(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 آبان 1390- شماره 20075

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تجليل رئيس جمهور از اعضاي تيم ملي وزنه برداري
فرمانده معظم كل قوا در پيامي به مناسبت تجليل از شهداي غدير:
راه دانشمند برجسته و پارسا سردار حسن مقدم با قدرت ادامه مي يابد
هشدار ايران به دبيركل سازمان ملل درباره پيگيري پرونده ساختگي ارباب سيار
اعتراض يك ميليون دانشگاهي در ايران به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل
آغاز زندگي مشترك زوج دانشجو در كنار مزار شهداي گمنام
نظرسنجي؛ شگرد جديد معاندان نظام
شاعر آذربايجاني دارفاني را وداع گفت
رئيس سازمان بازرسي كل كشور: نبود نظارت كافي عامل اصلي بروز فساد در نظام بانكي است
افتتاح نخستين پروژه خود مالكين مسكن مهر در انتظار آب ، برق و گاز
رئيس موسسه تحقيقات برنج كشور: كاربري اراضي شاليزاري نبايد تغيير داده شوند
اجراي طرح هاي زيست محيطي دريايي در خليج فارس
آيت الله مكارم شيرازي: حكومت كويت با وهابيون تفرقه افكن برخورد كند
دانشجوي دانشگاه آزاد قشم هواپيما ساخت
وزير نيرو: طرح انتقال آب درياي خزر به استان سمنان بايد با قوت پيگيري شود
اخبار ادبي و هنري



روز گذشته در جلسه هيئت دولت رخ داد
تجليل رئيس جمهور از اعضاي تيم ملي وزنه برداري

اعضاي تيم ملي وزنه برداري كشور كه در مسابقات جهاني پاريس براي اولين بار در تاريخ مقام سوم اين رقابتها را كسب كردند در جلسه هيات دولت حاضر شدند.
رئيس جمهور صبح روز گذشته در حاشيه جلسه هيئت دولت با تقدير از اعضاي تيم ملي وزنه برداري به واسطه كسب مقام سوم رقابت هاي وزنه برداري جهان اظهار داشت: امروز به جرأت مي توان گفت با كسب مقام سوم قهرماني جهان كسب رتبه هاي بهتر در المپيك باز شده است و بايد در اين راستا گام برداشت.
محمود احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه امروز در فدراسيون وزنه برداري افرادي همچون آقاي رضازاده كه قهرمان ماندگار جهان است و آقاي باقري كه بسيار خوب كار مي كنند، حضور دارند كه همين امر باعث شده اميدها براي كسب مقام اول جهان و همچنين المپيك زنده شود.
رئيس جمهور تصريح كرد: در اين دوره از مسابقات جوانان باغيرت، مصمم و مؤمن كشورمان با ذكر ياعلي (ع) و ياد خدا و آل پيامبر (ص) توانستند با ايمان و پاكي افتخارات بزرگي را براي كشورشان كسب كنند كه همين امر اميدها را براي آينده چندين برابر كرده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه بايد با انگيزه و اراده بالا همين روند ادامه يابد، گفت: مطمئن باشيد كه پيروزي هاي بزرگ در آينده اي نزديك در انتظار شماست و دولت به طور كامل از رشته وزنه برداري پشتيباني خواهد كرد، همان طور كه ملت ايران مي خواهند از جوانان حمايت شود.
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به كسب عنوان قهرماني بهداد سليمي در اين دوره از مسابقات خاطرنشان كرد: در اين دوره از مسابقات صحنه هاي بسيار زيبايي از سوي ورزشكاران ايراني خلق شد كه اين صحنه ها بسيار ارزشمند است.
رئيس جمهور گفت : وقتي آقاي سليمي ركورد آقاي رضازاده را در دنيا تغيير داد؛ آقاي رضا زاده به قدري خوشحال شد كه گويي خود وي اين وزنه را زده است و به وي تبريك مي گويد، اين همان فرهنگ و اخلاق ايراني است كه تفاوت ملت ايران را با ساير ملت ها نشان مي دهد و همين روحيه و فرهنگ متعالي مي تواند جوانان كشورمان را در تمامي عرصه ها و رشته ها پيروز كند و تا زماني كه اين روحيه حاكم باشد، امثال آقاي سليمي زياد خواهند شد. خوشبختانه در فدراسيون وزنه برداري افرادي همچون آقاي رضازاده و كوروش باقري حضور دارند كه به دنبال اين هستند كه افراد به رتبه هاي بالاتر برسند و خودشان را سقف قرار ندادند.
رئيس جمهور خطاب به اعضاي تيم وزنه برداري كشورمان گفت : اميدوارم به كرات پرچم پرافتخار ايران عزيز را در جهان بالا ببريد و موجب شادي مردم شويد، همچون اين دوره از مسابقات كه شادي مردم را در اين ايام مبارك مضاعف كرديد.
همچنين حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري در حاشيه جلسه هيات دولت و پس از گرفتن لوح تقدير، از زحمات رئيس جمهوري و حمايت هاي صميمي وي تشكر و قدرداني كرد و گفت: اين باعث دلگرمي و افتخار ماست كه يك روز پس از بازگشت به ايران مورد تقدير رئيس جمهوري قرار گرفتيم و در جلسه هيات دولت حضور يافتيم. رئيس جمهوري در اين جلسه ابراز اميدواري كرد ورزشكاران ما در مسابقات پيش روي المپيك هم موفق شوند و من به عنوان رئيس فدراسيون وزنه برداري اين قول را مي دهم كه تمام تلاشمان را براي تكرار اين موفقيت بزرگ در المپيك لندن انجام دهيم تا بارديگر بتوانيم دل مردم عزيزمان را شاد كنيم.
در اين جلسه رئيس جمهور با اهداي حواله خريد پژو پارس به مدال آوران وزنه برداري از تلاش آنها براي پرافتخارآفريني در عرصه رقابتهاي جهاني تقدير و تشكر كرد.

 



فرمانده معظم كل قوا در پيامي به مناسبت تجليل از شهداي غدير:
راه دانشمند برجسته و پارسا سردار حسن مقدم با قدرت ادامه مي يابد

حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي، شهادت شهداي غدير را تسليت گفتند.
متن اين پيام كه توسط سردار سرلشكر صفوي، دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در مراسم گراميداشت سومين روز شهادت شهداي سازمان خودكفايي و تحقيقات صنعتي سپاه قرائت شد، بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون
حادثه خونين در يكي از مراكز پشتيباني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه به شهادت جمعي از عناصر ممتاز آن سازمان و در پيشاپيش آنان سردار عاليقدر، دانشمند برجسته و پارساي بي ادعا، سردار حسن مقدم انجاميد، واقعيتي تلخ و اندوهبار بود.
آن جان بركفان نستوه با سينه گشاده و عزم راسخ همواره به پيشباز خطر شتافته و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، هرگز احساس خستگي به خود راه ندادند. شهادت، بي شك برترين آرزوي آنان بود. ليكن فقدان مردان بزرگ در هر كشوري و جامعه اي براي آن مردم و آن كشور خسارت و تاسف بار است. ما همه در غم اين عزيزان با خانواده هاي گرامي آنان شريك و همدرديم. خدا را شكر كه محصول تلاش هاي آنان هم اكنون در اختيار مردان جهاد است و تربيت شدگان آن مجموعه، از كفايت لازم براي ادامه آن خط نوراني برخوردارند.
عزيزان من، اميدوار به تفضل بي انقطاع حضرت حق، و با استمداد از ارواح شهيدانتان، تلاش و همت را دوچندان كنيد تا همه بيش از پيش بدانند كه شهادت براي ما توفيق الهي و مايه بركت و عروج برتر است.
تسليت صميمانه خود را به بازماندگان و دوستان و همكاران اين شهدا تقديم مي دارم.
سيدعلي خامنه اي

مراسم گراميداشت سومين روز شهادت شهداي غدير

براساس اين گزارش، به مناسبت سومين روز شهادت شهداي غدير، مراسم گراميداشتي با حضور جمعي از فرماندهان سپاه، فرمانده جهاد خودكفايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از مسئولان بلندپايه كشورمان در حسينيه عاشقان ثارالله سپاه برگزار شد.
در اين مراسم كه با قرائت پيام فرمانده كل قوا آغاز شد، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي، سردار جعفري فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار احمد وحيدي وزير دفاع، امير پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش، تقي پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و همچنين حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري و جمعي ديگر از مسئولان لشكري و كشوري و همچنين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
سردار سرلشكر پاسدار دكتر سيديحيي صفوي در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران با تشريح ابعاد شخصيتي و خدمات شهيد عالي مقام سرلشكر شهيد حسن تهراني مقدم، گفت: سردار مقدم بنيانگذار توپخانه سپاه پاسداران و بنيانگذار سيستم هاي نظامي و فرمانده اي دانشمند، عارف و مخلص و مجاهدي بزرگ بود.
علي لاريجاني نيز در اين مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: شهيد تهراني مقدم، افراد زيادي را تربيت كرد و ياران ايشان كه حاصل دسترنج و تلاش ايشان بودند راه ايشان را ادامه خواهند داد.
وي با اشاره به جوسازي هاي اخير دشمنان در مورد حادثه انفجار گفت: دشمن پيش از آنكه اصل ماجرا را بداند و در مورد آن گزارش بدهد، داستان سرايي مي كند و به دنبال سوء استفاده از اين اتفاق، به نفع خودش است اما اينها مهم نيست و جمهوري اسلامي پاسخ آنها را خواهد داد.
رئيس مجلس گفت: دشمنان بايد بدانند كه اين حوادث هيچ خللي در مسير انقلاب ايجاد نخواهد كرد و قطعاً ياران اين شهيد راه وي را ادامه خواهند داد.
شهيد مقدم بنيانگذار قدرت موشكي سپاه بود
همچنين سردار سرلشكر غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم گراميداشت ياد شهداي اخير سازمان جهاد خودكفايي سپاه در جمع خبرنگاران گفت: شهيد تهراني مقدم يك شخصيت بسيار برجسته نظامي و كم نظير در نيروهاي مسلح بود.
وي افزود: شهيد مقدم مظلوم خواهد ماند و هر چقدر درباره او گفته شود در شأن او نخواهد بود.
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: شهيد مقدم بنيانگذار قدرت موشكي سپاه بود و ضربات سنگيني به بعثي ها و منافقين وارد كرده بود.
سردار وحيدي وزير دفاع نيز در حاشيه همين مراسم گفت: خون شهدا همواره خون جديدي را در رگ هاي جامعه ما به حركت درمي آورد و بازكننده هر راهي است.
وحيدي با بيان اينكه از اين حادثه و شهادت تعدادي از نيروهاي سپاه پاسداران بيشترين ضرر را دشمنان ما مي برند اظهار داشت: اين شهيدان راهي را دنبال مي كنند كه عزت اسلام و مسلمين را به دنبال دارد و اين يعني ضعف و نابودي دشمنان.
وزير دفاع در پايان خاطرنشان كرد: شهادت پاسداران و خصوصاً شهيد مقدم يك ضايعه است اما شاگردان آنها جمهوري اسلامي را در تراز بالاتري قرار مي دهند.
اسماعيل كوثري هم به عنوان يكي از همرزمان اين شهيد با اشاره به نبوغ سردار مقدم در موضوع طراحي و ساخت موشك گفت: اينكه گفته مي شود ايشان پدر موشكي ايران است، غلط نبوده و صحيح است.
پيكر13شهيد جهاد خودكفايي سپاه پاسداران تشييع شد
پيكر شهداي سازمان جهاد خودكفايي و تحقيقات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در برخي از شهرهاي كشور با حضور باشكوه مردم و مسئولان تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگاركيهان از نيشابور، معاون بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان نيشابور، اظهار داشت: در حادثه اخير انفجار زاغه مهمات سازمان جهاد خودكفايي و تحقيقات صنعتي سپاه كه در نزديكي ملارد از توابع استان تهران روي داد؛ دو نيشابوري به شهادت رسيدند.
موسي سليماني افزود: پيكر پاك شهيدان «ابوالفضل ادگي» و «عباس ادگي» صبح ديروز با حضور پرشور مردم انقلابي، مسئولان و خانواده معظم شهدا و ايثارگران از مقابل مسجد صاحب الزماني«عج» تا مسجد جامع شهر نيشابور بر روي دستان مردم ولايت مدار و شهيدپرور شهرستان و در زير باران تشييع و به خاك سپرده شدند.
به گزارش مهر، صبح چهارشنبه به طور همزمان پيكر مطهر هشت شهيد از شهداي اقتدار كه در حادثه انفجار زاغه مهمات در بيدگنه ملارد به شهادت رسيدند، تشييع و به خاك سپرده شد.
در اين مراسم شمار زيادي از مردم شهيدپرور كرج، خانواده شهدا و پاسداران و مسئولان ارشد شهرستان كرج و نمايندگان مجلس حضور داشتند.
گفتني است؛ مراسم همزمان در فرديس، مشكين دشت و محمدشهر با مراسم ويژه و نواختن مارش عزا برگزار شد.
همچنين به گزارش فارس از مهريز، پيكر شهيد پاسدار سيدرضا ميرحسيني به زادگاهش مهريز انتقال داده و طي مراسمي در اين شهرستان ديروز به مركز استان يزد منتقل شد.
بنابراين گزارش پيكر شهيد سيدرضا ميرحسيني يكي از شهداي جهاد خودكفايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پس از تشييع بر روي دستان مردم مهريز و برگزاري مراسم ويژه براي اين شهيد در زادگاهش، روز چهارشنبه در يزد به خاك سپرده شد و همچنين پيكر 2 شهيد جهاد خودكفايي سپاه در اسلامشهر تشييع شد.

 



هشدار ايران به دبيركل سازمان ملل درباره پيگيري پرونده ساختگي ارباب سيار

سرويس سياسي-
نماينده دائم ايران در سازمان ملل درباره تبعات پيگيري داستان هاليوودي «ارباب سيار» به رئيس مجمع عمومي و دبيركل سازمان ملل هشدار داد.
روز گذشته متن پيش نويس قطعنامه اي از طرف آمريكا و عربستان سعودي در محكوميت اتهام ترور سفير عربستان سعودي در دبيرخانه سازمان ملل ثبت و توزيع شد.
در پاسخ به اين اقدام، محمد خزاعي، سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نامه اي به رئيس مجمع عمومي و دبيركل اين سازمان و كليه نمايندگي هاي مقيم نيويورك نسبت به تبعات اين اقدام هشدار داد.
وي ارائه پيش نويس قطعنامه در خصوص طراحي و اقدام به ترور سفير عربستان در مجمع عمومي سازمان ملل را در نوع خود بي سابقه و آن را بدعتي خطرناك، غيرقابل قبول و باعث هتك حيثيت آن سازمان دانست.
سفير و نماينده دائم كشورمان در اين نامه تاكيد كرد: آمريكا با ارائه پيش نويس قطعنامه اي كه صرفا بر مبناي ادعاهاي نادرست عليه يك عضو ديگر سازمان ملل متحد شكل گرفته، هيچ هدفي جز پيشبرد سياست هاي كوتاه بينانه خود از طريق استفاده ابزاري از مجمع عمومي اين سازمان ندارد.
خزاعي تصريح كرد: رويه مجمع عمومي سازمان ملل در طول حيات خود اين گونه نبوده كه اجازه دهد پيش نويس قطعنامه اي بر مبناي ادعاهاي بي اساس ارائه شود و يا مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: چنانچه مجمع عمومي اين سازمان اجازه دهد هر پيش نويس قطعنامه اي در خصوص هر مساله نامربوطي مورد توجه قرار بگيرد، مشابه آنچه كه توسط آمريكا پيشنهاد شده است، در آينده اين ارگان اصلي سازمان ملل متحد به جاي اينكه مكاني براي ارتقاي انسجام و همبستگي دولت هاي عضو باشد، به محلي براي طرح ادعاهاي بي اساس تبديل شده و پيش نويس قطعنامه هاي بي شمار ديگري در رابطه با مسايل خصمانه ديگري مطرح خواهد شد؛ بنابراين بايد از بروز چنين اتفاقاتي جدا خودداري كرد.
سفير و نماينده دايم كشورمان افزود: ارائه كنندگان پيش نويس قطعنامه مذكور تمامي هنجارها و رويه هاي سازمان ملل متحد را ناديده گرفته اند.
وي هشدار داد در صورت پيگيري چنين موضوعي بدون شك، نقش، توانمندي و اعتبار مجمع عمومي به عنوان عالي ترين ارگان سياسي سازمان ملل متحد تضعيف خواهد شد.
وي اين اقدام را تهديدي براي امنيت بين المللي و منطقه اي توصيف كرد.
خزاعي با اشاره به نامه مورخ يازدهم اكتبر سال جاري ميلادي خود (19مهرماه سال جاري) به مقامات سازمان ملل متحد، مجددا بر مخالفت كشورمان با هرگونه اقدامات تروريستي به هر شكل و نوع اعم از دولتي و غيردولتي آن تاكيد كرد.
وي با اعلام پايبندي كشورمان به كنوانسيون 1973 از كشورهاي ارائه كننده قطعنامه خواست كه به تعهدات خود در قبال اين كنوانسيون عمل نموده و به آن پايبند باشند.
سفير و نماينده دائم كشورمان ضمن رد مجدد دخالت دولت و نهادهاي وابسته به دولت جمهوري اسلامي ايران در طرح ادعايي عليه سفير عربستان در واشنگتن تاكيد كرد: تبليغات گسترده آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران، همراه با ايراد اتهامات بي پايه حاكي از نيات مغرضانه و خصمانه عليه ملت ايران است.
وي افزود: اين اتهامات از سوي دولتي متوجه ايران است كه براساس مدارك محكمي كه بخشي از آنها به سازمان ملل نيز ارائه شده است، از بسياري از اقدامات تروريستي عليه ملت و دولت ايران حمايت كرده است.
وي از رئيس مجمع عمومي خواست تا نامه نمايندگي كشورمان به عنوان سند رسمي سازمان ملل ثبت شود.
در حالي كه افكار عمومي و رسانه هاي جهاني سناريوي هاليوودي طرح ترور سفير عربستان را يك شيوه منسوخ در اتهام زني عليه كشورها مي دانند آمريكا و عربستان سعودي به دنبال آن هستند كه با اخذ تعهد و فشار به كشورها در راي مثبت به اين قطعنامه به دروغ هاي خود مشروعيت بين المللي ببخشند.
اين قطعنامه كه روز گذشته ثبت و توزيع شده است قرار است به درخواست آمريكا و عربستان روز جمعه به راي گذاشته شود.

 



اعتراض يك ميليون دانشگاهي در ايران به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل

سرويس سياسي:
كمپين يك ميليون امضاي دانشگاهيان ايران در اعتراض به گزارش احمد شهيد درباره وضعيت حقوق بشر كشورمان آغاز شد.
احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران در گزارشي مغرضانه كه پاره اي از اتهامات و ادعاهاي واهي رسانه هاي ضدانقلاب بود وضعيت حقوق بشر كشورمان را وخامت بار ارزيابي كرد!
در اين گزارش 78 بندي كه در 15 اكتبر منتشر شد بر مبناي شواهدي كه نامشان فاش نشده و گفته ها و شنيده هايي كه منابع آنها ذكر نشده است جمهوري اسلامي ايران به دروغ و براساس سوءنيت هاي سياسي به نقض حقوق بشر متهم شده است.
اعتراض دانشجويان كشورمان به گزارش به اصطلاح حقوقي احمد شهيد كه در واقع رونويسي از روي دست ضد انقلاب بوده در حالي است كه كمپين يك ميليون امضايي را در برخواهد داشت.
علاقه مندان مي توانند جهت شركت در اين كمپين به سايت آن به نشاني wwwcamprianorg مراجعه كنند.

 



همزمان با عيد سعيد غدير در دانشگاه تهران برگزار شد
آغاز زندگي مشترك زوج دانشجو در كنار مزار شهداي گمنام

مراسم ازدواج يك زوج دانشجوي دانشگاه تهران همراه با نماز شكر، ديروز در جوار مزار شهداي گمنام اين دانشگاه برگزار شد.
مرتضي شرقي دانشجوي رشته مهندسي برق و مهناز مطلوب مقدم دانشجوي رشته علوم اجتماعي دانشگاه تهران مراسم ازدواج دانشجويي خود را در جوار مزار شهداي گمنام دانشگاه تهران برگزار كردند.
در اين مراسم ازدواج دانشجويي كه بعد از نماز ظهر و عصر برگزار شد، فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران، حجت الاسلام ابراهيم كلانتري مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در اين دانشگاه و جمعي از دانشجويان دانشگاه تهران حضور داشتند عقد نكاح اين زوج دانشجو در جوار مزار شهداي گمنام دانشگاه تهران منعقد شد.
پس از برگزاري اين مراسم، اين زوج دانشجو، نماز شكر به جا آوردند و با تقديم گل بر مزار شهدا ارواح شهدا را واسطه عهد خويش قرار دادند و به صلابت تمام كوه ها پيمان بستند كه در تحقق ارزش هاي متعالي در زندگي خود بكوشند.
زوج دانشجو بر سر سفره عقد حاضر شدند و طي آن «مهناز مطلوب مقدم» دانشجوي رشته علوم اجتماعي با مهريه يك جلد قرآن كريم، يك شاخه نبات، يك آينه و يك زوج شمعدان و تعداد 114 سكه بهار آزادي به عقد «مرتضي شرقي» دانشجوي رشته برق دانشگاه تهران درآمد.
فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران در حاشيه اين مراسم در سخناني اظهار كرد: بايد از زندگي اين زوج جوان مستندي ساخته شود تا بركات اين ازدواج آسماني بر همگان آشكار شود.
در اين مراسم از سوي مسئولان دانشگاه هدايايي به اين نوعروس و داماد تقديم شد.

 



نظرسنجي؛ شگرد جديد معاندان نظام

معاون اجتماعي پليس فتا ، نظرسنجي را جديدترين شگرد معاندان نظام براي دريافت اطلاعات كشور دانست و از شهروندان خواست به تماسهاي ناشناس جواب ندهند.
سرهنگ محسن ميربهرسي در گفتگو با مهر اظهار داشت: اخيرا افراد معاند نظام كه براي سازمانهاي جاسوسي و نظرسنجي فعاليت مي كنند با عنوان نظرسنجي با هموطنان تماس گرفته و سوالاتي را در مورد افراد و مسائل روز كشور مطرح مي كنند. اين افراد ابتدا با سوالات معمولي اعتماد طرف مقابل را جلب و در ميان گفتگو سوالات مدنظرشان را مي پرسند.
وي با هشدار به هموطنان در اين زمينه تاكيد كرد: افراد به هيچ وجه به شماره هاي ناشناس پاسخ ندهند و با اين افراد همكاري نكنند. هيچ گونه نظرسنجي در مورد مسائل روز كشور با تلفن انجام نمي شود.

 



شاعر آذربايجاني دارفاني را وداع گفت

اهر- خبرنگاركيهان:
عباس اسلامي متخلص به بارز، شاعر شهير آذربايجاني و سراينده منظومه «ائل داياقينا سلام» و «ياسلي ساوالان» دارفاني را وداع گفت.
پيكر شاعر انديشمند آذربايجان ديروز از جوار عارف نامي ارسباران شيخ شهاب الدين اهري تشييع و در آرامگاه ابدي اش بخاك سپرده شد.
شاعر شيرين سخن، شادروان عباس بارز هنگام مرگ 90 سال داشت، و همزمان با عيد غدير دعوت حق را لبيك گفت.

 



رئيس سازمان بازرسي كل كشور: نبود نظارت كافي عامل اصلي بروز فساد در نظام بانكي است

نبود نظارت و بازرسي مستمر و كامل بر فعاليت دستگاه ها به خصوص بانك ها، عامل اصلي بروز فساد مالي و مشكلات جدي است و امروز بلاي اين نظارت نشدن ها گريبانگير بانك ها شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، رئيس سازمان بازرسي كل كشور در حاشيه مراسم معارفه مدير كل بازرسي استان لرستان در جمع خبرنگاران، افزود: نظارت و بازرسي دقيق و كافي، مانع از بروز مفاسد و مشكلات مالي در سطح كشور خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در ادامه با اشاره به پرونده هاي تشكيل شده در سازمان بازرسي كل كشور، گفت: پرونده هاي زيادي در خصوص اموال دولتي براي رسيدگي به صورت ويژه به دستگاه قضايي ارسال شده است و به همين منظور شوراي حفظ حقوق بيت المال نيز فعاليت جدي را در اين سازمان انجام مي دهد.
حجت الاسلام پورمحمدي افزود: پرونده هاي زيادي در رابطه با اموال دولتي، ماليات هاي معوق، معوقات بانكي و سود ناشي از عوارض بازرگاني در مرزها در سازمان بازرسي تشكيل شده و اين پرونده ها پس از ارسال به دادگاه مورد بررسي ويژه قرار مي گيرند.
وي اظهار داشت: پرونده هاي تشكيل شده همگي حكايت از مشكل جدي كمبود نظارت درسطح دستگاه هاي اجرايي كشور دارند.

 



افتتاح نخستين پروژه خود مالكين مسكن مهر در انتظار آب ، برق و گاز

مدير يكي از پروژه هاي مسكن مهر در شهريار گفت: افتتاح اولين پروژه خود مالكين مسكن مهر با آورده 8 تا 12 ميليون تومان معطل آب، برق و گاز است.
حسين شعباني با اشاره به اينكه مكاتبات ما با دستگاه هاي خدمات رسان شهرستان شهريار، فرمانداري، استانداري و وزارتخانه هاي راه و شهرسازي و نيرو به چندين مورد رسيده است، در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نزديك شدن به زمان افتتاح، شركت ما براي تسريع در تكميل خدمات رساني به اين پروژه حاضر شده است براي تأمين آب، گاز و برق اين واحدها، زمين رايگان در اختيار شركت هاي خدمات رسان ذي ربط قرار دهد و سهم انشعاب متقاضيان را به صورت يك جا به حساب شركت هاي مذكور واريز كند.
وي ادامه داد: اما اين شركت ها به بهانه هاي مختلف نظير كمبود اعتبار و ساير مسائل تاكنون هيچ اقدام عملياتي براي رفع اين مشكل انجام نداده اند.
وي با بيان اين كه شركت منطقه اي برق در انتظار اختصاص منابع مالي براي اجراي طرح هاي برق رساني به پروژه مذكور است، افزود: با وجود آن كه طراحي شركت گاز انجام و پيمانكار هم معرفي شده و ما نيز زمين مورد نياز براي گازرساني را به آنها داده ايم، اما متأسفانه هنوز اقدام درخور توجه اي در اين رابطه صورت نگرفته است.
وي با بيان اين كه پروژه 1400 واحدي ثامن الائمه فردوسيه شهرستان شهريار، نخستين پروژه خود مالك و ارزانترين پروژه طرح مسكن مهر است، افزود: همه تأسيسات روبنايي مانند مدرسه، ورزشگاه، درمانگاه و واحدهاي تجاري، ايستگاه آتش نشاني، استخر، سونا، كلانتري و در يك كلام كليه خدمات روبنايي لازم در اين پروژه در قالب يك مجتمع مسكوني طراحي شده است تا كيفيت زندگي مردم در اين شهرك كاملا تضمين شده باشد.
به گفته وي، اين واحدهاي مسكوني براساس ضوابط شهرسازي ساخته شده و همه نيازهاي يك شهروند در آن پيش بيني شده است، اما با اين حال دستگاه هاي خدمات رسان براي تكميل زيرساخت ها در اين پروژه همكاري نمي كنند. مدير پروژه 1400 واحدي ثامن الائمه فردوسيه با بيان اينكه اقدامات اجرايي براي خدمات رساني به اين پروژه فقط به برگزاري جلسات محدود بوده است، گفت: اين درحالي است كه وزير راه و شهرسازي، استاندار تهران و معاونش به همراه مسئولان شركت هاي خدمات رسان اين شهرستان و ساير مقامات محلي چند بار از اين پروژه بازديد كرده اند، اما با اين حال اقدامي براي رفع اين مشكل صورت نگرفته است.
شعباني با بيان اين كه براي ساخت اين شهرك حتي آب و برق كارگاهي هم در اختيار ما قرار نگرفت. با وجود دست و پنجه نرم كردن با همه مشكلات، با نزديك شدن به زمان افتتاح در دهه فجر دستگاه هاي خدمات رسان كاري نمي كنند.
شعباني خاطرنشان كرد: در همين حال با وجود اينكه زميني به مساحت 6500 مترمربع براي احداث مدرسه در اختيار آموزش و پرورش قرار داده ايم، تاكنون مسئولان مربوطه هيچ نوع اقدامي براي ساخت فضاي آموزشي در اين شهرك انجام نداده اند.
وي با بيان اين كه مجتمع 1400 واحدي ثامن الائمه فردوسيه شامل 58 بلوك 24 واحدي است كه در زميني به مساحت 70 هزار مترمربع درحال ساخت است، افزود: واحدهاي اين مجتمع در متراژهاي 74، 76 و 82 مترمربع ساخته شده اند كه مبحث 19 مقررات ملي ساختمان به طور كامل در همه اين واحدها رعايت شده است.
وي اظهار كرد: متقاضيان به طور ميانگين با آورده 8 تا 12 ميليون تومان مي توانند صاحب اين واحدهاي مسكوني شوند و با توجه به اينكه زمين اين واحدها نيز به نام متقاضي است، بنابراين مي توان گفت كه اين پروژه ارزانترين پروژه مسكن مهر استان تهران است.
به گفته وي، از مرداد ماه سال گذشته عمليات ساخت اين واحدها شروع شده است كه تاكنون بيش از 90 درصد بلوك ها به مرحله نازك كاري رسيده اند.
شعباني تأكيد كرد: با وجود اينكه جانمايي اين شهرك با حضور نمايندگان ارگان هاي مختلف مرتبط، شامل وزارتخانه هاي راه و شهرسازي، كشور، نيرو، كشاورزي، سازمان محيط زيست و... در كارگروه تخصصي مربوطه به تصويب رسيده است، اما با اين وجود نمايندگان شركت هاي خدمات رسان در شهرستان شهريار براي تكميل خدمات زيرساختي در اين شهرك، كاري نمي كنند.
وي اضافه كرد: اين در شرايطي است كه تأخير در اجراي شبكه آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب اين واحدها سبب ايجاد تأخير در اجراي محوطه سازي پروژه نيز شده است.
به گفته شعباني با توجه به نزديكي به زمان افتتاح واحدهاي مزبور انتظار مي رود كه مسئولان مربوطه براي حل اين مشكل اقدامي عاجل انجام دهند چرا كه تعلل در افتتاح واحدهاي مسكن مهر بيش از هر چيز به ضرر متقاضياني است كه براي اسكان در اين واحدها لحظه شماري مي كنند.

 



رئيس موسسه تحقيقات برنج كشور: كاربري اراضي شاليزاري نبايد تغيير داده شوند

رئيس موسسه تحقيقات برنج كشور از تغيير كاربري اراضي شاليزاري، در گيلان خبر داد.
به گزارش ايسنا عباس شهيدي كومله گفت: افزايش جمعيت و نياز به ساخت و ساز باعث شده تا بخشي از شاليزارها در ايران و دنيا تغيير كاربري پيدا كنند كه اين امر مهم ترين چالش موجود در اين عرصه است.
وي افزود: لازم است تغيير كاربري ها داراي شكل و تعداد معقولي باشد و در اين راستا در نقشه راه برنج اين موارد نيز ديده شده است.
شهدي كومله همچنين با اشاره به اين كه در حال حاضر 600 هزار هكتار از اراضي كشور زير كشت شالي رفته است كه بايد سعي شود طي سال هاي آينده تغيير كاربري در اين اراضي در كمترين حد خود نگه داشته شود، خاطر نشان كرد: براي اجرايي شدن نقشه راه برنج، زماني سه تا چهار ساله پيش بيني شده است و هزينه هاي آن نيز توسط هر يك از دستگاه هاي مرتبط با برنج تامين خواهد شد.
شهدي كومله يادآور شد: نقشه راه برنج افق روشني را براي اين محصول نشان مي دهد بنابراين پيش بيني مي شود كه تا پايان ماه جاري پرده برداري رسمي از اين نقشه انجام شود.
رئيس موسسه تحقيقات برنج كشور از برگزاري همايش انتقال يافته هاي تحقيقاتي برنج به منظور انتشار آخرين دستاوردهاي پژوهشي در هفتم آذر امسال در اين موسسه خبر داد و تصريح كرد: اين همايش در هفتم آذر امسال در موسسه تحقيقات برنج كشور، در گيلان با حضور كارشناسان اجرايي، ترويجي و كشاورزان پيشرو از 15 استان برنج خيز كشور برگزار مي شود.

 



رئيس سازمان محيط زيست خبر داد
اجراي طرح هاي زيست محيطي دريايي در خليج فارس

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از اجراي چندين طرح و پروژه محيط زيستي دريايي در خليج فارس و سواحل آن خبر داد.
محمد جواد محمدزاده در حاشيه سفر به قشم و بندرعباس در گفت وگو با خبرنگار فارس در هرمزگان با اشاره به حساسيت محيط زيست خليج فارس و سواحل آن به آسيب هاي وارد آمده به اين دريا و سواحل پيراموني آن اشاره و اظهار داشت: سازمان حفاظت محيط زيست در راستاي صيانت هرچه بيشتر از خليج فارس برنامه ها و پروژه هاي متعددي را مد نظر دارد.
وي در ادامه از راه اندازي مركزي در راستاي معالجه و امداد حيوانات دريايي در حوزه آب هاي هرمزگان در آينده خبر داد و افزود: اعتقاد داريم كه بسياري از حيوانات دريايي احتياج به تيمار، امداد و نجات و مداوا دارند زيرا به دليل تردد گسترده شناورها در آب هاي منطقه و بر اثر برخورد حيوانات و آبزيان عظيم الجثه به شناورها نياز به اين مركز بيش از پيش احساس مي شود.
وي بيان داشت: با تلاش هاي بخش هاي مربوطه طرح جامع كاهش آلايندگي حوزه خليج فارس تهيه و به تصويب دولت رسيده است.
محمدزاده ادامه داد: دستگاه هاي متعددي در حوزه خليج فارس در پديد آوردن آلايندگي ها دخيل هستند كه اين طرح مي تواند به كاهش آلايندگي ها كمك كند.

 



آيت الله مكارم شيرازي: حكومت كويت با وهابيون تفرقه افكن برخورد كند

آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» از مراجع تقليد خواستار ممانعت حكومت كويت از فعاليت وهابيون تفرقه افكن و ماجراجو در اين كشور شد.
به گزارش ايرنا، اين مرجع تقليد روز چهارشنبه در ابتداي درس خارج فقه خود از سخنان اخير دو امام جمعه وهابي در اين كشور انتقاد كرد.
وي در سخناني كه آن را به صورت مكتوب قرائت مي كرد، تصريح كرد: اخيراً اين دوعالم وهابي در كشور كويت زيارت مرقد حضرت سيدالشهدا(ع) را بدعت و شرك ناميده اند البته طبق پيگيري هاي علماي شيعه كويت اوقاف اين كشور اين دو نفر را به مدت چهار ماه از اقامه نماز محروم كرده، اين عكس العمل ها خوب است ولي كافي نيست ما خواستار مجازات آنها هستيم.
وي با تأكيد بر برخورد حكومت كويت با اين گونه افراد تفرقه افكن و ماجراجو گفت: وهابيون هر روز فكر ما را به چيزهايي مشغول مي كنند و از دشمناني كه به فكر محو و نابودي اسلام هستند، كاملاً غافلند.
اين مدرس خارج فقه حوزه همچنين با بيان اينكه شيعيان كويت تنها نيستند، تأكيد كرد: ما به شيعيان هم توصيه مي كنيم تفرقه افكنان را از خود دور كنند.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به وحشت وهابيت از گسترش اعتراضات عمومي بر ضد آنها اظهار داشت: ما به آنها مي گوييم شما كه زيارتگاه ها را بدعت و شرك مي دانيد و تخريب مي كنيد پس چرا قبر پيامبر گرامي اسلام(ص) با آن عظمت را كه سالانه ميليون ها زائر دارد را خراب نمي كنيد و آنها مي گويند: ما خوف آن داريم مبادا عموم مسلمانان به اين كار معترض شوند.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به مراجعت و استقبال اهل سنت از زيارتگاه هاي شيعه اظهار داشت: در مصر عده زيادي از اهل سنت به راس الحسين آنجايي كه سر مبارك امام حسين(ع) را بردند مراجعه مي كنند و اخيراً مفتي بزرگ مصر نيز از اين زيارتگاه دفاع شجاعانه اي كرده و گفته است كه من هر دستي كه بخواهد به سوي اين مكان مقدس دراز شود را قطع مي كنم.

 



دانشجوي دانشگاه آزاد قشم هواپيما ساخت

قشم- خبرنگار كيهان:
دانشجوي مبتكر دانشگاه آزاد واحد قشم موفق به ساخت هواپيماي دوپره اي تمام كامپوزيت شد.
رئيس دانشگاه آزاد واحد قشم گفت: عباس روح الديني 24 ساله اهل ميناب و دانشجوي دانشگاه آزاد واحد قشم است و توانسته پس از 20 ماه كار بر روي اين پروژه و هزينه اي بالغ بر سه ميليون تومان از آورده شخصي خود، هواپيما را بسازد.
عباس براهيمي افزود: كاربرد اين هواپيما تفريحي است و با كمي تغيير به دليل قابليت پرواز در ارتفاع پايين مي توان از آن به عنوان هواپيماي سمپاش محدود و براي شناسايي در عمليات هاي نظامي هم استفاده كرد.
وي اظهار داشت: طول اين هواپيما چهار متر و ده سانتي متر و عرض آن هفت متر و نيم و ارتفاع آن يك متر و پنجاه و پنج است و وزن خالص آن 125 كيلوگرم و سرعت نهايي آن 95 كيلومتر در ساعت اعلام شده است.براهيمي تصريح كرد: سوخت اين پرنده، بنزين سوپر است.

 



وزير نيرو: طرح انتقال آب درياي خزر به استان سمنان بايد با قوت پيگيري شود

وزير نيرو خواستار پيگيري طرح انتقال آب درياي خزر به استان سمنان با اهتمام هرچه بيشتر مسئولان شد.
به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان دامغان، مجيد نامجو در نشست بررسي اجراي طرح بزرگ انتقال آب درياي خزر به استان سمنان كه با حضور معاون امور آب و فاضلاب وزارت نيرو و جمعي از كارشناسان و متخصصان امور آب در فرمانداري دامغان برگزار شد، اظهار داشت؛ طرح انتقال آب درياي خزر بايد با قوت پيش برود چرا كه رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس جمهور اعتقاد خوبي به كمك براي جلو بردن اجراي اين طرح دارند.
وي تصريح كرد: اين طرح بايد در دستور كار شوراي عالي آب بندي اضافه و در دولت دهم عملياتي شود.
وزير نيرو همچنين گفت: در اين طرح بايد به حداقل هزينه، حداقل خسارت زيست محيطي، حداكثر مشاركت بخش خصوصي در امور مالي و حداكثر سرعت توجه شود.
نامجو تصريح كرد: بودجه كشور به تنهايي ظرفيت اجراي اين طرح را ندارد.
وي خواستار تكميل مطالعات، ايجاد رديف اعتباري، عقد قرارداد با قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا و سازماندهي سرمايه گذاران، خريداران و مصرف كنندگان اجراي اين طرح شد و گفت: بايد هماهنگي با محيط زيست در راستاي اجراي ا ين طرح به سرعت انجام شود و در صورت امكان از ظرفيت هاي خط لوله موجود نفت نيز در اين راستا استفاده كرد.
معاون وزير نيرو در امور آب و فاضلاب نيز گفت: براي انتقال آب از درياي خزر به استان سمنان به بيش از 40 هزار ميليارد ريال سرمايه نياز است.
محمدرضا عطارزاده اظهار داشت:مشخص شدن سرمايه گذاران در راستاي اجراي اين طرح به منظور طي مراحل قانوني در استفاده از تسهيلات صندوق توسعه ملي ضروري است.
وي افزود: بي شك سرمايه گذاران از داخل استان سمنان در اولويت اجراي اين طرح قرار دارند و در بخش دوم مي توان به سرمايه گذاران خارج از استان نيز فكر كرد.
وي مدت زمان اجراي اين طرح را بين چهار تا هفت سال اعلام كرد.
معاون وزير نيرو در امور آب و فاضلاب افزود: بايد سالانه بين 700 تا يك هزار ميليارد تومان اعتبار به اين طرح اختصاص يابد تا بتوان آن را جرا كرد و اختصاص 40 ميليارد تومان اعتبارات دولتي درخواست شده از سوي استاندار سمنان براي اينكه بتوان كار را پيشبرد، عدد قابل توجهي نيست.
معاون وزير نيرو در امور آب و فاضلاب اضافه كرد: با مشاركت همه مردم، مسئولان و سرمايه گذاران مي توانيم منابع اعتباري طرح انتقال آب درياي خزر را تامين كنيم چرا كه در غير اين صورت و براي پيشبرد امور تنها از محل اعتبارات دولتي، اجراي اين طرح بين 20 تا 30 سال طول خواهد كشيد.
استاندار سمنان در اين جلسه خواستار پيش بيني طرح انتقال آب درياي خزر به استان سمنان در بودجه سال آينده شد.

 



اخبار ادبي و هنري

«فرهنگنامه ولايت» توليد و منتشر شد
دومين فرهنگنامه ايميلي فرهنگسراي رسانه تحت عنوان «فرهنگنامه ولايت» به مناسبت هفته ولايت توليد شد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، اين محتواي ايميلي كه با عنوان فرهنگنامه منتشر مي شود، در راستاي ارتقاي سطح آگاهي علاقه مندان فضاي مجازي، در مناسبت هاي مختلف با موضوعات متفاوت در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد.
دومين شماره فرهنگنامه، با موضوع ولايت فقيه و مروري بر 22 سال ولايت و رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي است كه برخي از مهمترين عناوين آن عبارتند از:
اثبات عقلي و نقلي ولايت فقيه، تجلي ولايت در شعر و هنر، رهبري در كلام بزرگان، تصاوير مقام معظم رهبري، ارائه 20 عنوان كتاب الكترونيكي در مورد ولايت فقيه به همراه گفتارها و نوشتارهايي از امام خميني(ره)، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي)، شهيد بهشتي، شهيد مطهري، حضرت آيت الله مصباح، حجت الاسلام والمسلمين پناهيان و...
علاقه مندان براي دريافت فرهنگنامه فرهنگسراي رسانه مي توانند با مراجعه به سايت farhhangnamenet و يا تماس با شماره تلفن 8-88890897 درخواست عضويت خود را اعلام كنند.
فراخوان دومين جايزه عكاسي شيد منتشر شد
دومين جايزه عكاسي شيد به مجموعه عكس هاي مستند اجتماعي اختصاص دارد.
به گزارش فارس، پيمان هوشمندزاده دبير دومين دوره جايزه شيد با اعلام خبر انتشار فراخوان دومين دوره اين جايزه گفت: دومين دوره جايزه مستقل شيد همچون سال گذشته پذيراي مجموعه عكسهاي مستند اجتماعي عكاسان خواهد بود و سياست جايزه شيد بر اين است كه اين رويداد مستقل، تصويري مستند از جامعه ايراني را به نمايش بگذارد.
بنابر اين سياست در دومين دوره جايزه عكس شيد تنها مجموعه عكسهايي كه در داخل ايران عكاسي شده باشند يا به طور مستقيم با زندگي ايران و ايرانيان در خارج از كشور در ارتباط باشند مورد پذيرش قرار خواهند گرفت.
هوشمندزاده كه در نخستين دوره اين جايزه نيز به عنوان داور حضور داشت، با اعلام اين كه امسال تركيب هيئت داوران اين فستيوال متشكل از عكاسان شناخته شده و بين المللي است گفت: شهيدالعلم عكاس سرشناس بنگلادشي، كاوه كاظمي، محسن راستاني و حسين فاطمي مجموعه عكسهاي دومين دوره جايزه شيد را داوري خواهند كرد.
فيلم هاي برگزيده بخش بين الملل جشنواره تهران روي پرده مي رود
فيلم هاي برگزيده بخش بين الملل بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در سينما آزادي به روي پرده مي رود.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، در حالي كه نمايش فيلم كوتاه از 16 آبان ماه در دوشنبه ها به صورت يك سانس و ساعت 16 تا 18آغاز شده است و تاكنون دو هفته پياپي از نمايش آثار مي گذرد، روز دوشنبه 30 آبان ماه بخشي از فيلم هاي برگزيده بخش بين الملل جشنواره بيست و هشتم فيلم كوتاه تهران به روي پرده مي رود.
انتشار نخستين نرم افزار تاريخ معاصر در آستانه سالگرد انقلاب اسلامي
مدير روابط عمومي مؤسسه تاريخ معاصر گفت: نخستين نرم افزاري كه جريان سياسي 200ساله اخير را بررسي مي كند در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي منتشر مي شود.
محمدرضا قريب مدير روابط عمومي مؤسسه تاريخ معاصر در گفت وگو با فارس اظهار داشت: نرم افزار تاريخ معاصر كه شامل 800 دقيقه مصاحبه با كارشناسان و 700 تا 800 دقيقه سند و عكس و فيلم تاريخي و سياسي است تا 3 ماه آينده توسط مؤسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران منتشر مي شود. وي افزود: در اين نرم افزار تحول سياسي اجتماعي تاريخي 200 ساله اخير مورد بررسي و كنكاش قرار مي گيرد.
قريب ادامه داد: جامعه هدف ما دانش آموزان مقطع راهنمايي و دبيرستاني هستند تا با واقعيت هاي تاريخي، بستر و زمينه هاي انقلاب اسلامي آشنا شوند و حاوي 8 گيگابايت اطلاعات است.
مدير روابط عمومي مؤسسه تاريخ معاصر گفت: در اين نرم افزار جريان سياسي، فرهنگي و اجتماعي به صورت مجمل و مستمر مورد بررسي كنكاش قرار گرفته است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: محور اصلي تاريخي مورد بحث دوره قاجار است البته در مقدمه وبراي ورود به بحث از دوران صفويه نيز گفته شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14