(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 آبان 1390- شماره 20066

با اختصاص 100ميليارد تومان از سوي دولت تعداد زندانيان ديه امسال به صفر مي رسد
بارش برف و باران در اكثر استان هاي كشور
تصادف مرگبار در اتوبان شهيد بابايي
انتشار تصاوير مربوط به سوزاندن درختان باغ قلهك
ممنوعيت تردد انفرادي افراد به عتبات عاليات
طوفان استوايي در عمان
تجهيز 50درصد كلانتري هاي تهران به دوربين مداربسته
هشدار جدي وزارت بهداشت در باره صدمات غيرقابل جبران داروها ي ماهواره اي
با تلاش پليس قائم شهر و همكاري مردم مؤسسه شرط بندي مسابقات فوتبال متلاشي شد
انفجار گاز در دماوند بيش از 20مجروح برجاي گذاشت
پاركينگ ساختمان يك خودرو را بلعيد
دانشجوي ايرانشهري بر اثر برق گرفتگي جان باخت
نشت گاز 37 دانش آموز را عازم بيمارستان كرد
كور شدن يك بي خانمان آمريكايي توسط پليس
اعدام عامل قتل 3عضو يك خانواده نورآبادي در ملأ عام
بر اثر سرعت غيرمجازگاردريل، هر دو پاي زن جوان را قطع كرد



با اختصاص 100ميليارد تومان از سوي دولت تعداد زندانيان ديه امسال به صفر مي رسد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون ستاد ديه كشور گفت: در صورت پرداخت 100ميليارد تومان از سوي خزانه كشور به ستاد ديه تعداد زندانيان پرداخت ديه در سال جاري به صفر مي رسد.
محمدعلي ساري در همايش رئيسان ستاد ديه استان ها در اصفهان با اشاره به اقدامات و برنامه هاي ستاد ديه كشور، افزود: از محل اعتبارات دولتي در سال 90 بيش از يكصد ميليارد تومان اعتبار براي وام به بدهكاران مالي و ديه در زندان ها اختصاص يافته است. اين در حالي است كه تاكنون يك سوم اين مبلغ به ستاد ديه واگذار شده است.
وي ادامه داد: در صورتي كه زندانيان جرايم غيرعمد توانايي استفاده از تسهيلات بانكي را نداشته باشند، مي توانند از كمك هاي بلاعوض ستاد ديه استفاده كنند.
معاون ستاد ديه كشور با اشاره به اينكه در سال گذشته به طور متوسط بيش از 9 هزار زنداني جرايم غيرعمد در سراسر كشور آزاد شدند، افزود: چنانچه اين اقدام صورت نمي گرفت در سال جاري بيش از 20 هزار نفر در زندان هاي استان وجود داشتند.
وي به افزايش آمار زندانيان جرايم غيرعمد در زندان هاي كشور اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بيش از 5 هزار و300 نفر زنداني به دليل صدور چك بي محل در زندان هاي كشور به سر مي برند.
ساري، با اشاره به افزايش چشمگير زندانيان مهريه در سال جاري، گفت: زنداني مهريه كه در سال گذشته 2 هزار و300 نفر بوده در سال جاري به 3 هزار و300 نفر رسيده است.
وي پيگيري پرداخت تسهيلات بانكي به زندانيان بدهكار چك را يكي از اقدامات ستاد ديه كشور در سال گذشته اعلام كرد.

 



هواشناسي خبرداد
بارش برف و باران در اكثر استان هاي كشور

مدير كل پيش بيني هواشناسي گفت: روز عرفه آسمان 90درصد استان هاي كشور باراني است، بنابراين توصيه مي شود مردم در مكان هاي مسقف دعاي عرفه را برگزار كنند.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با فارس درباره وضعيت هواي كشور در روز يكشنبه 11 آبان مصادف با روز عرفه ادامه داد: همچنين هواي تهران در روز عرفه نيمه ابري به تدريج ابري با بارش باران و وزش باد همراه است.
اميدوار شهري درخصوص وضعيت هواي ساير استان هاي كشور در روز عرفه گفت: آسمان استان آذربايجان شرقي و غربي در روز عرفه نيمه ابري تا ابري گاهي با بارش برف و باران و وزش باد پيش بيني مي شود. همچنين در استان اردبيل نيز رگبار برف و باران و وزش باد خواهيم داشت.
مدير كل پيش بيني هواشناسي عنوان كرد: در استان اصفهان آسماني نيمه ابري به تدريج ابري با بارش پراكنده و وزش باد داريم، ضمن آنكه آسمان استان البرز نيمه ابري به تدريج ابري با بارش باران و وزش باد پيش بيني مي شود.
اميدوار شهري بيان كرد: آسمان استان هاي لرستان، كرمانشاه، ايلام و همدان ابري با بارش باران و برف و وزش باد پيش بيني مي شود و در استان بوشهر آسمان نيمه ابري گاهي ابري همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود.
وي گفت: در استان چهار محال و بختياري آسماني نيمه ابري گاهي ابري با بارش باران و برف است. همچنين آسمان استان خراسان شمالي نيمه ابري گاهي ابري با بارش پراكنده برف و باران و وزش باد پيش بيني مي شود.
مدير كل پيش بيني هواشناسي تاكيد كرد: آسمان استان خراسان رضوي در روز عرفه كمي ابري در اواخر وقت نيمه ابري همراه با وزش باد و بارش پراكنده پيش بيني مي شود؛ در استان خراسان جنوبي نيز آسمان كمي ابري در اواخر وقت نيمه ابري همراه با وزش باد و بارش پراكنده است.
اميدوار شهري اظهار داشت: طي روز يكشنبه مصادف با روز عرفه در استان خراسان آسماني ابري در بعضي ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد در اواخر وقت باد شديد داريم ضمن آنكه آسمان استان زنجان نيمه ابري تا ابري با بارش و برف و باران و گاهي با وزش باد پيش بيني مي شود.
وي ادامه داد: آسمان استان سمنان كمي ابري به تدريج با افزايش ابر و بارش پراكنده و در ارتفاعات با بارش برف همراه است. و در استان سيستان و بلوچستان آسمان كمي ابري و در شهرهاي جنوبي با افزايش ابر و وزش باد پيش بيني مي شود.
اميدوار شهري براي استان فارس آسماني كمي ابري پيش بيني كرد و گفت: در شهرهاي غربي آسمان با افزايش ابر، رگبار باران و وزش باد همراه است؛ و آسمان استان قزوين نيمه ابري به تدريج ابري با بارش برف و باران و گاهي با وزش باد پيش بيني مي شود.
مدير كل پيش بيني هواشناسي افزود: آسمان استان قم نيز نيمه ابري گاهي با رگبار باران همراه خواهد بود و در استان كردستان آسماني ابري با رگبار برف و باران و وزش باد داريم.
اميدوار شهري تصريح كرد: در استان كرمان آسماني صاف در شهرهاي جنوبي افزايش ابر داريم و آسمان استان كهگيلويه و بوير احمد نيمه ابري گاهي ابري با بارش برف و باران پيش بيني مي شود.
وي عنوان كرد: آسمان استان گلستان نيمه ابري به تدريج ابري با با بارش باران و وزش باد همراه است و در استان گيلان آسماني ابري با رگبار باران و وزش باد در ارتفاعات پيش بيني مي شود.
اميدوار شهري گفت: آسمان استان مازندران ابري با رگبار باران و وزش باد و در ارتفاعات برف و آسمان استان مركزي نيمه ابري تا ابري با بارش برف و باران پيش بيني مي شود. همچنين استان هرمزگان نيمه ابري همراه با وزش باد خواهد بود.
مدير كل پيش بيني هواشناسي در پايان خاطرنشان كرد: آسمان استان يزد در روز عرفه كمي ابري به تدريج با افزايش ابر و بارش باران و وزش باد همراه است و به مردم توصيه كرد تا در روز عرفه دعاي عرفه را در جاي مسقف به جا آورند.

 



تصادف مرگبار در اتوبان شهيد بابايي

تصادف بين سواري پرايد و مزدا وانت در اتوبان شهيد بابايي منجر به فوت راننده پرايد شد.
به گزارش مهر در پي تماس شهروندان عبوري از مسير شرق به غرب بزرگراه بابايي بعد از پل استخر با سامانه 125 ستاد فرماندهي آتش نشاني گروه نجات 10 را به سمت محل حادثه اعزام كرد.
در اين حادثه يك دستگاه خودروي سواري با 3 سرنشين در مسير شرق به غرب بزرگراه در حركت بود كه به شدت با عقب يك دستگاه وانت حامل قطعات خودرو برخورد كرد.
در اثر اين برخورد راننده هر دو خودرو به همراه يكي ديگر از سرنشينان خودروي سواري دچار مصدوميت شديد شدند كه بلافاصله آتش نشانان آنها را به خودروي اورژانس انتقال دادند.
گفتني است جنازه راننده پرايد توسط آتش نشانان از داخل اتاقك در هم كوبيده شده سواري خارج و به عوامل نيروي انتظامي تحويل شد.

 



انتشار تصاوير مربوط به سوزاندن درختان باغ قلهك

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران به انتشار تصاوير سوزاندن درختان باغ قلهك اشاره كرد و گفت: اسناد و مدارك نشان از گرايش انگليس به ساخت ابنيه در اين باغ قديمي دارد.
به گزارش فارس علي محمد مختاري گفت: همه شاهد بوديم دوربين هاي صدا و سيما از طريق منازل مجاور باغ قلهك بخشي از اين تصاوير را به تصوير كشيدند و در كمال تاسف از اين طريق مشاهده كرديم متصرفان باغ قلهك مبادرت به سوزاندن درختان اين باغ كردند.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران با اشاره به اين كه پس از دستور شهردار تهران تمام ظرفيت هاي حقوقي موجود مورد بررسي قرار گرفت، تصريح كرد: ما بعد از مرور نزديك به هزار برگ اسناد رسمي از جمله مكاتبات سفارت انگليس در تهران معتقديم ظرفيت بسيار بالايي براي اقدام حقوقي موثر وجود دارد.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران نيز از ورود تشكل ها و فعالان محيط زيست به ماجراي باغ قلهك خبر داد.
محمدهادي حيدرزاده باغ قلهك را ميراث طبيعي پايتخت دانست و با اشاره به اقدام سفارت انگليس در قطع و آتش زدن درختان آن، اين اقدام را در جهت نابودي هويت باغ قلهك و تبديل شدنش به اقامتگاه يا مجموعه اداري ارزيابي كرد.

 



ممنوعيت تردد انفرادي افراد به عتبات عاليات

رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي با اعلام اين كه تردد انفرادي افراد به عتبات عاليات ممنوع است گفت: كنترل مرز در روزهاي منتهي به عرفه تشديد مي شود.
به گزارش ايسنا سردار محمود صادقي اظهار كرد: طبق قانون تردد انفرادي افراد به عتبات عاليات از طريق مرزهاي زميني كشور به عراق ممنوع است و زائران نمي توانند به صورت فردي به عراق سفر كنند. اين در حالي است كه تردد زائران به صورت انفرادي از طريق خطوط هوايي امكان پذير است.وي با اشاره به نزديكي روز عرفه گفت: براساس پيش بيني هاي صورت گرفته، همزمان با روز عرفه زائران بسياري قصد عزيمت به كربلا معلي را دارند كه به مشتاقان زيارت توصيه مي شود در قالب كاروان هاي حج و زيارت به عراق عزيمت كنند.
رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با بيان اين كه تردد افراد از مرزهاي كشور عراق تنها در قالب كاروان هاي حج و زيارت امكان پذير است گفت: با توجه به سياست هاي در نظر گرفته شده هيچ فردي نمي تواند به صورت انفرادي از مرزهاي رسمي كشور عراق ورود كند.

 



طوفان استوايي در عمان

وقوع طوفان در عمان جان 14 نفر را گرفت و بيش از 200 نفر را زخمي كرد.
به گزارش فارس، مقامات رسمي عماني اعلام كردند كه وقوع طوفان در اين كشور منجر به مرگ 14 نفر و زخمي شدن بيش از 200 تن شد و بيش از 50 ميليون دلار به دولت مسقط ضرر مالي وارد كرده است.بنابر گزارش شبكه الجزيره اين طوفان همراه با بارش شديد باران بوده و سر تا سر عمان را فرا گرفته و امدادرساني در برخي مناطق به وسيله بالگرد انجام شده است.
خيابان هاي مسقط به علت سيل بسته شده و سرعت باران به حدي زياد بوده كه برخي راننده ها كه در حال خروج از شهر بودند مجبور شدند براي نجات از سيل بر سقف خودروهاي خودشان بايستند تا غرق نشوند.شديدترين باران و طوفان در شهر سدح بوده است به طوري كه اين شهر را به طور كامل از حالت عادي خارج كرده و مردم در وضعيت بحراني قرار گرفته اند.هواشناسي عمان اعلام كرده كه باران و طوفان در دو روز آينده نيز ادامه خواهد داشت.

 



تجهيز 50درصد كلانتري هاي تهران به دوربين مداربسته

رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ از تجهيز بيش از 50درصد كلانتري هاي پايتخت به دوربين مداربسته خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ محسن خانچرلي با بيان اينكه تاكنون بيش از 50درصد كلانتري هاي پايتخت به سيستم دوربين مداربسته مجهز شدند گفت: اجراي اين طرح را ادامه مي دهيم اما معلوم نيست كه تا آخر امسال صد درصد كلانتري ها به دوربين مداربسته مجهز شوند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت ادامه داد: امكاناتي را در اين خصوص در اختيار پليس قرار دادند و خوشبختانه مشكل كمبود بودجه نداريم.
خانچرلي درباره طرح انتخاب كلانتري نمونه اظهار كرد: اين طرح در حال انجام است و اولويت هاي انتخاب از سوي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام مي شود و ما در حال حاضر مشغول انجام كارهاي مربوط به آن هستيم.
وي همچنين درباره طرح هاي پليس پيشگيري در فصل زمستان به ايسنا گفت: طرح هاي انتظامي همواره اجرا مي شود و مربوط به فصل خاصي نيست.

 



هشدار جدي وزارت بهداشت در باره صدمات غيرقابل جبران داروها ي ماهواره اي

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نسبت به عواقب سوء تبليغات ماهواره اي درباره بيماري ها هشدار جدي داد.
سعيدرضا شاهمرادي مديركل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: استفاده از داروهاي چاقي، لاغري، زيبايي، افزايش قد و كوچك كننده بيني كه در ماهواره تبليغ مي شود، صدمات غيرقابل جبراني به سلامت افراد وارد مي كند.
وي افزود: مدت طولاني است كه كانال هاي ماهواره اي به صورت گسترده، داروها و تجهيزاتي را در زمينه درمان انواع بيماري ها تبليغ مي كنند.
شاهمرادي تصريح كرد: برخي از اين شبكه ها ادعا مي كنند كه اين وسايل داراي مجوز وزارت بهداشت ايران است در حالي كه براي هيچكدام از اين دستگاه هاي به اصطلاح درماني مجوز نداده است.
مديركل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: استفاده از اين روش هاي درماني موجب وارد شدن صدمات جسمي غيرقابل جبران و تهديدكننده سلامت و حيات فرد مصرف كننده است.
وي در پايان از رسانه هاي عمومي از جمله صدا و سيما و وسايل ارتباط جمعي نوشتاري و اينترنتي خواست با اطلاع رساني صحيح در اين خصوص و آگاه سازي مردم مانع اغواي بينندگان اين گونه شبكه هاي ماهواره اي شوند.

 



با تلاش پليس قائم شهر و همكاري مردم مؤسسه شرط بندي مسابقات فوتبال متلاشي شد

قائم شهر-خبرنگاركيهان:
نيروي انتظامي قائم شهر در پي اطلاعات مردمي موفق به شناسايي و دستگيري اعضاي سودجوي يكي از مؤسسات پيش بيني مسابقات فوتبال جهان شد.
به گزارش خبرنگار ما فرمانده انتظامي قائم شهر گفت: اين مؤسسه غيرقانوني كه بدون داشتن مجوزهاي قانوني از سوي برخي افراد اقدام به چاپ، توزيع و برگزاري پيش بيني نتايج مسابقات فوتبال در سطح استان هاي مازندران و ديگر استان هاي كشور مي كرد؛ با تلاش به هنگام پليس اطلاعات امنيت عمومي نيروي انتظامي قائم شهر با همكاري خوب مردم و طي چند ماه كار اطلاعاتي شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ قنبر حبشي در ادامه افزود: از محل اصلي اين مؤسسه كه تحت عنوان «شهر ورزش» در يك منزل استيجاري در قائم شهر فعاليت مي كرد؛ تعداد 72 هزار برگه آماده توزيع پيش بيني مسابقات فوتبال، 24 دستگاه رايانه، 200عدد گوشي تلفن همراه فعال ويژه اطلاع رساني نتايج مسابقات به شركت كنندگان، 4دستگاه فتوكپي و تكثير، دو دستگاه نمابر و دو دستگاه پرينتر، 500بسته كاغذ پلي كپي، مبلغ 43ميليون ريال وجه نقد و 4دستگاه خودروي سواري كه در اختيار اين مؤسسه بودند، توسط پليس كشف و ضبط شد.

 



انفجار گاز در دماوند بيش از 20مجروح برجاي گذاشت

انفجار گاز در طبقه سوم يك واحد مسكوني در شهرك ولي عصر(عج) گيلاوند از توابع دماوند، بيش از 20مصدوم برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، اين انفجار پنجشنبه شب در گيلاوند و انتهاي بلوار 60 متري بعثت به دلايل نامعلوم رخ داد.
نيروهاي آتش نشاني و اورژانس مصدومان را كه شمار آنها تا 25 نفر نيز اعلام شده به بيمارستان «سوم شعبان» دماوند منتقل كردند و به دليل تعداد زياد مصدومين آمبولانس هلال احمر نيز براي انتقال مصدومين به بيمارستان وارد عمل شد.
برخي اهالي از برگزاري مراسم سالگرد يكي از بستگان ساكنان اين واحد مسكوني خبر دادند و اين موضوع را سبب حضور تعداد زياد افراد در اين محل ذكر كردند.
ساختمان مذكور توسط نيروي انتظامي با هدف محفوظ ماندن لوازم منزل حادثه ديده پلمب شد.
گزارش خبرنگار ايرنا حاكي است تعدادي از مصدومان اين حادثه به بيمارستان هاي مطهري، پانزده خرداد و شهداي تهران اعزام شدند.براساس گزارش هاي دريافتي حال برخي از زخمي ها وخيم گزارش شده است.

 



پاركينگ ساختمان يك خودرو را بلعيد

نشست بخشي از زمين پاركينگ ساختمان 3 طبقه و فرو رفتن خودرو در داخل گودال موجب ترس و نگراني ساكنان آن شد.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران ساعت 19 روز چهارشنبه با دريافت خبر وقوع اين حادثه از سامانه 125بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 24 را روانه محل حادثه در بلوار ابوذر، خيابان پاكزاد كرد.
حميد محسني فرمانده آتش نشانان در مورد اين حادثه گفت: شكستگي لوله و نشت تدريجي آب از لوله هاي فاضلاب و شسته شدن خاك موجب نشست زمين و سقوط خودرو در داخل گودال ناشي از آن شد.
وي افزود: آتش نشانان بي درنگ در اجراي عمليات ايمن سازي بعد از نصب نوارهاي هشداردهنده در اطراف محل حادثه ساكنان و ديگر خودروها را از داخل ساختمان خارج كردند.
حسني گفت: آتش نشانان همچنين با استفاده از تجهيزات ويژه نجات (تيفور) خودرو را از داخل گودال خارج و به محل امن هدايت كردند.

 



دانشجوي ايرانشهري بر اثر برق گرفتگي جان باخت

رئيس دانشكده پرستاري و مامايي ايرانشهر گفت: يكي از دانشجويان ساكن در خوابگاهي در ايرانشهر بر اثر برق گرفتگي توسط كولر آبي جان باخت.
به گزارش خبرگزاري مهر، محمدعلي رضايي اظهار داشت: محمد جفاله دانشجوي 22ساله ترم سوم رشته پرستاري در اين دانشكده بود كه چهارشنبه شب بر اثر برق گرفتگي توسط كولرآبي درگذشت.
وي گفت: تمام وسائل برقي خوابگاه همزمان با شروع سال تحصيلي كنترل و از صحت عملكرد آنها اطمينان حاصل شده است و بروز هرگونه مشكل در عملكرد اين دستگاه ها قبل از موعد كنترل بعدي بايد توسط دانشجويان ساكن در خوابگاه به سرپرستي گزارش شود.
وي افزود: بي احتياطي دانشجو در تماس با وسيله برقي به هنگام روشن بودن، موجب بروز اين حادثه شده است.

 



نشت گاز 37 دانش آموز را عازم بيمارستان كرد

نشت گاز مونو اكسيد كربن شوفاژخانه به داخل كانال كولر دبيرستاني دخترانه در شهرستان هرسين استان كرمانشاه، 37 دانش آموز را روانه بيمارستان كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره گازگرفتگي در دبيرستاني دخترانه در شهرستان هرسين استان كرمانشاه و اعزام تعدادي دانش آموز به بيمارستان، بلافاصله ماموران كلانتري 11 اين شهر براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.
بنابراين گزارش، با حضور ماموران در بيمارستان و در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد، به دليل نشت گاز مونواكسيد كربن از موتور شوفاژخانه به داخل كانال كولر مدرسه، 37 نفر از دانش آموزان مسموم و براي درمان به بيمارستان شهرستان هرسين اعزام شدند.
اين گزارش حاكي از آن است كه حال همه دانش آموزان رضايت بخش بوده و پس از انجام اقدامات درماني لازم از بيمارستان ترخيص شدند.

 



كور شدن يك بي خانمان آمريكايي توسط پليس

يك بي خانمان آمريكايي كه 4 سال قبل بر اثر شليك گلوله پلاستيكي پليس، چشم و گوش خود را از دست داده است از بي اعتنايي مقامات قضايي نسبت به شكايت خود از پليس خبر داد.
به گزارش مشرق، «دنيس گيداس» از اهالي بي خانمان «پالم اسپرينگ» فلوريدا كه خانه اي در زيرزمين يك كليسا براي خود ساخته و مشغول زندگي در آن بود، به خاطر خشونت پليس در سال 2007، مسير زندگي اش تغيير كرد.
«گيداس» در آن واقعه، وقتي همه تلاش خود را براي برپا كردن سرپناهي براي خود ناكام ديده بود، در برابر هشدار پليس براي بيرون آمدن از اين خانه كه به گفته گيداس داراي مجوز نيز بوده، بي اعتنايي كرد اما در كمال ناباوري، با شليك گلوله پلاستيكي به سمت خود مواجه شد.
براساس گزارش ديگري، پليس ضد شورش در آن واقعه، از نزديك دو گلوله پلاستيكي به اين فقير آمريكايي شليك كرده بود كه يكي از گلوله ها به گوش و ديگري به چشم وي برخورد كرد و باعث پارگي لاله گوش و كور شدن وي شد. پليس ضد شورش در گزارش اوليه ادعا كرده بود كه دليل استفاده از گلوله پلاستيكي، در دست داشتن چاقو توسط گيداس بوده، اما براساس گزارش بعدي مقامات رسمي، هيچ چاقويي در صحنه جنايت پيدا نشد و اين بي خانمان آمريكايي هنگام مواجهه با پليس، فقط يك موبايل در دست داشت.
بسياري از ناظران اجتماعي، پليس آمريكا را به خاطر فرستادن يك تيم ضد شورش براي اين پرونده در سال 2007 و عجله در استفاده از گلوله پلاستيكي مورد شماتت قرار دادند.
براساس اين گزارش، گيداس در جريان اين واقعه هم خانه و هم چشم خود را از دست داد و آنطور كه خود وي اعلام كرده، مقامات قضايي و پليس آمريكا، هيچ اقدامي براي جبران اين لطمات و بازگرداندن خانه وي نكردند.

 



اعدام عامل قتل 3عضو يك خانواده نورآبادي در ملأ عام

حكم اعدام عامل قتل سه عضو يك خانواده نورآبادي صبح پنج شنبه در ميدان امام خميني نورآباد شهرستان دلفان به اجرا درآمد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين فرد در اقدامي جنون آميز، با شليك گلوله موجب مرگ سه عضو خانواده (مادر و دو فرزند دختر و پسر) دختر مورد علاقه اش شد كه در اين حادثه يكي ديگر از اعضاي اين خانواده نيز به شدت مجروح شد.
رئيس دادگستري شهرستان دلفان با اشاره به اين كه حكم قصاص عامل قتل سه عضو يك خانواده نورآبادي به تاييد مراجع ذيصلاح رسيد، گفت: به دستور رئيس كل دادگستري لرستان و با توجه به تاثير منفي اين اقدام جنون آميز در منطقه، يك قاضي ويژه مامور رسيدگي به اين پرونده شد و در كمترين زمان ممكن با انجام مراحل قانوني رسيدگي به پرونده، حكم اعدام براي نامبرده صادر و پس از تاييد مقامات عالي قوه قضاييه، صبح پنجشنبه به اجرا درآمد.
رسول كرمپور افزود: پرونده اين جنايت ابتدا در شعبه بازپرسي دادگستري شهرستان دلفان مورد رسيدگي قرار گرفت و حكم مربوطه صادر شد.
وي اظهار داشت: براساس حكم صادره، اين فرد به سه بار قصاص نفس محكوم شده و تمام مراحل قانوني آن نيز از قبيل تاييد حكم توسط قضات كيفري استان رسيد و رسيدگي به اعتراض و فرجام خواهي انجام شد كه در نهايت ديوان عالي كشور حكم قصاص را مورد تاييد قرار داد.
فرماندار شهرستان دلفان نيز در اين باره با قدرداني از دستگاه قضائي در رسيدگي سريع به اين پرونده، گفت: اقدام جنون آميز اين فرد موجب بروز اخلال در روند امنيت رواني شهر شد كه اقدام به موقع دستگاه قضائي در صدور و اجراي حكم، نقش بسيار مهمي در آرامش و تسكين مردم و خانواده داغدار دارد.
حجت الله نصيري پور افزود: اين متهم كه داراي اعتياد به مواد مخدر و سابقه فروش مواد مخدر است، پس از اين جنايت، از محل متواري و به روستاهاي اطراف شهرستان پناه برد كه با تلاش ويژه سربازان گمنام امام زمان(عج) و نيروي انتظامي در كمتر از 48 ساعت دستگير شد.
به گزارش ايرنا، قشرهاي مختلف مردم از دستگاه قضائي به خاطر رسيدگي سريع و دقيق به اين پرونده قدرداني كردند.
اين جوان نورآبادي به نام ز- ك، 20 شهريور امسال پس از اين كه نتوانست رضايت خانواده دختر مورد علاقه اش را براي ازدواج با وي جلب كند، با سلاح گرم به منزل آنها رفت و در اقدامي جنون آميز با شليك گلوله مادر، خواهر و برادر اين دختر را به قتل رساند و عضو چهارم خانواده نيز در اين حادثه به شدت مجروح شد.

 



بر اثر سرعت غيرمجازگاردريل، هر دو پاي زن جوان را قطع كرد

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قم از برخورد يك دستگاه خودروي سواري زانتيا به علت سرعت غيرمجاز به گاردريل اتوبان خبر داد.
محمد جواد باقري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: براساس گزارش تلفني در كيلومتر 45 اتوبان كاشان به قم، يك دستگاه خودروي سواري زانتيا به علت سرعت زياد و عدم توانايي راننده در كنترل آن، با گاردريل محافظ اتوبان برخورد كرد.
وي افزود: در اين حادثه به علت وارد شدن گاردريل به داخل خودرو، متاسفانه هر دو پاي زن جوان راننده به طور كامل قطع شد.رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قم بيان كرد: اين مصدوم كه يك خانم 27 ساله بود توسط اورژانس 115 كاشان به بيمارستان كاشان منتقل شد.
باقري اضافه كرد: به علت وخامت حال مصدوم توسط آمبولانس كاشان به قم منتقل و با هماهنگي به عمل آمده توسط مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قم در محل عوارضي قم كاشان تحويل امداد هوايي اورژانس تهران شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14