(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 آذر 1390- شماره 20096

شوراي شهر خواستار شد توقف احداث هواكش هاي مترو چهارراه وليعصر
ميزان بنزن در تهران 30 برابر حد مجاز است
چمران : مهاجرت ها و سكونتگاه هاي غير رسمي نيازمند مطالعه و پژوهش است
خدادوست: دستگاهي براي تشخيص تاثير مستقيم آلودگي هوا در مرگ وجود ندارد
رئيس سازمان وظيفه عمومي: معافيت كفالت تك فرزندي تا ابلاغ قانون جديد ادامه دارد
حوادث كوتاه از كشور
صدور مجوز شكار در 3 استان شمالي ممنوع شد
اقامه نماز مسلمانان پاريس در خيابان ها براي دريافت مجوز ساخت مسجد
فرمانده ناجا: نرم افزارهاي خارجي ضدامنيتي و جاسوسي هستند
معتاد 6 ماهه در كمپ غيرمجاز ترك كرد
صورت 2 دختر دانشجوي دانشگاه آزاد فلاورجان در آزمايشگاه سوخت
تأسيس 150 داروخانه جديد در تهران
افزايش تلفات انفجار كارخانه فولاد يزد به 9 نفر
نجات بچه شير سرگردان در تهران
اعدام قاچاقچي موادمخدر در رشت
ممنوعيت پخش اذان در فلسطين اشغالي



شوراي شهر خواستار شد توقف احداث هواكش هاي مترو چهارراه وليعصر

سرويس اجتماعي-
اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه ديروز خود به احداث هواكش هاي ايستگاه چهارراه وليعصر كه در حريم تئاتر شهر واقع است اعتراض كردند.
به گزارش كيهان احمد مسجدجامعي گفت: پيش بيني شده بود در اين محل كه هواكش ايجاد مي شود تكيه شهر بنا شود، با حضور مسئولان ميراث فرهنگي شهرداري، شوراي شهر و اهالي تئاتر در اين خصوص تعاملاتي انجام شد اما مديران جديد مترو يك طرفه اين توافقات را لغو كردند.
مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران نيز خواستار رسيدگي كميسيون عمران در اين رابطه شد.
حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شورا نيز با تاييد سخنان مسجد جامعي گفت: متاسفانه ما خودمان براي خودمان مشكل و مسئله درست مي كنيم. از ابتدا پيش بيني مي شد كه اين مشكل پيش بيايد در گذشته نيز برخي از گودبرداري ها در اين منطقه سبب آسيب به اين ساختمان شده بود كه شورا به موقع ورود پيدا كرد و آن مشكل حل شد اما متاسفانه دوباره با فعاليت هايي كه از هماهنگي هاي لازم برخوردار نيستند ايجادمشكل كردند.
وي خواستار توقف كار تا زمان رسيدگي كميسيون عمران شورا شد.
در انتها، مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران اعلام كرد: نامه اي از سوي شورا براي توقف فعاليت عمراني احداث هواكش ها به شهرداري ارسال مي شود.
همچنين در جلسه ديروز، شوراي شهر خواستار اجراي طرح «كهاب» جهت كاهش آلودگي ناشي از بخارهاي بنزين در شهر تهران توسط وزارت نفت شد.
گفتني است براي كاهش آلودگي هواي تهران نخستين گام اصلاح كيفيت سوخت خواهد بود و در مرحله بعد رعايت استانداردها از سوي پمپ بنزين ها مطرح است كه طرح كهاب به همين منظور طراحي شده است.
در همين رابطه مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران نيز با بيان اينكه وزارت نفت مي تواند بودجه لازم براي اجراي طرح كهاب را پيش بيني كند تاكيد كرد: اعتبار مورد نياز براي اين منظور بهتر است بر بودجه ساليانه پيش بيني شود.
چمران در ادامه ضمن درخواست از وزارت نفت مبني بر افزايش كيفيت سوخت و رساندن آن به استانداردهاي جهاني خاطرنشان كرد: از خودروسازان نيز مي خواهيم كه كيفيت لازم را مراعات كنند.

 



ميزان بنزن در تهران 30 برابر حد مجاز است

رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران ميزان آلاينده بنزن در هواي تهران را حدود 30 برابر حد مجاز عنوان كرد و گفت: در پمپ بنزين ها وضعيت بسيار بدتر است و ميزان غلظت اين آلاينده حتي به 60 برابر حد مجاز هم مي رسد.
وي با بيان اينكه وزارت نفت براي حل اين مشكل طرحي با عنوان كهاب تدوين كرده است تا جلوي انتشار بخارات بنزين گرفته شود عنوان كرد: اجراي اين طرح تكليفي است كه بر عهده دولت است.
وي در ادامه با انتقاد از اقدام برخي خودروسازان نسبت به حذف تجهيزات زيست محيطي خودرو عنوان كرد: اين مسئله نيز بايد با مداخله دستگاه مربوطه چاره انديشي شود. چرا كه برخي خودروسازان براي كاهش قيمت، دستگاه درون خودرو كه موظف به جمع آوري بخارات بنزين است را حذف كرده اند.
وي با بيان اينكه اعتبار مورد نياز براي اجراي طرح «كهاب» معادل ده ميليارد تومان پيش بيني شده است، عنوان كرد: اجراي اين طرح به فوريت و با سرعت بايد در دستور كار قرار گيرد و تا پايان سال آينده عملياتي شود.

 



چمران : مهاجرت ها و سكونتگاه هاي غير رسمي نيازمند مطالعه و پژوهش است

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: مهاجرت ها و سكونتگاه هاي غير رسمي و همچنين عدالت اجتماعي و اجراي آن در همه جامعه از ديگر محورهاي نيازمند به مطالعه و پژوهش است .
مهدي چمران در چهارمين جشنواره پژوهش و نوآوري در حوزه مديريت شهري كه در برج ميلاد برگزار شد، تاكيد كرد : مبنا و پايه هر اقدامي بايد بر مطالعه استوار باشد و بدون شناخت ورود به يك موضوع ضررهاي فراواني دارد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد : عدم پژوهش اقدامي غيرمنطقي است كه به نتيجه مورد نظر نمي رسد و باعث عدم پايداري پروژه مي شود به طوري كه تكرار، اسراف، صرف منابع مالي و انرژي را در بر داشته و در اجتماع آسيب ايجاد مي كند.
وي با اشاره به اينكه مسائل شهري يكسويه نيست و پهنه اي با افكار و نيازهاي مختلف است، گفت : به دليل اينكه مديريت شهري از اعتبارات مردم استفاده مي كند بايد پاسخگو باشد و به همين علت پژوهش را در همه زمينه ها به كار گرفت.
چمران با اشاره به محورهايي كه بايد پژوهش در حوزه مسائل شهري در آن صورت گيرد، گفت: در مسائل شهري به لحاظ كاربرد، مسائل فني و عمراني بسيار مهم است و مي تواند بستري براي كارهاي فرهنگي باشد و تهيه پيوست اجتماعي كه به تصويب شورا رسيد نگاه به همه جنبه ها داشت و در اجراي پروژه ها بايد نظارت به بهترين شكل وجود داشته باشد .
رئيس شوراي شهر ادامه داد: مباني حقوقي و قوانين نيز كه برخي از آنها بايد در حوزه مديريت شهري اصلاح شود، سالم سازي محيط اداري و پاسخگويي به شهروندان، مهاجرت ها و سكونتگاه هاي غير رسمي و همچنين عدالت اجتماعي و اجراي آن در همه جامعه از ديگر محورهاي نيازمند به مطالعه و پژوهش است.
شهردار تهران نيز در اين مراسم اگرچه تحقيق و پژوهش در همه حوزه ها را لازم دانست ولي مهمترين اولويت در جامعه شهري و به ويژه در تهران را توجه به توسعه معنوي شهر دانست.
محمدباقر قاليباف تاكيد كرد : يكي از دغدغه هاي هميشگي همه جوامع موضوع پيشرفت است و پيشرفت زماني اتفاق مي افتد كه بتوانيم دسترسي خوبي به علم پيدا كنيم.شهردار تهران تصريح كرد: البته در اين ميدان نظام جمهوري اسلامي شتاب خوبي دارد ولي نسبت به آن چيزي كه در دنيا اتفاق مي افتد با اين شتاب ها به جايي نخواهيم رسيد بنابراين بايد تلاش كنيم تا در حوزه تحقيق و پژوهش وضعيت بهتري ايجاد شود.
شهردار تهران با تأكيد بر اينكه آينده كشور و ملت مان در گرو اين است كه در بخش هاي مذكور تلاش داشته باشيم، گفت: مي خواهم به دو نكته اشاره كنم كه اميدوارم از آنها برداشت منفي نشود؛ امروز دردمان اين است كه فقط مي خواهيم در حوزه تحقيق و پژوهش افزايش بودجه داشته باشيم و احساس مي كنيم كه مي خواهيم با بودجه كار را پيش ببريم.
وي ادامه داد: بودجه يكي از الزامات محسوب مي شود و بدون آن نمي توان تحقيق كرد ولي بايد در اين زمينه يك بازنگري صورت دهيم تا تحقيق هايي كه انجام مي گيرد براساس نيازهاي جامعه باشد.
وي با بيان اينكه ابعاد موضوع مذكور قابل بررسي است، اظهار داشت: بنده به دليل اينكه در حوزه دانشگاهي نيز مشغول به فعاليت هستم و در واقع در عقل نظري و عقل اجرايي دستي بر آتش دارم مي بينم كه در مسير درستي حركت نمي كنيم و سياست گذاري ها به شكل درستي انجام نمي شود.
شهردار تهران تصريح كرد: ما مديران اجرايي نبايد احساس كنيم از همه چيز آگاهيم و نيازمند تحقيق و پژوهش نيستيم؛ اين نگاه خطري است كه در مجموعه شاكله اجرايي كشور حس مي شود، بنده به عنوان يك شهردار نبايد احساسم اين باشد كه با همه متخصصان و كارشناساني كه در مجموعه شهرداري وجود دارند بر همه موضوعات شهري تسلط داريم.
وي گفت: احساس بنده اين است كه اولويت و توجه در امر تحقيق درست است كه در حوزه هاي فني و عمراني، حمل و نقل و ترافيك و ساير حوزه ها لازم است ولي در جامعه شهري به ويژه در تهران توجه به توسعه معنوي بايد در اولويت باشد. . بر اساس اين گزارش در اين مراسم از اطلس كلانشهر تهران رونمايي و از برگزيدگان جشنواره قدرداني شد.

 



خدادوست: دستگاهي براي تشخيص تاثير مستقيم آلودگي هوا در مرگ وجود ندارد

رئيس مركز تحقيقات پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: هيچ مرجع و دستگاهي كه بتواند مرگ ناشي از تأثير مستقيم آلودگي هوا را تشخيص دهد وجود ندارد.
محمود خدادوست درباره برخي اخبار و گزارش ها مبني بر اعلام آمار فوتي هاي تهران بر اثر آلودگي هوا گفت: پزشكي قانوني كشور تنها مرجع اعلام آمار، كالبد شكافي و تشخيص فوت در كشور است و به جرأت مي توان گفت كه با هيچ ابزاري نمي توان عنوان كرد كه فردي تنها بر اثر آلودگي هوا فوت كرده است.
وي افزود: تشخيص مرگ بر اثر آلودگي هوا نيازمند ابزار بسيار دقيق و خاصي است كه هنوز اختراع نشده ولي اينكه آلودگي هوا تأثير زيادي در مرگ دارد امري بديهي است.
اين مقام مسئول در سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: بيماران قلبي و ريوي بيشترين قربانيان آلودگي هوا هستند ولي ممكن است حتي يك فرد بر اثر يك استرس روحي در اوج آلودگي هوا فوت كند ولي نبايد آن را به پاي آلودگي هوا نوشت.
خدادوست گفت: البته بايد اين نتيجه تحقيقات را مدنظر داشته باشيم كه ريه افراد سيگاري كه در شمال كشور زندگي مي كنند با ريه افراد غيرسيگاري درتهران از نظر بيماري و مصدوميت برابر است.
گفتني است به گزارش مهر يكي از مسئولان وزارت بهداشت پيش از اين اعلام كرده بود كه حداقل فوتي بر اثر ذرات معلق هوا سالانه دوهزار و 658نفر بوده است و برخي از منابع رسمي در وزارت بهداشت اعلام كرده اند كه به زودي آمار فوتي ها بر اثر آلودگي هوا را اعلام مي كنند.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي: معافيت كفالت تك فرزندي تا ابلاغ قانون جديد ادامه دارد

رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي گفت: اعمال مقررات اعطاي معافيت كفالت به تك فرزند ذكور پدر بالاي 59 سال تا ابلاغ قانون جديد وظيفه عمومي ادامه دارد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار سيدحميد صدرالسادات افزود: با توجه به اين كه قانون جديد هنوز تصويب نشده است، قابل اجرا نيست، بنابراين نمي توانيم بگوييم كه اين معافيت حذف شده است.
وي خاطرنشان كرد براساس قانون فعلي، يگانه فرزند ذكور پدر بالاي 59 سال سن مي تواند از معافيت استفاده كند.
صدرالسادات يادآور شد: برابر مقررات جاري، يگانه فرزند ذكور و نگهدارنده پدري كه به سن 60 سالگي رسيده باشد مي تواند از اين معافيت استفاده كند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا، افزود: نيازمندي پدر به مراقبت به علت نقص عضو، بيماري و يا كبر سن به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي و براساس آيين نامه اجرايي قانون جديد خدمت وظيفه عمومي قابل اجرا خواهد بود.
صدرالسادات در زمينه شناسايي سربازان معتاد نيز گفت: شناسايي سربازان معتاد نيازمند تصويب آيين نامه بوده و در صورت اجرا اين افراد 6 ماه براي ترك مهلت دارند.

 



حوادث كوتاه از كشور

توقيف تريلر حامل ترياك
زاهدان-خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان دلگان گفت: ماموران نيروي انتظامي با شناسايي يك دستگاه تريلر حامل موادمخدر آن را متوقف كردند.
سرگرد حسين احمدي افزود: در عمليات بازرسي از اين خودرو 50 كيلو و 310 گرم ترياك كشف و دو نفر در اين رابطه دستگير شدند.
دستگيري 30 قاچاقچي
مشهد-خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي استان خراسان رضوي گفت: ماموران نيروي انتظامي در سه عمليات هماهنگ موفق شدند 600 كيلوگرم انواع موادمخدر و محموله بزرگ داروهاي قاچاق در اين استان را كشف و ضبط كنند. سرتيپ پاسدار بهمن اميري مقدم افزود: در اين رابطه 30 قاچاقچي سابقه دار دستگير شدند.
جريمه 260 ميليون ريالي
گنبد كاووس-خبرنگاركيهان:از عرضه 5 هزار كيسه كود شيميايي خارج از شبكه توزيع در حوزه فعاليت تعزيرات حكومتي شهرستان گنبدكاووس جلوگيري شد.
رئيس تعزيرات حكومتي گنبد كاووس با بيان اين مطلب افزود: در اين خصوص 8 فقره پرونده در اداره تعزيرات حكومتي گنبدكاووس (كميسيون قاچاق كالا و ارز) تشكيل شد كه علاوه بر ضبط كالا به نفع دولت، متخلفان نيز به پرداخت مجموعا 260 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شدند.

 



صدور مجوز شكار در 3 استان شمالي ممنوع شد

معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به مشاهده موارد مشكوك به آنفلوآنزاي پرندگان در استان مازندران گفت: بر اساس درخواست سازمان دامپزشكي كشور اقدامات پيشگيرانه در اين خصوص به مرحله اجرا گذاشته شده است.
دكتر فاضل افزود: بر اين اساس در 3 استان شمالي شامل گيلان، گلستان و مازندران تا اطلاع ثانوي صدور پروانه شكار ممنوع و به ساير استانهاي كشور نيز تأكيد شده است كه تا حد امكان از صدور پروانه شكار پرندگان مهاجر خودداري شود.
وي به زمستان گذراني پرندگان مهاجر همزمان با سرد شدن دما در كشور اشاره كرد و گفت: بر اين اساس احتمال شيوع و انتقال بيماري از اين پرندگان وجود دارد كه سازمان حفاظت محيط زيست پس از اعلام موارد مشكوك به آنفلوآنزاي پرندگان تصميم گرفت تا در راستاي اقدامات پيشگيرانه نسبت به ممنوعيت و محدوديت صدور مجوز شكار پرندگان اقدام كند. از سوي ديگر با توجه به اين كه در فصل مهاجرت احتمال شكار پرندگان حمايت شده و در معرض خطر انقراض وجود دارد اين محدوديت ها در راستاي تعهدات جمهوري اسلامي ايران در قبال كنوانسيون هاي جهاني تشديد مي شود.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: بر اساس دستورالعمل صادره به استانهاي كشور محيط بانان و كارشناساني كه با پرندگان مهاجر سروكار دارند بايد واكسينه شوند. از سوي ديگر تأكيد شده است كه در صورت مشاهده هرگونه لاشه پرندگان مهاجر نسبت به جمع آوري، نمونه برداري آزمايشگاهي و معدوم كردن بهداشتي لاشه با شرايط ويژه اقدام شود.وي با تأكيد بر اين كه هنوز نتايج آزمايشات موارد مشكوك به آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در استان مازندران از سوي آزمايشگاه هاي مرجع اعلام نشده است گفت: بديهي است در صورت تأييد اين امر تدابير مشترك سازمان محيط زيست و سازمان دامپزشكي در اين خصوص شدت يافته و به جهت حفظ جان شهروندان و جلوگيري از شيوع بيماريهاي احتمالي پروتكل هاي عملياتي آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در كشور از سوي مرجع مربوطه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

 



اقامه نماز مسلمانان پاريس در خيابان ها براي دريافت مجوز ساخت مسجد

حدود 350 مسلمان پاريس روز جمعه اين هفته نمازظهر خود را در مقابل ساختمان شهرداري اقامه كردند تا از شهردار بخواهند با ساخت مسجد براي مسلمانان موافقت كند.
به گزارش منابع اينترنتي، در ماه اكتبر مسلمانان پاريس با حمايت شهردار يكي از مناطق يك ساختمان متروكه به طور موقتي براي اقامه نمازهاي جماعت در منطقه پوتو در نظر گرفته شد.
اما اكنون مسلمانان خواستار دريافت مجوز براي ساخت اين مسجد و تدارك تسهيلات گرمايشي آن براي فصل زمستان هستند اما اين درخواست با مخالفت برخي مقامات شهر پاريس رو به رو شده است.
شهردار منطقه نانتوره مدعي شده است اجازه ساخت اين مسجد با طرح توسعه محلي منافات دارد در نتيجه ساخت اين مسجد بدون هيچ سرنوشت مشخصي رها شده است.
مسلمانان فرانسه كه با كمبود مسجد و همچنين ممنوعيت رسمي اقامه نماز در خيابانها مواجه هستند مدتهاست كه خواستار ساخت مساجد بيشتر براي پاسخگويي به نيازهاي ديني خود شدند.
مسلمانان فرانسه خود اعلام كرده اند تمايلي به اقامه نماز در خيابانها ندارند و تنها به علت كمبود فضاي مسجد مجبورند صفوف نماز خود در ادامه صفوف نماز داخل مسجد در خيابانها تشكيل دهند.
از آنجا كه مسلمانان اقامه نمازجمعه را بسيار مهم قلمداد مي كنند براي شركت در اين فريضه عبادي از اقصي نقاط شهر گردهم جمع مي شوند، همين امر موجب مي شود فضاي داخلي مساجد تكميل شود.
ممنوعيت اقامه نماز در خيابانهاي پاريس از چندي پيش اجرايي شد. همچنين قرار است اين محدوديت شهرهايي كه جمعيت مسلمان قابل توجهي دارد را نيز در بربگيرد.

 



فرمانده ناجا: نرم افزارهاي خارجي ضدامنيتي و جاسوسي هستند

فرمانده ناجا با اشاره به ضرورت هاي استفاده از نرم افزارهاي داخلي گفت: نرم افزارهاي خارجي ضدامنيتي و جاسوسي هستند.
به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم در هفدهمين نمايشگاه الكامپ گفت: ناجا بايد به سمت استراتژي محوري حركت كند، كه يكي از ضرورت هاي آن حضور در نمايشگاه هايي همچون اين نمايشگاه است تا بتوانند با استفاده از محيط رقابتي و توانمندي ساير دستگاه ها خود را به كمال امنيتي برسانند.
اين فرمانده ارشد انتظامي اظهار داشت: هر چند ابتكار عمل در فضاي مجازي در اختيار تبهكاران قرار دارد ولي پليس بايد خلاف هاي امنيتي را شناسايي و از بروز مشكلات مختلف پيشگيري به عمل آورد.
احمدي مقدم ادامه داد: پيشگيري يكي از اقدامات پليس محسوب مي شود لذا در فضاي مجازي ضروري است تا با انجام اقدامات اطلاعاتي و آينده پژوهشي پيشگيري هاي مناسب را فراهم آورد.
وي با اشاره به اينكه بايد امنيت را در مسير ديجيتال به سرعت افزايش داد گفت: استفاده از مراقبت هاي الكترونيكي و حركت به سمت ديجيتال شدن پليس راهور يكي از مهمترين سياست هاي پليس محسوب مي شود كه تاكنون در قبال اين سياست تلفات جاده اي در كشور به شدت كاهش يافته است.
احمدي مقدم با بيان اينكه بايد از برنامه نويس هاي ايراني و مبتكرين داخلي درحوزه اينترنت به صورت كامل حمايت كرد گفت: نرم افزارهاي خارجي عناصري ضد امنيتي و جاسوسي محسوب مي شوند به نحوي كه اطلاعات مهم كشور ما را به صورت رايگان در اختيار ديگر كشورها قرار مي دهند.

 



معتاد 6 ماهه در كمپ غيرمجاز ترك كرد

مدير كل دفتر آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: يك كودك 6ماهه كه توسط مادرش معتاد شده بود، پس از درمان در يكي از كمپ هاي غيرمجاز، به بستگانش سپرده شد و بهزيستي به دنبال راه هاي قانوني براي سرپرستي و حضانت اين كودك است.
حبيب الله مسعودي فريد با اشاره به برنامه هاي جديد حوزه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي سازمان بهزيستي اظهار داشت: بخشي از اين برنامه ها در چند ماه گذشته با عناوين مختلفي از جمله تشكيل خانه سلامت و تشديد خدمات اورژانس اجتماعي آغاز شده است.
وي اضافه كرد: تقويت اورژانس اجتماعي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در سنين مختلف از جمله برنامه هاي اصلي سازمان بهزيستي براي جلوگيري از بروز آسيب ها و گسترش آن در كشور است.
مسعودي فريد در ادامه در خصوص معتاد شدن يك كودك 6 ماهه به نام «ه» توسط مادرش گفت: متأسفانه چند ماه پيش اين كودك توسط مادرش معتاد شد و شرايط بسيار بحراني را طي كرد؛ ظاهراً اين كودك به همراه مادرش به يكي از كمپ هاي غيرمجاز ويژه زنان جهت درمان مراجعه مي كند.
مدير كل دفتر آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور افزود: اين كودك پس از طي مراحل درمان و سم زدايي، درمان شد ولي متأسفانه مادرش او را رها كرد و هم اكنون اين كودك در منزل يكي از بستگانش نگهداري مي شود.
وي به فارس گفت: در حال حاضر اورژانس اجتماعي بنا دارد وضعيت اين كودك را مرتباً بررسي كند و چنانچه نياز باشد بهزيستي حضانت و سرپرستي كودك را برعهده مي گيرد.

 



صورت 2 دختر دانشجوي دانشگاه آزاد فلاورجان در آزمايشگاه سوخت

دو دختر دانشجوي دانشگاه آزاد واحد فلاو رجان به هنگام كار در آزمايشگاه بر اثر پاشيدن اسيد دچار سوختگي شدند.
در آزمايشگاه دو دانشجو رشته بيوشيمي دانشگاه آزاد واحد فلاورجان در حالي كه مشغول آزمايش در آزمايشگاه بودند دچار حادثه شدند. پدر يكي از اين دو دانشجو گفت: دختر من به همراه دوست خود در كلاس عملي آزمايشگاه در حين كار با دستگاه «پيپت» دچار حادثه شد. به گفته وي استاد آزمايشگاه بدون در اختيار گذاشتن عينك ايمني به اين دو دانشجو از آنها خواسته تا با اسيد مشغول كار شوند.
جعفري همچنين به نقل از دخترش از معيوب بودن وسيله پيپت خبر داد و بيان داشت: علت ديگر وقوع اين اتفاق معيوب بودن وسيله آزمايشگاه بوده و دليل ديگر عدم استفاده از عينك ايمني و ماسك حين آزمايش با اسيد است. اين دو دانشجو به هنگامي كه نخستين قطره اسيد را در اين وسيله مي گذارند اسيد از درون آن به بالا پاشيده شده و به صورت آنها مي رسد كه خوشبختانه به علت استفاده دانشجو از عينك طبي اين اتفاق منجر به نابينا شدن وي نشد و تنها بخشي از كنار چشم وي دچار آسيب شد.
پدر اين دانشجوي آسيب ديده افزود: پس از اين حادثه اين دو دانشجو را به درمانگاه اصلي فلاورجان منتقل كردند و پس از آن نيز به بيمارستان سوانح و سوختگي شهر اصفهان براي مداوا بردند. جعفري در زمينه واكنش مسئولان دانشگاه آزاد واحد فلاورجان پس از اين اتفاق اظهار داشت: مسئولان دانشگاه با وجود سهل انگاري در بروز اين اتفاق در حال حاضر واكنشي بي تفاوت به اين قضيه دارند.
شهلا روزبهاني، رئيس دانشگاه آزاد واحد فلاورجان در حالي كه دو روز از اين حادثه گذشته گفت: هنوز گزارشي مبني بر بروز اين اتفاق در دانشگاه فلاورجان به دست من نرسيده است. پيپت وسيله است نه دستگاه، بحث خرابي در هر وسيله اي قابل قبول است كه در اين زمينه نيز هيچگونه سهل انگاري از طرف دانشگاه وجود نداشته است.
وي حوادث دانشجويي را در همه جاي دنيا مرسوم دانست.

 



تأسيس 150 داروخانه جديد در تهران

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران از صدور مجوز تأسيس 150 داروخانه جديد در تهران خبر داد.
«جمشيد سلام زاده» افزود: از اواخر سال گذشته تا پايان شهريورماه امسال 150 مجوز تأسيس داروخانه به متقاضيان صادر شد و اكنون يك سوم اين داروخانه ها تأسيس و يك سوم ديگر نيز در حال تعيين مكان براي راه اندازي است.
سلام زاده با بيان اينكه همه 150 باب داروخانه تا شهريورماه سال آينده تأسيس مي شوند به ايرنا گفت: در حال حاضر يك هزار و 450 داروخانه در سطح استان تهران فعال است.

 



افزايش تلفات انفجار كارخانه فولاد يزد به 9 نفر

در اثر انفجار در كوره نورد كارخانه فولاد غدير يزد 19 نفر كشته و مجروح شدند.
به گزارش فارس، مدير كل پزشكي قانوني استان يزد با بيان اين مطلب افزود: در اين بخش 23 كارگر مشغول فعاليت بودند كه پس از انفجار كوره پنج نفر در دم جان سپرده و 14 نفر ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
علي سليمان زاده گفت: لحظاتي پس از بستري شدن مجروحان در بيمارستان سوانح و سوختگي يزد، دو نفر ديگر نيز جان سپردند كه به اين ترتيب آمار كشته شدگان به هفت نفر رسيد.
وي ادامه داد: دوشنبه يك نفر ديگر از مجروحان و ديروز يكي ديگر از مصدومان به علت شدت جراحات سوختگي جان خود را از دست دادند و اجساد آنها به پزشكي قانوني منتقل شد.
سليمان زاده يادآور شد: هم اكنون 10 نفر از مصدومان در بيمارستان بستري هستند كه تعدادي از آنها دچار سوختگي 100 درصدي هستند.
وي تصريح كرد: هويت هشت نفري كه تاكنون كشته شده اند مشخص شده و نام يكي ديگر نيز بزودي اعلام مي شود.
به گزارش فارس، يكشنبه شب براثر حادثه اي در يكي از كوره هاي ذوب فلزات فولاد غدير يزد انفجاري رخ داد كه به دنبال آن 9 نفر كشته و 10 نفر زخمي شدند.
مسئولان هنوز علت حادثه را مشخص نكرده اند ضمن اينكه مدير عامل اين كارخانه كه متعلق به بخش خصوصي است هم اكنون در بازداشت به سر مي برد.

 



نجات بچه شير سرگردان در تهران

يك قلاده بچه شير در مناطق شهري شمال شرق تهران در نخستين ساعات بامداد ديروز پيدا شد.
به گزارش پايگاه خبري 125، شهروندي كه ساعت 22/1 دقيقه بامداد ديروز در مسير شرق به غرب بزرگراه همت خروجي هنگام متوجه حضور اين توله شير در فضاي سبز حاشيه بزرگراه شده بود در تماس با سامانه 125 ضمن اطلاع رساني خواستار حضور سريع آتش نشانان براي گرفتن اين حيوان و انتقال آن شد.
ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران با دريافت خبر پيدا شدن اين بچه شير بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 57 را روانه محل اعلام شده كرد.
امير مهدياني مدير منطقه 3 عمليات آتش نشاني تهران با اشاره به حضور اين حيوان در حاشيه بزرگراه و امكان تلف شدن آن در برخورد با خودروها گفت: آتش نشانان از اين برخورد احتمالي پيشگيري كردند و موفق شدند اين توله شير را گرفته و به ايستگاه خود منتقل كنند تا به مركز نگهداري حيوانات انتقال داده شود. وي افزود: حركات اين بچه شير نشان مي دهد كه اين حيوان دست آموز است.

 



اعدام قاچاقچي موادمخدر در رشت

يك قاچاقچي به اتهام خريد و فروش مواد مخدر و نگهداري 44كيلوگرم هروئين روز سه شنبه در رشت اعدام شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حكم اعدام «محمدرضا-ت» صبح روز سه شنبه در منطقه سليمانداراب رشت و با حضور مردم و مسئولان مربوطه اجرا شد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر گيلان در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگار ايرنا از شناسايي 105 منطقه آلوده به مواد فروش و افراد معتاد در استان خبر داد و اظهار داشت: پليس مواد مخدر، كلانتري ها و ساير نيروهاي انتظامي نسبت به شناسايي و پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز اقدام كرده و به مبارزه با پديده مخرب اعتياد و جمع آوري محل هاي تجمع معتادان و عوامل توزيع موادمخدر اهتمام دارند.

 



ممنوعيت پخش اذان در فلسطين اشغالي

منابع خبري از احتمال تصويب قانون ممنوعيت پخش اذان در پارلمان رژيم صهيونيستي در هفته آينده خبر دادند.
براساس اين گزارش، سردمداران رژيم صهيونيستي تلاش هاي وسيعي را آغاز كرده اند تا با تصويب اين قانون، پخش اذان از طريق بلندگوها را در سرزمين هاي اشغالي ممنوع كنند.
برپايه اين گزارش، «قانون ممنوعيت پخش اذان» از سوي يك نماينده روسي الاصل كنست (پارلمان) اسرائيل به نام خانم «انستازيا ميخائيلي» تهيه شده است.اين نماينده پارلمان كه عضو حزب راستگراي «اسرائيل خانه ماست» به رياست وزير خارجه رژيم صهيونيستي است داراي پرونده هاي فساد اخلاقي بسياري است.انستازيا ميخائيلي چند روز پيش در هنگام طرح اين قانون، هنگامي كه با مخالفت برخي از نمايندگان عرب پارلمان مواجه شد، اقدام به تعرض به خانم «حنين الزعبي» تنها زن نماينده عرب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14