(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 آذر 1390- شماره 20096

حديث دشت عشق
برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال در فروردين يا ارديبهشت 91
اخبار كوتاه از فوتبال
پيروزي نمايندگان مازندران همدان ، ملاير و تنكابن
فعلا خبري از حضور دنيزلي يا حاجي در پيروزي نيست
نگاه اهالي واليبال به اصفهان است بازگشت بلند قامتان پس از 5 هفته
عواقب نتايج بد جودو در چندماه اخير حقوق سرمربي ايتاليايي تيم ملي نصف شد!
اردوي مشترك اروپايي ها با تكواندوكاران ايران
درخواست ايران براي ميزباني مسابقات واترپلوي جام باشگاه هاي آسيا
بستري شدن سرمربي تيم ملي وزنه برداري



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «سيدمرتضي طباطبايي»
شهادت شكارچي تانك در طلائيه
بسيجي شهيد «سيد مرتضي طباطبايي» 15خرداد 42 از پدري انقلابي و مجاهد و مادري با اخلاص در روستاي«حصارحسن بيك» جواد آباد ورامين متولد شد. دوران مدرسه را با موفقيت پشت سرگذاشت و سال 59 با پوشيدن لباس مقدس سربازي عازم ديار نبرد حق عليه باطل شد.
او بسيار به مسائل ديني و اخلاقي توجه داشت و مسجد را خانه دوم و پايگاه بسيج را ميعادگاه خود قرار داده بود. و پدرش آنقدر مورد احترام اهالي بود كه او را به عنوان امام جماعت جلودار خود ميدانستند و درمورد فرزندانش هم اينگونه بودند.
اين بسيجي سرافراز پس از حضوري قهرمانانه درعمليات خيبر با آر پي جي شكارچي تانكها بود و عاقبت در 15اسفند 1362 در طلائيه به شهادت رسيد و پيكر پاكش در نيزارها باقي ماند و درسال 1374 با تلاش سربازان گمنام تفحص پيدا شد و درگلزار شهداي شهر خون و قيام آرام گرفت.

 



خطر اخراج 7 باشگاه ليگ برتري را تهديد مي كند
برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال در فروردين يا ارديبهشت 91

سرويس ورزشي-
رئيس فدراسيون فوتبال از برگزاري انتخابات اين فدراسيون در فروردين يا ارديبهشت سال آينده خبر داد.
در حالي كه انتظار مي رفت انتخابات فدراسيون فوتبال تا پايان سال 1390 برگزار شود حالا علي كفاشيان مي گويد از 2 ماه گذشته براي تغيير اساسنامه فدراسيون فوتبال دست به كار شديم تا نواقص و مشكلات را رفع كنيم. بر همين اساس انتخابات بي شك به تعويق خواهد افتاد. طبق قانون حداقل 3 ماه براي ثبت نام نامزدهاي رياست فدراسيون وقت مي خواهيم و فكر مي كنم در اواخر فروردين يا اوايل ارديبهشت ماه، انتخابات رياست فدراسيون برگزار شود.
وي در بخش ديگري از صحبت هايش در خصوص انتخابي يا انتصابي بودن نواب رئيس گفت: در اساسنامه نواقصي وجود داشت كه پس از بررسي گروه 13 نفره و تائيد هيئت رئيسه در مجمعي كه دي ماه برگزار مي شود نتيجه نهايي اعلام مي شود.
رئيس فدراسيون در آخرين گفت و گوي خود كه با سايت فدراسيون فوتبال انجام داد خط و نشاني نيز براي برخي باشگاه هاي ليگ برتري كشيد. كفاشيان گفت: اگر باشگاه ها استانداردها را رعايت نكنند از رقابت هاي ليگ اخراج مي شوند. 6 تا 7 باشگاه هستند كه در آيتم هاي مختلف امتيازدهي مشكل داشتند و ما به آنها وقت مي دهيم تا به استانداردهاي لازم برسند در غير اين صورت ديگر اجازه بازي در رقابت هاي ليگ برتر را نخواهند داشت. در فصل آينده هيچ اجباري نداريم كه تمامي تيم ها بازي كنند. با تيم هاي كمتر نيز مي توان مسابقات ليگ را برگزا ركرد. در واقع كاري كه AFC انجام مي دهد را از اين پس اجرا مي كنيم تا باشگاه ها تمام آيتم هاي امتيازدهي را رعايت كنند.
كفاشيان عنوان كرد: باشگاه ها بايد مشكلات تجاري سازي، ترازنامه مالي، ورزشگاه هاي خود و مسائل داخلي باشگاهها را رفع كنند تا ديگر از سهميه هاي ليگ قهرمانان آسيا كم نشود. بر همين اساس با ارسال نامه به باشگاه هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا خواسته ايم تمامي موارد را رعايت و هر چه زودتر مدارك خود را ارسال كنند تا شاهد بروز مشكل نباشيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

شكست خانگي استقلال برابر صنعت نفت آبادان
تيم فوتبال استقلال چهار روز پس از فتح دربي 73 در هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور مغلوب صنعت نفت آبادان شد تا دستيابي به عنوان قهرماني زودهنگام نيم فصل براي اين تيم محقق نشود.
هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور از ساعت 15:16 ديروز با ديدار تيمهاي استقلال و صنعت نفت آبادان پيگيري شد. اين بازي كه در حضور كمتر از سه هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد در پايان به برتري 2 بريك صنعت نفت آبادان انجاميد.
استقلال كه با يك تساوي در اين بازي قهرماني نيم فصل خود را مسجل مي كرد، خيلي زود در دقيقه 10 توسط سيامك كوهنورد دروازه اش باز شد. پس از اين گل استقلالي ها براي زدن گل تساوي حملات زيادي روي دروازه ميهمان آباداني داشتند تا اينكه در دقيقه 31 توسط فرهاد مجيدي بازي را به تساوي كشاندند. آبي پوشان هنوز در شادي گل تساوي بودند كه آباداني ها به گل دوم رسيدند. فونيكه سي در دقيقه 32 شوتي سركش را روانه دروازه استقلال كرد كه رحمتي به زحمت فقط آن را دفع كرد تا اينكه توپ برگشتي را هادي رمضاني مبدل به گل دوم صنعت نفت آبادان كرد.نيمه اول با برتري 2 بريك زردپوشان صنعت نفت آبادان به اتمام رسيد تا استقلالي ها در نيمه دوم با انگيزه تغيير نتيجه بازي وارد زمين شوند. استقلال متاثر از باخت نيمه اول در 45 دقيقه نيمه دوم يكپارچه حمله بود و حملات زيادي روي دروازه ميهمان آباداني داشت. حملات پرتعداد استقلالي ها راه به جايي نبرد و اين تيم با نتيجه 2 بريك مقابل نفت آبادان باخت تا قهرماني زودهنگام نيم فصل براي آبي پوشان محقق نشود. اين نخستين بازي تيم صنعت نفت آبادان با هدايت آلبرتو كاستا بود كه با پيروزي اين تيم همراه شد.
كميته انضباطي امارات مارادونا را نقره داغ كرد
كميته انضباطي فوتبال امارات پس از توهين مارادونا به كوزمين سرمربي العين او را سه جلسه محروم و 10 هزار درهم جريمه كرد. ديگو مارادونا سرمربي الوصل پس از شكست دو بر صفر مقابل العين در چارچوب هفته هفتم ليگ برتر امارات به شدت از داور مسابقه انتقاد كرد. وي همچنين حمله تند لفظي را عليه كوزمين سرمربي العين آغاز و از او به بي ادب ياد كرد. كميته انضباطي فوتبال امارات پس از اظهارات مارادونا تشكيل جلسه داد و در پايان اعلام كرد كه مارادونا در سه بازي آينده الوصل حق ندارد بر روي نيمكت بنشيند و علاوه بر اين بايد 10 هزار درهم هم جريمه پرداخت كند.
بنزما بازيكن سال 2011 فرانسه
مجله معتبر فرانس فوتبال در مراسمي كريم بنزما مهاجم 23 ساله رئال مادريد و تيم ملي فرانسه را به عنوان بهترين بازيكن سال 2011 اين كشور برگزيد.تنها گلزن مادريدي ها در ال كلاسيكو در سال 2011 گل هاي مهمي براي تيم ملي فرانسه در رقابت هاي مقدماتي يورو 2012 به ثمر رساند و نقش اساسي در صعود خروس ها به جام ملت ها داشت. او در رئال و مخصوصا در فصل جاري نمايش خيلي خوبي داشت.
وضعيت مبهم 4 بازيكن پيروزي
پزشك تيم فوتبال پيروزي از وضعيت مبهم چهار بازيكن اين تيم براي ديدار با راه آهن شهرري خبر داد. چشمه سري گفت: بعيد است هاشميان به بازي با راه آهن برسد اما پس از تمرين ديروز و تست هايي كه از وي خواهيم گرفت، وضعيتش كاملا مشخص خواهد شد.وي در خصوص وضعيت عليرضا محمد و ابراهيم شكوري براي حضور در اين ديدار تاكيد كرد: اين دو بازيكن هم مراحل درماني را سپري مي كنند و امروز وضعيت نهايي آنها براي حضور در مسابقه با راه آهن مشخص خواهد شد.پزشك تيم فوتبال پيروزي با اشاره به مصدوميت محمد نوري اظهار داشت: نوري در بازي دوستانه دچار كشيدگي از ناحيه چهار سر زانو شد و ممكن است به بازي با راه آهن نرسد.
نارضايتي لمپارد از نيمكت نشيني
فرانك لمپارد پس از برتري چلسي مقابل منچسترسيتي از اين كه به عنوان بازيكن ذخيره وارد بازي شد ابراز نارضايتي كرد. چلسي در اين ديدار با گلي كه لمپارد در آخرين دقايق از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند موفق شد صدرنشين ليگ برتر را شكست دهد و فاصله خود را با مدعيان كم كند. لمپارد اين بازي را از روي نيمكت آغاز كرد و در نيمه دوم به زمين رفت.
مظلومي : باخت به نفت تبعات پيروزي در دربي بود
پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال شكست برابر نفت آبادان را تبعات پيروزي در دربي مي داند . او پس از سومين شكست تيمش در ليگ برتر گفت: اين تبعات پيروزي در دربي است. پيش بيني چنين نمايشي را مي كرديم. به هر حال ما بازي سنگيني را در 120 دقيقه انجام داده بوديم و در فاصله
3 ـ 4 روز بعد از آن بازي نتوانستيم ريكاوري مناسبي انجام دهيم. مظلومي درباره غيبت جباري و اميرآبادي و تاثير اين مسئله بر عملكرد استقلال در اين بازي گفت: ما در اين بازي چند بازيكن مصدوم داشتيم. پيش از بازي تيموريان هم از ما خواسته بود كه در اين ديدار حاضر نباشد چرا كه خسته بود اما به خاطر غيبت جباري، مجبور شديم كه او را 90 دقيقه بازي دهيم. بازي سنگين 120 دقيقه اي برابر پيروزي ، تبعاتش باخت به صنعت نفت بود.

 



پيشگامان شگفتي ساز هفته پنجم ليگ برتر كشتي
پيروزي نمايندگان مازندران همدان ، ملاير و تنكابن

هفته پنجم رقابت هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم هاي پيشگامان مازندران، تله كابين گنجنامه همدان، شهرداري ملاير و سايپا شمال پيگيري شد.
در هفته پنجم مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور گراميداشت مرحوم استاد زرافشان و در گروه دوم رقابت ها در حساس ترين مسابقه تله كابين گنجنامه همدان با نتيجه 6 بر يك از سد ميهمان خود نيروي زميني ارتش تيم دوم اين گروه گذشت. حضور صادق گودرزي دارنده مدالهاي نقره و برنز جهان در اين مسابقه و در تركيب همدان اتفاق مهم اين مسابقه بود. در ديگر ديدار اين گروه تيم سايپاي شمال با توجه به حاضر نشدن ميزبان خود با نتيجه 7 بر صفر مقابل مجاهدان صنعت برق گلوگاه پيروز شد. گفته مي شود كشتي گيران تيم گلوگاه بدليل بركناري جانلو رئيس هيئت كشتي اين شهر و مديريت اين تيم در اين كشتي حاضر نشده اند.
براساس اين گزارش، در گروه اول مسابقات نيز تيم شهرداري ملاير با نتيجه 6 بر يك از سد ميهمان خود آبفاي زنجان گذشت. در ديگر ديدار اين گروه پيشگامان آسانسور مازندران با نتيجه 5 بر 2 در سالن شهداي هفتم تير مقابل ميزبان خود نفت تهران به پيروزي رسيد و شگفتي ساز شد. پيروزي عبدالملكي و شمس ناتري از پيشگامان مقابل غني زاده و ازلي فر از نفت از مهمترين حوادث اين كشتي بود.هفته اول از دور برگشت اين مسابقه روز 27 آذرماه برگزار مي شود.

 



پرونده انتخاب مربي خارجي به بايگاني سپرده شد
فعلا خبري از حضور دنيزلي يا حاجي در پيروزي نيست

آخرين اظهارنظر مديرعامل باشگاه پيروزي نشان مي دهد كه احتمالا پروسه معرفي سرمربي جديد سرخپوشان به بايگاني سپرده شده است؟
درحالي كه محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پيروزي پس از استعفاي حميد استيلي از انتخاب سرمربي جديد ظرف 48 ساعت آينده خبر داده بود حالا مي گويد كه سرمربي جديد در پايان نيم فصل نخست انتخاب مي شود.
رويانيان درمراسم عزاداري شب هفت امام حسين(ع) كه دوشنبه شب در ورزشگاه «درفشي فر» برگزارشد، درجمع سرخپوشان حاضرشد و گفت: آنچه مسلم است كادر فعلي تا پايان نيم فصل اول به كارشان ادامه مي دهند و هر زمان كه سرمربي مان را انتخاب كرديم، آن را معرفي مي كنيم. اين اظهارنظر نشان دهنده آن است كه سرمربي جديد پيروزي كه گفته مي شد مصطفي دنيزلي يا جمال حاجي خواهدبود فعلا انتخاب نخواهدشد.
رويانيان در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به مخالفت هاي صورت گرفته مبني بر حضور بوناچيچ در تيم پيروزي اظهارداشت: لوكا مهمان ما بود و نبايد اين طور با او برخورد مي شد. ضمن اينكه ما با بوناچيچ قراردادي نبسته بوديم.
رويانيان همچنين پس از پايان مراسم در جمع كاركنان ورزشگاه درفشي فر حاضرشد و به آنها توصيه كرد كه نبايد اجازه ورود دلالان به داخل مجموعه داده شود. لازم به يادآوري است كه طي روزهاي گذشته خبرهايي مبني بر حضور تعدادي از دلالان در تمرينات تيم پيروزي مخابره شده بود.

 



نگاه اهالي واليبال به اصفهان است بازگشت بلند قامتان پس از 5 هفته

هفته هشتم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران امروز با برگزاري 7 مسابقه از سرگرفته مي شود.
مسابقات واليبال ليگ برتر مردان باشگاه هاي ايران پس از 5 هفته تعطيلي به دليل برگزاري رقابت هاي جام جهاني 2011 ژاپن از امروز بار ديگر آغاز مي شود. در نخستين بازي امروز و در خانه واليبال تهران تيم هاي پيكان و آلومينيوم المهدي بندرعباس برابر هم قرار مي گيرند. پيكاني ها كه از 6 مسابقه گذشته خود 5 پيروزي و يك شكست در كارنامه دارند به دنبال پيروزي ديگري هستند تا همچنان در جمع مدعيان قرار بگيرند. بندري ها هم كه از 6 مسابقه قبلي خود 4 شكست را تجربه كرده اند با بازگشت مجدد خود مي خواهند تيمي متحول شده را وارد مسابقات كنند و به روند شكست هاي خود خاتمه دهند. حال بايد منتظر ماند و ديد كه چه نتيجه اي در اين مسابقه رقم خواهد خورد.
جدال تيم هاي گيتي پسند پرستاره و سايپاي صدرنشين موجب شده تا در اين هفته از مسابقات، تمام نگاه ها به اصفهان باشد. جدالي كه مي تواند نخستين شكست نارنجي پوشان را رقم بزند و ششمين پيروزي اصفهاني ها را در پي داشته باشد. فرهاد نفرزاده كه در 6 هفته گذشته به همراه كاله موفق ترين تيم ليگ برتر را در اختيار داشته براي حفظ اين روند با توپي پر به اصفهان مي رود تا از شاگردان مصطفي كارخانه امتياز بگيرد. باتوجه به اينكه گيتي پسندي ها و سايپايي ها بازيكناني در تيم ملي داشته اند بايد ديد كه آيا اين بازيكنان توانسته اند خود را ريكاوري كنند يا خير؟ در اين هفته از مسابقات كاله آمل همراه با بهروز عطايي بايد برابر شركت گسترش فناوري نوين كشاورز قرار بگيرد. آملي ها كه تاكنون شكستي را در كارنامه نداشته اند به مصف تيمي مي روند كه از 6 مسابقه قبلي خود 4 بازي را به حريفان واگذار كرده اند. شاگردان بهروز عطايي مي خواهند از شرايط استفاده كنند تا در صورت شكست سايپا در اصفهان و پيروزي خودشان برابر كشاورز به صدر جدول برسند. برنامه هفته هشتم رقابت هاي ليگ برتر واليبال به اين شرح است:
چهارشنبه 23/9/1390
¤ پيكان- آلومينيوم المهدي بندر عباس
¤ شركت گسترش فناوري نوين كشاورز- كاله مازندران
¤ پيشگامان كوير يزد- مناطق نفت خيز جنوب
¤ گيتي پسند اصفهان- سايپا البرز
¤ شهرداري اروميه- ميزان خراسان رضوي
¤ باريج اسانس كاشان- شهرداري تبريز
¤ هيئت واليبال كرمان- هاوش گنبد
جدول رده بندي تا پايان هفته ششم به اين شرح است:
1-سايپا البرز 17 امتياز
2-كاله مازندران 15 امتياز
3-پيكان 15 امتياز
4-شهرداري اروميه 14 امتياز و...

 



عواقب نتايج بد جودو در چندماه اخير حقوق سرمربي ايتاليايي تيم ملي نصف شد!

نتايج تيم ملي جودو در مسابقات اخير آنقدر ضعيف بود كه مسئولان اين فدراسيون را برآن داشت تا حقوق سرمربي ايتاليايي خود را نصف كنند!
محمود رشيدي نايب رئيس فدراسيون جودو با اعلام اين خبر اظهارداشت: درجلسه اي كه چند روز پيش با حضور برخي از اعضاي هيئت رئيسه، دبير فدراسيون و حاج يوسف زاده با سرمربي ايتاليايي تيم ملي داشتيم، او را از تصميمات جديد فدراسيون مطلع كرديم. جيرو درآن جلسه اعلام كرد كه با اين وضعيت احتمال حضورش در ايران بسيار كم است. اما از قرار معلوم كماكان به عنوان مربي در كنار ملي پوشان خواهدبود. وي افزود: برنامه اي كه جيرو به فدراسيون ارائه كرده به هيچ وجه قابل قبول نيست و از همين رو رئيس فدراسيون كه اشراف كاملي بر مسائل فني دارد، به عنوان مدير فني به روند آماده سازي ملي پوشان نظارت خواهدكرد.
نايب رئيس فدراسيون جودو ادامه داد: از آسيب ديدگي رودكي به شدت ناراحتم؛ زيرا او از جودوكاران خوب كشور محسوب مي شود و وضعيت خوبي هم در رنكينگ كسب سهميه المپيك دارد. به هرحال اميدوارم بتوانيم باز هم از وجود او در تيم ملي استفاده كنيم. سيدمحمود ميران نيز تنها براي مسابقات قهرماني آسيا مطرح است و نمي توانيم با توجه به شرايطي او را جايگزين رودكي كنيم.

 



اردوي مشترك اروپايي ها با تكواندوكاران ايران

تيم هاي ملي تكواندو فرانسه و آلمان جهت برپايي اردويي مشترك به ايران مي آيند.
با توجه به توان تكواندو ايران در سطح جهاني، تيم هاي اروپايي براي برپايي اردوهاي مشترك به ايران مي آيند كه بر اين اساس تيم ملي فرانسه روز 26 آذر از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد كشور مي شود.
همچنين تيم ملي تكواندو آلمان از 5 تا 16 دي اردوي مشتركي را با تيم ملي ايران خواهد داشت.

 



درخواست ايران براي ميزباني مسابقات واترپلوي جام باشگاه هاي آسيا

فدراسيون شناي ايران با ارسال نامه اي به كنفدراسيون شناي آسيا آمادگي خود را براي ميزباني مسابقات واترپلوي جام باشگاههاي آسيا اعلام كرد.
در حالي كه قرار بود نهمين دوره مسابقات واترپلوي جام باشگاههاي آسيا از 24 آذرماه جاري به ميزباني كويت برگزار شود، اين كشور با اعلام محدوديت حضور تيم هاي شركت كننده در اين مسابقات (6تيم از 3 كشور غرب آسيا) خواستار به تعويق افتادن اين مسابقات و برگزاري آن در زمان ديگري با تعداد تيم هاي بيشتر آسيايي شده است. اين در حالي است كه پيش از اين نيز كشور كويت دو بار به دلايل مختلف مسابقات مذكور را به تعويق انداخته بود. با توجه به اين شرايط فدراسيون شناي ايران با ارسال نامه اي به كنفدراسيون شناي آسيا آمادگي خود را براي ميزباني اين مسابقات در اسفندماه جاري اعلام كرد و قرار است كنفدراسيون شناي آسيا با بررسي شرايط كشورمان در اين زمينه اعلام نظر كند.
تيم هاي فولاد ماهان سپاهان و هيئت شناي شهرداري زنجان نمايندگان كشورمان در نهمين دوره مسابقات واترپلوي جام باشگاههاي آسيا خواهند بود.

 



بستري شدن سرمربي تيم ملي وزنه برداري

سرمربي تيم ملي وزنه برداري كشورمان صبح ديروز براي دومين بار طي هفته اخير با حضور در بيمارستان از قلب خود اسكن گرفت.
پزشكان اضطراب بالا را دليل اصلي ناراحتي قلبي كورش باقري عنوان كرده اند. باقري طي چند روز گذشته زير نظر پزشك متخصص قلب، آزمايشهايي چون تست ورزش، اكو و اسكن قلب را نيز انجام داده است تا هر چه زودتر تحت مداوا قرار گيرد. سرمربي تيمهاي ملي وزنه برداري در حالي تحت آزمايشهايي پزشكي قرار گرفته كه طي ماههاي آتي مسابقات مهمي چون المپيك 2012 لندن، رقابتهاي وزنه برداري قهرماني جوانان جهان و مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان آسيا را پيش روي خود دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14