(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 آبان 1390- شماره 20065

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
100 سند داريم ، منتشرشود آبرويي براي آمريكا نمي ماند
آمريكا: ايران نامه شديداللحني براي ما ارسال كرده است
مخالفت شديد ايران با پيمان استراتژيك آمريكا و افغانستان
كرزي: از رهبر ايران سپاسگزاريم
طنين پيام 13 آبان ، از قلب دنياي سرمايه داري به گوش مي رسد
آمانو اظهارات ضد ايراني خود را تكرار كرد
توليد 20 فروند هواپيماي «ايران 140» در كشور
تازه ترين اظهارات وليعهد جديد عربستان درباره ايران
دانش آموز همداني مدال برنز مسابقات آلمان را كسب كرد
مادر شهيد لشكري: شما هم مثل من براي فرزند شهيدم گريه نكنيد
ساخت رگ ياب هوشمند روباتيك در كشور
درخواست مكارم شيرازي براي اصلاح 3 قانون در باره مهريه و ازدواج
هشدار آيت الله مصباح يزدي درباره رشد عرفان هاي تقلبي
با تقديم يك لايحه دولت خواستار تصويب لايحه افزايش نمايندگان مجلس شد
انتقاد از عملكرد سازمان حج و زيارت و ستاد بازسازي عتبات عاليات در كشور عراق
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در ديدار پرشور دانش آموزان و دانشجويان :
100 سند داريم ، منتشرشود آبرويي براي آمريكا نمي ماند

مقام معظم رهبري تاكيد كردند كه ما 100سند غيرقابل خدشه از نقش آمريكا در هدايت ترورها و تروريست ها در ايران و منطقه داريم كه با ارائه اين 100 سند آبروي آمريكا و مدعيان حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را در افكار عمومي جهان خواهيم برد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه، در ديدار پرشور هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان، روز سيزدهم آبان را يكي از عبرت هاي قابل تامل انقلاب اسلامي و نشان دهنده معجزه توكل به قدرت الهي و ايستادگي همراه با بصيرت در راه رسيدن به هدف، دانستند و تاكيد كردند: به بركت توكل، ايستادگي و بصيرت، ملت ايران در 32 سال گذشته، از همه چالش ها پيروزمندانه بيرون آمده و پيشرفت كرده است و در آينده نيز قطعا ملت ايران در چالش هاي پيش روي خود پيروز و سربلند خواهد بود.
در اين ديدار كه در آستانه سيزدهم آبان، روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي سيزدهم آبان را به معناي واقعي كلمه، از ايام الله دانستند و افزودند: چنين مناسبت هاي برجسته و درخشان در تاريخ انقلاب اسلامي، فرصتي براي تامل به منظور شناخت مسير صحيح حركت، و برنامه ريزي براي آينده براساس تحليل واقع بينانه از اين عبرت هاي تاريخي است.
ايشان مهمترين ويژگي سيزده آبان را نمود توكل بر قدرت الهي و ايستادگي همراه با بصيرت در راه مبارزه و اهداف والا برشمردند و افزودند: امام عزيز و بزرگوار در سيزدهم آبان سال 1343، به دليل اعتراض به حق مصونيت آمريكايي ها در ايران، و ايستادگي در مقابل آن، به وسيله مزدوران آمريكا، غريبانه تبعيد شدند اما پانزده سال بعد، در سيزدهم آبان سال 58، فرزندان امام كه همان جوانان انقلابي دانشجو بودند، با تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران، آمريكا را از ايران تبعيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي، وقوع اين رويداد به ظاهر محال و نشدني را نتيجه توكل امام خميني(ره) به قدرت خداوند و استقامت در غربت تبعيد، دانستند و خاطرنشان كردند: امام بزرگوار(ره) هيچگاه نااميد و خسته نشدند و با بيدار كردن مردم و ايجاد احساس استقلال، آرمانخواهي و مجاهدت در آنان، مردم را به تدريج وارد صحنه كردند و زمينه ساز پيروزي انقلاب اسلامي ايران شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي پيروزي انقلاب اسلامي را عامل بيرون رانده شدن شاه از ايران دانستند و افزودند: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، در سيزدهم آبان سال 58 نيز، آمريكا از ايران رانده شد و به همين دليل امام(ره) تسخير لانه جاسوسي آمريكا را انقلابي بزرگتر از انقلاب اول توصيف كردند.
ايشان تاكيد كردند: امام خميني(ره) به پشتوانه اراده اسلامي و ايماني ملت ايران كه ناشي از اتكا به خداوند و ايستادگي در مسير بود، پرچم تسلط ظالمانه و متكبرانه آمريكا را از بام ايران به پايين انداختند و اين پرچم زير پاي جوانان مؤمن كشور، لگدمال شد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي تحليل هاي مادي روشنفكرنماها كه پيروزي ملت ايران را در مقابل آمريكا محال و ملت ايران را محكوم به شكست مي دانستند، خاطرنشان كردند: برخلاف آن نگاهها و تحليل هاي مادي، جمهوري اسلامي ايران پيروز و آمريكا مجبور به عقب نشيني شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توطئه هاي مختلف استكبار به رهبري آمريكا و صهيونيزم بر ضد ملت ايران، تاكيد كردند: به حول قوه الهي و به همت ملت ايران و پيشروي جوانان عزيز كشور، در هر دوره اي كه توطئه اي شكل گرفت، جمهوري اسلامي ايران پيروز و آمريكا شكست خورده ميدان بود و آينده هم به همين روال خواهد بود.
ايشان با تاكيد بر اينكه هرگونه برنامه ريزي براي آينده بايد با چنين تحليل و نگاهي باشد، افزودند: اگر در هر عرصه اي با تشخيص مسير صحيح، تصميم قطعي گرفته و حركت با اعتماد به قدرت خداوند و استقامت در مسير آغاز شود، قطعا دشمن مجبور به عقب نشيني خواهد شد، همانگونه كه در سيزده آبان 58، دوران دفاع مقدس و در قضيه اعمال تحريم ها، شاهد بوديم.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه دست نظام جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه ها پر است، خاطرنشان كردند: يك نمونه از اين دست پر جمهوري اسلامي ايران، ارائه انديشه سياسي نو، به دنيا، به نام «مردم سالاري ديني» است كه از لحاظ مباني فكري و اعتقادي، بسيار مستحكم و از لحاظ علمي قابل اجرا و پيش رونده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نگراني دشمنان از گسترش و الگوبرداري اين انديشه سياسي مستحكم و قابل اجرا، افزودند: به همين دليل، دولت آمريكا تلاش كرد، در بحبوحه گرفتاري هاي روزافزون خود و در اوج حركت وسيع مردمي جنبش وال استريت، با سناريويي مسخره، جمهوري اسلامي ايران را به يك حركت تروريستي مهمل، بي منطق و غلط متهم كند اما هر فرد صاحب منطق و اهل فن در دنيا، با ديدن اين سناريوي مضحك، آن را رد كرد.
ايشان تحت الشعاع قرار دادن جنبش وال استريت و فشار به جمهوري اسلامي ايران را از اهداف دولت آمريكا در اين سناريوسازي برشمردند و افزودند: آنها قصد دارند، شريف ترين عناصر مبارز جمهوري اسلامي ايران را متهم به تروريسم كنند در حالي كه امروز، تروريست بزرگ در دنيا، آمريكا است.
رهبر انقلاب اسلامي، دست جمهوري اسلامي ايران را درا ين عرصه نيز پر خواندند و تأكيد كردند: ما يكصد سند غيرقابل خدشه از نقش آمريكا در هدايت ترورها و تروريست ها در ايران و منطقه داريم كه با ارائه اين صد سند، آبروي آمريكا و مدعيان حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را در افكار عمومي جهان، خواهيم برد.
حضرت آيت الله خامنه اي، آمريكا را بي آبرو و شكست خورده خواندند و خاطرنشان كردند: آمريكا اكنون در افغانستان و عراق شكست خورده و چاره اي جز خروج از اين دو كشور ندارد همانطور كه در شمال آفريقا هم شكست خورده است.
ايشان افزودند: آمريكاييها نتوانستند حسني مبارك و بن علي را در مصر و تونس حفظ كنند زيرا ملت ها بر آنها فائق آمدند و در ليبي نيز همين اتفاق روي داد و با وجود ارتباط هاي پنهاني با قذافي تا قبل از مرگ ذليلانه اش، نتوانستند او را حفظ كنند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ملت هاي منطقه و جهان، به وضوح نفاق و دورويي آمريكا و غرب را در قضاياي مصر، تونس و ليبي ديدند و در قضاياي ديگر نيز دورويي آنها بار ديگر آشكار خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي قيام مردم آمريكا و هشتاد كشور جهان بر ضد نظام ليبرال دموكراسي را نشانه شكست خوردگي نظام سرمايه داري غرب دانستند و افزودند: شايد آمريكا و غربيها بتوانند قيام ها را سركوب كنند اما اين آتش خاموش شدني نيست.
ايشان تأكيد كردند: همه بدانند، مبارزه جبهه حق با باطل و فرعون استكبار كه با سردمداري ملت ايران و با پرچم اسلام آغاز شد، تا سرنگوني استكبار ادامه پيدا خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، جمهوري اسلامي ايران را نقطه كانوني حركت آغاز شده در منطقه و جهان خواندند و خاطرنشان كردند: به همين دليل دشمنان تلاش دارند تا با نااميد كردن مردم به ويژه جوانان و همچنين مسئولان، در حركت رو به جلو اين نقطه كانوني، اختلال ايجاد كنند اما جوانان و مسئولان كشور با توكل برخدا، و با اميد و قدرت فراوان، محكم ايستاده اند.
ايشان عامل اصلي پيروزيها و موفقيت هاي ملت ايران را يكپارچگي و عزم و اراده جدي مردم و مسئولان برشمردند و افزودند: مبارزه با ملت بصير، صبور، آگاه، مقاوم و متكي بر خداوند، به جايي نخواهد رسيد و دشمن همچون گذشته شكست خورده ميدان خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم هوشياري در مقابل تلاشها براي ايجاد اختلاف ميان مردم و مسئولان، و دروغ پردازي براي ايجاد نااميدي تأكيد كردند: ملت ايران در سالهاي گذشته علاوه بر اينكه توانست بر هر توطئه اي پيروز شود، بعد از هر مرحله، خود را از لحاظ توانايي و پيشرفت يك درجه بالاتر كشيد.
حضرت آيت الله خامنه اي، پيشرفت هاي روزافزون ملت ايران، با وجود اعمال تحريم ها را نمونه اي بارز از اين موضوع خواندند و افزودند: آنها به خيال خود درهاي علم و فناوري را به روي جوانان ايراني بستند اما جوانان ايراني از درون جوشيدند و پيشرفت علمي و فناوري امروز ملت ايران نسبت به گذشته دهها برابر است.
ايشان تأكيد كردند: قطعاً ملت ايران بر چالش هاي كنوني و آينده فائق خواهد آمد و بيني دشمن را به خاك خواهد ماليد.

 



آمريكا: ايران نامه شديداللحني براي ما ارسال كرده است

سرويس سياسي-
وزارت امور خارجه آمريكا روز سه شنبه اعلام كرد نامه اي كه ايران درباره موضوع طرح ترور سفير عربستان به واشنگتن ارسال كرده بسيار شديداللحن است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ويكتور يانولاند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا با اعلام اين مطلب افزود: سوئيس يك يادداشت ديپلماتيك بلند از طرف مقامات ايراني به ما ارائه كرد. با توجه به عدم رابطه ديپلماتيك ميان دو كشور، سوئيس حافظ منافع آمريكا درايران است. نولاند گفت: اين يادداشت حدود هفت صفحه است. اين يك انتقاد شديد و مجموعه اي از انواع تكذيب هاست. از نظر ما اين نامه حاوي مطلب مهمي نيست. گفتني است؛ علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ايران روز سه شنبه اعلام كرده بود تهران به نامه اي كه آمريكا ارسال كرده پاسخ داده است. به گفته وي آمريكا پيشنهاد مذاكره مستقيم ميان دو كشور را در اين مورد مطرح كرده است در حالي كه آمريكا ايران را به طرح توطئه ترور عادل الجبير سفير عربستان در واشنگتن متهم مي كند. منصور ارباب سيار متهم اصلي اين پرونده كه يك تبعه آمريكايي ايراني تبار است در دادگاه فدرال نيويورك درباره اين اتهام اظهار بي گناهي كرد.
در همين حال، حسن قشقاوي معاون كنسولگري وزارت امور خارجه نيز تصريح كرد: در حال پيگيري حقوقي اتهام آمريكا عليه ايران در موضوع سناريوي ترور سفير عربستان هستيم.

 



صالحي در اجلاس استانبول اعلام كرد
مخالفت شديد ايران با پيمان استراتژيك آمريكا و افغانستان

سرويس سياسي-
وزير امور خارجه ايران مخالفت شديد و صريح ايران با امضاي پيمان استراتژيك ميان افغانستان و امريكا را اعلام كرد.
علي اكبر صالحي كه روز چهارشنبه براي شركت در اجلاس استانبول با موضوع افغانستان به تركيه رفته است، با اشاره به توافق ناتو و افغانستان در اجلاس ناتو گفت: در اين اجلاس مقرر شد كه نيروهاي خارجي از سال 2014 از افغانستان خارج شدند و برقراري امنيت در اين كشور را به دست مردم افغانستان بسپارند.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران و اكثر كشورهاي صلح طلب از دخيل شدن مردم افغانستان در تامين امنيت اين كشور و خروج نيروهاي خارجي خرسند بوده و اين اقدام را در جهت كاهش تهديدات امنيتي در منطقه مي دانند اما متاسفانه شواهد نشان مي دهد كه آمريكا جهت تحقق اهداف فرامنطقه اي قصد طولاني كردن حضور نظامي خود در افغانستان را داشته و موضوع ريشه كني تروريست تنها بهانه اي براي حضور نظامي آن در افغانستان و منطقه بوده است. وي ادامه داد: قانونمندسازي پايگاه هاي نظامي خارجي با جهت گيري كلي دولت افغانستان و جامعه جهاني در مسيرتمركز بر راه حل هاي صلح آميز مغايرت دارد و موجب پايداري افراط گرايي و تروريست در منطقه خواهد شد.
صالحي با تاكيد بر اينكه ايران هرگامي كه در جهت ثبات و امنيت در افغانستان برداشته مي شود را پيشرفتي براي امنيت منطقه اي و امنيت ملي خود تلقي مي كند، گفت: معتقديم براي اتخاذ تدابير امنيتي و كمك به صلح و ثبات در افغانستان نقش كشورهاي منطقه و كشورهاي همسايه كليدي و مهم است در اين ارتباط جمهوري اسلامي ايران تاكنون باني نشست سه جانبه سران و ديگر مقامات پاكستان و افغانستان بوده و در نشست هاي بين المللي و منطقه اي درباره افغانستان مشاركت كرده است.
وزير امور خارجه كشورمان با ابراز نگراني ايران نسبت به افزايش ناامني، خشونت، كشته شدن انسان هاي بي گناه و نقض حقوق بشر توسط نيروهاي خارجي در افغانستان اضافه كرد: رشد و نهادينه شدن تروريست، افزايش توليد و قاچاق مواد مخدر، جرايم فزاينده سازمان يافته، كشتار وسيع غيرنظاميان و تخريب شهرها و روستاها از نتايج برنامه هاي نسنجيده و مخرب ناتو و آمريكا در اين كشور بوده كه همه آن ها تهديدات امنيتي جدي براي منطقه و جهان محسوب مي شوند. خطرات گسترده از توليد مواد مخدر و مصرف آن، ايده هاي ارزشمند بشر براي صلح جهاني را به طور جدي تهديد مي كند. تجربه جمهوري اسلامي ايران براي مقابله همه جانبه با اين بلاي خانمان سوز به درستي اثبات مي كند كه يك كشور به تنهايي قادر به مقابله با ابعاد گسترده اين فاجعه نيست. مبارزه با قاچاق مواد مخدر نيازمند يك اهتمام كامل بين المللي است. ايران در مبارزه با مواد مخدر در سال هاي اخير هزينه هاي بسيار بالايي را متحمل شده است.
رئيس دستگاه ديپلماسي ايران با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران پذيرنده بيش از سه ميليون تبعه افغاني است، ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران علاوه بر اجراي طرح ساماندهي اين افراد در پروژه مربوط به مقابله با قاچاق مواد مخدر، تروريسم، قاچاق انسان و كالا و طرح هايي كه منجر به ساماندهي امور مرزي و امنيتي افغانستان شود مشاركت فعال داشته و خواهد داشت. بدون شك تنها در پرتو سازنده كشورهاي علاقمند به استقرار صلح و امنيت در افغانستان باز شدن برخي از گره هاي كور اين منطقه از جهان امكان پذير خواهد بود.
صالحي با اشاره به شهادت برهان الدين رباني اضافه كرد: اين قبيل ترور ها در جهت منافع سياست هايي است كه خواهان پيشرفت مذاكرات صلح در افغانستان نيستند و ايده هاي خطرناكي چون تجزيه افغانستان را در سر مي پرورانند بر اين اساس جمهوري اسلامي ايران استقرار صلح و آشتي در افغانستان از طريق تداوم گفت وگوهاي گروه هاي افغاني با يكديگر را ممكن مي داند و با وجود شهادت اين استاد، ادامه فعاليت شوراي عالي صلح افغانستان كه مورد حمايت رئيس جمهور اين كشور نيز هست را در تحقق صلح فراگير موثر تلقي مي كند و نسبت به طرح هايي كه وحدت ملي افغانستان را خدشه دار مي كنند هشدار مي دهد.
صالحي همچنين تاكيد كرد دولت جمهوري اسلامي ايران در چارچوب روابط حسن همجواري براساس تعهدات اجلاس هاي توكيو و لندن مشاركت فعالي را در ابعاد گوناگون بازسازي افغانستان بر عهده گرفته و به تعهدات خود در بازسازي اين كشور عمل كرده است.
صالحي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران علاوه بر كمك هاي بلاعوض به دولت افغانستان با اختصاص بخش بيش تر از بودجه جاري كشور براي توسعه شبكه راه هاي منتهي به مرزهاي مشترك با افغانستان امتداد شبكه هاي آب، برق و مخابرات تا مرز افغانستان، افزايش ظرفيت بندر چابهار به عنوان نزديك ترين بندر دريايي به خاك افغانستان، ساخت پايانه ها، گمركات و به سازي تاسيسات در مرز مشترك با افغانستان، ارائه تسهيلات در عوارض و تعرفه گمركي همچنين برقراري پرواز هوايي اقدام كرده است.
لازم به ذكر است نشست استانبول صبح چهارشنبه در شهر استانبول با محوريت افغانستان با حضور روساي جمهور و وزراي خارجه تركيه، افغانستان، پاكستان و وزرا و مقامات ارشد كشورهاي همسايه افغانستان و نمايندگان اتحاديه اروپا و سازمان ملل آغاز به كار كرد.
نشست استانبول كه نشستي منطقه اي با محوريت افغانستان است با سخنراني عبدالله گل ـ رئيس جمهور تركيه ـ آغاز شد.
رئيس جمهور تركيه در سخناني در اين نشست گفت: امروز به اين دليل اينجا جمع شده ايم كه افغانستان صاحب پتانسيل ها و ظرفيت هايي است كه مي تواند در مركز آسيا در منطقه صاحب نام شود.
وي گفت: در حال حاضر افغانستان دوره بسيار حساسي را مي گذراند و براي تمام كساني كه پشت اين ميزها جمع شده اند بدون شك اين دوره بسيار مهم است.
هم چنين پس از سخنراني عبدالله گل، حامد كرزاي ـ رييس جمهور افغانستان ـ سخنراني كرد.
پس از سخنراني وي روساي جمهور تركيه و افغانستان اجلاس را ترك كرده و اجلاس وزيران خارجه حاضر در نشست آغاز شد.
در ادامه اجلاس وزراي خارجه كشورهاي تركمنستان، هند، ايران، قزاقستان، پاكستان، تاجيكستان و آلمان سخنراني كردند.
هم چنين وزراي خارجه كشورهايي ديگر از جمله لهستان و فرانسه نيز حضور دارند.
ويليام برنز نيز به نمايندگي از ايالات متحده آمريكا در اين اجلاس شركت كرده است.

 



كرزي: از رهبر ايران سپاسگزاريم

حامد كرزي در كنفرانس استانبول علاوه بر سپاسگزاري از مقام معظم رهبري به دليل تلاش براي تعميق و استحكام روابط ايران و افغانستان طي دهه گذشته، ميزباني ايران از ميليون ها مهاجر افغان را ستود.
رئيس جمهور افغانستان صبح ديروز در كنفرانس منطقه اي استانبول كه با حضور نمايندگان 20 كشور و سازمان بين المللي برگزار شد، طي سخناني از تلاش هاي مقام معظم رهبري براي تعميق و استحكام روابط ايران و افغانستان طي يك دهه گذشته قدرداني كرد و گفت: در ده سال گذشته، روابط افغانستان با جمهوري اسلامي ايران تعميق و استحكام يافته و بخاطر آن از رهبري ايران سپاسگزار هستيم.
به نقل از اطلاعيه مطبوعات دفتر رئيس جمهور افغانستان، وي در بخش ديگري از سخنان خود به بحث مهاجران افغان در ايران و پاكستان اشاره كرد و اظهار داشت: هر 2 كشور بيش از 3 دهه ميزبان ميليون ها مهاجر افغان بوده اند كه ما افغان ها اين سخاوت و مهرباني آنها را هرگز فراموش نخواهيم كرد.

 



در بيانيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تاكيد شد
طنين پيام 13 آبان ، از قلب دنياي سرمايه داري به گوش مي رسد

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور بيانيه اي سيزدهم آبان را روز اعلام برائت و فرياد كوبنده خشم و انزجار و نفرت امام خميني(ره) و امت هاي آزاده و اسلامي بويژه ملت مبارز، بيدار و استكبار ستيز ايران اسلامي عليه استكبار آمريكايي دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است:
امروز بوضوح طنين پيام 13 آبان؛ از قلب دنياي سرمايه داري، آمريكا (جنبش تسخير وال استريت) شنيده مي شود و صداي خرد شدن استخوان هاي استكبار جهاني در سراسر گيتي طنين انداز است.
«يوم الله سيزدهم آبان»؛ بر تاريخ معاصر ايران و حتي تاريخ نهضت هاي آزادي خواه و آزادي بخش جهان و منطقه بويژه در مقطع زماني اخير و انتشار امواج خروشان بيداري اسلامي ملت ها و جوامع در مسير اسكتبار ستيزي و مبارزه با ظلم و طاغوت تاثيراتي عميق و نقشي شگرف و ماندگار داشته است.
در ادامه اين بيانيه آمده است:«يوم الله سيزدهم آبان»؛ «روز ملي مبارزه با استكبار جهاني» و در برگيرنده سه واقعه سرنوشت ساز و تاريخي در صحيفه خاطرات و افتخارات و نقطه پيوند برگ هاي زريني از تاريخ آزادگي رفيع ملت سربلند ايران است.
«سيزدهم آبان»؛ سالروز تبعيد رهبر كبير انقلاب اسلامي و بزرگ مرجع جهان تشيع، حضرت امام خميني(ره)، در سال 1343 به تركيه به جرم دفاع از شرافت و كرامت انساني و استقلال ايران در مخالفت با لايحه سراسر ننگين و استعماري كاپيتولاسيون و برده داري نوين جهان غرب به سركردگي آمريكاي جنايتكار است.
«سيزدهم آبان»؛ سالروز بزرگداشت شهادت دانش آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد دستگاه دربار ستمشاهي و استعمار و دخالت هاي آمريكا در امور داخلي ايران است كه اين قيام عدالت خواهانه توسط گارد دژخيمان رژيم منحوس طاغوت در مقابل درب اصلي دانشگاه تهران در سال 1357، به وحشيانه ترين شكل ممكن به خاك و خون كشيده شد.
«سيزدهم آبان»؛ سالروز تسخير و فتح ظفرمندانه لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان مسلمان پيرو خط امام(ره) در سال 1358 است.
سه رخداد بزرگي كه وجه مشترك همه آن ها؛ «استكبار ستيزي، استقلال طلبي و آزادي خواهي» ملت مبارز، مقاوم و ولايت مدار ايران اسلامي است.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: شكست هاي تلخ و پي در پي شيطان بزرگ، آمريكاي ام الفساد قرن، در بيش از سي سال دشمني آشكار و پنهان با انقلاب اسلامي و اعتراف دولتمردان و سردمداران محافل سياسي-امنيتي غرب نسبت به ناكارآمدي و درماندگي طرح ها و ترفندهاي شوم و فتنه ها و آشوب هاي شيطاني تمام سلطه؛ نشان از اقتدار، رشد و پيشرفت و تعالي ايران اسلامي در افق چشم انداز پيش روي خود در سايه تدابير و درايت ولايت فقيه و رهبري انقلاب اسلامي و هوشياري و بصيرت مثال زدني مردم انقلابي و رشيد داشته است.
بيانيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تاكيد مي كند: پيام ارزشمند سيزدهم آبان كه همان دميدن روحيه استكبار ستيزي و نفي هرگونه طاغوت و ظلم و مبارزه در راه نيل به آزادي و عدالت است، تمامي مرزهاي جغرافيايي، سياسي و انساني را درنورديده و قلوب ملت هاي آزاده را تسخير كرده است.
اين بيانيه در بخش ديگري مي افزايد: امروز به دليل دستاوردهاي عظيم استقلال طلبي و استكبارستيزي ملت مبارز ايران است كه در بطن نظام سلطه و قلب نظام ليبرال سرمايه داري استكبار جهاني و در خفقان حاكم بر ايالات متحده آمريكا؛ جنبشي كاملا مردمي و ضد سرمايه داري تسخير وال استريت براساس الگوگيري از پيام هاي يوم الله 13 آبان رقم خورده است.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، در پايان اين بيانيه ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر حوادث يوم الله سيزدهم آبان و تقدير و تشكر از خانواده شهداي فاتح لانه جاسوسي آمريكا، ملت فهيم و قدرشناس ايران اسلامي را به حضور پرشور و گسترده، فعال و آگاهي بخش در تظاهرات ضد استكباري يوم الله سيزدهم آبان فراخوانده و از عموم مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي خواسته است تا با بصيرت، آگاهي و تعميق بينش هاي سياسي و ديني خود ترفندها و توطئه هاي شوم دشمنان در ضربه زدن به اركان نظام اسلامي و كيان ولايت فقيه و وحدت امت واحده اسلامي را خنثي سازند.

 



آمانو اظهارات ضد ايراني خود را تكرار كرد

سرويس سياسي-
يوكيا آمانو در گزارشي به مجمع عمومي سازمان ملل با ادعاي تكراري همكاري نكردن ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي از تهران خواست گام هايي را براي اجراي كامل تعهداتش بردارد.
يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز سه شنبه 10 آبان 1390 در برابر مجمع عمومي سازمان ملل مدعي شد: در گزارشات اخيرم عنوان كرده ام ايران با آژانس همكاري لازم را ندارد تا آژانس قادر شود به اين نتيجه دست يابد كه همه موارد هسته اي در ايران داراي ماهيت صلح آميز است.
بر اساس گزارش دبيرخانه آژانس، او افزود: از ايران مي خواهم گام هايي را در جهت اجراي كامل همه تعهدات مربوطه در راستاي ايجاد اعتماد بين المللي به ماهيت منحصرا صلح آميز برنامه هسته اي اش بردارد.
وي يادآوري كرد كه از سال 2006 تاكنون گزارشات اجراي پادمان ها در ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل ارسال كرده است و هم چنان به ارائه مرتب گزارش به شوراي حكام ادامه مي دهد.
مديركل آژانس قرار است در روزهاي آينده گزارش فصل خود درباره اجراي پادمان ها در ايران را در اختيار اعضاي شوراي حكام قرار دهد تا در نشست نوامبر در وين مورد بررسي قرار گيرد.
در همين حال مدير كل به سازمان ملل گزارش داد كه با وجود بحران هسته اي نيروگاه فوكوشيما دايچي ژاپن، تقاضا براي انرژي هسته اي در جهان در حال افزايش است.
به گزارش خبرگزاري كيودو، يوكيا آمانو روز سه شنبه در شصت و ششمين گزارش خود به مجمع عمومي سازمان ملل گفت: با وجود حادثه هسته اي نيروگاه فوكوشيما دايچي ژاپن جديدترين پيش بيني آژانس اين است كه تعداد راكتورهاي هسته اي فعال در جهان در دهه هاي آينده همچنان افزايش مي يابد، گرچه سرعت آن نسبت به آن چه پيش از وقوع اين حادثه انتظار مي رفت كمتر خواهد بود.
وي گفت كه بخش اعظم رشد انرژي هسته اي در كشورهايي مانند هند و چين كه راكتورهاي هسته اي فعال دارند، اتفاق خواهد افتاد.
وي افزود كه در همان حال بسياري از كشورهاي در حال توسعه هنوز قصد دارند به خاطر تقاضاي روزافزون جهاني به انرژي و نگراني ها درباره تغييرات آب و هوايي و نيز نوسان قيمت هاي سوخت هاي فسيلي و امنيت ذخاير انرژي درصدد دستيابي به انرژي هسته اي برآيند.
كازوئو كوداما، معاون نماينده ژاپن در آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از قرائت گزارش آمانو گفت كه كشورش به سمت جلو حركت مي كند.
آمانو علاوه بر آن درباره كره شمالي و سوريه نيز صحبت كرد.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به برنامه هسته اي كره شمالي گفت كه با توجه به گزارشات درباره ساخت تاسيسات جديد غني سازي اورانيوم و يك راكتور آب سبك،برنامه هسته اي كره شمالي همچنان باعث نگراني است.
وي درباره سوريه گفت كه آژانس اخيرا به اين نتيجه رسيده است كه به احتمال زياد ساختماني كه در سال 2007 در ديرالزور نابود شد يك راكتور هسته اي بود كه بايد به آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام مي شد.
در خبري ديگر از اين نشست، چين از آژانس بين المللي انرژي اتمي خواست كه تلاش هاي بيشتري براي تقويت ايمني هسته اي انجام دهد و از درس هايي كه از بحران هسته اي ژاپن گرفته شد، براي بهبود برخورد با موقعيت هاي اضطراري استفاده كند.
ونگ مين معاون نماينده چين در سازمان ملل روز سه شنبه در نشستي كه براي گفت وگو پيرامون گزارش سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي تشكيل شد، گفت كه آژانس بايد تلاش بيشتري كند تا اعتماد عمومي به انرژي هسته اي را كه به دنبال وقوع حادثه نيروگاه هسته اي فوكوشيما دايچي، آسيب شديدي ديده است، برگرداند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ونگ گفت: آژانس مسئوليت هاي مهمي را در زمينه ارتقاي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و جلوگيري از اشاعه هسته اي بر عهده دارد. آژانس در مواجهه با وضعيت جديدي كه پس از حادثه هسته اي فوكوشيما دايچي به وجود آمد، بايد نقش اش را در تقويت ايمني هسته اي جهاني و ارتقاي همكاري هاي بين المللي مربوطه قوي تر كند.

 



رئيس فراكسيون هوا فضاي مجلس خبر داد
توليد 20 فروند هواپيماي «ايران 140» در كشور

رييس فراكسيون هوا فضاي مجلس از طراحي و پيگيري ساخت موتور چند منظوره TV3 در كشور خبر داد كه مي تواند در هاوركرافت ها، بالگردها و هواپيماهايي مانند ايران 140 به كار گرفته شود.
محمدكريم عابدي در حاشيه مراسم كلنگ زني پارك فناوري هوايي با اعلام اين مطلب اظهار كرد: هوافضا، مساله اي راهبردي براي نظام و هر كشوري است و دانشمندان ايراني هم در اين صنعت فعالانه به دنبال رقابت با دنيا و برطرف كردن نيازهاي كشور بودند كه در اين زمينه سازوكارهاي لازم فراهم شده و بر اساس سند چشم انداز بايد در ايران 1404 در منطقه رتبه اول را داشته باشيم.
رييس فراكسيون هوا فضاي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه ايران در زمينه ساخت بالگرد از جايگاه خوبي در منطقه برخوردار است، عنوان كرد: در زمينه هواپيماسازي نيز جايگاه خوبي داريم كه از ساخت هواپيماي «ايران 140» شروع شده است كه مي توان از اين طريق روند ساخت ايران 140 را سرعت داد و با توجه به اين كه هم اكنون چهار فروند از اين هواپيما در خطوط هوايي قرار دارند مي توان تعداد آن را به 40 فروند طي يكي دو سال آينده افزايش داد.
وي با بيان اين كه بر اساس برنامه پيش بيني شده بايد تا سال گذشته 80 فروند از ايران 140 را توليد مي كرديم تصريح كرد: در حال حاضر حدود 20 فروند از اين هواپيما به توليد رسيده است و مي توانيم با حمايت بيشتر به اهداف پيش بيني شده دست يابيم چرا كه اين هواپيماها بسيار مناسب بوده و در حال حاضر در محدوده طبس به طور هفتگي چندين پرواز را با موفقيت انجام مي دهند.
عابدي در خصوص فعاليت هاي انجام شده در بخش موتور خاطرنشان كرد: وزارت دفاع و بخش خصوصي فعاليت هاي خوبي را در زمينه موتور انجام داده اند به گونه اي كه اخيرا موتور چند منظوره اي به نام TV3 كه مي تواند براي هاوركرفت، هواپيما ايران 140 و همچنين هلي كوپترها استفاده شود به توليد رسيده و هم اكنون مراحل نهايي ساخت خود را مي گذراند.
همچنين در بخش موتورهاي كوچك مانند آر پي وي ها و هواپيماهاي بدون سرنشين به موقعيت هاي خوبي دست پيدا كرده ايم و در برخي موارد مانند هواپيماهاي بدون سرنشين هم دستاوردهاي خوبي داشته ايم.

 



تازه ترين اظهارات وليعهد جديد عربستان درباره ايران

شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وليعهد جديد عربستان در سخناني تاكيد كرد كه ايراني ها هميشه به مراسم حج احترام مي گذارند.
به گزارش شبكه تلويزيوني شبكه يك عربستان سعودي، شاهزاده نايف بن عبدالعزيز در كنفرانس خبري خود در پاسخ به پرسش خبرنگار شبكه تلويزيوني العربيه كه ادعا كرد پس از اعلام خبر تلاش براي ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن كه منجر به متشنج شدن روابط ايران و عربستان شد برخي از مسئولان ايران از بهره برداري از موسم حج از طريق برگزاري مراسم برائت از مشركين خبر دادند، آيا رياض تفاهماتي با تهران درباره عدم وقوع هرج و مرج در مراسم حج داشته است؟ گفت: تفاهمي در اين زمينه وجود ندارد چرا كه اساسا نيازي به آن نيست. ايراني ها هميشه به حج احترام مي گذارند و وزارت حج عربستان نيز هميشه پس از پايان حج از طرف ايراني قدرداني مي كند. وي اضافه كرد: در مراسم حج سال گذشته چيزي از ايراني ها نديديم. ايراني ها مسلمان هستند و به ارزش فريضه حج و مكان آن واقف هستند.

 



دانش آموز همداني مدال برنز مسابقات آلمان را كسب كرد

همدان - خبرنگار كيهان:
دانش آموز همداني مدال برنز مسابقات بين المللي مخترعين و مكتشفين نورنبرگ آلمان را بدست آورد.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش استان، «علي جعفري محب» دانش آموز سال دوم دبيرستان شاهد ابن سينا ناحيه 2 همدان در مسابقات بين المللي مخترعان و مكتشفان نورنبرگ آلمان، علاوه بر كسب مدال برنز، ديپلم افتخار اين مسابقات را نيز از فدراسيون بين المللي IENA كسب كرد.
جعفري محب براي اولين بار در كشور دستگاه آب شيرين كن خورشيدي را اختراع و به ثبت رساند و با نمايش آن در نمايشگاه و مسابقات مذكور، اين موفقيت را نصيب خود كرد.
در ساخت اين دستگاه، استاد راهنماي وي به نام مهندس جمشيد پيري، به دانش آموز مذكور كمك كرده است.

 



مادر شهيد لشكري: شما هم مثل من براي فرزند شهيدم گريه نكنيد

زاهدان- خبرنگار كيهان:
مادر شهيد لشكري خطاب به مادران شهدا و كساني كه فرزندانشان در راه سربلندي و عزت انقلاب اسلامي در خون خود غلطيدند گفت: من براي فرزند شهيدم گريه نمي كنم شما هم گريه نكنيد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در ديدار با خانواده شهيد اسماعيل لشكري با تجليل از صبر و استقامت خانواده شهدا گفت: پويايي، سربلندي و عزت انقلاب اسلامي مديون خون شهدا و خانواده هاي گرانقدر آن هاست و من بر صبوري و شهامت مادران شهيد غبطه مي خورم.
در ادامه اين ديدار مادر شهيد اسماعيل لشكري اظهار داشت: من افتخار مي كنم پسرم را در راه اين انقلاب تقديم كردم و يقيناً من آخرين مادر شهيد نخواهم بود و از مادران گرانقدر شهدا مي خواهم چون زينب كبري«س» در راه سربلندي اسلام صبر و استقامت پيشه كنند. من براي فرزند شهيدم گريه نمي كنم. شما هم گريه نكنيد.
گفتني است اسماعيل لشكري سوم آبان ماه سال جاري به دست اشرار مسلح به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



ساخت رگ ياب هوشمند روباتيك در كشور

دانش آموخته فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تبريز، دستگاه رگ ياب هوشمند رباتيك ساخت.
يوسف رفيعي بيرامي، در گفت وگو با ايسنا در تبريز با بيان اين كه اين اختراع از مراجع معتبر نظير وزارت بهداشت تاييديه گرفته، درباره مشخصات فني دستگاه ابداعي خود گفت: اين دستگاه داراي بازوي روباتيك است كه پس از پايان همه مراحل، جهت نمايان سازي عروق توسط ساير آيتم هاي الكترومكانيكي موجود در خود، قادر به برقراري برانول (سرنگ) در داخل خط وريدي و يا همان كانولاسيون وريدي است. به اين ترتيب كه اين روبات بازو، با سيستم بينايي خود، تصاوير داخل فضاي عملكردي دستگاه را از طريق يك وب كم از محيط دريافت كرده و پس از انجام پردازش بر روي آنها در رايانه، فرامين لازم جهت جابه جايي برانول يا سرنگ به محل عروق موردنظر را براي آن ارسال مي كند.
وي خاطرنشان كرد: با استفاده از اين روش، دخالت انسان و كاركنان درماني در اين فرآيند به طور كامل حذف شده و كل عمليات حركت در امتداد بافت موردنظر و جابجايي برانول با مختصات دقيق آن محل به طور كامل توسط بازوي مصنوعي صورت مي گيرد.
رفيعي با تاكيد بر اين كه استفاده از اين دستگاه، نقش موثري در جلوگيري از انتقال عفونت به بيمار يا كادر درماني دارد، تصريح كرد: اين دستگاه قابليت استفاده از سنسورهاي تشخيص خون عروقي و تشخيص نبض را نيز داراست.

 



درخواست مكارم شيرازي براي اصلاح 3 قانون در باره مهريه و ازدواج

آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به پيامدهاي ناگوار تعيين مهريه سنگين براي خانواده ها و اجتماع، از قواي قضاييه و مقننه درخواست كرد نسبت به اصلاح سه قانون در اين ارتباط اقدام كنند و جلسه پيرامون اين قضيه، در قم و در حضور علما باشد.
به گزارش خبرنگار رسا، آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، در درس خارج فقه خود كه روز چهارشنبه با حضور طلاب و روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: خبري در رسانه ها و مطبوعات منتشر شده بود مبني بر اين كه هر روز شش نفر از جوانان به دليل عدم توانايي در پرداخت مهريه به زندان مي افتند.
وي افزود: متاسفانه در جامعه مهريه هاي بسيار سنگين در نظر گرفته مي شود و با اين توجيه كه چه كسي گرفته و چه كسي داده و اين كه آبروي خانوادگي ما در معرض خطر است، دست به اين كار مي زنند و همين مساله نيز مشكلاتي را دامنگير خانواده ها و جامعه كرده است.
آيت الله مكارم شيرازي اضافه كرد: برخي براي تعيين مهريه مي گويند به سال تولد دختر در نظر بگيريد و اندكي از مدت زندگي مشترك آنها نمي گذرد كه مشكلات شروع مي شود و زوج به دليل عدم توانايي در پرداخت مهريه راهي زندان مي شود.
وي خواستار تلاش مسئولان قضايي و نمايندگان مجلس براي حذف سه قانون خلاف شرع در اين خصوص شد و با مضحك توصيف كردن اين مسئله ابراز داشت: اسلام حرف غيرمنطقي نمي زند، با اين حرف ها آبروي اسلام مي رود.
اين مرجع تقليد يادآور شد: اگر كسي بدهكار بود او را زندان نمي اندازند، اعسار نبايد ثابت شود، يسار بايد ثابت شود، اين خلاف بيّن شرع است كه زندان بيندازند، اصل اوليه اعسار و نداشتن است، شما ثابت كنيد توانايي پرداخت دارد و نمي دهد آن وقت زندان بيندازيد، متاسفانه در اين خصوص برعكس عمل مي شود و اين خلاف شرع است و بايد اصلاح شود.
وي بيان كرد: قانون دوم خلاف شرع اين است كه اگر ثابت شد كسي فرد معسر است و گفتند بايد ماهي يك سكه به زوجه بدهد، ماه اول كه پرداخت كرد زن بايد تمكين كند، اما در قانون اينگونه نيست.
حضرت آيت الله مكارم شيرازي بيان داشت: گفتند جلسه اي در اين باره گرفته مي شود، اما اين جلسه بايد در قم و پيش مراجع و علما باشد نه در تهران.
اين مرجع تقليد يادآور شد: سومين قانون خلاف شرع كه بايد اصلاح شود اين است كه شما مي گوييد در عقد قصد جدي شرط است، آيا جواني كه مي گويد اين ميزان مهريه به طور مثال به سال تولد دختر را مي دهم قصد دارد اين ميزان مهريه را پرداخت كند؟ مشخص است كه اين جوان قصد جدي ندارد كه اين ميزان مهريه را پرداخت كند و همين كه مي گويند چه كسي داده و چه كسي گرفته شاهدي بر همين مدعا است.
وي گفت: ما راهي را پيشنهاد كرده ايم كه به هيچ قانوني هم صدمه نمي زند و آن اين است كه طرحي تصويب شود كه اگر مهريه ها از يك ميزان بيشتر شد دفاتر ثبت نكنند و اين مساله در بخشنامه به دفاتر ابلاغ شود، البته ميزان آن را مي توانند بنشينند و بنويسند.

 



هشدار آيت الله مصباح يزدي درباره رشد عرفان هاي تقلبي

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني با بيان اين كه مسئوليت طلاب علوم ديني در رشد معنويت جامعه و جلوگيري از گسترش فساد بسيار سنگين است، خواستار تأمل، تبادل نظر، تحقيق و توجه طلاب و دانش پژوهان به مسائل اخلاقي جامعه شد.
به گزارش خبرنگار رسا، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي، سه شنبه شب در نشست تخصصي راهكارهاي تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص تهذيب، مسئوليت طلاب علوم ديني را در رشد معنويت جامعه و جلوگيري از فساد بسيار سنگين ارزيابي كرد.
وي با اشاره به اهميت رعايت مسائل اخلاقي در جامعه، آن را از واضحات مسائل اسلامي بلكه مسائل عقلايي دانست و با ضروري خواندن وجود درس هاي اخلاق در حوزه هاي علميه، خواستار تأمل، تبادل نظر، تحقيق و توجه طلاب و دانش پژوهان به مسائل اخلاقي جامعه شد.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ادامه داد: ترويج كتاب ها و پژوهش هاي اخلاقي و شرح زندگاني بزرگان و اولياي خدا از جمله اقدام هاي مناسب در زمينه ترويج اخلاق است، اما در حقيقت اين ها كارهاي حاشيه اي است.
وي ابراز داشت: در شرايطي كه جو فرهنگي جامعه جوي مذهبي، پاك و محيطي سالم باشد، يعني آلوده به شبهات نباشد و وسايل گناه به راحتي در دسترس هر كس قرار نگيرد، استاد درس اخلاق كه هفتگي موعظه اي كند، موثر است، اما جو جامعه فعلي ما اين طور نيست.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به خاطره اي از دوران طلبگي و حجره اش در مدرسه حجتيه قم، فضاي آن زمان را با فضاي كنوني بسيار متفاوت دانست و گفت: چراغ بسياري از حجره هاي مدرسه حجتيه در وقت سحر روشن بود و طلاب مشغول قرائت قرآن و مناجات بودند.
وي با بيان اين كه برخي طلاب مخفيانه به تهجد و عبادت مي پرداختند و مراقب بودند عبادت هايشان در سحر پنهاني باشد و كسي متوجه نشود، افزود: اگر در گوشه اي از شهر شنيده مي شد يك عمامه به سر لغزشي پيدا كرده است، همگان متعجب مي شدند و كسي باور نمي كرد.
عضوخبرگان رهبري اظهار داشت: در آن زمان و با آن شرايط چند درس اخلاق به صورت هفتگي در حوزه برگزار مي شد و حتي عده اي از فضلا مانند آيت الله مشكيني، آيت الله مرتضي حائري و دويست استاد ديگر با فراهم كردن مقدماتي از آيت الله بروجردي خواستند كه دستور برگزاري يك برنامه اخلاقي را در حوزه صادر كنند.
وي گفت: آن زمان و با اين شرايط احساس مي شد كه فعاليت معنوي ضعيف است و احتياج به اقدام جدي حضرت آيت الله بروجردي براي اين كار دارد، در حالي كه آن روز تنها رسانه اي كه مي توانست مفاسد اخلاقي را ترويج كند راديو بود، اما اكنون امكانات بسياري براي گسترش فساد اخلاقي وجود دارد.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اين كه امكانات فساد به آساني در دسترس افراد قرار مي گيرد و دست هايي اين فسادها را به صورت رايگان ترويج مي كنند، ادامه داد:البته كارهاي خداي متعال از روي حكمت است زيرا در برابر اين موج فساد يك موج عطش به معنويت در جوان ها و عموم مردم رشد كرده كه بي سابقه است.
وي با اشاره به اينكه جوان ها به مسائل معنوي علاقه دارند و اين امر سبب پيدايش و گسترش جنس هاي تقلبي يعني عرفان هاي تقلبي شده است، افزود: وقتي مردم به جنس اصيل علاقه داشته باشند، اما در بازار پيدا نشود و يا كمياب باشد، كساني متقلب، جنس تقلبي را ارائه مي دهند.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: وجود عرفان هاي تقلبي به ويژه در تهران كه با چهره ها، انگيزه ها و شعارهاي مختلف، گروه گروه مردم را جذب خود مي كند، نشان مي دهد كه طالب معنويت زياد است، اما افرادي كه بتوانند معنويت زلال را عرضه كنند كم هستند و مردم به دنبال اين عرفان ها حركت مي كنند.

 



با تقديم يك لايحه دولت خواستار تصويب لايحه افزايش نمايندگان مجلس شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد انتخابات كشور و معاون سياسي وزير كشور، خواستار تصويب لايحه افزايش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شد.
«صولت- مرتضوي» ديروز در همايش توجيهي آموزش مجريان انتخابات استان هاي آذربايجان شرقي و اردبيل گفت: لايحه افزايش تعداد نمايندگان مجلس، توسط دولت به مجلس شوراي اسلامي تقديم شده، كه اگر تا قبل از ثبت نام، رسيدگي و نهايي شود، امكان افزايش نمايندگان مجلس وجود خواهد داشت.
وي از اقدامات و تمهيدات لازم براي انتخابات آتي مجلس خبر داد و افزود: براي رأي گيري تمام مكانيزه در چند حوزه كشور، تلاش مي شود ضمن آن كه سعي مي شود در 10 درصد حوزه هاي انتخاباتي تمام مراحل انتخابات مكانيزه باشد و در تمام حوزه هاي ديگر نيز مراحل 24 گانه به صورت مكانيزه خواهند بود.
مرتضوي گفت: كشور به 11 منطقه تقسيم گرديده و در انتخابات مجلس 45 هزار شعبه رأي گيري، فعال خواهند بود.
وي تصريح كرد: احزاب منحل شده مانند مشاركت و مجاهدين نمي توانند در انتخابات حضور داشته باشند.

 



از سوي عضو مجلس خبرگان رهبري مطرح شد
انتقاد از عملكرد سازمان حج و زيارت و ستاد بازسازي عتبات عاليات در كشور عراق

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: قصور سازمان حج و زيارت در انجام وظايف محوله سبب بي حرمتي و تحقير زوار ايراني در كشور عراق شده است.
آيت الله علي معلمي كه اخيراً از سفر زيارتي كشور عراق برگشته است؛ ضمن اشاره به مشاهدات خود از وضعيت موجود در كشور عراق، از برخوردهاي نامناسب عراقي ها با زائران ايراني انتقاد كرد و اظهار داشت: متأسفانه بي توجهي مسئولان سازمان حج و زيارت به اين نارسايي ها و مشكلات نوعي بي حرمتي و تحقير ايراني ها را به دنبال داشته است.
امام جمعه قائم شهر افزود: متأسفانه برغم حجم بالاي اعزام زائران به عراق، معطلي، تأخير و تعلل در پروازها و نبود حداقل امكانات رفاهي در فرودگاه و نبود امكانات بين راهي از قبيل سرويس هاي بهداشتي در مسيرهاي طولاني 5 تا 6 ساعته حركت اتوبوس ها از كربلا به سامرا به عنوان جزئي ترين نيازها از سوي شركت شمسا مورد توجه قرار نمي گيرد؛ كه اين موضوع مي بايست از سوي مسئولان و مديران سازمان حج و زيارت مورد توجه و رسيدگي قرار گيرد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري با قدرداني از كمك هاي مردم ايران در توسعه و نوسازي حرم مطهر ائمه(ع) در كشور عراق با انتقاد از ستاد بازسازي عتبات عاليات اظهار داشت: عليرغم اين كمك ها متأسفانه در هيچ كجاي عراق از ايران و ايراني نامي برده نمي شود؛ اين در حالي است كه مسجد ساخته شده در 200 سال قبل توسط يك هندي در نجف اشرف از نامي آشنا براي عراقي ها برخوردار است.
امام جمعه قائم شهر در ادامه گفت: گرچه زدودن آثار و خدمات ايرانيان و نام ايران و ايراني در توسعه و بازسازي عتبات عاليات در گذشته از سياست هاي ايران زدايي صدام و رژيم بعث بوده است اما اكنون كه يك حكومت انقلابي و مردمي در عراق سر كار آمده متأسفانه همان سياست و شيوه صدام علي رغم هزينه هاي سنگين و خدمات فراوان در حال اجراست كه اين موضوع مي بايست با ترويج نقش ايران و ايراني و نظام اسلامي به جد مورد توجه مسئولان و مديران ستاد بازسازي عتبات عاليات قرار گيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

اثباتي: مادر بيداري اسلامي ايران است
دبير دومين كنگره شعر مقاومت بين المللي اسلامي، جمهوري اسلامي ايران را مادر جنبش بيداري اسلامي معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار سرتيپ بهروز اثباتي در نشست خبري كنگره ياد شده گفت: ادبيات اجتماعي دنيا دچار تحول شده است و ما به سمت ادبيات انقلابي با صبغه دين مدارانه حركت مي كنيم و اين امر، زماني شروع شد كه نمادهاي بيداري اسلامي چون تغيير واژه و كليد واژه ها را در شعر عربي منطقه شاهد بوديم.
مسلمانان بريتانيا به جشنواره «سينما حقيقت» مي آيند
فيلم مستند سياسي «مسلمانان بريتانيا» به كارگرداني «سيدرضا شيرازي»، در گونه «مستندسياسي» از بخش «مسابقه ملي» پنجمين جشنواره بين المللي سينما حقيقت روي پرده خواهد رفت.
به گزارش روابط عمومي جشنواره بين المللي سينما حقيقت، در خلاصه فيلم مستند بلند «مسلمانان بريتانيا» آمده است: مسلمانان در بريتانيا، سابقه اي طولاني دارند كه در گذشته و حال، كمتر به آنها توجه شده است. اين فيلم مستند، نگاهي به تاثير مسلمانان در جامعه بريتانيا دارد.
پنجمين جشنواره بين المللي فيلم مستند ايران: سينما حقيقت، طي روزهاي 16 تا 21 آبان 1390در تهران برگزار مي شود.
رشد 400درصدي توليد برنامه در كانال انگليسي راديو معارف
مدير كانال انگليسي راديو معارف از رشد 400درصدي توليد برنامه در اين كانال و استقبال مخاطبان از اين رويداد خبر داد.
سيدحامد حسينيان، مدير كانال انگليسي راديو معارف با عنوان «نداي اسلام» درباره توليد برنامه در اين كانال به مهر گفت: بيش از 400درصد افزايش زمان توليد در حوزه برنامه سازي داشتيم. استقبال و سرعت عمل همكاران بسيار خوب بود تا جايي كه همان ابتدا شاهد استقبال گسترده مخاطبان بوديم و روز به روز به تعداد مخاطبان افزوده مي شود.
حسينيان يادآور شد: هميشه يكي از دغدغه هاي مراجع و علمي ترويج دين اسلام به زبان هاي مختلف است و ما در كانال نداي اسلام سعي كرديم علاوه بر پخش برنامه هاي متعدد، ارتباط خود را از طريق سايت و وبلاگ نيز با مخاطبان برقرار كنيم و براساس خواسته هاي آنها برنامه سازي نمائيم.
راه اندازي راديو كودك پس از ماه صفر
معاون صدا با اشاره به فراهم شدن مقدمات براي راه اندازي راديو كودك پس از ماه صفر، از بين المللي شدن مراسم پيرغلامان حسيني نيز خبر داد.
محمدحسين صوفي معاون صدا درباره راه اندازي راديو كودك به مهر گفت: بنا را بر آن گذاشته ايم كه تا سه ماه آينده با تمام شدن محرم و صفر راديو كودك را افتتاح كنيم و اكنون مقدمات كار نيز فراهم شده است و دوستان براي تحقق هرچه زودتر اين امر در حال برنامه سازي هستند.
وي افزود: بي شك ظرف سه ماه آينده با فراهم شدن مقدمات شاهد افتتاح راديو كودك خواهيم بود. امور فني و پشتيباني نيز در اين مدت تجهيزات را براي عرضه مناسب اين شبكه در بهترين زمان با كميت و كيفيت مناسب آماده مي كنند.
كيهان بچه ها خوش درخشيد
هفته نامه «كيهان بچه ها» در هجدهمين دوره نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها در بخش كودك و نوجوان برگزيده شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در بخش كودك و نوجوان، غرفه كيهان بچه ها در كنار غرقه نشريات «پوپك»، سلام بچه ها و «دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم» برگزيده شناخته شد.
هجدهمين دوره نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها، سوم تا دهم آبان در محل مصلاي حضرت امام خميني(ره) برپا شد. گفتني است: در بخش نقد نيز، محمدباقر ارومي از كيهان، يكي از نفرات برگزيده شناخته شد.
بي بي سي به اشغال موش ها درآمد!
نشريه انگليسي ساندي ميرور خبر داد موش ها دفاتر شبكه بي بي سي را اشغال كرده اند.به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از نسخه اينترنتي روزنامه القدس العربي، تعداد موش ها اخيراً به اندازه اي در ساختمان هاي متعلق به شبكه بي بي سي افزايش يافته است كه برخي كارمندان زن اين شبكه تهديد به استعفا كرده اند.
ساندي ميرور نوشت: موش ها ابتدا در اتاق خبر طبقه اول تلويزيون بي بي سي (در منطقه وود لين در غرب لندن) افزايش يافتند اما رفته رفته به اتاق هاي ديگر اين ساختمان از جمله اتاق تعويض لباس هنرمندان نيز راه پيدا كردند و موجب نارحتي مهمانان اين شبكه را فراهم ساختند بطوري كه اين روزها، كارمندان بي بي سي شش يا هفت بار در روز از وجود موشهاي مزاحم خبر مي دهند و خواستار مبارزه با آنها مي شوند.
كارمندان اين شبكه همچنين گاهي اوقات از موشها عكس مي گيرند و به نشانه اعتراض به ديوارها آويزان مي كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14