پرفراز و نشيب ترين تيم هاي اين مسابقات پيگيري خواهد شد.
استقلال 9 روز پس از برگزاري دربي و بازي خوبي كه مقابل پيروزي به نمايش گذاشت به ديدار سايپاي البرز مي رود. آبي پوشان اين فرصت را دارند كه يك روز بعد از تمامي مدعيان بازي كنند و با آگاهي از نتايج صباي قم، تراكتورسازي تبريز و نفت تهران به مصاف سايپاي البرز بروند.
به همان اندازه كه استقلال تيمي منسجم و پرقدرت در هفته هاي ابتدايي ليگ برتر بوده است، سايپا پر فراز و نشيب ظاهر شده و از رده نخست جدول حتي تا ميانه پايين جدول هم پيش رفته است. هرچه هست تيم سايپا در اين فصل مقابل تيم هاي مدعي بالاي جدول غالبا بازنده بوده و اگر بخواهد در مصاف با استقلال تغيير رويه ندهد، بازهم محكوم به باخت خواهد بود.اين ديدار ساعت 18و30دقيقه امروز در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقاد پورحيدري از سرمربي تيم ملي
سرپرست و مدير تيم فوتبال استقلال تهران با اشاره به لطماتي كه برپايي اردوهاي پرتعداد تيم ملي به برخي تيم ها از جمله استقلال مي زند، گفت: انتظار ما از مربي بزرگي چون كي روش بيش از اين است و انتظار داريم زمينه ساز رشد فوتبال باشگاهي شود.منصور پورحيدري افزود: از آقاي كارلوس كي روش كه معتقد است ليگ ايران از فوتبال ملي كشورمان عقب افتاده، انتظار بيشتري مي رود. با اين شكل برپايي اردوهاي آماده سازي تيم ملي و اينكه ليگ هر از چندگاهي تعطيل مي شود تا بازيكنان به اردوي تيم ملي بروند، آيا فوتبال باشگاهي ما رشد مي كند؟ البته بحث، بحث ملي است و ما بايد همكاري لازم را با كي روش داشته باشيم اما انتظار داريم به شرايط ما هم توجه كنند.
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال كشورمان با يادآوري اينكه در هيچ كجاي دنيا اردوهاي تيم ملي به اين صورت برپا نمي شود، افزود: اگر مربي ايراني هدايت تيم ملي را بر عهده داشت، همه ايراد مي گرفتند و انتقاد مي كردند. واقعاً انتظار ما از مربي بزرگي چون كي روش بيش از اين است و انتظار داريم زمينه ساز رشد فوتبال باشگاهي شود.
ايران- فلسطين؛ 13 مهر در ورزشگاه آزادي
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان از اعلام آمادگي فدراسيون فوتبال فلسطين براي رويارويي با اين تيم در تاريخ 13 مهر ماه سال جاري خبر داد.
عباس ترابيان ضمن بيان اين مطلب افزود: از چندي پيش براي برگزاري ديدار دوستانه تيم ملي در تاريخ 5 اكتبر 2011 (13 مهر ماه 1390) با برخي از فدراسيون ها مذاكره كرده بوديم كه در نهايت فدراسيون فوتبال فلسطين براي سفر به كشورمان و انجام اين در بازي در تاريخ ياد شده اعلام آمادگي كرد.
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان از اعلام فهرست بازيكنان اين تيم پس از برگزاري ديدارهاي هفته نهم ليگ برتر خبر داد و تصريح كرد: از 45 بازيكني كه «كارلوس كي روش» اسامي آنها را هفته گذشته اعلام كرد، 23 بازيكن برتر به اردوي تيم ملي براي ديدار با بحرين دعوت مي شوند.
پيروزي پرگل رئال مادريد و بارسلونا با هت تريك مسي و رونالدو
در آغاز هفته ششم رقابت هاي لاليگا دو تيم مدعي رئال مادريد و بارسلونا مقابل حريفان خود به پيروزي هاي پرگلي دست يافتند.
شنبه شب و در آغاز هفته ششم رقابت هاي لاليگا چهار ديدار برگزار شد كه طي آن دو تيم مدعي رئال مادريد و بارسلونا كه هفته گذشته نتايج ضعيفي كسب كرده بودند مقابل حريفان خوب به پيروزي هاي پر گل دست يافتند.
در ديداري كه در ورزشگاه نوكمپ برگزار شد تيم فوتبال بارسلونا در حضور 85 هزار تماشاگر خود موفق شد با هت تريك ليونل مسي ستاره آرژانتيني اش با نتيجه 5 بر صفر آتلتيكومادريد را از پيش رو بردارد. دو گل ديگر بارسلونا را ويا و ميراندا (گل به خودي) به ثمر رساندند.
در ديگر ديدار مهم اين هفته رئال مادريد كه از دو ديدار اخير خود تنها يك امتياز كسب كرده بود موفق شد با نتيجه پر گل 6 بر 2 و با هت تريك كريس رونالدو ستاره پرتغالي اش و گلزني هيگواين، رافائل واران، كريم بنزما ميهمان خود رايو وايه كانو را شكست دهد.
امامي مديرعامل باشگاه شاهين بوشهر شد
هيئت مديره باشگاه شاهين بوشهر عبدالصاحب امامي را به عنوان مديرعامل جديد اين باشگاه انتخاب كرد.هيئت مديره باشگاه شاهين بوشهر صبح ديروز تشكيل جلسه داد كه پس از بررسي گزينه هاي مدنظر باشگاه، عبدالصاحب امامي به عنوان مديرعامل جديد اين باشگاه منصوب شد.
كي روش: با اين زمين نتوانستم كيفيت بازيكنان را ارزيابي كنم
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از تماشاي ديدار نفت تهران و ملوان در ورزشگاه دستگردي گفت: كيفيت پايين زمين باعث شده بود نتوانيم به خوبي عملكرد بازيكنان را ارزيابي كنيم. كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران كه براي تماشاي ديدار تيم هاي نفت تهران و ملوان بندر انزلي در ورزشگاه دستگردي حاضر شده بود پس از پايان اين بازي در جمع خبرنگاران گفت: اين هم يكي از بازي هاي ليگ است. چند بازيكن از هر تيم را در نظر داشتيم و وظيفه من است كه بازي آنان را از نزديك ببينم.وي ادامه داد: مسلما بازيكناني بودند كه خوب نشان دادند اما كيفيت پايين زمين باعث شده بود نتوانيم به خوبي عملكرد آنها را ارزيابي كنيم.

 



چهارمين پيروزي پياپي تيم واليبال ايران

تيم ملي واليبال ايران در چهارمين مسابقه خود در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا برابر پاكستان به برتري رسيد.
ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و پاكستان از مرحله دوم رقابت هاي جام ملت هاي آسيا از ساعت 45:18 دقيقه ديروز در سالن 12 هزار نفري آزادي و در حضور بيش از 5 هزار تماشاگر آغاز شد و شاگردان ولاسكو با اجراي يك بازي كم نقص به راحتي توانستند پاكستان را با نتيجه 3 بر صفر شكست دهند. تيم ملي واليبال ايران كه در مرحله مقدماتي هيچ گيمي را به حريفان واگذار نكرده بود، نخستين مسابقه خود در مرحله دوم را هم بدون واگذاري گيمي به پايان رساند.
ملي پوشان ايران امروز در دومين مسابقه خود در مرحله دوم مسابقات جام ملت هاي آسيا از ساعت 30:18 دقيقه به مصاف ژاپن خواهد رفت. اين بازي براي هر دو تيم كه از قدرت هاي برتر آسيا هستند بسيار حائز اهميت است.

 



پايان جام جهاني جودو ـ قزاقستان قاسمي نژاد نقره گرفت تا ايران سيزدهم شود!

امير قاسمي نژاد جودوكار 81 كيلوگرم ايران با شكست برابر نماينده قزاقستان در مبارزه نهايي، به نشان نقره جام جهاني دست پيدا كرد.
درپايان مبارزات وزن 81- كيلوگرم جام جهاني كه ديروزدرتاشكند ازبكستان برگزار شد، امير قاسمي نژاد ديدار نهايي را به »اسلام بازبايوف« از كشور ميزبان واگذار كرد و به نشان نقره قناعت كرد.
وي در اين ديدار در فاصله دو دقيقه و 42 ثانيه ضربه فني شد و به مدال نقره بسنده كرد. قاسمي نژاد در اين رقابتها پس ازشكست «شيخ اوف» از تاجيكستان، «كليم كاچر» از كانادا ، «نبي اف» از ازبكستان و «فرمان كابلوف» از ازبكستان به مرحله نهايي راه پيدا كرد. تيم ايران با پنج جودوكار در اين دوره از مسابقات شركت كرده بود كه جواني ، معلومات ، رهنما و محجوب با شكست برابر رقباي خود از گردونه مسابقات خارج شده بود.
در مسابقه هاي جودو جام جهاني قزاقستان كه امتياز كسب سهميه ورودي المپيك را داشت، 256 جودوكار از 31 كشور حضور داشتند كه در رده بندي نهايي تيمي، ايران با تنها مدال نقره امير قاسمي نژاد در مكان سيزدهم قرار گرفت . در اين دوره از رقابت ها قزاقستان با 3 مدال طلا، 2 نقره و 5 برنز قهرمان شد. اسپانيا با 2 طلا، يك نقره و 3 برنز در جاي دوم ايستادو ازبكستان با يك مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز مكان سوم را به خود اختصاص داد .

 



اواخر مهر بهترين زمان براي شروع ليگ است
محمدي : دنيا دوباره به كشتي آزاد ايران احترام گذاشت

نتيجه اي كه در مسابقات جهاني گرفتيم، حدودا در 10 سال اخير از چند جهت تاريخي بود.
غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد به تشريح مسايل مختلف مربوط به مسابقات جهاني پرداخت و گفت: پس از سال ها صاحب دو مدال طلا در مسابقات جهاني خارج از ايران شديم و يا حسن رحيمي پس از 10 سال مدال سبك وزن را تكرار كرد. واقعيت اين است كه روند كشتي آزاد رو به پيشرفت است. چكيده اي از صحبت هاي وي در ذيل مي آيد:
¤ كشتي آزاد ايران نشان داد كه لياقت تكيه زدن بر كرسي اولي جهان را دارد. دنيا باور كرده كه دوران طلايي كشتي آزاد ايران از راه رسيده است و در واقع همه كشورها دوباره به ما احترام مي گذارند.
¤ براي المپيك بايد خيلي بهتر شويم و ضعف ها را كمتر كنيم و نگاه ما المپيكي باشد و امكانات المپيكي به ما بدهند.
¤ براي المپيك مسايل فني را خيلي با دقت بيشتري آناليز مي كنيم، آن جايي كه كشتي هاي انتقادآميز گرفتيم را پوشش مي دهيم و از انتقادهاي سازنده هم براي بهتر شدن استقبال خواهيم كرد.
¤ رحيمي نشان داد كه اگر مي گويم يكي از بهترين زيرگيرهاي دنيا است، بي راه نگفته ايم. او پس از 10 سال مدال سبك وزن كشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني را تكرار كرد.
¤ محمدي در پاسخ به اين سوال كه آيا آقاجاني قبل از اعزام مصدوم نبوده و اين آسيب ديدگي را پنهان نكرده است؟ گفت: آقاجاني چنين كشتي گيري نيست. ما اين تجربه را داريم كه اگر كشتي گيري بخواهد آسيب ديدگي اش را پنهان كند، متوجه آن شويم. ضمن اين كه هيچ مربي دوست ندارد كشتي گير آسيب ديده را به رقابت هاي جهاني ببرد.
¤ وي در پاسخ به اين سوال كه چرا فردين معصومي در كشتي هاي حساس در ثانيه هاي آخر اشتباه هاي بزرگي را مرتكب مي شود؟ گفت: فردين يك اشتباه فردي در مسابقه گرجستان داشت. او قبلا در جام جهاني تهران و المپيك هم اين اشتباه را مرتكب شده بود وگرنه معصومي سرتر از حريف گرجستاني اش بود. حتي خود فردين معصومي خودش را به خاطر اين اشتباه نخواهد بخشيد و مي دانيم كه خود او هم خيلي به خاطر اين مسئله اذيت مي شود.
¤ هنوز سه سهميه نگرفته ايم و بايد برنامه ريزي خيلي دقيقي داشته باشيم تا با كمترين ضريب اشتباه پيش رويم، كار ما براي المپيك خيلي سخت است. از بهمن ماه مسابقات متعددي پيش رو داريم، ضمن اين كه نمي خواهيم آينده را از دست بدهيم.
¤ بايد نشستي با مسئولان فدراسيون داشته باشيم و طوري برنامه ريزي كنيم تا به كشتي گيران فشار بيش از حد وارد نشود. اواخر مهرماه و دو هفته بعد از رقابت هاي كشوري بهترين زمان براي شروع ليگ است. البته منافع ملي ارحج بر هر چيزي است. تيم ها بايد طوري يارگيري كنند كه فشار بيش از حد به كشتي گيران نياورند. ما نيز بايد با باشگاه ها تعامل داشته باشيم.

 



پايان همكاري ماتيچ و فدراسيون بسكتبال مشحون: وقتي ادعا زياد مي شود بايد منتظر فاجعه بود

مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال ناكامي تيم ملي از صعود به مرحله نيمه نهايي و دفاع از عنوان قهرماني اش را بزرگترين فاجعه براي اين رشته خواند و گفت: وقتي ادعاها زياد مي شود و غرور همه را مي گيرد بايد منتظر چنين فاجعه هايي هم بود.
محمدرضا مشحون با تأكيد بر اينكه قويترين تيم تاريخ بسكتبال ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا شركت كرد، اظهار داشت: واقعاً ايران از همه تيم ها قويتر بود اما به مرحله نيمه نهايي هم نرسيد. شكي نيست كه غرور بيش از حد بازيكنان آنها را در جريان بازي با اردن اذيت كرد و باعث شد شكست بخورند. مشحون با يادآوري ديدار تيم هاي ايران و اردن در جريان مسابقات غرب آسيا گفت: دو ماه پيش در دهوك عراق همين تيم اردن را در شرايطي كه بدون ارسلان، آفاق و حدادي بوديم، شكست داديم. اما اينجا بازيكنان نه از همه توان خود استفاده كردند و نه حريف شان را تحويل گرفتند چون با غرور بازي مي كردند.
وي به برخي مصاحبه هايي كه پيش از ديدار با اردن و در جريان رقابت هاي قهرماني آسيا انجام شده بود اشاره كرد و اظهار داشت: بعد از چند بازي مصاحبه كردند كه ما در هر بازي اين تعداد گل زديم و در مجموع دو بازي هم 300 گل زديم. نتيجه اين مصاحبه ها همين مي شود كه كامراني، حدادي و داوودي 6 پنالتي پشت سر هم در ديدار با اردن را خراب كنند.
مشحون تصريح كرد: در هر صورت باختي كه مقابل اردن متحمل شديم، دشمن شاد كن شد. خيلي ها كه دنبال فرصتي براي تخريب ما بودند حالا موقعيت لازم را براي خود مهيا مي بينند و مغرضانه حرف مي زنند.
وي در پاسخ به اين كه «با همه اينها در مورد ادامه همكاري با سرمربي تيم ملي چه تصميمي گرفته مي شود»؟ گفت: به هر حال قرارداد ماتيچ با فدراسيون بسكتبال تا پايان همين مسابقات بود. در مورد اينكه اين قرارداد تمديد شود يا نه من به تنهايي تصميم نمي گيرم. شايد اصلاً او نخواهد همكاري اش را با بسكتبال ايران ادامه دهد و شايد هم ما نخواهيم. در هر صورت فدراسيون در اين زمينه تصميم گيرنده است.

 



چين با قهرماني در آسيا مستقيم به المپيك رفت ايران در رده پنجم قرار گرفت

بيست و ششمين دوره مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا با پيروزي تيم ملي چين مقابل اردن و قهرماني اين تيم به پايان رسيد.
ديدار نهايي بيست و ششمين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني مردان آسيا ديروز در ووهان برگزار شد كه طي آن تيم ملي چين در مصاف با اردن تنها با يك اختلاف امتياز و با نتيجه 70 بر 69 به پيروزي دست يافت. بدين ترتيب نايب قهرمان دوره گذشته با اين پيروزي جواز حضور مستقيم در المپيك لندن را كسب كرد و اردن و كره جنوبي بايد در تورنمنت انتخابي فيبا در سال آينده شركت كنند.در ديدار تعيين كننده براي كسب رده پنجم مسابقات، تيم ملي ايران موفق شد لبنان رابا نتيجه 87بر65 از پيش رو بردارد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ شانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني بزرگسالان مردان آسيا با حمايت بانك رفاه برگزار مي شود. اين بانك علاوه بر حمايت از مسابقات قهرماني بزرگسالان مردان آسيا كه از 30 شهريورماه لغايت 7 مهرماه در سالن دوازده هزار نفري آزادي و با حضور 16 تيم از آسيا و اقيانوسيه برگزار مي شود با برپايي غرفه اي در حاشيه برگزاري اين مسابقات به ارائه خدمات بانكي و معرفي خدمات جديد بانكداري الكترونيك مي پردازد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14