(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 آبان 1390- شماره 20065

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حمايت قاطع 240 نماينده مجلس از سپاه قدس
سرلشكر فيروزآبادي در جمع خبرنگاران:
در صورت آغاز درگيري با جبهه مقاومت كل جهان اسلام عليه رژيم صهيونيستي به پا خواهد خاست
خارج از دستور
حسنين هيكل: در سوريه انقلاب نمي شود هدف تهران است نه دمشق
اهميت شناخت انسان و اهداف متعالي او
نگراني شديد آمريكا از حضور قدرتمند ايران در آمريكاي لاتين
فرمانده نيروي دريايي سپاه: اگر آمريكا حماقت كند ضربه اي مهلك خواهد خورد
مركز پژوهش هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي: شيب سقوط استراتژيك اسرائيل بي سابقه است
سقاي بي ريا : گرين كارت تابعيت نيست
نخستين نشست خبري جبهه متحداصولگرايان شنبه برگزار مي شود
معاون فرهنگي سپاه: آمريكا به دنبال معامله با اروپا بر سر منافقين است
وزارت خارجه : ايراني ها فعلا به تايلند نروند



با صدور بيانيه اي اعلام شد
حمايت قاطع 240 نماينده مجلس از سپاه قدس

240 نماينده ملت روز گذشته در بيانيه اي حمايت قاطع خود را از نيروي قدس سپاه پاسداران اعلام كردند.
ديروز براي چندمين بار طرح سؤال از رئيس جمهور از دستور كار مجلس خارج شد و در نتيجه با تاكيد مطهري بر استعفاي خود، اين موضوع در دستور بررسي اهالي بهارستان قرار گرفت.
همچنين 240 نفر از نمايندگان هم با امضاي بيانيه اي، حمايت همه جانبه خود را از نيروي قدس سپاه اعلام كردند.
متن كامل اين بيانيه كه محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس آن را قرائت كرد، به شرح ذيل است:
ما امضا كنندگان اين بيانيه به نمايندگي از ملت رشيد و انقلابي و بصير و ولايتمدار ايران از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ويژه نيروي قدس با اشراف همه جانبه و دقيق اطلاعاتي و درك عميق و درست از روند تحولات و رخدادهاي منطقه اي و بين المللي و ماهيت توطئه ها و فتنه ها و تهديدات زنجيره اي دشمنان توانسته است از دستاوردهاي انقلاب اسلامي پاسداري كرده و ارتقاي قدرت بازدارندگي كشور در راستاي حفظ امنيت و منافع ملي و راهبردي نظام و ميهن اسلامي را تدوين كند، قدرشناسي و حمايت همه جانبه خود را اعلام مي كنيم.
ما مي دانيم كه همواره استكبار و سركرده آن آمريكاي جهانخوار از نيروي مستقل هر كشور داراي استقلال به شدت عصباني و نگران است چه رسد به سپاه پاسداران كه مدافع نظام و انقلاب اسلامي ايران است.
ما همواره شاهد توطئه ها و جنگ رواني ناجوانمردانه آمريكا و همدستانش بوده ايم و مي دانيم كه از اين پس اين نهاد دفاع مقدس مورد تهاجم مستكبرين و زورگويان قرار خواهد گرفت.
به آمريكا و همدستانش هشدار مي دهيم كه هر آنچه عليه فرزندان پاسدار ارزش هاي اسلامي بيشتر تبليغ كنند، حمايت همه جانبه و در حال افزايش ملت بزرگ ايران را از سپاه و نيروهاي مسلح بيشتر خواهد ديد.
مطمئن هستيم حاكمان آمريكا و انگليس نمي توانند بحران همه جانبه در درون كشورهاي خود و خشم 99 درصدي از مردم خويش را با اين فرافكني ها چاره كنند و بهتر است به خواسته هاي ملت خود پاسخ دهند.
مطهري در بهارستان ماند
مجلسي ها همچنين در جلسه علني ديروز و در جريان بررسي استعفاي مطهري پس از استماع سخنان وي در نطق استعفايش و مخالفان اين موضوع، با 31 راي موافق، 155 راي مخالف، و 12 راي ممتنع از 200 راي ماخوذه، با استعفاي اين نماينده تهران مخالفت كردند.
علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس در جريان بررسي درخواست استعفايش اظهار داشت: از اين كه ماجراي سؤال از رئيس جمهور به اينجا ختم شد و وقت مجلس و نمايندگان به جاي مسائل اساسي كشور به بررسي استعفاي اينجانب اختصاص يافت، متاسفم.
وي افزود: اما چه مي توان كرد كه براي پاسخ به مردمي كه از سرنوشت اين سؤال مي پرسند، راهي جز استعفا باقي نماند.
اين نماينده مجلس ادامه داد: بارها آنچه را مخالفان اين طرح بيان مي كردند، در ذهن خود مرور كردم، شايد قانع شوم و همان را به مردم بگويم اما نشد.
«يكي مي گفت به خاطر بيداري اسلامي مردم منطقه طرح سؤال از رئيس جمهور به صلاح نيست، ديگري مي گفت چون از خاتمي سؤال نشد، درست نيست از احمدي نژاد سؤال كنيم، سومي مي گفت چون بي بي سي و صداي آمريكا خوشحال مي شوند، پس نبايد سؤال مطرح شود و چهارمي مي گفت چون در حال تحريم هستيم، سؤال از رئيس جمهور به مصلحت نيست.»
مطهري در ادامه تصريح كرد: هر چه فكر كردم كه چه ارتباط منطقي ميان اين مقدمات و نتيجه است، به جايي نرسيدم. با اين استدلال ها بسياري از وظايف و اختيارات نمايندگي را بايد ببوسيم و كنار بگذاريم.
وي گفت: جاي سؤال است كه با سؤال از رئيس جمهور چه اتفاقي مي افتد كه اعضاي هيئت رئيسه مجلس از سويي و معاون پارلماني رئيس جمهور از سويي ديگر مانند دو تيغه يك قيچي نمايندگان امضاكننده را تحت فشار قرار دادند تا امضاي خود را پس بگيرند.
نمايند تهران در خانه ملت در ادامه تصريح كرد: قرار بود سؤال از رئيس جمهور به كميسيون مربوطه برود و سپس ظرف يك هفته نماينده رئيس جمهور در كميسيون حاضر شود و در حضور نمايندگان امضا كننده پاسخ دهد. آنگاه اگر همچنان 72 نفر از امضاكنندگان قانع نشده بودند، رئيس جمهور ظرف يك ماه به مجلس بيايد و توضيح دهد. بدون آن كه راي گيري براي قانع شدن يا نشدن مجلس در كار باشد.
مطهري اضافه كرد: اين موضوع حتي اگر تهران نيز زير بمباران دشمن باشد، خطري براي كشور ندارد بلكه به حال كشور نيز مفيد است. حال مي پرسم آيا اين روش براي اداره كشور مفيد است يا روش فعلي كه دولت و مجلس از طريق رسانه ها مواضع يكديگر را گلوله باران مي كند. آيا اين روش سبب حسن تفاهم ميان دولت و مجلس نمي شود و سوءتفاهمات را از بين نمي برد.
وي با بيان اينكه ما خود را دوست رئيس جمهور مي دانيم و خير ايشان را مي خواهيم، گفت: ما در قلب خود هيچ گونه كينه اي نسبت به وي احساس نمي كنيم و با سؤال از رئيس جمهور قصد تحقير يا ضايع كردن ايشان را نداريم و اساسا قادر به چنين كاري نيستيم.
مطهري با تاكيد بر اينكه هيئت رئيسه در اين گونه موارد بايد بي طرف عمل كند، تصريح كرد: اگر در همان روز پنجم تيرماه كه هيئت رئيسه نامه طرح سؤال را دريافت كرد، طبق آئين نامه داخلي مجلس عمل مي كرد و سؤال را به كميسيون مربوطه ارجاع مي داد، مسئله پس گرفتن امضاها پيش نمي آمد اما وقتي نماينده احساس مي كند هيئت رئيسه مايل نيست و يا مردد است، دودل مي شود.
«پس از استعفاي اينجانب اين سؤال حدود 85 امضا داشت، اما هيئت رئيسه ترجيح داد به جاي جريان انداختن نامه سؤال استعفاي اين بنده را اعلام وصول كنند و آنگاه به همراه دولت به پس گرفتن امضاها بپردازد كه اين بهترين دليل بر عزم جدي برخي اعضاي هيئت رئيسه مجلس در عملي نشدن طرح سؤال از رئيس جمهور است.»
اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: به هرحال خودداري هيئت رئيسه از به جريان انداختن طرح سؤال ارتباطي با رهبري ندارد، تنها اين احتمال باقي مي ماند كه ترس از بيان مطالب شبيه آن چه در مناظرات انتخاباتي رخ داد، عامل عزم راسخ هيئت رئيسه در عدم به جريان انداختن به اين سؤال بوده است و البته اين دليل قابل قبول نيست چرا كه نمي توان گفت چون فردي تعدادي پرونده زير بغل دارد و جسارت لازم را هم دارد، همه بايد مطابق ميل او رفتار كنيم تا دورش به سر رسد.
مطهري در ادامه سخنانش گفت: ضمن اينكه اين امر منحصر به تريبون مجلس نيست و رئيس جمهور در هر هفته بارها فرصت بيان آن چه را مايل است، به گوش ملت برساند، دارد. به هرحال استعفاي من از اين جنبه است كه احساس مي كنم مجلس قادر به انجام برخي كارهاي بزرگ اساسي در جهت استيفاي حقوق ملت و نظام اسلامي نيست.
وي اضافه كرد: به هرحال استعفاي اينجانب آخرين دستگيره اي است كه يك نماينده مي تواند به آن متمسك شود و پاسخي است به اين پرسش مردم كه سؤال از رئيس جمهور به كجا انجاميد. نمي شود صد نماينده كاري را آغاز كنند و بعد از مدتي ناگهان آن را رها كرده بدون هرگونه توضيحي پاسخ اينجانب به آنها اين است اكنون قادر به استيفاي حقوق شما نيستم، استعفا مي دهم زيرا ما نمايندگان مجلس سوگند ياد كرديم كه همواره به حفظ حقوق ملت پايبند باشيم و از قانون اساسي دفاع كنيم بديهي است كه نمايندگان هرگونه راي دهند، مورد رضايت بنده است، چه رفتن و چه ماندن.
استعفاي مطهري بي منطق است
ستار هدايت خواه عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي هم در جلسه علني چهارشنبه در مخالفت با استعفاي علي مطهري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر از نمايندگي مجلس اظهار داشت: استعفاي مطهري بي مبنا و بي منطق است و بنده به همين دليل با اين استعفا مخالفم.
وي افزود: دليل اصلي استعفاي مطهري همچنان كه در متن استعفا بيان شده بود، اعتراض به عملكرد هيئت رئيسه در ماجراي سؤال از رئيس جمهور است اما بنده به همه مي گويم كه درست برعكس آقاي مطهري به دليل اجراي آئين نامه و قانون از سوي هيئت رئيسه، استعفاداده است.
هدايت خواه با بيان اينكه اصل سؤال از رئيس جمهور خيلي با آئين نامه داخلي سازگار نيست، گفت: حدود 11سؤال از طرح سؤال از رئيس جمهور مطرح شده كه تعدادي از نمايندگان با برخي سؤالات موافقند و با برخي مخالفند، زماني طرح سؤال از رئيس جمهور به حد نصاب مي رسد كه همه نمايندگان با همه سؤالات موافق باشند.
وي افزود: استعفاي مطهري از نمايندگي مجلس براي اعمال فشار به هيئت رئيسه بوده است و دليل استعفاي مطهري يك نوع كناره گيري قهرمانانه است و بسياري از موكلين آقاي مطهري به حرمت شهيد مطهري به او راي داده اند و آقاي مطهري مي داند در دوره ديگر مجلس، راي نخواهد آورد. به همين دليل استعفا داده است اما نمايندگان بايد با استعفاي او مخالفت كنند تا مطهري بماند و توسط مردم حذف شود.
مصباحي مقدم نيز با بيان اينكه برخي خطاها را در برخي مواضع و موضع گيري ها براي مطهري قائلم، افزود: گرچه آقاي مطهري در برخي مواضع خطا كرده است اما بيان ايشان درباره سؤال از رئيس جمهور منطقي است. ايشان حتي مصالح نظام را رعايت كرده و براي مطرح كردن طرح سؤال و شرايط زماني درنظر گرفته و با هيئت داوران اصولگرايان مشورت كرده است.
وي علي مطهري را نماينده اي شجاع، صريح و صادق توصيف كرد و گفت: اي كاش همه نمايندگان شجاعت آقاي مطهري را داشتند البته نمي گويم همه نمايندگان همانند ايشان در برخي موضع گيري ها خطا مي كردند.
مصباحي مقدم با بيان اينكه مطهري نبايد مجلس را ترك كند، از نمايندگان خواست با استعفاي اين نماينده مجلس مخالفت كنند.
در ادامه مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز با بيان اينكه ما بايد در مقابل ترديدها و ابهامات شفاف سازي كنيم گفت: نمايندگاني چون علي مطهري در برابر خطاها مي ايستند و بايد مورد حمايت قرار بگيرند.
مهرداد لاهوتي نماينده لنگرود هم در مخالفت با استعفاي مطهري با اشاره به اينكه در زمينه طرح سوال از رئيس جمهور قصوري متوجه هيئت رئيسه نيست گفت: مطرح نشدن سوال از رئيس جمهور نبايد باعث شود كه ما امثال آقاي مطهري كه انساني شجاع است را از دست دهيم.
محمدرضا خباز نماينده مردم كاشمر نيز در همين زمينه با بيان اينكه تقدم خدمت بر اطاعت از سوي دولت علت استعفاي مطهري است عنوان كرد: آقاي مطهري شخصيتي ارزشمند هستند كه نبود ايشان براي مجلس مشكل است.
سوال از رئيس جمهور
فعلا منتفي است
يك عضو هيات رئيسه مجلس با اشاره به كاهش امضاهاي طرح سوال از رئيس جمهور به 70 امضا گفت: با كاهش تعداد امضاها از حد نصاب لازم فعلا طرح سوال از رئيس جمهور به كميسيون هاي تخصصي ارجاع داده نمي شود.
محمدحسين فرهنگي گفت: امضاهاي طرح سوال از رئيس جمهور كه به 74 امضا در ابتداي هفته رسيده بود، امروز به 70 امضا كاهش يافته است.
نماينده مردم تبريز افزود: به جز كاهش تعداد امضاها بحث ديگري كه مطرح است اين است كه به لحاظ آيين نامه اي طرح سوالات متعدد در اين طرح خلاف آيين نامه است، دليل آن هم اين است كه هر يك از امضاها براي يك سوال جمع آوري شده باشد و سرجمع كل امضاها به 70 امضا رسيده است.
فرهنگي تاكيد كرد: اين اقدام به لحاظ آيين نامه اي اشكال دارد.
وي همچنين در تذكري به مصاحبه هاي علي مطهري مبني بر اعمال فشار هيئت رئيسه براي پس گرفتن امضاهاي نمايندگان براي سوال از رئيس جمهور واكنش نشان داد.
وي افزود: در بحث طرح سوال از رئيس جمهور، آقاي لاريجاني رئيس مجلس از بنده خواستند تا با نمايندگاني كه طرح سوال را امضا كرده اند، صحبت كنم و از آنها بپرسم كه آيا بر امضاي خود اصرار دارند يا نه چرا كه برخي نمايندگان مي گفتند ما بر طرح سوال از رئيس جمهور امضا نداريم و حتي برخي ديگر با مراجعه به هيئت رئيسه نسبت به امضاي آنها پاي طرح سوال معترض بودند و مي گفتند مي خواهند امضاي خود را پس بگيرند.
«بنابر درخواست آقاي لاريجاني با 16 نماينده درباره طرح سوال صحبت كردم كه 14 نفر از آنها به صورت كتبي اعلام كردند كه قصد سوال از رئيس جمهور را ندارند و 2 نماينده اي كه خود بر امضاي خود اصرار داشتند نيز حاضرند شهادت بدهند كه بنده هيچ فشاري درباره پس گرفتن امضا به آنها نداشتم».
نماينده مردم تبريز در پايان از آنچه تحت عنوان اعمال فشار هيئت رئيسه براي پس گرفتن امضا مطرح شده بود، انتقاد كرد و گفت: الحق و والانصاف اين طور نبوده است و ما به هيچ نماينده اي نگفتيم كه امضايش را براي طرح سوال از رئيس جمهور پس بگيرد.
بازديد هيئت ايراني
از مناطق زلزله زده تركيه
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي هم روز گذشته، از تشكيل جلسه غيرعلني نمايندگان پيش از آغاز جلسه علني ديروز پارلمان خبر داد.
وي گفت: در اين جلسه علي اكبر آقايي رئيس كميسيون عمران و رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه كه به همراه سيروس سازدار نماينده مرند و جلفا و علي اكبر اوليا نماينده يزد و صدوق براي بازديد از مناطق زلزله زده تركيه، هفته گذشته عازم اين كشور شده بودند، گزارشي از سفر هيئت پارلماني ايران به مناطق زلزله زده استان «وان» تركيه ارائه دادند.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس بر همين اساس يادآور شد: آقاي آقايي در جلسه غيرعلني گزارش از بازديد هيئت پارلماني ايران از مناطق زلزله زده تركيه و اقدامات و پيگيري هاي انجام شده در اين زمينه ارائه داد.
احمدي بيغشن نماينده شازند، حسن پور نماينده سيرجان و ناصري نماينده گرگان هم از ناطقين ميان دستور ديروز صحن علني بهارستان بودند.

 



سرلشكر فيروزآبادي در جمع خبرنگاران:
در صورت آغاز درگيري با جبهه مقاومت كل جهان اسلام عليه رژيم صهيونيستي به پا خواهد خاست

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در تبيين وضعيت فعلي كشور سوريه تاكيد كرد اگر غربي ها جبهه مقابله با رژيم اشغالگر قدس را بشكنند همه مسلمانان شورش خواهند كرد و بنابراين نه آمريكايي باقي مي ماند و نه رژيم صهيونيستي.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي در حاشيه مراسم افتتاحيه نمايشگاه فرهنگي سياسي «هجوم پنهان» كه به همت سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برپا شده است، در جمع خبرنگاران گفت: همه رسانه ها و دستگاه هاي صهيونيستي مي خواهند نشان دهند كه ايران كشوري عقب مانده است كه از علم و دانش بهره اي نبرده و نمونه اش اين است كه به فيلمي از ايران كه از بدبختي گوشه اي از كشورمان ساخته شده باشد جايزه جهاني مي دهند.
وي افزود: آنها به دنبال نابود كردن فرهنگ اسلام ناب هستند و جنگ نرم براي اين منظور ايجاد شده است و در همه ابعاد زندگي ما وجود دارد.
فيروزآبادي ادامه داد: مردم ما همانطور كه در تمام جبهه ها در برابر دشمن مردانه ايستادند در جنگ نرم هم بايد ابعاد و زواياي آن را خوب بشناسند و در برابر آن بايستند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به تحولات جهاني و منطقه اي گفت: رژيم صهيونيستي بازنده اصلي بيداري اسلامي در منطقه و نهضت اشغال وال استريت است.
وي در خصوص تهديد نظامي ايران از سوي رژيم صهيونيستي و حمايت آمريكا از آن اظهار داشت: آمريكا مي داند كه حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران علاوه بر اين رژيم خود آمريكا را هم دچار خسارات جدي خواهد كرد و فعلا براي حفظ ظاهر اين موضع را مي گيرند.
فيروزآبادي ادامه داد: ما به عنوان دستگاه هاي نظامي تهديد را هرچند با احتمال كم و دور باشد، تهديد قطعي مي دانيم و در كمال آمادگي و با تجهيزات درست آماده ايم تا هر نوع اشتباه را آنچنان تنبيه كنيم كه از انجام آن متعجب شوند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در بخشي از سخنانش با اشاره به وضعيت فعلي سوريه اظهار داشت: نظام حاكم بر دمشق نظامي است كه طي 30 سال گذشته با اسرائيل سازش نكرده و به عنوان خط مقدم مقابله با رژيم اشغالگر قدس پشت سر فلسطين ايستاده است.
وي افزود: مختصات حاكميت سوريه تفاوت هاي زيادي را با مختصات ديكتاتورهاي منطقه مثل عربستان، ليبي، مصر و تونس دارد.
فيروزآبادي تاكيد كرد: در نهضت هاي بيداري اسلامي كشورهاي منطقه غير از كشور سوريه مردم در مقابل ديكتاتورها هستند اما در سوريه در مقابل حكومتش آمريكا، هيلاري كلينتون و رژيم صهيونيستي و متاسفانه تركيه كه فريب آمريكايي ها را خورده است، قرار دارد و البته خوشبختانه بشار اسد تصميم گرفته است تغييرات اساسي در داخل كشورش به وجود بياورد.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از مدل ليبي براي ترساندن حاكميت سوريه براي اين است تا سوريه را به موضع پايين تري بكشند نه اينكه قادرند الگوي ليبي را در سوريه پياده كنند. اگر جبهه مقابله با رژيم اشغالگر قدس را بشكنند همه مسلمانان شورش خواهند كرد و بنابراين نه آمريكايي باقي مي ماند نه رژيم صهيونيستي.
فيروزآبادي همچنين در مراسم افتتاحيه نمايشگاه فرهنگي-سياسي هجوم پنهان گفت: متاسفانه كساني كه دل در گرو دشمن دارند يا فريب خورده دشمن هستند هم تهديد نظامي را تكذيب مي كنند و هم جنگ فرهنگي دشمن را رد مي كنند كه خود اين دو موضع يك تهاجم فرهنگي است.

 



خارج از دستور

انتظار 2 ماهه هيئت پارلماني ايران
براي دريافت ويزاي ليبي
رئيس كميسيون امنيت مجلس از انتظار 2 ماهه هيئت پارلماني كشورمان براي دريافت ويزاي ليبي خبر داد.
علاءالدين بروجردي در خصوص اقدمات اين كميسيون جهت پيگيري وضعيت امام موسي صدر در ليبي گفت: يكي از وظايف كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پيگيري وضعيت امام موسي صدر در ليبي بوده است كه به همين منظور از مدتها پيش كميته اي را براي بررسي ابعاد مختلف اين ماجرا تشكيل داده ايم و مسئوليت آن برعهده جواد كريمي قدوسي نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس است.
وي با بيان اينكه اين كميته تاكنون چندين بار جلساتي را با خانواده امام موسي برگزار كرده است، گفت: البته در وزارت امور خارجه هم چنين كار مشابهي صورت گرفته است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين در خصوص اعزام اين كميته 5 نفره به ليبي براي تحقيقات بيشتر در خصوص وضعيت امام موسي صدر نيز به مهر گفت: ما از 2 ماه پيش براي رفتن به ليبي از سفارت اين كشور درخواست ويزا كرده ايم كه متاسفانه هنوز آنها پاسخي نداده اند.
وي با بيان اينكه بالاخره همه چيز در رابطه با وضعيت امام موسي صدر مشخص خواهد شد، خواستار آن شد كه هرچه زودتر سفارت ليبي اقدام به صدور ويزا براي سفر هيئت پارلماني نمايد.

 



حسنين هيكل: در سوريه انقلاب نمي شود هدف تهران است نه دمشق

انديشمند معروف مصري اعلام كرد كه بي شك طرح هايي براي سرنگون كردن نظام سوريه وجود دارد كه سازمان هاي اطلاعاتي تركيه، اردن و اسرائيل نيز در آن حضور دارند اما همه با هدف ضربه زدن به ايران است.
«محمد حسنين هيكل» تاريخ نگار و انديشمند معروف مصري در برنامه اي در شبكه تلويزيوني الجزيره، اعلام كرد كه غربي ها دو طرح براي سرنگون كردن سوريه و هدف گرفتن ايران دارند.
هيكل تاكيد كرد، از آنجا كه ايران داراي نفوذ و قدرت در سوريه است، بنابراين طرحي براي سرنگون كردن سوريه آماده كرده اند تا ايران را تضعيف سپس ايران را نيز بزنند.
پايگاه خبري شبكه المنار لبنان با انتشار اين خبر تاكيد كرد كه آنچه حسنين هيكل بيان مي كند براساس مستندات و اطلاعات است و سخنان وي تحليل نيست زيرا وي مردي نزديك به مراكز تصميم ساز است چه در جهان عرب چه در غرب.
اين انديشمند مصري مانند بسياري از ديپلمات هاي غربي كه پيش از اين فاش كرده بودند، تاكيد كرد كه عناصر اطلاعاتي تركيه، اسرائيل و اردن در مناطق اعتراض آميز سوريه حضور دارند و شايد حمايت لجستيكي نيز مي كنند. هيكل در ادامه از نحوه اطلاع رساني الجزيره درخصوص تحولات سوريه بشدت انتقاد و تاكيد كرد كه الجزيره با بي طرفي اين كار را نمي كند بلكه «تحريك» نيز مي كند.

 



آموزش و پرورش، مهد انسان سازي(بخش سوم وپاياني)
اهميت شناخت انسان و اهداف متعالي او

خداوند در وصف دنيا و هم در وصف حيات جاودانه آخرت مي فرمايد:
وما هذ ه الحياه الدّنيا لّا لهو ولع ب و نّ الدّار الآخ ره له ي الحيوان لو كانوا يعلمون؛ و اين زندگاني دنيا جز سرگرمي و بازي نيست و هر آينه سراي واپسين زندگاني [راستين] است، اگر مي دانستند(عنكبوت/64).
كساني كه با ادبيات عرب آشنا هستند توجه دارند كه در جمله اخير آيه، چند ادات تأكيد وجود دارد: يكي واژه «انّ»، دومي خود جمله كه اسميه است، سومي لام تأكيد در «لهي» و چهارمي ضمير فصل يعني «هي» كه خبر محلاي به «ال» بعد از آن واقع شده و چنين تركيبي دلالت بر انحصار مي كند. در نتيجه، معناي آيه اين است كه حتماً و مؤكداً زندگي حقيقي در سراي آخرت است. پس زندگي اي كه اين همه ب دان اهميت داده مي شود و اين همه اختراعات، اكتشافات و علوم براي آسايش و رفاه در آن به دست آمده، زندگي اي كه براي گذران درست آن اين همه مقررات اجتماعي و قوانين وضع شده است، از منظر قرآن سرگرمي و بازيچه اي بيش نيست! شايد اگر كسي در جامعه ماده گرا اين ايده را مطرح كند كه دنيا بازيچه اي بيش نيست، او را آدمي نرمال ندانند و براي درمان او به روان پزشك معرفي اش كنند، اما قرآن با صراحت مي گويد كه زندگي دنيا با آن علوم و تحقيقات گسترده كه در آن به انجام رسيده و پيشرفت هايي كه در زمينه كشف اسرار طبيعت و استفاده از منابع زيرزميني حاصل آمده است، سرگرمي و بازيچه اي بيش نيست و زندگي حقيقي فراسوي دنيا و در سراي آخرت است.
اگر كساني يافت شوند كه رسيدن به زندگي جاودانه آخرت را هدف و آرمان خود قرار دهند، با اين اعتقاد كه چند صباحي بايد در اين دنيا به تلاش و كوشش بپردازند و به رشد و تعالي فكري، عقلي و معنوي برسند و در حد نياز از امكانات دنيا برخوردار گردند، با توجه به اينكه آنان فعاليت هاي دنيوي را در حد بازي هاي كودكانه مي انگارند، چه قضاوتي خواهند داشت درباره كساني كه هزينه هاي كلان مادي، انساني و فكري را صرف ترويج و اداره بازي فوتبال و ساير بازي ها مي كنند كه معلوم نيست هيچ نتيجه و دستاورد معقول و منطقي از آنها به دست آيد؟ جز اين است كه در اين بازي هاي هيجاني بعضي حتي بر اثر احساسات و هيجانات بالا و يا ناراحتي هاي افراطي، كارشان به سكته نيز مي انجامد؟ آيا صرف آن ثروت و سرمايه كلان، تكنولوژي ها و مديريت هاي بين المللي ورزشي و باشگاهي، همه براي اين است كه تيمي برنده شود و در نتيجه هواداران آن خوشحال و هواداران تيم شكست خورده غمگين و افسرده گردند و برخي از آنها سكته كنند و يا اقدام به خودكشي كنند؟
مسابقات تسليحاتي و جهشي كه در علم فيزيك پديد آمد و زمينه براي شكافتن اتم و به دنبال آن ساخت بمب اتم فراهم شد و هزاران موشك و بمب اتمي كه امروزه در زرادخانه هاي اتمي وجود دارد، حاصل تلاش ها و تحقيقات دانشمندان و نوابغي چون انيشتين است. اما حاصل چنين پيشرفتي جز اين است كه اگر بخشي از اين بمب هاي اتمي مورد استفاده قرار گيرند، همه انسان هاي روي زمين را نابود مي كنند؟
اگر كساني بخواهند به همه بشريت خدمت كنند، به شش ميليارد انسان موجود و ميلياردها انساني كه در آينده پاي به عرصه گيتي مي نهند، آيا خدمتي از اين بالاتر هست كه به آنها بفهمانند كه شما موجودي هفتاد و يا هشتاد ساله نيستيد، بلكه شما زندگي جاودانه داريد، مواظب باشيد كه چون جنين سقط نشويد. چون اگر از زندگي اين دنيا كه در آن چون جنيني هستيد كه مراحل تكامل در رحم را پشت سر مي گذارد تا به مرحله تولد برسد، براي زندگي ابدي تان استفاده نكنيد؛ مثل جنيني كه زودهنگام ساقط مي گردد، شما نيز با همه پيشرفت ها و تلاش هايي كه داشته ايد ساقط مي گرديد.
انبيا در مرحله آغازين تبليغ خود به انسان گوشزد كردند كه تو در غرايز حيواني و از جمله در غريزه تغذيه و غريزه جنسي خلاصه نمي شوي، پس به خاطر اين شهوات و از جمله شهوت جنسي عالم را به فساد نكشان. اين غرايز، بر اساس حكمت هاي الهي، ابزارهايي براي گذران دوران جنيني زندگي و سپس ورود به دوره انساني و الهي هستند. همان دوره متعالي انساني كه براي كساني كه فهم، فكر و معرفتشان اوج گرفته و حقايق هستي را شهود كرده اند در همين عالم قابل دست يابي است. البته ما بايد خيلي تلاش كنيم تا به اين مرحله برسيم. فهم و درك ما در اين حد است كه صبح وقتي از خواب برمي خيزيم، چه بخوريم، سپس ناهار چه بخوريم و شاممان در شب چه باشد و مشكلات زندگي مان را چگونه حل كنيم. فكر و ذهنمان مشغول امور جاري زندگي و مشكلات پيرامون خودمان است و گرفتار لهو و لعب هستيم و اصلاً به اينكه براي چه هدفي آفريده شده ايم نمي انديشيم. به خصوص امروزه كه سرگرمي ها، بازي هاي رايانه اي و استفاده از اينترنت كه به هر خانه اي راه يافته فرصتي براي افراد باقي نگذاشته كه بينديشند چه هستند و براي چه هدفي آفريده شده اند و به كجا مي خواهند بروند، چه رسد كه به عبادت خدا مشغول گردند!
وقتي كسي تا پاسي از شب به تماشاي فيلم هاي سينمايي مي پردازد و يا به بازي هاي رايانه اي مشغول است، آيا وقت آن را دارد كه دو ثلث شب را عبادت كند؟ حتي فرصت دارد يك ثلث شب و يا يك ساعت عبادت كند؟ آيا مي تواند نماز صبح خود را در اول وقت بخواند؟ پيشرفت زندگي كه به تبع فرهنگ الحادي و مادي غرب فراگير شده و چون امواج دريا ما را نيز به كام خود فرو مي برد، اگر اينسان ادامه پيدا كند، روزي خواهد رسيد كه چون ملحدان غربي، برخي از مسلمانان نيز در وجود خدا و پيامبر تشكيك مي كنند و دين را محصول تجربه شخصي و دروني پيامبر خدا معرفي خواهند كرد و خواهند گفت احكام اسلام به 1400 سال قبل تعلق داشت و امروزه تاريخ مصرف آنها گذشته است!
وقتي محور همه فعاليت ها، دانش ها و افكار، تأمين زندگي دنيا و لذت هاي آن بود، هرچه را با آن تزاحم و اصطكاك پيدا كند و لذت هاي انسان را بكاهد و آزادي هاي او را محدود كند، كنار مي زنند، يا انكار مي كنند، يا در آن تشكيك مي كنند و يا به تحليل و ارائه قرائت جديدي از آن مي پردازند. ريشه اين انحرافات از آنجا ناشي مي شود كه ما از اول خودمان را نشناختيم و انديشه و شناختمان از خودمان اشتباه بود. نظير كسي كه از اول عمر او را در لباس و يا پوستيني كه هويت و شخصيت واقعي او را پنهان كرده قرار داده اند و او همواره خودش را در قالب آن لباس و پوستين مي بيند و نمي داند آن پوستين، هويت و شخصيت او نيست و عرضي است. اما وقتي آن لباس و پوستين را از تن خود خارج كند، تازه هويت واقعي خود را خواهد شناخت. ما تا از اين بدن جدا نشويم و حالت تجرد پيدا نكنيم، متوجه نمي شويم كه »من« واقعي و شخصيت حقيقي ما اين بدن نيست و اين بدن ابزار و لباسي بيش نيست. اين بدن دائماً در حال تغيير و عوض شدن است؛ چون سلو ل هاي آن مي ميرند و سلو ل هاي جديدي به وجود مي آيند و بدين طريق بافت هاي بدن انسان و تار و پود ما دائماً تغيير مي كند، اما «من» و هويت واقعي ما ثابت مي ماند و در اين سير تحولات و تغييراتي كه ديروز، امروز و فردا در بدن ما پديد مي آيد، آن «من» ثابت مي ماند.
ما نه خودمان را شناختيم و نه زندگي حقيقي مان را. وقتي اين شناخت حاصل مي گردد كه انسان خدا را بشناسد و پي ببرد كه كمال او در ارتباط با خداست و در سايه بندگي خداوند همه چيز در تسخير انسان قرار مي گيرد. آنچه در اين دنيا براي افراد محدودي از انبيا، اولياي خدا و صاحبان كرامات تحقق يافت، در جهان آخرت براي همه مؤمنان و بهشتيان رخ مي دهد و آنان هرچه را بخواهند، فوراً برايشان مهيا مي گردد. حضرت امام (ره) كه مي گويد: «انبيا آمدند تا اين حيوان دوپا را انسان كنند»، منظورش اين است كه انبيا خواستند به انسان بفهمانند كه او فراتر از ساير حيوانات است و شأن او اين نيست كه فقط به فكر شكم و مادون شكم باشد. او گوهري ناب و گران بهاست و اين بدن با همه اسرار و ويژگي هايش لباسي است براي او؛ و او جاودانه و داراي زندگي بي نهايت خواهد شد. با اين شناخت و معرفت، او انسان مي گردد و مي شود او را انسان ناميد. اين همان مسيري است كه ما در آن قرار داريم.
دستاورد هاي معنوي انقلاب
البته نبايد نااميد باشيم، چون خداوند به ما ايمان داده و ما معتقد به خدا، دين و قرآن هستيم و شخصيت هايي چون امام را داشتيم و بالاتر از آن، ما ائمه معصومين«عليهم السلام» را داريم كه امام خود را خاك پاي آنها مي دانست. اما با اين ايمان و معرفتي كه داريم، در آغاز راه هستيم و بايد به سوي بي نهايت حركت كنيم تا به اوج و تعالي لايق شأن انسان برسيم. خداوند متعال اين انقلاب را به ما عنايت كرد تا زمينه براي اين حركت تكاملي فراهم آيد و ما از مرحله حيوانيت، مرحله به مرحله اوج بگيريم و به مرحله انسانيت برسيم. اما به رغم تحولي كه انقلاب پديد آورده و راه جديدي كه فراسوي ما به سوي تكامل گشوده، در طول سالهاي پس از پيروزي انقلاب، ما با نوسانات و حركات نزولي نيز مواجه بوده ايم. اما بايد بكوشيم كه سيرمان صعودي باشد و هر روز قدمي به جلو برداريم، هرچند آن قدم كوتاه باشد. يكي از بزرگان و اساتيد اخلاق مي فرمود كه در مسير تكامل، هر روز به اندازه يك مورچه راه برويد كه اگر به همين اندازه هم به جلو برويم، پيشرفت داشته ايم و عقب گردي در حركت خود نداشته ايم.
آموزش و پرورش و گسترش معنويت در جامعه
در پرتو انقلاب، تحولي در اين مملكت پديد آمده كه مي توان در پرتو آن جهش هاي بزرگ داشت و مي توان به بركت انقلاب و خون شهدا كه متأسفانه قدر آن را ندانستيم، ره صد ساله را يك شبه طي كرد. البته اين شناخت و اين تحولات معنوي در وزارت جنگ، وزارت نفت و يا وزارت اقتصاد حاصل نمي گردد. اين تحولات و معرفت ها در وزارت آموزش و پرورش رخ مي دهد. در آموزش و پرورش بايد تحول معنوي پديد آيد و معرفت انساني حاصل گردد و آنگاه آموزش و پرورش اين معرفت و شناخت را در اختيار ساير اركان نظام و جامعه قرار دهد. بايد بررسي كنيد كه در طول سالهايي كه از انقلاب مي گذرد چقدر موفق بوده ايد؟ تا چه اندازه اين معرفت را در خودتان پديد آورده ايد و چقدر پيش رفته ايد و چقدر براي تعالي و رشد ديگران برنامه ريزي داشته ايد؟
امروزه، پس از گذشت سالها از پيروزي انقلاب، زمينه جهش ديگري براي ملت ما فراهم شده است و كليد اين حركت در اختيار شماست. اگر شما در مسير اين تحول قرار گرفتيد و به سوي كمال حركت كرديد و معرفت انساني يافتيد، مي توانيد هم خودتان و هم ميليون ها انسان را به سوي سعادت سوق دهيد. يعني آن هدفي كه در طي هزاران سال، انبيا و اولياي خدا در پي آن بودند، به دست شما تحقق پيدا مي كند و زمينه براي ظهور صاحب الامر، امام زمان(عج)فراهم مي آيد.
اگر تحت تأثير آثار فرهنگ غربي قرار گرفتيم و همان مسير ماده گرايانه و دنيا پرستي را طي كرديم و گفتيم بايد به فكر شكم بود و دم را غنيمت شمرد، نتيجه اش سقوط و تنزل و طعمه گشتن براي بيگانگان مي شود. چون وقتي انسان خود را در حد يك حيوان دوپا و بلكه ضعيفتر و پايين تر از ساير حيوانات ديد، خيلي زود تسليم حيوان قوي تر از خود مي شود. او چون برّه اي خواهد بود در چنگ گرگ و خيلي زود خود را تسليم دشمن مي كند و حاضر مي شود در برابر لذت هاي دنيوي و وعده پول و مقام، عزت و شرف و استقلال خود را از دست بدهد.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دام ظله) در جمع دبيران معارف - مشهد - 17/04/85
زلال بصيرت در دهه ولايت روزهاي فرد منتشر مي شود

 



ويكي ليكس فاش كرد
نگراني شديد آمريكا از حضور قدرتمند ايران در آمريكاي لاتين

سايت «ويكي ليكس» اسنادي را منتشر كرد كه گوياي نگراني شديد مقامات آمريكايي از حضور ايران در منطقه آمريكاي مركزي و خصوصا روابط با نيكاراگوئه است.
سايت «ويكي ليكس» طي انتشار اسنادي نگراني آمريكا از حضور ايران در منطقه آمريكاي مركزي را فاش كرد.
«ويكي ليكس» نوشت: ديپلمات هاي آمريكايي در دوران «پول تريولي»، سفير سابق آمريكا در نيكاراگوئه (2005 تا 2008)، با بيش از 40 تلكس در طول دو سال (2006 تا 2008) نگراني خود را نسبت به حضور ايران در آمريكاي مركزي و اينكه ايرانيان به راحتي مي توانند وارد نيكاراگوئه شوند، نشان داده اند.
اين سايت ادامه داد: بيشترين نگراني آنها هنگامي شروع شد كه رئيس جمهور ايران 3 روز پس از به قدرت رسيدن «دانيل اورتگا» وارد نيكاراگوئه شد.
به نقل از «ويكي ليكس»، در اين تلكس ها به موضوعات زير اشاره شده است: آيا ايران بدهي 152 ميليوني را خواهد بخشيد؟ آيا ماناگوآ جهت ادامه مخالفت با آمريكا مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ آيا جهت محكوم كردن برنامه هاي اتمي ايران يك راي از بين رفته است؟
به نوشته اين سايت، هر حركتي در منطقه موجب نگراني آنها مي شده است. تريولي در يك تلكس محرمانه كه خود آن را امضاء كرده، نگراني اش را چنين خلاصه كرده است: كاهش آشكار توجه دولت اورتگا به آمريكا و تصميم وي جهت افزايش همبستگي با ايران و حمايت وي از بي اعتنايي تهران نسبت به جامعه بين المللي، نشان مي دهد كه نيكاراگوئه جهت ورود ايران به منطقه، نقطه موثري است و ايران به دنبال نفوذ خود در منطقه آمريكاي مركزي است.
به گزارش فارس، «ويكي ليكس» خاطر نشان كرد: اين نگراني آمريكايي ها با لغو رواديد براي ايرانيان از سوي دولت نيكاراگوئه افزايش يافت، موضوعي كه اورتگا در فرمان رياست جمهوري خود آن را تاييد كرد.(28 نوامبر 2007)
به عقيده نويسنده، تلكس مذكور نشان مي دهد كه اين برادري از سال 2006 موجب نگراني آمريكايي ها شده بود و اورتگا در آن زمان نشان داده بود كه در انتخابات برنده خواهد شد.
«ويكي ليكس» افزود: در زمان دولت «انريكه بولانيوش» اگرچه روابط سياسي با ايران برقرار بود، اما آمريكايي ها از عدم حضور ايرانيان در زندگي سياسي نيكاراگوئه مطمئن بودند. با به قدرت رسيدن ساندينيست ها، زنگ هاي خطر آمريكا به صدا درآمدند، خصوصا هنگامي كه اولين مهمان اورتگا، «احمدي نژاد» بود و اورتگا به جمع «آلبا» (اتحاديه بوليواري براي ملت هاي آمريكاي لاتين) و «هوگو چاوز» پيوست.
اين سايت همچنين تاكيد كرد: سفر احمدي نژاد در آن زمان جهت بهبود اعتبار بين المللي وي برنامه ريزي شده بود و نتيجه ديگر آن افزودن نيكاراگوئه به هم پيمانان بين المللي خود بود.
«ويكي ليكس» تصريح مي كند: در همين تلكس آمده، احمدي نژاد طي سخنراني خود گفته است كه ايران و نيكاراگوئه منافع و دشمنان مشتركي دارند. به اين صورت مشخص مي شود كه نيكاراگوئه هر روز بيشتر به كمك ايران در سازمان ملل مي رود و مثال واقعي آن راي منفي وي در آوريل 2007 عليه تحريم هاي سازمان ملل متحد در مورد برنامه اتمي ايران است.

 



فرمانده نيروي دريايي سپاه: اگر آمريكا حماقت كند ضربه اي مهلك خواهد خورد

فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: اگر آمريكايي ها حماقت كنند آن چنان ضربه اي خواهند خورد كه قابل مقايسه با هيچ يك از شكست هايي كه تاكنون خورده اند نخواهند بود.
سردار دريادار علي فدوي در جمع بيش از 2500 دانش آموز 13 ساله طرح رهروان شهيد فهميده در بندرعباس با اشاره به نگراني سردمداران آمريكا از رييس جمهور تا وزير دفاع و رييس ستاد مشترك و فرمانده نيروي دريايي آمريكا از توانمندي نيروي دريايي سپاه در خليج فارس و تنگه هرمز گفت: اين را به دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي بگويم كه رزمندگان نيروي دريايي سپاه به توانمندي هايي دست يافته اند كه بسيار بيشتر از چيزي است كه آن ها خبر دارند و در صورتي كه آمريكايي ها حماقت يا اشتباهي كنند بطور مسلم آن چنان ضربه اي از نيروي دريايي سپاه خواهند خورد كه قابل مقايسه با هيچ يك از شكست هايي كه تاكنون متحمل شده اند نخواهد بود، حتي با آنچه در سال 1366 و 67 در تنگه هرمز و خليج فارس كه منجر به انهدام شناورها و بالگردهاي آن ها در خليج فارس شد.

 



مركز پژوهش هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي: شيب سقوط استراتژيك اسرائيل بي سابقه است

يك گزارش امنيتي دولت رژيم صهيونيستي كه اخيراً متن كامل آن منتشر شده شيب سقوط استراتژيك اين رژيم را بي سابقه ارزيابي كرده است.
اين گزارش كه توسط آنات كرز و شالوم بروم ويرايش و متن كامل آن در 282 صفحه اخيراً از سوي مؤسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل منتشر شده مي گويد اين رژيم از نظر جايگاه استراتژيك در بدترين شرايط قرار دارد.
طبق اين گزارش، اسرائيل از وخامت بسيار محسوسي در زمينه جايگاه راهبردي خود رنج مي برد و اين وضع سياه ترين وضع اين رژيم طي سه دهه گذشته به شمار مي آيد.
در اين گزارش به سؤال هاي مختلفي در زمينه مسائل و چالش هاي راهبردي كه اسرائيل در شرايط كنوني با آن مواجه بوده، پاسخ داده شده است.
اين گزارش از شيب بي سابقه سقوط در وضع استراتژيك اسرائيل حكايت دارد و در آن بر چالش هاي مربوط به سرنوشت مذاكرات با فلسطيني ها و خطرات متوجه اسرائيل به سبب انقلاب هاي عربي تمركز شده است.
اين گزارش همچنين به بررسي بحران در روابط اين رژيم با مصر و تركيه و شكاف رو به گسترش در روابط با دولت باراك اوباما پرداخته است.
اين گزارش تأكيد مي كند كه چالش بزرگ راهبردي اسرائيل، ايران خواهد بود.
در گزارشي ديگر روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت روز دوشنبه 8 آبان نوشت: «مؤسسه پژوهش هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي اعلام كرد اسرائيل در آستانه يك فاجعه بزرگ است و تركيب سه عامل بهار عربي، شكست مذاكرات سازش و تضعيف شديد آمريكا در منطقه، اسرائيل را بسوي يك فاجعه بزرگ سوق مي دهد».
بنابراين گزارش مؤسسه پژوهش هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي اعلام كرده است كه تضعيف آمريكا در منطقه يكي از عوامل اصلي تضعيف اسرائيل در منطقه است.
اين مؤسسه در گزارش خود افزوده است: «در حالي كه اسرائيل طي يك سال گذشته هيچ اقدام مثبتي براي مهار بحران هاي منطقه انجام نداد، ديپلماسي فعال گروه هاي فلسطيني و همراهي افكار عمومي جهان با آنها موجب انزواي بيش از پيش تل آويو در جهان شده است».
مؤسسه پژوهش هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي همچنين در اين گزارش از ناموفق بودن فشارهاي آمريكا براي توقف برنامه هسته اي ايران به شدت ابراز ناخرسندي كرده است.
براساس ارزيابي روزنامه يديعوت آحارنوت، اين گزارش سياه ترين گزارش مؤسسه پژوهش هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي از بدو تأسيس آن در سال 1983 تاكنون است.
دكتر «عوديد عيران» رئيس مؤسسه پژوهش هاي امنيت ملي رژيم صهيونيستي در مصاحبه با روزنامه يديعوت آحارنوت پيش بيني كرده است اسرائيل در سال هاي آينده و در شرايطي بسيار سخت و پيچيده اي مجبور به اتخاذ تصميم هاي مهم و سرنوشت سازي در خصوص امنيت ملي خود است.

 



پاسخ به جو سازي ضد انقلاب
سقاي بي ريا : گرين كارت تابعيت نيست

مسئول دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم، توضيحاتي درباره گرين كارت حجت الاسلام آقا تهراني ارائه كرد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا مسئول دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در واكنش به جنجال رسانه اي در خصوص برخورداري حجت الاسلام مرتضي آقا تهراني از گرين كارت و مغايرت اين مساله با قوانين جمهوري اسلامي ايران، گفت: اين مساله اشتباه فاحشي است كه يا در اثر كم اطلاعي و يا بي سوادي اتفاق افتاده و يا افراد اين مساله را مي دانستند و عمدا اين اشتباه را دامن زدند.
حجت الاسلام سقاي بي ريا گفت: گرين كارت تابعيت نيست، تابعيت اصطلاحا »ستيزن شيپ« است، گرين كارت يك ويزاي دائمي است كه به كساني كه 5 سال در آمريكا ساكن باشند تعلق مي گيرد و مستلزم هيچ گونه قسم و امثال آن نيز نيست.
وي با بيان اينكه داشتن گرين كارت خلاف قانون جمهوري اسلامي هم نيست، ابراز داشت: در حال حاضر عده اي از كارمندان دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي در واشنگتن گرين كارت دارند و اين مساله نه تنها مخالف قوانين كشور نيست، بلكه جمهوري اسلامي ايران تلاش دارد براي كارمندان وزارت امور خارجه گرين كارت تهيه كند تا رفت و آمدشان تسهيل شود.
حجت الاسلام سقاي بي ريا در ادامه اين گفتگو به رسانيوز گفت: در نيويورك نيز كارمندان ما در هيات كنسولگري و سفراي بين المللي كه در سازمان ملل هستند نيز بعضا گرين كارت دارند.
رييس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم تاكيد كرد: گرين كارت يك مدرك سكونت در كشور آمريكا است كه به كساني كه در آنجا ساكن هستند اجازه مي دهد تردد بدون تقاضاي ويزا داشته باشند.
حجت الاسلام سقاي بي ريا افزود: شاهد بر اينكه گرين كارت تابعيت نيست، اين است كه براي كساني كه گرين كارت دارند گذرنامه آمريكايي صادر نمي شود و با وجود اين كارت رفت و آمدهايشان روي گذرنامه اي كه از كشور خودشان دارند صورت مي گيرد.

 



نخستين نشست خبري جبهه متحداصولگرايان شنبه برگزار مي شود

نخستين كنفرانس خبري جبهه متحد اصولگرايان شنبه چهاردهم آبان ماه در محل پژوهشكده ارتباطات واقع در ميدان فلسطين تهران برگزار مي شود.
يك منبع آگاه در جبهه متحد اصولگرايان گفت: اين كنفرانس خبري صبح روز شنبه (چهاردهم آبان) راس ساعت 10 آغاز و تا ساعت 12 ادامه خواهد داشت. نشست مذكور در محل پژوهشكده ارتباطات واقع در ميدان فلسطين (جنب راهنمايي و رانندگي) برگزار مي گردد.
به گزارش فارس، اين كنفرانس خبري با حضور علي اكبر ولايتي سخنگو، منوچهر متكي دبير هيئت اجرايي و عليرضا زاكاني رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان و با هدف تشريح مواضع اين جبهه برگزار مي شود. اولين كنفرانس خبري جبهه متحد اصولگرايان قرار بود روز سه شنبه (دهم آبان) در محل هجدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها برگزار شود كه با مخالفت مسئولان اين نمايشگاه به تعويق افتاد.

 



معاون فرهنگي سپاه: آمريكا به دنبال معامله با اروپا بر سر منافقين است

حميدرضا مقدم فر از معامله پشت پرده آمريكا با اروپا بر سر منافقين خبر داد.
معاون فرهنگي سپاه گفت: منافقين به عنوان سربازان و عمله هاي كشور آمريكا در خدمت نظام آمريكا بوده اند و در حال حاضر پس از رانده شدن از عراق به نوعي بي صاحب شده اند.
وي با اشاره به اينكه منافقين هيچ پناه ديگري به غير از آمريكا و اروپا ندارند گفت: آمريكا به دليل خوش خدمتي آنها عليه ايران در تلاش است علي رغم اينكه هيچ كشوري حاضر به حضور اين مزدوران در خاك خود نيست آنها را به واسطه زد و بندهاي سياسي و با توجه به آشفتگي اقتصادي بوجود آمده با معامله در يكي از كشورهاي اروپايي سكني دهند.
مقدم فر به باشگاه خبرنگاران گفت: فجايع و جنايات اين مزدوران كه در غالب اين گروهك تروريستي اجرا شده در افكارعمومي مردم دنيا باقي است و هر كشوري با حضور اين گروهك تروريستي در كشور خود به نوعي رسوايي ببار خواهد آورد.

 



وزارت خارجه : ايراني ها فعلا به تايلند نروند

وزارت امور خارجه كشورمان در غالب توصيه اي مسافرتي اعلام كرد ايرانياني كه قصد سفر به تايلند را دارند فعلا از انجام اين سفر خودداري كنند.
بر اساس اعلام سايت وزارت امور خارجه، وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به ايرانيان توصيه مي كند به دليل وقوع سيل سنگين در تايلند تا اطلاع ثانوي از سفر به اين كشور خودداري كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14