(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 آبان 1390- شماره 20070

دماي اردبيل زير 22 درجه
سردترين شب تهران
3 زائر گيلاني در بمب گذاري سامرا به شهادت رسيدند
نجات 2 جوان از زير آوار ساختمان فرسوده
تجليل از 35 نخبه و فعال قرآني
دفن تنها آب انبار هفت بادگيري جهان در ريگزارهاي يزد
حوادث كوتاه از كشور
از روز جمعه بستن كمربند سرنشينان عقب خودرو در جاده ها اجباري است
جوابيه شهرداري قائم شهر و توضيحات كيهان
داروهاي چيني لاغري موجب افسردگي و خودكشي مي شوند
مرگ زوج جوان قزويني در اثر نشت گاز
پرداخت جريمه بعد از 57 سال
نگراني از جادوي سياه قذافي!
خودكشي از ترس بيكاري
بازار فروش كودكان عراقي
يارانه غذا براي دانش آموزان چيني



دماي اردبيل زير 22 درجه

سرويس شهرستانها-
تعطيلي مدارس، قطع برق، مسدود شدن محورهاي كوهستاني و روستايي، لغو پروازهاي فرودگاه و كاهش شديد دما از پيامدهاي بارش برف در برخي از استان هاي كشور طي روز گذشته بوده است.
اراك: به گزارش خبرنگار كيهان از اراك، استان مركزي با بارش برف سفيدپوش شد و مردم و كشاورزان را خوشحال كرد. بارش سنگين برف و لغزندگي جاده ها و معابر، مدارس مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي شيفت صبح روز چهارشنبه در شهر و روستاهاي اراك و شازند را تعطيل كرد.
بيشترين برف باريده با 13 سانتي متر در شازند و كمترين آن در خمين گزارش شده است. ارتفاع برف در مناطق كوهستاني استان مركزي 80 سانتي متر اعلام و تمام جاده هاي استان باز اعلام شده است.
مديركل اداره حفاظت محيط زيست استان مركزي گفت: با بارش برف سنگين طي شبانه روز گذشته؛ پرندگان و حيوانات وحشي گرسنه براي يافتن غذا به حاشيه شهر اراك نزديك شدند. امير انصاري افزود: هم اكنون تمامي سطح زيستگاه هاي اطراف اراك با بارش برف پوشيده شده لذا تامين غذا براي حيوانات سخت شده است.
كرج: مديركل بحران استانداري البرز گفت: بر اثر بارش برف سنگين، برق 11 هزار خانوار در بخش آسارا شهرستان كرج از سه شنبه شب گذشته قطع شده است.
«ابوالقاسم باقري» روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: با توجه به اينكه بخش آسارا فاقد شبكه گاز شهري است مردم از وسايل برقي براي گرماي خانه هاي خود استفاده مي كنند بنابراين شركت توزيع برق استان البرز بايد سريعتر اين مشكل را رفع كند.
مديركل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدارس ابتدايي و پيش دبستاني نوبت بعدازظهر اين استان روز چهارشنبه به دليل بارش برف و يخبندان معابر؛ تعطيل شد.
رئيس پليس راه استان هاي تهران و البرز از بسته بودن محور شمشك به ديزين به علت كولاك و احتمال سقوط بهمن خبر داد و گفت: به رغم بارش برف و باران، تمام راه هاي ارتباطي اين دو استان باز است و تردد خودروها در آن جريان دارد اما همراه داشتن زنجير چرخ در جاده هاي كوهستاني تهران و البرز الزامي است.
فيروزكوه: رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان فيروزكوه گفت: اشتباه شبكه خبر در اعلام تعطيلي، مدارس اين شهرستان را به تعطيلي كشاند.
سيد «محمود حسيني نيا» در گفت وگويي افزود: طي تماسي كه با روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استان تهران گرفته شد شرايط نسبتاً مساعد آب و هوايي منطقه فيروزكوه و بارش برف سبك در اين منطقه اطلاع رساني شد و قرار نبود تا مدارس اين شهرستان در روز چهارشنبه تعطيل باشد.
وي افزود: متأسفانه اشتباه شبكه خبر در اعلام تعطيلي دبستان ها و مدارس راهنمايي شهرستان هاي فيروزكوه و دماوند به جاي رودهن و دماوند باعث شد تا والدين دانش آموزان عملاً در برابر عمل انجام شده قرار بگيرند و حدود نيمي از دانش آموزان در مدارس حضور نيابند. امتحانات داخلي مدارس نيز لغو و به زمان ديگري موكول شد.
همچنين مدارس پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي نوبت صبح شهرستان هاي دماوند، شهريار، شهر قدس و ملارد در روز چهارشنبه تعطيل اعلام شد.
اردبيل: بارش برف راه 50 روستاي اردبيل را مسدود كرد كه با فعاليت بيش از 60 اكيپ راهداري، تلاش براي باز شدن اين راه ها آغاز شده است.
بارش برف در برخي از گردنه هاي اين استان به حدود يك متر گزارش شده است.راهداران راه روستايي 400 آبادي را بازگشايي كردند. 200 دستگاه ماشين آلات سنگين راهداري عمليات برف روبي و نمك پاشي را در جاده هاي استان اردبيل انجام مي دهند. تمام محورهاي مواصلاتي اردبيل به جز جاده پونل- خلخال باز است و رفت و آمد در آنها جريان دارد.
به گزارش خبرگزاري مهر، معاون راههاي روستايي اداره كل راه و ترابري استان اردبيل گفت: به دليل بارش سنگين برف بيش از 230 روستا در استان اردبيل در محاصره برف هستند.
علي صبحي اظهار كرد: راه 150روستا در اردبيل، 20 روستا در نمين، 15 روستا در نير، 10 روستا در مشكين شهر و 35 روستا در خلخال مسدود است.
معاون راههاي روستايي اداره كل راه و ترابري استان اردبيل ارتفاع برف در گردنه الماس و محور خلخال- اسالم را يك متر اعلام كرد و افزود: 30 خودرو در راه مانده در گردنه الماس با تلاش نيروهاي راهداري و جمعيت هلال احمر نجات يافتند.
وي با بيان اينكه گردنه الماس در محور خلخال به گيلان بسته شده است، از رانندگان وسايط نقليه خواست از مسافرت در اين محور خودداري كنند. وي مهم ترين مشكل راهدارخانه هاي استان را كمبود نيروي انساني و سوخت اعلام كرد.
براي دومين روز متوالي برف و يخبندان مدارس اردبيل را تعطيل كرد.
به دليل برودت هوا در شهرستانهاي نير و سرعين تمام مقاطع تحصيلي، در خلخال و مشكين شهر مقاطع پيش دبستاني تا راهنمايي و در نمين، هير و اردبيل مقاطع پيش دبستاني تا ابتدايي نوبت صبح تعطيل شدند.
رئيس مركز فوريتهاي پزشكي استان اردبيل از مرگ يكي از تكنسين هاي اورژانس بيله سوار در حين بازگشت از مأموريت خبر داد.
جعفرزاده همچنين از نجات يك زن باردار با راهنمائي هاي تلفني پزشك اورژانس اردبيل خبر داد.
برودت هواي شهر اردبيل در سپيده دم چهارشنبه به منهاي 17 درجه سانتي گراد رسيد و در بامداد ديروز در ايستگاه فرودگاه اردبيل به منفي 22 درجه افزايش يافت كه وقوع جنبش سرمايي در اين هنگام از سال در اردبيل كم سابقه بوده است.
به دليل بارش شديد برف توأم با كولاك و يخبندان، براي دومين روز متوالي تمام پروازهاي ورودي و خروجي از فرودگاه اردبيل لغو شد.
قزوين: بارش برف در ارتفاعات طارم و برخي ديگر مناطق كوهستاني استان قزوين به بيش از 50 سانتي متر رسيده و موجب يخبندان و سرماي شديد شد. بخشدار طارم سفلي از توابع شهرستان قزوين روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: بارش برف ارتباط 50 روستاي اين بخش را مسدود كرده و ارتفاع برف در مناطق كوهستاني نيز به بيش از 50 سانتي متر رسيده است.
بارش 15 سانتي متر برف باعث مسدودي گردنه هاي پيچ بن و قسطين لار در بخش رودبار الموت شرقي شده است كه تلاش مأموران براي بازگشايي آن ادامه دارد.
محرمعلي گروسي افزود: سوز و سرماي ناشي از بارش برف روزهاي اخير باعث شده تا تمامي مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي اين بخش تعطيل شوند.
برف مدارس مقطع ابتدايي و راهنمايي بخش مركزي آبيك شد. محورهاي بهجت آباد به تيخور، شكرناب به نوده كيا و امررودك به سايين دره به علت برف و كولاك مسدود شدند.
علي جدايي بخشدار دشتابي نيز با اعلام تعطيلي مدارس ابتدايي و راهنمايي اين بخش در روز چهارشنبه و در نوبت صبح اظهار داشت: متأسفانه بارش برف و باران به كشاورزان اين بخش نيز خسارات زيادي وارد آورده بطوري كه كشاورزان دشتابي امسال نتوانستند در دو هزار هكتار از اراضي خود كشت گندم و جو پاييزه داشته باشند.
وي تأكيد كرد: اين درحالي است كه هنوز 30 درصد محصولات ذرت كشاورزان برداشت نشده و از اين بابت نيز كشاورزان دچار خسارت هاي فراواني شده اند.
«علي رحماني» بخشدار آبگرم هم در اين رابطه گفت: سوز و سرماي شديد مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي شهر آبگرم و همه روستاها را در روز چهارشنبه به تعطيلي كشاند.
همدان: بارش برف سنگين در بيشتر نقاط استان همدان در 48 ساعت گذشته باعث شد تا مسئولان آموزش و پرورش اكثر مدارس اين استان را در روز چهارشنبه تعطيل كنند. به دليل بارش برف و براي جلوگيري از آسيب ديدگي دانش آموزان؛ مدارس مقاطع ابتدايي و پيش دبستاني و راهنمايي شهرستان هاي همدان، تويسركان، اسدآباد، بهار، كبودرآهنگ فامنين و رزن روز چهارشنبه تعطيل شدند. عباس كياني خاطرنشان كرد: همچنين مدارس ابتدايي و راهنمايي مناطق و بخش هاي روستايي و شهري لالجين، قروه درجزين، سردرود، گل تپه و قهاوند نيز به علت سرما و ريزش برف سنگين روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه تعطيل شدند. ارتفاع برف در شهرهاي مختلف استان همدان 5 تا 15 سانتيمتر و در ارتفاعات به حدود نيم متر گزارش شده است.
سنندج: بارش شديد برف شهر سنندج را نيز سفيدپوش كرد و دماي هواي اين استان در روز چهارشنبه را به منهاي 9 درجه سانتي گراد كاهش داد.
بر اثر بارش برف و بوران و احتمال خطر كولاك راه مريوان به پاوه در گردنه تته مسدود شده و تردد از اين مسير فعلا امكان پذير نيست. ارتفاع برف در ارتفاعات و منطقه گردنه تته به بيش از 50 سانتيمتر رسيده است رانندگاني كه قصد تردد در مسير مزبور را دارند بايد از مسير مريوان-اورامان-پاوه تردد كنند.
كرمانشاه: رئيس اداره راه و ترابري پاوه روز سه شنبه اعلام كرد: بر اثر بارش برف و مه شديد و احتمال خطر كولاك راه نوسود به مريوان مسدود و تردد در اين مسير فعلا امكان پذير نيست. ابراهيم شهرياري به خبرنگار ايرنا افزود: ارتفاع برف در ارتفاعات شهرستان پاوه هم اكنون به بيش از 50 سانتيمتر رسيده است.
خرم آباد: بارش برف بخش گسترده اي از مناطق شمالي لرستان به ويژه شهرهاي دلفان را سفيدپوش كرد.
به گزارش ايرنا؛ بارش نخستين برف پاييزي كه از صبح روز سه شنبه در شهرستان دلفان آغاز شد موجب شادي مردم اين منطقه به ويژه روستاييان شده است.
نوشهر: فرماندار نور؛ خسارت سيل هفته جاري در اين شهرستان را 100 ميليارد ريال اعلام و بر لزوم تخصيص به موقع اعتبار براي جبران خسارات وارده تاكيد كرد. عبدالقدير مشايخ شبانگاه سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: سيل؛ شبكه آبرساني روستاهاي سياه كلا، ورازده، باري كلا و كاسگر محله و چهار دهنه پل؛ چهار دهنه آب بندان و چهار سردهنه كشاورزي در اين شهرستان را تخريب كرده است وي گفت: سيلاب همچنين به بخشي از نهرهاي كشاورزي و باغهاي اين شهرستان آسيب جدي وارد كرد. فرماندار نور به شكسته شدن شش عدد تير برق؛ رانش زمين در منطقه لاويج و گلندرود اين شهرستان اشاره كرد و گفت: جاري شدن سيل همچنين موجب آبگرفتگي 400 منزل و مغازه در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان شد.

 



سردترين شب تهران

مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به روند كاهش دما تا صبح پنج شنبه گفت: تهراني ها سردترين شب هفته جاري خود را تجربه مي كنند.
مهندس محسن جباري افزود: از شامگاه چهارشنبه شاهد صاف شدن هوا و ريزش هواي سرد هستيم كه بر اين اساس پيش بيني مي شود حداقل دماي تهران در صبح پنج شنبه به كمترين ميزان خود در هفته گذشته يعني 4 درجه سانتيگراد زير صفر برسد.
وي گفت: از ظهر پنج شنبه روند صعودي افزايش دما را در تهران شاهد خواهيم بود كه اين روند تا اواسط هفته آينده ادامه مي يابد اما افزايش دما خيلي شديد نخواهد بود.
مديركل هواشناسي استان تهران تصريح كرد: پيش بيني مي شود كه بارش مجددا از اواسط هفته آينده در تهران آغاز شود.

 



3 زائر گيلاني در بمب گذاري سامرا به شهادت رسيدند

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان گفت: بر اثر انفجار بمبي در نزديك شهر سامرا در عراق، سه نفر از زائران گيلاني به مقام رفيع شهادت نائل آمدند و هفت نفر نيز مجروح شدند.
نادر نصيري عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين حادثه تروريستي عصر سه شنبه به وقوع پيوست كه همسر يكي از جانبازان 70 درصد استان به نام «زهرا دقيقي» و دو نفر ديگر به نام هاي «سيدمحمدعلي فلاح حسيني» و «هدايت درويشوند» به فيض شهادت نائل آمدند.
وي اظهار داشت: همچنين دو نفر از جانبازان گيلاني به نام هاي «محمدحسين حسن زاده» جانباز 70 درصد و «عليرضا رضابخشي» جانباز 50 درصد نيز در جمع هفت مجروح اين انفجار هستند.
به گفته مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان زائران زخمي هم اكنون در بيمارستان بغداد بستري هستند و به زودي به كشور منتقل مي شوند.
نصيري اضافه كرد: اين زائران از طريق يك كاروان عمومي در تاريخ 11 آبان ماه، از رشت به زيارت عتبات اعزام شده بودند.

 



نجات 2 جوان از زير آوار ساختمان فرسوده

آتش نشانان توانستند 2جوان را كه در زير آوار ساختمان منزل مسكوني گرفتار شده بودند را نجات دهند.
عليرضا صفي زاده، فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه در تشريح جزئيات اين حادثه گفت: وقوع اين حادثه در ساعت 14:21 سه شنبه شب به سامانه 125 اطلاع داده شد كه در پي آن ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران، آتش نشانان ايستگاه 4 را به محل حادثه در خيابان مصطفي خميني، كوي شاهچراغي اعزام كرد.
به گفته صفي زاده، در جريان اين حادثه دو جوان 24 و 26 ساله كه در اين خانه متروكه بودند زير آوار گرفتار شدند و آتش نشانان پس از ايمن سازي محل با استفاده از تجهيزات نجات هر دو نفر را نجات داده و با همكاري امدادگران اورژانس به مركز درماني منتقل كردند.
به گفته وي، علت وقوع اين حادثه كه خسارت جاني در بر نداشت از سوي كارشناسان فرسودگي بنا اعلام شده است.

 



تجليل از 35 نخبه و فعال قرآني

35 نفر از نخبگان قرآني در مراسم تجليل از خادمان و فعالان قرآن و عترت دانشگاههاي علوم پزشكي تجليل شدند.
محمدحسين آيتي، معاون دانشجويي وزارت بهداشت، در مراسم اولين دوره تجليل از خادمان و فعالان قرآن و عترت دانشگاههاي علوم پزشكي كشور، افزود: وزارت بهداشت در زمينه فعاليت هاي قرآني و عترت در مقايسه با ساير وزارتخانه ها و سازمانها پيشرو است و همواره رتبه اول را در اين زمينه به دست آورده است.
همچنين در اين مراسم دكتر رحيم قرباني با اشاره به تجليل از 35 نفر از نخبگان و فعالان قرآن و عترت دانشگاههاي علوم پزشكي گفت: هدف از برگزاري اين مراسم شناسايي و معرفي نخبگان و فعالان قرآني دانشگاههاي علوم پزشكي اعم از دانشگاههاي برتر، روسا، دبيران، دانشجويان و كاركنان است.
به گزارش مهر، قرباني افزود: انتخاب اين نخبگان براساس شاخص هاي تعيين شده انجام شده است و علاوه بر تجليل از نخبگان قرآني، از خانواده 2 فعال قرآني كه در مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت فعاليت داشته اند نيز تجليل به عمل آمد.

 



دفن تنها آب انبار هفت بادگيري جهان در ريگزارهاي يزد

هفت بادگير قد كشيده در نزديكي روستاي متروك و تاريخي عصرآباد از توابع يزد، در حال دفن زير ريگزارهاي كوير هستند.
به گزارش مهر آب انبار هفت بادگير موجود در اين روستا مربوط به دوره قاجار است و در تاريخ 17 اسفند 1381 با شماره ثبت 7753 به عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.
بنابراين گزارش ويژگي مهم اين آب انبار وجود هفت بادگير بلند است. هر بادگير داراي چهار منفذ در هر ضلع است؛ كه آجر خشت خام، ساروج، گچ و قلوه سنگ عمده مصالح بكار رفته در اين بناست.
اما از آنجايي كه روستاي عصرآباد و روستاهاي اطراف آن همواره مورد حمله طوفان هاي شني است؛ اكنون اين آب انبار با تمام هفت بادگيرش در حال غرق شدن در ميان تلي از شن هاي روان است، حال آنكه هيچ گردشگري راه بدانجا ندارد و كمتر كسي حاضر است كيلومترها از يزد فاصله بگيرد تا اين بناي مخروبه و رو به فاني را ببيند.
هر چند كه سازمان ميراث فرهنگي يزد چند سال پيش آب انبار را مرمت كرد، اما از آن همه رسيدگي اكنون ديوار نوشته هاي روي آب انبار را مي توان ديد و حفاران غيرمجاز را كه حوالي اين روستا خاك ها را زير و رو تا شايد عتيقه اي بيابند!
گفتني است؛ عصرآباد روستايي متروك است كه تا 60 سال پيش حدود 50 خانوار در آن زندگي مي كردند؛ اما با خشك شدن قنات محل زندگي خود را ترك كرده و ديگر به آنجا بازنگشتند. نام قديم اين روستا مجو مرد بوده و در زبان فارسي قديم به نام مرد جوياي محبت شهرت داشته است.

 



حوادث كوتاه از كشور

زمين لرزه در مراوه تپه
گرگان- خبرنگار كيهان: زلزله اي به بزرگي 4 و 3 دهم ريشتر ساعت 4 و 50 دقيقه صبح چهارشنبه 13كيلومتري شهر «مراوه تپه» را در استان گلستان لرزاند. هنوز گزارشي از ميزان خسارت احتمالي اين زمين لرزه مخابره نشده است.
آژير طلافروشي به داد رسيد
سرويس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي استان گيلان گفت: در پي اطلاع واصله مبني بر اينكه آژير خطر يكي از طلا فروشي هاي شهرستان بندرانزلي به صدا درآمده است، بلافاصله ماموران پليس به محل اعزام شدند كه مشخص شد دو سارق نقابدار با در دست داشتن يك قبضه سلاح كمري قصد سرقت از طلافروشي را داشته كه با اقدام به موقع صاحب مغازه و به صدا درآوردن آژير خطر و قفل كردن در، سارقان احساس خطر كرده و با شكستن شيشه در ورودي بدون هيچ گونه سرقتي به وسيله يك دستگاه موتورسيكلت از محل متواري شدند.
سرهنگ كريمي افزود: با بدست آمدن شماره پلاك موتورسيكلت ماموران به محل سكونت مالك رفته و وي را دستگير كردند با دستگيري اين سارق همدست وي نيز بازداشت و با صدور قرار قانوني هر دو متهم روانه زندان شدند.
فوت امدادگر اورژانس
اردبيل- فارس: مسئول آموزش اورژانس 115 استان اردبيل اظهار داشت: ترحم قويدل كارمند 54 ساله اورژانس شهرستان بيله سوار كه تنها سه ماه به پايان خدمت او باقي مانده بود در هنگام انتقال بيمار به بيمارستان امام پارس آباد بر اثر رانندگي و واژگوني خودرو جان خود را از دست داد.
عليرضا غيبت افزود: اين خودرو با وجود لغزنده بودن محور پارس آباد- بيله سوار بدون زنجير چرخ حركت مي كرد كه بعد از واژگوني خودرو، اين امدادگر از ناحيه سر ضربه خورد و در همان لحظه فوت كرد.

 



از روز جمعه بستن كمربند سرنشينان عقب خودرو در جاده ها اجباري است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از اجباري شدن استفاده از كمربند ايمني تمامي سرنشينان خودرو از روز جمعه 20 آبان خبر داد.
سردار اسكندر مومني گفت: براساس آمارها تنها در صورت بستن كمربند ايمني صندلي عقب سالانه از مرگ 3 هزار نفر در كشور جلوگيري مي شود.
وي با اشاره به اين كه
7/54 درصد از علت مرگ در تصادفات رانندگي شش ماهه نخست امسال ضربه به سر و
6/23درصد شكستگي هاي متعدد بوده است كه بخش عمده اي از اين افراد سرنشينان عقب خودرو بوده اند كه از كمربند ايمني استفاده نكرده اند تصريح كرد: براساس تحقيقات صورت گرفته از سوي كارشناسان اگر استفاده از كمربند در صندلي هاي عقب همه گير شود تلفات جاده اي به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد.
مومني با اشاره به پژوهش انجام شده درخصوص استفاده از كمربند ايمني در كشور به ايسنا گفت: بر اين اساس استفاده از كمربند ايمني با سطح سواد رانندگان رابطه مستقيم دارد. از سوي ديگر مهمترين عوامل موثر در استفاده بيشتر از كمربند ايمني از نظر اين رانندگان آموزش، تبليغات، اعمال قانون و جريمه افراد، خاطي بوده است. همچنين علل اصلي عدم استفاده از كمربند ايمني، رانندگي در داخل شهر، كوتاهي مسير و سرعت كم هنگام رانندگي ذكر شده است. از سوي ديگر بين مدل اتومبيل و استفاده از كمربند ايمني از نظر آماري ارتباط معني داري وجود دارد.
وي با بيان اينكه پليس بر فرهنگ سازي استفاده از كمربند ايمني در صندلي هاي عقب تاكيد دارد اظهار اميدواري كرد كه شهروندان در اين خصوص همكاري كنند چرا كه اين امر موجب حفظ جان آنها در تصادفات مي شود.

 



جوابيه شهرداري قائم شهر و توضيحات كيهان

قائم شهر-خبرنگار كيهان:
در پي چاپ خبري مبني بر مخالفت شهردار قائم شهر با اختصاص غيرقانوني بودجه شهرداري در صفحه 15 روزنامه كيهان در مورخه 11/8/90، روابط عمومي شهرداري قائم شهر جوابيه اي به اين روزنامه ارسال كرده، كه ضمن چاپ آن توضيحات كيهان را نيز در ادامه مي خوانيد.
جوابيه شهرداري قائم شهر
در پي انتشار خبري مبني بر «مخالفت شهردار قائم شهر با اختصاص غيرقانوني بودجه شهرداري» در صفحه 15 از روزنامه منتشره كيهان مورخه 11/8/90، روابط عمومي شهرداري قائم شهر به منظور تنوير افكارعمومي اقدام به انتشار مطالب آتي الذكر كرده كه عينا به استحضار مي رسد:
باشگاه فرهنگي-ورزشي نساجي قائم شهر يكي از ريشه دارترين باشگاه هاي مازندران بوده كه به نوعي معرف ورزش استان نيز هست. متاسفانه اين باشگاه در ماه هاي اخير دچار بحران مديريتي و مالي شده و آينده اين تيم در هاله اي از ابهام قرار دارد.
به همين خاطر شوراي اسلامي شهر اقدام به تصويب مصوبه اي كرده كه در جهت رفع معضل تيم نساجي و خروج از وضعيت بحراني فعلي است. فلذا شهرداري قائم شهر ضمن تكذيب مطالب مندرج در خبر آن روزنامه (ص 15 مورخ 11/8/90) بدين وسيله آمادگي خود را به منظور تخصيص مبلغ مورد نظر با سير تشريفات قانوني و تائيد كميته محترم انطباق اعلام مي دارد و تاكيد مي كند حل مشكل تيم فوتبال نساجي قائم شهر، حل بخش بزرگي از اوقات فراغت جوانان اين شهر بوده و شهرداري قائم شهر ضمن دعوت از همه دست اندركاران امر ورزش و آحاد مردم، خود نيز با اشتياق كامل درصدد از بين بردن مشكل پيش آمده است. باشد كه همت بلند مسئولان و مردم ورزش دوست اين شهر كارگر افتد.
توضيحات كيهان
1-روابط عمومي شهرداري قائم شهر در جوابيه خود تلاش كرده به نام حمايت از ورزش و اوقات فراغت امكان «دور زدن قانون» و پشت كردن به فرآيندهاي قانوني را فراهم كند. اين در حالي است كه نه كيهان مخالف حمايت از ورزش و ورزشكاران است؛ بلكه بخشي از نشريات موسسه كيهان در خدمت ورزش جامعه مي باشد. اما آنچه در خبر چاپ شده اين روزنامه مورد تاكيد قرار گرفته است توجه به فرآيندهاي قانوني و ضوابط موجود در اختصاص هزينه ها و دفاع از حقوق شهروندان است. زيرا از آنجا كه بخش قابل توجهي از درآمد شهرداري توسط شهروندان تامين مي شود؛ ابلاغ و آگاهي از هزينه كرد مبلغ قابل توجهي از اعتبارات شهرداري نيز حق شهروندان است.
2-روابط عمومي شهرداري قائم شهر به جاي تكذيب خبر بهتر بود به افكار عمومي پاسخ مي داد كه اختصاص مبلغ 200 ميليون تومان از اعتبارات شهرداري اين شهرستان به حوزه ورزش براساس كدام يك از فرآيندهاي قانوني صورت گرفته است؛ اين در حالي است كه براساس اسناد و مدارك موجود، شهرداري قائم شهر به خوبي واقف بود كه صدور چك بلامحل براي باشگاه نساجي با امضاء جعلي يك مسئول هيئت فوتبال شهرستان قبل از سير تشريفات اداري و تائيد كميته انطباق فرمانداري قائم شهر انجام گرفت كه تكذيب اين عمل از سوي روابط عمومي شهرداري تعجب برانگيز است.
3-علي رغم تاكيد شهرداري قائم شهر بر رعايت موازين قانوني و سير تشريفات و تائيد كميته انطباق، چك هاي 200 ميليون توماني نساجي مازندران و 100 ميليون توماني سايپا شمال قبل از طي مراحل قانوني و تنها طي نامه ارسال شده از سوي يك مقام مسئول در شهرستان و تاييد شوراي اسلامي شهر كه رونوشت آن به شهردار جهت اطلاع و اقدام ارسال شده صادر و پرداخت شده است؛ كه اين اقدام ضمن رد تكذيبيه روابط عمومي شهرداري، مؤيد صحت مطالب كيهان است.
4-سوال منطقي كه مي بايست شوراي اسلامي و شهرداري و مسئولان مرتبط با اختصاص اين اعتبار به آن پاسخ دهند؛ اين است كه چرا تاوان بحران مالي و سوء مديريت باشگاه ورزشي نساجي مازندران را بايد شهرداري پرداخت كند؟ آيا دلسوزان ورزش شهرستان و استان با اداره كل ورزش و جوانان استان در اين زمينه مكاتبه كرده اند؟ آيا در راستاي حل مشكلات اين باشگاه قديمي و همچنين كاهش بحران هاي حاكم بر آن از مديران عالي استان تقاضاي همكاري و مساعدت شده است؟ اينكه آقايان تشخيص داده اند در راستاي حل مشكل ورزش و جوانان بايد شهرداري هزينه كند سوالي منطقي است كه انتظار مي رفت روابط عمومي شهرداري قائم شهر در راستاي تنوير افكار عمومي به آن در جوابيه خود پاسخ مي داد.
در پايان از شهرداري جوان قائم شهر انتظار مي رود همانطور كه چاپ اين خبر در راستاي حمايت از اقدام قانوني و شجاعانه وي چاپ شده است؛ در كنار تخصص و تلاش جدي براي خدمت به شهروندان قائم شهري، ضمن صيانت از جايگاه مديريتي به عنوان يك امانت و مسئوليت شرعي همچنان با حركت بر مدار قانون، منشأ خدمات بيشتري در سطح شهرستان باشد.

 



عزيزي هشدار داد
داروهاي چيني لاغري موجب افسردگي و خودكشي مي شوند

رئيس سومين كنگره سراسري پيشگيري و درمان چاقي ايران گفت: داروهاي چيني كاهش وزن در بازار غيررسمي ايران داراي عوارضي مانند ناراحتي هاي قلبي و عروقي، افسردگي و در نهايت عوارض ديگر غيرقابل جبران مانند خودكشي است.
فريدون عزيزي، ديروز در نشست خبري سومين كنگره پيشگيري و درمان چاقي ايران در پژوهشكده علوم غدد درون ريز دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي افزود: بعد از اينكه بيماري هاي واگير و عفوني با مداخلات بهداشتي از صدر بيماري هاي معمول پايين آمد بيماري هاي غيرواگير كه حاصل زندگي شهري و نامناسب و تغذيه نامطلوب بود جاي بيماري هاي واگير و عفوني را گرفت و شيوع نسبتا زيادي پيدا كرد.
وي افزود: 30 سال قبل افراد چاق، افراد ميانسال و مسن بودند اما به تدريج چاقي امروزه در بين جوانان و نوجوانان و حتي كودكان رايج شده؛ امروزه دركشورهاي پيشرفته 30درصد كودكان و نوجوانان دچار اين مشكل هستند.
عزيزي گفت: در شهر بزرگي مانند تهران حدود 15درصد كودكان از مشكل چاقي رنج مي برند و به نظر مي رسد چاقي در سنيني كمتر در حال شايع شدن است كه اين موضوع غير از خود بيماري چاقي عوارض ديگري نيز در فرد مبتلا به وجود مي آورد.
رئيس سومين كنگره سراسري پيشگيري و درمان چاقي در ايران خاطرنشان كرد: بروز بيماري هاي قلبي و عروقي در كودكاني كه دچار چاقي هستند در سنين 20 تا 30 سالگي ظاهر مي شود، همين طور بيماران ديابتي نيز بيشتر ريشه چاقي در كودكي دارند. آنچه كه امروز به عنوان يك فرضيه در مراكز علمي مطرح است اين است كه اگر سير كنوني چاقي در جوانان و نوجوانان طي سالهاي آينده برطرف نشود در دهه هاي بعدي شاهد انسان هايي هستيم كه با چاقي به دنيا مي آيند.
داروهاي لاغري چيني خطرناك در بازار ايران
عزيزي تاكيد كرد: امروزه به نظر مي رسد داروهايي كه براي كاهش وزن در بازار غيررسمي ايران وجود دارد كه غالبا از كشور چين وارد كشور ايران مي شود داراي عوارضي مانند ناراحتي هاي قلبي و عروقي، افسردگي و در نهايت عوارض ديگر غيرقابل جبران باشد؛ فرد استفاده كننده از اين نوع داروها در حالت حاد دست به خودكشي مي زند.
وي با رد داروهاي گياهي و سنتي براي كاهش وزن تصريح كرد: كاهش وزن يك امر طولاني مدت 6 ماهه را مي طلبد و كاهش وزن غير معمول با روش هاي غيرپزشكي باعث بروز بيماري هاي مزمن و غيرقابل درمان در فرد مي شود.

 



مرگ زوج جوان قزويني در اثر نشت گاز

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از مرگ يك زوج قزويني بر اثر نشت گاز منواكسيدكربن از طريق آبگرمكن ديواري خبر داد.
قدير موسي خاني در گفت وگو با ايرنا افزود: پس از تماس با مركز فرماندهي سازمان آتش نشاني قزوين درباره اين حادثه، ماموران ايستگاه يك به محل حادثه در شهرك شهيد بهشتي اعزام و پس از ايمن سازي محل و گشودن در، با پيكر بي جان زن و شوهر جوان روبه رو شدند كه در اثر نشت گاز مونواكسيدكربن جان خود را از دست داده بودند.

 



پرداخت جريمه بعد از 57 سال

يك مرد انگليسي پس از 57 سال تصميم گرفت قبض جريمه مادرش را پرداخت كند.
اين مرد كه نامي از او منتشر نشده است، گفت: در حال تميز كردن منزل مادرم بودم كه اين قبض جريمه را پيدا كردم.
به گفته اين مرد، مادرش سال 1954 ميلادي، به دليل پارك غيرمجاز در يكي از خيابان هاي شهر «يورك» قبض جريمه اي دريافت كرد اما نسبت به پرداخت آن اقدامي نكرده بود.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، وقتي اين مرد براي پرداخت جريمه به اداره پليس رفت با تعجب آنان روبرو شد. چرا كه آنان معتقد بودند پرداخت قبض جريمه پس از 57 سال كار با ارزشي است.

 



نگراني از جادوي سياه قذافي!

رسانه ها اخيراً تصاويري از اتاق خواب قذافي در جنوب ليبي منتشر كرده اند كه برخي معتقدند شوم است و جادوي سياه آن به كساني كه در اتاق هستند، سرايت مي كند.
اتاق خواب بزرگ قذافي كه در نزديكي شهر «اوباري» در جنوب ليبي قرار دارد نيروهاي شوراي انتقالي سكونت دارند. در اين اتاق تخت بزرگ قهوه اي رنگي قرار دارد كه بيشتر مساحت اتاق را اشغال كرده است. قذافي از اين ساختمان به عنوان تفرجگاه صحرايي خود استفاده مي كرد. اين ساختمان در دو طبقه است كه برخي از اتاقهاي آن پر از مبل و تختخواب و كمدهاي خالي است. منطقه اوباري كه تفرجگاه قذافي در آن قرار دارد 40 هزار نفر جمعيت دارد كه اكثرشان فقيرند و در شهري مملو از زباله و آشغال زندگي مي كنند.
مردم اين منطقه برخلاف مناطق ديگر دست به غارت خانه قذافي نزده اند و اكثر وسايل آن سرجايش قرار دارد.البته برخي معتقدند نبايد شب را در اتاق خواب قذافي گذراند و روي تخت وي خوابيد چون اين اتاق نفرين شده است و باعث سرايت جادوي سياه به افراد مي شود!

 



خودكشي از ترس بيكاري

يك زن انگليسي به دليل ترس از دست دادن شغلش پس از كشتن دو فرزندش اقدام به خودكشي كرد.
به گزارش ايسنا، پليس جسد اين مادر 44ساله و دو فرزند 9 و 13 ساله اش را در حالي كه غرق در خون بودند، در منزلشان پيدا كرد.
به گفته پليس، مادر «كلاديا» پس از چند روز بي اطلاعي از دخترش قضيه را به پليس اطلاع داد و پليس براي بررسي هاي بيشتر به خانه آنان رفت.به گزارش پليس، اين مادر با چاقو چندين ضربه به خود و دو فرزندش وارد كرده بود كه براثر شدت جراحت و شدت خونريزي فوت كرده بودند.مادر كلاديا به پليس گفت: يك روز قبل با دخترم تماس گرفتم و او در مورد وضعيت شغلي و سلامتي پسرش خيلي نگران بود.
به گفته پليس، همسر اين زن براي پيدا كردن كار به خارج از انگليس رفته بود.

 



بازار فروش كودكان عراقي

يك روزنامه نگار سوئدي با تهيه گزارشي از وجود بازار فروش كودكان عراقي در بغداد خبر داد!
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري النخيل، اين گزارش مطبوعاتي كه در 6 صفحه در روزنامه هاي سوئد منتشر شد، طي 24 ساعت گذشته بحث و جدل هاي فراواني را به وجود آورد.گزارش اين روزنامه نگار موجب شد تا بسياري از خوانندگان اين گزارش با ديدن تصاوير مربوط به آن به گريه بيفتند.شبكه فتاه عراق تصوير دختر 4ساله عراقي با نام زهرا را پخش كرد كه مي گفت در بازار مركز بغداد 500دلار فروخته شده است.
مسئولان سوئدي اعلام كرده اند، حاضرند كودكان عراقي را كه با آنها بدرفتاري شده، بپذيرند و به آنها پناهندگي بدهند.براساس گزارش اين روزنامه نگار سوئدي، بازار فروش كودكان عراقي در منطقه الخضراء واقع شده و كسي نمي داند اين كودكان به چه كساني فروخته مي شوند و سر از كجا درمي آورند.

 



يارانه غذا براي دانش آموزان چيني

دولت چين براي جلوگيري از گرسنگي و سوء تغذيه كودكان روستايي اعطاي يارانه غذا به دانش آموزان روستايي را تصويب كرد.
دولت چين در نظر دارد به 26 ميليون دانش آموز فقير ساكن مناطق روستايي يارانه غذا دهد و به اين منظور حدود 5/2 ميليارد دلار اعتبار سالانه پيش بيني كرده است.تمام يارانه در نظر گرفته شده فقط براي خريد غذا براي دانش آموزان استفاده مي شود و مبلغ مذكور نقدي به دانش آموزان يا خانواده هايشان داده نمي شود.
«دنگ في» يكي از طراحان اوليه برنامه «غذاي رايگان براي كودكان» گفت: با اين اعتبار به طور متوسط براي هر وعده غذايي تنها يك «يوان» مي توان هزينه كرد كه كافي نيست.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه چاينا ديلي، اغلب دانش آموزان مناطق فقيرنشين اين كشور با گرسنگي سركلاس درس حضور پيدا مي كنند كه اين برنامه مي تواند به بهبود وضعيت تحصيلي آنان كمك كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14