(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 آبان 1390- شماره 20064

يادداشت خبرنگار
گمرك انزلي به شبكه دولت الكترونيك متصل شد
يك هزار سالن مديريت بحران در كشور احداث مي شود
ايران در كيهان
كسب مقام چهارم رقابت هاي جهاني كره جنوبي توسط هنرجوي تربت حيدريه اي
افتتاح دانشگاه سيدجمال الدين و دانشكده علوم پزشكي اسدآباد
خسارات خشكسالي در استان مركزي بررسي شد
برگزاري جشنواره منطقه اي اختراعات كوير در يزد
زنان خانه دار كاشاني در برابر بيماري هاي قلبي ايمن مي شوند
احداث 80 كيلومتر بزرگراه در قزوين
قائم مقام دادگستري استان خوزستان: تحويل دهندگان سلاح هاي غيرمجاز، عفو مي شوند
راه اندازي 4 رشته جديد در دانشگاه اراك
مقابله با ساخت و ساز هاي غيرمجاز در حريم دريا
بازسازي صحنه واقعه غديرخم در گناباد
كاهش 13درصدي مصرف گاز در بخش خانگي و تجاري زنجان
مدير كل بيمه خدمات درماني مازندران:اجراي درست طرح پزشك خانواده حلال بسياري از مشكلات است



يادداشت خبرنگار

انتظار بحق مردم لرستان از مسئولان ناجا و بنياد شهيد انقلاب اسلامي
15 ماه پيش مرحوم سردار رحيم خورشيدوند جانشين فرمانده مرزباني كشور پس از اداي نماز ظهر و با زبان روزه در محل كار خود دچار عارضه قلبي شد و به معبودش پيوست.
نگاهي به زندگي اين فرزند انقلاب و سرباز ولايت نشان مي دهد؛ وي تمام عمر و هستي خويش را صرف خدمت و صيانت از آرمان هاي انقلاب اسلامي كرده و بهترين لحظات زندگي و عزيزترين سرمايه اش يعني جان شيرين خود را در پرتو مخاطرات سپري كرده است و تا آخرين لحظات زندگي نيز لباس خدمت به مردم و ميهن بر تن داشت.
وي در سال 57 و پس از پيروزي انقلاب به نيروهاي كميته انقلاب اسلامي پيوست و بارها در قالب لشگر 28 روح الله كميته انقلاب اسلامي در خطوط مقدم دفاع مقدس حضوري ارزشمند و برجسته داشت.
سردار خورشيدوند همچنين سابقه فرماندهي انتظامي استان هاي لرستان، ايلام، كهكيلويه و بويراحمد، كردستان و قم را نيز در پرونده خويش دارد.
سردار خورشيدوند در سال 84 با توجه به شرايط حساس شغلي دچار عارضه قلبي شده و از سوي شوراي عالي پزشكي از انجام كارهاي پراسترس از قبيل فرماندهي و ساير مشاغل عملياتي منع شده و موضوع به فرماندهي محترم نيروي انتظامي نيز اعلام شده بود اما روح جهادي و خستگي ناپذير وي مانع از پذيرفتن اين دستور پزشكي شد.
سرانجام وي در شعبان سال 89 درحالي كه جانشين فرماندهي مرزباني كشور را به عهده داشت؛ پس از اداي فريضه ظهر در محل كارش و در حال انجام مسئوليت جان خود را نثار امنيت و آرامش مردم و صيانت از نظام مقدس جمهوري اسلامي كرد و به همرزمان شهيدش پيوست.
در اين ميان آنچه عواطف و احساسات مردم انقلابي خطه لرستان را پس از دست دادن اين فرمانده عزيز جريحه دار كرده است؛ قرار نگرفتن نام اين فرمانده عزيز در فهرست شهداي گرانقدر است؛ موضوعي كه تا به امروز متأسفانه محقق نشده است. گرچه شهيد و شهادت واژه پرافتخاري است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب چه بسا شهيدان گمنامي كه در آسمان ها شناخته شده تر از روي زمين باشند؛ اما به پاس خدمات ارزشمند، افتخارآفرين و نهادينه كردن ياد و خاطره اين سردار سرافراز از مسئولان محترم ناجا و بنياد شهيد و امور ايثارگران انتظار مي رود با پيگيري مستمر موضوع و احقاق حقوق خانواده اين فرمانده عزيز و همچنين احترام به خدمات ارزشمند وي در پاسداري از اسلام و انقلاب و پاسخ به انتظارات مردم انقلابي لرستان، نام خورشيدوند را در فهرست همرزمان شهيدش جاي دهند.
خبرنگار كيهان در دورود

 



گمرك انزلي به شبكه دولت الكترونيك متصل شد

رشت - خبرنگار كيهان:
ناظر گمركات گيلان از پيوستن گمرك بندرانزلي به شبكه دولت الكترونيك خبر داد.
محمد بهبود آهني گفت: در عين حال با متصل شدن گمرك انزلي به شبكه دولت علاوه بر انجام مكاتبات اين گمرك با ساير سازمانهاي عضو شبكه به صورت الكترونيكي، ساير افراد و مراجعين نيز مي توانند از طريق سامانه دولت و مردم اين ارتباط را برقرار سازند.
مديركل گمرك بندرانزلي در ادامه از گمركات گيلان
به عنوان مكانيزه ترين گمرك در كشور نام برد و افزود: در همين ارتباط راه اندازي سيستم وب در گمرك انزلي و سامانه اعطاي معافيت كالاي همراه مسافر در فرودگاه رشت و نيز گمرك آستارا و آسان سازي رويه هاي گمركي از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه فن آوري ستاد نظارت گمركات استان است.

 



يك هزار سالن مديريت بحران در كشور احداث مي شود

نجف آباد- خبرنگار كيهان:
معاون وزير كشور و رئيس سازمان مديريت بحران كشور گفت: يك هزار سالن مديريت بحران در سرتاسر كشور احداث مي شود.
حسن قدمي در مراسم بهره برداري از سالن مديريت بحران نجف آباد افزود: تاكنون 25 سالن مديريت بحران در كشور احداث شده است و تعدادي ديگر در حال احداث است.
شهردار نجف آباد در اين مراسم گفت: اين سالن سرپوشيده در منطقه دو ناحيه يزدانشهر احداث شده است. وي گفت: باتوجه به چند منظوره بودن اين سالن در مواقع عادي علاقه مندان به ورزش از آن استفاده خواهند نمود. وي گفت: اين سالن داراي 1000 متر سالن ورزشي، سكوي تماشاچيان به ظرفيت 1700 نفر، سالن بدن سازي، اتاق داوران، مربيان، بازيكنان و محل استقرار پايگاه هاي اورژانس، امداد و نجات، آتش نشاني و هلال احمر است.
وي مساحت زمين را 5 هزارمتر مربع و زيربنا را 2 هزار متر مربع اعلام كرد و گفت: براي تملك زمين شش ميليارد ريال و ساخت آن 10 ميليارد ريال از محل اعتبارات مديريت بحران استانداري و شهرداري نجف آباد هزينه شده است.
وي افزود: براي استان اصفهان، ساخت 12 سالن مديريت بحران پيش بيني شده است.

 



ايران در كيهان

تداوم مهاجرت معكوس
اردبيل- خبرنگار كيهان: مديركل دفتر امور روستايي استانداري اردبيل در نشست هم انديشي با مديرعامل و رئيس هيئت مديره شركت تعاوني دهياري ها با اشاره به ارائه تسهيلات مقاوم سازي براي ساخت مسكن روستايي گفت: با ارائه راهكارهاي قانوني زمينه اسكان دايم روستائيان فراهم مي شود و تلاش براي مهاجرت معكوس در روستاها با همياري دهياري ها تداوم مي يابد.
نجفي افزود: با ايجاد بازارچه هاي هفتگي با هزينه كمتر در مراكز دهستان ها و روستاهاي بزرگ ضمن تامين مايحتاج اساسي اهالي، منبعي مهم براي درآمدزايي دهياران به شمار خواهد آمد.
برگزيدگان جشنواره پيامكي
بابل- خبرنگار كيهان: مراسم اختتاميه جشنواره پيامكي ياد ياران با اهداي جوايزي به برگزيدگان پايان يافت. اين جشنواره با موضوع «دل نوشته ها با شهدا» در كانون فرهنگي و هنري روح الله مسجد ولي عصر(عج) چاله زمين بابل برگزار شد يكي از فرماندهان سپاه به سخنراني در خصوص مجاهدت هاي رزمندگان اسلام پرداخت.
اهداي سيمان
نائين- خبرنگار كيهان: رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نائين گفت: حدود 24تن سيمان سفيد صادراتي به مبلغ بيش از 26ميليون ريال خريداري و به حرم مطهر امامين عسكرين اهدا شد.
مجيد حسن زاده افزود: اين سيمان توسط يك دستگاه تريلر به عراق ارسال شد. اين هشتمين محموله از كمك هاي مردم نائين است كه به عتبات عاليات ارسال شده است.
برپايي نمايشگاه ملي انرژي
اراك- خبرنگار كيهان: نمايشگاه ملي انرژي با محوريت نفت گاز، پتروشيمي و نيرو در محل نمايشگاه هاي بين المللي غرب كشور در اراك گشايش يافت. مديرعامل نمايشگاه هاي غرب كشور گفت: در اين نمايشگاه 15 شركت از استان مركزي و41 شركت از ساير استان ها آخرين تجهيزات، فناوري و دستاوردهاي خود را به نمايش گذاشتند.
افزايش صادرات
¤ مدير تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركزي از افزايش 38درصدي صادرات تعاوني هاي اين استان به خارج كشور خبر داد. شيخي گفت: 2ميليون و 255هزار دلار محصولات شامل انواع سنگ، منواتيلين و اتيلين، ادوات كشاورزي، آيينه، انواع گل هاي زينتي و شاخه بريده، حبوبات، خشكبار، كشمش، ترشيجات و كنسرو به كشورهاي كانادا، هند، پاكستان، مصر، عراق، افغانستان، مجارستان، روماني،، چين و هلند صادر شده است.
گشايش مؤسسه آموزشي
¤ در مراسمي مؤسسه آموزشي پژوهشي جامعه الثقلين اراك گشايش يافت اين مؤسسه در زمينه حفظ و مفاهيم قرآن كريم و معارف اهل بيت(ع) فعاليت دارد.
اعتبارات هوشمندسازي مدارس
همدان- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در سفر اخير هيئت دولت به اين استان 20ميليارد ريال اعتبار براي هوشمندسازي مدارس استان اختصاص يافت.
عباس حسيني محتشم در همايش رؤساي آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان همدان در شهرستان نهاوند افزود: با احتساب اعتبارات قبلي تخصيص يافته، 40 ميليارد ريال صرف هوشمندسازي مدارس اين استان مي شود.
وي اين تحول را فرصت خوبي براي دانش آموزان عنوان كرد و گفت: اتصال به شبكه اينترنت ملي باعث مي شود تا دانش آموزان بتوانند از آخرين دستاوردهاي علمي و فن آوري هاي نوين بهره مند شوند.
حسني محتشم تصريح كرد: تمام مدارس از جمله مدارس غيرانتفاعي و شبانه روزي بايد به شبكه هوشمند اينترنت متصل شوند.
برپايي يادواره شهدا
ورامين- خبرنگار كيهان: با حضور مسئولان محلي يادواره 250 شهيد شهرستان پيشواي ورامين برگزار شد. در اين مراسم فرماندار پيشوا متعهد شد تا پايان امسال تمام ادارات و نهادهاي دولتي در اين شهرستان مستقر شوند.
اخذ مجوز پژوهشكده
خوانسار- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه پيام نور خوانسار در همايش رؤساي دانشگاه هاي پيام نور استان اصفهان از گرفتن مجوز پژوهشكده در پنج گروه پژوهشي خبر داد.
كافي موسوي دانشگاه پيام نور خوانسار گفت: فيزيك نجوم، صنايع غذايي، زيست شناسي، مديريت بازرگاني بين الملل و ارتباط با صنعت پنج گروهي است كه مجوز آن اخذ شده است.
وي بيان داشت: در سال گذشته دانشگاه پيام نور خوانسار توانسته مبلغ 400 ميليون تومان براي بخش عمراني و مبلغ 100ميليون تومان براي بخش آموزشي اعتبار جذب كند.
بيكاري كم بينايان
تبريز- خبرنگار كيهان: مديرعامل انجمن نابينايان آذربايجان شرقي گفت: 4هزار و 300 نابينا و كم بينا در اين استان وجود دارند كه بيشتر آنان بيكار هستند. فرهاد عبدوي افزود: اين افراد، نياز به اجراي قانون جامع حمايت از معلولان و اعمال سهميه استخدامي 3درصدي دارند.
وي خواستار ارتقاي فرهنگ جامعه در روبرو شدن با نابينايان شد.
نصب دكل
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: دكل اول پژوهشي با هدف استخراج گاز در كرند از توابع شهرستان گنبدكاووس نصب شد.
عبدالله رستگار نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي، در نشست شوراي اداري شهرستان ضمن اعلام اين خبر افزود: سه دكل ديگر هم به اين مجموعه اضافه خواهد شد.
در اين نشست فرماندار گنبدكاووس نيز از راه اندازي اداره استاندارد در اين شهرستان خبر داد و گفت: بايد در راستاي توسعه و ترويج استاندارد تلاش كرد. راه اندازي اداره استاندارد در گنبدكاووس از مصوبات سفر رياست جمهوري به استان گلستان است.
تجليل از بازنشستگان
نائين- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان نايين گفت: از حدود 60 نفر از بازنشستگان نيروي انتظامي شهرستان نايين با اهداي هدايايي به رسم يادبود تقدير به عمل آمد.
سرهنگ محمد يوسلياني با اشاره به اهداف برگزاري اين مراسم گفت: ما در اين جلسه علاوه بر تجديد ديدار و نشستي صميمانه با بازنشستگان نيروي انتظامي و آگاهي از مسائل و مشكلات آنان، به دنبال ايجاد ارتباطي دوسويه با آنان و استفاده از نظرات و تجربيات آنها هستيم.
وي با تأكيد بر تكريم بازنشستگان نيروهاي انتظامي گفت: در اين راستا در طول سال برنامه هاي مختلفي اجرا مي شود كه عمده ترين آن تجليل از بازنشستگان در طول يك همايش با حضور تمام بازنشستگان و خانواده هاي آنان است كه هر سال اين همايش برگزار مي شود.

 



كسب مقام چهارم رقابت هاي جهاني كره جنوبي توسط هنرجوي تربت حيدريه اي

تربت حيدريه- خبرنگاركيهان:
از هنرآموز هنرستان فني دكترچمران تربت حيدريه كه در رقابتهاي جهاني كره جنوبي در رشته برنامه نويسي رايانه به مقام چهارم دست يافته بود تجليل شد.
عبداللهي مدير آموزش و پرورش تربت حيدريه دراين مراسم از مهندس علي كوثري هنرجوي هنرستان فني دكترچمران تجليل كرد و هنرجويان را به تلاش بيشتر براي كسب علم دعوت كرد.
گفتني است مسابقات برنامه نويسي رايانه با حضور شركت كنندگان از 57 كشور جهان در كره جنوبي برگزار گرديد.

 



افتتاح دانشگاه سيدجمال الدين و دانشكده علوم پزشكي اسدآباد

اسدآباد- خبرنگار كيهان:
دانشگاه سيدجمال الدين و دانشكده علوم پزشكي اسدآباد، با برگزاري مراسم جشني، آغاز به كار كردند.
در اين مراسم دكتر اكبر رنجبرزاده نماينده مردم اسدآباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: با افتتاح دانشگاه سيدجمال الدين اسدآبادي و 4 دانشكده زير مجموعه آن، شايد براي اولين بار در كشور است كه در مدتي كم و با سرعتي بالا چنين دانشگاهي به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: همدان، استان نخبه پروري است و جايگاه آن در علم و دانش و دانشگاه بر كسي پوشيده نيست و لذا براي توسعه امكانات آموزش عالي در آن بايد تلاش شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني مجد امام جمعه اسدآباد نيز گفت: در اسلام، علم و ايمان مقابل هم قرار ندارند، بلكه علم ابزار مي سازد و سرعت مي دهد و ايمان جهت و مقصد را مي شناساند. دانشجويي كه علم و ايمان را توأم با هم داشته باشد مي تواند از تعهد و دانش دم بزند.
وي تاكيد كرد: حجاب و پاكدامني بايد در دانشگاه محور باشد به ويژه كه اسم مبارك سيدجمال الدين بر روي دانشگاه اسدآباد گذاشته شده كه به اين شهر نورانيت مي بخشد.

 



خسارات خشكسالي در استان مركزي بررسي شد

اراك- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استانداري مركزي گفت: خسارت خشكسالي در استان مركزي بيش از 200ميليارد تومان برآورد شده است.
هوشنگ بازوند افزود: شهرستانهاي محلات و خمين بيشترين خشكسالي را متحمل شده است.
وي اظهار داشت: تا به حال حدود 48 ميليارد تومان اعتبارات ابلاغ شده است كه از اين مبلغ 28 ميليارد تومان آن براي بخش كشاورزي و خسارات وارده و از اين رقم هم حدود 70 درصد بابت پيشگيري در نظر گرفته شده است.
وي افزود: هفت ميليارد تومان هم براي حوادث درنظر گرفته شده است كه پروژه هاي آن تعيين تكليف شده است كه به زودي به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ خواهد شد. بقيه خسارات طبيعي است كه بايد از طريق بيمه پرداخت شود.

 



برگزاري جشنواره منطقه اي اختراعات كوير در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد نخبگان استان يزد گفت: جشنواره منطقه اي اختراعات كوير با حضور استان هاي يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان از 7 الي 9 دي ماه امسال در يزد برگزار مي شود.
حبيب زارع گفت: پيش بيني مي شود حدود 1000 اختراع در مرحله اوليه به اين جشنواره ارسال شود كه بين 150 تا 250 اختراع برتر در اين جشنواره شركت داده خواهند شد.
به گفته وي اين هشتمين جشنواره منطقه اي در كشور است كه طرح ها و اختراعات برتر در جشنواره ملي فجر انقلاب در ايام الله دهه فجر شركت داده خواهند شد.
زارع اظهار داشت: بنياد نخبگان استان يزد اولين و برترين بنياد نخبگان كشور است كه امروز به صورت الگوي مديريتي و برنامه ريزي براي ساير استان هاي كشور به شمار مي آيد.
وي خاطر نشان كرد هدف اصلي از برگزاري جشنواره هاي مخترعان ايجاد تعامل بين كارآفرين و سرمايه گذاران با مخترعين مي باشد به گفته وي هم اكنون 300نخبه در استان يزد تحت پوشش اين بنياد قرار دارند كه تا سال آينده تعداد آنها به 600 نخبه خواهد رسيد.
زارع افزود: يكي از وظايف اين بنياد تاسيس و حمايت از شركت هاي تعاوني دانش بنيان است كه از 75 شركت شكل گرفته در كشور 25 شركت متعلق به استان يزد است.

 



زنان خانه دار كاشاني در برابر بيماري هاي قلبي ايمن مي شوند

كاشان- خبرنگاركيهان:
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كاشان از اجراي طرح پيشگيري براي ايمن سازي زنان خانه دار اين شهرستان در برابر بيماري هاي قلبي خبر داد.
حسن الماسي گفت: اجراي اين طرح توسط كارشناسان مراكز بهداشتي درماني شهري اين شهرستان براي 60هزار خانوار شهري كاشان انجام مي شود.
وي، اجراي اين طرح از طريق 20مركز بهداشتي درماني شهري كاشان را يادآور شد و افزود: 60كارشناس طرح پيشگيري از بيماري هاي قلبي زنان خانه دار را با آموزش تغذيه سالم، تحرك بدني و كاهش مبارزه با استرس اجرا مي كنند.
وي تصريح كرد: طرح پيشگيري از بيماري هاي قلبي زنان خانه دار در اين شهرستان از ابتداي مهرماه آغاز شده و تا پايان سال ادامه دارد.

 



احداث 80 كيلومتر بزرگراه در قزوين

قزوين -خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان قزوين گفت: در راستاي رشد وتوسعه استان قزوين، احداث 08كيلومتر بزرگراه دراين استان آغاز شده است.
محمد امين نصراللهي زاده درديداراعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران با نماينده ولي فقيه دراستان قزوين بيان كرد: استان قزوين يكي از استان هاي مهم كشور است و از لحاظ جمعيت و مساحت درحد متوسط ولي از دو جهت، استاني بسيار حائز اهميت است.
وي ادامه داد: قزوين استاني شهيدپرور است و شخصيت هاي بزرگي چون شهيد بابايي، شهيد رجايي و مرحوم ابوترابي متعلق به اين استان هستند و همين امر نيز مسئوليت ما را سنگين تر مي كند.
مديركل راه و ترابري استان قزوين با اشاره به موقعيت جغرافيايي استان افزود: استان قزوين كريدور ارتباطي شمال به جنوب و شرق به غرب كشوراست و ترافيك 9 استان به صورت مستقيم از اين استان عبور مي كند و از لحاظ گردنه ها وكوهستاني بودن استان با اهميت كشور است از اين رو كوچك ترين كوتاهي ممكن است خساراتي جاني و مالي را تحميل كند.
وي عنوان كرد: محورهاي پر ترافيك كشور نظير قزوين -كرج و قزوين- رشت دراين استان واقع است و دراين راه ها با وجود اينكه حجم خودروها هر سال دو برابر شده است ولي كاهش تصادفات را شاهد بوده ايم.
نصراللهي زاده اعلام كرد: درسه سال اخير، استان قزوين دركشور رتبه نخست را دركاهش تصادفات جاده اي داشته است و در پنج ماهه نخست سال جاري نيز تصادفات دراستان 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشته است.
وي با اشاره به احداث بزرگراه دراستان افزود: در راستاي رشد و توسعه استان احداث 80 كيلومتر بزرگراه در استان آغاز شده كه يكي از راه هاي پرخطر استان محور بوئين زهرا همدان بود كه 14 كيلومتر آن در آينده نزديك به بهره برداري مي رسد. همچنين محور قزوين - الموت- تنكابن از بركات سفر رهبري و دولت به استان درحال انجام است.

 



قائم مقام دادگستري استان خوزستان: تحويل دهندگان سلاح هاي غيرمجاز، عفو مي شوند

آبادان- خبرنگار كيهان:
معافيت اعمال قانون براي تحويل دهندگان سلاح هاي غيرمجاز براي مدت شش ماه قابليت اجرا دارد.
قائم مقام دادگستري استان خوزستان گفت: دارندگان سلاح هاي غيرمجاز از مورخه يكم آذر ماه جاري در صورت تحويل سلاح هايشان از معافيت اعمال قانون برخوردار مي شوند.
به گزارش خبرنگار كيهان از آبادان، يوسفي در حاشيه- توديع و معارفه رؤساي قديم و جديد دادگستري آبادان در محل باشگاه گلستان به خبرنگاران گفت: اين معافيت براي مدت شش ماه قابليت اجرا دارد.
او با اشاره به تسهيلات انجام شده به نفع مردم و در جهت مبارزه با سلاح و مهمات قاچاق افزود: چنانچه ظرف مدت تعيين شده افراد اقدام به اين كار نكنند و متصرف شناسايي شود؛ برابر قانون مبارزه با سلاح و مهمات قاچاق كه آن هم به تازگي شدت يافته است، برخورد مي شود.
وي در خصوص سلاح هاي شكاري نيز گفت: صاحبان سلاح هاي شكاري غيرمجاز در صورت تحويل سلاح هايشان مي توانند آنها را پس از سه ماه و با مجوز به نام خود دريافت كنند.
او هدف از اين كار را خدمت به مردم و تامين امنيت و آسايش آنها ياد كرد.

 



راه اندازي 4 رشته جديد در دانشگاه اراك

اراك-خبرنگاركيهان:
معاون آموزشي دانشگاه اراك گفت: شوراي گسترش آموزش عالي با چهار رشته جديد در دانشگاه اراك موافقت كرد.
دكتر رحيمي افزود: اين رشته ها شامل مقطع كارشناسي ارشد در رشته هاي زيست شناسي ژنتيك، مهندسي برق قدرت و تربيت بدني-علوم ورزشي گرايش مديريت ورزشي است.
وي اظهار داشت: همچنين براساس پيگيري هاي صورت گرفته ايجاد رشته كارشناسي گياهان دارويي مورد موافقت قرار گرفت و براي اولين بار در سال جاري نسبت به پذيرش دانشجو اقدام خواهد شد.

 



مديركل بنادر و دريانوردي مازندران اعلام كرد
مقابله با ساخت و ساز هاي غيرمجاز در حريم دريا

نوشهر- خبرنگار كيهان:
مديركل بنادر و دريانوردي استان مازندران از برخورد قانوني با ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم دريا خبر داد.
سيد نبي سيدپور در گفت وگوي اختصاصي با كيهان با اعلام اين مطلب گفت: برابر بند 22 از ماده 3 آيين نامه سازمان بنادر و دريانوردي ساخت هرگونه سازه هاي دريايي (اسكله- موج شكن- رستوران هاي دريايي و...) نياز به كسب مجوز از سازمان و دريانوردي دارد.
وي ادامه داد: متقاضيان ساخت و سازهاي دريايي اعم از بخش هاي دولتي و خصوصي مي توانند در اين زمينه به قسمت امور سواحل و بنادر واحد فني و نگهداري اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران مراجعه و مجوزهاي لازم را بنابر ضوابط دريافت كنند.
مديركل بنادر و دريانوردي مازندران با هشدار به كساني كه قصد دارند بدون دريافت مجوز قانوني نسبت به ساخت و ساز در حريم دريا اقدام كنند گفت: مطابق قانون با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد.

 



بازسازي صحنه واقعه غديرخم در گناباد

گناباد- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ناحيه گناباد گفت: صحنه هايي از واقعه تاريخي غديرخم با همكاري هنرمندان شهرستان گناباد به نمايش گذاشته مي شود.
سرهنگ پاسدار سعيد فولادي در جمع اعضاي ستاد غدير گناباد گفت: به منظور آشنايي بيشتر مردم به ويژه قشرجوان با رخداد واقعه غديرخم صحنه هاي كوچكي از اين واقعه در گناباد به نمايش گذاشته مي شود.
وي افزود: بعد از به نمايش گذاشته شدن صحنه هايي از واقعه غديرخم در استان قم، سه شهرستان از استان خراسان رضوي براي اجراي اين برنامه اعلام آمادگي كردند كه بعد از مشهدمقدس و تربت حيدريه در شهرستان گناباد صحنه هايي از اين رويداد سرنوشت ساز تاريخ اسلام در قالب نمايشنامه اجرا مي شود.
وي افزود: به اين منظور 150 هنرمند شهرستان به همكاري دعوت شده و بيش از 3هزار نفر ملبس به لباس عربي و دهها نفر شتر دراين نمايش به كارگرفته خواهدشد.
وي گفت: به منظور هرچه باشكوه تر برگزاركردن اين مراسم كه در روز عيد غدير برگزار مي شود ستادي در محل فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گناباد آغاز به كار كرد.

 



كاهش 13درصدي مصرف گاز در بخش خانگي و تجاري زنجان

زنجان- خبرنگاركيهان:
سرپرست شركت گاز استان زنجان از كاهش 13درصدي مصرف گاز در بخش خانگي و تجاري استان علي رغم افزايش 59درصدي مشتركان خبر داد.
مهندس عسگريان با اشاره به آثار مثبت اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و توجه مردم به اصل محوري صرفه جويي گفت: با همكاري شهروندان و تلاش كاركنان شركت گاز استان زنجان در امر اطلاع رساني، ميزان گاز مصرفي بخش خانگي استان از 363ميليون مترمكعب در شش ماهه سال گذشته به 314ميليون مترمكعب در شش ماهه نخست كاهش يافته است.
سرپرست شركت گاز استان زنجان همچنين افزود: در تأمين گاز شهروندان؛ موفق شديم با افزايش تعداد خانوار تحت پوشش استان از 6هزار و 319خانوار در شش ماهه نخست سال گذشته به 10هزار و 68خانوار در ششماهه امسال شاهد رشد 59درصدي در اين بخش باشيم. مهندس عسگريان از بهره مندي بيش از 97درصد جمعيت شهري استان از نعمت گاز خبر داد و اظهار داشت: از 19شهر استان، به 14شهر گازرساني شده و عمليات گازرساني به دو شهر استان آغاز و عمليات طراحي درمورد 3شهر ديگر در دست اقدام است.

 



مدير كل بيمه خدمات درماني مازندران: اجراي درست طرح پزشك خانواده حلال بسياري از مشكلات است

ساري- خبرنگار كيهان
مدير كل بيمه خدمات درماني مازندران گفت: با اجراي درست طرح پزشك خانواده بسياري از مشكلات درماني حل مي شود.
يحيي صالح طبري به خبرنگار كيهان گفت: در حال حاضر تعداد يك ميليون و 642 هزار و 335 نفر از جمعيت استان تحت پوشش بيمه خدمات درماني هستند.
وي ادامه داد: از تعداد يك ميليون و 642 هزار و 335 نفر بيمه شده 325 هزار و 564 نفر را كاركنان دولت، 47 هزار و 590 خويش فرمايان، 83 هزار و 271 نفر ساير اقشار و يك ميليون و 185 هزار و 909 نفر را روستاييان تشكيل مي دهند.
صالح طبري افزود: 99 درصد داروخانه ها، 83 درصد درمانگاه ها و 94 درصد مؤسسات و پاراكلينيك ها با اداره كل بيمه خدمات درماني طرف قرارداد هستند.
مديركل بيمه خدمات درماني مازندران هزينه هاي پرداختي در خصوص درمان سرپايي، بستري و بستري تخصصي در سال گذشته را بالغ بر 100 ميليارد تومان اشاره كرد و افزود: اين در حالي است كه تاكنون 26 ميليارد تومان آن پرداخت شده است.
صالح طبري يادآور شد: تمامي بيماران ام اس، هموفيلي، دياليزي، تالاسمي و پيوند كليه در گروه بيماران خاص قرار دارند و در حال حاضر اكثر بيماران خاص تحت پوشش سازمان هاي بيمه گر از سوي اداره كل بيمه خدمات درماني داراي كارت هوشمند مي باشند.
وي افزود: تاكنون يك ميليارد و 372 ميليون و 900 هزار تومان براي بيماران خاص هزينه شده است.
مديركل بيمه خدمات درماني مازندران با بيان اينكه سال گذشته ميانگين اقلام دارويي نوشته شده در نسخه بيماران 4/3 الي 42/3 بوده است؛ گفت: در سال جاري اين اقلام نوشته شده به 2/3 رسيده است كه با ميانگين جهاني فاصله زيادي دارد.
صالح طبري طرح پزشك خانواده را طرحي جامع و كامل برشمرد و افزود: اگر طرح پزشك خانواده به صورت صحيح و كامل اجرا شود؛ بسياري از مشكلات درماني را حل خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14