(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 آبان 1390- شماره 20066

حديث دشت عشق
رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان از امروز آغاز مي شود
جامعه ورزش در انتظار شگفتي بزرگ پولادمردان در پاريس
اخبار كوتاه از فوتبال
احكام خاطيان پيروزي اعلام شد
اخراج شيث ، 550 ميليون جريمه و كنار ماندن نصرتي تا نيم فصل
پيروزي مدعيان در هفته سوم ليگ بسكتبال پتروشيمي بندر امام صدرنشين باقي ماند
براي كشتي حاشيه درست مي كنند بنا : يزداني خرم برود من هم مي روم
عنوان هجدهمي تيم ملي دوچرخه سواري در دور مقدماتي مسابقات جام جهاني
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد احمد رباني
سركوبگر ضد انقلاب و متجاوزان بعثي
سال 1336 آن زمان كه كره خاكي، جامه سبز رويش بر تن كرده و چشمه خورشيد از بلنداي فلك، انوار طلايي خويش را نثار زمينيان مي كند؛ متولد شد. وي از مقلدان يوسف عيسي دم، خميني كبير(ره) بود و از اين رو بوستان زيستن را با گلشن معرفت پيوند داده بود. يك چند ساقي باده زندگي فرزند شد و پس از آن كه وي را به كوي قدح نوشان خراباتي حق رهنمون كرد، عرصه را به «احمد» سپرد و آفتاب محبت و سخاوت خويش را از او دريغ نمود. آن زماني كه سكوت ثانيه ها خبر از عروجش دادند، احمد مي بايست گنجايش اين درد را در خود ايجاد مي كرد پس بر آن شد تا بار غمش را با پياله ياد محبوب ازلي، تسكين بخشد.
به سن تحصيل كه رسيد، بر آن شد كه از هفت اقليم بي خبري به درآيد و پاي در اقليم دانايان گذارد. پس شمع معرفت به دست، راه را آن چنان پيمود كه پس از دوازده سال به آنچه كه در دل داشت رسيد. دست ايام، دفتر عمرش را ورق ها زد تا آنگاه كه موساي طور نور، نداي الله اكبر انقلاب را سر داد تا فرعونيان را در هم شكند، وي نيز به همراهي مقتدايش پرداخت.
از جمله فعاليت هاي او مي توان به پخش نوارهاي سخنراني خميني كبير(ره)، مبارزات مسلحانه، حمله به مركز اطلاعات ساواك، چاپ اعلاميه، به راه اندازي راهپيمايي، شرح كارهاي رژيم بوسيله اسلايدها و اشاره نمود. در اين بين حتي چندي به زندان افتاد اما از آنجا كه سالك طريق حقيقت بود، با منحرف نمودن سير انديشه عمال رژيم آزاد شد.
پس از به بار نشستن نهضت با تشكيل كميته «حفاظت ملي»، نقش عمده اي را در سركوبي ضدانقلاب بر عهده گرفت. سپس با تشكيل كميته فرهنگي جهاد و پخش فيلم و سخنراني در روستاها به اشاعه فرهنگ اسلامي پرداخت.

 



رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان از امروز آغاز مي شود
جامعه ورزش در انتظار شگفتي بزرگ پولادمردان در پاريس

شرايط ايده آل تيم ملي وزنه برداري پيش از شركت در رقابت هاي جهاني سبب شده كه برخي كارشناسان اين رشته ورزشي، شانس قهرماني تيم ملي كشورمان را در پاريس بالا بدانند.
رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان از امروز (چهاردهم آبان ماه) در شهر پاريس آغاز مي شود و همانند آنچه معمول بوده، علاقه مندان و حتي برخي مسئولان از تيم ملي وزنه برداري ايران انتظار دارند كه يكي از سكوهاي پنجم يا ششم را به صورت تيمي به خود اختصاص دهد و يكي دو مدال هم داشته باشد، اما با توجه به آخرين وضعيت وزنه برداران؛ شرايط به مراتب با آنچه توقع داريم متفاوت است و تيم ملي ايران مي تواند يكي از تاريخي ترين نتايجش را در رقابت هاي جهاني وزنه برداري به دست آورد. نتيجه اي كه شايد حتي به قهرماني اين تيم بينجامد. نگاهي به تاريخچه حضور تيم هاي ملي وزنه برداري ايران از سال 1949 تاكنون، مشخص مي كند كه ايران در هيچ دوره اي نتوانسته يكي از سكوهاي سه گانه جهان را به خود اختصاص دهد. البته از دوره هاي دورتر چندان اطلاعات دقيقي به صورت مستند در دست نيست، اما پيشكسوتاني كه حضور دارند، به ياد ندارند كه در هيچ دوره اي تيم ايران توانسته باشد يكي از سكوهاي جهاني را به خود اختصاص دهد.
در اين راستا وقتي تيم ملي وزنه برداري ايران در رقابت هاي جهاني ونكوور در سال 2003 با كسب 117 امتياز در مكان پنجم جهان ايستاد، علي مرادي به عنوان رئيس وقت فدراسيون وزنه برداري اعلام كرد كه اين نتيجه در 45 سال گذشته بي نظير بوده است.
با اين اوصاف و با توجه به اينكه حداقل در نيم قرن اخير بهترين نتيجه تيم ملي ايران در رقابت هاي كانادا به دست آمده - كه پنجمي بوده - مي توان بسيار اميدوار بود كه تيم كنوني ايران در رقابت هاي جهاني پاريس يك «شگفتي بزرگ» بيافريند.
پيش بيني قهرماني تيمي
براي ايران
براساس قوانين فدراسيون بين المللي وزنه برداري، مجموع امتيازهاي هر تعداد وزنه برداري كه از يك كشور در رقابتها شركت كرده اند، نتيجه تيمي را در دو بخش مردان و زنان به صورت مجزا مشخص مي كند. سقف حضور وزنه برداران نيز براي هر كشور، هشت وزنه بردار مرد و هفت وزنه بردار زن است.
با اين شيوه و با توجه به آنچه در پيش گفته شد، حداقل و حداكثر امتيازهاي تيم ايران (البته با احتساب اينكه هيچ وزنه برداري از دور رقابتها كنار نرود و همگي همان وزنه هاي طبيعي خود را مهار كنند)، امتيازي بين 165 تا 190 امتياز را بدست مي آورد كه با اين امتيازها، قهرماني و يا حداقل نايب قهرماني تيم ايران حتمي بود. اميدواريم با رسيدن به اين امتيازها، تيم ايران نه تنها براي نخستين بار بر سكوي جهاني قرار بگيرد، بلكه عنوان قهرماني رقابت را بالاتر از تيمهاي چين و روسيه به دست آورد. اين اتفاقي است كه جوانان ما همين امسال براي نخستين بار در تاريخ اين ورزش زير نظر باقري به آن رسيدند و اين بار رسيدن به اين شگفتي بزرگ دور از دسترس نيست. اما اشاره به اين نكته نيز خالي از لطف نخواهد بود كه رده بندي كسب سهميه المپيك رده بندي ديگري است كه از بين شش وزنه بردار صورت مي گيرد. بر طبق قوانين با توجه به اينكه در بخش مردان شش سهميه به شش تيم نخست داده مي شود، اگر تيم ايران در مجموع دو سال (2010 و 2011) در بين تيمهاي اول تا ششم باشد مي تواند با شش وزنه بردار در المپيك شركت كند. براي اين مسئله پيش از شروع رقابتها، باقري بايد نام شش وزنه بردار را اعلام كند تا امتيازهاي آنها براي رده بندي كسب سهميه المپيك محسوب شود. با توجه به آنچه گفته شد، شادي نواب نصير شلال و اصغر ابراهيمي دو وزنه برداري باشند كه در مجموع شش المپيكي قرار نمي گيرند.
تيم ملي با تركيب هشت نفره سجاد بهروزي (69 كيلوگرم)، كيانوش رستمي(85 كيلوگرم)، سعيد محمدپور و اصغر ابراهيمي (94 كيلوگرم)، محمدرضا براري و نواب نصير شلال (105 كيلوگرم) و سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي(105+ كيلوگرم) در مسابقات جهاني شركت مي كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم ملي بدون برگزاري ديدار دوستانه در منامه
تيم ملي فوتبال كشورمان براي ديدار با بحرين در هفته چهارم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014در قاره آسيا ساعت 10صبح روز چهارشنبه اين هفته تهران را به مقصد منامه ترك مي كند. شاگردان كارلوس كي روش پيش از اعزام به منامه قرار بود در ديداري دوستانه مقابل تيم ملي اردن يا خارجي هاي ليگ برتر به ميدان بروند كه ظاهرا اين بازي دوستانه برگزار نخواهد شد. تيم ملي فوتبال كشورمان خود را براي ديدار با بحرين در هفته چهارم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا آماده مي كند كه روز جمعه 11نوامبر 2011 (20آبان ماه 1390) در ورزشگاه ملي شهر منامه برگزار مي شود.
برتري پيروزي مقابل ناسيونال پاراگوئه
تيم فوتبال پيروزي نخستين ديدار خود در چارچوب تورنمنت سه جانبه جام ولايت را با برتري مقابل ناسيونال پاراگوئه پشت سر گذاشت. تيم پيروزي كه در مصاف با ناسيونال پاراگوئه با تركيبي از بازيكنان اصلي و ذخيره به ميدان آمده بود، در دقيقه 85 توسط هادي نوروزي از روي نقطه پنالتي به گل رسيد. دومين ديدار از تورنمنت سه جانبه جام ولايت را امروز هفته پيش رو تيم هاي استقلال تهران و ناسيونال پاراگوئه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهند كرد. اين بازي از ساعت 30:16آغاز مي شود.
كاسانو جراحي قلب شد
باشگاه ميلان با انتشار خبري در وب سايت رسمي خود اعلام كرد كاسانو مهاجم اين تيم با موفقيت تحت عمل جراحي قلب قرار گرفته است. بنابراين گزارش جراحي اين بازيكن 29ساله در بيمارستاني در شهر ميلان انجام شده و تنها 35 دقيقه به طول انجاميده است. كاسانو پس از برتري 3-2 ميلان برابر رم احساس ناراحتي كرد و به بيمارستان منتقل شده بود. پيش از اين شايعاتي درباره بروز سكته خفيف در اين بازيكن منتشر شده بود.
بيانيه بازيكنان تيم ملي فوتبال درباره محمد نصرتي
بازيكنان حاضر در اردوي تيم ملي فوتبال ايران با انتشار بيانيه اي با اشاره به آنچه «سلامت» محمد نصرتي خواندند، خواستار توجه به سابقه اين بازيكن در راي صادره شدند. به گزارش سايت فدراسيون فوتبال، در بخشي از اين بيانيه كه به امضاي كليه بازيكنان حاضر در اردو، كادر فني و سرپرست تيم رسيده آمده است: ما بازيكنان تيم ملي كه روزها و شب هاي بسياري را كنار يكديگر گذرانده ايم وظيفه خود مي دانيم در اين برهه كه هجمه سنگيني عليه يكي از بازيكنان باسابقه، موثر و خوش اخلاق تيم ملي ايجاد شده با شناختي كه از آقاي محمد نصرتي داريم، سوگند ياد مي كنيم: در جريان اتفاقات بازي پيروزي و داماش تعمدي در كار نبوده است. محمد نصرتي حتي در محافل بسيار خصوصي و به هنگام شوخي هاي خودماني مرتكب حركات خارج از عرف نشده است. انتظار داريم اكنون و در آستانه ديدار ايران و بحرين سوگند بازيكنان تيم ملي جمهوري اسلامي ايران ناديده گرفته نشود.
گوارديولا يك سال ديگر تمديد خواهد كرد
روزنامه اسپانيايي طرفدار تيم بارسلونا پيش بيني كرد كه پپ گوارديولا به پيشنهاد تمديد قرارداد با بارسلونا به مدت يك سال ديگر پاسخ مثبت خواهد داد. شيوه خاص سرمربي بارسلونا براي تمديد قرارداد باعث شده كه در آستانه رسيدن به پايان سال ميلادي گمانه زني ها درباره وضعيت حضور گوارديولا روي نيمكت آبي- اناري ها شدت گيرد. اتفاقي كه سال هاي گذشته هم رخ داد و گوارديولا در نهايت تصميم گرفت كه در بارسلونا بماند، اتفاقي كه براساس ادعاي روزنامه اسپورت كاتالونيا كه يكي از نشريات طرفدار باشگاه بارسلونا است، امسال هم تكرار خواهد شد.
كريمي همچنان تمرين نمي كند
با وجود گذشت 5 روز از تمرين تيم ملي، علي كريمي همچنان به دليل آسيب ديدگي شرايط تمرين كردن ندارد. نكته مهم تمرينات تيم ملي اين است كه علي كريمي به دليل آسيب ديدگي در اين مدت در كنار ملي پوشان تمرين نكرده است. وي مصدوم است و فعلا شرايط تمرين ندارد. پزشك تيم ملي روز سه شنبه اعلام كرد كه تكليف شماره 8 تيم ملي هفته آينده مشخص مي شود.
مربي پيشين پيروزي در سپاهان، قنبري در انديشه جدايي
زلاتكو كرانچار سرمربي سپاهان پس از سفر به كشورش روز پنجشنبه به اصفهان بازگشت و براي شروع كار، اولين جلسه خود را با مسئولان سپاهان برگزار كرد. كرانچار در اين جلسه عليرضا مرزبان مربي سابق پيروزي را به عنوان دستيار خود معرفي كرد. از سوي ديگر كريم قنبري كه با جدايي بوناچيچ از اين تيم هدايت سپاهان را برعهده داشت براي ادامه همكاري با اين تيم فرصت خواسته تا فكر كند.

 



احكام خاطيان پيروزي اعلام شد
اخراج شيث ، 550 ميليون جريمه و كنار ماندن نصرتي تا نيم فصل

سرويس ورزشي-
مديرعامل باشگاه پيروزي با بيان اين كه تلاش كرده است با سعه صدر و تفكر منطقي در مورد حركات دو بازيكن اين تيم تصميم گيري كند، گفت: براساس تصميمي كه گرفته ايم شيث رضايي با 300 ميليون تومان جريمه تا پايان فصل اخراج و محمد نصرتي نيز با 250 ميليون تومان جريمه تا پايان نيم فصل كنار گذاشته شدند.
محمد رويانيان كه در روزهاي اخير پيرامون اقدام غيراخلاقي دو بازيكن پيروزي سكوت كرده بود صبح ديروز راي نهايي اين باشگاه در مورد شيث رضايي و محمد نصرتي را اعلام كرد كه در اين بين رضايي با توجه به سوابق گذشته اش با محروميت و جريمه سنگين تري مواجه شد.
وي با اشاره به اين كه شيث رضايي با اقدام خود به باشگاه پيروزي از نظر مادي و معنوي لطمات جبران ناپذيري وارد كرده است، گفت: براساس تصميم كميته انضباطي باشگاه اين بازيكن 300 ميليون تومان جريمه و تا پايان فصل از تيم اخراج شد و محمد نصرتي نيز 250 ميليون تومان جريمه نقدي شد و تا پايان نيم فصل از تيم كنار گذاشته شده است اما بررسي زواياي بيشتري از پرونده محمد نصرتي در دستور كار باشگاه قرار دارد.
مذاكره با اريكسون، دنيزلي
و ميلوتينوويچ
مديرعامل پيروزي در بخش ديگري از صحبت هايش از مذاكره با مربيان مطرح دنيا خبر داد و گفت: اريكسون سرمربي پيشين تيم ملي انگليس به همراه ميلوتينوويچ و دنيزلي گزينه هاي مربيگري فصل آينده پيروزي هستند كه با آنها در حال مذاكره هستيم.
عزيزيان رفت، عابدزاده نيامد!
اما در شرايطي كه رويانيان از مذاكره خود با مربيان مطرح جهان خبر مي دهد، از باشگاه پيروزي خبر رسيد كه استيلي سرمربي كنوني اين تيم عابدزاده و باقري را به عنوان همكاران جديد خود معرفي كرده و سعيد عزيزيان از اين تيم جدا شده است. استيلي در همين خصوص اظهار داشت: عابدزاده به عنوان مربي دروازه بانان در نيمكت تيم جايگزين سعيد عزيزيان خواهد شد و قرار است كريم باقري نيز در كنار بازيكنان باشد و تيم را تمرين دهد. البته عابدزاده روز گذشته دست رد به دعوت استيلي زد و گفت: نه تنها به عنوان مربي دروازه بانان به پيروزي نمي آيم بلكه حتي حاضر نيستم با استيلي كار كنم. وي اظهار داشت: نماينده من در جلسه با پروين اعلام كرده كه من با استيلي كار نمي كنم و فقط با آمدن مربي خارجي دستيار او مي شوم.

 



پيروزي مدعيان در هفته سوم ليگ بسكتبال پتروشيمي بندر امام صدرنشين باقي ماند

هفته سوم ليگ برتر بسكتبال نيز با پيروزي مدعيان اصلي بسكتبال ايران به پيروزي رسيد و پتروشيمي بندرامام صدرنشين باقي ماند.
هفته سوم ليگ برتر بسكتبال با صدرنشيني پتروشيمي بندرامام به پايان رسيد. در ادامه ديدارهاي ليگ برتر بسكتبال از هفته سوم تيم پتروشيمي بندر امام به مصاف شهرداري گرگان رفت كه در انتها شاگردان مهران شاهين طبع با نتيجه 78 بر 56 تيم گرگاني را شكست داده و صدرنشين ليگ برتر باقي ماندند. در زنجان همياري شهرداري ميزبان مهرام تهران مدافع عنوان قهرماني بود. شاگردان مصطفي هاشمي كه در اين ديدار نيز كاپيتان صمد نيكخواه بهرامي را در اختيار نداشتند با نتيجه 83 بر 60 ميزبان خود را شكست دادند و به سومين برد پياپي دست پيدا كردند. هفته سوم ليگ برتر بسكتبال از روز چهارشنبه با ديدار ذوب آهن برابر حفاري آغاز شده بود كه در اين ديدار اصفهاني ها با نتيجه 77 بر 61 به پيروزي رسيده بودند.
نتايج كامل ديدارهاي هفته سوم به شرح زير است:
¤ همياري شهرداري زنجان60- مهرام تهران 83
¤ فولاد ماهان اصفهان83- پوياي تهران 56
¤ پتروشيمي بندرامام 78- شهرداري گرگان 56
¤ دانشگاه تهران71- جهش ترابر قم 64
¤ صنايع پتروشيمي ماهشهر49- لوله S.A شيراز 45
¤ ذوب آهن اصفهان77- شركت ملي حفاري اهواز61

 



براي كشتي حاشيه درست مي كنند بنا : يزداني خرم برود من هم مي روم

بهترين مربي كشتي فرنگي جهان در سال 2011 ميلادي با اشاره به نامناسب بودن زمان انتخابات فدراسيون كشتي در سال المپيك گفت: در صورت تغيير در مديريت فدراسيون از سمت خود كناره گيري خواهم كرد.
محمد بنا، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با بيان اين مطلب افزود: در تمام دنيا در سال المپيك براي رشته هاي مدال آور خود بهترين شرايط را ايجاد مي كنند تا ورزشكاران، مربيان و مسئولان با فراغ بال و بدون هيچگونه تنشي براي حضور در اين مسابقات آماده شوند اما در كشور ما براي پراميدترين رشته حاشيه ايجاد كرده اند.
وي تصريح كرد: برگزاري انتخابات در فاصله 10 ماه تا المپيك اشتباه است زيرا حتي اگر مدير فعلي تثبيت شود تمركز در اجراي برنامه ها با توجه به تلاش براي شركت در انتخابات دچار مشكل مي شود و اگر هم تغييري ايجاد شود كليه راهبردها دگرگون شده و به راحتي مدال المپيك از دست مي رود. كشتي ايران مي تواند در المپيك لندن صاحب مدال هاي رنگارنگ شود اما اگر يزداني خرم در شرايط فعلي از كشتي برود من هم استعفا داده و مي روم سراغ زندگي ام. وزارت ورزش و جوانان در نامه اي رسمي به چند فدراسيون از جمله كشتي اعلام كرده است از روز 10آبان ماه ثبت نام از نامزدهاي مورد نظر براي حضور در انتخابات رياست اين فدراسيون ها را آغاز كنند. در ميان اين فدراسيون ها كشتي تنها فدراسيوني است كه از اميدهاي كسب مدال در المپيك به شمار مي آيد.

 



عنوان هجدهمي تيم ملي دوچرخه سواري در دور مقدماتي مسابقات جام جهاني

نخستين روز از مرحله اول رقابتهاي جام جهاني دوچرخه سواري در بخش پيست با كسب عنوان هجدهم براي تيم دور امتيازي مردان ايران پيگيري شد.
نخستين روز از مرحله اول جام جهاني دوچرخه سواري در آستانا قزاقستان روز جمعه با برگزاري مسابقات مرحله مقدماتي دور امتيازي زنان و مردان آغاز شد. در اين مرحله از رقابت ها، تيم چهارنفره ايران در ماده دور امتيازي با تركيب حامد جنت، حسين ناطقي، محمد رجبلو و علي ترابي به مصاف 19 تيم مطرح جهان رفت. در پايان اين رقابت تيم ايران با زمان چهار دقيقه و 19 ثانيه و 568 صدم ثانيه در رده هجدهم ايستاد. در دور مقدماتي تيم هاي روسيه، استراليا و دانمارك در بخش مردان اول تا سوم شدند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ يحيي زاده عضو فراكسيون ورزش مجلس با بيان اين كه از سوي ديوان محاسبات كشور گفته شده كه تعريف درست و روشني از ورزش حرفه اي برايشان ارائه نشده است، ابراز داشت: تاكنون قانون منعي براي پرداخت وجه به ورزش قهرماني ندارد.
¤ نايب رئيس فدراسيون تكواندو از اعزام ملي پوشان بانوان براي مسابقات انتخابي المپيك در آذر خبر داد.
¤ با وجود تمام حواشي كه در اين مدت گريبانگير رشته تكواندو بود، رئيس اين فدراسيون معتقد است تكواندو ايران مانند گذشته مي تواند در المپيك موفق باشد.
¤ مرحله سوم از تور دوچرخه سواري بين المللي تايهوي چين با كسب عنوان سومي براي ركابزن خارجي تيم پتروشيمي تبريز و حفظ پيراهن طلايي و امتيازي توسط اين دوچرخه سوار پيگيري شد.
¤ فدراسيون كشتي به 12 نفر براي شركت در كلينيك بين المللي مربيگري كشتي فرنگي سال 2011 ميلادي فيلا در شهر رم ايتاليا مجوز داد. رضا سيم خواه، حسن رنگرز، ناصر خليلي، علي اشكاني، محمد صلحي، داور جدي، عزيز ناقوسي، مهدي شربياني، محسن طاهري، بهروز حيدرزاده، مهرزاد قلاوند و كاظم ناصر 12 مربي هستند كه مجوز شركت در اين كلينيك را كسب كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14