(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 آبان 1390- شماره 20064

رئيس شوراي شهر: باغ قلهك به نفع مردم مصادره مي شود
احمدي مقدم: كاهش مدت خدمت سربازي صلاح نيست
حاجي بابايي: 13 آبان روز يادآور رويدادهاي بزرگ براي نفي سلطه است
ميگوي خزر به بازارهاي اروپايي صادر مي شود
امروز تا ساعت 24 آخرين مهلت براي ثبت نام دوره هاي فراگير پيام نور
مديرعامل ايران اير: با تغيير روش هاي فروش بليت، تحريم را دور زديم
ساجدي نيا خبر داد پلمب واحدهاي فروش سلاح هاي سرد و نامتعارف
آمادگي كميته امداد براي جمع آوري كمك هاي مردمي در عيد قربان
اهداي عضو در قزوين، نجات بخش 4 نفر شد
صبح ديروز پس از تحمل گرد و غبار و هواي شرجي آبادان هم معناي واقعي پاييز را درك كرد
پرورش 20 كروكوديل در جزيره هنگام
مخالفت شهردار قائم شهربا اختصاص غيرقانوني بودجه شهرداري
نشت گاز در ملارد جان 3 برادر را گرفت
حوادث كوتاه از كشور
جاسوسي عليه دانشجويان مسلمان در انگليس
اعتراض عالم ديني يمن به برنده جايزه صلح نوبل



رئيس شوراي شهر: باغ قلهك به نفع مردم مصادره مي شود

سرويس اجتماعي-
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به قطع 310 اصله درخت در باغ قلهك توسط سفارت انگليس گفت: اگر اين تخريبها عامدانه صورت گرفته باشد باغ به نفع شهر تهران مصادره مي شود.
به گزارش كيهان مهدي چمران در جلسه ديروز شوراي شهر با اشاره به شكايت شهرداري تهران از سفارت انگليس گفت: كميسيون ماده 7 با قدرت جريمه 500 ميليون توماني براي اين منظور در نظر گرفته است.
وي گفت: بعضي مي گويند باغ قلهك جزو سفارت انگليس و نيز بخشي از خاك اين كشور محسوب مي شود ولي براي شوراي شهر فرقي نمي كند كه اين درختان توسط يك پير زن تنها قطع و تخريب شده است يا توسط سفارت انگليس، بايد مطابق قانون رفتار شود و اگر عامدانه اين تخريبها صورت گرفته باشد باغ به نفع شهر تهران مصادره مي شود.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران نيز از اقدامات شهرداري در شكايت از سفارت انگليس در رابطه با باغ قلهك تشكر كرد و آن را اقدامي به موقع دانست.
مرتضي طلايي گفت: اين اقدام به موقع شهرداري جاي تقدير دارد و اميدواريم بعد از مدتها اين پرونده به سرانجام برسد.
احمد مسجد جامعي ديگر عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران نيز خواستار تقدير و تشكر از خلبان فداكار و باتجربه اي شد كه توانست با وجود نقص فني هواپيما را به سلامت در فرودگاه مهرآباد به زمين بنشاند.
تخلفات سازمان نوسازي شخصي نبود
حسن بيادي نيز در حاشيه نمايشگاه بين المللي مطبوعات در گفتگو با فارس درباره تخلف 300 ميلياردي در سازمان نوسازي گفت: در سازمان نوسازي تخلف شخصي صورت نگرفته است بلكه برنامه اي و سياستي بوده است.
وي افزود: بنده از زمان شهرداران قبل با اين سازمان آشنا بودم كه اين سازمان كاركرد خوبي نداشته است.

 



احمدي مقدم: كاهش مدت خدمت سربازي صلاح نيست

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه تهديد هميشه براي كشور وجود دارد گفت: كاهش مدت خدمت سربازي به صلاح امنيت كشور نيست.
به گزارش خبرگزاري ها سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در سيزدهمين نشست استاني پيشگيري از جرايم نيروهاي مسلح افزود: در ايامي كه جنگ نيست تهديد وجود دارد و وجود نيروهاي مسلح آماده براي دفاع از كشور يك ضرورت اجتناب ناپذير است.
وي گفت: كسب مهارت هاي اجتماعي يكي از ضروريات دوران خدمت وظيفه سربازان است، استفاده از سربازان تنها در امور خدماتي و اجرايي، اقدام مناسبي نيست بلكه بايد آنان در اين مدت با يك حرفه مورد نياز جامعه آشنا شوند.
احمدي مقدم با بيان اينكه سربازي بيكاري نيست گفت: تقدس خدمت سربازي كمرنگ شده است.
وي با بيان اينكه دفاع به عنوان يك وظيفه همگاني مطرح است، گفت: تقدس اين خدمت بايد همواره مورد توجه قرار گيرد كه متاسفانه تقدس خدمت سربازي كمرنگ شده است.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه وظيفه دفاع، يك وظيفه ضروري است، افزود: آمادگي سربازان در مواقع حساس مانع از وقوع حوادث مي شود و اين آمادگي سربازان اجازه عملي شدن تهديدات را به دشمنان نخواهد داد.
احمدي مقدم با بيان اينكه سربازي دوران علافي و بيكاري نيست، افزود: سربازان كار بزرگي انجام مي دهند چرا كه عاملي براي عملي نشدن تهديدات هستند.
وي با بيان اينكه نگرش افراد به خدمت سربازي بايد تغيير كند، گفت: در حال حاضر مردم تصور مي كنند دوران سربازي دوران علافي است و اوج جواني يك فرد را از او مي گيرد، در حالي كه اين نگرش بايد تغيير كند.
فروش سربازي
نوعي تحقير سربازان است
احمدي مقدم با بيان اينكه لباس سربازي از لحاظ جنس از بدترين لباس هاي نيروهاي مسلح است، گفت: در حال حاضر با جوان هايي روبرو هستيم كه نان ندارند اما به دنبال لباس هاي مارك دار هستند و نمي توان لباس هايي را كه در شأن اين افراد نيست به آنان بدهيم.
وي با اشاره به اينكه نبايد فرار از سربازي به افتخار افراد تبديل شود، به بحث فروش سربازي اشاره و اظهار كرد: فروش سربازي نوعي تحقير سربازان است، چرا كه پول به ابزاري براي فرار از دوران سربازي بدل شده است.
احمدي مقدم با اشاره به وضعيت برخورد با سربازان گفت: تحقير و بي تفاوت بودن نسبت به سرنوشت فرد و خانواده اش نبايد صورت گيرد. همواره در برخورد با سربازان بحث تنبيهي مطرح است در حالي كه بايد امتيازات ويژه به سربازان منضبط داده شود.
ويزاي 150 زائر مدينه
جعلي بود
فرمانده نيروي انتظامي گفت: طبق اطلاعاتي كه تاكنون به دست رسيده ويزاي 150نفري كه در مدينه دچار مشكل شده اند جعلي بوده است.
احمدي مقدم افزود: شوراي حج و زيارت از سال گذشته اجازه داد افراد به صورت انفرادي اقدام به حضور در مناسك حج كنند تا بتوانند تسهيلات بهتري به ديگر زائران ارائه دهند.
احمدي مقدم خاطرنشان كرد: اما اين كار داراي آفاتي بود كه دريافت ويزاي جعلي از آفات اين اقدام بود و يك عده سودجو از اين موقعيت سوءاستفاده كردند و اين مشكلات را به وجود آوردند.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه براي تكميل شدن اطلاعات بايد منتظر بازگشت آنها به ايران بود، افزود: طبيعي است با علائمي كه در حال حاضر در ويزا وجود دارد تشخيص جعلي يا اصل بودن آنها كار سختي نيست و به خاطر همين آنها به دام افتادند.
حقوق پايين رضايت سربازان را كاهش داده است
رئيس پليس پايتخت نيز گفت: افراد تصور مي كنند كه دوران سربازي موجب اتلاف وقت و از دست دادن فرصت هاي شغلي و تحصيلي است.
سردار حسين ساجدي نيا با اشاره به عوامل سازماني موثر در پذيرش خدمت سربازي گفت: افزايش جمعيت سربازان موجب شده است كه اكثر آنان در مشاغل خدماتي به كار گرفته شوند و همين موضوع سبب سرخوردگي آنان شده است.
وي با بيان اينكه ناسازگاري تحصيل با سمت سربازان موجب نارضايتي قشري از اين توده شده است گفت: پايين بودن سطح حقوق و كمبود امكانات رفاهي ميزان رضايتمندي سربازان از خدمت را كاهش داده است.

 



حاجي بابايي: 13 آبان روز يادآور رويدادهاي بزرگ براي نفي سلطه است

وزير آموزش و پرورش روز 13 آبان را نماد و معرف دانايي، توانايي، اقتدار و روز مسئوليت پذيري دانش آموزان در تاريخ ايران زمين دانست.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي در پيامي به مناسبت روز 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي افزود: 13 آبان ماه يادآور روزهاي شگفت و تحسين برانگيز ملت شريف ايران در آفرينش رويدادهاي بزرگ و سرنوشت ساز براي نفي سلطه است.
در اين پيام تاكيد شده است: بدون ترديد، سيزدهم آبان ماه ايام الهي است كه امام(ره)، آن را «انقلاب دوم» پرچم دار بيداري مردم ملت بزرگ ايران به بركت خون شهيدان است و معمار تمدن نوين ايران اسلامي، در سخناني نغز به تحسين و ستايش از آن رادمردي ها گشودند و اين پيروزي را «يكي از بزرگترين كارهايي كه در انقلاب باشد» ناميدند.
امروز پرچم پرافتخار ولايت مطلقه فقيه در دست شاگرد صالح و خلف صالح او حضرت آيت الله العظمي خامنه اي است و از فرزندان فهيم، با ايمان، شجاع و مسئوليت شناس خويش مي خواهم كه بيش از پيش با نگاهي عميق و تحليلي عبرت آميز و درس ساز به رويدادهاي سيزدهم آبان ماه، بيانديشند و با تبديل آن به گفتمان انقلاب اسلامي و پرسمان دانش آموزان به پذيرش مسئوليت هاي سترگ، ايفاي نقش هاي شگرف خويش، مبادرت فرمايند، اميد است انقلاب شكوهمند اسلامي به انقلاب جهاني مهدي موعود(عج) متصل شود.
پيام اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در پيامي راهپيمايي 13آبان امسال را انعكاس فرياد مظلومانه و مقتدرانه شهداي دانش آموز 13 آبان 57 دانست.
در بخشي از اين پيام تاكيد شده است، 13 آبان امسال، مصادف است با روز جمعه و اين بار اين بهاري ترين روز تقويم عالم و روز موعود قلب هاي دردمند است كه سالروز مبارزه با استكبار جهاني را در آغوش گرفته است و اين چنين جمعه اي با غريو فرياد دانش آموزان بيدار و انقلابي كه با حضور در راهپيمايي 13 آبان گره خورده، تعطيل نخواهد بود.
در ادامه اين بيانيه آمده است: آنچه اين راهپيمايي و 13 آبان را مهم تر نموده است، انعكاس فرياد مظلومانه و مقتدرانه شهداي دانش آموز 13 آبان 57 از جاي جاي جهان امروز است. فريادي كه از التحرير، لوءلوء، بن غازي، طرابلس، صنعا و تونس با لحن عربي و از ميان نود و نه درصدي هاي خيابان وال استريت، آتن، لندن، رم، پاريس و مادريد با گويش هاي خودشان به گوش مي رسد.
13 آبان 58 نيز شروع پاياني بزرگ بر استكبارمآبي شيطان بزرگ و هم پيمانان او بود. موج تسخير لانه شيطاني كه از تهران شروع شد امروز به قاهره و فراز پشت بام سفارت رژيم صهيونيستي رسيده است و هواي رسيدن به كاخ سفيد در سر دارد.

 



ميگوي خزر به بازارهاي اروپايي صادر مي شود

گرگان -خبرنگار كيهان:
استاندار گلستان گفت: ميگوي توليدي درياي خزر براي اولين بار با ظرفيت 100 تن به كشورهاي عربي و اروپايي صادر خواهد شد.
جواد قناعت افزود: تاكنون 50 تن ميگوي وانامي توليد شده در سايت پرورش ميگوي گميشان به كشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله امارات متحده عربي صادر شده است.
وي ادامه داد: محموله دوم كه شامل 50 تن ميگوي وانامي است ظرف 10 روز آينده از طريق بندر امام خميني به كشورهاي اسپانيا و لبنان صادر مي شود.
قناعت درباره تبديل مجوز 400 هكتاري به 4 هزار هكتاري سايت پرورش ميگوي گميشان اظهار داشت: اداره كل شيلات استان بايد طي مدت 10 روز مشاور گرفته و مطالعات اوليه را براي انتقال آب دريا به اين سايت انجام دهد. استاندار گلستان تاكيد كرد: براي اتصال كانال آبرساني سايت پرورش ميگو به دريا بايد مطالعات زيست محيطي در نظر گرفته شود.
لازم به يادآوري است، براي اولين بار، گونه جديدي از آبزيان با نام ميگوي پرورشي وانامي با آب درياي خزر در سايت پرورش ميگوي شهرستان گميشان واقع در شرق استان گلستان توليد شده كه مي تواند در كنار استحصال و توليد خاويار پرورشي، گام بلندي در راستاي توسعه صادرات غير نفتي كشور باشد.

 



امروز تا ساعت 24 آخرين مهلت براي ثبت نام دوره هاي فراگير پيام نور

با اتمام زمان ثبت نام دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور تا ساعت 24 فردا چهارشنبه 11آبان ماه، تاكنون 23 هزار نفر در دوره فراگير كارشناسي ارشد ثبت نام كرده اند.
تاكنون 23 هزار نفر در كنكور كارشناسي ارشد و يك هزار و297 نفر در كنكور كارداني به كارشناسي (كارشناسي ناپيوسته) فراگير دانشگاه پيام نور شركت كرده اند.
مهلت ثبت نام در دو دوره كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد فراگير دانشگاه پيام نور ساعت 24 امروز چهارشنبه 11آبان ماه به اتمام مي رسد.
همچنين 102 هزار و176 نفر در كنكور كارشناسي فراگير پيام نور كه مهلت ثبت نام آن هفته گذشته به پايان رسيد، شركت كرده بودند.
به گزارش مهر، آزمونهاي دوره هاي فراگير پيام نور 23 دي ماه برگزار مي شود.

 



مديرعامل ايران اير: با تغيير روش هاي فروش بليت، تحريم را دور زديم

مديرعامل هما ضمن انتقاد از تحريم غيرقانوني اين ايرلاين توسط انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي (ياتا)، گفت: اين تحريم، فروش بليت هما را در آژانس هاي بين المللي با مشكل مواجه كرده بود كه در اين راستا روش هاي فروش را تغيير داديم.
فرهاد پرورش كه در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، در خصوص تحريم هاي اخير هما از سوي ياتا (انجمن بين المللي حمل و نقل هوايي)، اظهار داشت: ياتا يك اتحاديه غيردولتي است كه با پول اعضا و عضويت شركت هاي هواپيمايي تشكيل شده است و حمايت از شركت هاي هواپيمايي جزء اساسنامه آن است و لزومي ندارد از آمريكا و از قوانين تحت تحريم او حمايت كند.
وي افزود: شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران حدود 50 سال است به عضويت ياتا درآمده است و از شركت هاي قديمي عضو اين اتحاديه به شمار مي رود و همواره فعاليت هاي داخلي و بين المللي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران تابع مقررات ياتا و ايكائو بوده و هست.
پرورش اضافه كرد: كاري كه ياتا انجام داده است مانند بسياري ديگر از كارها تحت فشار دولت آمريكا بوده و اين تصميم ياتا هيچ سنخيتي با وظايف تعريف شده اين اتحاديه ندارد؛ هما يك شركت هواپيمايي بين المللي است و كار آن جابه جايي بار و مسافر است اما آمريكا به بهانه موضوع تحريم به ياتا فشار آورده تا خدماتي را كه ارايه آنها از حقوق شركت هاي هواپيمايي بين المللي عضو ياتا محسوب مي شود را از هما قطع كند اين در حالي است كه هما به ياتا حق عضويت پرداخت مي كند و بايد همانند تمامي شركت هاي بين المللي عضو ياتا بتواند از امكانات آن اتحاديه استفاده كند.
مديرعامل ايران اير خاطرنشان كرد: خدماتي را كه ياتا هما را از آن محروم ساخته، سيستم فروش بليت و مشابه آن در مورد بار است و نتيجه اين خدمات اين است كه اگر آژانسي در دنيا بليت هما را به فروش مي رساند پول از طريق سيستم مربوطه به حساب هما واريز مي شد البته روند معكوس اين امر نيز وجود دارد و اين رابطه بين شركت هاي هواپيمايي است و ارتباطي به تحريم و مسائل سياسي ندارد.
پرورش با اشاره به اينكه در تحريم ياتا خرد بليت هما از آژانس هاي كشورهاي اروپايي امكان پذير نيست، يادآور شد: در حالي كه هما با اغلب شركت هاي هواپيمايي بين المللي قرارداد دارد، اما پس از تحريم ياتا اگر يك ايراني قصد داشته باشد درجايي از دنيا بليت هواپيماهاي ايران اير را از آژانسي خريداري كند، موفق نخواهد شد.
مديرعامل ايران اير با بيان اينكه طبيعتاً تسهيلات براي قراردادهاي هوايي بايد دوطرفه باشد، اظهار داشت: در صورتي كه به اعتراضات هما رسيدگي نشود عليه تحريم كنندگان اقدامات حقوقي انجام مي دهيم.
تغيير روش هاي فروش بليت
در آژانس هاي بين المللي
مديرعامل ايران اير خاطرنشان كرد: در اين راستا به دليل ارائه نشدن سوخت به هواپيماهاي هما در فرودگاه هاي اروپايي، پيگيري هاي حقوقي را انجام داده ايم كه اميد است به نتيجه مطلوب بيانجامد.
به گزارش فارس وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا تحريم اخير ياتا موجب كاهش فعاليت هما شده است، اظهار داشت: معمولاً براي تحريم ها راه حل هايي داريم تا با آنها مبارزه كنيم؛ در حال حاضر نه تنها پروازها را قطع نكرده ايم بلكه پروازهاي حجاج را در كنار انجام تمامي پروازهاي بين المللي و داخلي خود به پروازهاي هما افزوده ايم.
پرورش خاطر نشان كرد: در همين راستا روش هاي فروش بليت را در آژانس هاي بين المللي تغيير داده ايم و ارتباط قطع شده را دوباره برقرار كرده ايم.
مديرعامل ايران اير ادامه داد: قطعاً اين روش ها براي دور زدن تحريم هزينه هاي هما را افزايش داده است اما تمامي دست اندركاران اين شركت هوايي با علاقمندي و شوق فراوان تنها به فكر مبارزه با تحريم هاي ناجوانمردانه اين شركت هواپيمايي هستند.

 



ساجدي نيا خبر داد پلمب واحدهاي فروش سلاح هاي سرد و نامتعارف

رئيس پليس تهران از اجراي طرح برخورد با عرضه كنندگان و فروشندگان سلاح هاي سرد نامتعارف خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا گفت: در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و به درخواست شهروندان تهراني و جلوگيري از عرضه و فروش سلاحهاي نامتعارف و سرد در سطح شهر اين طرح از صبح ديروز به صورت سراسري اجرا شد.
وي ادامه داد: در اين طرح ماموران فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ضمن شناسايي واحدهايي كه سلاحهاي نامتعارف و سرد مي فروختند، آنها را پلمب كردند.
رئيس پليس تهران افزود: از ابتداي سال تاكنون اين طرح در چند مرحله به صورت گسترده و در سطح شهر اجرا شد كه طي آن با فروشندگان، عرضه كنندگان و حاملان سلاح سرد برخورد شد.
ساجدي نيا در پايان با اعلام اينكه اين واحدها بدون مجوز و غيرقانوني فعاليت مي كنند از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعاليت اين واحدها مراتب را از طريق 110 به پليس اطلاع دهند.

 



آمادگي كميته امداد براي جمع آوري كمك هاي مردمي در عيد قربان

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد با بيان اينكه عايدي فعاليتهاي كميته امداد در عيد قربان سال گذشته 5/3 ميليارد تومان بود گفت: اميدواريم در روز عيد قربان سال جاري با اقدامات انجام شده 5/2 برابر سال گذشته يعني بالغ بر 8 ميليارد تومان كمك جمع آوري شود.
سعيد ستاري با اشاره به اينكه كمك هاي جمع آوري شده دراين عيد قربان شامل مواد پروتئيني حاصل از خيرات مردم و وجوه پرداخت شده به اين منظور است خاطرنشان كرد: آنچه به دست مي آيد عينا و دقيقا بدون كم و كاست در اختيار خانواده هاي تحت پوشش قرار گيرد.
وي افزود: بخشي از كمك ها به صورت گوشت و موادپروتئيني حاصل از ذبح قرباني است و بخشي هم بصورت وجوه نقدي است كه از محل اين وجوهات گوسفند خريداري و براساس ضوابط ذبح مي شود و در نهايت مواد پروتئيني بدست آمده در اختيار نيازمندان قرار مي گيرد تا نيات خير مردم جاري شود.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد در ادامه با بيان اينكه سعي مي شود به هر خانواده تحت پوشش در روز عيد قربان حداقل يك كيلو گوشت تعلق گيرد عنوان كرد: سال گذشته در قالب اين طرح بيش از 233 هزار مددجو بسته پروتئيني دريافت كردند و با انجام اقدامات لازم اميدوارم در سال جاري بيش از 500 هزار نفر برخوردار شوند.
ستاري همچنين با اشاره به ايجاد آمادگي لازم براي استقبال از اين طرح در كميته امداد گفت: تمام مراكز امداد در سطح كشور و نمايندگي هاي كميته امداد در مراكز ذبح بهداشتي گوسفند سازمان دامپزشكي آماده دريافت كمك هاي مردمي هستند.
به گفته وي حساب بانكي 9999 بانك ملي شعبه كميته امداد هم آماده دريافت كمك هاي مردمي براي اين روز است تا با ذبح و تقسيم مواد پروتئيني نيت هاي خير نيكوكاران در اين روز محقق شود.

 



اهداي عضو در قزوين، نجات بخش 4 نفر شد

قزوين-خبرنگار كيهان:
با اقدام خيرخواهانه خانواده يك بيمار 49 ساله قزويني، چهار نفر جان دوباره گرفتند.
بار ديگر عطر فداكاري با اهداي اعضاي بيماري 49 ساله در فضاي استان قزوين پيچيد.
به گزارش خبرنگار ما اعضاي پرويز جاهدي كه به علت خونريزي مغزي دچار مرگ مغزي شده بود به چهار بيمار نيازمند اهدا شد و به آنها جاني دوباره بخشيد.
اقدام خيرخواهانه خانواده اين بيمار باعث شد تا قلب، كليه ها و دريچه قلب وي، زندگي دوباره را به چهار بيمار هديه كند.
گفتني است؛ پس از سعيد عروجي و بسيجي دلاور محمد نظربلند دو جوان 26 ساله قزويني، اين سومين مورد اهداي عضو در استان قزوين در سال جاري است.

 



صبح ديروز پس از تحمل گرد و غبار و هواي شرجي آبادان هم معناي واقعي پاييز را درك كرد

صبح ديروز، آبادان با بارش باران فصل پاييز را به معناي واقعي درك كرد.
به گزارش فارس، پس از طي يك دوره گرد و غبار، شرجي و پس از آن گرما صبح ديروز آبادان با بارش پائيزي چشم گشود و مردم را دلشاد كرد.
اين بارش كه نم نم زنان و لطيف بود تا ساعاتي از صبح ادامه داشته و سر و روي شهرمان را تر كرد.
رئيس اداره هواشناسي آبادان نيز در اين راستا در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: براساس پيش بيني هاي هواشناسي تا پايان ديروز هواي آبادان صاف تا قسمتي ابري بود.
وي افزود: اين تغييرات آب و هوايي در ساعاتي از روز همراه با رعد و برق و بارش پراكنده بود. سعيد ابراهيميان تصريح كرد: اين ميزان بارش فردا كاهش يافته و در پايان هفته، پنجشنبه شدت پيدا مي كند.
وي با اشاره به دماي هوا در شهرستان گفت: دماي ديروز در اين شهر 18 درجه بود و طي 24 ساعت گذشته شاهد بيشترين ميزان دما در 28 درجه و كمترين آن در 17 درجه بوده ايم.
رئيس اداره هواشناسي آبادان عنوان داشت: رطوبت فعلي 59 درصد بوده و بيشترين ميزان رطوبت در 24 ساعت گذشته 66درصد و كمترين آن 18 درصد در منطقه بوده است.
وي خاطرنشان كرد: طبق اعلام هواشناسي استان نيز اين بارش ها همچنان روند مستمر و پايداري خواهد داشت.

 



پرورش 20 كروكوديل در جزيره هنگام

تعداد 20 كروكوديل به منظور پرورش وارد جزيره هنگام شهرستان قشم شد.
به گزارش ايسنا، كروكوديل ها كه از گونه كروكوديلوس پروزوس و از بهترين نوع پرورشي است شامل شش كروكوديل 12 تا 15ساله، دو كروكوديل 6 تا 7 ساله و چند كروكوديل يكساله است. ويژگي اين كروكوديل ها نسبت به گونه بومي، سازگار بودن آنها با آب شور، نيمه شور و شيرين، رشد سريع تر و كيفيت و ارزش بيشتر پوست آن است. اين كروكوديل ها از كشور تايلند وارد شده است. پس از تحقيقات و نتيجه موفقيت آميز پرورش، 15 كروكوديل در تابستان امسال وارد جزيره هنگام شدند. صاحب نخستين مزرعه پرورش كروكوديل كشور در جزيره هنگام گفت: براي خريد و حمل اين كروكوديل ها 110 ميليون تومان هزينه شد. بهروز سالاروند افزود: اسفند امسال هشت كروكوديل براي تخم گذاري آماده مي شود. اين كروكوديل ها در سن 12 تا 15 سالگي مي تواند تخم گذاري كنند. هر كروكوديل 40 تا 60 تخم مرغ مي گذارد كه در دستگاه تبديل به نوزاد مي شود. پرورش دهنده كروكوديل هاي جزيره هنگام مهمترين مشكل پرورش اين جانور را كمبود امكانات دامپزشكي و تخصصي بيان كرد و افزود: براي رسيدگي هاي دامپزشكي بايد از دامپزشكان قشم استفاده شود و در موارد حاد با دامپزشكان تايلند، مالزي و ايتاليا مشورت مي شود. وي گفت: از 15 كروكوديل كه تابستان امسال در مزرعه پرورش يافتند، هشت كروكوديل كشته و پوست آنها براي صادرات آماده شده است. پوست كروكوديل باارزش ترين قسمت آن است كه 70 درصد قيمت كروكوديل را تعيين مي كند. از خون كروكوديل به علت وجود آنتي بيوتيك در داروسازي استفاده مي شود. آب و هواي گرم و مرطوب جزيره هنگام شرايط مناسبي را براي پرورش كروكوديل در اين جزيره ايجاد كرده است. اكنون مزرعه پرورش كروكوديل به يكي از جاذبه هاي گردشگري جزيره هنگام تبديل شده است. اين مزرعه دو هكتاري با اعتبار اوليه پنج ميليارد ريال با سرمايه گذاري بخش خصوصي ايجاد شده و ماهانه حدود يك ميليون تومان هزينه دارد. جزيره هنگام از توابع شهرستان قشم 50 كيلومتر مربع مساحت دارد و در 60 كيلومتري قشم واقع است. سواحل زيبا و ديدني و دلفين هاي باهوش از جاذبه هاي گردشگري جزيره هنگام است.

 



در پي مصوبه شوراي اسلامي شهر صورت گرفت
مخالفت شهردار قائم شهربا اختصاص غيرقانوني بودجه شهرداري

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
درپي مصوبه مبهم شوراي اسلامي شهر، شهردار قائم شهر ملزم به اختصاص 2ميليارد ريال اعتبار از بودجه عمران و آباداني اين شهرستان به باشگاه نساجي مازندران شد.
به گزارش خبرنگار ما از قائم شهر در پي مشكلات مديريتي و ابهام در مالكيت باشگاه فرهنگي ورزشي نساجي مازندران، اين باشگاه به لحاظ مالي با بحران شديد مالي رو به رو شده است.
در راستاي حل مشكلات مالي باشگاه، با مداخله برخي مديران ارشد شهرستان و اعضاي شوراي اسلامي شهر، مصوبه اي در شوراي اسلامي شهر گذرانده شد كه براساس آن شهردار قائم شهر ملزم به پرداخت 2 ميليارد ريال كمك مالي به تيم نساجي مازندران شد كه اين موضوع با مخالفت شهردار همراه شد.
بنابراين گزارش، عباس صالح زاده شهردار قائم شهر كه معتقد است؛ اختصاص اين اعتبار خارج از فرآيندهاي قانوني است؛ در گفت وگو با كيهان اظهار داشت: با مشاوره و هماهنگي هاي به عمل آمده با ذي حسابي اداره كل امور شهري استانداري مازندران و سازمان بازرسي كل كشور پرداخت اين مبلغ از سوي شهرداري به باشگاه نساجي مازندران به دليل نبود رديف اعتباري تعريف شده، مغاير با قانون و غير قابل پرداخت است.
بنابراين گزارش اين در حالي است كه يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر كه مسئوليتي در هيئت فوتبال شهرستان نيز دارد، پيشاپيش چكي به مبلغ 200 ميليون تومان براي باشگاه نساجي مازندران صادر كرده كه مشخص شد پولي در حساب وي نبوده و به همين دليل مبلغ اين چك قابل وصول نبوده است.
به گزارش خبرنگار ما گفته مي شود شهردار قائم شهر كه از چند ناحيه به ويژه از سوي اكثريت اعضاي شوراي شهر تحت فشار سنگين است در صورت ناكامي در اختصاص اين بودجه غيرقانوني مجبور به استعفا خواهد شد.
تلاش مديران ارشد شهرستان قائم شهر و شوراي اسلامي شهر براي اختصاص اين بودجه غيرقانوني در حالي است كه هنوز تعداد زيادي از كارگران نساجي قائم شهر بيش از 13 ماه از حقوق قانوني خود محروم مانده اند. و اين رويه در حالي از سوي برخي دنبال مي شود كه حل مشكلات شهري در قائم شهر از سوي شهرداري در اولويت قرار دارد.

 



نشت گاز در ملارد جان 3 برادر را گرفت

فرمانده عمليات و پيشگيري آتش نشاني و خدمات ايمني ملارد گفت: بر اثر نشت گاز مونواكسيد كربن، سه برادر در ملارد جان خود را از دست دادند.
داود ميرزايي به خبرنگار ايرنا گفت: اين حادثه ظهر دوشنبه به وقوع پيوست كه بر اثر آن سه برادر 9 ، 17 و 25 ساله جان خود را از دست دادند.
وي اظهار داشت: در اين حادثه دو برادر در خواب بودند و برادر ديگر در حمام بود كه با روشن شدن آبگرمكن، گاز مونواكسيد كربن در خانه منتشر مي شود.
ميرزايي علت حادثه را غيراستاندارد بودن لوله هاي دودكش و عدم نصب كلاهك بر روي آبگرمكن عنوان كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 3 محموله قاچاق
شهريار- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي غرب استان تهران گفت: پليس آگاهي با انجام كار اطلاعاتي سه محموله كالاي قاچاق از انواع سيگار خارجي، نوشيدني ها و مواد خوراكي از دو تريلر، يك نيسان و دو دستگاه سواري كشف كرد.
سرهنگ اصلاني افزود: با تلاش مامورين توانستند باند تهيه و توزيع انواع مواد مخدر در شهريار، ملارد، رباط كريم شناسايي و 600 كيلوگرم از انواع مواد مخدر و هفت دستگاه خودرو كشف و در اين رابطه 21 نفر دستگير شدند.
توقيف خودروهاي حامل مواد مخدر
اصفهان- خبرنگار كيهان:ماموران پليس شهرضا، سميرم و يگان تكاوري فرماندهي انتظامي استان تهران در بازرسي از سه دستگاه خودروي سبك و سنگين بيش از يك تن مواد مخدر از نوع ترياك را كشف و ضبط كردند.فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان با بيان اين مطلب افزود: در جريان اين عمليات ها سه دستگاه خودروي سبك و سنگين توقيف و به پاركينگ منتقل شده است و متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
لباس خارجي قاچاق
سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان گفت: ماموران فرماندهي انتظامي لنجان اصفهان حين كنترل خودروهاي عبوري در يكي از مبادي ورودي شهرستان به دو دستگاه خودروي سواري مشكوك و آنها را متوقف كردند و در بازرسي از خودروهاي ياد شده يك هزار و 520 دست انواع لباس خارجي قاچاق كشف و ضبط كردند.
مصطفي صادقيان با بيان اينكه لباس هاي كشف شده تحويل اداره گمرك استان اصفهان شده است، گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
شناسايي كارگاه توليد شيشه
بناب- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي بناب از شناسايي و تعطيلي يك كارگاه توليد مواد مخدر صنعتي «شيشه» در روستاي «قشلاق خانه برق» از توابع شهرستان بناب خبر داد و گفت: از اين كارگاه مقدار 3 كيلوگرم شيشه، مقداري مواد اوليه توليد شيشه اعم از شيره ترياك و هروئين و همچنين ابزار و وسايل آزمايشگاهي مربوطه كشف و يك نفر از اعضاي اصلي توليدكننده مواد دستگير شد.
سرهنگ سلطاني وش افزود: دو نفر ديگر شناسايي شده و تحت تعقيب پليس قرار دارند.

 



جاسوسي عليه دانشجويان مسلمان در انگليس

معاون فدراسيون جوامع اسلامي دانشجويان انگليس گفت: دانشجويان مسلمان در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي انگليس با چالش هاي متعددي مواجه هستند و از مشكلات و محدوديت هاي زيادي رنج مي برند.
«آلا السامرايي» به ايرنا گفت: عامل اصلي اين مشكلات را رشد پديده «اسلام هراسي» در دانشگاه هاي انگليس خواند و افزود: يكي از بزرگترين چالش هاي ما در حال حاضر اجراي برنامه اي موسوم به «پيشگيري از افراط گرايي» توسط دولت است كه به نظر ما هدف اصلي آن ايجاد محدوديت براي دانشجويان مسلمان و فعاليت هاي سياسي و فرهنگي آنان مي باشد.وي اظهار داشت: براساس اين برنامه دولتي، در واقع دانشجويان مسلمان از همان ابتدا متهم و مظنون هستند و بايد تحت مراقبت هاي ويژه قرار بگيرند.وي گفت: برخي از مقامات و استادان دانشگاه ها براساس اين برنامه، عليه دانشجويان مسلمان شاغل به تحصيل در دانشگاه ها و كالج هاي انگليس و تشكل هاي اسلامي جاسوسي مي كنند و اطلاعات مربوط به دانشجويان را بطور غيرقانوني در اختيار پليس و سازمان هاي امنيتي قرار مي دهند.
السامرايي تاكيد كرد: اين محدوديت ها و مشكلات نه به خاطر نقض مقررات و قوانين توسط دانشجويان مسلمان بلكه فقط به دليل مسلمان بودن آنان اعمال مي شود.وي افزود: دانشجويان مسلمان در حال حاضر براي انجام امور مذهبي خود نيز در دانشگاه ها با موانع زيادي مواجه هستند كه از جمله آنها پوشيدن حجاب و داشتن ظاهري اسلامي است.وي گفت: با اينكه براساس قوانين و مقررات موجود، داشتن حجاب در دانشگاه ها آزاد است ولي دختران مسلمان در وارد متعدد بصورت لفظي و فيزيكي هدف اهانت افراد نژادپرست و افراطي در دانشگاه ها قرار گرفته اند كه ما برخي از اين حوادث را كه از دانشجويان گزارش كرده اند، در اختيار مقامات قرار داده ايم.
السامرايي همچنين از همه دانشجويان مسلمان در دانشگاه هاي انگليس كه تعدادشان حدود 250 هزار نفر تخمين زده مي شود، خواست در مقابل افراط گرايي و اسلام هراسي بايستند و از حق خود دفاع كنند.«در صورتي كه مسلمانان و ديگر فعالان مدني مخالف نژادپرستي با هم متحد شوند و در مقابل گسترش نفرت مذهبي مقاومت كنند، مطمئنا افراد و گروه هاي نژادپرست نمي توانند به همين راحتي مسلمانان و ديگر اقليت ها را هدف حملات لفظي و فيزيكي خود قرار دهند.» وي گفت: اسلام هراسي معادل نژادپرستي است و ما بايد بدون هراس، مخالفت خود را با اين پديده اعلام كنيم.

 



اعتراض عالم ديني يمن به برنده جايزه صلح نوبل

يك عالم ديني يمني، اهداي جايزه صلح نوبل به يك زن فعال سياسي اين كشور را جنايت بر ضد دولت و مردم يمن دانست.
به گزارش خبرگزاري ها، «شيخ محمد» امام جماعت سلفي مسجد صنعا در سخنراني هفتگي خود با انتقاد از «توكل كرمان» برنده جايزه صلح نوبل، وي را جنايتكار دانست.
وي گفت: از وقتي كه جايزه به اين زن يمني تعلق گرفته است، فساد در ميان زنان و جوانان افزايش يافته است و وي به خاطر اين موضوع در حق كشور و مردم خود جنايت كرده است.
توكل كرمان كه تا قبل از آغاز جنبش مردمي در يمن داراي حجاب كامل بود، پس از برنده شدن جايزه نوبل، پوشيه خود را كنار گذاشته و در ديدارهاي مختلف با مردان نامحرم دست مي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14