(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 آبان 1390- شماره 20065

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
13 آبان ، جابجايي آشكار در قدرت بين الملل (يادداشت روز)
سلموني (گفت و شنود)
آيت الله آملي لاريجاني: نيروي قدس سپاه را از افتخارات نظام اسلامي مي دانيم
جبهه مشاركت، نهضت آزادي و سازمان مجاهدين حق شركت در انتخابات را ندارند
نمازجمعه اين هفته تهران را آيت الله سيداحمد خاتمي اقامه مي كند
كيهان و خوانندگان
از ملك عبدالله پول گرفتيم كه محتاج خلق نباشيم! (خبر ويژه)
با شير ماهي و نا رفيق و پلشت يك جمله ادبي بسازيد! (خبر ويژه)
بدبيني 90 درصد شهروندان غربي به آينده اقتصاد سرمايه داري (خبر ويژه)
چرا كمك مالي و حمايت آمريكا را انكار كنيم؟! (خبر ويژه)
انتخابات 88 نشان داد كه سكولارها اندك و اسلامگرايان پرشمارند (خبر ويژه)
كواكبيان: علي مطهري سرآمد اصولگرايان است! (خبر ويژه)



13 آبان ، جابجايي آشكار در قدرت بين الملل (يادداشت روز)

فردا روز تاريخي 13 آبان است و انتظار مي رود امسال با شور و هيجان بيشتري همراه شود چرا كه مصاف دو جبهه حق و باطل اين روزها به نقاط حساسي رسيده است «ايران» و «آمريكا» دو كليد واژه اصلي 13 آبان مي باشند و امروز هر دو در عرصه مبارزه اي كه امروز در پهنه جهان از «كابل» تا «واشنگتن» به راه افتاده به نوعي ديده مي شوند اما يكي در نقش «مهاجم» و در حال پيشروي و ديگري در نقش «جنايتكار» و در حال هزيمت و اين در حالي است كه 13 آبان در مبدأ تاريخي خود - 47 سال پيش - تصوير ديگري داشت. در آن زمان يكي قرباني و ديگري مهاجم بود و در چشم انداز هم جز اين ديده نمي شد.
در 13 آبان 1343 حضرت امام خميني-ره- به تركيه تبعيد شد تا مانع داخلي كاپيتولاسيون از ميان برداشته شود و سيطره آمريكا بي هيچ مقاومتي بر همه شئون ملت ايران حاكم گردد. در 13 آبان 1357 آمريكا براي سركوب دانش آموزان و دانشجويان فرمان ارتش شاهنشاهي را بدست گرفت به گمان اينكه مي تواند مانع بازگشت امام شده و كاپيتولاسيون را حفظ كند اما اين بار طرح آمريكا پيش نرفت چند هفته بعد فرار نيروهاي آمريكايي از ايران آغاز شد و 100 روز بعد ديگر خبري از آمريكا در ايران نبود. 13 آبان 58 دانشجويان مسلمان پيرو خط امام - و در واقع ملت ايران - آمريكا را در داخل خانه تعقيب كردند. تسخير سفارت جاسوسي آمريكا در تهران ضربه مهلكي به اعتبار بين المللي آمريكا زد از اين رو 5 سال بعد آمريكايي ها به ناچار و بطور كامل از لبنان هم رفتند و اين روزها صحبت از اخراج كامل نظامي آمريكا از عراق به ميان است و اوباما با صراحت مي گويد به زودي از افغانستان نيز مي رويم و همه مي دانند كه آمريكا به زودي از خليج فارس، اقيانوس هند، درياي سرخ و مديترانه هم خواهد رفت زيرا همان دلايلي كه ارتش آمريكا را واداشت تا لبنان و عراق را ترك كند، در اين آبراههاي حساس نيز وجود دارد.
براساس برآوردهاي رسمي خود آمريكا روزي كه انقلاب اسلامي در ايران پيروز شد، دولت آمريكا در كشورهاي منطقه بين 53 تا 80 درصد محبوبيت داشت ولي اين محبوبيت به سرعت به نفرت تبديل شده تا جائيكه - مثلا - مردم عربستان 90 و يمني ها 99 درصد از آمريكا نفرت دارند و اين همه در حالي است كه نفرت مردم عراق از آمريكا 85 درصد است. كاملا پيداست كه خروج كامل نظامي آمريكا از منطقه قريب الوقوع است در حاليكه اساس سياست خارجي آمريكا - بخصوص در منطقه خاورميانه - را ميليتاريزم - نظامي گري - تشكيل مي دهد. با اين وصف آمريكا در عين اينكه مي داند خروج نظامي، نفوذ آمريكا در منطقه را كاملا از بين مي برد به ناچار به آن تن خواهد داد.
اما در عين حال روحيه خاص آمريكايي كه با توهم آميختگي دارد و نيز ساده لوحي كه مليت آمريكايي با آن شناخته مي شود گاهي معجوني عجيب از عناصر ناهمگون را به نمايش در مي آورد بعنوان مثال آمريكايي ها در حالي كه اذعان دارند به دليل مقاومت سرسختانه ايران بسياري از موقعيت هاي حساس خود در آسياي جنوب غربي و شمال آفريقا را از دست داده اند، گمان مي كنند مي توانند از شرايط فعلي ناشي از انقلاب هاي عربي براي سامان دادن به سياست هاي خارجي خود استفاده كنند و از اين رو در مواجهه با رسانه ها از تحولات ابراز رضايت مي كنند. البته بلاهت و وهميت اين موضع براي مخاطب كاملا آشكار است وقتي در تونس 34 درصد كرسي ها به اسلام گراها مي رسد و غرب گراها تنها 12 درصد كرسي ها را به دست مي آورند معلوم است كه آينده اين كشور در دست چه كساني خواهد بود و يا زماني كه كانديداي نخست وزيري غرب در ليبي - محمود جبريل - پس از ماهها تلاش اميد خود را حتي براي تصاحب يك پست وزارتي از دست مي دهد، معلوم است كه آينده ليبي با چه جرياني است. اين روزها آمريكايي ها و اروپايي ها با تبليغات فراوان از يك سو مدعي پيروزي در ليبي و دارا بودن نقش اول در اسقاط رژيم قذافي اند و از سوي ديگر از اعزام هيأت هاي اقتصادي به طرابلس براي انعقاد قراردادهاي جديد حرف مي زنند و حال آنكه اين هر دو دروغ، توهم و ساده لوحي است. اگر غرب در اسقاط رژيم گذشته حرف اول را مي زند چطور در روي زمين ليبي- به جز خرابيهاي ناشي از عمليات هوايي- اثر و نشانه اي از نيروهاي غرب ديده نمي شود و چرا نتوانسته اند هيأت دولت كانديداي مورد نظر خود را به مردم تحميل كنند. از قرارداد جديد اقتصادي هم خبري نيست چرا كه رابطه اقتصادي پس از رابطه سياسي محقق مي شود و رابطه سياسي مستلزم روي كار آمدن دولتي قانوني با اختيارات لازم در طرابلس است كه مدت ها به تحقق آن مانده است. غرب البته در آينده اقتصادي ليبي جايگاهي دارد چرا كه به هر حال ليبي محتاج فروش نفت خود به بازارهاي بين المللي است و نزديكترين بازار انرژي به ليبي بازار اروپاست اما اين قراردادها اولاً جديد نيست و در دوره قذافي هم وجود داشته و ثانياً در يك چارچوب خاص اقتصادي كه موافقت طرابلس بخشي از آن است، تحقق مي يابد كما اينكه براي بقيه كشورها هم چنين موقعيت هايي وجود دارد. آمريكايي ها كه اين روزها خيلي به روحيه احتياج دارند با برجسته سازي بعضي مسايل بديهي خود را دلداري مي دهند.
آمريكا در مواجهه با ايران نيز همين رويه را در پيش گرفته است. آمريكايي ها در حالي كه طي 30 سال گذشته در دهها صحنه از ايران شكست هاي بزرگي خورده اند وانمود مي كنند كه در حال چيره شدن بر ايران هستند. آمريكا وانمود مي كند كه رمز قدرت ايران را پيدا كرده و در مچ گيري از آن موفق بوده و با شركاي خود در حال از بين بردن رمز قدرت ايران است. واشنگتن رمز قدرت ايران را «سپاه قدس» معرفي مي كند سپس به آن وجهه اي نظامي مي دهد و در گام سوم وانمود مي كند كه اسنادي را در اختيار دارد كه از روابط پنهاني اين سپاه با يك باند مكزيكي بدنام مافيايي قاچاق مواد مخدر و سلاح- لزتا- حكايت مي كند و در گام سوم وانمود مي كنند كه در حال شكست دادن آن مي باشد. اين در حالي است كه اولاً 33 سال شكست آمريكا از ايران به مقاومت مردم و رهبري آن ارتباط دارد و نه به سپاه قدس اگرچه سپاه قدس هم بعنوان بخشي از مردم و مجموعه اي تابع رهبري نقش خاص خود را ايفا كرده است. آمريكا وانمود مي كند كه اقتدار ايران در قدرت نظامي خلاصه مي شود و حال آنكه مي داند و بارها به آن اعتراف كرده است كه جمهوري اسلامي ايران درعراق حتي يك تير هم شليك و يك گلوله هم به عراق وارد نكرده است. هنر ايران در ماجراي عراق اين بود كه برخلاف اراده آمريكا كه مي خواست دهها سال بر عراق مسلط شود، مردم عراق را بر سرنوشت خود حاكم كرد و به عبارت ديگر اراده عراقي ها را بر اراده آمريكايي ها غلبه داد و آن را مجبور كرد كه عراق را ترك كند. در لبنان هم همينطور بود ايران در لبنان يك گلوله هم شليك نكرد ولي به مردم لبنان كمك كرد تا بر سرنوشت خود حاكم شده و هزاران تفنگدار دريايي آمريكا و فرانسه را از كشور خود اخراج كرده و سپس استقلال لبنان را كاملاً برگردانند. امروز 27 سال از فرار آمريكا و فرانسه از زمين و آب هاي لبنان مي گذرد ولي دستگاههاي عريض و طويل اطلاعاتي اين دو كشور نتوانسته اند يك سند مبني بر دخالت ايران در لبنان پيدا كنند. آمريكا پس از 32 سال ادعا مي كند كه سپاه قدسي كه - به اعتبار اظهارات مقامات نظامي و سياسي آمريكا- بدون شليك يك گلوله آنها را از عراق اخراج كرده و صدها ميليارد دلار هزينه آمريكا را به جيب ايران سرازير كرده است و به روي كار آمدن يك دولت باثبات- در كشوري با مذاهب و نژادهاي متفاوت- كمك مؤثر كرده و اين كشور را از سيطره آمريكا خارج نموده است، آمده و به يك عنصر دائم الخمر مراجعه كرده و از طريق او با يكي از بدنام ترين باندهاي مافيايي ارتباط گرفته تا چه شود! يك سفير- كه به سادگي در دسترس است- را در پايتخت آمريكا- آنهم در آستانه اعزام حدود 100 هزار زائر ايراني به عربستان - ترور كند! بعد هم وانمود مي كند دهها سند از آن از جمله مكالمه تلفني از مبدأ تهران به مقصد آمريكا به دست آورده و در اختيار پايتخت هاي كشورهاي دنيا قرار داده است و حال آنكه ايران از هر پايتختي جويا شده گفته اند سندي به آنان ارائه نشده است.
در واقع غرور آمريكايي ها در آستانه بزرگترين فضاحت تاريخي آمريكا- خروج نظامي از عراق پس از تحمل هزاران كشته و صدها ميليارد دلار هزينه- آنان را وادار كرده كه به سراغ بلاهت و سادگي مردم آمريكا بروند اما جالب اين است كه اين ماجرا احمقانه تر از آن بوده كه چنين مردمي را هم تحت تاثير قرار دهد. مخالفت حزب جمهوري خواه با اين سناريو و ابراز ترديد جدي رسانه هايي نظير CNN، نيويورك تايمز و واشنگتن پست از اين موضوع حكايت مي كند.
قدرت ايران يك واقعيت است نه يك توهم و نه بزرگنمايي واقعيتي كوچك در همان حال شكست آمريكا در اشغال افغانستان و عراق و شكست غرب در حمله به ليبي و شكست رژيم صهيونيستي از حزب الله و مقاومت لبنان هم واقعيت هستند و نه توهم يا بزرگنمايي. ايران حق دارد در روزي كه آخرين نظامي آمريكا از عراق خارج مي شود- يعني همين دو ماه آينده- جشني به بزرگي روزي كه رژيم پهلوي در ايران ساقط شد را برگزار كند و به قدرت نرم خود در ارائه آموزه هاي اسلامي كه منجر به شكست بزرگترين طرح نظامي آمريكا در 70 سال اخير شده است، ببالد و توانايي فوق العاده خود را به رخ بكشد. آمريكا از عمق وجود باور دارد كه چنين جشني شايسته ايران و نيروهاي منطقه اي همگرا با ايران است اما براي اين كه ديده نشود، دميدن از دهانه گشاد سرنا را آغاز كرده است.
13 آبان از يك روز «تلخ» به يك روز شيرين تبديل شده است و هر سال طراوت تازه اي پيدا مي كند. امسال 13 آبان به انقلابي منطقه اي پيوند خورده و ابعادي جهاني هم به خود گرفته است. عوامل آمريكا اگر روزي در مقابل دانشگاه تهران به نوجوانان دانش آموز و جوانان دانشجو شليك مي كردند امروز در كانوني ترين نقطه قدرت خود- وال استريت- شاهد مقاومت سرسختانه دانشجويان و دانش آموزان خود هستند. حالا نه تنها از نوكراني نظير شاه، مبارك و بن علي براي خدمت به آمريكا خبري نيست، بلكه در حوزه داخلي نيز دچار خلاء امنيتي شده اند. 13 آبان معادلات جهاني را دگرگون ساخته است.
سعدالله زارعي

 



سلموني (گفت و شنود)

گفت: مقاله اخير اكبر گنجي بدجوري گروههاي اپوزيسيون و مدعيان اصلاحات را به جيليز و ويليز انداخته.
گفتم: مگر چه گفته؟
گفت: اكبر گنجي نوشته ادعاي آمريكا درباره طرح ترور سفير عربستان توسط ايران دروغ است.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: چند دليل آورده و ثابت كرده كه گروههاي اپوزيسيون و مدعيان اصلاحات پياده نظام آمريكا هستند.
گفتم: ولي خود اكبر گنجي هم يكي از پياده نظام هاي مفلوك آمريكا است و علاوه بر عملكرد او، صدها سند نيز از پياده نظام بودن وي حكايت مي كند.
گفت: اتفاقا ساير گروههاي اپوزيسيون و اصلاح طلبان فراري هم از همين نكته تعجب كرده اند.
گفتم: يارو رفته بود سلموني، سر دستمزد دعواش ميشه. آرايشگر ميگه مرده شور اون پولي رو ببرن كه تو به من دادي! و يارو در جواب ميگه؛ مرده شور اون سري را ببرن كه تو اصلاح كردي!

 



آيت الله آملي لاريجاني: نيروي قدس سپاه را از افتخارات نظام اسلامي مي دانيم

رئيس قوه قضائيه سخن برخي از نمايندگان كنگره آمريكا در برنامه ريزي براي ترور برخي مسئولان سپاه پاسداران را آخرين نمونه از تلاش هاي آمريكا در انجام اقدامات تروريستي و «تناقض آشكار» ميان حرف و عمل دولتمردان اين كشور در بحث رعايت حقوق بشر دانست.
آيت الله صادق آملي لاريجاني با اشاره به اينكه «كشورهاي غربي تلاش بسيار زيادي كرده اند تا خودشان را به عنوان مدعيان حقوق بشر در دنيا نشان بدهند» گفت: همه اين تلاش هاي مذبوحانه در حالي است كه همه مي دانند اين كشورها در همه جاي دنيا دستشان به خون بي گناهان آلوده است.
رئيس قوه قضائيه سپس به نمونه هايي از اقدامات آمريكا در حمله به كشورهاي مختلف اشاره كرد و افزود: آمريكا به كشور و ملت مظلوم عراق به بهانه يافتن سلاح هاي كشتار جمعي حمله كرد اما بعدها خودشان اعتراف كردند كه چنين سلاح هايي در كار نبوده است.
آيت الله لاريجاني جنايت هاي آمريكا در زندان ابوغريب، افغانستان و فلسطين را نيز يادآور شد و گفت: همه ديدند كه آمريكا با احداث زندان ابوغريب چگونه خون افراد بي گناه و حتي زنان و فرزندان بي گناه را ريخت و يا در تصاوير ارسالي از افغانستان مشخص است كه اينها چه كرده اند و چه حملاتي را به افراد بي گناه روا داشتند و چگونه به بهانه طالبان و يا القاعده انسانها را به خاك و خون كشيدند.
آيت الله لاريجاني جنايات صهيونيست ها در غزه را با حمايت هاي آمريكا دانست و تأكيد كرد: با اين سابقه بسيار نادرست و ناشايست، سران آمريكا باز ادعاي حقوق بشر مي كنند و حقوق بشر را به عنوان ابزاري سياسي عليه كشور ما و هر كشوري كه نمي پسندند، به كار مي گيرند؛ اما با توجه به فجايعي كه آمريكا و ساير كشورهاي غربي در طول ساليان متوالي ايجادكرده و در جناياتي كه عليه بشريت دارند ادعاهاي مضحك حقوق بشري آنها براي ما بحث جديدي نيست اما وقاحت آنان به حدي رسيده است كه در كشوري كه مدعي حقوق بشر است؛ نماينده كنگره اش پيشنهاد مي كند كه مسئول سپاه قدس ايران را بايد ترور كنيم.
تروريسم دولتي آمريكا
آشكار شده است
رئيس قوه قضائيه افزود: اينهايي كه مدعي جنگ با تروريسم هستند و به افغانستان به بهانه جنگ با تروريسم لشكركشي كردند، در رسمي ترين نهاد كشور خود اين گونه تهديد مي كنند، آيا اين سخن به جز «تروريسم دولتي» معناي ديگري دارد؟
رئيس قوه قضائيه اعترافات «عبدالمالك ريگي» درباره ارتباط با آمريكا و چگونگي حمايت اين كشور از جنايت هاي گروهك وي را يكي ديگر از نمونه هاي آشكار تروريسم دولتي آمريكا برشمرد و گفت: اينك سران تروريسم دولتي كار را به جايي رسانده اند كه آشكارا از ترور افراد سخن مي گويند و آن را رسانه اي هم مي كنند.
آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه فعاليت هاي سپاه پاسداران براساس اساسنامه اش كاملا آشكار، روشن و غير مخفيانه است گفت: سپاه قدس بخشي از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در كشور ماست. سپاه پاسداران اساسنامه روشني دارد و اهداف آن نيز آشكار است، همانگونه كه اهداف نظام ما در دفاع از مظلومان دنيا نيز از ابتداي انقلاب آشكار بوده؛ و در سي سال گذشته جمهوري اسلامي ايران با صداي رسا از ملت مظلوم فلسطين حمايت كرده است اما اين يك حمايت ارزشي است و بحث مداخله كردن در كشورهاي ديگر نيست.
رئيس قوه قضائيه افزود: ما نه تنها در كشورهاي برادر مثل عراق و افغانستان بناي مداخله نداريم بلكه در كشورهاي ديگر هم همينطور است چرا كه بحث استقلال كشورها يك مسئله پذيرفته شده از ناحيه جمهوري اسلامي است اما اينها ربطي به اصل ارزشي بودن يك نهاد ندارد.
آيت الله لاريجاني افزود: جمهوري اسلامي از اول بنايش بر اين است كه از حاكميت ارزشها در دنيا حمايت كند و سپاه پاسداران، داراي اساسنامه مشخص ارزشي است و ما سپاه قدس را از افتخارات نظام مي دانيم.
آيت الله لاريجاني درخصوص نگراني آمريكا و كشورهاي غربي از حمايت هاي معنوي و واقعي كشور ما نسبت به مظلومان اظهار داشت: چطور مي شود از ملت فلسطين در حالي كه يك عده مظلوم در مقابل جنايات رژيم اشغالگر قدس با آن همه امكانات مادي كه اين كشورها برايش ايجاد كرده اند حمايت نكرد. ما معتقديم نه تنها ايران كه بايد همه مسلمانان از فلسطين حمايت كنند.
آيت الله لاريجاني افزود: آمريكايي ها بالاخره اينچنين دست خودشان را رو كرده اند و آشكارا و در رفتاري بسيار عجيب در يك نهاد رسمي كشورشان، پيشنهاد ترور را مطرح مي كنند!
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنانش به حماسه 13 آبان اشاره كرد و گفت: روز 13 آبان روز شكستن هيمنه استكبار جهاني از سوي عده اي جوان پاك باخته است. كشوري كه ساليان سال در زير يوغ استكبار آمريكايي بود با انقلاب مردم عزيزمان و با راهنمايي ها و رهبري هاي پيامبرگونه امام امت(ره) به پا خاست. چون از همان روز اول آمريكايي ها بناي دخالت در كشور ما داشتند تا اين انقلاب را از طريق ليبرال ها و يا از طريق كودتا مصادره كنند اما مردم انقلابي و هوشيار ما تحمل اين دخالت ها را نداشت و حماسه 13آبان شكل گرفت.
آيت الله لاريجاني افزود: ممكن است گاهي تصور شود كه تسخير لانه جاسوسي آمريكا كاري خلاف عرف ديپلماتيك بوده، ولي باطن قضيه اين بود در حالي كه آمريكايي ها در اين كشور بعد از ساليان سال هنوز هم مشغول فتنه انگيزي بودند؛ اين حركت انقلابي انجام پذيرفت كما اينكه هنوز نيز به دنبال همين فتنه ها هستند.
رئيس قوه قضائيه بار ديگر به وقايع اعتراضي آمريكا اشاره كرد و گفت: در قلب خود آمريكا هم ظلم ستيزي شروع شده است. مردم در هر كجاي دنيا باشند مي فهمند كه حق چيست و چه چيزي ظلم است در واقع انقلاب 99 درصد مقابل يك درصد مصداقي از همين مسئله است و وقتي برخي شهروندان آمريكايي در مقابل اين پرسش كه حقيقت اين بيداري آمريكايي چيست؛ مي گويند اين رخدادها انقلاب آمريكايي است؛ بايد دانست كه بساط ظلم ولو در كشوري با تمام ادعاهاي دروغين نسبت به آزادي ماندني نيست.
آيت الله لاريجاني با اشاره به آيه «و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين» تاكيد كرد: تمام وقايع اخير و حركت اسلامي و جنبش هاي بيداري و انقلاب هاي صورت گرفته نشان از حركت بشر به طرف يك همدلي و وحدت در معتقدات و ارزشهاي مردمي است و همه مي دانند كه وعده الهي به هر حال محقق مي شود و اميدواريم هرچه زودتر چنين شود.
گفتني است؛ در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي سياست هاي كلي نظام اداري كه از سوي مقام معظم رهبري در 26 بند ابلاغ شده مورد بررسي اعضا قرار گرفت و راه هاي عملياتي شدن آنها در قوه قضائيه بررسي و اتخاذ تصميم شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در اين جلسه همچنين مقرر شد در برنامه پنج ساله سوم قوه قضائيه موارد ابلاغ شده در سياست هاي كلي نظام اداري به صورت اجرايي در قوه قضائيه لحاظ شود.

 



جبهه مشاركت، نهضت آزادي و سازمان مجاهدين حق شركت در انتخابات را ندارند

رئيس ستاد انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد كه احزاب منحله مثل نهضت آزادي، مشاركت و سازمان مجاهدين مجوز شركت در انتخابات را ندارند.
صولت مرتضوي روز چهارشنبه اعلام كرد: جبهه مشاركت، نهضت آزادي و مجاهدين انقلاب اسلامي به دليل نداشتن مجوزهاي لازم براي فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي حق شركت درانتخابات را ندارند.
وي به ايرنا گفت: اين گروه ها به دليل اينكه از نظر وزارت كشور جزو گروه ها و احزاب منحله به شمار مي روند و همچنين پروانه فعاليت ندارند، نمي توانند در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي حضور يافته و ليست انتخاباتي ارائه دهند.
وي گفت: تمام احزاب و گروه هاي سياسي واجد شرايط و قانوني كه پروانه فعاليت آنها در كميسيون ماده 10 احزاب به تصويب رسيده است، مي توانند در انتخابات آينده مجلس حضور يافته و نسبت به ارائه ليست نامزدهاي خود اقدام نمايند.
مرتضوي خاطرنشان كرد: احزاب منحل شده تحت هيچ شرايطي نمي توانند در انتخابات مجلس حاضر شوند.
وي، با بيان اينكه دولت و وزارت كشور تمهيدات لازم و كافي براي اجراي مطلوب و بهتر نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را انديشيده است، اظهار كرد: هم اكنون علاوه بر ستاد مركزي، ستادهاي استاني در تمام استان هاي كشور ايجاد و تشكيل شده و طبق برنامه، كارها و مقدمات برگزاري انتخابات را به ترتيب انجام مي دهند.
مرتضوي، برگزاري همايش هاي آموزشي و توجيهي مجريان انتخابات را از جمله برنامه هاي وزارت كشور براي برگزاري مناسب انتخابات عنوان كرد و گفت: بر اين اساس كشور به يازده منطقه تقسيم بندي شده كه تاكنون اين همايش ها در سه استان برگزار و تا زمان ثبت نام نيز در تمام استان ها برگزار خواهد شد.
وي، آموزش فرمانداران، بخشداران و مديران و كارشناسان انتخابات و فناوري استانداري ها را محور اصلي همايش هاي مزبور عنوان كرد.
همچنين در سخنان ديگري مرتضوي درباره بخشنامه اين وزارتخانه به استانداران جهت محدود كردن عزل و نصب فرمانداران و بخشداران با توجه به نزديك شدن به ايام انتخابات مجلس نهم به فارس گفت: وزير كشور طي بخشنامه اي كه به استانداران ابلاغ شد تاكيد كرده با توجه به نياز فرمانداران جهت كسب آموزش هاي لازم براي برگزاري انتخابات مجلس نهم، عزل و نصب فرمانداران تا بعد از انتخابات محدود شود.
 



نمازجمعه اين هفته تهران را آيت الله سيداحمد خاتمي اقامه مي كند

روابط عمومي ستاد نمازجمعه تهران اعلام كرد: نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حضرت آيت الله سيداحمد خاتمي اقامه مي شود.
در اين مراسم كه از ساعت 45:10 با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد توسط عبدالرضا گنجي پور در دانشگاه تهران آغاز مي گردد، حجت الاسلام والمسلمين تقوي، رياست شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، بيستمين سري از سلسله مباحث «سيره علوي» را پيش از خطبه ها ايراد خواهد كرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ پيروزي ملت و دولت عراق در اخراج نيروهاي آمريكايي كه به هر ترفند قصد ادامه اشغالگري داشتند را به قاطبه ملت عراق كه از اين اشغالگري دچار خسران شده اند تبريك مي گوييم. پر واضح است كه اين تازه آغاز راه است و ملتي كه تازه به استقلال رسيده راههاي پر فراز و نشيبي را بايد طي كند و شيطان بزرگ به اين راحتي ها دست از توطئه و جنايت برنمي دارد. پس در ادامه راه ثابت قدم و مستحكم ومتكي به خداوند باشيد كه با بهره مندي از عتبات متبركه پيروز اين راه خواهيد بود.
محمودي
¤ به وزير خارجه آمريكا بگوييد ملت بصير ايران همان ابتداي فتنه 88 شعار مرگ بر آمريكا و مزدورانش را سر دادند و آنها را به زباله دان تاريخ فرستادند.
سيدعرب شيراز
¤ به حزب اسلامي النهضه تونس توصيه مي كنم ضمن مطالعه وصيت نامه سياسي الهي امام راحل(ره) به فكر اسلام ناب محمدي(ص) باشند تا به سرنوشت احزاب منحل و منحرف سياسي در ايران دچار نشوند.
9005---0913و 6148---0918 و7250---0919
¤ به رغم وجود ناامني در اكثر نقاط دنيا كشور امام زمان (عج) در پرتو نور ولايت فقيه در امنيت كامل به سر مي برد. شاكر اين نعمت بزرگ باشيم.
6388---0919
¤ از مدعي العموم درخواست مي شود نسبت به گزارش تكان دهنده كيهان از پشت صحنه سينما- كه روز يكشنبه 8/8/90منتشر شد- با جديت رسيدگي نمايند.
سبحاني و تماس هاي متعدد مشابه
¤ از مسئولين مي خواهم در كنار پيگيري حواشي فوتبال پيروزي- داماش، كمي هم به فكر سينماي داخل باشند كه بسيار مخربتر از وضع فوتبال است.
4096---0935
¤ قضيه بازيكنان پرسپوليس و داماش و مسائل سوءاخلاقي برخي از بازيكنان دور از انتظار نيست چرا كه وقتي صدا و سيماي جمهوري اسلامي از پخش قرآن قبل از اذان و از پخش اذان به بهانه پخش مستقيم فوتبال از كلام الهي و نداي الهي مي گذرد و تمام برنامه هايش با وقت مشخص پخش مي شود ولي برنامه اي مثل برنامه 90 بدون وقت اگر ساعتها ادامه داشته باشد هيچ منعي ندارد؟ بايد انتظار پخش مسائل سوءاخلاقي برخي از بازيكنان در برابر بينندگان ميليوني تلويزيون بود.
صباغيان
¤ با توجه به برنامه 90 در تاريخ 9/8/90 از تهيه كنندگان اين برنامه سؤال مي كنم كه فرهنگ و ارزشهاي اسلامي با ارزش ترند يا اشخاص به اعتبار بازيكن بودنشان؟ اگر اشخاص با ارزش ترند كه با شما حرفي نداريم ولي اگر ملاك اسلام است انبياء و ائمه اطهار جان خود را فداي اسلام كردند.
احمدزاده
¤ براي وامهاي سه ميليوني اهدايي و كمك رئيس جمهور به مردم پس از اتمام اقساط بانك ها مبلغ 420 هزار تومان ازمردم مطالبه مي كنند وجه شرعي و قانوني آن چيست؟ مسئولين بانك مركزي پاسخ دهند.
2413---0912
¤ در تاريخ 5/8/90 براي گرفتن ارز دولتي به بانك ... شعبه سجاد مشهد مراجعه نمودم. اين بانك ارز را صد تومان گران تر از ساير بانكها مي فروخت و علت آن را عرضه هر روز ارز بيان مي كرد. آيا بانك مركزي نظارتي بر بانكها ندارد؟
8157--0915
¤ چرا به هر بانكي مراجعه مي كنم خبري از سكه پول خرد نيست؟ از رئيس محترم بانك مركزي درخواست رسيدگي دارم.
2037---0919
¤ در بهمن 89 براي پرايد دوگانه سوز 131 ثبت نام نمودم كه در تير ماه 90 تحويل دهند، ولي در شهريورماه با 2 ماه تاخير و بدون شماره گذاري تحويل دادند و حال دو ماه است كه پرايد را مثل يك عكس قاب شده در منزل نگهداري مي كنم. چه كسي مسئول اين بي انضباطي است؟ شماره گذاري يا سايپا؟ مردم چه كنند؟
7703---0916
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل امكانات رفاهي (حمام و استراحتگاه مناسب) پايانه حمل كالاي استان تهران اقدام نمايند تا همچون گذشته شاهد مرگ رانندگان زحمتكش بر اثر گازگرفتگي براي فرار از سرما نباشيم.
3571---0912
¤ در پاسخ اظهارنظر فردي كه در رسانه ملي گفته است در بست كار كردن تاكسي ها كاملاً طبيعي است مي گويم يك روز باراني بدون وسيله شخصي به خيابان تشريف بياورند و زير باران منتظر تاكسي باشند، بعد به اظهار نظر بپردازند. با وجودي كه نصف خودروها در تهران تاكسي ها هستند ولي در مواقع ضروري پاسخگوي نياز شهروندان نيستند. اي كاش خودروهاي تاكسي نيز زوج و فرد مي شدند تا تهران كمي خلوت شود.
1797---0919
¤ چرا مسئولين امر براي پرداخت هزينه نسخه هاي درمان جانبازان شيميايي، آنان را به يكديگر پاس مي دهند. بنياد به خدمات بيمه و بيمه به سازمان بازنشستگي و... بالاخره تكليف ما چيست؟
9007---0912
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود ليست اجناسي كه بر آنها ماليات بر ارزش افزوده تعلق مي گيرد را منتشر نمايند تا جلوي سوءاستفاده از اجراي اين قانون گرفته شود.
2748---0912
¤ در اتوبان شهيد باقري چند بار تصوير اين شهيد بزرگوار نقاشي شد و پاك شد و هنوز تصوير جالبي از اين قهرمان ترسيم نشده است.از شهرداري درخواست مي كنم يا تصويري از اين بزرگواران و رهبرمعظم انقلاب نكشند و اگر مي كشند درست، صحيح، زيبا و شكيل باشد.
1941---0911
¤ يك فرهنگي با 18 سال سابقه و با مدرك كارشناسي ارشد با دريافتي 530 هزار تومان و نداشتن اضافه تدريس چگونه به امرار معاش بپردازد؟
6064---0914
پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه صفحه 2 ستون كيهان و خوانندگان مورخ 4/8/90با مضمون «ممانعت از ورود بانوان محترم به ساير واگن ها» به آگاهي مي رساند: موضوع اضافه شدن يك واگن به واگن هاي مخصوص بانوان به دليل درخواست هاي مكرر مسافران خانم و بررسي كارشناسان اين شركت و استخراج آمارهاي موجود به تفكيك جنسيتي بوده و توسط مديريت ارشد سازمان به واحدهاي عملياتي ابلاغ شده است. با اين وجود ضمن پوزش از اين شهروند عزيز به دليل ازدحام حاصل شده در ساير واگن ها به اطلاع مي رساند ممانعت از ورود بانوان محترم به ساير واگن ها به جهت وجود سفرهاي خانوادگي شهروندان در شبكه متروي تهران براي اين شركت مقدور نيست.
پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه صفحه 2 ستون كيهان و خوانندگان مورخ 1/8/90 با مضمون «افزايش قطارهاي خط چهار» به آگاهي مي رساند تعداد 10 رام از كل قطارهاي موجود در ناوگان شركت بهره برداري متروي تهران در خط 4 سرويس رساني مي نمايند. از مورخ 3/7/90 با تلاش مسئولين شركت فاصله گذر قطارهاي خط 4در ساعت پيك مسافري به 7 دقيقه رسيده است.»
«پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه صفحه 2 ستون كيهان و خوانندگان مورخ 26/7/90 با مضمون «حركت كند قطارهاي تهران- كرج» به آگاهي مي رساند قطارهاي خط تهران- مهرشهر به دو صورت عادي و تندرو سير مي نمايند. مدت زمان سير قطار در حركت هاي عادي 52-53 دقيقه و مدت زمان سير قطارهاي تندرو 34-32دقيقه مي باشد. با توجه به فاصله كوتاه ايستگاه ها و توان شتاب گيري و قدرت ترمزگيري قطارها، حداكثر سرعت مجاز جهت سير قطارها رعايت مي گردد.

 



از ملك عبدالله پول گرفتيم كه محتاج خلق نباشيم! (خبر ويژه)

در حالي كه اغلب رسانه هاي اپوزيسيون از «ننه من غريبم بازي» سايت جرس در ادعاي مضيقه مالي خبر مي دهند، اين پايگاه اينترنتي بر ادامه مظلوم نمايي و توجيه تراشي جهت تعطيلي اصرار دارد.
جرس (ارگان حلقه از هم پاشيده لندن) در مطلبي به قلم عبدالعلي بازرگان از اعضاي گروهك نهضت آزادي، اعلام كرد: كفگير رسانه هاي سبز به ته ديگ خورده و ناصحاني كه در حسن نيت و قصد خدمت و دلبستگي شان به آزادي و استقلال ترديد نيست، ديگ هاي پر و پيمان همسايه را سراغ مي دهند كه بي منت مهمان نوازي مي كند و براي احسان و انسانيتش تعهدي هم انتظار ندارد. البته مي توان دهها دليل براي قانع كردن خود و ديگران در ياري طلبيدن از همسايگان تراشيد و حتي چنين درخواستي را هم حق قانوني خود در جوامع مدني امروز تلقي كرد. ولي وقتي جوانان برومندي در خانه هستند كه مي توان بر هنر و همت و بازوي پرتوان آنان اميد و تكيه داشت، چه دليل دارد عزت خودمان را ناديده بگيريم؟
وي روشن نكرد كه منظورش از جايگزين كردن كلمه همسايگان به جاي بيگانگان چيست و آيا منظور او همان دلارهاي بادآورده است كه برخي دست اندركاران فتنه از رژيم هاي مرتجع و فاسدي چون رژيم سعودي گرفته اند. يا همسايگان بي منت(!؟) ديگري هم مدنظر هستند؟! او متعرض اين واقعيت نيز نشده كه كساني چون كديور و ديگران بارها و به طور علني از محافل آمريكايي و غربي پول هاي كلاني به اسم جايزه و... دريافت كرده اند.
با اين حال بازرگان اذعان كرده كه قاطبه ايرانيان مقيم خارج حاضر نيستند كمترين كمك مالي به محافلي از نوع «جرس» و ... كنند. وي مي نويسد: 4 ميليون ايراني در خارج كشور زندگي مي كنند و ميانگين درآمد آنان در آمريكا (36000دلار در سال) 30% بيشتر از متوسط درآمد مردم اين ابرقدرت و ابرثروت است. با توجه به اين كه طبق آمار چند سال قبل، سرمايه ايرانيان مقيم خارج متجاوز 400ميليارددلار است، اگر هر ايراني با چنين امكاناتي فقط روزي يك دلار بپردازد، سيل چنين سرمايه اي از سر تمام سازمان هاي سياسي ما هم سر ريز خواهد كرد و همه امورمان سامان خواهد يافت! اما مي گويند ما ايراني ها عادت به خرج كردن براي امور اجتماعي نداريم! نمي دانم تا چه حد اين ادعا قابل اثبات است، چرا كه برخي هموطنانمان در خيرات و مبرات دست گشاده اي دارند، اما پيروان برخي آئين ها در آمريكا، به يك دلار در روز، كه تا ده درصد درآمد ماهيانه شان را به تشكيلات مورد باورشان مي پردازند و مي دانند كه چنين پرداختي به اضعاف مضاعف به خودشان برمي گردد. وي مي افزايد: كار ما هم از دو حال خارج نيست؛ با سازمان هايي كه تشكيل مي دهيم خدمتشان خريدار ندارد، كه طبيعي است تعطيل شوند و يا ملت خادمان خود را حمايت نمي كند، كه آن هم طبيعي است آسيب پذيرتر شود. طبق آمار منتشر شده بيش از 150 هزار دكتر و مهندس ايراني در آمريكا زندگي مي كنند كه اگر يك درصد آنها هم با روزي يك دلار از رسانه هاي ما حمايت كنند، مشكل بسياري از آنها حل خواهد شد.
نگاشتن چنين سوگنامه هايي در حالي است كه بنابر گزارش هاي موثق منتشره در رسانه هاي اپوزيسيون مقيم خارج، برخي از همين سر حلقه هاي فراري و مقيم برخي پايتخت هاي اروپايي و آمريكا، اقدام به خريد ويلا و خانه ها و خودروهاي گران قيمت در اين كشورها كرده اند كه البته احتمالا آن هم از محل همان كمك هايي است كه عضو نهضت آزادي مي گويد. به قول معروف «گدايي مي كنم تا محتاج خلق نشوم»!

 



با شير ماهي و نا رفيق و پلشت يك جمله ادبي بسازيد! (خبر ويژه)

يك عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم برخي رفقاي خود را كه جزو حاميان اصلي موسوي در فتنه سبز بودند، متهم به پلشتي، نارفيقي، فرصت طلبي و خوش نشيني كرد.
احمد پورنجاتي در نوشته اي كه در فيس بوك منتشر شده، موسوي را به «شيرماهي از دريا جداافتاده»! تشبيه كرد.سپس به انتقاد از همه آنهايي كه مدعي بودند در صورت دستگيري موسوي قيامت خواهد شد اما حالا هيچ ككشان هم نمي گزد، پرداخت.
پورنجاتي رفتار اصلاح طلبان و فتنه سبزي ها را «بي مهري دوستان سابق، پلشتي هاي موجودات بي ريشه، نارفيقي هواشناسان عاقل و البته فرصت طلبي هاي خوش نشين هاي پاريس نشين» توصيف كرده است. دهها نفر از فتنه گران اصلي عضو ستاد اعم از عناصر حزبي و روزنامه نگار هم اينك در پاريس و لندن و برخي ديگر از پايتخت هاي اروپايي و آمريكايي اقامت گرفته اند كه از آن جمله مي توان به اميرارجمند، مزروعي، باستاني، حقيقت جو، علي اكبر موسوي خوئيني و... اشاره كرد.
پورنجاتي سوم خردادماه گذشته نيز ضمن نوشته اي كه از سوي برخي رسانه هاي ضدانقلاب به عنوان آفرينش ادبي معرفي شد، مدعي شده بود خاتمي با يك ليوان خاكشير يخمال و پاي برهنه، روي پوست خربزه رفته است. وي همچنين 23 مهرماه 1388 از «زيرآبي رفتن» خود و هم قطارانش نسبت به خاتمي خبر داده و در روزنامه اعتماد نوشته بود «آقاي خاتمي شيوه زيرآبي رفتن ما را نمي پسنديد. او به من و [...] گفت چرا راه قانون شكني را هموار مي كنيد؟ شما فكلي ها هستيد كه استبداد ما را تئوريزه مي كنيد... خاتمي در يك مورد ديگر از ما رنجيده بود از اينكه به مردم القا شود كه خاتمي به آنها كلك مي زند.» وي همچنين آن روز نوشته بود: كساني خاتمي را با رهبر اپوزيسيون عوضي گرفته بودند و جهت گيري برخي پيشنهادها رنگ و بوي مرزشكني و ناديده انگاري ساختارهاي قانوني نظام را داشت.
مدتي پس از اين نوشته بود كه بتدريج حتي براي بي خبرترين افراد معلوم شد موسوي دقيقا نامزد گروهك هاي ضدانقلاب براي اپوزيسيون بازي و مرزشكني است.

 



بدبيني 90 درصد شهروندان غربي به آينده اقتصاد سرمايه داري (خبر ويژه)

بيش از 90 درصد شهروندان در كشورهاي سرمايه داري نسبت به آينده و چشم انداز اقتصادي خود بدبين هستند و كمتر از 10 درصد نسبت به آينده خوش بيني دارند.
شبكه بي بي سي دراين باره اعلام كرد: طبق نتايج نظرسنجي در 25 كشور جهان، مردم در كشورهاي ثروتمند نسبت به چشم انداز اقتصادي خود خوش بين نيستند. بر اين اساس خوش بيني به بهبود وضعيت اقتصادي در انگليس، فرانسه و ژاپن تك رقمي (زير 10 درصد) است.
اين شبكه همچنين به هشدار سازمان بين المللي كار (آي ال او) اشاره كرد و افزود: براساس هشدار اين سازمان، اقتصاد جهاني در آستانه يك ركود تازه و عميق تر قرار دارد و دست كم 5 سال زمان مي برد تا اقتصادهاي سرمايه داري از نظر اشتغال به ميزان پيش از بحران بازگردند. براساس اين گزارش خطر ناآرامي در 45 كشور در حال افزايش است.
انتشار اين گزارش ها در حالي است كه جنبش ضد سرمايه داري از جنبش وال استريت را تسخير كنيد، به كشورهاي مهم اروپايي و كشورهاي اقماري سرمايه داري در جنوب شرق و شرق آسيا سرايت كرده است.

 



چرا كمك مالي و حمايت آمريكا را انكار كنيم؟! (خبر ويژه)

يكي از اعضاي مركزيت سازمان منافقين با تاكيد بر لزوم دريافت كمك هاي مالي از رژيم آمريكا، نوشت: اظهارات خانم كلينتون حاكي از اين است كه آمريكا آماده است در موقع لزوم حمايت خود از اپوزيسيون جنبش سبز را آشكار كند.
«حسين-ب» با وجود حفظ ارتباط با اين گروهك نفاق ادعا مي كند از سازمان جدا شده است. وي با وجود استقبال از اظهارات كلينتون مبني بر آمادگي براي حمايت از گروه هاي ضدانقلاب، اذعان كرد: كسي نمي تواند انتظار داشته باشد كه سناريوي آمريكا عليه عراق در مورد ايران تكرار شود. نه ايران عراق است، نه آمريكا توان يك ماجراجويي جديد را در خود دارد و نه افكارعمومي در آمريكا و جهان اجازه اين كار را مي دهند.
وي همچنين درباره سخنان وزير خارجه آمريكا نوشت: وي لازم مي بيند تاكيد كند آمريكا آماده است در صورتي كه مخالفان در ايران بخواهند به كمك آنان بشتابد. او ادعاي حمايت نكردن از جنبش سبز را در مصاحبه اخير رد مي كند و اضافه مي كند كه آمريكا به توصيه فعالان جنبش سبز از حمايت علني از جنبش خودداري كرده است. اين سخن البته بي پايه نيست. اسناد ويكي ليكس دست كم يك مورد از اين توصيه ها را نشان مي دهد، آقاي داريوش امير ارجمند، پس از خروج از ايران در ژانويه گذشته، به عنوان مشاور حقوقي موسوي به يك نماينده دولت آمريكا در استانبول توصيه مي كند كه «علنا طرف اپوزيسيون را نگيريد» چرا كه رژيم از آن به عنوان مدركي عليه موسوي و ديگران استفاده خواهد كرد. اظهارات خانم كلينتون نشان مي دهد كه آمريكا نمي خواهد چندان به اين ملاحظات اعتنا كند و بلكه آماده است تا در موقع لزوم حمايت خود را آشكارا ابراز دارد.
اين منافق مقيم آلمان در نوشته خود كه از سوي سايت «ايران امروز» منتشر شده، مي نويسد: صرف نظر از برخورد طبيعي و تند رژيم به اظهارات خانم كلينتون، برخي از نيروهاي اپوزيسيون نيز به آن واكنش نشان دادند. اپوزيسيون ايران عموما در برابر اتهام «وابستگي» به قدرت هاي خارجي حساسيت نشان مي دهد و آن را با «استقلال» خود منافي مي داند، و از اين رو بسياري سعي كردند نظرات خانم كلينتون را تخطئه كنند و خود را منزه تر از آن نشان دهند كه از چنين «كمك هايي»استقبال كنند. اين البته به آن معنا نيست كه نيروهاي اپوزيسيون از دريافت كمك هاي خارجي اجتناب مي كنند؛ بلكه دريافت اين كمك ها به صورت علني، و يا درخواست آن ها، در فرهنگ سياسي ايران چنان مذموم و ناپسند شمرده مي شود كه كمتر كسي حاضر است رسما و علنا به آن معترف باشد. اين امر صرف نظر از دورويي مستتر در آن، از يك بيماري مزمن و فلج كننده در اپوزيسيون ايران حكايت مي كند و آن را از برقراري ارتباط سالم [؟!] با جهان خارج ناتوان مي سازد.
وي سپس از «نقش انگليس در [شكست] نهضت مشروطه و نقش آمريكا در كمك به دولت ملي مصدق»؟! تمجيد كرد و بر اساس اين مبناي انباشته از توهم نوشت: بنابراين دخالت هاي خارجي هميشه منفي نبوده است. اما مسئله اصلي اين است كه تا كي بايد تاريخ تعيين كننده روابط امروزين جوامع و ملل باشد؟ فرهنگ اپوزيسيون سخت گرفتار طلسم تاريخ است. حاكميت است كه تعيين مي كند دوستان و دشمنان ايران كيانند و اپوزيسيون از اين كه وابسته به آنان شناخته شود، واهمه دارد و برخي سران آن هنوز آمريكا را دشمن مي دانند.
[ يادآور مي شود گروهك تروريستي منافقين با همين مهملات و خزعبلات، رسما به نوكري رژيم صدام و سازمان هاي جاسوسي سيا و موساد درآمد و سبعانه ترين جنايت ها را عليه ملت ايران و منتخبان آن در دولت و مجلس ترتيب داد!].
عضو گروهك منافقين در پايان نوشته است:اپوزيسيون نبايد از تعامل با شيطان بزرگ هراسي داشته باشد و نگذارد طلسم تاريخ و فرهنگ سياسي ايران او را اسير كند.
در همين حال پايگاه اينترنتي «اخبار روز» وابسته به طيف ديگري از اپوزيسيون مقيم آلمان و فرانسه، ضمن موضع گيري عليه اظهارات رياكارانه هيلاري كلينتون نوشت: سرنوشت كشورهايي كه به اسم آزادي ويران كرده ايد، پيشكش خود شما باد. خانم كلينتون! ممكن است بفرمائيد شما غربي ها در كدام كشور دموكراسي برده ايد كه حالا از ما ايرانيان مي خواهيد تا از شما خواهش كنيم به كمك مان براي استقرار دموكراسي و آزادي بشتابيد؟! سرنوشت افغانستان كه مشخص است و بعد از ده سال به هر در و ديواري مي كوبيد تا طالبان با شما و مترسكتان «حامد كرزاي» آشتي كنند. چلبي و علاوي تان هم كارش در عراق نگرفت و مجبور شديد مملكت را بدوستان جمهوري اسلامي بسپاريد... خانم كلينتون! ما بايد به چه درجه از فلاكت و بي مسئوليتي رسيده باشيم كه اختيار خود را به دست قدرت هاي بيگانه اي چون شما آمريكايي ها و شركاي اروپايي تان بسپاريم تا هم استقلال و هم آزادي ما را سلب كنيد. هر كس اختيار و سرنوشت خود را به شما سپرده، يقينا مردني است.
اخبار روز همچنين افزود: ممكن است برخي از ايرانيان مستاصل بي وطن و يا آناني كه عرق ميهني ندارند از شما درخواست كمك نمايند اين دسته كه سر به آستان نوكري شما مي سپارند و از شما و دوستان اروپائي تان دعوت به مداخله و حتي بمباران وطنشان و مردم سرزمينشان مي كنند، اين مزدوران، ايراني نيستند.

 



انتخابات 88 نشان داد كه سكولارها اندك و اسلامگرايان پرشمارند (خبر ويژه)

يك پژوهشگر همكار حزب مشاركت و مقيم آمريكا، نيروهاي اسلامگرا را داراي دست بالاتر در انتخابات كشورهاي دستخوش انقلاب در خاورميانه معرفي كرد.
حسين قاضيان مدتي با عباس عبدي در مؤسسه پوششي نظرسنجي (موسوم به آينده) همكاري داشت و اكنون با دانشگاه سيراكيوز نيويورك همكاري مي كند. وي در گفت وگو با صداي آمريكا درباره تحولات انقلابي خاورميانه گفت: «نيروهاي اسلامگرا دست بالايي در انتخابات هاي اين كشورها خواهند داشت. رويدادهاي اخير تونس و حوادث مصر و يا رويدادهايي كه بعداً در ليبي پيش خواهد آمد در واقع حكايت از همين پيش بيني هاست.
نيروهاي اسلامگرا در اين جامعه ها به نحو تاريخي شبكه هاي خود را حفظ و به عنوان يك نيروي اجتماعي قادر به سازماندهي شده اند در حالي كه ساير نيروها از چنين توانايي اي برخوردار نبوده اند.»
وي افزود: ديكتاتورهاي حاكم در اين كشورها، به نام سكولاريزم و به پشتوانه كشورهاي غربي عليه نيروهاي مذهبي اقدام مي كرده اند بنابراين به هنگام سقوط چنين رژيم هايي گزينه هايي از درون همان سركوب شده ها بيرون مي آيد يعني نيروهاي مذهبي با گرايش ناملايم عليه غرب.
وي چرايي پيروزي اسلامگرايان را چنين توضيح داد كه؛ در انتخابات هر نفر فقط يك رأي دارد. ممكن است خانواده هاي مذهبي سنتي خيلي در انظار ظاهر نشوند. شما در همان روزهاي اوج تبليغات انتخاباتي سال 88 در ايران، طرفداران احمدي نژاد را كمتر مي ديديد اما همين طرفداران در روز رأي گيري به پاي صندوق هاي رأي رفته و به او رأي دادند. در ساير كشورهاي اسلامي نيز همين طور است.

 



كواكبيان: علي مطهري سرآمد اصولگرايان است! (خبر ويژه)

يك عضو اقليت مجلس مي گويد: علي مطهري به اطلاح طلبان انگيزه مي دهد.
خبرگزاري ايلنا كه به تازگي از قول يك عضو گروهك نهضت آزادي خواستار باز شدن فضا براي اصلاح طلبان و حضور آنها در عرصه سياست و انتخابات شده بود، از قول كواكبيان نوشت: پايبندي علي مطهري به عنوان يك اصولگراي واقعي به اصول، براي ما اصلاح طلبان هميشه نشاط بخش بوده و علاوه بر آن در ما ايجاد انگيزه كرده، تا بهتر بتوانيم در دست يابي به هدف هاي خودمان اصرار داشته باشيم.
وي گفت: آقاي علي مطهري يك اصولگراي واقعي است كه پايبندي او به اصول، براي ما اصلاح طلبان ايجاد انگيزه مي كند.
اين عضو اقليت در خصوص ارزيابي خود از عدم راي نمايندگان مجلس به استعفاي مطهري اظهار داشت: اعتقادم اين است كه اگر بخواهيم 10 نفر اصولگراي واقعي در مجلس هشتم نام ببريم، حتما علي مطهري سرآمد اين اصولگرايان است. گفتني است مرزبندي دو سه نفر از اعضاي فراكسيون اصولگرايان با جريان اقليت مجلس كه هنوز نسبت خود را به روشني با دست اندركاران فتنه (خاتمي و موسوي و كروبي) روشن نكرده اند و در مواقع مقتضي به جانب همان ها ميل مي كنند، كاملا از ميان رفته است و اين طيف بده بستان كاملي با طيف ياد شده برقرار كرده اند. حال سوال اين است كه با وجود پايبندي يا انفعال و تسليم قاطبه مدعيان اصلاح طلبي به شبكه نفاق جديد و فتنه گر، آن دو سه نفر انگشت نما براساس كدام سنخيت، متجانس مدعيان اصلاح طلبي شده اند؟

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14