(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 مهر 1390- شماره 20053

پريشب رخ داد وقوع 13 زلزله در كشور
احمدي مقدم: دستورالعمل رعايت حقوق شهروندي به كلانتري ها ابلاغ شد
هزينه 500 ميلياردي شهرداري در بوستان ولايت
ايستگاه هاي استاد معين و پيروزي آماده بهره برداري است
در اراك سارق محموله 100 ميليون توماني كارت شارژ تلفن همراه دستگير شد
مرگ 3 نفر به دليل نقص ترمز «هوو»
جغد شاخدار در يك ساختمان مسكوني
در صورت داشتن عكس قديمي شناسنامه 30ساله ها تعويض مي شود
سرباز فداكار جان غريقي را در رودخانه كرج نجات داد
بنا به درخواست آموزش و پرورش ثبت نام كنكور 91 دومرحله اي شد
جزئيات صدور شناسنامه به نام خانوادگي مادر
سانحه رانندگي در محور لردگان-خوزستان 5كشته بر جاي گذاشت
پرداخت ديه دانش آموزان درودزن فارس
حوادث كوتاه از كشور
محجبه ها را به مدارس راه نمي دهند
جاسوسه روسي در پارلمان انگليس



پريشب رخ داد وقوع 13 زلزله در كشور

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر از وقوع 13 زلزله طي پريشب گذشته خبر داد و افزود: بيشترين ريشتر مربوط به شهر «پير» از توابع شهرستان زرين دشت در استان فارس بود.
محمود مظفر در گفت وگو با مهر از وقوع 14 زلزله از ساعت يك بامداد تا ساعت 9 صبح ديروز(چهارشنبه) خبر داد و افزود: اين زمين لرزه ها در استان ها و شهرهاي هرمزگان، خراسان رضوي، بوشهر، آذربايجان، كرمان و فارس رخ داد كه بيشترين ريشتر مربوط به شهر «پير» از توابع شهرستان زرين دشت استان فارس بوده است.وي افزود: به دنبال وقوع اين زمين لرزه به سرعت ستاد بحران سازمان امداد و نجات هلال احمر تشكيل شد و هماهنگي هاي لازم براي اعزام گروه هاي امداد سريع با تجهيزات و امكانات لازم امدادرساني در منطقه ياد شده صورت گرفت كه در مراحل انجام ارزيابي اوليه اين زمين لرزه خسارات جاني نداشته و تنها تعدادي از شيشه هاي منازل مسكوني شكسته و شكافي هايي نيز در برخي از ديوارهاي خانه ها ايجاد شده است.

 



احمدي مقدم: دستورالعمل رعايت حقوق شهروندي به كلانتري ها ابلاغ شد

فرمانده نيروي انتظامي از ابلاغ دستورالعمل رعايت حقوق شهروندي به تمام كلانتري هاي كشور خبر داد و گفت: اين دستورالعمل در تمامي كلانتري ها لازم الاجرا است.
به گزارش مهر، سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه هفتمين نشست سراسري روساي پليس پيشگيري سراسر كشور با بيان اينكه در 5 سال گذشته همواره احساس امنيت ارتقاء پيدا كرده است، افزود: براساس بررسي هاي انجام شده كه در قالب سنجش احساس امنيت اندازه گيري مي شود اين روند همواره رو به ارتقاء بوده است البته در برخي از استانها در اين سالها نوساناتي داشته ايم اما ميانگين كشوري همواره افزايش داشته است.
وي با بيان اينكه رضايت مردم از راهنمايي و رانندگي، پليس آگاهي و كلانتري مورد ارزيابي قرار گرفته است، گفت: مردم از كلانتري و پليس آگاهي رضايت كمتري داشته اما ميزان رضايت مردم از پليس راهنمايي و رانندگي افزايش داشته است.
فرمانده ناجا با بيان اينكه مردم بين 65 تا 70درصد از عملكرد پليس آگاهي و پليس كلانتري رضايت داشته اند، افزود: اين در حالي است كه ميزان رضايت مردم از عملكرد پليس راهنمايي و رانندگي 70 تا 75درصد گزارش شده است.وي افزود: مطالبات مردم بيشتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر، برخورد با معتادان ولگرد و توزيع كنندگان خرد، مزاحمت و تاخير پليس در صحنه و رسيدگي بوده است.
ماموران مراقب
دعواهاي انتخاباتي باشند
همچنين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نزديك شدن به زمان برگزاري انتخابات مجلس نهم، تاكيد كرد: ماموران پليس پيشگيري و امنيت مراقب باشند تا فردي نخواهد در انتخابات با دعوا قضيه را پيش ببرد.
احمدي مقدم در جمع روساي پليس پيشگيري سراسر كشور از پليس پيشگيري به عنوان خط مقدم تماس مردم با نيروي انتظامي نام برد و افزود: امروزه كلانتري براي مردم بار منفي معنوي دارد و بازداشت كردن و گنجاندن افراد محترم به علت ظن و گمان يا حكم قاضي در كنار افراد مجرم، اثرات سوء و منفي در ذهن فرد ايجاد مي كند بنابراين بايد ماموران كلانتري از حالت رباتيك به حالت هوشمند تغيير مسير دهند.
احمدي مقدم در ادامه به فتنه سال 88 اشاره كرد و افزود: در سال88 به دليل فتنه اي كه در جامعه ايجاد شد جرايم تا 30درصد در سطح جامعه افزايش يافت و ماموران نيروي انتظامي يك سال تلاش كردند تا ضريب امنيت به نقطه اي قبل از جريانات فتنه برسد.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اگر قرار باشد هر فردي براي پيروزي در انتخابات توهين و افتراء را در سر لوحه كار خود قرار دهد اين موجب آسيب ديدگي مردم مي شود، به انتخابات مجلس نهم اشاره كرد و گفت: انتخابات اين نيست كه هر كسي در آن پيروز نشد به خيابانها بريزد و اقدام به تخريب شيشه و اموال مردم كند.
وي افزود: در انتخابات رياست جمهوري عمدتا رقابت ميان دو يا سه كانديد اصلي است اما در انتخابات مجلس اينگونه نيست و چندين نفر در شهرستانهاي كوچك كانديدا مي شوند كه بايد ماموران پليس پيشگيري و امنيت مراقب باشند تا فردي نخواهد در انتخابات با دعوا قضيه را پيش ببرد.
فرمانده ناجا با بيان اينكه افراد نبايد امنيت و آرامش جامعه را بر هم بزنند، گفت: مطرح كردن بحث تقلب در انتخابات نه تنها اعتماد عمومي را زايل مي كند بلكه مشكلات داخلي را هم ايجاد مي كند.
اثرات مثبت طرح
جمع آوري ماهواره ها
همچنين به گزارش برنا احمدي مقدم درباره اثرات مثبت طرح جمع آوري ماهواره هاگفت: جمع آوري ماهواره ها استفاده از آن را در سطح كشور كاهش داد.
سردار احمدي مقدم تصريح كرد: نيروي انتظامي تاكنون با آن تجهيزات ماهواره اي كه مشهود بوده، برخورد كرده و موارد غير مشهود در حوزه ورود ابتدايي پليس نيست و اگر گزارش برسد و قاضي دستور دهد نيروي انتظامي آن را پيگيري مي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه نيروي انتظامي مي تواند بدون حكم قضايي با تجهيزات ماهواره اي مشهود برخورد كند، ادامه داد: البته اگر صاحب خانه به تذكرات بي توجهي نشان دهد يا در خانه نباشد، پليس براي جمع آوري وسايل ماهواره اي از رايل، جرثقيل، راه پله يا نردبان استفاده مي كند.
فرمانده نيروي انتظامي درباره ادامه طرح جمع آوري ماهواره، گفت: اين مهم نيست و نيروي انتظامي نيز علاقه زيادي به استفاده از اين روش ها ندارد، ولي بالاخره همه بايد متوجه شوند كه اجراي قانون جدي است.

 



قاليباف خبر داد
هزينه 500 ميلياردي شهرداري در بوستان ولايت

شهردار تهران از هزينه 500 ميلياردي شهرداري در بوستان ولايت خبر داد.
به گزارش فارس محمد باقر قاليباف در مراسم افتتاح سومين نمايشگاه فصلي گل و گياه تهران تحت عنوان جشنواره گل هاي پاييزي كه در بوستان گفت وگو برگزار شد، گفت: مديريت شهري توسعه فضاي سبز را مورد توجه قرار داده است هر چند در برخي مواقع با پارادوكس هايي روبرو مي شويم اما در اين زمينه تلاش هاي لازم را انجام مي دهيم.
وي با اشاره به اجراي طرحي در جنوب بزرگراه همت، گفت: تصميم گرفتيم در اين نقطه عليرغم هزينه بالايي كه در بر خواهد داشت فضاي سبز عمومي ايجاد كنيم.
قاليباف با بيان اينكه براي بوستان ولايت 500 ميليارد تومان هزينه شد، گفت: در اين بوستان بيش از 8 هزار اصله چنار كاشته شد ولي تا زماني كه اين چنارها قد بكشند زماني است كه فرزندان ما بايد از آن استفاده كنند.
وي ادامه داد: يكي از نكاتي كه در شهر به آن توجه مي شود فرهنگسازي در حوزه منابع طبيعي است؛ امسال سومين نمايشگاهي است كه شهرداري در اين مكان برگزار مي كند اين در حالي است كه جنگل كاري در حريم را در دست اقدام داريم و توزيع سرانه فضاي سبز نيز در حال انجام است.

 



از خط 4 مترو
ايستگاه هاي استاد معين و پيروزي آماده بهره برداري است

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه اعلام كرد: ايستگاه هاي استاد معين و پيروزي از خط 4 متروي تهران تكميل شده و آماده بهره برداري است.
به گزارش ايسنا، هابيل درويش اظهار كرد: خط چهار متروي تهران از شرق تا منتهي اليه غرب، امسال به طور كامل به بهره برداري خواهد رسيد و به زودي دو ايستگاه جديد از مجموع ايستگاه هاي اين خط مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه خط چهار متروي تهران در حال تكميل است، گفت: خط چهار متروكه مسير شهرك اكباتان، خيابان هاي آزادي، انقلاب و پيروزي را با گذر از مهمترين ميدان هاي تهران همچون ميدان آزادي، انقلاب، شهدا و شهيد كلاهدوز طي مي كند، با خط تهران- كرج در ايستگاه اكباتان تقاطع خواهد داشت.
درويش تصريح كرد: با تكميل اين خط، مسافران مترو در خط تهران- كرج مي توانند علاوه بر ايستگاه صادقيه از طريق اين ايستگاه به خطوط پرظرفيت متروي تهران راه يابند كه به اين وسيله از شلوغي ايستگاه صادقيه و مسير خط دو نيز كاسته مي شود.

 



در اراك سارق محموله 100 ميليون توماني كارت شارژ تلفن همراه دستگير شد

اراك- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي، از دستگيري فردي كه با جعل عنوان و كلاهبرداري اقدام به سرقت يك محموله 100 ميليون توماني كارت شارژ تلفن همراه كرده بود، خبر داد.
سرهنگ رضا احمدي در اين باره گفت: با مراجعه صاحب يكي از نمايندگي هاي تلفن همراه در اراك به پليس آگاهي مبني بر سرقت محموله 100 ميليون توماني كارت شارژ وي توسط سارق يا سارقان موضوع در دستور كار ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري قرار گرفت.
وي با اشاره به تحقيقات گسترده در اين خصوص و رديابي شارژهاي استفاده شده در شهرستان هاي مختلف از جمله تهران گفت: ماموران با اخذ نيابت قضايي و عزيمت به تهران يكي از فروشندگان كارت شارژهاي سرقتي را شناسايي و دستگير كردند.
وي ادامه داد: فرد دستگير شده، مدعي شد كه كارت شارژها را از فرد ديگري خريد كرده است كه در ادامه تحقيقات ماموران موفق به شناسايي متهم اصلي شدند و در يك عمليات غافلگيرانه متهم، به همراه مقادير زيادي كارت شارژ دستگير شد.
احمدي با اشاره به تحقيقات به عمل آمده افزود: متهم با شناسايي محموله هاي با ارزش در پايانه هاي مسافربري و به دست آوردن شماره بارنامه آن در يك فرصت مناسب با مراجعه به انبار پايانه خود را صاحب بار معرفي و محموله را تحويل مي گرفت.

 



مرگ 3 نفر به دليل نقص ترمز «هوو»

معاون عمليات پليس راه كشور با اعلام خبر تصادف سريالي يك دستگاه تريلر «هوو» در استان مازندران گفت: نقص در سيستم ترمز هوو و عدم توجه به جلو راننده علت بروز اين حادثه اعلام شده است.
به گزارش ايسنا سرهنگ صمد اسفندياري با اعلام خبر وقوع تصادفي مرگبار در محور گدوك گفت: در ساعت 02:31 روز سه شنبه يك دستگاه تريلر هوو كه در مسير جنوب به شمال محور گدوك در استان مازندران در تردد بود؛ در فاصله سه كيلومتري شمال پليس راه گدوك از ناحيه عقب با يك دستگاه خودرو سواري پرايد كه هم مسير بودند برخورد كرد.
معاون عمليات پليس راه كشور افزود: در اثر شدت برخورد قسمت جلويي تريلر هوو با قسمت عقب خودرو پرايد اين خودرو دچار آسيب ديدگي كلي شد و به منتهي اليه جاده پرتاب مي شود.
اسفندياري با بيان اينكه راننده تريلر هوو پس از برخورد با پرايد كنترل خود را از دست مي دهد؛ گفت: پس از آن تريلر به سمت چپ جاده منحرف شده و با تريلر «اينتر ناش» كه در مسير شمال به جنوب در حركت بود به شدت برخورد مي كند.
وي افزود: شدت برخورد تريلر هوو كه در سرازير جاده در حركت بود با تريلر اينترناش كه در سربالايي جاده در حركت بود به گونه اي بود كه هر دو تريلر پس از برخورد دچار حريق شده و هر دو راننده تريلر به همراه تك سرنشين تريلر هوو در آتش سوختند.
به گفته معاون عمليات پليس راه كشور، راننده پرايد نيز به علت شدت جراحات وارده راهي بيمارستان شد.
معاون عمليات پليس راه كشور با بيان اينكه كارشناسان تصادفات پليس راه پس از بررسي دقيق صحنه و معاينه خودروها علت تامه تصادف را به صورت 05-50 (مناصفه) ميان راننده و كارخانه توليدكننده اين تريلر اعلام كردند؛ گفت: راننده هوو به علت عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه ناشي از استفاده از دنده نامناسب از سرازيري و كارخانه توليدكننده به علت بروز نقص در سيستم ترمز تريلر مقصر شناخته شدند.

 



جغد شاخدار در يك ساختمان مسكوني

يك جغد شاخدار كه ساكنان يك ساختمان مسكوني را به وحشت انداخته بود توسط آتش نشانان به دام افتاد.
امير گنجي معاون ايستگاه 93 آتش نشاني با اعلام اين خبر افزود: وجود اين حيوان غيراهلي در ساختمان مسكوني در ساعت 50/19 شامگاه روز سه شنبه به ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران اعلام شد كه در پي آن آتش نشانان ايستگاه 93 راهي محل شدند.
گنجي ادامه داد: اين «جغد شاخدار» در پاگرد آخر ساختمان دو طبقه قديمي در خيابان اجاره دار پنهان و موجب ترس و نگراني ساكنان آن شده بود. به گفته وي، آتش نشانان با بكارگيري تجهيزات ويژه موفق شدند اين جغد عصباني را به چنگ آورند و آن را به ايستگاه خود منتقل كنند. به گزارش ايسنا اين حيوان پس از هماهنگي با مسئولان براي نگهداري به باغ وحش پارك ارم منتقل شد.

 



در صورت داشتن عكس قديمي شناسنامه 30ساله ها تعويض مي شود

افراد 30ساله كه شناسنامه آنها داراي عكس قديمي است، مي توانند شناسنامه جديد (رايانه اي) دريافت كنند.
«محسن كرمي»، معاون امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور افزود: اين افراد مي توانند به نزديكترين اداره ثبت احوال منطقه مراجعه و مدارك لازم را براي صدور شناسنامه جديد تحويل دهند.
وي با بيان اينكه افراد بالاي 15سال سن كه تمايل به عكس دار كردن شناسنامه شان دارند نيز صاحب شناسنامه جديد خواهند شد، اظهار داشت: تاكنون يك ميليون و 500هزار شناسنامه جديد (رايانه اي) براي هموطنان در كشور صادر و تحويل شده است.
كرمي تصريح كرد در زمان كنوني برنامه اي براي فراخوان عمومي صدور شناسنامه جديد وجود ندارد.

 



سرباز فداكار جان غريقي را در رودخانه كرج نجات داد

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان البرز گفت: سرباز فداكاري كه شاهد غرق شدن فردي در رودخانه كرج بود با به خطر انداختن جان خود وي را از مرگ حتمي نجات داد.
سرهنگ «مهدي يارندي» سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: يكي از كاركنان وظيفه كلانتري 28 آدران در حالي كه جمعه هفته گذشته در محور كرج-چالوس كيلومتر 13 (آبشار نوجان) در حال گشت زني بود ناگهان مشاهده كرد كه فردي در حال دست و پا زدن و غرق شدن در داخل رودخانه است.
وي ادامه داد: اين سرباز فداكار بلافاصله با توجه به آشنا بودن به فنون شنا با شجاعت كامل به داخل رودخانه پريد و فرد مذكور را از مرگ حتمي نجات داد. گفتني است فردي كه در حال غرق شدن در رودخانه كرج بود به همراه خانواده خود براي تفريح و استراحت به كنار اين رودخانه رفته بود كه به دليل آشنا نبودن به فنون شنا در آستانه مرگ حتمي قرار گرفت.

 



بنا به درخواست آموزش و پرورش ثبت نام كنكور 91 دومرحله اي شد

قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور از 2 مرحله اي شدن ثبت نام كنكور 91 خبر داد.
ابراهيم خدايي، قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس از درخواست وزارت آموزش و پرورش براي تغيير زمان آغاز ثبت نام كنكور 91 خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به ديپلم گرفتن تعدادي از داوطلبان كنكور در دي ماه، خواستار آغاز ثبت نام كنكور 91 از دي ماه شده بود.
وي گفت: 95 درصد از داوطلبان كنكور 91 ديپلم داشته و مشكلي براي ارائه معدل خود ندارند و فقط تعداد محدودي مشكل تاثير سوابق تحصيلي را براي ثبت نام دارند.
قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به برگزاري جلسه اي در اين زمينه با نمايندگاني از وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان كرد: در اين جلسه مقرر شد زمان آغاز ثبت نام كنكور 91 از 16 آذرماه باشد اما براي داوطلباني كه در دي ماه ديپلم مي گيرند فرصت محدودي براي ثبت نام در بهمن در نظر گرفته مي شود.وي گفت: بر اين اساس ثبت نام كنكور 91 در 2 مقطع زماني آذرماه و بهمن ماه صورت مي پذيرد.

 



جزئيات صدور شناسنامه به نام خانوادگي مادر

مديركل امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور تاكيد كرد: صدور شناسنامه يك طرفه به نام خانوادگي مادر و در غياب پدر، نيازمند دريافت حكم «امين موقت» از دادگاه است.
محسن اسماعيلي عنوان كرد: اگر ازدواج پدر و مادر شرعي باشد، اما رسما به ثبت نرسيده باشد، بايد با حضور توام پدر و مادر، سند ولادت تنظيم شود كه در اين صورت نيز، نام خانوادگي پدر به فرزند داده مي شود.
وي در توضيح نحوه اخذ شناسنامه يك طرفه به نام مادر طفل، توضيح داد: اگر ازدواج پدر و مادر شرعي باشد، اما به ثبت رسمي نرسيده باشد، در صورتي كه پدر به هر دليل حضور نداشته باشد و به مدارك وي نيز دسترسي وجود نداشته باشد، مادر بايد براي صدور شناسنامه يك طرفه از دادگاه حكم «امين موقت» دريافت كند.
وي ادامه داد: با دريافت حكم امين موقت، مادر سمت قانوني پيدا كرده و مي تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به صدور شناسنامه يك طرفه مادري، با نام خانوادگي خود اقدام كند.
وي تاكيد كرد: ادارات ثبت احوال براي صدور شناسنامه يك طرفه، حكم امين موقت را نيز از مراجعان مطالبه مي كنند.
به گفته اسماعيلي، اگر ازدواج شرعي باشد اما رسما به ثبت نرسيده باشد و پدر به تنهايي براي اخذ شناسنامه حاضر شود، شناسنامه به صورت يك طرفه پدري براي فرزند صادر خواهد شد.
مديركل امور اسناد هويتي سازمان ثبت احوال درباره دريافت حكم امين موقت توسط مادر نيز توضيح داد: اين قاعده نيز به شرط تابعيت ايراني پدر و در دسترس نبودن وي ميسر است، در اين شرايط مادر بايد براي دريافت حكم امين موقت، شهود و مدارك مورد نياز را براي اثبات موضوع به دادگاه ارائه كند.
وي درباره سرنوشت شناسنامه يك طرفه طفل در صورت بازگشت پدر نيز، به ايسنا، گفت: در صورتي كه پدر بازگردد، با «اقرارنامه نسب» يا «حكم اثبات نسب» از دادگاه، مشخصات پدر در شناسنامه تكميل و نام خانوادگي پدر در شناسنامه طفل درج مي شود.
اسماعيلي در خاتمه، يادآور شد: اگر ازدواج پدر و مادري رسما به ثبت رسيده باشد، حضور پدر يا مادر براي اخذ شناسنامه كفايت مي كند كه در اين صورت، شناسنامه با نام خانوادگي پدر صادر مي شود.

 



سانحه رانندگي در محور لردگان-خوزستان 5كشته بر جاي گذاشت

وقوع يك فقره تصادف رانندگي بين يك دستگاه خودروي پرايد با يك دستگاه تريلر در محور لردگان- خوزستان، مرگ پنج سرنشين خودرو پرايد را رقم زد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي چهارمحال وبختياري به ايرنا گفت: اين حادثه حوالي روستاي ناغان عليا شهرستان لردگان به وقوع پيوست كه هر پنج سرنشين خودرو پرايد در دم جان سپردند.
سرهنگ «محمدرضا رمضاني» اضافه كرد: بر اساس بررسي پليس راه علت اين حادثه سبقت غيرمجاز خودرو پرايد اعلام شده است.
وي بر لزوم احتياط در رانندگي و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي به منظور كاهش تصادفات تاكيد كرد.
بنابراين گزارش محور لردگان- ايذه- خوزستان از محورهاي ارتباطي چهارمحال وبختياري است كه به علت تردد زياد وسائط نقليه، از محورهاي حادثه خيز استان به شمار مي رود.

 



پرداخت ديه دانش آموزان درودزن فارس

با دستور وزير آموزش و پرورش ديه دانش آموزان حادثه ديده منطقه درودزن فارس پرداخت شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش وحيد كيارشي معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با دانش آموزان حادثه ديده در آتش سوزي مدرسه ابتدايي درودزن فارس و خانواده هاي آنها ديدار كرد.
وي در اين ديدار از تمامي كساني كه در پيگيري و رفع مسائل و مشكلات درماني، آموزشي و پرورشي اين دانش آموزان مشاركت داشته اند، قدرداني كرده و از صبر و خويشتنداري دانش آموزان و خانواده هايشان تجليل كرد.
كيارشي اظهار اميدواري كرد كه در آينده شاهد تكرار چنين حوادث ناگواري نبوده و دانش آموزان بتوانند در محيطي امن به فعاليت هاي آموزشي و پرورشي بپردازند.
كيارشي در خصوص پرداخت ديه دانش آموزان حادثه ديده نيز گفت: ديه اين دانش آموزان با همكاري وزارت آموزش و پرورش و بيمه ايران تأمين و طي دو فقره چك به حساب دادگستري شهرستان واريز شده است و خانواده آنها مي توانند با مراجعه به دادگستري و پس از طي مراحل قانوني و اداري سهم ديه تعيين شده را دريافت كنند.
گفتني است چند روز پيش مديرعامل شركت بيمه ايران از پرداخت بيش از 4ميليارد ريال به دانش آموزان درودزني خبر داده بود.
به گزارش مهر، جواد سهاميان مقدم ظهر سه شنبه در مراسم پرداخت ديه دانش آموزان درودزن گفت: يكي از مهمترين عواملي كه باعث سهولت در پرداخت بيمه به دانش آموزان بود تحت پوشش قرار داشتن اين افراد است.
وي يادآور شد: سال 85 بدون تعهدات قراردادي شركت بيمه سه ميليون تومان بابت انجام درمان اوليه و هزينه پزشكي به دانش آموزان پرداخت كرده بود و امروز نيز كل ديه كامل پرداخت شده است.
مديرعامل شركت بيمه ايران با تاكيد بر اينكه ميزان مبلغ ديه به روز محاسبه شده است، تصريح كرد: طبق قرارداد ميزان مبلغ ديه كامل يك فرد براي تمامي هشت دانش آموز اين مدرسه در نظر گرفته شده و با وجود انجام اين اتفاق در چندين سال قبل و صدور راي طي 6 ماه گذشته ميزان مبلغ ديه به روز محاسبه و پرداخت شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 3 هزار لوح فشرده غيرمجاز
اراك-خبرنگار كيهان: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و اخلاقي در شهرستان كميجان 3 هزار حلقه سي-دي (لوح فشرده) توسط ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي اين شهرستان كشف و ضبط شد.
به گفته فرمانده انتظامي كميجان، اين تعداد لوح فشرده در جريان بازديد و سركشي از واحدهاي صنفي و كنترل و نظارت بر صنوف بدست آمد و در اين ارتباط نيز يك نفر دستگير شد.
اشياي عتيقه در پاتوق مواد مخدر
نائين-خبرنگار كيهان: فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان نائين اعلام كرد به دنبال تماس مردمي با مركز فوريت هاي پليس 110 مبني بر ايجاد يك پاتوق مواد مخدر در يكي از محلات نائين ماموران نيروي انتظامي به محل مورد نظر عازم شدند.
سرهنگ محمدعلي يوسلياني افزود: ماموران در بازرسي از اين محل تعداد 191 ظرف سفالي و اشياء عتيقه همراه با مقاديري مواد مخدر كشف و ضبط كردند.
دستگيري كلاهبرداران
ايسنا: رئيس پليس آگاهي خوزستان گفت: ماموران پليس دو نفر از كلاهبرداران حرفه اي كه با فروش سكه تقلبي مبلغ 500 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند دستگير كردند.
سرهنگ محسني با اشاره به دستگيري يكي از كلاهبرداران گفت: متهم به سه فقره كلاهبرداري، فروش بيش از 30 هزار سكه تقلبي و دريافت 500 ميليون تومان از خريداران، اعتراف كرد. وي در بازجويي هاي فني پليس مخفيگاه يكي از همدستان خود به نام «رضا» را به پليس معرفي كرد. اين فرد هم ازسوي پليس دستگير شد. متهمان پس از دستگيري و اعتراف به بزه انتسابي با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
جان باختن در سانحه رانندگي
ايلام-فارس: فرمانده پليس راه استان ايلام گفت: سرعت غيرمجاز يك دستگاه خودروي ال 90 در محور ارتباطي حميل سبب واژگوني خودرو و سپس آتش گرفتن آن شد. در اثر اين سانحه، راننده و ديگر سرنشين خودروي ال90 در دم جان باختند.
وي تصريح كرد: انحراف به چپ و فقدان كنترل خودرو از سوي راننده سبب اين سانحه شده است.

 



محجبه ها را به مدارس راه نمي دهند

يك مقام آموزش و پرورش جمهوري آذربايجان اعلام كرد كه با تعيين لباس يك شكل براي دانش آموزان، از ورود دختران محجبه به مدارس متوسطه جلوگيري مي شود.
به گزارش سرويس بين الملل شبكه ايران به نقل از روزنامه «آزادليق»، چاپ جمهوري آذربايجان «نائله رضاقلي اوا»، رئيس اداره تحصيلات شهر باكو افزود: استفاده از لباس فرم يكسان براي تمام دانش آموزان الزامي است و حجاب دختران، شامل اين فرم نمي شود.رئيس اداره تحصيلات شهر باكو، در خصوص امكان حضور دانش آموزان محجبه بر سر كلاس هاي درس، افزود: به نظرم، به آنها نبايد اجازه ورود به مدارس داده شود.پيش تر با آغاز سال تحصيلي جديد در جمهوري آذربايجان زمينه علي قيزي، مدير روابط عمومي اداره آموزش و پرورش باكو به خبرگزاري رسمي اين كشور گفت: از ورود دختران محجبه به مؤسسات آموزشي در سال تحصيلي جديد، ممانعت خواهد شد.به گفته وي، در سال تحصيلي جديد استفاده از لباس فرم متحدالشكل براي دانش آموزان در همه پايه ها در مدارس الزامي است و از حضور دانش آموزان با لباس هاي متفرقه در مؤسسات آموزشي جلوگيري خواهد شد.از سال 88 كه دستورالعمل استفاده از لباس هاي متحدالشكل در مدارس دخترانه جمهوري آذربايجان صادر شد دختران محجبه با اعمال اين محدوديت، نتوانستند تحصيلات خود را در دبيرستان هاي اين كشور ادامه دهند.

 



جاسوسه روسي در پارلمان انگليس

يك زن جوان روس كه سال گذشته به اتهام جاسوسي در پارلمان انگليس بازداشت شد، به برقراري روابط نامشروع با يكي از نمايندگان انگليسي اعتراف كرد.
به گزارش ايرنا «كاتيا زاتوليوتر» 26 ساله در عين حال هرگونه تلاش براي جاسوسي از نماينده انگليسي را رد كرد.وي متهم است كه با نزديك شدن به «مايك هنكوك» نماينده مجلس عوام از حزب ليبرال دموكرات و عضو كميسيون دفاعي پارلمان عليه او جاسوسي مي كرده است. ماموران سازمان اطلاعاتي «ام آي5» و «ام آي6» انگليس زمستان سال گذشته پس از دستگيري «زاتولويتر» خواستار اخراج وي شدند.
حكم اخراج اين زن روس به تاييد خانم «ترزا مي» وزير كشور انگليس نيز رسيده است ولي در پي اعتراض وي به حكم اخراج، دادگاه امور مهاجرت امروز رسيدگي به اين اعتراض را آغاز كرد.
زاتوليوتر در جلسه دادگاه نحوه آشنايي خود با هنكوك را شرح داد و اعتراف نمود كه با اين نماينده 65ساله روابط نامشروع داشته است. وي همچنين به برقراري چنين روابطي با يك ديپلمات هلندي، يك كارمند ناتو و يك مقام سازمان ملل اعتراف كرد.
وكلاي وزارت كشور در جلسه ديروز دادگاه بار ديگر تاكيد كردند كه خانم زاتوليوتر در استخدام سازمان هاي اطلاعاتي روسيه بوده و بطور هدفمند با افراد صاحب نفوذ و داراي اطلاعات، ارتباط برقرار مي كرده است.مطبوعات انگليس هنگام بازداشت زاتوليوتر نوشته بودند كه وي به عنوان يكي از دستياران و پژوهشگران «مايك هنكوك» نماينده مجلس عوام انگليس فعاليت مي كرد و حتي كارت ويژه تردد به پارلمان را نيز داشت.با اينكه مقامات امنيتي از همان ابتداي مطرح شدن اين پرونده حضور اين تبعه روسيه را مغاير با امنيت و منافع ملي انگليس توصيف كرده بودند ولي «مايك هنكوك» با دفاع از دستيار روس خود گفته بود كه او جاسوس نيست و هيچ كار خلافي نيز انجام نداده و به همين دليل در مورد حكم اخراج خود تقاضاي تجديدنظر داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14