(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 آبان 1390- شماره 20070

حديث دشت عشق
شب سخت شاگردان كي روش در منامه شكست بحرين تضمين صعود تيم ملي فوتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
درخواست ميران براي بازگشت به تيم ملي جودو
نوروزي به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي نيامد ماجراي خداحافظي جدي شد
نبرد حدادي برابر اسلاوكو شيراز ميزبان مدافع قهرماني ليگ برتر بسكتبال
آخرين اخبار از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - پاريس
آغاز ليگ برتر هندبال در غياب قهرمان و نايب قهرمان
مسابقات كشتي فرنگي قهرماني كشور در سقز شروع شد
سرمربي تيم ملي: كشتي آرامش مي خواهد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «احمد بوربور»
در ركاب خميني بت شكن

پدرجان! خداوند فرموده رضاي من رضاي پدر و مادر است. امروز روز امتحان است. روز هل من ناصر ينصرني حسين زمان است. روز رويارويي يزيد زمان آمريكا و فرزند نامشروعش صدام با حسين زمان است. مبادا يك لحظه از مقابله با دشمن غافل شويد، مبادا لحظه اي از امام و ولايت فقيه و روحانيت خط امام دور شويد. پدر و مادر عزيزتر از جانم! من امانت خدا بودم حال كه اين امانت را به خوبي تربيت كرديد و در راه سرور شهيدان و در ركاب خميني بت شكن تقديم خدا كرديد قلبا خوشحال باشيد.
از همه مي خواهم موقع دفن جنازه ام حتما زيارت عاشورا بخوانيد تا مولايم حسين(ع) بيايد. از همه ميخواهم نماز نماز نماز را به موقع با جماعت و پايگاه بسيج را گرم و احترام به پدر و مادر را اوجب واجبات بدانيد.
اين بسيجي قهرمان در خرداد 1344 متولد شد. با حضورش جبهه ها را گرم كرد و در والفجر 2 در منطقه حاج عمران شهيد شد و طبق خواسته خودش پس از 5/2 سال در مرداد 1362 در شهر خون و قيام ورامين آرام گرفت.


 



شب سخت شاگردان كي روش در منامه شكست بحرين تضمين صعود تيم ملي فوتبال

تيم ملي فوتبال ايران در حالي روز جمعه در چارچوب مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا با بحرين در منامه ديدار مي كند كه پيروزي در اين ديدار به معناي صعود زود هنگام به دور چهارم اين مسابقات است.
كمتر از يك ماه پيش تيم ملي فوتبال كشورمان در ورزشگاه آزادي جشنواره اي از گل به راه انداخت و با 6 گل بحرين را در هم كوبيد. شب 19 مهرماه براي فوتبال ايران و فوتبالدوستان كشورمان يك شب رويايي و خاطره شد، شبي كه شكست 6 بر صفر را به بحرين تحميل كرديم و هر چه خاطره بد از اين تيم به ياد داشتيم از ذهن مان پاك شد. به قول علي كريمي « با اين پيروزي دل مردم خنك شد» و البته اميدواري ها به تيم كي روش بيشتر و بيشتر. تيم ملي فوتبال كشورمان 31 روز پس از آن شب رويايي اين بار به منامه مي رود تا چهارمين بازي خود در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا را جمعه شب هفته جاري مقابل بحرين برگزار كند. اين بازي از گروه E مسابقات و با قضاوت داور سنگاپوري برگزار مي شود.
بازي دشوار در منامه
ملي پوشان فوتبال كشورمان گرچه در تهران تيم ملي بحرين را با شكست 6 بر صفر بدرقه كردند اما اين پيروزي دليل و تضميني براي برد دوباره آنها در خانه بحريني ها نيست، چرا كه بحرين زخم خورده بسيار خطرناك تر از تيمي است كه در ورزشگاه آزادي و در همان دقيقه يك بازي مقابل تيم كشورمان 10 نفره شد.
سرخپوشان به مانند ديگر تيم هاي عربي به معناي واقعي از امتياز ميزباني استفاده مي كنند. آنها در سال هاي گذشته بخوبي ثابت كرده اند «ميزباني بي رحم» هستند و بويي از ميهمان نوازي نبرده اند. با اين پيش زمينه فكري ملي پوشان فوتبال كشورمان خود را براي جدالي دشوار و سخت در خانه بحرين آماده كرده اند.
بازي در غياب كريمي و خسرو
بدون شك علي كريمي و خسرو حيدري از تاثيرگذارترين بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان هستند كه كي روش بارها به نقش تعيين كننده آنها در تيمش اشاره كرده است. علي كريمي كه بازي رفت مقابل بحرين را به علت مصدوميت از دست داد در ديدار برگشت نيز غايب خواهد بود. عملكرد خوب جباري در بازي رفت، نگراني از بابت غيبت كريمي را كمتر مي كند اما هنوز مشخص نيست كي روش به جاي خسرو از چه بازيكني استفاده خواهد كرد. حسين ماهيني گزينه نخست جانشيني خسرو است كه در بازي رفت با حضور 45 دقيقه اي در نيمه دوم از عوامل گلباران بحرين بود.
شكست بحرين تضمين صعود ايران
تيم ملي فوتبال كشورمان در گروه E از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا با هفت امتياز بالاتر از قطر پنج امتيازي، بحرين چهار امتيازي و اندونزي كه هيچ امتيازي ندارد، صدرنشين است. تيم ملي فوتبال كشورمان اگر در بازي جمعه شب مقابل بحرين در منامه به سه امتياز دست يابد، صعود خود به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا را تضمين خواهد كرد و از حساسيت و اهميت ديدارهاي آتي مقابل اندونزي و قطر كاسته خواهد شد.
ايران 7- بحرين 4
تيم هاي ملي فوتبال ايران و بحرين تا به امروز 14 بار با هم بازي كرده اند. در اين بين تيم كشورمان هفت بار مقابل بحريني ها به پيروزي رسيد، چهار بار شكست خورده و در سه بازي به نتيجه تساوي رضايت داده است. در اين 13 بازي تيم كشورمان 29 بار دروازه بحرين را گشوده و در مقابل 11 گل دريافت كرده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيموريان به فهرست نامزدهاي بهترين بازيكن آسيا اضافه شد
كنفدراسيون فوتبال آسيا امروز دومين فهرست نامزدهاي كسب جايزه بهترين بازيكن آسيا در سال 2011 را اعلام كرد كه در آن آندرانيك تيموريان و هادي عقيلي هم به چشم مي خورد. اين فهرست در حالي اعلام شده كه در فهرست اوليه نام آندرانيك تيموريان به چشم نمي خورد. در فهرست قبلي فرهاد مجيدي و قاسم حدادي فر براي دريافت توپ طلاي آسيا كانديدا بودند. ايران، كره جنوبي و ژاپن كشورهايي هستند كه هر كدام دو نماينده در اين فهرست دارند. اسامي كامل نامزدهاي كسب جايزه بهترين بازيكن سال آسيا بدين شرح است: آندرانيك تيموريان و هادي عقيلي از ايران، اسماعيل عبداللطيف از بحرين، اسماعيل مطر از امارات، كيسوكه هوندا و شينجي كاگاوا از ژاپن، كو جائه چول و يون كي هون از كره جنوبي، محمد نور از عربستان، سرور جباراف از ازبكستان. مراسم بهترين هاي فوتبال آسيا در سال 2011، دوم آذر ماه در كوالالامپور برگزار مي شود.
پورحيدري: به ما گفته اند الونگ با هيچ تيمي قرارداد ندارد
منصور پورحيدري سرپرست تيم فوتبال استقلال در خصوص آخرين وضعيت الونگ الونگ و اينكه آيا اين بازيكن به استقلال مي پيوندد، گفت: وي ابتدا بايد تست پزشكي بدهد. مظلومي و كادر فني اعلام كردند اگر اين بازيكن در سلامت كامل باشد مي تواند به تيم كمك كند. وي در پاسخ به اين سؤال كه ظاهرا اين بازيكن بايد از باشگاه دي استرادا رضايت نامه بگيرد، عنوان كرد: تا آنجا كه من مي دانم و به ما گفته اند اين بازيكن با هيچ تيمي قرارداد ندارد و پس از تست پزشكي بلافاصله مي تواند به عضويت استقلال در بيايد.
دعوت از16بازيكن به اردوي تيم ملي فوتسال
سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان براي بازي دوستانه با روسيه 16 بازيكن را به اردوي اين تيم دعوت كرد كه در ميان آنها نامي از بازيكنان تيم گيتي پسند اصفهان ديده نمي شود. اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتسال كشورمان به اين شرح است:حميدرضا ابراري نيا، مجتبي نصيري نيا، عليرضا صميمي، مجيد لطيفي، سيدعلي كيائي، حميد احمدي، محمد طاهري، علي اصغرحسن زاده، جواد اصغري مقدم، مصطفي طيبي، قدرت بهادري، احمد اسماعيل پور، بهروز جعفري، مهدي جاويد، حسين طيبي و شهرام شريف زاده.
صعود مقتدرانه جوانان ايران
تيم فوتبال جوانان كشورمان آخرين ديدار خود در مرحله انتخابي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا را با برتري مقابل ازبكستان پشت سرگذاشت تا صعود مقتدرانه اي در اين رقابت ها داشته باشند. اين بازي كه با قضاوت «علي شعبان» از كويت در ورزشگاه تختي تهران برگزار شد در پايان به برتري 2 بر صفر تيم جوانان ايران انجاميد تا نمايندگان كشورمان با 12 امتياز به عنوان صدرنشين گروه C به مرحله نهايي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا صعود كنند.براي تيم فوتبال جوانان كشورمان در اين بازي كه زير بارش برف و باران برگزار شد احمد عبدالله زاده (24) و سردار آزمون (58) گل زدند.
خوروش ، مديرجديد تيم فوتبال سپاهان
پيشكسوت و بازيكن دهه 50 تيم فوتبال سپاهان اصفهان به عنوان مدير و سرپرست اين تيم منصوب شد. رسول خوروش بازيكن دهه 50 تيم فوتبال سپاهان طي حكمي از سوي عليرضا رحيمي مديرعامل باشگاه به عنوان مدير تيم فوتبال سپاهان منصوب شد.مجيد بصيرت، سرپرست سابق تيم فوتبال سپاهان نيز از سوي مديرعامل باشگاه به عنوان مشاور فني تيم فوتبال بزرگسالان سپاهان منصوب شد.
5 سال زندان براي مدير سابق يوونتوس
دادگاهي در ايتاليا مدير سابق باشگاه يوونتوس را به اتهام تباني در فوتبال گناهكار شناخت و او را به پنج سال زندان محكوم كرد. لوسيانوموچي كه يكي از متهمان اصلي پرونده رسوايي فوتبال ايتاليا است، از سوي دادگاهي در اين كشور به پنج سال زندان محكوم شد. با اين حال اين حكم هنوز بدوي است و مدير سابق يوونتوس فعلا به زندان نمي رود. لوسيانا موچي مدير سابق باشگاه يوونتوس به دليل نقشش در رسوايي تباني فوتبال ايتاليا از كليه فعاليت هاي فوتبالي محروم شده است.
مس سرچشمه 2 بازيكن عراقي جذب مي كند
تيم فوتبال مس سرچشمه دو بازيكن تيم ملي عراق را جذب مي كند. حسين منصوري مدير عامل اين باشگاه اظهار داشت: با دو بازيكن تيم ملي عراق مذاكره كرده ايم. بليت و رواديد آنها نيز تهيه شده و بعد از بازي هاي تيم ملي عراق به كرمان خواهند آمد تا پس از انجام دو سه جلسه تمرين با آنها قرارداد امضا كنيم.

 



درخواست ميران براي بازگشت به تيم ملي جودو

محمود ميران ملي پوش اسبق جودوي ايران از فدراسيون جودو و كوراش درخواست كرد بار ديگر به تيم ملي باز گردد.
ميران طي تماسي كه با عليرضا اميني رئيس فدراسيون جودو و كوراش داشت از وي درخواست كرد تا بار ديگر به تيم ملي جودوي ايران بازگردد تا در عرصه قهرماني به رقابت با حريفان بپردازد. در صورت موافقت فدراسيون جودو ملي پوش اسبق سنگين وزن جودوي كشورمان قصد دارد تنها در وزن آزاد مسابقه دهد. تصميم او شركت در مسابقات قهرماني آسيا در سال آينده است.
ميران همچنين در اين خصوص با جيرو سرمربي ايتاليايي تيم ملي جودوي ايران مذاكراتي داشته است. درخواست ميران در فدراسيون جودو در حال بررسي است.

 



نوروزي به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي نيامد ماجراي خداحافظي جدي شد

فرنگي كار وزن 60 كيلوگرم كشورمان با نيامدن به اردوي تيم ملي ماجراي خداحافظي خود را جدي كرد.
اميد نوروزي، دارنده مدال طلاي رقابت هاي جهاني و بازي هاي آسيايي گوانگجو در چند روز گذشته به دليل آنچه كه اهميت ندادن مسئولان استاني عنوان شده است از دنياي قهرماني خداحافظي كرد. در شرايطي كه گمان مي رفت طرح اين موضوع از سوي نوروزي يك بازي رسانه اي باشد، اين كشتي گير به اردوي تيم ملي كه از روز 15 آبان ماه آغاز شده نيامد تا موضوع خداحافظي خود را جدي كند و حتي قيد مسابقات آزمايشي المپيك لندن را بزند. بايد ديد مسئولان ورزشي و سياسي استان فارس اقدامي براي بازگشت قهرمان ملي خود مي كنند يا بايد منتظر از دست رفتن يك ستاره باشيم.
بنا از ماجراي خداحافظي باخبر است
در همين خصوص محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: در جريان خداحافظي نوروزي از دنياي كشتي قرار دارم و مي دانم او به دليل برخي بي مهري ها قصد وداع با دنياي قهرماني را دارد. نوروزي تنها مدال آور طلايي ورزش استان فارس است اما با مشكلات زيادي مواجه است و مسئولان استاني نيز از وي حمايتي نمي كنند. بنا تصريح كرد: با اين شرايط فكر نمي كنم وي در مسابقات آزمايشي لندن شركت كند و از طرفي با توجه به اينكه نماينده اي در وزن 84 كيلوگرم نداريم در صورت فراهم شدن شرايط احتمالا نيمه دوم آذرماه با پنج كشتي گير به لندن خواهيم رفت.

 



نبرد حدادي برابر اسلاوكو شيراز ميزبان مدافع قهرماني ليگ برتر بسكتبال

هفته چهارم ليگ برتر بسكتبال با نبرد دو هم استاني ادامه پيدا مي كند.
هفته چهارم ليگ برتر بسكتبال ايران با پنج مسابقه ادامه پيدا مي كند. در نخستين مسابقه مهرام، مدافع عنوان قهرماني مهمان لوله S.A شيراز است. شاگردان مصطفي هاشمي كه هم اكنون با 6 امتياز در رده چهارم جدول قرار دارند با آمدن هم تيمي خارجي خود با انرژي بيشتري به كارشان ادامه مي دهند. البته تيم شيرازي كه در مكان يازدهم قرار دارد نيز با اضافه شدن سنتر آمريكايي به شرايط مطلوبي رسيده است.
همچنين دو تيم خوزستاني در اين هفته بايد در اهواز به مصاف يكديگر بروند. شركت ملي حفاري ميزبان صنايع پتروشيمي ماهشهر است تا همه در انتظار تقابل 2 سنتر بلندقامت دو تيم در اين پيكار باشند. حامد حدادي بهترين سنتر آسيا بايد برابر «اسلاوكو ورانس» سنتر تيم ملي مونتنگرو به مبارزه بپردازد. تيم حفاري در 2 هفته گذشته تن به شكست داده و در اين ميدان به دنبال پيروزي است و در طرف مقابل نيز شاگردان بهرام رمضان كه هفته گذشته به نخستين پيروزي رسيده اند به دنبال ادامه اين روند هستند.اين مسابقه براي دو تيم از اين جهت اهميت دارد كه آنها براي حضور در مرحله پلي آف از رقيبان اصلي يكديگر به شمار مي آيند. برنامه روز دوم هفته چهارم به شرح زير است:
¤لوله S.A شيراز - مهرام تهران
¤همياري زنجان -پويا تهران
¤شركت ملي حفاري - صنايع پتروشيمي
¤شهرداري گرگان - فولاد ماهان
¤جهش ترابر - ذوب آهن
جدول رده بندي ليگ برتر بسكتبال پيش از پايان هفته چهارم به شرح زير است:
1. پتروشيمي بندر امام ،2. دانشگاه آزاد و 3. ذوب آهن اصفهان و

 



آخرين اخبار از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - پاريس

¤ در چهارمين روز از مسابقات جهاني وزنه برداري سجاد بهروزي عملكردي پائين تر از انتظار كادر فني داشت و با كسب عنوان نهمي به كار خود در رقابتهاي دسته 69 كيلوگرم در رقابتهاي جهاني وزنه برداري پايان داد.
¤تيم ملي وزنه برداري چين پس از روي تخته رفتن 5 وزنه بردار اين كشور به امتياز 388 رسيد تا چين همچنان به عنوان مدعي اصلي قهرماني در اين رقابتها مطرح باشد.
¤در چهارمين روز از مسابقات جهاني وزنه برداري «سويتلانا تزاروكافا» از روسيه هرچند در حركت دو ضرب پائين تر از «مايا مانزا» از قزاقستان ايستاد اما در مجموع با اختلاف 7 كيلوگرم نسبت به اين وزنه بردار روي سكو قهرماني دسته 63 كيلوگرم زنان ايستاد. سويتلانا در حركت يكضرب با مهار وزنه 117 كيلوگرمي، پس از 6 سال به ميزان يك كيلوگرم ركورد جهاني اين دسته را ارتقا بخشيد و در دو ضرب نيز وزنه 138 را بالاي سر برد تا در مجموع حد نصاب 255 كيلوگرم را به نام خود به ثبت برساند.
¤داراب رياحي نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري درخصوص آخرين وضعيت ملي پوش وزنه برداري گفت: خوشبختانه 7 ملي پوش ديگر از آمادگي بسيار خوبي برخوردارند و با برنامه ريزي هاي فدراسيون كاملا مهياي حضور در رقابتهاي جهاني هستند. آنها به همراه كادر فني تيم ملي زحمات زيادي متقبل شدند و با اين وضعيت پيش بيني مي كنم طي روزهاي آينده بايد منتظر اخبار خوش وزنه برداري از رقابتهاي فرانسه باشيم.
¤كيانوش رستمي گفت: اگر شرايط مسابقه اجازه بدهد قصد دارم ركورد دسته 85 كيلوگرم ايران را كه در اختيار شاهين نصيري نيا است ترقي دهم. رقابتهاي دسته 85 كيلوگرم مسابقات جهاني فرانسه جمعه شب به وقت تهران برگزار مي شود.

 



آغاز ليگ برتر هندبال در غياب قهرمان و نايب قهرمان

نخستين هفته از بيست وچهارمين دوره رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از روز جمعه هفته جاري و در غياب دو تيم قهرمان و نايب قهرمان دوره گذشته اين مسابقات آغاز خواهد شد.
هفته نخست از بيست وچهارمين دوره مسابقات هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پس از دو بار تعويق و تاخير از 20 آبان ماه آغاز خواهد شد. در فاصله تنها سه هفته مانده به آغاز اين رقابت ها، دو تيم از حضور در ليگ برتر هندبال باشگاه هاي كشور انصراف دادند تا در نهايت دور جديد رقابت ها با حضور 10 تيم از پايان هفته جاري با برگزاري سه بازي آغاز شود.
مسابقات هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امسال باز هم نصفه و نيمه آغاز خواهد شد. دو تيم فولاد مباركه سپاهان و ذوب آهن اصفهان در چهار هفته نخست اين رقابت ها به دليل حضور در جام باشگاه هاي آسيا در مسابقات حاضر نيستند و قرار است ديدارهاي اين دو تيم از هفته چهارم ليگ آغاز شود.
- برنامه كامل ديدارهاي هفته نخست مسابقات هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
جمعه - 20 /8/90
¤ صنعت مس كرمان - نيروي زميني ارتش
¤ ثامن الحجج(ع) سبزوار - هپكوي اراك
¤ كازرون - فولاد اكسين خوزستان

 



مسابقات كشتي فرنگي قهرماني كشور در سقز شروع شد

رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان كشور روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته جاري در سقز برگزار خواهد شد.
اين مسابقات با حضور بيشتر كشتي گيران مدعي به غير از 18 نفر دعوت شده به اردوي تيم ملي در سالن 2 هزار نفري سقز برگزار مي شود. محمد بنا، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان به همراه حسين ابراهيميان و عبدالله مرادخاني اعضاي كميته فني اين رقابت ها هستند. نفرات برتر اين مسابقات دو روزه كه با حضور نمايندگاني از استان هاي سراسر كشور برگزار مي شود، با نظر كادرفني به اردوي تيم ملي دعوت مي شوند.

 



فضا ملتهب و پر از حاشيه است
سرمربي تيم ملي: كشتي آرامش مي خواهد

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان با اشاره به برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي گفت: كشتي در سال المپيك نيازمند آرامش و دوري از حاشيه است.
غلامرضا محمدي، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان با بيان اين مطلب افزود: در حالي كه ما بايد بهمن ماه در رقابت هاي كشتي قهرماني آسيا و فروردين ماه در رقابت هاي گزينشي قاره آسيا و در نهايت كمتر از 9 ماه ديگر در مسابقات المپيك شركت كنيم متاسفانه چند روز است فضاي كشتي ملتهب و پر از حاشيه شده است.دارنده دو مدال برنز جهان با اشاره به اينكه كارنامه فدراسيون كشتي در رقابت هاي جهاني مشخص شده است در پايان خاطرنشان كرد: تغيير مديريت فدراسيون و شخص يزداني خرم در برهه كنوني تصميم منطقي نيست و تبعات جبران ناپذيري براي كشتي خواهد داشت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ حميد سجادي معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرگزاري نسيم گفت: محمد عباسي در تلاش است تمهيداتي را فراهم كند تا مديران شايسته كشور از جمله يزداني خرم در خدمت ورزش باشند و ورزش در ما در سال المپيك كمترين حاشيه را داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14