(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 آبان 1390- شماره 20070

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آقاي آمانو ! خدا سايه شما را هم كم نكند ! (يادداشت روز)
توپ (گفت و شنود)
رئيس ستاد انتخابات كشور: شوراي نگهبان فراتر از 3 قوه است
كيهان و خوانندگان
تير خلاص آمانو به حيثيت آژانس
يك ملاقه ماست و اين همه كاسه ليس؟!(خبر ويژه)
«جنبش راه سبز» نفوذي است اما نه فقط به استناد اخبار ويژه كيهان (خبر ويژه)
ببين آمريكا چه قدر بدبخت است كه...(خبر ويژه)
براي بقيه بيگانه اند و با تو قوم و خويش؟! (خبر ويژه)



آقاي آمانو ! خدا سايه شما را هم كم نكند ! (يادداشت روز)

شايد تعجب كنيد و تعجب آور نيز هست، اما لطف خداوند تبارك و تعالي قبل از آن كه «حيرت انگيز» باشد- كه هست- بايسته «شكر» است. يادداشت پيش روي به گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هسته اي كشورمان اختصاص دارد و با ارائه اسناد و شواهدي غيرقابل ترديد، نشان مي دهد كه آقاي «آمانو» دبير كل آژانس، با وجود انگيزه كينه توزانه خود و بي آن كه بخواهد يا متوجه باشد به شفاف سازي و اثبات صلح آميز بودن برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران خدمت بزرگي كرده است. اخبار و توضيحات مربوط به گزارش اخير آژانس را با عنوان «تير خلاص آمانو به حيثيت آژانس» بر صفحه اول كيهان امروز نشانده ايم كه مطالعه آن را به خوانندگان عزيز توصيه مي كنيم. در اين يادداشت، اما، نگاهي ديگر به ماجرا داريم.
آمريكايي ها در مذاكرات اوت 2007 - مرداد 1386- از اسنادي خبر دادند كه ادعا مي كردند در سال 2003 از يك لپ تاپ دزديده شده به دست آورده اند و شامل هزار صفحه فايل الكترونيكي
است. آمريكا مدعي بود اين اسناد كه با عنوان مطالعات ادعايي
- ALLEGED STUDIES- از آن ياد مي شود نشان دهنده تلاش ايران براي دسترسي به سلاح هسته اي است و ادعا كردند اين اسناد ثابت مي كند(!) جمهوري اسلامي ايران در سال هاي 2001 تا 2003 ميلادي - 1380 تا 1382- در سه حوزه «نمك سبز» (اكسيد اورانيوم)، «انفجارهاي قوي» و «طراحي كلاهك موشك» مطالعاتي انجام داده است كه مي تواند مقدمه اي براي توليد سلاح هسته اي باشد!
درباره اسناد ياد شده- مطالعات ادعايي- كه گزارش اخير «آمانو» براساس و با استناد به آن تهيه و منتشر شده است، گفتني هايي هست؛
1- اسناد مورد اشاره يك فايل پاور پوينت« POWER POINT» است كه شامل نزديك به 1000 صفحه الكترونيكي است و از آنجا كه اسناد الكترونيكي نظير تصاوير كامپيوتري، و نوارهاي صوتي و تصويري و... به آساني قابل جعل هستند، اينگونه به اصطلاح اسناد، در هيچ يك از مراجع حقوقي قابل استناد تلقي نشده و «سند» محسوب نمي شوند. بنابراين اولين پرسش آن است كه آقاي آمانو براساس كدام منطق حقوقي و ملاك علمي و قانوني بر اين اوراق و تصاوير الكترونيكي به عنوان «سند» تكيه كرده است؟!
2- آمريكا مدعي است كه اين فايل كامپيوتري را در سال 2003 از يك لپ تاپ سرقت شده به دست آورده است. اين ادعا در حالي است كه در تاريخ 22 نوامبر 2004- آذر 1383- كالين پاول وزير خارجه وقت آمريكا طي مصاحبه اي با روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال اعلام كرده بود، اسناد ياد شده را از يك گروه مخالف ايران دريافت كرده اند! و هفته نامه آلماني اشپيگل در شماره 17 ژوئن 2010 خود - 27 خرداد 1389- طي دو مقاله مفصل نوشته بود اسناد موسوم به «مطالعات ادعايي» را در سال 2005- به تاريخ هاي ادعا شده 2003، 2004 و 2005 توجه كنيد- يك مأمور «سيا» در ملاقات خود با يكي از دست اندركاران مسائل هسته اي كه در رستوراني در شهر وين انجام گرفته بود، به دست آورده است!
3- آمريكايي ها در مذاكرات اوت 2007- مرداد ماه 1386- از وجود اين به اصطلاح اسناد خبر دادند ولي علي رغم درخواست البرادعي، مدير كل وقت آژانس و اصرار جمهوري اسلامي ايران، از ارائه اين اسناد به آژانس و نهايتاً به ايران براي راستي آزمايي خودداري ورزيدند. تا آنجا كه آقاي البرادعي طي مصاحبه اي با روزنامه نيويورك تايمز مورخ 15 فوريه 2008- بهمن 86- اظهار داشت
«من يك حقوقدان هستم و نمي توانم بدون اين كه اسنادي ارائه شده باشد، كشوري را متهم كنم».و نهايتا بعد از اصرار فراوان مديركل وقت آژانس و ابراز تعجب توام با ملامت نمايندگان برخي از كشورها نسبت به خودداري آمريكا از ارائه اسناد به آژانس، آمريكايي ها از 1000 صفحه اسناد مورد ادعا فقط 36 صفحه آن را به طور گزينشي به تيم هسته اي جمهوري اسلامي ايران نشان دادند! و متعاقب آن، ايران اسلامي در 117 صفحه به ادعاهاي مطرح شده پاسخ داد كه در گزارش آژانس به پاسخ هاي ايران حتي براي نفي آن نيز اشاره اي نشده است!
4- گفتني است كه برخي از گزارش هاي موثق حكايت از آن دارند كه «محمد البرادعي» مديركل وقت آژانس در مقابل فشار آمريكايي ها براي استناد به «مطالعات ادعايي» گفته بود؛ اين اسناد الكترونيكي ارزش حقوقي ندارد و بعد از انتشار به حيثيت حقوقي و جايگاه بين المللي من خسارت جبران ناپذيري وارد مي كند. مصاحبه البرادعي با نيويورك تايمز كه به آن اشاره شد و عصبانيت آمريكا را در پي داشت، پاسخ تلويحي و البته حقوقي وي به همين درخواست آمريكايي ها بود. اما آقاي «آمانو» كه به گواهي اسناد اخيرا منتشر شده «ويكي ليكس» با قيد همراهي با آمريكا در پرونده هسته اي ايران به اين سمت گمارده شده است، اشتباه احمقانه اي كه البرادعي- لااقل براي حفظ حيثيت حقوقي و بين المللي خود- از آن اجتناب كرده بود، تن داد و جمهوري اسلامي ايران مي تواند و بايد خداي سبحان را به خاطر اين اقدام احمقانه آقاي يوكيا آمانو شاكر باشد و همنوا با امام سجاد عليه السلام از ژرفاي دل بخواند «الحمدلله الذي جعل اعدائنا من الحمقا».
5- شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي در سال 2006 طي اقدامي غيرقانوني و برخلاف بند «C» از اصل 12 اساسنامه آژانس، پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل فرستاد. بهانه اين اقدام خودداري ايران از تعليق غني سازي اورانيوم بود با اين توضيح كه اگرچه نشانه اي از تلاش ايران براي توليد سلاح هسته اي در دست نيست ولي به جمهوري اسلامي ايران توصيه شده بود براي اعتمادسازي و ادامه مذاكرات چرخه غني سازي اورانيوم را متوقف كند و از آنجا كه به اين توصيه عمل نشده است، پرونده به شوراي امنيت سازمان ملل فرستاده مي شود!!
اكنون جاي اين پرسش منطقي و حقوقي است كه اگر آمريكا «مطالعات ادعايي» را براي اثبات غيرصلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران كافي و يا دستكم اثرگذار مي دانست، چرا در همان سال 2003 كه- به زعم خود- به اين اسناد دست يافته بود، از آن براي فرستادن پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل استفاده نكرد؟! و به بهانه هاي دم دستي و غيرحقوقي نظير خودداري ايران از تعليق غني سازي اورانيوم متوسل شد؟!
6- همان هنگام كه فقط 36 صفحه از مطالعات ادعايي هزار صفحه اي به ايران نشان داده شد، جمهوري اسلامي ايران در يك گزارش 117 صفحه اي، ضمن نشان دادن جعلي بود اسناد ياد شده، پرسش هاي ساده اي را نيز مطرح كرد كه آژانس هرگز به آنها پاسخي نداد از جمله آن پرسش ها، اين كه؛
الف: بر پايه كدام دليل و نشانه اي ادعا مي كنيد كه اين اسناد، هسته اي است؟! گفتني است در گزارش اخير آمانو نيز بارها تكرار شده است كه بسياري از ادعاهاي مطرح شده، چند منظوره هستند و يا تاكيد شده آزمايش ها با مواد منفجره معمولي و غيرهسته اي انجام شده است.
ب: چه دليلي وجود دارد كه نشان بدهد اين اسناد متعلق به ايران است؟! تنها پاسخ آژانس به اين پرسش آن بود كه برخي از اين اسناد به زبان فارسي است! كه پاسخ داده شد؛ بسياري از تروريست هاي تحت حمايت آمريكا نيز فارسي زبان هستند و پاسخ آژانس فقط سكوت بود!
ج: اين پرسش مطرح شد كه اسناد الكترونيكي هستند و جعل آنها به آساني امكان پذير است و آژانس در پاسخ گفت: اولا؛ اصل اين اسناد موجود نيست! و ثانيا؛ تعداد آنها زياد است! و ثالثا؛ وارد جزئيات شده! بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه احتمالا واقعي باشند!! اين استدلال آژانس همان هنگام با استهزاي نشريه گلوبال ريسرچ و نيويوركر روبرو شد.
د: اگر اين اسناد به گفته آمريكايي ها، اسناد محرمانه و طبقه بندي شده هستند چرا هيچكدام از آنها مهر «محرمانه»، «سري» و «طبقه بندي» ندارند؟!
هـ: آژانس مطابق اساسنامه خود فقط در موارد هسته اي مجاز به بررسي و اظهار نظر است و حال آن كه از سه مورد مطرح شده فقط نمك سبز- URANUM OXIDE- هسته اي است و دو مورد ديگر اولا چه ربطي به آژانس دارند و ثانيا؛ چه رابطه اي با نمك سبز مي توانند داشته باشند؟... و آژانس كه پاسخي براي اين پرسش نداشت در ماه مي 2008- ارديبهشت 87- طي نامه اي با امضاي آقاي «ناكارتس» رسما به ايران اعلام كرد كه «ارتباطي ميان نمك سبز و دو موضوع ديگر وجود ندارد». اين اعتراف در بند 22 گزارش اخير آژانس ديده مي شود ولي آژانس در ادامه اين اعتراف رسمي آورده است «اگرچه در مي2008 نتوانستيم اين ارتباط را نشان بدهيم ولي بعدها به ما سندي نشان داده شدكه اين ارتباط را تاييد مي كند»!! و توضيح نمي دهد كه اين سند چيست؟ و چرا در گزارش آژانس به متن آن اشاره اي نشده است!
7- توليد نمك سبز كه در گزارش آژانس به آن اشاره شده است يك چرخه شيميايي است و در تبديل هگزافلوئور اورانيوم UF6 به فلز، كاربرد دارد و از آنجا كه مطابق مفاد NPT غني سازي اورانيوم حق قانوني ايران است، انجام چرخه شيميايي مورد اشاره در فعاليت هسته اي كشورمان، طبيعي و قانوني بوده و به آژانس نيز گزارش شده است.
8- «انفجارات قوي» نيز يكي از سه مورد اتهامي است و حال آن كه انجام اينگونه انفجارها از مقدمات ضروري در ساخت موشك است و عجيب آن كه آژانس نيز در پاراگراف 63 از گزارش اخير خود، تاكيد مي كند، اينگونه انفجارها و يا آزمايش اين انفجارها كاربردهاي متفاوت و غيرهسته اي نيز دارد.
9- درباره طراحي كلاهك (سرجنگي) موشك كه در گزارش آژانس به عنوان يك مورد اتهامي و مشكوك در فعاليت هسته اي ايران، ياد شده است، بايد گفت؛ مگر جمهوري اسلامي ايران با صراحت از ساخت موشك هاي بالستيك خبر نداده است؟ و مگر توليد كلاهك يكي از ضروري ترين نيازها در ساخت موشك هاي بالستيك نيست؟! بنابراين آژانس با چه استدلال و براساس كدام سند از توليد كلاهك جنگي به عنوان نشانه اي مشكوك براي تلاش ايران در دستيابي به سلاح هسته اي ياد كرده است؟!
10- آژانس مطابق اساسنامه خود و به تصريح پادمان هاي مربوطه، موظف است گزارش هاي خود را براساس يافته هاي بازرسان آژانس تنظيم و منتشر كند ولي گزارش اخير براساس «مطالعات ادعايي» كه به تصريح آمريكايي ها از طريق مخالفان جمهوري اسلامي در اختيار آمريكا قرار گرفته، تهيه شده است كه به نمونه هايي از بي اعتباري و جعلي بودن آنها اشاره شد.
11- و اما، نشانه هاي بي اعتباري و مضحك بودن گزارش اخير آژانس اگرچه فراوان است و در اين نوشته فقط به چند مورد از آنها اشاره رفته است ولي گفتني است كه؛
الف: در هيچيك از مواد و بندهاي چند ده صفحه اي گزارش آژانس حتي يك بند يا پاراگراف را نمي توان يافت كه در آن بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي با اطمينان تصريح شده باشد.
ب: آقاي يوكيا آمانو- بخوانيد آمريكا- با تهيه گزارش اخير ماهيت «مطالعات ادعايي» آمريكا را كه تاكنون از افشاي آن خودداري مي شد، فاش كرده و نشان داده است كه اين به اصطلاح «اسناد»! تا چه اندازه مضحك، غيرحقوقي و بي اعتبار است. اين اقدام آقاي آمانو را به جد بايستي خدمت ناخواسته يك دشمن نادان به جمهوري اسلامي ايران تلقي كرده و از خداي مهربان خواست كه سايه او را نيز مانند سايه خانم كلينتون، كم نفرمايد!
حسين شريعتمداري

 



توپ (گفت و شنود)

گفت: رجزخواني هاي مقامات اسرائيلي درباره احتمال حمله نظامي به ايران، بد جوري اوضاع رژيم صهيونيستي را آشفته كرده و به هم ريخته است.
گفتم: عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. و حالا كه مي بيني، خدا هم خواسته است.
گفت: به گزارش رسانه هاي غربي و روزنامه هاي اسرائيلي، صهيونيست هاي ساكن فلسطين اشغالي، اين تهديدها را جدي گرفته اند و از ترس شروع جنگ و نابودي اسرائيل، پا به فرار گذاشته اند.
گفتم: ديروز هاآرتص با عصبانيت خطاب به نتانياهو و ايهود باراك نوشته بود؛ «بهتر است خفه شويد و اينهمه درباره حمله به ايران لاف نزنيد»!
گفت: ديروز ايهود باراك هم كه از نتيجه معكوس تهديدهاي توخالي شوكه شده بود ادعا كرد كه تهديدي در كار نبوده و اساسا حمله نظامي به ايران يك «هذيان» است!
گفتم: ميرزا آغاسي به ناصرالدين شاه قول داده بود يك توپ قوي بسازد كه از تهران بتواند به مسكو شليك كند! و هنگام آزمايش آن، گلوله درون توپ منفجر شد و خدمه آن را لت و پار كرد. ميرزا آغاسي خطاب به ناصرالدين شاه كه در محل حضور داشت گفت؛ اين توپ كه خودي ها را اينجور لت و پار مي كند، تصور بفرمائيد كه با دشمن چه خواهد كرد؟!

 



رئيس ستاد انتخابات كشور: شوراي نگهبان فراتر از 3 قوه است

رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: شوراي نگهبان فراتر از قواي سه گانه است.
سيدصولت مرتضوي در همايش سراسري آموزشي توجيهي دست اندركاران انتخابات مجلس استان هاي فارس و بوشهر، در شيراز افزود: مردم خودشان در صحنه حضور دارند و مشاركت حداكثري آنان را خواهيم ديد، آن قدر داراي شعور هستند كه حركات مسئولان را برنمي تابند.
معاون سياسي وزير كشور گفت: ساز و كارهاي قانوني براي انتخابات پيش رو ديده شده و امكان اين كه احدي بتواند در سرنوشت راي مردم اثر بگذارد وجود ندارد.
رئيس ستاد انتخابات كشور گفت: علاوه بر ظرفيت هاي موجود، سيستمي طراحي كرده ايم كه نظارت را به صورت دقيق دنبال كنيم، يكي از اين موارد در احراز هويت كانديداها است كه در سه بخش، چشمي و سنتي، سيستم آف لاين و سيستم آن لاين انجام خواهد شد.
مرتضوي با تأكيد بر اين كه «شوراي نگهبان فراتر از قواي سه گانه است» انتخاب فقها توسط مقام معظم رهبري و حقوق دانان توسط قوه قضائيه و مقننه را نشان دهنده استقلال كامل اين شورا دانست و گفت: هيئت اجرايي برگزاركننده اصلي انتخابات و وزارت كشور پشتيباني كننده است.
وي با اشاره به حساسيت انتخابات مجلس از منظر بين المللي تصريح كرد: مشاركت حداكثري مردم، دشمن را نااميد خواهد كرد.
معاون سياسي وزير كشور، در بخش ديگري از سخنان خود، انقلاب و نظام اسلامي ايران را تجربه موفقي در ارائه نسخه عملي حكومت اسلامي بعد از ولايت نبي مكرم اسلام و امام علي(ع) در جهان دانست و گفت: امام(ره) طرحي نو درانداختند و نظريه متعالي ولايت فقيه و حكومت مردم سالاري مبتني بر دين را طراحي كرده و ارائه دادند كه نه تنها در ايران اسلامي نيازهاي ملت را مديريت كرد بلكه براي تمام ملت ها پايه گذار حركتي جديد بود.
مرتضوي با تصريح اين كه «وقايع امروز در جهان هر ريشه اي كه داشته باشد، در ام القراي جهان، ايران اسلامي است» گفت: اين تحولات هر ريشه سياسي، مذهبي يا اقتصادي كه داشته باشد از ايران است، امروز در آفريقاي عرب و در كشورهاي حاشيه خليج فارس موج عظيمي شروع شده و مي رود كه زنجير از پاي غلامان بركند.
همايش توجيهي- آموزشي فرمانداران و دست اندركاران انتخابات استان هاي فارس و بوشهر به مدت دو روز در شيراز برگزار مي شود.
وزير كشور نيز با اشاره به برنامه هاي وزارت كشور در آموزش مجريان و دست اندركاران برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: برنامه ريزي خوبي را براي انتخابات مجلس انجام داده ايم؛ چرا كه اين انتخابات براي مردم بسيار مهم است.
وي ادامه داد: در وزارت كشور چند اقدام خوب انجام شده است كه يكي از آن ها تهيه و ارسال لايحه اصل 64 قانون اساسي به مجلس بود كه با تصويب اين لايحه 20 نماينده به تعداد نمايندگان مجلس اضافه مي شود كه اميدواريم تا انتخابات اين لايحه تصويب شود.
وزير كشور همچنين از برنامه ريزي منظم اين وزارتخانه براي ايجاد آمادگي در انجام مراحل انتخابات خبر داد و تصريح كرد كه اين كار از سال قبل با هماهنگي شوراي نگهبان و ساير دستگاه هاي مربوطه انجام شده و درتقويم زمان بندي الان در مرحله آموزش هستيم.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ما رزمندگان، جانبازان و خانواده شهدا خطاب به سران استكبار جهاني و نوكران منطقه اي آنها اعلام مي كنيم اگر در دوران جنگ تحميلي به تنهايي وارد مبارزه شديم امروز هر يك صاحب چندين فرزند، نوه و حتي نتيجه شده ايم كه با اشاره امام خامنه اي رهبر معظم انقلاب جان به كف آماده جانفشاني در راه آرمان هاي حضرت امام خميني(ره) بنيان گذار جمهوري اسلامي هستيم و طبق بيانات اخير امام خامنه اي دشمن را سخت پشيمان مي كنيم.
1260---0912
¤وقتي از نامه گروهك منحله نهضت آزادي و امثالهم به انقلابيون مسلمان تونس و ليبي مطلع شدم خاطرات جنگ و ستون پنجمي اين گروهك در گرا دادن به بعثي ها برايم زنده شد لابد اين بار نيز اين خود فروختگان ماموريتي تازه به عهده گرفته اند و از آنجا كه براي استكبار محرز شده جنبش بيداري در سطح خاورميانه اسلامي و متكي به ارزشهاي ديني است كه در انتخابات تونس اين ادعا ثابت شد فلذا جيره خواران خود را عهده دار اين نامه نگاري كرده اند تا با ارائه اسلام آمريكايي معركه گرداني نمايند. ولي خبط بزرگ آنان اين است كه از زمان پا گرفتن انقلاب اسلامي از جانب ملت فهيم ايران و طبق خواست امام راحل(ره) به دليل وابستگي آنها به آمريكا سلب صلاحيت شدند و با رأفت اسلامي اجازه حيات دارند. اگر حناي اينها رنگي داشت از آن استفاده مي كردند.
طالعي
¤از مسئولين باز پس گيري باغ قلهك از دست پير استعمار مي خواهم اگر مشكلي وجود دارد اعلام كنند تا مردم خود رأسا همچون لانه جاسوسي آمريكا اقدام نمايند.
2748---0912
¤با توجه به تهديدات خانم سوزان همسر مبارك نسبت به سران عرب كه در صورت عدم جلوگيري از برگزاري دادگاه مبارك اقدام به انتشار عكس هاي گرفته شده از فسادهاي اخلاقي آنان خواهد كرد به نظر مي رسد كه اگر اين افشاگري صورت بگيرد هركدام از آنها حكم جرقه آتشفشان در كشورهاي منطقه را خواهد داشت.
4449---0913
¤همسرم سازنده فيلم «حماسه شيلر» و فردي متعهد و با تحصيلات عالي از لندن است ولي به علت تبعيض در امتياز ساخت و كارگرداني فيلم توسط صدا و سيما بارها طرحهايي را كه ارائه نموده اند با بي رغبتي رسانه ملي مواجه شده است، به طوري كه زندگي ما با قرض اداره مي شود. از رئيس محترم اين سازمان درخواست مي شود به مشكلات كارگردانان متعهد و متخصص بيش از گذشته توجه شود.
دهقان
¤اعتقاد بنده اين است كه هر كس امروز ولايت و رهبري را در مقابل دشمنان داخلي و خارجي تنها بگذارد در عصر ظهور حضرت بقيه الله امام زمان(عج) نيز با آن حضرت همراهي نخواهد كرد. بابت مطالب خوب روزنامه نيز تشكر مي كنم.
7532---0914
¤از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود با اصلاح قانون شوراها از ورود افراد كم سواد و غيرمتخصص و بي تعهد و دنيا طلب به اين جايگاه جلوگيري شود.
0142---0913
¤شبكه بازار تا كي مي خواهد صرفا به تبليغات ادامه دهد؟ اين شبكه حدود دو ماه است كه فقط به تبليغات مي پردازد پس كي مي خواهد به پخش برنامه مفيد اقدام كند؟
5972---0911
¤لايحه زمين هاي بدون سند كه در مجلس تصويب و به تائيد شوراي نگهبان نيز رسيده از كي اجرا مي شود؟ اين مشكل بسياري از مردم است.
6482---0937
¤ از اقدام سيما در پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) تشكر نموده پيشنهاد مي گردد در كليه ولادتها و شهادتها در ساعت مشخص نسبت به پخش صلوات خاصه بقيه ائمه اطهار(ع) نيز اقدام نمايد.
ميرنبي زاده
¤ مدت 01سال است كه در فاز 5 شهرك انديشه شهريار ساكن هستيم و طي اين مدت بارها به اداره برق ملارد حضوري و غيرحضوري نسبت به نبود روشنايي معابر در شب تذكر و يادآوري نموده ايم ولي متاسفانه طي اين ده سال مشكل نبود بودجه را پيش كشيده اند از وزير محترم نيرو درخواست رسيدگي و حل مشكل 01ساله روشنايي معابر را داريم.
جمعي از اهالي محل
¤ قرار بود دفاتر پيش خوان در شهرستانهاي استان سمنان شروع به كار نمايند ولي با گذشت 6 ماه هنوز اقدامي نشده است از استاندار محترم درخواست رسيدگي داريم.
1563---0938
¤ با وجودي كه گوجه فرنگي كيلويي سي تومان روي دست توليدكننده مانده چطور بايد در ميادين و معابر بين پانصد تا هزار تومان به فروش برسد؟ از مسئولين وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي و صنعت، معدن تجارت درخواست تدبير لازم را دارم.
2470---0919
¤ در پاسخ به كارمند وزارت نيرو كه درخواست قبض مجاني آب و برق كرده بود عرض مي كنم كه حقوق ما فرهنگيان را با آنان يكسان كنند، شهريه فرزندان ايشان را هم متقبل مي شويم.
يك فرهنگي
¤ مدت 5-4 ماهي است كه كليه مسائل درماني ايثارگران به سازمانهاي تابعه ايثارگر كه در آنجا خدمت مي نمايد واگذار شده است منتهي با گذشت اين مدت بسياري از سازمانها هنوز اطلاعي از اين موضوع ندارند و به تبع آن اقدامي نيز در اين زمينه به ويژه براي قشر بازنشسته نكرده اند. از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود طي دستورالعملي نسبت به رفع مشكل درماني ايثارگران فرهنگي بازنشسته اقدام نمايند.
جمعي از فرهنگيان بازنشسته ايثارگر رشت
¤ تعاوني مسكن شركت واحد حدود 2 سال است براي پروژه مسكن (پروژه سهيل) از كارگران پول دريافت نموده كه تا تاريخ 03/6/09 واحدهاي مسكوني را تحويل دهد ولي متاسفانه نه تنها از تحويل واحدها خبري نيست بلكه طي نامه اي از ثبت نام كنندگان تقاضاي واريز نمودن هزينه جديد نموده است. قشر كارگر از كجا دوباره پول بياورد؟ از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
جمعي از كارگران شركت واحد تهران
¤ اجراي شرايط سني استخدام در استان ايلام يك اجحاف بزرگ به جوانان اين خطه از ميهن اسلامي است. چرا كه در اين استان جوانان سالها بعد از فارغ التحصيلي بيكار هستند و به هنگام برگزاري آزمون استخدام به دليل شرايط سني مجاز به شركت در آزمون نيستند. لطفا اعتراض ما را به گوش مسئولين امر برسانيد.
5673---0935
¤ واقعا باعث تاسف است كه با اين همه امكانات و پيشرفت هاي مادي و معنوي و بعد از گذشت 23 سال از انقلاب هنوز جانبازان و ايثارگران در زمينه درمان و مسكن مشكل داشته باشند و مسئولين امر در اين مورد كوتاهي و بي توجهي بكنند.
8157---0915
¤ در سال 58 شوراي شهر دستجرد قم اقدام به فروش زمين به تعدادي از شهروندان كرد. در حال حاضر مشخص شده كه اين زمين ها در مالكيت بنياد مسكن قم بوده است لطفا سؤال شود اين حركت از سوي اعضاي اين شوراي شهر چه معنايي دارد؟ و تكليف سپرده هاي ما چه مي شود؟
0135---0919
¤ كارخانه آسفالت واقع در شهر كومله از توابع لنگرود ضرر و زيان زيادي به محيط زيست و زندگي روزمره ساكنين منطقه وارد كرده و مي كند چرا براي رفع اين مركز آلاينده چاره انديشي نمي شود؟
1095---0935
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 03/7/09 با عنوان «در مدرسه تيزهوشان از فرزندان غيرفرهنگي 500 هزار تومان پول مي گيرند» به اطلاع مي رساند: اولا مدارس تيزهوشان طبق ضوابط مربوطه، مجاز به دريافت 05درصد شهريه مدارس غيردولتي هستند. ثانيا براي فرهنگياني كه از تخفيف شهريه در مدارس خاص از جمله تيزهوشان برخوردار مي شوند مبالغ جبراني را وزارتخانه پرداخت مي كند.
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 42/7/09 با عنوان «ساعت كاري معلمان مقطع ابتدايي زياد شده است» به اطلاع مي رساند: ساعت كار آموزگاران دوره ابتدايي 42ساعت در هفته مي باشد. ليكن به نظر مي رسد فرد مذكور از همكاراني است كه داراي سنوات خدمت 02 سال به بالا بوده كه برابر قوانين و مقررات موجود اين قبيل از همكاران از 4 ساعت تقليل ساعت كار و يا به همين ميزان (4ساعت) حق التدريس بهره مند مي شوند.
 



با انتشار يك گزارش فرمايشي صورت گرفت
تير خلاص آمانو به حيثيت آژانس

سرويس سياسي-
يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درحالي گزارش آژانس درباره برنامه هسته اي كشورمان را سه شنبه منتشر كرد كه علي رغم همكاري حداكثري با آمريكا نتوانست خواسته واشنگتن و يكي، دو كشور همپيمان او را برآورده سازد.
آمانو پيش از انتشار اين گزارش به آمريكا سفر كرده بود و بنابر گزارش هاي منتشره درباره چگونگي محتواي گزارش آژانس عليه جمهوري اسلامي ايران رايزني هاي پيدا و پنهاني صورت گرفته بود.
اما با همه تحركات آمانو و آمريكا براي انتشار گزارشي كه كاملا ايران را به دستيابي به سلاح اتمي متهم كند گزارش منتشر شده آژانس حكايت از آن دارد كه اين خواسته شوم و خصمانه محقق نشده است.
ناكامي آمانو و آمريكا براي منظوري كه از گزارش آژانس دنبال مي كردند به اين خاطر است كه گزارش آژانس نمي گويد ايران در حال ساخت سلاح هسته اي است.
گزارش آمانو بيانگر آن است كه ايران فعاليت هايي مانند شبيه سازي هاي كامپيوتري و طراحي براي آزمايش هاي انفجاري با قدرت بالا انجام داده كه همه آنها اقدامات متعارف نظامي است اما مي تواند بخشي از پروژه ساخت سلاح هسته اي هم باشد.
نكته كليدي در اينجا اين است كه آژانس به هيچ وجه نمي گويد اين فعاليت هاي متعارف حتما بخشي از يك پروژه نظامي ساخت سلاح هسته اي است بلكه فقط تاكيد مي كند احتمال دارد چنين باشد و ايران بايد براي روشن شدن اين موضوع به سوال هاي آژانس پاسخ بدهد.
در همين حال، فرانس 24 در پي انتشار گزارش آمانو درباره برنامه هسته اي ايران تصريح كرد اين گزارش باعث نااميدي غربي ها شده است.
خبرنگار روزنامه ليبراسيون فرانسه در وين اتريش در ارتباط زنده تلفني با شبكه تلويزيوني فرانس بيست و چهار گفت: غربي ها از اينكه در گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي به صراحت به تلاش ايران براي دستيابي به سلاح اتمي تاكيد نشده است نااميد شده اند.
بلز گوكلن خبرنگار ليبراسيون در وين دراين باره كه آيا گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور رسمي حاكي از تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي است يا نه گفت: در اين گزارش به صراحت گفته نشده است كه ايران براي دستيابي به سلاح اتمي تلاش مي كند و اين امر باعث نااميدي غربي ها شده است.
اين گزارش با اعلام اين نكته اضافه مي كند كه برخي ها دوست داشتند در گزارش آمانو به صراحت به تلاش ايران براي دستيابي به سلاح اتمي تاكيد مي شد.
نكته ديگري كه در اين گزارش از قول خبرنگار ليبراسيون تاكيد شده اين است كه بيشتر اطلاعاتي كه فرضيه برنامه هسته اي نظامي ايران را تقويت مي كند در پيوست گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي گنجانده شده است. به عنوان مثال اسناد مربوط به ساز و كار انفجار هسته اي در پيوست قرار داده شده است و به عبارت ديگر اين موارد در گزارش رسمي جايي ندارد زيرا اين اسناد را سرويس هاي اطلاعاتي غربي در اختيار آژانس قرار داده اند و چين و روسيه معتقدند كه اين اسناد جايگاهي در گزارش ندارد.
از سوي ديگر، برخي از منابع غربي اعتبار گزارش آژانس را بخاطر ملاحظات سياسي زيرسوال مي دانند.
از جمله پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ طي گزارشي به قلم ميخائيل چسود فسكي نوشت: آمريكا در تلاش است براي توجيه حملات پيشگيرانه بر ضد ايران، اطلاعات كذب تازه اي درخصوص برنامه هسته اي اين كشور جعل كند. تهديدها بر ضد ايران در طول هشت سال گذشته ادامه داشته و از اطلاعات جعلي براي توجيه اين تهديدها استفاده شده است.
در همين زمينه خبرگزاري فرانسه نيز بر بي اعتباري گزارش آژانس عليه فعاليت هاي هسته اي كشورمان انگشت گذاشت و نوشت: آژانس اين گزارش را براساس منابع اطلاعاتي خارجي تهيه كرده است، نه براساس گزارش هاي بازرسان آژانس.
جالب اينجاست كه رسانه هاي اسرائيلي هم از ارتباط دستگاههاي اطلاعاتي صهيونيستي، آمريكا و غرب در تهيه گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران پرده برداشتند.
گزارش هاي رسانه هاي صهيونيستي حاكي از آن است كه سازمان هاي جاسوسي اسرائيل نقش مهمي در تهيه گزارش جانبدارانه آژانس انرژي اتمي در مورد فعاليت هاي هسته اي ايران داشته است.
روزنامه جروزالم پست روز سه شنبه و ساعاتي قبل از انتشار گزارش سياسي آژانس در زمينه فعاليت هاي هسته اي ايران نوشت كه علاوه بر سازمان هاي جاسوسي اسرائيل تعداد ديگري از كشورها نظير آمريكا و اروپا نيز در تهيه اين گزارش عليه ايران دست داشته اند.
اين روزنامه مي افزايد اسرائيل اميدوار است كه آمريكا رهبري تلاش هاي پيگير در سازمان ملل و شوراي امنيت براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران در پي انتشار اين گزارش را در دست گيرد.
اعتراض شديد روسيه
به گزارش آژانس
از سوي ديگر به دنبال انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي كشورمان وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي تاكيد كرد گزارش آژانس براساس سوءنيت هاي سياسي تنظيم شده است.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود با بيان اينكه به صحت گزارش آمانو مشكوك است خاطرنشان كرد: محتواي اين گزارش مي تواند مانع از مذاكرات با ايران درباره مسئله هسته اي اين كشور شود. در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است: مسكو درباره سوء نيت سياسي نويسندگان برخي از مطالب و اظهارنظرها در گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران، ترديد دارد و احتمال مي دهد اين افراد به دنبال اهدافي هستند كه هيچ ارتباطي با برطرف كردن نگراني ها درباره برنامه هسته اي ايران ندارد. وزارت خارجه روسيه همچنين اضافه كرد: ادعاهاي مطرح شده در اين گزارش درباره يك دانشمند روس به ده سال پيش بازمي گردد و هيچ چيز جديد و حساسي نيست. وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود اعلام كرد علني شدن رايزني هاي چند هفته اخير درباره گزارش آژانس، باعث بروز تنش هايي بين قدرت هاي بزرگ جهاني و ايران شده است. دراين بيانيه آمده است: مسكو به شدت در اين باره اظهار تأسف مي كند و اوضاع اخير را نمي تواند درك كند زيرا گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران كه طي روزهاي گذشته مطالب بسياري درباره آن گفته و نوشته شده است، به عامل جديدي براي افزايش تنش ها درباره مشكلات مرتبط با برنامه هسته اي ايران تبديل شده است.
ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه هم كه در برلين به سر مي برد شخصاً به گزارش جديد آمانو واكنش نشان داد و تأكيد كرد استفاده از زور عليه ايران فاجعه آميز خواهد بود. به گزارش آسوشيتدپرس رئيس جمهور روسيه آرامش و تداوم مذاكرات براي حل موضوعات مهم منطقه از جمله برنامه هسته اي ايران را خواستار شد.
اعتراض مقامات روسي به محتواي گزارش آژانس به گونه اي بود كه روزنامه ليبراسيون فرانسه گزارش داد: موضع روسيه در قبال گزارش آژانس، آب سردي بر روي غربي ها بود.
گفتني است؛ علي باقري معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي هم اكنون در روسيه به سر مي برد.
چين: فقط مذاكره
علاوه بر روسيه، چين ديگر عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل نسبت به گزارش آژانس واكنش نشان داد و خواستار راه حل مسالمت آميز در خصوص برنامه هسته اي ايران شد.
به گزارش رويترز، هونگ لي سخنگوي وزارت امور خارجه چين در پي انتشار گزارش آژانس در ارتباط با برنامه هسته اي ايران گفت: پكن به واقع حامي راه حل صلح آميز در مورد برنامه هسته اي ايران است.
گفتني است؛ جنبش عدم تعهد هم همچون روسيه و چين به گزارش جديد آمانو درباره برنامه هسته اي ايران انتقاد كردند.
واكنش آمريكا
وزارت امور خارجه آمريكا از اظهار نظر فوري درباره گزارش آژانس درباره برنامه هسته اي ايران كه تحت فشارهاي مضاعف واشنگتن تهيه شده است، خودداري كرد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز سه شنبه اعلام كرد كه گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران در دست بررسي وزارت امور خارجه اين كشور قرار دارد و تا پايان مطالعات هيچ اظهار نظري درباره آن صورت نخواهد گرفت.
نولاند افزود كه آمريكا هميشه با يافته هاي آژانس موافق نبوده است.
البته در همين حال يك مقام آمريكايي در پي انتشار گزارش آمانو درباره برنامه هسته اي ايران گفت كه بخاطر مخالفت روسيه و چين، احتمال اين كه شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه تحريم هاي جديد را عليه برنامه هسته اي ايران اعمال كند بسيار كم است.
به گزارش رويترز، اين مقام آمريكايي كه خواست نامش فاش نشود تصريح كرد كه اگرچه آمريكا ممكن است تحريم هاي بيشتري را عليه ايران اعمال كند اما احتمال ندارد گام هاي بيشتري را عليه صنعت نفت و گاز ايران بردارد يا به سراغ بانك مركزي برود.
در اين بين، فرانسه در ادامه سياست هاي خصمانه اش خواستار ارجاع موضوع هسته اي ايران به شوراي امنيت شد.
به گزارش العربيه، وزارت خارجه فرانسه ادعا كرد كه اكنون زمان آن رسيده تا پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل منتقل شود و در اين باره هيچ مانع ديگري وجود ندارد.
اتحاديه اروپا هم گزارش جديد آژانس را سبب تشديد نگراني ها ادعا كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروكسل، سخنگوي كاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز چهارشنبه ادعا كرد گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور جدي نگراني ها را در مورد ماهيت برنامه هسته اي ايران تشديد مي كند.
هشدار سلطانيه نسبت به عواقب گزارش آمانو
نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي نسبت به گزارش جديد آمانو درباره برنامه هسته اي كشورمان تاكيد كرد: آمانو عواقب اشتباه تاريخي خود را خواهد ديد.
علي اصغر سلطانيه گزارش آژانس را سياسي خواند و گفت: آمانو با تكرار ادعاهاي قبلي، فضاي سازنده ايجاد شده به ويژه در چند ماه گذشته ميان ايران و آژانس را خدشه دار كرد.
وي گفت: گزارش آمانو درباره ايران غيرحرفه اي، غيرمتوازن و سياسي است.
وي ادامه داد: مدير كل آژانس تحت فشار چند كشور غربي از جمله آمريكا، اين گزارش را به اين شكل منتشر كرده است.
نماينده دائم ايران در آژانس گفت: مطلب جديدي درباره ادعاي ابعاد احتمالي نظامي در اين گزارش نيست و صرفا مطالب تكراري گذشته كه عمدتا ذيل مطالعات ادعايي مطرح مي شده در اين گزارش آمده است.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران پيش از اين در 117 صفحه با ارائه پاسخ هاي دقيق ثابت كرده است كه اسناد اين ادعاها بي اساس و جعلي است. آژانس در سال 2007 به دليل ممانعت آمريكا در ارائه اصل اسناد به ايران، به اين اقدام آمريكا اعتراض كرد. آژانس ارائه نشدن اصل اسناد به ايران را موجب خدشه دار شدن وظيفه و اعتبار آژانس عنوان كرد. همچنين آژانس اصالت نداشتن اين اسناد را اعلام كرده بود، اين در حالي است كه يوكيا آمانو، اين مسايل مهم را از ديدگاه آژانس به كلي ناديده گرفته است.
وي اظهار كرد: يك هفته قبل از انتشار گزارش مدير كل آژانس برخلاف اساسنامه آژانس، نسخه اي از ضميمه پيوست شده به گزارش را در اختيار پنج عضو دائم شوراي امنيت قرار داده است كه اين اقدام تخلفي آشكار از روح اساسنامه آژانس است كه همه اعضا را برابر مي داند و در واقع هيچ امتياز خاصي براي گروهي از كشورها قايل نيست. وي اين اقدام مدير كل آژانس را بدعتي خطرناك دانست و گفت: بدون شك اكثريت كشورهاي عضو آژانس نسبت به اين اقدام به شدت اعتراض كرده و چالش جدي را روبه روي مدير كل قرار خواهد داد.
نماينده دائم ايران در آژانس با بيان اين كه ادعاهاي مطرح شده در گزارش اخير عليه ايران با توجه به اين واقعيت كه فعاليت هاي هسته اي ايران كاملا تحت نظارت آژانس است و صدها بازرسي سرزده از مراكز و فعاليت هاي هسته اي ايران صورت مي گيرد، بي اعتباري آن ها را ثابت مي كند افزود: اين گزارش با روند بازرسي ها و نظارت هاي آژانس در ايران در تناقض آشكار است.
سلطانيه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري مسئول به طور مستمر به فعاليت هاي صلح آميز خود ادامه مي دهد و قطعا همان طور كه بي اساس بودن ادعاهاي بي شمار قبلي ثابت شد اين بار هم راه به جايي نخواهند برد.
همچنين نماينده دائم ايران در آژانس از نامه فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي در هفته گذشته به يوكيا آمانو مدير كل آژانس خبر داد و به ايسنا گفت: ايران در اين نامه بار ديگر آمادگي خود را براي انجام مباحث كارشناسي در رفع ابهامات اعلام كرده است، اما اقدام مدير كل در انتشار ضميمه نشان مي دهد برخي كشورها با فشار سياسي، مانع انجام فعاليت و وظيفه حرفه اي آژانس مي شوند.
گفتني است؛ سلطانيه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در وين نيز اتهامات مطرح شده در گزارش جديد آژانس درباره برنامه هسته اي ايران را رد كرد و اين گزارش را مغرضانه دانست.
گزارش چه مي گويد؟
تازه ترين گزارش يوكيا آمانو از دو بخش تشكيل شده است. در بخش اول آمانو در 58 بند وضعيت جاري برنامه هسته اي ايران را تشريح كرده است. اين بخش به خوبي نشان دهنده آن است كه اولاً برنامه هسته اي ايران بدون هرگونه تأثيرپذيري از فشارهاي غرب طبق برنامه ادامه دارد و ثانياً تمام فعاليت هاي ايران زيرنظر آژانس و تحت پادمان ها قرار دارد.
در اين بخش آژانس اعلام مي كند4922 كيلوگرم مواد 5/3 درصد توليد كرده و همچنين اندازه مواد20درصد آن 4/120كيلوگرم است.
علاوه بر اين آژانس تاييد مي كند ايران در آستانه تزريق گاز به ماشين هاي سانتريفيوژ در فردو بوده و نسل هاي 2 و 3 ماشين هاي سانتريفيوژ در نطنز با موفقيت در حال تست است.
اما بخش دوم اين گزارش كه تحت عنوان ضميمه (ANNEX) به بخش اول اضافه شده و داراي 65 پاراگراف است به توصيف آن چيزي مي پردازد كه آژانس ابعاد احتمالي نظامي در برنامه هسته اي ايران مي خواند. آژانس در اين بخش مجموعه اي از اطلاعات را مرور مي كند كه ادعا شده از جانب كشورهاي عضو در اختيار آن قرارگرفته ولي مطلقا هيچ استدلالي ارائه نمي كند كه ثابت نمايد اين اطلاعات «واقعي ومعتبر» است.
ايران پيش تر در مي 2008 جعلي بودن تمام اين اطلاعات را اثبات كرده است. آمانو در اين بخش كه گفته مي شود در آمريكا نوشته شده ادعا مي كند ايران مشغول فعاليت هاي متعارفي (conventional) است كه «مي تواند» در ساخت بمب هسته اي هم به كار برود اما هرگز ادعا نمي كند كه اين اتفاق رخ داده است.

 



يك ملاقه ماست و اين همه كاسه ليس؟!(خبر ويژه)

يك عضو سابق شوراي عمومي دفتر تحكيم، نامه چندي پيش شماري از اعضاي اسبق دفتر تحكيم خطاب به باراك اوباما را «شرم آور، شرم آور و باز هم شرم آور» خواند.
افراد ياد شده اكنون از كشور متواري اند و پناهنده محسوب مي شوند اما مدتي است كه طرف هاي ارزياب آمريكايي فهميده اند در واقع كلاهبرداراني هستند كه با «مخالف نمايي» توانسته اند پناهندگي بگيرند بي آن كه فعاليت موثري عليه ايران داشته باشند. به دنبال ايجاد اين ذهنيت، پناهندگان مذكور مصلحت را در آن ديدند كه با نگارش نامه اي سراسر تملق، از خجالت آمريكا درآيند و اظهارات اخير وي را بي پاسخ و مخاطب نگذارند.
در پي انتشار نامه افراد مذكور در سايت هاي اينترنتي، علي قلي زاده عضو سابق شوراي عمومي دفتر تحكيم در «روزنت» نوشت: نويسندگان نامه مورد اشاره آشكارا خواهان دخالت يك دولت بيگانه در امور داخلي ايرانيان شده اند. نامه اي شرم آور، شرم آور و باز هم شرم آور. دست كم براي من، به عنوان يك فعال دانشجويي. سوال اينجاست كه اين دوستان از چه جايگاهي به «طرح مطالبه» نزد بيگانگان پرداخته اند؟ اين دوستان «ايراني» بدون هيچ اشاره اي به كودتاي دولت آمريكا عليه دولت قانوني و ملي دكتر مصدق، بدون اشاره به حمايت هاي دولت آمريكا از سركوبهاي خونين و بي سابقه مردم ايران توسط رژيم پهلوي تا آخرين روزهاي دوام آن رژيم و بدون اشاره به قرباني شدن «دانشجويان آزاديخواه ميهن دوست» جلوي پاي نماينده دولت آمريكا در روز 16 آذر 32، به غائله اشغال سفارت آمريكا در تهران در سال 58 اشاره كرده اند و بدون دفاع از خاك وطن كه در مرداد 32 گرفتار كودتاي خارجي اسلاف همين «آقاي رئيس جمهور» شد، از اشغال خاك آمريكا در ايران براي نشان دادن «حقانيت خودشان» سخن گفته اند. حال آنكه ظاهرا اين نكته را فراموش كرده اند كه گروگانگيري جوانان انقلابي در فضاي انقلابي آن روز، نتيجه طبيعي و بديهي چندين دهه دخالت دولت آمريكا به نفع ديكتاتوري در كشورمان و سرنگوني دولت ملي ايرانيان بوده است. و اگر اشغال سفارت آمريكا تصميم ناگهاني بوده، كودتا عليه دولت ملي مصدق و سالها حمايت از كشتار و خونريزي رژيم پهلوي استراتژي خصمانه دولتمردان آمريكايي براي سالها در ايران بوده است.
وي مي افزايد: نويسندگان نامه از آقاي رئيس جمهور آمريكا هيچ سوالي در مورد حمايتش از ناقضان حقوق بشر و قاتلان مردم و آدم سوزي ها در بحرين و عربستان و اردن و فلسطين و... و شكنجه «متهمان در گوانتانامو و ابوغريب» و... نپرسيده اند و از وي به مثابه ناجي درخواست كمك براي پايان دادن به نقض حقوق بشر در ايران كرده اند. آنها نزد يك دولت بيگانه كه كارنامه سياهي در دهه هاي اخير در براندازي دولتهاي مردمي و قانوني با كودتاي خارجي و همچنين شكنجه و كشتار مردم كشورهاي منطقه تحت لواي «شعار دفاع از حقوق بشر و آزادي» داشته است، از جناح حاكم شكايت برده اند. سوال اينجاست كه دولت آمريكا چه جايگاه اخلاقي و قانوني اي دارد كه اينان به او پناه برده اند و از او درخواست كمك كرده اند؟
وي در پايان نوشت: سال گذشته و امسال جمعي از اين دوستان متني به اوباما نوشته و آزادي را از او گدايي كرده اند.

 



«جنبش راه سبز» نفوذي است اما نه فقط به استناد اخبار ويژه كيهان (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي نزديك به سازمان سيا، شبكه موسوم به «جنبش راه سبز» (جرس) را متهم كرد كه نفوذي جريان اطلاعاتي و امنيتي ايران در خارج كشور است.
گويا نيوز اين ادعا را پس از آن مطرح كرد كه جرس در خبري به نقل از خانواده كروبي اعلام كرد كروبي از اول آبان ماه مشاور و سخنگويي در خارج كشور ندارد. منظور جرس، مجتبي واحدي سردبير متواري آفتاب يزد بود كه در خارج كشور براي معرفي خود، از عنوان مشاور و سخنگوي كروبي استفاده مي كند.
وي پس از سخنان اخير وزير خارجه آمريكا، صراحتا اعلام كرده بود اپوزيسيون خواستار حمايت هاي سياسي و مالي دولت آمريكاست. جرس نيز براي اينكه- لااقل در ظاهر- حساب خود را از اين گدايي علني جدا كند، خبر مورد اشاره را منتشر كرده بود اما در بحبوحه دعواي جرس و واحدي و سايت وابسته به وي (سحام نيوز)، گويانيوز وسط دعوا آمده تا كفه التماس علني از آمريكا را سنگين تر كرده و اصطلاحا روي جرسي ها را كم كند. گويا نيوز به اعتبار انتشار آگهي هاي علني استخدام در سازمان جاسوسي و ارتش آمريكا (مترجم) به سيا نيوز شهرت دارد.
«محمدرضا- ش» ضمن حمله به جرس، در گويا نيوز نوشت: از لحظه انتشار خبر كذايي در جرس و تكذيب آن در سحام نيوز با كمي دقت مي شد احساس كرد عملا شاهد كليد خوردن يك پروژه امنيتي هستيم وگرنه حتي در صورت صحت و اصالت آن، اين نحوه انتشار محل مناقشه و ترديد بود. سخت نبود تصور آنكه پس از نشر خبر به اين نحو، چه اتفاقاتي در درون نيروها و ميان طيف هاي مختلف خواهد افتاد حتي براي گردانندگان جرس! كه هراس تاريخي داشته اند از تفرقه و درگيري دروني و همواره در مقام ناهي از اين فضا خود را معرفي مي كرده اند...
گويا نيوز مي افزايد: جرسيان ادعاي برتر دانستن حقيقت بر مصلحت را در اصرار ثانوي بر ادعاي اولي خود مطرح كرده بودند كه به نظر عميقا نوعي توهين و بي حرمتي خباثت آميز نسبت به بار واژه حقيقت بشمار مي رود. سابقه عملكرد اين رسانه آنقدر گويا هست كه زمينه اي متناسب فراهم كند براي اين راقم كه با طعنه بگويد همين كم بود كه جرس داران دغدغه ترجيح حقيقت بر مصلحت از خود ابراز كنند و بر آن اصرار (خنده تلخ اغلب حضار). كسي نيست به آقايان بگويد نمي شد از اين معاشقه شما با حقيقت هايي نظير چند و چون ديدار آقاي اميرارجمند با ديپلمات هاي آمريكايي نيز مطلع شويم تا گمانمان بر درستي ادعايتان مستقر شود؟
اين سايت اينترنتي با اشاره به اقدام سال گذشته جرس (ارگان حلقه لندن) در جعل نامه اي به نام رئيس قوه قضاييه و خطاب به رهبري نوشت: وقتي قطب علماي لندن[!] پس از شور با دكتر بهرماني! [مهدي هاشمي] خود را در جلسه صادق لاريجاني مي گذارد و به اصطلاح خودش احتمالا رندانه!! به رهبري نامه مي نويسد، مصلحت و حقيقت دقيقا چگونه به زانو درآمد؟ آن هم وقتي كه ادعا كردند اصل نامه را در اختيار دارند و هيچ گاه منتشر نشد. البته جنب وجوش ستايش برانگيز دكتر قصه ما بس درازست و هنرهاي نه چندان تازه ديگري هم دارد كه به وقتش سخن از آن به ميان خواهد رفت. خدا پدر «كاخ»نشينان و مشاوران «بي بي س كسكه» را بيامرزد.
گويا نيوز افزود: كسي نيست به اين حقيقت ورزان بفرمايد الصاق بندهاي دروغين از قول منابع موثق! به گزارشهاي موثق تر! براي لجن مال كردن طيفي از منتقدان، چه ارتباط تنگاتنگي با دل سپردگي آنها به حقيقت داشته است؟
نويسنده آنگاه درباره عملكرد شبكه «جنبش راه سبز» نوشت: اقسامي از رسوايي هاي مشتمل بر نشر پي درپي و وقيحانه جعليات، گفتگوهاي بي پايه، سوءاستفاده از اسم و رسم رسانه هاي ديگر و در مصاحبه ها تا جريان سازي هاي تلخ و تهوع زايي نظير اسب تروا در سياهه آقايان مثبوت است و انكارش نتوانند. اگر حرمت ميرحسين موسوي در ميان نبود و اگر يك سري «درون پرده ها» را بيان مي كرديم مي فهميديد حقيقت گاهي مي تواند از هر زهري تلخ تر باشد. مساله قابل اشاره، عملكرد و رزومه سرشار از زشتي جرس نيست، رزومه اي كه همانطور كه پيشتر اشاره شد مي توان به سياهه اي تشبيه اش كرد. مساله، فضايي است كه در پي اين موضوع بوجود آمد كه عميقا نااميدكننده بود. از ديگرسو سابقه ملكوك اين ارگان رسانه اي و خط و ربطش عقلا دوز درگيري هاي قابل پيش بيني را تا بدانجا بالا برد كه بسياري از ما اقلا در ميانه هاي راه تصورش را نمي كرديم.
به هرحال برنده اين وضعيت، آنچه سعي مي كنيم جنبش بخوانيمش و نيست، نخواهد بود.
گويا نيوز با ايراد اتهام عليه جرسي ها (زيرمجموعه كديور) نوشت: به جرئت مي گوييم اين مسير، مسير مشكوكي است. اين نه يك ادعاي خاص مندرج در ستون اخبار ويژه كيهان تهران است كه مثلا مي خواهد زبل خان بودن اعضاي مثلث آن جريده را ثابت كند و نه منبعث از نوعي بدبيني افراطي و البته نه يك سمفوني نق. تقريبا براي اغلب ما اين مساله به وضوح روشن شده كه يك جريان اطلاعاتي امنيتي با اهداف نسبتا روشن دارد وضعيت را در راستاي مطلوبش هدايت مي كند. بحث ديگر نقد و جدل نيست. مساله تضاد، برخورد مستقيم و شكاف عيني است و صدالبته عميقا منزجركننده.
گويا نيوز همچنين از «فقدان يك نيروي منسجم تشكيلاتي و تبليغاتي صادق» در ميان اپوزيسيون خبر داده و مي نويسد: نياز نيست خيلي ظريف به رخدادها نظر بيندازيم. روشن است كه سيستم امنيتي و اطلاعاتي نظام چگونه توانسته فرمان هدايت ما را در مسير دلخواه خود در دست بگيرد. با دستگيري برخي سران جنبش، تدريجا فضا فراخ شده براي فعاليت در عيان و نهان با ماسك. در چنين فضاهايي امكان نفوذ و رسوخ وجود دارد. بعضي مگسان عرصه را تهي از سيمرغ ديده و فرصت جولان يافته اند. تعارف نداريم، به جايي رسيده ايم كه ساده لوحي ها، منفعت طلبي ها، محافظه كاري ها، تزويرها و دورنگي ها و دورويي ها و دروغگويي ها و... به اسباب بعضا مضحكه خلوت ها و جمع هاي خودمان نيز تبديل شده است. امروز دچار وضعيتي كمدي تراژيك هستيم. جنبشي كه تبديل به عياشي هاي سياسي مجازي شده است.
نويسنده در پايان مي نويسد: اين ترديد كه جنبش يا هرچه نامش مي توان نهاد از يك نقطه اي در تور امنيتي گرفتار شد و به امر آن هدايت شد، درك بديع و تازه اي به شمار نمي رود اما فضاي امروز بيش از هر زمان هشداردهنده است. چه بايد كرد؟ صورتش ساده است و ماهيتش براي بازشكافي البته نه چندان ساده. نمي دانم، حقيقتا اينك نمي دانم در اين مورد چه مي توان گفت، بپذيريم ما بازي خورده ايم.

 



ببين آمريكا چه قدر بدبخت است كه...(خبر ويژه)

حامي هميشگي گره زدن زلف اپوزيسيون با دخالت هاي آمريكا، درباره تبليغات حمله به ايران تصريح كرد: اين موضوع، هياهو براي هيچ است و رفتن به سمت چنين هياهوهايي، مانند گره زدن بر باد جز اتلاف وقت و نيرو ثمره ديگري ندارد.
علي افشاري با اشاره به برخي لفاظي هاي غربي درباره تهديد نظامي عليه ايران، نوشت: زمزمه هايي از اين دست بيشتر به جنگ لفظي و كارزار رواني شبيه است. مسئولان ناتو صراحتاً درگيري نظامي با سوريه را تكذيب كردند چه رسد به ايران كه هيچ زمينه اي ندارد و اعتراض ملموسي در آن ديده نمي شود. پيشنهاد ترور فرماندهان سپاه تندترين حرف ها بوده كه آن هم در محافل افراطي و حاشيه اي آمريكا به گوش رسيده و از سوي افراد غيرمسئول بوده و فاقد ارزش سياسي و امنيتي است. صحبت هاي محفلي، آرزوهاي خيال پردازانه و سخنان درگوشي در بين اپوزيسيون را نيز نمي توان جدي گرفت.
وي در اين مطلب كه از سوي روزنت منتشر شده، تصريح مي كند: بنابراين در ماجراي اخير بزرگ نمايي و اغراق زيادي صورت گرفته و هياهو براي هيچ، بهترين عنواني است كه مي توان به آن اطلاق كرد. اين تصور كه با درست كردن شورايي از نمايندگان چند جريان سياسي در خارج از كشور مي توان آغازگر تجربه مشابه ليبي در ايران شد، نهايت سطحي نگري و خيالبافي است. در غياب مخالفان، چنين شورايي يك نمايش كاريكاتوري از شوراي ملي انتقال قدرت ليبي است كه توجه هيچ جريان داخلي و خارجي جدي را برنمي انگيزد. رفتن به سمت چنين ايده هايي مانند گره زدن بر باد جز اتلاف نيرو و وقت ثمره ديگري ندارد.
هر چند كه كساني چون افشاري حتي نوچه گروهك هاي سياسي ورشكسته نيز حساب نمي شوند، اظهارات آنان به خودي خود فاقد ارزش سياسي است اما اينكه حتي ترويج كنندگان علني دريوزگي آمريكا نيز هارت و هورت آمريكا و اسرائيل را بي ارزش مي شمارند، نكته قابل تأملي است.

 



براي بقيه بيگانه اند و با تو قوم و خويش؟! (خبر ويژه)

اكبر گنجي مي گويد دريافت كمك مالي از دولت هاي خارجي، اپوزيسيون را نيروي وابسته به بيگانگان مي كند. با اين حال، او خود در ميان اپوزيسيون با اين پرسش مواجه شده كه «پس تو خودت چرا اين همه پول از بيگانگان گرفته اي؟»
گنجي در مصاحبه با دويچه وله گفت: مسئله دريافت كمك مالي گروهها و فعالان سياسي از دولت هاي خارجي، موضوعي است كه به وابستگي آنان انجاميده و مخالفان را به «چلبي»ها تبديل مي كند. نيروهاي سياسي مخالف رژيم بايد از ميان مردم بجوشند و داراي پايگاه اجتماعي باشند. اگر باشند، مردم به آنها كمك مالي خواهند كرد، اگر نباشند، با پول دولت هاي خارجي، به نيروهاي آنان تبديل مي شوند. از طرف ديگر، اگر منظور از كمك دولت هاي خارجي «اپوزيسيون سازي» ، مشابه عراق و ليبي، توسط آنهاست، قطعا اين كار نادرستي است. مگر هيچ دولت دموكراتيكي اجازه مي دهد كه دولت ديگري براي آنها اپوزيسيون سازي كند؟
هرچند منطق گنجي منطق درستي است اما وي شخصا از آلودگان به همين كمك هاي مالي است و به همين دليل، پايگاه اينترنتي ايران گلوبال كه بر طيفي از عناصر ورشكسته فراري وابسته است، به كنايه و اعتراض خطاب به گنجي نوشت: آقاي گنجي! اگر پول گرفتن از بيگانگان بد است، چرا خودتان اين همه پول از بيگانگان در قالب جايزه مي گيريد؟! سؤالي كه درباره سخنان وي پيش مي آيد اين است كه اگر دريافت كمك مالي از خارجي ها ناپسند است، پس چرا خود گنجي بارها كمك هاي مالي در قالب جوايز بين المللي از خارجي ها دريافت كرده و مي كند؟! اين بيگانگان چه كساني هستند، آيا آنهايي كه به گنجي پول مي دهند بيگانه به حساب نمي آيند و فاميل و خويشاوند او هستند و يا عاشق چشم و ابروي ايشان هستند؟!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14