(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 آذر 1390- شماره 20096

حزب الله ، رژيم صهيونيستي را از تجاوز به لبنان برحذر داشت
تظاهركنندگان در شهرهاي بحرين خواستار توقف جنايت آل خليفه شدند
«نه» بزرگ مالكي به اوباما عليه سوريه با آمريكا همكاري نمي كنيم
7 بندر آمريكا در تصرف معترضان وال استريت
وليعهد عربستان : فرماندهان نظامي به معترضان رحم نكنند
اعتراض مردم بنغازي به تصميم دولت براي عفو طرفداران قذافي
پنتاگون 18 فروند جنگنده اف - 16 به عراق مي فروشد
رابرت فيسك: مردم آمريكا ديگر فريب دموكراسي دروغين را نمي خورند
مردم پيشاور پرچم آمريكا و آدمك اوباما را آتش زدند
درگيري هاي خونين در استان صعده ميان انقلابيون يمن و مزدوران عبدالله صالح
نيروهاي امنيتي فرودگاه هاي فرانسه دست از كار مي كشند
30 هزار مورد نقض حقوق بشر در عربستان



حزب الله ، رژيم صهيونيستي را از تجاوز به لبنان برحذر داشت

حزب الله تاكيد كرد، حمله به لبنان براي دشمن صهيونيستي همچون خودكشي است.
سيد «نواف موسوي» عضو فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان با تاكيد بر اينكه تجاوز عليه لبنان براي دشمن صهيونيستي شبيه خودكشي است اظهار داشت، توانمندي حزب الله اوضاع لبنان را عوض كرده و ديگر رژيم صهيونيستي در راستاي خوش خدمتي به آمريكا نمي تواند به لبنان حمله كند.وي افزود، دشمنان مقاومت در توهم به سر مي برند چرا كه از بين بردن نظام هايي كه از پشتوانه مقاومت در منطقه برخوردارند سرابي بيش نيست.
موسوي تصريح كرد، آمريكا حتي هنگامي كه در اوج قدرت بود حرف اول و آخر را نمي زد چه رسد به امروز كه در بحران اقتصادي و ضعف نظامي به سر مي برد و درگير مشكلات داخلي خودش است.

 



تظاهركنندگان در شهرهاي بحرين خواستار توقف جنايت آل خليفه شدند

نيروهاي امنيتي آل خليفه با حمايت نظاميان آل سعود به تظاهركنندگان مخالف رژيم در منامه يورش بردند و تعدادي از معترضان را مجروح كردند.
نيروهاي رژيم بحرين روز گذشته بار ديگر به معترضاني كه عليه آل خليفه شعار مي دادند يورش بردند و با پرتاب گاز اشك آور تعدادي را مصدوم كردند.اين حوادث يك روز پس از آن رخ داد كه يك نوزاد پنج روزه بر اثر استنشاق گاز اشك آور به شهادت رسيد.تظاهركنندگان فرياد مي زدند، «جنايت كافي است»، «قتل و كشتار كافي است، حكومت آل خليفه بايد سرنگون شود»، «ما تسليم نمي شويم.»فعالان بحرين همچنين تاكيد كردند كه هر قدر خشونت ها و سركوب ها از سوي نظاميان آل خليفه و آل سعود بيشتر شود اعتراض ها افزايش پيدا خواهد كرد.

 



در كنفرانس مشترك خبري اعلام شد
«نه» بزرگ مالكي به اوباما عليه سوريه با آمريكا همكاري نمي كنيم

نخست وزير عراق در كاخ سفيد به طور علني با درخواست رئيس جمهور آمريكا براي كناره گيري بشاراسد از قدرت در سوريه مخالفت كرد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري فرانسه، نوري مالكي در كنفرانس خبري مشترك با باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا گفت، اوباما حق ندارد از وي كناره گيري رهبر يك كشور ديگر را درخواست كند.
مالكي افزود، من مي دانم كه مردم بايد ازآزادي، دموكراسي و حقوق برابر شهروندي برخوردار باشند اما حق نداريم از يك رئيس جمهور ديگر بخواهيم از قدرت كنار برود.
مالكي با رد درخواست رئيس جمهور آمريكا داير بر همكاري با واشنگتن عليه سوريه اعلام كرد كه حاضر نيست در هيچ طرحي عليه دولت دمشق با كاخ سفيد همكاري كند.
ناظران سياسي منطقه اين موضعگيري نخست وزير عراق در برابر اوباما را بسيار شجاعانه ارزيابي كرده اند.
نخست وزير عراق عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق را يك پيروزي خواند و گفت، امروز عراق براي تامين امنيت به نيروهاي خود متكي است. وي افزود، برخلاف نظر كساني كه عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق را به صورت منفي نشان مي دهند اين موضوع يك پيروزي براي عراق به شمار مي آيد.
گفتني است تحليلگران منطقه با توجه به اظهارات مالكي در ديدار با باراك اوباما تاكيد كردند كه نخست وزير عراق به آمريكا نرفته است تا به توصيه هاي واشنگتن گوش كند بلكه از يك موضع برتر به اين كشور سفر كرده است.
باراك اوباما نيز در اين كنفرانس خبري اختلافات خود با مالكي بر سر سوريه را اختلاف هايي تاكتيكي خواند و گفت، تنها اختلاف موجود ميان واشنگتن و بغداد مربوط به ناآرامي هاي سوريه است.
همچنين سفير فرانسه در سازمان ملل كه از مخالفان دولت دمشق است موضع شوراي امنيت در قبال سوريه را مايه آبروريزي خواند.
«ژرارد آرود» گفت، اين مايه آبروريزي است كه شوراي امنيت به دليل مخالفت برخي اعضا و بي اعتنايي ديگر اعضا كاري در راستاي اعمال فشار بر سوريه انجام نمي دهد.
وي سكوت شوراي امنيت درباره سوريه را افتضاح و مايه رسوايي دانست.
گفتني است تلاش چند ماهه فرانسه براي تحريك اعضاي شوراي امنيت عليه سوريه راه به جايي نبرده است.
برخي منابع قطري نيز فاش كردند كه يك مسئول امنيتي رژيم صهيونيستي به دوحه سفر كرده و در ديدار با امير قطر اوضاع سوريه را بررسي كرده است.
ديدار اين مقام امنيتي اسرائيل در يكي از قصرهاي شيخ حمدبن خليفه آل ثاني امير قطر صورت گرفت و ساعت ها به طول انجاميد، در حالي كه به دليل هماهنگي امنيتي دوحه و تل آويو قرار شد اين ديدار مخفي بماند و جزئيات آن فاش نشود.
اين منابع اظهار داشتند، راهكارهاي مشاركت اسرائيل در توطئه عليه سوريه و تجهيز باندهاي تروريستي به سلاح هاي مختلف از جمله مسائل مورد بحث در گفت وگوي مقامات دوحه و تل آويو بوده است.از سوي ديگر، مرزبانان سوري در استان ادلب در شمال غرب سوريه 15فرد مسلح و تروريست را كه قصد ورود از تركيه به سوريه را داشتند دستگير كردند.
هفته گذشته نيز 35 فرد مسلح از طريق تركيه قصد ورود به سوريه را داشتند كه در جريان درگيري با نيروهاي مرزي شماري از آنان زخمي شدند.اين در حالي است كه مردم استراليا با برگزاري تظاهرات به دخالت خارجي در سوريه اعتراض كردند.
تظاهركنندگان موضع اتحاديه عرب و كشورهاي غربي در قبال سوريه را محكوم كردند و اظهار داشتند كه تا زماني كه گروه ها توسط كشورهاي خارجي مسلح مي شوند و به آنها امكانات و سلاح براي ايجاد آشوب در سوريه را مي دهند چگونه مي توان انتظار داشت اوضاع اين كشور آرام شود؟

 



7 بندر آمريكا در تصرف معترضان وال استريت

هزاران نفر از معترضان وال استريت در اقدامي هماهنگ بنادر سواحل غربي آمريكا را به تصرف درآوردند.
در هشتاد و هفتمين روز از آغاز قيام ضد سرمايه داري وال استريت و در اوج شانتاژ خبري رسانه هاي غربي مبني بر «تمام شدن جنبش ضدسرمايه داري» هزاران نفر از مردم آمريكا با حركت به سوي بنادر سواحل غربي اين كشور دست كم هفت بندر را به تصرف خود درآوردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، معترضان با شعار معروف «ما 99درصديم» پس از عبور از موانع بسيار موفق شدند كنترل بنادر سياتل، كاليفرنيا، پورتلند، اورگان، لانگ بيچ و واش را براي چند ساعت به دست بگيرند.
واشنگتن تايمز با تكرار اين خبر افزود: در جريان تظاهرات دوشنبه معترضان وال استريت، كه با هدف تسخير بنادر سواحل غربي صورت گرفت، بيش از 10 هزار نفر حضور فعال داشتند.
براساس اين گزارش، در پي توقف فعاليت اين بنادر، كاميون هايي كه براي جابه جايي بار در اين اماكن حضور داشتند متوقف شده و بعضا از سوي معترضان به تصرف درآمدند.
«بوتز رايلي»، يكي از ترتيب دهندگان اين تظاهرات به واشنگتن تايمز گفت: «بندر اوكلند (يكي از مهمترين بنادر آمريكا) را براي يك روز تمام تعطيل كرديم، فعلا ماموريت تمام شده اما مجددا باز مي گرديم.»
به نوشته اين روزنامه، يكي از اهداف تظاهرات دوشنبه اين بود كه به مقامات آمريكايي نشان داده شود، برخلاف ادعاهاي آنها جنبش تمام نشده و به اعتراض ها ادامه خواهند داد. معترضان به خصوص در پورتلند نسبت به اعتراضات گسترده تر در آينده متعهد شدند.
تصاوير منتشر شده نشان مي دهد، اين اقدام بي سابقه معترضان در ميان تدابير شديد امنيتي و خشونت هاي گسترده پليس تا دندان مسلح آمريكايي صورت گرفته است.
خبرگزاري فرانسه در اين باره نوشت: اعضاي جنبش وال استريت در بندر لانگ بيچ واقع در كاليفرنيا با نيروهاي پليس ويژه درگير شدند. معترضان در حال حركت به سمت كمپاني كشتيراني موسوم به «اس اس اي مارين» متعلق به بانك بزرگ «گلدمن ساكس» بودند كه با انبوه نيروهاي پليس مواجه شدند. اين خبرگزاري همچنين اعلام كرد، صدها معترض ديگر در تلاشند بنادر لس آنجلس و سانديه گو را به تعطيلي بكشانند. شمار دقيقي از مجروحان يا بازداشتي هاي اين دور از اعتراض ها منتشر نشده اما به نظر مي رسد شمار زيادي از مردم بازداشت شده باشند.
همزمان با تظاهرات به سمت بنادر آمريكا، اعتراض ها در ساير شهرهاي آمريكا همچون نيويورك ادامه داشت. دوشنبه پليس نيويورك دست كم 17معترض وال استريت را بازداشت كرد.
خبرگزاري ايرنا اما از برگزاري يك راهپيمايي طولاني توسط معترضان نيويوركي خبر داد. جنبش مردمي نيويورك در يك حركت نمادين از منطقه وال استريت به سمت مجسمه بزرگ آزادي راهپيمايي كرده عليه حاكميت يك درصد اقليت بر 99 درصد كل جامعه شعار دادند.
همزمان، سايت جنبش «وال استريت را اشغال كنيد» با انتشار فراخواني از آغاز دور تازه اعتراضات با عنوان «جنبش تسخير2» خبر داد.
معترضان در اين فراخوان از مردم آمريكا خواستند موج دوم اعتراض ها را از تاريخ شنبه 17دسامبر(26آذر) به شكل پيوستن به جنبش آغاز كنند. در اين اطلاعيه آمده: «روز شنبه 17دسامبر، مصادف با سومين ماه تولد جنبش ما دور هم جمع خواهيم شد تا تسخير وال استريت و اماكن ديگر را جشن بگيريم.»
گفتني است، جنبش ضد سرمايه داري وال استريت يا به قول رهبران آن «انقلاب وال استريت» جنبشي بدون رهبري واحد و متشكل از همه افراد با رنگ و نژاد و عقايد سياسي، مذهبي مختلف است كه با شعار «ما 99درصديم» عليه بي عدالتي، تبعيض نژادي، جنگ، دروغ، نبود دموكراسي حقيقي، بيكاري و... قيام كرده اند. اين عده معتقدند تمام موارد برشمرده حاصل حاكميت ظالمانه نظام سرمايه داري است كه از سوي يك درصد ثروتمند (بانك ها و شركت هاي بزرگ و...) اداره مي شود.معترضان، دولت و چهره هاي سياسي با نفوذ آمريكارا نيز بازيچه دست همان ثروتمندان مي دانند كه وال استريت (قلب اقتصاد آمريكا) را اداره مي كنند. مقامات آمريكايي به رغم آرام بودن اعتراض ها تاكنون بارها اقدام به سركوب و بازداشت معترضان كرده اند.
براساس گزارش هاي منتشر شده، از زمان آغاز اين اعتراض ها تاكنون، هيچ روزي نبوده كه پليس آمريكا اقدام به دستگيري معترضان نكرده باشد. اين جنبش تاكنون پنج كشته داده كه سه نفر از آنها به ضرب گلوله از پاي درآمده اند. شمار تقريبي بازداشتي ها 5000 نفر عنوان شده است.

 



وليعهد عربستان : فرماندهان نظامي به معترضان رحم نكنند

وليعهد عربستان در نامه اي به فرماندهان ارتش خواستار شدت عمل در سركوب مخالفان دولت شد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، شاهزاده «نايف بن عبدالعزيز» وليعهد جديد عربستان، در اين نامه به فرماندهان ارتش دستور داده تا معترضان را سركوب و به افسران و نيروهاي امنيتي چراغ سبز نشان داده است تا به روي آن دسته از افرادي كه به اعتراض عليه دولت ادامه مي دهند، تيراندازي كنند.
براساس اين گزارش، وليعهد عربستان اين نامه را كه حاكي از وحشت رژيم آل سعود از بيداري اسلامي و گسترش اعتراض ها است، در ماه مارس و خطاب به امراي ارتش در سراسر عربستان سعودي از جمله آن دسته از فرماندهاني كه بر نيروهاي امنيتي در شهرهاي مقدس «مكه و مدينه» نظارت دارند، نوشته است.
رژيم پادشاهي عربستان كه به عدم تحمل مخالفان شهرت دارد، از اوايل سال جاري تاكنون اعتراضات ضد دولتي را به شدت سركوب كرده و وزارت كشور نيز از ماه مارس، برپايي هرگونه تجمع و گردهمايي را ممنوع اعلام كرده است.
اين در حالي است كه با وجود تمامي تدابير سركوب گرانه مقام هاي رياض، دايره اعتراضات در عربستان سعودي هر روز گسترده تر مي شود و به گفته سازمان عفو بين الملل از ماه مارس تاكنون بيش از 300 نفر در شهرهاي «القطيف، الاحساء، العواميه و استان الشرقيه» به دليل شركت در اعتراضات مسالمت آميز بازداشت و روانه زندان شده اند.
در همين حال پايگاه اطلاع رساني «العواميه» اعلام كرد: فعالان عربستاني با اعلام فراخوان در سايت هاي اجتماعي، از خانواده هاي زندانيان سياسي و مردم براي برپايي تظاهرات در جمعه آينده دعوت به عمل آوردند.
ضرب و شتم
خانواده زندانيان
نيروهاي امنيتي آل سعود با حمله به خانواده زندانيان سياسي، آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني «العواميه»، در پي اصرار برخي از خانواده زندانيان سياسي براي پيگيري سرنوشت فرزندان خود، مأموران زندان «الحائر» رياض تعدادي از آنها را مورد ضرب و شتم شديد قرار دادند.
مادر يكي از زندانيان سياسي عربستان كه فرزند وي به نام «فارس بن شويل الزهراني» در زندان رياض به سر مي برد، گفت: براي ملاقات فرزندم به زندان الحائر مراجعه كردم اما پس از اينكه جواب درستي دريافت نكردم، قصد رفتن به نزد مدير زندان را داشتم كه نيروهاي امنيتي وابسته به وزارت كشور عربستان درهاي سالن ملاقات را قفل كردند و به جان من و ديگر خانواده زندانيان افتادند.
اين زن مبارز عربستاني خاطرنشان كرد: در نتيجه اين حمله، دست من شكست و بيهوش شدم و پس از 24 ساعت از بيمارستان «الشميسي» رياض سردرآوردم.
اين در حالي است كه شهروندان بسياري در عربستان سعودي وجود دارند كه بدون محاكمه و حق گرفتن وكيل و حتي تفهيم اتهام، سال هاست در زندان هاي مخوف وزارت كشور به سرپرستي «نايف بن عبدالعزيز» وليعهد جديد عربستان به سر مي برند و اطلاعي از سرنوشت آنها وجود ندارد.
از سوي ديگر پايگاه خبري «اخبار مصر» به نقل از يك منبع سلفي از كمك مالي 60 ميليون دلاري عربستان براي پيروزي سلفي ها در انتخابات پارلماني مصر پرده برداشت.
براساس اين گزارش، اين منبع سلفي تأكيد كرد كه عربستان سعودي براي موفقيت فهرست سلفي ها در انتخابات پارلماني مصر تاكنون 60 ميليون دلار هزينه كرده و اين مبلغ جداي از حمايت رياض از سلفي هاي تونس و ليبي است.
اين منبع مصري متذكر شد: جداي از مصر، سردمداران رياض به شدت از سلفي هاي عراق حمايت مي كنند تا آنها، نقش بسيار مهمتري را در پارلمان آينده عراق ايفا كنند.
اين در حالي است كه سلفي هاي مصر تحت لواي حزب «النور» وارد عرصه انتخابات پارلماني مصر (مجلس شعب) شده و پس از حزب آزادي و عدالت (اخوان المسلمين) 24 درصد از آرا را در انتخابات اخير به دست آوردند.

 



اعتراض مردم بنغازي به تصميم دولت براي عفو طرفداران قذافي

صدها نفر از مردم ليبي در «بنغازي» در اعتراض به عملكرد شوراي ملي انتقالي، عليه تصميم عفو عمومي اين شورا تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، صدها نفر از مردم ليبي دوشنبه با به دست گرفتن پرچم اين كشور، در خيابان هاي شهر بنغازي تظاهرات كردند.
معترضان در حالي كه پرچم جديد ليبي را در دست داشتند، فرياد مي زدند: «شوراي ملي انتقالي ليبي بايد از قدرت كناره گيري كند»، «مصطفي عبدالجليل بايد استعفا كند» و «مردم خواهان انقلابي ديگر هستند».يكي از معترضان گفت: عبدالجليل بايد به سوالات زيادي پاسخ دهد، به نظر مي رسد كه رژيم سابق ليبي تغيير نكرده است. عبدالجليل در اظهارنظري، عفو نيروهاي «معمر قذافي» را خواستار شده است. اگر فرزندان عبدالجليل توسط نيروهاي قذافي كشته يا زخمي مي شدند. وي باز هم خواستار بخشيدن نيروهاي قذافي مي شد؟
عبدالجليل نيز در پاسخ به اين اعتراض مردم بنغازي از مردم ليبي خواست صبور باشند. وي گفت: مي خواهم به مردم ليبي اطمينان دهم كه اقدامات فراواني انجام خواهد شد. مردم بايد صبور باشند. عملكرد شوراي ملي انتقالي شفاف تر خواهد شد.
در همين حال، يكي از مقامات دولت موقت ليبي وعده داد كه دولت خانواده قذافي را به كشور بازگرداند و آنها را محاكمه كند.برخي از تحليلگران از انقلاب دوم در ليبي مشابه مصر صحبت مي كنند.
به اعتقاد آنها، مردم در بنغازي و ديگر شهرها معتقد هستند دولت موقت ليبي در پاكسازي كشور از طرفداران قذافي، تعلل مي كند.

 



پنتاگون 18 فروند جنگنده اف - 16 به عراق مي فروشد

در چارچوب دومين قرارداد تسليحاتي ميان بغداد و واشنگتن آمريكا 18 فروند جنگنده اف- 16 به عراق مي فروشد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در جريان ديدار نوري مالكي نخست وزير عراق از واشنگتن، دومين قرارداد تسليحاتي ميان آمريكا و عراق امضا شد كه براساس آن، 18 فروند جنگنده «اف-16» به عراق فروخته مي شود.
همچنين در نشست مطبوعاتي مشتركي كه مالكي و «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا در آن حضور يافتند طرفين بر ارتقاي همكاري دوجانبه پس از خروج نيروهاي آمريكايي از خاك عراق تاكيد كردند. آمريكا طبق قرارداد امنيتي بغداد- واشنگتن، بايد همه نظاميان خود را تا 11 دي از عراق خارج كند. اوباما در اين نشست مطبوعاتي اظهار داشت: آمريكا همواره شريك قوي عراق خواهد بود.
اوباما مدعي شد: نيروهاي آمريكايي در برقراري ثبات در عراق نقش وسيعي داشته اند تا جايي كه عراق اكنون در حال پيوستن به كشورهايي است كه رتبه اول را در توليد نفت دارند و اين نيروها(آمريكايي) با سربلندي از خاك عراق خارج خواهند شد.
اوباما در حالي از موفقيت و سربلندي نيروهاي آمريكايي در عراق حرف مي زند كه حضور هشت سال نظاميان آمريكايي در عراق مرگ حدود يك ميليون و 450 هزار عراقي را در پي داشت. بيشتر اين قربانيان، غيرنظامياني بودند كه در حملات ناجوانمردانه آمريكايي ها هدف قرار گرفته اند.
به اعتقاد كارشناسان اظهارات اوباما درباره افزايش توليد نفت توسط دولت عراق، به اين خاطر است كه آمريكا مي خواهد عراق از اين پس در تقسيم كار جامعه جهاني، نقشي مشابه عربستان طي دهه هاي اخير را داشته باشد.
همچنين «اسامه النجيفي» رئيس پارلمان عراق گفت، اين احتمال وجود دارد كه پارلمان با اعطاي مصونيت جزئي به نيروهاي خارجي موافقت كند. به گفته وي، اين اقدام پارلمان، گامي است كه مي تواند به ادامه حضور اين نيروهاي(آمريكايي- ناتو) در عراق پس از سال 2011 پوشش قانوني بدهد. النجيفي اين را هم گفت كه پارلمان درصدد اعطاي مصونيت قضايي كامل به هيچ سرباز خارجي در خاك عراق نيست.
خبر ديگر اين كه، ناآرامي هاي روز دوشنبه عراق جمعا سه شهيد و شش مجروح برجاي گذاشت.

 



با اشاره به جنبش اعتراضي وال استريت
رابرت فيسك: مردم آمريكا ديگر فريب دموكراسي دروغين را نمي خورند

روزنامه نگار مشهور انگليسي با اشاره به ناآرامي هايي كه دامن غرب و آمريكا را گرفته اظهار داشت: مردم آمريكا پس از مدت ها فهميدند كه با دموكراسي دروغين فريب خورده اند.
به گزارش فارس، به نقل از «اينديپندنت»، «رابرت فيسك»، روزنامه نگار مشهور انگليسي طي مقاله اي به بررسي اوضاع حاكم بر كشورهاي عربي و غربي پرداخت. وي در اين مقاله تصريح كرد كه واژه «بهار عربي» لفظي براي تحريف تصوير «بيداري عربي- اسلامي» است كه خاورميانه را مي لرزاند.
وي با انتقاد شديد از شيوه پوشش خبرهاي قيام وال استريت و ناآرامي هاي اروپا توسط خبرنگاران غربي نوشت: رسانه هاي غربي شباهت هاي انقلاب هاي عربي و غربي را سانسور مي كنند. آنها به شدت در ستايش انقلاب هاي عربي عليه حاكمان ديكتاتور مبالغه مي كنند و بدين شكل اعتراض ها عليه حكومت هاي غربي را ناديده مي گيرند.»
اين كارشناس سياسي نوشت: آنچه هم اكنون در كشورهاي غربي روي مي دهد اعتراض عليه بانكداران و حكومت هاست و مردم غرب پس از مدت ها فهميده اند كه با دموكراسي دروغين، فريب خورده اند.
وي ادامه داد: ملت ها در غرب به احزاب سياسي راي دادند اما اين احزاب قدرت داده شده از سوي مردم را به بانك ها، تاجران و آژانس هاي رتبه بندي اعتباري واگذار كردند. صاحبان قدرت به كمك گروهي از كارشناسان و تحليلگران دروغگوي دانشگاه هاي پرسابقه آمريكا به دنبال تحريف واقعيت بحران هستند. آنها مي خواهند اينگونه القا كنند كه بحران مالي به خاطر فريب مالي نيست بلكه نتيجه سياست جهاني سازي است. به اعتقاد «فيسك»، دو بانك «گلدمن ساكس» و «بانك سلطنتي اسكاتلند»، هيچ فرقي با «حسني مبارك» و «بن علي» ندارند چرا كه همه آنها اموال ملت ها را غارت مي كنند. وي در ادامه گزارش هاي منتشر شده از سوي رسانه هاي غربي درباره قيام وال استريت و ناآرامي ها در اروپا را «مزخرف» عنوان كرد و افزود: رسانه هاي غربي هرگز مسائل مربوط به بحران اقتصادي، را به درستي پوشش نمي دهند آنها هر چيزي كه از اسرائيل به طور مستقيم انتقاد كند را هم پوشش نمي دهند.

 



مردم پيشاور پرچم آمريكا و آدمك اوباما را آتش زدند

مردم پيشاور در شمال غرب پاكستان با برپايي يك راهپيمايي گسترده، پرچم آمريكا و آدمك «باراك اوباما» را به آتش كشيدند.
شهروندان معترض پاكستاني از دولت اسلام آباد خواستند روابط خود با واشنگتن را قطع كند.
حمله دو هفته قبل هلي كوپترهاي آمريكايي از افغانستان به دو پاسگاه مرزي پاكستان، مرگ 28 نظامي پاكستاني را در پي داشت و از آن زمان تاكنون شهرهاي مختلف پاكستان هر روز شاهد تظاهرات ضد آمريكايي است.
از آمريكا نيز خبر مي رسد كنگره اين كشور از تصويب يك بسته كمك 700 ميليون دلاري به پاكستان خودداري كرد.
اين اقدام كنگره نيز در واكنش به انسداد خطوط لجستيكي ناتو توسط دولت اسلام آباد صورت گرفت.

 



درگيري هاي خونين در استان صعده ميان انقلابيون يمن و مزدوران عبدالله صالح

سرويس خارجي-
براثر حمله مزدوران علي عبدالله صالح به معترضان يمني در استان صعده در شمال غرب اين كشور دست كم 14 نفر كشته و ده ها نفر زخمي شدند.
درگيري ها ميان طرفداران ديكتاتور يمن با انقلابيون در شهرهاي مختلف اين كشور كه از روز يكشنبه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و مزدوران علي عبدالله صالح با انواع سلاح هاي سرد و گرم به انقلابيون حمله مي كنند.
مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در استان هاي مختلف اين كشور تاكيد كردند كه انقلاب يمن ادامه دارد و روي كار آمدن دولت جديد نمي تواند آنها را در انجام خواسته هايشان منصرف سازد.
مخالفان يمن همچنين اظهار داشتند كه توافقنامه رياض را قبول ندارند و تا سرنگوني كامل نظام علي عبدالله صالح و محاكمه وي و اطرافيانش به تظاهرات ادامه خواهند داد.
براساس توافقنامه انتقال قدرت كه سه هفته پيش در رياض با حضور علي عبدالله صالح و مخالفان و همچنين ناظران بين المللي و منطقه اي به امضا رسيد بايد عبدالله صالح از مقام خود كناره گيري كرده و حاكميت را به معاون خود سپرده و دولت وحدت ملي از سوي مخالفان تشكيل گردد.
اين در حالي است كه عبدالله صالح به رغم امضاي اين توافقنامه بار ديگر تأكيد كرد كه تا زمان انتخاب رئيس جمهور جديد از قدرت كناره گيري نخواهد كرد.
انقلابيون معتقدند تشكيل يك دولت ائتلافي توطئه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس با حمايت آمريكا است و هدف آن دور زدن انقلاب و انحراف آن از مسير اصلي است و مردم يمن به هيچ وجه چنين طرحي را قبول ندارند.
انقلابيون تأكيد دارند كه خواسته هاي گروه هاي مخالف علي عبدالله صالح در جريان تشكيل دولت ائتلافي ناديده گرفته شده و منافع حزبي و گروهي بر منافع ملي ترجيح داده شده است.

 



نيروهاي امنيتي فرودگاه هاي فرانسه دست از كار مي كشند

نيروهاي امنيتي فرودگاه هاي فرانسه اعلام كردند كه در اعتراض به شرايط وخيم معيشتي خود، دست به اعتصاب سراسري و نامحدود مي زنند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، اتحاديه هاي صنفي متعلق به نيروهاي امنيتي فرودگاه هاي فرانسه اعلام كردند، اين نيروها از جمعه (پس فردا) در سراسر فرانسه دست به اعتصاب نامحدود مي زنند. به گفته نهادهاي مذكور، اين اعتصاب در اعتراض به بد بودن وضع شغلي و كم بودن دستمزد انجام مي گيرد.
پيش بيني مي شود كه اين اعتصاب ها با آغاز تعطيلات پايان سال ميلادي، اختلال هايي را در پرواز شركت هاي هواپيمايي فرانسه ايجاد كند.
منابع خبري فرانسه وضع كاري نيروهاي امنيتي فرودگاه ها را غيرقابل تحمل گزارش مي كنند.
نيروهاي امنيتي فرودگاه هاي فرانسه بيش از 10 هزار نفر هستند كه وظيفه كنترل بار مسافران را برعهده دارند. اين نيروها از زمان تشديد بازرسي در فرودگاه هاي فرانسه حضور چشمگيرتري داشته اند و اعتصاب آنان مي تواند سبب بروز اختلال هايي در پروازها شود.در ايتاليا نيز اعتصاب هاي كارگران شركت خودروسازي «فيات» و ساير شركت ها همچنان ادامه دارد.
سخنگوي يكي از اتحاديه هاي معترض ايتاليايي گفت: برنامه هايي كه از سوي «ماريو مونتي»، نخست وزير در مورد آن صحبت شده است، بيش از هر قشر ديگري به كارگران و طبقه مستمري بگير كشور آسيب مي زند.در همين حال، اتحاديه هاي پرتغال نيز با برنامه هاي رياضت اقتصادي دولتشان مخالفت كردند. يك اتحاديه معترض در پرتغال اعلام كرد كه كارگران به اعتصاب خود با هدف مبارزه با برنامه هاي دولت ادامه مي دهند.
اتحاديه هاي پرتغال همچنين اعلام كردند، افزايش ساعت كاري به معناي جنگ با كارگران پرتغال است.علاوه بر اين، قرار است در بخش هاي خصوصي پرتغال نيز اعتراضات مشابهي صورت گيرد.
يك سخنگوي اتحاديه هاي كارگري پرتغال در اين ارتباط گفت: برنامه اي كه توسط دولت اعلام شده، غيرمنصفانه است و ما هر روز بيشتر از قبل قرباني برنامه هاي دولت مي شويم.

 



30 هزار مورد نقض حقوق بشر در عربستان

جمعيت حقوق بشر عربستان از وقوع 30 هزار مورد نقض حقوق بشر از سوي رژيم آل سعود طي پنجساله گذشته خبر داد.
پايگاه خبري «النخيل» در گزارشي به نقل از جمعيت حقوق بشر عربستان اعلام كرد كه پنجسال گذشته بيش از 30 هزار مورد نقض حقوق بشر در اين كشور روي داده است.
براساس اين گزارش دكتر «مفلح القحطاني» رئيس جمعيت حقوق بشر عربستان اظهار داشت: اين جمعيت طي پنجسال گذشته 30 هزار شكوائيه دريافت كرده كه همه مربوط به نقض حقو ق بشر است.
به گفته القحطاني، اين شكوائيه، شامل مسائل مربوط به زندانيان، موارد شخصي شهروندان، خشونت خانوادگي، مسائل اداري و امور شهروندي است.
القحطاني با تاكيد بر ارتقاي آگاهي عمومي درباره حقوق بشر نزد نهادهاي دولتي عربستان و مردم تصريح كرد كه بايد ارزيابي درستي از حقوق بشر در عربستان صورت بگيرد.
اين جمعيت به همه موارد نقض حقوق بشر، به خصوص در حوزه سياسي كه شمار آن هزاران مورد است، نمي پردازند، چرا كه خانواده هاي قربانيان نقض حقوق بشر در عربستان از اينكه تحت پيگرد قرار بگيرند و به دست نيروهاي سعودي گرفتار شوند، بيمناكند.
در حال حاضر بيش از 30 هزار نفر به دليل اتهاماتي درباره آزادي بيان و مسائلي از اين قبيل در زندانهاي عربستان به سر مي برند.
اخيرا نيز سازمان عفو بين الملل از تلاش دولت عربستان براي تصويب قانون جديد مبارزه با تروريسم براي سركوب مخالفان خبر داده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14