(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 17 آبان 1390- شماره 20068

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله خاتمي درخطبه هاي نماز عيد قربان: دروغ آمانو عليه ايران باقيمانده آبروي آژانس را هم مي برد
احمدي نژاد: آمريكا از قدرت و نفوذ ايران مي ترسد
گزارشي تحليلي از پشت پرده جنگ رواني صهيونيست ها درباره حمله نظامي به ايران
تشييع پيكر 4شهيد تا دروازه هاي بهشت
پرده برداري از نقش كاركنان بي بي سي در اعمال تحريم ها عليه ايران
برگزاري نشست سه جانبه ايران پاكستان و افغانستان در آينده نزديك
استاندار هرمزگان مطالب منتسب به خود را تكذيب كرد
45 هزار زنبوردار كشور بيمه مي شوند
انتقاد شديد امام جمعه قزوين از تغيير ناگهاني استاندار
بيش از 34درصد جمعيت كشور آمارگيري شدند
سخنگوي كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي: موجودي صندوق توسعه ملي 12 تا 14 ميليارد دلار است
معاون وزير خواستار پرداخت بدهي صنايع شد
اخبار ادبي و هنري



آيت الله خاتمي درخطبه هاي نماز عيد قربان: دروغ آمانو عليه ايران باقيمانده آبروي آژانس را هم مي برد

آيت الله خاتمي گفت: اگر آمانو دروغي را عليه ايران بگويد، باقيمانده آبروي آژانس را هم خواهد برد. امروز ايران مقتدر و نيرومند ،در برابر هر توطئه آمريكا، آنچنان مقابله به مثل خواهد كرد كه مايه عبرت براي ديگران شود.
به گزارش فارس، آيت الله سيد احمد خاتمي، خطيب نماز عيد سعيد قربان، روزگذشته در خطبه دوم نماز عيد قربان، با اشاره به خنثي شدن توطئه كفار و مشركين عليه حضرت ابراهيم(ع) گفت: توطئه هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي، نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران نيز به فضل الهي خنثي شده و از بين خواهد رفت.
وي در ادامه برخي از توطئه هاي آمريكا در خصوص ايران را در دو بعد داخلي و خارجي اينگونه برشمرد: 1- جنگ قوميت ها 2- ترور بطوري كه بيش از 12000 نفر توسط ايادي آمريكا ترور شده اند كه رهبر انقلاب فرمودند 100 سند كامل در اين باره وجود دارد 3- جنگ تحميلي 8 ساله، 4- نفوذي ها تا مرز مقام رياست جمهوري مانند بني صدر، 5- كودتاها ،6- جنگ نرم 7- فتنه 88 ،8- دخالت در افغانستان و ايجاد پايگاه عليه ايران، 9- دخالت در عراق باهدف تضعيف و دخالت در امور ايران، 10- طراحي خاورميانه جديد براي كنترل حركت انقلاب اسلامي كه به فضل الهي خنثي شد.
خطيب نماز عيد قربان تاكيد كرد: سال گذشته تحقيقاً، سياه ترين سال در تاريخ آمريكا بوده است، زيرا در يك سال نوكران اين رژيم در منطقه ساقط شدند و باقيمانده اين نوكران هم خطر را در پيش چشم خود مي بينند. بنابراين طبيعي است آمريكا دست به توطئه عليه، فضاسازي و تهمت عليه جمهوري اسلامي ايران بزند و از سازمان هاي بين المللي استفاده ابزاري كند.
آيت الله خاتمي در ادامه سخنان خود خطاب به دبير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: وي نبايد با رفتارش، بيش از اين آبروي آژانس بين المللي اتمي را ببرد، لذا اگر او دروغي را عليه نظام ايران بگويد باقيمانده آبروي آژانس را هم خواهد برد.
وي در خاتمه خطبه دوم تصريح كرد: به صراحت به آمريكا مي گويم او ابرقدرتي تمام شده در دنيا و طبل توخالي است، امروز ايران مقتدر و نيرومند ، در برابر هر توطئه آنچنان مقابله به مثل خواهد كرد كه مايه عبرت براي ديگران شود.
خطيب نماز عيد قربان در خطبه اول نماز عيد قربان اظهار داشت: در سال گذشته در خطبه هاي همين نماز گفتم كه عيد قربان نمادي از بزرگداشت بندگان خالص شده خدا، يعني حضرت ابراهيم و حضرت اسماعيل (عليهما السلام) است و امسال نيز مي گويم كه خدا در برابر اين ايثارگري بزرگ چه مدالي به اين مرد الهي يعني حضرت ابراهيم(ع) داد.
آيت الله خاتمي گفت: خداوند متعال در قران كريم خطاب به حضرت ابراهيم(ع) مي فرمايد «ما مدال امامت به تو مي دهيم » و بايد دانست كه اين امامت تنها رهبري ظاهري نيست هرچند از شئون كلي آن است. ولي بايد دانست كه خداوند متعال پس از آنكه مقام نبوت و رسالت را به حضرت ابراهيم (ع) اعطا مي كند به وي مقام امامت را مي دهد و اين حاصل با سربلندي بيرون آمدن آن حضرت از آزمون هايي است كه خداوند متعال طي 30 سال از ايشان گرفته بود و در تمامي آنها حضرت ابراهيم (ع) فاني فالله بود و چيزي جز خدا در ذهنش وجود نداشت.
وي با اشاره به امتحانات بزرگ الهي در مورد حضرت ابراهيم(ع) افزود: كسي كه اين گونه از امتحانات سربلند بيرون مي آيد، شايسته امامت است.
خطيب نماز عيد قربان با تشريح ماجراي حضرت ابراهيم (ع) همسرش هاجر و پسرش اسماعيل گفت: اگر ملتي هم بخواهد در جايگاه عزت و الگودهي و الهام بخشي قرار بگيرد، بايد از امتحانات سخت خداوند سرفراز بيرون بيايد.
آيت الله خاتمي افزود: ملت ايران اسلامي امروز سربلند و الگو هستند. بيداري اسلامي با الهام گرفتن از ملت مومن ايران صورت گرفته است، لذا اين امامت ملت ها به ارزاني به دست نيامده است؛ اين مقام ،حاصل شهادت بيش از هزاران شهيد و جانباز و آزاده است كه از آنها امتي نمونه ساخته است.
وي در پايان اضافه كرد: ملتي كه يار و ياور خداوند باشد خداوند مشكلاتش را برطرف و عزيز دنيا و آخرت خواهد شد.

 



در گفت وگو با روزنامه الاخبار مصر
احمدي نژاد: آمريكا از قدرت و نفوذ ايران مي ترسد

رئيس جمهور كشورمان گفت رژيم صهيونيستي و غرب به ويژه آمريكا، از قدرت و نفوذ ايران مي ترسند.
«محمود احمدي نژاد» در گفت وگو با يك روزنامه مصري، با اشاره به توطئه اختلاف افكني آمريكا ميان عربستان و ايران، اين كشور را شكست خورده دانست و با تأكيد بر اينكه ايران و عربستان با هم مناسبات دارند و ايران هميشه آماده گفت و گوست به تهديدهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي پاسخ داد و با بيان اينكه تهديد ايران به حمله نظامي امر تازه اي نيست، تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي «شر»ي است كه كل منطقه را تهديد مي كند.
احمدي نژاد در پاسخ به سؤال روزنامه الاخبار مصر مبني بر اينكه «آمريكا با طرح اين سناريو مضحك [ ترور سفير سعودي در واشنگتن توسط يك ايراني] قصد داشت ادبيات دشمني را ميان تهران و رياض رايج و جنگ سرد را ميان اين دو كشور برقرار كند، نظر شما چيست؟» گفت: آمريكا از هر نوع دوستي ميان ما و عربستان مي ترسد به همين دليل ميان ملت ها اختلاف افكني مي كند.
رئيس جمهوري ايران افزود: براي مبارزه با اين امر بايد همه تلاش خود را براي تعميق مناسبات دوستانه و تحكيم روابط في مابين به كار بگيريم... اين اتهام دروغ و از ايران و مردم ايران بسيار دور است.
احمدي نژاد در پاسخ به سؤالي ديگر درباره اينكه «آيا مي شود براي حل مشكلات موجود ميان ايران و عربستان گفت وگوي مستقيم صورت بگيرد» گفت: ما آماده ايم براي اين كار به خصوص اينكه مناسبات ما و عربستان برقرار است و قطع نيست. برخي گفت وگوهايي ميان ما هست به فضل پروردگار آمريكا هيچ كاري نمي تواند بكند.
رئيس جمهوري ايران در ادامه در پاسخ به سؤال هاي ديگري درباره تهديدهاي غربي ها و رژيم صهيونيستي به حمله نظامي تاكيد كرد كه اين سخنان جديد نيست و آمريكا نگراني هاي امنيتي دارد براي حمله به ايران، بوش نيز همينطور بود ولي الان بوش كجاست و ايران كجاست؟
احمدي نژاد با اشاره به تهديدها و ادعاهاي رژيم صهيونيستي گفت: ايران بمبي [اتمي] ندارد ولي اسرائيل 300 كلاهك اتمي در اختيار دارد. اسرائيل شري است كه براي همه منطقه تهديد است. تحريك ها عليه ايران همه با هدف ممانعت از دستيابي ايران به فناوري هسته اي براي استفاده صلح آميز است.
وي با اشاره به تهديدها به حمله نظامي نيز گفت: ايران روز به روز قدرتمندتر و پيشرفته تر مي شود براي همين توانسته است وارد رقابت جهاني شود و رژيم صهيونيستي و غرب بويژه آمريكا هم از قدرت و نفوذ ايران مي ترسند و تلاش مي كنند دنيا را براي حمله نظامي پشت خود جمع كنند تا نقش ايران را متوقف كنند ولي متكبران بايد بدانند كه ايران اجازه نمي دهد گامي عليه ايران بردارند.

 



گزارشي تحليلي از پشت پرده جنگ رواني صهيونيست ها درباره حمله نظامي به ايران

سرويس سياسي-
از حدود يك هفته پيش تقريباً به يكباره موجي از اخبار و تحليل ها به راه افتاد كه مضمون همه آنها اين بود كه اسرائيل در آستانه حمله نظامي به ايران قرار دارد. ماجرا از زماني شروع شد كه برخي منابع اسرائيلي از جمله روزنامه هاآرتص به اصطلاح اين خبر را درز دادند كه نتانياهو و باراك در كابينه اسرائيل بحث آمادگي براي حمله به ايران را مطرح كرده اند. هاآرتص در گزارش خود نوشت كه جامعه اطلاعاتي و نظامي اسرائيل از جمله رؤساي موساد، امان، شين بت و رئيس ستاد ارتش با هرگونه اقدام نظامي عليه ايران مخالف هستند اما تصميم گيري نهايي نهايتاً برعهده باراك و نتانياهوست.
پس از آن روزنامه گاردين در مقاله اي از آمادگي كامل اسرائيل براي حمله به ايران خبر داد. خبر بعد اين بود كه اسرائيل روز چهارشنبه گذشته يك مانور موشكي انجام داد و براي نخستين بار يك موشك 7000 كيلومتري آزمايش كرد. علاوه بر اين منابع اسرائيلي اعلام كردند هواپيماهاي ارتش اين رژيم در يك مانور نظامي روي آسمان ايتاليا شركت كرده اند كه هدف آن تمرين همزمان عمليات تهاجمي و شكاري دوربرد بوده است. جالب است كه ارتش هميشه محتاط و مخفي كار اسرائيل به آساني به خبرنگاران اجازه داد كه از اين مانور فيلم و عكس تهيه كنند.
خبر بعد از لندن رسيد. سخنگوي وزارت خارجه انگليس در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران كه نظر او را درباره اخبار آمادگي اسرائيل براي حمله به ايران پرسيده بود گفت انگليس هيچ گزينه اي را براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران از روي ميز حذف نمي كند. درست در همين موقع منابع انگليسي خبري اعلام كردند كه وزارت دفاع اين كشور خود را براي كمك به عمليات مشترك اسرائيل و آمريكا عليه برنامه هسته اي ايران آماده مي كند.
آخرين كد كه در واقع به معناي انتقال كل اين ماجرا به فضاي رسمي بود مربوط به شيمون پرز رئيس جمهور رژيم صهيونيستي است. پرز روز يكشنبه گفت كه احساس مي كند حمله به ايران نزديك است. بيان اين جمله از زبان عالي ترين مقام اجرايي رژيم صهيونيستي ظاهراً به اين دليل انجام شده است كه صهيونيست ها مي خواهند مطمئن شوند به واضح ترين شكل ممكن پيام خود را به مخاطبشان رسانده اند. منتها سؤال اين است كه آن پيام چيست و مخاطب آن كيست؟
براي فهم اينكه پس پرده اين بازي چيست ابتدا بايد به اين پرسش پاسخ داد كه آيا حمله نظامي به ايران امكانپذير يا به اصطلاح يك گزينه روي ميز است؟ بعد از آنكه پاسخ اين سؤال روشن شد مي توان سؤال دوم را مطرح كرد و آن اينكه هدف از جنجال تبليغاتي جديد چيست؟
از بيش از دو سال پيش اين نكته كاملاً روشن بوده و به روش هاي بسيار متنوعي به نفع آن استدلال شده است كه حمله نظامي عليه ايران يك گزينه بالفعل نيست و شرايط لازم براي بالفعل شدن آن هم بسيار دشوارتر از آن است كه اميدي به تحقق آن باشد.
دلايل زير كه آنها با انبوهي از كدهاي متعلق به منابع غربي قابل مستندسازي است، نشان مي دهد حمله نظامي عليه ايران چه به صورت محدود و چه به صورت گسترده، عليه برنامه هسته اي ايران يا هر هدف ديگر، اكنون در دستور كار هيچ طرفي از جمله اسرائيلي ها قرار ندارد و براي فهم فضاي تبليغاتي فعلي عليه ايران بايد از ظاهر موضوع فراتر رفت.
1- اگر هدف حمله نظامي ايران توقف برنامه هسته اي باشد- چيزي كه اسرائيلي ها ادعا مي كنند- يك حمله نه فقط منجر به توقف برنامه هسته اي ايران نخواهد شد، بلكه توجيه لازم براي حركت به سمت تسليحات دراين برنامه را كاملاً فراهم خواهد كرد. اگر ايران هدف حمله نظامي قرار بگيرد، آن وقت دليلي به نام دفاع از خود در اختيار دارد كه بر مبناي آن مجاز خواهد بود براي دسترسي به هر نوع امكان نظامي مفيد از جمله سلاح هسته اي تلاش كند. بنابراين اگر هدف غربي ها اين است كه ايران سلاح هسته اي نسازد، احمقانه ترين كاراين است كه به ايران حمله كنند چرا كه در آن صورت حتماً ايران سلاح هسته اي خواهد ساخت.
2- مسئله بعدي اين است كه حمله نظامي اساساً قادر به متوقف كردن برنامه هسته اي ايران يا حتي به تأخير انداختن آن تا زماني طولاني نخواهد بود. تخمين خوش بين ترين ناظران اسرائيلي و آمريكايي اين است كه حمله نظامي فقط چيزي حدود دو سال اين برنامه را به تأخير خواهد انداخت و به همين دليل بسياري از استراتژيست هاي غربي عقيده دارند اين تأخير ارزش درگير شدن با ايران را ندارد. اما نكته مهم تر اين است كه حتي وقوع اين مقدار تأخير هم محل ترديد فراوان است. ايران اكنون اولاً در حال انتقال ماشين هاي خود به تاسيسات فردو است كه عملاً در مقابل هيچ نوعي از حمله متعارف نظامي آسيب پذير نيست، ثانياً در حال جايگزين كردن ماشين هاي نسل اول با نسل هاي 2 و 3 است و ثالثاً مقدار قابل توجهي مواد 20درصد انبار كرده است. مجموعه اين پارامترها حاوي اين پيام راهبردي است كه برنامه ايران به درجه اي از پيشرفت و خودكفايي فني رسيده كه حتي با حمله نظامي هم سرعت آن تغييري نخواهد كرد. در كنار همه اينها اين بحث هم وجود دارد كه غربي ها خود مي گويند هرگز نمي توانند به لحاظ اطلاعاتي مطمئن باشند تأسيسات هسته اي ايران همان است كه اعلام شده است.
3- سومين مسئله تأثيري است كه هرگونه حمله نظامي بر فضاي داخلي ايران خواهد گذاشت. همه تحليلگران اطلاعاتي غرب اكنون بر اين عقيده هستند كه با وقوع هرگونه حمله نظامي خارجي دو اتفاق قطعاً در داخل ايران رخ خواهد داد. نخستين اتفاق اين است كه يك اجماع داخلي بسيار جدي عليه غرب بوجود خواهد آمد و مطالبه پاسخ به غرب تبديل به يك مطالبه مردمي خواهد شد و ثانياً پس از حمله ديگر نشاني از چيزي به نام جريان سبز يا اپوزيسيون نخواهد ماند و همه اين گروه ها در زماني بسيار كوتاه نابود مي شوند. اگر اين اصل را درست بگيريم كه هدف نهايي آمريكا از همه اقدامات عليه ايران حتي حمله نظامي نهايتاً اثرگذاري بر فضاي داخلي ايران و كليد زدن پروژه براندازي از داخل است (اصطلاحاً گفته مي شود آمريكا حتي از اقدام سخت هم هدف نرم دارد)، با حمله به ايران تمام سرمايه نرم خود در ايران را در زماني بسيار كوتاه خاكستر خواهد كرد.
4- چهارمين نكته مربوط به توان پاسخ دهي ايران و تبديل كردن هرگونه درگيري به درگيري منطقه اي و فرامنطقه اي است. آمريكايي ها به ويژه اكنون كه روي نيروي قدس تمركزكرده اند به خوبي مي دانند كه توان عمليات برون مرزي ايران و متحدانش چه اندازه است اما مهم تر از اين آن است كه بهار عربي و برانگيختگي ضداسرائيلي و ضدآمريكايي ناشي از آن، توان پاسخ دهي ايران به هرگونه تهديد را صد چندان كرده است.
5- و آخرين نكته كه به آن اشاره مي شود اين است كه اساساً جامعه اطلاعاتي و نظامي اسرائيل و آمريكا عقيده ندارد كه برنامه هسته اي ايران تهديد شماره يك است. تمام ارزيابي هاي اطلاعاتي موجود در آمريكا، اسرائيل و اروپا حاكي از آن است كه ايران فقط درصدد دست يافتن به «وضعيت آسانه اي» است و هيچ تصميمي براي ساخت سلاح هسته اي اتخاذ نكرده است، ضمن اينكه حتي اگر سلاح بسازد از آن براي بازدارندگي استفاده خواهد كرد نه حمله به يك كشور ديگر. به همين دليل است كه كساني مانند داگان و سلف او پاردو اصرار دارند كه تهديد ژئوپلتيك ناشي از بهار عربي بسيار بزرگتر از تهديد برنامه هسته اي ايران است.
اين فهرست را مي توان بسيار طولاني تر و دقيق تر كرد و «ايران هسته اي» طي روزهاي آينده اين اقدام را انجام خواهد داد اما سؤال اين است كه اگر اين استدلال ها درست باشد و حمله نظامي عملاً از سبد گزينه هاي غرب عليه ايران حذف شده باشد، هدف بازي اخير عليه ايران چيست؟
به نظر مي رسد در دقيق ترين تحليل ممكن هدف اسرائيلي ها اين است كه غرب را وادار به اعمال تحريم هايي سنگين تر از قطعنامه 1929 عليه ايران بكنند اما معضل بزرگ آنها اين است كه روسيه، چين و برخي كشورهاي اروپايي حاضر به موافقت با هيچ تحريم ديگري نيستند. هدف از تمامي جنجال هاي اخير درباره احتمال حمله نظامي اسرائيل به ايران اين است كه روسيه، چين و اروپا دست از مخالفت با تحريم بردارند و از بيم مواجه شدن با گزينه بسيار خطرناك درگيري با ايران، تصويب تحريم هاي سنگين تر در شوراي امنيت عليه ايران را بپذيرند. دقيقاً به همين دليل است كه اوباما اعلام كرده پس از انتشار گزارش آمانو با روسيه و چين درباره ايران رايزني خواهد كرد. بنابراين مخاطب كل اين پكيج تبليغاتي، نه ايران بلكه روسيه، چين و اروپاست كه همواره نگران حمله اسرائيل به ايران بوده اند.

 



در روز عرفه انجام شد
تشييع پيكر 4شهيد تا دروازه هاي بهشت

پيكر چهار شهيد در شهرهاي قزوين، شيرگاه و يادمان شهداي سومار تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش ايرنا پيكر پاك شهيد ستوانيكم مهدي روشن طلب صبح يكشنبه با حضور اقشار مختلف مردم قزوين و جمعي از مسئولان اين شهر تشييع شد. پس از اقامه نماز ميت بر پيكر اين شهيد والامقام توسط نماينده ولي فقيه در استان قزوين، پيكر شهيد مهدي روشن طلب براي خاكسپاري به شهر لاهيجان منتقل شد. بر اساس همين گزارش پيكر گروهبان يكم شهيد محمود اسماعيلي طي مراسمي با حضور مسئولان استان مازندران و شهرستان شيرگاه از مسجد جامع اين شهرستان تا زادگاهش روستاي آهنگركلا تشييع و به خاك سپرده شد.
شهيدان مهدي روشن طلب و محمود اسماعيلي در جريان درگيري با اشرار مسلح در منطقه كوهك سراوان از توابع سيستان وبلوچستان به شهادت رسيدند. همين منبع خبري گزارش داد همزمان با برگزاري مراسم دعاي عرفه، پيكر دو شهيد گمنام با حضور كاروان هاي راهيان نور در محل يادمان شهداي سومار تشييع و به خاك سپرده شدند.
اين شهيدان 19 و 20ساله بودند كه درعمليات تفحص در منطقه عملياتي سومار پيكر مطهرشان كشف شد.

 



پرده برداري از نقش كاركنان بي بي سي در اعمال تحريم ها عليه ايران

برخي گزارش هاي ديپلماتيك نشان مي دهد كاركنان تلويزيون فارسي بي بي سي در لندن جزو اصلي ترين گروه هاي لابي كننده براي تحريم ملت ايران توسط نهادهاي اروپايي و آمريكايي هستند.
منابع آگاه در تهران مي گويند لابي وابسته به ضدانقلاب همواره نقشي فعال در سوق دادن كشورهاي غربي به سمت تحريم ملت ايران داشته اما برخي اطلاعات نشان مي دهد اخيرا كاركنان بي بي سي فارسي در اين زمينه بسيار فعال شده و عملا نقش اصلي را برعهده گرفته اند.
از جمله مستنداتي كه اين موضوع را ثابت مي كند اظهارات «لرد هاول» معاون وزير خارجه انگلستان در پارلمان اين كشور است. هاول اخيرا با شركت در يك جلسه ويژه پارلمان انگليس خطاب به حاضران تاكيد كرد كه تحريم هاي اخير شوراي اروپا عليه ايران كه با ادعاي نقض حقوق بشر اعمال شد، در واقع به دليل تلاش هاي گسترده كاركنان بي بي سي و با هدف حمايت از آنها اعمال شده است.
به گزارش جهان نيوز، هاول در پاسخ به پرسش «لرد جابر» از حزب كارگر در اين باره كه دولت انگليس چه اقداماتي براي حمايت از كاركنان بي بي سي انجام داده مي گويد: «ما اين موضوع را به طور جدي مورد توجه داشته و داريم.»
وي ادامه مي دهد: «تحريم هاي مورخ 10اكتبر شوراي اروپا عليه مقام هاي ايراني با همين هدف و با كمك كاركنان بي بي سي اعمال شده است.»
وي در عين حال به پارلمان انگليس قول داده است كه حمايت هاي جدي تري از اين افراد به عمل بياورد.
گفتني است اخيرا و با دستگيري شبكه منابع بي بي سي در ايران ضربه سختي به اين شبكه وارد شده است. همچنين افشاي اطلاعات متعدد و مستند درباره پشت صحنه مفاسد اخلاقي اين شبكه تا حد قابل توجهي از بي بي سي اعتبارزدايي كرده است.
گزارش منابع رسمي نشان مي دهد در دو هفته گذشته اين دومين باري است كه پارلمان انگليس از مقام هاي دولتي اين كشور درباره نحوه حمايت از بي بي سي فارسي توضيح مي خواهد و اين نشان دهنده آن است كه در مجموعه اقدامات و طراحي هاي خبيثانه انگليسي ها عليه ايران، شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي جايگاهي ويژه دارد.

 



برگزاري نشست سه جانبه ايران پاكستان و افغانستان در آينده نزديك

مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور گفت: نشست سه جانبه ايران، پاكستان و افغانستان در آينده نزديك و پس از اجلاس استانبول برگزار مي شود.
«محمدرضا فرقاني» در گفت وگو با فارس، به نشست سه جانبه جمهوري اسلامي ايران، پاكستان و افغانستان اشاره كرد و اظهار داشت: نشست سه جانبه ايران، پاكستان و افغانستان در آينده نزديك برگزار مي شود.
مديركل امور بين الملل دفتر رئيس جمهور بر همين اساس به آمادگي دولت افغانستان براي اين نشست اشاره و تصريح كرد: اين نشست سه جانبه به زودي و پس از اجلاس استانبول برگزار مي شود.
وي يادآور شد: نشست ايران، افغانستان و پاكستان اجلاسي است كه در سطح سران سه كشور برگزار و مسائل مربوط به سه كشور با توجه به همسايگي و هم مرز بودن در آن به بحث گذاشته شده و در خصوص آنها تصميم گيري مي شود.

 



استاندار هرمزگان مطالب منتسب به خود را تكذيب كرد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
استاندار هرمزگان در نامه اي خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي آورده است: مطالب منتسب به اينجانب مبني بر اين كه استيضاح كنندگان وزير اقتصاد به آتش دوزخ و جهنم دچار خواهند شد، كذب محض است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان، ابراهيم عزيزي در نامه اي به علي لاريجاني مطالب انتساب داده شده به خود از سوي نماينده مردم شريف كرج در مجلس را كذب محض عنوان كرده و خواستار تذكر به اين نماينده جهت خودداري از بيان مطالب خلاف واقع و بي پايه شد.
استاندار هرمزگان در اين نامه آورده است: نظر به اين كه در چند روز گذشته در خلال مذاكرات مجلس شوراي اسلامي، آقاي عزيز اكبريان نماينده مردم شريف كرج در مجلس مطالبي را به اينجانب منتسب كرده مبني بر اين كه استيضاح كنندگان جناب دكتر حسيني وزير محترم اقتصاد در آتش دوزخ و جهنم دچار خواهند شد و از آنجا كه اظهارات فوق كذب محض بوده و در طول اين ايام بنده هيچ گونه اظهاراتي در اين رابطه نداشته ام، خواهشمند است ضمن تذكر به ايشان مقرر فرماييد از بيان مسائل خلاف واقع و بي پايه خودداري كنند.

 



45 هزار زنبوردار كشور بيمه مي شوند

رئيس اتحاديه زنبورداران كشور گفت: 45 هزار زنبوردار سراسر كشور از محل اعتبارات يارانه ها بيمه مي شوند.
«عفت رئيسي» يكشنبه در حاشيه جشنواره «عسل و سلامت جامعه» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به دغدغه هاي بيمه زنبورداران، افزود: اين زنبورداران تا 27 آبان ماه جاري بيمه خواهند شد.
وي در ادامه از فقدان بسته هاي حمايتي و امكانات اجرايي در حوزه زنبورداري كشور انتقاد كرد و اظهار داشت: زنبورداران كشور براي مستقل شدن در عرصه توليد، نيازمند سيستم حمايتي هستند. رئيسي گفت: امروزه در سراسر دنيا براي كوچ و جابجايي زنبورها نيز يارانه در نظر گرفته مي شود، اما متاسفانه در كشور ما حمايت هاي مطلوبي در اين خصوص ارايه نشده است.
وي بيان كرد: دريافت پروانه بهداشتي جهت استانداردسازي در مراحل فرآوري و توليد عسل نيز از جمله مواردي است كه زنبورداران را دچار مشكل كرده، در صورتي كه قبل از استانداردسازي مراحل توليد، بايد تجهيزات و امكانات موجود استانداردسازي شود.

 



انتقاد شديد امام جمعه قزوين از تغيير ناگهاني استاندار

امام جمعه قزوين با انتقاد شديد از تغيير يكباره استاندار قزوين گفت: وي تازه داشت اينجا را مي شناخت كه مثل استاندار قبلي طي يك سال تغيير يافت، اميدواريم اين شرايط خداي نكرده شامل حال استاندار جديد نشود.
آيت الله هادي باريك بين با اشاره به موضوع تغيير استاندار قزوين اظهار كرد: ديروز به يك دفعه از تغيير استاندار محترم و خدوم جناب مهندس عجم باخبر شديم كه موجب تأسف شد.
باريك بين توضيح داد: پس از حدود يك سال از استقرار ايشان و گذشتن دوره آشنايي، زماني كه تازه به كارها تسلط پيدا مي كردند و برنامه هاي مختلف را در راستاي خدمت به مردم و رفع مشكلات استان آغاز كرده بود؛ در اين شرايط هيئت محترم دولت و آقاي رئيس جمهور تصميم به تغيير ايشان گرفتند و تصميمشان نيز تصويب شده است و ديشب آقايان از رسانه ها شنيدند، اين مايه تأسف بنده شد.
وي اعلام كرد: اين در حالي است كه اين استاندار محترم مدتي در استان نبوده و تازه داشت آشنا مي شد و از قضا استاندار قبلي هم، آن استاندار محترم آقاي طاهايي نيز حدود يك سال بيشتر اينجا نبود؛ ايشان هم آمد تا كارها را شروع كند ايشان را هم برداشتند.
امام جمعه قزوين افزود: معاون عمراني استاندار فعلي سه ماه اينجا بود كه ايشان را منتقل كردند كه پست ايشان خالي است، نتيجه اين شواهد حاكم شدن وضع بي ثباتي و تداوم عقب ماندگي استان ماست و در نتيجه مشكلات تشديد مي شود و مردم عزيز در مشكلات مي مانند و برنامه ها خوب انجام نمي شود.
وي اضافه كرد: بايد در اين خصوص فكر كرد و مسئولان دقت كنند، اين مديريت ثباتش كار مي كند و اگر امروز بيايد و فردا بي ثبات باشد، مي گويد از ابتدا چه برنامه هايي بريزم كه به اندازه حضورم باشد.
باريك بين تصريح كرد: استاندار جديد هم كه تشريف مي آورند ما به ايشان خيرمقدم مي گوئيم و ما اميدواريم ان شاء الله استاندار جديد برنامه هاي اين عزيز را دنبال كند منتها اگر خداي نكرده شامل حال اين بنده خدا نشود.
وي عنوان كرد: اين موضوع بايد خيلي توجه شود، پديده تغييرات پي درپي مسئولان آثار خوبي ندارد و بي ثباتي مي آورد و بي ثباتي در مديريت كارها را مشكل مي كند.

 



بيش از 34درصد جمعيت كشور آمارگيري شدند

معاون توسعه منابع، پشتيباني و استان هاي مركز آمار كشور گفت: تاكنون 34درصد از جمعيت كل كشور سرشماري عمومي نفوس و مسكن شده اند.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم، اميدعلي پارسا عصر شنبه در جلسه ستاد سرشماري استان قم اظهار داشت: 54 هزار نفر در طرح سرشماري عمومي نفوس و مسكن در كشور همكاري دارند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مديريت صحيح منابع و برنامه ريزي كلان آينده كشور را مستلزم استخراج آمار صحيح و دقيق عنوان كرد.
پارسا اظهار داشت: سرشماري هاي گذشته هر 10 سال يكبار انجام مي شد كه به دليل ضرورت اطلاع از وضعيت تغييرات و برنامه ريزي دقيق تر سرشماري نفوس و مسكن اينك هر پنج سال يكبار انجام خواهد گرفت.
وي با تاكيد بر محرمانه بودن اطلاعات استخراجي تصريح كرد: اطلاعات به دست آمده از مردم به صورت محرمانه در اختيار مركز آمار قرار خواهد گرفت و به هيچ عنوان در اختيار هيچ ارگاني قرار نخواهد گرفت تا در برنامه ريزي كلان كشور مورد استفاده قرار گيرد.
پارسا با بيان اينكه نتايج تفصيلي سرشماري عمومي نفوس و مسكن شش ماه بعد از پايان اين طرح اعلام خواهد شد، گفت: اميدواريم با همكاري مردم و ماموران سرشماري بتوانيم اين طرح ملي را به پايان برسانيم.

 



سخنگوي كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي: موجودي صندوق توسعه ملي 12 تا 14 ميليارد دلار است

سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس از موجودي 12 تا 14 ميليارد دلاري در صندوق توسعه ملي خبر داد.
به گزارش فارس از شهرستان ساري، علي اصغر يوسف نژاد روز يك شنبه در مراسم توديع و معارفه مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران به جايگاه اعتبارات صندوق توسعه ملي اشاره و خاطرنشان كرد: اعتبارات اين صندوق براي كمك به بخش خصوصي و توليد اختصاص يافته است، اين نكته توصيه رهبري است.
وي گفت: بخش زيادي از اين مبلغ با رعايت ساز و كار قانوني به شهرك هاي صنعتي تعلق دارد.

 



معاون وزير خواستار پرداخت بدهي صنايع شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون وزير نيرو كه به منظور بازديد و افتتاح چند پروژه به هرمزگان سفر كرده بود، از عدم پرداخت بدهي هاي صنايع غرب بندرعباس ابراز نگراني كرد و خواستار پرداخت هرچه سريعتر بدهكاري ها شد.
محمد بهزاد با بيان اينكه ادامه اين روند پايداري برق را در تابستان سال آينده غيرممكن مي سازد، افزود: يكي از صنايعي كه مبلغ زيادي بدهكار است، آلومينيوم المهدي است.
به گفته وي، بدهي فعلي آلومينيوم المهدي دو هزار و 100 ميليارد ريال است كه اين رقم نيز در حال افزايش است.
معاون وزير نيرو در ادامه به ظرفيت هاي ايجاد شده در صنعت برق پس از سال 84 اشاره كرد و بيان داشت: بيش از 40 درصد ظرفيت برق توسط دولت نهم و دهم ايجاد شده است.
گفتني است، همزمان با حضور وزير نيرو پست 23 كيلو ولت بندرعباس به بهره برداري رسيد.
هزينه احداث اين پست 400 ميليارد ريال بوده است.

 



اخبار ادبي و هنري

430 فيلم متقاضي شركت در جشنواره پروين اعتصامي شدند
به گزارش روابط عمومي ششمين جشنواره پروين اعتصامي، در بخش مسابقه سينماي ايران كه شامل بخش هاي: نيلوفر زرين، نيلوفر سيمين، نگاه نو و پروين اعتصامي است، تاكنون 430 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيده است. مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره كه پيش از اين 12 آبان ماه اعلام شده بود تا روز پنج شنبه 19 آبان ماه تمديد شده است.
ششمين جشنواره ملي و دومين جشنواره بين المللي فيلم پروين اعتصامي با هدف حمايت از زنان هنرمند ايراني از 2 تا 5 دي ماه در تهران برگزار مي شود.
مهلت ارسال آثار به جشنواره هنري 1404 تمديد شد
علاقه مندان به شركت در جشنواره هنري ايران 1404 تا 20 آذر ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.
رفاه، امنيت قضايي، تامين اجتماعي، فرصت هاي برابر، خانواده دور از فقر، محيط زيست مطلوب، جامعه اخلاقي و متكي بر ارزشهاي اسلامي، تعامل سازنده با جهان و نوانديشي از محورهاي ارائه شده براي شركت در اين جشنواره است.
به دليل استقبال هنرمندان، كاريكاتور به جشنواره هنري 1404 اضافه شد و علاقه مندان و هنرمندان شركت كننده در اين جشنواره مي توانند در خلق هنر خود از تكنيك آزاد استفاده كنند. هر هنرمند مي تواند حداكثر 15 اثر را به بخش كاريكاتور جشنواره هنري 1404 ارسال كند.
اعلام فراخوان دومين جشنواره مردمي فيلم عمار
فراخوان دومين جشنواره مردمي فيلم عمار كه در بخش هاي مستند، داستاني كوتاه و بلند، فيلمنامه، نماهنگ و پويانمايي برگزار مي شود توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي اعلام شد.
روابط عمومي دومين جشنواره مردمي فيلم عمار عنوان كرد: اين جشنواره در بخش هاي مستند، داستاني كوتاه و بلند، فيلمنامه، نماهنگ و پويانمايي برگزار مي شود.
موضوعات دومين جشنواره مردمي فيلم عمار تاريخ انقلاب اسلامي، نقد درون گفتماني، بيداري اسلامي و جنگ نرم است و مهلت ارسال آثار تا 30 آذر 1390 در نظر گرفته شده است. علاقه مندان مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت wwwammarfilmir كه از ديروز (61 آبان) آغاز به كار كرده است مراجعه كنند.
نخستين جشنواره موسيقي «هم آوايي اقوام ايراني»
برگزار مي شود
به مناسبت اعياد فرخنده قربان و غدير خم و به همت سازمان فرهنگي-هنري شهرداري تهران، نخستين جشنواره موسيقي «هم آوايي اقوام ايراني» در هفته جاري برگزار مي شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران، «سيدقاسم ناظمي» معاون هنري اين سازمان ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: نخستين جشنواره موسيقي «هم آوايي اقوام ايراني» روزهاي 71 و 81 آبان ماه برگزار مي شود و ساعت اجراي برنامه ها در فرهنگسراي بهمن، ابن سينا و ارسباران به ترتيب 61، 91 و 12 است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14