(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 4 مهر 1390- شماره 20032

اختصاص 133 ميليارد تومان براي تهيه سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد
ديروز تهران شاهد ترافيك روان در بزرگراه ها بود
رتبه هاي برتر دانشنامه در هيئت علمي استخدام مي شوند
مدير گروه مبارزه با بيماري هاي مركز بهداشت استان:
عامل بيماري وبا در سيستان و بلوچستان كشورهاي همسايه شرقي هستند
تخريب سنگ قبرهاي ابن بابويه
تجمع اعتراض آميز مردم اليگودرز در مقابل اداره امور آب
پس از 28 روز اعتصاب كارگران متروي اهواز موقتا به كارگاه ها بازگشتند
در منطقه 19 برگزار مي شود ويژه برنامه شب هاي خاطره در هفته دفاع مقدس
دروغ بزرگ براي تخريب مسجد الاقصي
نوسازي اتوبوس هاي برقي پايتخت
پزشكي قانوني خبر داد كاهش 21 درصدي قتل با سلاح سرد
تائيد خبر دستگيري يكي از مديران سابق شهرداري
از 17 مهرماه صورت مي گيرد آغاز ثبت نام جشن ازدواج دانشجويي در دانشگاه هاي كشور
به گفته رئيس شيلات ايران مقابله با صيد قاچاق، ماهواره اي مي شود
رونمايي از تنديس آتش نشان فداكار در حسن آباد
حمله قاچاقچيان به نيروهاي درياباني قشم ناكام ماند



اختصاص 133 ميليارد تومان براي تهيه سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد

مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 133 ميليارد تومان براي تهيه سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد خبر داد.
حميد صرامي افزود: با همكاري استانداران استانها 133 ميليارد تومان براي برش استاني سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد اختصاص داده شده است.
حميد صرامي به ايسنا گفت: پس از ابلاغ اين سند در ارديبهشت ماه سال جاري به دستگاه هاي فرهنگي و پيشگيري در سطوح ملي و استاني، 310 كميته فرهنگي و پيشگيري شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ها به طور جدي در حال تدوين برش استاني اين سند و عملياتي كردن آن هستند.
وي ادامه داد: انتظار مي رود دستگاه ها در سطح ملي با تلاش و جديت بيشتري نسبت به تحقق پروژه هاي مرتبط در سند جامع اقدام كنند تا شاهد وارد شدن ضربه به استراتژي هاي سيستم هوشمند مواد مخدر و روان گردان باشيم.
همچنين به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابلاغ آئين نامه ماده 15 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر با امضاي وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزير بهداشت خبر داد.
مهندس طه طاهري همچنين در خصوص وضعيت مبارزه با مواد مخدر در يكسال گذشته پس از مسئوليت پذيري استانداران و فرمانداران در اين مبارزه افزود: مشاركت استانداران جهشي را در مبارزه با مواد مخدر در همه محورهاي آن ايجاد كرده است و مهم ترين اتفاق اين بود كه دستگاه هاي استاني در اين زمينه به پاسخگويي افتاده و مشاركتشان فعال شده است.

 



ديروز تهران شاهد ترافيك روان در بزرگراه ها بود

رئيس پليس راهور تهران با اعلام اينكه ترافيك صبح ديروز پايتخت ايده آل و غيرقابل انتظار بود گفت: تنها در دو سه بزرگراهي كه هر روز ترافيك دارند با تراكم خودروها روبرو بوديم.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين رحيمي با اشاره به كنترل هوايي ترافيك پايتخت گفت: گشت هاي هوايي پليس سه برابر شده است.
وي ادامه داد: در دو سه هفته اول مهرماه امكان اينكه روز بعد از تصادف كروكي كشيده شود نيز وجود دارد و رانندگان مي توانند به طور توافقي فرداي روز حادثه به مناطق مربوطه مراجعه كرده و كروكي بكشند.
رئيس پليس راهور تهران با تاكيد بر اينكه پليس ملزم نيست براي تصادفاتي كه خسارت پايين تر از 5/1 ميليون تومان دارد كروكي بكشد، گفت: به دليل آنكه برخي از بيمه ها با صاحبان خودرو همكاري نمي كنند و آنها را دچار سرگرداني مي كنند پليس بيشترين همكاري را با شهروندان مي كند.
وي با بيان اينكه افزايش تعداد سرويس مدارس در كاهش بار ترافيكي اول مهرماه تاثيرچشمگيري داشت، گفت: بيش از 14 هزار سرويس مدرسه امروز دانش آموزان را جابجا كردند، همچنين مردم نيز بسيار خوب با پليس همكاري كرده و شاهد كمترين توقف در حاشيه خيابان ها بوديم.
رحيمي با اشاره به اينكه با آغاز فصل مدارس برخورد با خودروهاي دودزا آغاز شده است گفت: برخورد شديد و بدون اغماضي را با خودروهاي دودزاي دولتي و شخصي خواهيم داشت.
استقرار ماموران پليس
در 800 نقطه تهران
رئيس پليس پيشگيري تهران از استقرار ماموران انتظامي در 800 نقطه پايتخت براي برقراري نظم همزمان با بازگشايي مدارس خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي اظهار داشت: همزمان با بازگشايي مدارس تيم هاي ويژه پليس در ميادين و مقابل مدارس مستقر شده و به برقراري نظم و امنيت مي پردازند. امسال نيز همانند گذشته مدارس تهران تحت پوشش قرار گرفته و با استقرار نيرو از بروز برخي ناهنجاري ها جلوگيري مي شود. وي ادامه داد: نيروهاي انتظامي در ميادين و شريانهاي اصلي به كمك ماموران راهور آمده و به تسهيل ترافيك كمك مي كنند.
رئيس پليس پيشگيري تهران تاكيد كرد: در روز نخست بازگشايي مدارس مشكل خاصي به وجود نيامد و دانش آموزان در كلاسهاي خود حاضر شدند.

 



رتبه هاي برتر دانشنامه در هيئت علمي استخدام مي شوند

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به استخدام رتبه هاي برتر دانشنامه در هيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي گفت: رتبه هاي دوم و سوم يكسال به مناطق محروم مي روند و سپس مي توانند عضو هيئت علمي شوند.
دكتر سيدحسن امامي رضوي افزود: رتبه هاي برتر به چند شكل مي توانند به عضويت هيئت علمي در دانشگاه هاي علوم پزشكي درآيند.
وي اضافه كرد: رتبه هاي اول مي توانند عضو هيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي مادر شوند اين افراد به عنوان تعهدات قانوني مي توانند در هيئت علمي اين تعهدات را به انجام برسانند.
امامي رضوي اظهار داشت: رتبه هاي دوم و سوم يكسال به مناطق محروم مي روند و سپس مي توانند عضو هيئت علمي شوند.
معاون درمان وزارت بهداشت يادآور شد: در صورتي كه رتبه هاي برتر در دانشگاه هاي مادر به عضويت هيئت علمي درآيند ظرفيت سهميه هيئت علمي اين دانشگاه ها كم مي شود.
به گزارش مهر، آزمون دانشنامه يكي از بالاترين آزمون هاي كشوري است و پذيرفته شدن در اين آزمون يكي از شرايط ورود به هيئت علمي است افراد پس از كسب ساير شرايط اعلام شده از سوي دانشگاه ها مي توانند تقاضاي عضويت در هيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي را ارائه كنند.

 



مدير گروه مبارزه با بيماري هاي مركز بهداشت استان:
عامل بيماري وبا در سيستان و بلوچستان كشورهاي همسايه شرقي هستند

مدير گروه مبارزه با بيماري هاي مركز بهداشت سيستان و بلوچستان گفت: بيش از 50 درصد از مبتلايان به وبا استان در خارج از مرزها به اين بيماري مبتلا شده اند.
ملك كياني در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: براساس گزارش هاي دريافتي از كارشناسان شبكه هاي بهداشت و درمان استان سيستان و بلوچستان از ابتداي امسال تا 20 شهريور ماه، بيش از 50 درصد از مبتلايان به التور در استان در آنسوي مرزهاي شرقي كشور به اين بيماري مبتلا شده اند.
وي با اشاره به اينكه التور به صورت اپيدمي بخش هاي گسترده اي از خاك پاكستان و افغانستان را فرا گرفته است، گفت: تشديد مراقبت، بيماريابي و پايش در سطوح مراكز بهداشتي و درماني، پيگيري در راستاي تشديد مراقبت هاي مرزي براي جلوگيري از ورود اتباع بيگانه، اعلام آماده باش به تمامي نيروهاي بهداشتي و درماني در شهرستان هاي مرزي و تشكيل تيم هاي واكنش سريع در تمام شهرستان از اقدامات سامانه بهداشت و درمان استان در راستاي پيشگيري از افزايش موارد ابتلا در سيستان و بلوچستان بوده است.
مدير گروه مبارزه با بيماري هاي مركز بهداشت سيستان و بلوچستان اظهار داشت: برقراري نظام مراقبت در مورد جابجايي جمعيت هاي مهاجر بيگانه، موظف كردن كارشناسان شبكه هاي بهداشت و درمان شهرستان هاي استان براي بازآموزي مردم درباره پيشگيري از ابتلا به اين بيماري، نحوه سالم سازي آب، نمونه گيري و كلرزني آب مصرفي و تأكيد بر خودداري از مصرف آب هاي جاري توسط مردم از ديگر اقدامات اين مركز در زمينه پيشگيري از افزايش موارد ابتلا در استان بوده است. بيماري التور يا وبا يك بيماري ميكروبي است كه از طريق مصرف آب يا غذاي آلوده انسان را مبتلا مي سازد.

 



تخريب سنگ قبرهاي ابن بابويه

سنگ قبر بنيانگذار مكتب مينياتور تهران و روزنامه نگار كرماني بر اثر گودبرداري تخريب شد.
به گزارش مهر تخريب سنگ قبرهاي تاريخي اين مجموعه در حالي است كه پيش از اين مسئولان بقعه شيخ صدوق قول داده بودند در طرح توسعه شبستان اين آرامگاه، آسيبي به سنگ قبرهاي تاريخي اين مجموعه وارد نمي شود.
طرح توسعه شبستان بقعه شيخ صدوق در دستور كار مسئولان توليت آرامگاه اين دانشمند بزرگ شيعه در قبرستان اين بابويه قرار گرفته است. در اين طرح قرار است شبستان اين مجموعه از هر طرف به اندازه 20 متر توسعه يابد كه به همين منظور تعدادي از قبور واقع در اين محدوده تخريب شده است.

 



تجمع اعتراض آميز مردم اليگودرز در مقابل اداره امور آب

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
در اعتراض به قطع آب شهر جمع كثيري از مردم اليگودرز در مقابل اداره امور آب و فاضلاب اليگودرز تجمع كردند.
اين عده اظهار داشتند: چند روزي است كه آب لوله كشي شهر حتي 16 ساعت در شبانه روز قطع مي شود و بعضي محله ها نيز به طور كامل از آب آشاميدني محروم شده اند.
در اين تجمع كه عصر روز شنبه دوم مهرماه صورت گرفت، يكي از تجمع كنندگان گفت: با وجود اينكه اليگودرز يكي از مناطق تأمين كننده آب شهرهاي مركزي ايران است، اما دو روز است كه آب شهر قطع شده است.
در پي عدم پاسخگويي تلفن همراه مسئولين شهرستان، عده اي از تجمع كنندگان شكايت خود را به دفتر امام جمعه اليگودرز بردند. حجت الاسلام والمسلمين حقيان ضمن تاكيد بر لزوم رفع مشكل قطعي آب اين شهر علت اصلي آن را كاهش ميزان آب سراب كمندان عنوان كرد و افزود: تاكنون پيگيري هاي فراواني جهت رفع اين معضل شده است و در اين هفته نيز با همكاري مسئولان ذي ربط براي رفع اساسي مشكل مذكور از طريق استان و حتي مركز اقدام خواهد شد.
شايان ذكر است آب آشاميدني شهرهاي اليگودرز و ازنا از سراب كمندان تأمين مي شود اما دو واحد پرورش ماهي نيز از آب اين سراب استفاده مي كنند كه ميزان مصرف آنها دو برابر آب مصرفي شهرهاي اليگودرز و ازنا است كه لازم است مسئولان امور آب لرستان با توجه به ضوابط و شروط اوليه صدور پروانه بهره برداري واحدهاي مذكور نسبت به تعطيلي آنها اقدام و مشكل آب شهرهاي اليگودرز و ازنا را رفع كنند.

 



پس از 28 روز اعتصاب كارگران متروي اهواز موقتا به كارگاه ها بازگشتند

مدير طرح قطار شهري اهواز گفت: با پرداخت بخشي از مطالبات، كارگران قطار شهري اهواز ديروز به كارگاه ها بازگشتند.
به گزارش فارس از اهواز، كارگران قطار شهري اهواز از ششم شهريورماه امسال در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات هفت ماهه خود دست از كار كشيدند و كارگاه هاي متروي اهواز نيز در اين مدت تعطيل بود.
مدير طرح قطار شهري اهواز و پيمانكار اين پروژه ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بخشي از مطالبات كارگران تامين شده و با پرداخت آن كارگران روز گذشته به كارگاه هاي خود بازگشتند.
وي افزود: پرداخت سه ماه از مطالبات كارگران در دستور كار است كه از چهارشنبه آغاز شده و تا يكشنبه ادامه داشت.
محسني ادامه داد: براي آغاز به كار پروژه قطار شهري اهواز حدود شش ميليارد تومان اعتبار نياز بود كه سه ميليارد و 800 ميليون تومان به حقوق كاركنان اختصاص دارد.
وي خسارت تعطيلي كارگاه هاي قطار شهري را در مدت اعتصاب كارگران حداقل يك ميليارد و 200 ميليون تومان اعلام كرد.
كارگران قطار شهري اهواز كه از ششم شهريورماه در اعتصاب بودند، اعلام كردند تا پرداخت حداقل چهار ماه از مطالبات خود حاضر به بازگشت نيستند اما تحقق بخشي از خواسته آن ها حدود يك ماه طول كشيد.
مشكل مطالبات معوقه كارگران به اختلاف ميان كارفرماي پروژه قطار شهري اهواز (سازمان قطار شهري اهواز) و پيمانكار (شركت كيسون) بازمي گردد.
پيمانكار از عدم ا ختصاص اعتبار ناراضي است و مشكلات مالي را عامل اصلي عنوان مي كند و سازمان قطار شهري نيز بدهي به پيمانكار را كاملا رد و پيمانكار را متهم مي كند كه اعتبارات را صرف خريد ماشين آلات كرده و حقوق كارگران را پرداخت نمي كند.

 



در منطقه 19 برگزار مي شود ويژه برنامه شب هاي خاطره در هفته دفاع مقدس

معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 19 از برگزاري ويژه برنامه شبهاي خاطره هفته دفاع مقدس در سراهاي محله و مساجد اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19، علي اكبرزاده گفت: برنامه شبهاي خاطره در طول هفته دفاع مقدس هر شب در يكي از سراهاي محله و مساجد اين منطقه، برگزار خواهد شد و رزمندگان به مرور خاطرات دوران جنگ و بازگويي آن براي نسل سوم خواهند پرداخت.
وي افزود: از ديگر برنامه هاي هفته دفاع مقدس ديدار مديران شهري با خانواده معظم شهداي 8 سال دفاع مقدس و تجديد ديدار با آن ها خواهد بود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه به برگزاري يادواره شهداي دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: با همكاري معاونت اجتماعي و حوزه مقاومت بسيج منطقه يادواره شهداي 8 سال دفاع مقدس هفتم مهر در سالن شهيد كافي با حضور رزمندگان و ايثارگرا ن منطقه برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: با مذاكرات انجام شده و هماهنگي هاي به عمل آمده با آموزش و پرورش منطقه در طول هفته دفاع مقدس چندين نفر از رزمندگان اين دوران با حضور در دبيرستان هاي دخترانه و پسرانه به بيان خاطرات دوران جنگ و حماسه خواهند پرداخت و به سوالات دانش آموزان در اين خصوص پاسخ خواهند داد.
اكبرزاده همچنين در اين ايام از غبارروبي مزار شهدا با همكاري كاركنان و بسيج منطقه خبر داد.

 



دروغ بزرگ براي تخريب مسجد الاقصي

پژوهشگران مصري تاكيد كردند ادعاي رژيم صهيونيستي در زمينه وجود هيكل سليمان در سطح زيرين مسجد الاقصي، تنها دروغي در جهت تخريب اين مكان مقدس و ضربه زدن به تاريخ فلسطين است.
به گزارش مهر، به نقل از الاهرام مصر، پژوهشگران برجسته مصري در موسسه تحقيقاتي و باستان شناسي قاهره در اين باره اعلام كردند: بررسيهاي تاريخي نشان مي دهد هيكل سليمان يكي از تدابير صهيونيستها براي تخريب مسجدالاقصي بوده است.
دكتر «عبدالرحيم ريحان» مدير كل اين موسسه پژوهشي كه وظيفه نظارت بر اين تحقيقات را برعهده داشته در مقاله اي تاكيد مي كند:تمام تلاشهاي باستان شناسان صهيونيست براي كشف هيكل سليمان از زمان اشغال فلسطين توسط نظاميان انگليسي تاكنون به شكست منجر شده است و اين مسئله به دستاويزي براي صهيونيستها در جهت تخريب مسجد الاقصي تبديل شده است.
«مائير بن داو» از باستان شناسان برجسته اسرائيلي دراين باره مي گويد: چيزي به عنوان هيكل سليمان در سطح زيرين مسجدالاقصي وجود ندارد، مسلمانان زماني كه به اين منطقه آمدند هيچ اثري از هيكل سليمان در آن نبود و مسجدالاقصي را در همين مكان بنا كردند.
از سوي ديگر، گزارش كميته حقيقت ياب سازمان ملل متحد در سال 1929 به طور قطعي تاكيد كرد كه «ديوار براق» جزء جدايي ناپذير مسجد الاقصي است و آن گونه كه صهيونيستها ادعا مي كنند به هيكل سليمان مرتبط نيست.گفتني است، هيكل سليمان يا همان معبد سليمان اولين معبد باستاني يهود بوده كه ادعا شده در زير مسجدالاقصي بنا شده است. اين در حالي است كه در كاوشهاي انجام شده هنوز اثري از اين معبد به دست نيامده است و عده اي نيز منكر وجود تاريخي اين معبد در اورشليم هستند.

 



نوسازي اتوبوس هاي برقي پايتخت

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران از برنامه ريزي براي نوسازي ناوگان اتوبوسراني برقي پايتخت خبر داد.
به گزارش ايسنا پيمان سنندجي افزود: فعلاً برنامه اي براي توسعه خطوط اتوبوس برقي در دستور كار قرار ندارد.
وي با بيان اينكه اتوبوس برقي به عنوان يك مد حمل و نقلي پاك همواره مدنظر شهرداري تهران قرار دارد، تأكيد كرد: شهرداري تهران برنامه اي براي جمع آوري خطوط اتوبوس برقي ندارد.
به گفته سنندجي اتوبوس برقي جزو كم هزينه ترين و كم استهلاك ترين وسايل نقليه عمومي هستند كه علاوه بر دارا بودن بالاترين ميزان برداشت مسافر، كمترين آسيب رساني به محيط زيست را دارند.
وي در عين حال، بر ضرورت اصلاح سيستم موجود خطوط اتوبوس برقي اشاره و اظهار كرد: هم اكنون حدود 18 سال از عمر اتوبوس هاي برقي تهران مي گذرد و نوسازي ناوگان خطوط اتوبوسراني برقي امري ضروري است.

 



پزشكي قانوني خبر داد كاهش 21 درصدي قتل با سلاح سرد

معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني از كاهش 21 درصدي آمار قتل با سلاح سرد خبر داد.
دكتر عبدالرزاق برزگر گفت: آمار قتل هاي ناشي از سلاح سرد از 401 مورد در 4 ماهه سال گذشته با 21 درصد كاهش به 317 نفر در چهار ماه نخست امسال رسيد كه 265 نفر از اين آمار مرد و 52 نفر زن بوده اند.
وي با بيان اينكه پرونده هاي ارجاعي به سازمان پزشكي قانوني با موضوع نزاع چهار ماهه اول امسال 232 هزار و 26 نفر بوده است گفت: اين آمار نسبت به 236 هزار و 401 موردي كه در زمان مشابه سال گذشته روي داده است، دو درصد كاهش را نشان مي دهد.
وي در تشريح دلايل كاهش آمار قتل هاي ناشي از سلاح سرد گفت: به نظر مي رسد عزم جدي قوه قضائيه در برخورد با اين گونه موارد و رسيدگي خارج از نوبت پرونده ها، كاهش زمان رسيدگي به اين نوع پرونده ها، قاطعيت در صدور احكام و اجراي حكم در ملا عام، برنامه هاي نيروي انتظامي در برخورد با اراذل و اوباش و همچنين حساسيت خوب رسانه ها در اين خصوص و ارائه آموزش ها، هشدارهاي مناسبي بوده اند كه نتيجه آن در كاهش آمار موارد مرگ ناشي از سلاح سرد ديده مي شود.
برزگر در مورد علل وقوع نزاع تأكيد كرد: درباره انگيزه هاي قبلي از ارتكاب به اين جرائم اگر چه آمار دقيقي موجود نيست اما براساس شواهد بخش عمده اي از نزاع ها بدون برنامه ريزي قبلي و به دنبال عصبانيت ناگهاني و بدون توجه به عوارض و عواقب آن صورت مي گيرد. بنابراين به نظر مي رسد با اطلاع رساني مناسب تر و افزايش حساسيت ها، كسب مهارت كنترل خشم و توجه به آموزه هاي ديني و فرهنگي تا حد زيادي بتوان از وقوع اين حوادث كه بعضاً با عوارض جبران ناپذيري براي افراد همراه است، جلوگيري كرد.
معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني با ضروري دانستن تداوم كاهش قتل هاي ناشي از سلاح سرد گفت: به نظر مي رسد تداوم اين امر مستلزم تصويب قوانين بازدارنده درباره حمل و فروش سلاح سرد و ادامه اقدامات مناسبي است كه از سوي مراجع قضائي و انتظامي در حال انجام است.

 



تائيد خبر دستگيري يكي از مديران سابق شهرداري

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تأييد خبر دستگيري يكي از مديران سابق اين معاونت گفت: دستگيري اين مسئول سابق شهرداري مربوط به مسئوليت وي خارج از شهرداري است.
سيدجعفر تشكري هاشمي در حاشيه برنامه ستاد استقبال از مهر با تاييد خبر دستگيري يكي از مسئولان سابق معاونت حمل و نقل ترافيك گفت: پرونده اين مدير مربوط به قبل از حضور در شهرداري است.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه سالها از حضور اين مدير در پست هاي خارج از شهرداري مي گذرد به مهر گفت:اين موضوع را بايد از مراجع قضائي پرسيد كه چرا با تأخير به اين پرونده رسيدگي كرده اند اما موضوع پرونده اين مدير مربوط به مسئوليت هاي شهرداري نمي شود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: جابجايي اين مدير و دستگيري وي دو موضوع جداگانه است. وي ماه ها قبل تقاضاي جابجايي از مسئوليتش را داشت.

 



از 17 مهرماه صورت مي گيرد آغاز ثبت نام جشن ازدواج دانشجويي در دانشگاه هاي كشور

دفتر مركزي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري از آغاز ثبت نام ازدواج دانشجويي از 17 مهرماه خبر داد.
براساس اعلام ستاد مركزي ازدواج دانشجويي دفتر مركزي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها ثبت نام پانزدهمين دوره جشن هاي ازدواج دانشجويي همزمان با سالروز ميلاد امام رضا(ع) روز 17 مهرماه سال 90 آغاز مي شود.
به گزارش فارس به نقل از مأوا، ثبت نام از دانشجويان متاهل جهت شركت در مراسم جشن ازدواج دانشجويي به مدت يكماه به طول مي انجامد.
دانشجويان متقاضي مي توانند مراحل ثبت نام خود را از طريق سايت wwwnahadiustir انجام دهند.

 



به گفته رئيس شيلات ايران مقابله با صيد قاچاق، ماهواره اي مي شود

رئيس شيلات ايران گفت: با دانش جديد و سيستم ماهواره اي براي همه شناورها و دريا برنامه داريم و مبارزه با صيد ترال و قاچاق درصدر برنامه هاي شيلات قرار دارد.
غلامرضا رازقي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به كاهش آبزيان در دريا اظهار داشت: صيادان در دريا نگران صيد قاچاق و ترال هستند كه يكي از موارد مهم برنامه شيلات حفاظت از درياست كه برنامه ريزي شده در سال جاري برخورد شديدي با كساني كه قصد صيد بي رويه و آسيب رساندن به دريا را دارند، صورت گيرد.
وي خاطرنشان كرد: براي مقابله با مخربان دريا در حال بررسي سيستم راداري هستيم ضمن اينكه برخورد با متخلفان تغيير كرده و با دانش جديد و سيستم ماهواره اي براي همه شناورها و دريا برنامه داريم و مبارزه با صيد ترال و قاچاق در صدر برنامه هاي شيلات قرار دارد.
رازقي گفت: وزارت جهاد كشاورزي و شيلات براي ياري صيادان و ترويج صيد آمادگي كامل دارند و اميدواريم رشد خوبي در اين زمينه داشته باشيم.
وي با اشاره به قابليت زياد اقيانوس ها و آب هاي دور و آزاد گفت: در دريا گونه هاي مختلف ماهي وجود دارد و علاوه بر ساحل دريا روي آب هاي آزاد و مشترك برنامه داريم و حال كه پرورش ماهي و ميگو در قفس و استان هاي شمالي آغاز شده، انتظار است در استان هاي جنوبي نيز كه اقليم و شرايط دريا امكان پذير است اين نوع پرورش آبزي گسترش داده شود.

 



رونمايي از تنديس آتش نشان فداكار در حسن آباد

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از رونمايي تنديس آتش نشان شجاع در ميدان حسن آباد در روز 7 مهر خبر داد.
سيدرضا خوش زاد در هفته آتش نشان با بيان اينكه در روز آتش نشان از تنديس آتش نشان فداكار در ميدان حسن آباد پرده برداري خواهد شد، گفت: اين تنديس سمبل ايثار، فداكاري و تلاش آتش نشانان است.
وي همچنين با اشاره به برگزاري مراسم تجليل از آتش نشانان شجاع گفت: در گردهمايي يكهزار و 600 نفر از آتش نشانان و خانواده هاي آنان، نشان شجاعت به هفت آتش نشان شجاع اهدا خواهد شد.
به گفته وي نشان شجاعت به اعضاي خانواده يك آتش نشان شهيد و خانواده جانباز اهدا مي شود.
خوش زاد درباره نامگذاري هفته آتش نشان به ايسنا گفت: روز اول به نام «تجليل از پيشكسوتان آتش نشان»، روز دوم «آتش نشانان و ايمني» نام گرفته كه بر اين اساس و در اين روز به صورت نمادين آتش نشانان نسبت به ايمن سازي هفت مسجد، هفت حسينيه، هفت مدرسه و هفت مجتمع مركزي در جنوب تهران اقدام مي كنند.
وي با بيان اينكه سازمان آتش نشاني آمادگي دارد كه ساختمان هاي شهر را به صورت رايگان به كپسول اطفاء حريق مجهز كند، گفت: اين سازمان آمادگي آن را دارد كه آموزش هاي لازم براي مقابله و مديريت حوادث به شهروندان ارائه دهد.وي همچنين در مورد وضعيت ايمني بازار با بيان اينكه براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته 600 سرا، پاساژ و مجتمع تجاري در بازار تهران به كپسول اطفاء حريق مجهز مي شوند، گفت: اين مراكز تجاري متناسب با گستردگي كپسول اطفاء حريق دريافت مي كنند.

 



حمله قاچاقچيان به نيروهاي درياباني قشم ناكام ماند

قشم - خبرنگار كيهان:
نيروهاي درياباني قشم روز گذشته حين گشت زني در آب هاي نيلگون خليج فارس، با يك فروند قايق موتوري روبرو شدند كه پس از عمليات تعقيب، قايق حامل بار قاچاق متوقف شد.
فرمانده پايگاه درياباني شهرستان قشم در نشست اختصاصي به خبرنگار كيهان گفت: حين انتقال قايق حامل بار قاچاق به پاركينگ درياباني قشم، تعدادي قايق موتوري همراه با چندين سرنشين براي جلوگيري از وقوع اين امر حمله ور شدند كه با عكس العمل نيروهاي درياباني، مهاجمان عقب نشيني كردند.
سرهنگ عبدالله لشكري افزود:در اين عمليات و يك عمليات قبل از آن بيش از 2 ميليون و يكصدنخ (210 كارتن) سيگار قاچاق و يكهزار و نهصد و هشت ثوب البسه (انواع پوشاك) و هشت هزار و سيصدوبيست متر پارچه (260 طاقه) جمعا به ارزش بيش از سه ميليارد ريال كشف و تحويل مقامات قضايي داده شد كه در اين بين ناخداي قايق قاچاق نيز دستگير شد.
وي تصريح كرد: در راستاي مبارزه با قاچاق نيروهاي درياباني قشم مبلغ 40 ميليون ريال رشوه را رد كردند و در اين رابطه پنج قاچاقچي به همراه وجه نقد در قالب 80 برگ تراول چك 50 هزار توماني بانك ملي تحويل مقامات قضايي شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14