(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 آذر 1390- شماره 20094

مجلس موسسان تونس قانون اساسي جديد را تصويب كرد
ارتش پاكستان يك پايگاه نظامي را از آمريكا پس گرفت
معترضان وال استريت: جهان صداي ما را بشنود حقوق بشر در آمريكا نقض مي شود
العالم: 55 شركت اسرائيلي در خاك عراق فعاليت دارند
حزب الله: همه جاسوسان سيا و موساد را در لبنان شناسايي كرده ايم
اعتراض مردم كره در سئول عليه توافق تجارت آزاد با آمريكا
اعتراض هاي سراسري در يمن عليه توطئه هاي آل سعود
كرزاي : اشغالگران عامل رواج فساد در افغانستان هستند
كودكان كفن پوش در بحرين عليه آل خليفه شعار دادند
اسرائيل در مرز مصر ديوار احداث مي كند
تظاهرات بي سابقه در روسيه به دنبال اعلام نتايج انتخابات
فلسطيني ها در مراسم تشييع پيكر شهيد غزه؛ اين جنايت را بي پاسخ نمي گذاريم
درخواست فرانسه از واشنگتن و لندن براي تحريم بيشتر سوريه
اعتراض ضد دولتي در خيابان هاي ليسبون



مجلس موسسان تونس قانون اساسي جديد را تصويب كرد

مجلس ملي تونس قانون اساسي جديد اين كشور را تصويب كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، 217 عضو مجلس ملي موسسان تونس بعد از گذشت 45 روز از برگزاري نخستين انتخابات آزاد، پس از انقلاب 14 ژانويه، كليات 26 ماده قانون اساسي اين كشور را به تصويب رساندند.
براساس اين گزارش، قانون اساسي جديد اقدامات لازم براي اعطاي اختيارات به مسئولان سه قوه تا زمان برگزاري انتخابات پارلماني طي يك سال و تصويب قانون اساسي نهايي تونس را تعيين مي كند.
براساس قانون اساسي جديد پيش بيني مي شود كه منصف المرزوقي رئيس حزب كنگره رئيس جمهور آينده شود. او هم حمادي الجبالي دبيركل حزب اسلامي النهضه را به عنوان نخست وزير منصوب خواهد كرد.

 



ارتش پاكستان يك پايگاه نظامي را از آمريكا پس گرفت

دولت اسلام آباد پس از اخراج نظاميان آمريكايي از يك پايگاه هوايي و جاسوسي در شمال غرب پاكستان، كنترل اين پايگاه را بر عهده گرفت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در پي تخليه پايگاه هوايي و جاسوسي «شمس» از نظاميان آمريكايي، نيروهاي ارتش پاكستان كنترل اين پايگاه را بر عهده گرفتند. دولت پاكستان دو هفته قبل براي خروج نظاميان آمريكايي از اين پايگاه ضرب الاجل تعيين كرده بود. اسلام آباد پس از حمله هلي كوپترهاي آمريكايي به دو پاسگاه مرزي «مهند» پاكستان كه مرگ 28 نظامي پاكستاني را در پي داشت، اين تصميم را گرفت.
موضعگيري دولت اسلام آباد عليه واشنگتن از نگاه مردم پاكستان، ديرهنگام است و مردم مقامات كشورشان را به خاطر همراهي 11 ساله با آمريكا در جنگ عليه تروريسم مورد سرزنش قرار مي دهند.


 



معترضان وال استريت: جهان صداي ما را بشنود حقوق بشر در آمريكا نقض مي شود

معترضان وال استريت خواستار نظارت بين المللي بر وضعيت حقوق بشر در آمريكا و رفتار پليس با معترضان شدند.
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي، با افزايش موج سركوب تظاهركنندگان ضد نظام سرمايه داري در آمريكا و افزايش تنش ها در اين كشور، گروه هاي مختلف و معترضان وال استريت خواستار نظارت ملي و بين المللي بر وضع حقوق بشر در اين كشور شدند.
خبرنگار پرس تي وي در آمريكا گزارش داد: پليس بوستون در ساعات اوليه روز شنبه با يورش به محل تجمع معترضان در يكي از ميادين اصلي شهر دستكم 46 نفر را بازداشت و چادرهاي آنها را جمع آوري كرد، بازداشت معترضان و خشونت هاي پليس آمريكا باعث شد گروه هاي مختلف و معترضان وال استريت از سازمان هاي ملي و بين المللي بخواهند بر مسئله حقوق بشر و آزادي هاي فردي در اين كشور نظارت كنند.
اين گروه ها معتقدند توازن قدرت در آمريكا به شكل ناعادلانه اي به نفع طبقه غني و شركت هاي بزرگ است و ارزش هاي انساني در اين بين اهميتي ندارد.
معترضان از جامعه جهاني خواستند صداي آنها را بشنوند و بدانند كه در آمريكا حقوق بشر نقض مي شود. به گفته معترضان ادعاي آمريكا كه خود حامي حقوق بشر در جهان است دروغي بيش نيست.
در ادامه اين گزارش مي خوانيم: «گريگوري هيكس» ناظر حقوق بشر مي گويد، حقوق بشر حقوقي است كه به انسان به علت زاده شدن در كره زمين تعلق مي يابد. اما اين حقوق اكنون در آمريكا به طور كامل ناديده گرفته مي شود و عواملي همچون جهاني شدن، صنايع بزرگ و ارتش و كنگره آن را تهديد مي كنند. آمريكا در سال 1948 اعلاميه جهاني حقوق بشر را امضا كرد كه پايه و اساس بسياري از قوانين بين المللي قرار گرفت. اما بسياري معتقدند كه حقوق بشر در خود آمريكا نقض مي شود. برخي از تحليلگران سياست خارجي نيز از آمريكا به علت پشت كردن به حقوق بشر در خاورميانه انتقاد مي كنند. «ادوارد پك» سفير سابق آمريكا مي گويد، شديدترين نقض حقوق بشر در خاورميانه در كرانه باختري و فلسطين و غزه صورت مي گيرد. موضع ما در خصوص حقوق بشر بايد درباره دوست و دشمن يكي باشد. وگرنه دچار دوگانگي مي شويم.
از سوي ديگر برخي گزارش ها حاكي است معترضان به رغم مواجه با خشونت هاي پليس نسبت به تحقق دموكراسي واقعي و رسيدن به اهداف جنبش بسيار خوشبين هستند و علت ادامه اعتراض ها با وجود اين همه بي مهري، همين اميدواري آنهاست.
در همين رابطه ديروز ده ها مادر آمريكايي به همراه كودكان خود در روز بين المللي حقوق بشر از ميدان «يونيون» تا پارك «سيتي هال» نيويورك تظاهرات كردند.
مادران آمريكايي در اين تظاهرات با حمل تصاوير قربانيان خشونت هاي پليس، عليه «وحشيگري پليس» در برخورد با معترضان راهپيمايي كردند. رسانه هاي آمريكايي در اين باره گزارش دادند، وقتي كودكان چشمشان به تصاويري كه از سوي مادرانشان حمل مي شد مي افتاد، از ترس چشمان خود را مي بستند تا آن را نبينند!
شبكه خبري اي بي سي نيوز نيز از برگزاري يك تظاهرات ضدسرمايه داري مقابل دانشگاه «دريك» ايالت «آيوا» خبر داد.
معترضان با پوشيدن لباس دلقك ها، از نامزدهاي انتخاباتي رياست جمهوري سال 2012 و سيستم انتخاباتي آمريكا انتقاد كردند.
يادآور مي شود از زمان آغاز تظاهرات ضدسرمايه داري وال استريت (26 شهريورماه) تاكنون پنج معترض كشته و هزاران نفر نيز بازداشت يا مجروح شده اند.
آخرين خبر اينكه، خبرگزاري فارس به نقل از پرس تي وي، از شكل گيري جنبش ضد سرمايه داري در فرانسه خبر داد.
براساس اين گزارش، جوانان فرانسوي در اعتراض به اوضاع اقتصادي كشورشان و نظام سياسي حاكم، جنبشي با عنوان 99 درصدي ها به راه انداخته اند.
اين گروه از معترضان در برخي مناطق پاريس اقدام به برپايي چادر كرده اند.

 



العالم: 55 شركت اسرائيلي در خاك عراق فعاليت دارند

منابع عراقي فاش كردند 55 شركت اسرائيلي در مناطق مختلف عراق به طور محرمانه مشغول فعاليت هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس، شبكه خبري «العالم» به نقل از منابع عراقي فاش كرد، 55 شركت اسرائيلي تحت پوشش عناوين شركت هاي ديگر در حوزه هاي زيرساختي، بازرگاني، امورمالي و بانكي مشغول فعاليت هستند.
به گفته اين منابع، در استان شمالي «سليمانيه» حتي دستگاه جاسوسي «موساد» يك بانك تاسيس كرده است و ماموريت اين بانك نيز خريد زمين هاي كشاورزي و ساختمان هاي مسكوني در منطقه است.
براساس اين گزارش، رژيم اشغالگر قدس هم اكنون سالانه به ارزش بيش از 300 ميليون دلار كالا به عراق صادر مي كند.
لشكر ديپلماتيك
دولت آمريكا براي نخستين بار به حضور 15 هزار ديپلمات و كارمند در سفارت اين كشور در بغداد اعتراف كرد. در اين تعداد اعضاي ديپلماتيك پس از پايان سال 2011 (10 دي) كه نظاميان آمريكايي عراق را ترك مي كنند، در اين كشور مي مانند. «مايك مك كلان»، سخنگوي سفارت آمريكا در عراق رسما اين خبر را اعلام كرد.
كارشناسان به خاطر شمار زياد اعضاي سفارت در آمريكا در عراق، به طعنه از لفظ لشكر ديپلماتيك براي آنها استفاده مي كنند.
خبر ديگر اينكه به گزارش واحد مركزي خبر، «نوري مالكي» نخست وزير عراق ديروز عازم واشنگتن شد. وي در اين سفر دو روزه خود، قرار است با «باراك اوباما» رئيس جمهور «جوبايدن» معاون اوباما، «هيلاري كلينتون» وزيرخارجه آمريكا و شماري از نمايندگان كنگره آمريكا ديدار و گفت وگو كند. «علي الموسوي» مشاور رسانه اي نخست وزير عراق در اين باره گفت: ما در زمينه هاي مختلف و گشايش فصل جديدي از همكاري و مناسبات في مابين، گفت وگو خواهم كرد. خبر ديگر از عراق اينكه وقوع سه انفجار در بغداد و كركوك، هفت شهيد و جمعا 20 مجروح برجاي گذاشت. فرودگاه بين المللي بغداد نيز ديروز هدف موشك هاي كاتيوشا قرار گرفت كه تلفاتي نداشت.

 



حزب الله: همه جاسوسان سيا و موساد را در لبنان شناسايي كرده ايم

سرويس خارجي-
حزب الله لبنان اعلام كرد تمام كساني كه با سيا و موساد همكاري مي كنند در جريان دستگيري اخير جاسوسان اين دستگاه هاي اطلاعاتي شناسايي شده اند و در زمان مناسب معرفي خواهند شد.
شيخ نعيم قاسم معاون دبير كل حزب الله لبنان درباره افشاگري اخير اين حزب درباره جزئيات فعاليت هاي سيا و موساد در لبنان تأكيد كرد كه تنها بخشي از اطلاعات فاش شده و حزب الله از اطلاعات باقيمانده در جنگ رواني خود عليه آمريكا و اسرائيل استفاده خواهد كرد.
وي افزود، ساختار اطلاعاتي آمريكا در لبنان كاملاً شناسايي و آشكار شده است و اطلاعات زيادي درباره اين دستگاه در اختيار حزب الله است. معاون دبير كل حزب الله همچنين گفت، هويت كساني كه با سيا و موساد همكاري مي كنند نيز شناسايي شده است كه در جنگ رواني كه حزب الله براي مقابله با دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكاو اسرائيل به راه مي اندازد اسامي آنها افشا خواهد شد.
شيخ نعيم قاسم در بخش ديگري از سخنانش به سفر بي نتيجه جفري فلتمن معاون وزير خارجه آمريكا اشاره كرد و گفت، اين نخستين بار است كه فلتمن به لبنان آمد و دست خالي و مأيوس از آن خارج شد.
وي افزود، او هر بار كه به لبنان مي آمد امر و نهي مي كرد و مي خواست مناقشه اي به وجود آورد و درخواست هاي خود را مطرح كند اما اين بار پاسخ هاي محكم و قاطعي دريافت كرد كه راه را بر تمام امر و نهي ها بست.
فلتمن در سفر اخير خود به لبنان تلاش كرد كه مقامات لبناني را با آمريكا عليه سوريه همراه كند كه رئيس جمهور لبنان و ساير مقامات به دليل دخالت هاي بيش از حد آمريكا در لبنان وي را به حضور نپذيرفتند. حزب الله لبنان همچنين در واكنش به اظهارات توهين آميز نامزد جمهوري خواه آمريكا در انتخابات آينده اين كشور كه مردم فلسطين را مجموعه اي تروريست خوانده بود كه هدف آنها از بين بردن اسرائيل است اظهار داشت، اين سخنان نشانه ناداني اين مقام آمريكايي است چرا كه هيچ كس نمي تواند ملتي داراي تمدن و فرهنگ را ساختگي و تروريست بنامد.

 



اعتراض مردم كره در سئول عليه توافق تجارت آزاد با آمريكا

هزاران تن از مردم كره در اعتراض به طرح توافق تجارت آزاد با آمريكا دست به تظاهرات ضددولتي زدند.
به گزارش خبرگزاري دولتي كره جنوبي (يونهاپ)، هزاران كره اي در منطقه «كانگ وامون» شهر سئول (پايتخت) در اعتراض به طرح توافق تجارت آزاد آمريكا و كره جنوبي، با سر دادن شعارهايي، امضاي آن را بر ضد منافع كشورشان و به سود واشنگتن دانستند.
معترضان كره اي با حمايت از نمايندگان مخالف پارلمان كه از تمديد آن امتناع كردند، دولت سئول را به ادامه تظاهرات و اعتراضات خياباني تهديد كردند.
اين در حالي است كه در روز تصويب اين طرح در پارلمان كره جنوبي، ميان نمايندگان موافق و مخالف طرح، درگيري فيزيكي روي داد و كار به شليك گاز اشك آور توسط يك نماينده مخالف كشيد، اما در نهايت، حزب حاكم كره، اين طرح را به تنهايي به تصويب رساند.
چند روز قبل نيز دانشجويان 15 دانشگاه كره جنوبي در اعتراض به اين طرح، مقابل كاخ رياست جمهوري اين كشور تجمع كردند.
طرح توافق تجارت آزاد آمريكا- كره جنوبي در سال 2007 امضا شد و پس از اين كه در سال گذشته دوباره تمديد شد توسط پارلمان دو كشور مورد تصويب قرار گرفت.
از 22 نوامبر كه اين طرح در پارلمان كره جنوبي تصويب شده مردم اين كشور بارها، مخالفت خود را با آن اعلام كرده اند.

 



اعتراض هاي سراسري در يمن عليه توطئه هاي آل سعود

سرويس خارجي-
مردم شهرهاي صنعا، عدن، الجديده، تعز و ديگر شهرهاي يمن با برگزاري تظاهرات گسترده دخالت عربستان سعودي در امور داخلي كشورشان را محكوم كردند.
صدها هزار نفر از مردم يمن در شهرهاي مختلف تظاهرات كردند و خواستار كوتاه شدن دست بيگانگان از امور داخلي كشورشان به ويژه عربستان سعودي شدند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي عليه ديكتاتور يمن و آل سعود اعلام كردند كه عربستان سعودي هدايت كننده اصلي شوراي همكاري خليج فارس است و باعث شده كه براساس توافقنامه رياض علي عبدالله صالح از چنگال قانون فرار كند و خود و خانواده اش مصونيت قضايي پيدا كنند. مردم يمن تاكيد كردند كه طرح شوراي همكاري خليج فارس را قبول ندارند و آن را براي نجات ديكتاتور كشورشان مي دانند.
تظاهركنندگان همچنين اعلام كردند كه دولت جديد را قبول ندارند، چرا كه هواداران علي عبدالله صالح در كابينه جديد حضور دارند.
از سوي ديگر به دنبال اداي سوگند دولت توافق ملي يمن، معاون رئيس جمهور اين كشور به كميته نظامي دستور داد تا ظرف يك ماه ادوات و نيروهاي نظامي را از شهرهاي اين كشور خارج سازد.
دولت توافق ملي يمن با رياست محمد سالم باسندوه اولين نشست خود را پس از اداي سوگند در صنعا پايتخت اين كشور برگزار كرد.
دولت جديد يمن 35 وزارتخانه دارد كه پست هاي وزارتي بنا بر توافق مخالفان و حزب حاكم اين كشور بين طرفين تقسيم شده است.
منصور هادي كه رياست اين جلسه را بر عهده داشت، ابراز اميدواري كرد كه دولت جديد يمن بتواند كشور را از وضعيت اسفبار كنوني عبور دهد و گفت دولت بايد در مقابل تمامي عواملي كه باعث ايجاد بحران و گسترش آن در يمن مي شوند، بايستد و هر چه زودتر نسبت به پايان دادن وضعيت موجود وارد عمل شود.
از سوي ديگر، عبداللطيف الزياني، دبيركل شوراي همكاري خليج فارس به منظور نظارت بر اجراي طرح اين شورا در يمن وارد صنعا پايتخت يمن شد.

 



كرزاي : اشغالگران عامل رواج فساد در افغانستان هستند

رئيس جمهور افغانستان اشغالگران خارجي را عامل اصلي رواج فساد اداري در كشورش دانست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «حامد كرزاي» عامل اصلي اجرا نشدن قانون و شيوع فساد اداري در افغانستان را حضور نيروهاي اشغالگر در اين كشور دانست. كرزاي به عنوان نمونه گفت كه خارجي ها با بستگان مقامات بلندپايه دولتي قراردادهاي اقتصادي امضا مي كنند و رسانه هاي خارجي، به ويژه بي بي سي نيز زمينه ساز گسترش فساد در كشور شده اند. «عزيزالله لودين» رئيس مركز مبارزه با فساد اداري افغانستان نيز موسسات خارجي را به فساد گسترده در اين كشور متهم كرد و گفت: رقم قابل ملاحظه اي از 82 درصد پول هايي كه وارد افغانستان مي شود، به جيب موسسات خارجي مي رود. نيروهاي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) حدود 10 سال است كه با ادعاي برقراري امنيت در افغانستان مستقر شده اند، اما افزايش خشو نت و ناامني همچنان مشكل اصلي اين كشور است.
ميزان توليد مواد مخدر در افغانستان نيز در مقايسه با سال 2001، حدود 40 برابر شده است.
اين اولين بار نيست كه كرزاي غرب و به ويژه آمريكا را به گسترش فساد و مشكلات در كشورش متهم مي كند.
خبرهاي ديگر از افغانستان حاكي است عمليات مشترك ارتش افغانستان و نظاميان ناتو در جنوب و شرق اين كشور مرگ 13 شبه نظامي و دستگيري هشت تن ديگر از آنها را در پي داشت.

 



كودكان كفن پوش در بحرين عليه آل خليفه شعار دادند

كودكان بحريني با در دست داشتن تصاوير شهداي بحريني عليه جنايات رژيم آل خليفه تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني ملتقي بحرين، كودكان روستاي المصلي با در دست داشتن تصاوير شهداي انقلاب بحرين از جمله شهداي جنبش 14فوريه جنايات رژيم آل خليفه و هم دستان منطقه اي و بين المللي آنها از جمله عربستان سعودي و آمريكا را محكوم كردند.
اين كودكان كه كفن پوش در اين تظاهرات شركت كرده بودند با سر دادن شعارهايي خواستار آزادي هر چه سريعتر انقلابيوني شدند كه در زندان هاي رژيم آل خليفه در بازداشت به سر مي برند.
جوانان بحريني نيز در اعتراض به سركوب ها و محدوديت هاي شديد اعمال شده توسط رژيم آل خليفه عليه شيعيان در ايام محرم تظاهرات كردند.
در اين تظاهرات كه شنبه شب صورت گرفت جوانان بحرين در اقدامي نمادين پوكه گازهاي اشك آور به كار گرفته شده عليه معترضان را جمع كردند و اظهار داشتند كه اسناد جنايات آل خليفه را نگه داري و به موقع افشا خواهند كرد.
معترضان بحريني اقدامات سركوبگرانه و شكنجه هاي سازمان يافته رژيم آل خليفه با همدستي حكومت عربستان سعودي را محكوم كردند.اين در حالي است كه عربستان بار ديگر با تاكيد بر حمايت همه جانبه خود از نظام حاكم بحرين نسبت به هرگونه ايجاد نا امني در بحرين هشدار داد.
رئيس مجلس شوراي عربستان گفت: تصميم اخير شوراي همكاري خليج فارس درباره اعزام نيروهاي سپر جزيره به بحرين كار درستي بوده و مي تواند از دولت بحرين حمايت كند و آن را از هر نوع آسيبي مصون بدارد.

 



اسرائيل در مرز مصر ديوار احداث مي كند

منابع خبري از تصميم رژيم صهيونيستي براي احداث ديوار حائل در مرز با مصر خبر دادند.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي در بيانيه اي اعلام كرد كه براي مقابله با مهاجرت غيرقانوني از آفريقا در طول مرز مصر ديوار احداث مي كند.
براساس اين گزارش، رژيم صهيونيستي براي اين منظور، مبلغ 160 ميليون دلار بودجه تصويب كرده است كه در اين صورت عمليات احداث آن در سال آينده ميلادي به پايان خواهد رسيد.
اين گزارش مي افزايد؛ بخشي از اين بودجه نيز براي ساخت و توسعه بازداشتگاه به منظور نگهداري مهاجران غيرقانوني اختصاص خواهد يافت و رژيم صهيونيستي جريمه هاي سختگيرانه تري را براي كساني كه اين افراد را استخدام كنند، در نظر خواهد گرفت.
به گفته مسئولان رژيم صهيونيستي از سال 2006 تاكنون بيش از 40 هزار مهاجر از سودان، اريتره و ديگر كشورهاي آفريقايي به سرزمين هاي اشغالي وارد شده اند. اين در حالي است كه اسرائيل با اين بهانه تصميم به محافظت هر چه بيشتر خود در مقابل حملات احتمالي از خاك مصر گرفته است.

 



تظاهرات بي سابقه در روسيه به دنبال اعلام نتايج انتخابات

ده ها هزار نفر در پايتخت و شهر «سن پترزبورگ» روسيه در اعتراض به نتايج انتخابات پارلماني تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، شهرهاي مسكو و سن پترزبورگ شنبه شاهد تظاهرات ده ها هزار نفري بود. تظاهركنندگان مي گويند در انتخابات پارلماني هفته گذشته روسيه توسط حزب حاكم تقلب صورت گرفته است و خواستار برگزاري مجدد انتخابات هستند. تظاهرات مردم در سن پترزبورگ به درگيري با پليس انجاميد و شماري از معترضان نيز توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند. براساس گزارش برخي رسانه ها، تظاهرات فوق بزرگترين تظاهرات طي 10 سال اخير در روسيه بود.
معترضان در مسكو در ميداني واقع در جنوب كاخ كرملين جمع شدند. «ميخائيل كاسيانف»، نخست وزير سابق روسيه با حضور در ميان معترضان گفت كه مردم اين كشور نسبت به رفتار خشونت آميز پليس ناخشنود هستند.
در ديگر شهرهاي روسيه نيز اعتراضات كوچكتري برگزار شده است.در انتخابات پارلماني هفته گذشته، حزب حاكم «روسيه واحد» تحت رهبري «ولاديمير پوتين» حدود 57 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
«هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا، طي اظهاراتي، چنين القا كرده بود كه در انتخابات روسيه تقلب روي داده است. اين اظهارات با واكنش تند پوتين مواجه شد و وي حتي تهديد كرده بود با كساني كه از خارج دستور مي گيرند و در داخل روسيه بحران ايجاد مي كنند، برخورد خواهد شد.
به اعتقاد كارشناسان، پوتين در دور جديد رياست جمهوري خود، با بحران ها و اعتراضات داخلي زيادي مواجه خواهد شد؛ چون حدود 45 درصد كرسي هاي پارلمان(دوما) به مخالفان تعلق خواهد داشت و كمونيست ها نيز در اين ميان، 20 درصد(92 كرسي) از مجموع 450 كرسي دوما را تصرف كرده اند.
سكوت پوتين
پوتين و «ديميتري» مدودف»، رئيس جمهوري روسيه در قبال اعتراضات خياباني جاري در اين كشور، تصميم گرفتند كه واكنشي از خود نشان ندهند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «ديميتري بيسكوف» سخنگوي پوتين در اين رابطه گفت، دولت روسيه در مقابل اين اعتراضات، اظهار نظري نمي كند. تنها اظهاري كه شده است، از جانب «اندريه ايسايف» يكي از رهبران حزب روسيه واحد بود؛ وي گفت: اين تعداد(تظاهركنندگان) در مقابل ميليون ها نفر شهروند روسيه، عددي نيستند.

 



فلسطيني ها در مراسم تشييع پيكر شهيد غزه؛ اين جنايت را بي پاسخ نمي گذاريم

سرويس خارجي-
فلسطيني هاي ساكن غزه در مراسم تشييع پيكر كودك فلسطيني كه در حمله اخير جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد تاكيد كردند كه جنايات اين رژيم بي پاسخ نخواهد ماند.
مردم غزه با برگزاري تظاهرات و راهپيمايي پيكر كودك شهيد فلسطيني را تشييع و اعلام كردند كه رژيم صهيونيستي به معيارهاي انساني پايبند نيست و جامعه جهاني بايد از كودكان فلسطيني حمايت كند.
تظاهركنندگان با تاكيد بر اين كه انتقام خون شهدا به ويژه كودكان فلسطيني را از رژيم اشغالگر مي گيرند اظهار داشتند اين رژيم سفاك كودك و پير، زن و مرد نمي شناسد و فقط در فكر اعمال جنايت هاي ضدبشري است.
به گفته منابع پزشكي فلسطيني در حمله هوايي جمعه شب رژيم صهيونيستي به غزه يك پدر فلسطيني و پسر 12 ساله اش كشته و 10 غيرنظامي ديگر زخمي شدند كه هفت تن از آنها كودك بودند.
همچنين يك پدر و دختر فلسطيني بامداد روز گذشته بر اثر حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به شهر غزه زخمي شدند.
در دور جديد حملات هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه كه از روز پنج شنبه آغاز شده دست كم چهار نفر شهيد و بيش از 20 تن ديگر زخمي شدند.
يك منبع بيمارستاني در غزه با اشاره به شهادت 19 كودك در سال جاري ميلادي به دست صهيونيست ها آن را نشانه عمق كينه توزي و شقاوت اشغالگران دانست.
وي افزود، كوچكترين اين كودكان دو ساله و سه ساله بوده اند.
اين منبع بيمارستاني گفت، تبعات رواني بمباران هاي نيمه شب براي كودكان بسيار خطرناك است و هر چه سريع تر جامعه جهاني بايد براي تضمين زندگي كودكان دخالت كند و چاره اي بينديشد.

 



درخواست فرانسه از واشنگتن و لندن براي تحريم بيشتر سوريه

سرويس خارجي-
دولت فرانسه با هدف اعمال فشارهاي سياسي بيشتر بر دمشق از آمريكا و انگليس خواست تحريم هاي شديدتري عليه سوريه اعمال كنند.
نشريه فرانسوي «20مينوت» اعلام كرد كه «آلن ژوپه» وزير خارجه فرانسه از آمريكا و انگليس خواسته دولت سوريه را تحت فشار بيشتري قرار دهند.
ژوپه در عين حال از اين كشورها خواسته تا شوراي ملي مخالفان سوريه را به رسميت بشناسند.
وزير خارجه فرانسه همچنين اظهار داشت كه اكنون زمان آن رسيده كه در همراهي با ملت سوريه فشارها و تحريم هاي بيشتري عليه دولت دمشق اعمال شود.
اين در حالي است كه مردم سوريه با برگزاري تظاهرات ميليوني در شهرهاي مختلف بر مخالفت قاطع خود با دخالت هاي خارجي تاكيد كردند.
از سوي ديگر منابع نزديك به رئيس جمهور سوريه اعلام كردند كه بشار اسد به كشورهاي منطقه هشدار داده كه آتش فتنه به سوريه محدود نخواهد شد و دامن كشورهاي منطقه از جمله عربستان سعودي و كويت را نيز دربر خواهد گرفت.
رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد كه موضع برخي از كشورهاي عربي جاي تعجب ندارد زيرا آنان كاري را انجام مي دهند كه از آنان خواسته شده است.
وي افزود، به هنگام حمايت سوريه از مقاومت در جريان جنگ 33روزه دمشق انتظار چنين توطئه اي را داشته است.
رئيس جمهور سوريه فاش كرد كه برخي از كشورهاي عربي با وي تماس گرفته و اظهار داشتند كه آنها را تهديد كردند كه اگر از تحريم سوريه حمايت نكنند نوبت آنان هم مي رسد.
منابع نزديك به بشار اسد اعلام كردند كه با توجه به ايستادگي رئيس جمهور سوريه و مواضع محكم وي در قبال بيگانگان امكان ترور وي وجود دارد.هوشيار زيباري وزير خارجه عراق نيز اعلام كرد كه طرح اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه به بن بست رسيده است.

 



اعتراض ضد دولتي در خيابان هاي ليسبون

مستمري بگيران پرتغالي در اعتراض به سياست رياضت اقتصادي دولت در پايتخت اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش «پرس تي وي» به نقل از آسوشيتدپرس، صدها تن از مستمري بگيران پرتغالي در اعتراض به تدابير وضع شده از سوي دولت در خيابان هاي ليسبون راهپيمايي كردند.
بر پايه اين گزارش، مستمري بگيران پرتغالي كه پارچه نوشته هايي با مضمون «به دزدي تروئيكا نه مي گوئيم» حمل مي كردند، شعارهايي نظير «هزينه هاي زندگي افزايش يافته و مردم توانايي تحمل آن را ندارند» سر دادند.
تروئيكا به هيئتي متشكل از كميسيون اروپا، بانك مركزي اروپا و صندوق بين المللي پول گفته مي شود كه سازماندهي بسته هاي نجات مالي براي يونان، ايرلند و پرتغال را به عهده دارد.
ليسبون ماه گذشته اين تدابير رياضت طلبانه را به عنوان بخشي از بودجه 2012 پرتغال به اجرا گذاشته است. اجراي اين بسته نجات 78 ميليارد يورويي كه از سوي اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول براي جلوگيري از ورشكستگي در اختيار پرتغال قرار گرفته بود، صورت گرفت.
«پدروس پاسوس كوئلو» نخست وزير جديد پرتغال كه ماه ژوئن به قدرت رسيد، مبارزه با بحران بدهي را اولويت نخست اين كشور قرار داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14