(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 مهر 1390- شماره 20053

نصب پلاكارد، از كدام بودجه و با كدام منطق؟
برپايي نمايشگاه صنايع دستي كشور در اراك
راهيابي عكس هاي هنرمند گنابادي به جشنواره بين المللي صربستان
درخشش 2 نوجوان كلاله اي در جشنواره ادبيات كودكان
كلاهبرداري قانوني!
18 هزار دانش آموز استان مركزي از مناطق جنگي دفاع مقدس ديدن مي كنند
سالن هاي نمايش البرز پاسخگوي نياز مخاطبان نيست
اختصاص 6ميليارد ريال اعتبار براي ساخت سينما فرهنگ ساري
يك هزار خانه تاريخي اصفهان در حال نابودي است
كسب مدال طلاي المپياد دانش آموزي نانو توسط نوجوان سبزواري
آغاز هفتمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان
امامزاده: 25 كتابخانه سيار در مازندران فعال است
استاندار: مديران گلستان بايد نگاه ويژه اي به توليد داشته باشند
آغاز كوچ پاييزه عشاير استان اردبيل
راه اندازي 2 دانشكده جديد در اسدآباد



يادداشت خبرنگار
نصب پلاكارد، از كدام بودجه و با كدام منطق؟

روز چهار شنبه20/7/90 استاندار لرستان براي بازديد از پروژه هاي شهرستان پلدختر به اين شهرستان سفر كرد.
حبيب الله دهمرده با آمدنش به لرستان باعث رونق و شتاب كارهاي زير بنايي و توسعه استان لرستان شده طوري كه اين قطار نسبت به گذشته سرعت بيشتري گرفته است. لمس كردن پروژه ها و آشنايي با نقاط ضعف و قوت آنها، ديدار با مردم، اكتفا نكردن به گزارشهاي مسئولان از جمله خصوصيات سفرهاي خوب استاندار محترم لرستان به شهرستان هاي استان مي باشد.
اما نكته اي كه ما را به نوشتن اين چند سطر وادار كرد؛ نصب ده ها پلاكارد خير مقدم به استاندار در سطح خيابان هاي شهرستان پلدختر بود، كه شايد هزينه اين خيرمقدم ها مبلغي بالغ بر يك ميليون تومان مي باشد و اگر حداقل استاندار سالي سه مرتبه براي بازديد به اين شهر سفر كنند، يعني سه ميليون تومان؟! حال اين مبلغ به جز سفر به شهرستان هاي استان مي باشد و اگر هزينه پلاكاردهاي آنها را نيز حساب كنيم؛ يعني سالي حدود 20الي 30ميليون تومان؟!
چه خوب است جناب استاندار به ادارات اين شهرستان ها كتبا دستور دهند از نصب هرگونه پلاكارد و بنر و هرگونه تجملات اضافي ديگر براي خيرمقدم به وي خودداري كنند و با اين كار جلوي اين همه هزينه را كه از جيب مردم پرداخت مي شود ، بگيرند. قطعاً هر نوع اقدامي در اين زمينه باعث رضايت مندي خداوند متعال و مردم به عنوان صاحبان اصلي اين هزينه ها خواهد شد.
پلدختر- خبرنگاركيهان

 



برپايي نمايشگاه صنايع دستي كشور در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
نهمين نمايشگاه صنايع دستي ملي كشور با حضور 31 استان در محل نمايشگاه هاي بين المللي غرب كشور در اراك برگزار شد.
در مراسم افتتاح اين نمايشگاه معاون صنايع دستي كشور گفت: در كشور سه ميليون هنرمند صنايع دستي فعال هستند كه حدود 40 هزار پرونده تهيه شده است كه در اين حوزه 22 هزار نفر از هنرمندان توانسته اند تا به امروز بيمه شوند.
فراهاني مديركل صنايع دستي، ميراث فرهنگي و گردشگري استان مركزي هم گفت: حدود 400 هنرمند صنايع دستي از 31 استان در 210 غرفه نمايشگاهي آثار هنري خود را به نمايش گذاشته اند. و از 250 رشته صنايع دستي فعال در كشور، 150 رشته در اين نمايشگاه گرد آمده اند.

 



راهيابي عكس هاي هنرمند گنابادي به جشنواره بين المللي صربستان

گناباد- خبرنگار كيهان:
سرپرست دفتر انجمن سينماي جوان گناباد از راهيابي 2قطعه عكس از عكاس گنابادي به جشنواره بين المللي صربستان خبر داد.
محمد برادران گفت: علي اكبر محمدزاده عكاس گنابادي از سال 1388 فعاليت هنري خود را در زمينه عكس در انجمن سينماي جوان گناباد آغاز كرده و تاكنون در جشنواره هاي مختلف حضور داشته است.
وي گفت: عكس هاي اين هنرمند از بين هزار و 810 قطعه عكس از 742 عكاس 62 كشور جهان به بخش مسابقه اين جشنواره راه يافته است.

 



درخشش 2 نوجوان كلاله اي در جشنواره ادبيات كودكان

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
دو نوجوان كلاله اي در بخش شعر نوجوان ششمين جشنواره كشوري ادبيات كودك و نوجوان، رتبه هاي اول و سوم را كسب كردند.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كلاله با بيان اين مطلب افزود: اين جشنواره كشوري كه در شهركرد برگزار شد، در بخش شعر نوجوان، «طاها ارجوني» با كسب رتبه اول، تنديس جشنواره، لوح تقدير، جوايز 3 ميليون ريالي و هزينه سفر و اقامت در استان چهار محال و بختياري را به خود اختصاص داد.
زينب سنجولي گفت: «فاطمه السادات سجادي» نيز در بخش مذكور با كسب رتبه سوم، لوح تقدير جشنواره، جايزه 2 ميليون ريالي و هزينه سفر و اقامت در استان چهار محال و بختياري را از آن خود كرد.
اين دو نوجوان عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شهرستان كلاله هستند.

 



كلاهبرداري قانوني!

سال گذشته قصد خريد يك دستگاه خودروي سنگين را داشتم. به دليل تنگدستي، يكي از اقوام گفت كه مي تواند تسهيلاتي را از طريق موسسه اعتباري «ميزان» واقع در شهرستان نيشابور برايم دريافت كند. او گفت بايد در قبال دريافت اين تسهيلات سند منزلم را به عنوان وثيقه در اختيار اين موسسه قرار دهم. مراحل اوليه دريافت تسهيلات آغاز شد و دو تن از كارشناسان اين موسسه با رويت منزل اعلام كردند قيمت كارشناسي 140 ميليون تومان است و مي توانم يكصد ميليون تومان وام بگيرم.
پس از 6ماه يعني اسفندماه سال 89 با حضور در دفترخانه اسناد رسمي شماره 6 نيشابور قرارداد دريافت اين تسهيلات امضا شد. با توجه به اينكه اينجانب، حسابي در موسسه اعتباري ميزان نداشتم و بايد براي دريافت وام، حسابي افتتاح مي كردم، يك فقره چك طلايي سپه فرد ديگري به مبلغ 88 ميليون تومان تحويلم شد.
پس از مراجعه به بانك متوجه شدم پولي در حساب نيست. با توجه به اين موضوع چك را برگشت زدم و متوجه شدم كلاه بزرگي سرم رفته است. شكايتي در دادگستري نيشابور تنظيم و پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد.
لازم به توضيح است زماني كه قرارداد دريافت تسهيلات در دفترخانه امضا شد سند منزل را از من گرفتند و در حال حاضر نمي دانم سند نزد مسئول دفترخانه است يا موسسه اعتباري؟!
براي پيگيري موضوع هنگامي كه به بازپرس شعبه يك دادگستري شهرستان نيشابور مراجعه كردم، بازپرس در جواب گفت: در حال حاضر مالي از شما برده نشده تا ما به پرونده رسيدگي كنيم ولي پرونده مفتوح است تا زماني كه شما نتوانيد تسهيلات موردنظر را دريافت كنيد كه در آن صورت به موضوع شكايت رسيدگي خواهد شد. در ادامه تحقيقات متوجه شدم اساسا پرداخت تسهيلاتي در كار نبوده، بلكه عده اي كلاهبردار با سودجويي و فريب دادن مردم قصد دريافت پول هاي ميلياردي با استفاده از اسناد ملكي مردم را دارند.
از سوي ديگر با توجه به اسناد موجود مشخص گرديد، اين فرد قصد دريافت وامي به مبلغ 3ميليارد تومان از تعاوني اعتباري ميزان، شعبه نيشابور داشته و در تاريخ 23/12/89 موفق به دريافت آن شده است و با توجه به اينكه نوع وام مشاركت مدني بازرگاني و خدمات است، سررسيد آن 10/12/1390 است و بازپرس مربوطه نيز به همين دليل اعلام كرده در حال حاضر مالي از شما برده نشده است. ولي اينجانب بايد صبر كنم تا در زمان سررسيد قسط، خانه خود را بابت اين وام از دست بدهم، چون شواهد نشان مي دهد اين افراد در زمان مقرر بدهي خود به تعاوني اعتباري ميزان را پرداخت نخواهند كرد.
توحيد قهاري- فريدونكنار

 



18 هزار دانش آموز استان مركزي از مناطق جنگي دفاع مقدس ديدن مي كنند

اراك- خبرنگار كيهان:
18 هزار و 300 دانش آموز مقطع دوم دبيرستان استان مركزي در قالب كاروان هاي راهيان دانش آموزي به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس اعزام مي شوند.
مديركل آموزش و پرورش استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: در ماه هاي آبان و آذر دانش آموزان پسر و اواخر دي ماه دانش آموزان دختر اين استان به مناطق عملياتي جنوب اعزام مي شوند.
كريم زاده افزود: مدت اردوها سه روز است و اين اعزام ها، يك نوع آموزش تجمعي و تكميلي براي دروس آموزش دفاعي دانش آموزان محسوب مي شود.
سرتيپ ابوحمزه فرمانده سپاه روح الله در اين نشست با اشاره به شهادت 950 دانش آموز استان مركزي در دوران دفاع مقدس، اعزام اردوهاي راهيان نور را زمينه ساز آشنايي دانش آموزان با رشادت هاي رزمندگان اعلام كرد.

 



سالن هاي نمايش البرز پاسخگوي نياز مخاطبان نيست

كرج- خبرنگار كيهان:
تعداد سالن ها و صندلي هاي ويژه هنرهاي نمايشي در استان البرز نسبت به تعداد علاقمندان اين حوزه بسيار محدود و پايين تر از شاخص هاي استاندارد كشوري است.
ابراهيم گله دارزاده معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز در اين خصوص گفت: سالن هاي نمايش استان البرز پاسخگوي نياز كنوني جمعيت هنردوست استان نيست و بين جمعيت و صندلي هاي سالن هاي نمايش تعادل وجود ندارد.
وي افزود: با توجه به برگزاري جشنواره تئاتر استاني البرز پيش بيني مي شود در روزهاي اجراي نمايش جمعيتي دو برابر ظرفيت موجود در سالن هاي نمايش حضور يابند كه با جانمايي صندلي در سالن ها تلاش شده اين مشكل تا حدي رفع شود. وي از برگزاري جشنواره تئاتر استاني البرز خبر داد و بيان كرد: در اين جشنواره 12 اثر نمايشي در بخش صحنه اي، از هنرمندان استاني و شهرستاني البرز وجود دارد كه در ميان اثرهاي پذيرفته شده در بخش صحنه اي 8 اثر از هنرمندان كرج، 2 اثر از هشتگرد و يك اثر از فرديس وجود دارد.
گله دار زاده تصريح كرد: همزمان با اجراي جشنواره 4 نمايش خياباني از هنرمندان نظرآباد و هشتگرد اجرا خواهد شد.

 



اختصاص 6ميليارد ريال اعتبار براي ساخت سينما فرهنگ ساري

ساري-خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: شش ميليارد ريال براي ساخت سينما فرهنگ ساري اختصاص خواهد يافت.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي درساري افزود: سينما فرهنگ ساري، اولين سينماي چهارسالنه درشمال كشور محسوب مي شود كه به طور همزمان مي تواند چهار فيلم را اكران كند.
وي گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در راستاي فعاليت هاي ذاتي خود درحوزه سينما تاكنون نسبت به تامين اعتبارات بازسازي سينماهاي سپهرسازي، جهان نماي چالوس، آزادي و انقلاب بابل وشقايق بابلسر اقدام كرده است.
ابراهيمي افزود: كيفي سازي سالنهاي سينما و جذب اعتبارات ملي و استاني براي بازسازي سينماها همواره مورد توجه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران قرار دارد زيرا معتقديم سالن مناسب و مطلوب افزايش تعداد مخاطبان را درپي خواهد داشت.
وي با اشاره به ويژگي هاي گردشگري استان افزود: درسالهاي گذشته شاهد تعطيلي برخي سينماها در مازندران بوديم كه بازگشت اين سالن ها به چرخه اكران حمايت و همراهي مديران استان وشهرداري ها و شوراي اسلامي شهرها را طلب مي كند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درصورت تامين زمين مناسب از احداث پرديس هاي سينمايي حمايت مي كند.

 



يك هزار خانه تاريخي اصفهان در حال نابودي است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهردار اصفهان گفت: تفاهم نامه شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي اصفهان براي مرمت و بهسازي بافت هاي فرسوده و نجات هزارخانه تاريخي اين شهر تاكنون فقط بر روي كاغذ مانده است.
سيدمرتضي سقاييان نژاد با اشاره به اين كه در حال حاضر يك هزار خانه تاريخي به ثبت رسمي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري رسيده است، گفت: حدود 2سال پيش تفاهم نامه اي بين شهرداري و سازمان ميراث فرهنگي براي مرمت و بهسازي بافت هاي فرسوده منعقد شد كه در اين تفاهم نامه حريم محدوده تاريخي در سه درجه براي ارتفاع سازي تا 12متر در نظر گرفته شده است كه اگر اين مهم عملياتي مي شد امتيازات و جاذبه هايي در اين محدوده فراهم مي شد كه متأسفانه در طي اين مدت اين تفاهم نامه پيگيري نشده و فقط روي كاغذ مانده است.
شهردار اصفهان اظهار داشت: اگر تفاهم نامه مربوطه اجرايي شود يك هزار خانه تاريخي نجات پيدا مي كنند.
سقائيان نژاد به 12هزار خانه تاريخي در اصفهان و بلاتكليفي مردم در اين خصوص اشاره و اضافه كرد: لازم است سازمان ميراث فرهنگي و شركت عمران و مسكن سازان تعهدات خود را در اين زمينه عملياتي كنند تا مالكان اين خانه ها از سردرگمي رها شوند.
وي از اختصاص 100ميليارد ريال براي احياي ابنيه تاريخي و ميراثي از سوي شهرداري اصفهان خبرداد و اعلام كرد: اين شهرداري بيش از هزار ميليارد تومان براي پروژه احياي ميدان امام علي(ع)، بدنه سازي شرق چهارباغ و نوسازي بافت فرسوده همت آباد تخصيص داده است.
وي از اجراي 33طرح در بافت تاريخي شهر اصفهان خبرداد.

 



كسب مدال طلاي المپياد دانش آموزي نانو توسط نوجوان سبزواري

سبزوار - خبرنگار كيهان:
مسعود عبدلي دانش آموز سبزواري موفق به كسب مقام اول و مدال طلاي دومين المپياد دانش آموزي نانو شد.
معاون مديركل مدير آموزش و پرورش سبزوار با اعلام اين خبر افزود: اين المپياد با شركت بيش از 400 هزار دانش آموز از سراسر كشور توسط باشگاه نانو و ستاد توسعه نانو طي دو مرحله برگزار شد.
مهندس راه چمني با اشاره به تشريح مناسبت هاي مديريت آموزش و پرورش شهرستان در زمينه نانو افزود: برگزاري چهارمين همايش آشنايي دانش آموزان شهرستان با علوم نوين و نانو تكنولوژي و دعوت از كارشناسان ستاد توسعه نانو جهت حضور و برگزاري كارگاه هاي آموزش نانو از جمله فعاليتهاي پژوهش سراسري دانش آموزي اسرار اين شهرستان در سال تحصيلي 90-89 كه زمينه موفقيت و افتخار اين دانش آموز سبزواري را فراهم نمود.

 



آغاز هفتمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
هفتمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان با حضور پيشكسوتان و هنرمندان تئاتر سراسر كشور در كاشان آغاز شد.
رئيس ستاد جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان در مراسم افتتاحيه اين جشنواره گفت: برگزاري اين جشنواره زمينه اي براي ارتقاء سطح كيفي هنر تئاتر و ايجاد زمينه رقابت سالم بين هنرمندان در اين رشته هنري است.
مهدي نادعلي مدت برگزاري اين جشنواره را 8 روز اعلام كرد و افزود: در قالب اين جشنواره 25 گروه نمايشي در بخش هاي صحنه اي، خياباني و نمايشنامه خواني از شهرهاي تهران، اصفهان، ملك شهر، خرمشهر، اهواز، اردبيل، فلاورجان، قزوين و كاشان نمايشنامه هاي خود را در ژانرهاي آئيني سنتي، اجتماعي- تاريخي، اجتماعي، ديني، كودك و نوجوان و دفاع مقدس به روي صحنه مي برند.
وي برگزاري نشست هاي تخصصي با حضور كارشناسان هنرهاي نمايشي، نشست هاي نقد و بررسي نمايش ها و پوسترهاي جشنواره و كارگاه آموزش بازيگري با حضور هنرمندان پيشكسوت تئاتر و سينما را از جمله برنامه هاي جانبي هفتمين جشنواره سراسري تئاتر مهر برشمرد.
شايان ذكر است 91 اثر به دبيرخانه هفتمين جشنواره سراسري تئاتر مهر كاشان رسيده بود كه پس از چند دوره بازبيني متون و نمايش ها، نهايتا 25 اثر به مرحله نهايي راه يافت.

 



امامزاده: 25 كتابخانه سيار در مازندران فعال است

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل كتابخانه عمومي مازندران گفت: درحال حاضر 25 كتابخانه سيار در استان وجود دارد.
محمداسماعيل امامزاده در جلسه انجمن كتابخانه هاي استان با بيان اينكه در 173 روستاي مازندران بايد كتابخانه احداث شود؛ اظهار داشت: درحال حاضر كتابخانه هاي خليل شهر بهشهر، قائمشهر، كتاب بابل، سلمان شهر، زرگر محله، دابودشت و مرزي كلا به علت عدم اعتبارات زيرساختي مورد بهره برداري قرار نگرفته است.
وي ادامه داد: در 6ماهه اول سال جاري اعضاء عضو شده در كتابخانه هاي استان حدود 59/12 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.
امامزاده افزود: كتابخانه عمومي استان در 6ماهه ابتداي سال90 در بخش مراجعين 85/5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
مديركل كتابخانه عمومي مازندران افزود: اجراي مراسم زنگ مطالعه در مدارس استان با حضور مسئولان استان در هفته كتاب، تشكيل نمايشگاه هاي بزرگ كتاب و نرم افزار در سطح شهرستان ها و كتابخا نه هاي عمومي تابعه از برنامه هاي فعاليت هاي فرهنگي اداره كل كتابخانه عمومي استان در نوزدهمين دوره هفته كتاب و كتابخواني در سال جاري است.
امامزاده افزود: راه اندازي كتابخانه هاي كوچك در ايستگاه هاي قطار، پايانه هاي مسافربري، فرودگاه ها، نانوايي ها، بانك ها و ارسال مطالب زيبا از بزرگان به ادارات كل و شهرستان ها به جهت درج در سربرگ نامه هاي اداري در ايام هفته كتاب از ديگر برنامه هاي فعاليت فرهنگي اداره كل كتابخانه هاي عمومي مازندران در نوزدهمين هفته كتاب و كتابخواني سال جاري است.
وي يادآور شد: بايد براي ادامه ريشه اي برنامه هاي اداره كل كتابخانه عمومي استان از مهدكودك ها و كودكستان ها شروع و برروي كودكان و خردسالان كارهاي ترغيبي انجام شود و كتاب هاي ارزان قيمتي در اختيار عموم مردم در جامعه قرار گيرد. مديركل كتابخانه هاي عمومي مازندران اظهار داشت: درحال حاضر 25كتابخانه سيار در استان وجود دارد.
امامزاده اظهار داشت: در سال گذشته درخواست كنندگان به كتاب هاي ادبياتي بالاترين آمار را در كتابخانه عمومي استان داشته است.
وي خاطرنشان كرد: باتوجه به فرا رسيدن فصل سرما 12كتابخانه استان از سوخت فسيلي استفاده مي كنند كه براي تأمين سوخت در استان دچار مشكل هستيم و بايد چاره اي در اين خصوص انديشيده شود.

 



استاندار: مديران گلستان بايد نگاه ويژه اي به توليد داشته باشند

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
استاندار گلستان گفت: توليد بيشتر و مقرون به صرفه در استان، علاوه بر استفاده از علوم روز و توجه به مقتضيات زمان مستلزم نگاه ويژه مديران استان به مقوله توليد است.
جواد قناعت در بازديد از مجتمع دامداري پادوي گلستان اظهار داشت: بايد با استفاده از اتاق فكر اداره كل دامپزشكي استان و سازمان جهاد كشاورزي استان براي كاهش هزينه و افزايش توليد اقدامات لازم صورت گيرد. وي تاكيد كرد: بايد مجتمع هاي دامداري تعامل بيشتري با جهاد كشاورزي و دامپزشكي برقرار كنند و از نظر كارشناسي به همراه استفاده از علوم روز با مقتضيات زمان براي توليد بيشتر و مقرون به صرفه بودن آن تلاش كنند.قناعت افزود: بايستي دامداري هاي ما براي توليد محصولات دامي با ايجاد مثلث دامپزشكي، جهاد كشاورزي و توليدكننده تقويت شود.وي گفت: موفقيت و پيشرفت توليدكنندگان موفقيت همه استان است. لذا بايد با توجه به مشكلات و بحران هاي پيش رو تدابير لازم با همفكري و مساعدت دستگاه هاي اجرايي اتخاذ كرد.

 



آغاز كوچ پاييزه عشاير استان اردبيل

اردبيل - خبرنگاركيهان:
كوچ پاييزه عشاير استان اردبيل از مناطق ييلاقي سبلان به طرف قشلاقات منطقه مغان آغاز شد.
مديركل امور عشايري استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: كوچ پاييزه عشاير استان از نيمه دوم مهرماه آغاز و تا استقرار كامل آنها در قشلاقات حدود يك ماه به طول مي انجامد.
معرفت آذري گفت: عشاير استان اردبيل كه به ايل شاهسون معروف مي باشند از 66 هزار و 500 نفر و در قالب 12 هزار و 800 خانوار تشكيل شده و نگهداري بيش از 5/1 ميليون واحد دامي را برعهده دارند.وي افزود: عشاير استان با توليد سالانه 159 هزار تن انواع مواد گوشتي، لبني و زراعي به ارزش 2190 ميليارد ريال نقش مهمي در تامين نياز كشور به اين فرآورده ها را دارند.

 



راه اندازي 2 دانشكده جديد در اسدآباد

اسدآباد- خبرنگاركيهان:
دانشكده هاي پرستاري و بهداشت اسدآباد از اول مهرماه سال جاري راه اندازي شدند.
مدير شبكه بهداشت و درمان اسدآباد با اشاره به تأسيس دانشكده فوق گفت: اين دانشكده ها با پذيرش 60 دانشجو در رشته هاي كارشناسي پرستاري، كارداني بهداشت عمومي و كارداني اورژانس و فوريت هاي پزشكي به صورت روزانه و دولتي از اول مهرماه رسما فعاليت خود را آغاز كردند.
دكترمحمد كريمي افزود: موافقت اصولي براي اختصاص 10 هكتار زمين به منظور ساخت دانشكده هاي مستقل پرستاري و بهداشت اخذشده و مبلغ 40 ميليارد ريال به اين امر اختصاص يافته است.
وي همچنين از اختصاص رديف مستقل بودجه براي دانشكده علوم پزشكي شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهارداشت: تمام تلاش مسئولان شهرستان در راستاي تحقق اين امر به منظور ارائه خدمات مطلوب و مناسب بهداشتي و درماني به مردم منطقه صورت مي گيرد.
كريمي با بيان اينكه طرح خدمات سلامت زنان ميانسال در مراكز روستايي به عنوان برنامه پايلوت كشوري دراين شهرستان اجرا شده است گفت: هم اكنون در شهرستان اسدآباد 12 مركز بهداشتي و درماني 50 خانه بهداشت روستايي با 210 نفر پرسنل فعاليت دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14