(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 آذر 1390- شماره 20096

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پايان بسته فشار آغاز بسته پاسخ (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
آشنا (گفت و شنود)
اجلاس جوانان جهان اسلام به ميزباني تهران برگزار مي شود
نياز آل سعود ! (نكته )
تشكر آيت الله يزدي از رهبر معظم انقلاب
تصويب مواد مرتبط با وظايف رئيس سازمان صدا و سيما در كميسيون فرهنگي
اصلاحات انگليسي با طعم سرب و فلفل! (خبر ويژه)
بازگشت اسلام به صحنه قدرت خاورميانه نتيجه سرخوردگي 50 ساله از سكولارهاست (خبر ويژه)
وطن فروشي با موتور روشن و چراغ خاموش! (خبر ويژه)



پايان بسته فشار آغاز بسته پاسخ (يادداشت روز)

حدود 3 ماه پيش وقتي آمريكايي ها بسته جديد فشار به ايران را تدارك مي كردند، دو پيش فرض مهم در ذهن داشتند: نخست اينكه ايران به سرعت از اين فشارها تاثير خواهد پذيرفت و محيط سياسي و اجتماعي داخلي آن به هم خواهد ريخت و دوم، ايران فعلا قادر به پاسخگويي موثر به اين فشارها نخواهد بود.
3 پرونده حقوق بشر، هسته اي و تروريسم دقيقا به اين دليل با هم تلفيق شد كه آمريكايي ها نسبت به درستي پيش فرض هاي خود اطمينان داشتند. به لحاظ داخلي دولت آمريكا همچنان تصور مي كند بالاخره زماني قادر خواهد بود فشارهاي سياسي و ديپلماتيك از بيرون را تبديل به پديده هاي اجتماعي و سياسي در داخل ايران بكند. اگر بگوييم هدف غايي همه فشارهاي بيروني عليه ايران فعال كردن مكانيسم هاي اعتراضي درون ايران است بيراه نگفته ايم. زماني از «استفن هادلي» مشاور امنيت ملي بوش پرسيده بودند چه زماني شما متقاعد خواهيد شد كه تحريم ها بر ايران تاثير گذاشته است و او در پاسخ گفته بود: «زماني كه تحولات سياسي و اجتماعي مطلوب ما در داخل ايران آغاز شود». حدود 3 ماه پيش برخي كدهاي منتقل شده از داخل به همراه ارزيابي ساده لوحانه و حتي شايد بتوان گفت خيال پردازانه سفارتخانه هاي اروپايي در تهران - بويژه سفارتخانه انگليس- دولت اوباما را به اين نتيجه رساند كه اختلاف هاي داخلي در ايران به بيشترين مقدار خود پس از حوادث سال 88 رسيده و بنابراين وقت آن است كه فشارهاي بيروني بر ايران مجددا از سر گرفته شود به اين اميد كه اين اختلاف ها مجددا تا جايي بالا بگيرد كه بتوان با استفاده از آن تحريكات اجتماعي ايجاد كرد. نتيجه اين است كه آمريكايي ها به شدت به محيط داخلي ايران چشم دوخته اند و «سنجش ميزات تاثير بر محيط داخلي ايران» مهم ترين فاكتوري است كه تعيين مي كند آمريكا هم اكنون از چه گزينه اي عليه ايران استفاده خواهد كرد.
اما اين فقط يك جنبه از مسئله است. جنبه ديگر اين است كه آمريكايي ها تصور مي كردند اگر بسته اي پرحجم از فشار با مشاركت تعداد چشم پركني از بازيگران بين المللي و با سر و صداي تبليغاتي فراوان روي ايران فعال شود، آن وقت ايران دچار نوعي «بحران مديريت» خواهد شد و با مشغول شدن به مديريت منفعلانه ضربه هاي پي در پي اي دريافت مي كند، لاجرم در محيط منطقه -كه اكنون مملو از آسيب هاي راهبردي براي امنيت ملي آمريكاست- به انفعال و بي عملي كشيده خواهد شد. در نتيجه تصور آمريكايي ها اين بود كه با فعال كردن اين بسته فشار بر روي ايران مي توانند لااقل اندكي وقت بخرند؛ وقت براي آنكه ببينند آيا در داخل ايران جريان هاي فتنه و انحراف قادر به كليد زدن پروژه هاي مدنظر آنها خواهند بود يا نه (پروژه هايي كه بايد جداگانه درباره آن بحث كرد) و وقت براي اينكه شايد بتوانند اندكي تحولات منطقه را كنترل كنند.
اما اين همه ماجرا نيست. جنبه دوم فعال شدن بسته فشار بر روي ايران اين بود كه غربي ها تصور مي كردند ايران قادر به تدارك يك بسته متقابل، در پاسخ به بسته فشار آنها نخواهد بود. اين امر چند علت داشت:
اول، اينكه آمريكايي ها تصور مي كردند تشديد فشارها از بيرون اجماع داخل براي مقاومت در مقابل غرب را در نخبگان ايران بويژه تصميم گيرندگان از بين خواهد برد و بنابراين اتفاق نظري درون ايران براي پاسخ دهي به فشارهاي غرب شكل نخواهد گرفت. به عبارت ديگر، اگر بخواهيم از تعابيري كه خود آمريكايي ها به كار برده اند استفاده كنيم اينطور مي شود گفت كه آمريكا تصور مي كرد ايران دچار نوعي «بحران پاسخ دهي» خواهد بود.
دوم، تصور آمريكايي ها اين بود كه ايران پس از مواجه شدن با فشارها به جاي تشديد درگيري با آمريكا تصميم خواهد گرفت با اين كشور وارد مذاكره شود. آدرس هاي غلطي كه دو جريان فتنه و انحراف در ماه هاي گذشته درباره آمادگي براي مذاكره با آمريكا به واشينگتن ارسال كردند در شكل گيري اين محاسبه غلط در ذهن آمريكا نقشي بسيار مهم و جدي داشت. بنابراين از ديد آمريكا قرار بود خروجي فرآيند تشديد فشار نه تشديد درگيري بلكه متمايل شدن ايران به مصالحه باشد.
اما آنچه آمريكايي ها عملا مي بينند با آنچه محاسبه كرده بودند كاملا متفاوت و بلكه در تضاد كامل است. ايران به جاي آنكه منفعل شود فعال تر شده، به جاي آنكه بترسد رفتار تهاجمي در پيش گرفته و به جاي آنكه به مذاكره روي بياورد تصميم گرفته كه سيبيل آمريكا را در منطقه و فرامنطقه دود بدهد.
مسلما آخرين چيزي كه آمريكايي ها تصور مي كردند رخ بدهد اين بود ايران تصميم به تدارك يك بسته فشار و آغاز سريع اجراي آن بگيرد. در واقع اكنون اتفاقي كه رخ داده اين است كه تنها فايده فشارهاي اخير آمريكا بر ايران براي اين كشور اين بوده كه ايران نه همه بلكه مختصري از امكانات نظامي، اطلاعاتي، سياسي، حقوقي، رسانه اي و ديپلماتيك خود را براي تدارك دوران بي سابقه اي از فشار بر آمريكا فعال كند.
آمريكايي ها سال هاست مي دانند ايران امكانات منحصر بفردي براي تقابل منطقه اي و فرامنطقه اي با آنها دارد كه به دلايلي هنوز آنها را دست نخورده باقي گذاشته است. شواهد نشان مي دهد فشارهاي اخير آمريكا بر ايران باعث شده برخي از اين امكانات فعال شود و پروژه هاي عملياتي بر مبناي آنها تعريف گردد.
در گام نخست ايران سعي كرد با يك سيلي محكم شروع كند. به زمين نشاندن هواپيماي بدون سرنشين RQ-170 ضربه اي آنچنان كاري به دولت آمريكاست كه بدون شك سال هاي طولاني طول خواهد كشيد تا حتي سازمان سيا به عمق آن پي ببرد. پس از حدود يك هفته از روز 4 دسامبر كه اپراتورهاي آمريكايي كنترل خود بر اين هواپيما را از دست دادند، واكنش دولتمردان آمريكايي همچنان حاكي از شوك و بهتي علاج ناپذير است. كمترين نتيجه اين عمليات اطلاعاتي بزرگ اين است كه سيا مجبور خواهد بود در تمام روش هاي جمع آوري فني خود در ايران به طور كامل بازنگري كند و اين در يك تخمين كاملا حداقلي يعني دود شدن و به هوا رفتن ميلياردها دلار سرمايه. اما نتايج اصلي فقط زماني آشكار مي شود كه ايران فرايند دمونتاژ (باز كردن قطعات سر هم شده)، كشف رمز اطلاعات و استخراج آنها، تفكيك فناوري ها، و طراحي پدافند اين فناوري ها را آغاز كند. اين فاجعه اي است كه به زودي بر سر آمريكايي ها خواهد آمد بدون آنكه بتوانند حتي يك محاسبه صحيح از ميزان آن داشته باشند.
موضوع شكار پهپاد آمريكايي تنها زماني به درستي درك و تحليل مي شود كه در چارچوب بسته بزرگ ايران براي پاسخ به آمريكا نگريسته شود. اين يك اقدام منفرد نيست بلكه آغازي از يك سلسله اقدام است كه آمريكايي ها تصور برخي گزينه هاي آن را هم نمي توانند بكنند همچنانكه هرگز فكر نمي كردند ايران هواپيماي فوق مدرن و رادارگريز آنها را سالم بر زمين بنشاند. گام هاي بعدي مسلما از اين هم سهمگين تر خواهد بود. دولت آمريكا بازي را شروع كرده كه توان خروج سهل و آسان از آن را نخواهد داشت. شروع بازي فشار البته با آمريكايي ها بود ولي پايان آن با آنها نخواهد بود. آمريكايي ها تقابلي را كه شايد هنوز وقت آن فرانرسيده بود جلو انداخته اند. آسيب پذيري هاي نرم و نيمه سخت آمريكا در منطقه اكنون آنچنان جدي است كه در طول تاريخ سابقه نداشته است. تجميع اين حجم از نقاط ضعف آمريكا در يك مكان و زمان معين حاوي فرصتي است كه كشور هوشمندي مانند «ايران» بي شك آن را از دست نخواهد داد.
يك بار ديگر زمان اثبات يك اصل راهبردي به آمريكا فرا رسيده است: رفتار ايران تحت فشار نه فقط تغيير نمي كند بلكه سرسختانه تر مي شود.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤هرچه بر سر مردم مظلوم بحرين مي آيد گناه آن در درجه نخست بر گردن شاه معدوم محمدرضا پهلوي است كه دو دستي آن را به اراده انگليسي ها واگذار كرد و در درجه بعد بر دل سنگ آل سعود و آل خليفه است. اين دو جرثومه فساد و تباهي با كشتار كودكان و دختران مسلمان بحريني روي شارون قصاب كودك كش را سفيد كرده اند چرا سازمان كنفرانس اسلامي هيچ واكنشي نشان نمي دهد؟!
عليمرداني
¤هر وقت انگليسي ها هزاران ميليارد پوند خسارت وارده به ملت و كشور ايران را پرداخت كردند از همان حساب خسارت جزئي وارده بر ديوار و شيشه هاي سفارت انگليس در تهران پرداخت خواهد شد.
7649---0913
¤به عنوان يك جامانده از قافله نوراني شهدا خطاب به آمريكا و ديگر دشمنان قسم خورده انقلاب مي گويم اگر در جنگ تحميلي با دو فرزند خود با دست نشاندگان بعثي آنان درگير بوديم ولي امروز در كنار 4 فرزند خويش كه جمعا 5 نفر مي شويم گوش به فرمان امام خامنه اي هستيم كه مستقيم با خود دشمن مقابله بكنيم و افتخار ديگري به افتخارات نظام و كشور بيفزاييم.
گل محمد نورايي
¤مي خواستم به عنوان يك هموطن از پاسداران اين مرز و بوم به خاطر شكست جنگ الكترونيك آمريكا كه باعث سرور رهبر معظم انقلاب و امت او شدند تشكر كنم.
7883---0916
¤اگر مسئولين و دولتمردان تركيه دست از نفاق خود برندارند و راه توبه را در پيش نگيرند، دست انتقام خدا از آستين مردم مسلمان اين كشور بيرون مي آيد و آنان را از اريكه قدرت به پايين مي كشد.
6233---0936
¤گاهي اوقات تصور مي كنم اگر در زندگي فردي و اجتماعي خويش از نعمت ولايت بي بهره بوديم در چه بي راهه هايي كه گرفتار نمي شديم. يكي از اين موارد قضيه سوريه است. موضع حكيمانه رهبر معظم انقلاب در اين خصوص باعث گرديده كه فردي مثل بنده با وجود 30 سال حضور در متن مسائل سياسي از غلتيدن به سوي تركيه نجات پيدا بكنم.
5122---0913
¤افراد فاسد به حكومت رسيده در انگلستان دستور تيرباران مردم خودشان را مي دهند اما كليسا هيچ واكنشي را از خود نشان نمي دهد. بنازم به امام حسين(ع) و اصحاب باوفايش كه با تمام وجود و سرمايه اي كه داشتند در مقابل انحراف مفسدين كه دين را پوشش كارهاي خلاف قرار داده بودند ايستادند و در طول تاريخ آنان را بي آبرو ساخته و حركت هاي بيداري و آزادي خواهي را پايه ريزي نمودند.
محمودي
¤آمريكا بعد از ناكامي از لشكركشي به افغانستان و عراق اخيرا به سراغ كشورهاي جنوب شرق آسيا و همسايگان چين رفته است تا فتنه جديدي برپا كند. هدف از اين ماجراجويي ها هم فعال نگه داشتن كارخانه هاي تسليحات آمريكا است. در حقيقت بايد گفت آمريكا شري شده كه آسودگي او به معناي نابودي اوست.
معين فر
¤در غرفه هاي نمايشگاه الكامپ كه در مكان نمايشگاه بين المللي تهران برپا شده براي جلب توجه مشتريان و بازديدكنندگان از دختران جوان با آرايش غليظ و لباس با رنگ هاي تند استفاده ابزاري شده است. لطفا مسئولين مربوطه در اين خصوص تدابير لازم را بيانديشند.
قاسمي
¤از اينكه آقاي صالحي وزير خارجه كشورمان در برخورد با كشورهاي غربي از موضع ضعف ظاهر مي شود و به قول معروف درصدد آن است كه ناز آنان را بخرد سخت ناراحت و عصباني هستيم به هر قيمتي كه شده نبايد بگذاريم به عزت كشور خدشه وارد شود.
7649---0913
¤در مجالس روضه و عزاي امام حسين(ع) هنوز مانند سده هاي قبل فقط روي بعد احساس و عاطفي پرداخته مي شود و بعد حماسه و عقلانيت و منطق حاكم بر اين واقعه كه حكم پادزهر در مقابل شبهات القايي از سوي وهابيون و ديگر منحرفان را دارد كمتر تبيين و تشريح مي شود.
1925---0916
¤ راهنمايي و رانندگي با جريمه هاي سنگين و غيرواقعي به جز ايجاد نارضايتي عمومي گويا وظيفه ديگري ندارد؟ وقتي به پليس+10 مراجعه و جريمه ها را دريافت كرديم 400 هزار تومان فقط الصاقي قيد شده است كه واقعيت ندارد؟ چطور و از كجا با مسافركشي اين هزينه ناحق را پرداخت كنم و شما تصور كنيد كسي كه تقواي الهي نداشته باشد چه ناسزاهايي نثار ناجا مي كند؟ و متأسفانه مرجعي هم براي پاسخگويي نيست گويا مامور راهنمايي و رانندگي پادشاهي مي كند؟! از فرمانده پليس راهور درخواست رسيدگي دارم.
بابايي از قم
¤ براي همسر بنده در اسفند ماه سال گذشته در ميدان صادقيه تهران در يك زمان سه مورد تخلف رانندگي ثبت شده است. عرض مي كنم چنين چيزي چگونه ممكن است اتفاق بيفتد. آيا اين حرف زور را بايد بپذيريم؟
اميدوار
¤ با توجه به معارف ما كه حقوق كارگر را قبل از خشك شدن عرق او پرداخت كنيد چرا مسئولين آمار كشور حق الزحمه آمارگيران را پس از يك ماه اتمام كارشان هنوز نپرداخته اند؟!
مامورسرشماري از گيلان- لنگرود
¤ شركت پژوهش و توسعه ناجي وابسته به بنياد تعاون ناجا 4 ماه است كه دفتر تعويض پلاك خودرو بعضي از شهرستان هاي استان اصفهان از جمله فلاورجان را راه اندازي كرده است ولي به علت عدم اتصال سرور نمي توانند خدمت رساني نمايند. خواهشمند است مسئولين اين مشكل را مرتفع نمايند.
1262---0913
¤ در سال 84 زميني به قيمت آزاد خريدم ولي زمين واگذاري دولتي به جانبازان بود. چرا مسكن و شهرسازي فرم «ج» مرا قرمز كرده كه نتوانم در طرحهاي مسكن مهر ثبت نام كنم.
8869---0938
¤ طبق برنامه پنجم تحصيل ايثارگران و فرزندان آنها رايگان است پس چرا اين امتياز به رزمندگان داوطلب هشت سال دفاع مقدس تعلق نمي گيرد؟ مگر آنها ايثارگر نيستند؟ از مجلس و دولت درخواست مي شود نسبت به تسري اين قانون به رزمندگان نيز مساعدت نمايند.
محمدرضا سوسني
¤ وضعيت حجاب در شهر مذهبي و مقدس قم متأسفانه نسبت به گذشته مناسب نيست و روز به روز با گسترش خانم هاي فاقد حجاب برتر بر اين معضل افزوده مي شود. از مسئولين امر استان تقاضا مي شود براي جلوگيري از گسترش اين معضل و منكر به وظيفه قانوني خود عمل كنند.
8027---0912
پاسخ روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 9 مورخ 25/08/90 آن جريده وزين، روابط عمومي اين سازمان، خود را موظف دانست كه، نكاتي ضروري را به منظور تنوير افكار عمومي به آگاهي برساند:
- در راستاي اجراي بند9 سياست هاي اصلاح الگوي مصرف ابلاغي مقام معظم رهبري و به استناد ماده 110 قانون پنجم توسعه همچنين در راستاي اجراي تصميمات ستاد هدفمند كردن يارانه ها (مصوبه شماره 148779مورخ 26/07/1390) به منظور تمركز در سياستگذاري، هدايت و نظارت، توسعه و ارتقاي كيفيت و بهداشت توليد گندم، آرد و نان متناسب با ذائقه و فرهنگ مردم و... به ويژه بندهاي 14 و 15مصوبه ياد شده، موضوع قيمت انواع نان و تشكيل كارگروه مرتبط به منظور نظارت بر حسن اجرا و پيگيري تصميمات اين مصوبه، طي جلسات متعدد هماهنگي لازم بين واحدهاي ستادهاي وزارت متبوع و ساير وزارتخانه ها و دستگاه هاي ذي مدخل از جمله مكاتبه با وزراي محترم كشور و دادگستري به ترتيب به منظور ابلاغ واگذاري وظايف نظارتي در بخش گندم، آرد و نان از استانداري ها و فرمانداري ها به سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت و ادارات تابعه و نيز لزوم رسيدگي سازمان تعزيرات حكومتي به پرونده هاي متشكله مرتبط از سوي اين سازمانها بعمل آمده است.
بديهي است در اين زمينه بخشنامه هاي لازم و ضروري به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها براي بازرسي و نظارت بر تامين، توزيع و قيمت آرد و نان و تعيين مدير پروژه و مسئول بازرسي و نظارت آرد و نان استان همچنين بازديد از كارخانجات توليد آرد و سبوس و واحدهاي نانوايي مطابق قوانين نظام صنفي صادر شده كه منجر به بازديد از واحدهاي موصوف و در برخي از موارد تشكيل پرونده تخلف گرديده است.
¤ شكار هواپيماي جاسوسي آمريكا بر فراز آسمان ايران جواب دندان شكني بود به ياوه گويي هاي غرب براي هرگونه ماجراجويي عليه كشورمان.
6219-0912
¤ ضمن تقدير و تشكر از نيروهاي مسلح در شكار هواپيماي جاسوسي آمريكا بار ديگر مضمون فرمايش رهبر معظم انقلاب را به دشمنان تابلودار نظام يادآوري مي شوم كه فرمودند، دوران بزن و دررو تمام شده و ميليونها نفر در كشورمان آماده اندتا پوزه آمريكاي جهانخوار را به خاك مذلت بمالند.
شجاع از بوكان
¤ به همه عرض مي كنم مراقب باشيم از شهداء با عبارت «از دست رفته» ياد نكنيم. واقعيت مطلب اين است كه ما شهدا را به دست آورده ايم و از دست رفته واقعي شايد ما باشيم كه توفيق شهادت در راه خدا را پيدا نكرديم.
8516-0919
¤ از وزارت امور خارجه مي خواهم در برابر توطئه هاي برخي كشورهاي منطقه بويژه عربستان و قطر عليه دولت مردمي سوريه با قاطعيت و شجاعت موضع گيري نمايند.
4552-0912
¤ باتوجه به تحركات جديد افراد پرده نشين فتنه سال88 و مواضع كينه توزانه و دشمن شاد كن كه هر از گاهي مطرح مي كنند لازم است در روزنامه كيهان ستوني به مواضع غلط و جواب آنان اختصاص يابد. مردم هرچه اين عناصر چند چهره را بيشتر بشناسند مشكلات انقلاب كمتر خواهد بود.
6628-0911
¤ برداشت بنده از اقدام اخير آمريكا يعني خارج كردن نيروهاي خود از خاك افغانستان و عراق، ترس از موشك هاي ايران مي باشد. اين واقعيتي است كه اثر خود را روي معادلات منطقه گذاشته و نمي توان آن را ناديده گرفت.
7309-0912
¤ توابين در تاريخ عده شان چند برابر شهداي كربلاست اما تأثيرشان يك هزارم شهداي كربلا نيست؟ زيرا اينها در وقت خود نيامدند، كار را در لحظه خود انجام ندادند، دير تشخيص و دير تصميم گرفتند. (امام خامنه اي)
7015-0913
¤ عزاداري سيدالشهداء(ع) در اكثر كشورها حتي آمريكا و انگليس خبيث هم برگزار شد ولي دريغ از شهر رسول الله مكه و مدينه پس از 1400سال هنوز هم پيامبر و اهل بيت صلوات عليهم در شهر خودشان مظلومند.
5560-0918
¤ به امثال آن خانم كارگردان فمينيست كه ارزش نام بردن ندارد عرض مي كنم كه سينماي كشور اسلامي جاي اراذل و اوباش نيست شما همان بهتر كه با انگليس خبيث و جرثومه فساد و تباهي و با صهيونيست ها حشر و نشر داشته باشيد و براي آنها خدمت كنيد و در مجالس آنها نام ايران عزيز را هم نبريد.
7649-0913
¤ از مسئولين امر انتظار مي رود با شيطنت هاي كشورهاي منطقه و استكبار اجازه ندهند خليج فارس را به خليج تبديل نمايند.
علي خوش نظر
¤ براي اهداي خون ساعت 30/12 در تاريخ 10/9/90 به پايگاه هلال احمر دامغان مراجعه نمودم. گفتند كارمان به اتمام رسيده است، يك روز ديگر مراجعه كنيد؟ چرا بعدازظهر اين شعبه فعال نيست و يك روز ديگر با گرفتن مرخصي و طي كردن مسير طولاني از محل كار كه خارج از شهر است بايد براي يك امر خداپسندانه وقت و هزينه اي مضاعف گذاشت؟
7802-0919
¤ از شهرداري محترم منطقه كيانشهر فاز2 لشكر92 زرهي اهواز درخواست مي شود نسبت به زيرسازي و آسفالت خيابان مريم 1 تا 13 كه كوچه هاي آن فاقد زيرسازي و آسفالت است و طي 6سال اخير مكرر درخواست شده است اقدام نمايد.
7431-0916
¤ براساس مصوبه دولت هر نهاد و ارگاني بايد نسبت به پرداخت هزينه درمان جانبازان خود اقدام نمايد. ولي ظاهراً از ابلاغ آن به وزارتخانه ها خبري نيست و در اين بين حق جانبازان تضييع مي شود. چراكه نهاد و اداره مربوط اعلام مي دارد بخشنامه اي ابلاغ نشده و بنياد شهيد و ايثارگران نيز به خاطر مصوبه دولت از پرداخت هزينه ها خودداري مي كند و جانبازان بين بنياد و اداره مربوطه سرگردانند. از مسئولين امر درخواست مي كنم مشكل فوق را كه مشكل بسياري از جانبازان است، مرتفع نمايند.
جانباز محمدي از استان فارس
¤ از مردم خير تهران درخواست مي شود براي كمك به ساخت مسجد امام زين العابدين(ع) واقع در بزرگراه فتح- بلوار خليج فارس با حاج آقاي حسيني با شماره تلفن 09122872290 تماس بگيرند.
7222-0912
¤ از مسئولين نظارت و بازرسي كل كشور درخواست مي شود با اعزام بازرساني امين و خبره نسبت به عملكرد زيرمجموعه شهرداري تهران اقدام نمايند براي رفع مزاحمت درختي كه شاخه هايش به داخل حياط كشيده شده بود به شهرداري مراجعه نمودم. يكي از افراد اظهار داشت اگر بخواهي براي قطع آن اقدام نمايي بايد چهارميليون تومان به محيط زيست بپردازي شما 400هزار تومان بده به من و من بدون اينكه كسي متوجه شود مشكل را برطرف مي كنم. وضعيت سطح شهر تهران و اين همه چاله ها و موانع ايجاد شده به علت عدم دقت و نظارت بر آسفالت معابر و... كه در هنگام بارندگي خود را نمايان مي سازد و رشوه و زيرميزي و... از معضلات عمده اي است كه مردم در شهرداري ها با آن ها دست و پنجه نرم مي كنند.
عليمرداني
¤ از شهرداري محترم منطقه5 درخواست مي شود نسبت به جمع آوري خودروهاي فرسوده در بلوار فردوس- بهار جنوبي انتهاي خيابان وحيد غربي كه چهره محل را نازيبا كرده و باعث جمع شدن زباله در اطراف و زير اين خودروها كه 5-4 دستگاه هستند و باعث آزار و اذيت اهالي مي شود اقدام نمايند.
جمعي از اهالي محل
¤ مهدي سليماني 36ساله كه با شغل چوپاني به امرار معاش خود و پدر پير و نابينا و فلج و نيز مادر سكته اي اش مي پرداخت در تاريخ 15/3/86 مورد سوءقصد فردي شرور به نام زين العابدين فرزند غلام 55ساله قرار گرفته و با اسلحه شكاري غيرمجاز در صحراي كجور نوشهر به قتل مي رسد و فرزند مقتول نيز به گروگان گرفته مي شود كه وي موفق به فرار مي شود. پس از دستگيري قاتل و سير مراحل قضايي در نوشهر و ساري و ديوانعالي كشور متهم به اعدام محكوم مي گردد. ولي متأسفانه هم اكنون آزاد شده و اعلام مي دارد كه «ما مي توانيم»؟! آيا اين است عدالت و اقتدار قوه قضائيه؟ از مسئولين عالي قضايي احقاق حقوق از دست رفته مقتول را خواستاريم.
خانواده مقتول
¤ در حال حاضر از راه دستفروشي و بسيار سخت زندگي خودم و چند سر عائله را اداره مي كنم. براي پرداخت پول پيش مسكن مهر هيچ اندوخته اي ندارم. از طرفي اجاره نشين هستم. با اين وصف چگونه اميد به آينده بهتر و روشن داشته باشم.
7920-0938
¤ وقتي آثار منفي كار مفسدين اقتصادي دهها برابر جرم افراد قاتل مي باشد حق اين است كه سر اين افراد چندين بار بالاي دار برود.
5074- 0919
¤ خرابي مخزن آبياري فضاي سبز خيابان شهيدان واقع در محدوده خيابان دامپزشكي در منطقه10 شهرداري باعث شده هميشه، پاي درختان آب باشد و به اين فضاي سبز آسيب جدي وارد شود. با اينكه تعمير اين مخزن با كمترين هزينه و صرف وقت بسيار كم ممكن مي باشد ولي معلوم نيست چرا كوتاهي مي كنند.
آزادمنش
¤ چندي پيش كيهان بحث مفصلي از ارتقاي سايبري و اقتدار الكترونيكي نظام و نيروهاي مسلح مطرح كرد و اعلام نمود شيطان بزرگ با اتكا به اين سيستم، ضربه پذيراست و قادر به مقابله با نظام مقدس جمهوري اسلامي نخواهد بود. اكنون با به زيركشيدن پهپاد پيشرفته آمريكا به دست توانمندان باغيرتمان در حقيقت ابهت، حيثيت و وجهه آمريكا را به زير كشيده و ثابت كرده ايم كه ما آمريكا را زير پا مي گذاريم. به جهانيان ثابت شد كه ايران و ايراني مي تواند و اين استقلال و جلالت و شكوهمندي را مرهون خون شهيدان و دانشمنداني هستيم كه به ناحق به دستور استكبار خاصه انگليس خبيث به شهادت رسيده اند. ما مغرور به اين پيروزي ها نيستيم و متكي به خداوند و اهل بيت و در آغاز راهيم.
محمودي
¤ خواستم به عنوان يك رزمنده پيروزي بزرگ ايران هميشه سربلند را به ملت شريف ايران خصوصا خانواده محترم شهدا در شكار هواپيماي بدون سرنشين جاسوسي آمريكا را تبريك بگويم.
حسين سرابي از همدان
¤ آمريكا با اعزام يك هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين به سوي ايران و به دام افتادن اين هواپيما توسط نيروهاي ارتش و سپاه كشورمان، در حقيقت مدلي طلايي در زمينه صنعت هواپيماسازي را در اختيار كشور ما قرار داد.آيا اين يك پيروزي بزرگ از ناحيه رب العالمين براي جمهوري اسلامي ايران نيست.
سليمان بلغار
¤ بعد از افتخارات مداوم ورزشكاران و نشان دادن اقتدار ايران اسلامي اكنون نوبت به دلاورمردان هوافضا رسيده است كه با هدايت و شكار هواپيماي 170RQ آمريكا ،به گفته آنها، به سلطه آمريكا در جاسوسي هوايي خاتمه دادند. اين رويداد جهاني بر مقام معظم رهبري و ملت و غيورمردان سپاه و ارتش مبارك باد. زنده باد ايران و ايراني.
1174---0917
¤ به دام انداختن هواپيماي جاسوسي آمريكا در جنوب شهرستان طبس به دست نيروهاي مقتدر ارتش و سپاه بار ديگر اقتدار نيروهاي نظامي و تكنولوژي پيشرفته ايران را به جهانيان نشان داد و يك رسوايي ديگر نصيب آمريكاي جهانخوار گرديد. امام خميني رحمت الله فرموده بودند كه ما آمريكا را زير پا مي گذاريم.
محمود قلي نژاد- گنبدكاووس
¤ به زمين نشاندن جديدترين و پيچيده ترين هواپيماي جاسوسي آمريكا كه ادعا مي شد ضد هرگونه رادار مي باشد، پيروزي بزرگ ديگري بود كه به خواست خداوند قادر متعال و همت جوانان باكفايت و سربازان گمنام امام زمان(عج) و دانشمندان هوافضاي سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي ايران به منصه ظهور رسيد.
محمود بليغيان- اصفهان
¤ آقاي صالحي وزير خارجه كشورمان پاسخ بدهند چرا در مصاحبه خود با روزنامه آلماني از شهادت ديپلمات هاي ايراني در لندن در چند سال گذشته حرفي نزدند. موضع ضعيف ايشان در پيرامون حوادث سياسي براي نظام و انقلاب هزينه دارد.
1752---0911
¤ عزاداري باشكوه سيدالشهدا در شهرستان زنجان باعث گرديد حق عزاداري براي امام حسين(ع)، عزيز مصطفي پيامبر اكرم(ص) تاحدودي ادا بشود و آبروي كشور در اين مورد حفظ گردد.
3419---0935
¤ به عنوان يك ايراني مسلمان از طريق اين ستون از عزاداران عزيز در شهرهاي بم، زنجان، اردبيل، يزد و... كه بهترين نوع عزاداري براي سيدالشهدا(ع) را به نمايش گذاشتند تشكر و قدرداني مي كنم. دعا مي كنم در ساير شهرهاي كشور نيز شاهد اين گونه عزاداري هاي باشكوه باشيم.
4327---0918
¤ «باحسين» و «ياحسين» به ظاهر فقط در يك نقطه تفاوت دارد ولي با حسين بودن كجا و ياحسين گفتن كجا؟
3284---0917
¤ دليل اينكه برخي از مردم هميشه امام گذشته را عشق مي ورزند و نسبت به امام حاضر حساس نيستند اين است كه امام گذشته را هرگونه بخواهند تفسير مي كنند ولي امام حاضر را بايد فرمان ببرند. آنچه كه در كوفه در صدر اسلام اتفاق افتاد بيانگر همين حقيقت است.
8516---0919
¤ از برق منطقه 17 شهريور درخواست مي شود نسبت به نصب پايه چراغ روشنايي در ابتداي كوچه شهيد مظفري منشعب از خيابان شهيد داود دژكام واقع در ميدان شكوفه اقدام نمايد.
ابراهيمي
¤ آيا فرهنگياني كه فرزند شاهد هستند مي توانند با 25 سال سابقه خدمت بازنشسته پيش از موعد شوند؟ از مسئولين آموزش و پرورش درخواست مي شود اعلام نمايند.
2963---0937
¤ برنامه هاي شبكه استاني اصفهان از كيفيت بالايي برخوردار نيست. جالب است كه با اين وضع پخش آن را به صورت شبانه روزي هم كرده اند.
0142---0913
¤ چرا بعضي از مسئولين و رؤساي ورزش كشور از جمله فوتبال دست از پست و مقام هاي مادام العمر نمي كشند و جاي خود را به نيروهاي جديد، خلاق و متخصص نمي دهند.
0142---0913
¤ چرا هيچ نهاد و سازماني بر جلسات و عملكرد مداحان كشور نظارت و كنترل نمي كند. يكي از مداحان در يكي از سروده هايش بيش از 15 صفت مانند شديدالعقاب- ستارالعيوب و... كه اختصاص به خداوند دارد به آقا حضرت ابوالفضل(ع) نسبت داده است. اين گونه سخنان نوعي شرك محسوب شده و بهانه دست مخالفين شيعه مي دهد.
1833---0917
¤ در زندگي دو مشكل دارم اول اينكه بي كار هستم. ثانياً با گذشت 32 سال از عمرم هنوز نتوانسته ام ازدواج كرده و تشكيل خانواده بدهم مقصر كيست؟
4511---0919
¤ از معلولين شهرستان نهاوند در استان همدان هستم. با اينكه ازدواج كرده و فرزند دارم هيچ گونه حقوق و مستمري به بنده نمي دهند. چندين مرتبه به رياست محترم جمهوري نامه نوشته ام ولي جواب نگرفته ام. دردم را به كجا ببرم كه نتيجه بدهد.
8766---0918
¤ گيردادن هاي بي مورد ماموران يك پاسگاه پليس راه دهلران- انديمشك واقع در سه راهي موسيان در اذهان رانندگان تداعي كننده نوعي باج گيري است. در حالي كه ما مردم از پليس راهنمايي و رانندگي در مرتبه اول انتظار راهنمايي داريم نه اينكه با كوچك ترين بهانه فوراً جريمه بنويسند و رانندگان عبوري را نقره داغ كنند.
1236---0918
¤ از شهرداري محترم كاشان تقاضا مي كنم كه به نظافت و جمع آوري زباله در «فين» نظارت بيشتري داشته باشد. وظيفه شهرداري هاي مناطق فقط گرفتن خلافي ساختمان نيست بلكه حفظ بهداشت و محيط زيست هم از وظايف اين مجموعه مي باشد.
يكي از اهالي فين
¤ چرا وزارتخانه ها طبق قانون اصلاح بند ب ماده 44 برنامه پنج ساله توسعه هزينه هاي درمان جانبازان بازنشسته را پرداخت نمي كنند. لطفاً مجلس شوراي اسلامي توضيح بيشتري بدهد.
حسين ايزد- خوزستان
¤ تقاضا مي كنم كه يك سري هم به مراكز پيشخوان پليس +10 بزنيد و از نزديك گزارشي از جمعيت انبوه كساني كه در صف پرداخت خلافي خودرو ازدحام كرده اند، تهيه كنيد.
يك شهروند از تهران
¤ از رئيس جمهور محترم به خاطر اجراي طرح ها و لوايح كلاني كه در دولت هاي گذشته امكان اجرايي شدن پيدا نكرده بودند تقدير و تشكر مي كنم.
يك خانم هم وطن
¤ يكي از دلايل اصلي سنگيني ترافيك در تهران، كمبود جايگاه هاي سوخت است. لذا از مسئولان درخواست رسيدگي دارم.
يك شهروند
¤ بنده با شهرك سازي صهيونيست ها كاملا موافقم چرا كه ان شاءالله بعد از آزادي كامل فلسطين به دست امت اسلامي مشكل مسكن آوارگان نيز حل خواهد شد!
بداغي
¤ چرا بايد در اثر غفلت مسئولين امثال ما شهيداني چون شهيد بابايي را تا اين حد دير بشناسيم. تا وقتي شهيد بابايي ها در كشور تكثير مي شوند بايد هم آمريكايي ها و سگ نگهبانش اسرائيل از ترس به خود بلرزند.
يك شهروند
¤ ديدند دشمنان كه در اين خطه لاف نيست
شمشير دوستان علي در غلاف نيست
در اين قبيله نخل تناور هميشه هست
مقداد هست، مالك اشتر هميشه هست
اينجا كه كوفه نيست، خوارج علم شوند
سلمان نمرده است، اباذر هميشه هست
روشن ترين روايت عمار مي شويم
در عشق سيدعلي، همه تمار مي شويم
8424-0911
¤ اسم تيم پيروزي به نام سابق (پرسپوليس) برگشت اگر همچنان شل بياييم اسم تيم استقلال را به اسم سابق (تاج) برمي گردانند. بنويسيد از آقاي رويانيان توقع نداشتيم.
6956-0912
¤ احداث تونل سه كيلومتري توحيد آن هم در خاك، پروژه مهمي نيست كه شهردار تهران مرتب روي آن مانور بدهد. چرا كه علي رغم هزينه سنگين در اين پروژه مشكل ترافيك اين محدوده حل نشد.
3104-0912
¤ آقاي هاشمي رفسنجاني هر از گاهي از خانه نشيني مديران متعلق به جريان مدعيان اصلاحات گله مي كند. اما اينكه ايشان يك بار بابت اخراجي هاي دولت آقاي احمدي نژاد كه به خاطر انتقاد از باند انحرافي كنار گذاشته شده اند انتقاد نمي كند نشان دهنده واقعيات خاصي است.
8853-0912
¤چرا دولت هيچ نظارتي بر افزايش بي رويه قيمت ها به ويژه بخش لبنيات ندارد.مگر مي شود كه قيمت لبنيات هفته به هفته افزايش يابد. قيمت شير هفته پيش 600 تومان بود اما اين هفته به 670 تومان رسيده است.
يك خانم شهروند
¤گل آلود بودن سطح وسيعي از آب درياي مازندران در سواحل نوشهر و چالوس عمدتا ناشي از فعاليت چندين معدن توليد شن و ماسه در مجاورت رودخانه چالوس تا مرزن آباد و سرشاخه ديگر آن در رودخانه سماع(آخرين كارخانه واگذار شده) است. چون بيشتر اين كارخانه ها حوضچه تصفيه پساب ندارند و محدوده فعاليت آنها نيز مشخص نشده است.
كمالي
¤هيچ بعيد نيست هواپيماي جاسوسي به غنيمت گرفته شده آمريكا حكم اسب تراوا را براي دشمنان داشته باشد. بنابراين بايد در مكاني محافظت شده، در برابر امواج الكترونيك نگهداري شود.
2899---0913
¤قطع رابطه با انگليس از الطاف خداوند است.يادتان باشد كه در فتنه 88 فتنه گران با اين سفارتخانه ارتباط داشته اند لذا با توجه به انتخاباتي كه در پيش داريم اين قطع رابطه را بايد به فال نيك بگيريم.
سيف زاده-قم
¤براي اعلام همبستگي با مردم معترض آمريكا عليه حاكمان يك درصدي زر و زور و تزوير پيشنهاد مي كنم پارك يا خياباني را در تهران به نام پارك زاكوتي يا خيابان وال استريت نامگذاري كنند.
4182---0912
¤عصر جمعه در زيرنويس شبكه آي فيلم با كمال تعجب مشاهده شد كه با تبليغ فيلمي از مخملباف از او با عنوان شهير ياد كرده بودند؟ واقعا چه كسي مسئول اين قبيل سهل انگاري ها در صدا و سيما مي باشد؟
9588---0911
¤يكي از خانم هايي كه در شبكه آي فيلم اعلام برنامه مي كند وضعيت حجاب و نوع گويش وي مناسب جمهوري اسلامي نيست. با توجه به اينكه اين شبكه براي كشورهاي عربي پخش مي شود براي موقعيت جمهوري اسلامي كه مي خواهد الگوي مناسبي براي كشورهاي عربي منطقه باشد، خوب نيست.
يك هم وطن
¤حدود 4 ماه است كه در پايانه حمل و نقل استان تهران مشغول به كاريم. اما نه قرارداد با ما بسته شده، نه حق بيمه كارگران را واريز مي كنند. از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مساعدت داريم.
جمعي از كارگران پايانه حمل و نقل تهران
¤آيا براي كنترل قيمت سكه راه ديگري غير از حراج منابع بيت المال وجود ندارد؟
فاراب
¤استخر و سوناي رازي واقع در خيابان ولي عصر(عج) 18 ماه طبق دستور وزير به صورت رايگان براي فرهنگيان استفاده مي شود. ولي متاسفانه 10 ماه حقوق كاركنان اجرايي را پرداخت نكرده اند از مسئولين خواستار پيگيري هستيم.
9161---0939
¤پيشنهاد مي كنم با يك اقدام انقلابي در وزارتخانه ورزش را ببنديد و هزينه آن را صرف جهاد اقتصادي كنيد تا زماني كه اقتصاد اول دنيا شويم و فقر و بيكاري ريشه كن شود و پس از آن اقدام به بازگشايي در اين وزارتخانه كنيد و هر كس هم اهل ورزش است به پياده روي، كوهنوردي و بپردازد.
دكتر مهاجري
¤چرا ايرانسل واگذاري شماره طلايي به افراد را كه پيامك زده بود قطع كرده است؟ آيا قصد ايجاد بازار سياه را دارد؟ چه كسي بر ايرانسل نظارت دارد؟
5210---0917
¤با توجه به وعده هيئت دولت درباره دادن بن 84000 توماني به كاركنان دولت در چند سال قبل و سهام عدالت، متاسفانه با گذشت چندين سال هيچ خبري از قول و تعهد دولت نيست. چرا؟
7804---0912
¤از نظام وظيفه عمومي درخواست مي شود از دو فرزند مشمول كه پدران و مادران آنها بالاي 60 سال هستند يكي را از خدمت معاف كند.
اسدي
¤2سال پيش براي خريد يك دستگاه خودرو سينا از شركت تابكوكه از اول سال جاري در سايپا ادغام شده با واريز هفت و نيم ميليون تومان ثبت نام نموديم ولي با گذشت 18 ماه از پايان تعهد هيچ خبري از تحويل خودرو نيست. 4-3 ماه قبل اعلام نمودند كه افراد انصراف دهند و براي بازپس گيري پول خود مراجعه كنند ولي با گذشت اين مدت نيز از استرداد پول واريزي كه قول آن را داده بودند هم خبري نيست چرا؟ از مسئولين امر درخواست پاسخگويي به مشتريان خود را داريم.
تيموري

 



آشنا (گفت و شنود)

گفت: سايت آلماني «دويچه وله» از «آلن اير» سخنگوي كاخ سفيد پرسيده است؛ راه اندازي سفارت مجازي آمريكا چه اثري دارد؟ زيرا اين سفارت مجازي فقط يك سايت اينترنتي مانند ساير سايت هاست.
گفتم: گروه هاي اپوزيسيون هم راه اندازي اين سايت را بدجوري مسخره كرده اند.
گفت: آلن اير در پاسخ دويچه وله گفته است؛ اين سايت براي ارتباط با مردم ايران است كه به آمريكا خيلي علاقه دارند!
گفتم: ولي مقامات آمريكايي بعد از شكست فتنه 88 و مخصوصا بعد از حماسه 9 دي اعتراف كرده اند كه مردم ايران از آمريكا متنفر هستند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: شخصي عازم ميهماني بود. يكي از دوستانش گفت من هم با تو بيايم؟ طرف گفت؛ ولي تو كه دعوت نشده اي؟ و يارو گفت؛ به صاحبخانه بگو من طفيلي هستم! چند قدم بعد، يكي ديگر آمد و قرار شد بگويند او «قفيلي» است و بعد نفر سوم آمد. طرف گفت؛ تو را چه معرفي كنم؟ و يارو گفت؛ صاحبخانه مرا مي شناسد. زنگ در خانه كه به صدا درآمد، صاحبخانه پرسيد؛ اين آقا كيست؟ گفتند طفيلي است. پرسيد آن يكي چي؟ گفتند قفيلي است و صاحبخانه كه عصباني شده بود به سومي اشاره كرد و گفت؛ اين مرتيكه الدنگ كيست؟ و يارو گفت؛ ديدي گفتم صاحبخانه مرا مي شناسد؟!
 



ولايتي خبر داد
اجلاس جوانان جهان اسلام به ميزباني تهران برگزار مي شود

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: اجلاس جوانان جهان اسلام از كشورهاي مختلف با رعايت توازن جغرافيايي، مذهبي و قومي در 9 و 10 بهمن ماه برگزار مي شود.
دكتر ولايتي مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري در نشست خبري پژوهشكده قم با اشاره به برگزاري اولين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي در شهريورماه امسال در تهران گفت: در اين نشست تصميماتي مبني بر برگزاري اجلاس جوانان، زنان، نويسندگان و هنرمندان و ديگر بخش هاي تخصصي جهان اسلام گرفته شد. بر همين اساس اجلاس جوانان جهان اسلام 9 و 10 بهمن ماه در تهران برگزار مي شود كه از كشورهاي مختلف با رعايت توازن جغرافيايي، مذهبي و قومي براي شركت در اين اجلاس دعوت مي شود و پس از گذشت چهار ماه از برگزاري اجلاس جوانان، اجلاس بين المللي زنان در ارديبهشت ماه سال 1391 برگزار مي شود و پس از آن اجلاس نويسندگان و اهل قلم برگزار خواهد شد.
وي درباره تعبير غربي ها از تحولات اخير مبني بر بهار عربي به جاي بيداري اسلامي گفت: اين اختلاف نظر ميان صاحب نظران در جهان وجود دارد. در جمهوري اسلامي ايران مقام معظم رهبري در خطبه هاي نمازجمعه بيداري اسلامي را مناسب اين حركات اخير در منطقه دانست. زمان كه به مرور گذشت به تدريج اين نظر نيز مورد تاييد ديگران قرار گرفت. زيرا وجه مشترك همه كساني كه در ميدان مبارزه هستند شعارهاي اسلامي است و اين افراد پس از برگزاري نمازجمعه تظاهرات خود را آغاز كرده و بر خواسته خود تاكيد مي كنند.
ولايتي با اشاره به برگزاري رفراندوم در مصر درباره حكومت آينده اين كشور افزود: در اين رفراندوم بيش از 70 درصد از مردم مصر به نفع اسلامي شدن حكومت آينده راي دادند. در تونس نيز همين اتفاق افتاد و در انتخابات افراد با تفكر اسلامي راي بيش تري به دست آوردند و اين واقعيت ها نشان مي دهد كه تحركات اخير بيداري اسلامي است كه حتي رسانه هاي غربي مانند روزنامه گاردين و مجله تايم نيز براي اين صبغه اسلامي تاكيد كردند.
به نظر مي رسد كه آينده مصر با وجود سختي ها روشن و به نفع جهان اسلام و جهان عرب است.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي درباره تحولات كشورهاي غربي گفت: تحولات رخ داده در جهان اسلام يك مجموعه بشارت دهنده با وجود سختي هاي پيش آمده است، اما تحولات غرب نويدبخش است زيرا مشكل اقتصادي در اين كشورها فراگير شده و ديگر غربي ها در حوزه سياسي توان قبلي را ندارند و نمي توانند سياست خود را به كشورهاي اسلامي تحميل كنند. از سوي ديگر كشورهاي اسلامي نيز ديگر تحمل گذشته را ندارند و برآيند اين دو يعني ضعف غرب و قدرت جهان اسلام. اين موضوع توازن ناعادلانه گذشته را تغيير خواهد داد و جهان اسلام در آينده به قطب قدرتمند تبديل خواهد شد. ولايتي ادامه داد: دوران طلايي آمريكايي ها به سر آمده است. آنها پس از جنگ جهاني دوم يكه تاز بودند و دچار توهم شدند و همواره دنبال بهانه مي گشتند كه به عراق و افغانستان بروند تا نيت و قصدهايشان در قرون نوزدهم و بيستم را اعمال كنند؛ در حالي كه جهان در قرن بيست و يكم به سر مي برد و هيچ كشوري ظرفيت آن را ندارد كه بتواند نظرات خود را در عرصه بين المللي تحميل كند. آمريكا اكنون با مشكلات نظامي و اقتصادي مواجه بوده و دير يا زود اگر بخواهند يا نخواهند نيز بايد از افغانستان بروند.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري با اشاره به دخالت غرب در اتفاقات اخير روسيه اضافه كرد: غربي ها كه مي بينند دولت روسيه به سمت استقلال بيشتر از تفكر آنها حركت مي كند، در امور داخلي اين كشور دخالت كرده و تحركاتي را انجام مي دهند. پيش بيني من اين است كه اين تظاهرات با تحريكات غربي ها انجام مي گيرد و اين كار، روسيه را از غرب دورتر خواهد كرد و بدانيد همه كشورهاي غيرغربي كه به غرب خوش بين هستند دير يا زود دست غربي ها برايشان باز مي شود. به طور كلي تظاهرات اخير روسيه اصيل و در جهت منافع ملت روسيه نيست.
ولايتي گفت: بيداري اسلامي در كشورهاي رخ داده تهديد اصلي براي منافع نامشروع غرب است، زيرا بيداري اسلامي موجب قطع نفوذ بيگانگان در كشورهاي در حال تحول است. همچنين در كشورهاي غربي نيز اسلام بعد از مسيحيت دين مردم است. اگر مردم اين كشورها نيز به اندازه كشورهاي اسلامي درباره روند بيداري اسلامي شور نداشته باشند از آن كمتر نيست، ما به آينده بيداري اسلامي خوش بين هستيم.
وي درباره نقش تركيه و عربستان در تحولات سوريه گفت: به نظر مي رسد برخي از كشورهاي منطقه در سوريه دخالت مي كنند اما اين دخالت به نفع آنها نيست. در سوريه اغلب مردم اين كشور دخالت نكردن بيگانگان در امور داخلي اين كشور را خواستارند. فرض بر اين كه مردم مطالباتي دارند، دولت بشار اسد نيز قول ايجاد اصلاحات را داده است، به فلان كشور همسايه چه ارتباطي دارد كه در امور داخلي اين كشور دخالت مي كند؟ اگر دخالت مجاز شناخته شود به نفع كشورهاي منطقه نيست، در اين صورت هر كشوري كه دلش بخواهد در امور كشور ديگر دخالت مي كند.
ولايتي با اشاره به آينده دولت بشار اسد اظهار كرد: دولت سوريه يك حكومت ريشه دار در اين كشور دارد. ما پيش بيني نمي كنيم كه دولت بشار اسد سقوط كند. كشورهايي مانند آمريكا، فرانسه، انگليس و رژيم صهيونيستي در سوريه دخالت مي كنند و خوب نيست كه كشورهاي منطقه نيز بخواهند در اين دخالت سهيم باشند و با طناب آمريكايي ها به چاه بروند. سوريه پيشينه چهل ساله اي در مقاومت عليه رژيم صهيونيستي دارد و از سال 1948 تاكنون در كنار فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي مقاومت كرده است. اگر آمريكايي ها و انگليسي ها بخواهند سوريه را از خط مقاومت عليه رژيم صهيونيستي خارج كنند طبيعي است زيرا آن ها خود اين رژيم را آوردند و مدافع اسرائيل هستند اما كشورهاي مسلمان همسايه چرا بايد در توطئه غربي ها شركت كرده و در امور سوريه دخالت كنند.
ولايتي با اشاره به سوابق منفي انگليس در توطئه عليه ايران گفت: دولتمردان انگليس هنوز توهم قرن نوزدهم خود را دارند و در همه اقدامات شوراي امنيت عليه ايران پرچم دار بوده اند. وي گفت: انگليسي ها هنوز فكر مي كنند كه آفتاب حاكميت شان غروب نكرده است، اين در حالي است كه آفتاب آن ها سال هاست كه غروب كرده و آن ها قادر نيستند صدمه اي به اقتصاد ايران بزنند و با اين اقدام خود تنها يك رسوايي براي خود در نزد ملت ايران ايجاد كرده اند. داشتن رابطه با انگليس نفعي براي ملت ايران ندارد و تنها با وجود رابطه ميان ايران و انگليس، انگليسي ها توطئه هاي خود را گسترده تر مي كنند. از سوي ديگر درباره سياست خارجي وزارت امور خارجه كشورمان در برابر اقدامات انگليس بايد گفت كه اين سياست طبق همان سياست عزت مندانه نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين كه به نظر مي رسد ايران در تحولات مصر و تونس تنها نظاره گر است، گفت: ايران در تحولات اخير يك نظاره گر صرف نيست. همين كه ايران پرچم اين مجمع جهاني بيداري اسلامي را برافراشته و انديشمندان و صاحب نظران را از سراسر جهان براي شركت در اين مجمع دعوت كرده است نشان مي دهد ايران تنها نظاره گر نيست و اقدامات و كمك هاي بسياري به كشورهاي در حال تحول انجام داده است. ولايتي همچنين در پايان اين نشست خبري با اشاره به سابقه خوب جبهه پايداري گفت: اعضاي جبهه پايداري افرادي مومن و خوش سابقه هستند.

 



نياز آل سعود ! (نكته )

ديروز خبرگزاري رسمي عربستان در حالي از سفر وزير اطلاعات جمهوري اسلامي ايران به آن كشور و ملاقات ايشان با نايف بن عبدالعزيز، وليعهد ملك عبدالله، پادشاه سعودي خبر داد كه خبر اين سفر، چه قبل و چه بعد از انجام آن، از رسانه هاي داخلي دريغ شده بود و در اين باره گفتني هايي هست؛
1- اينگونه رفت و آمدها حتي ميان كشورهايي كه با يكديگر در حال جنگ هستند نيز سابقه داشته و بيرون از عرف ديپلماتيك تعريف نشده است از اين روي، سفر ديپلمات هاي يك كشور به كشور ديگري كه با آن اختلاف نظر و يا تفاوت هاي راهبردي بنيادين دارند به مفهوم تخفيف در نظرات و يا تغيير در راهبردها نيست ولي در مواردي از اين دست براي پيشگيري از برداشت غلط و يا سوء استفاده يكي از دو طرف، فرمول هاي شناخته شده اي وجود دارد كه متأسفانه در برنامه ريزي سفر وزير محترم اطلاعات كشورمان به عربستان رعايت نشده است،چند نمونه تعريف شده از فرمول هاي مورد اشاره عبارتند از:
الف: وقتي دو كشور با يكديگر تفاوت هاي راهبردي فاحش و در حد تضاد دارند- نظير ايران و عربستان- و اين تفاوت راهبردها به مرحله عملياتي رسيده است- باز هم مانند تضاد ميان ايران و عربستان در بستر تحولات و انقلاب هاي اسلامي منطقه- سفرهاي ديپلماتيك در سطوح بالا صورت نمي پذيرد كه متأسفانه از جانب جمهوري اسلامي ايران يكي از بلندپايه ترين مقامات كشور يعني وزير اطلاعات به ديدار نايف بن عبدالعزيز رفته است و حال آن كه اين سفر اگر ضروري بود، مي توانست در سطح مديركل مربوطه صورت پذيرد و يا، حداكثر معاون وزير و نه يك مقام عالي رتبه در سطح وزير، آنهم وزير اطلاعات.
ب: در شرايط و حالتي كه به آن اشاره شد- تضاد راهبردي و عملياتي شده- اگر سفر وزير ضرورت داشته باشد، براي پيشگيري از سوء استفاده طرف مقابل و برداشت غلط در افكار عمومي، دو فرمول تعريف شده وجود دارد.
فرمول اول؛ چنانچه دو طرف - كشور ميزبان و كشور ميهمان- مصلحت را در رسانه اي كردن سفر و انتشار خبر آن بدانند، پيش از انجام سفر، اولاً؛ خبر انجام سفر و ثانياً؛ موضوع سفر هر چند در مقياس كليات آن، اعلام مي شود كه در سفر اخير وزير محترم اطلاعات، اينگونه نبوده است. بنابراين به نظر مي رسد كه طرفين روي فرمول دوم توافق كرده بودند.
فرمول دوم: استفاده از اين فرمول در حالي است كه طرفين يا يكي از دو طرف، رسانه اي شدن سفر و انتشار خبر آن را به مصلحت نمي داند. در اين حالت طرفين روي پنهان ماندن خبر سفر توافق مي كنند. بنابراين، اگر اين توافق در سفر وزير محترم اطلاعات به عربستان، صورت نپذيرفته است كه بايد گفت؛ دستگاه ديپلماسي كشورمان مرتكب خطا شده است و چنانچه اين توافق صورت پذيرفته با عرض پوزش بايد گفت؛ سعودي ها با انتشار خبر اين سفر دست به كلاهبرداري بزرگي عليه جمهوري اسلامي ايران زده و از ناپختگي و كم توجهي مسئولان سياسي كشورمان به نفع خود سوءاستفاده كرده اند. چرا و چگونه؟! بخوانيد!
2- اين روزها خاندان آل سعود مانند ساير ديكتاتورهاي دست نشانده منطقه با موج بلند انقلاب اسلامي و خيزش هاي ضدديكتاتوري مردم كشورشان روبرو هستند و در همان حال به عنوان يك حكومت ديكتاتور و دست نشانده آمريكا، همه توان نظامي و دلارهاي به غارت برده نفتي را براي سركوب ملت هاي مسلمان به ميدان آورده اند تا آنجا كه جنايات بي شمار و شرم آور سعودي ها عليه ملت هاي مسلمان و به پا خاسته در بحرين مظلوم و يمن و تمامي منطقه، نه فقط پنهان نيست بلكه آل سعود اصراري بر مخفي نگه داشتن آن نيز ندارد. از سوي ديگر ملت هاي مسلمان در خيزش و انقلاب اسلامي گسترده خود، ايران اسلامي را به عنوان «الگو» پيش روي دارند. بنابراين به آساني مي توان حدس زد كه در اين حال و هوا سفر يك مقام عالي رتبه ايران اسلامي به عربستان و ملاقات ايشان با وليعهد ملك عبدالله چه توهم خطرناكي را در ذهن ملت هاي مسلمان منطقه شكل مي دهد و مثلا؛ مردم مظلوم بحرين كه همه روزه از سوي نظاميان آل سعود به خاك و خون كشيده مي شوند و يا مردم يمن كه با حمايت مالي و تسليحاتي آل سعود به طرفداري علي عبدالله صالح قتل عام مي شوند و... و... و... اين سفر را با الگوي ايران اسلامي كه براي انقلاب خود برگزيده اند، چگونه تحليل مي كنند؟!
بديهي است وزير محترم اطلاعات در اين سفر هيچ پيامي كه كمترين نشانه اي از انعطاف ايران اسلامي در مقابل جنايات آل سعود داشته باشد، با خود حمل نكرده است بلكه به يقين اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران را به حكام آل سعود ابلاغ كرده و بعيد نيست، آنان را به كناره گيري از قدرت و تن دادن به خواست ملت مسلمان حجاز نيز دعوت و توصيه كرده باشد مخصوصا آن كه حجت الاسلام والمسلمين مصلحي وزير محترم اطلاعات فردي متعهد و انقلابي است و بارها نشان داده است كه در سخت ترين شرايط نيز حاضر نيست ذره اي از بستر اصلي اسلام و انقلاب فاصله بگيرد. اين همه را ما مي دانيم و به آن اطمينان داريم ولي نبايد از ملت هاي مسلمان منطقه كه فقط خبر اين ملاقات را، آن هم از طريق خبرگزاري عربستان مي شنوند، انتظار داشت كه تصور و برداشتي مانند ما داشته باشند.
و بالاخره از يك سو بايد ديد اين سفر را چه كساني و با كدام توجيه سياسي برنامه ريزي كرده اند و از سوي ديگر با كمال تاسف بايد گفت؛ دستگاه ديپلماسي كشورمان بي آن كه بخواهد، به آل سعود هديه اي داده است كه در شرايط كنوني و در حال سقوط به آن نياز مبرمي داشت!
حسين شريعتمداري

 



با صدور پيامي صورت گرفت
تشكر آيت الله يزدي از رهبر معظم انقلاب

رئيس دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري با صدور پيامي از عنايت شخصيت هاي مختلف نظام از جمله رهبر معظم انقلاب در دوران بيماري تشكر كرد.
در پيام آيت الله محمد يزدي، رئيس دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري آمده است: به عنوان شكرگزاري نعمت الهي، بر خود لازم مي دانم از لطف و محبتي كه مقامات مختلف و مردم محترم در دوران كسالت و بستري بودن اينجانب در بيمارستان و بعد از آن ابراز كردند، صميمانه تقدير و تشكر كنم. در ادامه اين پيام تصريح شده است: به ويژه از بذل عنايت و محبت مقام معظم رهبري، مراجع عظام تقليد، اعضاي محترم مجلس خبرگان رهبري، اساتيد جامعه مدرسين، اعضاي شوراي نگهبان و شوراي عالي حوزه هاي علميه و مديريت محترم حوزه، روساي محترم سه قوه و ديگر شخصيت هاي مسئول سپاسگزارم. در پايان اين پيام اضافه شده است: همچنين بر خود لازم مي دانم از سركار خانم وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، كادر پزشكي و پرستاري بيمارستان امام خميني به ويژه آقاي دكتر صادق فاضلي تقدير و تشكر كنم. خداوند به همه آنان جزاي خير عنايت فرمايد.

 



جعفري خبر داد
تصويب مواد مرتبط با وظايف رئيس سازمان صدا و سيما در كميسيون فرهنگي

عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اعضاي اين كميسيون در جلسه ديروز طرح يك فوريتي اداره صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را بررسي و در نهايت، ماده 9 و 8 آن را به تصويب رساندند.
بهروز جعفري عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس به حضور عباسي وزير ورزش در جلسه اعضاي اين كميسيون در مجلس اشاره كرد و اظهار داشت: در اين جلسه عباسي وزير ورزش و جوانان در خصوص انتصابات در فدراسيون هاي ورزشي توضيحاتي به اعضاي كميسيون ارائه داد.
وي افزود: عباسي در جلسه توضيحاتي در پاسخ به سوالات نمايندگان نيز ارائه داد. جعفري گفت: اعضاي كميسيون در ادامه جلسه طرح يك فوريتي اداره صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران را بررسي و در نهايت، ماده 9 و 8 آن را به تصويب رساندند.
وي در خصوص موضوع اين دو ماده اظهار داشت: اين مواد به وظايف رئيس سازمان صدا و سيما و مواردي كه شوراي نظارت بايد مصوب كند، اشاره داشت.

 



اصلاحات انگليسي با طعم سرب و فلفل! (خبر ويژه)

حاكم جنايتكار بحرين پس از ديدار با نخست وزير انگليس به بي بي سي گفت: من بر روي حمايت و كمك بريتانيا براي انجام اصلاحات در بحرين حساب مي كنم.
شيخ حمد بن عيسي ملاقات با ديويد كامرون را «ملاقاتي صميمانه» خواند و گفت «ما روي كمك و حمايت انگليس براي انجام اصلاحات در سيستم قضايي و پليسي بحرين حساب مي كنيم.»
وي همچنين گفته است از مخالفان دعوت مي كند تا به او كه قصد دارد شخصا بر روند انجام اصلاحات نظارت نمايد، كمك كنند.
ديويد كامرون نيز در ملاقات با شيخ حمدبن عيسي آل خليفه از انجام اصلاحات توسط شاه بحرين حمايت كرده است.
ميزباني حاكم جنايتكار بحرين در لندن آن هم در اوج سركوب وحشيانه انقلابيون، خشم و اعتراض مردم اين كشور را برانگيخته است. انگليس از جمله دولت هايي است كه به شكل سازمان يافته به رژيم بحرين براي سركوب خونين مردم انقلابي كمك مي كند. صدها نفر از جمله زن و كودك از زمان آغاز انقلاب اسلامي بحرين، توسط نيروهاي امنيتي و نظامي بحرين كه توسط نظاميان اشغالگر سعودي پشتيباني مي شوند، به شهادت رسيده اند.
چند ماه پيش روزنامه ديلي تلگراف فاش كرده بود رژيم آل خليفه از كمك هاي ويژه وزارت دفاع و سرويس جاسوسي انگليس براي سركوب و كشتار مردم انقلابي بحرين استفاده مي كند.
روزنامه گاردين نيز در گزارشي اعلام كرده است: انگليس گارد ملي عربستان سعودي را كه در جريان تظاهرات اخير به بحرين اعزام شدند، به عنوان تيرانداز ماهر آموزش داده و افشاي اين مطلب انتقاد گروههاي حقوق بشري را به همراه داشته است. وزارت دفاع انگليس تاييد كرده كه 11 نفر از افسران ارتش انگليس، دوره هايي را براي گارد ملي عربستان سعودي براي آموزش استفاده از تسليحات و تيراندازي به سوي معترضان ارائه كردند. خانواده سلطنتي بحرين از هزار و200 نيروي ارتش سعودي براي سركوب تظاهرات استفاده كرده است.
وزارت دفاع انگليس اعتراف كرده كه نيروهاي ويژه ارتش اين كشور براي سركوب اعتراضات مردمي اقدام به آموزش نيروهاي سعودي و بحريني كرده اند. بنابر اذعان وزارت دفاع انگليس، ارتش اين كشور تيم آموزش نظامي بزرگي در عربستان دارد كه ماموريت آنها آموزش سري نيروهاي سعودي بويژه در زمينه مقابله با جمعيت هاي بزرگ مردم است. آنها مي گويند دولت نمي تواند اين احتمال را رد كند كه نيروهاي سعودي آموزش ديده توسط انگليس، به بحرين اعزام شده و در عمليات نيروهاي بحرين عليه مخالفان مشاركت داشته اند.
انگليس همچنين از تامين كنندگان تسليحاتي رژيم بحرين به ويژه در بخش تسليحات ضدشورش مي باشد. روز دوشنبه، استفاده از گاز اشك آور عليه خانه هاي مردم باعث شهادت كودك پنج روزه بحريني شد.
بدين ترتيب مي توان از اصلاحات توافق شده شاه بحرين و نخست وزير رژيم سلطنتي انگليس اين گونه رمزگشايي كرد كه براي دور جديد سركوب ها و كشتارها- اصلاحات خونين!- توافق شده است.
بحرين تا سال 72- 1971 ميلادي بخشي از خاك ايران بود اما در اين سالها به واسطه فشار انگليس و آمريكا به رژيم پهلوي، اين منطقه از خاك ايران منتزع شد تا تبديل به پايگاه استعمارگران در منطقه شود.

 



بازگشت اسلام به صحنه قدرت خاورميانه نتيجه سرخوردگي 50 ساله از سكولارهاست (خبر ويژه)

اسلام سياسي پس از 5 دهه سركوب و انزوا به صحنه عمومي خاورميانه بازگشته است.
هفته نامه فرانسوي نوول ابزرواتور درتوصيف انقلاب هاي عربي و پيروزي هاي زنجيره اي اسلامگرايان نوشت: مهم ترين ملاحظه درباره اين انقلاب ها، بازگشت اسلام سياسي به صحنه است. بخش هاي گسترده اي از مردم اين جوامع كه تحت عنوان جريان هاي اسلامي شناخته مي شوند طي سال ها و دهه ها از صحنه حذف و طرد شده بودند. اخضر ابراهيمي ديپلمات معروف الجزايري (فرستاده پيشين سازمان ملل در امور افغانستان و عراق) معتقد است روي كار آمدن اسلامگرايان و صعود آنها از خلال انقلاب هاي جديد، امري طبيعي و اجتناب ناپذير است چرا كه اين قدرت يابي، نتيجه سرخوردگي و نااميدي مردم از جريان هاي غيراسلامي اعم از متجدد و سكولار و ترقي خواه طي دست كم 5 دهه گذشته است.
اين نشريه تأكيد مي كند وجه مشترك انقلاب هاي جديد در كشورهاي عربي مقاومت براي شكستن بن بست هاي موجود و ميل به تغيير است.
جريان هاي اسلامي در متن اين جوامع حضور داشته اند و پديده غريبي نيستند.

 



وطن فروشي با موتور روشن و چراغ خاموش! (خبر ويژه)

رئيس دوره اي «شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات» اعلام كرد اين شورا پس از دو جلسه بررسي به اين نتيجه رسيده كه براي انتخابات نهمين دوره مجلس ليست انتخاباتي ارائه ندهد و از كسي نيز حمايت نكند.
علي محمد غريباني به دو خبرگزاري ايلنا و ايسنا گفته است: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات علي رغم تمام تلاش و كوشش و اقدامات جدي كه مي خواست در يك فضاي مناسب انتخاباتي مشاركت جدي و حضور فعال داشته باشد، متاسفانه پس از ماه ها انتظار و تلاش براي باز شدن فضاي عادلانه انتخاباتي و فراهم شدن رقابت سالم انتخاباتي به عناوين مختلف از طرف جريان مقابل و مسئولان انتخابات هر روز عرصه را تنگ تر ديده تا آنجا كه مي بينيم حتي پيش هم انديشي درون گروهي را نيز بر ما زياد مي بينند. همچنين به صراحت مي گويند اگر اصلاح طلبان توبه هم بكنند توبه آن ها پذيرفته نيست.
وي مي افزايد: چون شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ميدان رقابت را هر روز بر خود تنگ تر مي بيند و شرايط را نيز مساعد نمي يابد با رعايت همه اصول اعتقادي و وطن خواهي و حفظ شكوه و عظمت ايران اسلامي در دو جلسه گذشته خود پس از بحث هاي طولاني و بررسي هاي لازم و با توجه به اينكه هيچ امكان اطلاع رساني و تبليغاتي براي اصلاح طلبان وجود ندارد در نهايت به اين جمع بندي رسيدند كه براي انتخابات دوره نهم مجلس ليست انتخاباتي ارائه ندهند و از كسي نيز حمايت نكنند.
غريباني درباره وسواس شوراي مذكور براي گرفتن اين تصميم هم اين گونه گفته است: شورا در حال حاضر در يك موقعيت بسيار حساس و سرنوشت ساز و در شرايط ويژه اي قرار دارد و بر اين امر نيز واقف است كه كوچك ترين اشتباه در برنامه ريزي ها و كارهاي خوب و لغزش انحراف از چارچوب اصول و اهداف اصلاح طلبي و يا اشتباه مديريتي موجب شكست و از نظر آيندگان غيرقابل بخشش خواهد بود. شورا خود را موظف مي داند ضمن حفظ اتحاد در بين اصلاح طلبان و محكمتر كردن آن كاملا ظريف و هوشمندانه برنامه ريزي كرده و طوري عمل كند كه اجازه سوءاستفاده و بهانه و فرصت طلبي به احدي داده نشود.
براساس برخي اخبار موثق، پيش از اين از سوي رسانه ها از جمله كيهان پيش بيني شده بود كه طيف افراطي اصلاح طلبان شيوه چراغ خاموش و موتور روشن را در پيش بگيرند به اين معنا كه در ظاهر اعلام بي ميلي نسبت به انتخابات كنند تا حساسيت ها را برنيانگيزند اما به طور مخفيانه با استفاده از افراد خاكستري و سفيد! به سرمايه گذاري در انتخابات بپردازند. با اين حال افراطيون با تناقض چند سره درباره انتخابات مواجهند؛ اگر علنا انتخابات را تحريم كنند، مهر تاييد نهايي خواهد بود بر اين مدعا كه آنها هماهنگ با جبهه ضد انقلاب عمل مي كنند، ضمن اينكه در اين صورت نمي توانند فرصتي براي تقابل و القاي اختلاف و ايجاد چالش بر سر انتخابات داشته باشند. اما اگر هم علنا بگويند در انتخابات شركت مي كنند، با اين شبهه و اعتراض مواجه خواهند شد كه مگر شما نگفتيد انتخابات در ايران بر مبناي تقلب سازمان يافته و مهندسي شده برگزار مي شود.
تصميم اخير شوراي هماهنگي- جريان وابسته به خاتمي و موسوي خوئيني ها نيز خارج از اين مجرا نيست. آنها سعي مي كنند با روش «چراغ خاموش و موتور روشن» در انتخابات حضور داشته باشند تا هم بتوانند افراد خود را بدون حساسيت تا آنجا كه مي توانند از نظارت شوراي نگهبان عبور دهند و در عين حال اگر مانند انتخابات مجلس هشتم در سال 86- كه حداقل طبق اعلام رسمي 150 نامزد داشتند- شكست خوردند، اين گونه به نظر نيايد كه فهرست رسمي جبهه اصلاحات و «ياران خاتمي» مجددا شكست خورده است.
البته در اين ميان موضع قاطع و يكپارچه اصولگرايان عليه فتنه گران در اتخاذ موضع منفعلانه اخير شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بي تاثير نبوده است.
اما درباره اظهارات رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات لازم به يادآوري است كه: 1- برخي گروه هاي اصلاح طلب تصريح كرده اند كه در انتخابات شركت خواهند كرد و معلوم نيست اين شورا پس از فروپاشي شاكله آن، چه طيفي را نمايندگي مي كند در حالي كه برخي اصلاح طلبان، معترض عملكرد آن در فتنه سال 88 هستند و معتقدند افراطي گري سران شورا در آن آشوب طلبي، اصلاح طلبان را در جايگاه اتهام قرار داد. 2- تا مرز «اصلاح طلبي» و «فتنه گري» آشوب طلبي و ياري در سناريوهاي ديكته شده سرويس هاي جاسوسي بيگانه تعيين نشود و بر عكس، اصرار بر همراهي با فتنه گران باشد، طبيعي است كه مدعيان اصلاح طلبي در شوراي هماهنگي كذايي، به چشم «متهم و مجرم» نگريسته خواهند شد، نه حزب و جريان و رسانه و ستاد انتخاباتي فعال در چارچوب قانون اساسي 3- توبه از خطا و خيانت آن هم خيانتي در حد افساد و فتنه گري كه در قرآن كريم شديدتر و بزرگ تر از قتل شمرده شده، اقتضائات و شرايطي دارد. بنابراين در حالي كه برخي مدعيان اصلاح طلبي همچنان مشغول پالوده خوري با فتنه گران هستند و به هر دليل ( از جمله از سر انفعال و ترس يا همراهي واقعي) حاضر نيستند از عملكرد آن جريان فاسد اعلام برائت و انزجار كنند، توبه و اصلاح مسير و بازگشت به نظام صرفا مسخره كردن خود است. بدين ترتيب مظلوم نمايي و مغالطه بر سر اينكه «به صراحت مي گويند اگر اصلاح طلبان توبه هم كنند، توبه آنها پذيرفته نيست»، دردي از دردهاي لاعلاج جريان دودوزه باز را درمان نمي كند. 4- بند پاياني اظهارات آقاي غريباني نشان مي دهد اخبار مربوط به مجادلات جدي و توأم با اعتراض و اختلاف در ميان اصلاح طلبان كاملا جدي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14