(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 مهر 1390- شماره 20053

حديث دشت عشق
دربي گيلان با طعم باران پيروزي به بازي سرنوشت ساز رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
معرفي 6 وزنه بردار تيم ملي براي كسب سهميه المپيك 2012
چه كسي سرمربي تيم ملي تكواندو مي شود؟!
مذاكره فدراسيون تكواندو با عسگري و مغانلو
همچنان تيم چهارم آسيا هستيم
صعود 8 پله اي فوتبال ايران در آخرين رده بندي فيفا
ليگ بسكتبال با سختي به خط استارت رسيد
خيلي ها بلاتكليف هستند
رئيس فدراسيون جودو پس از ناكامي هاي اخير: سرمربي بايد توضيح دهد از او كار استثنايي مي خواهيم
در خواست كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي از فدراسيون كشتي
برگزاري اردو در تركيه يا بلغارستان



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «عسگر غمگسار» خوني كه در رگ هاي مردم محل جاري شد
زندگيش را در كنار كار كشاورزي و صيد پشت سر مي گذاشت كه جنگ تحميلي شروع شد. او كه به مدرسه علم و دانش نرفته بود اين بار تصميم گرفت در مدرسه عشق و جانبازي ثبت نام نمايد. در سال 59 عازم خدمت سربازي شد. پس از يكسال انجام خدمت مقدس سربازي در جبهه دزفول در حين مأموريت بر اثر تركش خمپاره دشمنان به شهادت رسيد. شهادتش چنان حركت و جوششي را در رگهاي مردم محل ايجاد كرده بود كه در مراسم تشييع جنازه اش همگي با قلبي پر از كينه از دشمنان اسلام فرياد مي زدند تا انتقام خون شهيد غمگسار را نگيرند از پا نخواهند نشست و جنگ را تا سرنگوني صدام صهيونيست ادامه خواهند داد. شهيد «عسگر غمگسار»، سال 1339 در روستاي پايين محله ناكليا شر از توابع شهرستان لنگرود زميني شد و در تيرماه سال 1360 در منطقه شوش به آسمان پر كشيد.

 



دربي گيلان با طعم باران پيروزي به بازي سرنوشت ساز رسيد

يازدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هفته اي حساس براي حميد استيلي، سرمربي تيم پيروزي كه روي لبه تيغ راه مي رود و البته تيم هاي گيلاني ملوان و داماش است كه روز جمعه برگزار كننده دربي اين استان خواهند بود.
يازدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، هفته ديدارهاي حساس و تعيين كننده است، از بازي راه آهن شهر ري- سپاهان اصفهان كه نخستين بازي هفته است تا ديدار پاياني هفته كه بين ذوب آهن و استقلال برگزار مي شود، همه و همه جذاب و تماشايي است. در زير اشاره اي گذرا به برخي از ديدارهاي هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خواهيم داشت كه از روز پنجشنبه آغاز مي شود.
راه آهن شهر ري- سپاهان اصفهان
تيم علي دايي در مصاف با تيم پرستاره استقلال خوب بازي كرد و حتي تا دقيقه 75 برنده مسابقه بود اما بازهم مساوي كرد. شكست و تساوي هاي پي درپي تيم علي دايي را فانوس بدست كرده و فاصله اين تيم را با انتهاي جدول به حداقل رسانده است. راه آهني ها اين هفته باز هم يك بازي سخت و دشوار پيش رو دارند. حريف روز پنجشنبه آنها تيم سپاهان است كه در داشتن ستاره و بازيكن خوب كم از استقلال ندارد. از شانس خوب علي دايي اين بازي در خانه راه آهن برگزار مي شود و امتياز بازي خانگي تيم او را يك گام جلوتر از سپاهان قرار مي دهد.
ملوان انزلي- داماش گيلان
اين بازي يكي از حساس ترين دربي هاي فوتبال ايران بعد از بازي استقلال و پيروزي است. از گذشته هاي دور تا همين امروز بين تيم هاي رشت و انزلي رقابتي نزديك بوده است. رقابت اين دو شهر مهم استان گيلان سال هاست به زمين فوتبال كشيده شده و تفاوت نمي كند، نام تيم گيلاني سپيدرود باشد، استقلال باشد، پگاه باشد و يا داماش. براي مردم رشت پيروزي تيم شهرشان در مصاف با ملوان از هر چيز مهمتر است و براي مردم انزلي هم شكست رقيب گيلاني با هر اسم و عنوان جزو بايدهاست!
تراكتورسازي تبريز- سايپاي البرز
سرخپوشان تبريزي خواسته يا ناخواسته وارد جنگي با كميته داوران شده اند كه مشخص نيست از آن پيروز بيرون مي آيند يا بازنده آنها كه به زعم قلعه نويي زخم خورد از اشتباهات داوري هستند، در مصارف با سايپاي البرز به دنبال جبران تمام ناكامي هايي هستند كه در هفته هاي گذشته متحمل شده اند. بازي با تيم سايپا كه در خارج از خانه تيمي شكننده است، اين انگيزه را به امير قلعه نويي و شاگردانش مي دهد كه فقط با انگيزه پيروزي به مصاف نارنجي پوشان بروند.
پيروزي - نفت تهران
حميد استيلي بدون شك بدشانس ترين مربي ليگ برتر است. او فصل يازدهم را در بدترين شرايط ممكن آغاز كرد و هر زمان كه تيمش آمد به آرامش و ثبات برسد، يك بازي سخت از راه رسيد و باز هم پيروزي را به بحران برد. پيروزي بحران زده روز جمعه در حالي به ديدار صدرنشين ليگ برتر مي رود كه هر نتيجه اي به غير از پيروزي براي تماشاگران و هواداران پرتعداد اين تيم قابل پذيرش نيست.
در حال حاضر حميد استيلي متهم رديف اول تمام ناكامي هاي پيروزي است و اگر روز جمعه باز هم تيمش ببازد و يا مساوي كند بايد خيلي محترمانه به همكاري خود با سرخپوشان پايان دهد، چرا كه درغير اين صورت قرباني قانون بي رحم فوتبال مي شود كه «بايد برنده شوي يا ما ندگار بماني.»
- برنامه ديدارهاي هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه 28/7/90
¤ راه آهن شهر ري- سپاهان اصفهان (ساعت 30:15)
¤ فولاد خوزستان- مس كرمان (ساعت 17)
جمعه- 29/7/90
¤ ملوان بندرانزلي- داماش گيلان (ساعت 30:15)
¤ تراكتورسازي تبريز- سايپاي البرز (ساعت 16)
¤ شاهين بوشهر- فجر سپاسي شيراز (ساعت 17)
¤ پرسپوليس- نفت تهران (ساعت 15:18)
شنبه- 30/7/90
¤ صباي قم- شهرداري تبريز (ساعت 30:15)
¤ مس سرچشمه-صنعت نفت آبادان (ساعت 30:16)
¤ ذوب آهن اصفهان- استقلال تهران (ساعت 18)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كي روش تا سوم آبان ماه به ايران برمي گردد
كارلوس كي روش كه پس از برگزاري ديدار تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل بحرين در تاريخ 19 مهرماه تهران را ترك كرد و به آفريقاي جنوبي رفت روز 25 اكتبر 2011 (3 آبان ماه 1390) به تهران بازمي گردد و مقدمات برگزاري تمرينات تيم ملي را فراهم خواهد آورد.مربيان تيم ملي فوتبال كشورمان ضمن بررسي عملكرد بازيكنان تا روز يكشنبه 30 اكتبر 2011 (8 آبان ماه 1390) و پس از برگزاري ديدارهاي هفته دوازدهم ليگ برتر اسامي نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي را اعلام خواهند كرد و تمرينات اين تيم دو روز پس از اعلام فهرست بازيكنان از روز سه شنبه يك نوامبر 2011 (10 آبان ماه 1390) اعلام مي شود.
دايي پيشنهاد هيات مديره پيروزي را رد كرد
سرمربي تيم فوتبال راه آهن با بيان اينكه طي چند روز گذشته براي بازگشت به پيروزي از هيأت مديره اين باشگاه پيشنهاد داشته است گفت: من اين پيشنهاد را رد كردم و آرزوي قلبي ام اين است پيروزي و استيلي موفق باشند. علي دايي اظهار داشت: من با تيم راه آهن قرارداد دارم و مي خواهم با اين تيم امسال كارم را ادامه داده و عملكردي مثبت و كار كوچك از خود به جاي بگذارم. قبلا هم با قاطعيت اعلام كردم تصميم به برگشتن ندارم و آن روزهايي كه بعضي ها دنبال حاشيه سازي بودند و مي گفتند فلاني دوست دارد برگردد هم به اين موضوع تاكيد كردم كه با باشگاهي ديگر قرارداد دارم و قصد بازگشت در اين شرايط به پيروزي را ندارم.
خيري به نفت تهران پيوست
شاهين خيري كه سابقه بازي در تيم هايي چون استقلال تهران، سپاهان و ذوب آهن اصفهان را دارد، روز گذشته قرارداد نهايي خود را با باشگاه نفت تهران امضا كرد .قرارداد شاهين خيري با باشگاه نفت تهران تا پايان فصل يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر اعتبار دارد و او پس از دو هفته مي تواند تيمش را در مسابقات ليگ برتر همراهي كند.
روني برترين گلزن انگليسي تاريخ رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا
وين روني با دو گلي كه در ديدار با اتلول روماني در چارچوب رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند به عنوان برترين گلزن انگليسي تاريخ اين مسابقات لقب گرفت. روني با دو گلي كه هر دو از روي نقطه پنالتي در بازي سه شنبه شب مقابل اتلول روماني به ثمر رساند تعداد گل هاي خود در رقابت هاي اروپايي را به عدد 26 رساند. پل اسكولز، هم تيمي پيشين اين بازيكن در منچستريونايتد، با 25 گل در رده دوم قرار دارد و فرانك لمپارد از چلسي و استيون جرارد از ليورپول جايگاه هاي بعدي را به خود اختصاص داده اند.
پيروزي پرگل رئال، توقف بايرن مونيخ
در روز اول هفته سوم رقابتهاي ليگ قهرمانان سه شنبه شب 8 ديدار از چهار گروه نخست برگزار شد كه طي آن تيم هاي من سيتي، من يونايتد، اينتر، زسكا مسكو آژاكس، رئال مادريد و بنفيكا مقابل حريفان خود به برتري رسيدند. نتايج كامل رقابت هاي سه شنبه شب به اين شرح است: ¤ منچسترسيتي انگليس 2 - ويارئال اسپانيا يك ¤ ناپولي ايتاليا يك - بايرن مونيخ آلمان يك ¤ زسكا مسكو روسيه 3 - ترابوزان اسپور تركيه صفر ¤ ليل فرانسه صفر - اينتر ايتاليا يك ¤ بازل سوئيس صفر - بنفيكا پرتغال 2 ¤ اوتلول گالاتي روماني صفر - منچستريونايتد انگليس 2 ¤ دينامو زاگرب كرواسي صفر - آژاكس هلند 2 ¤ رئال مادريد اسپانيا 4 - ليون فرانسه صفر.
بازگشت نيكوليچ به تيم فوتبال جوانان!
رئيس كميته جوانان فوتبال كشورمان از حضور نناد نيكوليچ در تيم جوانان خبر داد. فريدون معيني پس از پيروزي تيم جوانان مقابل عربستان اظهار داشت: نتايجي كه اين تيم مي گيرد حاصل استعداديابي خوبي است كه به صورت سيستماتيك در كميته جوانان و به صورت منطقه اي در كشور برگزار شده است. اين استعداديابي منطقه اي بايد در همه رده هاي سني از رده اميد گرفته تا نوجوانان و نونهالان انجام شود. البته كادر فني زحمات خوبي را براي اين تيم كشيده و هماهنگي آنها با هم در پيشرفت تيم ملي جوانان محسوس است. البته حضور نناد نيكوليچ به عنوان مشاور فني در كادر فني با توجه به اينكه وي تجربه سرمربيگري تيم جوانان را هم دارد مي تواند مفيد باشد. در شرايطي معيني از حضور نناد نيكوليچ به عنوان مشاور فني در كنار تيم جوانان سخن به ميان آورده كه فوتبال ايران از اين مربي خاطره خوبي ندارد و ناكامي تيم جوانان ايران با اين مربي كروات يكي از ضعيف ترين نتايج تاريخ اين تيم بوده است.
سرانجام پول به استقلال رسيد
سرانجام دو ميليارد تومان وزارت ورزش به باشگاه استقلال رسيد و به جيب بازيكنان و كادرفني آبي پوشان رفت. اين پول روز سه شنبه بين تمامي بازيكنان و اعضاي كادرفني استقلال تقسيم شد.مسئولان استقلال با توجه به مبلغ پيش قراردادها و بدهي هاي فصل گذشته به بازيكنان پول دادند و همه پول مساوي دريافت نكردند. البته اين پول باعث نشد بدهي ها صفر شود و آبي پوشان همچنان بخشي از مطالبات خود را دريافت نكرده اند.

 



معرفي 6 وزنه بردار تيم ملي براي كسب سهميه المپيك 2012

در فاصله 15 روز تا آغاز هفتاد و نهمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان در پاريس، اسامي شش وزنه بردار ايران براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن مشخص شدند.
بر اين اساس سجاد بهروزي در دسته 69 كيلوگرم، كيانوش رستمي در دسته 85 كيلوگرم، سعيد محمدپور در دسته 94 كيلوگرم، محمدرضا براري در دسته 105 كيلوگرم و سجاد انوشيرواني به همراه بهداد سليمي در فوق سنگين، شش وزنه برداري هستند كه كوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه برداري نام آن ها را به كميته برگزاري مسابقات اعلام كرده است تا امتيازات اين 6 وزنه بردار براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن براي تيم ملي وزنه برداري كشورمان منظور گردد.
دو وزنه بردار ديگر تيم ملي در مسابقات جهاني پاريس از ميان اصغر ابراهيمي، نواب نصير شلال، مجيد عسگري و احد سنجابي معرفي خواهد شد كه براساس اعلام كادر فني شانس دو نفر اول براي قرار گرفتن در تركيب نهايي تيم بيشتر است.

 



چه كسي سرمربي تيم ملي تكواندو مي شود؟!
مذاكره فدراسيون تكواندو با عسگري و مغانلو

فدراسيون تكواندو براي انتخاب سرمربي جديد تيم ملي با دو عضو سابق تيم ملي و مربي جوان فعلي وارد مذاكره شده است.
شنبه گذشته رضا مهماندوست از هدايت تيم ملي استعفا كرد و در حالي كه اين استعفا در رسانه ها مطرح و رسما به فدراسيون نرسيده بود دو روز بعد از آن مسئولان تكواندو با اين استعفا موافقت كردند. در حالي كه مسئولان كميته ملي المپيك تلاش مي كردند راه بازگشت سرمربي موفق تيم ملي را هموار كنند، وزارت ورزش در اين جريان سكوت كامل اختيار كرد و به نوعي وارد جريان نشد تا با كوتاه نيامدن طرفين راه بازگشت به طور كامل بسته شود. هرچند ابتدا از يك ليست 9 نفره كه هادي ساعي در راس آن قرار داشت نام برده شد ولي با ترسيم فاكتورها و پارامترهاي لازم برخي مربيان از اين ليست خارج شدند. هادي ساعي هم صراحتا اعلام كرد كه برنامه اي براي هدايت تيم ملي ندارد و مي خواهد در بخش مديريتي به تكواندو خدمت كند.
در اين ميان فريبرز عسگري كه سابقه هدايت تيم ملي نوجوانان در المپيك سنگاپور و دانشجويان در يونيورسياد چين را در كارنامه دارد به همراه بيژن مغانلو دستيار مهماندوست به عنوان گزينه هاي مدنظر فدراسيون انتخاب شدند. اين دو مربي جوان طي روزهاي گذشته به دفتر پولادگر رئيس فدراسيون رفتند و نقطه نظرات، برنامه ها و شرايط خود را براي قبول پست سرمربيگري تيم ملي اعلام كردند. هرچند سخن اول مغانلو بازگشت دوباره مهماندوست بود.

 



همچنان تيم چهارم آسيا هستيم
صعود 8 پله اي فوتبال ايران در آخرين رده بندي فيفا

فوتبال ايران كه پس از حضور «كارلوس كي روش» به عنوان سرمربي تيم ملي روند رو به رشدي را در پيش گرفته است، در تازه ترين رده بندي اعلام شده از سوي فدراسيون بين المللي فوتبال-فيفا - هشت پله صعود كرد اما همچنان تيم چهارم آسياست.
فوتبال ايران كه هفته گذشته در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل نتيجه خوبي مقابل تيم بحرين كسب كرد، در تازه ترين رده بندي فيفا صعودي هشت پله را تجربه كرد. فوتبال ايران كه در رده بندي گذشته فيفا در رده پنجاهم قرار داشت با اين صعود هشت پله اي در جايگاه چهل و دوم قرار گرفت. ايران با 626 امتياز پس از تيم هاي ژاپن (924 امتياز)، استراليا (868 امتياز) و كره جنوبي (754 امتياز) در رده چهارم تيم هاي آسيايي قرار دارد. اسپانيا در اين رده بندي همچنان در صدر قرار دارد و هلند و آلمان در تعقيب اين تيم هستند.رده بندي 10 تيم برتر جهان به اين شرح است:
1- اسپانيا 1624 امتياز
2- هلند 1425 امتياز
3- آلمان 1352 امتياز
4- اروگوئه 1230 امتياز
5- برزيل 1144 امتياز
6- ايتاليا 1135 امتياز
7- انگلستان 1101 امتياز
8- يونان 1044 امتياز
9- پرتغال 1044 امتياز
10- آرژانتين 1030 امتياز

 



ليگ بسكتبال با سختي به خط استارت رسيد
خيلي ها بلاتكليف هستند

ليگ بسكتبال ايران از امروز و همزمان با آغاز فصل جديد مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور به حركت در مي آيد تا در زمان استراحت تيم ملي باشگاه ها به اين رشته رونق دهند.
12 تيم برگزار كننده فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند كه در ميان آنها صنايع پتروشيمي، همياري شهرداري زنجان و فولاد ماهان اصفهان چهره هاي جديد ليگ برتر هستند. as شيراز هم پس از يك دوره غيبت دوباره در جمع ليگ برتري ها قرار گرفته است اما دانشگاه آزاد، ذوب آهن اصفهان، پتروشيمي بندر امام، بانك سامان، شهرداري گرگان، ملي حفاري اهواز و مهرام تهران تيم هايي هستند كه روند حضور متوالي در ليگ برتر را امسال هم دنبال كرده اند و البته جهش گستر قم كه همان راه و ترابري قم سال گذشته است و امسال با اين نام جديد آماده حضور در مسابقات شده است. تيم هاي شركت كننده در فصل جديد رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي آماده برگزاري ديدارهاي هفته نخست مي شود كه خيلي از آنها بلاتكليفي هاي زيادي را تا رسيدن به اين مرحله تحمل كردند و بعضاً تا همين چند روز پيش درگير آن بودند.
ديدار باسابقه ها با تازه واردها
در هر صورت و با وجود اعلام خبرهاي زياد از انحلال و انصراف تيم ها، از امروز فصل جديد رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور آغاز مي شود. در هفته نخست اين رقابت ها مهرام و ذوب آهن، قهرمان و نايب قهرمان فصل گذشته مسابقات به مصاف تيم تازه ليگ برتري شده مي روند. پتروشيمي هم كه سال گذشته در رده سوم قرار گرفت و مانند مهرام و ذوب آهن از تيم هاي باسابقه در ليگ برتر به حساب مي آيد ميزبان يكي از تيم هاي تازه وارد خواهد بود. برنامه كامل ديدارهاي هفته نخست مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه 28 مهرماه
¤ دانشگاه آزاد تهران- as شيراز (ساعت 15)
¤ ذوب آهن اصفهان- صنايع پتروشيمي (ساعت 16)
¤ پتروشيمي بندرامام- همياري شهرداري زنجان (ساعت 16)
¤ جهش گستر قم - بانك سامان تهران (ساعت 16)
¤ شهرداري گرگان- ملي حفاري اهواز (ساعت 16)
¤ مهرام تهران- فولاد ماهان اصفهان (ساعت 17)

 



رئيس فدراسيون جودو پس از ناكامي هاي اخير: سرمربي بايد توضيح دهد از او كار استثنايي مي خواهيم

رئيس فدراسيون جودو پس از ناكامي تيم ملي در رقابت هاي جايزه بزرگ امارات و جام جهاني باكو مي گويد: «جيرو» بايد در مورد برنامه هاي آينده اش و اين نتايج توضيح دهد.
عليرضا اميني اظهار داشت: «جيرو» سرمربي ايتاليايي تيم ملي بايد در مورد برنامه هاي آينده اش و نتايج ملي پوشان در اين دو مسابقه اخير كه حضور داشته اند، توضيح دهد. جودوكاران ما در سه مسابقه اي كه اعزام شده اند روند متوسط رو به خوب داشتند، اما از «جيرو» توقع داريم كه كاري استثنايي انجام دهد، اصلاً يكي از دلايل اصلي آوردنش به ايران همين بود كه كاري بسيار سخت را انجام دهد. نمي خواهيم كه كاري معمولي در شرايط عادي انجام دهد.

 



در خواست كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي از فدراسيون كشتي
برگزاري اردو در تركيه يا بلغارستان

كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي برنامه هاي خود را براي 10 ماه آينده تا المپيك لندن تدوين كرد.
در اين جلسه مقرر شد تا اولين اردوي آماده سازي تيم ملي كشتي فرنگي از 15 آبان ماه با دعوت از حدود 20 فرنگي كار انجام شود. بر اين اساس، در اين جلسه مقرر گرديد تا پس از اتمام مسابقات قهرماني كشور و مشخص شدن تركيب احتمالي تيم ملي براي حضور در المپيك لندن، اردوي برون مرزي نيز در يكي از كشورهاي تركيه يا بلغارستان با موافقت فدراسيون كشتي و كميته ملي المپيك برگزار شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14