(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 آبان 1390- شماره 20065

سازمان هواشناسي كشور: مردم آماده نوسان 12درجه اي دما در كشور باشند
مطالب موهون در نشريه فرانسوي
فرود بدون چرخ!
خواهران چسبيده جدا شدند
لقمه بزرگتر از دهن!
10 سال زندان در انتظار سرباز متجاوز
پليس اصفهان به تحويل دهندگان گيرنده هاي ماهواره اي هديه مي دهد
برنامه محافل و مساجد
جزئيات اخراج 320 زائر ايراني از عربستان
نشست فضاي سبز يك مجتمع مسكوني در بزرگراه همت
سرطان پوست و ريه شايع ترين بيماري در ايران
شوهر شراكتي ايلامي از زندگي همسرانش اخراج شد
حكم تبرئه «عقرب سياه» نقض شد
بزرگترين محموله قاچاق كالا در كردستان كشف شد
وزارت بهداشت: رشد مصرف سيگار در دختران بيشتر از پسران است
دستگيري سارق جواهرات 14 دختر جوان در ابهر



سازمان هواشناسي كشور: مردم آماده نوسان 12درجه اي دما در كشور باشند

سازمان هواشناسي كشور نسبت به نوسان 18درجه اي دما در كشور هشدار داد.
به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس پيش بيني سازمان هواشناسي كشور طي روزهاي چهارشنبه تا جمعه دماي هوا در نيمه شمالي كشور بين 3 تا 6 درجه افزايش مي يابد و سپس در روزهاي يكشنبه و دوشنبه بين 5 تا 12درجه كاهش خواهد يافت.
به سبب بارش شديد باران از عصر شنبه و طي روز يكشنبه در استان هاي اردبيل، گيلان، غرب مازندران، كردستان، كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، ايلام، خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد آبگرفتگي معابر عمومي و در ارتفاعات و مناطق سردسير بارش برف و اختلال تردد در جاده ها پيش بيني مي شود.
اين شرايط از عصر يكشنبه و طي روز دوشنبه استان هاي زنجان، قزوين، مركزي، همدان، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالي، شمال اصفهان، مازندران و گلستان را نيز دربر مي گيرد.
شايان ذكر است كه درياي خزر در روز شنبه مواج و در روزهاي يكشنبه و دوشنبه توفاني است.
بارش برف و باران در محورهاي هراز و فيروزكوه
رئيس مركز كنترل پليس راه كشور از بارش برف و باران در محورهاي هراز، فيروزكوه و سمنان خبر داد.
به گزارش فارس سرهنگ رضا سلبي ديروز با بيان اينكه خوشبختانه امروز هيچ گونه تصادف مهمي رخ نداده است اظهار داشت: هم اكنون بارش برف در محور فيروزكوه مشاهده مي شود كه شدت بارش در گردنه گدوك زياد است.
بارش يك متر برف
در سياه بيشه كندوان
رئيس اداره پيش بيني هواشناسي مازندران از بارش 106سانتي متر برف در سياه بيشه كندوان مازندران خبر داد.
به گزارش مهر، كيان خديور افزود: در اين مدت در بلده 87سانتي متر، كجور 16سانتي متر و آلاشت 10سانتي متر برف باريده است.
وي با اشاره به بارش باران در اين مدت در شهرهاي مازندران اظهار داشت: در رامسر، نوشهر، سياه بيشه، بابلسر و آمل به ترتيب 168، 159، 115، 107 و 102 ميلي متر بارش برف گزارش شده است.
خديور گفت: 1/93ميلي متر برف در بلده، 90 ميلي متر در بندر اميرآباد، 84ميلي متر در قائم شهر، 79ميلي متر در كياسر، 68ميلي متر در گلوگاه، 64ميلي متر در ساري و كجور، 58ميلي متر در آلاشت، 50ميلي متر در پل سفيد و 43 ميلي متر در دشت ناز ساري بارش برف صورت گرفته است.
وي به كاهش محسوس دما در مناطق مختلف استان اشاره كرد و افزود: مازندراني ها در اين مدت شاهد كاهش دما در مناطق مختلف استان بين هفت تا 12 درجه و در ارتفاعات تا 17درجه بودند.
بارش بي سابقه برف
طي 35 سال اخير در لاريجان
به گزارش فارس رئيس اداره هواشناسي آمل با اعلام اينكه در اين مدت بيش از نيم متر باران در بخش لاريجان آمل باريده است، متذكر شد: اين ميزان بارش برف در اين فصل از سال در 35سال اخير در لاريجان آمل بي سابقه بوده است.
ايمان نبي پور با اشاره به پيش بيني هوا در روزهاي آينده نيز اذعان داشت: تا شنبه آينده هواي مازندران صاف و كمي نيمه ابري خواهد بود.
امدادرساني به مردم در برف مانده يك روستا در طالقان
به گزارش خبرنگار كيهان بخشدار مركزي طالقان گفت: به مردم در برف مانده يك روستا در بخش مركزي شهرستان طالقان امدادرساني شد.
ساسان دلاويز بخشدار مركزي طالقان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به دليل بارش شديد برف روز گذشته در محور مواصلاتي روستاي عاليسر در بخش مركزي شهرستان طالقان مسدود شد.وي گفت: بخشداري مركزي طالقان با اطلاع از اين موضوع با بسيج دستگاه هاي امدادي عازم اين روستا شدند.
دلاويز افزود: تعدادي از روستائيان سالخورده علاوه بر شرايط سخت جوي با بيماري مواجه شده بودند.
بخشدار مركزي طالقان ادامه داد: تيم امدادرساني كه متشكل از 3 پزشك و ماموران هلال احمر بودند ضمن رسيدگي به وضع بيماران اقلام مورد نياز مردم روستا را نيز در اختيار آنان قرار دادند.
تهران شنبه هم باراني است
سازمان هواشناسي كشور از ادامه بارش ها در كشور خبر داد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به ورود سامانه بارشي از روز شنبه گفت: اين سامانه بارشي از غرب وارد كشور مي شود و در روزهاي يكشنبه و دوشنبه در استان هاي شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل درياي خزر، دامنه هاي جنوبي البرز، مركز و شمال شرق سبب بارش برف و باران مي شود.
عبدالرضا اميدوار شهري پيش بيني كرد بارش اين سامانه روز يكشنبه در استان هاي گيلان، مازندران، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري و شمال خوزستان و روز دوشنبه در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران دامنه هاي جنوبي البرز از شدت بيشتري برخوردار باشد.
وي افزود: تا روز جمعه بخش هاي جنوبي و غربي خليج فارس و روز شنبه درياي عمان در جنوب سيستان و بلوچستان مواج خواهد بود.
مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي خاطرنشان كرد: از امروز تا اوايل هفته آينده درياي عمان در جنوب پاكستان طوفاني است و توصيه مي شود شناورها از تردد غيرضروري در اين مناطق خودداري كنند.

 



مطالب موهون در نشريه فرانسوي

يك نشريه فرانسوي به بهانه پيروزي حزب اسلامي «النهضه» در انتخابات اخير تونس، بار ديگر به پيامبر عظيم الشأن اسلام توهين كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين نشريه در ويژه نامه اي موسوم به «شريعت هبدو» علنا به پيامبر اسلام(ص) توهين كرده است.
اين هفته نامه فرانسوي در اقدامي توهين آميز اعلام كرد كه «محمد مصطفي(ص) سردبيرنسخه بعدي اين نشريه خواهد بود!»
اين نشريه همچنين در نخستين صفحه خود، با قرار دادن تصويري موهن از پيامبر اسلام(ص)، اعتقادات اسلامي را به سخره گرفته است.
اين اقدام توهين آميز نشريه فرانسوي با واكنش و اعتراض شديد مسلمانان در شبكه هاي اجتماعي اينترنتي مواجه شده است.
اين نشريه فرانسوي در فوريه 2006 نيز با شكايت سازمان ها و جمعيت هاي اسلامي به دليل انتشار كاريكاتورهاي توهين آميز عليه پيامبر اسلام به دادگاه كشيده شد، ولي دادگاه فرانسه اين نشريه را از اتهامات تبرئه كرد.
اين در حالي است كه مسئولان فرانسوي در قبال مواردي اين چنيني عليه يهود يا اسرائيل به شدت واكنش نشان مي دهند.

 



فرود بدون چرخ!

يك فروند بوئينگ 767 خطوط هوايي لهستان بدون چرخ بر روي باند فرودگاه ورشو فرود آمد.
به گزارش ايرنا، 230 سرنشين اين هواپيما جانشان را مديون خلبان «تادئوش ورونا» هستند كه توانست با موفقيت اين فرود استثنايي را به پايان برساند.پيش از فرود اضطراري خلبان حدود يك ساعت بر فراز آسمان فرودگاه به پرواز ادامه داد تا بنزين هواپيما به طور كامل مصرف شود. چرا كه فرود اضطراري با بنزين آتش سوزي احتمالي را خطرناكتر مي كرد.
در اين فرود استثنايي دو هواپيماي جنگنده اف-16 اين هواپيما را هنگام فرود اسكورت كردند.مسئولان ايمني فرودگاه ورشو پيش از فرود اضطراري سطح باند فرود را براي فرود اضطراري آماده كرده بودند.رئيس جمهوري لهستان از خدمه اين پرواز تشكر كرد و آنها را قهرمان خواند.
به گزارش يورونيوز اين فرود اضطراري براي مسافران نگران يادآور حادثه سال گذشته سقوط هواپيماي رئيس جمهوري سابق لهستان بود كه در آن «لخ كاچينسكي» و 95 سرنشين هواپيما كشته شدند.

 



خواهران چسبيده جدا شدند

در يك جراحي 10 ساعته دركاليفرنيا دو خواهر بهم چسبيده فيليپيني با موفقيت از يكديگر جدا شدند.
به گزارش برنا به نقل از ام اس ان بي سي، روز سه شنبه جراحان آمريكايي در ايالت كاليفرنياي شمالي، موفق شدند آنجلينا و آنجليكا كه از شكم و سينه به هم چسبيده بودند را طي يك عمل جراحي سخت و طولاني مدت از هم جدا كنند.در اين جراحي بزرگ كه از ساعت 30:6 صبح تا 30:4 بعدازظهر ادامه داشت، 15 تا 20 جراح حضور داشتند.
اين دو خواهر كه از سينه و شكم به هم چسبيده بودند داراي قلب، مغز، كليه، معده و روده هاي جدا از هم بودند ولي كبدها، ديافراگم و استخوانهاي سينه آن دو در هم آميخته بود.در اين جراحي، يك زخم عمودي از وسط سينه تا شكم اين دوقلوها ايجاد و كبد و ديگر بافتهاي اشتراكي بين آن دو تقسيم شد.
آنجليكا و آنجلينا كه متولد فيليپين هستند، در حال حاضر در كاليفرنيا زندگي مي كنند.گفتني است در آمريكا هر ساله 6 مورد جداسازي دو قلوهاي بهم چسبيده صورت مي گيرد.

 



لقمه بزرگتر از دهن!

شكاربانان پاركي در فلوريدا يك پيتون 5 متري را شكار كردند كه يك آهوي بزرگسال 35 كيلوگرمي را خورده بود.
به گزارش مهر، عكسهايي در وب منتشر شده كه نشان مي دهد يك پيتون ببري 5 متري يك آهوي كوهي بزرگسال ماده را خورده است.برپايه اطلاعات آژانس فدرال حيات وحش، اين پيتون يكي از بزرگترين نمونه هايي است كه تاكنون در جنوب فلوريدا پيدا شده است.
شكاربانان، اين مار پيتون غول پيكر را در مردابهاي پارك ملي «اورگلادز» كشتند و در معده آن اين آهوي كوهي بزرگسال ماده را پيدا كردند.به گفته كارشناسان، اين مار بزرگ معمولاً از حيوانات و پرندگان كوچك تغذيه مي كند و اين آهو برايش يك وعده غذايي بسيار غيرعادي بوده است.
براساس گزارش نيويورك ديلي، شكارچيان با شكار پيتونها از رشد فزاينده اين خزندگان جلوگيري مي كنند. چون گفتني است تعداد پيتونها در بخش جنوبي آمريكا به سرعت رو به افزايش است.گفتني است پيتون ببري اصولاً در جنگلهاي جنوب شرقي آسيا زندگي مي كند اما سازگاري بالايي با مناطق ديگري چون فضاهاي كشاورزي دارد.

 



10 سال زندان در انتظار سرباز متجاوز

دادگاهي در كره جنوبي سرباز 21 ساله آمريكايي را به جرم تجاوز به يك دختر نوجوان به 10 سال حبس محكوم كرد.
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، به گفته «لي سانگ يوپ» سخنگوي دادگاه، اين سرباز 21 ساله آمريكايي اواخر ماه سپتامبر سال جاري ميلادي يك دختر 16 ساله را در نزديكي سئول با چاقو تهديد كرده و مورد آزار و اذيت قرار داده بود.
اين شديدترين حكمي است كه تاكنون براي يك سرباز آمريكايي مستقر در كره جنوبي صادر شده است.
حدود 28 هزار سرباز آمريكايي در كره جنوبي مستقرند و جنايات متعدد آنان باعث خشم عمومي مردم كره جنوبي شده است.

 



پليس اصفهان به تحويل دهندگان گيرنده هاي ماهواره اي هديه مي دهد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پليس اصفهان به كساني كه به صورت داوطلبانه تجهيزات ماهواره اي خود را تحويل دهند، گيرنده ديجيتالي 15 كاناله تلويزيون هديه مي دهد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به رويكرد فرهنگي پليس اصفهان در جمع آوري تجهيزات دريافت از ماهواره اظهار داشت: اعطاي رايگان گيرنده هاي ديجيتالي تلويزيون كه با پيشنهاد اين فرماندهي و همكاري صدا و سيماي مركز استان و قرارگاه جنگ نرم استانداري به اجرا گذاشته است، گام موثري در جلوگيري از ترويج فرهنگ منحط غربي خواهد بود.
سرتيپ حسن كرمي افزود: نگرش پليس اين است كه پس از اجراي موفقيت آميز طرح جمع آوري گيرنده هاي ماهواره اي و برخورد با استفاده كنندگان و توزيع كنندگان و با توجه به راه اندازي شبكه هاي متنوع ديجيتالي توسط صدا و سيما جايگزين مناسبي براي كسب اطلاع از اخبار و رويدادهاي جهان و مشاهده برنامه هاي آموزنده فراهم شود.
كرمي اظهار داشت: با توجه به درصد بالاي استفاده از گيرنده هاي ماهواره اي در سطح استان، وجود كارگاه هاي توليد تجهيزات ماهواره اي و حجم وسيع قاچاق اين قطعات و تجهيزات، كميته اي به منظور مقابله نرم افزاري و سخت افزاري با عوارض سوء سياسي، امنيتي، فرهنگي و اجتماعي در سطح استان اصفهان تشكيل شد.
وي اضافه كرد: اطلاع رساني از طريق رسانه هاي عمومي، تلاش براي ارتقاي فرهنگ استفاده از رسانه، تهيه و توزيع بروشور، جمع آوري بشقاب و گيرنده ها و مبارزه جدي با تهيه و توزيع كنندگان اين تجهيزات از مهمترين تصميمات اين كميته است.

 



برنامه محافل و مساجد

¤ هيئت رزمندگان اسلام و هيئت روضه الزهراء(س)- خيابان خيام، آستانه امامزاده ناصرالدين
- عزاداري به مناسبت شهادت امام باقر(ع) و گراميداشت مقام امامزاده ناصرالدين(ع) امشب از ساعت 19 با سخنراني حجت الاسلام سيدحميد ميرباقري و مداحي آقايان: مهدي سلحشور و ميثم نادي.

 



جزئيات اخراج 320 زائر ايراني از عربستان

سفير ايران در رياض با اعلام جزئيات كامل ماجراي اخراج زائران ايراني داراي رواديد جعلي گفت: عربستان در سال جاري بيش از 6 هزار نفر از اتباع كشورهاي آفريقايي را هم به دليل جعلي بودن رواديدشان از اين كشور اخراج كرده است.
به گفته مهر سيدمحمدجواد رسولي در جمع خبرنگاران درباره سرانجام 250زائر ايراني داراي رواديد جعلي در فرودگاه مدينه به كجا رسيد، گفت: 250نفر كه از ايران به مدينه آمده بودند و داراي رواديد جعلي بودند، به كشور بازگردانده شدند، ضمن اينكه حدود 70 ايراني ديگر نيز به دليل تقلبي بودن رواديدشان دو روز قبل به كشور برگردانده شدند.
وي افزود: حضور اين افراد كه مورد سوءاستفاده عده اي سودجو قرار گرفته بودند، باعث شد جلوي ورود تعدادي از هموطنانمان كه ويزاي رسمي داشتند، گرفته شود.
سفير ايران در رياض توضيح داد: آخرين پروازي كه بنا بود زائران ايراني را به سرزمين وحي منتقل كند، مركب از بيش از 200 نفر از ايرانيان مقيم خارج از كشور بودند كه براي خداحافظي از خانواده هايشان به ايران آمده بودند و اكنون با داشتن ويزاي صحيح، آنها هم از انجام حج منع شده اند.
رسولي در عين حال اظهار داشت: در حال تلاش و پيگيري هستيم كه از اين ميان افراد واجب الحج و آنهايي كه ويزايشان صددرصد صحت دارد را وارد عربستان كنيم.
وي درباره برخورد با اتباع ايراني برخلاف ادعاهاي مطرح شده گفت: سعودي ها براي 250ايراني كه دو روز در فرودگاه مدينه متوقف شده بودند همه امكانات، و حتي داروهاي خاص هر كدام از افراد را در اختيارشان گذاشتند و از آنها پذيرايي كردند و به آنها غذا دادند.
سفير ايران در رياض با بيان اينكه قائمي مهر سركنسول و عباسي كنسول ايران در جده در زمان حضور اين هموطنان در فرودگاه مدينه در جمع آنها حاضر شده بودند، تصريح كرد: بنده نيز شخصاً چهار تا پنج ساعت به صورت تلفني با آنها صحبت كردم و تلاشمان اين بود كه تشنجي رخ ندهد.
رسولي در مورد پذيرش هواپيما براي اين افراد اظهار داشت: ويزاي اين افراد كپي شده از شماره ويزاهاي اصلي بوده ولي رقم طلب (پذيرش) دولت عربستان را نداشتند و شركت هواپيمايي قادر به تشخيص واقعي بودن يا نبودن شماره طلب آنها نيست، لذا در هنگام ورود به فرودگاه مدينه كه پاسپورت آنها زير دستگاه گذاشته شد، رقم طلب براي ويزاي جعلي آنها وجود نداشته، بر همين اساس آنها پذيرش نشده و اجازه ورود به سرزمين وحي پيدا نكردند.
دستگيري 165نفر
از حجاج حامل مواد مخدر
مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تاكنون 165نفر از حجاجي كه براي مصرف شخصي مواد مخدر حمل مي كردند دستگير و از آنان هزار و 926 گرم انواع مواد مخدر كشف شد.
محمدمسعود زاهديان افزود: پليس فرودگاه هاي كشور با همكاري پليس مبارزه با موادمخدر ضمن كنترل شديد مبادي خروجي و كنترل بار مسافران با دستگاه هاي الكترونيكي و سگ هاي موادياب، افراد متخلف را شناسايي و دستگير مي كند.

 



نشست فضاي سبز يك مجتمع مسكوني در بزرگراه همت

نشست بخشي از زمين فضاي سبز كنار ساختمان 10طبقه مسكوني در تهران موجب ترس و نگراني ساكنان آن شد و براي ايمن سازي از آتش نشانان كمك خواستند.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران ساعت 01:14 دقيقه روز سه شنبه با دريافت خبر وقوع اين حادثه از سامانه 125بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 69 را روانه محل حادثه در بزرگراه همت كرد.
بهروز رضايي رئيس ايستگاه 69 در مورد اين حادثه گفت: نشت آب از لوله هاي فاضلاب و بارش هاي چند روز گذشته همچنين احداث چاه جديد در فضاي سبز كنار اين مجتمع باعث فروكش كردن قسمتي از فضاي سبز كنار آن و ايجاد ترك هاي مختلف بر روي ديواره ساختمان شده بود.
وي افزود: آتش نشانان بي درنگ در اجراي عمليات ايمن سازي با كشيدن نوارهاي هشداردهنده براي تخليه ساكنان و خودروها از داخل ساختمان و انتقال آنها به مكان ايمن اقدام كردند. آتش نشانان همچنين پس از حضور عوامل ستاد بحران شهرداري در محل با ارائه تذكرات ايمني به ماموريت خود پايان دادند.

 



دكتر حاج نصرالله خبر داد
سرطان پوست و ريه شايع ترين بيماري در ايران

رئيس ششمين كنگره انجمن جراحان عمومي از سرطان پوست به عنوان شايع ترين و سرطان ريه به عنوان كشنده ترين سرطان در كشور نام برد و افزود: آمار سرطان هاي مري و معده در ايران، بالا است.
دكتر اسماعيل حاج نصرالله ديروز در حاشيه برگزاري ششمين كنگره جراحان عمومي در سالن همايش هاي رازي گفت: براساس آمار به دست آمده از دانشگاه هاي علوم پزشكي تبريز، شهيد بهشتي و كرمان سرطان هاي پستان، مري و معده، شايع ترين سرطان ها در ميان زنان و سرطان هاي مري، معده و پروستات شايع ترين سرطان ها در ميان مردان است.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي افزود: آمار سرطان هاي ريه، پستان و پروستات در ايران در مقايسه با آمريكا بالاتر است اما آمار مبتلايان به سرطان كولون در ايران كمتر از آمريكاست.
حاج نصرالله با اشاره به سرانه درمان گفت: دولت، سرانه درمان را كم كرده است و حق نيروي انساني خود را به حد كافي ادا نمي كند بنابراين بيماران، بخش خصوصي را براي معالجه انتخاب مي كنند.

 



شوهر شراكتي ايلامي از زندگي همسرانش اخراج شد

با فاش شدن دو همسري بودن يك مرد، هر دو زن او خواهان جدايي از وي شدند.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، زني گريان با حضور در دادگاه خانواده ايلام به رئيس شعبه گفت: در يك شركت كار مي كردم و همانجا با شوهرم آشنا شدم. خانواده ام راضي به وصلت ما نبودند ولي با پافشاري و اصرار خودم با اين خواستگار ازدواج كردم.
او ادامه داد: با گذشت دو ماه از شروع زندگي مشتركمان، سر و كله زني همراه با يك بچه پيدا شد كه ادعا مي كرد همسر من شوهر قانوني و شرعي اوست و آن زمان بود كه متوجه شدم همسرم من را فريب داده است.
اين زن اضافه كرد: براي عقد، شوهرم ادعا مي كرد شناسنامه اش گم شده است. به همين دليل با شناسنامه المثني به محضر رفتيم و من هم بدون اطلاع از اينكه اين مرد زن ديگري هم دارد، به عقد او درآمدم.
اين ادعاها در حالي از سوي اين زن مطرح شد كه همسر اول مرد نيز ضمن حضور در دادگاه و تصديق اظهارات هووي خود، خواهان طلاق بود.
شوهر اين دو زن به رئيس دادگاه گفت: من به وصلت با همسر اولم راضي نبودم اما هر وقت تصميم مي گرفتم او را طلاق بدهم ياد مهريه 500 سكه اي اش مي افتادم و از آنجا كه توان پرداخت آن را نداشتم، از جدايي منصرف مي شدم. او اجازه ازدواج مجدد هم به من نمي داد؛ به همين خاطر تصميم گرفتم بدون اطلاع او ازدواج كنم.
به گزارش ايسنا، رئيس دادگاه هر چقدر تلاش كرد تا حداقل يكي از اين دو زن را به ادامه زندگي با مرد راضي كند، كاري از پيش نبرد و هيچ كدام از زن ها حاضر به ادامه زندگي با اين مرد نشدند. نهايتاً قاضي با تقسيط مهريه هر دو زن، حكم طلاق را صادر كرد.

 



حكم تبرئه «عقرب سياه» نقض شد

ديوان عالي كشور حكم تبرئه «عقرب سياه» را نقض كرد.
ديوان عالي كشور حكم صادره از شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران را مبني بر تبرئه «عقرب سياه» جواني كه متهم به آزار و اذيت تعدادي زن و دختر جوان تهراني بود، نقض كرد.
با توجه به اين رأي، پرونده به دادگاه كيفري ارسال شد تا مجددا مورد رسيدگي قرار گيرد.
«عقرب سياه» بعد از اعلام شكايت از سوي تعدادي زن و دختر جوان تهراني مبني بر ربودن و آزار و اذيت آنها دستگير و در سال 88 از سوي شعبه 77 دادگاه كيفري به اعدام محكوم شد.
اين حكم از سوي ديوان عالي كشور نقض شد. اين در حالي است كه در بهمن ماه سال گذشته پرونده در شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران مورد رسيدگي قرار گرفته بود و قضات اين شعبه با اكثريت آرا حكم به تبرئه وي داده بودند.

 



نتيجه تلاش نيروي انتظامي در شمال غرب كشور
بزرگترين محموله قاچاق كالا در كردستان كشف شد

بزرگترين محموله قاچاق كالا در استان كردستان پس از يك عمليات هفت ساعته در يكي از روستاهاي شهرستان سنندج كشف و ضبط شد.
به گزارش ايرنا، فرمانده نيروي انتظامي كردستان ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه كشف اين محموله بزرگ نتيجه دو ماه كار كارشناسي و اطلاعاتي اين نيرو بوده است اظهار داشت: ساعت چهار بامداد ديروز با به كارگيري يك هزار و 500 نيرو پس از هفت ساعت و با كمترين تنش و درگيري موفق به كشف و ضبط اين محموله بزرگ قاچاق شديم.
سرتيپ محسن حسن خاني ارزش تقريبي اين ميزان كالاها را بيش از يكصد ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: تاكنون اجناس شمارش نشده اند تا به صورت دقيق ارزش آنها مشخص شود.
وي كشف اين ميزان كالا را حاصل تلاش چندين ماهه اين نيرو خواند و افزود: اين كشف به معناي افزايش ورود كالاهاي قاچاق از مرزهاي كردستان نيست، زيرا كنترل گذرگاه هاي مرزي نسبت به سال هاي قبل بيشتر شده است.
وي گفت: مرزها به خوبي تحت كنترل هستند اما خلأهايي نيز وجود دارد كه با تأمين اعتبارات مورد نياز رفع خواهند شد.
سردار حسن خاني با اشاره به اينكه از 48 كاميون براي حمل اين كالاها استفاده شده است، گفت: چندين نفر در اين رابطه شناسايي شده اند كه طي روزهاي آينده دستگير خواهند شد.

 



وزارت بهداشت: رشد مصرف سيگار در دختران بيشتر از پسران است

رئيس اداره بهداشت مدارس وزارت بهداشت رشد مصرف سيگار در دختران را بيشتر از پسران اعلام كرد.
اردلان در نشست خبري سلامت نوجوانان با اعلام اين مطلب افزود: اين در حالي است كه رشد مصرف قليان در پسران بيشتر از دختران است.
وي تاكيد كرد: در روستاها با توجه به طرح در حال اجراي پزشك خانواده تقريبا از اين قبيل مشكلات كمتر ديده مي شود و عمده مشكل ما در شهرهاست.
وي اضافه كرد: براساس بررسي هاي ما الگوهاي مصرف سيگار به سمت مصرف قليان در بين نوجوانان تغيير يافته، به طوري كه رشد مصرف سيگار در دخترها بيشتر از پسرها و رشد مصرف قليان در پسرها بيشتر از دخترهاست.

 



از سوي يك جوان آراسته به بهانه ازدواج صورت مي گرفت
دستگيري سارق جواهرات 14 دختر جوان در ابهر

زنجان-خبرنگار كيهان:
سارق آراسته اي كه با اغفال 14 دختر جوان به بهانه ازدواج، جواهرات و طلاهاي آنان را سرقت مي كرد، با اقدام پليس شناسايي و دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما فرمانده انتظامي شهرستان ابهر دراين باره گفت: شاكي اين پرونده با مراجعه به پليس گفت؛ دو هفته قبل در حالي كه در اداره مشغول كار بودم، جواني با ظاهري آراسته كه فردي درستكار و سر به زير به نظر مي رسيد وارد محل كارم شد و پس از ابراز علاقه به من، پيشنهاد ازدواج كرد. بنابراين روز بعد براي آشنايي بيشتر سوار خودروي وي شدم كه هنگام پياده شدن متوجه سرقت طلاهايم به ارزش 30 ميليون ريال شدم و اكنون از وي خبري نيست.
سرهنگ محمد اكبري كنعان اظهار داشت: ماموران با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي سرانجام فردي را با نام «ح-الف» با مشخصات ظاهر متهم فراري شناسايي كردند. وي افزود: پليس در بررسي هاي خود دريافت كه متهم سابقه دار بوده و در شهرستان كرج ساكن مي باشد.
وي گفت: پس از هماهنگي با مراجع قضايي ماموران به محل زندگي اين متهم در شهرستان كرج اعزام و وي را دستگير كردند.
اكبري كنعان افزود: متهم كه از سارقان سابقه دار بود با ارائه دلايل و مدارك به 14 فقره سرقت به شيوه مذكور در شهرستانهاي ابهر، كرج و قزوين اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر در خاتمه گفت: با توجه به احتمال وقوع سرقت هاي ديگر توسط اين متهم از تمامي مالباختگاني كه با اين شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند؛ دعوت مي شود براي تشكيل پرونده به پليس آگاهي ابهر مراجعه كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14