(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 آبان 1390- شماره 20064

حديث دشت عشق
ادعاي قابل تأمل رئيس فدراسيون كشتي
دست هايي در كار است تا كشتي در المپيك نتيجه نگيرد
اخبار كوتاه از فوتبال
راي نهايي محروميت علي حسيني صادر شد 12 سال محروميت !
ليگ برتر بسكتبال به هفته سوم رسيد ياران حدادي در نصف جهان
سرپرست فدراسيون دووميداني از احتمال موفقيت در المپيك مي گويد
اميدواريم 4 فيناليست داشته باشيم
كاراته نياز به همدلي و آرامش دارد
سرپرست جديد فدراسيون: وظيفه سنگيني را قبول كرده ام
فيفا فهرست نامزدهاي توپ طلا را اعلام كرد
بارسلونا 8 نماينده دارد
ليگ قهرمانان اروپا
كار دشوار منچسترسيتي ، صعود احتمالي رئال مادريد



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «احمد رباني»
بنيانگذار بسيج خوراسگان
سال 1340 در ديار گنبدهاي فيروزه اي، اصفهان هميشه مصفا، چشم به جهان گشود. نامش بوي باران داشت و عطر پرطراوت ايمان. از اين رو، گام در راه شناخت معبودي نهاد كه با ياد زندگي بخشش بر سجاده عشق نماز مي گذارد. با آنكه در بي رحم ترين روزهاي زندگي، نبود پدر را مي گريست، بدين امر پي برد كه عشق با آسمان پيوند خورده است.
پس با دلي لبريز از تلاوت آيات آسماني و با وجودي كه غبار كوي اهل بيت(ع) مي نمود، جاده سبز خدا را در پيش گرفت و در هر كجا در مجالس نوراني دعا، در سراي توحيدي ايمان، مسجد، در زمزمه هاي بيداري علي ابن ابيطالب(ع) و در تجديد بيعت با فرزند خون در زيارت عاشورا، نشان از او مي گرفت.
به وجودي دست يافته بود كه در تواضع، همنشين خاك بود و در درود رساندن به ديگران پيش قدم مي شد. به گاه آموختن، كتاب قطور معرفت را پيش رو نهاد و تا مقطع كارشناسي در دانشگاه شهيد بهشتي تهران پيش رفت.
در اين بين آن زمان كه مسيحاي زمان با دم زندگي بخشش روح قيام را در كالبد زمان دميد، «احمد» نيز ياري رسان خميني كبير(ره) شد. پس از به بار نشستن نهضت، به عضويت «سپاه پاسداران» درآمد و آن گاه كه «شهيد احمد رباني» بنيانگذار بسيج خوراسگان جام نوشين شهادت را سركشيد، عهده دار فرماندهي بسيج شد.
سپس آن زمان كه وطن سر بر زانوي خسته تنهايي، تهاجم فرزندان يزيد را مي گريست، احمد نيز در جمع بيداردلان راهي مهد مردان خونين تبار شد و با حماسه هايي كه آفريد، نامش بر ديوارهاي خسته زمان نگاشته شد. تا آنكه سال 1364، تركش گلوله توپ، او را در رداي سرخ شهادت پوشاند و «شلمچه» را به سوگ او نشاند. شهيد «احمد رباني»، سال 1340 در خوراسگان متولد شد و در 24/8/1364 در كربلاي شلمچه به شهادت رسيد.

 



ادعاي قابل تأمل رئيس فدراسيون كشتي
دست هايي در كار است تا كشتي در المپيك نتيجه نگيرد

رئيس فدراسيون كشتي گفت: اگر اذيت نكنند و اجازه دهند كارمان را انجام دهيم در المپيك ركورد كسب مدال در كشتي را خواهيم زد، اما دست هايي در كار است كه نتوانيم نتيجه لازم را بگيريم.
محمدرضا يزداني خرم درباره شانس كسب مدال كشتي در المپيك عنوان كرد: مدال المپيك تمرين و امكانات المپيكي نياز دارد. بعضي از قهرمانان مي گويند بعد از المپيك مي روند؛ چرا بايد اين موضوع مطرح شود؟ خيلي از آنها براي تامين زندگي كار مي كنند. بايد كشتي گيران ما از نظر مالي تامين باشند. امكاناتي كه قرار بوده به ما بدهند هنوز نداده اند. با چند ميليارد بدهي و مشكلات مالي همه انتظار دارند كه چند طلا بگيريم.
رئيس فدراسيون كشتي افزود: اگر اذيت نكنند و اجازه دهند كارمان را انجام دهيم در المپيك ركورد خواهيم زد؛ هم در فرنگي و هم در آزاد. يك نتيجه تاريخي را رقم خواهيم زد، اما دست هايي در كار است كه ما نتوانيم نتيجه لازم را بگيريم كه متأسفانه اين دست ها از داخل بلند شده است. مسئولان هم بايد مراقب و هوشيار باشند كه به خاطر دوستي با ديگران مسائل مهم تر نظام را زير سؤال نبرند.
يزداني خرم ادامه داد: از حالا بايد ما كشتي گيران و مربيان را تامين كنيم. وقت زيادي تا المپيك نداريم، اگر اين كارها شود مطمئن باشيد ركورد تاريخي را در المپيك بر جاي خواهيم گذاشت و اگر پشتيباني نشويم نبايد انتظار داشته باشيم. همين بحث تغييرات و انتخابات در فدراسيون كشتي، تضعيف شديد آينده كشتي و رشته هاي المپيكي است.
رئيس فدراسيون كشتي تصريح كرد: من و صفارزاده مشكلي براي حضور در انتخابات نداريم چون نه دو شغله ام و نه بازخريد شده ام. بنابراين مشكلي براي شركت ندارم. در حال حاضر وزارت ورزش بايد از فدراسيون هاي المپيكي حمايت كند يا بايد انتخابات آنها را زودتر برگزار كند يا انجام نشود و به بعد از المپيك موكول شود، اما زمان خوبي براي تغييرات نيست چون ممكن است به اين رشته ها ضربه بزند.
وي درباره حضور مربيان در ليگ برتر كشتي آزاد گفت: مخصوصاً اجازه حضور مربيان تيم ملي را در ليگ برتر داديم چون كشتي گيران ملي پوش در تيم ها تحت نظر آنها تمرين كنند و مسابقه دهند تا تمرينات مختلف نداشته باشند و به علاوه اينكه درآمدي هم داشته باشند. تنوع و تجربه اي باشد اگر اين كار را نكنيم ممكن است با تمرينات غلط و دوگانه آسيب ببينند. اگر در تركيه موفق بوديم به خاطر برگزاري مناسب ليگ سال گذشته بوده است.
يزداني خرم در خصوص انتخاب بنا به عنوان بهترين مربي سال جهان عنوان كرد: اين انتخاب كار و افتخار بزرگي است كه بايد بيشتر به آن پرداخته مي شد، اما مسئولان كوتاه آمدند و انتظار داشتيم تقدير ويژه اي از بنا شود. به نظر من بنا شايسته دريافت نشان لياقت رياست جمهوري است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احضار وزير ورزش به مجلس به دليل حركت ناشايست دو بازيكن پيروزي
محمد تقي رهبر رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي از احضار محمد عباسي وزير ورزش و جوانان خبر داد و گفت: با توجه به رفتار زشت دو بازيكن پيروزي كميسيون فرهنگي مجلس وزير ورزش را احضار كرده تا در اين باره توضيح دهد.كميته انضباطي فدراسيون فوتبال محمد نصرتي و شيث رضايي دو بازيكني كه مرتكب عمل زشت و ناپسندي شده اند را تا اطلاع ثانوي محروم و از حضور در اماكن ورزشي ممنوع كرده است.رضايي و نصرتي از گل هاي اول و دوم ديدار پيروزي و داماش اقدام به حركات غيراخلاقي كردند.
دعوت از نوري و كعبي به تيم ملي
با تصميم كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي، محمد نوري از تيم پيروزي به اردو دعوت شد . اردوي تيم ملي كشورمان از روز گذشته در محل هتل المپيك آغاز شد. نخستين جلسه تمرين نيز ساعت 15 ديروز در زمين چمن كمپ تيم ملي برگزار شد. همچنين روز گذشته حسين كعبي نيز پس از مدتها به تيم ملي دعوت شد.
روايت نايب رئيس كميته داوران از كتك خوردن داور
نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: با اين وضعيتي كه براي داوران فوتبال ايجاد كردند، كسي ديگر داوري نمي كند. حسين عسگري با انتقاد شديد از ضرب و شتم سعيد شمس داور ديدار تيم هاي فوتبال چوكا تالش و شهرداري دزفول از رقابت هاي ليگ دسته دوم كشور، اظهار كرد: واقعا جاي تاسف دارد كه عده زيادي مثل قشون مغول ريخته اند سر داور و به شدت او را كتك زدند، تا حدي كه او 20 دقيقه بيهوش بوده است و بعد از آن به سرعت منتقل شد. با اين شرايط آيا داوران احساس امنيت مي كنند؟ هيچ مسلماني اجازه چنين كاري را به خودش نمي دهد، بايد همه اهالي فوتبال ، رسانه ها، مسئولان و ... بررسي هاي زيادي در اين زمينه داشته باشند. اين فرهنگ زشت را نقض كنند، متاسفانه بي اخلاقي ها در فوتبال ما شدت گرفته است.
اتفاقات عجيب درميزباني جوانان
مسابقات فوتبال انتخابي قهرماني جوانان آسيا در گروه C درحالي از عصر دوشنبه در تهران آغاز شد كه ضعف اطلاع رساني، استقبال نكردن تماشاگران از اين رقابت ها و اتفاقات ديگر از مسائل عجيب روز نخست ميزباني كشورمان بود. اتفاقات جالب توجهي در نخستين روز اين مسابقات رخ داد كه گزيده اي از آنها را در زير مي خوانيد:
¤ ضعف اطلاع رساني مهمترين موضوعي است كه مي توان به آن اشاره كرد. درحاليكه انتظار مي رفت با نصب بيلبوردهاي تبليغاتي در سطح شهر تهران خصوصا مناطق شرقي آن، برگزاري اين مسابقات در ورزشگاه تختي به اطلاع عموم برسد اما تنها يك بنر برگزاري اين جام در هتل محل اسكان تيم ها و مسئولان نصب شده است.
¤ روز دوشنبه كادرفني تيم جوانان ايران، ناظران مسابقه و بسياري ديگر از مسئولان تيم ها در بخش هاي مختلف اين ورزشگاه حضور يافتند و بازي ها را تماشا مي كردند اما متاسفانه خبري از پذيرايي و مهمان نوازي نبود و در حدود پنج ساعت حضور در اين ورزشگاه و در آن هواي سرد، تنها يك بطري آب به آنها داده شد كه باعث ناراحتي برخي از ميهمانان ويژه شده بود.
¤ مسئول پروژكتورهاي ورزشگاه تختي كه براي ورود به ورزشگاه با ممانعت مسئولان در هاي ورودي مواجه شده بود، با ديدن يكي از مسئولان برگزاري رقابت ها اعلام كرد كه قصد دارد به خانه برود و از آنها خواست خودشان پروژكتورها را روشن كنند!
هافبك ملي پوش استقلال يك ماه خانه نشين شد
هافبك ملي پوش استقلال يك ماه دور از ميادين خواهد بود. خسرو حيدري، مدافع ملي پوش تيم فوتبال استقلال گفت: در بازي اخير با مس سرچشمه مصدوم شدم. پس از عكسبرداري مشخص شد كه زردپي پاي من چند سانتيمتر پاره شده است.به اين ترتيب چهار هفته دور از ميادين هستم و نمي توانم تيم ملي را در دو مسابقه آتي با بحرين و اندونزي همراهي كنم.
استيلي استعفا نكرده است
مديرعامل باشگاه پيروزي با رد خبر استعفاي حميد استيلي از سمت سرمربيگري تيم فوتبال اين باشگاه گفت: دوشنبه جلسه اي با حميد استيلي داشتم كه در اين جلسه در مورد برنامه ها بحث و گفتگو كرديم و هيچ صحبتي از استعفا و كناره گيري سرمربي تيم به ميان نيامد.وي در ادامه با اشاره به اينكه استيلي همچنان به عنوان سرمربي تيم پيروزي به كار خود ادامه خواهد داد، افزود: استيلي در نشست دوشنبه شب برنامه هاي خود براي تعطيلات را هم ارائه كرده، پس نمي تواند استعفا داده باشد!
برتي فوگتس نيمكت تيم ملي آذربايجان را ترك مي كند
سرمربي آلماني تيم ملي فوتبال آذربايجان اعلام كرد در پايان سالجاري ميلادي نيمكت اين تيم را ترك خواهد كرد. فوگتس در گفتگو با روزنامه آلماني فرانكفورتر گفت: براي تمديد قراردادم شرايطي را در نظر دارم كه مطمئنم فدراسيون فوتبال آذربايجان آنها را قبول نمي كند، بنابراين تصميم گرفته ام در پايان سالجاري اين كشور را ترك كنم.

 



راي نهايي محروميت علي حسيني صادر شد 12 سال محروميت !

دادگاه عالي داوري در ورزش ( CAS ) حكم نهايي خود را در خصوص پرونده دوپينگ سعيد علي حسيني اعلام كرد.
تلاش وكلاي ايراني و بين المللي علي حسيني، سرانجام به لغو محروميت مادام العمر اين وزنه بردار دسته فوق سنگين كشورمان انجاميد و اين محروميت به 12 سال كاهش پيدا كرد اما تلاش وكلاي ايراني براي كم كردن اين مدت زمان به نتيجه نرسيد.دادگاه حكميت ورزش كه طي يكماه اخير به بررسي دفاعيات وكلاي بين المللي اين وزنه بردار و آنچه خود علي حسيني در جريان دادگاه نهايي اين پرونده پرداخته بود، حكم نهايي اش را به امضاي جيمز رابرت ريد، رئيس انگلستاني اين هيئت بدين شرح به فدراسيون وزنه برداري ايران ارسال كرد: با توجه به بررسي جامع پرونده دوپينگ وزنه بردار ايراني، حكم محروميت مادام العمر سعيد علي حسيني لغو و محروميت اين وزنه بردار به 12 سال كاهش پيدا مي كند.
براساس اين حكم سعيد علي حسيني كه نمونه دوپينگش براي دومين بار در اكتبر سال 2009 مثبت اعلام شده بود، در اكتبر سال 2021 مي تواند دوباره به عرصه رقابت هاي وزنه برداري بازگردد.

 



ليگ برتر بسكتبال به هفته سوم رسيد ياران حدادي در نصف جهان

هفته سوم ليگ برتر بسكتبال با ميزباني نايب قهرمان ايران از تيم حامد حدادي آغاز مي شود.
هفته سوم ليگ برتر بسكتبال ايران با يك مسابقه از امروز (چهارشنبه) با نبرد دو تيم ذوب آهن اصفهان و شركت ملي حفاري اهواز آغاز مي شود. شاگردان فرزاد كوهيان كه هم اكنون در رده دوم جدول رده بندي قرار دارند بايد به مصاف تيمي بروند كه حامد حدادي را به عنوان بازيكني بزرگ در خدمت دارد. اهوازي ها در دو ديدار گذشته خود يك برد و يك باخت را به دست آورده اند و هم اكنون در رده پنجم قرار دارند.
ديگر رقابت هاي هفته سوم پنجشنبه برگزار مي شود كه برنامه آنها به شرح زير است:
¤ همياري شهرداري زنجان............... مهرام تهران
¤ فولادماهان اصفهان......................... پويا تهران
¤ پتروشيمي ماهشهر................. شهرداري گرگان
¤ صنايع پتروشيمي ماهشهر.......... لوله S .A شيراز
¤ دانشگاه تهران....................... جهش توسعه قم

 



سرپرست فدراسيون دووميداني از احتمال موفقيت در المپيك مي گويد
اميدواريم 4 فيناليست داشته باشيم

سرپرست فدراسيون دووميداني گفت: هدف فدراسيون كسب 10 سهميه المپيك است و اميدوارم كه در اين رقابت 4 فيناليست داشته باشيم.
محمدرضا كاظمي آشتياني اظهار داشت: تاكنون 4 سهميه در دووميداني در رشته هاي پرتاب ديسك، پرتاب وزنه و دوي 800 متر قطعي شده است و فدراسيون به دنبال كسب 10 سهميه در رشته هاي پرش ارتفاع، دوهاي سرعت است. وي درباره كسب مدال توسط ورزشكاران كشورمان در المپيك گفت: درباره كسب مدال نمي توانيم با قطعيت صحبت كنيم.اظهارنظر درباره مدال آوري ورزشكاران كشورمان باعث اضطراب در آن ها مي شود و با حرف نمي شود به نتيجه رسيد و بايد عمل كرد.
آشتياني تاكيد كرد: اميدوارم حداقل 4 ملي پوش ايران به فينال المپيك راه پيدا كنند. تا به امروز چنين اتفاقي در اين رشته مادر رخ نداده است و بسيار اميد داريم كه در لندن اين اتفاق رخ دهد.
سرپرست فدراسيون دووميداني درباره انتخابات اين فدراسيون افزود: 21 آبان ماه ثبت نام از نفراتي كه مي خواهند در انتخابات رياست فدراسيون شركت كنند در 10 روز كاري انجام مي گيرد؛ اما هنوز تاريخ دقيق آن از سوي وزارت ورزش مشخص نشده است. قطعا من هم در اين انتخابات با قدرت شركت خواهم كرد.

 



كاراته نياز به همدلي و آرامش دارد
سرپرست جديد فدراسيون: وظيفه سنگيني را قبول كرده ام

سرپرست جديد فدراسيون كاراته گفت: خانواده بزرگ كاراته براي رسيدن به افتخارات گذشته نيازمند همدلي و آرامش است.
صادق فرجي ضمن بيان اين مطلب افزود: براي قبول اين مسئوليت از بزرگان و پيشكسوتان كاراته رخصت خواستم. مي دانم وظيفه سنگيني را قبول كرده ام و بايد همه كمك كنند تا بتوانيم كاراته را به جايگاه رفيع خود برسانيم. با فضاي رشته هاي رزمي آشنايي كامل دارم. خودم را عضوي از خانواده كاراته مي دانم و اميدوارم كه بزرگان اين رشته كمك كنند تا با رسيدن به همدلي و وفاق كار را پيش ببريم. سرپرست جديد فدراسيون كاراته در بخش ديگري از گفتگوي خود افزود: در شرايط كنوني برنامه هاي فعلي فدراسيون از جمله مسابقات ليگ به مانند گذشته برگزار خواهد شد. پس از بررسي دقيق در بخش هاي مختلف، برنامه هاي خود را تدوين كرده در صورتي كه نياز باشد تغييراتي را در فدراسيون ايجادخواهيم كرد.
فرجي در پايان تصريح كرد: مسابقات جهاني سال آينده در فرانسه اهميت بالايي براي كاراته ايران دارد. رشته ورزشي كاراته پتانسيل بالايي دارد و اين موضوع را با اتخاذ يك برنامه مدون در پاريس به اثبات خواهيم رساند.روز دوشنبه عباس احمدپناهي بعد از حدود 587 روز رياست در فدراسيون كاراته از سمت خود استعفا كرد و صادق فرجي با حكم وزير ورزش و امور جوانان به عنوان سرپرست اين فدراسيون انتخاب شد.

 



فيفا فهرست نامزدهاي توپ طلا را اعلام كرد
بارسلونا 8 نماينده دارد

فدراسيون بين المللي فوتبال نام 23 نامزد نهايي دريافت توپ طلاي جهان در سال 2011 را اعلام كرد كه در اين فهرست نام 8 بازيكن اسپانيايي به چشم مي خورد.
نامزدهاي نهايي كسب عنوان بهترين بازيكن سال 2011 جهان با همكاري مجله فرانس فوتبال منتشر شد و همانند سال گذشته بازيكنان اسپانيايي و البته اعضاي باشگاه بارسلونا بيشترين سهم را در اين فهرست 23 نفره دارند به طوري كه هشت بازيكن از بارسلونا در اين فهرست قرار گرفته اند.
پيكه، آبيدال، مسي، ژاوي، اينيستا، فابرگاس، ويا و دني آلوز از بارسلونا در فهرست نهايي قرار گرفته اند. همچنين از اعضاي تيم ملي اسپانيا، قهرمان جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي غير از بازيكنان اسپانيايي بارسلونا ايكر كاسياس و ژابي آلونسو از رئال مادريد حضور دارند.
فهرست 23 نفره فيفا به اين شرح است: پيكه، آبيدال، مسي، ژاوي، اينيستا، فابرگاس، ويا و دني آلوز (بارسلونا)، سرخيو آگرو (منچسترسيتي)، كريم بنزما، كاسياس، آلونسو، اوزيل و رونالدو (رئال مادريد)، وين روني و ناني (منچستريونايتد)، شواين اشتايگر، ريبري (بايرن مونيخ)، نيمار (سانتوس) سوآرز (ليورپول)، اتوئو (آنژي ماخاچكالا)، فورلان و اسنايدر (اينتر)
سال گذشته براي اولين بار جايزه توپ طلا با جايزه بهترين بازيكن فيفا ادغام و نام توپ طلاي فيفا براي آن انتخاب شد كه مسي بالاتر از دو هم تيمي اسپانيايي اش اين عنوان را به خود اختصاص داد.

 



ليگ قهرمانان اروپا
كار دشوار منچسترسيتي ، صعود احتمالي رئال مادريد

مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري هشت ديدار پيگيري خواهد شد كه در مهمترين ديدار، منچسترسيتي در زمين ويارئال به ميدان خواهد رفت.
منچسترسيتي كه صدرنشين ليگ برتر انگلستان است در حال حاضر در مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا وضعيت خوبي ندارد. اين تيم امشب در گروه A رقابت ها در زمين ويارئال اسپانيا با اين تيم ديدار خواهد كرد. شكست در اين ديدار چه بسا باعث حدف تيم پرمهره من سيتي از رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا شود. ديگر ديدار مهم امشب را تيم هاي رئال مادريد اسپانيا و ليون فرانسه در گروه D برگزار خواهند كرد. رئال با يك تساوي هم به دور بعدي رقابت ها صعود خواهد كرد. برنامه و جدول كامل مسابقات به شرح زير است:
¤ بايرن مونيخ آلمان- ناپولي ايتاليا ¤ ويارئال اسپانيا- منچسترسيتي انگلستان ¤ اينتر ايتاليا- ليل فرانسه ¤ ترابوزان اسپور تركيه- زسكا مسكوي روسيه ¤بنفيكاي پرتغال- باسل سوييس ¤ منچستريونايتد انگلستان- اتلول روماني ¤ آژاكس هلند- دينامو زاگرب كرواسي ¤ ليون فرانسه- رئال مادريد اسپانيا.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14