(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 آذر 1390- شماره 20096

يادداشت خبرنگار
تشكيل شوراي پيشگيري از وقوع جرم در استان هاي كشور
ايران در كيهان
يادواره 290 شهيد دهلران برگزار شد
سلاح هاي غيرمجاز در سيستان و بلوچستان جمع آوري مي شود
ايجاد 7هزار و 330فرصت شغلي تا پايان سال جاري
افتتاح 6 دوره آموزش فرش دستباف در سه شهرستان هرمزگان
رسيدگي به تخلفات نانوايي ها به تعزيرات حكومتي محول شد
احداث بزرگ ترين موزه فرش ايران در تبريز
دانشگاه تبريز مايل به راه اندازي رشته روزنامه نگاري است
فرماندار: 330 هزار واحد دامي در رشتخوار بدون آب شرب هستند
افزايش 4/3درصدي طلاق در سال جاري
دكه هاي مطبوعات در كرج ساماندهي مي شوند
آب آشاميدني سالم شهرهاي اليگودرز و ازنا تأمين مي شود



يادداشت خبرنگار

هفت شهر شرقي تهران محروم از ستاد ناجا و سپاه
تا چندي قبل ستاد فرماندهي نيروي انتظامي و سپاه استان تهران در شهرستان كرج قرار داشت و مردم شهرها و شهرستان هاي شرقي استان تهران مجبور بودند ضمن صرف هزينه و اتلاف وقت براي كوچك ترين كار اداري به اين شهرستان سفر كنند و چنانچه مسئول مربوطه حضور نداشت مي بايست مجدداً اين كار را در روزهاي ديگر تكرار كنند.
با تبديل شهرستان كرج به استان البرز به اميد آنكه ستاد فرماندهي اين نهادها نيز به شرق استان تهران انتقال يابند مسئولان اين نهادها را به شهرستان ورامين انتقال دادند. اين در حالي است كه براي رفاه حال شهروندان ساكن در شهرهاي غرب تهران ستادي در امور انتظامي در غرب استان تهران فعاليت مي كند كه انتظار مي رود مسئولان امر در راستاي حل معضلات و مشكلات ساكنان هفت شهر شرقي استان تهران اين ستاد را نيز در شهرستان هاي دماوند يا فيروزكوه برپا كرده و از اين طريق از رفت وآمد شهروندان و صرف هزينه و همچنين حوادث احتمالي جلوگيري كنند.
خبرنگار كيهان
در آبعلي

 



تشكيل شوراي پيشگيري از وقوع جرم در استان هاي كشور

گنبد كاووس - خبرنگار كيهان
رئيس اداره اجتماعي معاونت پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه از تشكيل شوراي پيشگيري از وقوع جرم تا پايان سال جاري در استان هاي كشور خبر داد.
جعفر باي با بيان اينكه هم اكنون اين شورا در 12 استان كشور فعال است، در حاشيه كارگاه علمي پيشگيري از وقوع جرم گلستان در گنبدكاووس به خبرنگار ما گفت: مديران همه دستگاه هايي كه به نحوي در بخش پيشگيري فعاليت مي كنند در اين شورا عضو هستند.
وي تأكيد كرد: دستيابي به ادبيات مشترك، ايجاد وحدت رويه و جلوگيري از موازي كارها در بخش پيشگيري از جرم، مهم ترين اهداف تشكيل اين شورا در استان هاست.
وي افزود: در گام بعدي استان ها موظفند نسبت به تشكيل شوراهاي پيشگيري درسطح استان ها نيز اقدام كنند.
باي گفت: با فعاليت اين شوراها، عوامل بسترساز جرم براساس اقليم، فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه شناسايي و راهكارهاي عملي با استفاده از توانمندي هاي بومي هر شهرستان از سوي كارشناسان ارائه خواهدشد.
باي در بخش ديگري از سخنان خود از تشكيل شوراي عالي پيشگيري از وقوع جرم در آينده نزديك درسطح كشور خبر داد و گفت: اين شورا زيرنظر قوه قضاييه و با قوانين و چارچوب هاي مشخص در سطح ملي با حضور وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي كه داراي معاونت پيشگيري هستند تشكيل مي شود.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از ساختمان جديد
گناباد- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور معاون وزير بهداشت و رياست سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ساختمان جديد غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي گناباد به بهره برداري رسيد در ابتداي مراسم دكتر عليرضا مسلم رئيس دانشگاه علوم پزشكي گناباد اظهار داشت، از اسفندماه 86 عمليات ساخت و ساز ساختمان غذا و دارو آغاز شد.
وي افزود: اين ساختمان با مساحت 1200متر زيربنا در چهار طبقه و با هزينه 12ميليارد ريال به نام شهيد دكتر پورابراهيم ساخته شده است.
استفاده ابزاري از دين
¤ گناباد- خبرنگاركيهان: فرماندار گناباد گفت: استفاده ابزاري از دين را عامل حركت جامعه به سمت بي ديني دانست و افزود: بسياري از افراد هستند كه جهت تبليغ كانديداي موردنظر از دين و اعتقادات مردم استفاده ابزاري مي كنند كه در اين راستا بايد نگاه ها اصلاح شود.
محمد صفايي آسيب اصلي انتخابات را رابطه تك خطي عنوان كرد و گفت در اين رابطه انتخاب كننده در بهترين شرايط توقع محلي و در بدترين شرايط توقع شخصي دارد.
بازسازي كلاس
ساري- خبرنگاركيهان: مديركل نوسازي و تجهيز مدارس مازندران گفت: يكهزار و 530كلاس از مجموع 6هزار و 411 كلاس درس تخريبي در مازندران، تخريب و بازسازي شده است.
علي نبيان مديركل نوسازي و تجهيز مدارس مازندران افزود: بقيه كلاس ها با كمك خيرين بازسازي خواهد شد. وي گفت: رقم كمك خيرين مدرسه ساز در مازندران طي امسال به 35ميليارد و 500ميليون تومان افزايش يافته است.
اقامه نماز در مدارس
طبس- خبرنگاركيهان: مسئول سازمان تبليغات اسلامي اعلام كرد: در تمام مدارس كه دانش آموزان به سن تكليف رسيده اند نمازظهر و عصر توسط روحانيون اقامه مي شود.
حسن آزاد گفت: 70روحاني در سطح شهرستان در مدارس طبس نماز جماعت برپا مي كنند.
وي افزود: در 10مدرسه دخترانه نماز جماعت آنها به امامت خانم هاي طلبه انجام مي شود. آزاد گفت: تاكنون مبلغ يك ميليارد و 800ميليون ريال در ساخت خانه هاي عالم شهرستان هزينه شده و براي امسال هم 7ميليون و 10هزار ريال جذب شده است كه براي ساخت خانه هاي عالم جديد و تكميل خانه هاي نيمه تمام هزينه خواهدشد.
اعزام به اردوي راهيان نور
نگور- خبرنگاركيهان: رئيس اداره آموزش وپرورش دشتياري گفت: تعداد 600نفر از دانش آموزان و فرهنگيان پايه دوم متوسطه منطقه مرزي دشتياري به منظور آشنايي با مناطق جنگي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به اردو راهيان نور خوزستان اعزام شدند.
احداث ورودي هاي مجتمع مسكوني
¤ شهردار انديمشك از احداث ورودي هاي مجتمع هاي مسكوني مهر در اين شهر خبر داد: علي اصغر منشاد گفت: اگوبندي، جدول گذاري، فنداسيون روشنايي، زيرسازي، بيس ريزي و آسفالت اين مسير در دو سمت بلوار شهيد چمران انجام شده است، وي اظهار داشت: به منظور فراهم كردن محيطي با نشاط براي خانواده هايي كه در مجتمع هاي مسكوني مهر سكونت دارند پاركي به مساحت 4 هزار مترمربع در فضاي باز اين مجتمع ها با سيستم آبياري در حال احداث است كه پس از آماده شدن وسايل بازي كودكان نيز در آن نصب خواهد شد.
افزايش بارندگي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مدير امور آب گنبد و گاليكش در شوراي حفاظت آب هاي زيرزميني شهرستان با اعلام گزارشي ازميزان بارش هاي مهر و آبان در شهرستان گاليكش در سال جاري اظهار داشت: 188 ميلي متر باران در اين مدت در گاليكش داشتيم كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 288 درصد رشد و نسبت به مدت مشابه دراز مدت 71 درصد افزايش بارندگي را نشان مي دهد.
بخشودگي جريمه ديركرد
شهركرد- خبرنگار كيهان: شهردار شهركرد گفت: كليه مؤديان حقيقي و حقوقي شهرداري شهركرد چنانچه تا پايان دي ماه 90 نسبت به پرداخت معوقات خود اقدام نمايند جريمه ديركرد آنها به طور صددرصد بخشيده خواهد شد.
وي ادامه داد: با اتمام فرصت تعيين شده، اين شهرداري از طريق مراجع قضايي براي استيفاي حقوق خود دريافت اصل بدهي، كارمزد و خسارت ديركرد طبق ضوابط اقدام خواهد كرد.
افزايش صادرات
اروميه- خبرنگار كيهان: ناظر گمركات آذربايجان غربي از صادرات 470 هزار تن كالا از گمركات استان به خارج از كشور از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد.
پرويز تقوي در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه طي اين مدت ترانزيت خارجي كالا از گمركات آذربايجان غربي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته، افزود: 470 هزار تن كالا به ارزش يك ميليارد و 700 ميليون دلار از گمركات ترانزيت شده است.
وي از افزايش 54 درصدي ترانزيت داخلي كالا در گمركات آذربايجان غربي خبر داد و بيان داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون بالغ بر 44 هزار تن كالا به ارزش 87 ميليون دلار از گمركات استان به گمركات سراسر كشور ترانزيت شده است.
تجليل از نخبگان روستايي
خوانسار- خبرنگار كيهان: همايش تجليل از نخبگان روستايي خوانسار با حضور مسئولين شهرستان و جمعي از صاحبان فكر و انديشه و نخبگان روستايي برگزار شد.
در اين همايش كه با هدف ترويج تكريم نخبگان و صاحبان فقه و خلاقيت برگزار شد. ميراسماعيلي بخشدار مركزي خوانسار گفت: از نخبگان و كساني كه صاحب فكر و انديشه هستند بايد به عنوان يك معروف در جامعه قدرشناسي شود.
در پايان اين همايش به 11 نفر از نخبگان روستايي در زمينه هاي مختلف فرهنگي، هنري، ورزشي و در بخش كشاورزي هدايايي به رسم يادبود اهدا شد.

 



يادواره 290 شهيد دهلران برگزار شد

دهلران- خبرنگار كيهان:
دومين يادواره 290 شهيد شهرستان دهلران با حضور گسترده اقشار مختلف مردم بويژه خانواده هاي معظم شهدا در محل سالن ورزشي شهداي شرهاني اين شهرستان برگزار شد.
در اين يادواره سرتيپ سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران طي سخناني به دلاوري و از خودگذشتگي مردم مرزدار دهلران در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: در روزهاي نخستين جنگ تحميلي اهالي اين ديار مورد هجوم وحشيانه دشمن قرار گرفتند و سالها از خانه و كاشانه خود دور شدند و با تقديم 290 شهيد برگ زريني در تاريخ دفاع مقدس به يادگار گذاشتند.
سرتيپ سلامي با اشاره به تهديدات اخير دشمنان گفت: امروز ايران اسلامي قدرتمندتر از هميشه و دشمنان ما ضعيف تر از هميشه هستند كه بتوانند با ما مقابله كنند در اين يادواره ويژه برنامه هايي نظير، شعر- پخش تصاوير دوران جنگ و تجليل از خانواده هاي معظم شهدا برگزار شد.

 



سلاح هاي غيرمجاز در سيستان و بلوچستان جمع آوري مي شود

زاهدان- خبرنگاركيهان:
دادگستري سيستان و بلوچستان به دارندگان سلاح هاي غيرمجاز تا ارديبهشت سال آينده فرصت داد تا سلاح هاي خود را تحويل مراكز نظامي دهند.
دادگستري استان سيستان و بلوچستان با اشاره به ماده 16 قانون مجازات قاچاق و دارندگان سلاح و مهمات با صدور اطلاعيه اي از تمام دارندگان سلاح هاي غيرمجاز در استان خواست حداكثر تا تاريخ 4/2/91 سلاح هاي غيرمجاز خود را به مراكز نظامي و انتظامي تحويل داده و از رأفت اسلامي برخوردار شوند.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: چنانچه سلاح تحويلي شكاري باشد پس از احراز شرايط با صدور جواز حمل به صاحبان آنها مسترد خواهد شد و پس از پايان مهلت اعلام شده با افراد متخلف مطابق موازين قانوني و با شدت برخورد خواهد شد.
در اين اطلاعيه تصريح شده است: طبق قانون جديد التصويب حمل و نگهداري سلاح و مهمات غيرمجاز سبك 2 تا 5 سال زندان و دارندگان سلاح هاي نيمه سنگين و سنگين از 5 تا 10 سال زندان پيش بيني شده است.

 



مديركل كميته امداد امام خميني استان يزد خبر داد
ايجاد 7هزار و 330فرصت شغلي تا پايان سال جاري

يزد-خبرنگار كيهان:
مديركل كميته امداد امام خميني استان يزد گفت: در سال جهاد اقتصادي با ايجاد 7هزار و 330 فرصت شغلي براي 10هزار مددجو اشتغالزايي مي شود.
حميد نصيري اظهار داشت: اشتغال مددجويان از طريق پرداخت وام هاي قرض الحسنه به صورت طرح هاي كارانگيزي، توان افزايي و خودكفايي صورت مي پذيرد.
وي سقف وام كارانگيزي را 20ميليون ريال اعلام كرد و افزود: وام كارانگيزي براي خانواده هايي كه توان كار سبك دارند اختصاص داده شده و در اين طرح بيشتر سلامت محوري مدنظر است.
مديركل كميته امداد امام خميني استان يزد خاطر نشان كرد: خانواده هايي كه مي توانند كاري را انجام دهند ولي ريسك پذيري پاييني دارند مي توانند از وام مشاغل خانگي كه بيش از 200شغل در اين زمينه شناسايي شده استفاده كنند.
نصيري سقف وام مشاغل خانگي را 50ميليون ريال به صورت قرض الحسنه اعلام و افزود: مددجويان و محرومين بيكار مي توانند وارد سامانه مشاغل خانگي شده و ثبت نام كنند و پس از سيرمراحل قانوني تسهيلات لازم را دريافت كنند.
وي يادآور شد: در طرح هاي خودكفايي سقف وام تا 200 ميليون ريال است كه به طور ميانگين 100 ميليون ريال به صورت قرض الحسنه براي مددجويان تحت پوشش پرداخت مي شود.

 



افتتاح 6 دوره آموزش فرش دستباف در سه شهرستان هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون توسعه بازرگاني داخلي سازمان بازرگاني هرمزگان از افتتاح 6 دوره آموزشي فرش دستباف در سه شهرستان استان خبر داد.
خليل قاسمي افزود: با توجه به استقبال زنان خانه دار از كارگاه هاي آموزشي فرش دستباف در استان، برگزاري اين دوره هاي آموزشي همچنان در دستور كار اين سازمان قرار دارد.
وي اظهار كرد: با توجه به ثبت نام بيش از ظرفيت، در سه شهرستان ميناب، رودان و سيريك، سازمان بازرگاني اقدام به تهيه دارهاي قالي جديد و مواد اوليه به اندازه مورد نياز كرد و در اين شهرستان ها همزمان دو دوره آموزش فرش دستباف افتتاح شد.
اين مسئول خاطرنشان كرد: هر كارگاه آموزشي 20 هنرجو دارد كه زير نظر مربي مجرب و تحت نظارت اداره بازرگاني شهرستان مربوطه و كارشناس فرش سازمان بازرگاني استان، به مدت 30 روز آموزش مي بينند و پس از اتمام دوره، هنرجويان با قبولي در آزمون فرش به آنان گواهي نامه پايان دوره مقدماتي تعلق مي گيرد.

 



رسيدگي به تخلفات نانوايي ها به تعزيرات حكومتي محول شد

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
رسيدگي به تخلفات نانوايي ها برعهده تعزيرات حكومتي قرارگرفت.
مديركل تعزيرات حكومتي لرستان افزود: با تصويب ستاد هدفمندسازي يارانه ها همه تخلفات نانوايي ها از لحاظ بهداشت، كيفيت پخت و قيمت نان برعهده تعزيرات حكومتي قرارگرفت.
داريوش جودكي افزود: پيش از اين براساس قانون تعزيرات حكومتي درامور بهداشتي دارو و درمان مصوب 23/12/67 فقط تخلفات بهداشتي نانوايي ها از جمله عدم رعايت بهداشت فردي كارگران و بهداشت محيط نانوايي ها و غيره در تعزيرات حكومتي رسيدگي مي شد ولي با ابلاغ مصوبه جديد تمام تخلفات حوزه گندم، آرد و نان در تعزيرات حكومتي قابل پيگيري بوده و از اين پس بازرسان سازمان حمايت از توليدكنندگان و مصرف كنندگان با انجام بازرسي و نظارت هاي لازم متخلفان را شناسايي و به تعزيرات حكومتي معرفي تا مطابق قانون با آنها رفتار شود.

 



احداث بزرگ ترين موزه فرش ايران در تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
بزرگترين موزه فرش ايران در 10 هزار مترمربع زيربنا، در تبريز در حال احداث است.
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق در تبريز گفت: ساخت بزرگترين موزه فرش كشور داراي پيشرفت خوبي مي باشد.
تراب محمدي افزود: اين طرح در 4 طبقه سازه اي به مساحت 4هزارمترمربع و زيربناي آن 10هزارمترمربع است.
وي با اشاره به مبلغ اوليه قرارداد طرح گفت: اين رقم بيش از 20 ميليارد ريال است كه بخش اول ساخت طي 24 ماه به پايان مي رسد. ضمن آن كه عمليات احداث موزه ازتيرماه سال گذشته شروع شده و نوع سازه نيز بتون مسلح با سقف پيش تنيده با كابل هاي پس كشيده مي باشد.

 



دانشگاه تبريز مايل به راه اندازي رشته روزنامه نگاري است

تبريز- خبرنگار كيهان:
معاون آموزشي دانشگاه تبريز گفت: دانشگاه تبريز مايل به راه اندازي رشته روزنامه نگاري است.
دكتر «حميدرضا قاسم زاده» در يك مصاحبه مطبوعاتي در محل دانشگاه افزود: در صورت وجود اساتيد مورد نياز، رشته روزنامه نگاري راه اندازي خواهد شد.
وي همچنين در رابطه با رشته «ادبيات تركي» اظهار داشت: اين رشته اگر چه در سال 87 راه اندازي گرديده ولي بدليل عدم استقبال و نبود عضو هيئت علمي، عملاً فعال نيست. با اين حال مركز تحقيقات آذربايجان شناسي در كنار گروه زبان و ادبيات تركي دانشگاه تبريز، فعال است.
«قاسم زاده» در خصوص پرديس بين المللي ارس نيز گفت: هم اكنون 1100 نفر در پرديس بين المللي ارس، مشغول به تحصيل هستند.

 



فرماندار: 330 هزار واحد دامي در رشتخوار بدون آب شرب هستند

رشتخوار - خبرنگار كيهان :
فرماندار رشتخوار گفت: 330 هزار واحد دامي در رشتخوار وجود دارد كه مسئولان جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي بايد براي رفع مشكل آب شرب اين تعداد واحد دامي چاره انديشي كنند.
هاشم جنگي با اشاره به توان بالاي اين شهرستان در بخش دامپروري افزود: در بخش جنگل و مركزي اكثر دامداران براي آب شرب دام خود با مشكلاتي مواجهند كه در سفر وزير خواستار رسيدگي به اين خواسته دامداران شديم كه موضوع از وزارت جهاد درحال پي گيري است.
وي با اشاره به استمرار 15 سال خشكسالي بر سر دامداران و كشاورزان اين شهرستان گفت: اكثر چاه هاي كشاورزي و قنوات در اين شهرستان يا خشك شده اند و يا با افت شديد آب دهي مواجهند.
وي توليد شير و گوشت منطقه را مثبت عنوان كرد و ادامه داد: با وجود زمين و آب در شهرستان به دليل خلأ چند عامل مهم مانند نبود برنامه ريزي مدون و نقشه راه توسعه، كشاورزي دچار عقب ماندگي شده است.
جنگي تصريح كرد: ارزيابي و تأييد سالانه عملكرد مديريت توسعه كشاورزي چراغ راهي براي جبران همه عقب ماندگي هاي موجود در اين زمينه و دسترسي به ركوردهايي برتر در بخش كشاورزي اعم از زراعت گندم، ذرت، يونجه، گوشت و شير خواهد بود.

 



مديركل ثبت احوال مازندران خبر داد
افزايش 4/3درصدي طلاق در سال جاري

ساري -خبرنگاركيهان:
مديركل ثبت احوال مازندران ازافزايش 4/3 درصدي طلاق در 8ماهه سال جاري خبر داد.
فرج الله ملكي به خبرنگار كيهان گفت: كل ولادت ثبت شده در 8ماهه سال جاري 29هزار و 527 واقعه است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3/2 درصد كاهش داشته است.
وي با بيان اينكه در 8ماه سال جاري به طور متوسط درهر شبانه روز 119 واقعه ولادت به ثبت رسيده است؛ گفت: طي اين مدت تعداد متولدين پسر 14هزار و 702 نفر و متولدين دختر 14هزار و 555 نفر است.
مديركل ثبت احوال مازندران افزود: تعداد وفات ثبت شده در 8ماهه امسال 10هزار و 613 واقعه است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/2 درصد افزايش داشته است.
وي اظهارداشت: نرخ ولادت ثبت شده در 8ماهه سال جاري 3/14 در هزار و نرخ وفات ثبت شده 2/5 درهزار است.
ملكي با بيان اينكه ازدواج ثبت شده در 8ماهه سال جاري 24هزار و 684 واقعه است گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش 7/3 درصدي را نشان مي دهد.
وي يادآور شد: در 8 ماهه امسال ميانگين سن ازدواج آقايان 26سال وميانگين سن ازدواج خانم ها 23 سال است.
مديركل ثبت احوال مازندران با اشاره به اينكه طلاق ثبت شده در 8ماهه امسال 4هزار و 152 واقعه است؛ گفت:اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/3 درصد افزايش را نشان مي دهد.
ملكي با بيان اينكه در هر شبانه روز 17 واقعه طلاق به ثبت رسيده است؛ افزود: بيشترين درصد طلاق هاي ثبت شده مربوط به طلاق هاي با طول زندگي مشترك 2 تا 3 سال و به تعداد 435 واقعه است.
مديركل ثبت احوال مازندران افزود: بيشترين طلاق ثبت شده آقايان درگروه سني 25تا 29 سال به تعداد يك هزار و 121واقعه و بيشترين طلاق ثبت شده خانم ها در گروه سني 25 تا 29 سال به تعداد يك هزار و 56 واقعه است.
ملكي يادآور شد: در 8ماهه سال جاري ميانگين سن طلاق آقايان 34 سال و ميانگين سن خانم ها 5/29 سال است.

 



دكه هاي مطبوعات در كرج ساماندهي مي شوند

كرج- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج از ابطال قرارداد دكه داران اين شهرستان در صورت مراجعه نكردن براي دريافت مجوز قانوني فعاليت خبر داد.
حسين زودبين با اشاره به عرضه تنقلات و انواع سيگار در دكه هاي مطبوعاتي گفت: كاربري دكه ها طبق قانون، عرضه مطبوعات است ولي اكنون دكه هاي موجود در شهر كار فرهنگي نمي كنند.
وي افزود: طبق هماهنگي هاي انجام شده با شهرداري قرار شد تمام دكه داران كرج براي دريافت مجوز به اداره ارشاد مراجعه كنند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج در ارتباط با جايگاه دكه داران در عرصه مطبوعات اظهار داشت: دكه ها پياده نظام عرصه مطبوعات هستندكه بايد به ياري مطبوعات بيايند.
اين مسئول افزود: اين نويد را به تمام دكه داران و عرضه كنندگان مطبوعاتي مي دهيم كه پس از اخذ مجوز لازم از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدامات خوبي در زمينه هاي رفاهي اين قشر از سوي اين اداره صورت خواهد گرفت.

 



آب آشاميدني سالم شهرهاي اليگودرز و ازنا تأمين مي شود

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
براي تامين آب آشاميدني قابل اطمينان براي شهرهاي اليگودرز و ازنا از سراب كمندان، تملك سه واحد پرورش ماهي در محل سراب كمندان در دستور كار قرار گرفته است.
مديرعامل شركت آب منطقه اي لرستان سيفي اظهار داشت: براساس برنامه ريزي انجام شده واحد داراي حق آبه 150 ليتر بر ثانيه تملك و تخريب شده و براي تملك پرورش ماهي داراي حق آبه 300 ليتر در ثانيه نيز هيئت كارشناسي دادگستري تشكيل شده و قيمت گذاري انجام گرفته است كه پس از اخذ اعتبارات مبلغ خسارت مربوطه پرداخت خواهد شد و تملك واحد ديگر پرورش ماهي نيز در برنامه خريد قرار دارد.
علي اميد سيفي بيان داشت تاكنون 150 ليتر در ثانيه به ميزان آب آشاميدني شهرهاي ازنا و اليگودرز اضافه شده و ميزان حق آبه پرورش ماهي ها از ميزان قيد شده كاهش يافته است و ما به ياري خداوند بحران كم آبي آشاميدني شهر اليگودرز را به زودي مرتفع مي كنيم.
سيفي در ادامه گفت: سد كمندان در 15 كيلومتري شهر ازنا و بر روي رودخانه كمندان واقع شده است كه سيراب كردن دشت هاي جنوب شهر ازنا به مقدار 7200 هكتار، تأمين آب شهرهاي اليگودرز و ازنا و كنترل بخشي از سيلاب رودخانه ماربره از اهداف مهم اين طرح است.
سيفي با اشاره به اشتغالزايي 3000 نفري اين پروژه به تشريح مشخصات سد پرداخت و گفت: سد كمندان از نوع خاكي با طول تاج 654 متر و ارتفاع سد از كف 108 متر است كه حجم مخزن آن 28 ميليون متر مكعب و حجم تنظيم آب سالانه 72 ميليون متر مكعب است كه با پيشرفت فيزيكي 55 درصدي در حال اجرا است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14