(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 آبان 1390- شماره 20065

حديث دشت عشق
رئيس فدراسيون تكواندو از جابجايي در كادر فني تيم ملي مي گويد
تغييرات برخلاف ميل ما بود
اخبار كوتاه از فوتبال
توجيه حضور قايقرانان در «كانكس»
دبير فدراسيون : پول اسكان در هتل را نداريم !
هندبال انتخابي المپيك- سئول
ايران با پيروزي بر عربستان روي سكوي سوم ايستاد
برنامه يك هشتم جام حذفي اعلام شد
پيروزي- ذوب آهن ؛ ششم آذر در فولادشهر
ليگ قهرمانان اروپا
صعود بارسلونا و ميلان به مرحله يك هشتم نهايي
آغاز رقابت ركابزنان ايران در جام جهاني قزاقستان
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «فريبرز (روح الله) كرمي»
شهادت در آخرين روزهاي رمضان بدست منافقين
فريبرز كرمي، در چهاردهم فروردين ماه سال 1339 دركرمانشاه متولد شد. وي پس از گذراندن دوران كودكي در 7 سالگي به مدرسه ابتدايي رفت و پس از گذراندن دوره راهنمايي وارد هنرستان صنعتي باختران شد. سال آخر هنرستان را در تهران سپري كرد و در سال 1356 ديپلم فني گرفت.قبل از انقلاب وي با زمينه مناسبي كه در مسايل اسلامي داشت، در جلسات و سخنراني ها شركت مي كرد، به خصوص در سخنراني هاي شهيد دكتر مفتح، زيرا علاقه فراواني به ايشان داشت. در همين زمان براي ادامه تحصيل عازم آمريكا شد. به لحاظ فسادهاي مختلفي كه در آمريكا براي تحصيل جوانان وجود داشت خانواده ايشان از اين موضوع نگران بودند، ولي فريبرز تصميم خود را گرفته بود، در ابتداي ورودش به كشور آمريكا براي گذراندن دروس زبان انگليسي وارد دانشگاهي در ايالات متحده آمريكا شد. بعد از مدتي آن جا را ترك كرد و در دانشگاهي در جنوب آمريكا رفت. وجود انجمن هاي اسلامي دانشجويان آمريكا و كانادا در آن منطقه باعث شد تا دانشجويان مسلمان در اين سرزمين بيش از پيش به اسلام روي آورند و عليه استكبار مبارزه كنند.
او كه خود را منادي انقلاب اسلامي مي دانست، همواره سعي داشت به عنوان يك ايراني از اسلام و قرآن حمايت كند، لذا بيشتر اوقات را به تشكيل كلاس هاي مختلف و نشر اعلاميه هاي آيت الله خميني(ره) مي پرداخت و در اين زمينه فعاليتش را گسترش داد. «كرمي» كه داراي مدرك ليسانس برق سنگين بود اغلب در تظاهرات انجمن اسلامي شركت مي كرد. وي در يكي از راهپيمايي ها كه براي جلوگيري از تبليغات ساواكي ها بر ضد حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامي شركت كرده بود، كفن پوش به همراه ديگر انقلابيون با تمام توان به مقابله با آن پرداخت. در حين تظاهرات توسط پليس فاشيست آمريكا به همراه 200 نفر از انقلابيون و دانشجويان پس از درگيري شديد دستگير شد و به زندان افتاد.كرمي در زندان و شكنجه گاه هاي آمريكا به همراه ديگر دستگيرشدگان يازده روز اعتصاب غذا كردند و به مقابله با پليس آمريكا پرداختند.
پليس كه توان مقابله با انقلابيون و دانشجويان را نداشت، او را به همراه 12 تن از دوستانش از آمريكا اخراج و به تركيه فرستاد، در تركيه هم 4 روز در زندان بودند و با آنها بدرفتاري شد و عاقبت آزاد شدند. از 12 نفري كه با هم به ايران آمدند اكثراً به فيض شهادت نايل گرديدند. وي پس از آزادي با علاقه و تلاش فراوان مصرانه به فعاليت خود ادامه داد. با شروع جنگ تحميلي عراق عليه ايران و پس از يك دوره آموزش نظامي در كميته منطقه چهار مشغول به خدمت شد، ولي پس از چند هفته به جبهه هاي حق عليه باطل شتافت.فريبرز در اين زمان احساس كرد كه روزنامه كيهان انگليسي احتياج به وي دارد، پس فعاليت خود را جهت راه اندازي اين نشريه آغاز كرد.او مي گفت: «وظيفه من هم اكنون چيست؟ حضور در جبهه يا كار و ترويج و تبليغ فرهنگ اصيل اسلامي و خط امام، بر همين اساس در سمت مسئول فرهنگي منطقه چهار به فعاليت خود ادامه داد و در عين حال در كيهان انگليسي نيز به طور نيمه وقت كار مي كرد.
در آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان به همراه ديگر برادران كميته بعد از اقامه ماز جماعت و اجراي برنامه خاص بعد از نماز در روز انتخابات رياست جمهوري، طي يك درگيري مسلحانه با منافقين كوردل در 2/5/1360 به فيض شهادت نايل گشت.


 



رئيس فدراسيون تكواندو از جابجايي در كادر فني تيم ملي مي گويد
تغييرات برخلاف ميل ما بود

رئيس فدراسيون تكواندو مي گويد: زماني كه مهماندوست 4 سال قبل براي كار به تيم ملي دعوت شد، در المپيك پكن تجربه اش از تجربه كنوني عسگري كمتر بود.
سيدمحمد پولادگر درباره تغييرات و حوادشي بوجود آمده در كادر فني تيم ملي تكواندو اظهار داشت: حاشيه كه در تكواندو نداريم مگر اينكه دوستان لطف كنند و حاشيه درست كنند. تمام تلاش ما اين است كه اجازه ندهيم حواشي وارد تكواندو شود و جو را مسموم كند، اما متأسفانه اين اتفاقات رخ مي دهد و حواشي كه اخيراً ايجاد شد توسط رسانه ها بود.
وي ادامه داد: هنگامي كه حرمت ها شكسته مي شود به ما حق بدهيد كه نتوانيم با شخص مورد نظر كار كنيم. براي كار كردن و موفقيت در عرصه اي مانند المپيك به وحدت نظر نياز است كه اگر همدلي نباشد با سرمايه گذاري مالي هم به نتيجه اي نخواهيم رسيد.
پولادگر با بيان اينكه رسانه ها نبايد حرف هايي كه در زمان عصبانيت از زبان كسي بيان مي شود را منتشر كنند، اظهار داشت: اين اتفاق در تكواندو افتاد و برخلاف ميلمان مجبور به تغيير شديم. از بين تعداد زيادي از مربيان كه فاكتورهاي لازم را براي اينكه مأموريت لازم را انجام دهند، داشتند، فريبرز عسگري انتخاب شد و با تيمي كه تشكيل شده همراه با هادي ساعي از تمام سرمايه تكواندو استفاده خواهيم كرد تا در المپيك لندن مانند ساير المپيك هاي ديگر افتخار كسب كنيم.
رئيس فدراسيون تكواندو در پاسخ به اين سؤال كه آيا اميدوار است با عسگري نتايج المپيك قبل تكرار شود، عنوان كرد: قطعاً همين طور است. زماني كه مهماندوست 4 سال قبل به تيم ملي دعوت شد در المپيك پكن تجربه اش از تجربه كنوني عسگري كمتر بود.
وي با بيان اينكه مهماندوست مستقيم با فدراسيون صحبتي نداشته است، گفت: مهماندوست صحبت هايش را از طريق رسانه ها مطرح كرد. كادر انتخاب شده و راه بازگشتي براي او وجود ندارد.
پولادگر درباره كسب مدال در المپيك لندن در رشته تكواندو، اظهار داشت: من پيش بيني نمي كنم. ما توانمندي اين را داريم كه نتايج قبل را تكرار كنيم و حتي نتيجه بهتري بگيريم. تكواندوكاران ما مانند هميشه از جان ما يه مي گذارند تا در المپيك بهترين نتيجه را بگيرند. كار بزرگ ما در لندن اتفاق خواهد افتاد.
رئيس فدراسيون تكواندو در پاسخ به اين سؤال كه آيا تغييرات در فدراسيون ها به صلاح ورزش هست يا خير، گفت: وزارت ورزش با رعايت مصلحت رشته هاي مورد نظر، اين تغييرات را انجام مي دهد و من در جايگاهي نيستم كه بخواهم تعيين تكليف كنم. البته ثبات در مديريت و برنامه ريزي يكي از مهمترين عوامل در موفقيت است، به ويژه رشته هايي كه در المپيك شركت مي كنند نياز به ثبات دارند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تمرين تيم ملي در شهريار
تيم ملي فوتبال كشورمان كه خود را براي ديدار 20 آبان مقابل بحرين آماده مي كند، امروز تمرينات خود را در يكي از زمين هاي شهريار برگزار خواهد كرد.بر اساس اعلام مدير رسانه اي تيم ملي و با تصميم كي روش ملي پوشان امروز صبح در زمين رضي آباد شهريار به ادامه روند آماده سازي خود خواهند پرداخت.
كريمي: جاي مصاحبه به فكر بازيكني باشيد كه در درفشي فر مي خوابد
كاپيتان پيروزي درمورد اتفاقات اخير تيمش نيز گفت: ما پس از پيروزي با ارزش در مقابل داماش به آرامش احتياج داشتيم وانتظار هم مي رفت كه اين اتفاق بيفتد.امامتاسفانه يكي از مسئولان باشگاه با مصاحبه هاي هر روز خود كه با موضع مديرعامل محترم نيزهمسو نمي باشد حاشيه ها را بيشتر كرده است. اگرقرار است تصميمي گرفته شود، باشگاه، هيئت مديره و مديرعامل دارد و آنها اين كار را انجام مي دهند. شك نكنيد تكرار اين مصاحبه هاخيلي زود تاثيرمنفي اش رادر تيم نشان مي دهد و باعث نوعي بي اعتمادي مي شود.همين الان براي بازيكنان اين سوال به وجودآمده كه چرا بايد شنونده اين همه اخبار ضد و نقيض باشند. كريمي همچنين گفت: اي كاش به جاي اين مصاحبه هايي كه يكي از مسئولان باشگاه انجام مي دهد به فكر بازيكني باشد كه شب ها در اتاق نگهباني ورزشگاه درفشي فر مي خوابد.
آمادگي بكام براي بازگشت به تيم ملي انگليس
بكام اعلام كرد كه قصد ندارد از بازي هاي ملي كناره گيري كند و آماده است كه در صورت دعوت كاپلو به تيم ملي انگلستان باز گردد. كاپيتان سابق انگليس افزود: در شرايط خوبي به سر مي برم و قصد خداحافظي از بازي هاي ملي را ندارم. اگر بازيكني مصدوم شود و يا از تيم انگليس كنار گذاشته شود و به من نياز داشته باشند، حتما در خدمت تيم خواهم بود. ديويد بكهام 36 ساله تاكنون 115 بار براي انگلستان بازي كرده كه آخرين بار آن در اكتبر 2009 برابر بلاروس بوده است.
دايي بازيكن خارجي جذب مي كند
تمرينات تيم راه آهن كه بعد از پايان هفته دوازدهم تعطيل شده بود از امروز از سر گرفته مي شود.شاگردان دايي در مدتي كه ليگ تعطيل است تمرينات راه آهن را در تهران دنبال مي كنند.اين تيم قصد دارد در نيم فصل يك بازيكن خارجي به تركيب خود اضافه كند اما هنوز گزينه اي مد نظر باشگاه نيست.
سه بازيكن نيجريه اي در تركيب حريف تيم ملي
سرمربي هلندي اندونزي 26 بازيكن را براي ديدار با تيم هاي قطر و ايران به اردوي اين تيم دعوت كرد كه در ميان آنها نام سه بازيكن با اصليت نيجريه اي به چشم مي خورد. دو بازيكن نيجريه اي به نام هاي گرگ نووكولو و ويكتور ايگبونفو كه بتازگي مليت اندونزيايي اختيار كرده اند، در ميان دعوت شدگان به تيم ملي اندونزي به چشم مي خورند. اين در حالي است كه فدراسيون فوتبال اندونزي اعلام كرده منتظر تاييد فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفاست تا مجوز بازي ديگر بازيكن با اصليت نيجريه اي به نام جاني فن بئوكرينگ صادر شود.
استيلي: استعفا نمي دهم
حميد استيلي سرمربي تيم پيروزي در خصوص آينده كاري خود در اين تيم گفت: من با پيروزي قرارداد بسته ام و هيچ وقت هم نگفته ام كه يك بازي يا دو بازي به من وقت دهيد. به هر حال اين تصميم را بايد باشگاه بگيرد كه من بمانم يا نمانم اما من تا زماني كه هستم كارم را انجام مي دهم و سهل انگاري نمي كنم. خيلي ها شايد فكر مي كردند كه بعد از اتفاق هايي كه در بازي با داماش افتاد، از اين فرصت استفاده مي كنم و استعفا مي دهم اما من اهل اين كارها نيستم و با قدرت به كارم ادامه مي دهم چرا كه به كارم اعتقاد دارم .
تمايل هندي ها و آمريكايي ها به خريد سهام اورتون
يك شركت هندي و چند سرمايه گذار آمريكايي تمايل خود را براي خريد سهام باشگاه اورتون اعلام كردند. باشگاه اورتون در حال مذاكره با چند طرف مختلف جهت سرمايه گذاري كلان در اين باشگاه است. منابع خبري از شركت هندي جين كه در زمينه سرمايه گذاري فعاليت مي كند به عنوان يكي از سرمايه گذاران بالقوه اين باشگاه نام مي برند. همچنين گفته مي شود تعدادي از سرمايه گذاران آمريكايي نيز به خريد سهام اورتون تمايل نشان داده اند.
سقوط ايراني ها در جديدترين رنكينگ تيم هاي باشگاهي دنيا
در جديدترين رنكينگ اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني آمار و تاريخ فوتبال تيم سپاهان در بين تيم هاي ايراني از وضعيت بهتري برخوردار است، اما با 7 پله سقوط در مكان 107 ايستاده است.ذوب آهن كه در رده بندي قبلي در مكان 116 ايستاده بود، با سقوطي عجيب مواجه شده و با 97 امتياز در رده 173 قرار دارد.همچنين استقلال با 81 امتياز و يك پله سقوط، عنوان 233 را در كنار زسكا صوفيه بلغارستان، پوهانگ كره جنوبي و تورنتو آمريكا از آن خود كرده است.پيروزي نيز با 69 امتياز و چهار پله سقوط در رده 321 قرار گرفته است. در اين رنكينگ بارسلونا با 335 امتياز همچنان در صدر است، رئال مادريد با 309 امتياز دوم است.

 



توجيه حضور قايقرانان در «كانكس»
دبير فدراسيون : پول اسكان در هتل را نداريم !

دبير فدراسيون قايقراني كشورمان به دنبال اسكان قايقرانان در كانكس هاي اطراف درياچه آزادي تهران، گفت: فدراسيون قايقراني پول اسكان ورزشكاران در هتل را ندارد!
تيم هاي ملي قايقراني بانوان كشورمان در رده هاي سني مختلف و در مواد آب هاي آرام و كاناپولو طي مدت برپايي اردوهاي اين رشته آبي در كانكس هايي در اطراف درياچه آزادي تهران اسكان يافته بودند. عليرضا سهرابيان، دبير فدراسيون قايقراني و اسكي روي آب كشورمان به دنبال استقرار قايقرانان كشورمان در كانكس اظهار داشت: ما پول اسكان ورزشكاران مان را در هتل نداريم وگرنه به طور قطع ملي پوشان را در بهترين مكان اسكان مي داديم نه اينكه آنها را در كانكس ها مستقر كنيم. وي افزود: تنها بانوان قايقران كشورمان در اين مكان مستقرند و پسران در برج قايقراني تهران ساكن هستند. اين هم به دليل است كه برج مرتبا در حال تردد كادر اجرايي است و مطمئنا بانوان ورزشكار در آن مكان راحت نيستند. سهرابيان خاطرنشان كرد: اين كانكس ها را تنها به عنوان يك كانكس نگاه نكنيد. مطمئنا تصور شما اشتباه است چرا كه هر كدام از كانكس ها به ارزش 12 ميليون تومان خريداري شده و همه آنها مجهز به سيستم گرمايش و سرمايش و امكانات اسكان كامل براي ورزشكاران است.

 



هندبال انتخابي المپيك- سئول
ايران با پيروزي بر عربستان روي سكوي سوم ايستاد

تيم ملي هندبال ايران در ديدار رده بندي مسابقات انتخابي المپيك برابر عربستان به برتري دست يافت.
ديدار رده بندي مسابقات انتخابي المپيك 2012 لندن صبح ديروز در سئول كره جنوبي بين تيم هاي ايران و عربستان برگزار شد.
تيم ايران كه در مرحله نيمه نهايي با شكست برابر كره جنوبي حضور در المپيك لندن را از دست داده بود، در ديدار رده بندي فكر انتقام شكست در مرحله مقدماتي مقابل عربستان را در سر داشت كه در پايان شاگردان ريمانيچ توانستند با نتيجه 21 بر 20 به برتري دست يابند و سكوي سوم اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهند. ايران در مرحله گروهي با نتيجه 22 بر 21 برابر عربستان تن به شكست داده بود. ملي پوشان ايران در سال هاي 2010 و 2008 نيز برابر عربستان شكست خورده و سال هاي 2005 و 2006 به پيروزي رسيده بودند.

 



برنامه يك هشتم جام حذفي اعلام شد
پيروزي- ذوب آهن ؛ ششم آذر در فولادشهر

سازمان ليگ برتر برنامه مسابقات مرحله يك هشتم جام حذفي فوتبال (جام آزادسازي خرمشهر) را اعلام كرد.
براساس برنامه اعلام شده از سوي سايت فدراسيون فوتبال تيم هاي پيروزي و ذوب آهن ششم آذر مهمترين ديدار اين مرحله را برگزار خواهند كرد. برنامه اين مسابقات بدين شرح است:
يكشنبه 6/9/90
¤ ذوب آهن- پيروزي (ورزشگاه فولادشهر- ساعت 30:14)
¤ سياه جامگان- شهرداري ياسوج (ورزشگاه تختي مشهد- ساعت 14)
¤ ماشين سازي تبريز- داماش گيلان (ورزشگاه يادگار امام(ره) - تبريز- ساعت 30:14)
¤ مس سرچشمه- صباي قم (ورزشگاه باهنر- كرمان- ساعت 14)
دوشنبه 7/9/90
¤ ابومسلم مشهد- شاهين بوشهر (ورزشگاه تختي مشهد- ساعت 14)
¤ مس كرمان- فجر سپاسي (ورزشگاه باهنر كرمان- ساعت 14)
¤ نفت آبادان- فولاد خوزستان (ورزشگاه تختي آبادان- ساعت 30:14)
¤ استقلال- مهر كرج (ورزشگاه آزادي تهران- ساعت 15:16)

 



ليگ قهرمانان اروپا
صعود بارسلونا و ميلان به مرحله يك هشتم نهايي

دور برگشت از مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا سه شنبه شب با برگزاري هشت ديدار آغاز شد كه در مهمترين آنها تيم هاي بارسلونا، والنسيا و دورتموند مقابل حريفان خود به پيروزي رسيدند.
درگروه E چلسي در زمين خنك به تساوي يك-يك رضايت داد تا براي صعود به فكر پيروزي در 2 بازي بعدي خود باشد. در ديگر ديدار اين گروه والنسيا با نتيجه سه بر يك از سد لوركوزن گذشت تا بخت صعود خود به دور بعدي را همچنان زنده نگه دارد.
از گروه F رقابت ها آرسنال كه دو هفته پيش با گل دقيقه 90 «آرو ن رمزي» مقابل مارسي به پيروزي رسيده بود اين بار در ورزشگاه امارات نتوانست از پس اين تيم برآيد و به تساوي بدون گل رضايت داد. در ديگر ديدار اين گروه دورتموند انتقام شكست خود در المپياكوس را گرفت و با نتيجه يك بر صفر نماينده يونان را شكست داد تا همچنان براي صعود به جمع 16 تيم دور بعدي شانس داشته باشد.
در گروه G نيز زنيت سنت پترزبورگ روسيه با نتيجه يك بر صفر از سد شاختاردونتسك اوكراين گذشت و آپوئل نيكوزياي قبرس با گل دقيقه 90 «ماندوكا» با نتيجه 2 بر يك پورتو قهرمان فصل گذشته ليگ اروپا را مغلوب كرد. حضور نماينده قبرس در صدر اين گروه كمي عجيب و غيرمنتظره به نظر مي رسد. و سرانجام در گروه H بارسلونا موفق شد با هت تريك مسي و يك گل از «سسك فابرگاس» 4 بر صفر ويكتوريا پلژن جمهوري چك را در زمين خودش شكست دهد. در اين بازي مسي دويستمين گل خود را با پيراهن بارسا به ثمر رساند و «پپ گوارديولا» هم براي دويستمين بار روي نيمكت اين تيم نشست. بارسا با اين پيروزي صعود خود به دور بعدي رقابتها را قطعي كرد. ميلان هم با وجود تساوي يك بر يك مقابل باته بوريسف صعودش تقريبا به مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا مسجل شده است.

 



آغاز رقابت ركابزنان ايران در جام جهاني قزاقستان

ركابزنان ايران از امروز در رقابت هاي جام جهاني دوچرخه سواري آستانه قزاقستان ركاب خواهند زد.
مرحله نخست از مسابقات جام جهاني دوچرخه سواري در بخش پيست از امروز دوازدهم آبان ماه در آستانه قزاقستان آغاز مي شود و تيم ملي كشورمان با تركيب هفت ركابزن در آن حضور خواهد يافت.
تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان با تركيب مهدي سهرابي، حسين ناطقي، حامد جنت، علي ترابي، محمد رجبلو، محمد دانشور، علي علي عسگري و رضا جبرئيلي به سرمربيگري «ماركوس توماس نيگل» و مربيگري محمد ابوحيدري روز شنبه هفته جاري به منظور برپايي يك اردوي چند روزه راهي قزاقستان شد و از امروز در اين رقابت ها شركت مي كند. جام جهاني دوچرخه سواري در بخش پيست از 12 تا 15 آبان ماه در آستانه قزاقستان برگزار مي شود. تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان به منظور بالا بردن جمع امتيازاتش براي دريافت سهميه المپيك لندن در اين رقابت ها حاضر شده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي گفت: براي كانديدا شدن و حضور در انتخابات رياست فدراسيون كشتي هيچ مشكلي ندارم اما اگر وزارت ورزش و جوانان با من مشكلي دارد، بحث ديگري است!
¤ سرپرست جديد فدراسيون كاراته در اولين انتخاب خود محسن آشوري را به عنوان دبير اين فدراسيون منصوب كرد.
¤ بيست و يكميمن دوره مسابقات بوكس قهرماني بزرگسالان ايران در آبادان با قهرماني تيم تهران به پايان رسيد. اين دوره از رقابت ها با حضور 213 بوكسور و 30 داور از پنجم آبان ماه در آبادان آغاز شد كه در پايان تيم تهران با 23 امتياز قهرمان شد. كرمانشاه با 22 و خوزستان با 21 امتياز در مكان هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14