(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 آذر 1390- شماره 20094

تشديد كنترل طرح زوج و فرد
برف سنگين راه 40 روستاي مراغه را مسدود كرد
گرد وغبار مدارس اهواز و مهران را تعطيل كرد
عزاداري زنان قبيله بني اسد در سالروز تدفين شهداي كربلا
اعتراض باستان شناسان ايراني به حذف عنوان «اسلام» از نمايشگاه هنرهاي اسلامي
اختصاص تسهيلات براي اعزام به خدمت مشمولان غايب
اجراي 50 مراسم تعزيه در 5 ايستگاه مترو
زلزله 4 شهر كشور را لرزاند
جابه جايي ساكنان روستاي پيلدره املش به علت رانش زمين
ظرفيت تكميلي كنكور دكتري بار ديگر افزايش يافت
در سند تحول آموزش و پرورش جايگاه معلمان با اساتيد دانشگاه همطراز شد
اقامه نماز در خيابان هاي فرانسه
اوباماي مانكن !
انگليسي ها با اجساد مردگان برق توليد مي كنند !
پيراهن حضرت آدم (ع) !
بمب گذاري در برج ايفل



تشديد كنترل طرح زوج و فرد

رئيس پليس راهور تهران از تشديد كنترل طرح زوج و فرد خبر داد و گفت: برخورد با خودروهاي دودزا و بدون معاينه فني و ترويج استفاده از سرويس براي ادارات مهمترين راهكارهاي پليس براي كاهش آلودگي هواي تهران است.
به گزارش مهر سردار حسين رحيمي افزود: همزمان با تشكيل كميته كاهش آلودگي هوا در روز شنبه پليس طرح ها و ايده هاي خود را براي كاهش آلودگي هوا مطرح كرد.
به گفته رئيس پليس راهور تهران، استفاده از سرويس براي ادارات موجب كاهش استفاده از خودرو شخصي، ترافيك و آلودگي مي شود، دستگاهها مي توانند با راه اندازي سرويس براي كاركنان خود گام هاي موثري را در كاهش ترافيك و آلودگي بردارند.
وي از تشديد كنترل طرح زوج و فرد خبر داد و افزود: از امروز با تقويت نيروها در 120نقطه ورودي محدوده زوج و فرد اين طرح تشديد شده و از ورود خودروهاي غيرمجاز جلوگيري مي كنيم. همچنين با شناسايي نقاط كور محدوده و استقرار نيروهاي پليس راهنمايي و رانندگي ورودي هاي فرعي نيز مسدود شد.
رئيس پليس راهور تهران از برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي دودزا گفت: ماموران راهور از تردد خودروهاي دودزا در سطح شهر جلوگيري مي كنند و اين خودروها تا زماني كه رفع عيب نشوند اجازه تردد ندارند. همچنين در اجراي اين طرح موتورسيكلتها نيز مد نظر هستند و بايد نسبت به رفع نقص فني اقدام كنند.
رحيمي به خودروهاي فاقد معاينه فني نيز هشدار داد و تاكيد كرد: پليس با خودروهاي فاقد معاينه فني برخورد كرده و آنها را اعمال قانون مي كند. اين خودروها با دريافت برگه اي از پليس به مراكز معاينه فني معرفي مي شوند.

 



برف سنگين راه 40 روستاي مراغه را مسدود كرد

سرويس شهرستان ها-
بارش برف سنگين و كولاك شديد باعث تعطيلي مدارس، لغزندگي جاده ها و مسدود شدن راه هاي روستايي در استان هاي آذربايجان شرقي، اردبيل و زنجان شد.
به گزارش خبرنگار كيهان در تبريز بارش برف و بروز يخبندان كه از روز شنبه آغاز شد، ديروز باعث تعطيلي مدارس 16 شهر آذربايجان شرقي شد.
ديروز مدارس تبريز، صوفيان، اسكو، مرند، سراب، هشترود، تيكمه داش، مراغه، خاروانا، ورزقان، مهربان، اهر، چاراويماق، سهند، خواجه و هريس به دليل بارش برف و سردي هوا تعطيل شد.
مدير كل راه و ترابري آذربايجان شرقي ديروز به ايرنا در تبريز گفت: كليه راه هاي ارتباطي اصلي و فرعي استان پس از بارش شنبه شب باز است.
اروجعلي عليزاده افزود: با وجود بارش شديد برف و كولاك، راه هاي استان توسط راهداري ها نمك پاشي و برفروبي شده است و در حال حاضر امكان تردد در آن ها وجود دارد.
مسدود شدن راه ارتباطي 40 روستاي مراغه
رئيس اداره راه و ترابري مراغه در استان آذربايجان شرقي گفت: بارش برف سنگين راه ارتباطي 25درصد از روستاهاي اين شهرستان شامل 40 روستا را مسدود كرد.
صالح وقري، ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: بارش برف روز شنبه موجب مسدود شدن راه هاي ارتباطي برخي روستاهاي اين شهرستان در محورهاي داش بلاغ بازار و پالچقلو شد.
وي گفت: ارتفاع برف در برخي از اين محورها 20 سانتي متر بوده و چهار گروه راهداري درتلاش براي بازگشايي راه هاي مسدود شده روستايي هستند.
كولاك شديد در اردبيل
ريزش برف همراه با كولاك چهره اردبيل و قسمت وسيعي از اين استان را از شامگاه شنبه به طور كامل زمستاني كرده است.
به گزارش ايرنا، بارش برف كه از نزديكي هاي غروب در اردبيل آغاز شد در اندك زماني سطح گذرگاه هاي اين شهر را سفيدپوش كرده و به لحاظ وجود حدود 10 سانتي متر برف تردد وسايل نقليه و رهگذران پياده به كندي انجام مي شود.
به لحاظ همراهي ريزش برف با وزش باد با بيشينه سرعت 35 كيلومتر در ساعت ساكنان اردبيل شاهد وقوع پديده كولاك برف در گذرگاه هاي منطقه به ويژه در محله هاي حاشيه شهر بودند.
لغزندگي جاده هاي زنجان
مدير روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان زنجان، گفت: بارش برف موجب لغزندگي جاده ها در گردنه هاي برفگير اين استان شده است.
«سيداحمد خليلي» ديروز به ايرنا، افزود: رانندگاني كه قصد تردد در گردنه هاي برف گير و كوهستاني اين استان را دارند وسايل نقليه خود را به زنجير چرخ مجهز كنند.
وي، گفت: گروه هاي مستقر در راهدارخانه هاي استان 24 ساعته آماده براي انجام مأموريت هاي محوله هستند تا مسيرها را براي آمد و شد خودروها باز نگه دارند.
گزارش رسيده از خلخال نيز حاكيست مدارس ابتدايي و راهنمايي اين شهر در سري صبح به دليل بارش برف تعطيل اعلام شد. ارتفاع برف در اين منطقه به بيش از 20 سانتيمتر مي رسد.
بارش برف در شهرستان خلخال موجب مسدود شدن راه ارتباطي 15روستا شده است كه تلاش راهداران براي بازگشايي اين راهها ادامه دارد.
اداره كل راه و ترابري استان اردبيل نيز اعلام كرد كه كليه راههاي ارتباطي اين استان باز است ولي كساني كه قصد عبور از اين محورها را داشته باشند لازم است وسائط نقليه خود را به زنجير چرخ و ديگر وسايل ايمني مجهز نمايند.

 



گرد وغبار مدارس اهواز و مهران را تعطيل كرد

بروز پديده گرد و غبار سبب آلودگي هوا در 6 استان غرب و جنوب غربي كشور شد و مدارس اهواز را نيز تعطيل كرد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفت: پديده گرد و غبار طي يكشنبه و دوشنبه هواي استان هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، خوزستان و بوشهر را تحت تاثير خودقرار مي دهد و از اواخر روز دوشنبه به تدريج از مقدار گرد و خاك در اين استان ها كاسته خواهد شد.
عبدالرضا اميدوار تصريح كرد: از دوشنبه تا پايان هفته به دليل آرام بودن شرايط جوي و سكون نسبي هوا در بيشتر نقاط كشور، در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت افزايش آلاينده هاي جوي پيش بيني مي شود. براساس همين گزارش پديده گرد و غبار ديروز به شدت آسمان خوزستان را تحت تاثير خود قرار داد به گونه اي كه زندگي عادي مردم استان مختل شد و بوي تند گرد و غبار به داخل منازل، مدارس و ادارات نفوذ كرد. ميزان آلايندگي روز يكشنبه در اهواز به بيش از دو هزار و 900 ميكروگرم بر مترمكعب يعني 20 برابر حد مجاز در خرمشهر 3 هزار و 350 ميكروگرم بر مترمكعب رسيد كه معادل 22 برابر حالت استاندارد است.
فرمانداري اهواز نيز تمام مدارس نوبت بعدازظهر اين شهرستان را تعطيل كرد. هواشناسي استان خوزستان نيز اعلام كرد: پديده گرد و غبار سبب كاهش افق ديد در بخش هايي از غرب و مركز خوزستان شد. براساس همين گزارش نفوذ يك توده گرد و غبار از عراق به آسمان ايلام سبب شد افق ديد در شهر مرزي مهران به كمتر از يك هزار متر كاهش پيدا كند و مدارس نوبت صبح اين شهرستان تعطيل شود. كارشناسان بهداشتي شهرستان مهران با صدور اطلاعيه اي از مردم بويژه از كودكان و سالخوردگان بيماران قلبي و تنفسي خواستند از منازل خود خارج نشوند و ساير اقشار مختلف از ماسك هاي تنفسي استفاده كنند.
رئيس اداره هواشناسي قصرشيرين با بيان اين كه افق ديد در يك هواي سالم 10 هزار متر است گفت: پديده گرد و غبار سبب شد تا افق ديد در اين شهرستان ديروز به كمتر از 1000 متر برسد و سلامت مردم در معرض تهديد قرار گيرد. به گزارش ايرنا پديده گرد و غبار در چند سال اخير سبب افزايش بيماري هاي قلبي و تنفسي در قصرشيرين شده است.
افزايش آلاينده ها
در كلانشهرها
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: از امروز در 6 استان كشور كه غالباً در غرب و جنوب غرب كشور واقع شده اند بروز گرد و خاك پيش بيني مي شود.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفتگو با مهر براي استانهاي كرمانشاه، ايلام، لرستان، كردستان، خوزستان و بوشهر بروز گرد و خاك را پيش بيني كرد.
اميدوار شهري افزود: تا پايان هفته به دليل آرام بودن شرايط جوي و سكون نسبي هوا در غالب نقاط كشور، به ويژه شهرهاي صنعتي و پرجمعيت افزايش آلاينده هاي جوي دور از انتظار نيست.
وي آسمان تهران را نيز ابري در ارتفاعات همراه با افزايش ابر و وزش باد پيش بيني كرد و گفت: بيشينه و كمينه دماي پايتخت به ترتيب 10 و صفر درجه سانتيگراد است.

 



عزاداري زنان قبيله بني اسد در سالروز تدفين شهداي كربلا

زنان قبيله بني اسد در سالروز تدفين شهداي كربلا و روز سوم شهادت امام حسين(ع) با سوگواري بر مرقد مطهر سيد الشهدا(ع)، اقدام قوم بني اسد در سال 61 هجري را به نمايش گذاشتند.
به گزارش برنا، مراسم ياد بود واقعه دفن شهداي عاشورا، بعد از نماز ظهر و عصر روز سيزدهم محرم الحرام، در كربلا برگزار شد و مردم كربلا و عمدتا قبيله بني اسد، با ترسيم فضاي دفن شهداي كربلا، ياد و خاطره اين روز تاريخي را زنده نگه داشتند.
در اين مراسم كه زنان و مردان عزادار امام حسين(ع) حضور داشتند، نمادهايي از اجساد مطهر شهداي كربلا، به نمايش درآمد و برخي از عزاداران نيز با داشتن بيل و زنبيل هاي مربوطه، دفن پيكرهاي شهدا را تداعي كردند.
اين عده كه از خيابان جمهوري به باب قبله حرم اباعبدالله الحسين(ع) رسيدند، وارد حرم مطهر شده و با سوگواري بر مرقد مطهر سيدالشهدا(ع)، اقدام قوم بني اسد در سال 61 هجري را به نمايش گذاشتند.
سيزدهم محرم الحرام 61هجري قمري، عده اي از قبيله بني اسد، براي خاك سپاري شهداي كربلا به اين سرزمين آمدند.
حضرت امام
زين العابدين(ع) با اين كه دركوفه نزد ابن زياد به ظاهر زنداني بود، از زندان بي آنكه زندانيان متوجه شوند، بيرون رفت و دركار دفن پدر خود و ديگر شهيدان به قبيله بني اسد كه به اين منظور در قتلگاه كربلا گرد آمده بودند كمك كرد و پس از آن به زندان كوفه بازگشت.
هنگامي كه امام زين العابدين(ع) به كربلا آمد، بني اسد در كنار جسدهاي مقدس شهيدان، گرد آمده بودند اما سرگردان، نمي دانستند چه كنند زيرا آنان را نمي شناختند.
حضرت آنان را آگاه كرد كه براي راهنمايي و همكاري ايشان آمده است. سپس از نام هاي شهيدان گفت و ياران هاشمي را جداگانه به آنان شناساند.
آن گاه به سوي جسد مطهر پدر خود شتافت و او را در آغوش گرفت و با صداي بلند گريه كرد. پس به جايي آمد كه اكنون قبر امام حسين(ع) در آنجاست.
همين كه اندكي خاك را كنار زد، قبري كنده شده پيدا شد. حضرت سجاد(ع) جنازه را از زمين برداشت و بدون مشاركت بني اسد، جسد را در حالي به خاك سپرد كه مي فرمود: به نام خدا و در راه خدا و بر آيين پيامبر خدا(ص)، خدا و پيامبرش راست گفتند؛ هرچه خدا بخواهد، هيچ جنبش و هيچ نيرويي جز به كمك خداي بزرگ نيست.
بعد از دفن پدر سلام الله عليه، بر روي قبر نوشت: هذا قبر الحسين بن علي ابن ابي طالب، الذي قتلوه عطشانا غريبا.
يعني اين قبر حسين(ع) فرزند علي ابن ابي طالب(ع) است كه تشنه كام و غريب او را كشتند.
آن گاه عمويش عباس(ع) را نيز به همين ترتيب دفن كرد و پس از آن، شهيدان ديگر را با همكاري بني اسد در دو جا به خاك سپردند.
بنا بر روايات، دو قبرستان دسته جمعي يكي براي شهداي هاشمي و ديگري براي ياران اباعبدالله الحسين(ع) ايجاد كردند. تنها جسد «حربن يزيد رياحي» كه به دليل حضور مادرش در كربلا، هنگامي كه ديد جسدهاي مقدس را مي خواهند زير سم اسبان لگدمال كنند، از صحنه قتال خارج و در جايي كه اكنون آرامگاهش مي باشد، دفن شد. جسد حبيب بن مظاهر نيز در ابتداي درب ورودي كنوني حرم مطهر مدفون است.
بعد از دفن اجساد شهدا، زنان بني اسد و عشيره هاي ديگر منطقه كربلا آمدند و به سوگواري بر سر قبر حضرت امام حسين(ع) و ديگر شهيدان نشستند و به گريه وزاري پرداختند.

 



اعتراض باستان شناسان ايراني به حذف عنوان «اسلام» از نمايشگاه هنرهاي اسلامي

جمعي از دانش آموختگان باستان شناسي ايران نسبت به اقدام اخير موزه متروپوليتن آمريكا در حذف عنوان «اسلام» از نمايشگاه هنرهاي اسلامي اعتراض كردند.
به گزارش فارس، به تازگي موزه متروپوليتن (نيويورك- آمريكا) طي اقدامي غير منتظره، نام بخش «هنر اسلامي» خود را به «هنر سرزمين هاي عربي، تركيه، ايران، آسياي مركزي و جنوب آسياي متأخر» تغيير داده و واژه «اسلامي» را نيز از آن حذف كرده است.
در بيانيه دانش آموختگان باستان شناسي ايران آمده است: براي محققان و نيز دوستداران و علاقمندان به هنر و ميراث فرهنگي اين پرسش مطرح است كه وقتي محتواي آثار فرهنگي سرزمين هاي نامبرده شده در ذيل نام هنر يا هنرهاي دوران اسلامي قابل مطالعه و طبقه بندي اند چرا چنين نامگذاري بي معيار و بي ضابطه اي لحاظ شده است؟
اين بيانيه مي افزايد: شنيده ها درباره اين شيوه نامگذاري، كه علت آن را موقعيت جغرافيايي خطه هاي فوق برشمرده اند، بر دامنه ابهام ها افزوده است. حتي از نظر ترتيب الفباي انگليسي هم كه نگريسته شود، باز تقدم و تأخر اسامي رعايت نشده و صورت كنوني نامگذاري ابهام انگيز است. افزون بر اين، اگر اين نامگذاري براساس ميزان اهميت آثار صورت گرفته است، پس مي بايست نخست اسم مجموعه ايران و هند و آسياي ميانه ذكر مي شد و سپس تركيه و كشورهاي عربي، بنابراين، چه منطقي براي اين نامگذاري معيار بوده است؟ حتي اگر همان معيار جغرافيايي هم مورد نظر بوده باشد، بايد پرسيد از كي خورشيد از غرب طلوع مي كند و نه از شرق؟!
در بخش ديگر اين بيانيه آمده است: شنيده شده است كه شخصي، از يك اقليت مذهبي غير قانوني در ايران، با اختصاص مبلغ 10 ميليون دلار به موزه متروپوليتن در راه اندازي و تغيير نام اين بخش مؤثر بوده است. از خانم دكتر شيلا كنبي، كه خود را متخصص مينياتور ايران معرفي مي كنند، انتظار نمي رفت كه در چنين عملي، در بخش تحت مديريت خود، شريك جرم شوند. قطعاً اگر آقاي مونت يلو، كه طي دهه گذشته به ايران نيز سفر كرده و با ميراث فرهنگي آسياي غربي آشنايي نزديك داشت، همچنان رياست موزه متروپوليتن را برعهده داشتند، هرگز تسليم اين گونه معامله هاي ننگين تجاري ارزان قيمت و ضد فرهنگي نمي شدند.
به عنوان علاقه مندان و دوستداران هنر و ميراث فرهنگ بشري از چنين بي فرهنگي و تبعيضي، كه به اقتضاي سود و سودازدگي و تن دادن به بازي هاي تجاري- سياسي بر اين موزه جهان سايه افكنده است، دل آزرده شديم و اميدواريم مسئولان آن دستگاه به سرعت در اصلاح اين سياست و رفع سوء تفاهم بكوشند.

 



اختصاص تسهيلات براي اعزام به خدمت مشمولان غايب

معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا از اختصاص تسهيلات براي اعزام به خدمت مشمولان غايب خبر داد.
سرهنگ رحمان عليدوست با بيان اينكه مشمولان غايب به دو دسته عمده تقسيم مي شوند گفت: دسته اول افرادي هستند كه تاكنون هيچ اقدامي درباره تعيين تكليف سربازي خود نكرده اند و دسته دوم هم آن دسته از افرادند كه برگه هاي اعزام به خدمت را دريافت كرده اند اما در موعد مقرر به سازمان وظيفه عمومي مراجعه نكرده اند.
معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه بسياري از مشمولان غايب از تبعات و اثرات غيبت اطلاعي ندارند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر سياست سازمان اين است كه با اتخاذ تدابير و تسهيلات ويژه كاري كند كه مشمولان غايب، هرچه سريعتر نسبت به تعيين تكليف خدمت سربازي خود اقدام كنند.
عليدوست يكي از اين تسهيلات را گذراندن دوره هاي آموزشي سربازي در نزديكي محل سكونت براي مشمولان متأهل و داراي شرايط خاص ذكر كرد.
وي با اشاره به محدود بودن مدت اين تسهيلات، از مشمولان خواست هرچه سريعتر از طريق مراجعه به دفاتر خدمات پليس+10 نسبت به تعيين تكليف مشموليت خود اقدام كنند.
به گزارش ايسنا معاون احضار و اعزام سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه از زمان ارائه اين تسهيلات، استقبال خوبي از آن صورت گرفته است به ايسنا گفت: در دوره هاي اخير با اطلاع رساني كه انجام شد بسياري از مشمولان غايب به سازمان وظيفه عمومي يا رده هاي وظيفه عمومي استان ها مراجعه كرده و با مساعدت هاي لازم به خدمت سربازي اعزام شده اند.

 



اجراي 50 مراسم تعزيه در 5 ايستگاه مترو

دبير شوراي فرهنگي شركت بهره برداري متروي تهران از برگزاري نمايش تعزيه خواني با عنوان منظر عاشورا از 19 تا 29 آذر در 5 ايستگاه متروي تهران با همكاري بسيج شهرداري تهران خبر داد.
به گزارش فارس، هادي زند با اشاره به اينكه اجراي اين نمايش، با هدف بازنمايي مقام شهادت امام حسين(ع)، حضرت ابوالفضل العباس و حضرت علي اكبر(ع) به كارگرداني سيد جواد هاشمي از روز شنبه آغاز شد، گفت: طي اين مدت در 5 ايستگاه مترو تهران از جمله دروازه دولت، وليعصر(عج)، شهدا، انقلاب و امام خميني(ره) 10 نمايش تعزيه خواني دردو نوبت صبح و عصر به وسيله تعزيه گردانان توانمند برگزار مي شود.
وي در ادامه با بيان اينكه در خلال اجراي اين نمايش صداي دلنشين مداحان اهل بيت(ع) نيز پخش مي شود، افزود: تعظيم شعائر اسلامي، اجراي هنر تعزيه كه ميراث قديمي ما شيعيان از گذشتگانمان است، زنده و مردم از اين طريق بيشتر با واقعه عاشورا ارتباط برقرارمي كنند.
دبير شوراي فرهنگي شركت بهره برداري مترو تهران با تأكيد بر اينكه سوگواري با علم و آگاهي باعث مي شود افراد با اعتقاد قلبي بيشتري سوگواري كنند، تصريح كرد: رخدادهاي ايام محرم را در تعزيه ها براي مردم به تصوير مي كشيم زيرا اگر مردم بدانند اين عزاداري ها به چه منظور است، ايمانشان راسختر خواهد شد.

 



زلزله 4 شهر كشور را لرزاند

زمين لرزه هاي عصر روز شنبه در شهرستان هاي بيرجند، نايبندان، كهنوج و راور خسارتي برجاي نگذاشت.
به گزارش مهر، عصر روز شنبه دو زمين لرزه 3/3 و 6/3 ريشتري شهر كهنوج در جنوب كرمان و روستاي زلزله خيز هجدك در شمال كرمان را تكان داد، كه هيچ گونه خساراتي در بر نداشته اند.
زلزله اي به بزرگي 6/4 ريشتر ساعت 19و43 دقيقه شنبه نايبندان در شهرستان طبس را نيز لرزاند.
از آنجا كه بخش بزرگي ازمنطقه نايبندان بياباني است، بعيد به نظر مي رسد خسارتي از اين زلزله نسبتا شديد به اين منطقه وارد شده باشد.
ستاد مديريت بحران استان يزد نيز اعلام كرد: تاكنون گزارشي از خسارات احتمالي اين زلزله گزارش نشده است.
نايبندان در منطقه وسيعي از طبس در استان يزد قرار گرفته و يكي از بزرگترين پناهگاه هاي حيات وحش كشور در اين منطقه قرار دارد.
ايرنا نيز گزارش داد زمين لرزه اي به بزرگي 6/4 ريشتر عصر شنبه حوالي شمال غرب قلعه زري از توابع بخش خوسف شهرستان بيرجند را لرزاند.
شبكه لرزه نگاري بيرجند وابسته به موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران وقوع اين زمين لرزه را در ساعت 19 و 43 دقيقه و 51 ثانيه اعلام كرد.
تاكنون در مورد خسارات احتمالي اين زمين لرزه گزارشي منتشر نشده است.
وقوع يك زلزله خفيف در بعدازظهر شنبه و از سويي انتشار شايعاتي مبني بر احتمال وقوع يك زلزله مخرب در اسفراين، موجب شده تا شمار زيادي از مردم اين شهرستان شنبه شب و بامداد يكشنبه خانه هاي خود را رها كنند و به خيابانها بروند.
به گزارش ايرنا شمار زيادي از مردم شهر اسفراين و برخي روستاهاي اطراف، ضمن ترك خانه هاي خود، در خيابان ها، بلوارها، ميادين، بوستان ها و فضاهاي باز گرد آمده و با برافروختن آتش، تلاش مي كنند تا خود را از گزند سرما در امان نگه دارند.
پنجشنبه شب گذشته چهار زمين لرزه پي درپي در اسفراين روي داده بود كه قويترين آنها 5/4 ريشتر شدت داشت و موجب ترك برداشتن ديوار حدود 10 منزل مسكوني در روستاي «امين آباد» در پنج كيلومتري اين شهر شده بود.

 



جابه جايي ساكنان روستاي پيلدره املش به علت رانش زمين

بخشدار مركزي املش گفت: رانش زمين در روستاي 77 خانواري پيلدره اين بخش همچنان ادامه دارد و تاكنون 11 خانوار اين روستا به مناطق امن جابه جا شده اند.
«خليل مهرزاد» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بررسي اوليه تا امروز نشان داده رانش در اين روستا در هر يك ساعت، دو سانتي متر به سمت شيب در حركت است.
وي ادامه داد: در حال حاضر در مرحله نخست 11 خانوار از واحدهاي مسكوني در معرض جدي خطر، جابجا شده اند و براي ديگر خانوارهاي مورد تهديد احتمالي، چادرهاي امدادي و امكانات لازم تهيه شده است.
وي از مشخص كردن حريم خطر براي جلوگيري از خطرات و خسارات احتمالي اين رانش و تعيين مشاور براي مطالعات اوليه رانش و بازديد صحرايي براي تهيه گزارش جامع در اين منطقه خبر داد.
براساس اين گزارش، فرماندار اين شهرستان به همراه معاون امور عمراني استاندار گيلان، مديركل بحران استانداري، مديركل بنياد مسكن و كارشناس بحران وزارت كشور از محل رانش واقع در روستاي پيلدره املش ديدن كرده و تصميماتي در اين باره اتخاذ كردند.روستاي پيلدره با جمعيت 313 نفر در چهار كيلومتري املش قرار دارد.
شهرستان املش با بيش از 47 هزار نفر جمعيت در شرق مركز استان گيلان واقع است.

 



ظرفيت تكميلي كنكور دكتري بار ديگر افزايش يافت

ظرفيت مرحله تكميل ظرفيت آزمون دكتري تخصصي (نيمه متمركز) سال 90 بار ديگر افزايش يافت و 83 نفر به عنوان ظرفيت جديد و 29 نفر به عنوان ظرفيت تغيير يافت، پذيرش مي شوند.
سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد با توجه به اين كه بعضي از دانشگاه ها پس از اطلاعيه هاي اوليه سازمان سنجش، ظرفيت هاي جديد خود را اعلام كردند، 112 نفر ظرفيت در دوره دكتري به مجموعه ظرفيت پذيرش در مرحله تكميل ظرفيت دكتري سال 90 اضافه شد.
همچنين براساس اعلام مركز تحقيقات نجوم و اختر فيزيك مراغه، پذيرش و تحصيل دانشجويان در اين مركز در قالب طرح هاي پژوهشي تقاضامحوري خواهد بود كه موسسات دولتي و يا غيردولتي متقاضي با عقد قرارداد، اجراي آن را به اين مركز واگذار كرده و اعتبار كامل آن را تامين كنند.
بنابراين، متقاضيان داراي مدرك كارشناسي ارشد فيزيك (ترجيحا در يكي از گرايش هاي وابسته به نجوم و اختر فيزيك) كه سوابق تحصيلي و پژوهشي درخشان به ويژه در يكي از زمينه هاي تحقيقاتي اين مركز داشته باشند در اولويت هستند.

 



در سند تحول آموزش و پرورش جايگاه معلمان با اساتيد دانشگاه همطراز شد

وزير آموزش و پرورش گفت: در نقشه جامع علمي كشور، قانون مديريت خدمات كشوري و سند تحول آموزش و پرورش براي معلم جايگاهي همطراز اساتيد دانشگاه و پژوهشگران در نظر گرفته شده است.
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش ديروز در سومين كنگره سالانه موسسان و مديران مدارس غيردولتي شهر تهران با اعلام اينكه بنا بر مطالبه مقام معظم رهبري طي دو سال اخير، تمام اسناد و نقشه هاي مورد نياز آموزش و پرورش آماده شده است، گفت: در سند تحول راهبردي آموزش و پرورش كه روز سه شنبه 22 آذرماه رونمايي مي شود، هرآنچه در نظام تعليم و تربيت مطرح است مورد بررسي قرار گرفته و متحول شده است.وي با اعلام اينكه تمام فعاليت ها در آموزش و پرورش براساس نقشه راه انجام مي شود، افزود: در نقشه جامع علمي كشور، قانون مديريت خدمات كشوري و سند تحول آموزش و پرورش براي معلم جايگاهي همطراز اساتيد دانشگاه و پژوهشگران در نظر گرفته شده است.

 



اقامه نماز در خيابان هاي فرانسه

در پي ممنوعيت برگزاري نمازجماعت در خيابان هاي فرانسه، حدود 350 مسلمان فرانسوي با هدف كسب موافقت شهرداري «نانتر» با درخواست ساخت مسجد اقدام به برگزاري نمازجماعت در خيابان كردند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوي «لوموند»، در پي ممنوعيت برگزاري نماز جماعت در خيابان هاي فرانسه، حدود 350 مسلمان فرانسوي روز جمعه گذشته اقدام به اقامه نماز جماعت مقابل هتل شهر «نانتر» در «اودوسن» كردند.
براساس اين گزارش، نمازگزاران قصد داشتند با اقامه نماز موافقت شهردار نانتر براي صدور مجوز موقت برپايي مكاني براي اقامه نماز در محلي نزديك محله «لادفانس» را كسب كنند.
شهرداران شهرهاي مجاور «نانتر» و «پوتو» بر سر محل ساخت نمازخانه براي مسلمانان اختلاف نظر دارند و به دليل همين مخالفت مسلمانان از آغاز اكتبر گذشته تاكنون، اقدام به برگزاري نمازجماعت زير چادر مي كنند.گفتني است، مسلمانان فرانسه بزرگترين جمعيت مسلمانان اروپا را تشكيل مي دهند و اقليت مسلمان فرانسه با 5 تا 6 ميليون نفر جمعيت يك نماينده در مجالس ملي اين كشور ندارند و حتي يك شهردار مسلمان نيز در فرانسه وجود ندارد.

 



اوباماي مانكن !

يك شركت آمريكايي، به تازگي اقدام به ساخت مانكن رئيس جمهور رنگين پوست اين كشور كرده است.
به گزارش روزنامه انگليسي «ديلي ميل»، شركت آمريكايي «لاس وگاس» كه متخصص ساخت مانكن هاي لباس است، اوباماي مانكن را به دو صورت كامل و نيمه تنه گردن توليد و به بازار عرضه كرده است.براساس اين گزارش، مانكن باراك اوباما در حالي كه شكل و شمايل او را دارد به وسيله اين شركت هم اكنون در يكي از محلات فروش البسه در آمريكا به معرض فروش گذاشته شده است.
به گفته مسئولان اين شركت، واكنش مردم به اين مانكن و افزايش فروش لباس هاي قرار گرفته بر روي آن مي تواند نشان دهنده محبوبيت يا تنفر مردم از رئيس جمهورشان باشد.

 



انگليسي ها با اجساد مردگان برق توليد مي كنند !

با نصب توربين بر روي يك كوره آدم سوزي در شهر دورهام، گرماي حاصل از سوزاندن اجساد به 150 كيلووات بر ساعت برق مبدل مي شود كه قادر است 1500 تلويزيون را براي يك ساعت روشن نگه دارد.
به گزارش فارس به نقل از «ام اس ان بي سي»، به زودي در شهر دورهام انگليس از سوزاندن اجساد براي توليد برق استفاده خواهد شد.بنابراين گزارش، با نصب توربين بر روي يك كوره آدم سوزي در شهر دورهام، گرماي حاصل از سوزاندن اجساد به 150 كيلووات بر ساعت برق مبدل مي شود كه قادر است 1500 تلويزيون را براي يك ساعت روشن نگه دارد. اين برق به شركت هاي فعال در زمينه انرژي در منطقه فروخته خواهد شد.
«ام اس ان بي سي» در دفاع از اين طرح ناخوشايند كه به منزله توهين به انسان هاست نوشت: شايد اين طرح در نگاه اول مشمئزكننده به نظر برسد اما «استيو لوكر»، مهندس كوره هاي آدم سوزي و صاحب و مدير شركت «بي اند ال كريميشن سيستم» واقع در فلوريداي آمريكا مي گويد كه اين طرح مي تواند فرآيند آدم سوزي را بسيار مفيدتر كند چرا كه به اين وسيله از توليدات آن استفاده مي شود.
به گفته لوكر، با توجه به قيمت بالاي انرژي در اروپا در كنار قوانين سخت مربوط به دفع زباله (در اينجا منظور اجساد مردگان است)، به نظر مي رسد كه در آينده استفاده از جسد براي توليد انرژي افزايش چشمگيري يابد.
وي از اينكه كوره هاي آدم سوزي در آمريكا هنوز به اندازه اروپا خروجي گرما ندارند ابراز نارضايتي كرده است.كوره هاي جسدسوزي در اروپا تقريبا تمام 24 ساعت مشغول كار هستند حال آنكه اين رقم در آمريكا تنها 8 ساعت در روز است. هزينه نصب توربين در اروپا 5 ساله بازمي گردد اما اين رقم در آمريكا 15 تا 20 ساله است.سنت سوزاندن جسد، سنتي متعلق به اديان غيرتوحيدي و بت پرستان شرق آسياست كه در كشورهاي مسيحي نبايد جريان داشته باشد.
مسيحيان نيز اجساد مردگان خود را دفن مي كنند اما روشن نيست كه چگونه سوزاندن جسد در اين كشورها رواج يافته است؟اين نيز روشن نيست كه سازمان هاي عريض و طويل حقوق بشري در اروپا چرا در برابر اين توهين آشكار به شان انسان ساكت مانده اند؟

 



پيراهن حضرت آدم (ع) !

بزرگترين پيراهن جهان موسوم به پيراهن حضرت آدم(ع) در عربستان به معرض نمايش گذاشته شد.
به گزارش روزنامه الوطن، يك جوان عربستاني به نام «حمدان المسعودي» كه در روستايي در استان تبوك (شمال عربستان) زندگي مي كند با كمك 4 خياط اين پيراهن را دوخته اند.اين جوان عربستاني گفت:شنيده ام كه حضرت آدم(ع) و اهل بهشت داراي قد و قامت بلندي هستند از اين رو دوخت چنين پيراهني به ذهنم رسيد.
گفتني است براي دوخت اين پيراهن كه 18 روز طول كشيده است، 40 قواره پارچه و 30 هزار قرقره به كار رفته است. طول اين لباس 29 متر و عرض آن به 12 متر مي رسد.همچنين قطر اين پيراهن در ناحيه گردن و فاصله دو كتف 9 متر است.

 



بمب گذاري در برج ايفل

در پي تماس يك فرد ناشناس با پليس پاريس، برج ايفل به دليل خطر بمب گذاري تخليه شد.
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاري شينهوآ، برج ايفل در شهر پاريس بعد ازظهر جمعه بدليل خطر بمب گذاري تخليه شد و حدود 2 هزار بازديدكننده و ساكنان مناطق اطرف براي ساعاتي مجبور به ترك اين محل شدند.
اين اقدام در پي تماس يك ناشناس كه خود را يكي از اعضاي گروه القاعده معرفي كرده بود، صورت گرفت.
از سپتامبر 2010 مناطق مختلف پاريس از جمله ايستگاه راه آهن «سنت ميشل» و برج ايفل با چندين هشدار در خصوص بمب گذاري روبرو شده و مسئولان مجبور به تخليه اين مناطق شده اند.
در سال 1995 وقوع دو انفجار تروريستي در شهر پاريس خسارات زيادي برجاي گذاشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14