(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 آبان 1390- شماره 20070

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقامات ارشد رژيم صهيونيستي: روز حمله به ايران ، آخرين روز اسرائيل است
رئيس جمهور خطاب به مردم چهارمحال و بختياري: خيالتان راحت باشد مشكل آب را حل مي كنم
ايجاد پايگاه هاي جاسوسي در مرزهاي ايران با 5 كشور همسايه توسط موساد، سيا و MI6
همزمان با انتشار گزارش آمانو اسرائيل : حمله نظامي به ايران منتفي است
اعتراض شديد مردمي به تخلفات سفارت انگليس
كنگره بزرگداشت دو تن از مفاخر جهان تشيع در يزد برگزار مي شود
درناهاي روسي به استان مركزي پر كشيدند
با رويكرد اسلامي شدن دانشگاه دروس دانشگاه پيام نورتغيير بنيادين مي كند
فرمانده نيروي انتظامي: مسيري غير از ولايت ، آخر و عاقبتي نخواهد داشت
تحصيل 4هزار دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي ايران
آيت الله صافي گلپايگاني: توطئه دشمنان با وجود سپاه پاسداران به جايي نمي رسد
اخبار ادبي و هنري



مقامات ارشد رژيم صهيونيستي: روز حمله به ايران ، آخرين روز اسرائيل است

يك روزنامه صهيونيستي از قول مامورين سابق امنيتي و نظامي اسرائيل نوشت كه حمله به ايران مساوي با فروپاشي اسراييل است.
روزنامه صهيونيستي معاريو در گزارشي به قلم «سارا ليوو ويتچ» ابعاد و عواقب حمله نظامي اسراييل به ايران را مورد بررسي قرار داد.
اين روزنامه نوشت: اگر جنگنده هاي اسرائيلي تاسيسات هسته اي ايران را هدف قرار دهند، در اين حملات يك سوم اين هواپيماها توسط پدافند هوايي در اختيار ايران كه سيستم دفاعي روسي است، سقوط خواهند كرد و در ادامه به اين نكته تاكيد مي كند كه اين حمله در نوع خود پيچيده ترين و خطرناك ترين حمله تاريخ اسرائيل خواهد بود و همچنين با استناد به منابع آگاه امنيتي از نبود اطلاعات كافي از تاسيسات هسته اي تهران سخن به ميان مي آورد و تاكيد مي كند كه نتايج اين حمله براي اسرائيل بيش از هر چيز به يك فاجعه شبيه خواهد بود.
پس از آن اين روزنامه اين سوال را از رهبران اسرائيلي مي كند كه اگر زماني اسرائيل قصد روي آوردن به گزينه نظامي را دارد، از ميان ده ها تاسيسات هسته اي در اختيار ايران قصد حمله به كدام يك از آنها را دارد: مركز تحقيقات هسته اي اصفهان يا تاسيسات غني سازي اورانيوم نطنز يا رآكتور آب سنگين اراك؛ و نيروي هوايي اسرائيل قصد دارد از كدام آسمان براي رسيدن به ايران و بمباران اين تاسيسات استفاده كند؛ مرز ميان تركيه و سوريه و از آن جا شمال شرقي عراق تا به آسمان ايران نفوذ كند؟
سپس معاريو مي نويسد: اگر چنين است و اگر به اين طريق به آسمان ايران دست پيدا كنيم، بايد تمام هواپيماهاي سوخت گيري را به خدمت نيروي هوايي درآوريم كه اگر هم دست به چنين اقدامي بزنيم با مشكلات بسياري مواجه خواهيم بود كه مهم ترين آن بيم از شناسايي شدن توسط سوري ها و ترك هاست.
اين روزنامه تحليل خود از سناريوي حمله به ايران را اين گونه ادامه مي دهد؛ اگر هم فرض كنيم با تمام موانع پيش رو باز جنگنده هاي اسرائيلي موفق به ورود به خاك ايران شوند، باز با اين حال در بمباران تاسيسات هسته اي ايران با مشكل مواجه خواهند بود، چرا كه برخي از تاسيسات توسط بلوك هاي بتوني محافظت مي شوند يا به عنوان مثال رآكتور نطنز 25 متر زير زمين احداث شده است و حتي بمب هايي كه از موانع مي گذرند و وزن هر يك از آنها به 900كيلوگرم هم مي رسد، توان عبور از موانع و ديوارهاي محافظ را ندارند، اين در حالي است كه بايد سيستم دفاع موشكي و پدافند هوايي روسي در اختيار ايران را هم از خاطر نبريم كه براساس پيش بيني ها به راحتي خواهد توانست بسياري از اين جنگنده ها را سرنگون كند.
جنگنده هاي اسرائيل بهتر است از راهي كه رفته اند بازگردند
به اين ترتيب «سارا ليوو ويتچ»، نويسنده گزارش به اين نتيجه مي رسد كه با توجه به شرايط موجود بهتر است، جنگنده هاي اسرائيل از راهي كه رفته بازگردند و سالم در پايگاه هاي خود فرود بيايند.
وي در ادامه تاكيد مي كند: بي شك واكنش ايران به چنين حمله اي بسيار سخت و سنگين خواهد بود و انتظار مي رود ايران در اولين واكنش خود با موشك هاي زمين به زمين (شهاب - 3) خود كه مي تواند تمام نقاط اسرائيل را درنوردد، پاسخ اين تجاوز را بدهد، اين در حالي است كه نبايد اين نكته را از نظر دور داشت كه برخي از اين موشك ها داراي كلاهك هاي شيميايي نيز هستند و آنچه گفته شد، تنها آغاز يك جنگ است.
ليوو ويتچ در ادامه مي نويسد: پس از شليك اولين موشك هاي ايران بايد در انتظار موشك هاي حماس و حزب الله و عمليات هاي انتقام جويانه گسترده آنها توسط شهادت طلبانشان و موشك هاي قسام باشيم، اين در حالي است كه ايران با هدف قرار دادن نفت كش هايي كه از خليج فارس عبور مي كنند، موجبات بروز بحران نفتي بزرگ خواهند شد كه سراسر جهان و بالطبع اسرائيل را درگير خود خواهد كرد.
و در ادامه نوشت: مناقشه بر سر موضوع حمله نظامي به ايران در روزهاي اخير در اسرائيل به اوج خود رسيده است، مئير داگان، رئيس سابق موساد از نبود رهبري مناسب در اسرائيل و ريسك بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراك، وزير جنگ اسرائيل در حمله نظامي به ايران ابراز نگراني كرد.
سپس مي افزايد: در حالي كه نزديكان به نتانياهو و برخي از وزيران او را ديوانه خطاب كردند، اما واقعيت امر اين است كه سخنان داگان و لهجه بيان وي در تبيين اين تيم و هراس ها موجب شد تا افراد بيشتري در ميان مقامات اسرائيلي به خود بيايند و واقع بينانه بيانديشند كه حمله به ايران چه نتايجي به دنبال خواهد داشت.
هالوي: نتايج ويرانگر بلندمدت براي اسرائيل
سپس معاريو به «آفرايم هالي وي» اشاره مي كند كه پيش تر رئيس موساد بود و 3 سال قبل نتايج اين هجوم را پيش بيني كرد. وي در ژوئيه 2008 در گفتگو با مجله «تايم» تاكيد كرد كه حمله به ايران با خود نتايج ويرانگري در بلندمدت براي اسرائيل به دنبال خواهد داشت و براساس پيش بيني وي اين بازتاب ها تا صد سال قابل ملاحظه خواهند بود، و از جمله اين نتايج بايد به تاثيرات آن بر افكار عمومي جهان عرب اشاره كنيم، چرا كه اسرائيل ناكام براي اعراب چون شير بي بال و كوپال خواهد بود كه هيچ كس از آن حساب نمي برد، به همين دليل به نظر مي رسد، حمله نظامي به ايران بايد آخرين گزينه مد نظر اسرائيل باشد.
هالي وي تاكنون ديدگاه و موضع خود را تغيير نداده است و در اين هفته گفت: تا زماني كه از واقعيت ها چنين برداشتي دارم، هيچ گاه نظر خود را تغيير نخواهم داد، سخنان من كاملا شفاف و آشكار بودند و پس از سه سال در آنها هيچ تغييري حاصل نشده، مگر در يك مورد كه سه سال گذشته اظهار كردم، بازتاب اين حمله بر اسرائيل صد سال خواهد بود، در حالي كه منظور واقعي من يك قرن بود و در واقع بايد بگويم بازتاب وقوع چنين جنگي چندين نسل را درگير خود خواهد ساخت.
اما «شلومو گازيت» كه پيش تر رئيس دايره اطلاعات نظامي ارتش اسرائيل (امان) بود، در گفت گو با معاريو تاكيد كرده بود كه حمله به تاسيسات هسته اي ايران منجر به فروپاشي اسرائيل خواهد شد و ما پس از اين حمله موجوديت نخواهيم داشت؛ چون نتيجه اي كه انتظار داريم از اين جنگ آن را محقق كنيم، يعني از بين بردن برنامه هسته اي ايران نتايج كاملا معكوسي در پي خواهد داشت.
گازيت در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: ايران آشكارا به كشوري هسته اي تبديل خواهد شد و ما قرباني موشك هايي خواهيم بود كه از جانب ايران و حماس و حزب الله به طرف اسرائيل شليك خواهد شد.
وي گفت: ايران از سلاح نفت به هيچ عنوان استفاده نخواهد كرد، چون شوراي امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه بازگشت به مرزهاي 1967 را بر ما تحميل خواهد كرد. شوراي امنيت مجبور خواهد شد، قطعنامه اي بر ما تحميل كند كه قدس را نيز دربرگيرد.
استفاده از نيروي هوايي
بدترين گزينه ممكن
«آوئيم سيلاع»، يكي از برنامه ريزان حمله به تاسيسات هسته اي عراق نيز در گفت وگو با معاريو تاكيد كرده بود كه از زمان حمله به رآكتورهاي عراق شاهد تغيير و تحولاتي در اوضاع جهان بوده ايم.
وي كه همچنان در حوزه هاي مربوط به امنيت مشغول به كار است، در توضيح اين سخن خود مي گويد: در طول سال هاي گذشته اسرائيل در انتظار واكنش انتقام جويانه عراق در پي حمله به اين رآكتورها بود، به همين دليل اسرائيل همواره در حال مدرنيزه كردن سيستم دفاع موشكي خود در مناطق استراتژيك بود و اين هزينه سنگين را بر كابينه هاي مختلف اسرائيل تحميل كرد.
سيلاع در ادامه مي گويد: واكنش عراق اواخر سال 1991 در جنگ خليج فارس قابل ملاحظه بود كه همه از بازتاب ها و تاثيرات آن مطلع و باخبرند، به همين دليل وي معتقد است، بهترين گزينه استفاده از راهكارهاي سياسي است و استفاده از نيروي هوايي بدترين گزينه ممكن خواهد بود.
اما «اوزي ايلام» كه در زمان حمله به رآكتورهاي هسته اي عراق سمت كميته انرژي هسته اي اسرائيل را برعهده داشت، در كتاب خود «كمان ايلام» با اين حمله مخالفت مي كند و مي نويسد كه از اين واهمه دارد، اين حمله مجازات هاي بيشتري براي اسرائيل به دنبال خواهد داشت و روند صلح در منطقه را با مانع مواجه خواهد كرد.
ايلام به حدي با حمله اسرائيل به رآكتورهاي عراق مخالف بود كه «مناخيم بگين»، نخست وزير وقت اسرائيل حضور وي در كابينه امنيتي را تحريم كرد تا بر وزراي ديگر تاثير نگذارد.
ايلام مي گويد: پس از حمله تصور مي كردم، صدام به حملات زيرزميني روي خواهد آورد و مخفيانه بي آن كه چيزي از آن مشاهده شود، حملاتي را به انجام برساند كه چنين نيز شد؛ در سال 1993 سازمان ملل در بازديد از عراق هيچ سلاح كشتار جمعي مشاهده نكرد، اما پيش از آن و به دنبال حمله به رآكتورهاي اتمي آن صدام به سوي ساخت سلاح هاي هسته اي روي آورد و اينها همه از نتايج حمله به عراق بود.
به همين دليل ايلام تاكيد مي كند: همان گونه كه حمله به عراق روي آوردن اين كشور به سلاح هاي هسته اي و بيولوژيك را به همراه داشت، حمله به ايران نيز انگيزه هاي تهران را براي بدست آوردن چنين تسليحاتي چندين برابر خواهد كرد.

 



رئيس جمهور خطاب به مردم چهارمحال و بختياري: خيالتان راحت باشد مشكل آب را حل مي كنم

شهركرد-خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور در اجتماع مردم شهركرد خطاب به آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: چرا تمام حيثيت آژانس را خرج ادعاهاي پوچ آمريكا مي كنيد؟ تاريخ نشان داده هيچ يك از دشمنان اسلام تاكنون طعم پيروزي بر ملت ايران را نچشيده اند.
به گزارش خبرنگار ما از شهركرد، دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز در قالب دور چهارم سفرهاي استاني وارد فرودگاه شهركرد شد و از سوي مسئولان محلي استان مورد استقبال قرار گرفت.
احمدي نژاد سپس در ميان استقبال گسترده مردم وارد ورزشگاه انقلاب شهركرد شد و در اجتماع مردم اين شهرستان به سخنراني پرداخت.
رئيس جمهوري در سخنانش با تاكيد بر اينكه برخي حاضرند همه ملت ها و حتي كل زمين در فقر و عقب ماندگي باشند اما جيب چند سرمايه دار؛ فاسد؛ خودخواه و زياده خواه پر باشد اظهار داشت: اين ها به خاطر آن سرمايه داران و جنايتكاران صهيونيست جنگ راه مي اندازند؛ كشورها را اشغال مي كنند؛ آدم مي كشند؛ جنايت مي كنند؛ به خاطر آن ها طراحي هاي اقتصادي مي كنند و ثروت ملت ها را غارت مي كنند.
وي ادامه داد: امروز كه ملت ايران با اتحاد، مصمم به ساختن و پيشرفت كشور است دشمنان با طراحي هاي اوليه و ترش رو كردن و قيافه گرفتن ها و بداخلاقي ها سعي مي كنند جلوي اين پيشرفت را بگيرند اما در اين راه موفق نمي شوند.
رئيس جمهور افزود: آنان با كمال پررويي و بي شرمي مي خواهند ملت بزرگ ايران را متهم به تروريسم كنند؛ ملتي كه خود قرباني تروريسم است؛ ملتي كه بزرگان و فرزندان خود را به خاطر ترور عوامل صهيونيستي از دست داده است؛ ملتي كه به عزاي رئيس جمهور؛ نخست وزير؛ رئيس دستگاه قضايي؛ نمايندگان مردم و وزرا و مردم كوچه و خيابانش به خاطر ترور عوامل صهيونيستي نشسته است.
وي با تاكيد بر اين كه ايران پرچمدار اسلاميت، اخلاق، صلح، عدالت و انسانيت است اظهار داشت: آنان مي خواهند ما را متهم به ترور كنند. ملت ايران چه نيازي به ترور دارد مگر مي خواهد همانند آنان سرزمين هاي ديگر را تسخير كند يا مگر مي خواهد ثروت ديگر كشورها را بالا بكشد و يا زور بگويد. اين آنان هستند كه به دنبال ترور هستند.
رئيس دولت دهم، رمز سعادت فردي و اجتماعي را در كار و تلاش براي خدمتگزاري ديگران خواند و خاطرنشان كرد: خداوند تضمين كرده است كه هر كس از جان، مال، انديشه و توانش براي خدمت به ديگران استفاده كند به كمال انساني نائل خواهد شد.
دكتر احمدي نژاد، سعادتمندترين افراد در جامعه بشري را كساني دانست كه خود را وقف خدمت به مردم كرده اند و افزود: تمامي ملت ايران و مردم عزيز در هر نقطه اي از كشور اهل محبت، خدمت، صداقت و سعادت هستند.
وي د رجمع پرشور مردم چهار محال و بختياري، وجود مردم اين استان را موجب خير، عزت و افتخار ملت ايران دانست.
رئيس جمهوري تاكيد كرد: آن قدر خدمت به ديگران مهم است كه امام خميني آن مرد الهي و احياكننده همه بشريت در عصر حاضر فرمودند اگر به من خدمتگزار بگوييد بهتر از اين است كه رهبر بگوييد و هر زماني مطلبي مي نوشتند خود را خدمتگزار ملت مي ناميدند.
احمدي نژاد ادامه داد: اكنون رهبري عزيز ما كه پرچمدار توحيد و عدالت در جهان هستند نيز تاكيدشان بر خدمتگزاري به مردم است.
بنابراين گزارش رئيس جمهور در ادامه سخنان خود افزود: مشكل دنيا اين است كه يك عده اي قدرت حاكم شده و به جاي اينكه از فرصت استفاده كنند و به جامعه بشري خدمت كنند به دنبال جيب هاي خودشان و باند و قدرت هستند و به دنبال راضي كردن ديگر صهيونيست هاي بي فرهنگ و آدم كش هستند.
وي افزود: اين دولت هاي مستكبر حاضرند كل ملت ها در فقر و عقب ماندگي باشند اما جيب چند سرمايه دار فاسد و زياده خواه پر باشد.
احمدي نژاد ادامه داد: اين دولت هاي استكبار به خاطر آنها جنگ راه مي اندازند و آدم مي كشند، جنايت مي كنند، ثروت ملت ها را غارت مي كنند و با بهانه هاي گوناگون جلوي پيشرفت ملت ها را سد مي كنند و نام خودشان را به ننگ در تاريخ ثبت مي كنند.
وي افزود: امروز كه مي بينيد ملت ايران مهم است براي ساختن و پيشرفت كردن جلوي ما ايستاده اند و ديدند كه با بداخلاقي ها نتوانستند جلوي حركت ملت ايران را بگيرند و امروز با نهايت بي شرمي مي خواهند ملت بزرگ ايران را متهم به تروريست كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه اين دولت ها خود مسلح به موشك ها و بمب هاي اتمي هستند، گفت: آنها با گستاخي ملت ايران را متهم به ساختن بمب مي كنند در حالي كه اين مردم آنها را آدم حساب نمي كنند.
وي خطاب به اين كشورها باتاكيد بر اينكه اين مردم نياز به بمب ندارند و اگر بخواهند شما را بزنند راهش را بلدند، گفت: ملت ايران با بمب و اسلحه نمي زنند و با فرهنگ منطق و اخلاق و عدالت خواهي دمار از روزگار شما درخواهند آورد.
وي ادامه داد: ملت ايران يك منطق را به جهان عرضه مي كند اگر رئيس جمهور آمريكا جرات كند بين كارمندان كاخ سفيد برود خواهد ديد حتي آنها هم طرفدار منطق ملت ايران هستند، ملتي كه اخلاق و انسانيت دارد نه نياز به ترور دارد و نه نياز به بمب اتم دارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه اين ملت يك ملت انساني است، گفت: در طول تاريخ حرف اول را ملت ايران زده است.
وي با بيان اينكه ملت ايران در مقابل 20 هزار بمب شما نيازي به دو بمب ندارد، گفت: اين ملت با اخلاق انسانيت و توحيد و عدالت جواب شما را خواهند داد، البته لذت حقيقي زندگي در خدمت كردن به ديگران و دلسوزي نسبت به ديگران است و شقاوت و بدبختي اينها از همين جا معلوم است.
احمدي نژاد خطاب به استكبار با بيان اينكه از اين همه ظلم به جز رسوايي و بدبختي چه چيزي به دست آورديد، گفت: نصيحت مي كنم كه برگرديد و دوست ملت ايران باشيد.
رئيس جمهور اظهار داشت: پاسخ ملت ايران از زبان مردم شهركرد اينست اين ملت از راهي كه در پيش گرفته است سرسوزني عقب نشيني نخواهد كرد.
هنوز هم مسئول آب چهارمحال وبختياري هستم
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به مصوبات سه سفر گذشته به اين استان گفت، طي سه سفر دولت به اين استان 594 مصوبه براي استان به تصويب رسيد كه از اين تعداد، 255 مصوبه اجرايي شده و 193 مصوبه درحال اجرا و 146 مصوبه هم هنوز كار شروع نشده است.
رئيس جمهور بر ضرورت علت يابي مصوبات اجرايي نشده در اين استان، گفت: در جلسه دولت 146 مصوبه اجرايي نشده دولت را بررسي مي كنيم، تا علت عدم اجرايي شدن اين مصوبات مشخص شود.
وي تاكيد كرد: عزم دولت بر اين است كه تمام مصوبات قبلي دولت در همين دولت اجرايي و عملياتي بشود و هيچ يك از قدم هاي اين دولت روي زمين نخواهد ماند.
احمدي نژاد با اشاره به اجراي چهار طرح بزرگ آبرساني به اين استان، گفت: اين دولت يك دولت عدالت محور است و تا روزي كه سكان اين دولت را بر دست دارم بر اجراي عدالت ايستادگي خواهم كرد.
وي با اشاره به پروژه هاي آبرساني اين استان گفت؛ طرح هاي انتقال آب از اين استان در شرايطي اجرايي خواهد شد كه در گام نخست نياز استان به آب تامين بشود و بعد آب را به استان هاي ديگر انتقال خواهيم داد.
احمدي نژاد با بيان اينكه پروژه هاي مختلفي در حال اجراست، گفت: من هنوز هم مسئول آب استان هستم.
رئيس جمهور اظهار داشت: دو طرح آبرساني عظيم را همين امسال آغاز خواهيم كرد، يكي طرح انتقال آب از خليج فارس و ديگري از درياي مازندران است كه اين دو طرح به منظور پاسخگويي به نيازهاي آبي بخش مركزي كشور اجرايي مي شود.
وي در ادامه از تصويب پروژه آزاد راه شهركرد در جلسه دولت خبر داد و گفت: تاكنون 40 كيلومتر از اين پروژه اجرايي نشده است كه در اين نشست راهكارهاي تسريع در تكميل اين پروژه بررسي خواهد شد.
احمدي نژاد با اشاره به اجراي پروژه راه آهن اين استان و اتصال به خط ريل كشور، گفت: اين پروژه به زودي وارد شهركرد و به سمت استان خوزستان ادامه خواهد يافت.
وي اجراي پروژه هاي آبياري مدرن در سطح مزارع كشاورزي را از ديگر طرح هاي ضروري در كشور اعلام كرد و گفت: بر همين اساس دولت براي اجراي طرح آبياري مدرن نيازمند مشاركت كشاورزان است، دولت 85 درصد يارانه اين طرح را پرداخت خواهد كرد و مابقي را نيز خود كشاورز بايد تامين كند.
رئيس جمهور هدف عمده از اجراي اين طرح را دستيابي به اهداف توسعه كشور دانست و گفت: با اجراي اين طرح ها اين استان را به يك استان نمونه تبديل مي كنيم.
وي در ادامه با اشاره به طرح سرشماري نفوس و مسكن در كشور، گفت: در سطح كشور از پنج سال آينده ديگر نياز به سرشماري ميداني نداريم و با توسعه دولت الكترونيك ديگر به اين شكل اطلاعات را جمع آوري نمي كنيم.
احمدي نژاد با تشكر از همكاري و مشاركت بسيار خوب مردم ايران در اجراي اين طرح، گفت: طبق برآوردها تنها 10 درصد از مردم در محل كار و يا خانه حاضر نبودند، كه بر همين اساس يك بار ديگر تمام شهرها و روستاها مرور خواهد شد و آنهايي كه نبودند در اين دوره تكميلي همكاري لازم را داشته باشند تا آمارها دقيق باشد و بتوانيم برنامه ريزي دقيق داشته باشيم.
صدور مجوز اكتشاف نفت
در لردگان
احمدي نژاد پس از سخنراني در اجتماع مردم شهركرد براي ديدار با مردم ساير شهرستان هاي استان ديروز بعداز ظهر به شهرستان لردگان و بروجن سفر كرد.
رئيس جمهور در اجتماع مردم لردگان گفت: همه مصوبات دولت كه طي 3 دوره قبل اجرائي نشده در سفر چهارم عملياتي خواهد شد و مردم در اين خصوص نگراني نداشته باشند.
احمدي نژاد افزود: با توجه به اينكه پتروشيمي لردگان در دست اجراست، در آينده اين پروژه تكميل و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
رئيس جمهور همچنين در خبر خوشي به مردم لردگان گفت: در جلسه هيئت دولت كه روز پنجشنبه در شهركرد برگزار خواهد شد؛ مجوز اكتشاف نفت در شهرستان لردگان صادر مي شود و بخش خصوصي نيز در همين زمينه براي سرمايه گذاري اعلام آمادگي كرده است.

 



عضو كميسيون امنيت ملي خبر داد
ايجاد پايگاه هاي جاسوسي در مرزهاي ايران با 5 كشور همسايه توسط موساد، سيا و MI6

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از تشكيل پايگاههاي جاسوسي و خرابكاري در نوار مرزي 5 كشور همسايه توسط سازمانهاي جاسوسي موساد، سيا و MI6 خبر داد.
زهره الهيان نماينده مردم تهران و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدامات گروهك هاي تروريستي عليه شهروندان كشورمان گفت: براساس بررسي هايي كه انجام شده، سازمان هاي جاسوسي موساد، سيا و MI6 در نوار مرزي 5 كشور همسايه پايگاه هاي جاسوسي تشكيل داده اند.
وي در گفت وگو با فارس دراين باره افزود: اين پايگاه ها مسئوليت هدايت گروهك هاي تروريستي و حتي خرابكاري و جاسوسي عليه شهروندان و نظام جمهوري اسلامي را برعهده دارند.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: اين پايگاه ها در نوار مرزي كشورهاي عراق، افغانستان، پاكستان، تركمنستان و آذربايجان تشكيل شده اند.
در اين حال برخي از گزارشهاي ديگر حاكي است كه موساد سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي پس از دريافت ضربات اطلاعاتي متوالي از دستگاههاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران، با دستپاچگي در حال تمركززدايي و پخش ايستگاه هاي جاسوسي به عملياتي خود در چندين كشور آسيايي است.
بنابراين گزارش ها كه هفته گذشته منتشر شد بحران اطلاعاتي عميق در موساد كه به ويژه با دستگيري مجيد جمالي فشي (عامل ترور شهيد علي محمدي) و تعدادي ديگر از عوامل و تروريست هاي رژيم صهيونيستي و كشف برخي از شگردهاي اطلاعاتي اين سرويس، روز به روز حادتر مي شود، موساد را وادار كرده تا بخشي از فعاليت هاي ايستگاه اصلي جاسوسي-عملياتي خود در استانبول را به كشورهايي مانند آذربايجان و تركمنستان و چند كشور ديگر منتقل نمايد.
همچنين يكي از اهداف اصلي از تاسيس سفارتخانه رژيم صهيونيستي در كشور تركمنستان، تامين قسمتي از پوشش هاي جاسوسي-عملياتي مورد نياز سرويس جاسوسي آن رژيم است؛ اگرچه به دليل حساسيت شديد مردم مسلمان تركمنستان به رژيم صهيونيستي و اهداف آن، هم دولت تركمنستان و هم صهيونيست ها نگران واكنش هاي غيرقابل پيش بيني آنها هستند.
منابع مطلع مي گويند تاسيس سفارتخانه در تركمنستان با فشار آمريكا بر ميزبان تحقق پيدا كرده است. اين در حالي است كه به عقيده كارشناسان، دفاتر ديپلماتيكي كه رژيم صهيونيستي در پي تاسيس آنها در چند كشور آسيايي است، اساسا كاركرد ديپلماتيك ندارد و كليه آنها همانند دفتر استانبول عملا به عنوان مقرهايي براي انجام عمليات تروريستي عليه كشورهاي منطقه مورد استفاده قرار مي گيرد.
گزارش ياد شده همچنين از كشورهاي تايلند، هند، ارمنستان و مالزي بعنوان ديگر محل هايي ياد مي كند كه موساد در پي تقويت هر چه بيشتر ايستگاه هاي تروريستي خود در آنهاست.
منابع مطلع تاكيد مي كنند در اغلب موارد، كشورهاي ميزبان از هويت واقعي اين مقرهاي جاسوسي- عملياتي بي خبر بوده و فعاليت آنها را از نوع متعارف ديپلماتيك تصور مي كنند. همچنين اين منابع اظهار مي دارند كه اهداف عملياتي تعريف شده براي اين ايستگاه ها به هيچ وجه منحصر به ايران نيست و كشورهايي مانند سوريه، عراق، عربستان، مصر و تونس را نيز در برمي گيرد.
و بالاخره كارشناسان امر اظهار مي دارند كه علاوه بر شكست اطلاعاتي رژيم صهيونيستي از جمهوري اسلامي ايران، موج بيداري اسلامي و وقوع انقلاب هاي اسلامي در منطقه نيز در تغيير آرايش ايستگاه هاي موساد موثر بوده است.

 



همزمان با انتشار گزارش آمانو اسرائيل : حمله نظامي به ايران منتفي است

سرويس سياسي -
همزمان با انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران، رسانه هاي رژيم صهيونيستي اعلام كردند موضوع حمله نظامي عليه ايران منتفي است.
در حالي كه روزهاي منتهي به انتشار گزارش دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، تحت تاثير فضاسازي و جنجال رسانه اي شديد رژيم صهيونيستي مبني بر احتمال حمله اين رژيم به ايران بود، روز گذشته تلويزيون دولتي رژيم اسرائيل اعلام كرد با انتشار اين گزارش حمله فوري نظامي به ايران كنار گذاشته مي شود.
يائوو ليمور مفسر نظامي اين رژيم گفت: از اين به بعد، بحث در محافل بين المللي درباره ماهيت تحريم هايي خواهد بود كه قرار است بر ضد ايران در نظر گرفته شود. پيشتر نيز شبكه هاي تلويزيوني خصوصي 2 و 10 اسرائيل به نقل از مسئولان اين رژيم اعلام كرده بودند:
اين گزارش به اسرائيل امكان خواهد داد تا بين چند هفته تا چند ماه دست نگه دارد تا ببيند آيا جامعه بين المللي تصميم مي گيرد تحريم هايي فلج كننده به ويژه به منظور تحريم كامل بانك مركزي ايران و همچنين صادرات نفت اين كشور اتخاذ كند يا خير.
در همين حال وزير جنگ رژيم اسرائيل طي اظهاراتي، مباحث طرح شده درباره حمله احتمالي به ايران را هذيان خواند و خواستار برخورد مسئولانه با اين موضوع شد.
ايهود باراك گفت: فستيوالي كه بر سر مسئله اتمي شدن ايران به راه انداخته شده ما را ناگزير مي سازد كه از خود بپرسيم در مورد خطرات اتمي ايران چه كرده ايم و آيا آن را جدي گرفته ايم و يا به طور سختي از آن گذشته ايم.
وي گفت: هنگامي كه مي شنويم يك روزنامه نگار ارشد به ملت مي گويد اگر جنگي با ايران درگير شود احتمال دارد يك صد هزار نفر كشته شوند و يا يك روزنامه مهم و پرتيراژ ادعا مي كند احتمال دارد اسرائيل نابود شود و يا يك عضو مهم «كنست» مي گويد در صورت جنگ با ايران، آنقدر افراد كشته خواهند شد كه محملي براي دفن آنها وجود نخواهد داشت بايد بپرسيد اين ها درباره چه سخن مي گويند و چرا بذر وحشت را مي كارند.
باراك تاكيد كرد؛ كسي كه مي انديشد من و نخست وزير اسرائيل نشسته ايم و برنامه حمله به ايران را مطرح كرده ايم، هذيان مي گويد و مطالبي كه گفته و مي شود بايد به صورت جدي و مسئولانه باشد.
به باور من هيچگونه خطري اسرائيل را تهديد نمي كند و من و نخست وزير تنها تصميم نمي گيريم و هر كاري كه بخواهد انجام شود بايد از تصويب هيئت دولت بگذرد.
به گفته باراك، براي انجام هرگونه اقدام نظامي ارتش، وزارت دفاع بايد برنامه بدهد و كادر سياسي با توجه به نظرات مسئولان اطلاعاتي با دقت آن را بررسي كند و سپس تصميم بگيرد.
همچنين «اوري آوندي» - تحليل گر و عضو سابق كنست - د رمقاله اي درباره موضوع حمله رژيم اسرائيل به ايران نوشت: چنين جنگي هرگز روي نخواهد داد.
وي در مقاله خود هدف تل آويو از اين جنجال ها را دريافت كمك هاي مالي از آمريكا و سرپوش گذاشتن به وضع داخلي خود عنوان كرد.
در اين ميان دفتر بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي از اظهارنظر درباره گزارش آژانس خودداري كرد و گفت كه در حال بررسي آن است.
آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي روز سه شنبه گفت كه تنها تحريم هاي فلج كننده عليه بانك مركزي و صنعت نفت و گاز ايران مي تواند تهران را به توقف فعاليت هاي هسته اي مجبور كند.
ليبرمن در گفت وگو با يك روزنامه صهيونيستي مدعي شد: اگر پس از انتشار گزارش آژانس آمريكا براي اعمال تحريم هاي فلج كننده عليه ايران دست به كار نشود اين به اين مفهوم است كه آمريكا و غرب يك ايران هسته اي را پذيرفته اند.
به گزارش خبرگزاري آلمان، سخنگوي نتانياهو اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي قبل از بررسي نتايج گزارش جديد آژانس به آن واكنش نشان نخواهد داد.
مارك رگو، سخنگوي نخست وزير رژيم صهيونيستي شب سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت كه هيچ گونه «واكنش خودكاري» نسبت به اين گزارش وجود ندارد.
مقامات رژيم صهيونيستي اميدي به اينكه انتشار اين گزارش به اعمال تحريم هاي شديدتر به ايران اعمال شود ندارند.
يكي از محققان ارشد موسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل دراين باره گفت كه به تحريم هاي شديدتر عليه ايران نياز است، اما تا زماني كه كشورهاي غربي اصرار داشته باشند اين تحريم ها را از طريق شوراي امنيت سازمان ملل به دست آورند مخالفت هاي روسيه و چين احتمال وقوع اين امر را بسيار كم مي كند.
ايهود باراك نيز در گفت وگو با راديو اسرائيل گفت كه نسبت به اين كه جامعه بين المللي دست به اقداماتي بزند و پس از انتشار گزارش آژانس تحريم هاي شديدتري را عليه ايران اعمال كند «خوشبين» نيست.
جنجال هاي اخير رسانه اي درباره استفاده از گزينه نظامي عليه فعاليت هاي هسته اي ايران با واكنش هايي نيز روبرو شده است.
روزنامه آلماني «دي پرس» در مقاله اي با اشاره به تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ايران، نوشت: «اسرائيل بلوف مي زند».
اين روزنامه با اشاره به وضعيت نابسامان رژيم صهيونيستي در داخل و خارج هدف از اين لفاظي ها را اعمال تحريم هاي سنگين تر عليه ايران توسط سازمان ملل عنوان مي كند.
نشريه آمريكايي «فارن پاليسي» نيز در تحليلي، نتايج حمله به ايران را كشنده خواند و با ذكر پنج دليل اين گزينه را مردود و فاجعه آميز دانست. به نوشته اين نشريه حمله به ايران به نتايج مطلوب منتهي نخواهد شد، هزينه بسيار هنگفتي براي آمريكا خواهد داشت، مشروعيت حكومت ايران را افزايش مي دهد، مانع فعاليت هاي هسته اي ايران نمي شود و حتي اگر تنها از سوي اسرائيل هم باشد، بي شك گريبان گير آمريكا نيز خواهد شد.

 



در پي قطع درختان كهنسال باغ قلهك روي داد
اعتراض شديد مردمي به تخلفات سفارت انگليس

صبح روز گذشته عده اي از شهروندان تهراني در پي اعتراض شديد به قطع درختان باغ قلهك مقابل اين باغ كه بخشي از سفارت انگليس در آن قرار دارد تجمع كردند.
هفته گذشته بيش از 300 اصله درخت كهنسال كه عمر آنها بين 50 تا 150 سال بوده ظرف مدت كوتاهي توسط انگليسي ها در باغ قلهك قطع و سوزانده شد.
در پي اين كار شهرداري تهران اقدام به شكايت از انگليسي ها كرد و پرونده به قوه قضائيه ارسال شد. مسئولان شهري معتقدند كه اين موضوع سياسي نيست و سفارت انگليس جرم مرتكب شده و بايد قوه قضائيه به سرعت كار را پيگيري كند.
قوه قضائيه قول داده موضوع را بررسي مي كند. روز گذشته نيز عده اي از شهروندان به صورت خودجوش اقدام به تجمع در مقابل باغ قلهك كرده تا اعتراض خود را به اين كار زشت انگليسي ها اعلام كنند.
مردم با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين انگليس حيا كن درختان را رها كن و انگليس حيا كن محيط زيست را رها كن؛ شعار مرگ بر انگليس سر دادند.
شركت كنندگان در تجمع اعتراضي مقابل باغ قلهك در پايان تجمع خود در بيانيه اي در تصويب طرح قطع روابط سياسي ايران با دولت انگليس در مجلس و اخراج همه عوامل سفارت اين كشور را خواستار شدند. در اين بيانيه، اشغال باغ قلهك به دست دولت انگليس زخمي كهنه خوانده شده كه اكنون با دست اندازي غيرقانوني عوامل سفارت اين كشور سرباز كرده است. بيانيه تصريح مي كند: حركت جنون آميز عوامل سفارت انگليس در قطع و سوزاندن بيش از 300 اصله درخت باغ قلهك نشان دهنده دروغ بودن ادعاهاي انگليس در حمايت از محيط زيست و حقوق بشر است. اين بيانيه با اشاره به اينكه مردم ايران بر حقوق خود در داشتن محيط زيست و هواي سالم آگاهند تأكيد كرده است: دولت انگليس بايد بداند ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي با ايران دوران قاجار و پهلوي تفاوت دارد و ديگر زمان تام الاختيار بودن سفراي انگليسي براي ارتكاب هر كار ضد بشري در ايران گذشته است. بيانيه مي افزايد: سفير و دولت انگليس بداند زمان قراردادهاي ننگين همچون قرارداد 1917 و كاپيتولاسيون هاي احمقانه به سر آمده است و ديگر «سر پرسي سايكس ها و قوام السلطنه ها» به درك رفته اند و امروز افرادي در ايران بر سر كار آمده اند كه استعمارگران حتي از نام آنها در هراسند. در ادامه اين بيانيه آمده است: اين پيام را به سفير انگليس اعلام مي كنيم كه اي روباه پير! قبل از آن كه خشم جوانان ايراني را ببيني دمت را روي دوشت بگذار و از باغ قلهك خارج شو. در اين بيانيه از قوه قضائيه خواسته شده است: اقدام سفارت انگليس را در نابود كردن بيش از 300 اصله درخت باغ قلهك پيگيري و قانون را درباره سفارت انگليس اجرا كند. بيانيه با تأكيد بر اين كه مدارك خدشه ناپذيري دال بر غيرقانوني بودن تصرف باغ قلهك به دست سفارت انگليس وجود دارد از قوه قضائيه خواستند با بررسي هاي حقوقي و قضائي زمينه استرداد اين باغ را به مردم ايران و اخراج عوامل سفارت انگليس از آن فراهم كند.

 



كنگره بزرگداشت دو تن از مفاخر جهان تشيع در يزد برگزار مي شود

مدير كل تبليغات اسلامي استان يزد از برگزاري كنگره بزرگداشت سيدمحمد كاظم طباطبايي يزدي و شيخ عبدالكريم حائري در يزد خبر داد.
به گزارش ايسنا، دبير اجرائي كنگره بزرگداشت سيدمحمد كاظم طباطبايي يزدي در اين زمينه اظهار داشت: حضرات آيات سيدمحمد كاظم طباطبايي يزدي و شيخ عبدالكريم حائري دو تن از مفاخر بزرگ جهان اسلام و تشيع هستند كه قرار است كنگره بزرگداشت اين دو عالم در استان يزد برگزار شود.
حجت الاسلام سيدمحمد شريف حسيني كوهستاني با اشاره به آغاز كارهاي مقدماتي اين كنگره از دو سال گذشته، خاطر نشان كرد: در اين راستا با برگزاري نشست هاي مختلف مسئولان كميته علمي و... انتخاب و ستاد برگزاري كنگره تشكيل شد و براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار است اين كنگره در يزد برگزار شود.
مديركل تبليغات اسلامي يزد با تاكيد بر اين كه برگزاري اين كنگره بايد در خور شأن اين دو عالم بزرگوار باشد، خاطر نشان كرد: از همه پژوهشگران و فرهيختگان حوزوي و دانشگاهي دعوت مي شود تا با ارائه مقالات پرمايه خويش در يكي از موضوعات فراخوان، بر غناي علمي كنگره بيفزايند.
وي با بيان اينكه مسئوليت كميته علمي كنگره برعهده آيت الله رضا استادي است، افزود: مهلت ارسال آثار به كنگره بزرگداشت سيدمحمدكاظم طباطبايي يزدي تا پايان اسفندماه اعلام شده است.

 



درناهاي روسي به استان مركزي پر كشيدند

اراك-خبرنگاركيهان:
مديركل محيط زيست استان مركزي گفت: نخستين گروه از درناهاي مهاجر در دسته هاي بزرگ و كوچك وارد زيستگاههاي حيات وحش استان مركزي شدند.
انصاري افزود: همه ساله با تغيير شرايط جوي از اواسط آبان ماه، اين پرندگان از مناطق سردسير روسيه به سوي زيستگاههاي استان مركزي پر مي گشايند و در بهار دوباره به سوي موطن اصلي خود برمي گردند.
وي اظهار داشت: زيستگاههاي حاشيه درياچه ميقان، سدالغدير ساوه، تالاب آب گل، سد 15 خرداد دليجان و سدكمال صالح هر ساله پذيراي بيش از 30 هزار قطعه درناي مهاجر است.
او گفت: در اين مدت با توجه به ممنوعيت شكار در منطقه تالاب ميقان و ديگر مناطق، ماموران حفاظت محيط زيست اين مناطق را تحت نظارت و كنترل قرار مي دهند تا اين دسته از پرندگان مهاجر در آرامش زندگي كنند.

 



با رويكرد اسلامي شدن دانشگاه دروس دانشگاه پيام نورتغيير بنيادين مي كند

معاون فرهنگي دانشجويي دانشگاه پيام نور گفت: سرفصل دروس اين دانشگاه با رويكرد اسلامي شدن دانشگاه ها به صورت بنيادين تغيير مي كند.
عليرضا اژدر در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: براي اسلامي شدن دانشگاه ها، بايد متون دانشگاهي به سوي اسلامي شدن گرايش يابد و اجراي اين امر در دستور كار دانشگاه پيام نور قرار دارد.
وي با تأكيد بر لزوم حضور پررنگتر قرآن در فعاليت هاي دانشگاهي افزود: زمينه اجراي اين برنامه ها در دانشگاه پيام نور وجود دارد و برگزاري مسابقات فرهنگي و مباحث دانشجويي و قرآني در اين دانشگاه با جديت حمايت مي شود.
معاون دانشگاه پيام نور از دانشجويان به عنوان قشر فرهيخته و متفكر كشور ياد كرد و افزود: مسايل ديني، تحميلي يا تقليدي نيست و نبايد آن را به دانشجو تحميل كرد.
اژدر با اشاره به رشد كيفي دانشگاه پيام نور در بخش هاي علمي و فرهنگي گفت: مقالات علمي منتشر شده از دانشگاه پيام نور، گواه روشن فعاليت اين دانشگاه در مسير توسعه و پيشرفت علمي است.

 



فرمانده نيروي انتظامي: مسيري غير از ولايت ، آخر و عاقبتي نخواهد داشت

كيش- خبرنگاركيهان:
امروز مسير سعادت، مسير ولايت است و مسيري غير از ولايت آخر و عاقبتي نخواهد داشت.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، با تاكيد براينكه خير دنيا و آخرت در پيروي از ولايت است گفت: سعادت انسان در مسير ولايت است و مسيري غير از اين، هيچ آخر و عاقبتي ندارد و اسلام در غدير به نقطه اوج و با ولايت به كمال نهايي رسيد همانگونه كه قرآن و امامت هميشه با هم هستند و هيچگاه جدا از هم نبوده و تا روز قيامت زمين خالي از ولي نخواهد بود.
سرتيپ احمدي مقدم افزود: نقش نظارت در پيشبرد اهداف نيروي انتظامي كشور موجب اصلاح رفتار ماست و انسان اگر در تمام مراحل زندگي ناظري بر اعمال خود ببيند قطعا رفتارش فرق خواهد كرد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران كه در نخستين روز از آغاز سيزدهمين همايش و پنجمين نمايشگاه بين المللي صنايع دريايي و دريانوردي به كيش سفر كرده بود در جمع پرسنل و بازرسان نيروي انتظامي منطقه آزاد كيش با بيان مطلب فوق، هدفمند شدن نظارت ها را مورد تاكيد قرار داد.
وي افزود: نظارتي مورد تاييد و قبول ماست كه موجبات هدايت و رشد و تعالي سازماني را فراهم كند و با نظارت صحيح، دقيق و هوشيارانه جلوي بسياري از انحرافات و اشتباهات گرفته خواهد شد و زمينه هاي توسعه و كمال سازمان در تمامي زيرمجموعه ها و بخش ها ميسر مي شود.
در همين رابطه، پس از گذشت 33سال از پيروزي انقلاب اسلامي و ماندگاري تنها بازماندگان جزيره هندورابي در پي بازديد يك روزه عليرضا عامري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، سرهنگ عزيزالله ملكي فرمانده نيروي انتظامي درياباني منطقه آزاد كيش جزيره هندورابي با افراشته شدن پرچم جمهوري اسلامي ايران مجهز به اولين پاسگاه درياباني انتظامي و امنيتي شد.
براساس اين گزارش: طبق آخرين آمارگيري در سال 1389 تنها بازماندگان بومي جزيره هندورابي 83 بودند كه تنها منبع درآمدي آنها از صيد ماهي و فروش آن است كه با كمترين امكانات خدماتي و رفاهي زندگي مي كردند اما ديروز طرح توسعه اين جزيره توسط معاونت عمراني سازمان منطقه آزاد كيش با طراحي مقدمات اجرايي آن آغاز شد.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد
تحصيل 4هزار دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي ايران

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تحصيل 4هزار نفر دانشجوي خارجي در ايران خبر داد و گفت: تا پايان برنامه پنجم تعداد اين دانشجويان بايد به 25 هزار نفر برسد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حسين نادري منش پيش از ظهر ديروز در چهل و دومين گردهمايي معاونان آموزشي دانشگاه ها و موسسات آموزشي عالي كشور در محل دانشگاه شهيد باهنر كرمان اظهار داشت: 14 درصد از دانشجويان كشور در دانشگاه هاي تابع وزارت علوم و 3 درصد نيز در دانشگاه هاي وابسته به وزارت بهداشت به صورت رايگان مشغول تحصيل هستند.
وي عنوان كرد: 83 درصد از دانشجويان كشور در دانشگاه هايي مانند پيام نور و موسسات غيردولتي و غيرانتفاعي با پرداخت شهريه تحصيل مي كنند.
نادري منش با اشاره به رويكردهاي آموزش عالي در برنامه پنجم توسعه تصريح كرد: ايجاد ظرفيت مازاد با اخذ شهريه از دانشجويان در دانشگاه هاي داخل از جمله اين رويكرد است.
وي ايجاد ظرفيت مازاد و اخذ شهريه از دانشجويان را در جلوگيري از خروج بي رويه دانشجويان به خارج از كشور مهم برشمرد.
وي با اشاره به اين كه براي بورسيه دانشجوي ايراني در مقطع دكترا براي تحصيل در كشور مالزي حدود 250 ميليون تومان هزينه مي شود، بيان كرد: همچنين بورسيه دانشجويان در كشورهاي غربي 350 ميليون تومان و هزينه يك دانشجوي دكترا در استراليا 550 ميليون تومان است.
نادري منش خاطرنشان كرد: براي جلوگيري از خروج دانشجويان از كشور و صرف هزينه هاي زياد كه در بعضي موارد به مشكلات فرهنگي منجر مي شود، بايد دوره هاي تحصيلات تكميلي در داخل كشور توسعه يابد.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: توطئه دشمنان با وجود سپاه پاسداران به جايي نمي رسد

هر توطئه اي كه عليه اين مملكت صورت گيرد با وجود نيروهاي مسلح و ايماني نظير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به يقين با شكست روبرو خواهند شد.
به گزارش رسا، آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد ديروز در ديدار شماري از پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروهاي مسلح موجب شده تا شكوه، عزت و عظمت بيشتري براي اسلام، انقلاب، نظام و مملكت اسلامي ما فراهم شود.
وي افزود: حضوري كه روحانيت در نيروهاي مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ديگر نهادها پيدا كرده بسيار مغتنم و فوائد و بركات آن نيز فراوان است و بايد از اين فرصت بهترين استفاده را برد.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: وجود روحانيت در نيروهاي مسلح همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سبب شده تا خط اوليه انقلاب حفظ بماند و ما در راه دين، اسلام و ولايت ثابت بمانيم و روز به روز جلوتر برويم و بايد همچنان اين خط تا پايان حفظ بماند.
آيت الله نوري همداني نيز با تأكيد بر اينكه امروز صدا و تفكر انقلاب اسلامي مرزها را درنورديده و محرومان و مستضعفان جهان را بيدار كرده است، تحولات بيداري اسلامي و انساني در منطقه و غرب را مؤيدي براين مساله دانست.
به گزارش رسا، آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد، روز سه شنبه در ديدار شماري از فرماندهان انتظامي سراسر كشور شركت كننده در طرح تعالي بصيرت، از قم به عنوان پايگاه و خاستگاه انقلاب و عشق اهل بيت (ع) ياد كرد.
وي با بيان اينكه در آخرالزمان صداي اسلام ناب از قم به گوش جهانيان مي رسد، خطاب به حاضران در جلسه تأكيد كرد: شما بايد سعي كنيد از فرصت حضور در اين شهر مقدس و فرهنگي حداكثر استفاده را بكنيد و بصيرت خود را افزايش دهيد.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه پيام انقلاب اسلامي از قم به سراسر جهان گسترش پيدا مي كند، به تحليل و بررسي تحولات اخير در منطقه پرداخت و تأكيد كرد: همه اين نهضت هاي بيداري نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران است كه امروز مرزها را درنورديده و به قلب اروپا رسيده و روز به روز نيز امواج گسترده تري به خود خواهد گرفت.

 



اخبار ادبي و هنري

تقاضاي ناشران اروپايي و آمريكايي براي حضور در اجلاس تهران
دبير كميته بين الملل ناشران جهان اسلام گفت: از آفريقا، آسيا، اروپا و آمريكا تقاضاهاي زيادي براي حضور در اين اجلاس وجود داشت كه رويكرد ما حضور متخصصان نشر در ايران است تا ضمن آشنايي با فرهنگ ايراني- اسلامي يك تصوير واقع بينانه از فرهنگ غني ايراني به دست بياورند. به گزارش فارس، كنفرانس مطبوعاتي دبيركل و مسئولان دومين اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام در هتل سيمرغ با حضور اصحاب رسانه ديروز برگزار شد.
ارسلان قرباني دبير كميته بين الملل در اين اجلاس گفت: اجلاس با هدف تاسيس دبيرخانه در ايران تشكيل شد كه يكي از راههاي كليدي براي اعلان فرهنگ غني اسلام و قرآن در جهان است لذا بر اين اعتقاد هستيم براي ورود به عرصه جهاني در عرصه هاي مختلف به ويژه نشر تشكيل همكاري هاي منطقه اي به محوريت ايران است و با تشكيل دبيرخانه ناشران در ايران در هفته آينده مدخلي براي ورود به عرصه جهاني باز مي شود. وي افزود: از آفريقا، آسيا، اروپا و آمريكا تقاضاهاي زيادي براي حضور در اين اجلاس وجود داشت و ما در كميته بين الملل رويكردمان محور قرار دادن ترافيك علمي و حضور متخصصان نشر در ايران است تا ضمن آشنايي با فرهنگ ايراني- اسلامي يك تصوير واقع بينانه و نه كاريكاتوري از فرهنگ غني ايراني به دست بياورند.
كتاب با عقلانيت ايماني نوشته شود مجلس وارد بحث كتابخواني مي شود
به گزارش فارس، علي لاريجاني در مراسم افتتاح نمايشگاه «ياد يار مهربان» با اشاره به صحبت بهمن دري در خصوص اينكه رئيس مجلس چند دقيقه وقت مجلس را به مطالعه كتاب اختصاص دهد، عنوان كرد: در جواب سخن آقاي دري بايد گفت كه به شرطي مي توان در مجلس به اين امر پرداخت كه كتابي با عقلانيت ايماني نوشته شود. وي افزود: در لابه لاي اين مباحث چيزي وجود دارد كه چرا بايد به كتاب آنقدر اهميت داد مخصوصا براي نسل نوجوان و جوان چرا كه آينده كشور در دست اينها است يعني آنها هستند كه در ساحت مسائل اقتصاد و ساحت مسائل سياسي و اجتماعي قرار مي گيرند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نسل نوجوان و جوان با كتاب انس پيدا كنند، گفت: جداي تشكل كه در اين جلسات از مقامات مرسوم است بايد از ناشران تشكر كرد چرا كه ناشران در كشور ما قشر مظلومي هستند و چرخه اقتصاد آنها همانند چرخه اقتصاد ساير امورات تجاري كشور نيست.
لاريجاني ادامه داد: وظيفه مهم دستگاه اجرايي اين است كه قدر ناشران را دانسته و به آنها كمك كنند. يعني در اين فراز و فرودهاي اقتصادي به آنها كمك كرده تا چرخ آنها دچار فلج شدن نشود. چرا كه آنها هستند كه به ايجاد انگيزه براي طبقات مختلف براي كتابخواني مي پردازند. وي با بيان اينكه دغدغه اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد حمايت از ناشران باشد، اضافه كرد: ناشران موتور محرك فعاليت فرهنگي كشور محسوب مي شوند.
تاكيد سينماي ايران و تونس بر شكستن انحصار سينمايي صهيونيست ها
جواد شمقدري، معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با هيئت سينمايي تونس در محل اين وزارتخانه در بهارستان دوشنبه ديدار كرد.
شمقدري در ابتداي اين ديدار با اشاره به حضور دو ماه پيش هيئتي مصري در ايران و ثمرات آن، پيروزي انقلاب مردم تونس را تبريك و گفت: هنرمندان و سينماگران هرچند در هر دوره مسئوليت دارند اما با آزادي ايجاد شده در شمال آفريقا و جهان عرب اين مسئوليت امروز سنگين تر شده است. شمقدري با اشاره به تلاش هاي معاونتش براي نمايش يك فيلم ايراني در سالن هاي سينما در آمريكا و مخالفت جريان هاي صهيونيستي، مخالفت ها با سريال يوسف پيامبر(ع) در شمال آفريقا را مرتبط با صهيونيست ها دانست و تصريح كرد: غرب بسيار دم از حقوق بشر و آزادي بيان مي زند اما اين آزادي نزد آنان يك طرفه است.
وي فيلم هاي معنوي و ديني، فيلم هاي دفاع مقدس، فيلم هايي در حمايت از مقاومت و فيلم هاي خانوادگي ايران را از جمله فيلم هاي ناشناخته در جهان دانست و افزود: جريان صهيونيستي سينما در جهان اجازه بين المللي شدن اينگونه فيلم هاي ايران را نمي دهند و آنچه بيشتر دنيا از سينماي ايران مي شناسد بيشتر در جشنواره هاي جهاني بوده است. شمقدري ادامه داد: برخي از فيلم هاي ايراني حاضر در جشنواره هاي جهاني خوب است اما اكثر آنچه در اين جشنواره ها حاضر شده با هدايت جريان هاي صهيونيستي ساخته شده و با حمايت آنها جايزه گرفته اند. معاونت سينمايي ارشاد بر ضرورت هشياري در برابر جشنواره هاي خارجي تاكيد كرد و گفت: شما سينماگران تونسي بايد مواظب باشيد و در دام جشنواره ها قرار نگيريد چرا كه كمترين ضرر آن اين است كه سينماي تونس از مردم عقب مي ماند.
«ناصر الصردي» منتقد و سناريست سينماي تونس در ادامه گفت: پس از انقلاب تمام ساختارهاي سينماي تونس در حال بازسازي است كه سينماگران تونسي در اين زمينه بر دو چيز تاكيد دارند كه يكي «آزادي تعيين سرنوشت» و ديگري «همكاري با همه مراكز براساس احترام متقابل» است.
وي همچنين رژيم صهيونيستي را مشكل اصلي منطقه خواند و با بيان اينكه اين رژيم، انقلاب تونس را انقلاب فقرا ناميده است، تاكيدكرد: ما مي توانيم انحصار توزيع فيلم هاي سينمايي را از دست صهيونيست ها خارج كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14